Onko kukaan käynyt? Jos on, niin kertokaa paikasta.
Turkki, Side
20
2338
Vastaukset
- Mävaan
Kävimme 1998 ko. paikassa. Siellä oli enimmäkseen saksalaisia turisteja. Kaikki ruokalistat oli saksaksi ja englanniksi. Suomea ei siellä osattu, englantikin tuotti osalle tuskaa. Suomalaisia siellä oli vain kourallinen samaan aikaan meidän kanssa.
Paikkana se on kuitenkin hyvä. Rantaa ja katsomista riittää. Lämmintä siellä oli silloin 25 - 40. Ilmastoitu huone kannattaa ottaa, koska Side sijaitsee vuorten ja meren ympäröimänä (takuulla lämmin paikka).
Naapuri kaupunkeja kannattaa katsella. Kulkeminen onnistui helposti paikallisbusseilla, jos niitä nyt busseiksi voi sanoa. Halpaa se kuitenkin on.
Sisään heittäjiä riittää joka paikassa, mutta suomalaiset ne jättää rauhaan, kun ne ei tahdo itse osata kuin saksaa ja vähän englantia.
Nahkatakit ostimme Side-leather nimisestä paikasta. Takuulla laadukasta, Tinkimällä saa sielläkin pois hinnasta n.30%. Spies-matkatoimisto antoi takuun ko. firman tuotteille.
Skoottereita ei näe, kuten kreikassa.
Nämä tuli äkkiä mieleen. Toivottavasti sait jonkinlaisen kuvan.- Matkailija
Kiitos kovasti asiallisesta vastauksesta.
- Ani
Käytiin Sidessä Aurinkomatkojen reissulla v. 2002. Hotelli oli neljän tähden Side Star ja oli sekin ihan jees. Oli saunat, kampaajat, supermarketit ja discot viihdytysryhmineen (mm. ohjattua vesipalloa, rantalentistä, vesijumppaa ja joka ilta joku show..).Puolihoito on tietty vaivaton juttu, mutta itse tykkään kyllä lomalla syödä vaihtelevasti eri paikoissa, varsinkin kun aito turkkilainen ruoka on tosi hyvää! Eli aika monena iltana tuli skipattua hotellin illallinen ja lähdettiin kaupungille. Siinä mielessä tuli maksettua ihan turhasta, mutta muita vaihtoehtoja majoituksen suhteen ei ko. hotellissa ollut. Meidän hotelli sijaitsi muistaakseni Kumkoyn rannalla ja kaupungin keskustaan tallusteltiin rantaa pitkin, mikä oli sinänsä outoa, sillä yleensä kaikissa rantamestoissa on jonkinlainen rantabulevardi. Maantie kulki kauempana n. 400 metrin päässä rantaviivasta. Kaupunki sinänsä oli aika sympaattinen ja mattokauppoja oli älyttömästi, mitä taas Alanyassa sai hakemalla hakea. Ja mattohan sieltä tuliaisina tuli mukana useamman tunnin tinkimisen jälkeen... Itse asiassa kauppaa tehtiin peräti kahtena iltana ja hinnasta lähti puolet pois - tosin vieläkin tuntuu että maksoin liikaa, mutta what the hell, se on ainakin hieno! Uskomattominta oli se, että englantia eivät Sidessä kauheasti puhu. Saksa jyrää kuten muissakin Turkin kohteissa ja meidänkin hotelli oli aivan täynnä saksalaisia, vain jokunen skandinaavi löytyi meidän lisäksemme. Mutta mikäli olet aiemmin käynyt Turkissa, tiedät että hintataso on edullinen ja jo melkein pelkästään sen takia kannattaa lähteä. Mikäli et tiedä, niin tässä vähän faktaa (perustuu viimevuotiseen Alanyan-matkaan): esim. iso tuoppi paikallista Efes-olutta (todella hyvää), n. 1,70 euroa, pizzat ja pastat n. 4-5 euroa, paikalliset kebabit saattaa lähteä vieläkin halvemmalla. Ja aina kannattaa lähteä rantakuppiloista vähän sisemmälle kaupunkiin, niin saatat syödä vieläkin halvemmalla. Nahka ja kulta on myös edullista samoin Turkista löytyy aika "laadukasta" feikkikamaa, jos on sellaisen perään (esim. Guccin ja Pradan käsillaukkuja). Tässä näitä, kysy lisää jos kiinnostaa.
