Tapailu vs. seurustelu

kakskytviisvuotias

Milloin teidän mielestä tapailu muuttuu seurusteluksi?

Olen tapaillut erästä tyttöä kuukauden verran. Seksiä on ollut alusta asti. Näemme n. 2 kertaa viikossa, toisen kiireisen elämäntavan vuoksi. Hänen mielestään seurustelu on jotain vakavaa eikä sitä tule kiirehtiä. Itse näen seurustelun siten, että ollaan sitouduttu ainakin sen verran, ettei tapailla muita.

Mitäs tuumaatte?

161

67908

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mun mielestä

      tapailun aikanakaan muita tapailla. Tai ainakin pitäs sopia yhdessä jos on ok samanaikaisesti muita tapailla. Itse koen pettämisenä niin tapailussa kuin seurustelussakin jos toisen seläntakana treffailee muita romanttisessa mielessä.

      • en mä ainakaan

        tapailis jos toinen samaan aikaan tapailee muita. Sen verran itsekunnioitusta etten mihinkään haaremiin alkas. Tuskin sellasesta pitemmänkään päälle mitää tulee.


      • kakskytviisvuotias
        en mä ainakaan kirjoitti:

        tapailis jos toinen samaan aikaan tapailee muita. Sen verran itsekunnioitusta etten mihinkään haaremiin alkas. Tuskin sellasesta pitemmänkään päälle mitää tulee.

        Ei tässä nyt varsinaisesti ollut kyse siitä, että muita samanaikaisesti tapailtaisi. Mietin lähinnä, että mikä on sitten se ero seurustelun ja tapailun välillä(?)

        Ja miksi nykyisin karsastetaan seurustelua, kun toiset pitäytyvät tapailussa jopa kuukausia? Onko kyse vaan varovaisuudesta ja järjenkäytöstä vai eikö tunteet ole pelissä. Seurustelu ei itselleni tarkoita aikomuksia/lupauksia yhteenmuutosta tai avioliitosta.


      • miksi tehdä
        kakskytviisvuotias kirjoitti:

        Ei tässä nyt varsinaisesti ollut kyse siitä, että muita samanaikaisesti tapailtaisi. Mietin lähinnä, että mikä on sitten se ero seurustelun ja tapailun välillä(?)

        Ja miksi nykyisin karsastetaan seurustelua, kun toiset pitäytyvät tapailussa jopa kuukausia? Onko kyse vaan varovaisuudesta ja järjenkäytöstä vai eikö tunteet ole pelissä. Seurustelu ei itselleni tarkoita aikomuksia/lupauksia yhteenmuutosta tai avioliitosta.

        asioista noin monimutkaisia. Jos tykkää niin sit ollaan yhdessä, jos ei tykkää niin sit ei olla. That's it.


      • ...
        kakskytviisvuotias kirjoitti:

        Ei tässä nyt varsinaisesti ollut kyse siitä, että muita samanaikaisesti tapailtaisi. Mietin lähinnä, että mikä on sitten se ero seurustelun ja tapailun välillä(?)

        Ja miksi nykyisin karsastetaan seurustelua, kun toiset pitäytyvät tapailussa jopa kuukausia? Onko kyse vaan varovaisuudesta ja järjenkäytöstä vai eikö tunteet ole pelissä. Seurustelu ei itselleni tarkoita aikomuksia/lupauksia yhteenmuutosta tai avioliitosta.

        hän tykkää sinusta juuri sen verran, että mielellään tapailee pari kertaa viikossa. Kuitenkin suhteen virallistaminen (=seurustelu) tuntuu liian painostavalta, ja saattaisi aiheuttaa tunteen "pakosta" tai vapauden menetyksestä, mikä taasen tukahduttaisi nuo orastavat tunteet heti alkuunsa. Tällä hetkellä hän on ehkä vielä avoin katselemaan sillä silmällä myös muitakin (vaikkei samanaikaisesti tapailisikaan), ja samalla suhteuttaa ja tutkailee omia tunteitaan sinuun.

        Seurusteluhalu tulee, jos tulee, siinä vaiheessa kun hän pitää sinusta niin paljon, että ajattelee ja ikävöi silloinkin, kun ette näe. Suhteen nimittäminen "seurusteluksi" luo tällöin turvallisuudentunteen siitä, että toinen on sinun silloinkin kun ette ole yhdessä, ja siitä ettei kumpikaan sillä hetkellä haikaile parempien perään. seurustelu on lähempänä kokonaisvaltaista kumppanuutta omistautumista toisilleen (toisen ikään kuin ottaa osaksi omaa elämäänsä), kun taas tapailu on juuri vain sitä, tapailua.

        tässä oli vain omakohtaisia kokemuksiani aiheesta, mieluummin kannattaisi kysellä tyttöystäväehdokkaasi mielipiteitä!


      • kakskytviisvuotias
        ... kirjoitti:

        hän tykkää sinusta juuri sen verran, että mielellään tapailee pari kertaa viikossa. Kuitenkin suhteen virallistaminen (=seurustelu) tuntuu liian painostavalta, ja saattaisi aiheuttaa tunteen "pakosta" tai vapauden menetyksestä, mikä taasen tukahduttaisi nuo orastavat tunteet heti alkuunsa. Tällä hetkellä hän on ehkä vielä avoin katselemaan sillä silmällä myös muitakin (vaikkei samanaikaisesti tapailisikaan), ja samalla suhteuttaa ja tutkailee omia tunteitaan sinuun.

        Seurusteluhalu tulee, jos tulee, siinä vaiheessa kun hän pitää sinusta niin paljon, että ajattelee ja ikävöi silloinkin, kun ette näe. Suhteen nimittäminen "seurusteluksi" luo tällöin turvallisuudentunteen siitä, että toinen on sinun silloinkin kun ette ole yhdessä, ja siitä ettei kumpikaan sillä hetkellä haikaile parempien perään. seurustelu on lähempänä kokonaisvaltaista kumppanuutta omistautumista toisilleen (toisen ikään kuin ottaa osaksi omaa elämäänsä), kun taas tapailu on juuri vain sitä, tapailua.

        tässä oli vain omakohtaisia kokemuksiani aiheesta, mieluummin kannattaisi kysellä tyttöystäväehdokkaasi mielipiteitä!

        Fiksusti ajateltu. Noin se taitaa olla. Yleensä itse olen ollut tilanteessa, jossa huomaan toisen olevan vielä kiinnostuneempi minusta kuin minä hänestä. Nyt tilanne näyttääkin olevan toisin, ja olisin valmis seurusteluun, mutta toinen ei.

        Pitää katsoa miten juttu lähtee kehittymään. Ja ehkä otan asian puheeksi myöhemmin. En kuitenkaan aio jäädä pitkäksi aikaa katselemaan toisen päättämättömyyttä.


      • kakskytviisvuotias kirjoitti:

        Fiksusti ajateltu. Noin se taitaa olla. Yleensä itse olen ollut tilanteessa, jossa huomaan toisen olevan vielä kiinnostuneempi minusta kuin minä hänestä. Nyt tilanne näyttääkin olevan toisin, ja olisin valmis seurusteluun, mutta toinen ei.

        Pitää katsoa miten juttu lähtee kehittymään. Ja ehkä otan asian puheeksi myöhemmin. En kuitenkaan aio jäädä pitkäksi aikaa katselemaan toisen päättämättömyyttä.

        Hyviä kommentteja tässä ketjussa. Ap:lle sellainen että älä hätäile asioita, sillä karkoitat sen ihanan ihan varmasti! anna sille aikaa... mutta sekin on totta että ei kannata ihan tolkuttomiin jäädä lahkeeseen roikkumaan, joku itsekunnioitus se olla pitää. Katselet nyt vähän aikaa ihan rauhassa vaan, niin kyllä se joko kehittyy joksikin tai sitten näivettyy kasaan... Miksi suhde pitää heti määritellä? Jos on kivaa ja molemmilla on kivaa?


      • vetää rajaa
        ... kirjoitti:

        hän tykkää sinusta juuri sen verran, että mielellään tapailee pari kertaa viikossa. Kuitenkin suhteen virallistaminen (=seurustelu) tuntuu liian painostavalta, ja saattaisi aiheuttaa tunteen "pakosta" tai vapauden menetyksestä, mikä taasen tukahduttaisi nuo orastavat tunteet heti alkuunsa. Tällä hetkellä hän on ehkä vielä avoin katselemaan sillä silmällä myös muitakin (vaikkei samanaikaisesti tapailisikaan), ja samalla suhteuttaa ja tutkailee omia tunteitaan sinuun.

        Seurusteluhalu tulee, jos tulee, siinä vaiheessa kun hän pitää sinusta niin paljon, että ajattelee ja ikävöi silloinkin, kun ette näe. Suhteen nimittäminen "seurusteluksi" luo tällöin turvallisuudentunteen siitä, että toinen on sinun silloinkin kun ette ole yhdessä, ja siitä ettei kumpikaan sillä hetkellä haikaile parempien perään. seurustelu on lähempänä kokonaisvaltaista kumppanuutta omistautumista toisilleen (toisen ikään kuin ottaa osaksi omaa elämäänsä), kun taas tapailu on juuri vain sitä, tapailua.

        tässä oli vain omakohtaisia kokemuksiani aiheesta, mieluummin kannattaisi kysellä tyttöystäväehdokkaasi mielipiteitä!

        Miksi sitä pitää luokitella. Minä tapailen erästä miestä ja mielestäni hän on "minun" myös silloin kun emme tapaa...ja minä olen hänen. Meillä on aina ikävä toisiamme, kun emme tapaa, mutta emme me käytä mitään nimeä suhteestamme. Emme katsele muualle, vaan suunnittelemme yhteistä. Pitäisikö alkaa luokitella ja vetää rajaa, koska nyt sitten on tapailua ja koska seurustelua.


      • gise
        kakskytviisvuotias kirjoitti:

        Ei tässä nyt varsinaisesti ollut kyse siitä, että muita samanaikaisesti tapailtaisi. Mietin lähinnä, että mikä on sitten se ero seurustelun ja tapailun välillä(?)

        Ja miksi nykyisin karsastetaan seurustelua, kun toiset pitäytyvät tapailussa jopa kuukausia? Onko kyse vaan varovaisuudesta ja järjenkäytöstä vai eikö tunteet ole pelissä. Seurustelu ei itselleni tarkoita aikomuksia/lupauksia yhteenmuutosta tai avioliitosta.

        Ymmärrän tuon näkökulman, kun tapaillua on ja tunteitakin, muttei sitä halua sanoa vielä seurusteluksi.

        Eikö seurustelu ala siitä kun asiasta voidaan puhua? En lähtisi ainakaan omia johtopäätöksiäni seurustelusta vetämään pelkästään sillä perusteella, että itsestä se on sitä. Ei mikään ole itsestäänselvää jos kyseessä on kaksi ihmistä, mutta asioista ei ole puhuttu. Toisaalta jos näkee joka toinen päivä tms. tiiviillä tahdilla, niin onhan varmaan melko selvää että seurustelua se alkaa olla. Ja niin, onhan kaverin kanssa illan istuminenkin "seurustelua". :P

        Ja sillä, ettei heti suhdetta halua sanoa seurusteluksi, on ihan järkevääkin, koska täytyyhän sitä ensin tutustua kunnolla. Jopa useita kuukausia, puoli vuotta tms.. riippuu tilanteesta.

        Tämä nyt vain mielipide ihmiseltä, joka ei luota oikein keneenkään, ennenkuin tuntee paremmin. Ei halua luvata liikoja ennenkuin on varma asiasta.


      • niinpakin
        gise kirjoitti:

        Ymmärrän tuon näkökulman, kun tapaillua on ja tunteitakin, muttei sitä halua sanoa vielä seurusteluksi.

        Eikö seurustelu ala siitä kun asiasta voidaan puhua? En lähtisi ainakaan omia johtopäätöksiäni seurustelusta vetämään pelkästään sillä perusteella, että itsestä se on sitä. Ei mikään ole itsestäänselvää jos kyseessä on kaksi ihmistä, mutta asioista ei ole puhuttu. Toisaalta jos näkee joka toinen päivä tms. tiiviillä tahdilla, niin onhan varmaan melko selvää että seurustelua se alkaa olla. Ja niin, onhan kaverin kanssa illan istuminenkin "seurustelua". :P

        Ja sillä, ettei heti suhdetta halua sanoa seurusteluksi, on ihan järkevääkin, koska täytyyhän sitä ensin tutustua kunnolla. Jopa useita kuukausia, puoli vuotta tms.. riippuu tilanteesta.

        Tämä nyt vain mielipide ihmiseltä, joka ei luota oikein keneenkään, ennenkuin tuntee paremmin. Ei halua luvata liikoja ennenkuin on varma asiasta.

        Kyllä minustakin on vaikea sanoa seurusteluksi sitä jos on tapailtu vain kolme kertaa ja minusta on ihmeellistä että tapailut(seksi) ja seurustelu halutaan eriyttää kun omasta mielstäni nämähän pitäisi pyyteettömänsti kuulua yhteen. Tietysti on tosi omituista loppujenlopuksi vetää jotain rajaa näihin asioihin. Tämän takiako joillekin käy niin että kotona on seurustelu ja vieraissa seksi?


      • tyttö26-vuotta
        ... kirjoitti:

        hän tykkää sinusta juuri sen verran, että mielellään tapailee pari kertaa viikossa. Kuitenkin suhteen virallistaminen (=seurustelu) tuntuu liian painostavalta, ja saattaisi aiheuttaa tunteen "pakosta" tai vapauden menetyksestä, mikä taasen tukahduttaisi nuo orastavat tunteet heti alkuunsa. Tällä hetkellä hän on ehkä vielä avoin katselemaan sillä silmällä myös muitakin (vaikkei samanaikaisesti tapailisikaan), ja samalla suhteuttaa ja tutkailee omia tunteitaan sinuun.

        Seurusteluhalu tulee, jos tulee, siinä vaiheessa kun hän pitää sinusta niin paljon, että ajattelee ja ikävöi silloinkin, kun ette näe. Suhteen nimittäminen "seurusteluksi" luo tällöin turvallisuudentunteen siitä, että toinen on sinun silloinkin kun ette ole yhdessä, ja siitä ettei kumpikaan sillä hetkellä haikaile parempien perään. seurustelu on lähempänä kokonaisvaltaista kumppanuutta omistautumista toisilleen (toisen ikään kuin ottaa osaksi omaa elämäänsä), kun taas tapailu on juuri vain sitä, tapailua.

        tässä oli vain omakohtaisia kokemuksiani aiheesta, mieluummin kannattaisi kysellä tyttöystäväehdokkaasi mielipiteitä!

        Veit sanat suustani niin, että matto lähti jalkojen alta. En olisi itsekään osannut paremmin asiaa selittää.
        Mäkun luulin olevani yksin suhtautumiseni kanssa - ymmärrystä vailla.

        Jatka samaan tyyliin.

        Chissa81


      • Chissa81
        vetää rajaa kirjoitti:

        Miksi sitä pitää luokitella. Minä tapailen erästä miestä ja mielestäni hän on "minun" myös silloin kun emme tapaa...ja minä olen hänen. Meillä on aina ikävä toisiamme, kun emme tapaa, mutta emme me käytä mitään nimeä suhteestamme. Emme katsele muualle, vaan suunnittelemme yhteistä. Pitäisikö alkaa luokitella ja vetää rajaa, koska nyt sitten on tapailua ja koska seurustelua.

        hienoa jos olette kohdanneet toisenne ilman turhia sanoja tai selityksiä - luokitteluista puhumattakaan, mutta..
        kaikilla ei ole yhtä hyvin. Ensinnäkin on erilaisia persoonia, ehkä niin erilaisia kumppaniinsa nähden, että joutuvat luokittelemaan asioita voidakseen turvata myös omia tarpeitaan.

        Onnea ja menestystä teille.


      • Chissa81
        niinpakin kirjoitti:

        Kyllä minustakin on vaikea sanoa seurusteluksi sitä jos on tapailtu vain kolme kertaa ja minusta on ihmeellistä että tapailut(seksi) ja seurustelu halutaan eriyttää kun omasta mielstäni nämähän pitäisi pyyteettömänsti kuulua yhteen. Tietysti on tosi omituista loppujenlopuksi vetää jotain rajaa näihin asioihin. Tämän takiako joillekin käy niin että kotona on seurustelu ja vieraissa seksi?

        Vaikka ei seurusteluksi kutsuisikaan, voivat seksi ja tunteet silti kulkea ja vaikuttaa rinnan.

        Järki on nykyihmisen kirous!


      • 888
        kakskytviisvuotias kirjoitti:

        Fiksusti ajateltu. Noin se taitaa olla. Yleensä itse olen ollut tilanteessa, jossa huomaan toisen olevan vielä kiinnostuneempi minusta kuin minä hänestä. Nyt tilanne näyttääkin olevan toisin, ja olisin valmis seurusteluun, mutta toinen ei.

        Pitää katsoa miten juttu lähtee kehittymään. Ja ehkä otan asian puheeksi myöhemmin. En kuitenkaan aio jäädä pitkäksi aikaa katselemaan toisen päättämättömyyttä.

        >mahdatteko olla samanikäisiä vai onko tytöllä vasta suhde päättynyt ja lapsia hänellä tai sinulla.. kaikkeen on monta eri syytä..


      • Epävarma itsekkin
        ... kirjoitti:

        hän tykkää sinusta juuri sen verran, että mielellään tapailee pari kertaa viikossa. Kuitenkin suhteen virallistaminen (=seurustelu) tuntuu liian painostavalta, ja saattaisi aiheuttaa tunteen "pakosta" tai vapauden menetyksestä, mikä taasen tukahduttaisi nuo orastavat tunteet heti alkuunsa. Tällä hetkellä hän on ehkä vielä avoin katselemaan sillä silmällä myös muitakin (vaikkei samanaikaisesti tapailisikaan), ja samalla suhteuttaa ja tutkailee omia tunteitaan sinuun.

        Seurusteluhalu tulee, jos tulee, siinä vaiheessa kun hän pitää sinusta niin paljon, että ajattelee ja ikävöi silloinkin, kun ette näe. Suhteen nimittäminen "seurusteluksi" luo tällöin turvallisuudentunteen siitä, että toinen on sinun silloinkin kun ette ole yhdessä, ja siitä ettei kumpikaan sillä hetkellä haikaile parempien perään. seurustelu on lähempänä kokonaisvaltaista kumppanuutta omistautumista toisilleen (toisen ikään kuin ottaa osaksi omaa elämäänsä), kun taas tapailu on juuri vain sitä, tapailua.

        tässä oli vain omakohtaisia kokemuksiani aiheesta, mieluummin kannattaisi kysellä tyttöystäväehdokkaasi mielipiteitä!

