Mietiskelin tarkkaan mitä etua uskosta voi olla.
Yhden edun keksin, se on pöhlöille pelote.
Niin pöhlöjä ei kyllä paljoa ole (ehkä vain muutama prosentti) ja ei se kaikille niistäkään toimi pelotteena ja kaikki pöhlöt ei tarvi pelotetta ollenkaan pysyäkseen kaidalla tiellä.
Meistä ihmisistähän osa on synnynnäisesti tai muista itsestä riipumattomista tai itse aiheutetuista syistä johtuen sen verran pienellä älykkyysosamäärällä varustttuja tai sairauksien takia muuten vajavaisia että kutsuttakoon tässä esimerkissä niitä vaikka pöhlöiksi joten se ei ole haukkumista vaan pitäähän heille joku yhteinen nimittäjä olla.
Toki Jumalan pelonkin voi pöhlöillä korvata monella muullakin pelotteella esim.
Jos vaikka pöhlö hyppii kaivon kannella niin voi olla turha sanoa että sinne voi tippua ja hukkua.
Mutta jos sanoo että kaivossa on kinkanokka joka syö sinut niin sehän tehoaa jo paljon paremmin.
Tarkemmin miettii niin eihän monikaan niin pöhlöistä tee edes rikoksia joissa pelotetta tarvitsis mutta ehkä joku.
Uskosta etuakin
10
291
Vastaukset
- tuo on
tarkoitettu ymmärrettäväksi. Tarkoitatko ehkä, että uskovaiset ovat noita pöhlöjä ja vähä älyisiä?
Tämäkin käskityksesi kumoutuu sillä, että meissä Jeeusken omissa on paljon tavallista älykkäämpiä.
En tahdo kerskata, mutta tässä tapauksessa nyt kerskaan kuitenkin sillä, että olen menestynyt opinnoissa aina luokkani priimuksena, menestyn työssäni erittäin hyvin ja sosiaalisesti omaan älyn, joka on tuonut minulle pysyvät ystävyys suhteet ja onnellisen perheen.
No, ehkä minun on kuitenkin tästä kaikesta annettava kunnia Jumalalle, sillä Hänhän on luvannut jakaa meihin viisauttaan ja usein me Hänen omansa ihmettelemme itsekin omia kykyjämme ja omaa ymmärrystämme.
Mitähän sinä seuraavaksi keksitkään saadaksesi meidät huonoon maineeseen. Keksi ja valehtele mitä TAHDOT, sillä ei se meihin koske.
Varmasti sinä nyt olet tympääntynyt, kun sinun vaivalla meitä vastaan keksimäsi asiat kumoutuvat kerta toisensa jälkeen. - RitariOlevainen
ihan hyvässä asemassa Jumalan edessä, mutta hullut on paljon vaarallisempaa kastia, joihin sinä ja muutamat muut tälläkin palstalla olette itse itsenne asettaneet, että en minä teitä hulluksi sano, vaan tässä se on:
-"Vain hullu/hullut sanoo sydämessään, ei ole Jumalaa"!
-Mieluimmin Jumalan hullu pöhlö, kuin että on Jumalan silmissä hullu!- M@k3
Älykkäät ihmiset pystyvät näkemään keisarin uudet, maagiset ja kallisarvoiset vaatteet.
Näethän sinä ne, näethän?
valtaosa putoaa tuohon kategoriaan.
- onko.
siinä sulta nylkyttäjä jotain pois?
mummolassa ollessaan hyppiä ja leikkiä kaivon kannella. Mummo sitten keksi pelotella lasta sillä, että kaivossa asuu näkki joka saattaa napata lapset alas kaivoon.
Eräänä päivänä kersa oli kuitenkin taas kaivolla. Mummo riensi sanomaan, että pois sieltä heti tai näkki nousee ja vie. Siihenpä tulevaisuuden toivo vastasi: "Löysinpä vajasta papan tavaroista sellaisen purkin, jossa luki "Täystuho". Minäpä tyhjensinkin sen tuonne kaivoon. Ei se enää nouse sieltä se näkki."- todé
Selitä meille tuo vertaus.
todé kirjoitti:
Siinähän oli hyvä opetus siitä kuinka fiksulle annettu turha pelote voi iskeä omaan nilkkaan.
todé kirjoitti:
Peku avauksessaan ottaa esille uskiksen hitauden ja eikö tódellakin yksi hitaimmista kömmi kolostaan liput hulmuten vahvistamaan asian.
ROTL- todé
Nas.se kirjoitti:
Peku avauksessaan ottaa esille uskiksen hitauden ja eikö tódellakin yksi hitaimmista kömmi kolostaan liput hulmuten vahvistamaan asian.
ROTLTaisit nyt vähäsen erehtyä luulemaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1361260
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34791Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46577- 14570
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä25521Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott29506Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad24500- 22467
Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .14462Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver14461