http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1485547
- Kun vastuu kodin töistä ja lapsista jaetaan molempien sukupuolten kesken, parisuhde kohenee ja vanhempien tyytyväisyys lisääntyy
MPW:lle ja kumppaneille
20
508
Vastaukset
Ja voin kertoa, että avio- tai avoeroon ei ole ikinä yhtä ainoaa syytä. Joojoo. Mies tiskaamaan ja siivoamaan, ni onnellinen avioliitto on taattu.
Tässä yhteydessä on 'pakko' myös huomauttaa, että laitto Häkkisten erouutisointi hymyilyttämään. Itse asia on sinänsä ikävä, mutta se miten se oli uutisoitu Iltalehdessä, ni se hymyilytti. Eli, Iltalehdessä sanottiin, että Häkkisillä on lähes kymmenen vuoden liitto takana ja sitä sanottiin siinä pitkäksi liitoksi. Ei se ainakaan mulle mikään pitkä liitto ole.
Tai, Iltalehden uutisoinnin mukaan minäkin olisin ollut pitkässä liitossa, vaikka tällä palstalla saa useinkin kuulla sitä, että mun parisuhteet eivät kestä, ni mun tietojen mukaan palstalaisista taitaa vain zombbarilla, papeetella ja rikulla olla pidemmät liitot takana. Tietty moni ottaa kovaa kyytiä kiinni. Ratikkakuski ja scale taitaa ensmäisenä ohi mennä, jos ei ihmeitä tapahdu.- '''''''
"palstalla saa useinkin kuulla sitä, että mun parisuhteet eivät kestä"
Tunnetko itsesi uhriksi? ''''''' kirjoitti:
"palstalla saa useinkin kuulla sitä, että mun parisuhteet eivät kestä"
Tunnetko itsesi uhriksi?Kuhan mainitsin asiasta.
Lähinnä mua naurattaa ihmisten yksisilmäisyys ja oletukset toisista ihmisistä.- '''''''
relaxed_eyes kirjoitti:
Kuhan mainitsin asiasta.
Lähinnä mua naurattaa ihmisten yksisilmäisyys ja oletukset toisista ihmisistä.sitä kuuluisaa sarkasmia? Taidat olla surullinen...
''''''' kirjoitti:
sitä kuuluisaa sarkasmia? Taidat olla surullinen...
mut se ei johdu tästä palstasta tai mistään ihmeellisestä asiasta. Muutama työjuttu, johon ei tahdo löytyä hyvää ratkaisua, ni tulin sit tänne hetkeks irrottelemaan, ettei ajatukset kierrä kehää.
- '''''''
relaxed_eyes kirjoitti:
mut se ei johdu tästä palstasta tai mistään ihmeellisestä asiasta. Muutama työjuttu, johon ei tahdo löytyä hyvää ratkaisua, ni tulin sit tänne hetkeks irrottelemaan, ettei ajatukset kierrä kehää.
iloa täynnä koko palsta.
- sulle, mutta
tilastollisesti taitaa olla aika pitkä liitto kyseessä. En nyt jaksa tarkistaa, mutta ainakin usein puhutaan seitsemästä vuodesta.
Hyvä ettet suuttunu alotuksesta, vaikka pistinkin siihen sun nimen, anteeksi vaan. (oli eka kerta). Mutta muistelen lukeneeni jotain ketjua, jossa sanoit avioerosi syyksi sitä, että eukko lähti töihin ja hommat rupes kusee tjsp.. - väittivät
sulle, mutta kirjoitti:
tilastollisesti taitaa olla aika pitkä liitto kyseessä. En nyt jaksa tarkistaa, mutta ainakin usein puhutaan seitsemästä vuodesta.
Hyvä ettet suuttunu alotuksesta, vaikka pistinkin siihen sun nimen, anteeksi vaan. (oli eka kerta). Mutta muistelen lukeneeni jotain ketjua, jossa sanoit avioerosi syyksi sitä, että eukko lähti töihin ja hommat rupes kusee tjsp..näin:"Vuonna 2000 keskimääräinen avioliitto kesti 12 vuotta, kun vuonna 2005 se kesti enää 11 vuotta.". Mutta ehkä liitto oli pitkä verrattuna muihin jullkisliittoihin, niissä erotaan samana vuonna kuin mennään naimisiin.
- oli linkki
väittivät kirjoitti:
näin:"Vuonna 2000 keskimääräinen avioliitto kesti 12 vuotta, kun vuonna 2005 se kesti enää 11 vuotta.". Mutta ehkä liitto oli pitkä verrattuna muihin jullkisliittoihin, niissä erotaan samana vuonna kuin mennään naimisiin.
HS:n juttuun
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Puolet aviopareista eroaa eroavien avioliitot kestävät keskimäärin 11 vuotta/1135227734289?ref=rss
"Miettinen muistuttaa, että nykyajan avioliittojen taustalla on usein pitkä parisuhde ja avoliitto. "Vaikka pari on ollut pitkään yhdessä, se jostain syystä päätyy eroon pian avioliiton solmimisen jälkeen."
Mistä tuli mieleen, se toinen juttu, jonka mukaan hääkellojen jälkeen miehet laiskistuvat ja naiset ottavat enemmän vastuuta kodinhoidosta.
