Laitilan munamarkkinat

Kipsamies

Arvoisa yleisö ja gek-ko,

Olen menossa tänäkin kesänä rakkaani kanssa laitilan munamarkkinoille. Viime kesänä kun en vielä seurustellut olin siellä yksin. Kävelin silloin holtittomasti munakojulta toiselle ja jossain välissä ehdin käväistä myös laitilan ainoassa
kipsassa. Olin jo aika tuiterissa kun kyselin kioskineidiltä että saanko käyttää wc:tä (Eräs matkakumppani joka matkusti kanssani laitilan munamarkkinoille tarjosi koko 3 tunnin ajomatkan aikana minulle puhdasta pirtua)
Ihme ja kumma, nainen päästi minut sisään. Tätä ei
tapahdu usein ja juttelin asioilta päästyäni tämän kipsan myyjättären kanssa. Hän kertoi minulle mistä myyntipöydästä kannattaa ostaa
kanamunat (kun pääsin myyntipöydän viereen selvisi
se miksi tämä kipsaneiti suositteli juuri tätä myyntipöytää: Myyjällä oli sama sukunimi kuin hänellä, eli nepotismi on laitilalaisten erityiominaisuus) Siinä sitten kyselin tältä
vanhemmalta mieheltä joka myi muniaan tiskin tekaa että miten talvella kauppa käy. Siihen tämä juntti vastasi: "Ihan hyvin, mutta joskus munani jäätyvät
kun tää tori on niin avoimella paikalla ja tuulee" Pyysin ukkelilta 20 tusinaa munia ja kun huomasin että kasseistakin veloitetaan, niin otin oman paperipussini taskusta ja pyysin tätä heinähattua
laittamaan ne (munat) siihen. Tämä juntti teki työtä käskettynä ja kun hän oli pakannut pussini täyteen, niin nostin kassini pöydältä. Siinä samassa alkoi tapahtua: Paperipussini pohja oli
kastunut ja kun nostin pussin ilmaan niin munat tulivat kuin pääskysparvi pesästä ulos. Ostamani munat hajoittivat myyntipöydällä olevat munat ja hieman kännissä kun olin, niin horjahdin kaiken lisäksi kun yritin ottaa munani kiinni ennen kuin ne murskaantuivat tiskille. Tämä kömpölö pelastusyritykseni johti siihen että onnistuin jalallani potkaisemaan myyntipöydän jalan irti ja koko roska rojahti päin seuraavaa myyntikojua.
Katastroffi oli valmis: Syntyi ennennäkemätön ketjureaktio ja kaikki myyntikojut sortuivat valtavalla ryskeellä maahan. Hetken aikaa kauppiaat katsoivat tyrmistyneenä tuhoutuneita munavuoriaan
Sitten kuin yhdestä suusta kuului karjaisu: TAPPAKAA TUO TYPERYS! SE TUHOSI KOKO VUODEN TYÖN!
Tajusin heti että oli aika nostaa kytkintä ja salamannopeasti kaappasin muutaman ehjänä säilyneen munakennon käsiini ja lähdin juoksemaan kohti laitilan linjaautoasemaa. Kun juoksin pois torilta tunsin selässäni kipeitä lässähdyksiä ja
kun vilkaisin taakseni huomasin että minua ajaa takaa verenhimoinen maalaismoukka ryhmä ja heittelee kananmunilla minua. Juostessani ohitin kipsan jossa olin käynyt ja sen myyjä ryntäsi ulos
kipsastaan harja kädessä huutaen: "SAATANAN HULLU!
PASKANSIT VESSAN LATTIALLE!" Vastasin: "SORI VAAN NEITI! OLEN KÄNNISSÄ JA EN PYSTYNYT SIHTAAMAAN TUON PAREMMIN!" Onnistuin väistämään kipsaneidin tappavalla voimalla huitaisemaa harjanvartta sillä seurauksella että luutunvarsi osui kantamaani kanamuniin ja ne hajosivat. Yltäpäältä munankuorissa ja rikkihapolta haisevassa kanamunan visvassa saavuin viimeinkin bussiasemalle ja sen päivän viimeinen vuoro stadiin oli juuri lähtenyt
asemalta. Kiihdytin entisestään vauhtiani ja sain joten kuten tempaistua linikan oven auki. Vielä vähän aikaan lensivät kananmunat raivostuneen
paskajengin kädestä päin lokki-linjojen pelastavan bussin kylkiin. Totaalisesti väsyneenä nukahdin melkein heti kun auton nokka kääntyi kohti valtatietä.


Kipsamies

3

1088

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...että...

      ...perkele täällähän on taas se toivoton lässyttäjä, se "munat meni rikki", se "naisten vuokraisäntä", se "veneenlaskija", ja mitä kaikkea paskaa se nyt onkaan saitille syytänyt.

      No... joka saitilla näyttää olevan ristinsä.

      • Moi,

        Kipsamies on ainoa kirjoittelija täällä jonka texteistä löytyy anarkiaa, energiaa ja kaaosta. Pitäisikö kaikkien kirjoitusten olla mitään sanomatonta lässytystä? Nämä hänen ilmiselvästi aidot kokemukset ovat myös hauskoja :)


        "Älä arvostele luovaa ihmistä"


        MarttyyriMallari-TTt


    • hauskaa että

      palasit :D

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2322
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      137
      1481
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      154
      1193
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      927
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      684
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe