miksi en saa naisystäviä?

naisihminen__

Olen kolmikymppinen nainen, hyvässä parisuhteessa jiiänee, vietän normaalia työssäkäyvän elämää. Minulla on sekä mies- että naispuoleisia ystäviä ja kavereita.

Olisin mielelläni naisporukoissa enemmänkin, mutta en tunnu onnistuvan siinä. Jotenkin aina joudun sivuun naisporukoista ja vietän aikaa miesten kanssa. Minulla on muutamia läheisiä naisystäviä joten mahdotonta naisten kanssa ystävystyminen ei ole, mutta vaikeaa.

Haluaisin tietää, mikä on sellainen tekijä mikä ärsyttää naisia potentiaalisessa kaverissa. Mikä tekijä saa uudessa naisihmisessä aikaan sen, ettei hän sovi joukkoon? Olisin kiitollinen jos naiset voisivat kertoa näkemyksiään.

25

1506

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ehkäpä olet nätti nainen ja tämä asia jos mikään aiheuttaa hylkimistä muiden naisten taholta.


      "Tunnen nämä kuviot"


      MarttyyriMallari-TTt

      • ole..

        Ei se mistään ulkonäöstä tai muusta sellaisesta ole kiinni.

        Jos ihmisestä huokuu tunne, että hän pitää itseään muita parempana, niin kyllä sellaista vierastetaan. Naisporukoissa pitää myös löytyä jonkinlaista kykyä itseironiaan. Se auttaa ehdottomasti. Tärkeily pois, sellainen tympii. Ulkonäkö sen sijaan on ihan sivuseikka.


      • normi mies
        ole.. kirjoitti:

        Ei se mistään ulkonäöstä tai muusta sellaisesta ole kiinni.

        Jos ihmisestä huokuu tunne, että hän pitää itseään muita parempana, niin kyllä sellaista vierastetaan. Naisporukoissa pitää myös löytyä jonkinlaista kykyä itseironiaan. Se auttaa ehdottomasti. Tärkeily pois, sellainen tympii. Ulkonäkö sen sijaan on ihan sivuseikka.

        On se naisella ongelma kun liian kaunis tai seksikäs. Muut naiset kokevat tämän uhkana itselleen, vaikka he olisivatkin varauttujakin.

        Jos olet liian fiksu niin sekin saattaa olla ongelma.

        Jos tulet miesten kanssa liian hyvin juttuun sekin on ongelma.

        Paras vaihtoehto on olla täysin average jokaisella elämän saralla.


      • kuin joskus.
        normi mies kirjoitti:

        On se naisella ongelma kun liian kaunis tai seksikäs. Muut naiset kokevat tämän uhkana itselleen, vaikka he olisivatkin varauttujakin.

        Jos olet liian fiksu niin sekin saattaa olla ongelma.

        Jos tulet miesten kanssa liian hyvin juttuun sekin on ongelma.

        Paras vaihtoehto on olla täysin average jokaisella elämän saralla.

        Muut naiset tuomitsevat sinut välittömästi huoraksi jos vaikka satut tutustumaan mukaviin äijiin, joiden kanssa ei syystä tai toisesta varsinaisesta suhteesta tulisikaan mitään.

        Fiksut ihmiset eivät huorittele, kuin oikeasti syystä.


      • Fe.
        normi mies kirjoitti:

        On se naisella ongelma kun liian kaunis tai seksikäs. Muut naiset kokevat tämän uhkana itselleen, vaikka he olisivatkin varauttujakin.

        Jos olet liian fiksu niin sekin saattaa olla ongelma.

        Jos tulet miesten kanssa liian hyvin juttuun sekin on ongelma.

        Paras vaihtoehto on olla täysin average jokaisella elämän saralla.

        Tuo nyt on täyttä puppua, että naiset vieroksuvat hyvän näköistä naista! Itse tykkään tutustua mielestäni hauskan tai hyvän näköisiin ihmisiin, eli luen tähän myös naisystäväni. Kuullostaa pinnalliselta, mutta siitä ulkonäöstähän se ensimmäinen kuva syntyy. Tietenkin ystäviä kertyy ihan kaikilla tavoilla, en ole jokaista ystävääni valinnut ulkonäön mukaan...

