MARKKU KOIVISTO VOISI MYÖS NOSTAA KANTEEN KUNNIAN LOUKKAUKSESTA, MUTTA

Näin uskovat veljiä keskenään

hän luottaa Jumalaan ja keskittyy evankeliumin asian edistämiseen. Toiset taas keskittyy oman kunniansa perään oikeusjuttuineen ja panettelee Markku Koivistoa harhaoppiseksi julkisesti.

22

707

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Iiissakki

Äärimmäinen liberaaliteologia tai sitten menestysteologia,eivät kuulu kirkon oppeihin perinteisesti.Eivätkä vastaa kirkon jäsenien arvomaailmaa.Mutta uskonnon vapaus on ja saahan Koivisto perustaa ihan oman seurakunnan,jossa vastaa itse opeistaan.

• oppi

on oikea, kirkonko, joka ei tunnusta aiankaan kaikilta osin Raamatun opetusta, eli ei opeta Jumalan Voimasta, eikä tunnusta sitä, vai Raamatun mukainen oppi, jossa Jeesus tunnustetaan pelastajaksi ja jossa uskotaan Jeesuksen lupaamaan Pyhään Henkeen, joka opettaa, puolustaa ja johdattaa Jeesuksen omat elämään parannuksessa ja näin ihminen saa johdattua tervehtymiseen ja vapautumiseen.
        En tunne Koivistoa, mutta sen verran olen hänestä kuullut, että tiedän hänen uskovan Jumalan rajattomaan voimaan ja sen myötä hän kertoo ihmisille ihmeistä, mitä ihmisten elämässä tapatuu, kun he tulevat kokosydämisiksi Jeesuksen seuraajiksi.

Ihmeet eivät voi olla ilmaantumatta, mutta kirkko ei niistä opeta, eikä kerro ja siksi teistä moni luulee, että puhutaan menesysteologiasta, kun puhutaan Jumalan lupauksista.

• opetusta

ja lupauksia jotka eivät todella ole turhia ja Raamattuun vain koristeeksi laitettuja, vaan totisia opetuksia ja lupauksia. Nämä löytyivät Uudesta Testamentista hakusanalla: saatte.

Matt. 19:28

Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: siinä uudestisyntymisessä, jolloin Ihmisen Poika istuu kirkkautensa valtaistuimella, saatte tekin, jotka olette minua seuranneet, istua kahdellatoista valtaistuimella ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa.

Matt. 21:22

Ja kaiken, mitä te anotte rukouksessa, uskoen, te saatte."

Matt. 24:6

Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu.

Matt. 26:64

Jeesus sanoi hänelle: "Sinäpä sen sanoit. Mutta minä sanon teille: tästedes te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvien päällä."

Matt. 28:7

Ja menkää kiiruusti ja sanokaa hänen opetuslapsillensa, että hän on noussut kuolleista. Ja katso, hän menee teidän edellänne Galileaan; siellä te saatte hänet nähdä. Katso, minä olen sen teille sanonut."

Matt. 28:14

Ja jos tämä tulee maaherran korviin, niin me lepytämme hänet ja toimitamme niin, että saatte olla huoletta."

Mark. 14:62

Jeesus sanoi: "Olen; ja te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvissä".

Mark. 16:7

Mutta menkää ja sanokaa hänen opetuslapsillensa ja Pietarille: 'Hän menee teidän edellänne Galileaan; siellä te saatte hänet nähdä, niinkuin hän teille sanoi'."

Luuk. 6:21

Autuaita te, jotka nyt isoatte, sillä teidät ravitaan! Autuaita te, jotka nyt itkette, sillä te saatte nauraa!

Luuk. 6:25

Voi teitä, jotka nyt olette kylläiset, sillä teidän on oleva nälkä! Voi teitä, jotka nyt nauratte, sillä te saatte murehtia ja itkeä!

Luuk. 22:30

niin että te saatte syödä ja juoda minun pöydässäni minun valtakunnassani ja istua valtaistuimilla ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa.

Joh. 1:51

Ja hän sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: te saatte nähdä taivaan avoinna ja Jumalan enkelien nousevan ylös ja laskeutuvan alas Ihmisen Pojan päälle."

Joh. 6:62

Mitä sitten, jos saatte nähdä Ihmisen Pojan nousevan sinne, missä hän oli ennen!

Joh. 14:19

Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää minua näe, mutta te näette minut; koska minä elän, niin tekin saatte elää.

Joh. 15:7

Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja te saatte sen.

Joh. 16:24

Tähän asti te ette ole anoneet mitään minun nimessäni; anokaa, niin te saatte, että teidän ilonne olisi täydellinen.

Joh. 21:6

Hän sanoi heille: "Heittäkää verkko oikealle puolelle venhettä, niin saatte". He heittivät verkon, mutta eivät jaksaneet vetää sitä ylös kalojen paljouden tähden.

Ap. t. 1:8

vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".

Ap. t. 2:38

Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

Room. 8:13

Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.

2. Kor. 11:4

Sillä jos joku tulee ja saarnaa jotakin toista Jeesusta kuin sitä, jota me olemme saarnanneet, tai jos te saatte toisen hengen, kuin minkä olette saaneet, tai toisen evankeliumin, kuin minkä olette vastaanottaneet, niin sen te hyvin kärsitte.

Kol. 3:24

tietäen, että te saatte Herralta palkaksi perinnön; te palvelette Herraa Kristusta.

1. Piet. 2:20

Sillä mitä kiitettävää siinä on, jos te olette kärsivällisiä silloin, kun teitä syntienne tähden piestään? Mutta jos olette kärsivällisiä, kun hyvien tekojenne tähden saatte kärsiä, niin se on Jumalan armoa.

1. Piet. 5:4

niin te, ylipaimenen ilmestyessä, saatte kirkkauden kuihtumattoman seppeleen.

2. Joh. 1:8

Ottakaa vaari itsestänne, ettette menetä sitä, minkä me olemme työllämme aikaansaaneet, vaan että saatte täyden palkan.

• opetusta
        opetusta kirjoitti:

ja lupauksia jotka eivät todella ole turhia ja Raamattuun vain koristeeksi laitettuja, vaan totisia opetuksia ja lupauksia. Nämä löytyivät Uudesta Testamentista hakusanalla: saatte.

Matt. 19:28

Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: siinä uudestisyntymisessä, jolloin Ihmisen Poika istuu kirkkautensa valtaistuimella, saatte tekin, jotka olette minua seuranneet, istua kahdellatoista valtaistuimella ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa.

Matt. 21:22

Ja kaiken, mitä te anotte rukouksessa, uskoen, te saatte."

Matt. 24:6

Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu.

Matt. 26:64

Jeesus sanoi hänelle: "Sinäpä sen sanoit. Mutta minä sanon teille: tästedes te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvien päällä."

Matt. 28:7

Ja menkää kiiruusti ja sanokaa hänen opetuslapsillensa, että hän on noussut kuolleista. Ja katso, hän menee teidän edellänne Galileaan; siellä te saatte hänet nähdä. Katso, minä olen sen teille sanonut."

Matt. 28:14

Ja jos tämä tulee maaherran korviin, niin me lepytämme hänet ja toimitamme niin, että saatte olla huoletta."

Mark. 14:62

Jeesus sanoi: "Olen; ja te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvissä".

Mark. 16:7

Mutta menkää ja sanokaa hänen opetuslapsillensa ja Pietarille: 'Hän menee teidän edellänne Galileaan; siellä te saatte hänet nähdä, niinkuin hän teille sanoi'."

