Ei!
Leo Salmela väittää Elian olleen Jeesusta voimakkaampi. Ei voi pitää Raamatun mukaan paikkaansa.
'Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja uskoi heille sovituksen sanan.' 2Kor.5:19
Tuommoinen väite ihmisen suuremmuudesta on Jeesuksen halventamista. Samalla koko sovitustyön mitätöimistä. Seurauksena omahyväinen ulkokultainen teko-kristillisyys.
'Jolla Poika on, sillä on elämä;
jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole
elämää.' 1Joh.5:12
Ihminenkö Jumalaa suurempi?
61
2271
Vastaukset
- pesämuna
välillä Joulupukista ja tontuista. Jokos ne tontut ovat käyneet ikkunan takana kurkkimassa, olettekos olleet kiltisti. Petterikin jo varmaan kuopii malttamattomana maata, jotta pääsisi jouluna lentelemään ilmojen halki.
- M@k3
Teletappi vai Nuunuu?
- Ev.lut. Ilmajoki
mutta aloittaja kiinnitti kyllä huomionsa vakavaan asiaan - tämä ei ole mikään pilkunviilausasia - ja on selvää ,että Kristuksen auktoriteettiä ei voi kukaan ihminen saavuttaa saati ylittää!
- Ev.lut. Ilmajoki
M@k3 kirjoitti:
Teletappi vai Nuunuu?
tuolle tasolle - tuskin nimittäin olet tuota ikäluokkaa...
- umpihetero.
Ev.lut. Ilmajoki kirjoitti:
mutta aloittaja kiinnitti kyllä huomionsa vakavaan asiaan - tämä ei ole mikään pilkunviilausasia - ja on selvää ,että Kristuksen auktoriteettiä ei voi kukaan ihminen saavuttaa saati ylittää!
ainakin leikisti. mutta tiedätkö sinä muuten että meidän äiskä tekee teidän äiskän ruuat? mitäs siihen sitten sanot? jääpä jesukin kakkoseksi että pyörähtää.
- M@k3
Ev.lut. Ilmajoki kirjoitti:
tuolle tasolle - tuskin nimittäin olet tuota ikäluokkaa...
Parodiaa Amoksen aloituksesta.
Kumpi on vahvempi, Allah vai Jahve, Zeus vai Odin, Brahma vai Mithra ja muita hiekkalaatikolle tärkeitä kysymyksiä?
JEESUS KRISTUS jolla pääsee Isän tykö
- M@k3
Toki vaahdot suupielestäsi ennenkuin lähdet ulos.
- Amos7
M@k3 kirjoitti:
Toki vaahdot suupielestäsi ennenkuin lähdet ulos.
( heko heko )
- M@k3
Amos7 kirjoitti:
( heko heko )
Että olen lukiolaispoika?
Onko sinusta hauskempaa ottaa pataan väittelyssä lukiolaiselta kuin joltain muulta? - Amos7
M@k3 kirjoitti:
Että olen lukiolaispoika?
Onko sinusta hauskempaa ottaa pataan väittelyssä lukiolaiselta kuin joltain muulta?En alennu sinun kanssa väittelemään koska Raamattua et voi kumota. Jumala itse vastaa sanansa. Ole rauhassa voittaja mitä ollaan puhuttu mutta olen kuitenkin omaa mieltä lopputuloksesta. ( hih )
- M@k3
Amos7 kirjoitti:
En alennu sinun kanssa väittelemään koska Raamattua et voi kumota. Jumala itse vastaa sanansa. Ole rauhassa voittaja mitä ollaan puhuttu mutta olen kuitenkin omaa mieltä lopputuloksesta. ( hih )
Alennu enää kun tiedät häviäväsi ja mitä sitä suotta yrittää raamattua lähteä kokonaan kumoamaan, kun riittää että kumoaa jonkin sinun yksittäisistä väitteistäsi.
ihminenhän on Jumalan Luoja.
- Amos7
Helposti se käy. Raamattu sanoo: Joka on laittanut turvansa Kristukseen tämän nykyisen ajan takia on kaikkia muita ihmisiä surkuteltavampi.
Taivasta varten tullaan uskoon Jeesukseen!- msa
sanon. Melkoista sananhelkettä sain lukea. Onhan se hyvä että asia riitelee ei miehet.
Lauloihan Jukka Raitanenkin 70 luvulla:" kuka on viaton, ken voi antaa tuomion, ken voi kiven heittää ensimmmäisen sen". että silleen...
Taijan alkaa kuuntelemaan Yli-Vainion saarnaa... - Amos7
msa kirjoitti:
sanon. Melkoista sananhelkettä sain lukea. Onhan se hyvä että asia riitelee ei miehet.
Lauloihan Jukka Raitanenkin 70 luvulla:" kuka on viaton, ken voi antaa tuomion, ken voi kiven heittää ensimmmäisen sen". että silleen...
Taijan alkaa kuuntelemaan Yli-Vainion saarnaa...On se hyvä kun joskus sapelit kalisee.
Ota sinäki enemmän kantaa asioihin koska sulla on oma mielipide. Täällä tarvitaan erilaisia persoonia, ettei mene huuhaaksi.
- kuolematon sielu
Leksa työntää pään pensaaseen ja ei vasta teoistaan. Syyttelee itse muita törkeästi mutta on itse herkkähipiäinen, ettei kestä mitään. Oletko sinä Leksa mies?
- jälleen
Tätä olen jo vuosia seurannut kuinka järjettömyys tiivistyy tällaisellakin palstalla. Olen täysin vakuuttunut, että jos te raatelijat olisitte ihan oikeasti yhdessä laumassa, te repisitte joukkoonne eksyneen toisinajattelijan kuoliaaksi. Sanon suoraan, vitut, te ette ole ihmisiä lainkaan, vaan metsän petoja pahempia saalistajia.
- Leksa nimesi
jälleen kirjoitti:
Tätä olen jo vuosia seurannut kuinka järjettömyys tiivistyy tällaisellakin palstalla. Olen täysin vakuuttunut, että jos te raatelijat olisitte ihan oikeasti yhdessä laumassa, te repisitte joukkoonne eksyneen toisinajattelijan kuoliaaksi. Sanon suoraan, vitut, te ette ole ihmisiä lainkaan, vaan metsän petoja pahempia saalistajia.
