Selkeä kieli ja uskonto?

poikalapsi

Aika ajoin tuntuu, että uskovaiset, muutkin kuin hellarit toki, tahallaan hämärtävät sanottavaansa käyttämällä sanoja ihan merkillisesti. Mm. sanat totuus ja todistaa ovat ihan eri merkityksessä uskiksilla kuin sanakirjan mukaan tulisi olla.

"Ansiottomana vaipuminen ristin juureen, on lihalle vaikeinta mitä pelastukseen tulee, siinä se on ahdasportti, kirkko väistää tämän portin lapsikasteen lavealla portilla!"

Tuossa on esimerkki: minusta mm. sana liha on ihan kumma tuossa. Samaten huomio kiinnittyy "faktana" esitettyyn omaan pikku tulkintaan kasteesta: ja kivi se lentää ihan hellarille ominaiseen tapaan!

Muuten: onko välimerkkien oikea käyttö helluntaiopin mukaan syntiä? Panee niin ajattelemaan...

37

947

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ajatuspano

"Panee niin ajattelemaan..."
      Tuoko oli selkeää kielenkäyttöä?
      Mun käsityksen mukaan naista pannaan, ei ajatusta:D
      Olen kuullut että jotkut panevat myös miehiä:D

• vai mitä

"naista pannaan" - se on muuten yhdyntä(ä),(ei panemista)
        Kyseiselle "pannaan" -sanalle on myös eri merkitys, jos joutuu paavin pannaan...

• varsin oikeassa.
        vai mitä kirjoitti:

"naista pannaan" - se on muuten yhdyntä(ä),(ei panemista)
        Kyseiselle "pannaan" -sanalle on myös eri merkitys, jos joutuu paavin pannaan...

Hän käyttää yleiskielen ilmaisuja, jotka jokainen tajuaa. Pannaan- sanasta saivartelu on turhaa, koska sanalla tässä tapauksessa ei ole ymmärtämisen suhteen merkitystä.

Todistaa- sanan väärinkäyttö taas on varsin merkittävästi lauseen ymmärrettävyyteen vaikuttava asia.
        Jos joku todistaa oikeudessa valan velvoittamana, se tarkoittaa toden puhumista.
        Jos uskovainen "todistaa", sillä ei välttämättä ole paljonkaan tekemistä totuuden kanssa. Uskovaisten totuus on suhteellista ja uskovilla on oma "totuutensa", joka ei ole sama ei- uskovaisten totuus.

Liha- sanan käyttö, vaikka omituista onkin, ei ole kovin merkittävä asia. Tosin asiaan vihkiytymätön ei välillä ymmärrä koko lausetta, kun lihalla tarkoitetaan vallan muuta kuin K- kaupan lihatiskillä on totuttu.

• kaaleppi..

tuo peräruikkihan harrastaa sitä hahahah

• poikalapsi

Jos sinusta paneminen tuo aina mieleesi seksin,. olet aika infantiililla tasolla kielenkäytössä. Jos seksi on mielessäsi koko ajan tuohon malliin, olet varmaan murkkuikäinen.

• Ajatuspano
        poikalapsi kirjoitti:

Jos sinusta paneminen tuo aina mieleesi seksin,. olet aika infantiililla tasolla kielenkäytössä. Jos seksi on mielessäsi koko ajan tuohon malliin, olet varmaan murkkuikäinen.

Missä kohtaa puhuin seksistä?
        Panna sana on HOMOnyymi;)
        Tiedätkö mitä homonyymi tarkoittaa?

• poikalapsi
        Ajatuspano kirjoitti:

Missä kohtaa puhuin seksistä?
        Panna sana on HOMOnyymi;)
        Tiedätkö mitä homonyymi tarkoittaa?

Panna-sana EI OLE homonyymi. Kyse on yhdestä verbistä, jolla on asiatyylin merkityksensä ja sinun käyttämäsi asiaton slangimerkitys. Homonyymi on esimerkiksi sana kuusi: lukusana ja puu.

Et tiennyt, mikä on homonyymi. Nyt tiedät. Auo päätäsi vähemmän, jos et tiedä, mistä puhut.

• Ajatuspano
        poikalapsi kirjoitti:

Panna-sana EI OLE homonyymi. Kyse on yhdestä verbistä, jolla on asiatyylin merkityksensä ja sinun käyttämäsi asiaton slangimerkitys. Homonyymi on esimerkiksi sana kuusi: lukusana ja puu.