        Upeaa! Ihana ajattelu tapa. Sinulla on elämänkokemusta ja taitoa katsoa asioita monelta kannalta. Sitoutumisen pelko ja oma epävarmuus ovat usein syynä ettei halua sitoutua. SEurustelu edellyttää kuitenkin toisen huomioonottamista ja varmuutta myös toisen tunteista. Seurustelussa otetaan toinen osapuoli huomioon ja tehdään yhteisiä suunnitelmia. Tapailussa on oma elämä etusijalla. Halaus sinulle ja kaikkea hyvää elämässä. Toivottavasti pysyt ajatuksissasi ja elämä tarjoaa sinulle paljon hyvää! Olen onnellinen kun sain lukea ajatuksesi! Sain paljon jotain hyvää, joka antaa uskoa - täällä on sittenkin hyviä ja ajattelevia ihmisiä-

        Kaikkea hyvää sinulle!


      • terskutin
        gise kirjoitti:

        Ymmärrän tuon näkökulman, kun tapaillua on ja tunteitakin, muttei sitä halua sanoa vielä seurusteluksi.

        Eikö seurustelu ala siitä kun asiasta voidaan puhua? En lähtisi ainakaan omia johtopäätöksiäni seurustelusta vetämään pelkästään sillä perusteella, että itsestä se on sitä. Ei mikään ole itsestäänselvää jos kyseessä on kaksi ihmistä, mutta asioista ei ole puhuttu. Toisaalta jos näkee joka toinen päivä tms. tiiviillä tahdilla, niin onhan varmaan melko selvää että seurustelua se alkaa olla. Ja niin, onhan kaverin kanssa illan istuminenkin "seurustelua". :P

        Ja sillä, ettei heti suhdetta halua sanoa seurusteluksi, on ihan järkevääkin, koska täytyyhän sitä ensin tutustua kunnolla. Jopa useita kuukausia, puoli vuotta tms.. riippuu tilanteesta.

        Tämä nyt vain mielipide ihmiseltä, joka ei luota oikein keneenkään, ennenkuin tuntee paremmin. Ei halua luvata liikoja ennenkuin on varma asiasta.

        Elkää tytöt/naiset nyt hermostuko, mutta olen huomannut enenemissä määrin, että juuri naispuoleiset haluavat nykyään "vapauttaan" suhteessa, eli suomeksi eivät halua sitoutua. Minusta suhteeseen kuuluu aina tietty "lieka" puolin ja toisin. Ei "vahtaaminen", mutta terve ymmärrys siitä että jossain on aina toinen esim. huolissaan sinusta, eli välittää aidosti ja sen myös näyttää muutenkin kuin lakanoiden välissä kiireisesti! Suhde on minusta ennen kaikkea aitoa välittämistä ja sitä ihmiset nykyään tuntuvat välttelevän. Seksi ei tarkoita suorasti että välittäisi toisesta.


      • teemunideapaja
        Mielikki77 kirjoitti:

        Hyviä kommentteja tässä ketjussa. Ap:lle sellainen että älä hätäile asioita, sillä karkoitat sen ihanan ihan varmasti! anna sille aikaa... mutta sekin on totta että ei kannata ihan tolkuttomiin jäädä lahkeeseen roikkumaan, joku itsekunnioitus se olla pitää. Katselet nyt vähän aikaa ihan rauhassa vaan, niin kyllä se joko kehittyy joksikin tai sitten näivettyy kasaan... Miksi suhde pitää heti määritellä? Jos on kivaa ja molemmilla on kivaa?

        ollaan tekemisessä toisen ihmisen kanssa seksuaalisesti, joko tunne- tai fyysisellä tasolla. Tiedoksi ylläpidolle.

        Mitä tulee aloittajan kysymykseen siitä, että onko hänen suhteensa seurustelua, se on sitä koska se on jollain tapaa seksuaalista. Jos tyttö kiistää sen, hän luo suhteeseen keinotekoisia rajoja, jotka perustuvat hänen epävarmuuteensa. Hänellä on vaikeuksia muodostaa ihmissuhteita ja jättää sinut roikkumaan.


      • Mars
        terskutin kirjoitti:

        Elkää tytöt/naiset nyt hermostuko, mutta olen huomannut enenemissä määrin, että juuri naispuoleiset haluavat nykyään "vapauttaan" suhteessa, eli suomeksi eivät halua sitoutua. Minusta suhteeseen kuuluu aina tietty "lieka" puolin ja toisin. Ei "vahtaaminen", mutta terve ymmärrys siitä että jossain on aina toinen esim. huolissaan sinusta, eli välittää aidosti ja sen myös näyttää muutenkin kuin lakanoiden välissä kiireisesti! Suhde on minusta ennen kaikkea aitoa välittämistä ja sitä ihmiset nykyään tuntuvat välttelevän. Seksi ei tarkoita suorasti että välittäisi toisesta.

        Miltä kuulostaa, jos joku sanoo :" emme seurustele, vain tapaaillaan", eli = en välitä hänestä, vaan tyydytän tarpeittani..


      • Seurustelematon
        gise kirjoitti:

        Ymmärrän tuon näkökulman, kun tapaillua on ja tunteitakin, muttei sitä halua sanoa vielä seurusteluksi.

        Eikö seurustelu ala siitä kun asiasta voidaan puhua? En lähtisi ainakaan omia johtopäätöksiäni seurustelusta vetämään pelkästään sillä perusteella, että itsestä se on sitä. Ei mikään ole itsestäänselvää jos kyseessä on kaksi ihmistä, mutta asioista ei ole puhuttu. Toisaalta jos näkee joka toinen päivä tms. tiiviillä tahdilla, niin onhan varmaan melko selvää että seurustelua se alkaa olla. Ja niin, onhan kaverin kanssa illan istuminenkin "seurustelua". :P

        Ja sillä, ettei heti suhdetta halua sanoa seurusteluksi, on ihan järkevääkin, koska täytyyhän sitä ensin tutustua kunnolla. Jopa useita kuukausia, puoli vuotta tms.. riippuu tilanteesta.

        Tämä nyt vain mielipide ihmiseltä, joka ei luota oikein keneenkään, ennenkuin tuntee paremmin. Ei halua luvata liikoja ennenkuin on varma asiasta.

        Ennen seurustelu ainankin alkoi siitä kun oli ostettu sormukset sormeen nyt en kyllä tiedä miten menee tämän vapaidensuhteiden ja avoliittojen aikaan


      • Elina 23v
        gise kirjoitti:

        Ymmärrän tuon näkökulman, kun tapaillua on ja tunteitakin, muttei sitä halua sanoa vielä seurusteluksi.

        Eikö seurustelu ala siitä kun asiasta voidaan puhua? En lähtisi ainakaan omia johtopäätöksiäni seurustelusta vetämään pelkästään sillä perusteella, että itsestä se on sitä. Ei mikään ole itsestäänselvää jos kyseessä on kaksi ihmistä, mutta asioista ei ole puhuttu. Toisaalta jos näkee joka toinen päivä tms. tiiviillä tahdilla, niin onhan varmaan melko selvää että seurustelua se alkaa olla. Ja niin, onhan kaverin kanssa illan istuminenkin "seurustelua". :P

        Ja sillä, ettei heti suhdetta halua sanoa seurusteluksi, on ihan järkevääkin, koska täytyyhän sitä ensin tutustua kunnolla. Jopa useita kuukausia, puoli vuotta tms.. riippuu tilanteesta.

        Tämä nyt vain mielipide ihmiseltä, joka ei luota oikein keneenkään, ennenkuin tuntee paremmin. Ei halua luvata liikoja ennenkuin on varma asiasta.

        Minä ainakin ajattelen ihmisen tavatessani mitata ajan käytön vuosissa!!
        Puoli vuotta tai kuukausia ei riitä ainakaan mun kohdalla.
        Kyllähän jotkut voivat olla tunteneet toisensa vuosikymmeniä ennen kuin menevät naimisiin.
        Eikö täällä tajuta, että on loppuelämä aikaa tutustua toiseen, vaikka suhde ei kestäisi koko loppuelämää!!


      • gise
        terskutin kirjoitti:

        Elkää tytöt/naiset nyt hermostuko, mutta olen huomannut enenemissä määrin, että juuri naispuoleiset haluavat nykyään "vapauttaan" suhteessa, eli suomeksi eivät halua sitoutua. Minusta suhteeseen kuuluu aina tietty "lieka" puolin ja toisin. Ei "vahtaaminen", mutta terve ymmärrys siitä että jossain on aina toinen esim. huolissaan sinusta, eli välittää aidosti ja sen myös näyttää muutenkin kuin lakanoiden välissä kiireisesti! Suhde on minusta ennen kaikkea aitoa välittämistä ja sitä ihmiset nykyään tuntuvat välttelevän. Seksi ei tarkoita suorasti että välittäisi toisesta.

        Onhan meitä moneksi.. Eli ehkä tuollaisiakin naisia on, jotka ei vain halua sitoutua. Itse ainakin nimenomaan haluan, mutta nimenomaan oikean ihmisen kanssa. Pelkkä seksi ei todellakaan kiinnosta, kyse ei ole siitä. Ilman välittämistä siitäkään kun ei ole juuri iloa. Kun itse tietää olevansa 100-0 mukana suhteessa johon alkaa, itsesuojeluvaistoikin jo käsekee tutustumaan ensin kunnolla, ennekuin toiseen voi ylipäätään luottaa ja tietää, että toinenkin on yhtä tosissaan.

        Ja kai sen pitäisi olla selvää, että samaan aikaan ei treffailla muita romanttisessa mielessä.. ja herää kysymys miksi olis ees tarvetta, jos on juuri tutustumassa mielenkiintoiseen ihmiseen? Taitaa sellanen tarve olla pysyvää laatua...


      • Elina 23v
        miksi tehdä kirjoitti:

        asioista noin monimutkaisia. Jos tykkää niin sit ollaan yhdessä, jos ei tykkää niin sit ei olla. That's it.

        Jos ei kemiat synkkaa, niin sitten ei kannata olla yhdessä.
        Päinvastaisessa tapauksessa kannattaa olla yhdessä.


      • Masokisti
        gise kirjoitti:

        Ymmärrän tuon näkökulman, kun tapaillua on ja tunteitakin, muttei sitä halua sanoa vielä seurusteluksi.

        Eikö seurustelu ala siitä kun asiasta voidaan puhua? En lähtisi ainakaan omia johtopäätöksiäni seurustelusta vetämään pelkästään sillä perusteella, että itsestä se on sitä. Ei mikään ole itsestäänselvää jos kyseessä on kaksi ihmistä, mutta asioista ei ole puhuttu. Toisaalta jos näkee joka toinen päivä tms. tiiviillä tahdilla, niin onhan varmaan melko selvää että seurustelua se alkaa olla. Ja niin, onhan kaverin kanssa illan istuminenkin "seurustelua". :P

        Ja sillä, ettei heti suhdetta halua sanoa seurusteluksi, on ihan järkevääkin, koska täytyyhän sitä ensin tutustua kunnolla. Jopa useita kuukausia, puoli vuotta tms.. riippuu tilanteesta.

        Tämä nyt vain mielipide ihmiseltä, joka ei luota oikein keneenkään, ennenkuin tuntee paremmin. Ei halua luvata liikoja ennenkuin on varma asiasta.

        Olen tapaillu yhtä miestä jo puolitoista vuotta ja emme ole edenneet vielä miettimään yhteistä tulevaisuutta. Muutaman kerran olen ottanut puheeksi yhteisen tulevaisuuden, mitä itse haluan ja yrittänyt saada selville mitä hän haluaa. Hän haluaa edelleen tutustua minuun. Tutustuminen on tapahtunut enimmäkseen lakanoiden välissä. Seksi onkin ihanaa hänen kanssaan, mutta rajansa kaikella. En ole enää ihan nuori ja olisi mukava jakaa myös arkea yhdessä. Mielestäni silloin toiseen pystyy tutustumaan oikeasti, kaikenlaisissa ongelmatilanteissa myös.
        Koen itseni loukatuksi enkä saa tolkkua siitä mitä hän ajaa takaa. Hän on olevinaa kovin rehellinen. Olisi reilua sanoa suoraan jos ei tahdo yhteistä tulevaisuutta. Hän kyllä tietää että olen kärsinyt tästä noin kerran viikossa tapahtuvasta tapailusta joka ei tunnu johtavan mihinkään. Taidan olla aika lapsellinen.


      • Cajander

        Styylausta se on sitten kun on sovittu että styylataan. Jos vain tapaillaan ja harrastetaan seksiä, ilman sitoutumis sopimuksia, ei se ole styylausta, vaan pelkkä yhdessä hengailua. Itse hengailen seksin merkeissä noin kolmen tyypin kanssa. Kenenkään kanssa en aio alkaa styylaamaan.


      • kyllähän se on niin ett mitä enemmän käyttää maalaisjärkeä niin ei ehdi sokaistumaan kaikkeen mitä on tarjolla...

        T. liikaa kouluttautunut


      • Fidel Castron homorakastaja
        teemunideapaja kirjoitti:

        ollaan tekemisessä toisen ihmisen kanssa seksuaalisesti, joko tunne- tai fyysisellä tasolla. Tiedoksi ylläpidolle.

        Mitä tulee aloittajan kysymykseen siitä, että onko hänen suhteensa seurustelua, se on sitä koska se on jollain tapaa seksuaalista. Jos tyttö kiistää sen, hän luo suhteeseen keinotekoisia rajoja, jotka perustuvat hänen epävarmuuteensa. Hänellä on vaikeuksia muodostaa ihmissuhteita ja jättää sinut roikkumaan.

        Gaylord of Cuba..


      • ravitus
        Cajander kirjoitti:

        Styylausta se on sitten kun on sovittu että styylataan. Jos vain tapaillaan ja harrastetaan seksiä, ilman sitoutumis sopimuksia, ei se ole styylausta, vaan pelkkä yhdessä hengailua. Itse hengailen seksin merkeissä noin kolmen tyypin kanssa. Kenenkään kanssa en aio alkaa styylaamaan.

        Mitä tarkoittaa NOIN kolme tyyppiä?
        Mä en ainakaan ymmärtänyt mitä noin sanalla tässä yhteydessä tarkoitat ;)


      • ei voi olla totta!
        Masokisti kirjoitti:

        Olen tapaillu yhtä miestä jo puolitoista vuotta ja emme ole edenneet vielä miettimään yhteistä tulevaisuutta. Muutaman kerran olen ottanut puheeksi yhteisen tulevaisuuden, mitä itse haluan ja yrittänyt saada selville mitä hän haluaa. Hän haluaa edelleen tutustua minuun. Tutustuminen on tapahtunut enimmäkseen lakanoiden välissä. Seksi onkin ihanaa hänen kanssaan, mutta rajansa kaikella. En ole enää ihan nuori ja olisi mukava jakaa myös arkea yhdessä. Mielestäni silloin toiseen pystyy tutustumaan oikeasti, kaikenlaisissa ongelmatilanteissa myös.
        Koen itseni loukatuksi enkä saa tolkkua siitä mitä hän ajaa takaa. Hän on olevinaa kovin rehellinen. Olisi reilua sanoa suoraan jos ei tahdo yhteistä tulevaisuutta. Hän kyllä tietää että olen kärsinyt tästä noin kerran viikossa tapahtuvasta tapailusta joka ei tunnu johtavan mihinkään. Taidan olla aika lapsellinen.

        puolitoista vuotta antanut vain panna itseäsi noin kerran viikossa??? lopeta se nyt, ihmeessä samantien!!! entäs juhlapyhät,tms 'normaali' tapailu/seurustelu meininki?


      • *****
        Fidel Castron homorakastaja kirjoitti:

        Gaylord of Cuba..

        sanoo kovis 10 wee poika


      • mukavana mukana
        Elina 23v kirjoitti:

        Jos ei kemiat synkkaa, niin sitten ei kannata olla yhdessä.
        Päinvastaisessa tapauksessa kannattaa olla yhdessä.

        juurikin näin.


      • myös tapailija
        Masokisti kirjoitti:

        Olen tapaillu yhtä miestä jo puolitoista vuotta ja emme ole edenneet vielä miettimään yhteistä tulevaisuutta. Muutaman kerran olen ottanut puheeksi yhteisen tulevaisuuden, mitä itse haluan ja yrittänyt saada selville mitä hän haluaa. Hän haluaa edelleen tutustua minuun. Tutustuminen on tapahtunut enimmäkseen lakanoiden välissä. Seksi onkin ihanaa hänen kanssaan, mutta rajansa kaikella. En ole enää ihan nuori ja olisi mukava jakaa myös arkea yhdessä. Mielestäni silloin toiseen pystyy tutustumaan oikeasti, kaikenlaisissa ongelmatilanteissa myös.
        Koen itseni loukatuksi enkä saa tolkkua siitä mitä hän ajaa takaa. Hän on olevinaa kovin rehellinen. Olisi reilua sanoa suoraan jos ei tahdo yhteistä tulevaisuutta. Hän kyllä tietää että olen kärsinyt tästä noin kerran viikossa tapahtuvasta tapailusta joka ei tunnu johtavan mihinkään. Taidan olla aika lapsellinen.

        Aivan sama tilanne.Vaikka kuinka aina päätän että en jaksa enää,niin sydän käy järjen edellä.Masentavaa.Miten kauan sitä mahtaakaan jaksaa,ennenkuin hajoaa lopullisesti?


      • ......
        Mars kirjoitti:

        Miltä kuulostaa, jos joku sanoo :" emme seurustele, vain tapaaillaan", eli = en välitä hänestä, vaan tyydytän tarpeittani..

        No tuohon osaat vain itse vastata..:)


    • oppeliini

      Teillä on täysin vääristynyt kuva seurustelusta.

      Seurustelu on aikaa jolloin tutustututaan toiseen yläpään kautta, siis keskustellaan, vertaillaan arvojärjestyksiä, maailman katsomuksia, omia kykyjä, tietoja, taitoja jne jne

      Tunkea alapään tarjoilu rehellisen ja reippaan kädenpuristuksen sijasta on kieroa ja useimmille täysijärkisille outo tapa tutustua toiseen ihmiseen. Tuota tapaa harrastavat tavalliseti huorat ja prostituutit.

      Sinä näytät kuuluvan tuohon ryhmään joka selittää halusi tavata samanlaisia ja samallatavalla ajattelevia. Teidän yhdessäolo EI ole seurustelua (sitä kaunista tutustumista ja arviointia) vaan huoraamiskaveri hakua ja oman kehon halventamista heti ensimmäisen vastaantulijan kanssa.

      Aivan sama mitä älykkäämmät sinulle sanovat, sinä todennäköisesti et tule muuttamaan tyyliäsi kuitenkaan joten tee kristallin kirkkaasti itsellesi selväksi ettet ala siittämään lapsia tuolla holtittomalla tavallasi.

