Nainen viihtyy kotona

Istun just nyt töissä ja on mukava ajatella, että kun tänään menen kotiin klo 16.30, niin vaimoni on siivonnut ja valmistanut ruokaa meille. Laajemmasta perspektiivistä katsoen olisi parempi että kaikki naiset olisivat kotiemoja. Jos näin olisi, niin työttömyys katoaisi kokonaan suomesta. 1950-luvulla ei ollut työttömyyttä, koska silloin ei naiset käyneet töissä, vaan hoitivat kodin ja parisuhteet kukoistivat. Tietysti jotkut ammatit jäisivät naisten harteille. Me miehet emme ole luotuja sairaanhoitajiksi, sihteereiksi tai siivoojiksi. Naimattomat naiset voisivat miehittää
nämä työt ja saisivat olla samalla miesten kanssa tekemisissä.


"Mies on perheen johtaja"


MarttyyriMallari-TTt

17

1419

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja maatalojen emännät

      ovat tehneet töitä jopa ennen ihannoimaasi 1950-lukua.
      Kuinka monen tehtaanduunarin luulet tienanneen tarpeeksi ylläpitääkseen perheensä,vaimon olesssa kotona.
      Tietysti naisia olisi paljon helpompi holhota ja hallita jos heiltä puuttuisi ansiotulot.
      Kaltaisillesi sovinisteille se varmaankin olisi uusi Eldorado,
      nyt täytyisi enään keksiä keino millä nykynaiset saataisiin takaisin nyrkin ja hellan väliin
      ja mieluiten vielä ilman kenkiä....

      • Et nyt tajunnut viestini pointtia: Naiset eivät viihdy töissä ja siksi heidän on parempi ja olla kotona. Naisasianaiset ovat luoneet sellaisen harhaluulon, että naiset muka haluisivat käydä töissä. Usko minua, eivät he oikeasti halua.


        "Nainen on kyvytön ryhmätyöhön"


        MarttyyriMallari-TTt


    • steffiina

      sinähän se lystikäs vitsiniekka olet! Miksei samantien kaikki kiivetä tekemään puihin pesä ja syödään banaaneita. Alfauros saisi parhaat naaraat ja muut paukapäät saavat tyytyä loppuihin...

    • ööökkkss

      Mutta suomalaiset miehet on niin pirun köyhiä, että niillä ei ole varaa kotirouvaan. Minkäs teet!

    • YTM, sosiaalityö

      1950-luvulla ei kaikki työttömät olleet naisia

      • Siis, 1950-luvulla ei ollut työttömyyttä, koska vain miehet kävivät töissä ja työpaikkoja riitti kaikille miehille. Sitten tuli 1960-luku ja hippiaatte, jonka mukaan me olemme kaikki tasaarvoisia. (Joo, niin ollaankin, mutta tasaarvon vuoksi ei meidän pitäisi sentään kärsiä?) Naiset rupesivat vaatimaan samoja oikeuksia kuin mitä miehillä on ja katsokaa mitä siitä seurasi: Ennätystyöttömyys, parisuhteet karilla ja yh-äitien jälkeläiset riehuvat kaduilla, kuuntelevat stereomusiikkia, polttavat pilveä ja pahimmassa tapauksessa rakentelevat muovimalleja.
        PERHEYHTEISÖT OVAT PULASSA!!!


        Kehityksen rattaat pyörivät, väärään suuntaan"


        MarttyyriMallari-TTt


      • SulanSinuun
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        Siis, 1950-luvulla ei ollut työttömyyttä, koska vain miehet kävivät töissä ja työpaikkoja riitti kaikille miehille. Sitten tuli 1960-luku ja hippiaatte, jonka mukaan me olemme kaikki tasaarvoisia. (Joo, niin ollaankin, mutta tasaarvon vuoksi ei meidän pitäisi sentään kärsiä?) Naiset rupesivat vaatimaan samoja oikeuksia kuin mitä miehillä on ja katsokaa mitä siitä seurasi: Ennätystyöttömyys, parisuhteet karilla ja yh-äitien jälkeläiset riehuvat kaduilla, kuuntelevat stereomusiikkia, polttavat pilveä ja pahimmassa tapauksessa rakentelevat muovimalleja.
        PERHEYHTEISÖT OVAT PULASSA!!!


        Kehityksen rattaat pyörivät, väärään suuntaan"


        MarttyyriMallari-TTt

        Kröhöm..

        Mihin katoaa isän vastuu lapsestaan ja hänen kasvatuksestaan, vaikka suhde lapsen/ -ten äidin kanssa ei toimisikaan?? ("yh-äitien jälkeläiset..")

        Mutta asiaan:

        Nostaisin keskusteluun koulutuksen näkökulman. Mikäli nainen jää kotiin hoitamaan taloutta, ei häntä tarvitsisi enää kouluttaakaan. Turhaa ajanhukkaa! Tyttölapset saavat suosiolla jäädä kotiin ottamaan mallia äideistään. Nainen olisi totaalisesti miehen armoilla: Mitä jos mies päättäisikin jossain vaiheessa elämäänsä vaihtaa kumppaniaan? Enää eivät päde samat arvot avioliiton kestävyydessäkään, kuin omien vanhempiemme ja isovanhempiemme aikaan. Ilman koulutusta (etenkin iäkkäämmät) naiset jäisivät totaalisesti ilman minkäänlaista sosiaalista tai taloudellista turvaa. Millaisen tulevaisuuden sinä haluaisit omalle tyttärellesi? Kuinka isänä turvaisit hänen elämänsä ja onnensa?

        Minä hyppisin melko pian seinille, jos joutuisin joskus tulevaisuudessani jäämään neljän seinän sisälle, pelkästään hoitamaan taloutta ja lapsia päivästä toiseen. Siinä kärsisi sekä lapset, että avioliitto. Kuinka arvelisit itse pärjääväsi naisen asemassa?

        Vaikka ko. ketjun argumenttisi ovatkin provosoivia kaikella raivostuttavuudellaan, ne saavat hymyn nousemaan kasvoille. Kiitän siitä!


      • koko iän!
        SulanSinuun kirjoitti:

        Kröhöm..

        Mihin katoaa isän vastuu lapsestaan ja hänen kasvatuksestaan, vaikka suhde lapsen/ -ten äidin kanssa ei toimisikaan?? ("yh-äitien jälkeläiset..")

        Mutta asiaan:

        Nostaisin keskusteluun koulutuksen näkökulman. Mikäli nainen jää kotiin hoitamaan taloutta, ei häntä tarvitsisi enää kouluttaakaan. Turhaa ajanhukkaa! Tyttölapset saavat suosiolla jäädä kotiin ottamaan mallia äideistään. Nainen olisi totaalisesti miehen armoilla: Mitä jos mies päättäisikin jossain vaiheessa elämäänsä vaihtaa kumppaniaan? Enää eivät päde samat arvot avioliiton kestävyydessäkään, kuin omien vanhempiemme ja isovanhempiemme aikaan. Ilman koulutusta (etenkin iäkkäämmät) naiset jäisivät totaalisesti ilman minkäänlaista sosiaalista tai taloudellista turvaa. Millaisen tulevaisuuden sinä haluaisit omalle tyttärellesi? Kuinka isänä turvaisit hänen elämänsä ja onnensa?

        Minä hyppisin melko pian seinille, jos joutuisin joskus tulevaisuudessani jäämään neljän seinän sisälle, pelkästään hoitamaan taloutta ja lapsia päivästä toiseen. Siinä kärsisi sekä lapset, että avioliitto. Kuinka arvelisit itse pärjääväsi naisen asemassa?

        Vaikka ko. ketjun argumenttisi ovatkin provosoivia kaikella raivostuttavuudellaan, ne saavat hymyn nousemaan kasvoille. Kiitän siitä!


      • SulanSinuun kirjoitti:

        Kröhöm..

        Mihin katoaa isän vastuu lapsestaan ja hänen kasvatuksestaan, vaikka suhde lapsen/ -ten äidin kanssa ei toimisikaan?? ("yh-äitien jälkeläiset..")