        Minä luulen, että nainen, jonka tämän ketjun aloitti, voi olla ehkä vähän ujo muiden naisten kanssa. (Nämä seuraavat kysymykset ovat siis kirjoituksen aloittaneelle naiselle, ei normi miehelle) Onko sinulla ollut vaikeuksia lapsena muiden tyttöjen kanssa? Jos sinulla vaikeuksia tutustua joihinkin naisiin siksi, että sinulla on ikäänkuin suojakuori koko ajan ylläsi? En tunne sinua, joten tämä on pelkkää arvailua, mutta voisiko nämä ongelmat johtua tästä?


      • Fe.
        kuin joskus. kirjoitti:

        Muut naiset tuomitsevat sinut välittömästi huoraksi jos vaikka satut tutustumaan mukaviin äijiin, joiden kanssa ei syystä tai toisesta varsinaisesta suhteesta tulisikaan mitään.

        Fiksut ihmiset eivät huorittele, kuin oikeasti syystä.

        Fiksut ihmiset eivät huorittele ollenkaan!


    • minuNkin tullut

      huomattua, että jos porukan uusin naistulokas on nätti ja vielä mukava ja sosiaalinen, muut naiset pitävät tätä uhkana. Mikä on todella sääli. Eikä seikan aina tarvitse liittyä ulkonäköön, riittää, että se uusi nainen on vaikka miesten keskuudessa pidetty "seuramies" ts.saa liian paljon huomiota osakseen miesten taholta. Olen myös törmännyt vastaavaan ilmiöön. Ja mitä tiiviimpi naisporukka on kyseessä, sitä vaikeampi on soluttautua piireihin. Onneksi joukkoon mahtuu silti meitä hyviäkin tyyppejä ;)

      Toisaalta, viimeisin kokemus meni niin, että erään ystävämme uusi tyttöystävä oli niin sulkeutunut, että yrityksistämme huolimatta emme saaneet häneen mitään kontaktia, hän viihtyi paremmin poikien jutuissa..mene ja tiedä miksi. Tarpeeksi kauan jallitettuamme luovutimme ja nykyään hän on rehellisesti ulkopuolinen. Eli jos uusin tulokas ei tee itseään yhtään tykö ja koita alussa tutustua muuhun porukkaan niin väistämättä muille tulee olo, ettei seura kiinnosta ja tilanne raukeaa kuin itsestään.

      Itse en aikoinaan tullut lainkaan toimeen ex-siippani ystävien tai tarkemmin sanottuna heidän tyttöystäviensä kanssa ihan siitä syystä, että olin "rahvaampaa"väkeä kuin he. Muut olivat rikkaista, kauniista ja rohkeista perheistä,edustivat "kaupungin kermaa", kun taas itse olin tavallisesta perheestä ja tavallisista piireistä. Poikien kanssa tulin kyllä loistavasti toimeen, liekö tämäkin seikka ruvennut sitten ärsyttämään?

      Naisista kun puhutaan, niin loppujen lopuksi kyse on keskinäisestä kateudesta. Mitä muuta se voisi olla kun on täysin tuntemattomasta ihmisestä kyse?

      • 1234567

        ...aikuisetkin naiset ovat niin helvetin kateellisia? Mun mielestä se on kovin epäkypsää, ihan ku oikeesti ois jäänny pikkulapsen tasolle kuin joku kehitysvammanen. Ja sitten jaksavat jänkyttää miten miehet ovat lapsellisia...


      • eräs nainen 30+
        1234567 kirjoitti:

        ...aikuisetkin naiset ovat niin helvetin kateellisia? Mun mielestä se on kovin epäkypsää, ihan ku oikeesti ois jäänny pikkulapsen tasolle kuin joku kehitysvammanen. Ja sitten jaksavat jänkyttää miten miehet ovat lapsellisia...

        minkälaisissa piireissä pyörii, että keille tuo kateus on kasvanut ominaispiirteeksi josta eivät pääse irti.
        Mun ystäväpiirissäni en ole vastaavaa huomannut ja kyllä kaunottaria siitäkin löytyy. Kannattaa etsiytyä avoimien ihmisten pariin niin ehkä otetaan vastaankin paremmin.

        Ihmisellä on sisäsyntyinen tapa hakeutua kaltaistensa pariin, että sekin selittänee jotain jos porukassa tyhmyys tiivistyy.