- Matkaaja
Olen vanha Turkin kävijä, mutta oon käynyt vain Marmariksessa. Miten Sidessä onnistuu rahan vaihto? Onnistuuko automaatista rahan nosto visalla?? Entä käykö visa elektron siellä?? Kiitoksia vaan hyvästä vastauksesta. Me otetaan meidän teini-ikäinen poika mukaan. Kai siellä löytyy sen ikäisellekkin jotain tekemistä.
- Ani
Matkaaja kirjoitti:
Olen vanha Turkin kävijä, mutta oon käynyt vain Marmariksessa. Miten Sidessä onnistuu rahan vaihto? Onnistuuko automaatista rahan nosto visalla?? Entä käykö visa elektron siellä?? Kiitoksia vaan hyvästä vastauksesta. Me otetaan meidän teini-ikäinen poika mukaan. Kai siellä löytyy sen ikäisellekkin jotain tekemistä.
Heti ekana korjaus tohon viestiini, olin Sidessä vuonna 2001, eli meni yhdellä vuodella pieleen, mutta se siitä.
Mukanani olleet silloiset suomen markat vaihdoin liiroiksi hotellin läheisyydessä sijaitsevassa postissa, mutta kyllä siellä Visa-automaattejakin oli. Eiköhän jokaisessa itseään kunnioittavassa lomakohteessa niitä jo nykyään löydy. Visa Electronista en osaa sanoa kun en sellaista omista, mutta eikös silläkin saa rahaa ainakin automaatista. En tiedä miten se hyväksytään maksuvälineenä. Pakko mainita myös tässä tilanteessa yksi hauska tapahtuma sen maton oston yhteydessä mikä osoittaa turkkilaisten kaupantekotaitoa ja joustavuutta. Olin tekemässä kauppoja aivan elokuun viimeisinä päivinä ja kun hinta vihdoin oli saatu sopivalle tasolle, ainut ongelma oli se, että mattokauppa kirjaantuu visalaskulle elokuun puolelle, jolloin maksuaika jää lyhyeksi. "No problem" sanoi mattokauppias ja sovittiin, että kirjataan matto maksetuksi vasta syyskuun puolella, näin saatin matolle maksuaikaa lokakuun loppuun ;) Samalla tuli mukaan myös takuulappu, jossa maton hinta oli taas kirjattu vähän yläkanttiin mahdollista kotivakuutusta varten... No, nää on näitä. Kauppamies on kauppamies. Mutta hyvä mieli jäi kuitenkin ja matto on edelleen olohuoneen lattialla.
Ja kyllä uskoisin että teini-ikäiselle löytyy tekemistä. Rannalla oli ainakin paljon aktiviteetteja: maksullista liitovarjoilua, banaaniajelua, surffausta, lentopalloa (joka ei maksanut mitään). Ja jos olette sellaisessa hotellissa, jossa on niitä viihdyttäjäryhmiä, kuten meidän hotellissamme, niin siellä vasta aktivitettia riittääkin. Riippuu tietysti mikä kiinnostaa. Kysy toki lisää, jos tulee mieleen. Vastaan jos vaan tiedän ja muistan. - Matkailija
Ani kirjoitti:
Heti ekana korjaus tohon viestiini, olin Sidessä vuonna 2001, eli meni yhdellä vuodella pieleen, mutta se siitä.
Mukanani olleet silloiset suomen markat vaihdoin liiroiksi hotellin läheisyydessä sijaitsevassa postissa, mutta kyllä siellä Visa-automaattejakin oli. Eiköhän jokaisessa itseään kunnioittavassa lomakohteessa niitä jo nykyään löydy. Visa Electronista en osaa sanoa kun en sellaista omista, mutta eikös silläkin saa rahaa ainakin automaatista. En tiedä miten se hyväksytään maksuvälineenä. Pakko mainita myös tässä tilanteessa yksi hauska tapahtuma sen maton oston yhteydessä mikä osoittaa turkkilaisten kaupantekotaitoa ja joustavuutta. Olin tekemässä kauppoja aivan elokuun viimeisinä päivinä ja kun hinta vihdoin oli saatu sopivalle tasolle, ainut ongelma oli se, että mattokauppa kirjaantuu visalaskulle elokuun puolelle, jolloin maksuaika jää lyhyeksi. "No problem" sanoi mattokauppias ja sovittiin, että kirjataan matto maksetuksi vasta syyskuun puolella, näin saatin matolle maksuaikaa lokakuun loppuun ;) Samalla tuli mukaan myös takuulappu, jossa maton hinta oli taas kirjattu vähän yläkanttiin mahdollista kotivakuutusta varten... No, nää on näitä. Kauppamies on kauppamies. Mutta hyvä mieli jäi kuitenkin ja matto on edelleen olohuoneen lattialla.
Ja kyllä uskoisin että teini-ikäiselle löytyy tekemistä. Rannalla oli ainakin paljon aktiviteetteja: maksullista liitovarjoilua, banaaniajelua, surffausta, lentopalloa (joka ei maksanut mitään). Ja jos olette sellaisessa hotellissa, jossa on niitä viihdyttäjäryhmiä, kuten meidän hotellissamme, niin siellä vasta aktivitettia riittääkin. Riippuu tietysti mikä kiinnostaa. Kysy toki lisää, jos tulee mieleen. Vastaan jos vaan tiedän ja muistan.Onko sulla muistikuvaa millanen hotelli oli Sunflower? Sitä ollaan katseltu. Meidän olisi tarkoitus matkustaa sinne syyskuussa. Se on ollut meidän syysreissukuukausi. Onko siellä brittejä ollenkaan?? Saksalaisissa on se vika ettei ne puhu oikeen englantia. Entä hollantilaisia? Tai muita skandinaaveja?
Kävittekö millään aurinkomatkojen järjestämillä retkillä? Oliko siellä paikallisia retkien järjestäjiä?
Millaset olivat niiden markkinat? - Ani
Matkailija kirjoitti:
Onko sulla muistikuvaa millanen hotelli oli Sunflower? Sitä ollaan katseltu. Meidän olisi tarkoitus matkustaa sinne syyskuussa. Se on ollut meidän syysreissukuukausi. Onko siellä brittejä ollenkaan?? Saksalaisissa on se vika ettei ne puhu oikeen englantia. Entä hollantilaisia? Tai muita skandinaaveja?
Kävittekö millään aurinkomatkojen järjestämillä retkillä? Oliko siellä paikallisia retkien järjestäjiä?
Millaset olivat niiden markkinat?muistan et Sunflower oli siinä ihan Side Starin lähellä. En tunne hotellia, mutta olen jutellut parin Sidessä käyneen kanssa jotka ovat majoittuneet siellä, eivätkä he ainakaan mitään negatiivista siitä sanoneet. Muistaakseni se sama hotelli oli meilläkin yhtenä vaihtoehtona, mutta kun meillä oli silloin kriteerinä uima-allas sekä aamiainen, eikä niitä muistaakseni Sunflowerissa ollut tarjolla, niin emme sitten valinneet sitä. Posti ja kaupat on siinä ihan nurkilla ja
rantaankaan ei taida olla kovin montaa sataa metriä.
Saksalaiset turistit on enemmistönä Sidessä, mutta kyllä sieltä brittejäkin löytyi jonkin verran. Hollantilaisia en muista kovin paljon tavanneeni, mutta kylläkin skandinaaveja (tanskalaisia ja ruotsalaisia muistaakseni). Ihan niinkuin missä tahansa Turkin ja Kreikan kohteessa.
Täytyy tunnustaa, että jätimme paikalliset markkinat käymättä, mutta yhdellä Aurinkomatkojen järjestämällä retkellä kävimme, Manavgat-jokiristeilyllä. Seilattiin joella ja tiirailtiin kilpikonnia, kunnes rantauduttiin sellaiselle kannakselle, jossa toisella puolella oli välimeri, jonka veden lämpö oli n. 25 C ja toisella puolella tämä kuuluisa smaragdinvärinen joki, jonka veden lämpötila oli n. 16 astetta! Oli aika mielenkiintoista käydä uimassa molemmissa. Samoin sille rantakaistaleelle oli pykätty turkkilaisten omia "kesämökkejä" paalujen päälle vieri viereen ja se oli aika erikoisen näköinen hökkelikylä... Siinä rannalla viivyttiin sitten jokunen tovi, otettiin aurinkoa ja uitiin ja veneessä syötiin lounas, jonka jälkeen sitten lähdettiin takaisin. Uskoisin, että paikallisetkin järjestävät veneretkiä sekä merelle että sinne joelle, mutta en osaa varmasti sanoa, kun emme niitä erityisesti etsineet. - Matkailija
Ani kirjoitti:
muistan et Sunflower oli siinä ihan Side Starin lähellä. En tunne hotellia, mutta olen jutellut parin Sidessä käyneen kanssa jotka ovat majoittuneet siellä, eivätkä he ainakaan mitään negatiivista siitä sanoneet. Muistaakseni se sama hotelli oli meilläkin yhtenä vaihtoehtona, mutta kun meillä oli silloin kriteerinä uima-allas sekä aamiainen, eikä niitä muistaakseni Sunflowerissa ollut tarjolla, niin emme sitten valinneet sitä. Posti ja kaupat on siinä ihan nurkilla ja
rantaankaan ei taida olla kovin montaa sataa metriä.