Siitä voisikin päätellä, että erojen ehkäisemiseksi ei kannata edes naimisiin mennä. sulle, mutta kirjoitti:
Hyvä ettet suuttunu alotuksesta, vaikka pistinkin siihen sun nimen, anteeksi vaan. (oli eka kerta). Mutta muistelen lukeneeni jotain ketjua, jossa sanoit avioerosi syyksi sitä, että eukko lähti töihin ja hommat rupes kusee tjsp..mä sanoin sen eukon töihin lähdön yhdeksi niistä monista syistä, jotka johtivat eroon. En tiiä, oliks sillä iso vai pieni merkitys kokonaisuudessa, mut yks lisä se oli siihen. Siis, siinä tilanteessa, koska mun oli 'pakko' olla sillo myös pitkää päivää töissä, jopa yötä päivää. Ja siihen taas liittyy aika moni asia, että miks mun oli pakko siihen aikaan tehä t o d e l l a pitkää päivää. Ku, niitä velvollisuuksia on vähä moneen suuntaan joskus.
kaikki on helppoa, mut eri asia on saada asiat toimimaan koko skaalassa tasapainoisesti. Siihen on tänään tämä lääke ja huomenna joku toinen, joten herää joka aamu uuteen päivään ja aloita se aina nollasta.
- Asiasta.huvittunut
"Mies, pidä vanhempainvapaa ja vältä avioero!" (IS)
Jos avioeron välttäminen ja avioliitossa onnistuminen on noin pienen vaivan takana, ihmettelen suuresti, miksi niin monet liitot päättyvät eroon. Ajatelkaa, ainoastaan 2 viikkoa tarvitsisi kärsiä kotona rääkyvän, paskantavan ja puklailevan penskan kanssa, eikä muuta tarvitakaan! Toivoakseni tuore äiti ei ole tuona aikana sentään jaloissa pyörimässä, vaan esimerkiksi töissä tekemässä jotain hyödyllistä.
Kyllä jokaisen aviomiehen tulisi olla valmis tuollaiseen uhraukseen, koska se on pieni hinta pelastuneesta avioliitosta.- ........................
Ja ei ihme, että sekään ei onnistu, kun lasten isät ajattelee kuten sinä.
- Asiasta.huvittunut
........................ kirjoitti:
Ja ei ihme, että sekään ei onnistu, kun lasten isät ajattelee kuten sinä.
Minusta tuntuu, että toisin ajattelevia miehiä on paljon. Kokisin jopa olevani miesten vähemmistössä tässä asiassa. Mutta suuri osa heistäkin, jotka ajattelevat eri tavalla kuin minä, epäonnistuu liitoissaan. Ei käy järkeen.
- kaksi viikkoa?
Vanhempainvapaa on eri asia kuin isäkuukausi, kuten siitä jutusta hyvin selviää. "Noin 6 kuukauden (158 arkipäivää) mittaisen vanhempainvapaan voi pitää kumpi tahansa vanhemmista" "Avioeron todennäköisyys laskee, jos isä pitää vanhempainvapaata."
- Asiasta.huvittunut
kaksi viikkoa? kirjoitti:
Vanhempainvapaa on eri asia kuin isäkuukausi, kuten siitä jutusta hyvin selviää. "Noin 6 kuukauden (158 arkipäivää) mittaisen vanhempainvapaan voi pitää kumpi tahansa vanhemmista" "Avioeron todennäköisyys laskee, jos isä pitää vanhempainvapaata."
No sitten ymmärrän, miksi miehet ei ole tuohon halukkaita. Kaksi viikkoa olisi vielä kohtuullinen aika. 6 kuukautta jonkun rääkyvän räkäpään kanssa on yksinkertaisesti aivan liian suuri uhraus.
Puolen vuoden sapattihan haittaisi uraakin kohtuuttomasti. - osa miehistä ei
Asiasta.huvittunut kirjoitti:
Minusta tuntuu, että toisin ajattelevia miehiä on paljon. Kokisin jopa olevani miesten vähemmistössä tässä asiassa. Mutta suuri osa heistäkin, jotka ajattelevat eri tavalla kuin minä, epäonnistuu liitoissaan. Ei käy järkeen.
pidä vanhempainvapaata.
http://www.tasa-arvoklinikka.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=159&Itemid=150
Nykyisin joka kymmenes isä käyttää oikeuttaan vanhempainvapaaseen.
Stakesin erikoistutkijan Johanna Lammi-Taskulan väitöstutkimuksen mukaan vanhempainvapaata pitävät isät osallistuvat myöhemminkin muita enemmän lastenhoitoon ja kotitöihin. - valinta.
Asiasta.huvittunut kirjoitti:
No sitten ymmärrän, miksi miehet ei ole tuohon halukkaita. Kaksi viikkoa olisi vielä kohtuullinen aika. 6 kuukautta jonkun rääkyvän räkäpään kanssa on yksinkertaisesti aivan liian suuri uhraus.
Puolen vuoden sapattihan haittaisi uraakin kohtuuttomasti."Masennus ja syrjäytyminen uhkaavat eron jälkeen enemmän miehiä, kun taas naiset pääsevät nopeammin takaisin jaloilleen."
- Asiasta.huvittunut
osa miehistä ei kirjoitti:
pidä vanhempainvapaata.
http://www.tasa-arvoklinikka.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=159&Itemid=150
Nykyisin joka kymmenes isä käyttää oikeuttaan vanhempainvapaaseen.
Stakesin erikoistutkijan Johanna Lammi-Taskulan väitöstutkimuksen mukaan vanhempainvapaata pitävät isät osallistuvat myöhemminkin muita enemmän lastenhoitoon ja kotitöihin.Tuo on sentään lohduttavaa luettavaa. Suurimmalla osalla miehistä sentään on järki päässä.
Käsittämätöntä, että jotkut pitävät hyvänä asiana sitä, että kotona lapsen kanssa on isä eikä äiti. On jo lapsenkin etu, että äiti jää kotiin. Miten sujuu imetys, jos äiti käy töissä? Joku tuttipullo on täysin eri asia kuin rintaruokinta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2011631
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?581061Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän140964- 85922
- 61916
Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11810Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t268795Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75765Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk61732Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä342731