.
k a t e u s (eng. envy, saks. der Neid),
haluta jotain mitä toisella on tai tuntuu olevan tai on enemmän tai tuntuu olevan enemmän kuin itsellä (rahaa, valtaa, kauneutta, puoliso, lapsia, nuoruutta, terveyttä, viisautta ym.). Tässä mielessä kateus on aina läsnä, mutta se voi olla *piilotajuista tai toisen tunteen peittämä. Esim. *aggressio toista kohtaan voikin olla kateutta tämän kauneudesta tai rohkeudesta. *Patologinen kateus liittyy *narsistiseen heikkouteen, jolloin kateuden destruktiivisin muoto on toisen hyvän tuhoaminen (esim. mies heittää synkän varjon toisen kasvoille). "Viha viepi viljan maasta, kateus kalatkin vedestä." Voi myös tuntua, että toisen hyvä on itseltä pois. Vertailu tapahtuu enimmin omaan sosiaaliseen viiteryhmään. Kateuteen liittyy välillä *mustasukkaisuus. *Sublimoituneessa muodossa kateus voi ilmetä mm. kilpailullisensa pyrkimyksenä saavuttaa sama hyvä kuin toisella on tai tuntuu olevan. *kateus vrt. mustasukkaisuus. - en tunnekaan
Leksa nimesi kirjoitti:
.
k a t e u s (eng. envy, saks. der Neid),
haluta jotain mitä toisella on tai tuntuu olevan tai on enemmän tai tuntuu olevan enemmän kuin itsellä (rahaa, valtaa, kauneutta, puoliso, lapsia, nuoruutta, terveyttä, viisautta ym.). Tässä mielessä kateus on aina läsnä, mutta se voi olla *piilotajuista tai toisen tunteen peittämä. Esim. *aggressio toista kohtaan voikin olla kateutta tämän kauneudesta tai rohkeudesta. *Patologinen kateus liittyy *narsistiseen heikkouteen, jolloin kateuden destruktiivisin muoto on toisen hyvän tuhoaminen (esim. mies heittää synkän varjon toisen kasvoille). "Viha viepi viljan maasta, kateus kalatkin vedestä." Voi myös tuntua, että toisen hyvä on itseltä pois. Vertailu tapahtuu enimmin omaan sosiaaliseen viiteryhmään. Kateuteen liittyy välillä *mustasukkaisuus. *Sublimoituneessa muodossa kateus voi ilmetä mm. kilpailullisensa pyrkimyksenä saavuttaa sama hyvä kuin toisella on tai tuntuu olevan. *kateus vrt. mustasukkaisuus.Alkaa jo sivullisillakin ottaa päähän idioottimainen ahdistelu, joka kohdistetaan yhteen ja samaan henkilöön, tekaistuilla verukkeilla
- Amos7
en tunnekaan kirjoitti:
Alkaa jo sivullisillakin ottaa päähän idioottimainen ahdistelu, joka kohdistetaan yhteen ja samaan henkilöön, tekaistuilla verukkeilla
Raamattu ei missään lupaa invaliideille erikoioikeutta painaa haukkumalehteä, josta oikeus antoi tuomion, jonka hovi vahvisti.
Raamattu antaa jokaiselle ihmiselle saman reitin pelastukseen: Usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut!
Tässä ei vainota ketään vaan otetaan harhaoppinen Leo J. Salmela sanoistaan kiinni! - sinäkin olet
Amos7 kirjoitti:
Raamattu ei missään lupaa invaliideille erikoioikeutta painaa haukkumalehteä, josta oikeus antoi tuomion, jonka hovi vahvisti.
Raamattu antaa jokaiselle ihmiselle saman reitin pelastukseen: Usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut!
Tässä ei vainota ketään vaan otetaan harhaoppinen Leo J. Salmela sanoistaan kiinni!Pidähän tuomionenkeli jo pienempää suuta. Näköjään, sanonta " ei korppi korpin silmää noki, voidaan ymmärtää näinkin, että rikolliset kisko köyttä yhdessä tuumin samaan suuntaan, vaikka toisella on menolippu helvettiin ja toisella taivaaseen"
- msa
Amos7 kirjoitti:
Tässä ei vainota ketään vaan otetaan harhaoppinen Leo J. Salmela sanoistaan kiinni!Kyllähän se on varma asia JEESUS ON OTETTAVA SYDÄMEEN ASUMAAN.
Etuoikeuksia onko niitä jostakin vajavaisuudesta johtuen, en ainakaan minä voi sanoa, Taivas yksin tietää. Mutta kyllähän Herramme sanassaan on selväsi sairaiden, epäonnistuneiden ja yleensä huonojen heikkojen todellinen ystävä ja pelastaja.
Rikkaat ja onnistuneet eivät olleet Jeesuksen mieleen. - Amos7
msa kirjoitti:
Kyllähän se on varma asia JEESUS ON OTETTAVA SYDÄMEEN ASUMAAN.
Etuoikeuksia onko niitä jostakin vajavaisuudesta johtuen, en ainakaan minä voi sanoa, Taivas yksin tietää. Mutta kyllähän Herramme sanassaan on selväsi sairaiden, epäonnistuneiden ja yleensä huonojen heikkojen todellinen ystävä ja pelastaja.
Rikkaat ja onnistuneet eivät olleet Jeesuksen mieleen.Leppeä vastaus kiukun taltuttaa. Sanoit viisaasti vastaten minulle.
Kyllä Jeesus aina sääli sairaita. Hän ei tullut itsessään rikkaita varten vaan autuaita ovat hengellisesti köyhät. Nämä köyhät juuri tarvitsevat Jeesusta.
Tuo yksi suutittu minut vaan tuossa. - poika.tuntureilta
Amos7 kirjoitti:
Tässä ei vainota ketään vaan otetaan harhaoppinen Leo J. Salmela sanoistaan kiinni!Jos olisit todellinen Jumalan palvelija ja henki sinussa olisi Totuuden Henki, tietäisit just tarkkaan, mistä on kysymys.
