En ole saanut tänään(kään) aikaiseksi mitään järkevää. Teen hiukan sitä ja aloitan vähän tätä ja kuljen kahvimuki kädessä paikasta toiseen. Tunnit kuluvat ja monta keskeneräistä asiaa on levällään pitkin kämppää. Moni vielä aloittamatta, tuntuu olevan vaikea tarttua toimeen. On niin levoton olo.
Mikä saa Sinut levottomaksi? Huomaatko itse olevasi levoton? Pystytkö hallitsemaan tuota tunnettasi? Onko sille aina olemassa jokin selvä syy?
Levoton olo
49
3236
Vastaukset
- ex-koltis
Saa ainakin minut levottomaksi. Aikani kun katselen tekemättömiä töita tulee jossain vaiheessa draivi päälle hoitaa homma ja silloin tapahtuu. No okei, levoton olo saattaa kyllä muustakin syystä yllättää.
- mayanna
niin paljon niitä tekemättömiä hommia. Suunnitelmia pursuilee joka lähtöön, mutta kakskytneljä tuntia vuorokaudessa ei riitä. Pitäis kai oppia luokittelemaan tärkeät ja vähemmän tärkeät tekemiset.
Vai yllättää? - ex-koltis
mayanna kirjoitti:
niin paljon niitä tekemättömiä hommia. Suunnitelmia pursuilee joka lähtöön, mutta kakskytneljä tuntia vuorokaudessa ei riitä. Pitäis kai oppia luokittelemaan tärkeät ja vähemmän tärkeät tekemiset.
Vai yllättää?Sitte kun mä pikkuminältä kysäsen, et mikäs juttu tää on, niin se sanoo, et mähän sanoin sulle. Elä siinä sitten pikkuminän kanssa sovussa.
- mayanna
ex-koltis kirjoitti:
Sitte kun mä pikkuminältä kysäsen, et mikäs juttu tää on, niin se sanoo, et mähän sanoin sulle. Elä siinä sitten pikkuminän kanssa sovussa.
Kieltämättä levottomuutta herättävää tuollainen. Neuvoksi sanoisin (helppohan se on muita neuvoa), että nosta pikkuminä hännästä pöydälle ja puhu asiat selvästi selväksi. Siis jos siihen nyt järki(!)puhe auttaa :)
- ex-koltis
mayanna kirjoitti:
Kieltämättä levottomuutta herättävää tuollainen. Neuvoksi sanoisin (helppohan se on muita neuvoa), että nosta pikkuminä hännästä pöydälle ja puhu asiat selvästi selväksi. Siis jos siihen nyt järki(!)puhe auttaa :)
Niin saatanan iteppäinen.
- mayanna
ex-koltis kirjoitti:
Niin saatanan iteppäinen.
antanut tunteille liikaa valtaa?
- ex-koltis
mayanna kirjoitti:
antanut tunteille liikaa valtaa?
Ettei siitä tiedä.
- mayanna
ex-koltis kirjoitti:
Ettei siitä tiedä.
niin paha, jos lakkaisit inttämästä vastaan ja antaisitkin sen viedä?
- ex-koltis
mayanna kirjoitti:
niin paha, jos lakkaisit inttämästä vastaan ja antaisitkin sen viedä?
Tuohon luottaa. No, jos aluksi ihan pienen kierroksen.
On niin saamaton olo. Ei oikein nappaa kotihommat eikä tämä veroilmoituksen täyttäminen jota tässä nyt teen. Välillä kurkin tänne palstalle ja samalla kuuntelen televisiosta lätkämatsia.
Palaan asiaan. Yritän nyt saada tuon veroilmoituksen pois alta.- mayanna
sekin vielä! Pitääkse olla maanantaina postissa?
mayanna kirjoitti:
sekin vielä! Pitääkse olla maanantaina postissa?
unohdin vastata tähän. Mulla oli tämä tiistai 15.5 viimenen veroilmoituksen palautuspäivä, eilen sen kiikutin postiin. Sulla saattaa olla joku muu päivä.