Luuk. 6:21

Autuaita te, jotka nyt isoatte, sillä teidät ravitaan! Autuaita te, jotka nyt itkette, sillä te saatte nauraa!

Luuk. 6:25

Voi teitä, jotka nyt olette kylläiset, sillä teidän on oleva nälkä! Voi teitä, jotka nyt nauratte, sillä te saatte murehtia ja itkeä!

Luuk. 22:30

niin että te saatte syödä ja juoda minun pöydässäni minun valtakunnassani ja istua valtaistuimilla ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa.

Joh. 1:51

Ja hän sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: te saatte nähdä taivaan avoinna ja Jumalan enkelien nousevan ylös ja laskeutuvan alas Ihmisen Pojan päälle."

Joh. 6:62

Mitä sitten, jos saatte nähdä Ihmisen Pojan nousevan sinne, missä hän oli ennen!

Joh. 14:19

Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää minua näe, mutta te näette minut; koska minä elän, niin tekin saatte elää.

Joh. 15:7

Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja te saatte sen.

Joh. 16:24

Tähän asti te ette ole anoneet mitään minun nimessäni; anokaa, niin te saatte, että teidän ilonne olisi täydellinen.

Joh. 21:6

Hän sanoi heille: "Heittäkää verkko oikealle puolelle venhettä, niin saatte". He heittivät verkon, mutta eivät jaksaneet vetää sitä ylös kalojen paljouden tähden.

Ap. t. 1:8

vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".

Ap. t. 2:38

Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

Room. 8:13

Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.

2. Kor. 11:4

Sillä jos joku tulee ja saarnaa jotakin toista Jeesusta kuin sitä, jota me olemme saarnanneet, tai jos te saatte toisen hengen, kuin minkä olette saaneet, tai toisen evankeliumin, kuin minkä olette vastaanottaneet, niin sen te hyvin kärsitte.

Kol. 3:24

tietäen, että te saatte Herralta palkaksi perinnön; te palvelette Herraa Kristusta.

1. Piet. 2:20

Sillä mitä kiitettävää siinä on, jos te olette kärsivällisiä silloin, kun teitä syntienne tähden piestään? Mutta jos olette kärsivällisiä, kun hyvien tekojenne tähden saatte kärsiä, niin se on Jumalan armoa.

1. Piet. 5:4

niin te, ylipaimenen ilmestyessä, saatte kirkkauden kuihtumattoman seppeleen.

2. Joh. 1:8

Ottakaa vaari itsestänne, ettette menetä sitä, minkä me olemme työllämme aikaansaaneet, vaan että saatte täyden palkan.

hakusanalla: annetaan, eikä nämäkään opetukset ja lupaukset ole koristeena Raamatussa, vaan ne ovat totista totuutta.

Matt. 6:33

Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.

Matt. 7:7

Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.

Matt. 9:2

Ja katso, hänen tykönsä tuotiin halvattu mies, joka makasi vuoteella. Kun Jeesus näki heidän uskonsa, sanoi hän halvatulle: "Poikani, ole turvallisella mielellä; sinun syntisi annetaan sinulle anteeksi".

Matt. 9:5

Sillä kumpi on helpompaa, sanoako: 'Sinun syntisi annetaan sinulle anteeksi', vai sanoa: 'Nouse ja käy'?

Matt. 10:19

Mutta kun he vetävät teitä oikeuteen, älkää huolehtiko siitä, miten tahi mitä puhuisitte, sillä teille annetaan sillä hetkellä, mitä teidän on puhuminen.

Matt. 12:31

Sentähden minä sanon teille: jokainen synti ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen pilkkaamista ei anteeksi anneta.

Matt. 12:32

Ja jos joku sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, niin hänelle annetaan anteeksi; mutta jos joku sanoo jotakin Pyhää Henkeä vastaan, niin hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä maailmassa eikä tulevassa.

Matt. 13:12

Sillä sille, jolla on, annetaan, ja hänellä on oleva yltäkyllin; mutta siltä, jolla ei ole, otetaan pois sekin, mikä hänellä on.

Matt. 17:22

Ja kun he yhdessä vaelsivat Galileassa, sanoi Jeesus heille: "Ihmisen Poika annetaan ihmisten käsiin,

Matt. 20:18

"Katso, me menemme ylös Jerusalemiin, ja Ihmisen Poika annetaan ylipappien ja kirjanoppineitten käsiin, ja he tuomitsevat hänet kuolemaan

Matt. 20:23

Hän sanoi heille: "Minun maljani te tosin juotte, mutta minun oikealla ja vasemmalla puolellani istuminen ei ole minun annettavissani, vaan se annetaan niille, joille minun Isäni on sen valmistanut".

Matt. 21:43

Sentähden minä sanon teille: Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä.

Matt. 24:9

Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.

Matt. 25:29

Sillä jokaiselle, jolla on, annetaan, ja hänellä on oleva yltäkyllin; mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin, mikä hänellä on.

Matt. 26:2

"Te tiedätte, että kahden päivän perästä on pääsiäinen; silloin Ihmisen Poika annetaan ristiinnaulittavaksi".

Matt. 26:45

Sitten hän tuli opetuslasten tykö ja sanoi heille: "Te nukutte vielä ja lepäätte! Katso, hetki on lähellä, ja Ihmisen Poika annetaan syntisten käsiin.

Mark. 2:5

Kun Jeesus näki heidän uskonsa, sanoi hän halvatulle: "Poikani, sinun syntisi annetaan anteeksi".

Mark. 2:9

Kumpi on helpompaa, sanoako halvatulle: 'Sinun syntisi annetaan anteeksi', vai sanoa: 'Nouse, ota vuoteesi ja käy'?

Mark. 3:28

Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin;

Mark. 4:25

Sillä sille jolla on, sille annetaan; mutta siltä, jolla ei ole, otetaan pois sekin, mikä hänellä on."

Mark. 9:31

Sillä hän opetti opetuslapsiaan ja sanoi heille: "Ihmisen Poika annetaan ihmisten käsiin, ja he tappavat hänet; ja kun hän on tapettu, nousee hän kolmen päivän perästä ylös".

Mark. 10:33

"Katso, me menemme ylös Jerusalemiin, ja Ihmisen Poika annetaan ylipappien ja kirjanoppineitten käsiin, ja he tuomitsevat hänet kuolemaan ja antavat hänet pakanain käsiin;

Mark. 10:40

mutta minun oikealla tai vasemmalla puolellani istuminen ei ole minun annettavissani, vaan se annetaan niille, joille se on valmistettu".

Mark. 13:11

Ja kun he vievät teitä ja vetävät oikeuteen, älkää edeltäpäin huolehtiko siitä, mitä puhuisitte; vaan mitä teille sillä hetkellä annetaan, se puhukaa. Sillä ette te ole puhumassa, vaan Pyhä Henki.

Mark. 14:41

Ja hän tuli kolmannen kerran ja sanoi heille: "Te nukutte vielä ja lepäätte! Jo riittää! Hetki on tullut; katso, Ihmisen Poika annetaan syntisten käsiin.

Luuk. 6:37

Älkääkä tuomiko, niin ei teitäkään tuomita; älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta. Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan.

Luuk. 6:38

Antakaa, niin teille annetaan. Hyvä mitta, sullottu, pudistettu ja kukkurainen, annetaan teidän helmaanne; sillä millä mitalla te mittaatte, sillä mitataan teille takaisin."

