Arvostelu

Kritik

Syöttäkää Googleen Sulle, 30 laulua rakkaudesta,Spekula ja saatte mielenkiintoiseen ja mielestäni oikeaan menneen arvostelun Tapani Kansasta.

66

2144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Surp

      En olekaan nähnyt tuota arvostelua. Täytyy sanoa että olen itse ihan samaa mieltä.

      • Spekul

        Sulle, 30 laulua rakkaudesta

        Sony Music Entertainment 2001

        Jotkut asiat paranevat vanhetessaan, Tapani Kansa ei. Sen huomaa hänen uusinta levyään, Sulle, kuunnellessa. Levy on rakenteeltaan otos Kansan rakkauslaulutuotannosta aina vuoden 1968 "Käymme yhdessä ain"- levytyksestä vuoden 2000 versioon "Romanssi"-kappaleesta. Tuona aikana on tapahtunut paljon. Hänen ensimmäisiin kappaleisiinsa verrattuna tulevat uusimmat tekeleet kuin robotin suusta. Nuorella Kansalla oli selvästi aitoa tunnetta mukana, mutta tuo lataus on karissut vuosien vieriessä.

        Levyn kappalevalikoima on loistava. Kappaleiden nimien lukeminen hivelee kenen tahansa antiikki-balladien ystävän silmiä. Paul Ankan tuotanto on levyllä hyvin edustettuna, tosin suomenkielisinä versioina. Myös klassikot kuten "Mustasukkaisuutta", "Puhu hiljaa rakkaudesta" sekä "Kertokaa se hänelle" löytyvät levyltä. Tuoreessa versiossaan "Romanssista" Kansa venyttää joitakin sanojaan aivan omituisesti, eikä tulkinnallaan muutenkaan paini lähellekään samassa sarjassa Leif Wagerin kanssa. "Särkyneet aamut"- kappaleessa on mielestäni yksi kaikkien aikojen hienoimmista ja tarttuvimmista kevyen musiikin piano-introista.

        Levyn voi jakaa karkeasti kahteen osaan. On nuori ja tunteikas Kansa sekä vanha, mekaaniseen suoritukseen keskittyvä Kansa. Edellistä kuuntelee mielellään, jälkimmäistä kuunnellessa alkaa suututtaa. Yli puolet tuplalevyn sisällöstä muodostuu onneksi Tapanin 60- ja 70-luvun levytyksistä, joten kokonaisuutena levy on kuitenkin ihan mukavaa ja paikoin nautinnollistakin kuunneltavaa.


    • mitään

      Mitä sieltä pitäisi löytyä? Mä en ainakaan onnistunut saamaan siihen yhtikäs mitään.

      • Surp

        Osuvaan mennyt arvostelu Tapani Kansasta.


      • löytyi

        Tiedä häntä... Vaikea sanoa tuohon mitään kun en ole tykännyt nuorestakaan Kansasta.


    • Ralle

      Kukahan tämä Kauppinen on? Ei taida olla ihan kaveri Tapsan kanssa. Sais kyllä Tapsan vihat päälleen.

      • Arvelen

        Olen tämän arvostelijan kanssa suureksi osaksi samaa mieltä. Tapsa lauloi nuorempana paremmin kuin nykyään. Alasmeno on tapahtunut jossain 1995 jälkeen. Youtubessa kuulin Tapsan laulamana Sinitaivas laulun. Siinä ihailin hänen ääntään, joka tuli helposti ja hyvin soivana. Minähän vuonna se on levytetty?


      • Poppana1
        Arvelen kirjoitti:

        Olen tämän arvostelijan kanssa suureksi osaksi samaa mieltä. Tapsa lauloi nuorempana paremmin kuin nykyään. Alasmeno on tapahtunut jossain 1995 jälkeen. Youtubessa kuulin Tapsan laulamana Sinitaivas laulun. Siinä ihailin hänen ääntään, joka tuli helposti ja hyvin soivana. Minähän vuonna se on levytetty?

        Tuosta levytysvuodesta tiedä mitään, mutta minä ihastelin Tapsan ääntä,kun hän yhdellä tanssikeikallaan tuossa juuri muutama viikko sitten lauloi tuon Sinitaivaan. Siis voi jumankekka,että se oli mahtavan kuuloista ! Aivan mieletön ääni ! Ja miten helpon ja vaivattoman näköisesti ja kuuloisesti hän sen lauloi. Ei tarvinnut Tapsan pinnistellä ja irvistellä laulaessaan, eikä kuulijan pelätä,että riittääkö ääni. Komein tulkinta Sinitaivaasta sitten Olavi Virran. BRAVO !


    • pinsio

      ja yksi näkemys muiden joukossa, mutta tarkoituksellisestiko tuossa edellisessä keskusteluaiheessa olet vetänyt hieman negatiivisen yhteenvedon, kun Kauppinen kuitenkin kirjoittaa lopuksi, että kokonaisuutena levy on ihan mukavaa, paikoin jopa nautinnollistakin kuunneltavaa?

      • Kritik

        Yli puolet koostuu Kansan 60-70 luvun esityksistä joten levy kokonaisuutena....
        Eli tämä runsas puolet vaikuttaa lopputulokseen. Yhteenveto on aivan oikein negatiivinen jos puhutaan tästä "vanhasta" Kansasta. Eipä arvostelija paljon kehunut? Ääni tulee kuin robotin suusta, mekaaninen laulusuoritus jne. Arvostelu oli ainakin minun mielestäni negatiivinen kun puhuttiin muista kuin Tapani Kansan nuoruudenajan esityksistä.


      • pinsio
        Kritik kirjoitti:

        Yli puolet koostuu Kansan 60-70 luvun esityksistä joten levy kokonaisuutena....
        Eli tämä runsas puolet vaikuttaa lopputulokseen. Yhteenveto on aivan oikein negatiivinen jos puhutaan tästä "vanhasta" Kansasta. Eipä arvostelija paljon kehunut? Ääni tulee kuin robotin suusta, mekaaninen laulusuoritus jne. Arvostelu oli ainakin minun mielestäni negatiivinen kun puhuttiin muista kuin Tapani Kansan nuoruudenajan esityksistä.

        hievauta suuntaan eikä toiseen, olisi arvostelu ollut vaikka kuinka ylistävääkin. Tarkoitin vaan, että yleensä kriitikot vetävät jonkinlaisen loppuyhteenvedon ja tämän 'kriitikon' yhteenveto oli kuitenkin positiivinen, mielestäni. Kunhan lukee siis viimeisen lauseen.


      • kritik
        pinsio kirjoitti:

        hievauta suuntaan eikä toiseen, olisi arvostelu ollut vaikka kuinka ylistävääkin. Tarkoitin vaan, että yleensä kriitikot vetävät jonkinlaisen loppuyhteenvedon ja tämän 'kriitikon' yhteenveto oli kuitenkin positiivinen, mielestäni. Kunhan lukee siis viimeisen lauseen.

        positiiviseksi sen teki että levystä onnekksi yli puolet oli tätä vanhempaa tuotantoa, josta löytyi tunnetta eikä vaan pelkkää mekaanista suoritusta.


      • Klar
        kritik kirjoitti:

        positiiviseksi sen teki että levystä onnekksi yli puolet oli tätä vanhempaa tuotantoa, josta löytyi tunnetta eikä vaan pelkkää mekaanista suoritusta.

        Tämä Kauppinen taitaa olla ammattimuusiko tasoa oleva klarinetin soittaja. Että tietää musiikista keskivertoa huomattavasti enemmän.


