Mitä ovat helvetin kärsimykset? Kuinka voin käristyä helvetissä?
Kukaan ei varmaankaan kiistä sitä tosiasiaa, että kuollessani ruumiini ja täten myös hermostoni sekä välittäjäaineet ym. maatuvat.
Kuinka sielu/henki voi kärsiä?
Millä hän tuntee mitään ruumiiseen kohdistuvaa kipua?
Kiitokset etukäteen asiaa valottaville.
Helvetin kärsimykset
31
1296
Vastaukset
- M@k3
Se on vertauskuva siitä että jos et elä niinkuin krisselit haluavat, niin he tekevät elämästäsi helvettiä, eli tuskallista.
- todellakin,
noin pimeä? Tarvitset Kristus- valoa valaisemaan sisikuntaasi!
vastaan ei tarvise miettiä koko helvetiä.
- urb.pag.
helvettiä ei ole, eikä ole jeesustakaan, eikä sovitusta.
helvetti on paskaa, jeesus on paskaa ja sovintotyö on paskaa. - Julle_
..päähän ja pulinat pois, tämäkö on sitä uskon tutkimista mitä raamattu kehottaa harrastamaan?
- juutas.
Eipä sitä tarvitse muutenkaan pohtia. Kuollut ruumis ei tuskia tunne. Maatunut tai tuhkattu vainaja ei helvetin lieskoista enää hätkähdä.
Mitä ihmettä muuten tarkoittaa "ottamalla vastaan Jeesuksen sovintotyön"?
- sinulle asiaa..
valottaa, vänkäät vain vastaan, vastoin parempaa tietoa!?
Totta on, että maallinen kuolema tuhoaa kaiken katoavaisen. Siis tämän läskiläjän, tai lihaskimpun, mikä meillä on!
Aistit pelaa henkiruumiissa aivan samoin, kuin maallisessa ruumiissa, sen ovat monet todistaneet, jotka ovat käyneet siellä toisessa ulottuvuudessa!
Siellä saamme siis henkiruumiin, samannäköisen, kuin mitä täällä maan päällä, tosin kuulema nuoremman. Aistit pelaa ja viemme sinne sen sieluntilan, joka oli kuollesamme.
Luukas 16:
22. Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
23. Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
24. Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'
25. Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
26. Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'
27. Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon
28. - sillä minulla on viisi veljeä - todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan.'
29. Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä.'- tarkempi
selvitys. Onko henkiruumiilla hermosto,jota pitkin aistimukset välittyvät, ja mistä se koostuu?
- ateitse
Kuullostaa aika reilulta peliltä, että kaveri, joka oli eläessään rikas tuomitaan halvattuun vain varallisuutensa tähden.
Eipä taida kirkon herroilla olla saumoja taivaaseen pääsyyn.
Tosin rikkauskin on suhteellista. Eli verrattuna keskiarvoon, ei meillä teollisuusmaiden länkkäreillä taida kellään olla saumoja. - Julle_
vastaan enkä vihtaan, vaan ihan avoimin mielin ja sydämin etsin vastauksia.
Mitä jos kuolen nuorena ja haluan vanhemman ruumiin, saako sen valita? Entä lapsena, tai aborttiin kuolleet sikiöt? Minkälaisen ruumiin he saavat ja millaisen mielentilan? Saako sikiö aikuisen ruumiin ja sikiön mielen? Ettet nyt vain tekisi omia tulkintojasi pyhästä kirjasta... Ja jos sinä teet tulkintoja "uskovaisena", mikä estää muita tekemästä samoin ja väittää sitä Jumalan totuutena. - Julle_
ateitse kirjoitti:
Kuullostaa aika reilulta peliltä, että kaveri, joka oli eläessään rikas tuomitaan halvattuun vain varallisuutensa tähden.