Luuk. 7:47

Sentähden minä sanon sinulle: tämän paljot synnit ovat anteeksi annetut: hänhän näet rakasti paljon; mutta jolle vähän anteeksi annetaan, se rakastaa vähän."

Luuk. 8:18

Katsokaa siis, miten kuulette; sillä sille, jolla on, annetaan, mutta siltä, jolla ei ole, otetaan pois sekin, minkä hän luulee itsellään olevan."

Luuk. 9:44

"Ottakaa korviinne nämä sanat: Ihmisen Poika annetaan ihmisten käsiin".

Luuk. 11:9

Niinpä minäkin sanon teille: anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.

Luuk. 12:10

Ja jokaiselle, joka sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, annetaan anteeksi; mutta sille, joka Pyhää Henkeä pilkkaa, ei anteeksi anneta.

Luuk. 12:31

Vaan etsikää Jumalan valtakuntaa, niin myös nämä teille annetaan sen ohessa.

Luuk. 18:32

Sillä hänet annetaan pakanain käsiin, ja häntä pilkataan ja häväistään ja syljetään;

Luuk. 19:26

'Minä sanon teille: jokaiselle, jolla on, annetaan; mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin, mikä hänellä on.

Luuk. 22:19

Ja hän otti leivän, kiitti, mursi ja antoi heille ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan. Tehkää se minun muistokseni."

Ap. t. 8:22

Tee siis parannus ja käänny tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa-jos ehkä vielä sinun sydämesi ajatus sinulle anteeksi annetaan.

1. Kor. 11:24

kiitti, mursi ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan; tehkää tämä minun muistokseni".

1. Kor. 12:7

Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi.

1. Kor. 12:26

Ja jos yksi jäsen kärsii, niin kaikki jäsenet kärsivät sen kanssa; tai jos jollekulle jäsenelle annetaan kunnia, niin kaikki jäsenet iloitsevat sen kanssa.

Jaak. 1:5

Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan.

Jaak. 5:15

Ja uskon rukous pelastaa sairaan, ja Herra antaa hänen nousta jälleen; ja jos hän on syntejä tehnyt, niin ne annetaan hänelle anteeksi.

• Iiissakki
        opetusta kirjoitti:

hakusanalla: annetaan, eikä nämäkään opetukset ja lupaukset ole koristeena Raamatussa, vaan ne ovat totista totuutta.

Matt. 6:33

Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.

Matt. 7:7

Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.

Matt. 9:2

Ja katso, hänen tykönsä tuotiin halvattu mies, joka makasi vuoteella. Kun Jeesus näki heidän uskonsa, sanoi hän halvatulle: "Poikani, ole turvallisella mielellä; sinun syntisi annetaan sinulle anteeksi".

Matt. 9:5

Sillä kumpi on helpompaa, sanoako: 'Sinun syntisi annetaan sinulle anteeksi', vai sanoa: 'Nouse ja käy'?

Matt. 10:19

Mutta kun he vetävät teitä oikeuteen, älkää huolehtiko siitä, miten tahi mitä puhuisitte, sillä teille annetaan sillä hetkellä, mitä teidän on puhuminen.

Matt. 12:31

Sentähden minä sanon teille: jokainen synti ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen pilkkaamista ei anteeksi anneta.

Matt. 12:32

Ja jos joku sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, niin hänelle annetaan anteeksi; mutta jos joku sanoo jotakin Pyhää Henkeä vastaan, niin hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä maailmassa eikä tulevassa.

Matt. 13:12

Sillä sille, jolla on, annetaan, ja hänellä on oleva yltäkyllin; mutta siltä, jolla ei ole, otetaan pois sekin, mikä hänellä on.

Matt. 17:22

Ja kun he yhdessä vaelsivat Galileassa, sanoi Jeesus heille: "Ihmisen Poika annetaan ihmisten käsiin,

Matt. 20:18

"Katso, me menemme ylös Jerusalemiin, ja Ihmisen Poika annetaan ylipappien ja kirjanoppineitten käsiin, ja he tuomitsevat hänet kuolemaan

Matt. 20:23

Hän sanoi heille: "Minun maljani te tosin juotte, mutta minun oikealla ja vasemmalla puolellani istuminen ei ole minun annettavissani, vaan se annetaan niille, joille minun Isäni on sen valmistanut".

Matt. 21:43

Sentähden minä sanon teille: Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä.

Matt. 24:9

Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.

Matt. 25:29

Sillä jokaiselle, jolla on, annetaan, ja hänellä on oleva yltäkyllin; mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin, mikä hänellä on.

Matt. 26:2

"Te tiedätte, että kahden päivän perästä on pääsiäinen; silloin Ihmisen Poika annetaan ristiinnaulittavaksi".

Matt. 26:45

Sitten hän tuli opetuslasten tykö ja sanoi heille: "Te nukutte vielä ja lepäätte! Katso, hetki on lähellä, ja Ihmisen Poika annetaan syntisten käsiin.

Mark. 2:5

Kun Jeesus näki heidän uskonsa, sanoi hän halvatulle: "Poikani, sinun syntisi annetaan anteeksi".

Mark. 2:9

Kumpi on helpompaa, sanoako halvatulle: 'Sinun syntisi annetaan anteeksi', vai sanoa: 'Nouse, ota vuoteesi ja käy'?

Mark. 3:28

Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin;

Mark. 4:25

Sillä sille jolla on, sille annetaan; mutta siltä, jolla ei ole, otetaan pois sekin, mikä hänellä on."

Mark. 9:31

Sillä hän opetti opetuslapsiaan ja sanoi heille: "Ihmisen Poika annetaan ihmisten käsiin, ja he tappavat hänet; ja kun hän on tapettu, nousee hän kolmen päivän perästä ylös".

Mark. 10:33

"Katso, me menemme ylös Jerusalemiin, ja Ihmisen Poika annetaan ylipappien ja kirjanoppineitten käsiin, ja he tuomitsevat hänet kuolemaan ja antavat hänet pakanain käsiin;

Mark. 10:40

mutta minun oikealla tai vasemmalla puolellani istuminen ei ole minun annettavissani, vaan se annetaan niille, joille se on valmistettu".

Mark. 13:11

Ja kun he vievät teitä ja vetävät oikeuteen, älkää edeltäpäin huolehtiko siitä, mitä puhuisitte; vaan mitä teille sillä hetkellä annetaan, se puhukaa. Sillä ette te ole puhumassa, vaan Pyhä Henki.

Mark. 14:41

Ja hän tuli kolmannen kerran ja sanoi heille: "Te nukutte vielä ja lepäätte! Jo riittää! Hetki on tullut; katso, Ihmisen Poika annetaan syntisten käsiin.

Älkääkä tuomiko, niin ei teitäkään tuomita; älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta. Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan.

Antakaa, niin teille annetaan. Hyvä mitta, sullottu, pudistettu ja kukkurainen, annetaan teidän helmaanne; sillä millä mitalla te mittaatte, sillä mitataan teille takaisin."

Luuk. 7:47

Sentähden minä sanon sinulle: tämän paljot synnit ovat anteeksi annetut: hänhän näet rakasti paljon; mutta jolle vähän anteeksi annetaan, se rakastaa vähän."

Luuk. 8:18

Katsokaa siis, miten kuulette; sillä sille, jolla on, annetaan, mutta siltä, jolla ei ole, otetaan pois sekin, minkä hän luulee itsellään olevan."

