Kuka on oikea juutalainen?

vai kuis on?

Room.2:17. Mutta jos sinä kutsut itseäsi juutalaiseksi ja luotat lakiin ja Jumala on sinun kerskauksesi
18. ja tunnet hänen tahtonsa ja, opetettuna laissa, tutkit, mikä parasta on,
19. ja luulet kykeneväsi olemaan sokeain taluttaja, pimeydessä olevien valkeus,
20. ymmärtämättömien kasvattaja, alaikäisten opettaja, sinulla kun laissa on tiedon ja totuuden muoto:
21. niin sinäkö, joka toista opetat, et itseäsi opeta; joka julistat, ettei saa varastaa, itse varastat;
22. joka sanot, ettei saa tehdä huorin, itse teet huorin; joka kauhistut epäjumalia, kuitenkin olet temppelin ryöstäjä;
23. joka laista kerskaat, häväiset lainrikkomisella Jumalaa?
24. Sillä "teidän tähtenne Jumalan nimi tulee pilkatuksi pakanain seassa", niinkuin kirjoitettu on.
25. Ympärileikkaus kyllä on hyödyllinen, jos sinä lakia noudatat; mutta jos olet lainrikkoja, niin sinun ympärileikkauksesi on tullut ympärileikkaamattomuudeksi.
26. Jos siis ympärileikkaamaton noudattaa lain säädöksiä, eikö hänen ympärileikkaamattomuutensa ole luettava ympärileikkaukseksi?
27. Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.
28. Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu;
29. vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.

18

772

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LEARSI

Mitä sinä oikein ajat takaa, oletko kateellinen
      noin suuresti, kun joillakin on valitun kansan mantteli kannettavanaan.

Ei se mantteli kovin kevyt ole ollut, kiitos muun muassa juuri tämän Paavalin, joka Juutalaisvihalle rakensi uuden uskonnon ja uuden Jumalan, jonka palvojiin sinäkin kuulut.
      Viha on suurin liikkeellepaneva voima, eikö vain.

Mutta:

Herra käy tuomiolle kaiken lihan kanssa
      tulella ja miekallaan.
      Jotka pyhittäytyvät ja puhdistautuvat
      puutarhamenoja varten,
      SEURATEN MIESTÄ, joka on heidän keskellänsä
      jotka syövät sianlihaa
      ja muutainhottavaa sekä hiiriä
      NIISTÄ KAIKISTA TULEE LOPPU.
      Minä tunnen heidän ajatuksensa ja tekonsa.
      Aika tulee, että minä kokoan kaikki kansat ja kielet, ja he tulevat ja näkevät minun kunniani.

Onkohan nuo puutarhamenot ne karitsan häät, jonne kaikki on menossa, mitä Paavali sanoo, sinähän sen tiedät.

• peite

silmillä, kuin koko juutalaisten joukolla, tosin on sielläkin Messiaanisia juutalaisia, jotka elävät Uuden liiton mukaan, koskapa Vanha liitto on lähellä häviämistään. Jeesus Kristus täytti, täydensi lain ja uskon kautta Häneen samm syntimme anteeksi ja iankaikisen elämän. Mooseksen lain noudattaminen ei onistu sinulta, eikä keltään muultakaan, joten et voi lain kautta vanhurskaaksi tullakaan! Et koskaan ja milloinkaan pysty lakia täysin noudattamaan ja vain lain noudattajat vanhurskautetaan. Muta kun et onnistu, sinua ei tulla vanhurskautamaan. Tämä on Raamatun totuus.

• rebecca(ei kirjautuneena)
        peite kirjoitti:

silmillä, kuin koko juutalaisten joukolla, tosin on sielläkin Messiaanisia juutalaisia, jotka elävät Uuden liiton mukaan, koskapa Vanha liitto on lähellä häviämistään. Jeesus Kristus täytti, täydensi lain ja uskon kautta Häneen samm syntimme anteeksi ja iankaikisen elämän. Mooseksen lain noudattaminen ei onistu sinulta, eikä keltään muultakaan, joten et voi lain kautta vanhurskaaksi tullakaan! Et koskaan ja milloinkaan pysty lakia täysin noudattamaan ja vain lain noudattajat vanhurskautetaan. Muta kun et onnistu, sinua ei tulla vanhurskautamaan. Tämä on Raamatun totuus.

itseään tuolla tavalla korottaa - sille käy vielä huonosti, joten kuinka edes kehtaat "kristittynä" kirjoittaa tuollaista soopaa?