Tosin rikkauskin on suhteellista. Eli verrattuna keskiarvoon, ei meillä teollisuusmaiden länkkäreillä taida kellään olla saumoja.tämäkin on vain vertauskuvallista.
Vertauskuvia on kaikki ne säännöt mitkä ei sovi itselle suoraan tai sitten ne tulkitaan omiin tarkoitusperiin sopiviksi..ja loput sitten onkin täysin kirjaimellisesti otettavia.
...rakasta lähimmäistäsi, paitsi jos oot homo - pointt
ateitse kirjoitti:
Tosin rikkauskin on suhteellista. Eli verrattuna keskiarvoon, ei meillä teollisuusmaiden länkkäreillä taida kellään olla saumoja."Eipä taida kirkon herroilla olla saumoja taivaaseen pääsyyn"
Kyllä tiukkaa tekee :) - Atte Ateisti
"Aistit pelaa henkiruumiissa aivan samoin, kuin maallisessa ruumiissa, sen ovat monet todistaneet, jotka ovat käyneet siellä toisessa ulottuvuudessa!"
Voiko siis henkiruumis esim. masturboida ja tuntea mielihyvää, vaikka maanpäällinen elämä päättyikin seniilinä?
"Siellä saamme siis henkiruumiin, samannäköisen, kuin mitä täällä maan päällä, tosin kuulema nuoremman."
Kuinka nuoren? 6-vuotiaan? 18-vuotiaan? 25-vuotiaan? 50-vuotiaan? Vaikka olisikin kuollut 90-vuotiaana? Saanko valita minkäikäiseksi haluan henkiruumiini?
Kannattaa varmaan valita semmoinen 20-vuotiaan henkiruumis, voi pitää hauskaa toisten nuorten henkiruumiiden kanssa? - Valkoparta
Atte Ateisti kirjoitti:
"Aistit pelaa henkiruumiissa aivan samoin, kuin maallisessa ruumiissa, sen ovat monet todistaneet, jotka ovat käyneet siellä toisessa ulottuvuudessa!"
Voiko siis henkiruumis esim. masturboida ja tuntea mielihyvää, vaikka maanpäällinen elämä päättyikin seniilinä?
"Siellä saamme siis henkiruumiin, samannäköisen, kuin mitä täällä maan päällä, tosin kuulema nuoremman."
Kuinka nuoren? 6-vuotiaan? 18-vuotiaan? 25-vuotiaan? 50-vuotiaan? Vaikka olisikin kuollut 90-vuotiaana? Saanko valita minkäikäiseksi haluan henkiruumiini?
Kannattaa varmaan valita semmoinen 20-vuotiaan henkiruumis, voi pitää hauskaa toisten nuorten henkiruumiiden kanssa?Eikös se teidän poika ole jo niin vanha, että ei tarvitse enää selibaatissa elää ?
Mikä muuten tuli pojalle nimeksi ?
- käristyä?
Danten helvetti on kylmä (eikä keksinyt tuota itse), mutta sikäli kun koko helvettiä on, ei kärsimystä tarvitsee käsittää grillinä tai pakastimena. Se voi olla kivutonta tyhjyyttä. Loputon yksinäisyys ja tietoisuus siitä.
Miten käytännössä toimii, sitä en tiedä. Tuskin myöskään, mikäli päädyn helvettiin, sieltä myönnetään lomaa...- pointt
"Se voi olla kivutonta tyhjyyttä. Loputon yksinäisyys ja tietoisuus siitä"
Olen käsittänyt että se on kitumista mihinkä ei ikinään totu. Joskus nuorena härönä ajattelin että "kait sitä kaikkeen tottuu" mutta tuossa helvetissä jujuna onkin se että siellä kituminen on aina tavallaan uutta ja tulee yllätyksenä (ei pääse tottumaan). - kitumaan
pointt kirjoitti:
Olen käsittänyt että se on kitumista mihinkä ei ikinään totu. Joskus nuorena härönä ajattelin että "kait sitä kaikkeen tottuu" mutta tuossa helvetissä jujuna onkin se että siellä kituminen on aina tavallaan uutta ja tulee yllätyksenä (ei pääse tottumaan).jollet palaa islamiin.
