kuin miehet, vaikka viherpiipertävät ja imevät salaattia?
http://elisa.net/uutiset/kotimaa/?id=39337653
Vai onko kysymys vaan siitä, että pää ei kestä? Pitkät sairaslomat kun ovatkin tasaisesti jakautuneet. Siis todellisia sairauksia yhtä paljon.
Onko nainen oikeasti heikompi malja, vai ovatko perkeleet vaan löytäneet porsaanreiän, jota törkeästi käyttävät?
Naiset
108
2821
Vastaukset
- tutkimus!
Tuota ei olisi saanut julkaista! Nythän selviää, että naisen euro todellakin on 100 senttiä- naiset eivät vain mene töihin kipeinä.
- se enemmän on,
jos naiset on 46 prosenttia sairaampia kuin miehet ja tienaavat silti 84 prosenttia miesten ansioista.
Lähentelee varmaan 150 senttiä. Matemaatikot laskekoot.
- ......
matokuurille!
- sirpamaikkarilta
jepulis kirjoitti:
vasta nyt tajusin koko sun jutun. Saattashan se toiki keino auttaa niihin sairaslomiin. Ei ainakaan niin paljo päätä särkis ja saattas enemmän hymyilyttääkki. =D
- sirpamaikkarilta
se on kiinni. Siinähän puhuuttiin kunnnan työntekijöistä. Ketkäköhän siellä kunnilla sen raskaamman duunin tekee. Puisto-osastolla kolme miestä kävelee peräkkäin ja kattelee kun yks ruuvaa mutteria paikalleen. Lastentarhoissa, sairaaloissa ja kouluissa työntekijät, eli siis naiset, juoksee hiki niskasta valuen. Kummallahan mahtaa olla henkisesti raskaampi duuni? Sossutädillä huostaanotossa vai remonttireiskalla?
Tämä on vain yhden ihmisen mielipide raskaasta työstä.>Lastentarhoissa, sairaaloissa ja kouluissa työntekijät, eli siis naiset, juoksee hiki niskasta valuen.
Ku samat hommat vois tehdä kotonaki oman perheen hyväks, eikä tarttis hiki hatussa juosta, ni onks pakko sinne työelämään mennä, ku sitei terveys kestä?- eikä...
tarvi miettiä oletko teknisellä osastolla vai terveyskeskuksessa.
Voin sanoa että olen itse julkisella alalla teknisenpuolen jonkintasoisissa hommissa. Siis sen tason, että tiedän kuka meiltä on sairaslomilla kuinkakin paljon. Samoissa tehtävissä sekä miehiä että naisia. Samanlaiset koulutukset. Arvaapa kummat on enemmän poissa töistä? - sinäkin
relaxed_eyes kirjoitti:
>Lastentarhoissa, sairaaloissa ja kouluissa työntekijät, eli siis naiset, juoksee hiki niskasta valuen.
Ku samat hommat vois tehdä kotonaki oman perheen hyväks, eikä tarttis hiki hatussa juosta, ni onks pakko sinne työelämään mennä, ku sitei terveys kestä?urpo huppu päähäs.
Ilman naisten palkkatyöpanosta suomi olisi edelleenkin suossa. - paljastunut jo
menisit välillä ittekin johonkin oikeisiin töihin sen perintöfirman lisäksi jossa makoilet päivät pitkät
- sirpamaikkarilta
relaxed_eyes kirjoitti:
>Lastentarhoissa, sairaaloissa ja kouluissa työntekijät, eli siis naiset, juoksee hiki niskasta valuen.
Ku samat hommat vois tehdä kotonaki oman perheen hyväks, eikä tarttis hiki hatussa juosta, ni onks pakko sinne työelämään mennä, ku sitei terveys kestä?ne työt sitten tekee? Vai meinaatko että kaikilla on varaa jäädä kotiäideiksi?
Kyllä minä ainaki ihan onnellisena olisin kotona omien lasteni kanssa jos ukko maksas kaiken. Näytä mulle mies joka on tyytyväinen että vaimo on kotona ja mies tekee työt! Ni minä lupaan mennä sen kanssa naimisiin ja hommata ne kolme lasta! - sirpamaikkarilta
eikä... kirjoitti:
Voin sanoa että olen itse julkisella alalla teknisenpuolen jonkintasoisissa hommissa. Siis sen tason, että tiedän kuka meiltä on sairaslomilla kuinkakin paljon. Samoissa tehtävissä sekä miehiä että naisia. Samanlaiset koulutukset. Arvaapa kummat on enemmän poissa töistä?moni mies jää lastensa takia pois töistä? Kyllä se niin taitaa olla että naiset jää kotiin sen sairaan lapsen takia.
- että...
sirpamaikkarilta kirjoitti:
moni mies jää lastensa takia pois töistä? Kyllä se niin taitaa olla että naiset jää kotiin sen sairaan lapsen takia.
olen sellaisissa hommissa, että saan sairauslomalaput katsottavakseni, jos niin haluan.
Jotaki muutakin niistä löytyy.
On sen verran iäkästä sakkia töissä, että monillakaan ei pieniä lapsia edes enää ole. - sirpamaikkarilta
että... kirjoitti:
olen sellaisissa hommissa, että saan sairauslomalaput katsottavakseni, jos niin haluan.
Jotaki muutakin niistä löytyy.
On sen verran iäkästä sakkia töissä, että monillakaan ei pieniä lapsia edes enää ole.siis palkanlaskija. Ole mikä ole mutta yleisesti ottaen se on niin että naiset ne jää kotiin sen sairaan lapsen kanssa. En ainakaan ite muista et ois meiän faija ikinä jääny töistä pois lastensa takia, aina se oli äiti.
Ja muutenkin eiköhän kunnan duunissa raskaampaa ole naisvaltasilla aloilla kun miesvaltasilla. Tietenki saattas minunki nuttura kiristää yöbussinkuljettajana. Sitä en kiistä. - SengaSengana.
relaxed_eyes kirjoitti:
Ku samat hommat vois tehdä kotonaki oman perheen hyväks, eikä tarttis hiki hatussa juosta, ni onks pakko sinne työelämään mennä, ku sitei terveys kestä? - SengaSengana.
eikä... kirjoitti:
Voin sanoa että olen itse julkisella alalla teknisenpuolen jonkintasoisissa hommissa. Siis sen tason, että tiedän kuka meiltä on sairaslomilla kuinkakin paljon. Samoissa tehtävissä sekä miehiä että naisia. Samanlaiset koulutukset. Arvaapa kummat on enemmän poissa töistä? - Ihan
siis palkanlaskija. Ole mikä ole mutta yleisesti ottaen se on niin että naiset ne jää kotiin sen sairaan lapsen kanssa. En ainakaan ite muista et ois meiän faija ikinä jääny töistä pois lastensa takia, aina se oli äiti.
Ja muutenkin eiköhän kunnan duunissa raskaampaa ole naisvaltasilla aloilla kun miesvaltasilla. Tietenki saattas minunki nuttura kiristää yöbussinkuljettajana. Sitä en kiistä.sama minä minua pidät.
Puhuin kyllä yhdestä spefisestä työpaikasta jossa kaikki tekee samanlaisia hommia (eli omastani), enkä koko julkisesta sektorista.
Otos miehiä ja naisia on kuitenkin jo tällä yhdellä työpaikalla riittävän iso, että näkee kenen pää alkaa missäkin paineessa kivistää. sirpamaikkarilta kirjoitti:
ne työt sitten tekee? Vai meinaatko että kaikilla on varaa jäädä kotiäideiksi?
Kyllä minä ainaki ihan onnellisena olisin kotona omien lasteni kanssa jos ukko maksas kaiken. Näytä mulle mies joka on tyytyväinen että vaimo on kotona ja mies tekee työt! Ni minä lupaan mennä sen kanssa naimisiin ja hommata ne kolme lasta!Mihin lastentarhanopettajia tarvitaan jos äidit hoitais lapsensa kotona? Noin kaikkein kärjistetympänä esimerkkinä.