- mayanna
Mariet kirjoitti:
unohdin vastata tähän. Mulla oli tämä tiistai 15.5 viimenen veroilmoituksen palautuspäivä, eilen sen kiikutin postiin. Sulla saattaa olla joku muu päivä.
- ja itse asiassa Kiitos Sinulle, kun täällä mainitsit asiasta. Ilman kommenttiasi olisin unohtanut!! :)
- animattiN
taikka murheet saavat tuollaisen olotilan aikaan. Toki on sellainenkin tila että olet masentumassa.
- mayanna
- ja entäpä jos on noita kaikkia kolmea yhtä aikaa? Tai luulee olevansa?
Mistä erottaa, milloin levoton olo johtuu rakastumisesta, milloin murheista ja milloin masennuksesta? *hätyyttää animattia selittämään* ;) - eri mieltä,
rakastuminen pistää sellaisen puhdin päälle että jaksaa mitä vain. Kaikki hommat hoituu suitsait sukkelaan, eihän niiden kanssa ehdi kauaa värkkäämään kun pitää ehtiä pusuttelemaan.
Yksipuolinen rakkaus, onneton sellainen, tietty panee ihmisen alakuloiseksi, silloin ei saa mistään otetta ja kaikki asiat kasaantuu. - mayanna
eri mieltä, kirjoitti:
rakastuminen pistää sellaisen puhdin päälle että jaksaa mitä vain. Kaikki hommat hoituu suitsait sukkelaan, eihän niiden kanssa ehdi kauaa värkkäämään kun pitää ehtiä pusuttelemaan.
Yksipuolinen rakkaus, onneton sellainen, tietty panee ihmisen alakuloiseksi, silloin ei saa mistään otetta ja kaikki asiat kasaantuu.puhua kokemuksesta?
- omakohtainen
mayanna kirjoitti:
puhua kokemuksesta?
kokemus molemmista.
- mayanna
omakohtainen kirjoitti:
kokemus molemmista.
ei kellekään toivoisi. Saanko udella, miten se päättyi, vai päättyikö vieläkään?
- kai jokainen
mayanna kirjoitti:
ei kellekään toivoisi. Saanko udella, miten se päättyi, vai päättyikö vieläkään?
joskus vähintäänkin ihastuu kohteeseen josta ei saa vastakaikua.
Rakkaus päättyi omaan mahdottomuuteensa, huomasin ettei kannata tuhlata aikaa sellaiseen mistä ei koskaan ole tai tule mitään iloa elämään. Se vain kuihtui ja kuoli pois. - mayanna
kai jokainen kirjoitti:
joskus vähintäänkin ihastuu kohteeseen josta ei saa vastakaikua.
Rakkaus päättyi omaan mahdottomuuteensa, huomasin ettei kannata tuhlata aikaa sellaiseen mistä ei koskaan ole tai tule mitään iloa elämään. Se vain kuihtui ja kuoli pois.Olen myös kokenut yksipuolista rakkautta, mutta se ei kuollut pois vaan elää yhä hieman toisenlaiseksi muuttuneena. Tuoreena se oli todella tyhjäksi imevää. Pikkuhiljaa hyväksyin asian ja nyt se vain on osa minua, ei siis syy tämänhetkiseen levottomuuteeni.
- hyvin
mayanna kirjoitti:
Olen myös kokenut yksipuolista rakkautta, mutta se ei kuollut pois vaan elää yhä hieman toisenlaiseksi muuttuneena. Tuoreena se oli todella tyhjäksi imevää. Pikkuhiljaa hyväksyin asian ja nyt se vain on osa minua, ei siis syy tämänhetkiseen levottomuuteeni.
kasvattavaa, oppii huomaamaan muitakin joutavia asioita elämässään ja hiljakseen luopuu niistä mitkä turhaan tuhlaavat energiaa ja elämän iloa.