Luuk. 9:44

"Ottakaa korviinne nämä sanat: Ihmisen Poika annetaan ihmisten käsiin".

Luuk. 11:9

Niinpä minäkin sanon teille: anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.

Luuk. 12:10

Ja jokaiselle, joka sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, annetaan anteeksi; mutta sille, joka Pyhää Henkeä pilkkaa, ei anteeksi anneta.

Luuk. 12:31

Vaan etsikää Jumalan valtakuntaa, niin myös nämä teille annetaan sen ohessa.

Luuk. 18:32

Sillä hänet annetaan pakanain käsiin, ja häntä pilkataan ja häväistään ja syljetään;

Luuk. 19:26

'Minä sanon teille: jokaiselle, jolla on, annetaan; mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin, mikä hänellä on.

Luuk. 22:19

Ja hän otti leivän, kiitti, mursi ja antoi heille ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan. Tehkää se minun muistokseni."

Ap. t. 8:22

Tee siis parannus ja käänny tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa-jos ehkä vielä sinun sydämesi ajatus sinulle anteeksi annetaan.

1. Kor. 11:24

kiitti, mursi ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan; tehkää tämä minun muistokseni".

1. Kor. 12:7

Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi.

1. Kor. 12:26

Ja jos yksi jäsen kärsii, niin kaikki jäsenet kärsivät sen kanssa; tai jos jollekulle jäsenelle annetaan kunnia, niin kaikki jäsenet iloitsevat sen kanssa.

Jaak. 1:5

Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan.

Jaak. 5:15

Ja uskon rukous pelastaa sairaan, ja Herra antaa hänen nousta jälleen; ja jos hän on syntejä tehnyt, niin ne annetaan hänelle anteeksi.

en ymmärrä miten nuo aiheeseen liittyy,en ymmärrä vieläkään menestysteologiaa?

• yhtään mitään
        oppi kirjoitti:

on oikea, kirkonko, joka ei tunnusta aiankaan kaikilta osin Raamatun opetusta, eli ei opeta Jumalan Voimasta, eikä tunnusta sitä, vai Raamatun mukainen oppi, jossa Jeesus tunnustetaan pelastajaksi ja jossa uskotaan Jeesuksen lupaamaan Pyhään Henkeen, joka opettaa, puolustaa ja johdattaa Jeesuksen omat elämään parannuksessa ja näin ihminen saa johdattua tervehtymiseen ja vapautumiseen.
        En tunne Koivistoa, mutta sen verran olen hänestä kuullut, että tiedän hänen uskovan Jumalan rajattomaan voimaan ja sen myötä hän kertoo ihmisille ihmeistä, mitä ihmisten elämässä tapatuu, kun he tulevat kokosydämisiksi Jeesuksen seuraajiksi.

Ihmeet eivät voi olla ilmaantumatta, mutta kirkko ei niistä opeta, eikä kerro ja siksi teistä moni luulee, että puhutaan menesysteologiasta, kun puhutaan Jumalan lupauksista.

kuin profeettojensa tai sellaisiksi tekeytyvien suun kautta. Näitä profeettoja taas pomppii pilvin pimein jopa tälläkin palstalla tuon tuosta. Lupailevat Jumalan nimissä sitä sun tätä ja vaikka lupaukset eivät todeutu, kansa unohtaa ne alta aikayksikön ja innostuu taas uusista profetioista ja uusista lupauksista. - Esimerkiksi, pelkästään viime sotien jälkeen Neuvostoliitto olisi varmaan sata kertaa miehittänyut Suomen, mikäli kaikki Jumalan antamat profetiat olisivat toteutuneet.

• on menestysteologiaa?
        Iiissakki kirjoitti:

en ymmärrä miten nuo aiheeseen liittyy,en ymmärrä vieläkään menestysteologiaa?

Onko se sitä, että ihminen todistaa täysin uudeeksi tulleesta elämästä, jonka hän on saanut Jeesuksen tekona, vai sitä, että ihminen kertoo tulleensa terveeksi ja vapaaksi kaikin puolin, esim. ruumiista on tullut terve, psyyke on terve, sosiaalinen ja taloudellinen elämä on terve.

Vai onko se sitä, että ihminen kertoo elävänsä Sanan mukaisesti, eli kertoo uskovansa Raamattuun niin, kuin se on meille annettu, ilman järkeilyjä ja kertoo saaneensa armolahjoja ja kertoo elävänsä rakkaudenlaissa ja kertoo, että ei riko käskyjä, jotka ovat rakkaudenlaissa täytettynä ihmisen puolesta?

• menestysteologiaa:
        on menestysteologiaa? kirjoitti:

Onko se sitä, että ihminen todistaa täysin uudeeksi tulleesta elämästä, jonka hän on saanut Jeesuksen tekona, vai sitä, että ihminen kertoo tulleensa terveeksi ja vapaaksi kaikin puolin, esim. ruumiista on tullut terve, psyyke on terve, sosiaalinen ja taloudellinen elämä on terve.

Vai onko se sitä, että ihminen kertoo elävänsä Sanan mukaisesti, eli kertoo uskovansa Raamattuun niin, kuin se on meille annettu, ilman järkeilyjä ja kertoo saaneensa armolahjoja ja kertoo elävänsä rakkaudenlaissa ja kertoo, että ei riko käskyjä, jotka ovat rakkaudenlaissa täytettynä ihmisen puolesta?

>> Termi menestysteologia kertoo, että kyseessä on oppi, joka painottaa uskovien ajallista menestymistä, jonka menestysteologisessa kirjallisuudessa kerrotaan tarkoittavan ajallista rikkautta, parhaimpia autoja ja kalleimpia vaatteita. Menestysteologiaksi sanotaan oppia, joka perustuu Kenyonin ja Haginin opetuksiin. Menestysteologiksi sanotaan ihmistä, joka opettaa samaa oppia kuin Kenneth Hagin. Menestysteologia esiintyy monessa eri muodossa, joskus lievemmässä muodossa, jolloin opetuksessa ei ole näkyvissä kaikkia tavanomaisesti menestysteologiaan kuuluvia Kenyonin ja Haginin opetuksia. Menestysteologiasta käytetään myös nimitystä uskonteologia, koska vahvaa uskoa pidetään siinä menestyksen avaimena.

Vaikka kaikki menestysteologit eivät yhdy aivan kaikkiin oppi-isiensä opetuksiin, useimmiten he kuitenkin myyvät ja levittävät kirjallisuutta, jossa on koko oppi. Menestysteologian opettajat useimmiten sanovat itsensä kristityiksi, vaikka heidän opetuksensa eroaa monissa kohdin perinteisestä Raamattuun perustuvasta kristillisestä opetuksesta. He tahtovat tuoda tämän oppinsa myös kristillisiin seurakuntiin.

Menestysteologian keskeisimmät, klassisesta kristinopista poikkeavat opetukset:

* JDS-oppi ("Jesus Died Spiritually", Jeesus kuoli hengellisesti) - menestysteologian tunnetuin näkemys, jonka mukaan Jeesus Kristus kuoli hengellisesti ja joutui helvettiin ja sai saatanan luonnon, joutuen saatanan valtaan.[6] [7]

* Tieto uskovan asemasta ja oikeuksista. Kalleimmat autot ja parhaimmat vaatteet.[8]

* Uskovalla on Jeesuksen auktoriteetti ja valta, josta Jeesus on itse luopunut ja on nyt vailla valtaa ja voimaa.[9]

* Uskovan ihmisen ei tarvitse sairastaa eikä olla köyhä. Köyhyys ja sairaus on vain tiedon ja uskon puutetta. Uskovan tarvitsee vain julistaa ääneen terveyttä ja vaurautta.[10]

* Risti on tappion ja häpeän paikka.[11]

Menestysteologiaa ovat arvostelleet David Wilkerson ja monet uskovat muun muassa väärästä helvettikeskeisestä sovitusopista ja myös tuomitsevasta suhtautumisesta köyhiä ja sairaita uskovia kohtaan.[12] Lisäksi monet kristityt moittivat menestysteologiaa sanoen, että se on kehitelty vain tiettyjen raamatunkohtien pohjalta ottamatta huomioon kokonaisuutta ja jakeiden kontekstia.kenen mukaan?

Menestysteologia on esiintynyt aikaisemminkin eri muodoissaan, alkukristillisenä aikana gnostilaisuudessa[13] ja sittemmin Suomessa vapaakirkollisuudessa 1890-luvulla ruotsalaisen Helgelseförbundetin evankelistojen kautta. Tämä pyhitysliitto, kuten nimi suomennettuna kuuluu, harrasti pyhittymistä, ja jotkut sen muodot päätyivät aina synnittömyyteen asti. Synnittömyysoppia ilmeni myös strömborgilaisuudessa, jonka perustajan Johan Strömborgin (1842–1885) oppi synnittömyydestä perustui hänen omaan Ilmestyskirjan tulkintaansa. >> (Wiki)

• oppirakenne, joka
        menestysteologiaa: kirjoitti:

>> Termi menestysteologia kertoo, että kyseessä on oppi, joka painottaa uskovien ajallista menestymistä, jonka menestysteologisessa kirjallisuudessa kerrotaan tarkoittavan ajallista rikkautta, parhaimpia autoja ja kalleimpia vaatteita. Menestysteologiaksi sanotaan oppia, joka perustuu Kenyonin ja Haginin opetuksiin. Menestysteologiksi sanotaan ihmistä, joka opettaa samaa oppia kuin Kenneth Hagin. Menestysteologia esiintyy monessa eri muodossa, joskus lievemmässä muodossa, jolloin opetuksessa ei ole näkyvissä kaikkia tavanomaisesti menestysteologiaan kuuluvia Kenyonin ja Haginin opetuksia. Menestysteologiasta käytetään myös nimitystä uskonteologia, koska vahvaa uskoa pidetään siinä menestyksen avaimena.

Vaikka kaikki menestysteologit eivät yhdy aivan kaikkiin oppi-isiensä opetuksiin, useimmiten he kuitenkin myyvät ja levittävät kirjallisuutta, jossa on koko oppi. Menestysteologian opettajat useimmiten sanovat itsensä kristityiksi, vaikka heidän opetuksensa eroaa monissa kohdin perinteisestä Raamattuun perustuvasta kristillisestä opetuksesta. He tahtovat tuoda tämän oppinsa myös kristillisiin seurakuntiin.

Menestysteologian keskeisimmät, klassisesta kristinopista poikkeavat opetukset:

* JDS-oppi ("Jesus Died Spiritually", Jeesus kuoli hengellisesti) - menestysteologian tunnetuin näkemys, jonka mukaan Jeesus Kristus kuoli hengellisesti ja joutui helvettiin ja sai saatanan luonnon, joutuen saatanan valtaan.[6] [7]

* Tieto uskovan asemasta ja oikeuksista. Kalleimmat autot ja parhaimmat vaatteet.[8]

* Uskovalla on Jeesuksen auktoriteetti ja valta, josta Jeesus on itse luopunut ja on nyt vailla valtaa ja voimaa.[9]

* Uskovan ihmisen ei tarvitse sairastaa eikä olla köyhä. Köyhyys ja sairaus on vain tiedon ja uskon puutetta. Uskovan tarvitsee vain julistaa ääneen terveyttä ja vaurautta.[10]

* Risti on tappion ja häpeän paikka.[11]

Menestysteologiaa ovat arvostelleet David Wilkerson ja monet uskovat muun muassa väärästä helvettikeskeisestä sovitusopista ja myös tuomitsevasta suhtautumisesta köyhiä ja sairaita uskovia kohtaan.[12] Lisäksi monet kristityt moittivat menestysteologiaa sanoen, että se on kehitelty vain tiettyjen raamatunkohtien pohjalta ottamatta huomioon kokonaisuutta ja jakeiden kontekstia.kenen mukaan?

Menestysteologia on esiintynyt aikaisemminkin eri muodoissaan, alkukristillisenä aikana gnostilaisuudessa[13] ja sittemmin Suomessa vapaakirkollisuudessa 1890-luvulla ruotsalaisen Helgelseförbundetin evankelistojen kautta. Tämä pyhitysliitto, kuten nimi suomennettuna kuuluu, harrasti pyhittymistä, ja jotkut sen muodot päätyivät aina synnittömyyteen asti. Synnittömyysoppia ilmeni myös strömborgilaisuudessa, jonka perustajan Johan Strömborgin (1842–1885) oppi synnittömyydestä perustui hänen omaan Ilmestyskirjan tulkintaansa. >> (Wiki)

on niin selkeää harhaa, että sitä ei usko yksikään, joka tuntee Sanan, eli Jeesuksen, mutta he saattavat uskoa, jotka eivät ole sydämmeltään taipuvaisia kuulemaan Jumalan ääntä.

Jeesuksen hengellinen kuolema, vallastaan luopuminen ja ristin sanominen tappion ja häpeän paikaksi on täysin selkeää harhaa ja jotka tuon uskovat tekevät sen häviökseen ja häpeäkseen, sillä he eivät tahdokaan tutustua Jeesukseen, eivätkä tahdokaan ahkeroida Jumalan tuntemiseksi.
        Eksyttäjä ei saa valtaansa heitä, jotka tuntevat Jumalan Sanan ja uskovat siihen, sillä Jeesus on voimallinen pitämään omansa turvassa.

On tuohon oppirakennelmaan sekoitettu oikeitakin asioita, kuten yleensäkin eksytykseen sitä sekoitetaan. Uskovainen on eri asemassa, kuin uskosta osaton ja uskovainen saa kokea ihmeellisen tervehtymisen ja vapautumisen uskon kautta Jeesukseen, samaten, kuin uskovainen saa elää rauhassa ja ilossa. Uskovainenkin voi toki joutua kokemaan vaikeuksia, sairauksia ja jopa köyhyyden kiroja, mutta ne poistuvat Sanalla, eli niiden ajalle on annettu rajat.

Se, että monet uskovaiset joutuvat täällä kärsimään ja näyttäisi, että jotkut kärsivät koko elämänsä ajan on pohtimisen arvoinen asia. Olisiko syynä se, että jotkut ihmiset tarvitsevat vaikeuksia pysyäkseen lähempänä Jumalaa. Raamatusta tuolle ei kylläkään löydy vakuutusta, siis siellä ei sanota, että kun uskot Jeesukseen, elämäsi jatkuu samana, kuin ennenkin, vaan siellä luvataan, että evankeliumiin uskominen antaa uuden elämän ja terveyden. Jeesus tuli heitä varten, jotka Häntä tarvitsevat tuodakseen avun jokaisen elämään ja ainakin apu on sitä, että uskovainen tulee tyytyväiseksi kaiken keskellä ja se on jo valtava voitto ja sitä apu on, että uskovaisella on kaiken keskellä toivo ja toivo ei häpeään saata.