Mä oon yhden akan elättänyt ja kouluttanut, mut ero tuli ennen sitä kolmatta muksua. Ja totuuden nimissä täytyy sanoa, että meil meni niin kauan hyvin, kunnes exä lähti kodin ulkopuolelle töihin. Siitä alko kaikki syyttely puolin ja toisin, puhumattomuus, huomioonottamattomuus jne. Siihen asti meni ihan mukavasti.
Esimerkkinä. Mulle tuotiin töihin eväät ja minä toin joskus töistä tullessani yllätyksiä, kukkia jne. Vajaan kaks vuotta suhde kesti vaimon työssäkäyntiä, ehkä siinä ny oli sopeutumisongelmia siihen rakennemuutokseenkin ja kaikkee muutakin, mut yksi syy eroon kuitenkin.- SengaSengana.
relaxed_eyes kirjoitti:
Mihin lastentarhanopettajia tarvitaan jos äidit hoitais lapsensa kotona? Noin kaikkein kärjistetympänä esimerkkinä.
Mä oon yhden akan elättänyt ja kouluttanut, mut ero tuli ennen sitä kolmatta muksua. Ja totuuden nimissä täytyy sanoa, että meil meni niin kauan hyvin, kunnes exä lähti kodin ulkopuolelle töihin. Siitä alko kaikki syyttely puolin ja toisin, puhumattomuus, huomioonottamattomuus jne. Siihen asti meni ihan mukavasti.
Esimerkkinä. Mulle tuotiin töihin eväät ja minä toin joskus töistä tullessani yllätyksiä, kukkia jne. Vajaan kaks vuotta suhde kesti vaimon työssäkäyntiä, ehkä siinä ny oli sopeutumisongelmia siihen rakennemuutokseenkin ja kaikkee muutakin, mut yksi syy eroon kuitenkin.Eli sä kestit vajaan 2 vuotta? Kun ois pitänyt ruveta osallistumaan kotitöihinkin, niinkö?
SengaSengana. kirjoitti:
No mua onkin pienestä pitäen luultu ulkomaalaiseksi. Just Sirpalle vastasin samasta asiasta.
Mutta, voipi olla, ettei suomimiehet elätä naisiaan, mut sitäkin asiaa naisten itsenäisyysliike on muiden muassa ajanut.
Tää on se tasa-arvon kääntöpuoli ja sen kans vaan ny pitää elää.- niitä
SengaSengana. kirjoitti:
lapsia, sairaita ja vanhuksia on jonkun olla keskitetysti isommissa kasoissa hoitamassa (olkoot hoitajat sitten miehiä tai naisia), jotta muu ylimääräinen kotiväki saadaa tehokkaaseen työhön ja suomi kilpailukykyiseksi.
SengaSengana. kirjoitti:
Eli sä kestit vajaan 2 vuotta? Kun ois pitänyt ruveta osallistumaan kotitöihinkin, niinkö?
kahdes vuodes ne opettelin, ku ei 'ikinä' ollut tarvinnut tehdä, ni nyt sitä akkaa ei tartte sitte ollenkaan. Ja saan tehdä ne sillonku 'huvittaa', eikä sillo ku akka sanoo.
- suomimiehet
SengaSengana. kirjoitti:
Nainen saa aina myöskin omaa tuloa kuten äitiysrahaa. Pienempihan se on kuin miehen tulot mutta täytyyhän miehen maksaa lasten hoidosta myös oma osuus naiselle. Kyllä sillä rahalla nainen ruuissa ja vaatteissa pysyy kuin myös maksaa omaa osuuttaan laskuista. Perheen oma vlinta on jos pitää leveästi elää mutta siltikään mies ei suomessa elätä naista. silloin elätetään kun nainen ei saa euroakaan mistään muualta tuloa.
- daj
relaxed_eyes kirjoitti:
Mihin lastentarhanopettajia tarvitaan jos äidit hoitais lapsensa kotona? Noin kaikkein kärjistetympänä esimerkkinä.
Esimerkkinä. Mulle tuotiin töihin eväät ja minä toin joskus töistä tullessani yllätyksiä, kukkia jne. Vajaan kaks vuotta suhde kesti vaimon työssäkäyntiä, ehkä siinä ny oli sopeutumisongelmia siihen rakennemuutokseenkin ja kaikkee muutakin, mut yksi syy eroon kuitenkin.opiskeluun lähtö vaikuttaa väistämättä ajatusmaailmaan. Ajattelu avartuu ja entinen elämä kotiäitinä voi tuntua epätyydyttävältä. Perheeltä ja mieheltä vaaditaan muutoksen sietokykyä.
- se sieltä viimein
relaxed_eyes kirjoitti:
No mua onkin pienestä pitäen luultu ulkomaalaiseksi. Just Sirpalle vastasin samasta asiasta.
Mutta, voipi olla, ettei suomimiehet elätä naisiaan, mut sitäkin asiaa naisten itsenäisyysliike on muiden muassa ajanut.
Tää on se tasa-arvon kääntöpuoli ja sen kans vaan ny pitää elää.tasa-arvon syyttäminen.
Jos nyt tasa-arvon mukaan hoidettaisiin myös vapaa-ajalla ne lapset ja koti yhdessä. Arvaas kummalle se kodinhoito sun muu jää tutkimusten mukaan.
Juu juu, mies vaihtaa pari kertaa vuodessa autonrenkaat ja "näpertelee" vasarallaan. Puhutaan nyt vain niistä päivittäisistä tiskaus-, pyykki-, kauppa-, ruoanlaitto, ja lastenhoitohommista. Kumpihan niitä eniten tekee..
Eikä tämä mitään sotaa ole, puhdasta faktaa vain. Ja kyllä minä nämä jutut kestän, kuin nainen. :) Naiset on aikojen alusta asti pärjänneet vaikka on olut asiat vielä huonommin. Ollaan me vaan kovia. - sirpamaikkarilta
relaxed_eyes kirjoitti:
Esimerkkinä. Mulle tuotiin töihin eväät ja minä toin joskus töistä tullessani yllätyksiä, kukkia jne. Vajaan kaks vuotta suhde kesti vaimon työssäkäyntiä, ehkä siinä ny oli sopeutumisongelmia siihen rakennemuutokseenkin ja kaikkee muutakin, mut yksi syy eroon kuitenkin.oot jo erittäin harvinainen ihme. Kyllä se niin on kun mäki tota kaveripiiriäni kattelen, ni hyvin toimeen tulevia miehiä ja vaimot paskapalkalla töissä. Moni pystys keposeen elättämään koko perheen mutta kun ei niin ei.
Oisitko ite jatkanu vaimos elättämistä vielä senki jälkeen kun ei lapset enää ois sitä tarvinnu? Saattaa moni mies siinä vaiheessa laittaa akkansa kiertoon ja siinähän sitä oot ilman ammattia ja rahaa. Joten fiksusti muijas teki kun ammatin itellensä hommas.
Ja miksi ylipäätänsä sen pitää olla nainen joka kodin ja lapset hoitaa? Kyllä mulle sopis seki että mies jäis koti-isäks ja minä kävisin töissä. Oisit ite jääny kotiin siinä vaiheessa kun vaimos meni töihin. Saattasitte edelleen olla naimissa onnellisesti. - niitä
se sieltä viimein kirjoitti:
tasa-arvon syyttäminen.
Jos nyt tasa-arvon mukaan hoidettaisiin myös vapaa-ajalla ne lapset ja koti yhdessä. Arvaas kummalle se kodinhoito sun muu jää tutkimusten mukaan.
Juu juu, mies vaihtaa pari kertaa vuodessa autonrenkaat ja "näpertelee" vasarallaan. Puhutaan nyt vain niistä päivittäisistä tiskaus-, pyykki-, kauppa-, ruoanlaitto, ja lastenhoitohommista. Kumpihan niitä eniten tekee..
Eikä tämä mitään sotaa ole, puhdasta faktaa vain. Ja kyllä minä nämä jutut kestän, kuin nainen. :) Naiset on aikojen alusta asti pärjänneet vaikka on olut asiat vielä huonommin. Ollaan me vaan kovia.kersoja pakko väsätä, jos elämä niiden myötä noin vaivalloiseksi menee?
Kahden aikuisen talouden pyörittäminen kahden hengen voimin tuskin on sen työläämpää kuin ikisinkkumiehen yhden miehen taloudenpyöritys. Ihan saman kaupat-, pyykkäys-, tiskaus- ja ruuanlaitohommat hoituu yksin itselle. - oikein, että
relaxed_eyes kirjoitti:
Esimerkkinä. Mulle tuotiin töihin eväät ja minä toin joskus töistä tullessani yllätyksiä, kukkia jne. Vajaan kaks vuotta suhde kesti vaimon työssäkäyntiä, ehkä siinä ny oli sopeutumisongelmia siihen rakennemuutokseenkin ja kaikkee muutakin, mut yksi syy eroon kuitenkin.tarkoitit lasten hoitamista kouluikään asti kotona. Harmi vain, ettei siitä eläkettä juurikaan kerry. Mielellänihän minä kotona olisin ennen kuin töissä kun lapset ovat pieniä, jos siitä saisi enemmän rahaa, mutta täytyy ajatella tulevaisuutta.
Ja kyllähän sitä voisi ajatella niinkin, että isäkin voisi jäädä kotiin, jos haluaisi. Noh, ymmärrän kyllä, että heitit kärjistetyn esimerkin.
Sitten voisin vielä heittää, että eipä tarvisi vanhustenhoitajiakaan, jos poika/ tytär perheineen hoitaisi äitinsä ja isinsä hautaan asti. Nojoo, nämä on näitä töitä, joista ei tulla koskaan maksamaan kunnolla.
Siis lähtekäämme aamulla taas reippaana töihin. ;) se sieltä viimein kirjoitti:
tasa-arvon syyttäminen.
Eikä tämä mitään sotaa ole, puhdasta faktaa vain. Ja kyllä minä nämä jutut kestän, kuin nainen. :) Naiset on aikojen alusta asti pärjänneet vaikka on olut asiat vielä huonommin. Ollaan me vaan kovia.lisäsin viimeisen lauseen. Oli sellanen kutina perseessä, että joku sitä kyttää.
En syytä tasa-arvoa. Siinä paljon hyviä juttuja, muttei se silti tätä meidän elämää täällä paratiisiksi muuta. Joka asialla on kaks puolta, se on vaan lähinnä ittestä kiinni, että miltä sulkee silmänsä ja mitä haluaa sit nähdä.
Ja kyllä mä tykkään, että naiset ovat tunnollisempia ja parempia kodinhoidossa noin lähtökohtaisesti yleistettynä. Jah, jos olen itse tyytyväinen siihen kodin ja minun huolenpitooni, ni kyllä nainen siitä palkinnon saa. Jottei se siitä ole kiinni. Toinen toistaan tyytyväisenä pitäen, niihän se homma pelaa.
Toi renkaidenvaihtoasia on kyl aika kulunut vertaus. Ja mäkin oon ajanut kitkoilla jo monta vuotta, jottei mun tarvii tehdä sitäkään. Laiska mikä laiska.- pakko, ei
niitä kirjoitti:
kersoja pakko väsätä, jos elämä niiden myötä noin vaivalloiseksi menee?
Kahden aikuisen talouden pyörittäminen kahden hengen voimin tuskin on sen työläämpää kuin ikisinkkumiehen yhden miehen taloudenpyöritys. Ihan saman kaupat-, pyykkäys-, tiskaus- ja ruuanlaitohommat hoituu yksin itselle.ja siitähän sen huomaa, että väestönkasvu laskee, kun ei oikein ole enää halua niitä lapsia hankkia kun tietää, että elämä on raskaampaa lasten kanssa.
No ei huolta, kyllä nuo maahanmuuttajat tämän asian hoitaa. Heillehän on kunnia-asia tehdä jälkeläisiä.
Parempihan se on elellä ihan yksin. Miehen elämänlaatuun kyllä kuulemma tutkimusten mukaan vaikuttaa positiivisesti jos on parisuhteessa, naisella taas mitään etua miehen kanssa elämisestä ei ole. Kai sen ovat monet sinkkunaiset jo huomanneetkin. - sirpamaikkarilta
relaxed_eyes kirjoitti:
lisäsin viimeisen lauseen. Oli sellanen kutina perseessä, että joku sitä kyttää.
En syytä tasa-arvoa. Siinä paljon hyviä juttuja, muttei se silti tätä meidän elämää täällä paratiisiksi muuta. Joka asialla on kaks puolta, se on vaan lähinnä ittestä kiinni, että miltä sulkee silmänsä ja mitä haluaa sit nähdä.
Ja kyllä mä tykkään, että naiset ovat tunnollisempia ja parempia kodinhoidossa noin lähtökohtaisesti yleistettynä. Jah, jos olen itse tyytyväinen siihen kodin ja minun huolenpitooni, ni kyllä nainen siitä palkinnon saa. Jottei se siitä ole kiinni. Toinen toistaan tyytyväisenä pitäen, niihän se homma pelaa.
Toi renkaidenvaihtoasia on kyl aika kulunut vertaus. Ja mäkin oon ajanut kitkoilla jo monta vuotta, jottei mun tarvii tehdä sitäkään. Laiska mikä laiska.tuli mieleen että pitäs ottaa se venäläinen mies. Oli samaan aikaan kassalla venäläinen nuoripari. Tyttö lappo tavaraa kassalle ja mies kaivo kiltisti lompakon taskusta ja makso. Olis sopinu mullekki ihan kivasti. Ei ollu mitään kovin halpoja vaatteitakaan. Eikä ollu edes eka kerta kun tällä tavalla näin tapahtuvan.
Voisin minäki ihan onnellisesti keikistellä niissä korkokengissä muutaman minuutin jos sillä saisin typerän miehen maksajaks. Mutta suomalainen mies se sitä tasa-arvoa vaatii.
Nyt alan taas vaihteeks kiihtymään! Ja vieläpä ilman Kataista! sirpamaikkarilta kirjoitti:
oot jo erittäin harvinainen ihme. Kyllä se niin on kun mäki tota kaveripiiriäni kattelen, ni hyvin toimeen tulevia miehiä ja vaimot paskapalkalla töissä. Moni pystys keposeen elättämään koko perheen mutta kun ei niin ei.
Oisitko ite jatkanu vaimos elättämistä vielä senki jälkeen kun ei lapset enää ois sitä tarvinnu? Saattaa moni mies siinä vaiheessa laittaa akkansa kiertoon ja siinähän sitä oot ilman ammattia ja rahaa. Joten fiksusti muijas teki kun ammatin itellensä hommas.
Ja miksi ylipäätänsä sen pitää olla nainen joka kodin ja lapset hoitaa? Kyllä mulle sopis seki että mies jäis koti-isäks ja minä kävisin töissä. Oisit ite jääny kotiin siinä vaiheessa kun vaimos meni töihin. Saattasitte edelleen olla naimissa onnellisesti.Aika epäoleellinen kysymys tässä kohtaa. Tunteet sitä naista kohtaan kuolleet viis vuotta sitten, ni vaikee ajatella sen elättämistä. Siitä akan työssäkäynnistä aiheutuneet kulut meni mun 'piikkiin', eli päivähoitomaksut ja autokulut polttoaineita myöden, jotta sillee puoliks elätin vielä siinä töissäkäydessäkin, mut sil oli kyl tosiaan paska palkka, välttämättä kuitenkin töihin halus.
Eikä mulla ole aikoinaan ollut mahdollisuutta valita koti-isyyden ja työssäkäynnin välillä.- Joo..
relaxed_eyes kirjoitti:
lisäsin viimeisen lauseen. Oli sellanen kutina perseessä, että joku sitä kyttää.
Toi renkaidenvaihtoasia on kyl aika kulunut vertaus. Ja mäkin oon ajanut kitkoilla jo monta vuotta, jottei mun tarvii tehdä sitäkään. Laiska mikä laiska.akat on täällä tarkkana, kuules ;) Mutta onneksi kommentoin tasa-arvoon, olisihan se ollut sinulle järkytys, jos kukaan ei olisi huomannut koko juttua ;)
Juu, renkaidenvaihto on toooosi kulunut vertaus, heitin sen ihan ärsyttääkseni, meilläkin on kitkat ;) - on pysyä
pakko, ei kirjoitti:
ja siitähän sen huomaa, että väestönkasvu laskee, kun ei oikein ole enää halua niitä lapsia hankkia kun tietää, että elämä on raskaampaa lasten kanssa.