      • oppeliini

        HUOMIO HUOMIO, elämme jo vuodella 2007! Huoraaminen on se maailman vanhin ammatti ja taito. Miksi siis elät kivikaudella? Eikö olisi aika tulla tälle vuosisadalle ja muuttaa arvojärjestystäsi?


      • älä tuomitse

        Jeesus sanoi: Älä tuomitse, ettei sinua tuomittaisi. Sillä tuomiolla, jolla sinä tuomitset, tullaan sinut tuomitsemaan.
        Annan sinulle siis ohjeen, älä tuomitse. Katso mieluummin ensin omaa sisintäsi ja omia syntejäsi ja omia vikojasi ja kadu niitä...Tuo asenteesi on aivan farisealaista.
        Älä myöskään tuomitse ihmistä, joka tarvitsee fyysistä läheisyyttä ja hellyyttä. Itse jouduin elämään ilman fyysistä läheisyyttä useamman vuoden ja olin lopulta tulla hulluksi pelkästä kosketuksen puutteesta. En usko ihmisiä armahtavan Jumalankaan sitä ajavan takaa.
        Miten voit sanoa, ettei toisen seurustelu ole seurustelua...mikä sinä olet sitä sanomaan. Jätä tuomiovalta Jumalalle, hyvä ihminen. Rakkaus ei ole huoraamista. Huoraaminen on jotain ihan muuta. Itselläsi on ihan outo käsitys rakkaudesta. Luulen, että olet harhaoppinen...kuulut johonkin protestanttiseen lahkoon tai muuhun protestanttiseen oppisuuntaukseen, jotka ovat kaikki langenneet harhaoppeihin...kadu mieluummin sitä...sillä harhaopin synti on suuri!


      • oppeliini
        älä tuomitse kirjoitti:

        Jeesus sanoi: Älä tuomitse, ettei sinua tuomittaisi. Sillä tuomiolla, jolla sinä tuomitset, tullaan sinut tuomitsemaan.
        Annan sinulle siis ohjeen, älä tuomitse. Katso mieluummin ensin omaa sisintäsi ja omia syntejäsi ja omia vikojasi ja kadu niitä...Tuo asenteesi on aivan farisealaista.
        Älä myöskään tuomitse ihmistä, joka tarvitsee fyysistä läheisyyttä ja hellyyttä. Itse jouduin elämään ilman fyysistä läheisyyttä useamman vuoden ja olin lopulta tulla hulluksi pelkästä kosketuksen puutteesta. En usko ihmisiä armahtavan Jumalankaan sitä ajavan takaa.
        Miten voit sanoa, ettei toisen seurustelu ole seurustelua...mikä sinä olet sitä sanomaan. Jätä tuomiovalta Jumalalle, hyvä ihminen. Rakkaus ei ole huoraamista. Huoraaminen on jotain ihan muuta. Itselläsi on ihan outo käsitys rakkaudesta. Luulen, että olet harhaoppinen...kuulut johonkin protestanttiseen lahkoon tai muuhun protestanttiseen oppisuuntaukseen, jotka ovat kaikki langenneet harhaoppeihin...kadu mieluummin sitä...sillä harhaopin synti on suuri!

        Siis sinun mielestä huoraaminen ja kaikista kalleimman omaisuuden, oman kehon, jakaminen auliisti ensimäiselle vastaantulijalle, kuten AP kertoi tekevänsä, "Seksi mukana alusta alkaen" on täysin oikeudenmukaista ja kunnioitettavaa?

        Huoraamisella EI ole mitään tekemistä läheisyyden ja toisen ihmisen kunnioittamisen kanssa. Jos mitään niin päinvastoin, kuului mihin tahaansa kuppikuntaan!

        Ei voi olla mitään kauniimpaa kuin aito ystävyys. Siihen voi liittyä sekä henkinen että fyysinen läheisyys. Halaukset, toisen lähelläolo, henkinen tuki jne.ovat todella arvostettuja. Seksi kuuluu asiaaan sitten vasta paljon, paljon myöhemmin, jos kuukausien päästä vielä huomaa että "tämä on se ainut ja oikea partneri.

        Mutta ehkä tällainen ajattelu kuuluukin hiukan ylemmän ajatusmaailman omaaville.

        Eläimet kiimassaan parittelevat nyt, heti, koska "minä haaaaaaaaaaaaaaaluan".

        Huomaatko tuossa eron ihmisen ja eläimen välillä?

        Nyt tietysti joku kolmen aivosolun omaava väittää että ihmisethän ovatkin eläimiä. Jättäisimmekö heidät omaan arvoonsa.


      • sinulle fariseus
        oppeliini kirjoitti:

        Siis sinun mielestä huoraaminen ja kaikista kalleimman omaisuuden, oman kehon, jakaminen auliisti ensimäiselle vastaantulijalle, kuten AP kertoi tekevänsä, "Seksi mukana alusta alkaen" on täysin oikeudenmukaista ja kunnioitettavaa?

        Huoraamisella EI ole mitään tekemistä läheisyyden ja toisen ihmisen kunnioittamisen kanssa. Jos mitään niin päinvastoin, kuului mihin tahaansa kuppikuntaan!

        Ei voi olla mitään kauniimpaa kuin aito ystävyys. Siihen voi liittyä sekä henkinen että fyysinen läheisyys. Halaukset, toisen lähelläolo, henkinen tuki jne.ovat todella arvostettuja. Seksi kuuluu asiaaan sitten vasta paljon, paljon myöhemmin, jos kuukausien päästä vielä huomaa että "tämä on se ainut ja oikea partneri.

        Mutta ehkä tällainen ajattelu kuuluukin hiukan ylemmän ajatusmaailman omaaville.

        Eläimet kiimassaan parittelevat nyt, heti, koska "minä haaaaaaaaaaaaaaaluan".

        Huomaatko tuossa eron ihmisen ja eläimen välillä?

        Nyt tietysti joku kolmen aivosolun omaava väittää että ihmisethän ovatkin eläimiä. Jättäisimmekö heidät omaan arvoonsa.

        Vaikkei olisikaan, niin mikä sinä olet täällä jakamaan tuomioita. Anna tuomiovalta Jumalalle ja mieluummin rakasta lähimmäistäsi, äläkä herjaa julkisesti. Eräs munkki nähdessään miehen tekevän syntiä, alkoi itkeä. Oppilas kysyi häneltä, miksi hän itkee. Hän vastasi, että hän itkee sitä, että jonain päivänä hän lankeaa kuten tuo mies. Itke sinäkin mieluummin tulevaisuuttasi ja tulevaisia lankeemuksia kuin täällä osoittelet suureen ääneen toisten syntejä.


      • varmaan provo...
        oppeliini kirjoitti:

        Siis sinun mielestä huoraaminen ja kaikista kalleimman omaisuuden, oman kehon, jakaminen auliisti ensimäiselle vastaantulijalle, kuten AP kertoi tekevänsä, "Seksi mukana alusta alkaen" on täysin oikeudenmukaista ja kunnioitettavaa?

        Huoraamisella EI ole mitään tekemistä läheisyyden ja toisen ihmisen kunnioittamisen kanssa. Jos mitään niin päinvastoin, kuului mihin tahaansa kuppikuntaan!

        Ei voi olla mitään kauniimpaa kuin aito ystävyys. Siihen voi liittyä sekä henkinen että fyysinen läheisyys. Halaukset, toisen lähelläolo, henkinen tuki jne.ovat todella arvostettuja. Seksi kuuluu asiaaan sitten vasta paljon, paljon myöhemmin, jos kuukausien päästä vielä huomaa että "tämä on se ainut ja oikea partneri.

        Mutta ehkä tällainen ajattelu kuuluukin hiukan ylemmän ajatusmaailman omaaville.

        Eläimet kiimassaan parittelevat nyt, heti, koska "minä haaaaaaaaaaaaaaaluan".

        Huomaatko tuossa eron ihmisen ja eläimen välillä?

        Nyt tietysti joku kolmen aivosolun omaava väittää että ihmisethän ovatkin eläimiä. Jättäisimmekö heidät omaan arvoonsa.

        ...mutta haluaisin kuitenkin kysyä sinulta, mitä pahaa fyysisen mielihyvän tuottamisessa toiselle ja itselleen on? Jos molemmat ovat perillä tilanteesta ja sitoutumisen asteesta, ja ehkäisy on kunnossa, niin seksi ei käsittääkseni vahingoita ketään.

        Aikaisemmin sukupuoliyhteys ja seksuaalisuus on liitetty vain avioliittoon kuuluvaksi ja toisinsa vakavasti sitoutuneiden henkilöiden väliseksi asiaksi. Jos seksiä on harrastettu, niin toinen osapuoli (yleensä kai nainen) on todennäköisesti yhdistänyt sen sitoumiseen ja vakavaan suhteeseen, ja sitten pettynyt, kun on huomannut, ettei toinen olekaan ollut aikeissa sitoutua. Tämä on nykymaailmassa vanhehtunut ajatusmalli, eikä seksin ja suhteeseen sitoutumisen välillä enää välttämättä ole suoraa yhteyttä.

        Itse olen henkilö, joka haluaa sitoutua yhteen ihmiseen. Mielestäni ei kuitenkaan ole mitään järkevää syytä olla lainkaan kokematta seksuaalista mielihyvää ennen sen sen oikean henkilön löytymistä. Lisäksi seksi ja seksuaalisuus ovat niin iso osa elämää (ainakin minulla), että "se oikea" ei voi olla joku, jonka kanssa seksi ei tunnu hyvältä.

        Jos keksit järkeviä perusteluja seksistä pitäytymiseen ennen sen oikean ja lopullisen kumppanin löytymistä, niin kuuntelen mielelläni.


      • oppeliini
        sinulle fariseus kirjoitti:

        Vaikkei olisikaan, niin mikä sinä olet täällä jakamaan tuomioita. Anna tuomiovalta Jumalalle ja mieluummin rakasta lähimmäistäsi, äläkä herjaa julkisesti. Eräs munkki nähdessään miehen tekevän syntiä, alkoi itkeä. Oppilas kysyi häneltä, miksi hän itkee. Hän vastasi, että hän itkee sitä, että jonain päivänä hän lankeaa kuten tuo mies. Itke sinäkin mieluummin tulevaisuuttasi ja tulevaisia lankeemuksia kuin täällä osoittelet suureen ääneen toisten syntejä.

        Miksi sinä väännät seksiä synniksi?

        Mihin kuppikuntaan sinä kuulut?


      • Xina
        oppeliini kirjoitti:

        Siis sinun mielestä huoraaminen ja kaikista kalleimman omaisuuden, oman kehon, jakaminen auliisti ensimäiselle vastaantulijalle, kuten AP kertoi tekevänsä, "Seksi mukana alusta alkaen" on täysin oikeudenmukaista ja kunnioitettavaa?

        Huoraamisella EI ole mitään tekemistä läheisyyden ja toisen ihmisen kunnioittamisen kanssa. Jos mitään niin päinvastoin, kuului mihin tahaansa kuppikuntaan!

        Ei voi olla mitään kauniimpaa kuin aito ystävyys. Siihen voi liittyä sekä henkinen että fyysinen läheisyys. Halaukset, toisen lähelläolo, henkinen tuki jne.ovat todella arvostettuja. Seksi kuuluu asiaaan sitten vasta paljon, paljon myöhemmin, jos kuukausien päästä vielä huomaa että "tämä on se ainut ja oikea partneri.

        Mutta ehkä tällainen ajattelu kuuluukin hiukan ylemmän ajatusmaailman omaaville.

        Eläimet kiimassaan parittelevat nyt, heti, koska "minä haaaaaaaaaaaaaaaluan".

        Huomaatko tuossa eron ihmisen ja eläimen välillä?

        Nyt tietysti joku kolmen aivosolun omaava väittää että ihmisethän ovatkin eläimiä. Jättäisimmekö heidät omaan arvoonsa.

        Miten voit kirjoittaa asiasta huoraamisena?
        Jos satuit tietämään niin ihan tarkkaanhan huoraaminen on sitä, että vaatii maksun seksistä.
        Tai voihan tuon ajatella myös, että on huoraamista, jos hyppii sängystä toiseen, mutta sinä kun et tiedä tämän henkilön tilannetta, niin olisit nyt vain hiljaa huoraamisesta siellä!
        Tuollainen on todella ärsyttävää!
        ..Vai onkos itselläsi ollut ongelmia tuollaisesta asiasta vaimosi tms kanssa ja siksi kaikki nyt huoraa..

        Ja siirtyisit tosiaan jo tänne 2007 luvulle.
        Kaikki katsos eivät välttämättä löydä sitä täydellistä, itselleen oikeaa kumppania kovin nopeasti tai kenties ollenkaan, niin sinunkos ehdotus sitten on, että eletään sitten selibaatissa?! :D


      • jarkke
        Xina kirjoitti:

        Miten voit kirjoittaa asiasta huoraamisena?
        Jos satuit tietämään niin ihan tarkkaanhan huoraaminen on sitä, että vaatii maksun seksistä.
        Tai voihan tuon ajatella myös, että on huoraamista, jos hyppii sängystä toiseen, mutta sinä kun et tiedä tämän henkilön tilannetta, niin olisit nyt vain hiljaa huoraamisesta siellä!
        Tuollainen on todella ärsyttävää!
        ..Vai onkos itselläsi ollut ongelmia tuollaisesta asiasta vaimosi tms kanssa ja siksi kaikki nyt huoraa..

        Ja siirtyisit tosiaan jo tänne 2007 luvulle.
        Kaikki katsos eivät välttämättä löydä sitä täydellistä, itselleen oikeaa kumppania kovin nopeasti tai kenties ollenkaan, niin sinunkos ehdotus sitten on, että eletään sitten selibaatissa?! :D

        Minusta olisi kyllä hyvä tutustua toiseen sitä kautta että tulisi luotua henkisen tason syvä yhteys ja sitä kautta toisensa tunteminen, luottamus ja jopa rakkaus pääsisi syntymään.

        Vaikka tuomion pasuunat tästä kajahtaa niin sanon myös että (osin omasta kokemuksestani) ettei seksin kautta pidä lähteä suhdetta rakentamaan, siinä mennään jo niin intiimille ja syveääle tasolle että jos homma ei mihinkään johdakaan niin haavat ovat silloin vielä syvemmät kuin että jos oltaisiin muulla tasolla seurusteltu ja sitten todettu ettei meistä paria tulekaan.

        Ei sukupuoliyhteydestä pidättäytymisen takia kuole, siihen suht. hotittomasati antautuen taas ei ole kenenkään etu niin se vaan menee...

        Joku on sanonut, ihminen on kolmijakoinen, henki, sielu ja ruumis, kun yhteyttä luodaan niin marssijärjestys olisi se että henkisellä ja hengellisellä tasolla tutustuttaisiin ja se fyysin puoli tulisi vasta sitten kuvaan (seksi/ "yhdeksi tuleminen") kun suhde on turvallisella pohjalla, so. avioliitto.

        En ole itse synnitön, mutta näin ajatelen.

        Ny päivän töihin... :)


      • tehdään sitä paljon
        varmaan provo... kirjoitti:

        ...mutta haluaisin kuitenkin kysyä sinulta, mitä pahaa fyysisen mielihyvän tuottamisessa toiselle ja itselleen on? Jos molemmat ovat perillä tilanteesta ja sitoutumisen asteesta, ja ehkäisy on kunnossa, niin seksi ei käsittääkseni vahingoita ketään.

        Aikaisemmin sukupuoliyhteys ja seksuaalisuus on liitetty vain avioliittoon kuuluvaksi ja toisinsa vakavasti sitoutuneiden henkilöiden väliseksi asiaksi. Jos seksiä on harrastettu, niin toinen osapuoli (yleensä kai nainen) on todennäköisesti yhdistänyt sen sitoumiseen ja vakavaan suhteeseen, ja sitten pettynyt, kun on huomannut, ettei toinen olekaan ollut aikeissa sitoutua. Tämä on nykymaailmassa vanhehtunut ajatusmalli, eikä seksin ja suhteeseen sitoutumisen välillä enää välttämättä ole suoraa yhteyttä.

        Itse olen henkilö, joka haluaa sitoutua yhteen ihmiseen. Mielestäni ei kuitenkaan ole mitään järkevää syytä olla lainkaan kokematta seksuaalista mielihyvää ennen sen sen oikean henkilön löytymistä. Lisäksi seksi ja seksuaalisuus ovat niin iso osa elämää (ainakin minulla), että "se oikea" ei voi olla joku, jonka kanssa seksi ei tunnu hyvältä.

        Jos keksit järkeviä perusteluja seksistä pitäytymiseen ennen sen oikean ja lopullisen kumppanin löytymistä, niin kuuntelen mielelläni.

        ja niin usein kun kukanenkin haluaa, en voisi olla ilman, muutun aina äreäksi kun en saa tarpeeksi usein=päivittäin


      • vastasit...
        oppeliini kirjoitti:

        Siis sinun mielestä huoraaminen ja kaikista kalleimman omaisuuden, oman kehon, jakaminen auliisti ensimäiselle vastaantulijalle, kuten AP kertoi tekevänsä, "Seksi mukana alusta alkaen" on täysin oikeudenmukaista ja kunnioitettavaa?

        Huoraamisella EI ole mitään tekemistä läheisyyden ja toisen ihmisen kunnioittamisen kanssa. Jos mitään niin päinvastoin, kuului mihin tahaansa kuppikuntaan!

        Ei voi olla mitään kauniimpaa kuin aito ystävyys. Siihen voi liittyä sekä henkinen että fyysinen läheisyys. Halaukset, toisen lähelläolo, henkinen tuki jne.ovat todella arvostettuja. Seksi kuuluu asiaaan sitten vasta paljon, paljon myöhemmin, jos kuukausien päästä vielä huomaa että "tämä on se ainut ja oikea partneri.

        Mutta ehkä tällainen ajattelu kuuluukin hiukan ylemmän ajatusmaailman omaaville.

        Eläimet kiimassaan parittelevat nyt, heti, koska "minä haaaaaaaaaaaaaaaluan".

        Huomaatko tuossa eron ihmisen ja eläimen välillä?

        Nyt tietysti joku kolmen aivosolun omaava väittää että ihmisethän ovatkin eläimiä. Jättäisimmekö heidät omaan arvoonsa.

        muttei enää ole arvomaailma sama..on vain kertakäyttökulutusta, viis ihmisestä...kaikki huoraa kaikkien kaa ja jos joku yriuttää olla yhden kanssa..on ikävä ja tylsä ihminen tai kelpaa vain jollekin kikololle panopuuksi kun ei tarvitse pitää pelkoa yllä että saa tartuntoja...jotenkin oksettaa koko miesten ja joidenkin naisten touhu...kjumma juttu juuri kivat miehet ovatkin kiinnostuneet näistä vain antajista ja sitten ihmettelevät miksei saa kunnon naista...niinpä kun tutustuu alapään kautta saa sitä mitä tarvitsee ei muuta...