Mutta kun et ole. Elät omissa harhoissasi kuten jeesuspellet koskakin.
Jumala tietää toimintani motiivit. Tietää, että jokainen kirjoittamani saa on totuus pienintä piirtoa myöten ja tietää myös, että olen ainut suomalaisessa siionissa, joka on omistautunut invalidien, vanhusten, vammaisten ja muiden heikompiosaisten oikeuksien puolustamiseen.
MISSÄ OVAT LAUPIAT SAMARIALAISET NYKYKRISTILLISYYDESTÄ? - poika.tuntureilta
sinäkin olet kirjoitti:
Pidähän tuomionenkeli jo pienempää suuta. Näköjään, sanonta " ei korppi korpin silmää noki, voidaan ymmärtää näinkin, että rikolliset kisko köyttä yhdessä tuumin samaan suuntaan, vaikka toisella on menolippu helvettiin ja toisella taivaaseen"
ovat jeesupellejä vaikka voissa paistais. Henkisesti harhautuneita, jopa sairaita höyrypäitä, joita ei pidä kenenkään vakavasti ottaa. Siispä jättäkäämme heidät omaan arvoonsa.
Saakoon Totuuden ja Oikeuden Henki johdattaa kaikki vilpittömiä ja todellisia Jumalan palvelijoita entistäkin syvemmälle totuudn ja oikeuden salaisuuksiin. - msa= tuleva tomumaja
poika.tuntureilta kirjoitti:
ovat jeesupellejä vaikka voissa paistais. Henkisesti harhautuneita, jopa sairaita höyrypäitä, joita ei pidä kenenkään vakavasti ottaa. Siispä jättäkäämme heidät omaan arvoonsa.
Saakoon Totuuden ja Oikeuden Henki johdattaa kaikki vilpittömiä ja todellisia Jumalan palvelijoita entistäkin syvemmälle totuudn ja oikeuden salaisuuksiin.nimimerkiksi.
Mulla jäi vaiva, niin on kysästävä.
Keitä tarkoitat jeesuspelle nimitykselläsi? Jokaista Jeesukseen uskovaa, helluntailaisia, keitä yleensä? - semper fidelis
Jos olisit todellinen Jumalan palvelija ja henki sinussa olisi Totuuden Henki, tietäisit just tarkkaan, mistä on kysymys.
Mutta kun et ole. Elät omissa harhoissasi kuten jeesuspellet koskakin.
Jumala tietää toimintani motiivit. Tietää, että jokainen kirjoittamani saa on totuus pienintä piirtoa myöten ja tietää myös, että olen ainut suomalaisessa siionissa, joka on omistautunut invalidien, vanhusten, vammaisten ja muiden heikompiosaisten oikeuksien puolustamiseen.
MISSÄ OVAT LAUPIAT SAMARIALAISET NYKYKRISTILLISYYDESTÄ?>>Jumala tietää toimintani motiivit. Tietää, että jokainen kirjoittamani saa on totuus pienintä piirtoa myöten
- poika.tuntureilta
msa= tuleva tomumaja kirjoitti:
nimimerkiksi.
Mulla jäi vaiva, niin on kysästävä.
Keitä tarkoitat jeesuspelle nimitykselläsi? Jokaista Jeesukseen uskovaa, helluntailaisia, keitä yleensä?jotka vaahtoamalla vaahtoavat Jeesuksesta omien harhakuvien ja hurmioiden vallassa, mutta eivät tajua Jumalasta ja Jeesuksesta enenpää kuin sika Venäjän kielestä.
Pitäisi oppia ensin tunnistamaan totuus ja oikeus ennen kuin alkaa Jumalasta tai Jeesuksesta mitään kelleen viestittämään ja ketään syyttelemään. - poika.tuntureilta
semper fidelis kirjoitti:
>>Jumala tietää toimintani motiivit. Tietää, että jokainen kirjoittamani saa on totuus pienintä piirtoa myöten
3. Profeetat – Jumalan totuuden ja oikeuden edustajat.
1. Katso, minun palvelijani, jota minä tuen, minun valittuni, johon minun sieluni mielistyi. Minä olen pannut Henkeni häneen, hän levittää kansakuntiin oikeuden.
2. Ei hän huuda eikä korota ääntään, ei anna sen kuulua kaduilla.
3. Särjettyä ruokoa hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta. Hän levittää oikeutta uskollisesti.
4. Hän itse ei sammu eikä murru, kunnes on saattanut oikeuden maan päälle, ja merensaaret odottavat hänen opetustansa. (Jesaja 42 luku)
Minä näen halki hailakan ja poikki pailakan”, sanoi Paavo Ruotsalainen aikanaan ja tällä hän tarkoitti sitä syvällistä ja universaalista henkistä näkökykyä, jota ei löydy läheskään kaikilta. Asia kun on niin, että valtaosa ihmisistä ajattelee auktoriteettien tai yleisen mielipiteen aivoilla ja heidän puheensa myötäilee näiden auktoriteettien tai yleisen mielipiteen vaatimuksia. Ja näiltä taholtahan hyvin harvoin todellista totuutta ja oikeutta löytyy. Paremminkin lynkkausmielialaa, kuten Jerusalemissa muinoin: ”Ristiinnaulittakoon hänet”
Toisin ovat Jumalan Hengen valaisemat profeetat ja muut Hengen miehet ja naiset, jotka ymmärtävät, mikä on todellinen totuus ja oikeus ja toimivat aktiivisesti näiden puolesta valheita ja vääryyksiä vastaan. Todelliset Jumalan valitut ymmärtävät, että ilman totuutta ei ole oikeutta ja ilman oikeutta ei ole rauhaa ja sen myötä jopa kokonaiset kansakunnat ajautuvat kaaokseen tai tuhoutuvat, kuten Israelin kansan kohdalla niin monet kerrat kävi. Jeesus sanoo: ”Älkää tuomitko näön mukaan, vaan tuomitkaa oikea tuomio." (Joh. 7:24) .........
http://www.aretalogia.com/kansakunta/helvetti.html - semper fidelis
3. Profeetat – Jumalan totuuden ja oikeuden edustajat.
1. Katso, minun palvelijani, jota minä tuen, minun valittuni, johon minun sieluni mielistyi. Minä olen pannut Henkeni häneen, hän levittää kansakuntiin oikeuden.
