Jos museo-autot kielletään

niin hallitus kaadetaan

aivan varmasti ja anarkia valtaa koko Suomen!!

13

5299

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vihertäjä

      Tämä kieltohan on aivan selvä asia, tulee voimaan vuoden sisällä. Anarkiaa tämä ei varmasti aiheuta missää muodossa, luonnotuhoajia joita myös autoharrastajiksi kutsutaan, ei ymmärrä kukaan normaalilla järjellä varustettu ihminen.

      • XXF

        Taidat olla jotenski asiaa tuntematon kun noin epärealististisesti otat kantaa. Museoauto on ajoneuvo joka on hyväksytty sellaiseksi tarkan, normaali liikennekatsastuksen lisäksi, 72 kohtaa sisältävän katsastuksen jälkeen. Ajoneuvolla saa ajaa vain 30 päivää vuodessa. Ajopäivät ovat yleensä kesäaikaan jolloin polttomoottorin päästöt ovat pienimillään. Jos museoautot mitätöidään, niin eiköhän samalla voitais tuhota kaikki muukin museoitu tavara. Kaikki mitä on jäänyt menneiltä sukupolvilta meille. Vai Miten?????


      • mobilisti41
        XXF kirjoitti:

        Taidat olla jotenski asiaa tuntematon kun noin epärealististisesti otat kantaa. Museoauto on ajoneuvo joka on hyväksytty sellaiseksi tarkan, normaali liikennekatsastuksen lisäksi, 72 kohtaa sisältävän katsastuksen jälkeen. Ajoneuvolla saa ajaa vain 30 päivää vuodessa. Ajopäivät ovat yleensä kesäaikaan jolloin polttomoottorin päästöt ovat pienimillään. Jos museoautot mitätöidään, niin eiköhän samalla voitais tuhota kaikki muukin museoitu tavara. Kaikki mitä on jäänyt menneiltä sukupolvilta meille. Vai Miten?????

        Museoauto niin kuin mikä tahansa muukin museoesine on kappale kansallista historiaa, mitä säilytetään tuleville sukupolville nähtäväksi.
        Kun museoauto edustaa osaa tieliikenteestä, on luonnollista että sellaista saa hieman ulkoiluttaa yleisilläkin teillä, ja näin ilahaduttaa paitsi kuskia myös muita tiellä kulkijoita.


      • "Vihertäjä",

        ole ollenkaan mikään vihertäjä, Hänen aikaisenmista viesteistään päätellen Hän on luonnontuhooja nro:1 ja muutoinkin vanhempiensa kustannuksella elelevä ja kirjoitteleva kakara.


      • Mini -64
        mobilisti41 kirjoitti:

        Museoauto niin kuin mikä tahansa muukin museoesine on kappale kansallista historiaa, mitä säilytetään tuleville sukupolville nähtäväksi.
        Kun museoauto edustaa osaa tieliikenteestä, on luonnollista että sellaista saa hieman ulkoiluttaa yleisilläkin teillä, ja näin ilahaduttaa paitsi kuskia myös muita tiellä kulkijoita.

        Tapaan joskus, kutsusta, käydä näyttäytymässä Minillä, Jawalla, loota Kadetilla tai Soliferilla. Kesätapahtumissa tms. tilaisuuksissa ja huomannut miten paljon muistoja nuo mainiot vehkeet ihmisissä tuovat mieleen. Minillä liikkuessa olen kuullut mm.
        -Meillä on joskus ollut tollanen, mut valkone...
        -Mä olen joskus muinoin ajanu tommosen mettään, mutten loukannu.
        -Mä olen joskus 60-luvulla ajanut kilpaa tollasella.
        Näitähän riittää. Yksi tyylikäs iäkkäämpi rouva kertoi , että hänen ensimmäinen autonsa v. 62 oli "just tuollainen punainen Mini", pyyteli koeajoa, mutta ei päästy alueelta ulos. Paras oli yhdessä rompetapahtumassa, kun olin Jawalla liikkeellä täydessä tämmingissä tuliterät kumiterät jalassa. Muuan vanhempi mies tuli siihen ja ryhtyi juttusille. Aloitti, kuten tapana on,. Muistan joskus -6o luvun alussa, kun... No se tarina oli sellainen, että hän nuorena oli töissä Porvoossa ja lähti sitten, ihan samanlaisella 250 Jawalla, Turkuun tyttöä riiaamaan pikkukengät jalassa. Matkalla yllätti sade ja kengät kastuivat, niin hän osti kumiteräsaappaat. Kengät laitettiin laatikkoon ja senaikaisella paperinarulla kiinni. Sade jatkui ja Turkuun päästyään ei kenkälaatikosta eikä paperinaruista ollut enää jälkeäkään kengät piti ripustaa nauhoista kaulaan roikkumaan. Senaikaiset pula-ajat paperinarut...
        Hauskoja tarinoita kuulee.