      • voi olla...
        varmaan provo... kirjoitti:

        ...mutta haluaisin kuitenkin kysyä sinulta, mitä pahaa fyysisen mielihyvän tuottamisessa toiselle ja itselleen on? Jos molemmat ovat perillä tilanteesta ja sitoutumisen asteesta, ja ehkäisy on kunnossa, niin seksi ei käsittääkseni vahingoita ketään.

        Aikaisemmin sukupuoliyhteys ja seksuaalisuus on liitetty vain avioliittoon kuuluvaksi ja toisinsa vakavasti sitoutuneiden henkilöiden väliseksi asiaksi. Jos seksiä on harrastettu, niin toinen osapuoli (yleensä kai nainen) on todennäköisesti yhdistänyt sen sitoumiseen ja vakavaan suhteeseen, ja sitten pettynyt, kun on huomannut, ettei toinen olekaan ollut aikeissa sitoutua. Tämä on nykymaailmassa vanhehtunut ajatusmalli, eikä seksin ja suhteeseen sitoutumisen välillä enää välttämättä ole suoraa yhteyttä.

        Itse olen henkilö, joka haluaa sitoutua yhteen ihmiseen. Mielestäni ei kuitenkaan ole mitään järkevää syytä olla lainkaan kokematta seksuaalista mielihyvää ennen sen sen oikean henkilön löytymistä. Lisäksi seksi ja seksuaalisuus ovat niin iso osa elämää (ainakin minulla), että "se oikea" ei voi olla joku, jonka kanssa seksi ei tunnu hyvältä.

        Jos keksit järkeviä perusteluja seksistä pitäytymiseen ennen sen oikean ja lopullisen kumppanin löytymistä, niin kuuntelen mielelläni.

        tyhmiä ihmisiä ...eikö tunteet enää merkitse mitään...jos toinen tuntee niin sinusta on ok jos pelkkää seksiä toinen haluaa eli sinä...anteeksi vain kuvotat minua...ei tunteita voi mitätöidä eikä saakaan sillä se juuri erottaa meidät eläimellisestä käytöksestä...sinä et oedes ole sika vaan pelkkä tunteeton pystyyn kuollut laho puu jolla seisoo...


      • tämän kaikille...
        jarkke kirjoitti:

        Minusta olisi kyllä hyvä tutustua toiseen sitä kautta että tulisi luotua henkisen tason syvä yhteys ja sitä kautta toisensa tunteminen, luottamus ja jopa rakkaus pääsisi syntymään.

        Vaikka tuomion pasuunat tästä kajahtaa niin sanon myös että (osin omasta kokemuksestani) ettei seksin kautta pidä lähteä suhdetta rakentamaan, siinä mennään jo niin intiimille ja syveääle tasolle että jos homma ei mihinkään johdakaan niin haavat ovat silloin vielä syvemmät kuin että jos oltaisiin muulla tasolla seurusteltu ja sitten todettu ettei meistä paria tulekaan.

        Ei sukupuoliyhteydestä pidättäytymisen takia kuole, siihen suht. hotittomasati antautuen taas ei ole kenenkään etu niin se vaan menee...

        Joku on sanonut, ihminen on kolmijakoinen, henki, sielu ja ruumis, kun yhteyttä luodaan niin marssijärjestys olisi se että henkisellä ja hengellisellä tasolla tutustuttaisiin ja se fyysin puoli tulisi vasta sitten kuvaan (seksi/ "yhdeksi tuleminen") kun suhde on turvallisella pohjalla, so. avioliitto.

        En ole itse synnitön, mutta näin ajatelen.

        Ny päivän töihin... :)

        pelkkää sexiä vonkuville, muttei he taatusti sittenkään ymmärtäisi...tyhmyys kun on sisäisesti syntynyttä eikä edes koulutus voi poistaa sitä...


      • niinpakin
        varmaan provo... kirjoitti:

        ...mutta haluaisin kuitenkin kysyä sinulta, mitä pahaa fyysisen mielihyvän tuottamisessa toiselle ja itselleen on? Jos molemmat ovat perillä tilanteesta ja sitoutumisen asteesta, ja ehkäisy on kunnossa, niin seksi ei käsittääkseni vahingoita ketään.

        Aikaisemmin sukupuoliyhteys ja seksuaalisuus on liitetty vain avioliittoon kuuluvaksi ja toisinsa vakavasti sitoutuneiden henkilöiden väliseksi asiaksi. Jos seksiä on harrastettu, niin toinen osapuoli (yleensä kai nainen) on todennäköisesti yhdistänyt sen sitoumiseen ja vakavaan suhteeseen, ja sitten pettynyt, kun on huomannut, ettei toinen olekaan ollut aikeissa sitoutua. Tämä on nykymaailmassa vanhehtunut ajatusmalli, eikä seksin ja suhteeseen sitoutumisen välillä enää välttämättä ole suoraa yhteyttä.

        Itse olen henkilö, joka haluaa sitoutua yhteen ihmiseen. Mielestäni ei kuitenkaan ole mitään järkevää syytä olla lainkaan kokematta seksuaalista mielihyvää ennen sen sen oikean henkilön löytymistä. Lisäksi seksi ja seksuaalisuus ovat niin iso osa elämää (ainakin minulla), että "se oikea" ei voi olla joku, jonka kanssa seksi ei tunnu hyvältä.

        Jos keksit järkeviä perusteluja seksistä pitäytymiseen ennen sen oikean ja lopullisen kumppanin löytymistä, niin kuuntelen mielelläni.

        Pakko olla samaa mielstä koska perustelit aivan sika hyvin. Toki voi sanoa että jos maaperä on hedelmällinen niin toki eka suhde voi olla rikas kaikein puolin. Mutta herätään mieluummin tähän todellisuuteen että mitään ei voi tietää etukäteen. Voithan harrastaa seksiä muka luullen että tämä on se ainut ja oikea mutta entä kuukauden päästä kun kumppani sanookin ettei sittenkään pidä sinusta ja lähtee pois, onko tuo fariseus sitten ilman seksiä seuraavat 80 vuotta. TUSKIN! Raamattu ei myöskään tuomitse prostituutiota vaikka esittää sitä huonossa valossa mutta jeesus armahti monta prostituutiota harrastanutta kun he tekivät parannuksen. Tarkoittaa tulkinnallisessa mielessä että tyytyivät lopen nekin yhteen ihmiseen mutta huomattavasti kokeneempana kuin muuta. Raamatun eka sivuilla myöskin hyvin selkeästi tuodaan esille se että nuoruuteen kuuluu se kommellus (aatami ja eeva) kun he eivät vielä etes tiedä mitä se kaikki on. He tekevät sen ja jumala toteaa heidät aikuisiksi ja tietävän nyt sen kaiken. Tämän takia miehen on tehtävä lopun elämänsä työtä perheensä elättämiseksi ja elämänsä ylläpitämiseksi. Nainen saa nauttia siitä kaikesta. Tarkoittaa että prostituutiota on vaikea erottaa jopa avioliitosta ja sitähän suomen oikeuslaitoskin tutki muuttaessaa prostituution laittomaksi että milloin voidaan katsoa ettei sitä tapahdu avioliitossa. Ostat naiselle korun ja saat häneltä ekstraa. Mies yksinkertaisesti joutuu pitämään naisen tyytyväisenä. Eiköhän tässä ole fariseuksille perusteltu koko elämän olemassaolo ja se että seksi on normaalia. Luulen että fariseus ei ole saanut seksiä ja alkaa hieman sekoamaan.


      • Chissa81

        viestin takana.. kun meinaa unohtua ettei ole vain yhtä oikeaa tapaa elää.. persoonia kun tähän maailman mahtuu.

        jokainen taaplaa tyylillään, ja voi erilaiuudestaan huolimatta kasvattaa lapsensa arvot ja käytöksen kunnioitettavalle tasolle.

        Jos olisit uskovainen.. olisit varmaan niin kiihkoilija, että jos tavattais, joutuisin lyömään sun pään seinään itsepuolustuksena. melekosta väkivaltaa käytät.


      • Nimetön
        oppeliini kirjoitti:

        Siis sinun mielestä huoraaminen ja kaikista kalleimman omaisuuden, oman kehon, jakaminen auliisti ensimäiselle vastaantulijalle, kuten AP kertoi tekevänsä, "Seksi mukana alusta alkaen" on täysin oikeudenmukaista ja kunnioitettavaa?

        Huoraamisella EI ole mitään tekemistä läheisyyden ja toisen ihmisen kunnioittamisen kanssa. Jos mitään niin päinvastoin, kuului mihin tahaansa kuppikuntaan!

        Ei voi olla mitään kauniimpaa kuin aito ystävyys. Siihen voi liittyä sekä henkinen että fyysinen läheisyys. Halaukset, toisen lähelläolo, henkinen tuki jne.ovat todella arvostettuja. Seksi kuuluu asiaaan sitten vasta paljon, paljon myöhemmin, jos kuukausien päästä vielä huomaa että "tämä on se ainut ja oikea partneri.

        Mutta ehkä tällainen ajattelu kuuluukin hiukan ylemmän ajatusmaailman omaaville.

        Eläimet kiimassaan parittelevat nyt, heti, koska "minä haaaaaaaaaaaaaaaluan".

        Huomaatko tuossa eron ihmisen ja eläimen välillä?

        Nyt tietysti joku kolmen aivosolun omaava väittää että ihmisethän ovatkin eläimiä. Jättäisimmekö heidät omaan arvoonsa.

        Et kai nää oikeesti väitä että jonku kans seksiä harrastaminen on huoraamista?

        höh höh, et taija es tietää mitä se tarkottaa.. huoraaminen on seksin harrastamista maksusta. ja itteasiassa iha kunnioitettava ammatti siinä mielessä että ei siihe lähellekkää kaikki pysty...

        eihä seksin harrastaminen oo nykyää sitä että mennää sänkyy vaa sen yhen ainoan oikean kanssa, vaa seksiä harrastetaan siksi koska se tuntuu hyvältä..
        vaikka tosi on että ei sitä iha jokaisen kans tulis harrastaa eikä varsinkaan humalassa ku se on jo iha muuta touhua tuo kännissä räpeltäminen ja kenen kanssa vaa..

        ja kuka ihme sano et se oli ensimmäinen vastaantulia jonka kans keskustelun alullepanija meni sänkyyn?

        eiköhä jokaisen seksiasiat oo jokaisen omia seksiasioita, ei niitä tarvi haukkumaan mennä jos ei ittiä miellytä. kukaan ei kysyny että mitä mieltä kukanenki on heijä seksielämästä vaa siitä seurustelevatko nämä kyseiset?

        ja minä oon sitä mieltä, että seurustelusta pittää erikseen sopia tai se voi olla jommalle kumalle osapuolelle sanomattaki selvää et kyseessä on seksisuhe tai vaa tapa viettää aikaa.. koskaa ei voi tietää... -sanna-

        ja oppeliini.. elä viitti tekeytyä oikeesti nui tyhymäksi mitä en usko sun olevan. seku haluat vaa pilata muitte mielen pääsemällä väitteleen ja yrittämään päteä muitten henk.kohtasilla asioilla mistä sula ei oo mittää tietoa..

        ja mite se seksin harrastaminen muute nii väärin on jos siitä molemmat nauttii? ku eihä sitä muute harrastettas?

        perusteleppa sinun kantasi asiaan perusteellisesti, ilman syyttelyjä.. haluan tosiaa tietää mitä ajattelet....?


      • fiilistelijänä kylmän kolea...
        voi olla... kirjoitti:

        tyhmiä ihmisiä ...eikö tunteet enää merkitse mitään...jos toinen tuntee niin sinusta on ok jos pelkkää seksiä toinen haluaa eli sinä...anteeksi vain kuvotat minua...ei tunteita voi mitätöidä eikä saakaan sillä se juuri erottaa meidät eläimellisestä käytöksestä...sinä et oedes ole sika vaan pelkkä tunteeton pystyyn kuollut laho puu jolla seisoo...

        Kyllä kyllä. Ei tunteita sovi unohtaa, ei muiden, eikä omiaan.

        Chissa81


      • Mars
        sinulle fariseus kirjoitti:

        Vaikkei olisikaan, niin mikä sinä olet täällä jakamaan tuomioita. Anna tuomiovalta Jumalalle ja mieluummin rakasta lähimmäistäsi, äläkä herjaa julkisesti. Eräs munkki nähdessään miehen tekevän syntiä, alkoi itkeä. Oppilas kysyi häneltä, miksi hän itkee. Hän vastasi, että hän itkee sitä, että jonain päivänä hän lankeaa kuten tuo mies. Itke sinäkin mieluummin tulevaisuuttasi ja tulevaisia lankeemuksia kuin täällä osoittelet suureen ääneen toisten syntejä.

        mietti, miksi olet niin turhautunut, miksi pelkäät omia tunteitasi ja hyökkäilet ihmisiin?


      • herätkää !
        oppeliini kirjoitti:

        Siis sinun mielestä huoraaminen ja kaikista kalleimman omaisuuden, oman kehon, jakaminen auliisti ensimäiselle vastaantulijalle, kuten AP kertoi tekevänsä, "Seksi mukana alusta alkaen" on täysin oikeudenmukaista ja kunnioitettavaa?

        Huoraamisella EI ole mitään tekemistä läheisyyden ja toisen ihmisen kunnioittamisen kanssa. Jos mitään niin päinvastoin, kuului mihin tahaansa kuppikuntaan!

        Ei voi olla mitään kauniimpaa kuin aito ystävyys. Siihen voi liittyä sekä henkinen että fyysinen läheisyys. Halaukset, toisen lähelläolo, henkinen tuki jne.ovat todella arvostettuja. Seksi kuuluu asiaaan sitten vasta paljon, paljon myöhemmin, jos kuukausien päästä vielä huomaa että "tämä on se ainut ja oikea partneri.

        Mutta ehkä tällainen ajattelu kuuluukin hiukan ylemmän ajatusmaailman omaaville.

        Eläimet kiimassaan parittelevat nyt, heti, koska "minä haaaaaaaaaaaaaaaluan".

        Huomaatko tuossa eron ihmisen ja eläimen välillä?

        Nyt tietysti joku kolmen aivosolun omaava väittää että ihmisethän ovatkin eläimiä. Jättäisimmekö heidät omaan arvoonsa.

        tosiasioitahan sinä oppeliini kirjoittelet, niin sen pitäisi tuon seurustelun tapahtua kahden toisiaan kunnioittavan ja rakastavan ihmisen välillä.

        Mutta kuten vastauksista huomaa, ei monellekaan noin 'ylevä' tapa seurustella tule kuuloonkaan. pitää saada heti sexiä - sitä kun media on opettanut vuosikymmenet sexiä,sexiä,sexiä! paljon ja kaikkien kanssa milloin vaan ..

        vaikeaa se on puolustaa oppeliinin tavoin todellisia hyveellisiä arvoja, kun valtavirta imee vaikuttimensa bigbrothereista ja seiskalehdistä.


      • normien rikkoja
        herätkää ! kirjoitti:

        tosiasioitahan sinä oppeliini kirjoittelet, niin sen pitäisi tuon seurustelun tapahtua kahden toisiaan kunnioittavan ja rakastavan ihmisen välillä.

        Mutta kuten vastauksista huomaa, ei monellekaan noin 'ylevä' tapa seurustella tule kuuloonkaan. pitää saada heti sexiä - sitä kun media on opettanut vuosikymmenet sexiä,sexiä,sexiä! paljon ja kaikkien kanssa milloin vaan ..

        vaikeaa se on puolustaa oppeliinin tavoin todellisia hyveellisiä arvoja, kun valtavirta imee vaikuttimensa bigbrothereista ja seiskalehdistä.

        media tekee tehtävänsä, mutta unohtuiko, että ihmisillä voi olla muitakin tarpeita - kuin television luomat.

        Vaikka lopputulos näyttäytyy sivustakatsojalle samanlaisena, motiivit on yksilöllisiä. -että vitt* hilijaa jos itse olette pumpulissa eläneet, uskovaisia, tai vanhanaikaisia!


      • Masokisti
        oppeliini kirjoitti:

        Miksi sinä väännät seksiä synniksi?

        Mihin kuppikuntaan sinä kuulut?

        Seksi on todella ihana asia ja se kaikkein herkin alue ihmisellä, siksi se olisi jätettävä turvallisen ja vakaan suhteen sisäpuolelle.
        Olen uskova, ihan tavallinen, ja langennut ties kuninka monta kertaa ja saanut maksaa siitä kalliisti. Ainakin mielenrauha on mennyt varsinkin jos odotin suhteelta muutakin kuin seksiä.

        Läheisyyden ja hyväksytyksi tulemisen tarve on ollut niin valtava etten ole jaksanut odottaa.

        Ihminen on ihminen mutta vietti seksiin on kova.
        Nyt tästä lähin aion olla varovainen ja tutustua ensin ilman seksiä. Silloin en loukkaa toista enkä tule itse loukatuksi.


      • Toho
        oppeliini kirjoitti:

        HUOMIO HUOMIO, elämme jo vuodella 2007! Huoraaminen on se maailman vanhin ammatti ja taito. Miksi siis elät kivikaudella? Eikö olisi aika tulla tälle vuosisadalle ja muuttaa arvojärjestystäsi?

        Mikäs lähiöpelle sä olet, aika ennenvanhanaikanen kaveri


      • Sivustalukija
        Xina kirjoitti:

        Miten voit kirjoittaa asiasta huoraamisena?
        Jos satuit tietämään niin ihan tarkkaanhan huoraaminen on sitä, että vaatii maksun seksistä.
        Tai voihan tuon ajatella myös, että on huoraamista, jos hyppii sängystä toiseen, mutta sinä kun et tiedä tämän henkilön tilannetta, niin olisit nyt vain hiljaa huoraamisesta siellä!
        Tuollainen on todella ärsyttävää!
        ..Vai onkos itselläsi ollut ongelmia tuollaisesta asiasta vaimosi tms kanssa ja siksi kaikki nyt huoraa..

        Ja siirtyisit tosiaan jo tänne 2007 luvulle.
        Kaikki katsos eivät välttämättä löydä sitä täydellistä, itselleen oikeaa kumppania kovin nopeasti tai kenties ollenkaan, niin sinunkos ehdotus sitten on, että eletään sitten selibaatissa?! :D

        Mihin on kadonnut kärsivällisyys?

        Mieheltä toiselle kulkenutta naista ei ainakaan "se oikea" enää kelpuuta, sillä hän kaipaa naista, jota ei ole jakanut muiden miesten - jopa vihamiestensä - kanssa. Huoran kyllä voi jakaa vaikka koko kaupungin kanssa.