        Mutta asiaan:

        Nostaisin keskusteluun koulutuksen näkökulman. Mikäli nainen jää kotiin hoitamaan taloutta, ei häntä tarvitsisi enää kouluttaakaan. Turhaa ajanhukkaa! Tyttölapset saavat suosiolla jäädä kotiin ottamaan mallia äideistään. Nainen olisi totaalisesti miehen armoilla: Mitä jos mies päättäisikin jossain vaiheessa elämäänsä vaihtaa kumppaniaan? Enää eivät päde samat arvot avioliiton kestävyydessäkään, kuin omien vanhempiemme ja isovanhempiemme aikaan. Ilman koulutusta (etenkin iäkkäämmät) naiset jäisivät totaalisesti ilman minkäänlaista sosiaalista tai taloudellista turvaa. Millaisen tulevaisuuden sinä haluaisit omalle tyttärellesi? Kuinka isänä turvaisit hänen elämänsä ja onnensa?

        Minä hyppisin melko pian seinille, jos joutuisin joskus tulevaisuudessani jäämään neljän seinän sisälle, pelkästään hoitamaan taloutta ja lapsia päivästä toiseen. Siinä kärsisi sekä lapset, että avioliitto. Kuinka arvelisit itse pärjääväsi naisen asemassa?

        Vaikka ko. ketjun argumenttisi ovatkin provosoivia kaikella raivostuttavuudellaan, ne saavat hymyn nousemaan kasvoille. Kiitän siitä!

        Arvoisa Neiti,

        Vastaan kysymyksiisi:

        1. Isän vastuu katoaa lapsesta ja hänen kasvatuksestaan siten, että hänelle ei anneta tapaamisoikeutta.

        2. Totta. Eihän kodinhoitoon tarvita mitään ammattikoulutusta. Riittää että on ahkera.

        3. Yksikään mies ei hylkää kunnollista naista.
        Ja jos hylkäisi, niin kyllä routa porsaan kotiin ajaa.

        4. Minä kyllä luotan että tyttäreni pärjää.
        (Ottakoot sitten uuden miehen, jos eka katoaa)

        5. Minähän sanoin että nainen viihtyy kotona.
        Naiset kiusaavat toisiaan töissä ja heidän yhteistyöstään ei tule mitään.

        6. Kiitos.


        "Kuulen ääniä, ne kehottavat minua sulkemaan radion"


        MarttyyriMallari-TTt


      • vain ylem-
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        Siis, 1950-luvulla ei ollut työttömyyttä, koska vain miehet kävivät töissä ja työpaikkoja riitti kaikille miehille. Sitten tuli 1960-luku ja hippiaatte, jonka mukaan me olemme kaikki tasaarvoisia. (Joo, niin ollaankin, mutta tasaarvon vuoksi ei meidän pitäisi sentään kärsiä?) Naiset rupesivat vaatimaan samoja oikeuksia kuin mitä miehillä on ja katsokaa mitä siitä seurasi: Ennätystyöttömyys, parisuhteet karilla ja yh-äitien jälkeläiset riehuvat kaduilla, kuuntelevat stereomusiikkia, polttavat pilveä ja pahimmassa tapauksessa rakentelevat muovimalleja.
        PERHEYHTEISÖT OVAT PULASSA!!!


        Kehityksen rattaat pyörivät, väärään suuntaan"


        MarttyyriMallari-TTt

        män keskiluokan rouvilla oli varaa olla kotona 1950-luvulla.
        !960-luvun työttömyyteen ei suinkaan vaikuttanut hippi-aate vaan teollisuuden rakenteiden muutokset.
        Olen nainen ja olen tehnyt töitä reilut 20 vuotta,
        pidän työstäni.
        Ota selvää faktoista ennen kuin rupeat laukomaan musta-tuntuu perusteluita.
        Älykyys ja kyvykkyys hoitaa asioita ei ole sukupuolisidonnaisia.
        Sinä olet siitä elävä todiste.


      • SulanSinuun
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        Arvoisa Neiti,

        Vastaan kysymyksiisi:

        1. Isän vastuu katoaa lapsesta ja hänen kasvatuksestaan siten, että hänelle ei anneta tapaamisoikeutta.

        2. Totta. Eihän kodinhoitoon tarvita mitään ammattikoulutusta. Riittää että on ahkera.

        3. Yksikään mies ei hylkää kunnollista naista.
        Ja jos hylkäisi, niin kyllä routa porsaan kotiin ajaa.

        4. Minä kyllä luotan että tyttäreni pärjää.
        (Ottakoot sitten uuden miehen, jos eka katoaa)

        5. Minähän sanoin että nainen viihtyy kotona.
        Naiset kiusaavat toisiaan töissä ja heidän yhteistyöstään ei tule mitään.