Et tiennyt, mikä on homonyymi. Nyt tiedät. Auo päätäsi vähemmän, jos et tiedä, mistä puhut.

Homonyymi on sana joka kirjoitetaan tai lausutaan samalla tavalla, mutta muuta yhteyttä niillä ei ole.
        Siis, sana "panna" on homonyymi.
        "Panee" ajattelemaan ja "panee" naista tarkoittavat eri asiaa...

• poikalapsi
        Ajatuspano kirjoitti:

Homonyymi on sana joka kirjoitetaan tai lausutaan samalla tavalla, mutta muuta yhteyttä niillä ei ole.
        Siis, sana "panna" on homonyymi.
        "Panee" ajattelemaan ja "panee" naista tarkoittavat eri asiaa...

Saat sinä inttää. Panna-verbin eri merkitykset ovat kuitenkin ERI MERKITYKSIÄ, eivät homonymiaa. Syy on se, että kyse on yhdestä ja samasta sanasta - sanaluokkakin kertoo jotain, katsohan.

Ai niin, olet hellari - ethän sinä periksi anna mitättömässäkään asiassa, vaikka kuinka oikeasti toteen näyttää...

Niin, esimerkkini KUUSI on tosiaan homonyymi.

• todé

sinulta, että helluntailaiset ovat niin pöljiä. ;-)

Kyllä sinulla on työsarkaa. Onneksi sentään muut ihmiset Suomessa osaavat äidinkielen oikeinkirjoituksen jetsulleen:

"Kastamattomilla lahkolapsilla, jotka ovat pakanan asemassa, heiltähän puuttuu Kristuksen Henki kokonaan, koska kristillinen kaste on ylenkatsottu ja poljettu maahan ja uudestikastajat käyvät vielä täällä julkisesti pyhää kastetta rienaamassa."

Tuossa edellä oli jo opittu tuikkaamaan välimerkkejä sanojen lomaan. Aika synnitön veikkonen tuommoinen välimerkki-erkki, vai mitä?

Minulla on muuten tuolla keittiössä muhimassa naudan lihaa. Korvasieniäkin löytyy. NAM!

• kaaleppi..

peräruikilla ongelmat. Sellainenkin vaihtoehto on jos et metaforaa ymmärrä niin ko. kirjoittajan juttuja ei ole pakko lukea. Oletko sinä tosiaan niin tyhmä että et ymmärrä mitä ritari jutullaan tarkoitti. Mutta aika kieroa tuollaisen namiksen olla huolestuneena uskisten lapsista. Käytä vaikka puolituntia illalla mietiskelyyn voisiko sinun kuvottavalle elämäntavalle olla vaihtoehtoa. Kait se "harry" sen verran antaa sulle aikaa itsellesi.

• poikalapsi

Minä en ota kantaa Ritarin tekemisiin vaan uskovaisten epäloogiseen kielenkäyttöön, oi ruikki!

Miksi minulle Harrysta puhut? Ritariko sinulle on taas syöttänyt sontaa, ruikki? Ruikki-sana saa sinut kuulosytamaan jonkin sortin linnulta, lähinnä paskonärheltä. SEMMOINENHAN juttujesi perusteella oletkin. Ja isä vielä - armahtakoon Luoja sun lapsias! Ei voi huonompi onni isän suhteen ihmisellä olla...

• pseudonyymi.
        poikalapsi kirjoitti:

Minä en ota kantaa Ritarin tekemisiin vaan uskovaisten epäloogiseen kielenkäyttöön, oi ruikki!

Miksi minulle Harrysta puhut? Ritariko sinulle on taas syöttänyt sontaa, ruikki? Ruikki-sana saa sinut kuulosytamaan jonkin sortin linnulta, lähinnä paskonärheltä. SEMMOINENHAN juttujesi perusteella oletkin. Ja isä vielä - armahtakoon Luoja sun lapsias! Ei voi huonompi onni isän suhteen ihmisellä olla...

Millainen lintu on paskonärhi?
        En löytänyt sellaista Maailman linnut- kirjasta.
        Vai oliko tuo sinun ilmaisu uskontoa vai kenties "selkeää kieltä"?