Uskotko todellakin että "joku taho" on syntisi sovittanut? katsos: "Se mitä kylvää - sitä myös niittää!". Itse sinä tekosi saat sovittaa...
        tiedoks vaan.

• LEARSI
        peite kirjoitti:

On ainakin selvä tietoisuus siitä, että kukaan toinen ei voi lakia täyttää toisen puolesta, eikä toisen syntejä sovittaa. se miten tässä sitten käy, ei kylläkään ole sinun päätettävissä.

Pidä vain huoli omasta sielustasi, kyllä juutalaiset itse pärjäävät ja minäkin.
        Loppujen lopuksi sinulla ei selvää suuntaa edes ole, milloin olet messiaaninen, milloin taas et,
        ja kolmanneksi taas jotain muuta, vähän samoin kuin KTS, ettette vain olisi sama persoona,
        niin epäselviä molemmat.

• näet
        rebecca(ei kirjautuneena) kirjoitti:

itseään tuolla tavalla korottaa - sille käy vielä huonosti, joten kuinka edes kehtaat "kristittynä" kirjoittaa tuollaista soopaa?

Uskotko todellakin että "joku taho" on syntisi sovittanut? katsos: "Se mitä kylvää - sitä myös niittää!". Itse sinä tekosi saat sovittaa...
        tiedoks vaan.

Jeremia:
        6:10 Kenelle minä puhuisin, ketä varoittaisin, että he kuulisivat? Katso, heidän korvansa ovat ympärileikkaamattomat, eivät he voi kuunnella. Katso, Herran sana on tullut heille pilkaksi, ei se heille kelpaa.

Jes.42:18. Te kuurot, kuulkaa, ja te sokeat, katsokaa ja nähkää.
        19. Kuka on sokea, ellei minun palvelijani, ja kuka niin kuuro kuin minun sanansaattajani, jonka minä lähetän? Kuka on niin sokea kuin minun palkkalaiseni, niin sokea kuin Herran palvelija?
        20. Paljon sinä olet nähnyt, mutta et ole ottanut varteen; korvat avattiin, mutta ei kuulla.
        21. Herra on nähnyt hyväksi vanhurskautensa tähden tehdä lain suureksi ja ihanaksi.

Jes.44;18 Eivät he tajua, eivät ymmärrä mitään, sillä suljetut ovat heidän silmänsä, niin etteivät he näe, ja heidän sydämensä, niin etteivät he käsitä.

Suljetut silmät ja suljetut korvat ovat tavattoman yleisiä kaikkien ihmisten keskuudessa.
        Herra avatkoon meidän ymmärryksemme ottaamaan ilosanoma vastaan! ;?)

• Enemmän se Mooses israelilaisia kurmuutti kuin Paavali konsanaan!

• LEARSI
        KTS kirjoitti:

Enemmän se Mooses israelilaisia kurmuutti kuin Paavali konsanaan!

meitä pitää " kurmuuttaa" aika ajoin, vai mitä.:)

• LEARSI kirjoitti:

meitä pitää " kurmuuttaa" aika ajoin, vai mitä.:)

>:o(

• vai kuis on?
        LEARSI kirjoitti:

On ainakin selvä tietoisuus siitä, että kukaan toinen ei voi lakia täyttää toisen puolesta, eikä toisen syntejä sovittaa. se miten tässä sitten käy, ei kylläkään ole sinun päätettävissä.

Pidä vain huoli omasta sielustasi, kyllä juutalaiset itse pärjäävät ja minäkin.
        Loppujen lopuksi sinulla ei selvää suuntaa edes ole, milloin olet messiaaninen, milloin taas et,
        ja kolmanneksi taas jotain muuta, vähän samoin kuin KTS, ettette vain olisi sama persoona,
        niin epäselviä molemmat.

Kyse onkin siitä, että Jeesuskin täytti lain omasta puolestaan.
        Kristityt ovat tehneet virheitä, mutta eivät Jeesuksen lukuun.
        Siksi juuri Jeesus ei sitouttanut muita itseensä ennen kuolemaansa, että hän ei olisi osallinen muiden tekoihin.
        Kun hänellä ei ollut mitään siteitä kehenkään lain edessä, ja loputkin katkesivat rangaistuskuolemassa, teki hänestä juuri sen mitä kristinusko opettaakin.
        Palstan isäntäväki Jeesusta arviodessaan liittää ilman laillisuusperusteita kristinuskon arvosteltavakseen Jeesuksen seuraajia tutkimalla, mutta se on Mooseksen lain mukaan perusteetonta.
        Ketään ei voida arvioida muiden tekemien virheiden kautta.
        Kun tutkimme Jeesusta näin, voimme todeta hänet syyttömäksi. Jeesus on perusjuutalainen . Ja kuinka monta häntä huonompaa juutalaiset tunnustavat juutalaisiksi ilman syntien laskemisia? Siitä näkökulmasta katsoen on tavattoman ristiriitaista , että Jeesusta vastaan on ylipäätään mitään moittimista.