        Valintatilanne on: haluaako harrastaa huoletonta seksiä silloin kun huvittaa vai löytää miehen, joka voi kunnioittaa naista.


      • panemalla
        oppeliini kirjoitti:

        Siis sinun mielestä huoraaminen ja kaikista kalleimman omaisuuden, oman kehon, jakaminen auliisti ensimäiselle vastaantulijalle, kuten AP kertoi tekevänsä, "Seksi mukana alusta alkaen" on täysin oikeudenmukaista ja kunnioitettavaa?

        Huoraamisella EI ole mitään tekemistä läheisyyden ja toisen ihmisen kunnioittamisen kanssa. Jos mitään niin päinvastoin, kuului mihin tahaansa kuppikuntaan!

        Ei voi olla mitään kauniimpaa kuin aito ystävyys. Siihen voi liittyä sekä henkinen että fyysinen läheisyys. Halaukset, toisen lähelläolo, henkinen tuki jne.ovat todella arvostettuja. Seksi kuuluu asiaaan sitten vasta paljon, paljon myöhemmin, jos kuukausien päästä vielä huomaa että "tämä on se ainut ja oikea partneri.

        Mutta ehkä tällainen ajattelu kuuluukin hiukan ylemmän ajatusmaailman omaaville.

        Eläimet kiimassaan parittelevat nyt, heti, koska "minä haaaaaaaaaaaaaaaluan".

        Huomaatko tuossa eron ihmisen ja eläimen välillä?

        Nyt tietysti joku kolmen aivosolun omaava väittää että ihmisethän ovatkin eläimiä. Jättäisimmekö heidät omaan arvoonsa.

        Kylläpähän se niin on että terveellisempää se on naiskennella kuin vetää safkaa täyteen ja lihoa ja sairastella, kunhan muistaa suojaksen. Ihmetyttää nämä masentuneet suomalaisnaiset, jotka on järjestään niin löysiä ettei niitä voi edes nussia.

        Kyllä kun menee eurooppaan ja miksei jo Helsinkikin riitä, niin kyllä siellä löytää naisia joilla alkaa olemaan paikatkin kohillaan ja pitää huolta itsestään niin henkisesti kuin fyysisesti. Toiset hakee nautintonsa safkasta, osa nauttii seksistä... niin ja jos se oikea kumppani tulee joskus kohdalle, niin kyllähän sitä pitää hommat osata. Tai sit pitää olla nopea oppimaan :)


      • vanhapiika

        tarkista lääkitys...vois auttaa


      • NANAtre
        Sivustalukija kirjoitti:

        Mihin on kadonnut kärsivällisyys?

        Mieheltä toiselle kulkenutta naista ei ainakaan "se oikea" enää kelpuuta, sillä hän kaipaa naista, jota ei ole jakanut muiden miesten - jopa vihamiestensä - kanssa. Huoran kyllä voi jakaa vaikka koko kaupungin kanssa.

        Valintatilanne on: haluaako harrastaa huoletonta seksiä silloin kun huvittaa vai löytää miehen, joka voi kunnioittaa naista.

        kuule ,,,, ajattele ennenkuin kirjoitat.......
        jos kaksi eronnutta tapaa toisensa. ..... nainen ei silloin voi olla neitsyt...... olet tosi lapsellinen jos kuvittelet ------ nyky aikana, että itse voit olla pukki ja nainen neitsyt ::::::::::::::neme siperiaan


      • Sivusta seurannut
        Sivustalukija kirjoitti:

        Mihin on kadonnut kärsivällisyys?

        Mieheltä toiselle kulkenutta naista ei ainakaan "se oikea" enää kelpuuta, sillä hän kaipaa naista, jota ei ole jakanut muiden miesten - jopa vihamiestensä - kanssa. Huoran kyllä voi jakaa vaikka koko kaupungin kanssa.

        Valintatilanne on: haluaako harrastaa huoletonta seksiä silloin kun huvittaa vai löytää miehen, joka voi kunnioittaa naista.

        Eiköhän "se oikea" ole jokaiselle se henkilö jonka kanssa jakaa myös pitkälti arvomaailman, eli henkilö jonka mielestä pelkät seksisuhteet ovat ok, tuskin edes olisi kiinnostunut eräistä tähänkin keskusteluun varsin... erikoisia... viestejä jättäneistä henkilöistä. Kirjoituksesi myös antaa hieman kuvan, että nainen on käyttöesine (jota omistetaan, käytetään ja jaetaan), joka ei toisaalta ihmetytä minua sillä tuohan oli (ja on monissa paikoissa maailmaa edelleen) yleinen ajattelutapa, ja erityisesti fundamentalististen uskisten suosiossa (vaikka eivät ääneen myönnäkään).

        Lopuksi tulee vielä varsin mielenkiintoinen lisä, "huoran kyllä voi jakaa vaikka koko kaupungin kanssa". Kyseinen "se oikea" mies siis käy huorissa? Tuo siis on täysin hyväksyttävää? Se että kaksi aikuista ihmistä harrastaa vapaasta tahdostaan pelkkää seksiä ei ole ok, mutta se että käytetään toista hyväksi rahaa vastaan on?

        Valintatilanteeseen myös sen verran, että mielestäni toisen ihmisen kunnioittaminen lähtee liikkeelle hieman muusta kuin tämän seksielämästä, mutta jo tässä keskustelussa useasti luettujen asenteiden jälkeen se ei jotenkin ihmetytä minua mikäli eräät Paremmat Ihmiset arvottavat toiset, tai siis lähinnä tietenkin naiset, sen perusteella ovatko nämä "madonnia" vai "huoria".

        En itse harrasta seksisuhteita. Tämä varmaan tekee minustakin paremman ihmisen.


      • lirko
        Masokisti kirjoitti:

        Seksi on todella ihana asia ja se kaikkein herkin alue ihmisellä, siksi se olisi jätettävä turvallisen ja vakaan suhteen sisäpuolelle.
        Olen uskova, ihan tavallinen, ja langennut ties kuninka monta kertaa ja saanut maksaa siitä kalliisti. Ainakin mielenrauha on mennyt varsinkin jos odotin suhteelta muutakin kuin seksiä.

        Läheisyyden ja hyväksytyksi tulemisen tarve on ollut niin valtava etten ole jaksanut odottaa.

        Ihminen on ihminen mutta vietti seksiin on kova.
        Nyt tästä lähin aion olla varovainen ja tutustua ensin ilman seksiä. Silloin en loukkaa toista enkä tule itse loukatuksi.

        No mää en ole uskovainen mutta tuossa viestissä on järkeä. Itsekin olen sen verran pettynyt että seksi saa odottaa ja tutustun ensin ihmiseen. Näkemykseni kuitenkin on etten tuomitse ketään tai tule väittämään että minun tapani asioiden suhteen on ainoa oikea kuten monet uskovat ihmiset tekevät.


      • edellinen
        voi olla... kirjoitti:

        tyhmiä ihmisiä ...eikö tunteet enää merkitse mitään...jos toinen tuntee niin sinusta on ok jos pelkkää seksiä toinen haluaa eli sinä...anteeksi vain kuvotat minua...ei tunteita voi mitätöidä eikä saakaan sillä se juuri erottaa meidät eläimellisestä käytöksestä...sinä et oedes ole sika vaan pelkkä tunteeton pystyyn kuollut laho puu jolla seisoo...

        Ei ainakaan vaikuta siltä, että olisit ymmärtänyt lukemaasi. Tunteet todellakin merkitsevät paljonkin, enkä ole lainkaan mitätöinyt niitä. (Vai missä sellaisen kohdan näet kirjoituksessani?)

        Pointtini oli se, että miksi pitäisi välttää seksiä ennen "sen oikean" löytymistä? Maailmassa on monia ihmisiä (sekä mies- että naispuolisia), jotka ajattelevat samoin kuin minä; heitä ei molemminpuolinen seksuaalisen mielihyvän tuottaminen yhteisymmärryksessä lainkaan loukkaa, vaan päinvastoin.

        Ja olen muuten nainen, ja minulla ei vielä ainakaan tähän päivään mennessä ole seisonut.


      • tuossa opissasi!
        oppeliini kirjoitti:

        Siis sinun mielestä huoraaminen ja kaikista kalleimman omaisuuden, oman kehon, jakaminen auliisti ensimäiselle vastaantulijalle, kuten AP kertoi tekevänsä, "Seksi mukana alusta alkaen" on täysin oikeudenmukaista ja kunnioitettavaa?

        Huoraamisella EI ole mitään tekemistä läheisyyden ja toisen ihmisen kunnioittamisen kanssa. Jos mitään niin päinvastoin, kuului mihin tahaansa kuppikuntaan!

        Ei voi olla mitään kauniimpaa kuin aito ystävyys. Siihen voi liittyä sekä henkinen että fyysinen läheisyys. Halaukset, toisen lähelläolo, henkinen tuki jne.ovat todella arvostettuja. Seksi kuuluu asiaaan sitten vasta paljon, paljon myöhemmin, jos kuukausien päästä vielä huomaa että "tämä on se ainut ja oikea partneri.

        Mutta ehkä tällainen ajattelu kuuluukin hiukan ylemmän ajatusmaailman omaaville.

        Eläimet kiimassaan parittelevat nyt, heti, koska "minä haaaaaaaaaaaaaaaluan".

        Huomaatko tuossa eron ihmisen ja eläimen välillä?

        Nyt tietysti joku kolmen aivosolun omaava väittää että ihmisethän ovatkin eläimiä. Jättäisimmekö heidät omaan arvoonsa.

        Minulla myös oli seksi alusta asti kuvioissa mukana kun puolisoni aikoinani löysin. Se oli rakkautta ensi silmäyksellä. Hassultahan se kuulostaa, mutta nyt jo 16 vuoden jälkeen ei enää niin paljon naurata. Yhdessä edelleen. Ja olemme onnellisia.

        100 prosenttisesti toiviva yhteen pelaava seksualisuus on kantanut monen karikon yli keveästi.


    • seurustelija

      seurustelua jos se on vaan seksiä

      • josvaiN

        Monenlaisia mielipiteitä on täällä. Olin itse melkein yhdeksän vuotta ilman seksiä ja voin sanoa, että se ei ole ihmisen normaaliolotila. Moni liitto natisee, kun henkisellä tasolla ollaan hyvin tultu toimeen, mutta seksuaalisella tasolla ei ole oltu samalla aaltopituudella ja siksi väitän, että seksuaalisuuden yhteensopivuus on hyvä tarkastaa sillä, jos ei toinen "anna"ja toinen lähtee sitä sitten muualta etsimään niin hän tekee monia ulkopuolisia ihmisiä onnettomaksi, koska ei kuitenkaan halua "omastaankaan"luopua ja suhteet toisensa perään kaatuu siihen :( No, jos taas onkin uskollinen eikä hae muita tyydyttämään tarpeitaan niin sitten on pahimmassa tapauksessa ollut koko elämänsä ajan onneton sillä kyllä se eroottisuus ja seksi on ihmiselle monellekkin hyvin tärkeä asia tai ainakin minulle on ;)


      • Nimetön

        ihmiset "tapailee" ensimmäiset puoli vuotta...
        ei sitä kuukauden "suhdetta" voi seurusteluksi kutsua.
        ihmistä kun ei tunne ollenkaan tuossa ajassa.
        voihan tapailussakin olla ns seurustelusäännöt.
        siksi mielestäni ihmiset jotka kiirehtivät ensimmäisen puolen vuoden aikana yhteiseen asuntoon ja kihloihin ovat naurettavia,tietäähän sen miten enemmistölle tuossakin asiassa käy.


      • ja pidä se sexi..
        josvaiN kirjoitti:

        Monenlaisia mielipiteitä on täällä. Olin itse melkein yhdeksän vuotta ilman seksiä ja voin sanoa, että se ei ole ihmisen normaaliolotila. Moni liitto natisee, kun henkisellä tasolla ollaan hyvin tultu toimeen, mutta seksuaalisella tasolla ei ole oltu samalla aaltopituudella ja siksi väitän, että seksuaalisuuden yhteensopivuus on hyvä tarkastaa sillä, jos ei toinen "anna"ja toinen lähtee sitä sitten muualta etsimään niin hän tekee monia ulkopuolisia ihmisiä onnettomaksi, koska ei kuitenkaan halua "omastaankaan"luopua ja suhteet toisensa perään kaatuu siihen :( No, jos taas onkin uskollinen eikä hae muita tyydyttämään tarpeitaan niin sitten on pahimmassa tapauksessa ollut koko elämänsä ajan onneton sillä kyllä se eroottisuus ja seksi on ihmiselle monellekkin hyvin tärkeä asia tai ainakin minulle on ;)

        niin huomaat kyllä miten tyhjää elämäsi on ja älä vinku sitten muuta...jokainen valitsee elämänsä... toivon että kaikki sexin vinkujat laitettaisiin jollekin ahvenanmaalle ja näin saisi normaalit ihmiset jatkaa normaaleja suhteitaan ja samalla rakentaa elämää...sinua en huolisi ikinä sexissä vain toinen hyötyy kun ei ole valmis likoon pistämään itseään...että jotenkin kuvottaa kun ajattelee että kiva tyyppi muttei halua muuta kuin sexiä ja tavata kuin hänelle sopii...minusta sellaiset saavatkin olla puutteessa jos eivät osaa arvostaa toisen kehoa arvokkaana ja ihmistä jonakin tavoiteltavan arvoisena...sexin puutteeseen ei kuole ja jos kuolee joutaakin...


      • Chissa81
        ja pidä se sexi.. kirjoitti:

        niin huomaat kyllä miten tyhjää elämäsi on ja älä vinku sitten muuta...jokainen valitsee elämänsä... toivon että kaikki sexin vinkujat laitettaisiin jollekin ahvenanmaalle ja näin saisi normaalit ihmiset jatkaa normaaleja suhteitaan ja samalla rakentaa elämää...sinua en huolisi ikinä sexissä vain toinen hyötyy kun ei ole valmis likoon pistämään itseään...että jotenkin kuvottaa kun ajattelee että kiva tyyppi muttei halua muuta kuin sexiä ja tavata kuin hänelle sopii...minusta sellaiset saavatkin olla puutteessa jos eivät osaa arvostaa toisen kehoa arvokkaana ja ihmistä jonakin tavoiteltavan arvoisena...sexin puutteeseen ei kuole ja jos kuolee joutaakin...

        se sitten oletkin norrrrmaali ihminen kun ajattelet vain oman kokemusmaailmasi kautta.. lähettäisit sexin vinkujat omine tarpeineen ahvenanmaalle.

        - Oikeasti.. olet normaali! ..Sinäkun et syyllistä kuin muita ihmisiä. Se on normaalia normaaleille, mutta moraalisella tasolla unohdat että maailmassa on muunkin laisia tarpeita kuin mitä Sinun kokemusmaailmaasi mahtuu. Vai ymmärsinkö väärin, että siis sexin vinkuminen, ja aikataulut on ehdottomasti OUT!?

        Eikä se, ettei elä Sinun haluamallasi tavalla tarkoita sitä, ettei arvostaisi toisen k e h o a, tai/ja ihmistä t a v o i t e l t a v a n a r v o i s e n a.
        On ihmisiä, jotka käyttävät muita kuin tiskirättiä, mutta myös niitä, jotka ottavat omat tarpeensa huomioon unohtamatta - toista osapuolta, vaikka aina eivät siinä täysin onnistukaan.

        Elämää voi rakentaa monella tavalla ;) Itsensä voi myös yhteisen asian eteen liottaa tovin likoonlaitettavaksi.


      • Nimetön
        Chissa81 kirjoitti:

        se sitten oletkin norrrrmaali ihminen kun ajattelet vain oman kokemusmaailmasi kautta.. lähettäisit sexin vinkujat omine tarpeineen ahvenanmaalle.

        - Oikeasti.. olet normaali! ..Sinäkun et syyllistä kuin muita ihmisiä. Se on normaalia normaaleille, mutta moraalisella tasolla unohdat että maailmassa on muunkin laisia tarpeita kuin mitä Sinun kokemusmaailmaasi mahtuu. Vai ymmärsinkö väärin, että siis sexin vinkuminen, ja aikataulut on ehdottomasti OUT!?

        Eikä se, ettei elä Sinun haluamallasi tavalla tarkoita sitä, ettei arvostaisi toisen k e h o a, tai/ja ihmistä t a v o i t e l t a v a n a r v o i s e n a.
        On ihmisiä, jotka käyttävät muita kuin tiskirättiä, mutta myös niitä, jotka ottavat omat tarpeensa huomioon unohtamatta - toista osapuolta, vaikka aina eivät siinä täysin onnistukaan.

        Elämää voi rakentaa monella tavalla ;) Itsensä voi myös yhteisen asian eteen liottaa tovin likoonlaitettavaksi.

        haluat vinkua vain sexiä et yhtään huomioi toista osapuolta se kuulsi niin läpi...olet erittäin itsekäs...edelleenkin vaikka haluan antaa toisen kuvan...ja ajatuksesi on yäk ...pyllyä vois pyyhkäistä..muttet edes sitä ymmärrä...yritä kasvaa ihmisenä sexi on vain osa sitä ...ensin ihmisyys ja sexi ja sewin jatkaminen kun ihmisenä on kykenevä jatkamaan sitä ihmisyyttä...


      • Chissa81
        Nimetön kirjoitti:

        haluat vinkua vain sexiä et yhtään huomioi toista osapuolta se kuulsi niin läpi...olet erittäin itsekäs...edelleenkin vaikka haluan antaa toisen kuvan...ja ajatuksesi on yäk ...pyllyä vois pyyhkäistä..muttet edes sitä ymmärrä...yritä kasvaa ihmisenä sexi on vain osa sitä ...ensin ihmisyys ja sexi ja sewin jatkaminen kun ihmisenä on kykenevä jatkamaan sitä ihmisyyttä...

        Selvästikin joillekin pitää vääntää rautalangasta kun eivät muutoin ymmärrä, vaikka niin fiksuja ja viisaampia väittävätkin olevansa.

        Ihmisillä on erilaisia tarpeita.. maailma muuttuu.. käpy - sinäkin tulet perässä, tai jäät jalkoihin - jos et onnekas löydä itsellesi samanlaista kuin sinä oleet.. mikä ei luulisi olevan vaikeaa, kun kukaan muu ei ole yhtä hyvä ja täydellinen sinulle, kuin itsesi kopio. Olette ansainneet toisenne.

        En itsekään pidä tunteettomista ihmisistä, ja valehtelematta tekisi mieli lyödä pää seinään ihmisiltä, jotka käyttävät muita hyväkseen, tai jakavat itsestään vain väärinymmärrystä, itsekkyyttä ja välinpitämättömyyttä, muusta henkisestä väkivallasta (kuten sinä) mutta..
        Vitt*!
        Meillä on erilaiset elämäntilanteet, monia kertoja elämässä - jo yhdellä yksilöllä. Voit valita: oletko silloin onnellinen ja toteutatko itseäsi, vai taivutko valtavirran normeihin, ja olet onneton - kun et omaa munaa toteuttaa itseäsi itsellesi tarpeellisella tavalla.