- samaa mieltä
eri mieltä, kirjoitti:
Yksipuolinen rakkaus, onneton sellainen, tietty panee ihmisen alakuloiseksi, silloin ei saa mistään otetta ja kaikki asiat kasaantuu.ja onnellinen molemminpuoleisesta rakkaudesta ;)
- animattiN
mayanna kirjoitti:
- ja entäpä jos on noita kaikkia kolmea yhtä aikaa? Tai luulee olevansa?
Mistä erottaa, milloin levoton olo johtuu rakastumisesta, milloin murheista ja milloin masennuksesta? *hätyyttää animattia selittämään* ;)onko iloa sydämmessä vaiko ahdistusta. Rakkauskin voi lamauttaa, kun vain miettii sitä yhtä, että mitä se nyt mahtaa tehdä. Milloin sitä näkee seuraavan kerran ja mitä sille sanois ymm.
Masennus taas lamauttaa harkintakyvyn totaalisesti. Sitä yrittää valehdella itselleen että kyllä minä tuon jaksan tehdä ja vielä tuonkin, mutta niin ne vaan jää tekemättä. Harhaillaan kotona ikkunaverhot suljettuina ja yöpaita päällä. Ei vastata puhelimeen eikä haluta soittaa itsekkään minnekkään.
Enkös maalaa ihan kauheita kuvia.... Hyi minua. - mayanna
animattiN kirjoitti:
onko iloa sydämmessä vaiko ahdistusta. Rakkauskin voi lamauttaa, kun vain miettii sitä yhtä, että mitä se nyt mahtaa tehdä. Milloin sitä näkee seuraavan kerran ja mitä sille sanois ymm.
Masennus taas lamauttaa harkintakyvyn totaalisesti. Sitä yrittää valehdella itselleen että kyllä minä tuon jaksan tehdä ja vielä tuonkin, mutta niin ne vaan jää tekemättä. Harhaillaan kotona ikkunaverhot suljettuina ja yöpaita päällä. Ei vastata puhelimeen eikä haluta soittaa itsekkään minnekkään.
Enkös maalaa ihan kauheita kuvia.... Hyi minua.Kyllä noista molemmat on koettuja jossain vaiheessa elämää nettiyhteyden täälläkin haaralla. Henkilökohtaisesti on vaikea huomata omaa masennustaan, eihän se välttämättä ilmene kauhean voimakkaasti. Joskus voi mennä rakastumisen piikkiin lamaannus tai levottomuus, vaikka se olisikin lievää masennusta.
Sitä haluaa uskotella itselleen asioita ohi totuuden. Tunnustan syyllistyväni tuohon silloin tällöin :) - animattiN
mayanna kirjoitti:
Kyllä noista molemmat on koettuja jossain vaiheessa elämää nettiyhteyden täälläkin haaralla. Henkilökohtaisesti on vaikea huomata omaa masennustaan, eihän se välttämättä ilmene kauhean voimakkaasti. Joskus voi mennä rakastumisen piikkiin lamaannus tai levottomuus, vaikka se olisikin lievää masennusta.
Sitä haluaa uskotella itselleen asioita ohi totuuden. Tunnustan syyllistyväni tuohon silloin tällöin :)eräs asia kun en tiedä, että onko sinulla miestä? Jos sinun levottomuutesi johtuukin tästä kevään tulosta ja jotain puuttuu elämästäsi. Tämä nyt oli vaan tälläinen viaton kysymys. :)
- animattiN
animattiN kirjoitti:
eräs asia kun en tiedä, että onko sinulla miestä? Jos sinun levottomuutesi johtuukin tästä kevään tulosta ja jotain puuttuu elämästäsi. Tämä nyt oli vaan tälläinen viaton kysymys. :)
taisi olle liian henkilökohtainen kysymys. :(
- mayanna
animattiN kirjoitti:
eräs asia kun en tiedä, että onko sinulla miestä? Jos sinun levottomuutesi johtuukin tästä kevään tulosta ja jotain puuttuu elämästäsi. Tämä nyt oli vaan tälläinen viaton kysymys. :)
oli mies tai ei. Viattomasti vastaan, että jotain kyllä tavallaan puuttuu elämästäni ;)
- mayanna
animattiN kirjoitti:
taisi olle liian henkilökohtainen kysymys. :(
älä huoli :)
- animattiN
mayanna kirjoitti:
oli mies tai ei. Viattomasti vastaan, että jotain kyllä tavallaan puuttuu elämästäni ;)
se sinun levottomuutesi syy sitten on. Nyt vaan kipin kapin selvittämään se mikä puuttuu elämästäsi ja elämäsi tuntuu heti paremmalta.