• kaaleppi..
        poikalapsi kirjoitti:

on kyllä noista sontajutuissa paljon enemmän kokemusta kuin mulla. Mitä sinä tuota ritaria jatkuvasti haukut kyllä sinusta jo tiedetään millainen sinä olet ja jotkut tietää kuka sinä olet. Mutta kyllähän sulla vuorotteluvapaalla aika kuluu näin tietsikallakin vai täytyykö sun "miehesi" kanssa käydä tuulettuun. Parinviikon päästä tuun särkänniemeen että tuu ihmeessä morjestaan ja näät mun lapsetkin joilla tosin taitaa seurustelukumppanit olla mukana. Kumpi teillä muuten lakanat vaihtaa sinä vai harry? Akka taas nakitti homman mulle että ei ole tasa-arvo toteutunut. No vähemmällä pääsee kun ei valita.

• poikalapsi
        kaaleppi.. kirjoitti:

on kyllä noista sontajutuissa paljon enemmän kokemusta kuin mulla. Mitä sinä tuota ritaria jatkuvasti haukut kyllä sinusta jo tiedetään millainen sinä olet ja jotkut tietää kuka sinä olet. Mutta kyllähän sulla vuorotteluvapaalla aika kuluu näin tietsikallakin vai täytyykö sun "miehesi" kanssa käydä tuulettuun. Parinviikon päästä tuun särkänniemeen että tuu ihmeessä morjestaan ja näät mun lapsetkin joilla tosin taitaa seurustelukumppanit olla mukana. Kumpi teillä muuten lakanat vaihtaa sinä vai harry? Akka taas nakitti homman mulle että ei ole tasa-arvo toteutunut. No vähemmällä pääsee kun ei valita.

1) En asu samassa taloudessa kenenkään Harryn kanssa. Minun lakananvaihtoni taas eivät kuule sinulle eivätkä tälle palstalle enempää kuin sinun olemattomat kasvattajan taitosikaan, paskonärhi.

2) Minä olen rehellinen ihminen, jota sinä ja Ritri syytätte PERUSTELEMATTA asioista, joita en ole tehnyt.

3) Olet kovasti miehenpuutteessa, sen huomaa. Puhu vain kuvitellusta perheestäsi. En usko sanaakaan sinun ritarillisia juttujasi. Minusta tai puolisosytani ei sinulle ole avuksi, paskis.

4) Seurustelukumppani - joopa joo...

• kaaleppi..
        poikalapsi kirjoitti:

1) En asu samassa taloudessa kenenkään Harryn kanssa. Minun lakananvaihtoni taas eivät kuule sinulle eivätkä tälle palstalle enempää kuin sinun olemattomat kasvattajan taitosikaan, paskonärhi.

2) Minä olen rehellinen ihminen, jota sinä ja Ritri syytätte PERUSTELEMATTA asioista, joita en ole tehnyt.

3) Olet kovasti miehenpuutteessa, sen huomaa. Puhu vain kuvitellusta perheestäsi. En usko sanaakaan sinun ritarillisia juttujasi. Minusta tai puolisosytani ei sinulle ole avuksi, paskis.

4) Seurustelukumppani - joopa joo...

että "miehen puutteessa". No enpähän itte ole tuollaista huomanutkaan. On asioita joita on saavuttanut ja joista ei tartte luopua ja joihin voi olla tyytyväinen. Sulta sellaiset asiat suurimmalta osaltaan puuttuu ja laitat se niiden ihmisten vioksi joita et ole edes tavannut, joita et edes mitenkään tunne ja joita et tule tapaamaan etkä tunteen. Tää Jukka kun oli niin ennakkoluuloton tyyppi että teikäläisten keskuuteen vei sanaa ja sai joiltain vastakaikua niin hän on sun mielestä niitä suurimpia pahantekiöitä. Muista miettiä tänä iltana se puoli tuntia tulet hämmästyyn kun haet asioille vaihtoehtoja ja ongelmiin ratkaisuja. Sulla tosin on itseeni verrattuna isoja ongelmia mutta yritä edes.