- Olikohan naisvihaaja?
Laskekaapas montako miestä siinä maalauksessa on?.Onkohan helvetissäkin omat osastonsa miehille ja naisille.
- on kuin
pointt kirjoitti:
Olen käsittänyt että se on kitumista mihinkä ei ikinään totu. Joskus nuorena härönä ajattelin että "kait sitä kaikkeen tottuu" mutta tuossa helvetissä jujuna onkin se että siellä kituminen on aina tavallaan uutta ja tulee yllätyksenä (ei pääse tottumaan).sauna, joka on lämmitetty 7x normaalia kuumemmaksi ja yksi huono puoli siellä on; ei ole porstuaa (eteistä), jonnekka voisi mennä vilvoittelemaan!
- Julle_
on kuin kirjoitti:
sauna, joka on lämmitetty 7x normaalia kuumemmaksi ja yksi huono puoli siellä on; ei ole porstuaa (eteistä), jonnekka voisi mennä vilvoittelemaan!
että kuinka henki voi tuntea mitään.
Toinen mieltä askarrattuva asia on se kun
ihmiset näkevät henkiolentoja(enkeleitä ym) miten
heillä voi aina olla vaatteet päällä jos ne
eivät ole materiaa?
Harrastetaanko taivaassa seksiä? - pointt
Julle_ kirjoitti:
että kuinka henki voi tuntea mitään.
Toinen mieltä askarrattuva asia on se kun
ihmiset näkevät henkiolentoja(enkeleitä ym) miten
heillä voi aina olla vaatteet päällä jos ne
eivät ole materiaa?
Harrastetaanko taivaassa seksiä?"Harrastetaanko taivaassa seksiä?
- Meikku
pointt kirjoitti:
"Harrastetaanko taivaassa seksiä?
Buddhalaisuudessa sanotaan, että kärsimys johtuu elämänjanosta, siis takertumisesta asioihin, joita erehdymme pitämään oleellisina ja pysyvinä. Elämän janon sammuminen vapauttaa kärsimyksestä, ja johtaa valaistumiseen. "Helvetti" siis koostuu omien valintojen seurauksista. Buddhalaisuudessa tämä kehitys on mahdollista ihmisen oikeanlaisella toiminnalla ja jokaisesta ihmisestä löytyvien positiivisten voimavarojen avulla. Mitään jumalaa ei tarvita, ja buddhakin on vain opettaja tien näyttäjä.
Ps. Itse imeskelen muuten mielummin kiviä(pestyinä), kuin karkkeja. En pidä makeasta, ja karkit ovat epäterveellisiäkin.
- sunnyriver
Henki = henkiruumis, siis aivan normaalin ruumiimme muotoinen, mutta ei-materiaalinen.
Ihan hyvin se voi siis tuntea kipua ja tuskaa,
eroa toisista ihmisistä, ristiriitaa, vihaa, kateutta. Kaikkea sitä helvetti ikuisesti.
En minä vaan sinne halua mennä.
Toisaalta kyllähän elävänkin ihmisen poisleikattu jalka tai käsi tuntee haamukipuja,
samantapauinen tilannehan sekin on.
Tartuin tuohon henki-teemaan sen takia, että olen pari kertaa nähnyt enkeleitä, ja heitä katsoessaan tajuaa hyvin, mikä henkiruumis on.
Mutta kuten sanottu, ylöspäin haluan, en helvettiin, en sitten yhtään!"Henki = henkiruumis, siis aivan normaalin ruumiimme muotoinen, mutta ei-materiaalinen."
"Tartuin tuohon henki-teemaan sen takia, että olen pari kertaa nähnyt enkeleitä, ja heitä katsoessaan tajuaa hyvin, mikä henkiruumis on."