      • ASIAAA
        1234567 kirjoitti:

        ...aikuisetkin naiset ovat niin helvetin kateellisia? Mun mielestä se on kovin epäkypsää, ihan ku oikeesti ois jäänny pikkulapsen tasolle kuin joku kehitysvammanen. Ja sitten jaksavat jänkyttää miten miehet ovat lapsellisia...

        jUURI TUOTA EI OLE VOINUT OLLA HUOMAAMATTA kaikissa käänteissä näissä kirjoituksissa mitä muutamiaen kuukausien vierailu täällä on päälimmäisenä juuri kateus ja voi noita juttuja asi aivan olematon selitetään matkat jos toiset toinen on häirintä vaikka ei esim omien fyysisien ominaisuuksien takia olis jonkun mieleen selvästi pakit saanut niin junnataan ittensä eri ttypiksi tekeytyen juttuun vaikka täysinmatkien eri ihmistä ja se toisten pois pelaamisen keinot ja huh huh niin laosellista touhu on että jos joku terve aivojen puolesta on niin juoksee .ja minä juoksen myös-


    • *ehkäpä*

      Ehkäpä olet vain "hieman erilainen kun muut"..

      Itselläni on tämä sama ongelma, ehkä tosiaankaan tunne olevani mikään kaunotar, joskaan en rumakaan.

      Olen aina ollut tavallaan hieman sivussa porukasta, vaikka näennäisesti siihen sulaudunkin.

      Minulle on myös vaikeaa solmia uusia ystävyyssuhteita. Muuten en mikään syrjäänvetäytyvä ole, ja elämän perusasiat ovat kunnossa kyllä.

      Toivottavasti seuraavasta kysymyksestä ei pillastuta, taikka vedetä luumuja suuttimiin, mutta : mikä olet horoskoopiltasi? :)

    • Toinen naisihminen

      Minä olen saanut ensimmäiset naisystäväni aikuisiällä ja mietin myös pitkään, miksi kaikki kaverini ovat lähes poikkeuksetta miehiä. Huomasin, että vika ei ole muissa naisissa vaan itsessäni, jos sitä nyt viaksi voi sanoa. Minulla on yksinkertaisesti enemmän pölistävää keskivertomiehen kuin keskivertonaisen kanssa. Aikuisiällä olen tutustunut samanlaisiin "poikatyttöihin" ja saanut heistä ystäviä. Mutta... minulle tärkeintä on, että minulla ja ystävilläni on mukavaa, luottamusta ja puhuttavaa. Sukupuolella ei ole niin väliä.

      • AP__

        Kiitoksia vastauksista. En oikein usko että minulle oltaisiin kateellisia, ei ole mitään syytä. Minulta vain puuttuu jotakin minkä takia en oikein sovi joukkoon.

        Voi olla että syynä on se että en osaa lukea naisten nonverbaalista viestintää ja tulen sanoneeksi tai tehneeksi jotakin mikä on ’epäsopivaa’. Olen myös hyvin suorasukainen, (joskaan en kenenkään henkilöä ala arvostella vaan kyse on _asioista_) ja saattaa olla että naisten kanssakäyminen on jotenkin hienovireisempää enkä oikein osaa virittäytyä samalle taajuudelle. Mielenkiinnon aiheeni eivät ole perinteisen naisellisia mutta eivät miehisiäkään, joten siitä on vaikea sanoa – liikun aika neutraalilla maaperällä.

        Toisaalta minulla on läheisiä naisihmisiä jotka ymmärtävät minua vaivatta. Voihan olla että juuri ryhmässä toimiminen on minulle kompastuskivi?

        En usko horoskooppeihin vähääkään mutta voin kertoa kyllä että olen kauris jos se jotakuta ilahduttaa. Sen verran olen aikoinani lukenut ’luonnekuvauksia’ että mikään ei osu kohdalleen, olen kaikkea muuta kuin konservatiivi ja mammonan perään. ;)


    • tämäkin nainen

      on jo ala-asteelta saanut kärsiä tyttökavereiden menetyksistä ja kerran päätin että nyt kiinnitän huomiota siihen että olen ystävällinen ja kuuntelen, autan, pidän hauskaa niin ei. Sain aina paskaa niskaan, olen kyllä ollut ujo nuorempana, mutta eihan se nyt tutuissa poruikoissa enää näy. Aikuisena olen huomannut olevani varautunut, en päästä enää ihmisiä niin lähelleni heti, haluan katsoa pitemmän aikaa mikä toinen on "miehiään" Nyt ongelmani on että haluaisin olla ystävä erään miehen kanssa, mutta olen naimisissa ja meillä ei ole ollut vastakkaisia sukupuolia kavereina, en tiedä miks, jotenkin kasvatuksessa se kait, vanhoillista. No empä ole pitänyt yhteyttäkään siihen mieheen pitkään aikaan juuri tän asian takia, että ehkä olen menettänyt hänetkin. Onhan mulla mun sisko ja yksi tosi hyvä kaveri, tietty niitä hyvänpäiväntuttujakin. Niin ja kun puhetta tuli tuosta että naiset voi olla kateellisia jos miehiä riittää, niin on minullakin, mutta eihän se ole mun vika! Ja mä en ole mikään miestennielijä, vaan vanhoillinen nainen :)

      • .......

