Minun suosikkini on laulujen sanoittajana Anna-Mari Kaskinen, kuka sinun?
Laitan tähän yhden hänen sanoittamista lauluistaan, koska se on merkinnyt minulle paljon.
Tunnen suurta Jumalaa vain vähän.
Hän on juuri minut löytänyt.
Hän hiljaa astui elämääni tähän.
Kaiken uusin silmin näen nyt,näen nyt.
Sydän kun auki on,
sinne Jeesus tekee asunnon.
Tänään Häneen uskon, näen aamuruskon.
Päivä sarastaa.
Sydän kun auki on,
sinne Jeesus tekee asunon.
Tänään Häneen uskon,näen aamuruskon.
Päivä sarastaa, sarastaa.
2. Uskoa ei synny omin voimin.
Ilmaiseksi anova sen saa.
Sitä ansaita ei töin ja toimin.
Jumala sen meille lahjoittaa, lahjoittaa.
3. Olin täynnä suurta ahdistusta.
Vapahtajaa hiljaa rukoilin.
Hän sanoi:"Älä pelkää rangaistusta.
Ristillä jo sinut armahdin,armahdin."
Sanoittanut: Anna-Mari Kaskinen.
Siunattua Helluntaita teille kaikille, saakoon
Pyhä Henki tänään runsaasti täyttää meistä jokaisen! Hyvää kesää kaikille. tv.Sirkka Iita.
Tykkäätkö hengellisistä lauluista?
17
544
Vastaukset
- Hengellinen mies
Pidän A-M Kaskisen sanoituksista:)
Simojoki on ehkä Suomen paras hengellisen musiikin säveltäjä/sanoittaja - ovat vähän
kevyen tuntoisia. Enemmänkin tykkään tullaisista virsistä, kuin esim. "Mä vaivainen oon mato matkamies maan..." tai nykyisestä virsikirjast poistetusta virrestä 440.
"Jo vääryys vallan saapi, Se huutaa taivaaseen. Se turmaa ennustaapi, Vie kansat kurjuuteen. Ken Herran oikeutta nyt täällä julistaa, Ja ken vanhurskautta Nyt tahtois puolustaa.
Nyt viekas vilppi täällä On noussut kunniaan, On valhe vallan päällä Ja vääryys voimissaan. Ei kuulla kurjan öäntä, Ja köyhää sorretaan, Ja lainkin rikkaat vääntää Vääryyttä puoltamaan."
Virresä on vielä kolme muutakin säkeistöä.- Uskovaisiako
Pe.ku kirjoitti:
Tuo virsihän poistettiin tosiaan kun sanat oli lainvastaiset.
Se oli pilkkalaulu se.vai kansainvälistä riistokapitalismia?
Uskovaisiako kirjoitti:
vai kansainvälistä riistokapitalismia?
Siinä pilkattiin rankalla kädellä niitä jotka ei usko Jumalaan eli tuo kaikki riisto laitettiin virressä heidän nimiinsä ja se on nykyisin lainvastaista.
Eiköhän tuo riisto ole ollut oikeasti ihan toisin päin kun ristityt on tappaneet suomessakin paljon Jumalaan uskomattomia.- tappaako hänet
Pe.ku kirjoitti:
Siinä pilkattiin rankalla kädellä niitä jotka ei usko Jumalaan eli tuo kaikki riisto laitettiin virressä heidän nimiinsä ja se on nykyisin lainvastaista.
Eiköhän tuo riisto ole ollut oikeasti ihan toisin päin kun ristityt on tappaneet suomessakin paljon Jumalaan uskomattomia.jonkin sortin uskovainen vai jonkin sortin uskomaton? Samalla lailla siinä kumminkin kuolee sorakuopankin reunalle olipa liipasimesta vetäjällä sitten kädessään Ukko-Mauseri tai Nagan.
- frihet
Pe.ku kirjoitti:
Eiköhän tuo riisto ole ollut oikeasti ihan toisin päin kun ristityt on tappaneet suomessakin paljon Jumalaan uskomattomia.ovat tappaneet.