Toisaalta jos jo tiedät sen, niin eikun tuumasta toiseen/toimeen. :) - mayanna
animattiN kirjoitti:
se sinun levottomuutesi syy sitten on. Nyt vaan kipin kapin selvittämään se mikä puuttuu elämästäsi ja elämäsi tuntuu heti paremmalta.
Toisaalta jos jo tiedät sen, niin eikun tuumasta toiseen/toimeen. :)on :) Kaikki vaan ei käy käden kääntessä.
- animattiN
mayanna kirjoitti:
on :) Kaikki vaan ei käy käden kääntessä.
tietää mitä tarkoitat. Saanko kertoo mitä tarkoitan. :)))
- mayanna
animattiN kirjoitti:
tietää mitä tarkoitat. Saanko kertoo mitä tarkoitan. :)))
pois vaan, kerron sitten tarkoitanko sitä, mitä sinä kerrot minun luulevan tarkoittavani.
- animattiN
mayanna kirjoitti:
pois vaan, kerron sitten tarkoitanko sitä, mitä sinä kerrot minun luulevan tarkoittavani.
ole vauvakuumetta. Poistan tämän heti jos tää loukkaa sinua. Tai oikeastaan eihän tämän pitäis loukata. Ähh.... :))
- mayanna
animattiN kirjoitti:
ole vauvakuumetta. Poistan tämän heti jos tää loukkaa sinua. Tai oikeastaan eihän tämän pitäis loukata. Ähh.... :))
ei loukkaa, eikä ole vauvakuumetta :) Minulla on kaksi ihanaa lasta, joitka tapaan kohta ex-anoppilassa ja tuon kotiin.
Hyvä arvaus muuten! Olishan se voinut noinkin olla! - animattiN
mayanna kirjoitti:
ei loukkaa, eikä ole vauvakuumetta :) Minulla on kaksi ihanaa lasta, joitka tapaan kohta ex-anoppilassa ja tuon kotiin.
Hyvä arvaus muuten! Olishan se voinut noinkin olla!Kaikkea sitä pitää yrittää, kun arvailee toisen levottomuutta. :) Sit sulla täytyy olla jokin työprojekti joka jännittää. Lisää arvauksia. :)
- mayanna
animattiN kirjoitti:
Kaikkea sitä pitää yrittää, kun arvailee toisen levottomuutta. :) Sit sulla täytyy olla jokin työprojekti joka jännittää. Lisää arvauksia. :)
työhön, liittyy kotiin, liittyy sairauteen (ei omaan), liittyy rahaan, liittyy mieheen tai sen puutteeseen :D Kaikkeen. Liittyy siihen, etten parhaillaan voi tehdä juuri muuta kuin odottaa.
Aloituksessani kysyin, mikä Sinut tekee levottomaksi ja hallitsetko levottomuutesi. Myös sinulla varmasti on levottomuuteen välillä aihetta. Miten käsittelet asiaa? Työnnätkö taka-alalle vai pohditko päivät pääksytysten? - animattiN
mayanna kirjoitti:
työhön, liittyy kotiin, liittyy sairauteen (ei omaan), liittyy rahaan, liittyy mieheen tai sen puutteeseen :D Kaikkeen. Liittyy siihen, etten parhaillaan voi tehdä juuri muuta kuin odottaa.