      • pinsio
        Klar kirjoitti:

        Tämä Kauppinen taitaa olla ammattimuusiko tasoa oleva klarinetin soittaja. Että tietää musiikista keskivertoa huomattavasti enemmän.

        mitä sillä on väliä, mitä musiikista tietää? Minusta se on paljon tärkeämpää, mitä tuntee! Itselleni tärkein kriitikko olen minä itse. Joko pidän jostain musiikista, laulusta, teatterikappaleesta, elokuvasta jne., tai sitten en. En minä pidä siitä sen mukaan, pitääkö joku kriitikko siitä, tai tietääköo hän muka jotenkin paremmin ja enemmän musiikista. En ole niin vietävissä.
        Eihän Tapsankaan kaikki levyt minua miellytä, mutta suurin osa levyttämästään musiikista viehättävät selvästi yli keskimääräisen kotimaisen iskelmämusiikin tason. Tapsan tuotannossa on paljon meneviä, tarttuvia, mukaansatempaavia, hyvillä taustoilla tehtyjä kappaleita, mutta sitten on lisäksi useahkoja helmiä. Minun mittapuuni mukaan. Eikä se aja mua maalta merelle, vaikka muut niistä ei paljon välittäisikään. Helmiä löytyy myös muilta kotimaisilta artisteilta, mm. Seija Simola, Tapio Heinonen, Kuoppamäki, Randelin, Juha-Matti, Klabbi, MArkku Aro, Hector jne.


      • kritiikki
        Klar kirjoitti:

        Tämä Kauppinen taitaa olla ammattimuusiko tasoa oleva klarinetin soittaja. Että tietää musiikista keskivertoa huomattavasti enemmän.

        Tapani Kansan laulun taso on mennyt alaspain viimeisen kymmenen vuoden aikana. Tulevaisuudessa menee vielä kiihtyvällä vauhdilla. Miksi jotkut eivät osaa lopettaa ajoissa?


    • Musica

      Kuinkahan monta kertaa olet tuosta ko. arvostelusta täällä jo vaahdonnut. On se kovaa, kun ei löydä yhtään mitään muuta NEGATIIVISTA levyarvostelua tms. täältä netistä, kuin tuon YHDEN ainoan kokoelma-levy arvostelun , niin täytyy siitäkin sitten yrittää repiä ilo irti ja vohkata täällä kymmeniä kertoja ( välillä vaan nimimerkkiä vaihtaen ).
      Ja tuon yhden arvostelijan mielipidettä kaikkien tulisi sitten kannattaa, kuin Jumalan sanaa.

      Tapsa on MAHTAVA laulaja ja tullut vaan paremmaksi iän myötä. Tulkinnat ovat elämänkokemuksen myötä saaneet entistäkin enemmän tunnetta, syvyyttä, ja sielukkuutta. Ääneen on tullut täyteläisyyttä, sävykkyyttä.
      Nuoremman Tapsan ääni ei sävähdyttä ja sykähdyttä likipitäenkään niin paljon, kuin tämän kokeneemman Tapsan.

    • löytyy

      Jos kaivelemaan lähtee, kritiikkejä löytyy laidasta laitaan joka artistille. Tuottajalla ja sovittajalla on myös sanansa sanottavana levyä tehdessä. Sun kannattaisi mennä kuuntelemaan Tapania ihan livekonserttiin. Esim. Romanssi-kappaleen kuulin kerran hänen esittämänään Joensuun Carelia-salissa ja se oli mahtava esitys.

    • anonyymi

      Tapani Kansa esiintyi tänäkesänä Valkeakoskella työväen musiikkitapahtumassa. Tässä erään muusikon mielipide Tapsan esiintymisestä:

      " Tapsa veti torstaina niin saatanan kovan keikan Koskissa, että ei kysyttävää. Ukko näytti, mitä meinaa, kun on abou kohta 50 vuotta keikkaillut and still going REALLY strong.

      Mieleen palasi elävästi Klabbin aiheuttama järkyttävä pettymys pari vuotta sitten samoissa bileissä.

      Eilen Tapsa ei montaa murusta jättänyt pöytään Jani & Jetsetterseille, jotka kuulostivat väkisinkin laimeilta Kansan ja hänen bändinsä erittäin hienon vedon jälkeen. Mut ei se ollut J&J:n vika - Tapsa oli bändeineen vaan oikeesti kova. Olis ollu tekemätön paikka mille tahansa eturivin bilebändille tulla siihen paikkaan lauteille."

      Niin ,että se siitä huonontumisesta.
      Tapsa on mahtavassa, sanoisinko suorastaan elämänsä vedossa ja laulaa mielettömän komeesti. Tietää hyvää syksyisiä juhlakonserttejakin ajatellen .

      • OK.

        JEPS! Tapsa on kuin hyvä viini paranee vaan vanhetessaan. On aina ollut hyvä, mutta vanhemmiten on kypsynyt ja jalostunut todella taitavaksi ja koskettavaksi tulkitsijaksi.
        Lauluääni on vaikuttavan komea (vieläkin komeampi, kuin enen, kun ääni on iän myötä vähän madaltunut ja tullut jyhkeämmäksi ja miehekkäämmäksi). Tapsan äänessä soi sävyjen kaunis kirjo ja se on erittäin ilmaisuvoimainen.

        Mahtava ura jo tähän menenessä eikä sille onneksi loppua näy !


      • meikä.
        OK. kirjoitti:

        JEPS! Tapsa on kuin hyvä viini paranee vaan vanhetessaan. On aina ollut hyvä, mutta vanhemmiten on kypsynyt ja jalostunut todella taitavaksi ja koskettavaksi tulkitsijaksi.
        Lauluääni on vaikuttavan komea (vieläkin komeampi, kuin enen, kun ääni on iän myötä vähän madaltunut ja tullut jyhkeämmäksi ja miehekkäämmäksi). Tapsan äänessä soi sävyjen kaunis kirjo ja se on erittäin ilmaisuvoimainen.

        Mahtava ura jo tähän menenessä eikä sille onneksi loppua näy !

        Kyllähän se on selviö , että Tapani Kansa on laulajana ja laulujen tulkitsijana kehittynyt nuoruusvuosistaan selvästikkin, mutta ihmisenä ei , vaan on jäänyt raakileeksi... johonkin uhmaikä asteelle.

        Eräs muusikko sanoi , että usein miettii ,että mitä kaikkea Tapsasta laulajana musiikillisessa mielessä saisikaan "revittyä irti ", kunhan sillä olisi vaan erillaiset palikat siellä päänupissa.


    • wanharouwa

      Olen arvostelijan kanssa samaa mieltä.
      Ennenkuin joku superfani taas kirjoittaa sen ulkoa opettelemansa litanian, totean vain, että tämä on MINUN mielipiteeni.

      Nuorta TK:ta KUUNTELIN mielelläni, KATSELLA en silloinkaan halunnut. Vielä 90-luvun alussa TK:n ääntä kuunteli mielellään, silloin saattoi jopa välillä katsellakin. Silloin oli Ninalla ja TK:lla pesänperustamisvaihe ja siksi käytös lauteillakin oli miltei normikäyttäytymistä.
      90-luvun puolivälissä mielestäni äänelle tapahtui jotakin. En tiedä mistä johtui, joskus on tullut mieleen, että oliko se TK:lle kova pala kun Nina tuli enemmän julkisuuteen, eikä pelkästään TK:n vaimon ominaisuudessa.
      Joka tapauksessa, hänen äänensä ei mielestäni soi enää entiseen tapaan.

      Muistan vielä Olavi Virran. Olin hänen tanssikeikoillaan nuorena tyttönä joskus 60-luvun puolivälin jälkeen. Hän oli jo niin sairas, että eräälläkin keikalla tuli keppiin nojaten lauteille ja lauloi tuolilla istuen. Muistan vieläkin kuinka upeas ääni hänellä oli silloinkin, eritysesti mieleeni on jäänyt siltä illalta kun hän lauloi valssiparin Häämuistojen valssi ja Valssi menneiltä ajoilta. Siinä esityksessä oli tunnetta ja ääni soi vaikka mies oli enää pelkkä varjokuva entisestä.

    • Jivejalka

      Tapani Kansan ääni on säilynyt erittäin komeana ja vuosien myötä vielä vaan kehittynyt. Se on säilyttänyt voimansa, soinnukkuutensa ja sävykkyytensä.