2. Ei hän huuda eikä korota ääntään, ei anna sen kuulua kaduilla.
3. Särjettyä ruokoa hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta. Hän levittää oikeutta uskollisesti.
4. Hän itse ei sammu eikä murru, kunnes on saattanut oikeuden maan päälle, ja merensaaret odottavat hänen opetustansa. (Jesaja 42 luku)
Minä näen halki hailakan ja poikki pailakan”, sanoi Paavo Ruotsalainen aikanaan ja tällä hän tarkoitti sitä syvällistä ja universaalista henkistä näkökykyä, jota ei löydy läheskään kaikilta. Asia kun on niin, että valtaosa ihmisistä ajattelee auktoriteettien tai yleisen mielipiteen aivoilla ja heidän puheensa myötäilee näiden auktoriteettien tai yleisen mielipiteen vaatimuksia. Ja näiltä taholtahan hyvin harvoin todellista totuutta ja oikeutta löytyy. Paremminkin lynkkausmielialaa, kuten Jerusalemissa muinoin: ”Ristiinnaulittakoon hänet”
Toisin ovat Jumalan Hengen valaisemat profeetat ja muut Hengen miehet ja naiset, jotka ymmärtävät, mikä on todellinen totuus ja oikeus ja toimivat aktiivisesti näiden puolesta valheita ja vääryyksiä vastaan. Todelliset Jumalan valitut ymmärtävät, että ilman totuutta ei ole oikeutta ja ilman oikeutta ei ole rauhaa ja sen myötä jopa kokonaiset kansakunnat ajautuvat kaaokseen tai tuhoutuvat, kuten Israelin kansan kohdalla niin monet kerrat kävi. Jeesus sanoo: ”Älkää tuomitko näön mukaan, vaan tuomitkaa oikea tuomio." (Joh. 7:24) .........
http://www.aretalogia.com/kansakunta/helvetti.htmlLeppeä vastaus sinulta, yllättävänkin leppeä, kiitos siitä!
>>valtaosa ihmisistä ajattelee auktoriteettien tai yleisen mielipiteen aivoilla - msa
jotka vaahtoamalla vaahtoavat Jeesuksesta omien harhakuvien ja hurmioiden vallassa, mutta eivät tajua Jumalasta ja Jeesuksesta enenpää kuin sika Venäjän kielestä.
Pitäisi oppia ensin tunnistamaan totuus ja oikeus ennen kuin alkaa Jumalasta tai Jeesuksesta mitään kelleen viestittämään ja ketään syyttelemään.Aijoin itteni tomumaja nimimerkillä, olikin näköjään jo rekisteröity toiselle.
Mutta tää palstahan on keskustelufoorumi ja helluntailaisuudesta.
Meitä on monenlaisia ja monen mielisiä ihmisiä joka on hyvä asia.
Jos olisimme kaikki samanmielisiä olis tylsää, eikö vain.
Jos nimitellään joitakin jeesuspelleiksi, ei se mielestäni ole oikein.
Kun ajattelen itteäni sairastunutta ja jo työkyvyn menettänyttä ja tänään lääkäri peloitteli taas uudella vakavalla sairaudella lisää, niin kuin ei nuo sairaudet riittäisi ennestään.
Uskoni on tänään siis saanut aivan uusia ulottuvaisuuksia lisää. Sairaudet ja kuolemanpelko ajaa minua tahtomattaan Jumalaa kohi aina vaan enemmän.
Olis mukavaa keskustella vaikka vähän kinatenkin, mutta ei toisia uskovia loukaten.
Amos7 olkoon ystäväni veljeni, en hyväksy häntä loukattavan ja niin kuin sanoin meitä on monenmielisia Jumalanlapsia, minäkin saan olla yksi heistä, toivottavasti. - frihet
msa kirjoitti:
Aijoin itteni tomumaja nimimerkillä, olikin näköjään jo rekisteröity toiselle.
Mutta tää palstahan on keskustelufoorumi ja helluntailaisuudesta.
Meitä on monenlaisia ja monen mielisiä ihmisiä joka on hyvä asia.
Jos olisimme kaikki samanmielisiä olis tylsää, eikö vain.
Jos nimitellään joitakin jeesuspelleiksi, ei se mielestäni ole oikein.
Kun ajattelen itteäni sairastunutta ja jo työkyvyn menettänyttä ja tänään lääkäri peloitteli taas uudella vakavalla sairaudella lisää, niin kuin ei nuo sairaudet riittäisi ennestään.
Uskoni on tänään siis saanut aivan uusia ulottuvaisuuksia lisää. Sairaudet ja kuolemanpelko ajaa minua tahtomattaan Jumalaa kohi aina vaan enemmän.
Olis mukavaa keskustella vaikka vähän kinatenkin, mutta ei toisia uskovia loukaten.
Amos7 olkoon ystäväni veljeni, en hyväksy häntä loukattavan ja niin kuin sanoin meitä on monenmielisia Jumalanlapsia, minäkin saan olla yksi heistä, toivottavasti.Kun saatana koittaa uskomme kaataa ja jopa kyseinalaistaa, oletko syntisi saanut anteeksi.
Täällä on ihmisiä jotka uskaltautuvat Jumalan tasolle ja ehkäpä vielä korkeammalle, kun päättävät tuomita toisten uskon, ilman että ovat ihmistä nähneet tai tuntevat.
Jumala tosin ei ole antanut meille tuomio valtaa, joten jätetään se Jumalan huoleksi.
Sairaudet ovat ajallisen ajan elämää, eikä niitä monikaan väistä.
Vuodet tuovat omat merkkinsä myös ruumiimme raihnaisuuden myötä, vaan saakoon Kristus sinunkin henkeäsi virvoittaa, että voisit iloiten kokea Hengen uudistuvaa voimaa.
Monia kysymyksiä varmaan nousee, juuri sairauksienkin johdosta, miksi,miksi minä en parane ja niin pois päin.