• poikalapsi
        kaaleppi.. kirjoitti:

että "miehen puutteessa". No enpähän itte ole tuollaista huomanutkaan. On asioita joita on saavuttanut ja joista ei tartte luopua ja joihin voi olla tyytyväinen. Sulta sellaiset asiat suurimmalta osaltaan puuttuu ja laitat se niiden ihmisten vioksi joita et ole edes tavannut, joita et edes mitenkään tunne ja joita et tule tapaamaan etkä tunteen. Tää Jukka kun oli niin ennakkoluuloton tyyppi että teikäläisten keskuuteen vei sanaa ja sai joiltain vastakaikua niin hän on sun mielestä niitä suurimpia pahantekiöitä. Muista miettiä tänä iltana se puoli tuntia tulet hämmästyyn kun haet asioille vaihtoehtoja ja ongelmiin ratkaisuja. Sulla tosin on itseeni verrattuna isoja ongelmia mutta yritä edes.

Enpä olettanutkaan, että myöntäisit todellsen syyn, jonka vuoksi täällä paskonärhenä riekut, paskonärhi. No, olet miehen puutteessa jha homopelkoinen raukkis, se on kyllä käynyt jutuistasi ilmi. paskis.

MITÄHÄN ongelmia minulla sinusta siis on, kun nyt tunnut "tietävän" ne niiiin helluntailaisen hyvin, hellarinärhi?

Olen muuten saavuttanut elämässäni jo aika paljon. Minulla on syytä tyytyväisyyteen jo siksikin, että uskallan olla oma itseni, toisin kuin sinä, arvoisa paskonärhi.

Osui ja upposi!

Ei se minun vikani ole, jos et uskalla olla muuta kuin homofobinen kaappihomo, oi paskonärhi.

• Homofoobikko
        poikalapsi kirjoitti:

Enpä olettanutkaan, että myöntäisit todellsen syyn, jonka vuoksi täällä paskonärhenä riekut, paskonärhi. No, olet miehen puutteessa jha homopelkoinen raukkis, se on kyllä käynyt jutuistasi ilmi. paskis.

MITÄHÄN ongelmia minulla sinusta siis on, kun nyt tunnut "tietävän" ne niiiin helluntailaisen hyvin, hellarinärhi?

Olen muuten saavuttanut elämässäni jo aika paljon. Minulla on syytä tyytyväisyyteen jo siksikin, että uskallan olla oma itseni, toisin kuin sinä, arvoisa paskonärhi.

Osui ja upposi!

Ei se minun vikani ole, jos et uskalla olla muuta kuin homofobinen kaappihomo, oi paskonärhi.

Homofobiaa ei ole määritelty fobiaksi, kuten muita fobioita.
        Homofobia ei ole fobiaa, kuten on esimerkiksi klaustrofobia.
        Homoja kukaan ei pelkää, ainakaan homouden vuoksi.
        Jos homoja pelkää, se johtuu muusta kuin "homofobiasta".

• poikalapsi
        Homofoobikko kirjoitti:

Homofobiaa ei ole määritelty fobiaksi, kuten muita fobioita.
        Homofobia ei ole fobiaa, kuten on esimerkiksi klaustrofobia.
        Homoja kukaan ei pelkää, ainakaan homouden vuoksi.
        Jos homoja pelkää, se johtuu muusta kuin "homofobiasta".

Käsitän asian niin, että ei kyse ole homojen pelosta vaan homouden pelosta: mm. tällä palstalla mm. kaaleppi uhoaa, puhuu rumia ja parjaa, koska pelkää homoutta itsessään. Sitä on homofobia aika tavallisesti: erilaisuuden pelkoa itsessä. Se sitten saa mm. puhumaan peräruikesita yms. tyypillistä hellarifoobikon lätinää.

Asiasta lisää tietoa:

http://www.homofobia.fi/?sivu=homofobia

Homofobia tarkoittaa tosiasioihin perustumatonta vihaa, pelkoa, inhoa, vastenmielisyyttä tai syrjintää homoseksuaalisuutta tai homoseksuaalisia ihmisiä kohtaan.

Homofobia ei ole lääketieteellisesti ajateltuna varsinainen "fobia", vaan paremminkin rasismiin tai seksismiin verrattava ilmiö.
        Lääketieteelliseen fobiaan liittyvä pelkotila on niin voimakas, että pelko-oireinen ei pysty sitä hallitsemaan. Homofobiassa kyse on lähinnä ennakkoasenteisiin liittyvästä inhosta, vihasta tai pelosta. Usein perustellumpi termi homofobian asemesta olisi heteroseksismi, mutta se sisältää myös vahvan vastakkainasettelun miehisyyden ja naiseuden välillä, mitä homovihamielisyys tai homopelko välttämättä ei sisällä.