Miten voit nähdä jotain ei-materiaalista? Näköaistisi perustuu siihen, että valoa heijastuu jostain pinnasta. Valo on energiaa, joka vuorovaikuttaa materian kanssa. Jotta voisit nähdä henkiolennon, on tämän henkiolennon oltava jossain vuorovaikutuksessa materialistisen maailman kanssa.
"Toisaalta kyllähän elävänkin ihmisen poisleikattu jalka tai käsi tuntee haamukipuja, samantapauinen tilannehan sekin on."
Haamukipu on hermostollinen ilmiö eikä mikään todiste näkymättömän ja aineettoman raajan olemassaolosta.- tarua ihmeempää
jason_dax kirjoitti:
"Henki = henkiruumis, siis aivan normaalin ruumiimme muotoinen, mutta ei-materiaalinen."
"Tartuin tuohon henki-teemaan sen takia, että olen pari kertaa nähnyt enkeleitä, ja heitä katsoessaan tajuaa hyvin, mikä henkiruumis on."
Miten voit nähdä jotain ei-materiaalista? Näköaistisi perustuu siihen, että valoa heijastuu jostain pinnasta. Valo on energiaa, joka vuorovaikuttaa materian kanssa. Jotta voisit nähdä henkiolennon, on tämän henkiolennon oltava jossain vuorovaikutuksessa materialistisen maailman kanssa.
"Toisaalta kyllähän elävänkin ihmisen poisleikattu jalka tai käsi tuntee haamukipuja, samantapauinen tilannehan sekin on."
Haamukipu on hermostollinen ilmiö eikä mikään todiste näkymättömän ja aineettoman raajan olemassaolosta.Lueskelin jossain välissä "Ihmisen fysiologia ja anatomia" nimistä kirjasta. Aivojen etulohkossa meillä on (itseasiassa kaksikin) melko tarkka kuva omasta ruumiistamme.
Se, mikä teki minusta asiasta hiukka kummallisen oli, kun todettiin, että se kuva on siellä pää alaspäin. Aivoissahan kaikki menee jotenkin nurinpäin (verkkokalvon kuvat, vasen puoli ohjaa oikean puolen toimintoja, jne.)
Tätä kuvaa ärsyttämällä saadaan siis tuntoaistimiksia, vaikkapa jalasta, oli sitä koipea sitten tai ei.
Mutta, että ilman niitä aivoja saataisiin jotain tuntemuksia, vaikuttaa kyllä minustakin aika kaukaa haetulta:) - sunnyriver
jason_dax kirjoitti:
"Henki = henkiruumis, siis aivan normaalin ruumiimme muotoinen, mutta ei-materiaalinen."
Haamukipu on hermostollinen ilmiö eikä mikään todiste näkymättömän ja aineettoman raajan olemassaolosta.Sen haamukivin toin esille lähinnä kuvatakseni ilmiötä, eli tavallaan meillä on myös "koko ruumis", vaikka osa puuttuukin, aikanaan taivaasssa ne puuttuvatkin ja sairaat osat ovat terveinä.
Yritin löytää Raamattu.uskonkirjat.netistä haulla muutamia kohtia, joissa käsitellään samaa ilmiötä, eli henkeä, henkiruumista.
Joissakin niistä ei erikseen mainita, että
on kysymys henkiruumiista ja sitä ympäröivästä
valosta, mutta asiayhteys tuo sen esille.
Eli vaatteet näkyvät aivan selvästi vaatteen muotoisina, mutta ne ovat valoa niitä ympäröi
niistä säteinä lähtevä valo, joka on paljon syvempi, paljon kirkkaampi ja samalla pehmeämpi kuin ne valot, mitä täällä maan päällä on.
