Kenen viisaan motto tämä oli? Olen kuullut, mutta en muista.
Ihminen ei ole saari?
4
2419
Vastaukset
Monikin on varmaan sanonut ihmisen olevan saari, ja harva on sillä tarkoittanut mitään merkittävää. Mutta sanonnan alkuperäksi mainitaan John Donne; ainakin hän kirjoitti vuonna 1624: ”No man is an island, entire of itself; every man is a piece of the continent, a part of the main.”
- Aloittaja
Kyllähän tässä saareksi itsensä tuntee, kun kieriskelee itsesäälissä yön pimeinä tunteina.
Opin tuon "sananlaskun" tädiltäni, joka kerran moitiskeli minua niin kuin vanhemmilla sukulaisilla on tapana. Yritänpä muistaa miehen nimen sillä konstilla nyt, että ajattelen Jörn Donneria. - jatkoa:
Aloittaja kirjoitti:
Kyllähän tässä saareksi itsensä tuntee, kun kieriskelee itsesäälissä yön pimeinä tunteina.
Opin tuon "sananlaskun" tädiltäni, joka kerran moitiskeli minua niin kuin vanhemmilla sukulaisilla on tapana. Yritänpä muistaa miehen nimen sillä konstilla nyt, että ajattelen Jörn Donneria."Kukaan meistä ei ole saari, mutta jotkut ovat ihan hemmetin pitkiä niemiä."
Niin kovin totta, eikö? - Aloittaja
jatkoa: kirjoitti:
"Kukaan meistä ei ole saari, mutta jotkut ovat ihan hemmetin pitkiä niemiä."
Niin kovin totta, eikö?Olen ollut takinkääntäjien kanssa tekemisissä paljon viime aikoina, siis ihmisten jotka koko ajan muuttavat mielipidettään, kuka sattuu olemaan paikalla.
He kuvaavat minusta hyvin niemeä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2902977- 2101181
- 841173
Suomalaiset nuoret Eu:n köyhimpiä?
Suomalaisen nuoren varallisuus keskimäärin 5000e. Eu:ssa keskimäärin 25 000e.1281159- 871132
Sofia teki aika pahat oharit
Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti2051050- 65872
Havaintoja ihmisen ulosteesta lenkkeilypoluilla
Oletteko havainneet ihmisen ulostetta taajamaa kiertävillä lenkkeilypoluilla?25765- 71747
Peräännytkö nainen vai mitä sanot
Jos sanon sulle että rakastan sua? Suututko oletko vihainen vai olisiko tunteet molemminpuolisia?59627