• kaaleppi..
        poikalapsi kirjoitti:

Käsitän asian niin, että ei kyse ole homojen pelosta vaan homouden pelosta: mm. tällä palstalla mm. kaaleppi uhoaa, puhuu rumia ja parjaa, koska pelkää homoutta itsessään. Sitä on homofobia aika tavallisesti: erilaisuuden pelkoa itsessä. Se sitten saa mm. puhumaan peräruikesita yms. tyypillistä hellarifoobikon lätinää.

Asiasta lisää tietoa:

Homofobia tarkoittaa tosiasioihin perustumatonta vihaa, pelkoa, inhoa, vastenmielisyyttä tai syrjintää homoseksuaalisuutta tai homoseksuaalisia ihmisiä kohtaan.

Homofobia ei ole lääketieteellisesti ajateltuna varsinainen "fobia", vaan paremminkin rasismiin tai seksismiin verrattava ilmiö.
        Lääketieteelliseen fobiaan liittyvä pelkotila on niin voimakas, että pelko-oireinen ei pysty sitä hallitsemaan. Homofobiassa kyse on lähinnä ennakkoasenteisiin liittyvästä inhosta, vihasta tai pelosta. Usein perustellumpi termi homofobian asemesta olisi heteroseksismi, mutta se sisältää myös vahvan vastakkainasettelun miehisyyden ja naiseuden välillä, mitä homovihamielisyys tai homopelko välttämättä ei sisällä.

jos minä parjaan (saattaahan se olla tottakin) teitä kahta veivaria niin tehän vastaavasti hukutatte kehuihin ja ystävällisyyteen nämä vakio kirjoittajat. Ala-asteilla ja päiväkodeissa on henkilökuntaa varoitetty teikäläisistä ja tarkkailtava ympäristöä jos teikäläisiä siinä alkaa edestakaisin kulkeen uskotko??

• poikalapsi
        kaaleppi.. kirjoitti:

jos minä parjaan (saattaahan se olla tottakin) teitä kahta veivaria niin tehän vastaavasti hukutatte kehuihin ja ystävällisyyteen nämä vakio kirjoittajat. Ala-asteilla ja päiväkodeissa on henkilökuntaa varoitetty teikäläisistä ja tarkkailtava ympäristöä jos teikäläisiä siinä alkaa edestakaisin kulkeen uskotko??

En usko. Satun tuota alaa tuntemaan paremmin kuin hyvin.

• kun harrastat seksuaalista ...
        kaaleppi.. kirjoitti:

Ja vielä omaa sukupuoltasi kohtaan. Sehän on jo eniron säännöissä kielletty.

• poikalapselle
        poikalapsi kirjoitti:

Asiasta lisää tietoa:

Miksi sitten puhut fobiasta, jos kerran homofobia ei ole lääketieteen määrittelemää fobiaa?
        Olisiko sinunkin hyvä tarkastaa sitä "selkeä kielisyyttäsi"?

• poikalapsi
        poikalapselle kirjoitti:

Miksi sitten puhut fobiasta, jos kerran homofobia ei ole lääketieteen määrittelemää fobiaa?
        Olisiko sinunkin hyvä tarkastaa sitä "selkeä kielisyyttäsi"?

Luepas antamani lisätietolinkki. Sieltä löytyy vastaus kysymykseesi perusteltuna.

Termi homofobia on ihan vakiintunut TERMINÄ. Se tosiasia, että kyse on erityyppisestä asiasta kuin muut fobiat, ei muuta tuota. Miksi sinulle on niin tärkeää, että homofobiaa kutsuttaisiin joksikin muuksi? MIKÄ sinusta olisi paras termi kuvaamaan vaikkapa Jaalepin homofobiaa.

• kaaleppi..
        poikalapsi kirjoitti:

Luepas antamani lisätietolinkki. Sieltä löytyy vastaus kysymykseesi perusteltuna.

