Tunne vihollisesi. Know your enemy.
Ehkäpä ateistien tulisi ottaa enemmän selvää hihhulien tavasta ajatella. Varmasti hihhulien tapa ajatella on tullut jo selväksi tätä palstaa lukiessa. Osa on saanut siitä jo tarpeekseen. Olen saanut ymmärtää että osa ateisteista käy aktiivisesti seuraamassa Helluntailaisten palstaa.
Jos meinaa Jumalan kumota on siirryttävä Jumaluskovaisten areenalle. Tällä tarkoitan sitä että esimerkiksi kristityn nöyryyttäminen omalla Jumala/Raamattu tietämyksellään olisi erittäin tehokasta ja palkitsevaa sillä ehdolla että määritelty jumala on osoitettu mahdottomuudeksi. Uskiksen kotikenttä etu olisi näin menetetty.
Toisaalta taas ateisti joka kumoaa raamatullisia väitteitä raamatulla osoittaa vain raamatun ristiriitaisuuden. Itse uskon horjuttamiseen ei auta edes panttivangit. Uskon perustana täytyy olla jotain syvällisempää kuten vakiintuneet hermoradat aivoissa ja ehdollistetut refleksit.
Ateistilla täytyy olla psykologista silmää iskeä uskiksen heikkoon kohtaan jolloin suojavalli murtuu edes hetkellisesti ja samalla hetkellä asetettava sellainen impulssi joka saa aikaan lopullisen romahtamisen jolloin uudelleen "ohjelmointi" on mahdollista.
En tiedä onko moinen mahdollista keskustelupalstan välityksellä. Teoreettisesti kyllä mutta käytännössä ei. Käytännössä uskiksen suojavallien horjuttamiseen ei riitä pelkkä fakta. Tämä on todettu puhuttaessa aiheesta: evoluutio vs. kreationismi. Puhuttaessa suorasta toiminnasta, psyykkeen suojavallien horjuttamien käy helpoten fyysisen sekä psyykkisen väkivallan yhdistelmän kautta. Esimerkki tästä löytyy mutta en sitä tässä yhteydessä halua kertoa.
Dark Side sano Sith kun Jedillä pöytää pyyhki.
Aika pahis
9
536
Vastaukset
- Agneisti
Ketään et kyllä tule nettipalstoilla herättämään harjoistaan. Hihhulit, jotka saapuvat nettiin vääntämään kättä meidän sivistyneempien kanssa, ovat lähtökohtaisesti liikkeellä sillä asenteella että he ovat absoluuttisen oikeassa. Heillä ei ole aikomuksenaankaan kuunnella mitä sinulla on sanottavana. Jos he törmäävät johonkin ilkeään faktaan, joka horjuttaa heidän oppejaan, he vain klikkaavat vihreää nuolta selaimen ylälaidasta ja ongelma on sillä hoidettu. Netissä voi karata liian helposti.
Kasvokkain voisi jopa pystyäkin tuhoamaan hihhulin illuusiot. Livenä kun ihminen joutuu seisomaan sanojensa takana, eikä vasta-argumentteja, tai uskisten tapauksessa olkiukkoja voi pohtia tuntikaupalla. Kymmenenkin sekunnin sanattomaksi jääminen paljastaa paljon.- Jumala on
Ymmärrä ettei uskonasioista kannata väitellä. Minusta sinä olet täysin eksyksissä. Ehkä sinunkin kannattaisi olla 10 sekunttia hiljaa ja miettiä.
- -ei uskossa-
miksi pitäisi herätellä uskovaisia harhoistaan?? Mielestäni eläköön kukin omissa harhoissaan jos niin tahtoo...vaikka koenkin olevani ateisti,niin en jaksa innostua niin paljoa et alkaisin aivopesemään ketään omiin aatteisiini.
Mulle on aina ollut helppoa myös käännyttää uskonsa tarjoojat ovelta pois ja sanoa kadulla hare krishnan tarjoojille - kiitos vaan mutten ole kiinnostunut. Silläpä niistä on eroon päässyt. Ihan hyvinhän sitä on uskovaisten kanssa työnsäkin tehnyt,muutamia tilanteita lukuun ottamatta. Mun puolesta pitäköön kukin uskonsa, kunhan ei mulle sitä tyrkytä.- panteisti
Minä en ole päässyt krishna-ääliöistä eroon sanomalla ettei kiinnosta. Perkeleet lähtevät kävelemään perään ja seuraavat vaikka miten vääntäisi rautalangasta että haluaa olla rauhassa. Tähän mennessä pahin tapaus ei viitsinyt edes kunnioittaa puhelinkeskustelun vaatimaa rauhaa, vaan hyökkäsi silmille kesken puhelun (ja lähti vielä kävelemään mukana, koko ajan höpisten eikä tajunnut pikku vihjettä kun selitin tilanteen puhelimeen). Välillä tullut samanlaisia hellari-idiootteja vastaan asematunnelissa; yksi olisi halunnut väkisin päästä kertomaan mun pennulle jeesustarinoita ja piti mua hirvittävän moraalittomana kun en tähän suostunut ("vaikket sä ite uskois niin kai sä nyt haluat että sun lapsi edes uskoo").
Helpolla olet päässyt. - -ei uskossa-
panteisti kirjoitti:
Minä en ole päässyt krishna-ääliöistä eroon sanomalla ettei kiinnosta. Perkeleet lähtevät kävelemään perään ja seuraavat vaikka miten vääntäisi rautalangasta että haluaa olla rauhassa. Tähän mennessä pahin tapaus ei viitsinyt edes kunnioittaa puhelinkeskustelun vaatimaa rauhaa, vaan hyökkäsi silmille kesken puhelun (ja lähti vielä kävelemään mukana, koko ajan höpisten eikä tajunnut pikku vihjettä kun selitin tilanteen puhelimeen). Välillä tullut samanlaisia hellari-idiootteja vastaan asematunnelissa; yksi olisi halunnut väkisin päästä kertomaan mun pennulle jeesustarinoita ja piti mua hirvittävän moraalittomana kun en tähän suostunut ("vaikket sä ite uskois niin kai sä nyt haluat että sun lapsi edes uskoo").
Helpolla olet päässyt.kadulla olen helpolla päässyt työpaikoilla taas en todellakaan :/
Ehkä mun ulkoinen olemus on jotenkin pois luotaan työntävä ? ;)En tiedä miten ne niin helpolla mut laskee kadulla kulkemaan.. nyt varmaan kun näin sanoin niin seuraavan kerran joku ampaisee perään.
Toisaalta mä asun niin pienellä paikkakunnalla,että kadulla hyvin harvoin edes vastaan tulee käännyttäjiä.Sekin seikka varmaan vaikuttanee asiaan..
Joskus on parkkipaikalla joku laittanut lehtisiään tuulilasinpyyhkijän ja lasin väliin..no roskiin olen ne laittanut ja mutissut mennessäni eikö ne koskaan opi ettei ihmisiä tarvi ahdistella tälleen..
Jossain määrin pidän sellaisia uskovia röyhkeinä,jotka tunkevat lehtisiään joka paikkaan ja juoksevat perässä..verraten röyhkeisiin pölynimurikauppiaisiin joskus aikoinaan.
Jos ihminen ei ole vastaanottavainen on sitä ihan turha koittaa puhumalla ja pakottamalla saada taipumaan..sehän vaan vastustaa entistä kiivaammin puheitasi eikö vaan? Tämä nyt niille uskovaisille vinkkinä siis jotka itsekin harrastavat tätä pakko markkinointiansa edellä kuvaamallani tavalla.
Ymmärrän hyvin panteisti ahdinkosi tälläisiä hyökkääjiä vastaan..sinulla on oikeus lapsesi vanhempana kieltää heitä tyrkyttämästä lapsellesi uskon asioita. Se vaan on niin hattumaista jos ei ne sitä itte tajua :(
- panteisti
suurin osa ateisteista näillä palstoilla ei selvästikään edes halua käännyttää uskiksia, vaan hakee lähinnä viihdettä niiden epäloogisuudelle nauramisesta. Onko näin?
- -ei uskossa-
viihdettä ainakaan mulle. Lähinnä yritän ymmärtää toisin ajattelevien ajatuksia ja näkemyksiä ja verrata niitä omiini.
Jokapäivä voi oppia jotain uutta ja miettiä asioita toiseltakin kantilta. En sano,että ne omat ajatukset ja katsomukset siitä välttämättä miksikään muuttuisi,mutta saisi lisää näkökulmia. :)
- Nöyryyttäminen
Lisää Kristityn uskoa, koska raamatussa on kerrottu, että teitä tullaan vainoamaan ja nöyryyttämään. Älkää olko sentään noin lapsellisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 232411
- 951536
- 1181274
- 751130
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa18969- 52862
Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa249861Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo19840MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil209840- 34795