• LEARSI
        vai kuis on? kirjoitti:

Kyse onkin siitä, että Jeesuskin täytti lain omasta puolestaan.
        Kristityt ovat tehneet virheitä, mutta eivät Jeesuksen lukuun.
        Siksi juuri Jeesus ei sitouttanut muita itseensä ennen kuolemaansa, että hän ei olisi osallinen muiden tekoihin.
        Kun hänellä ei ollut mitään siteitä kehenkään lain edessä, ja loputkin katkesivat rangaistuskuolemassa, teki hänestä juuri sen mitä kristinusko opettaakin.
        Palstan isäntäväki Jeesusta arviodessaan liittää ilman laillisuusperusteita kristinuskon arvosteltavakseen Jeesuksen seuraajia tutkimalla, mutta se on Mooseksen lain mukaan perusteetonta.
        Ketään ei voida arvioida muiden tekemien virheiden kautta.
        Kun tutkimme Jeesusta näin, voimme todeta hänet syyttömäksi. Jeesus on perusjuutalainen . Ja kuinka monta häntä huonompaa juutalaiset tunnustavat juutalaisiksi ilman syntien laskemisia? Siitä näkökulmasta katsoen on tavattoman ristiriitaista , että Jeesusta vastaan on ylipäätään mitään moittimista.

En minä ole nähnyt palstan isäntäväen jeesusta moittivan. Ylipäätänsä, täällä taitaa kristityt
        enemmän pulista.

Mutta sovitaanko, että rauha maassa, meidänkin kesken, vähän ilkeän sävyinen tuo minun edellinen viesti oli, joten anteeksi.. saanenko?

Jokainen voi seurata ihan ketä haluaa, kukin ymmärryksensä mukaan, minäkin...

• LEARSI kirjoitti:

En minä ole nähnyt palstan isäntäväen jeesusta moittivan. Ylipäätänsä, täällä taitaa kristityt
        enemmän pulista.

Mutta sovitaanko, että rauha maassa, meidänkin kesken, vähän ilkeän sävyinen tuo minun edellinen viesti oli, joten anteeksi.. saanenko?

:oD

• vai kuis on?
        LEARSI kirjoitti:

enemmän pulista.

Mistä puuttuu näyttö ja mihin suuntaan?
        Eihän Jeesuksen edes tarvinnut olla puhdas kuin Jumalan suuntaan.
        Ihan samoin perustein kuin muutkin juutalaiset.
        Tai ihan kuten sinä et minä.
        Kompa onkin siinä, että juutalaiset odottivat Jeesukselta sellaista MITÄ JEESUS EI OLLUT HEILLE VELKAA! Eli toisin sanoen, Älä himoitse toiselta sitä, mikä hänellä ei ole sinun omaasi.
        Jos me tutkimme liian suurta joukkoa Jeesuklsen yhteydessä, emme pääse näiden muiden tekemien syntien vuoksi asiassa yhtään mihinkään.
        Jeesusta arvioidessa ei voi eikä saa arvioida yhtäaikaa ketään muuta. Eihän minuakaan voi moittia siitä jos sinä vihasit äsken kauheasti minua, vai kuis on?
        Toki minä silti sinulle annoin anteeksi!

• ;-) niin kerta

Paavalin, eli Shaul Tarsiuksen tekstiä, tuon juutalaisen kiihkomielisen farisealaisen lahkon edustajan..

• vai kuis on?

En mielestäni sanonut yhtään mitään, vai sanoinko?

Siteerasin suoraan erästä juutalaista.
      Mikä hänen määritelmässään oli väärin?
      Voitko kohta kohdalta esittää kritiikkisi, vai kuis on?

• LEARSI

....että se on Paavali ja sinä olet kaivanut esille juuri Paavalin tekstit. Ymmärrätkö???

Jos et ymmärrä, niin pyydä sitä ymmärrystä ylhäältä lisää, sitä kyllä annetaan jos vilpittömästi anoo.

• vai kuis on?
        LEARSI kirjoitti:

....että se on Paavali ja sinä olet kaivanut esille juuri Paavalin tekstit. Ymmärrätkö???

Jos et ymmärrä, niin pyydä sitä ymmärrystä ylhäältä lisää, sitä kyllä annetaan jos vilpittömästi anoo.