Saksalaiset turistit on enemmistönä Sidessä, mutta kyllä sieltä brittejäkin löytyi jonkin verran. Hollantilaisia en muista kovin paljon tavanneeni, mutta kylläkin skandinaaveja (tanskalaisia ja ruotsalaisia muistaakseni). Ihan niinkuin missä tahansa Turkin ja Kreikan kohteessa.
Täytyy tunnustaa, että jätimme paikalliset markkinat käymättä, mutta yhdellä Aurinkomatkojen järjestämällä retkellä kävimme, Manavgat-jokiristeilyllä. Seilattiin joella ja tiirailtiin kilpikonnia, kunnes rantauduttiin sellaiselle kannakselle, jossa toisella puolella oli välimeri, jonka veden lämpö oli n. 25 C ja toisella puolella tämä kuuluisa smaragdinvärinen joki, jonka veden lämpötila oli n. 16 astetta! Oli aika mielenkiintoista käydä uimassa molemmissa. Samoin sille rantakaistaleelle oli pykätty turkkilaisten omia "kesämökkejä" paalujen päälle vieri viereen ja se oli aika erikoisen näköinen hökkelikylä... Siinä rannalla viivyttiin sitten jokunen tovi, otettiin aurinkoa ja uitiin ja veneessä syötiin lounas, jonka jälkeen sitten lähdettiin takaisin. Uskoisin, että paikallisetkin järjestävät veneretkiä sekä merelle että sinne joelle, mutta en osaa varmasti sanoa, kun emme niitä erityisesti etsineet.Joo huomasin, että sunflowerista puuttuu uima-allas. Ei haitaa kun on meren rannalla koko hotelli.
Esitteessä sanotaan, että siinä on jokin suosittu musiikki baari siinä sunin vieressä. Muistatko tällaista ja jos niin millanen se oli? Ovatko kauppiaat sidessä yhtä agresiivisia myyjiä kun esim. marmariksessa? - ani
Matkailija kirjoitti:
Joo huomasin, että sunflowerista puuttuu uima-allas. Ei haitaa kun on meren rannalla koko hotelli.
Esitteessä sanotaan, että siinä on jokin suosittu musiikki baari siinä sunin vieressä. Muistatko tällaista ja jos niin millanen se oli? Ovatko kauppiaat sidessä yhtä agresiivisia myyjiä kun esim. marmariksessa?En muista musabaaria, ei varmaankaan käyty siellä kun yleensä suunnattiin illalla sinne vanhaan kaupunkiin. Kauppiaat on kyllä innokkaita mutta yleensä aloittavat keskustelun saksaksi. Siinä vaiheessa on helppo heittäytyä ummikoksi, sillä itse en juurikaan puhu saksaa vaikka ymmärrän. Kyllä ne jättävät rauhaan jos ei kiinnitä huomiota huuteluun. Mutta jos pysähdyt hetkeksi katsomaan näyteikkunaa tai myyjä saa suhun katsekontaktin, niin kyllä siinä joutuu vähän töitä tekemään että pääsee irti - tai sitten jäät suosiolla juomaan sitä omenateetä. Side on kuitenkin sen verran pienempi paikka kuin esim. Alanya, joten taistelu asiakkaista on kovempaa. Siksi lienevät innokkaampia. Mutta kun ottaa siihenkin oikean asenteen niin pärjää. Ei joka huuteluun tarvitse reagoida ja aina voi kävellä katsomatta ohi.
- Matkaaja
ani kirjoitti:
En muista musabaaria, ei varmaankaan käyty siellä kun yleensä suunnattiin illalla sinne vanhaan kaupunkiin. Kauppiaat on kyllä innokkaita mutta yleensä aloittavat keskustelun saksaksi. Siinä vaiheessa on helppo heittäytyä ummikoksi, sillä itse en juurikaan puhu saksaa vaikka ymmärrän. Kyllä ne jättävät rauhaan jos ei kiinnitä huomiota huuteluun. Mutta jos pysähdyt hetkeksi katsomaan näyteikkunaa tai myyjä saa suhun katsekontaktin, niin kyllä siinä joutuu vähän töitä tekemään että pääsee irti - tai sitten jäät suosiolla juomaan sitä omenateetä. Side on kuitenkin sen verran pienempi paikka kuin esim. Alanya, joten taistelu asiakkaista on kovempaa. Siksi lienevät innokkaampia. Mutta kun ottaa siihenkin oikean asenteen niin pärjää. Ei joka huuteluun tarvitse reagoida ja aina voi kävellä katsomatta ohi.
Millainen paikka se vanhakaupunki on? Onko siellä paareja ja ravintoloita?
- ani
Matkaaja kirjoitti:
Millainen paikka se vanhakaupunki on? Onko siellä paareja ja ravintoloita?
On baaria ja ravintolaa ja kauppaa ja vaikka mitä. Siellä niemen kärjessä on jonkun vanhan temppelin rauniot, muutamat pylväät pystyssä ja vanhoja patsaita ruohon seassa. Otettiin aika makeita kuvia siellä ilta-auringossa. Erityisesti mieleen jäi yks baari siinä lähellä, jonka terassi oli ikäänkuin niiden raunioiden ja pylväiden "seassa". Tuskinpa olivat kuitenkaan ihan oikeita, mutta hyvin duunattu antiikkisen näköiseksi. En tosin muista baarin nimeä, sen verran on aikaa. Majakan juurelta löytyy myös ulkoilmadisco, olikohan nimeltään Lighthouse. Niin, ja sittenhän sieltä löytyy se amfiteatteri. Se tosin oli silloin restauroinnin alla, joten ei päästy käymään siellä.
- Matkaaja
ani kirjoitti:
On baaria ja ravintolaa ja kauppaa ja vaikka mitä. Siellä niemen kärjessä on jonkun vanhan temppelin rauniot, muutamat pylväät pystyssä ja vanhoja patsaita ruohon seassa. Otettiin aika makeita kuvia siellä ilta-auringossa. Erityisesti mieleen jäi yks baari siinä lähellä, jonka terassi oli ikäänkuin niiden raunioiden ja pylväiden "seassa". Tuskinpa olivat kuitenkaan ihan oikeita, mutta hyvin duunattu antiikkisen näköiseksi. En tosin muista baarin nimeä, sen verran on aikaa. Majakan juurelta löytyy myös ulkoilmadisco, olikohan nimeltään Lighthouse. Niin, ja sittenhän sieltä löytyy se amfiteatteri. Se tosin oli silloin restauroinnin alla, joten ei päästy käymään siellä.
Musta tuntuu, että meille voi tulla ihan hyvä reissu. Toi on niin erillainen paikka kun Marmaris. Tai ainakin sellaisen kuvan oon saanut.
Millainen se lähi kaupunki, mikä se nimi nyt olikaan, on? Kannattaako siellä käydä? - ani
Matkaaja kirjoitti:
Musta tuntuu, että meille voi tulla ihan hyvä reissu. Toi on niin erillainen paikka kun Marmaris. Tai ainakin sellaisen kuvan oon saanut.
Millainen se lähi kaupunki, mikä se nimi nyt olikaan, on? Kannattaako siellä käydä?Täytyy tunnustaa, että me oltiin laiskoja sillä lomalla käymään juurikaan missään, paitsi siellä Siden keskustassa. Keskityttiin vain rannalla ja uima-altaalla loikoiluun. Marmariksessa en ole käynyt, mutta mikäli oon oikein ymmärtäny tämän ja muiden matkakeskustelupalstojen kommenteista niin lienevät aika erilaisia paikkoja. Käsittääkseni Marmaris on aika vauhdikas ja vilkas paikka. Itse olen lähdössä syyskuun alussa sinne Marmariksen naapuriin Icmeleriin, joten jos sulla on jotain tietoa siitä kohteesta niin kerro ihmeessä!