Pari kertaa olen nähnyt enkeleitä, kerran Jeesuksen (sydämeni ja hengitykseni oli lakannut, kävin hetken kuoleman rajan takana), ja Jeesuksesta huokuva valo, rakkaus, oli niin suuri, että kun mieheni sai elvytettyä minut, olin hänelle kolme-neljä päivää vihainen, sillä en olisi halunnut palata tuosta rakkauden valtapiiristä tähän kylmään maailmaan. Sitten tuo
"toisen maailman ääni", niin kuin Bonhoffer sitä taisi nimittää, heikkeni hiljakseen ja alistuin siihen, että täällä on nyt eläminen tämä aika,
mutta aikanaa on taivas!. Ja onhan tämä elämä välillä vallan mukavaakin, mutta vain kalpea varjo siitä, mikä meitä odottaa, jos haluamme Jumalaa seurata. Enkä tuon kokemuksen jälkeen ole oikein tajunnut uskovia, jotka pelkäävät kuolemaa.Miksi pelätä täydellistä rakkautta, en minä vaan tajua...
Eli kun sanotaan, että Jumala on rakkaus, tarkoitetaan osin myös tätä Hänen ruumistaan säteilevää valoa ja harmoniaa ja sopusointua, joka auttaa meitäkin olemaan rakkauden valtapiirissä. Samoin enkelien tuomaa harmoniaa, vaikkemme heitä yleensä näkevin silmin näe. Ihminen, joka on ollut paljon hiljaisuudessa ja hengellisten asioiden kanssa tekemisissä, tajuaa enkeleiden läsnäolon ja pystyy suurin piirtein "puikkaroimaan" sen
vaikutusalueen, mikä kullakin enkelillä on siitä ilmapiiristä, mikä vallitsee. Uskon asioista tietämätön kokee sen yleensä lämmön ja harmonian
tunteena, rauhana. Asiat loksahtavat paikoilleen
kuin itsestään.
Nämä seuraavat kohdat löytyivät, vaikken löytänytkään juuri sitä kohtaa, jota etsin.
Ps. 4:6
(4:7) Monet sanovat: "Kunpa saisimme osaksemme menestystä! Herra, käännä meihin kasvojesi valo." [4. Moos. 6:25,26; Ps. 67:2, 80:4]
Ps. 104:2
valo ympäröi sinut kuin viitta. Sinä olet levittänyt taivaan kuin telttakankaan [Jes. 40:22] Ps. 104:2
Cornelius vastasi: "Kolme päivää sitten olin tähän aikaan, yhdeksännellä tunnilla, täällä kotonani rukoilemassa. Silloin seisoi yhtäkkiä edessäni mies, jolla oli hohtavan valkeat vaatteet, Ap. t. 10:30
Ilm. 3:5
Se, joka voittaa, saa ylleen valkeat vaatteet, enkä minä pyyhi hänen nimeään elämän kirjasta, vaan tunnustan hänet omakseni Isäni ja hänen enkeliensä edessä. [Luuk. 10:20 | Matt. 10:32 ] Ilm. 3:5
Ilm. 7:9
Tämän jälkeen näin suuren kansanjoukon, niin suuren, ettei kukaan kyennyt sitä laskemaan. Siinä oli ihmisiä kaikista maista, kaikista kansoista ja heimoista, ja he puhuivat kaikkia kieliä. He seisoivat valtaistuimen ja Karitsan edessä yllään valkeat vaatteet ja kädessään palmunoksa [Ilm. 3:5, 4:4, 6:11] Ilm. 7:9
Eli hyvää kannattaa etsiä! - Julle_
sunnyriver kirjoitti:
Sen haamukivin toin esille lähinnä kuvatakseni ilmiötä, eli tavallaan meillä on myös "koko ruumis", vaikka osa puuttuukin, aikanaan taivaasssa ne puuttuvatkin ja sairaat osat ovat terveinä.