        Elä sinä pumpulissasi, tai sokeudessa itseäsi kohtaan, mutta väkivaltaa on pakottaa muut siihen samaan - kun eivät ole SINÄ, vaan erilaisia yksilöitä.

        Liekkö sinullakin taustallla vain pelko tulla hyväksikäytetyksi jos kohtaisit vapaasti seksuaalisen, itse itselleen rajat määrittelevän yksilön... vain sen takia, kun et ole tarpeeksi fiksu puhumaan samaa kieltä tullaksenne yhteisymmärrykseen kuinka toimia molempia tyydyttävällä tavalla.


      • tsekki tsekki
        josvaiN kirjoitti:

        Monenlaisia mielipiteitä on täällä. Olin itse melkein yhdeksän vuotta ilman seksiä ja voin sanoa, että se ei ole ihmisen normaaliolotila. Moni liitto natisee, kun henkisellä tasolla ollaan hyvin tultu toimeen, mutta seksuaalisella tasolla ei ole oltu samalla aaltopituudella ja siksi väitän, että seksuaalisuuden yhteensopivuus on hyvä tarkastaa sillä, jos ei toinen "anna"ja toinen lähtee sitä sitten muualta etsimään niin hän tekee monia ulkopuolisia ihmisiä onnettomaksi, koska ei kuitenkaan halua "omastaankaan"luopua ja suhteet toisensa perään kaatuu siihen :( No, jos taas onkin uskollinen eikä hae muita tyydyttämään tarpeitaan niin sitten on pahimmassa tapauksessa ollut koko elämänsä ajan onneton sillä kyllä se eroottisuus ja seksi on ihmiselle monellekkin hyvin tärkeä asia tai ainakin minulle on ;)

        Jos on rakkautta, ja ymmärrystä, oikeasti opettelee tuntemaan toisen henkisesti, niin kyllä ymmärtää keskustellen seksistä, että milläs aaltopituudella se toinen on.


    • oinas63

      Nainen ja Mies se on siinä,erittäin yksinketaista!

    • tanssiva_tamma

      sitten kun jaetaan enemmän. Tavataan esim. myös toisen ystäviä ja perheenjäseniä. Ollaan julkisesti yhdessä.

    • kumi-ukko :)

      Kyl määkin turuus paljaala panin,mut en enää tampereella.

    • jukuri

      tosta olen kyl ihan samaa mieltä.seurusteluun kuuluu se ettei toisia tapailla saati sitten naida.naisilla se tosin tuntuu olevan päinvastoin.johtuuko se sitten siitä että on niin helppoa vaihtaa panoa jatkuvasti ja loukata mahdollisimman monia vai mistä.seksisuhteessa ei ole mitään vikaa mut kyl täytyy sopia missä mennään.tulipas sekava sepustus mut kuitenkin... :)

      • Chissa81

        naisilla, eikös miehillä sitten?

        Kun tapailee, ei voi pettää. Kun seurustelee, voi tulla petetyksi.


      • jukuri
        Chissa81 kirjoitti:

        naisilla, eikös miehillä sitten?

        Kun tapailee, ei voi pettää. Kun seurustelee, voi tulla petetyksi.

        toki se miehiltä käy myös.puhun tietysti lähinnä omasta kokemuksesta.mut kyl se niin on et nainen on eläimistä julmin.


    • saman kokenut

      Olisiko kyseessä kuitenkin seksisuhde?Enkä tarkoita,etteikö tuo tyttö sinusta välittäisi,mutta jos vain seksin merkeissä näette,niin siltä se vaikuttaa.

      Minusta seurustelu on sitä,että vietetään aika yhdessä,ei pelkästään seksin takia.Käydään ulkona,ollaan yhdessä kotona jne.Miten tyttö esittelee sinut kavereilleen:poikaystävänä vai kaverina/tuttuna?

      Toivottavasti tästä oli jotain apua.Ja älä loukkaannu.Meitä ihmisiä vaan on monenlaisia.Jotkut haluaa heti vakavampaa ja jotkut ei...

      • Pa ju

        Elikkä jos nyt oikein ymmärsin, niin te naitte pari kertaa viikossa ja nyt alat miettimään onkohan tämä jo seurustelua? Haloo??? Meniköhän homma nyt ihan oikeinpäin?? Mitähän jos koitaiisit vielä vetästä varvin tytön äiteen kans ja sitten miettis, "kuulunko nyt sukuun? vai vielläkö isoäiti elää??


    • terttu

      Niimpä eikös se ole kaksi ihmistä yhdessä alkavat surustelemaan,,siitä itse jokainen näkeköön mitä tulee olemaan sitoumista ja tapaillua ,,mutta ota huomioon myös toisenkin mieltymykset ,,mitä toinen haluaa ja tahtoo et voi olla vaan itsesi kanssa ,,että sinun pillin mukaan ollaan ,vaan kummankin mielipiteitä pitää ohjata ja mitä siinä sivussa jäänköön se sanomata .

    • JusTiina

      kun tapailee jotain eli seurustelee,niin onko silon varattu vai vapaa?
      mun mielipide on että silon on varattu,mitäs mieltä olette?

      • .........................

        Mielestäni tapailun voi jakaa johonkin seuraavista:

        -Kaveripohjainen tapailu-
        Ollaan vain kavereita eli ei seksiä tai muuta läheisyyttä. Kokemuksien mukaan toisella osapuolella kuitenkin yleensä muita suunnitelmia toisen varalle.

        -Vakipano-
        Tapailun tarkoitus on seksi. Ei tunteita mukana.

        -Seksisuhde/vapaa suhde-
        Tunteita mahdollisesti mukana, mutta toiselle seksi on silti tärkeintä. Ei ole sovittu sitoutumisesta.

        -Seurustelusuhde-
        Klassista seurustelua, eli mukaan kuuluu sitoutuminen yms.


      • kohtaan
        ......................... kirjoitti:

        Mielestäni tapailun voi jakaa johonkin seuraavista:

        -Kaveripohjainen tapailu-
        Ollaan vain kavereita eli ei seksiä tai muuta läheisyyttä. Kokemuksien mukaan toisella osapuolella kuitenkin yleensä muita suunnitelmia toisen varalle.

        -Vakipano-
        Tapailun tarkoitus on seksi. Ei tunteita mukana.

        -Seksisuhde/vapaa suhde-
        Tunteita mahdollisesti mukana, mutta toiselle seksi on silti tärkeintä. Ei ole sovittu sitoutumisesta.

        -Seurustelusuhde-
        Klassista seurustelua, eli mukaan kuuluu sitoutuminen yms.

        tarkoitus oli vastata alkup. kommenttiin


    • viiskytkahdeksan

      Minulla on sama tilanne kuin sinulla ja on jo ikääkin että voisin haluta seurustella vakavamminkin, mutta kaverin mielestä me ollaan vielä sinkkuja, vaikka ollaan tunnettu neljä vuotta,nyt tiiviisti yhdessä toista kuukautta. Onko toisilla se paremman haku vain,sitoutumisen pelko. Itse en kauan sellaiseen ryhdy, olen sen tehnyt selväksi itselleni, minua ei käytetä väliaikaisesti hyväksi.
      Puhu siekin tämän kaverin kanssa mitä hän haluaa ja tehe selväksi, kaksi vaihtoehtoa.
      Olen sen verran kokenut elämässä kolhuja ja siitä on kasvanut rautainen luonne.
      Tsemppiä!!!!

    • totta puhut:)

    • pieni silmu

      jos sinkkuna etsii kumppania niin sillon täytyy olla kaikki verkot vedessä. mites muuten sitä vois löytää sen oikean?

    • repe Sorsa

      ..otit selvästi tärkeän aiheen käsittelyyn, tätä liikkuu nyt ajassa, uusi ilmiö..jos halutaan määritellä..niin mielestäni se on jotain kolmatta, jolla vaan ei vielä ole nimeä..hienoa siinä on vapaus, ja oikea vastuu, jonka joutuu
      itse oikeasti suhteessa itseen ja toiseen..päättämään..eikä voi piiloutua.."pykälien" taa..Onnea meille kaikille!

      • mulle kaikki heti

        Mulla vähän vastaava tilanne,törmäsin baarissa mukavaan mieheen ja tapailtiin.Käytiin syömässä,peleissä,yökylässä ja yhtäkkiä toinen ilmoittaa että olemmekin pari.Aikaa oli mennyt muutama viikko ja näimme liki päivittäin mutta minusta asiasta olisi pitänyt keskustella.Samantien tuli ulkonaliikkumiskielto mulle,ei ystävien kanssa ulos ja koko ajan pitäisi olla vain hänen kanssa.Kun sitten eilen lähdin ulos niin tuli tekstiviesti että en ole luottamuksen arvoinen ja hyvä näin että selvisi että olen vain koko ajan menossa.Välitin ihmisestä paljon mutten ollut valmis olemaan kokoajan.Ei se,että käy baarissa ystävien kanssa ole mielestäni pois toiselta koska omia ystäviä ja menoja pitää olla.Jaksaa sitten toistakin paremmin.Pitäisikö minun pyytää anteeksi että menin baariin koska en miestä halua menettää vai yritänkö vain unohtaa hänet??


    • Mies, 20-vuotias

      Tämä viesti on etenkin palstaa lukeville nuorten naisten isille - nykyisille sekä tuleville, sillä he voivat parhaiten asiaan vaikuttaa.

      Tytärten kasvatusta olisi syytä parantaa siten, että nainen ei ole kiertänyt kulmakunnan kollilta toiselle 14-vuotiaasta lähtien ja sitten myöhemmin yökerhoihin päästyään ollut edelleen useiden kymmenienkin eri miesten käsittelyssä ympäri maata.

      Miehen on nykyään vaikea löytää kelvollista vaimoa Suomesta, sillä useimmat naiset ovat olleet kuin julkisia huoria (joskaan eivät ole keränneet siitä käteismaksuja). Tällaisesta naisesta ei ole miehelle arvostettavaksi vaimoksi, vaan hän saattaa miehensä ja myöhemmin lapsensa häpeään tovereidensa keskuudessa.

      Jos haluat tyttärellesi kunniallisen ja onnellisen elämän, niin kasvata häntä sen mukaan, että hän kelpaa kunnialliselle miehelle eikä vain juopoille ja rentuille. Näin myös miehellä olisi mahdollisuus kunnolliseen vaimoon ja perheen perustamiseen.

      • myös toinen puoli

        Eli mistä sitten tällaiselle kunnon tytölle/naiselle löytyy sellainen mies joka ei ole ollut jokainen kulmakunnan ja parhaassa tapauksessa vielä naapurikunnan naistenkin kanssa?

        Eiköhän jokainen itse päätä hankkiiko kokemuksia ja jos hankkii niin minkälaisia.

        Itse keskustelun avaajalle.
        Pelkkä tapaileminen voi sisältää myös seksiä, seurustelua se on minun mielestäni silloin kun kumpikin sitoutuu tapailemaan vain sitä yhtä ihmistä ja jollain tasolla tilanteeseen tulee myös tunnetta mukaan.


      • Mies, 20-vuotias
        myös toinen puoli kirjoitti:

        Eli mistä sitten tällaiselle kunnon tytölle/naiselle löytyy sellainen mies joka ei ole ollut jokainen kulmakunnan ja parhaassa tapauksessa vielä naapurikunnan naistenkin kanssa?

        Eiköhän jokainen itse päätä hankkiiko kokemuksia ja jos hankkii niin minkälaisia.

        Itse keskustelun avaajalle.
        Pelkkä tapaileminen voi sisältää myös seksiä, seurustelua se on minun mielestäni silloin kun kumpikin sitoutuu tapailemaan vain sitä yhtä ihmistä ja jollain tasolla tilanteeseen tulee myös tunnetta mukaan.

        Ja siten päinvastainen. Naiset yleisesti ihailevat ja arvostavat miehiä, jotka ovat valloittaneet useita naisia.

        Naissuhteiden määrä ei kuitenkaan tee miehestä kunniallista tai kunniatonta, vaan hänen osoittamansa miehuus, joka tarkoittaa sitä, että hän kykenee olemaan perheensä pää ja päihittämään muita miehiä erikoistumisalallaan. Edelleen sen osoituksia ovat taloudellinen menestys ja osoitettu oppineisuus (ei välttämättä muodollinen).


      • hyväksyntää

        Näin telkusta joku aika sitten kommentin, kun ja jos tytöt menevät helposti sänkyyn. Tytöt hakevat isänsä huomiota ja jos eivät sitä saa, menevät helposti sänkyyn.


      • ...
        hyväksyntää kirjoitti:

        Näin telkusta joku aika sitten kommentin, kun ja jos tytöt menevät helposti sänkyyn. Tytöt hakevat isänsä huomiota ja jos eivät sitä saa, menevät helposti sänkyyn.

        Vähän liian yksiselitteistä, mutta jotain perääkin varmaan. Sexi voi tosiaan olla hyväksynnän hakemisen muoto.


      • Mies, 20-vuotias kirjoitti:

        Ja siten päinvastainen. Naiset yleisesti ihailevat ja arvostavat miehiä, jotka ovat valloittaneet useita naisia.

        Naissuhteiden määrä ei kuitenkaan tee miehestä kunniallista tai kunniatonta, vaan hänen osoittamansa miehuus, joka tarkoittaa sitä, että hän kykenee olemaan perheensä pää ja päihittämään muita miehiä erikoistumisalallaan. Edelleen sen osoituksia ovat taloudellinen menestys ja osoitettu oppineisuus (ei välttämättä muodollinen).

        ihailetko myös itse naista kuka käyny mahdollisimman montaa ukkoo koittamas? ei sillä pelillä saa kuin gigolon maineeen jos vaaan hakee niit uusia vallotuksii...ja kuka täysjärkinen sitä edes jaksaa?
        ja miten osoitat olevas perheen pää tekemäl useita vallotuksii? jos on erikoistunu naisten "kaatamiseen" ei se ole mikään kehuttava meriitti naistenkaan keskuudessa...voi olla et oon väärässä mut nainen hakee miehessä joskus jotain muutakin kuin sitä et osaa monenlaista temppua.


      • on niin

        että nuorena kantsii pitää rajoja ja antaa niiden väljääntyä vasta kypsempänä, kun on henkistä kanttia siihen...

        tämä koskee vaan naisia.

        Miehille voi antaa kuinka paljon vaan... kuinka nuorena vaan... nehän on miehiä... Tämä on biologinen totuus. Väittääkö joku vastaan.

        Jokunen poikkeuksellinen nainenkin - halusipa tai ei - lankeaa samaan mieskategoriaan.


      • puolet päättyy

        Jos nyt avioliitoista puolet päättyy eroon ja kuinka paljon enemmän muista liitoista, niin on aika turha teoretisoida. Ja moni aika turhaan, koska jatkomahkut olis ollu, kun vaan ei heti eroais.

        Tasan - se tutkimustulos kanssa on yksi miinustutkimus, että uusioperheiden lapset on onnellisempia kuin perinteisten perheiden.

        Helvetti, kysehän on vain siitä, ettei suurin osa ihmisiä uskalla myöntää, että karmeetä se elämä on, jos isästä ei oo mitään tietoa tai silleen.


      • kyllä miehiä

        Höpöhöpö, miksei miehiä niittänyt nainen olisi kelpo kumppani siinä missä muukin nainen.

        Toki okei on vaatia vain yksi kumppani ja jos jää leskeksi, niin ei sitten enää ketään voi ajatellakaan. Jokainen taaplaa tyylillään.

        Yhtä lailla sitten ne useesti käytetyt kelpaa niille, joille sillä ei oo merkitystä, kun itse sitten ovat varmoja siitä, että ovat lopulta se oikea. Tai ottavat riskin, etteivät ole.


      • Sivusta seurannut
        Mies, 20-vuotias kirjoitti:

        Ja siten päinvastainen. Naiset yleisesti ihailevat ja arvostavat miehiä, jotka ovat valloittaneet useita naisia.

        Naissuhteiden määrä ei kuitenkaan tee miehestä kunniallista tai kunniatonta, vaan hänen osoittamansa miehuus, joka tarkoittaa sitä, että hän kykenee olemaan perheensä pää ja päihittämään muita miehiä erikoistumisalallaan. Edelleen sen osoituksia ovat taloudellinen menestys ja osoitettu oppineisuus (ei välttämättä muodollinen).

        En tunne ainuttakaan naista joka ihailisi miestä joka nai ympäriinsä. Kuka haluaa miehen, jonka voi kuka tahansa saada? Tuo on huvittavan vanhanaikainen ajatus, että kun minä olen mies niin voin naida ympäriinsä ja se on ok, mutta jos nainen tekee saman niin hänestä tuleekin ihmisarvoton huora joka pitäisi kivittää torilla. Että burkhat päälle ämmät!

        No, onnea kumppanin etsintään... toivottavasti emme kohtaa. Ihmisen kunniallisuus on minulle hieman muista asioista kiinni kuin tämän seksielämästä.


      • Mars

        ON KOKO ASIAN YDIN. OLET FIKSU JA TUHAT KERTAA OIKEASSA!


    • cruzi

      Hienoa kun "löysin" tällaisen, jota itsekin tässä pohdin.

      Olen aiemmin ajatellut, että tapailun ja seurustelun ero on se, että suhde on tapailuasteella, kun voi samaan aikaan tapailla muitakin (onko seksiä vai ei, sen päättää jokainen sit ite), mutta seurusteluasteella silloin, kun ei tapailla muita!!

      Tästä ketjusta sainkin nyt paljon uusia näkökulmia pohdintoihini, jotka menivät nyt tietenki sekaisin tai uusiksi.

      Tutustuin mieheen pari kuukautta sitten ja nyt sitten seurustellut kuukauden (omasta mielestäni seurustelen, kun en tapaile muita, enkä harrasta muiden kanssa seksiä)!

      Mutta nyt sitten voinkin alkaa pohtia, että onko tämä sittenkin sitä tapailua ja miten tämä mies ajattelee asiaa?
      Seurusteluahan kyllä todellakin on "suurempi" sana, kuin tapailu.

      Ja sitä oon mieltä, että painostamaan ei missään nimessä kannata alkaa, kun kyllä toinenkin sitten jossakin vaiheessa ajattelee asiaa seurusteluna ja jos ei näin käy, niin onko silloin suhteella tulevaisuuttakaan.

      Olemme tavanneet toistemme sukulaisetkin jo ;)

      Tietenkihän näin alussa monet asiat on epävarmoja ja luottamus toiseen tulee vasta enemmän tuntemisen myötä, mutta kyllä sanon, että sen vain huomaa mitä se on, vaikka ei välttämättä heti.