- Matkaaja
ani kirjoitti:
Täytyy tunnustaa, että me oltiin laiskoja sillä lomalla käymään juurikaan missään, paitsi siellä Siden keskustassa. Keskityttiin vain rannalla ja uima-altaalla loikoiluun. Marmariksessa en ole käynyt, mutta mikäli oon oikein ymmärtäny tämän ja muiden matkakeskustelupalstojen kommenteista niin lienevät aika erilaisia paikkoja. Käsittääkseni Marmaris on aika vauhdikas ja vilkas paikka. Itse olen lähdössä syyskuun alussa sinne Marmariksen naapuriin Icmeleriin, joten jos sulla on jotain tietoa siitä kohteesta niin kerro ihmeessä!
Oon käväissyt siellä. Se on sellainen lahden poukama. Aikasen hiljainen paikka. Siellä kauppiaat ei oo agressiivisia niin kun Marmariksessa. Kerran käytiin dolmuksella ja toisen kerran veneellä. Käykää veneellä marmariksen puolella. Se pysähtyy Atatyrkin patsaan luona ja siitä alkaa baraarit joissa on kohtuu hinnat ja siellä myydään melkeen mitä vaan.
Marmaris oli iltaisin varsin vauhdikas paikka. Se rantakatu on paaria paarin vieressä monta kilometriä. Ja on tosi lyhyt matka icmeleriin. - Ani
Matkaaja kirjoitti:
Oon käväissyt siellä. Se on sellainen lahden poukama. Aikasen hiljainen paikka. Siellä kauppiaat ei oo agressiivisia niin kun Marmariksessa. Kerran käytiin dolmuksella ja toisen kerran veneellä. Käykää veneellä marmariksen puolella. Se pysähtyy Atatyrkin patsaan luona ja siitä alkaa baraarit joissa on kohtuu hinnat ja siellä myydään melkeen mitä vaan.
Marmaris oli iltaisin varsin vauhdikas paikka. Se rantakatu on paaria paarin vieressä monta kilometriä. Ja on tosi lyhyt matka icmeleriin.Ok. Kiitos tiedoista. Itse asiassa ollaankin hakemassa vähän rauhallisempaa kohdetta, joten ei haittaa. Mutta varmaan käydään Marmariksen puolellakin. Onko Icmelerin ja Marmariksen välillä joku säännöllinen venereitti? Muistatko mitä maksaa? Olen yrittänyt täältä netistä kaivaa tietoa kohteesta, mutta aika nihkeästi löytyy. Kuvia löytyy jonkin verran ja aika kauniilta se paikka ainakin näyttää. Onkohan siellä mitään nähtävää, vai onko se vaan rantakohde? Olen myös ymmärtänyt, että Icmelerin rannat on paremmat kuin Marmariksessa, joten rannoilla saattaa olla aika ruuhkaista... tiedätkö siitä?
- Matkaaja
Ani kirjoitti:
Ok. Kiitos tiedoista. Itse asiassa ollaankin hakemassa vähän rauhallisempaa kohdetta, joten ei haittaa. Mutta varmaan käydään Marmariksen puolellakin. Onko Icmelerin ja Marmariksen välillä joku säännöllinen venereitti? Muistatko mitä maksaa? Olen yrittänyt täältä netistä kaivaa tietoa kohteesta, mutta aika nihkeästi löytyy. Kuvia löytyy jonkin verran ja aika kauniilta se paikka ainakin näyttää. Onkohan siellä mitään nähtävää, vai onko se vaan rantakohde? Olen myös ymmärtänyt, että Icmelerin rannat on paremmat kuin Marmariksessa, joten rannoilla saattaa olla aika ruuhkaista... tiedätkö siitä?
En muista mitä se tarkkaan maksoi, mitättömän vähän se kuitenkin oli. Niitä veneitä meni yhtennään ja samoin dolmuksia. Dolmus oli tosin halvempi. Venillen taas mukavampi. Nooh Marmariksen ranta on niin pitkä, että siihen mahtui kaiken levyistä pätkää, mutta icmelerin ranta oli jotenkin tiiviimpi. Se on alunalkaen saksalaisille tehty siis koko icmeler.