      Tapani fraseraa hyvin kauniisti ja laulaa selkeästi, niin että sanoja ei tarvitse korvat hörössä kuunnella, jotta niistä saisi selvää.
      Viimevuosina Tapsasta on kehittynyt mitä sykähdyttävin tulkitsija. Elämänkokemusten ja vastoinkäymistenkin myötä hänen tulkintansa ovat saaneet extralatauksen lisää tunnetta ja herkkyyttä. Kun elämä on laulajassa kolahtanut, niin kyllä kolahtaa kuulijassakin ( sama juttu on Kari Tapion kohdalla). Mitä olisi vain auringonpaisteessa liihotellut päiväperho ? Pelkkää siipien havinaa.

    • Vai on esim. sellaiset Tapsan uusimpien levyjen laulut, kuin mm :
      -Elämäni laulukirja
      -Sininen uni
      -Rakkaitteni kuvat
      -Kulkuriveljeni Jan
      -Kesäyö
      -Kulkurin iltatähti
      -Ontuva Erikson
      -Kuolleet tunteiltain.
      Kuin robotin suusta ? Voi helv...! Sitten mä olen kyllä Amerikan presidentti, tai Napoleon tai vähintäänkin Marilyn Monroe.

      No joo... tosin tuo arvostelu olikin kyllä tehty jo ennen, kuin Tapsa noita biisejä oli vielä levyttänytkään. Joten niitä ei näin ollen tuolla kyseisellä kokoelma levyllä ole.
      Mutta muunmuassa myös tuon " Päivä jolloin rakastat"- tangolevyn tulkinnat on niin mahtavia, ettei edes Tapsa(kaan) olis niin upeisiin ja sävähdyttäviin tulkintoihin nuorempana pystynyt.
      Noi Rautavaaran laulutkaan ei olis kuulostanut miltään, tai ei ainakaan läheskään niin komeilta ja sielukkailta, kuin nyt vanhemman ja sykähdyttävä äänisemmän Tapsan laulamana.

      Ja sellanen joka olis tässä jokunen viikko sitten ollut Kotkan torilla kuulemassa kun Tapsa lauloi " Laulajan testamentin " ilman säestyystä, niin ei kyllä kehtais puhua yhtään mitään tunteettomasta tai vain tekniseen suoritukseen perustuvasta tulkinnasta, sillä se oli niin lumoava esitys, että vieläkin menee ihan kylmät väreet ihastuksesta pitkin selkäpiitä, kun sitä muistelee.

      • mieltä oon

        Wanharouwan kanssa olen samaa mieltä. Tapani Kansan ääni ei soi enää kuin ennen. Äänestä puuttuu se kirkkaus mitä Olavi Virran äänessä oli pitkälle 60 luvulle saakka.


      • mieltä oon kirjoitti:

        Wanharouwan kanssa olen samaa mieltä. Tapani Kansan ääni ei soi enää kuin ennen. Äänestä puuttuu se kirkkaus mitä Olavi Virran äänessä oli pitkälle 60 luvulle saakka.

        Tapsan ääni soi paremmin, kuin ennen. Paljon uljaamman, muhkeamman ja miehekkäämmän kuuloinen ääni nykyään.


      • Kansan Ystävä!

        Kansa pitää kokea ja kuulla. Nähdä karisma.
        Tapsa on ennenkin laulanut ilman "sähköjä"
        Siitä löytyy vaikkapa lehdessä dokumenttejakin.
        Siihen ei pysty kuin hyvä laulaja. Ajattele!!!
        Keikka on ja esitys...kaikki muu ei pelaa...
        mutta Kansa laulaa ja yleisö on hurmiossa.
        Ei tarvittu muuta tekniikkaa...kuin oma kaunis ääni!


      • Taito

        Näinhän se on!!!!! Sähköt pois monelta artistilta,
        niin laulu loppu siihen!!!! Esim. Rolling Stones..
        Nyt turha kiihkoilla kuka kannattaaa... mutta niin
        se menee..... Ja ooootko kuullu Jaggerin Sällin laulavan ilman orkkaa ja pauhua ja vieläpä klassista
        ....heh heh.... tottakai kai rahat pois kansalta...


      • Gilla*
        Kansan Ystävä! kirjoitti:

        Kansa pitää kokea ja kuulla. Nähdä karisma.
        Tapsa on ennenkin laulanut ilman "sähköjä"
        Siitä löytyy vaikkapa lehdessä dokumenttejakin.
        Siihen ei pysty kuin hyvä laulaja. Ajattele!!!
        Keikka on ja esitys...kaikki muu ei pelaa...
        mutta Kansa laulaa ja yleisö on hurmiossa.
        Ei tarvittu muuta tekniikkaa...kuin oma kaunis ääni!

        Näinhän se on. Ja Tapani on enemmän vielä live- laulaja, kuin levylaulaja. Komealta kuulostaa kyllä levyilläkin, mutta vielä paremmalta livenä. On sanonutkin joskus ,ettei aina välttämättä syty aivan parhaaseensa luurit korvilla laulaessaan studiossa, vaan tarvitsee eteensä sen yleisön.


    • Hemmo

      En ole T.Kansa fani, mutta se on sanottava ,että arvostan ja kunnioitan hänen luomaansa uraa ja asemaa laulajana.
      Ääni on kehittynyt miellyttävämpään suuntaan ja tulkintoihin on tullut vanhemmiten myös nöyryyttä ja henkistä syvyyttä. Laulu ei ole sellaista kailottamista, kuin usein silloin nuorempana.

    • Sepitini

      Ei kiinnosta mitkään arvostelut, kun on omatkin korvat päässä, joilla kuunnella.
      Minulle Tapsa on kolahtanut täysillä vasta nyt viimevuosina. Aiemmin ei herättänyt suurempia intohimoja, mutta nykyään kuuntelen mielelläni Tapsan komeaa laulua.

    • iskelmä diggari

      Tuon levyn kolme upeinta biisiä on :
      1. Kertokaa se hänelle
      2. Wieniläisvalssimme Pariisissa
      3. Mustasukkaisuutta- tango

      Kaikki nuo ovat Tapsan uudenpaan tuotantoa.
      Kertokaa se hänelle on mahtava! On miehellä ÄÄNI!

      • Kantonen

        Tapani Kansan ääni on aika tavallinen. Hän on hiukan kehittänyt ääntään ja laulaa hieman paremmin kuin keskinkertainen iskelmälaulaja.


      • Hentti
        Kantonen kirjoitti:

        Tapani Kansan ääni on aika tavallinen. Hän on hiukan kehittänyt ääntään ja laulaa hieman paremmin kuin keskinkertainen iskelmälaulaja.

        Minäkään en kuule Kansan äänessä niitä hienouksia mitä muut kuulevat. Ääni on tusinaääni, ei kovin kaunis. Välillä esitykset ovat kovin epävarman tuntuisia, ääni huojuu.


    • Pepevori

      Hyvä laulaja. Yksi maamme eturivin iskelmäartisteista. Laulaa komeesti ja on vahva tulkitsija. Tullut vielä paremmaksi vanhemmiten. Nuorempana mourusi, kuin kiimainen kolli.

      • Onko?

        Tapani Kansa osallistui aikoinaan laulukursseille. Tuli paikalle myöhässä, että kaikki huomioisivat hänet. Lauloi Schubertia, josta opettaja mainitsi, että ääntäminen on huonoa ja että et tunnu tajuavan yhtään mitä laulat. Iltapäivällä Tapsaa ei enää näkynyt. Että sellainen suuri tulkitsija.


      • Gilla*
        Onko? kirjoitti:

        Tapani Kansa osallistui aikoinaan laulukursseille. Tuli paikalle myöhässä, että kaikki huomioisivat hänet. Lauloi Schubertia, josta opettaja mainitsi, että ääntäminen on huonoa ja että et tunnu tajuavan yhtään mitä laulat. Iltapäivällä Tapsaa ei enää näkynyt. Että sellainen suuri tulkitsija.