1.Moos.2:4. Tämä on kertomus taivaan ja maan synnystä, kun ne luotiin. Siihen aikaan kun Herra Jumala teki maan ja taivaan,
        5. ei ollut vielä yhtään kedon pensasta maan päällä, eikä vielä kasvanut mitään ruohoa kedolla, koska Herra Jumala ei vielä ollut antanut sataa maan päälle eikä ollut ihmistä maata viljelemässä,
        6. vaan sumu nousi maasta ja kasteli koko maan pinnan.
        7. Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.
        8. Ja Herra Jumala istutti paratiisin Eedeniin, itään, ja asetti sinne ihmisen, jonka hän oli tehnyt.
        9. Ja Herra Jumala kasvatti maasta kaikkinaisia puita, ihania nähdä ja hyviä syödä, ja elämän puun keskelle paratiisia, niin myös hyvän- ja pahantiedon puun.

1:Moos.1:11. Ja Jumala sanoi: "Kasvakoon maa vihantaa, ruohoja, jotka tekevät siementä, ja hedelmäpuita, jotka lajiensa mukaan kantavat maan päällä hedelmää, jossa niiden siemen on". Ja tapahtui niin:
        12. maa tuotti vihantaa, ruohoja, jotka tekivät siementä lajiensa mukaan, ja puita, jotka lajiensa mukaan kantoivat hedelmää, jossa niiden siemen oli. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
        13. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, kolmas päivä.

Eli Aadam tehtiinkin kolmantena päivänä!!!!????

Ja kun luette eteenpäin, Eeva tehtiinkin 6. päivänä!!!!Vai kuis on?

Vertauskuvaa mistä???? En edes mieti ehdottaa .....

Näin joudumme päättelemään jos sovitamme asiat niin, että Raamattu on totta ja selittää itse itsensä, vai kuis on?

• LEARSI
        vai kuis on? kirjoitti:

1.Moos.2:4. Tämä on kertomus taivaan ja maan synnystä, kun ne luotiin. Siihen aikaan kun Herra Jumala teki maan ja taivaan,
        5. ei ollut vielä yhtään kedon pensasta maan päällä, eikä vielä kasvanut mitään ruohoa kedolla, koska Herra Jumala ei vielä ollut antanut sataa maan päälle eikä ollut ihmistä maata viljelemässä,
        6. vaan sumu nousi maasta ja kasteli koko maan pinnan.
        7. Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.
        8. Ja Herra Jumala istutti paratiisin Eedeniin, itään, ja asetti sinne ihmisen, jonka hän oli tehnyt.
        9. Ja Herra Jumala kasvatti maasta kaikkinaisia puita, ihania nähdä ja hyviä syödä, ja elämän puun keskelle paratiisia, niin myös hyvän- ja pahantiedon puun.

1:Moos.1:11. Ja Jumala sanoi: "Kasvakoon maa vihantaa, ruohoja, jotka tekevät siementä, ja hedelmäpuita, jotka lajiensa mukaan kantavat maan päällä hedelmää, jossa niiden siemen on". Ja tapahtui niin:
        12. maa tuotti vihantaa, ruohoja, jotka tekivät siementä lajiensa mukaan, ja puita, jotka lajiensa mukaan kantoivat hedelmää, jossa niiden siemen oli. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
        13. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, kolmas päivä.

Eli Aadam tehtiinkin kolmantena päivänä!!!!????

Ja kun luette eteenpäin, Eeva tehtiinkin 6. päivänä!!!!Vai kuis on?

Vertauskuvaa mistä???? En edes mieti ehdottaa .....

Näin joudumme päättelemään jos sovitamme asiat niin, että Raamattu on totta ja selittää itse itsensä, vai kuis on?

Jätitkö tarkoituksella sen kylkiluujutun pois, kun minulle vastasit, ei tästä tämän enempää,
        sinä alat oppia...:) Ystävä, älä nyt punastu..:)

• Hyvä,hyvä

On sentään jotain edistystä tapahtunut tälläki palstalla, kun sentään annetaan edes olla kyseinen raamatun paikka täällä. Minä, kun laitoin sen muutama kuukausi sitten ja vähän kysyin asiasta jotain, niin johan se kiireen vilkkaan poistettiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      144
      6232
    2. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      193
      3864
    3. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      31
      2741
    4. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      478
      2740
    5. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      201
      2365
    6. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      185
      2033
    7. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      134
      1495
    8. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      58
      1314
    9. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      37
      1294
    10. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      89
      1064
    Aihe