Termi homofobia on ihan vakiintunut TERMINÄ. Se tosiasia, että kyse on erityyppisestä asiasta kuin muut fobiat, ei muuta tuota. Miksi sinulle on niin tärkeää, että homofobiaa kutsuttaisiin joksikin muuksi? MIKÄ sinusta olisi paras termi kuvaamaan vaikkapa Jaalepin homofobiaa.

rypenyt jo niin kauan siinä omassa jutussasi että sulta on todellisuudentaju vähintäänkin hämärtynyt. Kukaan ei ole sinua syytellyt mistään todennut vain. Jos biblia sanoo että sun elämäntapasi on luonnotonta niin se tuskin on hellareiden vika. Raamattu on kirjoitettu siihen aikaa että hellareista omana poppoonaan ei ole ollut edes harmainta aavistusta. Ei ole hellareiden vika että sinä joudut elämään suljettua elämää etkä edes töissä uskaltanut kertoa että asut toisen jätkän kanssa. Et töihin pestautuessasi edes ole voinut kertoa homouttasi koska vanhemmat eivät antaisi sinun olla tekemisissä lasten kanssa ainakaan ilman valvontaa. Tää sätti taitaa olla sulle ainut linkki mihin sinä purat itseäsi ja pahaa mieltäsi. Ajattele että aika kuluu aika nopeasti ja kohta olet vanha mies. Fysiikka alkaa pettää joudut käyttään vaippoja koska löysät valuu housuihin haiset kaupassa ja ihmiset inhoaa sua entistä enemmän. Koeta alkaan etsiin itsellesi elämä niin minäkin yritän. Löytyykö se sitten hellareiden esittelemänä vai minkä puulaakin se on aivan sama kunhan löytyy mutta sinä menet koko ajan kauemmas ja kauemmas. Kohta sun keinotekoisetkin keinot on käytetty ja edessä on pohjaton tyhjyys ja yksinäisyys. Näin se vaan on. Jos ritari on mielipiteissään ehdoton niin tuskin siinä sulta mitään on pois. Hän on jo vanha mies ja nähny kaikenlaista että kyllä kait hänellä perustellut oikeudet mielipiteisiinsä on.

• on kielen raiskaus. Tulee sellainen vaikutelma, että sanojen merkityksiä vääristelemällä yritetään syöttää lukijoille totena mitä hyvänsä törkyä. Yksi "todistaa" käyneensä Helvetissä, toinen Taivaassa; joku taas "todistaa" paranneensa ihmeellisesti tai että Jumala se raha-asiatkin on hoitanut kuntoon.

• Todistaja*

Joku taas todistaa maapallon iäksi miljoonia vuosia, toinen todistaa ettei Jumalaa ole, kolmas todistaa evoluution...

• Todistaja* kirjoitti:

Joku taas todistaa maapallon iäksi miljoonia vuosia, toinen todistaa ettei Jumalaa ole, kolmas todistaa evoluution...

Mainitsemasin asiat on helppo todistaa kun ne omin silmin näkee.

Me näemme kivet ja kalliot ja evoluutiota voimme seurata varsinkin näin alkukesästä.
        Jumalaa ei ole nähnyt vielä kukaan joten voimme todistaa ettei sitä ole.

• Todistaja* kirjoitti:

että uskovaisen "todistamisella" ei ole mitään tekemistä asian toteennäyttämisen kanssa. Sen sijaan on todistettu, so. näytetty toteen, että esim. maapallon ikä on noin 4,5 miljoonaa vuotta. Helluntailaisuudessa "todistamisella" tarkoitetaan minkä tahansa huuhaan väittämistä totuudeksi.

• Työmies2 kirjoitti:

että uskovaisen "todistamisella" ei ole mitään tekemistä asian toteennäyttämisen kanssa. Sen sijaan on todistettu, so. näytetty toteen, että esim. maapallon ikä on noin 4,5 miljoonaa vuotta. Helluntailaisuudessa "todistamisella" tarkoitetaan minkä tahansa huuhaan väittämistä totuudeksi.

Se ikä on ton verran miljardeja vuosia.

• En ymmärrä
        Pe.ku kirjoitti:

Mainitsemasin asiat on helppo todistaa kun ne omin silmin näkee.

Me näemme kivet ja kalliot ja evoluutiota voimme seurata varsinkin näin alkukesästä.
        Jumalaa ei ole nähnyt vielä kukaan joten voimme todistaa ettei sitä ole.

Miten todistat kivien ja kallioiden olevan miljoonia vuosia vanhoja?
        Siis miten Todistat?
        Olitko omin silmin näkemässä kun ne ilmeistyivät about 100 miljoonaa vuotta sitten?
        Taidat sotkea oletuksen ja faktan:O

• Pe.ku kirjoitti:

Se ikä on ton verran miljardeja vuosia.