Ihminen joka on uskossa Kristukseen ja elää siis Kristuksessa ei tapa yhtään ihmistä.
- vanhanajan
Hengellisistä lauluista kuten "Olen kuullut on kaupunki tuolla" liittyy mieheni viimeisimpään näkyyn joka hänelle näytettiin.
- hirvas
yksitoikkoisista ja sanomaltaan hyvin samanlaisista lauluista. Mutta hyvä gospel ja kantri sekä muutamat iskelmätkin koskettavat.
Kuunnelkaa ihmeessä vaikka Kari Tapion, Oon kuullut on kaupunki tuolla, Kuin taivasiin ja Valoon päin.
Kaikki henksumusiikkia ja hyvää sellaista. - PyhäJooseppi
1.
Totuuden Henki, johda sinä meitä
etsiessämme valkeuden teitä.
Työtämme ohjaa, meitä älä heitä,
tietomme siunaa.
2.
Kaikessa näytä käsiala Luojan,
mahtavan, viisaan, kaiken hyvän suojan.
Kristuksen luokse, rakkauden tuojan,
johdata meidät.
3.
Kristus on tiemme, valo sydäntemme,
toivomme ainut, pyhä totuutemme.
Armosi, Jeesus, anna voimaksemme,
uudista meidät.
4.
Anna nyt, Kristus, valos meille hohtaa,
anna sen meitä Isän kotiin johtaa.
Jos mikä murhe meitä täällä kohtaa,
voittamaan auta. - sydän siirretään
ateistin rintaan (sydämen siirtoleikkaus), niin muuttuuko ateisti uskovaiseksi?
uskon! Usko ja sitä seuraava pelastus on Jumalan lahja ja:
"Ilmaiseksi anova sen saa!"
Sitä ansaita ei töin ja toimin,
vaan Jumala sen meille lahjoittaa!- frihet
Sirkka-Iita kirjoitti:
uskon! Usko ja sitä seuraava pelastus on Jumalan lahja ja:
"Ilmaiseksi anova sen saa!"
Sitä ansaita ei töin ja toimin,
vaan Jumala sen meille lahjoittaa!Isän perintö mukanani, maailman kaukaloista söin mä sen palkoja, avaamattomana ne houkutti.
Vaikka herkkuja söin silti ain ikävöin.
Isän perintö loppuun jo käy.
sydän vaatenikin repi riekaleiksi, ystävät joille helmiä möin.
tällä murusella aloin matkaella Isän kotia kohti nyt vain.
Kaukaa hän näki mun poikansa toivotun.
syliin armon nyt vaipua saan.
pesi haavat hän mun puki myös pukuhun veres karitsan valkaistuhun
Hengen sinetin sain onnellisna nyt vain armon pöytään käyn katettuhun.
nyt mä herkkuja saan sanasta Jumalan pöytä armon on niin matala
kanssa Jeesukseni iloitsee sieluni pelastuksesta ihanasta...
Eli silleen runoilee A. Sainio ja jatkaa, et
kerran laulaa viel saan kun loppuu taistelut maan iki laulua kirkaudessaan, tuska mulla on vaan ettei vaan matkallaan kukaan uupua meistä nyt saa.
Eli tälläisistä evankelioivista lauluista pidän ja sydämmenikin AAMENEN julistaa.
Tosin on satoja muitakin joista erikoisesti pidän, mutta vaimoni niitä iltaisin laulelee ja usein vanhempaa, kuten pitkästä kirjasta ja soihduksi yöhön kirjasesta, tosin tuossa nokkani edessä on muitakin nuotti kirjasia. - mathetes
frihet kirjoitti:
Isän perintö mukanani, maailman kaukaloista söin mä sen palkoja, avaamattomana ne houkutti.
Vaikka herkkuja söin silti ain ikävöin.
Isän perintö loppuun jo käy.
sydän vaatenikin repi riekaleiksi, ystävät joille helmiä möin.
tällä murusella aloin matkaella Isän kotia kohti nyt vain.