        6. Kiitos.


        "Kuulen ääniä, ne kehottavat minua sulkemaan radion"


        MarttyyriMallari-TTt

        Mikä olisi mielestäsi sopiva kohtalo niille, "poikkeaville" naisille, joista ei ole pelkkään kotona puurtamiseen? Nainen (kuten mieskin) viihtyy kyllä kotonaan, mutta rajansa kaikella.

        Ohitit täysin se kohdan jossa kysyin kuinka itse pärjäisit naisen asemassa? Alentuisitko kohtaloosi ja jäisit kotiin, ts. jos olisit syntynyt naiseksi, vetäisikö veresi yhtään nykyistä enempää hellan ja nyrkin väliin?

        Jos naisten velvollisuus ja pakko olisi jäädä kotiin, silloin olisi etuoikeus syntyä miehenä; sitäkö ajat takaa?

        Ammut omaan polveesi aliarvioidessa naissukupuolen -hyvin suuri osuus miehistä ei koskaan tulisi selviytymään kaikista niistä haasteista joita nykynainen kohtaa tai oma äitisi on 50vuotta sitten kohdannut. Omasta halustaan tai haluttomuudestaan riippumatta.


      • SulanSinuun kirjoitti:

        Mikä olisi mielestäsi sopiva kohtalo niille, "poikkeaville" naisille, joista ei ole pelkkään kotona puurtamiseen? Nainen (kuten mieskin) viihtyy kyllä kotonaan, mutta rajansa kaikella.

        Ohitit täysin se kohdan jossa kysyin kuinka itse pärjäisit naisen asemassa? Alentuisitko kohtaloosi ja jäisit kotiin, ts. jos olisit syntynyt naiseksi, vetäisikö veresi yhtään nykyistä enempää hellan ja nyrkin väliin?

        Jos naisten velvollisuus ja pakko olisi jäädä kotiin, silloin olisi etuoikeus syntyä miehenä; sitäkö ajat takaa?

        Ammut omaan polveesi aliarvioidessa naissukupuolen -hyvin suuri osuus miehistä ei koskaan tulisi selviytymään kaikista niistä haasteista joita nykynainen kohtaa tai oma äitisi on 50vuotta sitten kohdannut. Omasta halustaan tai haluttomuudestaan riippumatta.

        Nämä poikkeavat naiset sijoitetaan sairaaloihin ja siivousfirmoihin töihin.

        Jos olisin nainen, niin tekisin sen minkä vaisto
        sanoo: kotihommia.

        Annetaan sattuman ratkaista: jos synnyt mieheksi, olet metsästäjä, jos synnyt naiseksi, niin pysyt pesässä.

        Tuo ei ole totta ja kun mennään kopeloimaan luonnonlakeja syntyy kaaos.


        "Mitä kello on?"


        MarttyyriMallari-TTt


      • vitsivitsivitsi!
        vain ylem- kirjoitti:

        män keskiluokan rouvilla oli varaa olla kotona 1950-luvulla.
        !960-luvun työttömyyteen ei suinkaan vaikuttanut hippi-aate vaan teollisuuden rakenteiden muutokset.
        Olen nainen ja olen tehnyt töitä reilut 20 vuotta,
        pidän työstäni.
        Ota selvää faktoista ennen kuin rupeat laukomaan musta-tuntuu perusteluita.
        Älykyys ja kyvykkyys hoitaa asioita ei ole sukupuolisidonnaisia.
        Sinä olet siitä elävä todiste.

        Taisi olla päivän piristys,kiitos.Mutta joo,sanon saman asian mitä muutkin,kaikki naiset ei viihdy kotona.Jos mennään ajassa taaksepäin,niin naisten oli pakko olla kotona,kun ei vaihtoehtoja ollut.Eikä pahemmin valitettu,kun ei paremmasta tiedetty.Kokeilepas itse siivota ja laittaa ruokaa kaiket päivät ja tule sitten perustelemaan uudestaan.