Sitä en usko, että Markku Koivisto olisi langennut tuollaiseen eksytykseen, vaan tiedän, että vastustajat lataavat sellaista tietoa saadakseen hänestä kuvan, jossa häntä voidaan pitää eksyttäjänä. Niin, en kyllä tunne Koivistoa kuin sen, minkä olen joskus kuullu radio Deistä.

Näitä Kennethejä ja Hagineja en tunne lainkaan, mutta en usko ketään eksyttäjäksi toisten puheiden perusteella, sillä eksyttäjä tekee olan takaa työtä saadakseen Jumalan suurimmat aseet huonoon maineeseen, että kansa ei vain kuuntelisi heidän opetuksiaan.

Esim. se, että Koivisto uskoi niin lujasti Jeesuksen lupaamaan voimaan, että meni järkytteneiden vanhempien pyynnöstä yrittämään herättää heidän kuollutta lastaan eloon, puhuu lapsenkaltaisesta uskosta, joka voi tuottaa valtavia voittoja. Markku Koivisto joutui sen teonkin takia pilkaajien pilkan kohteeksi ja eksyttäjän mustamaalaamaksi.

En usko siis, että Koivisto uskoo noihin tuomiisi rakennelmiin.

• on käynyt

mielessäni, vaikka en olekaan siitä kirjoittanut, vaikka olisi melkein haluttanut niin tehdä.
      Olen halunnut pysyä täydellisesti erossa kiistelevistä kavereista. Heidän on tehtävä omat valintansa.

• Ristinopin alkeet kunniaan

Toki Make olis piispaehdokkaista paras, sillä muutkaan luttarit eivät ole omaksuneet edes ristinopin alkeita, koska uskoontulleen upotuskasteelle meno on ensi askel uskontiellä...

• monet,

täällä vaikuttaisivat vihaavan Koivistoa, kun hän ei ole käynyt uudelleen kastettavana, vaan on tyytynyt siihen vesikasteeseen, jonka on vauvana vanhempiensa tahdosta saanut.
        Eikö se sano jo kaiken, kun Markku Koivisto on saanut uudesti syntymisen. Eli vaatiiko Jumala käymään meitä toistamiseen vesikasteella, jos Hän kerran antaa meille uudesti syntymisen, missä meidät upotetaan Jeesuksen ruumiiseen.
        Muistappa, miten Johannes Kastajakin sanoi, että hänen jälkeensä tulee Hän, joka kastaa Pyhällä Hengellä ja tulella.
        Niin on tapahtunut meille monille, että vesikasteen jälkeen, pitkänkin ajan päästä, sitten vasta, kun olemme tunnustaneet Jeesuksen Herraksemme, on Jeesus tullut ja kastanut meidät Pyhällä Hengellä ja tulella.

• vaikka

kävisi päivittäin upotuksessa,ei tuo ketään pelasta.
        on vain ihmisteko,markku on jo kastettu--
        elä unohda Sanaa-Ef. 4:5
        yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;

• alkeet edes

olisivat jotenkin hanskassa. Helluntalaisetkiaan mm. kasteoppeineen eivät näytä päässeen edes alkeisiinkaan...

• tähtipöllö

Minusta hän on itse kunniansa myynyt.

Julkisuuden henkilön tekemisistä saa vapaasti keskustella ja Raamatun mukaan kaikki pitää arvostella.

Menestysteologia on kaikkien suurten kirkkokuntien toimesta todettu harhaopiksi ja tietenkin se "tuomio" nousee Raamatun sanasta.

Mitähän sielujen voittamista tarkoitat? Jos lähdemme tutkimaan MK:n julistamaa vauvakastetta ja kun tiedämme, että miljoonat suomalaiset menee helvettiin vauvakasteen valhe-armossa, ei voida rakkaudesta Jumalan sanaan puhua. Seurakuntaoppia ei ole NM:ssa lainkaan, koska todellisuudessa se on jo sulautettu kirkon normaaliin toimintaan, mikä piispat ja tuomiokapituli johtaa ja valvoo.

Näin käy, kun ollan "missio" nimen alla ja ihmiset, jos edes pääsee sisälle elämään. Ne, jotka pääsevät, kuolettaan kirkon hengettömän toiminnan kautta tasolle, mistä paluu maailmaan on liian helppoa ja yleistä.

Markku Koivoiston papinliperit tulivat liian kalliiksi.

Näin käy kun ei lähde kulkemaan koko tietä Jeesuksen kanssa... ylipapit tulee rahojensa kanssa ja Jeesus, Jumalan sana myydään rahasta.

1. Kor. 5:6
      "Ei ole hyvä, että kerskaatte. Ettekö tiedä, että vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan?"

Miksi Markku Koivisto harrastaa niitä kaikkia yhteyksiä ja epäraamatullisia oppeja?

En ole kuullut, että Markku Koivisto olisi tehnyt parannuksen edes menestysteologiasta.

Paavali nimesi UT:ssa ne, jotka saivat aikaan hajaannusta:

2.Tim.2:15-18

"Pyri osoittautumaan Jumalalle semmoiseksi, joka koetukset kestää, työntekijäksi, joka ei työtään häpeä, joka oikein jakelee totuuden sanaa.
      16 Mutta pysy erilläsi epäpyhistä ja tyhjistä puheista, sillä niiden puhujat menevät yhä pitemmälle jumalattomuudessa,
      17 ja heidän puheensa jäytää ympäristöään niinkuin syöpä. Niitä ovat Hymeneus ja Filetus,
      18 jotka ovat totuudesta eksyneet, kun sanovat, että ylösnousemus jo on tapahtunut, ja he turmelevat useiden uskon."

Room. 16:17
      "Mutta minä kehoitan teitä, veljet, pitämään silmällä niitä, jotka saavat aikaan erimielisyyttä ja pahennusta vastoin sitä oppia, jonka te olette saaneet; vetäytykää pois heistä."

Yhteys murenee, koska...

1. Joh. 2:19
      "Meistä he ovat lähteneet, mutta he eivät olleet yhtä meidän kanssamme; sillä jos he olisivat olleet yhtä meidän kanssamme, niin he olisivat meidän kanssamme pysyneet; mutta heissä oli tuleva ilmi, että kaikki eivät ole yhtä meidän kanssamme."

• antamisesta

Matt. 10:8

Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa pitalisia, ajakaa ulos riivaajia. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa.

Matt. 13:30

Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon leikkuumiehille: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.'"

Matt. 14:16

Mutta Jeesus sanoi heille: "Ei heidän tarvitse mennä pois; antakaa te heille syödä".

Matt. 19:14

Niin Jeesus sanoi: "Antakaa lasten olla, älkääkä estäkö heitä tulemasta minun tyköni, sillä senkaltaisten on taivasten valtakunta".

Matt. 22:21

He vastasivat: "Keisarin". Silloin hän sanoi heille: "Antakaa siis keisarille, mikä keisarin on, ja Jumalalle, mikä Jumalan on".

Matt. 25:8

Ja tyhmät sanoivat ymmärtäväisille: 'Antakaa meille öljyänne, sillä meidän lamppumme sammuvat'.

Matt. 25:28

Ottakaa sentähden leiviskä häneltä pois ja antakaa sille, jolla on kymmenen leiviskää.