Aloituksessani kysyin, mikä Sinut tekee levottomaksi ja hallitsetko levottomuutesi. Myös sinulla varmasti on levottomuuteen välillä aihetta. Miten käsittelet asiaa? Työnnätkö taka-alalle vai pohditko päivät pääksytysten?Minullakin on ollut paljonkin murheita ja siinä ei ole muu auttanut kuin puhuminen ja sen asian kertaaminen mielessä monta kertaa. Tai oikeastaan sen kertaaminen tuli mieleen ennen nukkumista ja oli mielessä herättyäni. Valitettavasti nämä asioitten pitkäkestoisuus saivat minulle aikaiseksi flimmerin ynm.
Taka-alalle siirtäminen ei ainakaan auta asiaa, koska ne tulee eteen ennemmin tai myöhemmin. Kerran olen joutunut turvautumaan ammattiauttajiin kun toiminta kykyni meni täysin.
Perussääntö kuitenkin näihin on puhuminen jollekkin. - mayanna
animattiN kirjoitti:
Minullakin on ollut paljonkin murheita ja siinä ei ole muu auttanut kuin puhuminen ja sen asian kertaaminen mielessä monta kertaa. Tai oikeastaan sen kertaaminen tuli mieleen ennen nukkumista ja oli mielessä herättyäni. Valitettavasti nämä asioitten pitkäkestoisuus saivat minulle aikaiseksi flimmerin ynm.
Taka-alalle siirtäminen ei ainakaan auta asiaa, koska ne tulee eteen ennemmin tai myöhemmin. Kerran olen joutunut turvautumaan ammattiauttajiin kun toiminta kykyni meni täysin.
Perussääntö kuitenkin näihin on puhuminen jollekkin.ja sitä minäkin käytän. Onneksi on hyviä ystäviä ja esimerkiksi huulenheitto palstalla ihan jostain muusta aiheesta voi auttaa rentoutumaan itse kutakin.
Varmaan sellainen ihminen, joka on kerran kokenut 'täydellisen lukkiutumisen', mutta lopulta saanut siihen apua, osaa hakea apua seuraavalla kerralla ennen kuin solmu pääsee liian pahaksi.
Itse olen aina saanut solmujani puretuksi kirjoittamalla puhumisen lisäksi. En usko että tiukan paikan tullen pelkäisin pyytää ammattiapuakaan. Avioeron aikoihin sitä tavallaan saikin perheneuvolan kautta.
Eli; räpätys kunniaan ;)
- BadMyntton
neuropsykiatrista valmennusta! Tilaa minut kottiisi vain 60e tunti ja minä saan sinut löytämään keinot toimeentarttumiseksi ja jäsentämään toimintasi tehokkaaksi ja rationaaliseksi! Rakennamme yhdessä sinulle struktuurin joka helpottaa päivittäistä elämääsi! Levottomuutta voimme myös opetella hallitsemaan.
T Mynttiksen ihmeparannus ja niksautus Ky- mayanna
Kuusikymppiä ei nyt ole niin paha hinta, ja ehkäpä tässä jonkinlaista ihmettä ja *iksautusta tarvittaisiinkin :D
Mistä saan tilauslomakkeen? - BadMyntton
mayanna kirjoitti:
Kuusikymppiä ei nyt ole niin paha hinta, ja ehkäpä tässä jonkinlaista ihmettä ja *iksautusta tarvittaisiinkin :D
Mistä saan tilauslomakkeen?vain taivaalle iso B ja odota!
ne kaikenlaiset murheet saa olon levottomaksi.Joskus sellainen olotila tulee ihan yllättäen,ilman että tietää mistä se johtuu..Silloin tulee ajateltua,että mitähän nyt tapahtuu...
- mayanna
kaikki on hyvin, ja sen huomaa itsekin, tulee sellainen olo, ettei tätä varmaan kauaa kestä. Minusta se ei ole oikein pessimismiäkään, mutta jonkun sortin levottomuutta sekin. Ikäänkuin ei osaisi nauttia murheettomasta hetkestä.
mayanna kirjoitti:
kaikki on hyvin, ja sen huomaa itsekin, tulee sellainen olo, ettei tätä varmaan kauaa kestä. Minusta se ei ole oikein pessimismiäkään, mutta jonkun sortin levottomuutta sekin. Ikäänkuin ei osaisi nauttia murheettomasta hetkestä.
kun nauraa oikein kovasti.Heti miettii,ettei tää kyllä hyvää tiedä..
