Hermovaurio

Been there

Minulla siis tänään todettiin hermovaurio välissä S1-L5 ENMG tutkimuksessa. Eli säätelee jalkapöytää ja pakaraa myöskin.
Onko tietoa onko hermovaurio pysyvää sorttia vai palautuuko ikinä? Toipuuko hermo? lääkäri sanoi että olisi pysyvää tai ainakin tälläisen kuvan sain.

90

15989

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vai onko leikkauksessa

      mennyt hermo?
      voi palautua eikös ne sano et se kasvaa takasin?

      • mitä sit tehdään

        Jollei vaurion syytä korjata ei vaurion aiheuttaja poistu eikä vaurio pääse korjautumaan.

        Ja miten ne erottaa hermovaurion ja hermopinteen toisistaan? Kummassakaan ei kaikki signaalit kulje.


      • been there
        mitä sit tehdään kirjoitti:

        Jollei vaurion syytä korjata ei vaurion aiheuttaja poistu eikä vaurio pääse korjautumaan.

        Ja miten ne erottaa hermovaurion ja hermopinteen toisistaan? Kummassakaan ei kaikki signaalit kulje.

        Mua on nikamakaaren defektistä huolimatta manipuloita jäsenkorjaajien ja kirojen toimesta joka on KIELETTY. Eli hyvin mahdollista että tämä pysyvä vaurio on tullut "lantion korjauksen" ansiosta. Eli haista hoidettu paska


      • been there

        Se on menny itsekseen ilman leikkausta. Oli aikaisemmin kipuja jotka esiintyivät vain pystyasennossa. Nyt ei ole ollu kipuja moneen kuukauteen joten hermovaurio tuli tosi salakavalasti ja nopeasti. Töölön orttopedi sanoi että pinteen pitäisi olla päällä jatkuvana 24h että olisi hermovauriosta pelkoo-ja että hermovaurion muodostuminen voisi kestää vuosia. Minulla se tuli noin 7kk.


      • hoidettu
        been there kirjoitti:

        Mua on nikamakaaren defektistä huolimatta manipuloita jäsenkorjaajien ja kirojen toimesta joka on KIELETTY. Eli hyvin mahdollista että tämä pysyvä vaurio on tullut "lantion korjauksen" ansiosta. Eli haista hoidettu paska

        Lantion korjauksessa ei lannerankaan tarvitse koskea. Toki riippuu tekniikasta.

        Meinaatko siis että ongelmat tuli vasta korjauksen jälkeen? Minkö niistä? Kenellä käynnin jälkeen?


      • been there
        hoidettu kirjoitti:

        Lantion korjauksessa ei lannerankaan tarvitse koskea. Toki riippuu tekniikasta.

        Meinaatko siis että ongelmat tuli vasta korjauksen jälkeen? Minkö niistä? Kenellä käynnin jälkeen?

        En tarkoita mutta on ollut tapauksia jossa näin on käynyt! Ja mulla on korjattu lantio että se siitä lantion korjaamisesta-nuuh nuuh


      • hoidettu
        been there kirjoitti:

        En tarkoita mutta on ollut tapauksia jossa näin on käynyt! Ja mulla on korjattu lantio että se siitä lantion korjaamisesta-nuuh nuuh

        Onhan se jo huomattu, ettei se kaikilla auta. Syy voi olla muualla ja sitten vois auttaa ne ryhtiliikkeet tai suvälihashieronta. Monia esimerkkejä on noista ollut. Usein joku näistä kolmesta auttaa.


      • spondylosis
        hoidettu kirjoitti:

        Onhan se jo huomattu, ettei se kaikilla auta. Syy voi olla muualla ja sitten vois auttaa ne ryhtiliikkeet tai suvälihashieronta. Monia esimerkkejä on noista ollut. Usein joku näistä kolmesta auttaa.

        Lantion korjaaminen ei tua apua kun vain vähäisistä selkävaivoista kärsiville.Tosin vähäisetkin voivat olla riesa jos kestävät pitkään. Nikama siirtymiin manipulointi ei auta eikä myöskään välilevynpullistumiin. Joten vain osa issias vaivoista kärsivä saa apua lantion käsittelystä.


      • hoidettu
        spondylosis kirjoitti:

        Lantion korjaaminen ei tua apua kun vain vähäisistä selkävaivoista kärsiville.Tosin vähäisetkin voivat olla riesa jos kestävät pitkään. Nikama siirtymiin manipulointi ei auta eikä myöskään välilevynpullistumiin. Joten vain osa issias vaivoista kärsivä saa apua lantion käsittelystä.

        > Lantion korjaaminen ei tua apua kun vain vähäisistä selkävaivoista kärsiville.

        Jos pidät vähäisinä kipuja joiden takia käydään Ortonissa, kipupoleilla, ei pääse liikkumaan ja saa kotiavustajan, niin olet oikeassa.

        >Joten vain osa issias vaivoista kärsivä saa apua lantion käsittelystä.

        Kyllä moni on saanut apua vaikkei olis iskiasta, vaan paljon muita.


      • been there
        hoidettu kirjoitti:

        > Lantion korjaaminen ei tua apua kun vain vähäisistä selkävaivoista kärsiville.

        Jos pidät vähäisinä kipuja joiden takia käydään Ortonissa, kipupoleilla, ei pääse liikkumaan ja saa kotiavustajan, niin olet oikeassa.

        >Joten vain osa issias vaivoista kärsivä saa apua lantion käsittelystä.

        Kyllä moni on saanut apua vaikkei olis iskiasta, vaan paljon muita.

        sinivelen toimintähäiriö ei aiheutta mainitsemiasi oireita : tarkoitan että jos joku on niin huonossa kunnossa että tarvitsee kotiavustajan niin se ei sinivel käsittelyllä parannu. Kipupolilla juoksevat
        kärsivät kroonisista kivuista ja krooniset kivut eivät tule eikä lähde jonkun säälittävän nivelen ansiosta.


      • been there
        been there kirjoitti:

        sinivelen toimintähäiriö ei aiheutta mainitsemiasi oireita : tarkoitan että jos joku on niin huonossa kunnossa että tarvitsee kotiavustajan niin se ei sinivel käsittelyllä parannu. Kipupolilla juoksevat
        kärsivät kroonisista kivuista ja krooniset kivut eivät tule eikä lähde jonkun säälittävän nivelen ansiosta.

        Sä olet hoidettu vitun röyhkeä jätkä. Paljonkohon rikastut noilla jutuillas? Säälittää ne ihmiset jotka juoksevat esim erinäisten neurologisten sairauksien
        lannistamana näiden juoppojen ja muuten syrjäytyneiden käsittelyssä ja uskovat että saavat apua.


      • hoidettu
        been there kirjoitti:

        sinivelen toimintähäiriö ei aiheutta mainitsemiasi oireita : tarkoitan että jos joku on niin huonossa kunnossa että tarvitsee kotiavustajan niin se ei sinivel käsittelyllä parannu. Kipupolilla juoksevat
        kärsivät kroonisista kivuista ja krooniset kivut eivät tule eikä lähde jonkun säälittävän nivelen ansiosta.

        "sinivelen toimintähäiriö ei aiheutta mainitsemiasi oireita"

        Tuo on sun mielipiteesi. Moni asiantuntijakin on eri mieltä.

        "tarkoitan että jos joku on niin huonossa kunnossa että tarvitsee kotiavustajan niin se ei sinivel käsittelyllä parannu."

        Ei tietenkään pelkästään. Joku aika sitten kävin haastattelemassa erästä 3-kymppistä naista, jolla OLI ollut 6 vuotta kotiavustaja. Haluatko kuulla sen?

        "Kipupolilla juoksevat
        kärsivät kroonisista kivuista ja krooniset kivut eivät tule eikä lähde jonkun säälittävän nivelen ansiosta."

        Mullakin lähti. Oli kipuja ollut 17 vuotta joista muutama viimeinen vuosi jatkuvaa kipua. Ja muitakin esimerkkejä löytyy...


      • hoidettu
        been there kirjoitti:

        Sä olet hoidettu vitun röyhkeä jätkä. Paljonkohon rikastut noilla jutuillas? Säälittää ne ihmiset jotka juoksevat esim erinäisten neurologisten sairauksien
        lannistamana näiden juoppojen ja muuten syrjäytyneiden käsittelyssä ja uskovat että saavat apua.

        Röyhkeä olet itsekin, kun esität syytöksiä jotka on aivan vääriä. Käsket haistaa paskaa ja sukupuolielimiäkin. Sehän on jo aika väkevää puhetta...

        Onhan täällä kirjoittajia jotka mainostavat kiropraktikoita nimellä. Tai sitä ryhtisivua. Useita kertoja jo ollut mainoksia. Itsekin olet henkilöitä mainostanut. Kai saat hyvät rahat siitä?

        En siis ole sen kummempi kuin moni muukaan täällä, mutta olet rakastunut mun haukkumiseen...


      • been there
        hoidettu kirjoitti:

        "sinivelen toimintähäiriö ei aiheutta mainitsemiasi oireita"

        Tuo on sun mielipiteesi. Moni asiantuntijakin on eri mieltä.

        "tarkoitan että jos joku on niin huonossa kunnossa että tarvitsee kotiavustajan niin se ei sinivel käsittelyllä parannu."

        Ei tietenkään pelkästään. Joku aika sitten kävin haastattelemassa erästä 3-kymppistä naista, jolla OLI ollut 6 vuotta kotiavustaja. Haluatko kuulla sen?

        "Kipupolilla juoksevat
        kärsivät kroonisista kivuista ja krooniset kivut eivät tule eikä lähde jonkun säälittävän nivelen ansiosta."

        Mullakin lähti. Oli kipuja ollut 17 vuotta joista muutama viimeinen vuosi jatkuvaa kipua. Ja muitakin esimerkkejä löytyy...

        Neuropaattisen kivun vuoksi juostaan kipupolilla.


      • hoidettu
        been there kirjoitti:

        Neuropaattisen kivun vuoksi juostaan kipupolilla.

        Siis kivun, joka on kestänyt pitkään? Mutta jonka syytä eli aiheuttajaa ei tiedetä...


      • been there
        hoidettu kirjoitti:

        Siis kivun, joka on kestänyt pitkään? Mutta jonka syytä eli aiheuttajaa ei tiedetä...

        Se voi olla vaikka sokeritauti. Sokeritauti aiheuttaa yli 60prossalla hermovaurioita kun tautia on kannettu yli 25v. Sen si nivelen osuus on aivan minimaalisen pieni. Lihaskireydet voi aiheuttaa lantio virheasennon tai välilevynpullistuman yhtälailla. Pullistumat voi tulla ja mennä ilman oireita syitä tai tausta tekijöitä.
        Lisäksi toimintahäiriö tulee ja menee ja sen korjaamiseen ei tarvita jäsenkorjaajia.Aivastus tai kaatuminen riittää.


      • hoidettu
        been there kirjoitti:

        Se voi olla vaikka sokeritauti. Sokeritauti aiheuttaa yli 60prossalla hermovaurioita kun tautia on kannettu yli 25v. Sen si nivelen osuus on aivan minimaalisen pieni. Lihaskireydet voi aiheuttaa lantio virheasennon tai välilevynpullistuman yhtälailla. Pullistumat voi tulla ja mennä ilman oireita syitä tai tausta tekijöitä.
        Lisäksi toimintahäiriö tulee ja menee ja sen korjaamiseen ei tarvita jäsenkorjaajia.Aivastus tai kaatuminen riittää.

        Uskon että kaikki mitä mainitsit on ihan mahdollisia.

        Mutta joka tapauksessa on useita esimerkkejä siitä, kuinka krooniset, vuosia kestäneet kovat kivut, on kadonneet ja ryhti parantunut, kun lantio on korjattu.

        "Sen si nivelen osuus on aivan minimaalisen pieni. "

        Tuo on vain sun mielipiteesi. Tuosta toki on eriäviä mielipiteitä monilla. Moni OMT-fysiokin on eri mieltä tuosta. Tiedän ainakin kaksi. Ja näin kertoo DC Reijo Neva Mediuutisissa:

        MediUutiset 11.5.2006
        "Fasettikivut ja SI-pulmat ovat mekaanisista vaivoista yleisimmät,..."
        http://www.mediuutiset.fi/doc.te?f_id=903815

        Ja samaa kertoo mm. DC Maarit Holmström. Varmasti moni muukin...


      • been there
        hoidettu kirjoitti:

        Uskon että kaikki mitä mainitsit on ihan mahdollisia.

        Mutta joka tapauksessa on useita esimerkkejä siitä, kuinka krooniset, vuosia kestäneet kovat kivut, on kadonneet ja ryhti parantunut, kun lantio on korjattu.

        "Sen si nivelen osuus on aivan minimaalisen pieni. "

        Tuo on vain sun mielipiteesi. Tuosta toki on eriäviä mielipiteitä monilla. Moni OMT-fysiokin on eri mieltä tuosta. Tiedän ainakin kaksi. Ja näin kertoo DC Reijo Neva Mediuutisissa:

        MediUutiset 11.5.2006
        "Fasettikivut ja SI-pulmat ovat mekaanisista vaivoista yleisimmät,..."
        http://www.mediuutiset.fi/doc.te?f_id=903815

        Ja samaa kertoo mm. DC Maarit Holmström. Varmasti moni muukin...

        Fasetti ja si-kivut. Si ja fasettikipu on aivan eri kipuja kuin pullistumien siirtymien ja muiden vastaavien. Tarkoitin että sinivel ei aiheuta siirtymiä ja pullistumia kuin harvoilla. Sinivel paukkuu jatkuvasti.


      • hoidettu
        been there kirjoitti:

        Fasetti ja si-kivut. Si ja fasettikipu on aivan eri kipuja kuin pullistumien siirtymien ja muiden vastaavien. Tarkoitin että sinivel ei aiheuta siirtymiä ja pullistumia kuin harvoilla. Sinivel paukkuu jatkuvasti.

        Ei si-kivut vaan si-pulmat. SI-nivel ei aina kipuile vaikka siellä olisikin vika.

        "Si ja fasettikipu on aivan eri kipuja kuin pullistumien siirtymien ja muiden vastaavien."

        Joskus ne kyllä sekoitetaan toisiinsa. Kivusta pelkästään ei aina tiedä mikä on aiheuttajana.
        Eihän siirtymäkään aina edes aiheuta kipua.

        "Tarkoitin että sinivel ei aiheuta siirtymiä ja pullistumia kuin harvoilla."

        Siirtymäosa Totta. En ole toisin koskaan väittänytkään. Mullakaan ei siirtymää ollut.

        Mutta pullistumia se kyllä aiheuttaa useille, koska jos lantio ei toimi symmetrisesti, niin se aiheuttaa ongelmia lannerankaan.


      • been there
        hoidettu kirjoitti:

        Ei si-kivut vaan si-pulmat. SI-nivel ei aina kipuile vaikka siellä olisikin vika.

        "Si ja fasettikipu on aivan eri kipuja kuin pullistumien siirtymien ja muiden vastaavien."

        Joskus ne kyllä sekoitetaan toisiinsa. Kivusta pelkästään ei aina tiedä mikä on aiheuttajana.
        Eihän siirtymäkään aina edes aiheuta kipua.

        "Tarkoitin että sinivel ei aiheuta siirtymiä ja pullistumia kuin harvoilla."

        Siirtymäosa Totta. En ole toisin koskaan väittänytkään. Mullakaan ei siirtymää ollut.

        Mutta pullistumia se kyllä aiheuttaa useille, koska jos lantio ei toimi symmetrisesti, niin se aiheuttaa ongelmia lannerankaan.

        Voipi olla että todella pitkällä aikavälillä aiheuttaa pullistumia mutta sitä ei voi todentaa kun ne tomintahäiriöt menee ja tulee. Pullistumia on monilla jolla on sinivel kondiksessa. Ja olet kyllä väittänyt että sinivel aiheuttaa siirtymiä vaikka kuinka monta kertaa. Itseasiassa olet melkein kaikki neurologiset sairaudetkin pistäny sinivelen piikkiin.


      • hoidettu
        been there kirjoitti:

        Voipi olla että todella pitkällä aikavälillä aiheuttaa pullistumia mutta sitä ei voi todentaa kun ne tomintahäiriöt menee ja tulee. Pullistumia on monilla jolla on sinivel kondiksessa. Ja olet kyllä väittänyt että sinivel aiheuttaa siirtymiä vaikka kuinka monta kertaa. Itseasiassa olet melkein kaikki neurologiset sairaudetkin pistäny sinivelen piikkiin.

        "Voipi olla että todella pitkällä aikavälillä aiheuttaa pullistumia"

        Tuo on totta että se vaatii aikaa. Ne ongelmat ei rankaan yleensä synny hetkessä vaan vaatii vuosien "työn". Joskus tosin niitä tulee jo nuorillekin, mutta silloi suoliluu on saattanut olla pois paikaltaan jo syntymästä tai varhaislapsuudesta saakka.

        " mutta sitä ei voi todentaa kun ne tomintahäiriöt menee ja tulee."

        Ei kyllä se toimintahäiriö on ja pysyy. Se ei mene mihinkään koska se on se virheasento/lukkiuma. Ja sehän ei olomuotoaan miksikään muuta. Vain oireilu vaihtelee: Välillä parempi välillä pahempi.

        "Pullistumia on monilla jolla on sinivel kondiksessa."

        Toisaalta eräät expertit sanoo, että lähes kaikilla selkäkipuisilla voi havaita SI-nivelen toimintahäiriön. Useimmat eivät vain sitä osaa todeta. Harva edes uskoo, että siellä voi olla vikaa!!

        PubMedissäkin on tutkimuksia, joissa on havaittu lantion toiminnan epäsymetriaa lähes kaikilla selkävaivaisilla. Erittäin harvalla se pullistuma tulee, jos ranka on muutoin terve.

        Ja useissa tutkimuksissa on havaittu ihmisiltä, joilla ei ole koskaan ollut kipua, myös pullistumia ja kulumia. Miksi heillä ei ole kipuja?

        "Ja olet kyllä väittänyt että sinivel aiheuttaa siirtymiä vaikka kuinka monta kertaa."

        Kyllä se altistaa niille. Jos lantiossa on vikaa ja se on kipannut eteen, niin sillä on havaittu olevan yhteys nikamansiirtymiin. PubMedistä löytyy muistaakseni kaksi tutkimusta sekä kirjasta Selän rakenne, toiminta ja kuntoutus löytyy seuraava maininta:

        Juha Koistinen
        "Sakrumin eteenkallistuneen asennon ja kehon painovoiman vaikutuksesta alimpaan lannenikamaan kohdistuu eteen-alas suuntautuva voima, jonka seurauksena L5-nikama pääsee liukumaan translatorisesti eteen suhteessa sakrumiin."

        Ja lääkärithän yleensä väittää, että nikamansiirtymä on sairaus, joka on ollut jo syntymästä saakka, mutta ei ole vain huomattu ennen oireilua...

        Mutta ei toki kaikilla SI-nivelen ongelmasta kärsivillä ole nikamansiirtymiä. Itse olen päässyt seuraamaan muutamaa nikamansiirtymäpotilasta ja kaikilla oli molemmat SI-nivelet pois paikoiltaan. Toisaalta olen nähnyt muutaman joilla oli molemmat SI-nivelet pois paikaltaan mutta nikamansirtymää ei ollut.

        "Itseasiassa olet melkein kaikki neurologiset sairaudetkin pistäny sinivelen piikkiin. "

        Mutta en ole ainoa. Fysiatri Timgrenkin sanoo, että se aiheuttaa monenlaisia neurologisia ongelmia ja luettelee muistaakseni joitakin. Hänhän sanoo sen vaikuttavan niskanikamiin saakka ja siten myös koko kehoon.

        Ja JP Kouri kertoi lantion olevan vastuussa usein myös olkapääongelmissa ja siten myös monista käsien oireista. Ja jos käsiin niin miksei myös jalkoihin ja moniin muihin sillä välillä?

        Eli en ole ainoa. Enhän mä näitä itse ole keksinyt vaan olen kuunnellut alan ammattilaisia. Se on toki vain näkemys tai mielipide, mutta mielestäni usean asiantuntijan tukema.


    • vika

      minulla vaurio samassa välissä todettiin noin
      2,5 vuotta sitten - pitkällisen selkäkivun
      jälkeen. Selän itsessään sain kivuttomaksi, mutta
      nämä pahuksen hermotuikkaukset alaraajassa ovat jatkuneet
      tauotta ja ovat erittäin ikäviä!!
      Olen käynyt hoidatuttamassa itseäni selkäsivuilta
      löytämieni Turkulaisten luona - ikäväkseni täytyy
      myöntää, että säteilykivut jatkuvat aina vaan.
      Mutta onneksi selkä itsessään on oireeton!!!

      Mitkä ovat sinun oireesi??

      • been there

        Tällä hetkellä Mä olen täysin kivuton ilman mitään hermotuikkauksia
        joten tämä hermovaurio tuli aivan puun takaa. Tämä jalan voimattomuuden tunne on pahin oireeni ja sekin vaihtelee tosin ukkovarpaan voimattomuus tuntuu olevan aika jatkuvaa. Ällistyttävää että hermovaurio voi tulla 6kk kipuepisoodin aikana tilanteessa jossa
        istuma-asennossa oireita ei ilmene. Eli tämä pois-sulkee jatkuvan hermoärsytyksen. On se ny ihme
        että Turkulainen Luoma ei saa korjattua sitä hermoahtaumaa vaikka hoidettu kovasti on väittäny että se on hoidettavissa . Itse kävin hänen luonaan kerran ja toista kertaa en mene.


      • todettiin
        been there kirjoitti:

        Tällä hetkellä Mä olen täysin kivuton ilman mitään hermotuikkauksia
        joten tämä hermovaurio tuli aivan puun takaa. Tämä jalan voimattomuuden tunne on pahin oireeni ja sekin vaihtelee tosin ukkovarpaan voimattomuus tuntuu olevan aika jatkuvaa. Ällistyttävää että hermovaurio voi tulla 6kk kipuepisoodin aikana tilanteessa jossa
        istuma-asennossa oireita ei ilmene. Eli tämä pois-sulkee jatkuvan hermoärsytyksen. On se ny ihme
        että Turkulainen Luoma ei saa korjattua sitä hermoahtaumaa vaikka hoidettu kovasti on väittäny että se on hoidettavissa . Itse kävin hänen luonaan kerran ja toista kertaa en mene.

        hermovaurio yli 10 vuotta sitten ja ENMG:n jälkeen lääkäri sanoi osan hermoista kuolleen.Minkäänlaista palautumista ei ole tapahtunut,päinvastoin puutuneet alueet ovat vaan laajentuneet vuosien aikana.


      • Tilanne tämä
        todettiin kirjoitti:

        hermovaurio yli 10 vuotta sitten ja ENMG:n jälkeen lääkäri sanoi osan hermoista kuolleen.Minkäänlaista palautumista ei ole tapahtunut,päinvastoin puutuneet alueet ovat vaan laajentuneet vuosien aikana.

        Minulla on jatkuvia säteilykipuja oikeaan jalkaan aina nilkkaan asti. Jalkaterä on oikealta puolelta tunnoton, jalka laahaa, nlkka ei toimi ajoittain, ts. kompastelen. Todettu protruusio L5/S1 välissä, sentraalinen sellainen ja suuntautuu hermojuuriau-
        kon pohjalle stenosoimatta, kuulemma (RTG-lääkäri) neutraalielementtejä? Mistä sitten kovat kivut?
        Paljon on myöskin kulumia, yksi nikaman siirtyminenkin, osteofyyttejä jne. Työkyvyttömyyseläkehakemus on hylätty.On parhaillaan muutoksenhakulautakunnassa. Sairaslomalla olen ollut yli vuoden. Siis nyt olen työvoimatoimstossa sairaana kevyen työn hakijana..
        Lisäksi molemminpuolinen nesteinen lonkan bursiitti, jonka vuoksi menossa bursan poistoon.
        Oletko itse työelämässä? Miten hermovaurio näkyy työssäsi?


      • been there
        Tilanne tämä kirjoitti:

        Minulla on jatkuvia säteilykipuja oikeaan jalkaan aina nilkkaan asti. Jalkaterä on oikealta puolelta tunnoton, jalka laahaa, nlkka ei toimi ajoittain, ts. kompastelen. Todettu protruusio L5/S1 välissä, sentraalinen sellainen ja suuntautuu hermojuuriau-
        kon pohjalle stenosoimatta, kuulemma (RTG-lääkäri) neutraalielementtejä? Mistä sitten kovat kivut?
        Paljon on myöskin kulumia, yksi nikaman siirtyminenkin, osteofyyttejä jne. Työkyvyttömyyseläkehakemus on hylätty.On parhaillaan muutoksenhakulautakunnassa. Sairaslomalla olen ollut yli vuoden. Siis nyt olen työvoimatoimstossa sairaana kevyen työn hakijana..
        Lisäksi molemminpuolinen nesteinen lonkan bursiitti, jonka vuoksi menossa bursan poistoon.
        Oletko itse työelämässä? Miten hermovaurio näkyy työssäsi?

        Olen lopputyötä tekevä yo-opiskelija. Ei ole onneksi tiedossa sellaista työtä että joutuisin mitään kovin fyysistä tekemään(toimisto virkamies). Ja tuskin tulee neoropaattisia kipuja enään- toivottavasti.


      • vika...
        been there kirjoitti:

        Tällä hetkellä Mä olen täysin kivuton ilman mitään hermotuikkauksia
        joten tämä hermovaurio tuli aivan puun takaa. Tämä jalan voimattomuuden tunne on pahin oireeni ja sekin vaihtelee tosin ukkovarpaan voimattomuus tuntuu olevan aika jatkuvaa. Ällistyttävää että hermovaurio voi tulla 6kk kipuepisoodin aikana tilanteessa jossa
        istuma-asennossa oireita ei ilmene. Eli tämä pois-sulkee jatkuvan hermoärsytyksen. On se ny ihme
        että Turkulainen Luoma ei saa korjattua sitä hermoahtaumaa vaikka hoidettu kovasti on väittäny että se on hoidettavissa . Itse kävin hänen luonaan kerran ja toista kertaa en mene.

        olen monesti pohtinut, että onko tämä tuikkiva/
        säteilevä kipu ollenkaan hermovauriosta johtuvaa...
        tuo kertomasi voimattomuus ja monen muunkin
        kertoma tunnottomuudesta tuntuisi olevan
        enempi vaurion tuomaa vaivaa - en tiedä...

        Mulla on myös alimman nikaman liukumaa n. 2 cm
        ja uskoin, että tuikinnan syy oli
        tuolta ja lähdin etsimään Luomalta ym. turusta apua.
        Suorassa on kuulemma kaikki "paikat" ja jalat
        yhtämittaiset, joten olen jotenkin tuudittautunut
        ajatukseen, että tämän vaivan kanssa on vaan
        opittava elämään.

        Millainen ja milloin sinun 6 kk:n kipuepisodisi
        on ollut ja miten/mistä siihen sait apua jos ja
        kun nyt olet oireeton??


      • Turkulainen...
        been there kirjoitti:

        Tällä hetkellä Mä olen täysin kivuton ilman mitään hermotuikkauksia
        joten tämä hermovaurio tuli aivan puun takaa. Tämä jalan voimattomuuden tunne on pahin oireeni ja sekin vaihtelee tosin ukkovarpaan voimattomuus tuntuu olevan aika jatkuvaa. Ällistyttävää että hermovaurio voi tulla 6kk kipuepisoodin aikana tilanteessa jossa
        istuma-asennossa oireita ei ilmene. Eli tämä pois-sulkee jatkuvan hermoärsytyksen. On se ny ihme
        että Turkulainen Luoma ei saa korjattua sitä hermoahtaumaa vaikka hoidettu kovasti on väittäny että se on hoidettavissa . Itse kävin hänen luonaan kerran ja toista kertaa en mene.

        Kokeile koulutettua kiropraktikko/fysoterapeutti Kimmo Heinosta.

        On paras, jota olen koskaan kokeillut ja todella hyvä avun ja oikean diagnoosin saanut.

        Luoma ja Ilkka Peltonen kantsii unohtaa (olen käynyt). Tuo hoidettu on nuo nimet laittanut sivuilleen ilman mitään tutkimusta, mitä hänen sivuillaan mainostamansa "osaajat" todella osaavat ja mitä ei. Eli itse unohtaisin hänen sivunsa. Jätkä on ihan tavallinen tallaaja kuin kuka tahansa meistä ja esittää vaikka mitä.

        Tässä yhteystiedot:

        http://www.kiropraktikkoliitto.fi/loyda_kiropraktikkosi/#VarsinaisSuomi


      • been there
        vika... kirjoitti:

        olen monesti pohtinut, että onko tämä tuikkiva/
        säteilevä kipu ollenkaan hermovauriosta johtuvaa...
        tuo kertomasi voimattomuus ja monen muunkin
        kertoma tunnottomuudesta tuntuisi olevan
        enempi vaurion tuomaa vaivaa - en tiedä...

        Mulla on myös alimman nikaman liukumaa n. 2 cm
        ja uskoin, että tuikinnan syy oli
        tuolta ja lähdin etsimään Luomalta ym. turusta apua.
        Suorassa on kuulemma kaikki "paikat" ja jalat
        yhtämittaiset, joten olen jotenkin tuudittautunut
        ajatukseen, että tämän vaivan kanssa on vaan
        opittava elämään.

        Millainen ja milloin sinun 6 kk:n kipuepisodisi
        on ollut ja miten/mistä siihen sait apua jos ja
        kun nyt olet oireeton??

        Sain apua antti heikkilältä. Nyt kuulostaa mainostamiselta mutta tosi on. Se että heikkilän syvälihashieronnasta olisi apua on tilan oltava stabiili siinä mielessä että aktiivista esim nikaman liikettä ei saisi olla tai pahenevan ison välilevyn pullistuman aiheuttamaa ärsytystä. Nikamakaaren ärsytys aiheutti minulle kipuja jotka lähtivät hoidon ansiosta. Eli jos et halua kokeilla anttia käy osteopaatilla joka taitaa triggerhieronnan ja sano että keskittyisy lonkkan alueseen pakaralihaksen
        yläpuolella olevaan spasmiin.


      • been there
        been there kirjoitti:

        Sain apua antti heikkilältä. Nyt kuulostaa mainostamiselta mutta tosi on. Se että heikkilän syvälihashieronnasta olisi apua on tilan oltava stabiili siinä mielessä että aktiivista esim nikaman liikettä ei saisi olla tai pahenevan ison välilevyn pullistuman aiheuttamaa ärsytystä. Nikamakaaren ärsytys aiheutti minulle kipuja jotka lähtivät hoidon ansiosta. Eli jos et halua kokeilla anttia käy osteopaatilla joka taitaa triggerhieronnan ja sano että keskittyisy lonkkan alueseen pakaralihaksen
        yläpuolella olevaan spasmiin.

        Minulla on siirtymä noin 2cm ja nikamakaari menny kasaa. Eli hermoahtauma.


      • ..todettiin..
        Tilanne tämä kirjoitti:

        Minulla on jatkuvia säteilykipuja oikeaan jalkaan aina nilkkaan asti. Jalkaterä on oikealta puolelta tunnoton, jalka laahaa, nlkka ei toimi ajoittain, ts. kompastelen. Todettu protruusio L5/S1 välissä, sentraalinen sellainen ja suuntautuu hermojuuriau-
        kon pohjalle stenosoimatta, kuulemma (RTG-lääkäri) neutraalielementtejä? Mistä sitten kovat kivut?
        Paljon on myöskin kulumia, yksi nikaman siirtyminenkin, osteofyyttejä jne. Työkyvyttömyyseläkehakemus on hylätty.On parhaillaan muutoksenhakulautakunnassa. Sairaslomalla olen ollut yli vuoden. Siis nyt olen työvoimatoimstossa sairaana kevyen työn hakijana..
        Lisäksi molemminpuolinen nesteinen lonkan bursiitti, jonka vuoksi menossa bursan poistoon.
        Oletko itse työelämässä? Miten hermovaurio näkyy työssäsi?

        en ole enää työelämässä.Olen eläkkeellä välilevynrappeuman takia.Rappeuma leviää leviää pikku hiljaa ja sen kyllä huomaa.Kipuja on päivittäin ja kävely hankalaa.Alunperin todettujen pullistumien(3 kpl)ja niiden myötä todetun rappeumataudin välille mahtui monta mutkaa matkaan ja taistelua.
        Taitaa olla melko normaalia,että taistelun kanssa joutuu työkyvyttömyys asiat käymään läpi,silloin kun selkävaiva on kyseessä.Minulle eräs lääkäri ehdotti vian olevan korvien välissä.Ihmettelin silloin,että kumma vika kyllä täytyy olla,kun konttaamaan pistää.Tämä samainen neropatti sanoi myös,että kun minulla ei ole ikää kovin paljon eikä ylipainoa,niin silloin ei selkä voi olla kipeä.Magneettikuvien jälkeen sitten joutui perumaan puheensa.
        Oletko minkä ikäinen?


      • been there
        ..todettiin.. kirjoitti:

        en ole enää työelämässä.Olen eläkkeellä välilevynrappeuman takia.Rappeuma leviää leviää pikku hiljaa ja sen kyllä huomaa.Kipuja on päivittäin ja kävely hankalaa.Alunperin todettujen pullistumien(3 kpl)ja niiden myötä todetun rappeumataudin välille mahtui monta mutkaa matkaan ja taistelua.
        Taitaa olla melko normaalia,että taistelun kanssa joutuu työkyvyttömyys asiat käymään läpi,silloin kun selkävaiva on kyseessä.Minulle eräs lääkäri ehdotti vian olevan korvien välissä.Ihmettelin silloin,että kumma vika kyllä täytyy olla,kun konttaamaan pistää.Tämä samainen neropatti sanoi myös,että kun minulla ei ole ikää kovin paljon eikä ylipainoa,niin silloin ei selkä voi olla kipeä.Magneettikuvien jälkeen sitten joutui perumaan puheensa.
        Oletko minkä ikäinen?

        Eli sulla on DDD disc degeneration disease. Tosi Vmäinen-. Mun pitäisi olla kai kiitollinen että olen näinkin hyvässä kunnossa.


      • hoidettu
        Turkulainen... kirjoitti:

        Kokeile koulutettua kiropraktikko/fysoterapeutti Kimmo Heinosta.

        On paras, jota olen koskaan kokeillut ja todella hyvä avun ja oikean diagnoosin saanut.

        Luoma ja Ilkka Peltonen kantsii unohtaa (olen käynyt). Tuo hoidettu on nuo nimet laittanut sivuilleen ilman mitään tutkimusta, mitä hänen sivuillaan mainostamansa "osaajat" todella osaavat ja mitä ei. Eli itse unohtaisin hänen sivunsa. Jätkä on ihan tavallinen tallaaja kuin kuka tahansa meistä ja esittää vaikka mitä.

        Tässä yhteystiedot:

        http://www.kiropraktikkoliitto.fi/loyda_kiropraktikkosi/#VarsinaisSuomi

        >Tuo hoidettu on nuo nimet laittanut sivuilleen ilman mitään tutkimusta, mitä hänen sivuillaan mainostamansa "osaajat" todella osaavat ja mitä ei

        Äläpäs taas valehtele! Itse epäilen, ettet ole kumpaakaan edes nähnyt.

        Olen kyllä käynyt katsomassa molempia. Lantiota osaavat aika hyvin korjailla. Mutta toki molemmilla on puutteensa osaamisessa.

        Itse pidän osteopaatteja parempina kuin kiropraktikkoja, mutta kyllä niistäkin huonoja löytyy... Kokeile:
        http://www.suomenosteopaattiliitto.fi/0turku.htm


      • Turkulainen ...
        hoidettu kirjoitti:

        >Tuo hoidettu on nuo nimet laittanut sivuilleen ilman mitään tutkimusta, mitä hänen sivuillaan mainostamansa "osaajat" todella osaavat ja mitä ei

        Äläpäs taas valehtele! Itse epäilen, ettet ole kumpaakaan edes nähnyt.

        Olen kyllä käynyt katsomassa molempia. Lantiota osaavat aika hyvin korjailla. Mutta toki molemmilla on puutteensa osaamisessa.

        Itse pidän osteopaatteja parempina kuin kiropraktikkoja, mutta kyllä niistäkin huonoja löytyy... Kokeile:
        http://www.suomenosteopaattiliitto.fi/0turku.htm

        """Olen kyllä käynyt katsomassa molempia. Lantiota osaavat aika hyvin korjailla. Mutta toki molemmilla on puutteensa osaamisessa."""

        Aika hyvin.
        Puuteetta osaamisessa.

        Miksi sitten mainostat heitä ???????

        Ei kaikki vaivat johdu Si-nivelestä eikä kaikki vaivat poistu Si-niveltä käsiteltäessä.

        Esität itsekkin jotain tietäväsi täällä.


      • hoidettu
        Turkulainen ... kirjoitti:

        """Olen kyllä käynyt katsomassa molempia. Lantiota osaavat aika hyvin korjailla. Mutta toki molemmilla on puutteensa osaamisessa."""

        Aika hyvin.
        Puuteetta osaamisessa.

        Miksi sitten mainostat heitä ???????

        Ei kaikki vaivat johdu Si-nivelestä eikä kaikki vaivat poistu Si-niveltä käsiteltäessä.

        Esität itsekkin jotain tietäväsi täällä.

        "Miksi sitten mainostat heitä ???????"

        Osaavat edes jotain toisin kuin suurin osa muista! Eli osaavat aika hyvin moniin muihin verrattuna. Mutta kukaan ei osaa kaikkea!!

        Itse etsiskelin ensin 15 vuotta löytämättä ainoatakaan osaajaa! Monia oon kokeillu ja moni muu on myös monia muita kokeillut. Tietoja on vaihdeltu useiden potilaiden kanssa.

        "Ei kaikki vaivat johdu Si-nivelestä eikä kaikki vaivat poistu Si-niveltä käsiteltäessä."

        Ei toki, mutta paljon ongelmia se aiheuttaa monien asiantuntijoiden mielestä. Ja toki riippuu siitä miten sitä käsitellään! Jos käytetään kiiloja ja väännellään niillä lantiota, niin ei paljoa auta, ei. Ei auta jalasta nykiminenkään, useimmiten ainakaan, ja sitäkin moni "asiantuntija" käyttää.

        "Esität itsekkin jotain tietäväsi täällä. "

        Jotain, mutta vain jotain.


    • mamimis

      hermovaurio on ja tila pysyvä.
      Leikkauksesta puolitoista vuotta ,kipu on ja pysyy.
      On kokeiltu ns.epilepsialääkitystä ym,ym,
      Niistä ei noussut kun paino ,ei apua.

      • sulla oli?

        Perhana sentään, hirvittää!
        Mulla todettiin pieniä vaurioita ENMG:ssä. Sen verran sain kuulla siellä, loput mahdollisen leikkauksen tekevältä kirurgilta.


      • mamiimis
        sulla oli? kirjoitti:

        Perhana sentään, hirvittää!
        Mulla todettiin pieniä vaurioita ENMG:ssä. Sen verran sain kuulla siellä, loput mahdollisen leikkauksen tekevältä kirurgilta.

        luudutettiin.
        Entinen häkkyrä poistettiin ja uusia laitettiin tilalle.
        Leikkaava lääkäri sanoi , että laite joka poistettiin oli kasvanut täyteen hermoja.
        Hän joutui repimään laitetta pois.
        Siinä syntyi vaurio joka on pysyvä.

        On yhtä h.......ä , kun juuri mitään ei voi tehdä , ei nostella mitään.
        Kaikki tuntuu kipuna lannerangassa ,hyväksyttävähän tämä on ei auta napinat ,ois toivonut , että leikkauksen jälkeen ei olis tarvinnut olla apteekkien mannekiini.
        Toisin kävi


      • Nyt alkoi tosissaan
        mamiimis kirjoitti:

        luudutettiin.
        Entinen häkkyrä poistettiin ja uusia laitettiin tilalle.
        Leikkaava lääkäri sanoi , että laite joka poistettiin oli kasvanut täyteen hermoja.
        Hän joutui repimään laitetta pois.
        Siinä syntyi vaurio joka on pysyvä.

        On yhtä h.......ä , kun juuri mitään ei voi tehdä , ei nostella mitään.
        Kaikki tuntuu kipuna lannerangassa ,hyväksyttävähän tämä on ei auta napinat ,ois toivonut , että leikkauksen jälkeen ei olis tarvinnut olla apteekkien mannekiini.
        Toisin kävi

        hirvittämään!!!

        Odottelen kirurgin konsultaatioon, mahdollista luudutusleikkausta varten. Miten hitossa leikkaukseen uskaltaa mennä?
        Minkäikäinen olet?


      • mamiimis
        Nyt alkoi tosissaan kirjoitti:

        hirvittämään!!!

        Odottelen kirurgin konsultaatioon, mahdollista luudutusleikkausta varten. Miten hitossa leikkaukseen uskaltaa mennä?
        Minkäikäinen olet?

        tarvii käydä samoin ,mene rohkeasti vaan ,kun kärsii vuosikausia kivuista , niin on valmis tekemään mitä vaan , et sais avun.
        Minä vaan satuin olemaan se taaviankka jolle kävi näin.

        Iältäni olen 51v.


    • been there

      Näistä esim timgren on uskoon tullu lääkäri joka uskoo rukouksen voimaan ja ehdottelee rukoushoitoa myös potilailleen. Nämä kaverit joita siinä luettelit varmaan tekevät käärivät hyvat rahat noista tarinoista. Mun pointtini on tässä VÄÄNTÄMÄLLÄ SINIVELTÄ ET SAA ESIM LIUKUMAA TAI PULLISTUMAA HOIDETTUA JA KIVUT EI HÄVIÄ MIHINKÄÄN VAIKKAKIN SINIVEL OLISI ALUNPERIN SEN TILAN AIHEUTTANU. JA LISÄKSI KAIKKI KOULUTETUT MANIPULAATIO TAITAJAT OSAAVAT KORJATA SIVELEN SE ON
      JUMALAN TOSI-

      • edes vilkaise

        sen tyypin kirjotuksia, enkä ikinä maailmassa menisi nikamansiirtymäni kanssa minkäänlaiseen manipulaatioon. Enkä usko rukouksen voimaankaan tässä asiassa.


      • Been there
        edes vilkaise kirjoitti:

        sen tyypin kirjotuksia, enkä ikinä maailmassa menisi nikamansiirtymäni kanssa minkäänlaiseen manipulaatioon. Enkä usko rukouksen voimaankaan tässä asiassa.

        Hianua että oot sitä mieltä!Siirtymän manipulointi vaikkei se paine kohristuisi suaranaasesti ruatohon niin voi sysäästä esim liukuman päälle. Niitä ihimisiä pirän ihan pöyröönä jotka käyvät yliliikkuvan lannerangansa ja siirtymänsä kanssa hakemas issiasvaivoohinsa helepotusta jäsenkorjaajilta. Mikäli luutuminen on alkanu ja liike loppunu manipulaatio saa sen liikkeelle uurestansa. Ja nämä hoiretut parantuneet perkeleet mainostaa näille raukoille näiren roistojen palveluita.


      • hoidettu

        Timgreniä en suosittele ainakaan ensimmäisenä. Ihmiset saa mun puolesta itse valita kelle menee. Timgreniltä en ole kuullut apua kovin monen saaneen.

        Vääntämällä SI-niveltä ei pullistumille mitään tapahdu. Mutta ne pullistumat on tulleet siksi, kun lantio väänsi lannerankaa. Kun vääntö poistetaan on välilevyillä mahdollisuus elpyä, nestekierto paranee ja lihakset rentoutuu. Eli kipu vähenee.

        "JA LISÄKSI KAIKKI KOULUTETUT MANIPULAATIO TAITAJAT OSAAVAT KORJATA SIVELEN SE ON
        JUMALAN TOSI- "

        Ja nyt menit sitten Timgrenin linjalle vaikka äsken hänet juuri kyseisen sanan käytöstä tuomitsit?


      • been there
        hoidettu kirjoitti:

        Timgreniä en suosittele ainakaan ensimmäisenä. Ihmiset saa mun puolesta itse valita kelle menee. Timgreniltä en ole kuullut apua kovin monen saaneen.

        Vääntämällä SI-niveltä ei pullistumille mitään tapahdu. Mutta ne pullistumat on tulleet siksi, kun lantio väänsi lannerankaa. Kun vääntö poistetaan on välilevyillä mahdollisuus elpyä, nestekierto paranee ja lihakset rentoutuu. Eli kipu vähenee.

        "JA LISÄKSI KAIKKI KOULUTETUT MANIPULAATIO TAITAJAT OSAAVAT KORJATA SIVELEN SE ON
        JUMALAN TOSI- "

        Ja nyt menit sitten Timgrenin linjalle vaikka äsken hänet juuri kyseisen sanan käytöstä tuomitsit?

        Siis täh? yrität harhauttaa...
        Jäsenkorjaaja herra Luoma joka esiintyy sun videoissa väittää että rangan kireät siivekkeet nostavat lantioita ja vääntävät sen kieroon. Eli hänen "metodinsa ja teoria" perustuu selkärangan kierron vähentämiseen ei suoranaisesti lantion käsittelyyn. Kaikilla noilla sun toimeksiantajista on erilainen käsitys selkävaivoista ja niiden lähteistä. Heillä on ehkä pari temppua jotka ovat toimineet jolle he perustavat käsityksensä selkävaivoista. Tämän tempun ympärille rakennetaan suurenmoinen kasa paskaa jota
        syötetään asiakkaille. Selkävaivat tulee ja menee
        en tosin väitä etteikö selän manipuloinnista olisi hyötyä mutta kunhan sen tekee osaava ja KOULUTETTU henkilö. Lisäksi muistaakseni prolapsi selkää ei saisi käsitellä.


      • hoidettu
        been there kirjoitti:

        Siis täh? yrität harhauttaa...
        Jäsenkorjaaja herra Luoma joka esiintyy sun videoissa väittää että rangan kireät siivekkeet nostavat lantioita ja vääntävät sen kieroon. Eli hänen "metodinsa ja teoria" perustuu selkärangan kierron vähentämiseen ei suoranaisesti lantion käsittelyyn. Kaikilla noilla sun toimeksiantajista on erilainen käsitys selkävaivoista ja niiden lähteistä. Heillä on ehkä pari temppua jotka ovat toimineet jolle he perustavat käsityksensä selkävaivoista. Tämän tempun ympärille rakennetaan suurenmoinen kasa paskaa jota
        syötetään asiakkaille. Selkävaivat tulee ja menee
        en tosin väitä etteikö selän manipuloinnista olisi hyötyä mutta kunhan sen tekee osaava ja KOULUTETTU henkilö. Lisäksi muistaakseni prolapsi selkää ei saisi käsitellä.

        "Jäsenkorjaaja herra Luoma joka esiintyy sun videoissa väittää että rangan kireät siivekkeet nostavat lantioita ja vääntävät sen kieroon."

        En olekaan Luoman kanssa samaa kaikesta mieltä. Hänen puheensa menee usein sinne koulutettujen linjalle. Sitä paitsi miten rangan siivekkeet voi olla liian kireät kun ne on luuta?

        "Eli hänen "metodinsa ja teoria" perustuu selkärangan kierron vähentämiseen

        Eikä perustu! Se perustuu selkärangan kiertymän vähentämiseen.

        " ei suoranaisesti lantion käsittelyyn."

        Lantion käsittelyynhän LÄHES kaikki perustuu.

        "Kaikilla noilla sun toimeksiantajista on erilainen käsitys selkävaivoista ja niiden lähteistä."

        Ei ole toimeksiantajia! Ei ole eri käsitys. Luoma selitti asiat hiukan toisin, mutta vinoa lantiota hänkin vaivojen alkusyyksi syyttää.

        Sanoi vielä että lähes kaikilla sitä on ja sen näkee ulkona muiden kävelyä katsellessa.

        "Selkävaivat tulee ja menee
        en tosin väitä etteikö selän manipuloinnista olisi hyötyä mutta kunhan sen tekee osaava ja KOULUTETTU henkilö."

        Itse en ainakaan koulutetuilta parannusta saanut, tosin hiukan apua sain. Ja monella muulla sama kokemus.

        "Lisäksi muistaakseni prolapsi selkää ei saisi käsitellä."

        Miksi ei? Usein se kielletään varmuuden vuoksi, kun ei tiedetä mitään manipulaatiota. Useinhan manipulaatiossa ei lannerankaan edes kosketa.


      • been there
        hoidettu kirjoitti:

        "Jäsenkorjaaja herra Luoma joka esiintyy sun videoissa väittää että rangan kireät siivekkeet nostavat lantioita ja vääntävät sen kieroon."

        En olekaan Luoman kanssa samaa kaikesta mieltä. Hänen puheensa menee usein sinne koulutettujen linjalle. Sitä paitsi miten rangan siivekkeet voi olla liian kireät kun ne on luuta?

        "Eli hänen "metodinsa ja teoria" perustuu selkärangan kierron vähentämiseen

        Eikä perustu! Se perustuu selkärangan kiertymän vähentämiseen.

        " ei suoranaisesti lantion käsittelyyn."

        Lantion käsittelyynhän LÄHES kaikki perustuu.

        "Kaikilla noilla sun toimeksiantajista on erilainen käsitys selkävaivoista ja niiden lähteistä."

        Ei ole toimeksiantajia! Ei ole eri käsitys. Luoma selitti asiat hiukan toisin, mutta vinoa lantiota hänkin vaivojen alkusyyksi syyttää.

        Sanoi vielä että lähes kaikilla sitä on ja sen näkee ulkona muiden kävelyä katsellessa.

        "Selkävaivat tulee ja menee
        en tosin väitä etteikö selän manipuloinnista olisi hyötyä mutta kunhan sen tekee osaava ja KOULUTETTU henkilö."

        Itse en ainakaan koulutetuilta parannusta saanut, tosin hiukan apua sain. Ja monella muulla sama kokemus.

        "Lisäksi muistaakseni prolapsi selkää ei saisi käsitellä."

        Miksi ei? Usein se kielletään varmuuden vuoksi, kun ei tiedetä mitään manipulaatiota. Useinhan manipulaatiossa ei lannerankaan edes kosketa.

        "Itse en ainakaan koulutetuilta parannusta saanut, tosin hiukan apua sain. Ja monella muulla sama kokemus."

        paska puhetta suurin osa lisäksi-fysiatri turunen korjas sun selän. Se on präntätty selkäsivuilla . Eli koulutettu taho. S


      • Been there
        been there kirjoitti:

        "Itse en ainakaan koulutetuilta parannusta saanut, tosin hiukan apua sain. Ja monella muulla sama kokemus."

        paska puhetta suurin osa lisäksi-fysiatri turunen korjas sun selän. Se on präntätty selkäsivuilla . Eli koulutettu taho. S

        Tottakai prolapsiselän manipulointi kielletään kun on mahdollista että prolapsi voi laajentua ja vaurioittaa vaikka selkäydintä-kanavaa tai hermoja. Tällä suomalaisella painijalla tuli hermovaurio 4 päivässä. Vitun vaarallista leikkiä prolapsiselällä ja ilmeisesti jäsenkorjaajat ovat vastaavia tapauksia käsitelleetkin joka kertoo heistä PALJON.


      • ei hoidettu
        hoidettu kirjoitti:

        "Jäsenkorjaaja herra Luoma joka esiintyy sun videoissa väittää että rangan kireät siivekkeet nostavat lantioita ja vääntävät sen kieroon."

        En olekaan Luoman kanssa samaa kaikesta mieltä. Hänen puheensa menee usein sinne koulutettujen linjalle. Sitä paitsi miten rangan siivekkeet voi olla liian kireät kun ne on luuta?

        "Eli hänen "metodinsa ja teoria" perustuu selkärangan kierron vähentämiseen

        Eikä perustu! Se perustuu selkärangan kiertymän vähentämiseen.

        " ei suoranaisesti lantion käsittelyyn."

        Lantion käsittelyynhän LÄHES kaikki perustuu.

        "Kaikilla noilla sun toimeksiantajista on erilainen käsitys selkävaivoista ja niiden lähteistä."

        Ei ole toimeksiantajia! Ei ole eri käsitys. Luoma selitti asiat hiukan toisin, mutta vinoa lantiota hänkin vaivojen alkusyyksi syyttää.

        Sanoi vielä että lähes kaikilla sitä on ja sen näkee ulkona muiden kävelyä katsellessa.

        "Selkävaivat tulee ja menee
        en tosin väitä etteikö selän manipuloinnista olisi hyötyä mutta kunhan sen tekee osaava ja KOULUTETTU henkilö."

        Itse en ainakaan koulutetuilta parannusta saanut, tosin hiukan apua sain. Ja monella muulla sama kokemus.

        "Lisäksi muistaakseni prolapsi selkää ei saisi käsitellä."

        Miksi ei? Usein se kielletään varmuuden vuoksi, kun ei tiedetä mitään manipulaatiota. Useinhan manipulaatiossa ei lannerankaan edes kosketa.

        Sinähän olet koulutettu. Äkkiä pois työstä tuhoamasta kaikkea. Kouluttamattomat osaajat tilallesi!


      • hoidettu
        been there kirjoitti:

        "Itse en ainakaan koulutetuilta parannusta saanut, tosin hiukan apua sain. Ja monella muulla sama kokemus."

        paska puhetta suurin osa lisäksi-fysiatri turunen korjas sun selän. Se on präntätty selkäsivuilla . Eli koulutettu taho. S

        Tuo fysiatri oli 4. tapaamani fysiatri. Häntä ennen tapasin useita muita eri alojen lääkäreitä ja siis 3 muuta fysiatria.

        Ja lisäksi tuo fysiatri kertoo itse olevansa Suomen ainoa lääkäri, joka sen osaa tehdä. Ja hän siis on oppinut taidon muualla kuin virallisessa koulutuksessa.

        Eli koulutetut ei osaa.


      • hoidettu
        Been there kirjoitti:

        Tottakai prolapsiselän manipulointi kielletään kun on mahdollista että prolapsi voi laajentua ja vaurioittaa vaikka selkäydintä-kanavaa tai hermoja. Tällä suomalaisella painijalla tuli hermovaurio 4 päivässä. Vitun vaarallista leikkiä prolapsiselällä ja ilmeisesti jäsenkorjaajat ovat vastaavia tapauksia käsitelleetkin joka kertoo heistä PALJON.

        Kellä tällä painijalla ja miten se vaurio todettiin?


      • hoidettu
        ei hoidettu kirjoitti:

        Sinähän olet koulutettu. Äkkiä pois työstä tuhoamasta kaikkea. Kouluttamattomat osaajat tilallesi!

        Onneksi olen koulutukseni jälkeen "itseoppinut" paljon. Koulutuksessa opittuja taitoja en juurikaan enää käytä, koska ovat vanhentuneita ja monin osin jopa vääriksi osoitettuja.

        Siksi kai pärjäänkin, kun olen sen ymmärtänyt että suuri osa koulussa opetetuista asioista oli täysin vääriä!


      • ei hoidettu
        hoidettu kirjoitti:

        Onneksi olen koulutukseni jälkeen "itseoppinut" paljon. Koulutuksessa opittuja taitoja en juurikaan enää käytä, koska ovat vanhentuneita ja monin osin jopa vääriksi osoitettuja.

        Siksi kai pärjäänkin, kun olen sen ymmärtänyt että suuri osa koulussa opetetuista asioista oli täysin vääriä!

        Haet varmaan oppisi helmitauluosaajilta, tai peräti -mestareilta.

        Lääketiede uudistuu suunnilleen yhtä nopeasti kuin tietotekniikka. Miksi siinä täytyis käyttää vanhoja oppeja?


      • been there
        hoidettu kirjoitti:

        Kellä tällä painijalla ja miten se vaurio todettiin?

        Kokkolan Juha Ahokas.


      • been there
        hoidettu kirjoitti:

        Tuo fysiatri oli 4. tapaamani fysiatri. Häntä ennen tapasin useita muita eri alojen lääkäreitä ja siis 3 muuta fysiatria.

        Ja lisäksi tuo fysiatri kertoo itse olevansa Suomen ainoa lääkäri, joka sen osaa tehdä. Ja hän siis on oppinut taidon muualla kuin virallisessa koulutuksessa.

        Eli koulutetut ei osaa.

        Fysiatri hamuaa lisää potilaita.Itsehän sivuillasi väität että Jussi Timgren osaa sen myöskin. Kirot ovat lääkäreitä ja he kyllä osaavat.


      • hoidettu
        ei hoidettu kirjoitti:

        Haet varmaan oppisi helmitauluosaajilta, tai peräti -mestareilta.

        Lääketiede uudistuu suunnilleen yhtä nopeasti kuin tietotekniikka. Miksi siinä täytyis käyttää vanhoja oppeja?

        Uusista opeistahan nyt onkin kyse... :)


      • hoidettu
        been there kirjoitti:

        Kokkolan Juha Ahokas.

        Uutinen: "Ahokkaan oikeassa jalassa on hermovaurio, jonka vuoksi jalka ei ole toipunut huippupainin vaatimalle tasolle. "

        Miten selkärangassa oleva pullistuma on aiheuttanut hermovaurion jalkaan? Eikös se hermovaurio pitäis olla selässä, jos pullistuma sen on aiheuttanut?

        Uutiset: "Ahokas oli maaliskuussa leikkauksissa, joissa selkärangan välilevyn repeämää korjailtiin kahdesti, mutta niistä jäi kuitenkin pysyvä hermovaurio. "

        Noniin. Mistä ne tietää, että se on hermovaurio? Koska leikkausko ei poistanut kipua? Ehkäpä kivun syy on muualla, mutta kun lääkärit ei sitä tunnu tietävän...

        Moni on päässyt kivuistaan eroon vaikka olis todettu hermokanavan ahtaumaa, kroonista kipua, hermovauriota, jne koska diagnoosi on ollut väärä.

        Aiemmin väitit, että hermovaurio tuli 4 päivässä pullistuman aiheuttamana, vai miten sen sanoitkaan? Tuossa kuitenkin lukee, että kahden leikkauksen seurauksena. Miten se siis on?
        http://www.hs.fi/urheilu/artikkeli/Juha Ahokas ei pysty enää painimaan/1135231495613


      • hoidettu
        been there kirjoitti:

        Fysiatri hamuaa lisää potilaita.Itsehän sivuillasi väität että Jussi Timgren osaa sen myöskin. Kirot ovat lääkäreitä ja he kyllä osaavat.

        Timgren ymmärtää siitä jotakin, mutta ei yhtä paljon kuin Turunen. Myöskään Timgren ei ole saanut kyseisiä oppejaan lääkiksestä.

        Kirot eivät ole lääkäreitä Suomen lain mukaan.


      • ei hoidettu
        hoidettu kirjoitti:

        Uusista opeistahan nyt onkin kyse... :)

        Etkös sä halua, että TULE-sairauksia hoidetaan rautakautiseen tai 1800-luvun enempi tai vähempi huijarityyliin?


      • been there
        hoidettu kirjoitti:

        Uutinen: "Ahokkaan oikeassa jalassa on hermovaurio, jonka vuoksi jalka ei ole toipunut huippupainin vaatimalle tasolle. "

        Miten selkärangassa oleva pullistuma on aiheuttanut hermovaurion jalkaan? Eikös se hermovaurio pitäis olla selässä, jos pullistuma sen on aiheuttanut?

        Uutiset: "Ahokas oli maaliskuussa leikkauksissa, joissa selkärangan välilevyn repeämää korjailtiin kahdesti, mutta niistä jäi kuitenkin pysyvä hermovaurio. "

        Noniin. Mistä ne tietää, että se on hermovaurio? Koska leikkausko ei poistanut kipua? Ehkäpä kivun syy on muualla, mutta kun lääkärit ei sitä tunnu tietävän...

        Moni on päässyt kivuistaan eroon vaikka olis todettu hermokanavan ahtaumaa, kroonista kipua, hermovauriota, jne koska diagnoosi on ollut väärä.

        Aiemmin väitit, että hermovaurio tuli 4 päivässä pullistuman aiheuttamana, vai miten sen sanoitkaan? Tuossa kuitenkin lukee, että kahden leikkauksen seurauksena. Miten se siis on?
        http://www.hs.fi/urheilu/artikkeli/Juha Ahokas ei pysty enää painimaan/1135231495613

        Miten selkärangassa oleva pullistuma on aiheuttanut hermovaurion jalkaan? Eikös se hermovaurio pitäis olla selässä, jos pullistuma sen on aiheuttanut?

        Sähän olet ihan pässi. sullahan on anatomian perusteet hakusessa.SELKÄRANKA on SELÄSSÄ kuten nimestä voi päätellä. Tiedätkö mistä rakenteista selkäranka koostuu? selkäranka on rakennettu nikamista joidenka välissä on hyytelömäinen iskari nimeltään välilevy. Nikamakaari on nikamien takana jonka alta kulkee hermot ja näiden rakenteiden takana selkäydinkanava(alhaalla) ja selkäydin (ylhäällä). Ahokasta on ilmeisesti leikattu pariin otteseen ja vika on uusiutunut paini tilanteessa.
        VAlmentaja päällikkö oli pahoillaan ettei Ahokasta leikattu nopeammin koska välilevyn ärsytys oli neljässä päivässä ehtinyt ENMG tutkimusten perusteella aiheuttaa hermovaurion.

        ENMG (hermoratatutkimus) on ylimalkainen mutta mikäli havaitsee muutoksia niin ne pitävät paikkansa. Eli diagnoosi on aivan oikea. HErmovaurio aiheuttama voimattomuus on samanlaista
        kun kävelis suossa joten kyllä uskon että Ahokas itse tietää mistä on kyse ilman näitä tutkimuksiakin ja yhtyy tutkimustuloksiin.


      • been there
        been there kirjoitti:

        Miten selkärangassa oleva pullistuma on aiheuttanut hermovaurion jalkaan? Eikös se hermovaurio pitäis olla selässä, jos pullistuma sen on aiheuttanut?

        Sähän olet ihan pässi. sullahan on anatomian perusteet hakusessa.SELKÄRANKA on SELÄSSÄ kuten nimestä voi päätellä. Tiedätkö mistä rakenteista selkäranka koostuu? selkäranka on rakennettu nikamista joidenka välissä on hyytelömäinen iskari nimeltään välilevy. Nikamakaari on nikamien takana jonka alta kulkee hermot ja näiden rakenteiden takana selkäydinkanava(alhaalla) ja selkäydin (ylhäällä). Ahokasta on ilmeisesti leikattu pariin otteseen ja vika on uusiutunut paini tilanteessa.
        VAlmentaja päällikkö oli pahoillaan ettei Ahokasta leikattu nopeammin koska välilevyn ärsytys oli neljässä päivässä ehtinyt ENMG tutkimusten perusteella aiheuttaa hermovaurion.

        ENMG (hermoratatutkimus) on ylimalkainen mutta mikäli havaitsee muutoksia niin ne pitävät paikkansa. Eli diagnoosi on aivan oikea. HErmovaurio aiheuttama voimattomuus on samanlaista
        kun kävelis suossa joten kyllä uskon että Ahokas itse tietää mistä on kyse ilman näitä tutkimuksiakin ja yhtyy tutkimustuloksiin.

        Selkärangan hermot jotka ovat yhteydessä selkäydinkanavaan(alhaalla) lähettävät tietoja jalkaan. jos näissä hermoissa on vikaa tieto ei kulje tarpeeksi voimakkaana ja jalka ei toimi.


      • hoidettu
        been there kirjoitti:

        Miten selkärangassa oleva pullistuma on aiheuttanut hermovaurion jalkaan? Eikös se hermovaurio pitäis olla selässä, jos pullistuma sen on aiheuttanut?

        Sähän olet ihan pässi. sullahan on anatomian perusteet hakusessa.SELKÄRANKA on SELÄSSÄ kuten nimestä voi päätellä. Tiedätkö mistä rakenteista selkäranka koostuu? selkäranka on rakennettu nikamista joidenka välissä on hyytelömäinen iskari nimeltään välilevy. Nikamakaari on nikamien takana jonka alta kulkee hermot ja näiden rakenteiden takana selkäydinkanava(alhaalla) ja selkäydin (ylhäällä). Ahokasta on ilmeisesti leikattu pariin otteseen ja vika on uusiutunut paini tilanteessa.
        VAlmentaja päällikkö oli pahoillaan ettei Ahokasta leikattu nopeammin koska välilevyn ärsytys oli neljässä päivässä ehtinyt ENMG tutkimusten perusteella aiheuttaa hermovaurion.

        ENMG (hermoratatutkimus) on ylimalkainen mutta mikäli havaitsee muutoksia niin ne pitävät paikkansa. Eli diagnoosi on aivan oikea. HErmovaurio aiheuttama voimattomuus on samanlaista
        kun kävelis suossa joten kyllä uskon että Ahokas itse tietää mistä on kyse ilman näitä tutkimuksiakin ja yhtyy tutkimustuloksiin.

        Missä kerrotaan että Ahokkaan hermovaurio todettiin ENMG:llä?

        Monelle se todetaan ihan ilman sitäkin, eli jos kipuja jää, niin päätellään hermovaurioksi, vaikka toki kivun syynä voi olla jokin muukin...

        Monelle on todettu hermovaurio ENMG:llä mutta niin se kipu vain poistui... ENMG voi varmaan tulkita myös hermopinteen vaurioksi? Tai ENMG:n antamasta datasta lääkäri sen päättelee, koska ei usko hermopinteiden olemassaoloon.


      • hoidettu
        ei hoidettu kirjoitti:

        Etkös sä halua, että TULE-sairauksia hoidetaan rautakautiseen tai 1800-luvun enempi tai vähempi huijarityyliin?

        TULE-sairauksien syitä ei ymmärretä vaikka fysiatri kertoisi siitä uusia tietoja Aamutohtorissa.


      • hoidettu
        been there kirjoitti:

        Selkärangan hermot jotka ovat yhteydessä selkäydinkanavaan(alhaalla) lähettävät tietoja jalkaan. jos näissä hermoissa on vikaa tieto ei kulje tarpeeksi voimakkaana ja jalka ei toimi.

        Kyllä signaaleja kulkee myös jalasta selkäytimeen. Esim tuntohermoissa signaali menee aina vain yhteen suuntaan ja se on jalasta keskushermostoon. Kun on kipua, niin jalkaa ei halua käyttää.

        Mutta signaaleja toki kulkee myös jalkaan päin, eli niitä motoriikan eli lihasten ohjaushermoja. Silloin jalka ei kunnolla toimi vaikka haluaisi, jo signaalit ei mene perille.

        Iskiasoireilu on usein molempien hermojen pinne. On sekä kipua että voimattomuutta. Mullakin oli sitä. Tai sitten on vain toista kerrallaan. Kokemusta on siitäkin.

        Molemmissa (kipu/toimintahäiriö) syynä voi olla hermopinne piriformiksen tienoilla, SI-nivelen tienoilla tai siellä hermojuuressa. Usein kaikkien kolmen syynä on se keskimmäinen, joka aiheuttaa vääntöä lantioon ja lannerankaan kiristäen piriformista, aiheuttaen painetta välilevyihin ja aiheuttaen siten ahtautta lannerangan hermokanaviin ja hermojuuriin.

        Mutta ei se kipu aina hermovaurio ole, jos kipua jää vaikka välilevyt olis jo leikattu. Ja koska harvemmin osataan tutkia SI-nivelen seutu, niin tehdään usein virhediagnooseja...


      • ei hoidettu
        hoidettu kirjoitti:

        TULE-sairauksien syitä ei ymmärretä vaikka fysiatri kertoisi siitä uusia tietoja Aamutohtorissa.

        Kerro, jos tiedät. Haluaisinkin tietää selkä- ja olkakipuni syyn.


      • hoidettu
        ei hoidettu kirjoitti:

        Kerro, jos tiedät. Haluaisinkin tietää selkä- ja olkakipuni syyn.

        JP Kouri kertoo, että olkapäävaivojen syynä on usein taustalla huono ryhti, joka on seurausta lantion virheellisestä asennosta.
        http://www.youtube.com/watch?v=ExJsAuesz6I


      • been there
        hoidettu kirjoitti:

        Missä kerrotaan että Ahokkaan hermovaurio todettiin ENMG:llä?

        Monelle se todetaan ihan ilman sitäkin, eli jos kipuja jää, niin päätellään hermovaurioksi, vaikka toki kivun syynä voi olla jokin muukin...

        Monelle on todettu hermovaurio ENMG:llä mutta niin se kipu vain poistui... ENMG voi varmaan tulkita myös hermopinteen vaurioksi? Tai ENMG:n antamasta datasta lääkäri sen päättelee, koska ei usko hermopinteiden olemassaoloon.

        Hermovaurioita ei todeta kliinisesti. ei etenkään huippu-urheilijoille.


      • been there
        hoidettu kirjoitti:

        Kyllä signaaleja kulkee myös jalasta selkäytimeen. Esim tuntohermoissa signaali menee aina vain yhteen suuntaan ja se on jalasta keskushermostoon. Kun on kipua, niin jalkaa ei halua käyttää.

        Mutta signaaleja toki kulkee myös jalkaan päin, eli niitä motoriikan eli lihasten ohjaushermoja. Silloin jalka ei kunnolla toimi vaikka haluaisi, jo signaalit ei mene perille.

        Iskiasoireilu on usein molempien hermojen pinne. On sekä kipua että voimattomuutta. Mullakin oli sitä. Tai sitten on vain toista kerrallaan. Kokemusta on siitäkin.

        Molemmissa (kipu/toimintahäiriö) syynä voi olla hermopinne piriformiksen tienoilla, SI-nivelen tienoilla tai siellä hermojuuressa. Usein kaikkien kolmen syynä on se keskimmäinen, joka aiheuttaa vääntöä lantioon ja lannerankaan kiristäen piriformista, aiheuttaen painetta välilevyihin ja aiheuttaen siten ahtautta lannerangan hermokanaviin ja hermojuuriin.

        Mutta ei se kipu aina hermovaurio ole, jos kipua jää vaikka välilevyt olis jo leikattu. Ja koska harvemmin osataan tutkia SI-nivelen seutu, niin tehdään usein virhediagnooseja...

        Lannerangan vääntö ei aiheuta hermopinteitä. Mikään vääntö ei ole niin kova että nikamakaari voisi siitä painauta kasaan ilman menemättä rikki paitsi siirtymä. Mitä sanot hermopinteeksi on lihas-kireyksien aiheuttama pitkän issiashermon aiheuttama ärsytys tila. JOssa vaikka päärynälihas ärsyttää hermoa. ei ole rankaperäinen.


      • been there
        hoidettu kirjoitti:

        JP Kouri kertoo, että olkapäävaivojen syynä on usein taustalla huono ryhti, joka on seurausta lantion virheellisestä asennosta.
        http://www.youtube.com/watch?v=ExJsAuesz6I

        Minä sanon että se on istumatyön aiheuttama hartioiden lihaskireys.


      • hoidettu
        been there kirjoitti:

        Lannerangan vääntö ei aiheuta hermopinteitä. Mikään vääntö ei ole niin kova että nikamakaari voisi siitä painauta kasaan ilman menemättä rikki paitsi siirtymä. Mitä sanot hermopinteeksi on lihas-kireyksien aiheuttama pitkän issiashermon aiheuttama ärsytys tila. JOssa vaikka päärynälihas ärsyttää hermoa. ei ole rankaperäinen.

        "Lannerangan vääntö ei aiheuta hermopinteitä."

        Fysiatri on eri mieltä.

        "Mitä sanot hermopinteeksi on lihas-kireyksien aiheuttama pitkän issiashermon aiheuttama ärsytys tila."

        Sanoisin sitä hermopinteeksi. Mikäs sitä muutoin ärsyttää kuin kireän lihaksen luoma puristus? Ja mikä taas aiheuttaa sen lihaskiristyksen?

        "JOssa vaikka päärynälihas ärsyttää hermoa. ei ole rankaperäinen. "

        Ei yleensä olekaan. Kun päärynälihas kiristelee yleensä siksi kun lantio on vinossa.


      • hoidettu
        been there kirjoitti:

        Minä sanon että se on istumatyön aiheuttama hartioiden lihaskireys.

        Olet siis eri mieltä kuin johtava kipututkija?
        Hyvä niin. Saahan sitä kaikenlaista sanoa.

        Entä jos vastaavia ongelmia on ihmisillä, jotka ei tee istumatyötä. Esimerkiksi gof-pro, tennisvalmentaja, urheilija, jne. Heilläkin niitä on.


      • hoidettu
        been there kirjoitti:

        Hermovaurioita ei todeta kliinisesti. ei etenkään huippu-urheilijoille.

        Onko tuo taas oma mielipiteesi vai löytyykö faktaa?
        Sitähän multakin aina kysytään...


      • ei hoidettu
        hoidettu kirjoitti:

        JP Kouri kertoo, että olkapäävaivojen syynä on usein taustalla huono ryhti, joka on seurausta lantion virheellisestä asennosta.
        http://www.youtube.com/watch?v=ExJsAuesz6I

        Hyvä ettet enää anna diagnoosia. Päin helvettiä nimittäin menisi tämä arvauksesi.

        Kouri varmaan lääkärinä ymmärtäisi niitäkin syitä, jotka eivät olisi yleisimpiä.


      • been there
        hoidettu kirjoitti:

        Olet siis eri mieltä kuin johtava kipututkija?
        Hyvä niin. Saahan sitä kaikenlaista sanoa.

        Entä jos vastaavia ongelmia on ihmisillä, jotka ei tee istumatyötä. Esimerkiksi gof-pro, tennisvalmentaja, urheilija, jne. Heilläkin niitä on.

        Niin tai viulisteilla ja muilla joidenka rasitus ja kuormitus kohdistuu tiettyihin lihasryhmiin. Asento on luonnoton. Ei siinä tarvi fysiatrin papereita että ton pystyy päätellä. Tosin fysiatri jolla on yksityinen vastaanotto saa hyvät rahat jos hänellä on joku omalaatuinen teoria ja hokkupokkus konsti olemassa joka toimii osalle mutta suurimmalle osalle
        selkävaivaisista ei saa minkäänlaista apua. Selkävaivat hyvä businee kun meita on niin paljon kuten hoidettu tiedät-


      • been there
        hoidettu kirjoitti:

        Onko tuo taas oma mielipiteesi vai löytyykö faktaa?
        Sitähän multakin aina kysytään...

        Enmg havaitsee suurella varmuudella aktiiviset ja vanhat löydökset. Kliinisestä ei pysty toteamaan näitä eroja. Eli auttaako hermonvapautus vai ei-ryhdytäänkö toimenpiteisiin. Minun kohdalla ei ollut toimenpide syytä koska tilanne ei ollut aktiivinen-hermovaurio oli muodostunut ja on epäntodennäköistä että tilanne minun kohdallani huononee. Nämä tiedot ovat erittäin merkityksellisiä. Lisäksi luonnollisesti enmg testillä on juridista relevanssia esim kuntoutus tai eläkeraha päätöksen valossa.


      • been there
        hoidettu kirjoitti:

        "Lannerangan vääntö ei aiheuta hermopinteitä."

        Fysiatri on eri mieltä.

        "Mitä sanot hermopinteeksi on lihas-kireyksien aiheuttama pitkän issiashermon aiheuttama ärsytys tila."

        Sanoisin sitä hermopinteeksi. Mikäs sitä muutoin ärsyttää kuin kireän lihaksen luoma puristus? Ja mikä taas aiheuttaa sen lihaskiristyksen?

        "JOssa vaikka päärynälihas ärsyttää hermoa. ei ole rankaperäinen. "

        Ei yleensä olekaan. Kun päärynälihas kiristelee yleensä siksi kun lantio on vinossa.

        Mikä tahansa lihas voi saada epätasapainoa lantiossa. Rakenteellinen skolioosi voi myös saada sen myös aikaiseksi. On niin monta tekijää jossa sinivel on vain yksi kymmenistä.


      • hoidettu
        been there kirjoitti:

        Mikä tahansa lihas voi saada epätasapainoa lantiossa. Rakenteellinen skolioosi voi myös saada sen myös aikaiseksi. On niin monta tekijää jossa sinivel on vain yksi kymmenistä.

        Usein rakenteellinen skolioosi onkin toiminnallinen ja seurausta lantion vinoudesta.

        Mutta toki kaikenlaisia ongelmia on. Nikamansiirtymäkään ei aina aiheuta kipuja.


      • hoidettu
        been there kirjoitti:

        Enmg havaitsee suurella varmuudella aktiiviset ja vanhat löydökset. Kliinisestä ei pysty toteamaan näitä eroja. Eli auttaako hermonvapautus vai ei-ryhdytäänkö toimenpiteisiin. Minun kohdalla ei ollut toimenpide syytä koska tilanne ei ollut aktiivinen-hermovaurio oli muodostunut ja on epäntodennäköistä että tilanne minun kohdallani huononee. Nämä tiedot ovat erittäin merkityksellisiä. Lisäksi luonnollisesti enmg testillä on juridista relevanssia esim kuntoutus tai eläkeraha päätöksen valossa.

        Mitä tarkoitat aktiivisella ja vanhalla löydöksellä hermovaurion yhteydessä? Kuinka mikään sähköimpulssitesti voi todeta milloin vaurio on tullut?

        "Eli auttaako hermonvapautus vai ei-ryhdytäänkö toimenpiteisiin."

        Eihän tuota voi tietää kuin kokeilemalla. Tosin miten voi olla varma että se vapautus on onnistuneesti osattu tehdä?


      • hoidettu
        been there kirjoitti:

        Niin tai viulisteilla ja muilla joidenka rasitus ja kuormitus kohdistuu tiettyihin lihasryhmiin. Asento on luonnoton. Ei siinä tarvi fysiatrin papereita että ton pystyy päätellä. Tosin fysiatri jolla on yksityinen vastaanotto saa hyvät rahat jos hänellä on joku omalaatuinen teoria ja hokkupokkus konsti olemassa joka toimii osalle mutta suurimmalle osalle
        selkävaivaisista ei saa minkäänlaista apua. Selkävaivat hyvä businee kun meita on niin paljon kuten hoidettu tiedät-

        Tuosta lääketieteen korruptoituneesta bisneksestä tulikin tänään iltapäivällä ihan oma leffansa. Pitää katsoa kun ehtii...


      • hoidettu
        ei hoidettu kirjoitti:

        Hyvä ettet enää anna diagnoosia. Päin helvettiä nimittäin menisi tämä arvauksesi.

        Kouri varmaan lääkärinä ymmärtäisi niitäkin syitä, jotka eivät olisi yleisimpiä.

        Tällä viikolla meidän ykkösjunnut (14-16v) kävi Pajulahden urheiluopistolta valmistuneella ammattilaisella ryhtianalyysissä. Kaikilla oli epäsymmetriaa kehossa ja lantiossa, olkapäät edessä, lavan asento huono ja kaikilla paitsi yhdellä oli skolioosi. Yhdelläkään ei vielä ole vaivoja, vielä. Ovat niin nuoria...

        Kannattaisi sunkin käydä tutkituttamassa olkapääsi ryhtialan ammattilaisella. Vai väitätkö, että sinulta ei löydy ryhtiongelmaa?