No ei huolta, kyllä nuo maahanmuuttajat tämän asian hoitaa. Heillehän on kunnia-asia tehdä jälkeläisiä.
Parempihan se on elellä ihan yksin. Miehen elämänlaatuun kyllä kuulemma tutkimusten mukaan vaikuttaa positiivisesti jos on parisuhteessa, naisella taas mitään etua miehen kanssa elämisestä ei ole. Kai sen ovat monet sinkkunaiset jo huomanneetkin.omissa oloissaan. Eikä ole pienintäkään aikomusta alkaa jatkamaan omaa kärsimystä elämänlaatua parantamalla saati sitten ihmissukua.
Hyvä vaan, jos edes jossain kolkassa maailmaa väki vähenee. - Aurinko79-
relaxed_eyes kirjoitti:
Aika epäoleellinen kysymys tässä kohtaa. Tunteet sitä naista kohtaan kuolleet viis vuotta sitten, ni vaikee ajatella sen elättämistä. Siitä akan työssäkäynnistä aiheutuneet kulut meni mun 'piikkiin', eli päivähoitomaksut ja autokulut polttoaineita myöden, jotta sillee puoliks elätin vielä siinä töissäkäydessäkin, mut sil oli kyl tosiaan paska palkka, välttämättä kuitenkin töihin halus.
Eikä mulla ole aikoinaan ollut mahdollisuutta valita koti-isyyden ja työssäkäynnin välillä.niin voisitko kuvitella jääväs kotiin lasten kanssa?
- SengaSengana.
relaxed_eyes kirjoitti:
Tää on se tasa-arvon kääntöpuoli ja sen kans vaan ny pitää elää. Aurinko79- kirjoitti:
niin voisitko kuvitella jääväs kotiin lasten kanssa?
Tai, pienin järjestelyin mahdollista, muttei ole niitä lapsia, mut jos olis, ni jäisin. Ja ohan nuorempi muksuista asunutkin mun luona eron jälkeen aika pitkään. Jotta, olen ollut yh-isänä.
- SengaSengana.
tuli mieleen että pitäs ottaa se venäläinen mies. Oli samaan aikaan kassalla venäläinen nuoripari. Tyttö lappo tavaraa kassalle ja mies kaivo kiltisti lompakon taskusta ja makso. Olis sopinu mullekki ihan kivasti. Ei ollu mitään kovin halpoja vaatteitakaan. Eikä ollu edes eka kerta kun tällä tavalla näin tapahtuvan.
Voisin minäki ihan onnellisesti keikistellä niissä korkokengissä muutaman minuutin jos sillä saisin typerän miehen maksajaks. Mutta suomalainen mies se sitä tasa-arvoa vaatii.
Nyt alan taas vaihteeks kiihtymään! Ja vieläpä ilman Kataista!Sanoi yksi venakko, ja mä uskon sen.
Olin junassa (taas kerran) jotain pari vuotta sitten. Vieressä oli nuorehko mies ja nainen, ja vauva. Mies ei reagoinut lapseen mitenkään. Yritti (muka) nukkua, luki lehtä jne. Nainen hoiti lasta, viihdytti sitä jne. Pariskunta ei puhunutkaan keskenään, mutta vaikutti silti, että he ovat samaa perhettä. Ihmettelin sitä miestä, että se ei mitenkään reagoinut siihen lapseen. Ajattelin, että jos se ei olekaan sen lapsi.
Sitten se nainen sanoi sille jotain, ja mies "yritti herätä". Vauva oli vaunuissa tässä vaiheessa. Hereillä. Nainen lähti vessaan, ja mies ... vittuuntuneen näköisenä vähän heijasi niitä vaunuja. Tietysti se vauva rupesi itkemäänkin. Mies vain välinpitämättömästi vähän heilutti vaunuja, mutta ei mennyt puhumaan tai katsomaa, tai ottanut syliin sitä vauvaa.
Ihmettelin kyllä, että onpa siinä isä!!!
Sitten se nainen tuli takaisin, ja otti vauvan heti syliin. Silloin kuulin heidän puhettakin - olivat venäläisiä.
Ja se selittikin aika paljon.
Olen sitä mieltä, että suomalaiset isät ei ole (enää) ihan noin pöhköjä.
Mä kun en tahdo millään ymmärtää, että kun lapsilla on 2 vanhempaa, että miksi se kaikki hoito- ja huoltovastuu on vain toisella. Toinen on kuin mikäkin aivoton taukki. - Aurinko79-
relaxed_eyes kirjoitti:
Tai, pienin järjestelyin mahdollista, muttei ole niitä lapsia, mut jos olis, ni jäisin. Ja ohan nuorempi muksuista asunutkin mun luona eron jälkeen aika pitkään. Jotta, olen ollut yh-isänä.
myös pystyväni joku päivä jäämään kotiin lasten kanssa edes hetkeksi ja mulle sopis vallan mainiosti myös se järjestely että mies jäis kotiin joksikin aikaa.
Mun mielestä ei ole oleellista kumpi tekee minkäkin asian, kunhan ollaan samalla aaltopituudella siitä mitä tehdään ja kumpi tekee. Tietty esim lapsen ollessa aivan pieni, äiti on erityisen tärkeä mutta muuten en näe mitään rajotuksia sille kumpi tekee mitäkin. - Danskuu
relaxed_eyes kirjoitti:
Esimerkkinä. Mulle tuotiin töihin eväät ja minä toin joskus töistä tullessani yllätyksiä, kukkia jne. Vajaan kaks vuotta suhde kesti vaimon työssäkäyntiä, ehkä siinä ny oli sopeutumisongelmia siihen rakennemuutokseenkin ja kaikkee muutakin, mut yksi syy eroon kuitenkin.ainakin siinä et ihan jees laittaa penska/penskat esikouluun. Moniko äiti/isä "aikuisten" oikeasti jaksaa ja osaa opettaa/tarjota virikkeitä tenavalleen/tenavilleen, kuten 5-6vuotias tarvitsee.
Siinä nyt yksi pointti mihin heitä tarvitaan. :))
(mulla muuten nuorimmaista hoitaa pojan kummisetä, kun käyn muiden muksui opettamassa, mut en päiväkodissa. Eskarintie, häntäkin kutsuu, kun isommaksi varttuu) - sirpamaikkarilta
SengaSengana. kirjoitti:
Sanoi yksi venakko, ja mä uskon sen.
Olin junassa (taas kerran) jotain pari vuotta sitten. Vieressä oli nuorehko mies ja nainen, ja vauva. Mies ei reagoinut lapseen mitenkään. Yritti (muka) nukkua, luki lehtä jne. Nainen hoiti lasta, viihdytti sitä jne. Pariskunta ei puhunutkaan keskenään, mutta vaikutti silti, että he ovat samaa perhettä. Ihmettelin sitä miestä, että se ei mitenkään reagoinut siihen lapseen. Ajattelin, että jos se ei olekaan sen lapsi.
Sitten se nainen sanoi sille jotain, ja mies "yritti herätä". Vauva oli vaunuissa tässä vaiheessa. Hereillä. Nainen lähti vessaan, ja mies ... vittuuntuneen näköisenä vähän heijasi niitä vaunuja. Tietysti se vauva rupesi itkemäänkin. Mies vain välinpitämättömästi vähän heilutti vaunuja, mutta ei mennyt puhumaan tai katsomaa, tai ottanut syliin sitä vauvaa.
Ihmettelin kyllä, että onpa siinä isä!!!
Sitten se nainen tuli takaisin, ja otti vauvan heti syliin. Silloin kuulin heidän puhettakin - olivat venäläisiä.
Ja se selittikin aika paljon.
Olen sitä mieltä, että suomalaiset isät ei ole (enää) ihan noin pöhköjä.
Mä kun en tahdo millään ymmärtää, että kun lapsilla on 2 vanhempaa, että miksi se kaikki hoito- ja huoltovastuu on vain toisella. Toinen on kuin mikäkin aivoton taukki.ottasin minäki jos perheen haluaisin. Onneks en halua ni ei tarvii ketää katella.
Ja näin ollen jatkan kokovartalopakotuksessani kärsimistä. SengaSengana. kirjoitti:
Ehän minäkään ole mielestäni naisten työpanosta väheksynyt, vai olenko?
Niinku sinäkin puhut ja niinku minäkin puhun, ni puhutaan naisen työpanoksesta kotona oman perheen hyväksi, ei kodin ulkopuolella. Vai, miksikä sinä maataloustyön miellät? Mä väitän, että naiset voivat henkisesti paremmin, kun saavat tehdä kotona työtä(ilman pelkoa työpaikan selkäänpuukottajista). Miehet taas voivat henkisesti paremmin, kun saavat mennä tekemään sitä työtä kodin ulkopuolelle.Danskuu kirjoitti:
ainakin siinä et ihan jees laittaa penska/penskat esikouluun. Moniko äiti/isä "aikuisten" oikeasti jaksaa ja osaa opettaa/tarjota virikkeitä tenavalleen/tenavilleen, kuten 5-6vuotias tarvitsee.
Siinä nyt yksi pointti mihin heitä tarvitaan. :))
(mulla muuten nuorimmaista hoitaa pojan kummisetä, kun käyn muiden muksui opettamassa, mut en päiväkodissa. Eskarintie, häntäkin kutsuu, kun isommaksi varttuu)Vanhat piiatko niitä muksuja pitää laittaa viihdyttämään?
Mä opetin omalle 6-vuotiaalleni shakkia viime viikonloppuna, eikä mielenkiinto loppunut siitä sit ollenkaan.
Viis tenavaa joka äipälle putkeen, ni kyl sisrukset toisiaan viihdyttää. Siinä ratkaisu. ;)- Danskuu
relaxed_eyes kirjoitti:
Vanhat piiatko niitä muksuja pitää laittaa viihdyttämään?
Mä opetin omalle 6-vuotiaalleni shakkia viime viikonloppuna, eikä mielenkiinto loppunut siitä sit ollenkaan.
Viis tenavaa joka äipälle putkeen, ni kyl sisrukset toisiaan viihdyttää. Siinä ratkaisu. ;)shakin peluu ei kuulu peruskoulujen opetussuunnitelmaan. :))
- SengaSengana.
relaxed_eyes kirjoitti:
Niinku sinäkin puhut ja niinku minäkin puhun, ni puhutaan naisen työpanoksesta kotona oman perheen hyväksi, ei kodin ulkopuolella. Vai, miksikä sinä maataloustyön miellät? Mä väitän, että naiset voivat henkisesti paremmin, kun saavat tehdä kotona työtä(ilman pelkoa työpaikan selkäänpuukottajista). Miehet taas voivat henkisesti paremmin, kun saavat mennä tekemään sitä työtä kodin ulkopuolelle.Et naisten työtä, vaan koko naisia. Kas kummaa kun et burkhallakin suojele, ettei hentoja ansarinkukkia kukaan vahingossa katto rumasti päälle. Sulla on ihan aataminaikaiset mielipiteet, rehellisesti sanottuna.
- sirpamaikkarilta
relaxed_eyes kirjoitti:
Vanhat piiatko niitä muksuja pitää laittaa viihdyttämään?
Viis tenavaa joka äipälle putkeen, ni kyl sisrukset toisiaan viihdyttää. Siinä ratkaisu. ;)Silmäniskusta huolimatta nyt alat menemään jo pikkase liian pitkälle!
SengaSengana. kirjoitti:
Et naisten työtä, vaan koko naisia. Kas kummaa kun et burkhallakin suojele, ettei hentoja ansarinkukkia kukaan vahingossa katto rumasti päälle. Sulla on ihan aataminaikaiset mielipiteet, rehellisesti sanottuna.
Itsehän vedit kaikenmailman miesten sotaanlähdöt ja naisten jäämisen kotiin tekemään työtä tähän mukaan.
>Millä kohtaa tämä on naisille ollut kodinsisäistä ja miehille kodinulkoista työtä?
Aika pitkälti maataloustyössä nainen hoitaa ruuanlaiton ja mies sen viljan puimisen. Naiset vie tai tekee miehelle eväät pellolle mukaan ja sit mies viettää yön kuivaajalla. Noin esimerkkinä.
Heinäntekoon osallistua aikoinaan koko perhe ja pellolle mentiin koko päiväksi, samoin kun perunannostoon. Sitä vois nimittää siksi perheensisäiseksi laatuajaksi, mistä nykyperheillä on huutava pula, ku muksut ovat hoidossa, iskä ja äiskä sit huitelee ties missä omissa jutuissaan.Danskuu kirjoitti:
shakin peluu ei kuulu peruskoulujen opetussuunnitelmaan. :))
Mä en tienny. Olisko mun pitäny kieltää sitä ja jättää opettamatta? ;)
Silmäniskusta huolimatta nyt alat menemään jo pikkase liian pitkälle!
Tätä mä oonki tältä palstalta kaivannu. Eiks oo mukavaa ku veren virtaaminen suonissa tuntuu?
- SengaSengana.
relaxed_eyes kirjoitti:
Itsehän vedit kaikenmailman miesten sotaanlähdöt ja naisten jäämisen kotiin tekemään työtä tähän mukaan.
>Millä kohtaa tämä on naisille ollut kodinsisäistä ja miehille kodinulkoista työtä?
Aika pitkälti maataloustyössä nainen hoitaa ruuanlaiton ja mies sen viljan puimisen. Naiset vie tai tekee miehelle eväät pellolle mukaan ja sit mies viettää yön kuivaajalla. Noin esimerkkinä.
Heinäntekoon osallistua aikoinaan koko perhe ja pellolle mentiin koko päiväksi, samoin kun perunannostoon. Sitä vois nimittää siksi perheensisäiseksi laatuajaksi, mistä nykyperheillä on huutava pula, ku muksut ovat hoidossa, iskä ja äiskä sit huitelee ties missä omissa jutuissaan.Sä et selvästikään ole maalta kotoisin, eikä hajuaakaan mitä maatilalla tehdään.
Voileivän teko ei ole maataloustyötä. Älä vain vastaa noin edes Trivial Pursuitissa.
Puhuin 1900-luvusta ja etenkin sen alkupuolesta, koska kotiäitikulttuurikin silloin yritti Suomeen laskeutua mm. Saksan vaikutuskesta. Ja naisten osuudesta työntekoon sillä vuosisadalla - eli mm. maataloissa naiset teki yksin kaiken työn; miehiä ei ollut (sodissa, tai kuolivat sodissa).
Sun pitää kerrata vähän historiaa, niin jatketaan sitten. ;-) - Danskuu
relaxed_eyes kirjoitti:
Mä en tienny. Olisko mun pitäny kieltää sitä ja jättää opettamatta? ;)
mutta meitsin tyttö oppi shakin peluun jo neljän vanhana, kuten lukemisenkin. Pojat oppivat shakin peluun viiden ja toinen seitsemän vanhana. Yksi lapsista oppi puhumaan englantia 3-vanhana, Suomea vasta (puhtaasti) koulussa. Nuorimmainen puhuu viiden sanan lauseita ja ikää 1,1-vuotta ja pari päivää. Pitäiskö kieltää, kenties? :))
- sirpamaikkarilta
relaxed_eyes kirjoitti:
Tätä mä oonki tältä palstalta kaivannu. Eiks oo mukavaa ku veren virtaaminen suonissa tuntuu?
selittämään kuinka kaikkien naisten pitäs tehä se 5 pentua ni mulla alkaa käymään tunteet erittäin kuumana!
Äläkä yritä edes alkamaan mitä kaveeraamista ja lepertelyä! SengaSengana. kirjoitti:
Sä et selvästikään ole maalta kotoisin, eikä hajuaakaan mitä maatilalla tehdään.
Voileivän teko ei ole maataloustyötä. Älä vain vastaa noin edes Trivial Pursuitissa.
Puhuin 1900-luvusta ja etenkin sen alkupuolesta, koska kotiäitikulttuurikin silloin yritti Suomeen laskeutua mm. Saksan vaikutuskesta. Ja naisten osuudesta työntekoon sillä vuosisadalla - eli mm. maataloissa naiset teki yksin kaiken työn; miehiä ei ollut (sodissa, tai kuolivat sodissa).
Sun pitää kerrata vähän historiaa, niin jatketaan sitten. ;-)Voileivän teko on hyvän vaimon työtä. Ei sillä oo väliä, että tekeekö se sen maalla vai kaupungissa.
- ja:
Danskuu kirjoitti:
mutta meitsin tyttö oppi shakin peluun jo neljän vanhana, kuten lukemisenkin. Pojat oppivat shakin peluun viiden ja toinen seitsemän vanhana. Yksi lapsista oppi puhumaan englantia 3-vanhana, Suomea vasta (puhtaasti) koulussa. Nuorimmainen puhuu viiden sanan lauseita ja ikää 1,1-vuotta ja pari päivää. Pitäiskö kieltää, kenties? :))
se uusin tulokas varmaan ajaa polkupyörää 4kk:n vanhana.
selittämään kuinka kaikkien naisten pitäs tehä se 5 pentua ni mulla alkaa käymään tunteet erittäin kuumana!
Äläkä yritä edes alkamaan mitä kaveeraamista ja lepertelyä!Ei mulloo enää lisääntymisen tarvetta. Lastenlapsia odotellessa.
Teitä on vaan niin mukava lämmitellä.- Danskuu
ja: kirjoitti:
se uusin tulokas varmaan ajaa polkupyörää 4kk:n vanhana.
anna myöten eli mahdotonta pyörällä ajo, mutta kuten joskus ennenkin kirjoittanut meiliosoite löytyy, että postii sinne ja tervetuloa katsomaan, jos kantti kestää. :))
- sirpamaikkarilta
relaxed_eyes kirjoitti:
Ei mulloo enää lisääntymisen tarvetta. Lastenlapsia odotellessa.
Teitä on vaan niin mukava lämmitellä.Itelles! Edelleenkin vähän raivostuttaa. Ei kuitenkaan enää niin paljoa.
- Neiti.21
Kyllä minä ainaki ihan onnellisena olisin kotona omien lasteni kanssa jos ukko maksas kaiken. Näytä mulle mies joka on tyytyväinen että vaimo on kotona ja mies tekee työt! Ni minä lupaan mennä sen kanssa naimisiin ja hommata ne kolme lasta!Täältä taloudesta löytyy yks mies joka aivan täysin tyytyväisenä painaa pää kolmantena jalkana töitä jotta saa perheen elätettyä. Ottaa sen kunnialla eikä todellakaan kenellekkään tule mitään siipeilijän oloa, näin se nyt vaan menee kun on pieniä lapsia taloudessa.
"Ni minä lupaan mennä sen kanssa naimisiin ja hommata ne kolme lasta!"
Ei kait olis pitäny kertoa :P - Neiti.21
relaxed_eyes kirjoitti:
Niinku sinäkin puhut ja niinku minäkin puhun, ni puhutaan naisen työpanoksesta kotona oman perheen hyväksi, ei kodin ulkopuolella. Vai, miksikä sinä maataloustyön miellät? Mä väitän, että naiset voivat henkisesti paremmin, kun saavat tehdä kotona työtä(ilman pelkoa työpaikan selkäänpuukottajista). Miehet taas voivat henkisesti paremmin, kun saavat mennä tekemään sitä työtä kodin ulkopuolelle.mitä yleistämistä. Ei tässäkään asiassa voi luokitella sukupuolen perusteella mikä olis henkiselle hyvinvoinnille parasta. Musta tuntuu,että tuo sun ajattelutapa on vaan itsekästä miesten omaa hyvinvointia puoltavaa potaskaa. Mistä ihmeestä sä voisit tietää mikä "naisille" on parasta etenkään kun kaikkia naisia ei todellakaan voi niputtaa samaan ryhmään? Jeesus..
Mä ainakin sekoisin jos olisin loppu elämäni kotona luuttuamassa lattioita(ei sillä,että siinä vikaa olis kun lapset on pieniä mutta ei nyt vuosikymmeniä pää kestä). Että siinä sulle sitä onnellista ja ehtoisaa emäntää sitten.. Ihan sama minkä työn niille naisille antaa, niin päämärkänä juostaan ja kouhotetaan. Väkisillä yritetään saada kaikki hommat tehtyä. Heittäkää hanskat tiskiin suosiolla, jos työtä on liikaa, niin miehetkin tekee....
Kyllä minä ainaki ihan onnellisena olisin kotona omien lasteni kanssa jos ukko maksas kaiken. Näytä mulle mies joka on tyytyväinen että vaimo on kotona ja mies tekee työt! Ni minä lupaan mennä sen kanssa naimisiin ja hommata ne kolme lasta!Toivottavasti osaat olla onnellinen sitten, jos löydät itsellesi miehen joka maksaa kaiken. Kaikki eivät osaa...
Neiti.21 kirjoitti:
mitä yleistämistä. Ei tässäkään asiassa voi luokitella sukupuolen perusteella mikä olis henkiselle hyvinvoinnille parasta. Musta tuntuu,että tuo sun ajattelutapa on vaan itsekästä miesten omaa hyvinvointia puoltavaa potaskaa. Mistä ihmeestä sä voisit tietää mikä "naisille" on parasta etenkään kun kaikkia naisia ei todellakaan voi niputtaa samaan ryhmään? Jeesus..
Mä ainakin sekoisin jos olisin loppu elämäni kotona luuttuamassa lattioita(ei sillä,että siinä vikaa olis kun lapset on pieniä mutta ei nyt vuosikymmeniä pää kestä). Että siinä sulle sitä onnellista ja ehtoisaa emäntää sitten..Ok. Naisilla on tasa-arvoinen oikeus mennä työelämään. Myös minulla on oikeus hypätä junan alle, mut emmä silti niin tyhmä ole, että käyttäisin tämän oikeuden.
- SengaSengana.
relaxed_eyes kirjoitti:
Ok. Naisilla on tasa-arvoinen oikeus mennä työelämään. Myös minulla on oikeus hypätä junan alle, mut emmä silti niin tyhmä ole, että käyttäisin tämän oikeuden.
Hieno homma.
Mäkin pidän oikeuden naisten itsekkyyteen, ja tosiaankin hyppään vaikka mieluummin junan alle, kuin ottaisin (pakosta) tyhmän öykkärimiehen, joka pakottaisi burkhaan, luuttuamaan lattioita ja tekemään voileipiä. ;-)
Onko sulla RE PMS, vai mitä sä krätyilet? ;-) - sirpamaikkarilta
Neiti.21 kirjoitti:
Täältä taloudesta löytyy yks mies joka aivan täysin tyytyväisenä painaa pää kolmantena jalkana töitä jotta saa perheen elätettyä. Ottaa sen kunnialla eikä todellakaan kenellekkään tule mitään siipeilijän oloa, näin se nyt vaan menee kun on pieniä lapsia taloudessa.
"Ni minä lupaan mennä sen kanssa naimisiin ja hommata ne kolme lasta!"
Ei kait olis pitäny kertoa :Pen sairasta vauvakuumetta. Olisi muutenkin kovin ikävää näin loskakelillä alkaa vaanimaan puskissa minihame päällä.
SengaSengana. kirjoitti:
Hieno homma.
Mäkin pidän oikeuden naisten itsekkyyteen, ja tosiaankin hyppään vaikka mieluummin junan alle, kuin ottaisin (pakosta) tyhmän öykkärimiehen, joka pakottaisi burkhaan, luuttuamaan lattioita ja tekemään voileipiä. ;-)
Onko sulla RE PMS, vai mitä sä krätyilet? ;-)Nainen hyppää mielummin junan alle, ku ottais miestään tai perhettään huomioon. Mistään pakottamisesta ei ollut kyse. Ihan vapaavalintaisia tehtäviä. Nauttiiko elämästään kotona, vai lähteekö työelämään sairastelemaan, mistä nyt kukin tyydytyksen saa.