        Tapsa oli kuitenkin vielä aika raakile tuohon aikaan. Kai hän on sittemmin oppinut sisäistämään nuo laulut paremmin.


      • Rondoe
        Onko? kirjoitti:

        Tapani Kansa osallistui aikoinaan laulukursseille. Tuli paikalle myöhässä, että kaikki huomioisivat hänet. Lauloi Schubertia, josta opettaja mainitsi, että ääntäminen on huonoa ja että et tunnu tajuavan yhtään mitä laulat. Iltapäivällä Tapsaa ei enää näkynyt. Että sellainen suuri tulkitsija.

        Kaveri osallistui samoille kursseille. Tapsan naama oli aivan punainen kun hän tämän ripityksen kuuli. Mies tulee Euroopan omistajana, eikä ole yhtään valmistautunut, mutta kuvittelee päässään että osaa kaiken.Kun kuulijana ei olekaan humalassa oleva tanssiyleisö, falskius huomataan. Tapani Kansan "arvostus" johtuu hänen faniensa epämusikaalisuudesta. Teitä voi niin helposti pettää!


      • Onko?
        Gilla* kirjoitti:

        Tapsa oli kuitenkin vielä aika raakile tuohon aikaan. Kai hän on sittemmin oppinut sisäistämään nuo laulut paremmin.

        Käsittääkseni Tapsa oli jo 35-vuotias. Moni laulaja, varsinkin klassisen musiikin, on varsin kypsä jo siinä iässä. Luulen että Kansa ei ole koskaan kypsä, koska hänen mielenterveytensä ei ole kunnossa.


      • wanharouwa
        Rondoe kirjoitti:

        Kaveri osallistui samoille kursseille. Tapsan naama oli aivan punainen kun hän tämän ripityksen kuuli. Mies tulee Euroopan omistajana, eikä ole yhtään valmistautunut, mutta kuvittelee päässään että osaa kaiken.Kun kuulijana ei olekaan humalassa oleva tanssiyleisö, falskius huomataan. Tapani Kansan "arvostus" johtuu hänen faniensa epämusikaalisuudesta. Teitä voi niin helposti pettää!

        >>Kun kuulijana ei olekaan humalassa oleva tanssiyleisö, falskius huomataan. Tapani Kansan "arvostus" johtuu hänen faniensa epämusikaalisuudesta.


      • Rondoe
        wanharouwa kirjoitti:

        >>Kun kuulijana ei olekaan humalassa oleva tanssiyleisö, falskius huomataan. Tapani Kansan "arvostus" johtuu hänen faniensa epämusikaalisuudesta.

        Kirjoitukseni ei ollut todellakaan tarkkaan mietitty. WanharouWa on oikeassa. Tanssiyleisö on aika raitista ja jos humalaisia on, heidän kanssaan ei tanssita. Anteksi, kirjoitin harkitsemattomasti, ajattelematta loppuun saakka.


      • Rondoe kirjoitti:

        Kaveri osallistui samoille kursseille. Tapsan naama oli aivan punainen kun hän tämän ripityksen kuuli. Mies tulee Euroopan omistajana, eikä ole yhtään valmistautunut, mutta kuvittelee päässään että osaa kaiken.Kun kuulijana ei olekaan humalassa oleva tanssiyleisö, falskius huomataan. Tapani Kansan "arvostus" johtuu hänen faniensa epämusikaalisuudesta. Teitä voi niin helposti pettää!

        Kyl Tapsan faneista tanssikeikoilla on suurin osa ihan selvinpäin, ja konserteissa nyt tuskin kukaan on kännissä. Tapsan fanit on sitäpaitsi ihan yhtä musikaalisia, kuin kenen tahansa muunkin artistin fanit.

        Sitäpaitsi Tapsa on kyllä arvostettu muidenkin, kuin fanien parissa, sillä monet musiikkialan ihmiset ovat Tapsan laulutaitoja kehuneet. Esim. Vexi Salmi, Toivo Kärki, Jaakko Salo, Kassu Halonen, yms...


      • Moni
        Justiinax kirjoitti:

        Kyl Tapsan faneista tanssikeikoilla on suurin osa ihan selvinpäin, ja konserteissa nyt tuskin kukaan on kännissä. Tapsan fanit on sitäpaitsi ihan yhtä musikaalisia, kuin kenen tahansa muunkin artistin fanit.

        Sitäpaitsi Tapsa on kyllä arvostettu muidenkin, kuin fanien parissa, sillä monet musiikkialan ihmiset ovat Tapsan laulutaitoja kehuneet. Esim. Vexi Salmi, Toivo Kärki, Jaakko Salo, Kassu Halonen, yms...

        Kuinka moni klassisen musiikin kriitikoista tai alan ihmisistä on kehunut Tapsan laulutaitoa? Ainakin täällä on annettu ymmärtää että Tapsa on paras myös klassisen laulumusiikin alalla.


      • Ongelmia
        Moni kirjoitti:

        Kuinka moni klassisen musiikin kriitikoista tai alan ihmisistä on kehunut Tapsan laulutaitoa? Ainakin täällä on annettu ymmärtää että Tapsa on paras myös klassisen laulumusiikin alalla.

        on että hän ei ole missään hyvä. Hän laulaa toisten lauluja(Rautavaara, Virta) mutta ei pärjää alkuperäisesityksille.
        Tapsasta osuu kohdalleen ammattilaisten väitteet: mies jolla ei ole mitään omaa ja Tapsalla ei ole käsitystä mitä hän laulaa. Mutta mitä voi odottaa kaverilta, jonka viulu ja lauluopinnot ovat epäonnistuneet?


      • original
        Ongelmia kirjoitti:

        on että hän ei ole missään hyvä. Hän laulaa toisten lauluja(Rautavaara, Virta) mutta ei pärjää alkuperäisesityksille.
        Tapsasta osuu kohdalleen ammattilaisten väitteet: mies jolla ei ole mitään omaa ja Tapsalla ei ole käsitystä mitä hän laulaa. Mutta mitä voi odottaa kaverilta, jonka viulu ja lauluopinnot ovat epäonnistuneet?

        Aika harvoin yleensäkään alkuperäisesitykset on lyötävissä, kun ihmisten mielikuviin on niin hyvin juuri ne alkuperäisesitykset ns. ainoina oikeina versioina iskostuneet.


      • noooh
        Ongelmia kirjoitti:

        on että hän ei ole missään hyvä. Hän laulaa toisten lauluja(Rautavaara, Virta) mutta ei pärjää alkuperäisesityksille.
        Tapsasta osuu kohdalleen ammattilaisten väitteet: mies jolla ei ole mitään omaa ja Tapsalla ei ole käsitystä mitä hän laulaa. Mutta mitä voi odottaa kaverilta, jonka viulu ja lauluopinnot ovat epäonnistuneet?

        T.Kansan hankalahko luonne nyt ei varmaan ole mikään etu opiskelutilanteita ajatellen. Jäihän hänellä peruskoulukin kesken, kun hänet erotettiin sieltä kesken yhdeksännen luokan .


      • fanifani
        noooh kirjoitti:

        T.Kansan hankalahko luonne nyt ei varmaan ole mikään etu opiskelutilanteita ajatellen. Jäihän hänellä peruskoulukin kesken, kun hänet erotettiin sieltä kesken yhdeksännen luokan .

        Siihen aikaan käytiin kyllä koulua nimeltä oppikoulu. Myös kuvaavaa aikakaudelle oli, että tunneilla istuttiin hiljaa ja viitattiin. Puhuminen tapahtui vain opettajan luvalla. Luovat, taiteelliset ja impulssiiviset oppilaat leimattiin häiriköiksi. Tänä päivänä he ovat osallistuvaa ja aktiivista tulevaa "poliitikkoainesta". Tapania kyllä aina pyydettiin joka juhlassa laulamaan ja sen hän tekikin komeasti.