Mark. 6:37

Mutta hän vastasi heille ja sanoi: "Antakaa te heille syödä". Niin he sanoivat hänelle: "Lähdemmekö ostamaan leipää kahdellasadalla denarilla antaaksemme heille syödä?"

Mark. 11:25

Ja kun te seisotte ja rukoilette, niin antakaa anteeksi, jos kenellä teistä on jotakin toistansa vastaan, että myös teidän Isänne, joka on taivaissa, antaisi teille anteeksi teidän rikkomuksenne."

Mark. 12:17

Jeesus sanoi heille: "Antakaa keisarille, mikä keisarin on, ja Jumalalle, mikä Jumalan on". Ja he ihmettelivät häntä suuresti.

Mark. 14:6

Mutta Jeesus sanoi: "Antakaa hänen olla. Miksi pahoitatte hänen mieltään? Hän teki hyvän työn minulle.

Luuk. 9:13

Mutta hän sanoi heille: "Antakaa te heille syödä". Niin he sanoivat: "Meillä ei ole enempää kuin viisi leipää ja kaksi kalaa, ellemme lähde ostamaan ruokaa kaikelle tälle kansalle".

Luuk. 11:41

Mutta antakaa almuksi se, mikä sisällä on; katso, silloin kaikki on teille puhdasta.

Luuk. 12:33

Myykää, mitä teillä on, ja antakaa almuja; hankkikaa itsellenne kulumattomat kukkarot, loppumaton aarre taivaisiin, mihin ei varas ulotu ja missä koi ei turmele.

Luuk. 19:24

Ja hän sanoi vieressä seisoville: 'Ottakaa häneltä pois se leiviskä ja antakaa sille, jolla on kymmenen leiviskää'.

Luuk. 20:25

Niin hän sanoi heille: "Antakaa siis keisarille, mikä keisarin on, ja Jumalalle, mikä Jumalan on".

Joh. 11:44

Ja kuollut tuli ulos, jalat ja kädet siteisiin käärittyinä, ja hänen kasvojensa ympärille oli kääritty hikiliina. Jeesus sanoi heille: "Päästäkää hänet ja antakaa hänen mennä".

Joh. 18:8

Jeesus vastasi: "Minähän sanoin teille, että minä se olen. Jos te siis minua etsitte, niin antakaa näiden mennä";

Ap. t. 2:40

Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".

Ap. t. 5:38

Ja nyt minä sanon teille: pysykää erillänne näistä miehistä ja antakaa heidän olla; sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa;

Ap. t. 8:19

ja sanoi: "Antakaa minullekin se valta, että kenen päälle minä käteni panen, se saa Pyhän Hengen".

Room. 6:13

Älkääkä antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan antakaa itsenne, kuolleista eläviksi tulleina, Jumalalle, ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle.

Room. 6:19

Minä puhun ihmisten tavalla teidän lihanne heikkouden tähden. Sillä niinkuin te ennen annoitte jäsenenne saastaisuuden ja laittomuuden palvelijoiksi laittomuuteen, niin antakaa nyt jäsenenne vanhurskauden palvelijoiksi pyhitykseen.

Room. 12:19

Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle, sillä kirjoitettu on: "Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra".

Room. 13:7

Antakaa kaikille, mitä annettava on: kenelle vero, sille vero, kenelle tulli, sille tulli, kenelle pelko, sille pelko, kenelle kunnia, sille kunnia.

1. Kor. 16:18

he ovat virkistäneet minun henkeäni niinkuin teidänkin. Antakaa siis täysi tunnustus sellaisille miehille.

2. Kor. 5:20

Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.

2. Kor. 6:13

Antakaa verta verrasta-puhun kuin lapsilleni-avartukaa tekin.

2. Kor. 7:2

Antakaa meille tilaa sydämessänne. Emme ole tehneet kenellekään vääryyttä, emme ole olleet kenellekään turmioksi, emme kenellekään vahinkoa tuottaneet.

2. Kor. 12:13

Sillä missä muussa te olette jääneet muita seurakuntia vähemmälle kuin siinä, etten minä puolestani ole rasittanut teitä? Antakaa minulle anteeksi tämä vääryys.
      Sivu: 1 2 >

• Iiissakki

miksi Markku Koivisto ei tee omaa seurakuntaa kun hänellä on näin monta kannattajaakin???miksi taistella opeista, kun niitä saa toteuttaa omikseen ja kantaa vasttuuta??

• on niin viisas mies, että ymmärtää, mitä kaikkea herätyksen työhön tarvitaan. Kansankirkolla on parhaat resurssit kantaa vastuuta vastasyntyneistä uskovista, ainakin näin inhimillisesti ajatellen. Miksipä Jumala ei haluaisi käyttää jo näitä olemassa olevia voimavaroja hänen valtakuntansa hyväksi ja kunniaksi?

• jarrut
        purje kirjoitti:

on niin viisas mies, että ymmärtää, mitä kaikkea herätyksen työhön tarvitaan. Kansankirkolla on parhaat resurssit kantaa vastuuta vastasyntyneistä uskovista, ainakin näin inhimillisesti ajatellen. Miksipä Jumala ei haluaisi käyttää jo näitä olemassa olevia voimavaroja hänen valtakuntansa hyväksi ja kunniaksi?

markku koiviston jumala
        on markku koivisto itte.

• tähtipöllö
        purje kirjoitti:

on niin viisas mies, että ymmärtää, mitä kaikkea herätyksen työhön tarvitaan. Kansankirkolla on parhaat resurssit kantaa vastuuta vastasyntyneistä uskovista, ainakin näin inhimillisesti ajatellen. Miksipä Jumala ei haluaisi käyttää jo näitä olemassa olevia voimavaroja hänen valtakuntansa hyväksi ja kunniaksi?

Herätys vaan puuttuu. Ei Tapereella tunnu mitään heräysystä olevan! Rukousta ja paastoa siihen tarvittaisiin, eikä menestysteologian vippaskonsteja.

Kirkko on kuuluisia kaikkien herätyksien sammuttajana kautta aikojen. Mikäli ymmärrän ei Koivisto kompromissit johda mihinkään hyvään:

"Tuomiokapitulin vaatimukset
        1. Koiviston on toimittava niin, että lapsena kastettuja ei Nokia missio -liikkeen piirissä kasteta uudelleen.
        2. Koiviston on huolehdittava, ettei liikkeen piirissä toimiteta maallikkoehtoollisia.
        3. Koiviston on julkisesti torjuttava tulkinta, että Nokia missio olisi hengellisesti korkeammalla tasolla kuin luterilainen seurakunta.
        4. Koiviston on tuotava julkisesti esille se, että Jumala jakaa armolahjat, ei ihminen.
        5. Koiviston on korjattava käsitys, että ylistys avaisi tien yhteyteen Jumalan kanssa. Ylistys on vastausta siihen, että Jumala on ottanut yhteyden ihmiseen.
        6. Koiviston on toimittava niin, että luovutaan pitämästä hurmoksellisia ilmiöitä Pyhän Hengen voiman osoituksina.
        7. Koiviston on tehtävä selväksi, että ilmiöt, jotka koetaan ihmeiksi, eivät ole todisteita julistuksen jumalallisuudesta.
        8. Koiviston on luovuttava kokoustoiminnan ilmoittelussa parantumis/parantamis -sanoista
        9. Koiviston on luovuttava profetioiden käytöstä Nokia missio -liikettä ohjaavina ennustuksina.
        10. Koiviston on lopetettava sellainen toiminta, joka voidaan kokea käskyksi tai painostukseksi tehdä uskon ratkaisu.
        11. Koiviston on tunnustettava sotaretoriikkansa vaarallisuus.
        12. Koiviston on näkyvästi ohjattava hänen hengelliseen johtajuuteensa liittyvät auktoriteettitulkinnat sopusointuun hänen luterilaisen pappeutensa kanssa.
        13. Koiviston on sanouduttava julkisesti irti amerikkalaisperäisistä lopunajan profeettaliikkeistä, esimerkiksi Jumalan kenraalit.
        14. Koiviston on hyväksyttävä se, että hänen on luterilaisena pappina noudatettava piispan ja tuomiokapitulin ohjausta"

Näihin Markku Koivisto on sitoutunut.