        Tuon ulkonäköön pohjautuvan vieroksunnan voit varmaankin unohtaa. Luulenpa, että siihen vetoavat ovat teini-iän vasta ylittäneitä.

        Ulkonäkö on täysin sivuseikka oikeissa ystävyys suhteissa. Paljon enemmän merkitsee yhteiset mielenkiinnon kohteet kuten ulkoilu, eläimet, luonto, musiikki jne. Lisäksi ystäville pitää olla aikaa. Usein parisuhteessa elävillä ei ole ja siksi suhteet vanhoihin ystäviin jää unholaan.

        Erosin itse pari vuotta sitten pitkästä suhteesta ja nyt ystäväpiiristä on tullut entistäkin tärkeämpi ja läheisempi. Moni ystävistänikin on samankaltaisessa elämänvaiheessa, eli eronnut 30 vuotiaana pitkästä suhteesta.

        Lähes kaikki ystäväni ovat ystäviä jo monen vuoden takaa, mutta toki joukkoon mahtuu tuoreempiakin tuttavuuksia. Usein he ovat vanhojen ystävieni työ- tai lapsuudenkavereita ja siten jollain lailla saman henkisiä. Minä olen pitänyt aktiivisesti yhteyttä vanhoihin ystäviini, myös parisuhteessa ollessani, se on asia, josta nyt olen enemmän kuin onnellinen. Minulla on paljon vanhoja ystäviä, myös eroni jälkeen.

        Ystävyys ei synny pakottamalla, niin kuin ei mikään suhde. Hakeudu samanhenkisten joukkoon ja katso mitä tapahtuu. Sinun täytyy itsekin olla aktiivinen ja tämä seikka korostuu vielä potensiin kymmenen, jos elät parisuhteessa.


      • kaima .....
        ....... kirjoitti:

        Tuon ulkonäköön pohjautuvan vieroksunnan voit varmaankin unohtaa. Luulenpa, että siihen vetoavat ovat teini-iän vasta ylittäneitä.

        Ulkonäkö on täysin sivuseikka oikeissa ystävyys suhteissa. Paljon enemmän merkitsee yhteiset mielenkiinnon kohteet kuten ulkoilu, eläimet, luonto, musiikki jne. Lisäksi ystäville pitää olla aikaa. Usein parisuhteessa elävillä ei ole ja siksi suhteet vanhoihin ystäviin jää unholaan.

        Erosin itse pari vuotta sitten pitkästä suhteesta ja nyt ystäväpiiristä on tullut entistäkin tärkeämpi ja läheisempi. Moni ystävistänikin on samankaltaisessa elämänvaiheessa, eli eronnut 30 vuotiaana pitkästä suhteesta.

        Lähes kaikki ystäväni ovat ystäviä jo monen vuoden takaa, mutta toki joukkoon mahtuu tuoreempiakin tuttavuuksia. Usein he ovat vanhojen ystävieni työ- tai lapsuudenkavereita ja siten jollain lailla saman henkisiä. Minä olen pitänyt aktiivisesti yhteyttä vanhoihin ystäviini, myös parisuhteessa ollessani, se on asia, josta nyt olen enemmän kuin onnellinen. Minulla on paljon vanhoja ystäviä, myös eroni jälkeen.

        Ystävyys ei synny pakottamalla, niin kuin ei mikään suhde. Hakeudu samanhenkisten joukkoon ja katso mitä tapahtuu. Sinun täytyy itsekin olla aktiivinen ja tämä seikka korostuu vielä potensiin kymmenen, jos elät parisuhteessa.

        Kirjotettiin just samaan aikaan ja samalla originellilla nimmarilla.


    • ......

      Joskus huomaan kun joku haluaisi ystävystyä enemmän, niin vetäydyn silleen kohteliaasti. Toivottavasti sitä ei oteta loukkauksena, koska ei siinä ole mitään henkilökohtaista. Mä en vaan halua enempää ystäviä. Mutta sullahan on jo niitä ystäviä naisistakin. Mitään kateusjuttuja mä en tajuu, enemmän sitä kilpailua on miesporukoissa. Paitsi siinä mielessä on helppo olla nainen miesporukassa ettei itseen kohdistu samanlaista kateutta, tai siis kilpailua.