Yritin löytää Raamattu.uskonkirjat.netistä haulla muutamia kohtia, joissa käsitellään samaa ilmiötä, eli henkeä, henkiruumista.
Joissakin niistä ei erikseen mainita, että
on kysymys henkiruumiista ja sitä ympäröivästä
valosta, mutta asiayhteys tuo sen esille.
Eli vaatteet näkyvät aivan selvästi vaatteen muotoisina, mutta ne ovat valoa niitä ympäröi
niistä säteinä lähtevä valo, joka on paljon syvempi, paljon kirkkaampi ja samalla pehmeämpi kuin ne valot, mitä täällä maan päällä on.
Pari kertaa olen nähnyt enkeleitä, kerran Jeesuksen (sydämeni ja hengitykseni oli lakannut, kävin hetken kuoleman rajan takana), ja Jeesuksesta huokuva valo, rakkaus, oli niin suuri, että kun mieheni sai elvytettyä minut, olin hänelle kolme-neljä päivää vihainen, sillä en olisi halunnut palata tuosta rakkauden valtapiiristä tähän kylmään maailmaan. Sitten tuo
"toisen maailman ääni", niin kuin Bonhoffer sitä taisi nimittää, heikkeni hiljakseen ja alistuin siihen, että täällä on nyt eläminen tämä aika,
mutta aikanaa on taivas!. Ja onhan tämä elämä välillä vallan mukavaakin, mutta vain kalpea varjo siitä, mikä meitä odottaa, jos haluamme Jumalaa seurata. Enkä tuon kokemuksen jälkeen ole oikein tajunnut uskovia, jotka pelkäävät kuolemaa.Miksi pelätä täydellistä rakkautta, en minä vaan tajua...
Eli kun sanotaan, että Jumala on rakkaus, tarkoitetaan osin myös tätä Hänen ruumistaan säteilevää valoa ja harmoniaa ja sopusointua, joka auttaa meitäkin olemaan rakkauden valtapiirissä. Samoin enkelien tuomaa harmoniaa, vaikkemme heitä yleensä näkevin silmin näe. Ihminen, joka on ollut paljon hiljaisuudessa ja hengellisten asioiden kanssa tekemisissä, tajuaa enkeleiden läsnäolon ja pystyy suurin piirtein "puikkaroimaan" sen
vaikutusalueen, mikä kullakin enkelillä on siitä ilmapiiristä, mikä vallitsee. Uskon asioista tietämätön kokee sen yleensä lämmön ja harmonian
tunteena, rauhana. Asiat loksahtavat paikoilleen
kuin itsestään.
Nämä seuraavat kohdat löytyivät, vaikken löytänytkään juuri sitä kohtaa, jota etsin.
Ps. 4:6
(4:7) Monet sanovat: "Kunpa saisimme osaksemme menestystä! Herra, käännä meihin kasvojesi valo." [4. Moos. 6:25,26; Ps. 67:2, 80:4]
Ps. 104:2
valo ympäröi sinut kuin viitta. Sinä olet levittänyt taivaan kuin telttakankaan [Jes. 40:22] Ps. 104:2
Cornelius vastasi: "Kolme päivää sitten olin tähän aikaan, yhdeksännellä tunnilla, täällä kotonani rukoilemassa. Silloin seisoi yhtäkkiä edessäni mies, jolla oli hohtavan valkeat vaatteet, Ap. t. 10:30
Ilm. 3:5
Se, joka voittaa, saa ylleen valkeat vaatteet, enkä minä pyyhi hänen nimeään elämän kirjasta, vaan tunnustan hänet omakseni Isäni ja hänen enkeliensä edessä. [Luuk. 10:20 | Matt. 10:32 ] Ilm. 3:5
Ilm. 7:9
Tämän jälkeen näin suuren kansanjoukon, niin suuren, ettei kukaan kyennyt sitä laskemaan. Siinä oli ihmisiä kaikista maista, kaikista kansoista ja heimoista, ja he puhuivat kaikkia kieliä. He seisoivat valtaistuimen ja Karitsan edessä yllään valkeat vaatteet ja kädessään palmunoksa [Ilm. 3:5, 4:4, 6:11] Ilm. 7:9
Eli hyvää kannattaa etsiä!Tämäkin asia minua ihmetyttää.