      • MMJKLMS
        Mini -64 kirjoitti:

        Tapaan joskus, kutsusta, käydä näyttäytymässä Minillä, Jawalla, loota Kadetilla tai Soliferilla. Kesätapahtumissa tms. tilaisuuksissa ja huomannut miten paljon muistoja nuo mainiot vehkeet ihmisissä tuovat mieleen. Minillä liikkuessa olen kuullut mm.
        -Meillä on joskus ollut tollanen, mut valkone...
        -Mä olen joskus muinoin ajanu tommosen mettään, mutten loukannu.
        -Mä olen joskus 60-luvulla ajanut kilpaa tollasella.
        Näitähän riittää. Yksi tyylikäs iäkkäämpi rouva kertoi , että hänen ensimmäinen autonsa v. 62 oli "just tuollainen punainen Mini", pyyteli koeajoa, mutta ei päästy alueelta ulos. Paras oli yhdessä rompetapahtumassa, kun olin Jawalla liikkeellä täydessä tämmingissä tuliterät kumiterät jalassa. Muuan vanhempi mies tuli siihen ja ryhtyi juttusille. Aloitti, kuten tapana on,. Muistan joskus -6o luvun alussa, kun... No se tarina oli sellainen, että hän nuorena oli töissä Porvoossa ja lähti sitten, ihan samanlaisella 250 Jawalla, Turkuun tyttöä riiaamaan pikkukengät jalassa. Matkalla yllätti sade ja kengät kastuivat, niin hän osti kumiteräsaappaat. Kengät laitettiin laatikkoon ja senaikaisella paperinarulla kiinni. Sade jatkui ja Turkuun päästyään ei kenkälaatikosta eikä paperinaruista ollut enää jälkeäkään kengät piti ripustaa nauhoista kaulaan roikkumaan. Senaikaiset pula-ajat paperinarut...
        Hauskoja tarinoita kuulee.

        OLISI UPEAA JOS OIS JOSKUS KORTTI JA EKA AUTO AMAZON JOKA SITTEN VAIHTUISI 220 SE MERSUUN JOLLA SITTEN KULJETETTAISI TYTTÖJÄ JA TYTÖT KIKATTELISIVAT TAKAPENKILLÄ JA SITTEN AMAZON.96.REKORD.125.AMAZON.220.250 JA SITTEN 220 SE MERSULLA KÄYTÄISIIN JOPA RUISROCKISSA JA PROVINSSIROCKISSA JA RMJIISSÄ JA SITTEN VIELÄ KAIVOPUISTOSSA


    • uuden

      ns. ekologisen auton valmistus on aiheuttanut 24 vuoden päästöt kun tulee tehtaasta ulos,että se siitä, hurskastelijat,,,

      • Tämä niin usein mielellään "unohdetaan". Lisäksi öljyä ne käyttää nykyisetkin koneet. Ja nykyisillä bensoilla vanhatkin moottorit saastuttaa taatusti vähemmän kuin 1970-luvun karstabensoilla. Ei siis pelkkä tekniikka ratkaise, vaan myös polttoaineen ominaisuudet.


    • Pelle Peloton

      Eihän siinä ole mitään järkeä, harva niillä edes viitsii ajella montaakaan päivää vuodessa, käytännössä ne museovehkeet seisoo tallissa tai jossain museossa. Otetaan käyttöön muutamaksi kesä päiväksi tyttären häihin taikka kerho tapaamiseen.
      Jollain T-Fordilla nyky likenteessä... saa olla oma pakoputki huurteessa liikennevaloissa, että mihin suuntaa se lähtee, jos väkisin joutuu liikennevaloihin.
      Tää on vissiin taas jonkun taliaivon aivotuksia koko juttu, saasteetko tässä jutussa on mukana, millä taas hööpötetään???

      Entäs muut vanhat härvilät, vanha lentokone ruiskii öljyt pitkin taivaita, joskus potkurinkin (akseli katkes...), huhhuh!

    • niin....

      se johtuu siitä, että museoauto-statuksen väärinkäyttö on lisääntynyt räjähdyksenomaisesti 70-80 lukuisten autojen museokatsastusmahdollisuuden ja täysin olemattoman valvonnan takia. Museoautoksi jo kelpaavia autojahan löytyy vanhojen ukkojen autotalleista läjäpäin - puhaltaa vain pölyt pois ja katsastukseen. Sen jälkeen normaalina käyttöautona halpoja kilometrejä - ei paina katsastukset eikä vakuutukset tai käyttömaksut.

      • Piippari

        Naapurisi ukolla on museoautoja ja sekös pistääkin vetuttamaan, eikä edes maksa käyttömaksuja niistä.. Kyttäät verhon takaa ja pistät ylös vihkoon, koska se käynnistää moottorin. Noin se menee..


      • sfslkfjlsjf
        Piippari kirjoitti:

        Naapurisi ukolla on museoautoja ja sekös pistääkin vetuttamaan, eikä edes maksa käyttömaksuja niistä.. Kyttäät verhon takaa ja pistät ylös vihkoon, koska se käynnistää moottorin. Noin se menee..

        ja naapurin ukon toilailuista kärsii kohta kaikki museoautoilija !


      • Mini-64

        Aken tiedotteessa 2006 oli muutamia lukuja. Museoajoneuvoja oli rekisterissä 21900 kpl, joista 58% henkilöautoja loput moottoripyöriä ja mopoja ja muita. Museoajoneuvojen keski-ikä on (oli)42,4 vuotta. Moottoriajoneuvoja oli silloin n.2,3 miljoonaa, eli joka 2000:s moottoriajoneuvo on museoauto (0,5 promillea). Onko sillä mitään merkitystä, jos joku naapurin pappa ajelee -72 mallisella mersullaan ilmatteeks. Häh. Luvatonta se kyllä on, mutta täysin merkityksetöntä. Oletetaan, että joka 10:s Ma:n omistaja ajaisi luvatta se tarkoittaisi n. 1000 autoa liikenteessä. Väitän, että muuten laittomia siviiliautoja on liikenteessä moninkertainen määrä. Uskaltaisin väittää, että polttoöljyllä kulkevia dieseleitä on enemmän. Olen noiden museovärkkien kanssa pelannut vuosia, tunnen monta M-ajoneuvoharrastajaa, mutta en tunne tai edes tiedä yhtään luvatta ajajaa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1218
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      119
      1062
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      134
      959
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      299
      763
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe