Jos kertoisin harrastavani joogaa (jota harrastankin) ja meditaatiota ja pyrkiväni valaistumiseen, sitä vastaan tuskin ateistit hyökkäisivät. Miksikähän kristinusko on juuri se asia jota vastustetaan? Eikö ateismi ole sitä, että ei uskota henkimaailman juttuihin ollenkaan? Tuskin sekään ärsyttäisi, jos kertoisin uskovani tonttuihin ja haltioihin... Joihin kyllä uskonkin, varsinkin näin jouluna. Ei kunnon ateisti näitäkään saa kannattaa. tiede on se joka todistaa kaiken.
Miksi kristinusko on ateistille
76
2126
Vastaukset
voit aloittaa meditoinnin vaikka lukemalla lahkojeesusten kirjoituksia.
- Agneisti
Minusta jokainen saa leikkiä oman kodin rauhassa omia taikauskoisia leikkejään - pelata tarot-korteilla, rukoilla 2000 vuotta sitten (ehkä) eläneitä puuseppiä, kumarrella mekkaan tai vaikka Tampereen näsineulaan päin - Mutta kun taikauskoisuus on yhteiskuntaan integroitu tapa, joka vielä iskostetaan puolustuskyvyttömiin lapsiin, silloin kyseessä on asia, jota vastustan mielelläni.
- Kössönöm
että ei usko jumalolentoihin. Siitä on vaan tehty jokin pahuuden ruumiillistuma, jos ei usko kristinuskon jumalaan.
En minä oikein ymmärrä, miksi kaukaa tuotu uskomus olisi jotenkin suomalaista. Kun se ei sitä ole.
Tiede tutkii, siksi se on jatkuvasti liikkeessä. Aina löytyy uusia asioita, joista ennen ei tiedetty mitään.
Uskonnot sitä vastoin ovat jähmettyneet paikoilleen. Enkä tosiaan käsitä miten amalekialaiset sopivat piikkiöläiseen uskonnollisuuteen.
Harrasta toki joogaa, tai mitä ikinä mielesi tekee, kunhan et pakota muita omiin uskomuksiisi. ...tuomiotaan!
Juuri näin, sillä jokaisella ihmisellä on sisimmässään jumalkaipuu ja ikuisuustietoisuus, vaikkakin se omantunnon paaduttamisen johdosta on ateisteilla melko dumpattuna.
Siitä huolimatta se pulpahtaa esiin silloin tällöin ja etenkin silloin, kun viitataan Kristinuskoon, Raamattuun, J-aan ja Jeesukseen.
Muut uskonnot ja uskomukset eivät mitenkään häiritse eivätkä vie mielenrauhaa ateisteilta, koska hekin tajuavat meidän laillamme ne vain vaarattomiksi taruiksi.
Sitävastoin Raamattu on kuin peili, josta näkee todelliset kasvonsa ja kirkot ovat risteineen kuin tuomionjulistussymboleja, etenkin kun Tuomiokirkon kellot lyövät puoli- ja tasatunnein täällä Turussakin ;)
Siis kenelle ne lyövät...(?)
Me uskikset sitä vastoin iloitsemme kaikista Kristillisistä Raamattuun pohjautuvista 'rekvisiitoista' ne nähdessämme.
Halleluja!- Dogarmoa
Jaa'a yleensä se vain on niin, että Jeesustelijat hyppii silmille.
- Minäpä uskallan
Sinun kristityssä maailmankuvassasi me ateistit ja muihin jumaliin uskovat olemme salaa/pohjimmiltamme kristittyjä. Ottaisit ne raamatunmuotoiset vaaleanpunaiset lasis päästäsi ja heräisit siihet totuuteen että on olemassa ihmisiä joita ei sinun jumalasi pelastutuputus kiinnosta paskankaan vertaa.
Niin muuten minun mielestäni ristit, kaiken maailman symbolit ja pillittävät enkelipatsaat ovat hienoja. Sopivat mainiosti minun melankolisen mieleni viihdykkeeksi. En näe niissä sitä uskonnollista puolta, vaan sen taiteelliset puolen. Demonit ja pääkallotkin ovat komian näköisiä :)
Mitä pelottavaa siinä muuten on että en usko sinun jumalaasi? - ...koska atet ovat yliherkkiä
Dogarmoa kirjoitti:
Jaa'a yleensä se vain on niin, että Jeesustelijat hyppii silmille.
...kuulemaan totuutta, joka löytyy vain Raamatusta.
Jos esim. joku islam-uskoinen tulee julistamaan heille omia oppejaan, niin siitäkös atet vähät välittävät ;)
Terv. Yakov - ja luen riviesi välistä
Minäpä uskallan kirjoitti:
Sinun kristityssä maailmankuvassasi me ateistit ja muihin jumaliin uskovat olemme salaa/pohjimmiltamme kristittyjä. Ottaisit ne raamatunmuotoiset vaaleanpunaiset lasis päästäsi ja heräisit siihet totuuteen että on olemassa ihmisiä joita ei sinun jumalasi pelastutuputus kiinnosta paskankaan vertaa.
Niin muuten minun mielestäni ristit, kaiken maailman symbolit ja pillittävät enkelipatsaat ovat hienoja. Sopivat mainiosti minun melankolisen mieleni viihdykkeeksi. En näe niissä sitä uskonnollista puolta, vaan sen taiteelliset puolen. Demonit ja pääkallotkin ovat komian näköisiä :)
Mitä pelottavaa siinä muuten on että en usko sinun jumalaasi?Tekstisi paljastaa selvästi paljon muutakin kuin mitä kirjoitit.
Epäilet olevasi salaa/pohjimmaltasi kristitty. Kyseessä on oma sisimmästäsi tekemäsi löytö, jota minä EN kirjoittanut(!)
Huomaan sinun olevan lisäksi melkolailla paatunut. Se ei silti merkitse (omaksi onneksesi) sitä, että olisit ihan kokonaan ja lopullisesti kääntänyt selkäsi Raamatun J-lalle.
Oletat minun mielelläni tuputtavan sinullekin pelastuksesta ja erehdyt siinäkin. En tuputa, vaan yritän saada sinut ITSESI tajuamaan sen, mitä SINÄ itse TODELLISUUDESSA ajattelet suhteestasi Kristinuskoon/Raamattuun/J-laan.
Kirjoituksessasi ilmaisit myös sen, että tässä henkisen kehityksesi vaiheessa pidät mm. ristejä ja ...enkelipatsaita hienoina!!! Siis mikä niistä tekeekään hienoja sinun silmissäsi(?) Eikö juuri niiden välittämä viesti kaukaa muinaisuudesta. Eivätkö ne tuokin mieleesi aavistuksen, että jospa sittenkin...
Siinä aavistuksessasi olet ihan oikeassa, joten rohkene ottaa ITSE asiasta selvää :D
Terv. Yakov
PS. Miksi minun pitäisi kirjoittaa J-lani nimi kokonaaan, koska Hän on niin suuri, että taivaisiin ja taivasten taivaisiin Hän ei mahdu(?) Siksi Hänen nimensä lyhennys on hyvin perusteltua. En myöskään tahdo ilmaista Hänen nimeään turhaan... - ..........
ja luen riviesi välistä kirjoitti:
Tekstisi paljastaa selvästi paljon muutakin kuin mitä kirjoitit.
Epäilet olevasi salaa/pohjimmaltasi kristitty. Kyseessä on oma sisimmästäsi tekemäsi löytö, jota minä EN kirjoittanut(!)
Huomaan sinun olevan lisäksi melkolailla paatunut. Se ei silti merkitse (omaksi onneksesi) sitä, että olisit ihan kokonaan ja lopullisesti kääntänyt selkäsi Raamatun J-lalle.
Oletat minun mielelläni tuputtavan sinullekin pelastuksesta ja erehdyt siinäkin. En tuputa, vaan yritän saada sinut ITSESI tajuamaan sen, mitä SINÄ itse TODELLISUUDESSA ajattelet suhteestasi Kristinuskoon/Raamattuun/J-laan.
Kirjoituksessasi ilmaisit myös sen, että tässä henkisen kehityksesi vaiheessa pidät mm. ristejä ja ...enkelipatsaita hienoina!!! Siis mikä niistä tekeekään hienoja sinun silmissäsi(?) Eikö juuri niiden välittämä viesti kaukaa muinaisuudesta. Eivätkö ne tuokin mieleesi aavistuksen, että jospa sittenkin...
Siinä aavistuksessasi olet ihan oikeassa, joten rohkene ottaa ITSE asiasta selvää :D
Terv. Yakov
PS. Miksi minun pitäisi kirjoittaa J-lani nimi kokonaaan, koska Hän on niin suuri, että taivaisiin ja taivasten taivaisiin Hän ei mahdu(?) Siksi Hänen nimensä lyhennys on hyvin perusteltua. En myöskään tahdo ilmaista Hänen nimeään turhaan...Provoatko tahallasi vai uskotko oikeasti noihin omiin juttuihisi?
Sinussa ainakin on uskonto tehnyt tehtävänsä ja mädättänyt aivot oikein kunnolla.
Ja jos ei vielä selvinnyt mitä tarkoitan niin lyhyesti sanottuna: OLET VÄÄRÄSSÄ. - ...ymmärrän hyvin mitä...
.......... kirjoitti:
Provoatko tahallasi vai uskotko oikeasti noihin omiin juttuihisi?
Sinussa ainakin on uskonto tehnyt tehtävänsä ja mädättänyt aivot oikein kunnolla.
Ja jos ei vielä selvinnyt mitä tarkoitan niin lyhyesti sanottuna: OLET VÄÄRÄSSÄ....ihan OIKEASTI kirjoituksellasi tarkoitat:
"Olet Yakov ihan oikeassa tässä J-la asiassa, mutta onhan meillä kaikilla OMA koti-jumalamme (meillä ateilla tosin melko primitiivinen eli nimeltään mr. Sattuma), joka on meidän YKSITYISASIAMME, joten pidähän sormesi pois tältä alueelta !"
Olen kuitenkin sen verran huumormiehiä, etten malta olla aina sohaisematta muurahaispesään.. ;)
Terv. Yakov - ..........
...ymmärrän hyvin mitä... kirjoitti:
...ihan OIKEASTI kirjoituksellasi tarkoitat:
"Olet Yakov ihan oikeassa tässä J-la asiassa, mutta onhan meillä kaikilla OMA koti-jumalamme (meillä ateilla tosin melko primitiivinen eli nimeltään mr. Sattuma), joka on meidän YKSITYISASIAMME, joten pidähän sormesi pois tältä alueelta !"
Olen kuitenkin sen verran huumormiehiä, etten malta olla aina sohaisematta muurahaispesään.. ;)
Terv. Yakovymmärrän ihan OIKEASTI entisenä vapaakirkon miehenä mitä sinä tarkoitat ja miten sinun ajatusmallisi toimii.
- ...että olet mukamas
.......... kirjoitti:
ymmärrän ihan OIKEASTI entisenä vapaakirkon miehenä mitä sinä tarkoitat ja miten sinun ajatusmallisi toimii.
...entisiä 'vapaarikollisia', kuten heitä stadin vapiksessa ainakin 1970-luvulla vielä kutsuttiin?
Myönnä pois vain, että esim. hovioikeudenneuvos Paavo Hiltunen on fiksu kaveri, joka ei huu-haa-hömppää hyväksy sen kummenkin attien kuin uskiksienkaan taholta!
Terv. Yakov - ........
...että olet mukamas kirjoitti:
...entisiä 'vapaarikollisia', kuten heitä stadin vapiksessa ainakin 1970-luvulla vielä kutsuttiin?
Myönnä pois vain, että esim. hovioikeudenneuvos Paavo Hiltunen on fiksu kaveri, joka ei huu-haa-hömppää hyväksy sen kummenkin attien kuin uskiksienkaan taholta!
Terv. YakovHuuhaa hömppää ei kenenkään kannata hyväksyä.
Siinä olet täysin oikeassa.
Voi olla sinullekkin vaikeaa ja aikaa saattaa ottaa tajuta se että vaikka sinusta tuntuukin uskovaisena todelta se että kaikki etsivät jumalaa ja koko maailma pyörii jeesuksen ympärillä, on se kaikki vain todellista sinun omassa mielessäsi.
Tuon itse aikoinani tajusin ja se johti sitten asiaan jos toiseenkin omassa elämässäni. - Olet velvoitettu...
........ kirjoitti:
Huuhaa hömppää ei kenenkään kannata hyväksyä.
Siinä olet täysin oikeassa.
Voi olla sinullekkin vaikeaa ja aikaa saattaa ottaa tajuta se että vaikka sinusta tuntuukin uskovaisena todelta se että kaikki etsivät jumalaa ja koko maailma pyörii jeesuksen ympärillä, on se kaikki vain todellista sinun omassa mielessäsi.
Tuon itse aikoinani tajusin ja se johti sitten asiaan jos toiseenkin omassa elämässäni...kertomaan lähemmin, että miksi uskosi sijaan suksesi menivät ristiin ja milloin?
Terv. Yakov - ..........
Olet velvoitettu... kirjoitti:
..kertomaan lähemmin, että miksi uskosi sijaan suksesi menivät ristiin ja milloin?
Terv. Yakovon niin että ne asiat pitää vain tajuta ja miettiä ihan itse.
Ei minua ainakaan uskossa ollessani olisi kukaan voinut käännyttää siitä pois ja uskoisin että sinun kohdallasi asia on samoin.
Joten ihan turhaan minä varsinkaan tässä alan sinulle mitään selittämään.
Mutta hyvää yötä kaikesta huolimatta! .......... kirjoitti:
on niin että ne asiat pitää vain tajuta ja miettiä ihan itse.
Ei minua ainakaan uskossa ollessani olisi kukaan voinut käännyttää siitä pois ja uskoisin että sinun kohdallasi asia on samoin.
Joten ihan turhaan minä varsinkaan tässä alan sinulle mitään selittämään.
Mutta hyvää yötä kaikesta huolimatta!...meilaisit mulle vaikkapa lyhyen viestin osoitteeseeni, jonka löydät profiilistani. Kerro edes etunimesi.
Olen näet tutustunut kaikkiin Suomen suurimpiin Kristillisiin suuntauksiin ja lisäksi useimpiin ns. vapaisiin herätysliikkeisiin. Mulla on ollut todella hyviä ystäviä mm. stadin vapiksesta Annankadulta. Valitettavasti noin 35 vuoden ero asuessani muilla paikkakunnilla on johtanut siihen, että yhteydet heihin ovat kuihtuneet...
Tiedän varsin hyvin erilaisten Kristillisten herätysliikeiden heikkoudet ja vaikeudet tänä materialistisena ja evoluutiouskoon eksytettyjen aikakautena, jolloin myös suuri luopumus on nostamassa päätään.
Olen itsekin kuulunut aiemmin jäsenenä eräisiin vapaisiin herätysliikkeisiin, mutta sittemmin eronnut niistä enimmäkseen paikkakunnalta muuton vuoksi, enkä ole nyt ollut jäsenenä missäkään sellaisessa 20 vuoteen.
Uudestisyntynyt uskis, joka on uskossaan ja J-lan tuntemisessaan riittävän harjaantunut, löytää kyllä tarvitsemansa henkisen ravinnon Raamatusta ja rukouksesta omassa kammiossaan.
Tiedän hyvin, miten monissa Vapaa-srk:ssakin on viime vuosina otettu vastaan ikäviä eksytyksiä, kuten torontolaisuus ja pensacolalaisuus sekä ns. Alfa-kurssit (jotka ovat kaikki samasta lähteestä).
Tämä siksi, ettei olla tavoiteltu ns. Pyhän Hengen armolahjoja, joitten avulla nuokin eksytykset olisi voitu ja yhä voidaan paljastaa ja tuoda Valkeuden tuomittavaksi.
Olisin kiinnostunut tietämään syyt, mitkä saivat sinut, ei ainoastaan eroamaan Vapaakirkosta, vaan luopumaan peräti uskostasi?
Valinta ja vapaus vastaamiseen on toki sinulla ja jollet vastaa, niin laitanpa sinut nyt kuitenkin päivittäiselle esirukouslistalleni, koska tiedän sen, ettet tule koskaan olemaan onnellinen 'maailmassa', kuten me uskikset asian ilmaisemme. Ei kukaan, joka joskus on saanut henkilökohtaisesti sisimmässään kokea J-lan yliluonnollista rakkautta ja armoa sekä johdatusta, voi koskaan sitä unohtaa.
Tiedä se, ettei Yeshua ole sinua hyljännyt, vaikka oletkin kääntänyt Hänelle selkäsi ja sisimmässäsi tiedät, että Hän tahtoo sinun palaavan luokseen...
Ystavällisin terv. Yakov- Dogarmoa
...koska atet ovat yliherkkiä kirjoitti:
Jos esim. joku islam-uskoinen tulee julistamaan heille omia oppejaan, niin siitäkös atet vähät välittävät ;)
Terv. YakovEdeltävä viestini koski vain omia kokemuksiani.
Kukaan ei ole minulle tyrkyttänyt islam-oppien totuutta. Ne on aina näitä kristittyjen "totuuden"puhujia, jotka tunkevat kotiisi tai vain häiritsevät päivääsi, kun kuljet ulkona.
Toisin sanonen, kristityt hihhulit ottavat päähän enemmän, koska he ovat äänessä.
Voi miksi siinä kirjassa ei voinut lukea "levittäkää sanaani hiljaisesti ihmisille, jotka sitä haluavat kuulla". :/ - Huhhahhei
...koska atet ovat yliherkkiä kirjoitti:
Terv. Yakovsulkea ulko-oveni islamia levittäviltä huurupäiltä yhtä huolellisesti kuin kristinuskoa levittäviltä huurupäiltäkin. Heti kun ensimäinen sellainen ovelleni ilmaantuu.
- lodjophdohd
Yakov kirjoitti:
...meilaisit mulle vaikkapa lyhyen viestin osoitteeseeni, jonka löydät profiilistani. Kerro edes etunimesi.
Olen näet tutustunut kaikkiin Suomen suurimpiin Kristillisiin suuntauksiin ja lisäksi useimpiin ns. vapaisiin herätysliikkeisiin. Mulla on ollut todella hyviä ystäviä mm. stadin vapiksesta Annankadulta. Valitettavasti noin 35 vuoden ero asuessani muilla paikkakunnilla on johtanut siihen, että yhteydet heihin ovat kuihtuneet...
Tiedän varsin hyvin erilaisten Kristillisten herätysliikeiden heikkoudet ja vaikeudet tänä materialistisena ja evoluutiouskoon eksytettyjen aikakautena, jolloin myös suuri luopumus on nostamassa päätään.
Olen itsekin kuulunut aiemmin jäsenenä eräisiin vapaisiin herätysliikkeisiin, mutta sittemmin eronnut niistä enimmäkseen paikkakunnalta muuton vuoksi, enkä ole nyt ollut jäsenenä missäkään sellaisessa 20 vuoteen.
Uudestisyntynyt uskis, joka on uskossaan ja J-lan tuntemisessaan riittävän harjaantunut, löytää kyllä tarvitsemansa henkisen ravinnon Raamatusta ja rukouksesta omassa kammiossaan.
Tiedän hyvin, miten monissa Vapaa-srk:ssakin on viime vuosina otettu vastaan ikäviä eksytyksiä, kuten torontolaisuus ja pensacolalaisuus sekä ns. Alfa-kurssit (jotka ovat kaikki samasta lähteestä).
Tämä siksi, ettei olla tavoiteltu ns. Pyhän Hengen armolahjoja, joitten avulla nuokin eksytykset olisi voitu ja yhä voidaan paljastaa ja tuoda Valkeuden tuomittavaksi.
Olisin kiinnostunut tietämään syyt, mitkä saivat sinut, ei ainoastaan eroamaan Vapaakirkosta, vaan luopumaan peräti uskostasi?
Valinta ja vapaus vastaamiseen on toki sinulla ja jollet vastaa, niin laitanpa sinut nyt kuitenkin päivittäiselle esirukouslistalleni, koska tiedän sen, ettet tule koskaan olemaan onnellinen 'maailmassa', kuten me uskikset asian ilmaisemme. Ei kukaan, joka joskus on saanut henkilökohtaisesti sisimmässään kokea J-lan yliluonnollista rakkautta ja armoa sekä johdatusta, voi koskaan sitä unohtaa.
Tiedä se, ettei Yeshua ole sinua hyljännyt, vaikka oletkin kääntänyt Hänelle selkäsi ja sisimmässäsi tiedät, että Hän tahtoo sinun palaavan luokseen...
Ystavällisin terv. YakovPirun lähettiläs
- konna
näköjään palstalla:/
Kerroppa nyt sedälle, arvon herra turkulainen, miksi
se on niin kivaa trollata just attepalstalla? Dogarmoa kirjoitti:
Edeltävä viestini koski vain omia kokemuksiani.
Kukaan ei ole minulle tyrkyttänyt islam-oppien totuutta. Ne on aina näitä kristittyjen "totuuden"puhujia, jotka tunkevat kotiisi tai vain häiritsevät päivääsi, kun kuljet ulkona.
Toisin sanonen, kristityt hihhulit ottavat päähän enemmän, koska he ovat äänessä.
Voi miksi siinä kirjassa ei voinut lukea "levittäkää sanaani hiljaisesti ihmisille, jotka sitä haluavat kuulla". :/...julistaa maailman suurinta ILOSANOMAA hiljaa hyssytellen, koska silloin kuulija saisi helposti käsityksen, ettei julistaja itsekään usko sanomaansa.
ILOSANOMA PITÄÄ HUUUUTAAAAA KATOILTA, kuten Yeshua asian ilmaisi.
Missäspäin sä asustelet(?), että voisimme oikein porukalla tulla megafonilla julistamaan tämän AINOAN ilosanoman Suomen suurimmille synnintekijöille katolta:
"Yeshua Messias on tullut maailmaan SYNTISIÄ pelastamaan, joista atet ovat suurimpia!"Huhhahhei kirjoitti:
sulkea ulko-oveni islamia levittäviltä huurupäiltä yhtä huolellisesti kuin kristinuskoa levittäviltä huurupäiltäkin. Heti kun ensimäinen sellainen ovelleni ilmaantuu.
...tulemmekin ensi kerralla ikkunan kautta ;)
- vaan rekisteröityneeltä
konna kirjoitti:
näköjään palstalla:/
Kerroppa nyt sedälle, arvon herra turkulainen, miksi
se on niin kivaa trollata just attepalstalla?uskikselta.
Jokaisen sisälukutaitoisen pitäisi se tajuta.
(Nimittäin sanoman sisällön vuoksi)
- - -
Teenpä pienen testin, että oletko matikassa yhtä haka kuin äikässä:
Mitä on 0 0 ? - tuossa vaan
Yakov kirjoitti:
...tulemmekin ensi kerralla ikkunan kautta ;)
hymiöitä seuratessa.
mitäs mieltä olet laista, jossa omistaja saa ampua varkaan sen kummempia varoituksia tekemättä. - äikäks
vaan rekisteröityneeltä kirjoitti:
uskikselta.
- - -
Mitä on 0 0 ?oletko pätevä opettaja?
- ei ihan
tuossa vaan kirjoitti:
hymiöitä seuratessa.
mitäs mieltä olet laista, jossa omistaja saa ampua varkaan sen kummempia varoituksia tekemättä.yhdeksi heitoksi jää...
toinen perään; edellä mainittua lakia jenkeissä treenaillaan. - konna
vaan rekisteröityneeltä kirjoitti:
uskikselta.
- - -
Mitä on 0 0 ?se sieltä loikki kehiin?
Totta kai rek.nikki voi olla trolli. Sinne galleriaan voi kirjoitella aivan mitä huvittaa, myös trollausmielessä.
Ja sun matikkaharjoitukset ovat aivan tyhjän väärttejä myös. - Yakov (ei kirjautuneena)
tuossa vaan kirjoitti:
hymiöitä seuratessa.
mitäs mieltä olet laista, jossa omistaja saa ampua varkaan sen kummempia varoituksia tekemättä....vaan armon alla Yeshuan turvissa, Hänen urotyönsä vuoksi Golgatalla, niin tietenkin on aina väärin ampua varasta.
Kaikki väkivalta on kerrassaan väärin!
- vähäisempää.
Minun puolestäni saat uskoa tonttuihin ja haltijoihin, kunhan et tuputa niiden olemassaoloa totuutena. Lisäksi jos pelottelisit lastani jollain vetehisellä joka hukuttaa hänet niin pakkohan siihen olisi puuttua.
- Tässä selvät sävelet
Nimittäin AINOASTAAN meillä Kristityillä kun nyt vaan sattuu olemaan TOTUUS ja VALKEUS tarjottavana kaikille pimeydessä vaeltaville.
Siksi kaiken maailman pakanauskontojen ja -uskomusten kannattajat pitävät meihin verrattuna matalaa profiilia, koska he itsekin tiedostovat, ettei heillä ole mitään todellista tarjottavanaan muille...
Terv. Yakov - Retrohetero
Tässä selvät sävelet kirjoitti:
Nimittäin AINOASTAAN meillä Kristityillä kun nyt vaan sattuu olemaan TOTUUS ja VALKEUS tarjottavana kaikille pimeydessä vaeltaville.
Siksi kaiken maailman pakanauskontojen ja -uskomusten kannattajat pitävät meihin verrattuna matalaa profiilia, koska he itsekin tiedostovat, ettei heillä ole mitään todellista tarjottavanaan muille...
Terv. Yakovon taskulamppu pimeyttä varten.
Raamattu ei toimi oikein soihtuna kun
se palaa niin helvetin huonosti,
ja se on sisätiloissa vaarallinen.
Eli pidä se raamattus.
Ps. Viestisi kertoo sinun itsekkyydestäsi
hyvin paljon, taidat olla jotain herrarotua?
Tässä tuli taas kerran todistus uskovaisten
rasismista... - Osuit naulaan kantaan, sill...
Retrohetero kirjoitti:
on taskulamppu pimeyttä varten.
Raamattu ei toimi oikein soihtuna kun
se palaa niin helvetin huonosti,
ja se on sisätiloissa vaarallinen.
Eli pidä se raamattus.
Ps. Viestisi kertoo sinun itsekkyydestäsi
hyvin paljon, taidat olla jotain herrarotua?
Tässä tuli taas kerran todistus uskovaisten
rasismista......minä todellakin OLEN 'herrarotua' !
Alan näet kohta yhdessä Yeshuan ja muitten J-lan pyhien kanssa hallitsemaan tätä Tellusta 1000 vuodeksi. Sitä ennen me uskikset etsitään takaisin luopiot ja vielä pimeydessä vaeltavat J-lan valitut.
Aika alkaa valumaan vähiin. Sadat ennusmerkit, joitten tulee edeltää Yeshuan pikaista paluuta ovat toteutuneet ja viimeisetkin niistä toteutumaisillaan!!!
Siksi jokaisen, joka sisimmässään kaipaa J-lan puoleen, on syytä pitää kiirettä, koska viimeien 'yöjuna' on jo lähdössä, eikä toista junaa tule!
Terv. Yakov - Retrohetero
Osuit naulaan kantaan, sill... kirjoitti:
...minä todellakin OLEN 'herrarotua' !
Alan näet kohta yhdessä Yeshuan ja muitten J-lan pyhien kanssa hallitsemaan tätä Tellusta 1000 vuodeksi. Sitä ennen me uskikset etsitään takaisin luopiot ja vielä pimeydessä vaeltavat J-lan valitut.
Aika alkaa valumaan vähiin. Sadat ennusmerkit, joitten tulee edeltää Yeshuan pikaista paluuta ovat toteutuneet ja viimeisetkin niistä toteutumaisillaan!!!
Siksi jokaisen, joka sisimmässään kaipaa J-lan puoleen, on syytä pitää kiirettä, koska viimeien 'yöjuna' on jo lähdössä, eikä toista junaa tule!
Terv. Yakovhauskaa mun puolesta yöllä ison j:n ja
jelastisen kanssa, ties mitä kinkyilyä
kimpassa keksitte.
Olet aika itsekeskeinen ihminen. Eikö
itsensä nostaminen jalustalle olekkaan
raamatussa kiellettyä? - huh huh huh huh!
Terv. YakovEn tiennytkään, että vapaakirkkolaiset on noin sekopäisiä!
Vai oletko vaan sekopäisempi kuin uskonveljesi? Retrohetero kirjoitti:
hauskaa mun puolesta yöllä ison j:n ja
jelastisen kanssa, ties mitä kinkyilyä
kimpassa keksitte.
Olet aika itsekeskeinen ihminen. Eikö
itsensä nostaminen jalustalle olekkaan
raamatussa kiellettyä?...tippaakaan, vaan tämä on tervettä itsetuntoa.
Uskon nimittäin Yeshuan opetuksiin ja niiden mukaan asia on prikulleen noin, kuin edellä kirjoitin!
J-la ei ole nostanut meitä 'vain' jalustalle, vaan Hän on peräti korottanut ja asettanut meidät taivaallisiin Pojassaan Yeshua HaMashiach'ssa! Ei muuten yhtään hassumpi paikka viettää ikuisuutta... !
Halleluja!huh huh huh huh! kirjoitti:
En tiennytkään, että vapaakirkkolaiset on noin sekopäisiä!
Vai oletko vaan sekopäisempi kuin uskonveljesi?...ole havainnut heitä sekopäisiksi. Päinvastoin, heistä on prosentuaalisesti enemmän akateemisen koulutuksen saaneita, kuin muissa suurissa herätysliikkeissä.
Mitä tulee minun 'sekopäisyyteeni', niin muuan uskonveli stadin Vapiksesta antoi mulle aikoinaan lisänimen 'profeetta'. Ei siksi, että olisi halunnut pilkata minua, vaan siksi, että hän sai todeta erään profetiani toteutuneen sinä aikana jona meitä asui yhteensä 5 nuorukaista ns. Jeesus-kommuunissa vastapäätä Tennispalatsia Pohjoisella Rautatiekadulla.
Siltä ajalta mulla on vain hyviä muistoja. Asuimme tilapäisratkaisuna samassa kolmiossa yhteensä 9 kk:n ajan, eikä meille tullut kertaakaan sinä aikana riitaa mistään uskonasioista, vaikka itse kuuluin ns. Jeesus-liikkeeseen ja kaikki muut stadin Vapikseen.
Suuria ihmeitä tapahtui tuona aikana, mutten kerro nyt niistä.
Hyvää yötä ja Yeshua kanssasi !
Menen nyt levolle, sillä huomenna on hommia ja täytyy olla iskussa ;)
...ZZZZZZZZzzzzzzzzzz(kyljen käännös)zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz- Jeesuksen kirjanpitäjä
Terv. Yakovtoiveesi on jo vienyt sinut helvettiin. Sori.
Lupaus koskee vain lapsen kaltaisia. - kätketyin
Yakov kirjoitti:
...tippaakaan, vaan tämä on tervettä itsetuntoa.
Uskon nimittäin Yeshuan opetuksiin ja niiden mukaan asia on prikulleen noin, kuin edellä kirjoitin!
J-la ei ole nostanut meitä 'vain' jalustalle, vaan Hän on peräti korottanut ja asettanut meidät taivaallisiin Pojassaan Yeshua HaMashiach'ssa! Ei muuten yhtään hassumpi paikka viettää ikuisuutta... !
Halleluja!aineellisin motiivein ja nautinnonhalun innoittamana. Yhdestäkään viestistäsi ei käy ilmi että rakastaisit ja palvelisit jeesusta. Yrität vain pelastaa oman perseesi ja leipäläpesi loksuttaa merkityksettömiä sanoja, jotka eivät tule sydämestäsi, vaan sisälläsi sikiävästä demonista.
Olet vain henkinen huora, annat palkkion toivossa. kätketyin kirjoitti:
aineellisin motiivein ja nautinnonhalun innoittamana. Yhdestäkään viestistäsi ei käy ilmi että rakastaisit ja palvelisit jeesusta. Yrität vain pelastaa oman perseesi ja leipäläpesi loksuttaa merkityksettömiä sanoja, jotka eivät tule sydämestäsi, vaan sisälläsi sikiävästä demonista.
Olet vain henkinen huora, annat palkkion toivossa....vähintäinkin pestä sun suusi saippualla.
Jeesuksen kirjanpitäjä kirjoitti:
toiveesi on jo vienyt sinut helvettiin. Sori.
Lupaus koskee vain lapsen kaltaisia....lupaus koskee kaikkia niitä, jotka uskovat Yeshuaan :)
- ärsyttää atea
Kristinuskossa ja Jeesuksen opetuksissa on totuus jota vastaan ateisti taistelee.
Mikään muu kuin elävä Jumalan Sana, ei saa samanlaista vastareaktiota ateistissa.
Eihän kukaan järjellinen taistele kuolleita jumalia ja ihmisten kehittelemiä uskontoja vastaan, vaan elävää Jumalaa vastaan.- Samaa mieltä oleva
Atet tiedostavat sisimmässään elävänsä väärässä suhteessa Luojaansa ja siksi he nousevat vastarintaan.
He eivät osaa pukea tunteitaan muunlaisiksi sanoiksi, kuin mitä näiltä palstoilta näkyy...
Mietitään yhdessä, että miten saisimme heidät ymmärtämmän, että se tiede/tieteet, joihin he ovat (tietoisesti) paenneet J-lan kutsuvaa rakkaudellista ääntä, on vain viikunanlehti, joka lakastuu ja kuolee pois. Mikään suojavarustus ei kestä Raamatun J-lan tulisilmien edessä tuomiopäivänä, joka lähestyy meitä jokaista.
Jokaisen aten on petollista ajatella, ettei J-lan tuomio muka voisi heitä saavuttaa tai ei ainakaan pitkiin aikoihin. He eivät tiedosta elävänsä täällä ajassa vain silmänräpäyksen ikuisuuteen verrattuna ja sitten vainajien luo odottamaan suuren päivän tuomiota...
Terv. Yakov - ..........
Eiköhän ateistit ole uskomatta ihan kaikkien uskontojen jumaliin ihan samalla tavalla kuin kritinuskoonkin.
Tässä huomaa taas hyvin miten te luulette olevanne muita parempia ihmisiä.
Esim. muslimimaissa ateistit näyttää vastustavan kärkkäimmin sitä uskoa, joka johtuu siitä että se on siellä vallitsevassa asemassa. Aivan kuten kristinusko on Suomessa.
Eikä ateistit taistele mitään vastaan, he eivät vain usko jumaliin. Tuo yksinkertainen asia ei tunnu menevän uskisten kaaliin sitten millään. - Sepahtaja
http://www.laverdaduniversal.org/ei.html
Jeesus sanoo: "Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa."(Matt.12:30)
Vaikka olisit kuinka hyväntekijä tai kunniallinen kansalainen niin halusit sitä tai et, ilman Jeesusta olet saatanan oma, et ehkä usko saatanaan mutta tuo sielun vihollinen on valitettavasti olemassa, lue vaikka ex-saatananpalvojien todistuksia
Entä palvoisivatko maailman mahtavimmat miehet Illuminatissa (33.tason vapaamuurarit) Luciferia huvikseen? Herää jo näkemään tämän maailman ruhtinaan, saatanan, hirmuteot, tuo sielujemme vihollinen tietää joutuvansa helvettiin ja haluaa viedä meidät sinne mukanaan, vaikka ei Jumala meitä tarkoittanut sinne, vaan elämään kanssaan paratiisissa jossa juoksee "elämän veden virta ja kasvaa elämän puu"(Ilm.22:1-2)
Pidä hyvänäsi pirun morsian. ;=) - vesitomu
Samaa mieltä oleva kirjoitti:
Atet tiedostavat sisimmässään elävänsä väärässä suhteessa Luojaansa ja siksi he nousevat vastarintaan.
He eivät osaa pukea tunteitaan muunlaisiksi sanoiksi, kuin mitä näiltä palstoilta näkyy...
Mietitään yhdessä, että miten saisimme heidät ymmärtämmän, että se tiede/tieteet, joihin he ovat (tietoisesti) paenneet J-lan kutsuvaa rakkaudellista ääntä, on vain viikunanlehti, joka lakastuu ja kuolee pois. Mikään suojavarustus ei kestä Raamatun J-lan tulisilmien edessä tuomiopäivänä, joka lähestyy meitä jokaista.
Jokaisen aten on petollista ajatella, ettei J-lan tuomio muka voisi heitä saavuttaa tai ei ainakaan pitkiin aikoihin. He eivät tiedosta elävänsä täällä ajassa vain silmänräpäyksen ikuisuuteen verrattuna ja sitten vainajien luo odottamaan suuren päivän tuomiota...
Terv. Yakovhuomaapa se, Yakov, että väitteesi k.o. jumalasta perustuu luuloon/uskoon.
Ilmeisesti tässä on kokemusperäinen 'tieto', mitä sinulla on (voit korjata, jos erehdyn):
- Koet äänen puhuvan pääsi sisällä, ja olet ilmeisesti kokenut sen antavan sinulle jonkinlaisia lisävoimia, ja sinussa on herännyt kaikenlaisia emootioita, jotka assosioit kyseisiin päänsisäisiin ääniin.
On tavallaan ihan ymmärrettävää, että esim. useille ihmisille luonnollisen taikauskoisuuden,
kasvatuksen, ja esim. tietämättömyyden ihmispsyykeestä vuoksi joku muodostaisi kyseisten kokemusten pohjalta seuraavanlaisen oletuksen todennäköisimmäksi itselleen:
- k.o. äänet ovat jokin irrallinen olento.
- 'lisävoimat' ovat k.o. olennon/olentojen aikaansaannosta.
- heränneet emootiot ovat k.o. olennon/olentojen aikaansaannosta.
Mutta, ei ole ymmärrettävää, eikä hyväksyttävää,
että kutsut luuloasi tiedoksi.
Sinun ei tule kutsua oletustasi missään tapauksessa tiedoksi tai käyttäytyä kuin se olisi tietoa, tai edes, että se olisi todennäköisin tai todennäköinen oletus. Tämä siksi, että erilaisia oletuksia äänten lähteille, esim. niiden irrallisuudesta psyykeestä/ kuuluvuudesta psyykeeseen voidaan tehdä samasta aineistoista useita, ja ne ovat todisteiden pohjalta (jos sinun oletuksellesi ollaan hieman lempeitä), yhtä todennäköisiä, kuin oma oletuksesi. - Dogarmoa
Sepahtaja kirjoitti:
http://www.laverdaduniversal.org/ei.html
Jeesus sanoo: "Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa."(Matt.12:30)
Vaikka olisit kuinka hyväntekijä tai kunniallinen kansalainen niin halusit sitä tai et, ilman Jeesusta olet saatanan oma, et ehkä usko saatanaan mutta tuo sielun vihollinen on valitettavasti olemassa, lue vaikka ex-saatananpalvojien todistuksia
Entä palvoisivatko maailman mahtavimmat miehet Illuminatissa (33.tason vapaamuurarit) Luciferia huvikseen? Herää jo näkemään tämän maailman ruhtinaan, saatanan, hirmuteot, tuo sielujemme vihollinen tietää joutuvansa helvettiin ja haluaa viedä meidät sinne mukanaan, vaikka ei Jumala meitä tarkoittanut sinne, vaan elämään kanssaan paratiisissa jossa juoksee "elämän veden virta ja kasvaa elämän puu"(Ilm.22:1-2)
Pidä hyvänäsi pirun morsian. ;=)Jeesus sanoo: "Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa."(Matt.12:30)
"lue vaikka ex-saatananpalvojien todistuksia"
"Entä palvoisivatko maailman mahtavimmat miehet Illuminatissa" vesitomu kirjoitti:
huomaapa se, Yakov, että väitteesi k.o. jumalasta perustuu luuloon/uskoon.
Ilmeisesti tässä on kokemusperäinen 'tieto', mitä sinulla on (voit korjata, jos erehdyn):
- Koet äänen puhuvan pääsi sisällä, ja olet ilmeisesti kokenut sen antavan sinulle jonkinlaisia lisävoimia, ja sinussa on herännyt kaikenlaisia emootioita, jotka assosioit kyseisiin päänsisäisiin ääniin.
On tavallaan ihan ymmärrettävää, että esim. useille ihmisille luonnollisen taikauskoisuuden,
kasvatuksen, ja esim. tietämättömyyden ihmispsyykeestä vuoksi joku muodostaisi kyseisten kokemusten pohjalta seuraavanlaisen oletuksen todennäköisimmäksi itselleen:
- k.o. äänet ovat jokin irrallinen olento.
- 'lisävoimat' ovat k.o. olennon/olentojen aikaansaannosta.
- heränneet emootiot ovat k.o. olennon/olentojen aikaansaannosta.
Mutta, ei ole ymmärrettävää, eikä hyväksyttävää,
että kutsut luuloasi tiedoksi.
Sinun ei tule kutsua oletustasi missään tapauksessa tiedoksi tai käyttäytyä kuin se olisi tietoa, tai edes, että se olisi todennäköisin tai todennäköinen oletus. Tämä siksi, että erilaisia oletuksia äänten lähteille, esim. niiden irrallisuudesta psyykeestä/ kuuluvuudesta psyykeeseen voidaan tehdä samasta aineistoista useita, ja ne ovat todisteiden pohjalta (jos sinun oletuksellesi ollaan hieman lempeitä), yhtä todennäköisiä, kuin oma oletuksesi....siitä, että Yeshua ainoana voi pelastaa kaikki ne ihmiset, jotka uskovat Häneen, joutumasta helvettiin.
Ystävällinen loppukehoitus:
Luovu sinäkin jo noista pakanallista alkuperää olevista epäjumalistasi, joita ovat:
a) Sokea usko turmeltuneen ihmisjärjen kykyyn löytää ihmisjärjelle saavuttamaton tietoisuuden taso eli vastaus kaikkiin olemassaolomme perimmäisiin kysymyksiin.
b) Sokea usko luulla voivansa muodostaa objektiivisen käsityksen kohdassa a) mainitun mahdottoman löydettyään... ;)
c) Sokea usko luulotella itsellesi, ettei persoonallista ja ihmisten yläpuolella olevaa Luoja J-laa olisi olemassa, voidaksesi olla itse itsellesi jumala.
Enkö osunutkin analyysissäni naulan kantaan jälleen? (Annoin jo itselleni Leijonan ruusuristin hyvästä analyysistäni... ;)- vesitomu
Yakov kirjoitti:
...siitä, että Yeshua ainoana voi pelastaa kaikki ne ihmiset, jotka uskovat Häneen, joutumasta helvettiin.
Ystävällinen loppukehoitus:
Luovu sinäkin jo noista pakanallista alkuperää olevista epäjumalistasi, joita ovat:
a) Sokea usko turmeltuneen ihmisjärjen kykyyn löytää ihmisjärjelle saavuttamaton tietoisuuden taso eli vastaus kaikkiin olemassaolomme perimmäisiin kysymyksiin.
b) Sokea usko luulla voivansa muodostaa objektiivisen käsityksen kohdassa a) mainitun mahdottoman löydettyään... ;)
c) Sokea usko luulotella itsellesi, ettei persoonallista ja ihmisten yläpuolella olevaa Luoja J-laa olisi olemassa, voidaksesi olla itse itsellesi jumala.
Enkö osunutkin analyysissäni naulan kantaan jälleen? (Annoin jo itselleni Leijonan ruusuristin hyvästä analyysistäni... ;)Sinä 100% uskot tai luulet sen olevan totta, huolimatta siitä, onko se totta vai ei,
tämä siksi, että sinulla ei ole minkäänlaista tiedollista pohjaa, jolta voisit edes itse tietää asian laidan olevan kuten väität.
Sitä ei voida kutsua edes intuitiiviseksi tiedoksi, koska intuition määritelmä voidaan "virallisesti" antaa vasta jälkikäteen, kun intuition on jollakin tapaa todistettu vastaavan todellisuutta. Ennen sitä se pysyy luulona/oletuksena/uskomuksena/teoriana.
Luulo/teoria tms. voi oletuksena vastata todellisuutta, tai olla vastaamatta= niihin sisältyy aina jonkinasteinen epävarmuustekijä.
Esim. kristittyjen jumalan ollessa kyseessä epävarmuuden astetta voidaan pitää 100%:na,
koska todisteita kyseisen otuksen puolesta ei ole laisinkaan.
Tiedät vain kokevasi sen olevan totta, mutta ihmisten mielten ulkopuolella niistä ei ole mitään näyttöä. Toki havainto ympäröivästä objektiivisesta
todellisuudesta tapahtuu myös tajunnassa,
mutta et varmaan väitä, että esim. atomeja tai painovoimaa ei ollut olemassa ennen kuin oli ihmisiä, jotka havaitsivat ne.
Väärinkäsitysten välttämiseksi sinun tulisi sanoa, että "Uskon tämän olevan totta", tai "Luulen tämän olevan totta",
et voi sanoa
tietäväsi sen olevan totta, eikä sinun tulisi käyttäytyä kuin tietäisit, koska silloin annat harhaanjohtavan kuvan itsestäsi ja ajatuksistasi (valehtelet, jos teet sen tietoisesti. Toisaalta sinua voidaan kenties pitää syyntakeettomana, koska et ilmeisesti tiedä, mitä esim. sanat "tieto" ja "luulo" merkitsevät).
Analyysistasi:
Ei tämä ole kiistanalainen asia.
Väität/luulet joidenkin suomen kielen sanojen merkitsevän jotakin muuta, kuin mitä ne merkitsevät. Yhtä hyvin voisit väittää, että suomen rahayksikkö on nimeltään rupla. - Yakov (ei kirjautuneena)
vesitomu kirjoitti:
Sinä 100% uskot tai luulet sen olevan totta, huolimatta siitä, onko se totta vai ei,
tämä siksi, että sinulla ei ole minkäänlaista tiedollista pohjaa, jolta voisit edes itse tietää asian laidan olevan kuten väität.
Sitä ei voida kutsua edes intuitiiviseksi tiedoksi, koska intuition määritelmä voidaan "virallisesti" antaa vasta jälkikäteen, kun intuition on jollakin tapaa todistettu vastaavan todellisuutta. Ennen sitä se pysyy luulona/oletuksena/uskomuksena/teoriana.
Luulo/teoria tms. voi oletuksena vastata todellisuutta, tai olla vastaamatta= niihin sisältyy aina jonkinasteinen epävarmuustekijä.
Esim. kristittyjen jumalan ollessa kyseessä epävarmuuden astetta voidaan pitää 100%:na,
koska todisteita kyseisen otuksen puolesta ei ole laisinkaan.
Tiedät vain kokevasi sen olevan totta, mutta ihmisten mielten ulkopuolella niistä ei ole mitään näyttöä. Toki havainto ympäröivästä objektiivisesta
todellisuudesta tapahtuu myös tajunnassa,
mutta et varmaan väitä, että esim. atomeja tai painovoimaa ei ollut olemassa ennen kuin oli ihmisiä, jotka havaitsivat ne.
Väärinkäsitysten välttämiseksi sinun tulisi sanoa, että "Uskon tämän olevan totta", tai "Luulen tämän olevan totta",
et voi sanoa
tietäväsi sen olevan totta, eikä sinun tulisi käyttäytyä kuin tietäisit, koska silloin annat harhaanjohtavan kuvan itsestäsi ja ajatuksistasi (valehtelet, jos teet sen tietoisesti. Toisaalta sinua voidaan kenties pitää syyntakeettomana, koska et ilmeisesti tiedä, mitä esim. sanat "tieto" ja "luulo" merkitsevät).
Analyysistasi:
Ei tämä ole kiistanalainen asia.
Väität/luulet joidenkin suomen kielen sanojen merkitsevän jotakin muuta, kuin mitä ne merkitsevät. Yhtä hyvin voisit väittää, että suomen rahayksikkö on nimeltään rupla.hyvin perustelin sen, että todella tiedän 100%:sti sen mihin uskoo?
Tässähän on ihan sama tilanne kuin, jos joku hyvä ja luotettava ystäväsi huutaisi sulle kirkkaana talviyönä, että tulehan tänne ulos ihailemaan revontulia!
Sinä et voi ihailla revontulia olemalla sisällä valoisassa huoneessa, vaan sinun on mentävä ulos varjoisaan paikkaan.
Samoin on Raamatun ilmoituksen kanssa: Sinun tulee menetellä juuri siten kuin ihmisen paras ystävä Yeshua Raamatussa opettaa voidaksesi todeta opetuksen pitävän kutinsa.
Koska nikkisi on 'vesitomu', niin mitä muuten arvelet VT:ssa kirjoitetusta varoituksesta(?):
"Niiden nimi kirjoitetaan tomuun, jotka ovat hyljänneet elävän veden lähteen, Herran."
Tähän liittyen tapahtui Yeshuan aikana, että eräät fariseukset olivat ottaneet aviorikoksesta kiinni erään naisen, jonka he Mooseksen opetuksen mukaisesti aikoivat kivittää.
Yeshua ei kysellyt, että missä on aviorikosta naisen kanssa harjoittanut mies(?) (sillä eihän nainen voinut tehdä aviorikosta yksin), vaan Yeshua alkoi kirjoittaa sormellaan JOTAKIN maahan, ilmeisesti hiekkaan... Sitten hän sanoi noille fariseuksille: "Joka teistä on synnitön, se heittäköön häntä ensimmäisellä kivellä!"
Yhtäkään kiveä ei heitetty, sillä jokainen fariseus oli lukenut kyseisen VT:n kohdan ja sydämessään tiesi itsensä syntiseksi...
Tässä on myös niille ateille asiaa, jotka tahtovat ajatella syntyjä syviä ;) - vesitomu
Yakov (ei kirjautuneena) kirjoitti:
hyvin perustelin sen, että todella tiedän 100%:sti sen mihin uskoo?
Tässähän on ihan sama tilanne kuin, jos joku hyvä ja luotettava ystäväsi huutaisi sulle kirkkaana talviyönä, että tulehan tänne ulos ihailemaan revontulia!
Sinä et voi ihailla revontulia olemalla sisällä valoisassa huoneessa, vaan sinun on mentävä ulos varjoisaan paikkaan.
Samoin on Raamatun ilmoituksen kanssa: Sinun tulee menetellä juuri siten kuin ihmisen paras ystävä Yeshua Raamatussa opettaa voidaksesi todeta opetuksen pitävän kutinsa.
Koska nikkisi on 'vesitomu', niin mitä muuten arvelet VT:ssa kirjoitetusta varoituksesta(?):
"Niiden nimi kirjoitetaan tomuun, jotka ovat hyljänneet elävän veden lähteen, Herran."
Tähän liittyen tapahtui Yeshuan aikana, että eräät fariseukset olivat ottaneet aviorikoksesta kiinni erään naisen, jonka he Mooseksen opetuksen mukaisesti aikoivat kivittää.
Yeshua ei kysellyt, että missä on aviorikosta naisen kanssa harjoittanut mies(?) (sillä eihän nainen voinut tehdä aviorikosta yksin), vaan Yeshua alkoi kirjoittaa sormellaan JOTAKIN maahan, ilmeisesti hiekkaan... Sitten hän sanoi noille fariseuksille: "Joka teistä on synnitön, se heittäköön häntä ensimmäisellä kivellä!"
Yhtäkään kiveä ei heitetty, sillä jokainen fariseus oli lukenut kyseisen VT:n kohdan ja sydämessään tiesi itsensä syntiseksi...
Tässä on myös niille ateille asiaa, jotka tahtovat ajatella syntyjä syviä ;)Olisin varmaan huomannut, jos kyseiset perustelut olisivat olleet läsnä.
En jaksa tsekata enää uudelleen, mutta epäilen että tekstistäsi mitään perusteluja löytyy vaikka ne kävisi suurennuslasin kanssa läpi.
Annan tunnustusta, että olet kyllä tuossa ihannoimassasi irrationalisuudessa aika pitkällä, mietin vaan että liekö olet ihan tietoisesti pyrkinyt päästä sinne herrasi Kaaoksen valtakuntaan =)? vesitomu kirjoitti:
Olisin varmaan huomannut, jos kyseiset perustelut olisivat olleet läsnä.
En jaksa tsekata enää uudelleen, mutta epäilen että tekstistäsi mitään perusteluja löytyy vaikka ne kävisi suurennuslasin kanssa läpi.
Annan tunnustusta, että olet kyllä tuossa ihannoimassasi irrationalisuudessa aika pitkällä, mietin vaan että liekö olet ihan tietoisesti pyrkinyt päästä sinne herrasi Kaaoksen valtakuntaan =)?...mistä olet kekannut nikkisi?
- ateistilö
Jo lapsena opin vihaamaan tonttuja. Mikä oikeus niillä on kytätä lasten tekemisiä ja kannella kaikesta pukille? Hemmetin Gestapo-meininkiä, kun ei saa kotonakaan OLLA RAUHASSA!
Myöhemmin kun tajusi niiden olevan satuolentoja, niin sitten vasta alkoikin pistää vihaksi! Nöyryyttävää huomata, että on pelännyt jotain aikuisten keksimiä groteskeja kääpiökasvuisia ukkoja. Ja sitten pitäisi muka suhtautua asiaan huumorilla ja osallistua pikkujouluissa kaikenlaisiin v***n tonttuleikkeihin ja laulaa niitä s-tanan tonttulauluja.
Älä siis tule minulle tyrkyttämään tonttuja!!!- todistaa sen, ettet...
ole vieläkään päässyt tonttua pakoon ;)
- apina
Ainoastaan piilokristityille, jotka luulevat olevansa ateisteja, mutta paahtavat jatkuvasti kristinuskosta. Oikea ateisti ei välitä paskaakaan uskonnoista.
MEIDÄT KOHDATESSA (ESIM TÄÄLLÄ)OLONSSA SYNTISEKSI,JONKA PYHÄ HENGI TEKEE TODEKSI,SILLOIN ATEISTI ALKAA PURKAMAAN OLOANSA HAUKUMALLA MEITÄ,SEN SIJAAN ETTÄ NÖRTYISI JA OTTAISI JEESUKSEN VASTAAN JA SAISI SYNTINSÄ ANTEEKSI.
- kdisjud
Kärsit lukihäiriöstä.
Jumalan luoma pikku geneettinen virhe genomiassasi? kdisjud kirjoitti:
Kärsit lukihäiriöstä.
Jumalan luoma pikku geneettinen virhe genomiassasi?siis Pyhä Henki,ei hengi--
- Meikku-matelija
Kristityt kyllä tuputtavat yhtenään sellasta asennetta, että olisin huono ja syntinen. Yksikin hurskastelija sanoi ihan pokkana, ettei minussa ole mitään kohdallaan. Minusta sellanen ihminen, joka ajattelee tuolla tavalla muista ihmisistä on todella likanen mieleltään ja arvomaailmaltaan. En todellakaan halua tulla hänen kaltasekseen.
Ja mikä ihmeen nöyrtyminen on kyseessä, jos ennen uskoontuloa kusee naapurn postilaatikkoon joka aamu, ja saatuaan anteeksi kaikki syntinsä kusee edelleen naapurin postilaatkkoon joka aamu. Minusta se haiskahtaa omahyväisen ihmisen haluun saada kaikki tekemättä oikeastaan mitään sen eteen. Rikollisilla ja muilla niljakkeillahan on samansuuntaisia ajatuksia: Elintasoa pitäisi saada, mutta tavallisten kuolevaisten tylsä puurtaminen ei maita. Meikku-matelija kirjoitti:
Kristityt kyllä tuputtavat yhtenään sellasta asennetta, että olisin huono ja syntinen. Yksikin hurskastelija sanoi ihan pokkana, ettei minussa ole mitään kohdallaan. Minusta sellanen ihminen, joka ajattelee tuolla tavalla muista ihmisistä on todella likanen mieleltään ja arvomaailmaltaan. En todellakaan halua tulla hänen kaltasekseen.
Ja mikä ihmeen nöyrtyminen on kyseessä, jos ennen uskoontuloa kusee naapurn postilaatikkoon joka aamu, ja saatuaan anteeksi kaikki syntinsä kusee edelleen naapurin postilaatkkoon joka aamu. Minusta se haiskahtaa omahyväisen ihmisen haluun saada kaikki tekemättä oikeastaan mitään sen eteen. Rikollisilla ja muilla niljakkeillahan on samansuuntaisia ajatuksia: Elintasoa pitäisi saada, mutta tavallisten kuolevaisten tylsä puurtaminen ei maita.sie oot ylpeä ihminen,ja ylpeys käy lankeemuksen edellä..
- Meikku-matelija
aksu521 kirjoitti:
sie oot ylpeä ihminen,ja ylpeys käy lankeemuksen edellä..
Ai siksikö, että kunnioitan itseäni, jonka vuoksi minulla on myös varaa kunnoittaa muita ihmisiä? Olen muuten joskus ollut ylpeä ihminen, mutta olen oppinut ymmärtämään asioita ja itseäni. Kehittymiseen ei tarvita kristinuskoa ja mustamelistä syntisäkkiasennetta.
Minun ihmiskuvani on muuten buddhalaisittain värittynyt, ja se on aivan erilainen, kuin teillä kristityillä. - Wapachu
Itse asiassa, kun esimerkiksi sinun tekstejäsi lukee. Niin tuntee itsensä erittäin viisaaksi. =)
Voisit vaihtaa nimerkkisi vaikka aksu-theEgoboosteriksi. - Gracepower
Meikku-matelija kirjoitti:
Ja mikä ihmeen nöyrtyminen on kyseessä, jos ennen uskoontuloa kusee naapurn postilaatikkoon joka aamu, ja saatuaan anteeksi kaikki syntinsä kusee edelleen naapurin postilaatkkoon joka aamu. Minusta se haiskahtaa omahyväisen ihmisen haluun saada kaikki tekemättä oikeastaan mitään sen eteen. Rikollisilla ja muilla niljakkeillahan on samansuuntaisia ajatuksia: Elintasoa pitäisi saada, mutta tavallisten kuolevaisten tylsä puurtaminen ei maita.> Ja mikä ihmeen nöyrtyminen on kyseessä, jos ennen uskoontuloa kusee naapurn postilaatikkoon joka aamu, ja saatuaan anteeksi kaikki syntinsä kusee edelleen naapurin postilaatkkoon joka aamu. >
Tuo on mitä suurinta tietämättömyyttä ja ennakkoluuloja! Sinä vertaat uskovia rikollisiin ja niljakkeisiin, jolla osoitat oman mielesi 'niljakkuutta' ja olet ihan samanlainen syntinen kuin tuo hurskastelija, joka sanoo ettei sinussa ole mitään kohdallaan. Eli olet jo hänen kaltaisensa, vaikket haluaisikaan tulla hänen kaltaisekseen.
Ja jos oikeasti olet nähnyt jonkun uskovan käyttäytyvän noin, silloin hän on entinen juoppo, joka ei vielä ole päässyt pullon houkutuksista eroon.
Ei ihminen itse kykene omaa syntisyyttään näkemään; jokainenhan meistä ajattelee itsestään olevansa ihan hyvä ihminen. Mutta me olemme kaikki Raamatun mukaan syntisiä. Ei siinä langenneiden ihmisten sukulinjaan kuuluvan omat tuntemukset itsestä oikeaa tietoa anna.
Ihmisen omahyväisyys tulee ilmi asenteessa, että elämä on hänen itsensä hallittavissa, kykenemättömyyttä nöyrtyä näkemään totuutta itsestään. - Meikku-matelija
Gracepower kirjoitti:
> Ja mikä ihmeen nöyrtyminen on kyseessä, jos ennen uskoontuloa kusee naapurn postilaatikkoon joka aamu, ja saatuaan anteeksi kaikki syntinsä kusee edelleen naapurin postilaatkkoon joka aamu. >
Tuo on mitä suurinta tietämättömyyttä ja ennakkoluuloja! Sinä vertaat uskovia rikollisiin ja niljakkeisiin, jolla osoitat oman mielesi 'niljakkuutta' ja olet ihan samanlainen syntinen kuin tuo hurskastelija, joka sanoo ettei sinussa ole mitään kohdallaan. Eli olet jo hänen kaltaisensa, vaikket haluaisikaan tulla hänen kaltaisekseen.
Ja jos oikeasti olet nähnyt jonkun uskovan käyttäytyvän noin, silloin hän on entinen juoppo, joka ei vielä ole päässyt pullon houkutuksista eroon.
Ei ihminen itse kykene omaa syntisyyttään näkemään; jokainenhan meistä ajattelee itsestään olevansa ihan hyvä ihminen. Mutta me olemme kaikki Raamatun mukaan syntisiä. Ei siinä langenneiden ihmisten sukulinjaan kuuluvan omat tuntemukset itsestä oikeaa tietoa anna.
Ihmisen omahyväisyys tulee ilmi asenteessa, että elämä on hänen itsensä hallittavissa, kykenemättömyyttä nöyrtyä näkemään totuutta itsestään.En nyt oleta kenenkään kusevan toisten postilaatikkoihin oikeasti. Tarkoitin esimerkillä sitä, että jotkut itseään kristityksi kutsuvat tulevat tänne palstalle vain ja anoastaan tarkoituksena solvata ateisteja. Niin, että miten se usko heidän kohdallaan näkyy? Jos vaan haluaa pelastua ja tuomita muita jumalan valitun roolissa ilman, että on mitään halua kehittyä ihmisenä, niin kyllä se aika niljakkeista puuhaa on. En ole missään vaiheessa väittänyt, että kaikki uskovaiset ovat samanlaisia 'vapaamatkustajia'.
Toki minä osaan tehdä pahaa siinä, kuin muutkin ihmiset, mutta en ole pohjimmiltani paha, ja pyrin myönteisiin asioihin. Minulle tulisi koskaan mieleení sanoa kenellekään ihmiselle, että hänessä ei ole mitään kohdallaan. Katsos minut on opetettu ymmärtämään, että kaikissa ihmisissä on hyvää, kun vaan vaivautuu tutustumaan. Hunsvottioppilaiden opetajana opin myös, että toisten ihmisten hyvien ominaisuuksien löytäminen on paljon tärkeämpää, kuin virheiiden etsiminen.
Ihminen on kuin lehtii lainehilla. Kaikki on alati muuttuvaa prosessia, jota on turha yrittää hallita, ja lopullista totuutta ei edes ole olemassa. Sen oivaltamiseen ei tarvita jumalaa. - vashtaush
En nyt oleta kenenkään kusevan toisten postilaatikkoihin oikeasti. Tarkoitin esimerkillä sitä, että jotkut itseään kristityksi kutsuvat tulevat tänne palstalle vain ja anoastaan tarkoituksena solvata ateisteja. Niin, että miten se usko heidän kohdallaan näkyy? Jos vaan haluaa pelastua ja tuomita muita jumalan valitun roolissa ilman, että on mitään halua kehittyä ihmisenä, niin kyllä se aika niljakkeista puuhaa on. En ole missään vaiheessa väittänyt, että kaikki uskovaiset ovat samanlaisia 'vapaamatkustajia'.
Toki minä osaan tehdä pahaa siinä, kuin muutkin ihmiset, mutta en ole pohjimmiltani paha, ja pyrin myönteisiin asioihin. Minulle tulisi koskaan mieleení sanoa kenellekään ihmiselle, että hänessä ei ole mitään kohdallaan. Katsos minut on opetettu ymmärtämään, että kaikissa ihmisissä on hyvää, kun vaan vaivautuu tutustumaan. Hunsvottioppilaiden opetajana opin myös, että toisten ihmisten hyvien ominaisuuksien löytäminen on paljon tärkeämpää, kuin virheiiden etsiminen.
Ihminen on kuin lehtii lainehilla. Kaikki on alati muuttuvaa prosessia, jota on turha yrittää hallita, ja lopullista totuutta ei edes ole olemassa. Sen oivaltamiseen ei tarvita jumalaa.Palshtalla eshiintyvhät ushkovaishet ovat kaikki entishiä juoppoja, jotka eivät ole päässheet pullon hengeshtä eroon. Heheheheheh
- firerose
ennen kuin lähden töihin,voin todeta ettei minua varsinaisesti mitenkään ärsytä uskonnot. Kristinuskokaan,en vain ole päässyt niistä perille.
Jokin uskonnoissa jättää kysymyksiä ilmaan.
Enkä sano,että tiedekkään kaikkea selittää. Paljon on asioita,joita tuskin koskaan kyetään ihmiselle selittämään minkään tieteen tahi uskonnon tms. avulla.Ja kaikki ihmisen keksimät tieteetkin ovat erehtyväisiä ja tieto muuttuu ja käsitykset asioista muuttuu tiedon karttuessa.
Useinmiten ajattelen vaan,että oikeastaan parempi ettei kaikesta tiedäkkään kaikkea. Jaksaisiko sitä enään nauttien elääkään elämäänsä,jos kaikkeen olisi vastaukset valmiina?
Ja kuinka paljon se tieto tosiaan voikaan lisätä ihmisen tuskaa. Luulen,että olisi vaan parempi keskittyä tekemään elämästä hyvä ja ainutkertainen kokemus. Ihan jo siltä varalta,ettei toista tilaisuutta tule ;0)
Ja edelleenkin uskon,että avainsana on rakkaus.
Koitat pitää läheisistäsi mahdollisimman hyvää huolta ja olla rakastettava ja rakastava. Ja kertoa eläessäsi miten paljon heitä rakastat ja kuinka paljon heistä välität. Voihan olla,ettei siihen yht äkkiä olekkaan enään tilaisuutta.Että ehkäpä mun tärkeimmäksi lukeutuva elämän tehtäväni on uskoa rakkauteen ja sen mahtavaan voimaan ;0) - tässä syy
se saa minut karvani pystyyn.
Miksi?
Krisselismin itsekorotetut valioidiootit, jotka laukovat ihmishistorian vajaaälyisimpiä mätäisiä lauseita tällä palstalla. Ilman heitä ehkä pystyisin hyväksymään krisselismin muiden uskontojen joukossa. Täysin demonista porukkaa "kristityt saatanat".
YÖK YÖK OKSENNUS YÖK- Meikku-matelija
Olin vuosien varrella ehtnyt unohtaa pakkouskonnon ankeuden ja alkanut jo hyväksyä kristinuskoa muiden uskontojen riinnalle tasa-arvoisena. Suostuin jopa kummiksi ja liityin sen vuoksi lyhyeksi ajaksi kirkkoon. Tämän palstan mustamieliset synninjahtaajat tiputtivat minut maanpinnalle, ja taidan jo pitää kristinuskoa uskontojen pohjasakkana.
- konna
Olin vuosien varrella ehtnyt unohtaa pakkouskonnon ankeuden ja alkanut jo hyväksyä kristinuskoa muiden uskontojen riinnalle tasa-arvoisena. Suostuin jopa kummiksi ja liityin sen vuoksi lyhyeksi ajaksi kirkkoon. Tämän palstan mustamieliset synninjahtaajat tiputtivat minut maanpinnalle, ja taidan jo pitää kristinuskoa uskontojen pohjasakkana.
tämän palstan uskiksista, jotka tuntuvat olevan enimmäkseen hellariainesta. Tekopyhyys ja halu tuomita muita ihmisiä suorastaan loistaa heidän kirjoituksistaan. Vl-porukka on samaa tasoa, mutteivät tunnu kovin paljon täällä pyörivän.
Valitettavasti kristinusko on laajempi ilmiö, kuin mitä me täällä näemme, ja joukossa on sangen herttaisia ja rakastettaviakin ihmisiä.
He vain eivät meuhkaa uskonnollaan täällä, kuten nämä paikalliset talitinttimme, jotka haluaisivat nokkia toisten sokkelitkin uskonpesänsä rakennusaineiksi:) - Meikku-matelija
konna kirjoitti:
tämän palstan uskiksista, jotka tuntuvat olevan enimmäkseen hellariainesta. Tekopyhyys ja halu tuomita muita ihmisiä suorastaan loistaa heidän kirjoituksistaan. Vl-porukka on samaa tasoa, mutteivät tunnu kovin paljon täällä pyörivän.
Valitettavasti kristinusko on laajempi ilmiö, kuin mitä me täällä näemme, ja joukossa on sangen herttaisia ja rakastettaviakin ihmisiä.
He vain eivät meuhkaa uskonnollaan täällä, kuten nämä paikalliset talitinttimme, jotka haluaisivat nokkia toisten sokkelitkin uskonpesänsä rakennusaineiksi:)Hyvä pitää mielessä.
- vihtuilija
Jos kertoisin harastavani masturbaatiota (jota harrastankin) ja seksuaalifantasioimista niin sitä vastaan(kin) kristinuskovaiset hyökkäävät. Miksi taikauskonnottomuus on se asia jota taikauskonnolliset vastustavat? Eikö kristintaikauskovaisuus ole sitä, että vähät välitetään reaalimaailmasta? Tuskin sekään ärsyttäisi, jos kertoisin olevani kiihkohumanisti (jota olenkin), muulloinkin kuin jouluna. Ei kunnon kristintaikauskovainen saa humanismia kannattaa. Taikausko on se joka todistaa kristintaikauskovaiselle kaiken.
- Mirka ...
Jeesuksen nimeen on tapettu miljoonia ja tämä jeesus sattuu olemaan vielä pelkkä fiktio. Eikö tämä jo kerro kristittyjen vaarallisuudesta.
http://godisimaginary.com/- Christian C
Jeesuksen nimeen tuskin on paljoakaan tapettu, mutta kristinuskon nimeen kylläkin.
Kristinusko on toisille uskonto, toisille uskoa Jeesukseen Jumalan Poikaan, syntien anteeksi antajaan.
- Antti-Kristian
Ei se ole punainen vaate.
Kristinuskolla tai varsinkin evankelis-luterilaisella valtionkirkollamme on vain niin määräävä asema maassamme, että juuri sen muiden yli tavoitteleva valta saa meidät nurisemaan.
Entä jos joka joulu sinut raahattaisiin katsomaan jooganäytöstä? Entä jos sinut syntymässäsi liitettäisiin jonkin joogakerhon maksulliseksi jäseneksi?
Uskokoon ja palvokoon jokainen mitä huvittaa, vaikka kiviä kantoja ja kuolleiden luita.
Kunhan ei tuputa sitä muille valtionuskonnoksi. - Tristar
että ateistille (ei-teisti, ei usko persoonallisen jumalolennon/olentojen olemassaoloon) mikä tahansa uskonto jota tuputetaan totuutena, on punainen vaate. Kristinusko on se johon tässä maassa eniten törmää, ja jota vastaan saa tapella joka toisessa mutkassa. Uskoisin sen olevan siksi ärsytyskynnykseltään matalin.
Mitä tonttuihin ja maahisiin tulee, meillä asuu kaappimörkö. Ei jumalan olemassaoloon uskomattomuus millään tavalla vaikuta muihin henkimaailman asioihin...
*** - dfsnhfkvgj
Uskot tonttuihin?
Aika hyvin. Hyvin menee ja sitä rataa, vaan taisit olla leikkimielellä, joo, mutta melkoisen ylimielistä ja tympeää olettaa ettei ateistikin voi olla leikkimielinen(?).
Valaistuminen on varmasti ihan saavuttamisen arvoinen asia sen perusteella mitä olen lukenut.
Eri asia mistä siinä on lopulta sitten kyse...
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
S-kauppa nosti hintoja, K-kauppa laski
Elintarvikkeiden arvonlisävero laski vuodenvaihteessa 13,5 prosenttiin. S-kauppa siirsi alennuksen suoraan katteisiin pi325074Vilma Nissinen pyytää anteeksi rasistisia lausuntojaan
Nöyrtyi kuten persut yleensäkin. On kyllä noloa tuollainen vätystely, kun ei ole miestä seisoa omien lausuntojensa takan2664928Hiihtäjä Vilma Nissisen kommentit aiheutti paniikkia
ja hernettä vedettiin nenään. Nissinen kertoi torstaina haastattelussa, kun häneltä kysyttiin, että tykkääkö hän hiihtä544433Riikka Purra: "Kokoomus haluaa leikata pienituloisten etuuksista - Se ei meille käy"
Näin vakuutti persujen Purra edellisten eduskunta vaalien alla,. https://www.ku.fi/artikkeli/4910942-kun-uudessa-videos672405Sandels tölkin hinta nousi 1,29 eurosta 1,32 euroon
Mitähän järkeä valtiolla on verottaa tuotakin elintarviketta niin kovasti, että on järkevämpää käydä hakemassa ulkomailt461848Nyt ottaa persua pattiin: sähköauto joulukuun myydyin
🤣 prööt prööt pakoputkellaan pörisevää persua ottaa nyt saamaristi pattiin, kun paristoilla kulkeva sähköauto on noussu241781Ovatko Perussuomalaiset kommunisteja?
Toiset sanovat että ovat, toiset sanovat että eivät. Ainakin heillä on paljon sen aatteen piirteitä, koska haluavat kont181759Lindtmanin pääministeriys lähenee päivä päivältä
Suomen kansan kissanpäivät alkavat siitä hetkestä, kun presidentti Stubb on tehnyt nimityksen. Ainoastaan ylin tulodesi771704Ikävä uutinen uudesta Unelmia Italiassa kaudesta - Iso pettymys tv-katsojille!
Unelmia Italiassa -sarja kertoo Ellen Jokikunnaksen perheen elämästä Suomessa ja Italiassa. Nyt Ellen on kertonut tuleva141492- 1061460