Loppujen lopuksi helluntaikansa on aika ihmisen perässä juoksijoita, sen markkinaraon vain Markku Koivisto on bisnessmiehenä osannut ja osaa hyödyntää.

Miestäni on aika alkaa tehdä evankeliumin työtä ja jättää Nokia Missio ja Markku Koivisto piispan virkoineen. Muistamme sananlaskun: "kenen leipää syö - sen lauluja laulaa"

Ollaan tänään itse Jumalan käytössä, eikä haikailla aina jonkun muun ihmisen puoleen, sillä ihmisiin tullaan aina pettymään.

Jumalan siunausta kaikille!

• tähtipöllö
        tähtipöllö kirjoitti:

Herätys vaan puuttuu. Ei Tapereella tunnu mitään heräysystä olevan! Rukousta ja paastoa siihen tarvittaisiin, eikä menestysteologian vippaskonsteja.

Kirkko on kuuluisia kaikkien herätyksien sammuttajana kautta aikojen. Mikäli ymmärrän ei Koivisto kompromissit johda mihinkään hyvään:

"Tuomiokapitulin vaatimukset
        1. Koiviston on toimittava niin, että lapsena kastettuja ei Nokia missio -liikkeen piirissä kasteta uudelleen.
        2. Koiviston on huolehdittava, ettei liikkeen piirissä toimiteta maallikkoehtoollisia.
        3. Koiviston on julkisesti torjuttava tulkinta, että Nokia missio olisi hengellisesti korkeammalla tasolla kuin luterilainen seurakunta.
        4. Koiviston on tuotava julkisesti esille se, että Jumala jakaa armolahjat, ei ihminen.
        5. Koiviston on korjattava käsitys, että ylistys avaisi tien yhteyteen Jumalan kanssa. Ylistys on vastausta siihen, että Jumala on ottanut yhteyden ihmiseen.
        6. Koiviston on toimittava niin, että luovutaan pitämästä hurmoksellisia ilmiöitä Pyhän Hengen voiman osoituksina.
        7. Koiviston on tehtävä selväksi, että ilmiöt, jotka koetaan ihmeiksi, eivät ole todisteita julistuksen jumalallisuudesta.
        8. Koiviston on luovuttava kokoustoiminnan ilmoittelussa parantumis/parantamis -sanoista
        9. Koiviston on luovuttava profetioiden käytöstä Nokia missio -liikettä ohjaavina ennustuksina.
        10. Koiviston on lopetettava sellainen toiminta, joka voidaan kokea käskyksi tai painostukseksi tehdä uskon ratkaisu.
        11. Koiviston on tunnustettava sotaretoriikkansa vaarallisuus.
        12. Koiviston on näkyvästi ohjattava hänen hengelliseen johtajuuteensa liittyvät auktoriteettitulkinnat sopusointuun hänen luterilaisen pappeutensa kanssa.
        13. Koiviston on sanouduttava julkisesti irti amerikkalaisperäisistä lopunajan profeettaliikkeistä, esimerkiksi Jumalan kenraalit.
        14. Koiviston on hyväksyttävä se, että hänen on luterilaisena pappina noudatettava piispan ja tuomiokapitulin ohjausta"

Näihin Markku Koivisto on sitoutunut.

Loppujen lopuksi helluntaikansa on aika ihmisen perässä juoksijoita, sen markkinaraon vain Markku Koivisto on bisnessmiehenä osannut ja osaa hyödyntää.

Miestäni on aika alkaa tehdä evankeliumin työtä ja jättää Nokia Missio ja Markku Koivisto piispan virkoineen. Muistamme sananlaskun: "kenen leipää syö - sen lauluja laulaa"

Ollaan tänään itse Jumalan käytössä, eikä haikailla aina jonkun muun ihmisen puoleen, sillä ihmisiin tullaan aina pettymään.

Jumalan siunausta kaikille!

Tampereen kirkkoon, missä paikallinen kirkkoherra haukkui julkisesti "jumalan palvelussa" helluntailaiset harhaoppisiksi ja palaamaan "kasteen armoon".

"Aivan järkyttävää!!!", ovat sanoneet paikkalla olleet.

Nokia Mission totuus on paljastettu, "sinulla on se nimi että elät", mutta:

Ilm. 3:1

"Ilm. 3:1
        "Ja Sardeen seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo hän, jolla on ne Jumalan seitsemän henkeä ja ne seitsemän tähteä: Minä tiedän sinun tekosi: sinulla on se nimi, että elät, mutta sinä olet kuollut."

Kukaan ei voi palvella kahta herraa samaan aikaan, Markku Koivisto on puolensa valinnut ja todellisesti Jumalan sanan ja kansan hyljännyt.
        En ole koskaan saanut kehotusta, mennä NM:n tilaisuuteen, vaikka itse MK:kin on pyytänyt henkilökohtaisesti.

Niin Nokia Missio on palautettu kirkon helmaan ja tuomikapitulin rautaiseen syleilyyn Markku Koiviston toimesta.

Varmaan tällaisesta "uroteosta" pitää piispanvirka antaa palkkioksi!

Tämä on liian tuttua ev.lut.kirkon toimintaa, sillä herätyskristillinen toiminta pitää sammuttaa joko pitkän tai lyhyen kaavan mukaan ja se käsky on saatu suoraan Rooman Paavilta.

Kaiken maailman harhaoppiset ja idän uskonnot saavat mellastaa aivan rauhassa ja kalastaa suomalaisia noihin paholaisen oppeihin ja piispat ja tuomiokapituli eivät "laita tikkua ristiin". Ihan viime aikoina he ovat jopa alkaneet jopa niiden asiaa eteenpäin ajamaan!?

• Vastaan eränä päivänä ---> Job 13:15

Katso, hän surmaa minut, en minä enää mitään toivo; tahdon vain vaellustani puolustaa häntä vastaan.

Jes. 29:21

ne, jotka sanallansa langettavat ihmisiä syyhyn ja virittävät pauloja sille, joka oikeutta puolustaa portissa, ja verukkeilla syyttömän asian vääräksi vääntävät.

Room. 1:20

Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      37
      3562
    2. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      98
      1721
    3. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      136
      1605
    4. Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?

HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      46
      1545
    5. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      91
      1310
    6. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      30
      1246
    7. MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil
      Kajaani
      284
      1140
    8. Kirjallinen varoitus

On annettu eräälle henkilölle. hyssytellään kuitenkin asiasta
      Äänekoski
      57
      1135
    9. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      125
      1010
    10. Julkisuuden henkilön päiväin päätös

Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa
      Sinkut
      271
      1001
    Aihe