Jeesus on minua ihmeellisesti parantanut ja myös jättänyt näitä kipuja, kuten kulumavikoja, joiden johdosta melkoisesti särkyjä, mut kiitos Jeesuksen tänäänkin saan uskoa Häneen, jolla on valta ja joka minutkin pelasti, Jeesukselle kiitos tänäänkin.
Kristus sinuakin siunatkoon ja kuljettakoon voittoon.
- Amos7
Aloitin tämän viestiketjun Leo J. Salmelan antamien lausuntojen perusteella. Ne ovat pääpiirteiittäin luettavissa tuossa aloituksessa.
Leksa syyttää minua ja uskovia jeesuspelleiksi. Mistä sinä Leksa voit tuntea kaikki uskovat? Ei kaikki ole torontolaisia taikka pinnallisia ylistäjiä hetken huumassa. He vain näkyvät paremmin vaikka muu sali olis täynnä normaaleja uskovia.
Eikö uskovien hyvät teot ole sillä periaatteella, että vasen käsi ei tiedä mitä oikea tekee?
Leo J. Salmela puhuu taas jostain korkeimmasta voimasta täällä.
Mikä se semmoinen voima on?- poika.tuntureilta
olin raamattukoulussa, jonka yksi ohjelma oli arkipäivinä pidetty testikokous, eli kohokohta. Valittiin neljä oppilasta, jotka pitivät vajaan tunnin mittaisen kokouksen, jonka opettajat ja oppilaat arvostelivat.
Tälaisessa kohokohdassa saarnatekstini aiheeksi annettiin Jesaja 40 luvun jakeet:
28. Etkö tiedä, etkö ole kuullut: Herra on iankaikkinen Jumala, joka on luonut maan ääret? Ei hän väsy eikä näänny, hänen ymmärryksensä on tutkimaton.
29. Hän antaa väsyneelle väkeä ja voimattomalle voimaa yltäkyllin.
30. Nuorukaiset väsyvät ja nääntyvät, nuoret miehet kompastuvat ja kaatuvat;
31. mutta ne, jotka Herraa odottavat, saavat uuden voiman, he kohottavat siipensä kuin kotkat. He juoksevat eivätkä näänny, he vaeltavat eivätkä väsy.
Näiden jakeiden perustalta pidin saarnan ja mm. opettajana olleen Mauri Viksdetin arvostelu oli "Veljellä on harvinaisen selkeä käsitys Pyhän Hengen toiminnasta".
Riittänee vastaukseksi Korkeimmasta Voimasta. Valitettavasti vain silloisen raamattukoulun opetuksilla ei ole enää mitään arvoa nykyhelluntailaisuudessa. - frihet
Ihmettelen suuresti Leon hengellistä elämää juuri raamatulliseen raamiin.
Jeesus Kristus on uskomme alkaja ja niin myös sen täydelliseksi tekijä, eli vain Hänessä meillä on iankaikkinen elämä ja Jeesukseen me uskomme rakennamme, tosin rakentajakin on Jesus.
Kumpa Jumala vielä voimallisemmin saisi Pyhän Henkensä voimaa meille jakaa ja saisimme tunnustaa, että Hengen voimaa sitä tarvitaan ja huomata myös, että tulta taivaan tarjotaan.
Kyllä nää inhimilliset poppakonstit pitäsjättää muille samaaneille ja poppamiehille.
Tulee mieleen noita Simon, joka omisti näitä yliluonnollisia voimia myös, mutta Pietari tuumi, et ilman parannusta hänenkin elämä oli kadotuksen oma.
No tiedämme tosin, että Jumala on vanhurskas tuomari, eikä minulle ole toimiovaltaa annettu.
Meillä ei ole muuta kerskaamista, kuin Kristus ja siinä kyllä on ihmiselle tarpeeksi.
Hyvää illan jatkoa ja Jeesus teitä siunatkoon, kuten myös itseäni. - frihet
olin raamattukoulussa, jonka yksi ohjelma oli arkipäivinä pidetty testikokous, eli kohokohta. Valittiin neljä oppilasta, jotka pitivät vajaan tunnin mittaisen kokouksen, jonka opettajat ja oppilaat arvostelivat.
Tälaisessa kohokohdassa saarnatekstini aiheeksi annettiin Jesaja 40 luvun jakeet:
28. Etkö tiedä, etkö ole kuullut: Herra on iankaikkinen Jumala, joka on luonut maan ääret? Ei hän väsy eikä näänny, hänen ymmärryksensä on tutkimaton.
31. mutta ne, jotka Herraa odottavat, saavat uuden voiman, he kohottavat siipensä kuin kotkat. He juoksevat eivätkä näänny, he vaeltavat eivätkä väsy.
Näiden jakeiden perustalta pidin saarnan ja mm. opettajana olleen Mauri Viksdetin arvostelu oli "Veljellä on harvinaisen selkeä käsitys Pyhän Hengen toiminnasta".
Riittänee vastaukseksi Korkeimmasta Voimasta. Valitettavasti vain silloisen raamattukoulun opetuksilla ei ole enää mitään arvoa nykyhelluntailaisuudessa.Et anna kaikkea kunniaa Jeesukselle Kristukselle.
Valitan jos olen väärin ymmärtänyt sinut, mutta näin koen.
Minä totean vieläkin, että ne "vähäiset tekomme" eivät ole avuksi iankaikkisuuteen vaan jos Kristus saa meissä sen aikaan, on sekin vain armoa ja ehkä rakkaudessa Häneen olemme sen täyttäneet.
Omat tekomme ovat turhia ja kielemmekin ovat Jesajankin mukaan saastaiset, eli Herran Henki saakoon meissä tilaa ja sijsa. - poika.tuntureilta
frihet kirjoitti:
Ihmettelen suuresti Leon hengellistä elämää juuri raamatulliseen raamiin.
Jeesus Kristus on uskomme alkaja ja niin myös sen täydelliseksi tekijä, eli vain Hänessä meillä on iankaikkinen elämä ja Jeesukseen me uskomme rakennamme, tosin rakentajakin on Jesus.
Kumpa Jumala vielä voimallisemmin saisi Pyhän Henkensä voimaa meille jakaa ja saisimme tunnustaa, että Hengen voimaa sitä tarvitaan ja huomata myös, että tulta taivaan tarjotaan.