Ainii. Eiks naisten tärkein harrastus ole itsensä kehittäminen? No missä kohtaa ne itteensä kehittää, ku pitää juosta pää kolmantena jalkana töiden, kodon ja muiden aktiviteettien väliä?- Aurinko79-
relaxed_eyes kirjoitti:
Nainen hyppää mielummin junan alle, ku ottais miestään tai perhettään huomioon. Mistään pakottamisesta ei ollut kyse. Ihan vapaavalintaisia tehtäviä. Nauttiiko elämästään kotona, vai lähteekö työelämään sairastelemaan, mistä nyt kukin tyydytyksen saa.
Ainii. Eiks naisten tärkein harrastus ole itsensä kehittäminen? No missä kohtaa ne itteensä kehittää, ku pitää juosta pää kolmantena jalkana töiden, kodon ja muiden aktiviteettien väliä?Ei kai itsensä kehittäminen ja pohdiskelu vaadi sitä että istuksii jossain ikkunan äärellä päiväkaudet haaveilemassa. Voihan sitä pohdiskella esim samalla kun ajelee töistä kotiin, samalla kun riepoo salilla, iltaisin ennen nukkumaanmenoa... Ja joskus parhaan avun antaa nimenomaan sellaiset hetket kun ei ehdi ajattelemaan yhtään mitään ts ongelmat joskus ratkeaa suunnilleen itsestään.
Mun mielestä sellainen yhtälö ei ole lainkaan mahdoton, että nainen käy töissä mutta siltikin panostaa ennenkaikkea perheeseensä ja ehtii jopa kehittämään itseään siinä sivussa. Kuten sanoit, mistä kukin nyt parhaan tyydytyksen saa. - Neiti.21
relaxed_eyes kirjoitti:
Nainen hyppää mielummin junan alle, ku ottais miestään tai perhettään huomioon. Mistään pakottamisesta ei ollut kyse. Ihan vapaavalintaisia tehtäviä. Nauttiiko elämästään kotona, vai lähteekö työelämään sairastelemaan, mistä nyt kukin tyydytyksen saa.
Ainii. Eiks naisten tärkein harrastus ole itsensä kehittäminen? No missä kohtaa ne itteensä kehittää, ku pitää juosta pää kolmantena jalkana töiden, kodon ja muiden aktiviteettien väliä?että sä et nyt muuta tee kuin provoat.
"Nainen hyppää mielummin junan alle, ku ottais miestään tai perhettään huomioon."
Kyllä,elän elämääni vain miestäni varten. Mun perheelle olis kaikista paras kun mulla ei olis omaa elämää ollenkaan vaan pimahtaisin lopullisesti tehdessäni 100 947:ttä voileipää miehelle työeväiksi. Sun sanoja lainatakseni; ristus. - selvä homma
Neiti.21 kirjoitti:
että sä et nyt muuta tee kuin provoat.
"Nainen hyppää mielummin junan alle, ku ottais miestään tai perhettään huomioon."
Kyllä,elän elämääni vain miestäni varten. Mun perheelle olis kaikista paras kun mulla ei olis omaa elämää ollenkaan vaan pimahtaisin lopullisesti tehdessäni 100 947:ttä voileipää miehelle työeväiksi. Sun sanoja lainatakseni; ristus.KAIKKI me naiset elämme vain miehiämme virkistäen, miellyttäen, viihdyttäen ja tyydyttäen. EI kai me mitään muuta elämältä edes haluta. Kunhan miehellä on kivaa..jihhuu
"hyppään just junan alle" - SengaSengana.
selvä homma kirjoitti:
KAIKKI me naiset elämme vain miehiämme virkistäen, miellyttäen, viihdyttäen ja tyydyttäen. EI kai me mitään muuta elämältä edes haluta. Kunhan miehellä on kivaa..jihhuu
"hyppään just junan alle"Näin on. Ja se on parasta tehdä kotona istuen, se eläminen vain miehille ja miehistä.
- la.ra
jäädä kotiin, kun sairastavat. Vaikea on löytää raivostuttavampaa asiaa kuin se, että joku "korvaamaton työn sankari" tulee työpaikalle pää kainalossa. Saamatta mitään aikaan, mutta tartuttaen samalla 5 työkaveria.
En usko, että naiset sairastavat enemmän, mutta sairaslomailevat kyllä ahkerammin.- noh!
" Vaikea on löytää raivostuttavampaa asiaa kuin se, että joku "korvaamaton työn sankari" tulee työpaikalle pää kainalossa."
Mitä naiset saisivat muka aikaan ilman miestä (pomoa) työpaikalla? Ei niin mitään, ei yhtikäs mitään. Suomessa on puolitoistakertaisesti enemmän sairaanhoitajia ja hoitohenkilökuntaa kuin esim. Ruotsissa, mutta SILTI hommat jäävät hoitamatta kun suominaiset on niin tehottomia. - la.ra
noh! kirjoitti:
" Vaikea on löytää raivostuttavampaa asiaa kuin se, että joku "korvaamaton työn sankari" tulee työpaikalle pää kainalossa."
Mitä naiset saisivat muka aikaan ilman miestä (pomoa) työpaikalla? Ei niin mitään, ei yhtikäs mitään. Suomessa on puolitoistakertaisesti enemmän sairaanhoitajia ja hoitohenkilökuntaa kuin esim. Ruotsissa, mutta SILTI hommat jäävät hoitamatta kun suominaiset on niin tehottomia.mutta missä sä olet töissä?
Ja vaikka tilanne olisi tuo, niin miksi mies (pomo) haluaisi sairastuttaa alaisensa (naiset), jotka osaavat jäädä hyvällä omallatunnolla potemaan kotiin?
- totanoinni
sairastuttavat toinen toisensa ilkeilyllä, selkäänpuukotuksella ja kaikenlaisella muulla työpaikkamyrkytyksellä. Miehet ovat parempia haistattamaan paskat työpaikan ihmissuhdemössölle.
- just.
Tehdään jokanen omat hommat, haistatetaan pomolle ja veemäisille työkavereille vitut, painutaan himaan ja vedetään perjantaina kalsarikännit.
Taas jaksaa viikon ihan hyvin, ku ei mulkkujen tekemisistä välitä.
- alan työt
kunnalla ovat paljon raskaampia kuin kunta-alan miesten työt. Naisten työpäivä jatkuu kotona aina nukkumaanmenoon asti ja sitten pitäisi silmät ristissä jaksaa paijailla vielä ukko taivaisiin. Ei ole kumma jos väsyy.
Turha uikuttaa täällä kuinka heikkoja naiset ovat, mies nyt aivastaa pari kertaa ja romahtaa petiin jos tulee kipeäksi, nainen huitoo lasten kanssa ja kotihommissa vaikka kuumeessa. Koska, yllätys yllätys -on pakko. Ei ole kumma jos sairaslomia tulee enemmän kun ei koskaan saa kunnolla levätä. Ja tietysti tilastoihin vaikuttaa myös lasten sairastamiset, jotka pääsääntöisesti naiset hoitavat jäämällä sairaslomalle, tästähän jo mainittiinkin.
Naisvaltaisella alalla itse ollut töissä jo vuosia, puhun kokemuksella, näitä juttuja kuulee enemmän kuin tarpeeksi.- lainaus
uutisesta:
"Tutkijan mukaan erot eivät johdu siitä, että naiset jäisivät miehiä herkemmin sairauslomalle. Perheolotkaan eivät hänen mukaansa vaikuttaneet mainittavasti eroihin."
Rautaa pitäs saaha suomen naisille lisää selkärankaan.
nimim.
eiikinäsairaslomilla - sirpamaikkarilta
lainaus kirjoitti:
uutisesta:
"Tutkijan mukaan erot eivät johdu siitä, että naiset jäisivät miehiä herkemmin sairauslomalle. Perheolotkaan eivät hänen mukaansa vaikuttaneet mainittavasti eroihin."
Rautaa pitäs saaha suomen naisille lisää selkärankaan.
nimim.
eiikinäsairaslomillavielä enemmän. Täälläki vaan valittavat kuinka naiset lutkailee ja kuinka telaketjufeministit kaataa koko Suomen maa. Ei ihme, että minäkin kärsin äijäsyndroomasta! Miehistä ei oo kun valittamaan! Tosin muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.