      • Tristar
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        Nämä poikkeavat naiset sijoitetaan sairaaloihin ja siivousfirmoihin töihin.

        Jos olisin nainen, niin tekisin sen minkä vaisto
        sanoo: kotihommia.

        Annetaan sattuman ratkaista: jos synnyt mieheksi, olet metsästäjä, jos synnyt naiseksi, niin pysyt pesässä.

        Tuo ei ole totta ja kun mennään kopeloimaan luonnonlakeja syntyy kaaos.


        "Mitä kello on?"


        MarttyyriMallari-TTt

        "Jos olisin nainen, niin tekisin sen minkä vaisto
        sanoo: kotihommia. "

        Meitä poikkeavia on sitten enemmänkin joille tiskaaminen ei ole vaistomainen valinta :D

        Onneksi pääsee taas tänään töihin lepäämään tältä lastenhoidolta ja kotihommilta. Ei tätä kestä yksikään ihminen järjissään kolmea vuotta pdempään.

        Yksi hoiva-alalle soveltumaton.

        ***


    • Steffiina

      Yli tuhat vuotta sitten meidän oloissamme miehet metsästivät, sotivat ja kalastivat. Naiset eivät suinkaan olleet jouten kotona eivätkä miehensä elättejä; he viljelivät luolansa edustaa, hoitivat ja paransivat, kävivät keskenään kauppaa sekä puolustivat kotikoloa vihulaisilta...

      Nykyajassa esim. joissain afrikkalaisissa kulttuureissa on varsin tavallista että mies ei tee muuta kuin hässii ympäri kyliä ja lisääntyy. Naiset tekevät työt, kantavat vedet ja kasvattavat lapset. Miehiä valistamalla ja kouluttamalla ei elintaso näytä muuttuvan miksikään, mistä syystä on käynnistetty erilaisia naisten ja tyttöjen omia valistus- ja kehitysohjelmia.

      1800-luvulla, Freudin aikoina, osalta ylempiluokkaisista naisista ja tytöistä kiellettiin kaikki mahdollisuudet kouluttautumiseen ja kehitykseen. Tämä johti hysteerisiin oireisiin ja pyörtyilyyn psyykkisistä syistä. Lähes joka huushollissa oli oma hysteerinen täti tai vastaava, josta ei ollut itse asiassa mihinkään, vaan jota piti hoitaa ja hyysätä apartementin nurkassa.

      Jos olet löytänyt kumppaniksesi naisen joka voi asettua toivomaasi kuvioon, niin hyvä teille molemmille. Kaikista miehestä ei todella ole perheen elättäjiksi, useimmat ovat epäluotettavia ja vastuuttomia ajoittain. Naisen kotiemousaika on lyhyt, lapset lentävät pesästä ja sitten pitää olla ehkä elämässä muukin sisältö kuin mies. Helposti voi käydä niinkin että uran puutteessa nainen tekee kodista, lapsista ja miehestä uran, ja lasten ollessa myöhäismurrosiässä mies ei enää tunne mahtuvansa kotiinsa...

      En maalaile sinulle piruja vaan toivon vilpittömästi kaikkea hyvää sinullekin. Elämää eletään aina eteenpäin...

    • meikku

      Isoäitini meni nuorena sodan jälkeen maataloon miniäksi. Minä ja kaksi pikkusiskoani olemme suvun ensimmäiset lapsenlapset. Mummoni sanoi joskus meille:

      "Opiskelkaa, tytöt, opiskelkaa, koska olette älykkäitä ja teillä on siihen mahdollisuus!"

      • meikku

        Mieheni sanoi aikanaan ihastuneensa minuun, koska minulla oli omia voimakkaita mielipiteitä, en mielistellyt ketään, olin suvaitsevainen ja maailmankuvani ei ollut liian mustavalkoinen. Hän halusi tasavertaisen elämänkumppanin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      305
      3517
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      252
      1973
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      97
      1414
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1333
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      91
      1285
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1188
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      59
      1164
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1024
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      986
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      904
    Aihe