Kaukaa hän näki mun poikansa toivotun.
syliin armon nyt vaipua saan.
pesi haavat hän mun puki myös pukuhun veres karitsan valkaistuhun
Hengen sinetin sain onnellisna nyt vain armon pöytään käyn katettuhun.
nyt mä herkkuja saan sanasta Jumalan pöytä armon on niin matala
kanssa Jeesukseni iloitsee sieluni pelastuksesta ihanasta...
Eli silleen runoilee A. Sainio ja jatkaa, et
kerran laulaa viel saan kun loppuu taistelut maan iki laulua kirkaudessaan, tuska mulla on vaan ettei vaan matkallaan kukaan uupua meistä nyt saa.
Eli tälläisistä evankelioivista lauluista pidän ja sydämmenikin AAMENEN julistaa.
Tosin on satoja muitakin joista erikoisesti pidän, mutta vaimoni niitä iltaisin laulelee ja usein vanhempaa, kuten pitkästä kirjasta ja soihduksi yöhön kirjasesta, tosin tuossa nokkani edessä on muitakin nuotti kirjasia.Sainiolla on todella hyviä lauluja ja suurin osa hänen lauluistaan on myös hänen itsensä säveltämiä. Mutta hänen sanoituksensa ovat kaikki aivan omaa luokkaansa jossa näkyy ns, "veren evankeliumi"! Tunnen Sainion hyvin, sillä tässä takavuosina olin hänen kanssaan kiertämässä paljonkin seurakunnissa ja monenlaisissa eri laitoksissa vankiloita myöten, sillä säestin hänen laulujaan hanurilla!
Siunausta! mathetes kirjoitti:
Sainiolla on todella hyviä lauluja ja suurin osa hänen lauluistaan on myös hänen itsensä säveltämiä. Mutta hänen sanoituksensa ovat kaikki aivan omaa luokkaansa jossa näkyy ns, "veren evankeliumi"! Tunnen Sainion hyvin, sillä tässä takavuosina olin hänen kanssaan kiertämässä paljonkin seurakunnissa ja monenlaisissa eri laitoksissa vankiloita myöten, sillä säestin hänen laulujaan hanurilla!
Siunausta!kun olin pieni tyttö: Heng. laulukirja: 505
1)Tule kanssani, Herra Jeesus,
tule siunaa päivän työ.
Tule iloin ja aamuin varhain,
;./tule vielä, kun joutuuyö/.;
2) Tule askale askeleelta
minun kanssani kulkemaan.
Sua ilman en saata olla,
;./pysy luonani ainiaan/.;
- herramrks
On Eric Clayton.
Parhaimpien joukkoon nousee laulu Jesus Christ ensimmäiseltä albumilta. - pekujne
Blessed Assurance Jesus Is Mine; Hillsong musiikki; What a friend we have in Jesus; On Herra Suur.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli
Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.2711673IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!
Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk461543Milloin bikineistä
Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet1511251Mene perheinesi arkkiin - kasteelle !
Juutalaiset oli hyvin lapsirakkaita, mitään ehkäisyä ei käytetty. Perheissä oli paljon lapsia. Viiden koko perheen kast4701037- 1371035
Johanna Tukiainen ei suostu muuttamaan pois vuokra-asunnosta!
Seiska kertoi tänään, että Johanna Tukiainen ei ole suostunut poistumaan Helsingin Munkkisaarenkadun vuokra-asunnostaan.74991Olimmeko molemmat
ujoja ja hankalia, vai minä vain? Mietin, oliko se silloin epävarmuutta vai kiinnostuksen puutetta.73943Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko
Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää450924Mun on ikävä sua J ,
Mun on ikävä sua J, haluaisin tutustua paremmin (vaikka tämä aivan älytöntä onkin). Voitaisiinko nähdä ja jutella ihan47881Kesä ja nuorison mopoilu
Tänään neljä mopoa ajelivat yöllä ihan miten sattuu pitkin kyliä liikenteenjakajan väärältä puolelta hirveää ylinopeutta152867