      • vieläkin
        fanifani kirjoitti:

        Siihen aikaan käytiin kyllä koulua nimeltä oppikoulu. Myös kuvaavaa aikakaudelle oli, että tunneilla istuttiin hiljaa ja viitattiin. Puhuminen tapahtui vain opettajan luvalla. Luovat, taiteelliset ja impulssiiviset oppilaat leimattiin häiriköiksi. Tänä päivänä he ovat osallistuvaa ja aktiivista tulevaa "poliitikkoainesta". Tapania kyllä aina pyydettiin joka juhlassa laulamaan ja sen hän tekikin komeasti.

        Koulussa kun nääs ollaan oppimista varten eikä oppimisesta tule mitään jos siellä joku vispaa menemään miten lystää. Taitaa tänä päivänä kiltisti ja hiljaa pulpetissa istuva oppilas olla enemmänkin poikkeus kuin sääntö, eikä silti se häirikköaines päädy politiikkaan tai "taiteilijoiksi" haukkumaan impulsiivisesti ja luovasti muita luvan kanssa vaan osa päätyy myös pultsareiksi ja syrjäytyneiksi. Joten se siitä aktiivisesta ja osallistuvasta poliitikkoaineksesta. Mun kouluaikanani tunneilla häiriköineet osallistuvat ja aktiiviset tyypit notkuu nykyisin taiteellisesti torin penkeillä pullo kourassa latkimassa aktiivisesti sen sisältöä, jos sattuvat olemaan edes hengissä.


      • tadaa!
        noooh kirjoitti:

        T.Kansan hankalahko luonne nyt ei varmaan ole mikään etu opiskelutilanteita ajatellen. Jäihän hänellä peruskoulukin kesken, kun hänet erotettiin sieltä kesken yhdeksännen luokan .

        Tapsukkahan sanoi yhdessä haastattelussa, että hänen erottamisensa oppikoulusta johtui siitä, kun hänen opettajansa oli mielisairas. Se paljastui kuulemma sitten vähän myöhemmin, että sillä opettajalla oli skitsofrenia.


      • Repesin totaalisesti
        tadaa! kirjoitti:

        Tapsukkahan sanoi yhdessä haastattelussa, että hänen erottamisensa oppikoulusta johtui siitä, kun hänen opettajansa oli mielisairas. Se paljastui kuulemma sitten vähän myöhemmin, että sillä opettajalla oli skitsofrenia.

        **että hänen erottamisensa oppikoulusta johtui siitä, kun hänen opettajansa oli mielisairas**

        Aiai, ei olis pitäny sanoo tolleen. Mitähän tykkäis Tupsukka jos häntäkin sanottais mielisairaaks. Skitsofrenia tai maanisdepressiivisyys, psyyken sairauksia molemmat.
        Se joka haukkuu, sen napa paukkuu. Tapsukan napa paukkuu:=D


      • Repesin totaalisesti kirjoitti:

        **että hänen erottamisensa oppikoulusta johtui siitä, kun hänen opettajansa oli mielisairas**

        Aiai, ei olis pitäny sanoo tolleen. Mitähän tykkäis Tupsukka jos häntäkin sanottais mielisairaaks. Skitsofrenia tai maanisdepressiivisyys, psyyken sairauksia molemmat.
        Se joka haukkuu, sen napa paukkuu. Tapsukan napa paukkuu:=D

        Ootpas olevinas kovastikkin nokkela. Yritä nyt sentään hillitä ittes taas.


      • vieläkin kirjoitti:

        Koulussa kun nääs ollaan oppimista varten eikä oppimisesta tule mitään jos siellä joku vispaa menemään miten lystää. Taitaa tänä päivänä kiltisti ja hiljaa pulpetissa istuva oppilas olla enemmänkin poikkeus kuin sääntö, eikä silti se häirikköaines päädy politiikkaan tai "taiteilijoiksi" haukkumaan impulsiivisesti ja luovasti muita luvan kanssa vaan osa päätyy myös pultsareiksi ja syrjäytyneiksi. Joten se siitä aktiivisesta ja osallistuvasta poliitikkoaineksesta. Mun kouluaikanani tunneilla häiriköineet osallistuvat ja aktiiviset tyypit notkuu nykyisin taiteellisesti torin penkeillä pullo kourassa latkimassa aktiivisesti sen sisältöä, jos sattuvat olemaan edes hengissä.

        Ei se koulu kuitenkaan mun mielestä mikään paras paikka ole taiteellisille ja luoville persoonille. Mun mielstä koulussa ei ainakaan kauheesti kannusteta mihinkään luovuuteen tai taiteellisuuteen. Pänttäämällä pitäis vaan kaikki asiat oppia ulkoa. Ja oppikoulu aikoina kouluissa oli vielä kovempi kuri. Omia ajatuksiaan ja mielipiteitään ei varmaan saanut paljon tuoda esiin. Tapsakin otti opettajien kans yhteen just sen takia, kun se uskalsi olla niiden kanssa eri mieltä asioista ja esittää erillaisia näkemyksiä.
        Monilla taiteilijapersoonilla ( esim. laulajilla) on ollut ihan hyvä koulumenestys . Jotkut on opiskelleet ihan ylioppilaaksi astikin.
        Tapsahan oli myös ihan hyvä oppilas koulussa, mut kun sillä oli niitä erimielisyyksiä opettajien kanssa, niin sen takia se sitten erotettiin sieltä koulusta.


        ( Mut jos ihan yleisesti ottaen puhutaan tänäpäivänä yleistyneestä luokassa häiriköimisestä ja melskaamisesta , niin eihän sellainen häiriköivä oppilas mitään politikkoainesta mielestäni ole.
        Kyllähän se on niin ,että etenkin koulukiusaajat päätyvät usein ennemminkin rikoksen poleuille ja/tai puistokemisteiksi viinapullojen kanssa notkumaan, kuin poliitikoiksi tai taiteilijoiksi. )


      • wanharouwa
        Justiinax kirjoitti:

        Ei se koulu kuitenkaan mun mielestä mikään paras paikka ole taiteellisille ja luoville persoonille. Mun mielstä koulussa ei ainakaan kauheesti kannusteta mihinkään luovuuteen tai taiteellisuuteen. Pänttäämällä pitäis vaan kaikki asiat oppia ulkoa. Ja oppikoulu aikoina kouluissa oli vielä kovempi kuri. Omia ajatuksiaan ja mielipiteitään ei varmaan saanut paljon tuoda esiin. Tapsakin otti opettajien kans yhteen just sen takia, kun se uskalsi olla niiden kanssa eri mieltä asioista ja esittää erillaisia näkemyksiä.
        Monilla taiteilijapersoonilla ( esim. laulajilla) on ollut ihan hyvä koulumenestys . Jotkut on opiskelleet ihan ylioppilaaksi astikin.
        Tapsahan oli myös ihan hyvä oppilas koulussa, mut kun sillä oli niitä erimielisyyksiä opettajien kanssa, niin sen takia se sitten erotettiin sieltä koulusta.


        ( Mut jos ihan yleisesti ottaen puhutaan tänäpäivänä yleistyneestä luokassa häiriköimisestä ja melskaamisesta , niin eihän sellainen häiriköivä oppilas mitään politikkoainesta mielestäni ole.
        Kyllähän se on niin ,että etenkin koulukiusaajat päätyvät usein ennemminkin rikoksen poleuille ja/tai puistokemisteiksi viinapullojen kanssa notkumaan, kuin poliitikoiksi tai taiteilijoiksi. )

        Sen verran nyt kerron, että olen 60-luvulla käynyt keskikoulun ja lukion. Ei se mikään keskitysleiri ollut, kyllä siellä sai esittää mielipiteitään asioista ja jopa kannustettiinkin niin tekemään. Ne mielipiteet vaan piti osata myös perustella.