Onko ihmisen ruumiissa jotain hävettävää, ehkä
jopa saatanallista kun se pitää verhota vaatteilla?
Jos ihminen on luotu jumalan kuvaksi, jonka kuvittelisi siis lähentelevän täydellisyyttä, niin miksi, oi herrani(pienellä hoolla ettei loukata ketään :) ) miksi!, tämä täydellisyys pitää verhota?
Alastomana ihminen on kauneimmillaan...mielestäni.
- delfiini-70
Helvetin kärsimyksistä oli keskiajalla joku kirkonkiho antanut seuraavan kuvauksen. Helvetti on varattu vain naisille, koska nainen lankesi paratiisissa perisyntiin ja on muutenkin sukua saatanalle, poikkeuksena Neitsyt Maria jota ei edes keskiajalla uskallettu tuomita helvettiin. Helvetissä naiset ovat nuoria ja kauniita ja joutuvat intohimonsa riivaamiksi. Heillä ei ole muuta juotavaa kuin viini ja päihdyttävä olut. Ruuakseen naiset saavat lihaa ja maan alla kasvavia kasveja. Taivas puolestaan oli varattu miehille ja hekin ovat nuoria ja kauniita. Taivaassa miehet käyskentelevät kedolla ja keskustelevat teologisista aiheista. Juomakseen he saavat lähteen vettä ja maan yläpuolella kasvavia marjoja ja hedelmiä. Sunnuntaisin miehet saavat lisäksi Marian leipomaa leipää ehtoollisella. Naiset ja miehet näkevät toisensa ja intohimo korventaa naisia muttei tietenkään miehiä jotka ovat himon yläpuolella. Jaa-a tuotapa päivää tässä odotellessa.
- toi oli kyllä
parasta pitkään aikaan:D
Voi muijaparkoja. Voi äijäparkoja.
On se tuo seksi kyllä ihme riesa uskoville... - delfiini-70
toi oli kyllä kirjoitti:
parasta pitkään aikaan:D
Voi muijaparkoja. Voi äijäparkoja.
On se tuo seksi kyllä ihme riesa uskoville...kauanko menee ennen kuin äijät saapastelevat lihapatojen ääreen meidän naisten luo. Suomalainen mies ei tunnetusti jäniksen ruokaa syö, eikä janoonsa vettä juo!
- toi oli kyllä
delfiini-70 kirjoitti:
kauanko menee ennen kuin äijät saapastelevat lihapatojen ääreen meidän naisten luo. Suomalainen mies ei tunnetusti jäniksen ruokaa syö, eikä janoonsa vettä juo!
Jotenkin noin minäkin sen arvelisin sujuvan. Kun itsekin olen patojen äärelle kiiruhtavaa tyyppiä.
Sun elämäntapataiteesi vaikuttaa aika hyvältä:)
Itelle tuli tuosta tarinasta mieleen yksi hiton vanha kirja, jossa myös opetettiin nuorille pojille, murrosikäisille siis, että kuinka herätä unesta, jos lihalliset himot alkavat yöllä vaivaamaan...Eli pyrittiin aivan totaalisesti kieltämään normaalit tarpeet. No siinä oli kaikkea muutakin hullua ja ääriaskeettista siinä kirjassa. Olikohan se joku "Nuoren miehen opas kristillisyyteen" tai vastaava. Aivan järkkyä tekstiä. Sorry, kun en muista tuota nimeä enää, saataisiin nauraa sillekin:D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4674034Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181692- 1161526
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891474Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991408Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n601375- 521316
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi981229- 441079
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa341078