Kyllä nää inhimilliset poppakonstit pitäsjättää muille samaaneille ja poppamiehille.
Tulee mieleen noita Simon, joka omisti näitä yliluonnollisia voimia myös, mutta Pietari tuumi, et ilman parannusta hänenkin elämä oli kadotuksen oma.
No tiedämme tosin, että Jumala on vanhurskas tuomari, eikä minulle ole toimiovaltaa annettu.
Meillä ei ole muuta kerskaamista, kuin Kristus ja siinä kyllä on ihmiselle tarpeeksi.
Hyvää illan jatkoa ja Jeesus teitä siunatkoon, kuten myös itseäni.löytyy mm. täältä:
http://www.aretalogia.fi/kristilliset/otsikkosivu.html - poika.tuntureilta
frihet kirjoitti:
Et anna kaikkea kunniaa Jeesukselle Kristukselle.
Valitan jos olen väärin ymmärtänyt sinut, mutta näin koen.
Minä totean vieläkin, että ne "vähäiset tekomme" eivät ole avuksi iankaikkisuuteen vaan jos Kristus saa meissä sen aikaan, on sekin vain armoa ja ehkä rakkaudessa Häneen olemme sen täyttäneet.
Omat tekomme ovat turhia ja kielemmekin ovat Jesajankin mukaan saastaiset, eli Herran Henki saakoon meissä tilaa ja sijsa.olin 9 vuotias koulupoika ja jouduin tutkailemaan Raamatun Jeesuksen ja silloisten uskovaisten välistä eravuutta ja tulin siihen tulokseen, että mikäli Jeesus tulisi nyt ja toimisi niin kuin omana aikanaan toimi, nykyiset uskovaiset olisivat ensimmäisenä huutamassa häntä ristiinnaulittavaksi.
Kuluneet 53 vuotta eivät ole tätä käsitystäni muuksi muuttaneet. - frihet
olin 9 vuotias koulupoika ja jouduin tutkailemaan Raamatun Jeesuksen ja silloisten uskovaisten välistä eravuutta ja tulin siihen tulokseen, että mikäli Jeesus tulisi nyt ja toimisi niin kuin omana aikanaan toimi, nykyiset uskovaiset olisivat ensimmäisenä huutamassa häntä ristiinnaulittavaksi.
Kuluneet 53 vuotta eivät ole tätä käsitystäni muuksi muuttaneet.Jumala johdatti minut taas sellaiseen tilanteeseen, ettei minulla ollut mahdollisuutta paeta mihinkään suuntaan ja niin sain antaa elämäni Hänelle, tosin olen lihassani vastustanut senkin jälkeen, tuota rakkautta ja armoa, jota Hän tarjosi ja tarjoaa yhäkin.
Ei ihmiset itse miksikään ole muuttuneet, jos Jeesus tulisi nyt ja ei Henkensä kautta meissä asuisi, niin ilman muuta me Hänet ristiinnaulitsisimme, jos emme muutoin ehtisi tappaa.
Ehkä tuo edelle kirjoittamani häkellyttää, mutta ajallisessa ajassa meistä kukaan ei ole täydellinen ja lihamme puolesta vastustamme Jumalan Henkeä ja Hänen tahtoaan.
Mutta Kristus-kalliolle me elämämme rakennamme, jos emme selkäämme Hänelle käännä.
Kyl se tietoisuus, että on Kristuksessa saanut syntinsä anteeksi, jo puhuu melkoisesti, vai mitä? - frihet
löytyy mm. täältä:
http://www.aretalogia.fi/kristilliset/otsikkosivu.htmlEhkä minun sana valintani ei ollut oikea?
Toisaalta, jos hengellisten asioiden parissa elää niin saatanalliset jäävät vähemmälle.
Tuli vain mieleen, kun taas tuolla laivalla tuli liki 40 tuntia oltua ja siellä oli viinan ja tupakan hajuja, kuten muuta "vilskettä", niin se saattaa tarttua.
Tänään kun jouduin linja-autossa matkustamaan, niin tunsi heti nokkaansa, kuinka vanha viina ja tupakan haju lemusi muutamien nuorten vaatteista ja henkityksestä, eli missä raameissa kulkee, niin niistä jää omat hajunsa, näinkin vois sanoa.
Eli älä istu kussa pilkaajat istuvat.
Parempi ois ehkä vaikka puheensa perustaa Raamatun raameihin, kuten Ekivaari perustelee kirjoituksensa Raamatun jakeisiin. - Amos7
Riittänee vastaukseksi Korkeimmasta Voimasta. Valitettavasti vain silloisen raamattukoulun opetuksilla ei ole enää mitään arvoa nykyhelluntailaisuudessa.Tosin eri vuosikymmeneltä mutta Katinalassa kuitenkin. Näin opiston kirjastossa vanhoja vuosikertoja ja siellä oli sinusta Leksa maininta, joka tukee Vikstenin lausuntoa. Samoin keskusteluni sinun kanssa joskus.
Mutta mitä sinulle on tapahtunut hengellisesti?
Et ole sama Jumalan kutsuma mies kuin ennen. Kutsu sinulla on, mutta jokin hapatus on päässyt väliin ja aiheuttaa häiriötä.
Jumala ei kutsuaan kadu ja kun tuo häiriö poistetaan alkaa kaikki alusta.
Ps. Ei ole Katinalan opiston veroista ja ajat ovat menneet myös pieleen noista päivistä hengellisesti. - jos nyt tulisi?
frihet kirjoitti:
Jumala johdatti minut taas sellaiseen tilanteeseen, ettei minulla ollut mahdollisuutta paeta mihinkään suuntaan ja niin sain antaa elämäni Hänelle, tosin olen lihassani vastustanut senkin jälkeen, tuota rakkautta ja armoa, jota Hän tarjosi ja tarjoaa yhäkin.
Ei ihmiset itse miksikään ole muuttuneet, jos Jeesus tulisi nyt ja ei Henkensä kautta meissä asuisi, niin ilman muuta me Hänet ristiinnaulitsisimme, jos emme muutoin ehtisi tappaa.