      • been there
        hoidettu kirjoitti:

        Mitä tarkoitat aktiivisella ja vanhalla löydöksellä hermovaurion yhteydessä? Kuinka mikään sähköimpulssitesti voi todeta milloin vaurio on tullut?

        "Eli auttaako hermonvapautus vai ei-ryhdytäänkö toimenpiteisiin."

        Eihän tuota voi tietää kuin kokeilemalla. Tosin miten voi olla varma että se vapautus on onnistuneesti osattu tehdä?

        Aktiivinen tarkoittaa tilannetta jossa vaurio on parhaillaan muodostumassa ja vanha löydös on tapahtunut ja siihen ei pystytä vaikuttamaan edes höyläämälle nikamakaarta ja vapauttamalla hermo.
        Minulla ei täten ole mitään sellaista pelkoa että tilani pahentuisi. mikäli tilanne pahanee sen pitäisi viestittää itsestään kivulla jolloin harkitaan leikkausta uudelleen. Minulla ei ole kipua laisinkaan vain voimattomuutta johon ei enään pystytä vaikuttamaan


      • been there
        hoidettu kirjoitti:

        Tällä viikolla meidän ykkösjunnut (14-16v) kävi Pajulahden urheiluopistolta valmistuneella ammattilaisella ryhtianalyysissä. Kaikilla oli epäsymmetriaa kehossa ja lantiossa, olkapäät edessä, lavan asento huono ja kaikilla paitsi yhdellä oli skolioosi. Yhdelläkään ei vielä ole vaivoja, vielä. Ovat niin nuoria...

        Kannattaisi sunkin käydä tutkituttamassa olkapääsi ryhtialan ammattilaisella. Vai väitätkö, että sinulta ei löydy ryhtiongelmaa?

        seuraavaksi viet tämän pullasorsapoikueen holmalle hoidettavaksi. eikös vaan-rusauttamaan kehittyviä nikamia.


      • ei hoidettu
        hoidettu kirjoitti:

        Tällä viikolla meidän ykkösjunnut (14-16v) kävi Pajulahden urheiluopistolta valmistuneella ammattilaisella ryhtianalyysissä. Kaikilla oli epäsymmetriaa kehossa ja lantiossa, olkapäät edessä, lavan asento huono ja kaikilla paitsi yhdellä oli skolioosi. Yhdelläkään ei vielä ole vaivoja, vielä. Ovat niin nuoria...

        Kannattaisi sunkin käydä tutkituttamassa olkapääsi ryhtialan ammattilaisella. Vai väitätkö, että sinulta ei löydy ryhtiongelmaa?

        Juu löytyy kyllä ryhtivirhe, etsimättäkin. Kyse olikin siitä, mistä olkapää- ja ryhtiongelmani johtuvat.

        Tiedän, että Kouri ymmärtäisi, koska hän on koulutettu lääkäri.


      • hoidettu
        been there kirjoitti:

        Aktiivinen tarkoittaa tilannetta jossa vaurio on parhaillaan muodostumassa ja vanha löydös on tapahtunut ja siihen ei pystytä vaikuttamaan edes höyläämälle nikamakaarta ja vapauttamalla hermo.
        Minulla ei täten ole mitään sellaista pelkoa että tilani pahentuisi. mikäli tilanne pahanee sen pitäisi viestittää itsestään kivulla jolloin harkitaan leikkausta uudelleen. Minulla ei ole kipua laisinkaan vain voimattomuutta johon ei enään pystytä vaikuttamaan

        En kyllä edelleenkään ymmärrä miten ENMG kykenee havaitsemaan parhaillaan muodostumassa olevan tai aiemmin muodostuneen hermovaurion. Molemmissahan se hermovaurio jo on. Mistä tietää onko se syntynyt minuutti sitten vaiko jo vuosi sitten?

        "siihen ei pystytä vaikuttamaan edes höyläämälle nikamakaarta ja vapauttamalla hermo."

        Se hermopinne on usein ihan muualla kuin nikamakaaren kohdalla...

        Miksi kivuttomuus tarkoittaa ettei ole enää vaaraa pahenemiselle? Tuntohäiriöt ja kivut on toki ihan eri asioita. Itsellä ainakin oli.

        Itsellä jalkojen voimattomuuteen pystyttiin vaikuttamaan. Samoin on käynyt monella muullakin.


      • hoidettu
        been there kirjoitti:

        seuraavaksi viet tämän pullasorsapoikueen holmalle hoidettavaksi. eikös vaan-rusauttamaan kehittyviä nikamia.

        Ajattelin suositella kalevalaista tekniikkaa, koska siinä ei rusautella. Tosin kahdelle ajattelin suositella käyntiä fysiatri Turusella.


      • hoidettu
        ei hoidettu kirjoitti:

        Juu löytyy kyllä ryhtivirhe, etsimättäkin. Kyse olikin siitä, mistä olkapää- ja ryhtiongelmani johtuvat.

        Tiedän, että Kouri ymmärtäisi, koska hän on koulutettu lääkäri.

        Luultavasti ymmärtää, mutta on eri asia osaako tehdä mitään.

        JP on toki varmaan oppinut nämä ryhtiasiat ihan muualta kuin lääkärikoulutuksesta, joten siihen koulutukseen on taas turha vedota. Ehkä hän on käynyt opissa Karppisella tai jollakin muulla itseoppineella osaajalla. Tai sitten vilkaisi yli vuosi sitten hänelle käteen antamaani DVD:tä, jossa oli n. 60 videoesimerkkiä aiheesta...


      • ei hoidettu
        hoidettu kirjoitti:

        Luultavasti ymmärtää, mutta on eri asia osaako tehdä mitään.

        JP on toki varmaan oppinut nämä ryhtiasiat ihan muualta kuin lääkärikoulutuksesta, joten siihen koulutukseen on taas turha vedota. Ehkä hän on käynyt opissa Karppisella tai jollakin muulla itseoppineella osaajalla. Tai sitten vilkaisi yli vuosi sitten hänelle käteen antamaani DVD:tä, jossa oli n. 60 videoesimerkkiä aiheesta...

        Karppiset sun muut tuskin osaavat lukea magneettikuvia tai tuntevat kansainvälistä tautiluokitusta. Kouri varmaan hallitsee nämä asiat lääkärinkoulutuksen perusteella.


      • been there
        hoidettu kirjoitti:

        En kyllä edelleenkään ymmärrä miten ENMG kykenee havaitsemaan parhaillaan muodostumassa olevan tai aiemmin muodostuneen hermovaurion. Molemmissahan se hermovaurio jo on. Mistä tietää onko se syntynyt minuutti sitten vaiko jo vuosi sitten?

        "siihen ei pystytä vaikuttamaan edes höyläämälle nikamakaarta ja vapauttamalla hermo."

        Se hermopinne on usein ihan muualla kuin nikamakaaren kohdalla...

        Miksi kivuttomuus tarkoittaa ettei ole enää vaaraa pahenemiselle? Tuntohäiriöt ja kivut on toki ihan eri asioita. Itsellä ainakin oli.

        Itsellä jalkojen voimattomuuteen pystyttiin vaikuttamaan. Samoin on käynyt monella muullakin.

        "En kyllä edelleenkään ymmärrä miten ENMG kykenee havaitsemaan parhaillaan muodostumassa olevan tai aiemmin muodostuneen hermovaurion. Molemmissahan se hermovaurio jo on. Mistä tietää onko se syntynyt minuutti sitten vaiko jo vuosi sitten"?


        Siksi kun et tajuu asiasta mitään-sua ei ole sillä testattu etkä ole myöskään neurologi.

        "Se hermopinne on usein ihan muualla kuin nikamakaaren kohdalla"..
        Mulla on hermoahtauma.

        "Miksi kivuttomuus tarkoittaa ettei ole enää vaaraa pahenemiselle? Tuntohäiriöt ja kivut on toki ihan eri asioita. Itsellä ainakin oli."

        "Koska ei ole tulehdusta. tämä osittain vastaa myös ekaan kysymykseen".

        Itsellä jalkojen voimattomuuteen pystyttiin vaikuttamaan. Samoin on käynyt monella muullakin.

        "pikku vikoja sulla ei esim hermoahtaumaa "


      • hoidettu
        hoidettu kirjoitti:

        En kyllä edelleenkään ymmärrä miten ENMG kykenee havaitsemaan parhaillaan muodostumassa olevan tai aiemmin muodostuneen hermovaurion. Molemmissahan se hermovaurio jo on. Mistä tietää onko se syntynyt minuutti sitten vaiko jo vuosi sitten?

        "siihen ei pystytä vaikuttamaan edes höyläämälle nikamakaarta ja vapauttamalla hermo."

        Se hermopinne on usein ihan muualla kuin nikamakaaren kohdalla...

        Miksi kivuttomuus tarkoittaa ettei ole enää vaaraa pahenemiselle? Tuntohäiriöt ja kivut on toki ihan eri asioita. Itsellä ainakin oli.

        Itsellä jalkojen voimattomuuteen pystyttiin vaikuttamaan. Samoin on käynyt monella muullakin.

        "Siksi kun et tajuu asiasta mitään-sua ei ole sillä testattu etkä ole myöskään neurologi."

        Olen ollut ENMG-tutkimuksessa.

        "Mulla on hermoahtauma. "

        Eli hermoa painaa jokin eli hermo on pinteessä. Mistäs se pinne, eikun se ahtauma johtuu?

        "Koska ei ole tulehdusta. tämä osittain vastaa myös ekaan kysymykseen".

        Siis eihän tulehdus ole vaatimus kivulle. Monesti voi olla kipua ilman tulehdusta. Napauta vaikka vasaralla sormeesi. Tulehdus on elimistön oma paranemisreaktio havaitun kudosvairion korjaamiseksi.

        "pikku vikoja sulla ei esim hermoahtaumaa "

        Toisaalta joillakin on diagnosoitu hermoahtauma yliopistollisessa sairaalassa, mutta niin vain sekin poistui:
        http://s111.photobucket.com/albums/n135/parantunut/?action=view¤t=poti3.flv


      • hoidettu
        ei hoidettu kirjoitti:

        Karppiset sun muut tuskin osaavat lukea magneettikuvia tai tuntevat kansainvälistä tautiluokitusta. Kouri varmaan hallitsee nämä asiat lääkärinkoulutuksen perusteella.

        Karppisella ei ole noihin oppeihin tarvetta...

        Karppisen sivuilla:
        "Johtamassaan kuntoutuslaitoksessa toimii mm. useita manuaalihoitoon ja akupunktion perehtyneitä lääkäreitä."

        Tautiluokituksella ei tules-vaivoja paranneta. Tuskin siellä edes on koodia lantion toimintahäiriöstä johtuvalle olkapään ongelmalle. Kourikin kertoo sen olevan hyvin yleinen olkapäävaivojen syy, mutta onko tautiluokitus samaa mieltä?

        Ja kuten Karppinen jr kertoi, hänen isänsä oppeja seuratakseen hänen piti hylätä monet lääketieteen opettamat virheelliset teoriat. Eräs niistä oli se fakta, että yleensä käsien ongelmat tulee selkärangasta eikä vika siis ole siellä missä kipu tuntuu tai ongelma havaitaan. Lääketiede on siis tuossa monesti kovin väärässä tautiluokituksineen...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1796
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1407
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      6
      1376
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      144
      1293
    5. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1279
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1260
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1217
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      641
      1186
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1058
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      13
      1008
    Aihe