        Tullakseen erotetuksi keskikoulusta (mitä TK ilmeisesti yritti käydä) piti kyllä tehdä jotakin todella pahaa, ei sieltä aivan pienten mielipide-erojen takia erotettu. Minunkin luokallani oli kaksi pari kertaa tuplannutta poikaa, jotka halutessaan ottivat tunnin hallintaansa ja kumpikin loppujen lopuksi luki aivan ylioppilaaksi asti (kuten asian ilmaisit). Opiskelimme toki lisääkin, eihän ylioppilas sinällään ole vielä mitään.

        Välillä tuo Sinun puolustelusi naurattaa vallan mahdottomasti, olet kuin kanaemo TK:n puolella. Mutta sitten taas toisaalta vihastuttaa, sillä juuri Sinunlaistesi vanhempien piltit useimmiten ovat koulukiusaajia. Eli siis vanhempien, jotka eivät kuuna päivänä usko, että heidän lapsensa voisivat tehdä jotakin pahaa.

        Ymmärrän, että olet TK:n todellinen fani, mutta tuolla puolustelullasi saat aikaan vain sen, että jos vähän tökkii jo ennestään niin Sinun viestejäsi lukiessa alkaakin tökkimään oikein tosissaan. Eli teet TK:lle vain ja ainoastaan hallaa tuolla aivan sairaalla asenteellasi.

        On muuten todella huvittavaa, että mies, joka ei omaa edes päästötodistusta koulusta, asettui kansanedustaja ehdokkaaksi. En väitä, että pelkällä opiskelutiedolla tulee hyväksi kansanedustajaksi mutta kyllä nyt pitäisi edes jonkun koulun päästötodistus olla. Onhan se merkki siitä, että pystyy työskentelemään ryhmässä, sillä ryhmätyötähän kansanedustajan työ loppujen lopuksi hyvin pitkälle on.


      • wanharouwa
        tadaa! kirjoitti:

        Tapsukkahan sanoi yhdessä haastattelussa, että hänen erottamisensa oppikoulusta johtui siitä, kun hänen opettajansa oli mielisairas. Se paljastui kuulemma sitten vähän myöhemmin, että sillä opettajalla oli skitsofrenia.

        Vai on TK sanonut noin?! Aika vahvasti sanottu.
        Pistää miettimään....miltähän TK:sta tuntuisi jos hänestä joku haastattelussa puhuisi samaan tyyliin.

        Jos opettajalla nyt onkin ollut kyseisiä ongelmia, en kyllä aivan heti usko, että yhden opettajan tahdosta olisi erotettu. Kyllä aivan varmasti on muillakin opettajilla ollut mahdollisuus sanoa mielipiteensä.


      • OK.
        wanharouwa kirjoitti:

        Vai on TK sanonut noin?! Aika vahvasti sanottu.
        Pistää miettimään....miltähän TK:sta tuntuisi jos hänestä joku haastattelussa puhuisi samaan tyyliin.

        Jos opettajalla nyt onkin ollut kyseisiä ongelmia, en kyllä aivan heti usko, että yhden opettajan tahdosta olisi erotettu. Kyllä aivan varmasti on muillakin opettajilla ollut mahdollisuus sanoa mielipiteensä.

        Tapsa nyt tuppaa joskus sanomaan asioita ehkä vähän turhankin suorasukaisesti ja ajattelemattomastikkin välillä.

        Muistan yhdestä haastattelusta lukeneeni , että tuosta koulusta erottamis jutustaan Tapsa totesi , että pari heikkohermoista opettajaa yhdessä rehtorin kanssa poltti pinnansa häneen.
        Mitä Tapsa sitten teki ,että niin kävi...sitä en tiedä. Ja eihän se minulle tai muillekkaan kuulu.


      • tikulla silmään
        noooh kirjoitti:

        T.Kansan hankalahko luonne nyt ei varmaan ole mikään etu opiskelutilanteita ajatellen. Jäihän hänellä peruskoulukin kesken, kun hänet erotettiin sieltä kesken yhdeksännen luokan .

        Eipä nuo kaikki muutkaan taiteilijapersoonat ole koulussa niin kovin hyvin viihtyneet ja toimeen tulleet.
        Ulkomaalaisista tunnetuinmista näyttelijöistä mm. ainakin Anthony Hopkins ja Robert De Niro ( vai olikohan taas Al Pacino) on erotettu sikäläisestä oppikoulusta (vai miksi sitä oppilaitosta sitten Yhdysvalloissa kutsutaankaan) myös aikoinaan .


      • Satunnainen matkailija
        tadaa! kirjoitti:

        Tapsukkahan sanoi yhdessä haastattelussa, että hänen erottamisensa oppikoulusta johtui siitä, kun hänen opettajansa oli mielisairas. Se paljastui kuulemma sitten vähän myöhemmin, että sillä opettajalla oli skitsofrenia.

        Tämä viesti on kannanotto moniin tämän ketjun viesteihin.

        Muutaman vuoden takaisissa haastatteluissa Tapani Kansa kertoi, että hänellä oli tarkkaavaisuus- ja ylivilkkaushäiriö (ADHD), jota ei hänen lapsuudessaan tunnettu. Tuosta häiriöstä aiheutuneet ongelmat ratkaistiin perinteisin menetelmin: pyrittiin siis vaikuttamaan seurauksiin eikä syihin.

        Eräästä syystä olen tutustunut aspergerin oireyhtymään, tosin vain pintaa raapaisten. Tähän oireyhtymään sairastuneen (kai tämä näin kuuluu ilmaista) henkilön käyttäytymisessä havaitaan seuraavia piirteitä:
        - vaikeudet sosiaalisessa vuorovaikutuksessa ja kommunikoinnissa
        - paneutuminen erityisiin mielenkiinnon kohteisiin
        - vaikeus asettua toisen ihmisen asemaan
        - poikkeavat reaktiot aistiärsykkeisiin

        Sopisi niin hyvin Tapani Kansaan, mutta en missään nimessä väitä, että kysymys on juuri tuosta. Otan tämän esille vain siksi, että käyttäytyminen saattaa johtua sairaudesta ja että tuo ADHD ei välttämättä ole osuvin diagnoosi.

        Koulusta erottaminen on kaukaa katseltuna mitätön asia, sillä hyvinhän Tapani Kansa on elämässä menestynyt siitä huolimatta (voisi myös sanoa, että ehkä juuri siksi), vaikka kolhujakin on tullut. Vaikka tuo erottaminen on totta, ei sitä kannata käyttää lyömäaseena Tapani Kansaa vastaan. Elämänkouluahan Tapani Kansa on sittemmin käynyt vähintäänkin riittävästi!

        Tapani Kansan kansanedustajaehdokkuus on kenties hämmästyttävin tapahtuma hänen urallaan. Itse en alkuunkaan olettanut, että hän viihtyisi eduskunnassa, sillä onhan kansanedustajuus sitovaa ja tylsää työtä hänen kaltaiselleen ihmiselle. En yllättynyt ollenkaan, kun hän vuosi pari sitten kertoi ihmettelevänsä, miksi ylipäänsä asettui ehdokkaaksi.


      • Satunnainen matkailija kirjoitti:

        Tämä viesti on kannanotto moniin tämän ketjun viesteihin.

        Muutaman vuoden takaisissa haastatteluissa Tapani Kansa kertoi, että hänellä oli tarkkaavaisuus- ja ylivilkkaushäiriö (ADHD), jota ei hänen lapsuudessaan tunnettu. Tuosta häiriöstä aiheutuneet ongelmat ratkaistiin perinteisin menetelmin: pyrittiin siis vaikuttamaan seurauksiin eikä syihin.

        Eräästä syystä olen tutustunut aspergerin oireyhtymään, tosin vain pintaa raapaisten. Tähän oireyhtymään sairastuneen (kai tämä näin kuuluu ilmaista) henkilön käyttäytymisessä havaitaan seuraavia piirteitä:
        - vaikeudet sosiaalisessa vuorovaikutuksessa ja kommunikoinnissa
        - paneutuminen erityisiin mielenkiinnon kohteisiin
        - vaikeus asettua toisen ihmisen asemaan
        - poikkeavat reaktiot aistiärsykkeisiin

        Sopisi niin hyvin Tapani Kansaan, mutta en missään nimessä väitä, että kysymys on juuri tuosta. Otan tämän esille vain siksi, että käyttäytyminen saattaa johtua sairaudesta ja että tuo ADHD ei välttämättä ole osuvin diagnoosi.