Ehkä tuo edelle kirjoittamani häkellyttää, mutta ajallisessa ajassa meistä kukaan ei ole täydellinen ja lihamme puolesta vastustamme Jumalan Henkeä ja Hänen tahtoaan.
Mutta Kristus-kalliolle me elämämme rakennamme, jos emme selkäämme Hänelle käännä.
Kyl se tietoisuus, että on Kristuksessa saanut syntinsä anteeksi, jo puhuu melkoisesti, vai mitä?kyselisit muilta uskovislta onko hän oikea vai väärä jeesus.
- sotkeneet oman
Amos7 kirjoitti:
Tosin eri vuosikymmeneltä mutta Katinalassa kuitenkin. Näin opiston kirjastossa vanhoja vuosikertoja ja siellä oli sinusta Leksa maininta, joka tukee Vikstenin lausuntoa. Samoin keskusteluni sinun kanssa joskus.
Et ole sama Jumalan kutsuma mies kuin ennen. Kutsu sinulla on, mutta jokin hapatus on päässyt väliin ja aiheuttaa häiriötä.
Ps. Ei ole Katinalan opiston veroista ja ajat ovat menneet myös pieleen noista päivistä hengellisesti.pesänne.
- Amos7
frihet kirjoitti:
Ehkä minun sana valintani ei ollut oikea?
Toisaalta, jos hengellisten asioiden parissa elää niin saatanalliset jäävät vähemmälle.
Tuli vain mieleen, kun taas tuolla laivalla tuli liki 40 tuntia oltua ja siellä oli viinan ja tupakan hajuja, kuten muuta "vilskettä", niin se saattaa tarttua.
Tänään kun jouduin linja-autossa matkustamaan, niin tunsi heti nokkaansa, kuinka vanha viina ja tupakan haju lemusi muutamien nuorten vaatteista ja henkityksestä, eli missä raameissa kulkee, niin niistä jää omat hajunsa, näinkin vois sanoa.
Eli älä istu kussa pilkaajat istuvat.
Parempi ois ehkä vaikka puheensa perustaa Raamatun raameihin, kuten Ekivaari perustelee kirjoituksensa Raamatun jakeisiin.Hyvä kirjoitus mitä kirjoitit!
Turha on kenenkään omin voimin taivastietä käydä. Tuoksuu se rommi hyvälle uskovankin nokkaan jos nuuhkii ja tanssijalka vipattaa jos katsoo aikansa. Seura tekee kaltaisekseen.
'Autuas se mies
joka ei vaella jumalattomain
neuvossa eikä astu syntisten teitä
eikä istu, kussa pilkaajat istuvat.' Ps.1:1 - Amos7
sotkeneet oman kirjoitti:
pesänne.
Moikka puskajussi!
- ei sitä pesää
Amos7 kirjoitti:
Moikka puskajussi!
jeesuskaan ole sotkenut vaan ihan itse olette hämentäneet raamatun sanat sikinsokin, kukin omassa päässään. Yhteisymmärrykseen pääsette vain, kun sanotte yhteen äneen kiitos jeesus.
- mietin sua
ei sitä pesää kirjoitti:
jeesuskaan ole sotkenut vaan ihan itse olette hämentäneet raamatun sanat sikinsokin, kukin omassa päässään. Yhteisymmärrykseen pääsette vain, kun sanotte yhteen äneen kiitos jeesus.
ja oletko uskossa.
- pelkkä muotoseikka
mietin sua kirjoitti:
ja oletko uskossa.
en ole uskossa, en ole uudestisyntynyt Jeesuksessa.
En voi koska helluntailaiset eivät pääse omassa sisäpiirissäkään riitaisuksista eroon.
Helluntailaiset ovat siitä mielenkiintoinen seurakunta, kun siellä voi jokainen vapaasti tulkita raamatun sanaa, jotkut hellareista ei ymmärrä alkuunkaan, mitä joku asia raamatussa tarkoittaa.
Raamattua tietävällä tai ymmärtävällä tai käsittävällä täytyy olla hallussa myös kirkkohistoria sekä maailman muut uskonnot.
Muuten usko karsinoituu eikä se usko ole riidaton. - Ei onnaa
pelkkä muotoseikka kirjoitti:
En voi koska helluntailaiset eivät pääse omassa sisäpiirissäkään riitaisuksista eroon.
Helluntailaiset ovat siitä mielenkiintoinen seurakunta, kun siellä voi jokainen vapaasti tulkita raamatun sanaa, jotkut hellareista ei ymmärrä alkuunkaan, mitä joku asia raamatussa tarkoittaa.
Raamattua tietävällä tai ymmärtävällä tai käsittävällä täytyy olla hallussa myös kirkkohistoria sekä maailman muut uskonnot.
Muuten usko karsinoituu eikä se usko ole riidaton.Et ole uskossa kun et taho. Kirkkohistoria ei kuulu mitenkään uskoontuloon.
- Amos7
pelkkä muotoseikka kirjoitti:
Muuten usko karsinoituu eikä se usko ole riidaton.kootut selitykset.
- olisi helluntailaisten
Ei onnaa kirjoitti:
Et ole uskossa kun et taho. Kirkkohistoria ei kuulu mitenkään uskoontuloon.
hyvä tutustua muihin uskontoihin ja uskoihin.
"Et ole uskossa kun et taho"
No jopas jotakin, avarra mielestäsi,ei se sun uskostasi pois ole. Vai etkö tahdo tai osaa?
Kirkkohistoria on hyvä alku ymmärtämään Jumalaa, Jeesusta ja Pyhää Henkeä.
"Kirkkohistoria ei kuulu mitenkään uskoontuloon."
Kirkkohistoriahan on juuri hyvä alkulähde ymmärtämään uskon asioita.
Helluntailaisuus on n. 100 vuotta vanha lahko, kirkkohistoriaa tutkittu jo ennen Jeesuksen syntymää. - sinäkin selität raamattua
Amos7 kirjoitti:
kootut selitykset.
oman voimavarojesi mukaan. Miksi pilkkaat vaikka olet uskova. Enhän minäkään pilkkaa sinua vaikka en ole uskova.
- poika.tuntureilta
Amos7 kirjoitti:
Tosin eri vuosikymmeneltä mutta Katinalassa kuitenkin. Näin opiston kirjastossa vanhoja vuosikertoja ja siellä oli sinusta Leksa maininta, joka tukee Vikstenin lausuntoa. Samoin keskusteluni sinun kanssa joskus.
Ps. Ei ole Katinalan opiston veroista ja ajat ovat menneet myös pieleen noista päivistä hengellisesti.Minut oli siunattu päätoimisen evankelistan virkaan jo ennen raamattukulua. Niinpä pari päivää ennen kurssin pättymistä eräs oppilastovereistani kysyi, mihin lähden kun kurssi päättyy? "Kenttätyöhön Sodankylään", vastasin. "Voi poika parka mihin joudut. Sodankylässä ei ole vanhimmistoa eikä saarnaajaa senkään vertaa", oli hänen kannanottonsa ja tänä päivänä tiedän vakuuttaa, että sisar tiesi mistä puhui.
"Sinun totuutesi ja oikeutesi tähden"
http://www.aretalogia.com/profeetta/henrik.html - frihet
jos nyt tulisi? kirjoitti:
kyselisit muilta uskovislta onko hän oikea vai väärä jeesus.
Raamatun opetuksen perusteella, ihminen voi mäys lähestyä elävää Jumalaa, kun Raamatun sanoma on Pyhän Hengen innoittamana valaiseva Jumalan tahtoa.
Tosin jos Isä ei kutsu, niin kukaan ei voi tulla tuntemaan Häntä.
Minulla oli sellainen tilanne, ettei siinä muut uskovaiset selvitelleet, oliko oikea vai väärä, vaan olin kasvotusten Jeesuksen kanssa.
Noin voisin sen lyhykäisesti kirjoittaa, tosin puolen vuoden kuluttua sain liittyä seurakuntaan kasteen kautta.
Tutkin innolla Sanaa ja sain tuona aikana myös Pyhän Hengen kasteen, eli Kristus vie lupaustensa mukaan aloittamansa työn päätökseen.
- palstaa seurannut
Kummallekin yhteistä on ensi rakkaus Jeesukseen seurakunnan päähän on kadonnut. Tilalle on tullut hypnoosia ja omia tekoja. Itessään rikkaita miehiä. Leo tekee ja samaani on epävakaa. Onko samaani-aslak hypnotisoitu?
- poika.tuntureilta
Eräässä vanhassa virressä sanotaan:
"Jeesus, pyhän nimes tähden,
vuoksi kalliin veresi.
Valtakuntas työhön lähden
apuun lähimmäisteni.
Kerron heille armostasi,
rakkautes työtä teen.
Kärsivien taakkaa kannan,
kuivaa tuskan kyyneleen".
Näissä sanoissa on osuvasti kuvattu ne periaatteet, joiden mukaan todelliset Jumalan palvelijat ja Kristuksen seuraajat toimivat. Eli todellisen Jumalan palvelijan osana on vaivan kestäminen ja myötäeläminen kärsivien lähimmäisten kärsimyksissä ja tämä on sitä tietä, jossa monta kertaa tulee itku isollekin miehelle.
Siispä pitäkää te hurmiohurskautenne ja hengellinen hekumanne. Jumalan todelliset korpisoturit kulkevat omia teitään. - Amos7
Eräässä vanhassa virressä sanotaan:
"Jeesus, pyhän nimes tähden,
vuoksi kalliin veresi.
Valtakuntas työhön lähden
apuun lähimmäisteni.
Kerron heille armostasi,
rakkautes työtä teen.
Kärsivien taakkaa kannan,
kuivaa tuskan kyyneleen".
Näissä sanoissa on osuvasti kuvattu ne periaatteet, joiden mukaan todelliset Jumalan palvelijat ja Kristuksen seuraajat toimivat. Eli todellisen Jumalan palvelijan osana on vaivan kestäminen ja myötäeläminen kärsivien lähimmäisten kärsimyksissä ja tämä on sitä tietä, jossa monta kertaa tulee itku isollekin miehelle.
Siispä pitäkää te hurmiohurskautenne ja hengellinen hekumanne. Jumalan todelliset korpisoturit kulkevat omia teitään.Kun tuon virren sanoin vaeltaa ja elää on niinkuin pitääkin. Mutta et ole Leksa sanonut aloituksessa olevaan tekstiin mitään, niinpä uskonkin sen oleva voimassa.
- poika.tuntureilta
Jumalan voima on toiminut lukuisten Jumalan miesten ja naisten kautta. Esimerkkinä vaikkapa Simson, samoin monet profeetat, joista Elia oli yksi suurimmista.
Samoin Raamattu antaa ymmärtää, että Johannes Kastaja tuli Elian hengessä valmistamaan tietä sille, mikä tuleva oli. Eli Jeesukselle ja Uudelle Liitolle.
Se, kumman kautta Jumala toimi voimakkaammin, ei ole ratkaisevaa. Ratkaisevaa on ennen kaikkea se, pystyykö kulloinenkin hengellinen toiminta vastaamaan sen ajan haasteisiin vaiko ei. Elia pystyi kääntämään kansan elävän Jumalan puoleen ja parannukseen kun taas nykyinen kotoinen kristillisyys ei tähän pysty. Tarvitaan siis Elian hengen uutta tulemista ja kokonaan uutta herätystä. Muutoin tämä kansakunta on tuhoon tuomittu kansakunta.- Amos7
Miksi et suoraan kerro asioita vaan kiertelet ja kaartelet. Aloituksessa on kerrottu Raamatun kanta ja sinun sanominen.
- poika.tuntureilta
Amos7 kirjoitti:
Miksi et suoraan kerro asioita vaan kiertelet ja kaartelet. Aloituksessa on kerrottu Raamatun kanta ja sinun sanominen.
ei kiertele eikä kaartele. On vain niin, että Suomessa menee asiat kiihtyvällä vauhdilla päin helvettiä eikä nykyinen kristillisyys pysty ajan haasteisiin vastaamaan.
Ketjusta on poistettu 42 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43974Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44812Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760