Jep. Kävi lipsaus.

Joka tapauksessa virheineenkin väitteeni sattui lähemmäksi kuin lahkolaisten 6000 (kuusituhatta) vuotta. =)

• Metusalem 696
        Työmies2 kirjoitti:

Kerro kuka ja miten on TODISTANUT maapallon iäksi 4,5 miljoonaa vuotta?
        Onko tämä todistaja esittänyt asiasta faktaa vai onko hän olettanut maapallon iäksi juuri 4,5 miljoonaa vuotta.
        Uskoon se perustuu maapallon ikäkin, ainakin sinun kohdalla.
        USKOT, kun joku "todistaa" niin, mutta mitään todistetta et ITSE pysty esittämään, vai pystytkö?
        Toisten olettamus ei kelpaa, vaadin SINUN todistusta asiasta.
        Vai vaadinko liikaa?

• Metusalem 696 kirjoitti:

Kerro kuka ja miten on TODISTANUT maapallon iäksi 4,5 miljoonaa vuotta?
        Onko tämä todistaja esittänyt asiasta faktaa vai onko hän olettanut maapallon iäksi juuri 4,5 miljoonaa vuotta.
        Uskoon se perustuu maapallon ikäkin, ainakin sinun kohdalla.
        USKOT, kun joku "todistaa" niin, mutta mitään todistetta et ITSE pysty esittämään, vai pystytkö?
        Toisten olettamus ei kelpaa, vaadin SINUN todistusta asiasta.
        Vai vaadinko liikaa?

http://www.parse-error.com/display_page.php?page_id=140

Siellähän on tutkimustulokset perusteluineen, virhemarginaaleineen ja siellä on otettu huomioon myös uskovaisten (kreationistien) arvostelutkin ja kumottu heidän väitteensä.

• Metusalem 696
        Pe.ku kirjoitti:

http://www.parse-error.com/display_page.php?page_id=140

Siellähän on tutkimustulokset perusteluineen, virhemarginaaleineen ja siellä on otettu huomioon myös uskovaisten (kreationistien) arvostelutkin ja kumottu heidän väitteensä.

Et siis pystynyt edes maapallon ikää todistamaan:O
        Uskotko aina toisten tekemiin "tutkimuksiin" ja olettamuksiin, jos ne tukevat sitä mihin itsekin HALUAT uskoa?

• raamatun sanaa, kun joku to...
        Metusalem 696 kirjoitti:

Et siis pystynyt edes maapallon ikää todistamaan:O
        Uskotko aina toisten tekemiin "tutkimuksiin" ja olettamuksiin, jos ne tukevat sitä mihin itsekin HALUAT uskoa?

sanoo että se on totta ja jos se tukee sitä mitä itse haluat uskoa?

• autogefalia

Olis syytä opetella Kaanankieltä

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli

Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.
      Maailman menoa
      271
      1673
    2. IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!

Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk
      Maailman menoa
      46
      1543
    3. Milloin bikineistä

Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet
      Maailman menoa
      151
      1251
    4. Mene perheinesi arkkiin - kasteelle !

Juutalaiset oli hyvin lapsirakkaita, mitään ehkäisyä ei käytetty. Perheissä oli paljon lapsia. Viiden koko perheen kast
      Kaste
      470
      1037
    5. 137
      1035
    6. Johanna Tukiainen ei suostu muuttamaan pois vuokra-asunnosta!

Seiska kertoi tänään, että Johanna Tukiainen ei ole suostunut poistumaan Helsingin Munkkisaarenkadun vuokra-asunnostaan.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      74
      991
    7. Olimmeko molemmat

ujoja ja hankalia, vai minä vain? Mietin, oliko se silloin epävarmuutta vai kiinnostuksen puutetta.
      Ikävä
      73
      943
    8. Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko

Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää
      Kaste
      450
      924
    9. Mun on ikävä sua J ,

Mun on ikävä sua J, haluaisin tutustua paremmin (vaikka tämä aivan älytöntä onkin). Voitaisiinko nähdä ja jutella ihan
      Ikävä
      47
      881
    10. Kesä ja nuorison mopoilu

Tänään neljä mopoa ajelivat yöllä ihan miten sattuu pitkin kyliä liikenteenjakajan väärältä puolelta hirveää ylinopeutta
      Suomussalmi
      152
      867
    Aihe