Yhdessä kirjassa oli niin,että pitää ajatella koko ajan positiivisesti,niin kaikki menee hyvin..Ihminen saa kaiken,kun vain sydämmestään sitä toivoo ja uskoo siihen vilpittömästi..:)
- jane.london
äsken tämän sivun..ne mainostajat pirskeles osaa homman..eli -pidätkö huolta itsestäsi- kysymys löi suoraan omatuntoon:/
Tietenkään en pidä tarpeeksi huolta,tietenkin olen epäkelpo siivoushommissa,tietenkin jätän itseni toisten käytettäväksi..eiköhän siinä levottomuuden aihetta ainakin yhdeksi yöksi:) Moni asia aiheuttaa arkielämässä minulle lievää levottomuutta. Esimerkiksi jos on vieraita tulossa hermoilen etukäteen onnistuuko ruoka ja onko kakku sopivan mehevää. Kakkuja kun ei voi mennä ronkkimaan ja maistelemaan etukäteen. Siksi kai vieraiden kutsuminen on jäänytkin vähemmälle.
Lapsista ja heidän tulevaisuudestaan on aina huolta. Pääseeköhän siitä huolesta koskaan vähemmällä.
Työasiat aiheuttaa välillä huolta.
Selvittämättömät asiat läheisten tai ystävien kanssa painaa mieltä. Puhuminen auttaisi siinä, se vaan ei ole kovin helppoa itselleni. Olen sellanen mykkäkoulun pitäjä.
Joskus on tiedostamaton alakulo ja saamaton olo. Silloin on patistettava itsensä liikkeelle. Helpottaa kummasti oloa.
Myös B-vitamiinin napsiminen on mulle välillä todella tarpeen.- mayanna
että joku vitamiininpuutos saattaisi aiheuttaa levottomuutta. Hmm.. vaikka ovathan kasvi- ja kansanlääkintäkirjat pullollaan infoa siitä, mitkä rehut rauhoittavat ja mitkä piristävät.
Levottomuus on myös joskus tarttuvaa - viruksiinhan ei yleensä lääke tehoa, mutta vitamiineista voi olla apua...
Ihastuminen/rakastuminen aiheuttaa myös levottomuutta. Vaikea tarttua toimeen, sitä hyörii ympäriinsä saamatta mitään aikaan. Töissä ajatukset karkailee ihan muualle kuin niihin työasioihin. Aamulla ei halua nousta ylös sängystä, käpertyy vaan peiton alle ja ottaa tyynyn kainaloon ja ajatukset taas harhailee sinne ihastuksen puoleen. Puhelinta vahdataan, sähköpostia kurkitaan...
Hoh, kuulostaapa levottomalta, mutta näin mä eppäilen käyvän kun ihastuu :).
Ketjusta on poistettu 24 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa
sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT3564135Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1303652Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla
Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku92381Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei92213Lindtman haluaa leikata Kela-korvauksista...oho!
Antti Lindtman sanoo Kauppalehdessä, että vuodesta 2028 voi tulla erittäin hankala, mikäli nykyinen hallitus ei tee riit1471845- 1181769
Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja181748Typeryyttä
Se on kummallista, kun kaksi ihmistä tuntee selittämätöntä vetoa toisiinsa, mutta eivät vain pääse toistensa luokse. Mik1241389Martina mukana erikoisjoukossa
Huippurankka Erikoisjoukot-ohjelma jatkuu, Martina mukana. Kerrankin Martinalle hyvä ohjelma, hänellä on voimaa, sisua j1511038Häneen rakastuminen oli sellaista
että aina uskoi ja luotti että kyllä tästä vielä edetään jotenkin. Se olikin vain rakastuneen toiveajattelua kaikki. Ta79915