Kaikenkaikkiaan kivoja paikkoja molemmat. Paljon nähtävää itse icmelerissä ei juuri ole, mutta pamukkaaleen ja efesokseen kannattaa mennä. Me ei käyty, mutta ne jotka kävi, kehuivat. - Ani
Matkaaja kirjoitti:
En muista mitä se tarkkaan maksoi, mitättömän vähän se kuitenkin oli. Niitä veneitä meni yhtennään ja samoin dolmuksia. Dolmus oli tosin halvempi. Venillen taas mukavampi. Nooh Marmariksen ranta on niin pitkä, että siihen mahtui kaiken levyistä pätkää, mutta icmelerin ranta oli jotenkin tiiviimpi. Se on alunalkaen saksalaisille tehty siis koko icmeler.
Kaikenkaikkiaan kivoja paikkoja molemmat. Paljon nähtävää itse icmelerissä ei juuri ole, mutta pamukkaaleen ja efesokseen kannattaa mennä. Me ei käyty, mutta ne jotka kävi, kehuivat.huhhuh, no saksalaisia ei kyllä voi välttää missään. Puhutaankohan siellä sitten yhtään englantia? Pamukkalea olen ajatellut, mutta joku sanoi että sinne on niin pitkä matka, että se retki lohkaisee viikon lomasta aika ison siivun. Täytyy katsoa. Kiitos tiedoista kuitenkin.
- timppa
Ani kirjoitti:
huhhuh, no saksalaisia ei kyllä voi välttää missään. Puhutaankohan siellä sitten yhtään englantia? Pamukkalea olen ajatellut, mutta joku sanoi että sinne on niin pitkä matka, että se retki lohkaisee viikon lomasta aika ison siivun. Täytyy katsoa. Kiitos tiedoista kuitenkin.
Palattin juuri icmeleristä. Kaunis pieni turisti kylä. Retki Efesokseen kestää kokopäivän paikalliset vie 40€:lla. sisältää aamupalan ja lounaan. Finnmatkat vähän kalliimi 50 €, mutta suomenkileinen selostus Matka alkaa 07.00 ja paluu n. 20.00. Käytiin omatoimiretkellä, matkaa yli 200 km/suunta ja liikenne Turkkilaista, tiet erittäin huonoja suomalaisittain ajatellen. Käytiin myös Dylanissa ja Kaunoksessa. Kaunos ei näytä miltään efesoksen jälkeen (rauniot).
Kaikki myyjät ja tarjoilijat osaa erittäin hyvin englantia. Viikossa en törmännyt yhteenkään sakemanniin. Enemmän oli englantilaisia ja pohjoismaalaisia.
Pamukkalen retki on kokopäivän homma Paikalliset vie 20 €:lla lähtö 6.30 paluu 21.00.
Marmariksen ja Icmelerin väli n. 7 km. Väliä ajaa dolmus bussi n. 5 min välein. hinta oli 1-2 milj liiraa, eli 1-1,5 €.
- Mävaan
Kannattaa käydä turkkilaisessa hieronnassa. Ainakin Spiesin kautta silloin pystyi ostamaan lipun. Todella rentouttava ja vaihteluakin tulee matkaan. Hintaan kuuluu myös turkkilainen sauna. En muista paikan nimeä, mutta se on hotellissa lähellä ulkoilma discoa.
- Akku
Asuin Sunflowerissa viime kesänä. Uima-allasta ei tosiaan ole, mutta hotelli on ihan rannassa. Kiva tassutella suoraan sisältä laattoja pitkin rannalle ja helppo käväistä välillä huoneessa, jos haluaa. Musabaarilla tarkoitat varmaan sitä, mikä on Sunflowerin omassa ravintolassa. Siellä istuttiin muutamana iltana. Ihan sellasta pientä diskoilua siellä oli. Ruoka oli siinä ravintolassa myös ihan hyvää. Henkilökuntakin ihan mukavaa, ei mitenkää päällekäyvää, vaan ihan "kiltin" oloisia poitsuja, joista kyllä sai hyviä tuttujakin. Sillon kun oltiin siellä, hotelissa asui vain Suomalaisia ja Hollantilaisia. Saksaa osattiin joka paikassa aika hyvin. Suomea ei onneks kuulunut joka baarimikon suusta, siis ei oikeestaan missään! Hauskaa ja rentouttavaa lomaa Sidessä!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442490Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2001181Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298911- 66868
- 91867
- 53851
- 46839
- 56803