        Koulusta erottaminen on kaukaa katseltuna mitätön asia, sillä hyvinhän Tapani Kansa on elämässä menestynyt siitä huolimatta (voisi myös sanoa, että ehkä juuri siksi), vaikka kolhujakin on tullut. Vaikka tuo erottaminen on totta, ei sitä kannata käyttää lyömäaseena Tapani Kansaa vastaan. Elämänkouluahan Tapani Kansa on sittemmin käynyt vähintäänkin riittävästi!

        Tapani Kansan kansanedustajaehdokkuus on kenties hämmästyttävin tapahtuma hänen urallaan. Itse en alkuunkaan olettanut, että hän viihtyisi eduskunnassa, sillä onhan kansanedustajuus sitovaa ja tylsää työtä hänen kaltaiselleen ihmiselle. En yllättynyt ollenkaan, kun hän vuosi pari sitten kertoi ihmettelevänsä, miksi ylipäänsä asettui ehdokkaaksi.

        Tässä kommentissa oli paljon asiaa ! HYVÄ !

        Mahdollisesti siittä ADHD:sta johtuva käytös saattaa olla just syy siihen Tapsan koulusta erottamiseenkin....
        Tosin tosta Aspergerin oireyhtymästä en olekkaan aikaisemmin mitään kuullut. Tavallaan nuo piirteet sopii kyllä Tapsaan... joten saattaapi se käyttäytyminen johtua siitäkin.

        Koulusta erottaminen tosiaan ei mikään niin maata mullistava juttu ole. Upeesti on Tapsa pärjännyt siitä huolimatta. Elämänkoulu , myötä-ja vastoinkäymisineen on juuri se kaikista paras, opettavin ja tärkein koulu. Ei merkittävimpiä asioita opita vaan kirjoista pänttäämällä ja koulunpenkillä istumalla.

        Tosta kansanedustaehdokkuudesta olen kans samaa mieltä, että se kansanedustajan pesti ei todellakaan ole Tapsan kaltaisen ihmisen hommia ollenkaan. Tapsa olisi varmasti turhautunut ja tylsistynyt siellä alta aikayksiön. Eihän siellä yksi ihminen voi asioihin vaikuttaa juuri mitään, kun pitää mm.noudattaa sitä puolueen ryhmäkuria yms. Sooloilemaan siellä ei pysty ja pitkäjännitteisyyttä vaaditaan.

        Tapsa onkin taiteilijapersoona, joka on ominmillaan juuri luovassa työssä. Laulajana pääsee ilmaisemaan ja toteuttamaan itseään moninverroin enemmän verrattuna kansanedustajan työhön. Ja laulajantyö on myös paljon vapaanpaa ja varmasti muutenkin antoisanpaa.
        Tapsa on helposti innostuva, joten hetken mielijohteesta, tuohon kansanedustajaksikin ryhtyi.Hän onkin sanonut nyt myöhemmin, ettei enään missään tapauksessa ryhtyisi toistamiseen ehdokkaaksi.


      • wanharouwa kirjoitti:

        Sen verran nyt kerron, että olen 60-luvulla käynyt keskikoulun ja lukion. Ei se mikään keskitysleiri ollut, kyllä siellä sai esittää mielipiteitään asioista ja jopa kannustettiinkin niin tekemään. Ne mielipiteet vaan piti osata myös perustella.

        Tullakseen erotetuksi keskikoulusta (mitä TK ilmeisesti yritti käydä) piti kyllä tehdä jotakin todella pahaa, ei sieltä aivan pienten mielipide-erojen takia erotettu. Minunkin luokallani oli kaksi pari kertaa tuplannutta poikaa, jotka halutessaan ottivat tunnin hallintaansa ja kumpikin loppujen lopuksi luki aivan ylioppilaaksi asti (kuten asian ilmaisit). Opiskelimme toki lisääkin, eihän ylioppilas sinällään ole vielä mitään.

        Välillä tuo Sinun puolustelusi naurattaa vallan mahdottomasti, olet kuin kanaemo TK:n puolella. Mutta sitten taas toisaalta vihastuttaa, sillä juuri Sinunlaistesi vanhempien piltit useimmiten ovat koulukiusaajia. Eli siis vanhempien, jotka eivät kuuna päivänä usko, että heidän lapsensa voisivat tehdä jotakin pahaa.

        Ymmärrän, että olet TK:n todellinen fani, mutta tuolla puolustelullasi saat aikaan vain sen, että jos vähän tökkii jo ennestään niin Sinun viestejäsi lukiessa alkaakin tökkimään oikein tosissaan. Eli teet TK:lle vain ja ainoastaan hallaa tuolla aivan sairaalla asenteellasi.

        On muuten todella huvittavaa, että mies, joka ei omaa edes päästötodistusta koulusta, asettui kansanedustaja ehdokkaaksi. En väitä, että pelkällä opiskelutiedolla tulee hyväksi kansanedustajaksi mutta kyllä nyt pitäisi edes jonkun koulun päästötodistus olla. Onhan se merkki siitä, että pystyy työskentelemään ryhmässä, sillä ryhmätyötähän kansanedustajan työ loppujen lopuksi hyvin pitkälle on.

        Voin mä sitten lopettaakkin tänne kirjoittelemisen jos sua Tapsa noin tökkii mun juttujen takia. Ei mulla oo tänne mitään semmosta pakkomieltä kirjoittaa.
        Mut JOS mä lopetan tänne kirjoittamisen, niin en mä tee sitä sun tai muidenkaan Tapsan mollaajien takia, vaan Tapsan ja muiden Tapsan fanien.


      • wanharouwa
        Satunnainen matkailija kirjoitti:

        Tämä viesti on kannanotto moniin tämän ketjun viesteihin.

        Muutaman vuoden takaisissa haastatteluissa Tapani Kansa kertoi, että hänellä oli tarkkaavaisuus- ja ylivilkkaushäiriö (ADHD), jota ei hänen lapsuudessaan tunnettu. Tuosta häiriöstä aiheutuneet ongelmat ratkaistiin perinteisin menetelmin: pyrittiin siis vaikuttamaan seurauksiin eikä syihin.

        Eräästä syystä olen tutustunut aspergerin oireyhtymään, tosin vain pintaa raapaisten. Tähän oireyhtymään sairastuneen (kai tämä näin kuuluu ilmaista) henkilön käyttäytymisessä havaitaan seuraavia piirteitä:
        - vaikeudet sosiaalisessa vuorovaikutuksessa ja kommunikoinnissa
        - paneutuminen erityisiin mielenkiinnon kohteisiin
        - vaikeus asettua toisen ihmisen asemaan
        - poikkeavat reaktiot aistiärsykkeisiin

        Sopisi niin hyvin Tapani Kansaan, mutta en missään nimessä väitä, että kysymys on juuri tuosta. Otan tämän esille vain siksi, että käyttäytyminen saattaa johtua sairaudesta ja että tuo ADHD ei välttämättä ole osuvin diagnoosi.

        Koulusta erottaminen on kaukaa katseltuna mitätön asia, sillä hyvinhän Tapani Kansa on elämässä menestynyt siitä huolimatta (voisi myös sanoa, että ehkä juuri siksi), vaikka kolhujakin on tullut. Vaikka tuo erottaminen on totta, ei sitä kannata käyttää lyömäaseena Tapani Kansaa vastaan. Elämänkouluahan Tapani Kansa on sittemmin käynyt vähintäänkin riittävästi!

        Tapani Kansan kansanedustajaehdokkuus on kenties hämmästyttävin tapahtuma hänen urallaan. Itse en alkuunkaan olettanut, että hän viihtyisi eduskunnassa, sillä onhan kansanedustajuus sitovaa ja tylsää työtä hänen kaltaiselleen ihmiselle. En yllättynyt ollenkaan, kun hän vuosi pari sitten kertoi ihmettelevänsä, miksi ylipäänsä asettui ehdokkaaksi.