      Ja omalta kohaltani tapailussa ei ole tarvinut tunteita, kovin suuria ainakaan - seurusteluksi se muuttuu, kun toisesta välittää ja tykkää ja ikävöi.....

    • pienenhetken

      Ihastuminen muuttuu Pitämiseksi...Pitäminen Läheisyydeksi..Läheisyys Rakkaudeksi...

      Vähän sama asia on tuo Tapaileminen..Seurusteluksi...

      Kaikissa noissa on kuitenkin yhteinen tekijä..Tunteet...ja jokainen käy läpi tunteitaan eri tavalla..joku tarvitsee enemmän aikaa, toinen toteaa:Se on Siinä :)

      Otetaan huomioon toistemme tunteet ja kuunnellaan, mitä toisella on sanottavaa...ja annetaan aikaa..Mihin meillä on niin hirveä kiire?!!!

    • ....

      meitä on kaks, ja me tykätään samasta pojasta. miten me saahaan sen kiinnostus nousemaan????

    • tai seksisuhde

      Jos on seksiä niin on seurustelua tai sitten pelkkä seksisuhde. Tää on siis vaan mun mielipiteeni!

    • että voi olla suppeat puhenaiheet, näin niin kuin yleisestikkin, että voihan v....! näitä vanhasiakin löytyy jokaisen naapurista ihan riittävästi, että ei voi vähempää kiinnostaa, koittakaahan keksiä enemmän kiinnostavia aiheita seuraavaksi. ( itse olen seurustellut "tyttöystäväni" kanssa 33 vuotta!)

      • se on

        sitten puhuu ;)


      • Mut minä hymyilen sinulle,,,,,,muuten tunnemmeko ehkä lähemmin,,,,suukko kuitenkin,,,olisiko sekin liikaa,,,,vai mitä ajattelit :) no olkoon,,,enhän minä häirinnyt pahasti ainakaan


      • Mut muistan sinut kyllä vuosien takaa.
        Silloin seurusteltiin oikein olan takaa.
        Vaihdettiin suuta.
        Ja ei oikein muuta.
        Oltiin kait nuoria silloin.
        Mut ihanaa oli illoin olla kanssasi.
        Jakaa tuneja.
        Olla olevinaan rakastuneita.
        Mut vuodet vieri.
        Vei erilleen.
        Mut koskaan ei.
        Se unhoon painunut.
        Olet vieläkin.
        Minun ensirakkauteni.
        Ilman "Vanhasiakin"
        Ollaan nuoria niin.
        Nautitaan tästä elämästä nyt.


      • Syksyn ruskaa.
        Aurinko kultaa.
        Silloin kuin muistaa.
        Vie vanhatkin muisto.
        Nuoruuteen.
        Kun silloin puistot.
        Oli paikka lemmelle.
        Eeriksonnissa.
        Niin se kait oli.
        Kun vuosia vierii.
        Tulee mustikin eri.
        Hymyilen.
        Ei niin.
        Muistot säilyy aatoksiin.
        Kun vielä kiikkustuolissakin.
        Niitä miettii.
        Jo silloin kait kaikki elettiin.
        "Tunti vain ja siiten kohtaan sinut jälleen".
        Niin laulettiin.

        Syksyä siis toivotan.
        Kera pienen runoreppanan


    • Just Thinking :)

      Tapailu voi muuttua seurusteluksi hyvin nopeasti tai ei laisinkaan. Toisen ajatuksia ei voi lukea eli et voi tietää milloin toinen kokee olevansa valmis suhteessa etenemiseen. Puhuminen on tärkeää, jotta tietää mitä toinen osapuoli ajattelee.

      Alkuperäisen kirjoittajan tapauksessa henkilö ilmeisesti oli selkeäsanaisesti ilmoittanut, että "seurustelu on jotain vakavaa eikä sitä tule kiirehtiä". Tuolla hetkellä henkilö ei ilmeisesti kokenut olevansa valmis seurusteluun, mutta mikään ei estä, etteikö hän sitä myöhemmin olisi. Kunnioita joka tapauksessa toisen tuntemuksia.

      Mielestäni voit ihan hyvin odotella ja "rauhoittua". Katsella hieman kauempaa tilannetta. Miksi teidän pitäisi "seurustella". Seurusteluhan on vain ihmisten kehittämä käsite, joka on kovin monimerkityksinen. Ehkä kumppaniehdokkaasi kaipaa tilaa itselleen vielä. Elä sinä puolestasi tässä päivässä, nauti annetusta hetkestä.

      Jos ja kun sinusta alkaa tuntumaan, että haluat kumppaniehdokkaasi kanssa edetä suhteessanne "vakavammalle" tasolle, niin puhu! Kysy! Keskustele! Ajatuksien lukeminen ei useimmilta meistä suju - ainakaan parisuhteen alkumetreillä.

      Muutoinkin, puhukaa ihmiset toistenne kanssa, niin ei tarvitse keskustelupalstoilla arvailla syitä ja seurauksia.

      • Mars

        avautuminen ja hylätyksi tuleminen pelottaa kamalasti.


    • Olen tapaillut erästä miestä kohta 2 vuotta. Olemme nähneet vähintään kerran viikossa, vaikka asumme ja opiskelemme eri kaupungeissa. Olemme harrastaneet seksiä alusta asti myös. Emme tapaile muita, eli mielestäni tämä on seurustelua. Mies ei vaan tahdo, että käytän sanaa "seurustelu", ja jos joku kysyy, olenko hänen tyttöystävänsä, hän sanoo että olen vain ystävä. Minusta tämä on hieman outoa, ja olen sen kertonutkin hänelle. Hän sanoo, ettei tahdo vielä sitoutua! Mitä ihmettä, eikös tämä sitä ole? Ihan sama se on, miksi sitä kutsuu. :)

      • voi ahdistaa

        Joitain ihmisiä sana "seurustelu" voi ahdistaa,kumma kyllä.Ja kaikki on ihan hyvin,kun ei koko seurustelusta puhuta mitään.Hän voi silti muuttaa vielä mielensä jossain vaiheessa,nyt saattaa vaan olla sellainen "seurustelukammo"-vaihe menossa.
        Tsemppiä! :)


    • Blonde74

      Minusta tapailu on jollain tavalla "ei-niin-sitovaa"; sellaista silloin tällöin tapahtuvaa "hengailua". Ei haluta tai olla vielä valmiita sitoutumaan vakavammin eli seurustella. Tapailun aikana saatetaan jopa puhua "hoidosta" ja ei välttämättä olla valmiita esittelemään kumppania vielä lähisukulaisille jne. Säännöllinen tapailu edellyttää kuitenkin omasta mielestäni sitä, että muita ei tapailla, ellei sitten erikseen sovita asiasta.

      Seurustelu on tapailua vakavampaa ja sitoumus. Siitä mielestäni olisi hyvä sopia, ainakin jollain tavalla. On siis hyvä, että molemmat osapuolet tietävät missä mennään. Seurustelussa tavataan yleensä säännöllisesti, seksi tulee viimeistään mukaan, harrastetaan yhdessä kaikkea, esittäydytään toisen lähipiirille ja julkisesti voi puhua toisesta tyttö/nais/poika/mies -ystävänä.

    • ON......

      Yhdessä oloa/vietetään yhdessä aikaa ja sovitaan yhteiset pelisäännöt!

    • Kiireinen opiskelija

      Mä lasken seurusteluksi sen että ei tapailla muita "siinä mielessä"... Koska vanhat kaverit ei saa unohtua seurustelun lomassa ja yleensä kaikilla on sekä miehiä että naisia kavereinaan. Nykypäivän seurustelusta vaan tehdään vaikeaa. Tuntuu että nykyelämän kiireinen elämänrytmi pilaa mahdollisuuden kunnon seurustelusuhteelle, etenkin jos on pitkät välimatkat. Eikös olis ihanteellista tutustua toiseen joka asuu lähellä sekä josta on kiinnostunut ja se tunne on molemminpuolista? Tuntuu et liian nopeasti mennään yhden katon alle... Ite joskus sen tehneenä tiedän että ei se välttämättä kestä, mutta onneksi on poikkeuksia =)
      Jos on moraali ja luottamus kohdallaan, mikään ei vaaranna seurustelua ja luonnollinen jatkumo on yhteenmuutto; mikä se aikamääre on, sen tuntee vaan itse sisimmässään! Luottamus, rehellisyys, kunnioitus ja rakkaus - mitä sitä ihminen muuta tarviikaan =)

    • ole seurustelua

      seurusteluun ei kuulu seksi heti alusta asti, v*tun pukki!

    • seurustella

      pussailu on seurustelua. Hihihihii tsihihihi

    • Koti-kauppamatkailmiön kulu...

      Käyn vanhan kaverini kanssa Alepassa melkein joka päivä ostamassa sapuskaa nauraen kaikessa suhteessa esiintyvälle epäonnelle. Me varmaankin seurustellaan :SSSSSSS Aika perseestä

    • Todellakin tässä juuri sain kokea mieheltä tällaisen että olimme vuoden tapailleet ja hommasimme koiran. Sen takia olin hänen luonaan 4viikkoa kun koira arasteli häntä.
      Yhtä äkkiin hän ilmoitti hei en ole valmis vakavaan suhteeseen. Hmmmm ARVATKAA MILTÄ TUNTUI!
      1wee tuhlannut rakkautta ihmiseen joka ei välitäkkään minusta.
      Oikeesti eikö suhde ole jo vakavaa kun tapailee pitkään ja on ollut sängyssä jo usein??

      • emma

        Tapailu on mielestäni alkuvaihetta, tavataan muutaman kerran katsoen /tutustuen onko halukas kunnolla seurustelemaan . Tapailu voi myös olla sitä, että selkeästi vain ystävänä joskus tapaillaan ja vietetään aikaa yhdessä.

        Seurustelussa on jo kyse sopimuksesta , missä kumpikin osapuoli tietää ,että nyt vain me kaksi tutustumme toisiimme ja ns. muita ei päästetä väliin. Seurustelu kertoo jo siitä, että on halukas tutustumaan toiseen ns. tosi tarkoituksella. Mielipiteeni on, että kun /jos on jossain määrin fyysistä läheisyyttä, niin se muuttaa jo tapailun seurusteluksi.. eli tulee vastuu mukaan.


    • ex.vartija

      Seurustelu on sellaista kun laittaa pippelin pimppiin useammin kuin yhden kerran eri viikkoina.

    • minä vaan

      Kyllä seurusteluun kuuluu vain kaksi osapuolta. Itse en ole ikinä tapaillut kuin yhtä miestä kerrallaan.

    • ladylover

      Minusta seurustelu alkaa vasta kun kaksi ihmistä päättää sen yhdessä. Tilanne täytyy selvittää, ettei toinen tule loukatuksi. Itse en ainakaan osaisi tapailla jotakin ilman että olisi mietitty yhdessä mitä tää on. Itse aloin nelisen vuotta sitten seurustella, kun oltiin nähty parin viikon ajan ihan kavereina ja sitten päätettiin yhdessä, että aletaan seurustella.

    • olen

      elänyt elämääni 19 vuotta, ja ilman seksiä. Seurustelen eikä minulla ole haluja harrastaa seksiä. Sen aika tulee sitten ajallaan.

      Tahdon tutustua ihmiseen ja elää tavallista arkea hänen kanssaan - siten oppii tuntemaan toista.

      Aluksi kaikki oli tapailua, mutta kun on tunteita pelissä ja tykkää toisesta paljon, se muuttui äkkiä seurusteluksi.

    • Anne-Marie

      Tapailu on sitä pakollista ravintolaan viemistä, tylsien elokuvien katsomista ja satunnaista seksiä.
      Seurustelua homma on sitten kun toistuvasti paneskellaan, ei enää kiksautella muita ja uskalletaan vaikka jo pieraistakin toisen kuullen.

    • Jaa olisi hyvin mielenkiintoista lukea jostain sanakirjasta sanalle "seurustelu" oikea määritelmä ja myös miten esim. ihmisten elämisen historiassa on ajateltu ja kasitelty sanaa "seurustelu". Jos tuon ottaa itselleen selville, voi myös loogisesti päätellä mitä kaikkea se tarkoittaa.

      Itse ajattelen seurustelun olevan toiseen tustustumista kahdella eri tavalla:
      Ystävänä tai puolisona. Noita kahta ei voi saada, jos ei puhu, keskustele ja leiki. Ja noita kahta eri ihmistä yleensä tapaa hyvin usein.

      Jos vain tapailee jotakuta, hän on vain kaveri, jolle ei voi purkaa kaikkea tai ei ole halua näyttää tunteitaan toiselle ja salataan paljon asioita ja yhteinen keskustelu on hankalaa tai leikillistä feikkiä.
      Tapailusta voi oppia paljon itsestään ja ehkä jotkut tapailevat vain rohkaistaaksen itseään tai he kokeilevat rajojaan tai he täyttävät hetkellisesti omia toiveitaan.

      Itse en ole seurustellut paljoa. Olen ollut yksinäni jo jonkin aikaa ja oivalsin että yksin olemisen aikana voi valmistautua tulevaisuuteen pohtimalla eri elämän asoita ja tilanteita, kuten esim. puoliso, kaveri, ystävä, avoliitto vai avioliitto, lapsia/ei lapsia....
      voi jo periaatteessa kokeilla pelkästään miettimällä hiljakseen mitä elämältään haluaa, ennen kuin sotkee koko tulevaisuuden pelkastaan arvaamalla.

      T. liikaa kouluttautunut :p

    • jeepsaakeekka

      Seurustelu on tapailua ja tapailu on seurustelua, ei edes mitään väliä ketä tapailee.. kavereita, ystäviä, opettajia, jumalia, ihan kaikkia.. Kaikenlainen oleskelu toisen kanssa on seurustelua. Tää mitä nyt täällä ihmiset tekee, vois kutsua sitäkin seurusteluksi.

    • Mustasurma40

      mun mielestä kun tapaillaan toista osapuolta ei edellytä että sitten tapaillaan muita..jos näin niin se on sit toisen pettämistä ja mä en henk.kohtasesti salli sitä

    • eki-89

      moi! seurustelu tarkkoittaa sitä että siinä suudellaa tai mennä sänkyy ja heitettään vaateet pois ja nuolaa toisia ja panee toisia se tarkkoittaa seurustelu

    • ...............

      Mielestäni tapailun voi jakaa johonkin seuraavista:

      -Kaveripohjainen tapailu-
      Ollaan vain kavereita eli ei seksiä tai muuta läheisyyttä. Kokemuksien mukaan toisella osapuolella kuitenkin yleensä muita suunnitelmia toisen varalle.

      -Vakipano-
      Tapailun tarkoitus on seksi. Ei tunteita mukana.

      -Seksisuhde/vapaa suhde-
      Tunteita mahdollisesti mukana, mutta toiselle seksi on silti tärkeintä. Ei ole sovittu sitoutumisesta.

      -Seurustelusuhde-
      Klassista seurustelua, eli mukaan kuuluu sitoutuminen yms.

    • Seurustelu muodostuu yhteisestä sopimuksesta. Sitten kun tunteet alkavat syventyä. Pelkkä seksi ei vielä tarkoita seurustelua. Edetkää rauhassa, tutustukaa toisiinne ja sitten huomaatte, että onko tarvetta enää kuikuilla muualle ja voitte sitoutua toisiinne.

    • uodsgflpftg

      ...nainen on keittiössä ja mies olohuoneessa.

      • Lainelautailevanlehmänmahar...

        Toi kuulostaa ennemminki avioliitolta. Seurustellessa ollaa viel yhdessä, makuuhuoneessa...


    • tokihan

      se sitten on seurustelua, jos toinen pyytää, ettei tavata muita ja toinen suostuu pyyntöön...

      Sinänsä seksin harjoittaminen ei ole seurustelua eikä sido mihinkään... tiedätpä partnerin henkilöllisyyden tai et... siinä jotkut kokemattomat - tytöt - voi mennä harhaan... joten kantsii harkita kenelle antaa...

    • 5-kymppinen nainen

      Minun nuoruudessani seurusteluksi luettiin kaikki ne suhteet, jotka oli päivänvalossa. Tapaatteko ketään muita, paitsi keskenänne kahden. Jos viimemainittu, niin olisikohan naisen puolelta kyse vain seksin tarpeen tyydyttämisestä. Kyllä naisilla se tarve on ollut kautta aikojen, vaikka vasta viime vuosikymmeninä tuo on tiedostettu julkisesti sitten Rooman ajan jälkeen.

    • että en

      Tuumataan, että en ainakaan itse tajunnut, että toinen koki meidän seurustelevan, koska itse en pitänyt sitä sellaisena, koska asiaa ei kutsuttu ääneen sellaisella nimellä...

    • että --- ,,, --- ^^^ ;;;

      Tuumaan, että olis teidän varmaan hyvä sanoa ääneen toisillenne, että me nyt seurusteellaann... koska en tiedä, onko se teille kummallekin selvä asia ja vaikka onkin, oletteko yhtä mieltä ehdoista... jos sellaisia kumpikaan asettaa... ja jos ehtoja ei aseteta niin sitten sekin tehdään selväksi, saako tapailla muita samaan aikaan... sekin kun jonkun muelestä on ok seurustelun aikana...

      ei tiätty ihan perinteisen kuvion mukaan ja ei kuulosta ihan täysillä suhteeseen paneutumiselta, ellei sitten lähtökohta olekin ihan joku toinen kuin ihan perinteinen 1:1 - niitäkin kun on... siten, että kaikki osapuolet tietävöt, tai sitten että vain osa osapuolista tietää jossa tapauksessakin kaikki voivat olla hyvin tyytyväisiä.

      Mutta tämä ei koske tietenään nuoria ja niitä jotka vääntävät lapsia maailmaan.

      Definitely not better this way...

    • Ol skool playa

      Kuulostaa vähä siltä että tuo nykynen tyttöystäväsi, jonka kanssa nyt olet seurustellut jonkin aikaa, ei tajua, mitä seurustelu on. Tai sitten hän tapailee muita ettekä vaan oo tajunneet sopia asiasta. Keskustelkaapas suhtestanne ensi kerralla ja jättäkää seksi vähemmälle yhdeksi viikonlopuksi.

      Seurustelu on sitä, että KATSOTAAN, voisiko yhteiselosta tulla mitään. Se on toisiinsa tutustumista, hengailua. Seurustella voi vähän aikaa tai vuosia ennen päätöstä ottaa askel parisuhteeseen, jossa jo jaetaan kaikki tulevaisuudenkin suunnitelmat yhdessä ja asutaankin saman katon alla jos mahdollista.