- Aurinko79-
Miks naiset suostuu tekemään kaiken tuon? Miksei äijiä laiteta yhtälailla niitä muksuja ja kotia hoitamaan työpäivän jälkeen? Jaetaan kotityöt ja lastenhoidot niin että kumpikin jaksaa ja illalla jaksetaan vielä paijaillakin toisiaan. Tiedän ettei se aina noin helppoa ja tuo on kärjistetty kommentti mutta ei kenenkään pitäisi jatkuvasti mennä jaksamisen äärirajoilla.
- on tämän
vielä enemmän. Täälläki vaan valittavat kuinka naiset lutkailee ja kuinka telaketjufeministit kaataa koko Suomen maa. Ei ihme, että minäkin kärsin äijäsyndroomasta! Miehistä ei oo kun valittamaan! Tosin muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.
maan perusongelma. Ei muuta ku saunan taa ja niskalaukaus, sukupuoleen katsomatta.
Loppuu se tyhjänpäiväinen ulina ja lääkärissäramppaus. - sirpamaikkarilta
on tämän kirjoitti:
maan perusongelma. Ei muuta ku saunan taa ja niskalaukaus, sukupuoleen katsomatta.
Loppuu se tyhjänpäiväinen ulina ja lääkärissäramppaus.oon aivan samaa mieltä.
- valita :
vielä enemmän. Täälläki vaan valittavat kuinka naiset lutkailee ja kuinka telaketjufeministit kaataa koko Suomen maa. Ei ihme, että minäkin kärsin äijäsyndroomasta! Miehistä ei oo kun valittamaan! Tosin muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.
äläkä makoile siellä enää
- ???
valita : kirjoitti:
äläkä makoile siellä enää
???
- sirpamaikkarilta :
??? kirjoitti:
???
jos et muka tiennyt
- sirpamaikkarilta
sirpamaikkarilta : kirjoitti:
jos et muka tiennyt
kesken kiistelyn. Ei ihan niin paljoa naurattanu kun toi kaalimatojuttu. Mut aika kivasti kuitenkin.
- Aurinko79-
Mä luulen, että syy on niinkin yksinkertainen kuin että naiset lähtevät potemaan sairautta helpommin kotiin kun taas miehet sinnittelevät sairaanakin töissä. Noin yleistäen.
- niin,
"Tutkijan mukaan erot eivät johdu siitä, että naiset jäisivät miehiä herkemmin sairauslomalle."
- ihan erikseen
mainittu ettei eroja voida selittää noin.
- Aurinko79-
ihan erikseen kirjoitti:
mainittu ettei eroja voida selittää noin.
Luin turhan nopeasti.
Mä siltikin luulen, että tuohon löytyy jokin muu selittävä tekijä kuin mitä aloituksessa mainittiin. Ois mielenkiintoista kuulla tarkemmin miten tutkimus tehtiin, minkälaisessa työssä tarkalleen naiset ja miehet olivat jne.
- -eräsmies-
ihan tietoisia valintojakin olla.
Naiset vaan haluaa panostaa enemmän perheeseen, miehet uraan.
Sairaslomaahan saa, kun vaan hakee. Kyse onkin siitä, että myös pomot tietää tämän ja uraansa panostava mies ei halua pomon tietävän, että mieskin tietää tämän.- ............................
- sirpamaikkarilta
puhua asiaa. Eipä oo tolta kantilta tullut asiaa mietittyäkään.
- -eräsmies-
............................ kirjoitti:
että naiset olis täysin pakkoraossa tässä hommassa? Ettei omilla valinnoilla ja arvomaailmoilla olisi tekemistä asian kanssa.
Yleistäen uskallan kuitenkin sanoa, että naiset niitä lapsia enemmän haluaa, kuten haluavat huolehtia perheestäkin enemmän.
Ja kait nykyajan mieskin jotain vastuuta perheestä kantaa. Väittäisin että enemmän kuin entisaikaan. Silloin ei tosin naiset käyneet töissä ollenkaan.
- Danskuu
työskennellä yksityispuolella ja paremmissa duuneissa, kuten vaik it-ala. Duuniin kuuluu (etuja) jeesi sairaan lapsen hoidossa ja jopa jeesi kotitöihin...yms.. Sitä kun on duunissa korvaamaton...Pomo joustaa enemmän...
Noissa kuntapuolen kun ei olla korvaamattomia, niin toki otetaan kaikki mahdolliset lomat vastaan, mä ainakin olen ottanut ja otan.- erilaisia :
toiset on kustannustehokkaampia kuin toiset
- tämän:
vuoden pitämättömiä sairaslomia?
"niin toki otetaan kaikki mahdolliset lomat vastaan, mä ainakin olen ottanut ja otan." - Danskuu
erilaisia : kirjoitti:
toiset on kustannustehokkaampia kuin toiset
Muutamasta kunnasta/kaupungista kokemusta.
- Danskuu
tämän: kirjoitti:
vuoden pitämättömiä sairaslomia?
"niin toki otetaan kaikki mahdolliset lomat vastaan, mä ainakin olen ottanut ja otan."voi pantata tulevaisuuteen ja pitää silloin ku huvittaa?
Tarkoitin ihan sillä sitä, että minä en ainakaan omaa terveyttäni työn vuoksi menetä, enkä sairasta pientä lasta vieraan hoiviin jätä. Kärkkäästi olen myöskin pitänyt huolen ylityötunneista, jotka mielummin pitää vapaina pitää, eikä rahana (kaupungin sääntö). Aivan varmasti joka tunnin ja minuutin olen lomalla. Ymmärsitkö?
- aloituksesta
saa kiittää tähän.
Palstalla oli pitkästä aikaa havaittavissa aivotoimintaa. väittäisin, että miehet on raahattava kotiin töistä, kun ne ei tajua olla muuten sairaana kotona, toisaalta miehet löytävät aiheen saikkuun kesähelteisen päivän saapuessa ja viimeisenä, jos ei muuta syytä niin yleinen työmotivaation puute aiheuttaa "pään" valittamista lekurille ja pidemmän saikun saa sillä.
Voisin kysyä, et mikä on sairautta?- työ..
onkin se sairaus.
"Ei terve ruumis työtä kaipaa" työ.. kirjoitti:
onkin se sairaus.
"Ei terve ruumis työtä kaipaa"terveellä ruumilla ja mielellä on keveämpi tehdä työtä =)
- ................
Liiallinen hygieenisyys altistaa kaikenlaisten pikkupöpöjen hyökkäyksistä aiheutuviin tulehduksiin ja flunssiin. Elimistö ei kestä kun ei ole tottunut eikä vasta-aineita pöpöihin ole. Antibiootteja syödään kuin karkkia ja siitähän elimistö menee sekaisin. Jokainenhan tietää että perusmies ei turhaan itseään pese eikä pikkuflunssaan lääkkeitä hae päinvastoin kuin naiset yleensä.
- löytyy syy
Mutta ei suinkaan hygieenisyys, vaan se, että naiset ovat enemmän kosketuksissa muiden ihmisten kanssa. Hoitajat, lastentarhat. Äkkiäkös ne räkäflunssat tarttuvat.
- Mangusti.
miehet kuolevat nuorempana. Kumpi voitti? =)
- Mangusti.
relaxed_eyes kirjoitti:
pahan tappaas? Hyvät lähtee nuorina. =P
76v. muka nuori?
Mangusti. kirjoitti:
76v. muka nuori?
Jos sitä kasivitoseen verrataan. Jotkut naiset elää siitäkin huomattavasti vanhemmaksi.
'Jesus sillon paha akka', ootko kuullu kenenkään koskaan sanovan?
Ja kyllä mun mielestä naisten 'kuuluukin' elää vanhemmaksi. Ei siinä ole kyse kilpailusta, mut vanhoil ukoil 'ei tee mitään', kun taas vanhoissa naisissa on mielettömästi viisautta.Eipähän tarvitse omissa eritteissä maata niin pitkään, vaan voi ensimmäisen eläkepäivänä miehekkäästi kaatua saappaa jalassa. Toinen pappani ehti olla eläkkeellä 3 viikko, toinen ei elänyt eläkkeelle asti. Mummot on ollut laitoshoidossa jo toistakymmentä vuotta.
Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1931392
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän138903- 85862
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?52781- 51758
Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t253657Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä321616Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,7605Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55599- 53584