        Nyt mennään jo aika aralle alueelle. Mutta yleisellä tasolla pitää minunkin taas repliikki heittää :)

        Noista kahdesta diagnoosista jompikumpi voi osuakin, tosin kumpikaan ei välttämättä ole oikea. Mutta jos hän on puhunut ADHD:stä niin kaipa asia on selvitetty.

        ADHD-henkilö on usein varsin impulssiivinen ja on mielellään esillä, tapahtumien keskipisteessä. Mielialojen vaihtelu on yleistä, hetkessä mieliala voi muuttua yltiöpäisestä iloisuudesta depiksen puolelle, siksi oireyhtymä joskus sekoitetaan maanisdepressiivisyyteen. Suoranaiset raivonpuuskatkaan eivät ole harvinaisia. Iän karttuminen myös aika usein saattaa lieventää oireita.

        Kun taas aspergerin oireyhtymälle on ominaista jonkinasteinen vetäytyminen ja tietyt rutiinit pitää toistua päivästä toiseen. Pakkoliikkeitä on aika usein. Usein esineet vetoavat, ei kuitenkaan niin voimakkaasti kuin varsinaisessa autismissa. Kovat äänet ja suuret ihmismassat ovat usein myös "assin" kompastuskiviä.


      • sanoisin
        wanharouwa kirjoitti:

        Nyt mennään jo aika aralle alueelle. Mutta yleisellä tasolla pitää minunkin taas repliikki heittää :)

        Noista kahdesta diagnoosista jompikumpi voi osuakin, tosin kumpikaan ei välttämättä ole oikea. Mutta jos hän on puhunut ADHD:stä niin kaipa asia on selvitetty.

        ADHD-henkilö on usein varsin impulssiivinen ja on mielellään esillä, tapahtumien keskipisteessä. Mielialojen vaihtelu on yleistä, hetkessä mieliala voi muuttua yltiöpäisestä iloisuudesta depiksen puolelle, siksi oireyhtymä joskus sekoitetaan maanisdepressiivisyyteen. Suoranaiset raivonpuuskatkaan eivät ole harvinaisia. Iän karttuminen myös aika usein saattaa lieventää oireita.

        Kun taas aspergerin oireyhtymälle on ominaista jonkinasteinen vetäytyminen ja tietyt rutiinit pitää toistua päivästä toiseen. Pakkoliikkeitä on aika usein. Usein esineet vetoavat, ei kuitenkaan niin voimakkaasti kuin varsinaisessa autismissa. Kovat äänet ja suuret ihmismassat ovat usein myös "assin" kompastuskiviä.

        Jos jompikumpi diagnoosi pitäisi valita, niin kyllä tuon perusteella Tapsaa muistuttaa ehdottomasti enemmän sitä ADHD- henkilöä. Juuri mm. impulsiivisuus ja mielialojen vaihtelu viittaa siihen hyvin vahvasti.
        Tuo aspergerin oireyhtymässä ei taas oikein kaikiltaosin täsmää. Esim. nuo pakkoliikkeet eivät pidä paikkaansa.
        Eikä kovien äänten ja suurten ihmismassojen aiheutuminen kompastuskiviksi , sillä niiden molempien kanssahan Tapsa on työssään laulajana tekemisissä eli on kyllä tottunut niin ihmismassoihin , kuin koviin ääniinkin.


      • vikaa
        Justiinax kirjoitti:

        Voin mä sitten lopettaakkin tänne kirjoittelemisen jos sua Tapsa noin tökkii mun juttujen takia. Ei mulla oo tänne mitään semmosta pakkomieltä kirjoittaa.
        Mut JOS mä lopetan tänne kirjoittamisen, niin en mä tee sitä sun tai muidenkaan Tapsan mollaajien takia, vaan Tapsan ja muiden Tapsan fanien.

        Sun käytöksessä on kyllä niin paljon yhtäläisyyksiä idoliisi että oksat pois. Ääliöitsepäisyyteen asti tyyliin "teen sen vain omasta päätöksestäni, mihinkään mua ei saa painostettua saati että mitään myönnytyksiä tekisin..." Hohhoijaa.


      • särkynyt sydän
        sanoisin kirjoitti:

        Jos jompikumpi diagnoosi pitäisi valita, niin kyllä tuon perusteella Tapsaa muistuttaa ehdottomasti enemmän sitä ADHD- henkilöä. Juuri mm. impulsiivisuus ja mielialojen vaihtelu viittaa siihen hyvin vahvasti.
        Tuo aspergerin oireyhtymässä ei taas oikein kaikiltaosin täsmää. Esim. nuo pakkoliikkeet eivät pidä paikkaansa.
        Eikä kovien äänten ja suurten ihmismassojen aiheutuminen kompastuskiviksi , sillä niiden molempien kanssahan Tapsa on työssään laulajana tekemisissä eli on kyllä tottunut niin ihmismassoihin , kuin koviin ääniinkin.

        Eiköhän anneta lääkärien hoitaa sairauksien diagnoosit ja Tapanin laulaminen.


      • heh heh
        särkynyt sydän kirjoitti:

        Eiköhän anneta lääkärien hoitaa sairauksien diagnoosit ja Tapanin laulaminen.

        minkäs diagnoosin lääkärit on sulle manne=särkynyt sydän antanut???!!!


      • wanharouwa
        Justiinax kirjoitti:

        Voin mä sitten lopettaakkin tänne kirjoittelemisen jos sua Tapsa noin tökkii mun juttujen takia. Ei mulla oo tänne mitään semmosta pakkomieltä kirjoittaa.
        Mut JOS mä lopetan tänne kirjoittamisen, niin en mä tee sitä sun tai muidenkaan Tapsan mollaajien takia, vaan Tapsan ja muiden Tapsan fanien.

        Täällä vaihdetaan mielipiteitä asioista, sitähän keskustelu on. Ei kai tässä nyt kenenkään kannata marttyyriksi alkaa.

        Tuo kommenttiini tökkimisestä oli ehkä vähän kärkevä, mutta ajattele vaikka niin, että lapsikin voi tehdä väärin ja silti vanhemmat rakastavat häntä. Eli kyllä idolikin voi tehdä jotakin pieleen, silti häntä voi ihailla.

        TK on aikuinen ihminen, ei hänen tekemisiään tarvitse yrittää selitellä. Kaikki me teemme virheitä, jopa TK ;)


      • wanharouwa kirjoitti:

        Täällä vaihdetaan mielipiteitä asioista, sitähän keskustelu on. Ei kai tässä nyt kenenkään kannata marttyyriksi alkaa.

        Tuo kommenttiini tökkimisestä oli ehkä vähän kärkevä, mutta ajattele vaikka niin, että lapsikin voi tehdä väärin ja silti vanhemmat rakastavat häntä. Eli kyllä idolikin voi tehdä jotakin pieleen, silti häntä voi ihailla.

        TK on aikuinen ihminen, ei hänen tekemisiään tarvitse yrittää selitellä. Kaikki me teemme virheitä, jopa TK ;)

        En mä miksikään marttyyriksi ole aikeissa ryhtyäkkään, mut tulee vaan välillä ihan paska fiilis noista teikäläisten urputuksista.
        Mä en ymmärrä sitä ,että miks musta ei muka vois tulla hyvää äitiä, kun mä olen puolustanut idoliani täällä.
        Kyllä mä sen myönnän, että Tapsakin mokailee joskus, eikä se kritiikki Tapsan käytöksestä aina suinkaan mitään aiheetonta ole, mut kun jotkut teistä ei siitä muuta löydäkkään, kuin virheitä, niin se vaan pistää ärsyyntymään.


    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1766
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1669
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      14
      1458
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1154
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1153
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1141
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1106
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1101
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1089
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1074
    Aihe