    • .............

      olet tekemisissä näiden naisystäviesi kanssa? Joskus tuntuu, että noissa naistenvälisissä ystävyyssuhteissa se yhteydenpito ja suhde täytyy olla tiiviimpi.Esimerkiksi mieheni ystävät voivat olla sellaisia, joita ei ole nähnyt kahteen vuoteenkaan kun taas naiset pakkaa olemaan enemmän yhteyksissä ystäviinsä. Huom! Yleistys, joka ei päde kaikkeen, mutta toi vois olla yksi selittävä tekijä. Tai sitten sulla yksinkertasesti on sellanen luonto, että et tule niin hyvin juttuun naisten kanssa (et huonostikaan, mutta se on juuri hiukan vaikeampaa).

      • perse ja paita?

        Onko siis naisystävien pakko olla kuin perse ja paita? Miksi ei voi tulla toimeen, vaan tarvii olla naama norsunvivulla kun ei muka tunne toista tarpeeksi hyvin? Mieluummin miesten leikkimielinen kilpailu kuin naisten hapannaamaisuus.


      • ..................
        perse ja paita? kirjoitti:

        Onko siis naisystävien pakko olla kuin perse ja paita? Miksi ei voi tulla toimeen, vaan tarvii olla naama norsunvivulla kun ei muka tunne toista tarpeeksi hyvin? Mieluummin miesten leikkimielinen kilpailu kuin naisten hapannaamaisuus.

        No ei mikään paita ja perse - miks kaikesta on aina väännettävä ja riideltävä?


    • Mies piiri

      Sitä se on humoristisesti ilmaistuna.

    • pakkomielle!

      Miksi haluat notkua naisporukoissa enemmänkin?

      Eikö sellaiset naisporukat ole juuri ärsyttäviä, jossa jokainen höpöttää omia juttujaan ja kukaan ei kuuntele toista?

      Itse en pidä naisporukoista, en ole koskaan pitänyt enkä koskaan tule pitämään.

      Mieluusti vietän aikaa parin hyvän ystävän seurassa kuin hirveässä laumassa. Opiskeluaikana vihasin yli kaiken näitä pakollisia opiskelijatempauksia, jossa piti liikkua ryhmissä ja olla niin kaveria kaikkien kanssa.

      Se nyt vaan ei sovi meikäläiselle. Jos et kerran ole löytänyt sopivaa laumaa, johon liittyä, niin mikä pakko sitä on yrittää toteuttaa. Ole tyytyväinen niistä muutamasta kaverista ja sillä sipuli. Mitä ihmettä työssäkäyvä, parisuhteessa oleva ihminen tekee jollakin hirveällä laumasieluisuudella ja joukkoporukoilla.

    • Mangusti.

      antamassa ensivaikutelmassa on jotakin muuttamisen varaa? Ihmiset päättelevät yhtä sun toista muutaman sekunnin perusteella ja niitä päätelmiä on vaikeaa jälkeenpäin muuttaa.

      Tai sitten sulla voi olla naisia kohtaan jotakin tiedostamatonta skismaa. Minkälainen sun äitisuhde on.

      Ystävyyden kehkeytymiselle tulee antaa paljon aikaa.

    • voit olla parempi  

      kohde miesten kiinnostukselle, voit olla samssa pöydässä istuvista naisista juuri se, johon miehet kiinnittävät huomion kuin yököt aurinkoon ja jätät muut varjoosi. Ei kukaan halua jäädä kakkoseksi, vaille huomiota, kun toinen paistattelee miesten suosion keskellä.

    • näet alitajuisesti

      .. muut naiset aina kilpailijoinasi? Naiset vaistoavat sellaisen asenteen, eivätkä halua liian kilpailunhaluista ihmistä ystäväkseen. Suhtaudut kenties eri tavoilla naisiin ja miehiin, katsot miehiä helposti ylöspäin ja vastaavasti aliarvioit omaa sukupuoltasi?

      Olet tylsä? Sul on pääosin jätkämäiset mielenkiinnon kohteet ja harrastukset? Olet liian kanamainen? Flirttailet tuttavanaistesi miehille avoimesti? Sul ei ole empatiantajua? Mistäs tuon tietäis. Syitä on satoja. Oikeaa vastausta en varmaan tiedä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      302
      3387
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      238
      1850
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1345
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1313
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      79
      1203
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1178
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1133
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1014
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      946
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      884
    Aihe