      Jotenkin tuntuu, että tyttöystäväsi pitää seurustelua, kuten sanoit vakavana, ja jonain semmoisena, missä ajatellaan että "enää ei kokeilla vaan nyt yritetään pysyä yhdessä ja panostetaan". Kyllähän sekin kuuluu PIDEMMÄLLE EDENNEESEEN seurusteluun, mutta kyllä se kokeileminenkin on seurustelua, jos ei kerta deittailla muitten kanssa.

      Saman katon alla seurustelevat ovatkin sitten avopareja tai aviopareja. Kihlauksenkin merkitys on nykyään hämärtynyt ihmisiltä paaaahan kerran. Kihlat on kautta aikain ostettu silloin, kun halutaan luvata toiselle, että "hei, me mennään kohta naimisiin ja se on jämpti". Mutta nykyään kuulee parien "menneen kihloihin", mutta naimisiin eivät aio mennä.

      Ymmärrän kyllä, etteivät kaikki halua naimisiin esimerkiksi lakijuttujen takia. Kihlaus mielletään tällöin tavallaan parisuhteen sinetiksi, mutta väärä termi se kihlaus kyllä on. Sille vain ei ole jaksettu keksiä muuta nimeä. Eihän tällä ole mitään merkitystä muuten, mutta me kihlausta lupauksena avioliittoon pitävät emme pidä siitä, että kihlaus käsitteenä on kärsinyt valtavan inflaation! Kun sanon menneeni kihloihin, tahdon, että ihmiset tietävät sen, että se on vain välivaihe, lupaus, ja että häät on kohta tulossa, lakisotkujen riskit rakkauden varjolla aiotaan ottaa ja sietää toista loppuikä.

    • sä voit olla

      Kyllähän sä voit olla tuota mieltä, kunhan olet tehnyt sen selväksi toiselle. En sitten vaan tiedä, mitä tekisit, jos saisit toisen tietää rikkoneen sopimusta... luultavasti antaisit anteeksi ja jatkaisitte, hän tekisi sen taas, ja antaisit taas anteeksi jne. ja rakastaisit häntä lopun elämääsi ja olisit silti onnellinen, näin uskon. Ja se toinenkin olisi onnellinen.

    • muuta kuin

      En tuumaa mitään muuta kuin että jos asiaa ei puhuttu selväksi, ja jos toinen jää kiinni, niin teillä on ongelma.

      Jos asiasta ei olla yhtä mieltä, voiko seurustella. Voi, kunhan toisen pokka pitää, eikä tule tarvetta kertoa, mitä kulissien takana tapahtuu, toiselle. Ihan mahdollista, muttei kai suositeltavaa. Tai miksipä ei, jos jonkun kantti kestää.

    • ellei säännöistä

      Onhan siinä ongelma, ellei säännöistä olla yhtä mieltä tai jollei se joka rikkoo jotain ns. sovittua, osaa salata sitä tarpeeksi hyvin... tai jos joku typerys katsoo aiheelliseksi valistaa sitä, jonka sääntöjä ns. loukataan, vaikka ilman muiden asiaan puuttumista kaikki osapuolet voisivat olla niin mahdottoman tyytyväisiä...

    • että seksi ja seurustelu

      Tuumaan että seksillä ja seurustelulla ei välttämättä ole mitään tekemistä keskenään, ellei ole uskovainen, koska seksi on perustarve.

      Ja kysymys on vain siitä, kenen kanssa sen tyydyttää, ei siihen ole vain yksi kumppani mahdollinen; tuohon on täysin kuolleena syntynyt ajatus.

      Eli parisuhdeongelma: kenen kanssa ikuisesti hyvää seksiä ja henkistä yhteenkuuluvuutta. Tai no seksin voi jättää vähemmälle, jos fysiokogia tms. ei tee sitä mahdolliseksi, mutta silloinkin täytyy käyttää tervettä järkeä, on vaihtoehtoisia keinoja, jos kuitenkin muuten menee lujaa.

      Haluako tietää enemmän. Arvelen, että et...

    • voit vaatia

      Totta kai voit vaatia sitoumista Sinuun. Erilaisia parisuhteita on olemassa. Ja jos joku ilmoittaa päin naamaa, ettei sitoudu, niin eihän se oo sun kamaa. Sori, sitten sun täyttyy ettiä uus. Muta et varmaan oo noin ahdaskatseinen, jos kuitenkin harrastat seksiä, etkä ihan ensimmäistä kertaa, arvelen, vain katsisko sunkin laajentaa repertuaaria.

      Viisaampi vaan tekis niin, että jos ensisijaisesti haluais olla sun ja muidenkin kanssa, niin pitäis huolen, ettet sais tietää muista.

    • Seurustelu on sitä kun yhdessä sovitaan että seurustellaan eikä tapailla muita.

      • Mars

        ymmärrä, miksi ja miten voi tapaillaa muita, jos on jo kumppani, olisi kyse seurustelusta tai muusta intiimisuhteesta.

        Nainen 52v.


    • nemin

      Tämän päivän Nemin mukaan sitten ainakin vaan lesboseksi olisi mahdollista, koska suurin osa hammaslääkäreistä on naisia - vai meneekö tulkinta nyt jotenkin väärin. Suomi24 haluaa siis vain homo-/lesbosuhteita.

      Vai onko kyse m/s-seksistä... kertokaa jo... toimitus...

    • kerran_..

      näette toisianne 2 krt viikossa, ja käsitin ettette tapaile muita??
      niin eikö ole sitten sama miksi sitä kutsutte? kutsukaa kumpikin miksikä lystäätte, ja katsokaa mihin johtaa:)

      en näe tässä muuta ongelmaa kuin sen, että jos toinen pitää sitä "vain" tapailuna, niin tapaileeko hän myös muita samaan aikaan? jos näin ei ole, ja yhdessäolonne tuntuu hyvältä, niin älä tee suurta numeroa siitä miksi hän kutsuu yhdessäoloanne. kyllä se aikanaan selviää muuttuuko tapailunne vakavaksi:)

    • että on parempi

      Tuumaan että on parempi puhua asiat halki heti kuin muutaman vuoden kuluttua malliin `Juliet and"

      Jos ei siitä ole mitään tullakseen, ei auta kuin ottaa lusikka kauniiseen käteeen ja ottaa the second best... näin neuvoo konservatiivit ja kai viisaat - miten neuvoo radikaalit...? Kuinka useesti voi rakastua... jotkut idiootit on päättäny että vain kerran, jotkut viisaammat tajuu että useesti, mutta että ne kerrat voi olla aivan erilasia

      ja ennen kaikkea näyttää aivan erilaisilta yhteiskunnan silmin...

    • moi Mika ja IMT

      Uskotteko tosiaan olevanne oikeassa / Do you really think that you know what is best for everyone - in your honest opinion - I think that you overestimate your skills - oonpa aika varma, että meette jokseenkin harhaan... ei oo tieteellistä näyttöä ja tää on todistettu tieteellisesti, sori.

    • vintageman

      Mun mielestä seurustelua on se että nussitaan vaan koko ajan

      • viisauden ihme

        jos käytät sanaa nussia .. naisen kanssa ..mene ja pane sikaa................. ei kuulu sitä sanaa käyttää................ se on eläimellistä
        NAINEN


    • Kehoitan keskustelemaan asiasta kumppanisi kanssa. Jokaisella nimittäin on omat käsityksensä asiasta. Itse seurustelin (nähtiin joka päivä, siis melkein asui mun luona) kolme kuukautta tyypin kanssa, muta mua alkoi ahdistaa enkä halua olla kahlittu vain yhteen ihmiseen, joten nyt teen mitä teen, eikä toinen vieläkään tiedä että emme ole yhdessä, joten kehoitan keskustelemaan kumppanisi kanssa. Oikeesti, en halua muita samanlaiseen tilanteeseen missä itse olen.

    • m.erkki

      Tapaileeko hän muita? Jos näin on niin,olet silloin ns fuckbuddy. Puhu. Valitse nykyinen tapa tai sitten lopetat suhteen. Ajattelet kuitenkin niitä muita mahdollisia kumppaneita, eikö? Kannattaako sen takia mieltään pahoittaa.

      • JustThinking

        Kakskytviisvuotiaalle ohjeeksi:

        1. Jättäkää seksi vähemmälle ja tehkää yhdessä jotain MUUTA
        2. Puhukaa ja tutustukaa oikeasti toisiinne selvittäkää sovitteko OIKEASTI toisillenne
        3. Selvittäkää, mitä seurustelu/tapailu merkitsee kummallekin osapuolelle
        4. Osoita tykkäämistäsi muillakin tavoilla kuin seksillä
        5. Älä tukahduta toista seurusteluvaatimuksilla, mutta mieti kuinka pitkään olet valmis jatkamaan nykyisen kaltaisella tavalla
        6. Puhukaa
        7. Keskustelkaa
        8. Jutelkaa


      • kokemusta puhumattomuudesta
        JustThinking kirjoitti:

        Kakskytviisvuotiaalle ohjeeksi:

        1. Jättäkää seksi vähemmälle ja tehkää yhdessä jotain MUUTA
        2. Puhukaa ja tutustukaa oikeasti toisiinne selvittäkää sovitteko OIKEASTI toisillenne
        3. Selvittäkää, mitä seurustelu/tapailu merkitsee kummallekin osapuolelle
        4. Osoita tykkäämistäsi muillakin tavoilla kuin seksillä
        5. Älä tukahduta toista seurusteluvaatimuksilla, mutta mieti kuinka pitkään olet valmis jatkamaan nykyisen kaltaisella tavalla
        6. Puhukaa
        7. Keskustelkaa
        8. Jutelkaa

        Just Thinking oot tavallaan oikeassa ja tavallaan et, sillä yksinkertainen tosiasia on se, että kaikki eivät puhu, keskustele, juttele...eikä ketään voi pakottaa tai väkisin saada keskustelemaan.Se ON todellakin avain lukkoihin...mutta me ihmiset ollaan vaan niin erilaisia...toiset puhuvat kaiken, toiset elävät kuoren alla!

        Onnea kuitenkin kaksvitoselle..kävi niin tai näin...kyllä sitä jonain päivänä löytää sukulaissielunsa, usko pois :)


      • JustThinking
        kokemusta puhumattomuudesta kirjoitti:

        Just Thinking oot tavallaan oikeassa ja tavallaan et, sillä yksinkertainen tosiasia on se, että kaikki eivät puhu, keskustele, juttele...eikä ketään voi pakottaa tai väkisin saada keskustelemaan.Se ON todellakin avain lukkoihin...mutta me ihmiset ollaan vaan niin erilaisia...toiset puhuvat kaiken, toiset elävät kuoren alla!

        Onnea kuitenkin kaksvitoselle..kävi niin tai näin...kyllä sitä jonain päivänä löytää sukulaissielunsa, usko pois :)

        Tämä on ehkä vähän offtopic alkuperäisen kysyjän ongelmaan nähden, koska hän ei käsittääkseni ilmaissut, että puhumattomuus olisi ensisijainen ongelma parisuhteessa. Vai jäikö minulta jotain viestejä lukematta.

        Mutta puhumattomuudesta yleisesti:

        Meitä ihmisiä on erilaisia. Toiset puhuvat, toiset eivät. Kaikki eivät ilmaise itseään sanallisesti, pitää paikkansa. Joku saattaa jopa ahditua puhumisesta tai siihen "pakottamisesta".

        Tällöin miettisin, että
        - mistä keskustelemattomuus johtuu?
        - mitä puhumattomuus kertoo henkilöstä, parisuhteen tilasta?
        - onko kyseessä henkilön luonne, opittu tapa tmvs?
        - miten henkilö muutoin ilmaisee itseään?

        Lisäksi on hyvä pohtia, että
        - millaisen parisuhteen haluaa?
        - minkälaisen merkityksen itse keskustelulle asettaa?
        - tarvitaanko ehkä ulkopuolista apua?

        On hyvä...
        - kannustaa ja rohkaista kumppaniaan keskusteluun
        - pohtia vaihtoehtoisia tapoja tunteiden ilmaisuun (esim. kirjoittaminen)
        - pohtia omaa rooliaan parisuhteessa sekä rooliaan keskustelijana. Voiko toisen puhumattomuus johtua esim. omasta keskustelutyylistä? Tuomitsetko liikaa toisen mielipiteitä?
        - pyrkiä keskusteluun rennossa ilmapiirissä

        Kun toinen sitten puhuu jotain
        - kuuntele tuomitsematta
        - älä ota toisen mielipidettä liikaa itseesi
        - muista antaa toiselle aikaa!

        Mikään ei tietenkään ole näin yksinkertaista, mutta hiljaa hyvä tulee.


      • JustThinking
        JustThinking kirjoitti:

        Tämä on ehkä vähän offtopic alkuperäisen kysyjän ongelmaan nähden, koska hän ei käsittääkseni ilmaissut, että puhumattomuus olisi ensisijainen ongelma parisuhteessa. Vai jäikö minulta jotain viestejä lukematta.

        Mutta puhumattomuudesta yleisesti:

        Meitä ihmisiä on erilaisia. Toiset puhuvat, toiset eivät. Kaikki eivät ilmaise itseään sanallisesti, pitää paikkansa. Joku saattaa jopa ahditua puhumisesta tai siihen "pakottamisesta".

        Tällöin miettisin, että
        - mistä keskustelemattomuus johtuu?
        - mitä puhumattomuus kertoo henkilöstä, parisuhteen tilasta?
        - onko kyseessä henkilön luonne, opittu tapa tmvs?
        - miten henkilö muutoin ilmaisee itseään?

        Lisäksi on hyvä pohtia, että
        - millaisen parisuhteen haluaa?
        - minkälaisen merkityksen itse keskustelulle asettaa?
        - tarvitaanko ehkä ulkopuolista apua?

        On hyvä...
        - kannustaa ja rohkaista kumppaniaan keskusteluun
        - pohtia vaihtoehtoisia tapoja tunteiden ilmaisuun (esim. kirjoittaminen)
        - pohtia omaa rooliaan parisuhteessa sekä rooliaan keskustelijana. Voiko toisen puhumattomuus johtua esim. omasta keskustelutyylistä? Tuomitsetko liikaa toisen mielipiteitä?
        - pyrkiä keskusteluun rennossa ilmapiirissä

        Kun toinen sitten puhuu jotain
        - kuuntele tuomitsematta
        - älä ota toisen mielipidettä liikaa itseesi
        - muista antaa toiselle aikaa!

        Mikään ei tietenkään ole näin yksinkertaista, mutta hiljaa hyvä tulee.

        Vielä:

        Parisuhde itsessään on haastavaa, sillä toisen ihmisen kanssa saman katon alla. Jollei tiedä, mitä toisen pään sisällä tapahtuu, syntyy helposti väärinymmärryksiä ja ongelmia, joista voi kasvaa iso vyyhti. Ongelmien syitä ja seurauksia voi olla vaikea jälkeenpäin selvitellä. Puoliso voi jäädä ”vieraaksi”, jollei keskusteluyhteys toimi.

        Kiinnittäisin huomiota myös puhumattoman puolison ”tahtotilaan”. Onko hän halukas setvimään ongelmia? Ymmärtääkö hän keskustelun merkityksen? Lienee hyvä kertoa puhumattomalle, jos keskustelemattomuus tuntuu itsestä pahalta.
        Puhumisen/ keskusteluyhteyden luominen kannattaa tehdä rennossa tilanteessa. Heti ei tarvitse sanoa kaikkea, voi aloittaa pienestä. Joskus toinen saattaa avautua, kun itse muistaa hiljentyä, olla tuomitsematta ja osoittaa välittävänsä.

        Voi myös harkita kysyvänsä, että miksi henkilö kokee puhumisen vaikeaksi?

        Ääneen voi hyvä olla sanoa, että arvostaa toisen mielipiteitä. Heti ei kannata rynnätä tuomitsemaan toisen sanomaa, vaan kuunnella.

        Eli puhumisen tärkeyden lisäksi korostan KUUNTELEMISENtaitoa!


      • Nimetön
        JustThinking kirjoitti:

        Kakskytviisvuotiaalle ohjeeksi:

        1. Jättäkää seksi vähemmälle ja tehkää yhdessä jotain MUUTA
        2. Puhukaa ja tutustukaa oikeasti toisiinne selvittäkää sovitteko OIKEASTI toisillenne
        3. Selvittäkää, mitä seurustelu/tapailu merkitsee kummallekin osapuolelle
        4. Osoita tykkäämistäsi muillakin tavoilla kuin seksillä
        5. Älä tukahduta toista seurusteluvaatimuksilla, mutta mieti kuinka pitkään olet valmis jatkamaan nykyisen kaltaisella tavalla
        6. Puhukaa
        7. Keskustelkaa
        8. Jutelkaa

        Hyviä neuvoja nuorelle miehelle annoit Justthinking :) Siinä on oppimista meille muillekin!


    • Nimetön

      Suhteenne on selvää seurustelua. Hän vain ei ole varma suhteestanne. Olet saanut varoituksen että kun sopivampi tulee kohdalle niin hän vaihtaa toiseen. Voihan olla että hän pitäisi mielellään ns. kavereita, siis useampia yhtä aikaa. Tärkeintä on ettet suostu tähän. Neuvoisin puhumaan asiasta suoraan. Kannattaako sinun itseäsi tuhlata häneen kun ei kerran ole vakavissaan. Se tuntuu pahalta mutta ajan mittaan huomaat että teit oikean ratkaisun.

    • Reissumies

      Jos tämä tytsy ei oo susta vakavammin kiinostunut 1kk seurustelun jälkeen niin unohda koko juttu, oli sitten petihommat miten hyviä sen kans tahansa.Hukkaat aikaasi. Tee homma selväsi muijan kaa missä mennään.Jos ei ole järkevää kommunikaatiota tee heti lopulliset bänät.

      Jos muija ei ole hulluna sinuun muutekin kuin vain petihommissa niin suhteesta ei tule mitään muuta kuin Vitutusta

      • Mars

        on totta...


    • Peppilotta.....

      Ite oon samankaltaisessa tilanteessa ollut usein. Jos toinen on epävarma edes suhteen alkamisesta niin tapailuahan se on. Joillekin seurustelusuhde kuulemma on sitä että täytyy kavereiden hyväksyntä saada tms. Varsinkin jos nuoremman kanssa kokeilet onneasi. Itse olen tällä hetkellä samassa tilanteessa. Yhden pojan kanssa tapaillut kk, n. 2 kertaa viikossa. Tuntuu että haluaisin siihen kohtaan jossa antaa itselleen luvan jo luottaa. Toisaalta 2 kertaa viikossa on kuitenkin niin vähän että varsinkin se että jos ei ole se kiireisempi osapuoli. On aikaa ajatella ja ehkä romantisoidakin. Johon siis se toinen osapuoli ei ole ehtinyt laittaa edes aikaa!

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7060
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      30
      2741
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2313
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      87
      1996
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      14
      1717
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1515
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1397
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1361
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1298
    Aihe