Hellyyden tarve

heltynyt

Minkälainen tarve miehellä on hellyyteen? Miten te käsitätte hellyyden?

Olen aina aikaisemmin ihmetellyt miesten tarvetta pään silittämiseen ja hellyyteen, mutta en enää.

Elin kuusi vuotta suhteessa, jossa torjuin miehen osoittaman hellyyden, koska silittäminen kutitti, kasvojen hellä koskettaminen tuntui epämiellyttävältä ja hellät sanat vetivät minut muuten vain kuoreen. Ymmärrettävästi mies vuosien myötä lakkasi yrittämästä osoittaa hellyyttä minulle. En tainnut minäkään olla kovin taitava osoittamaan hellyyttä.

Nyt vuosi eron jälkeen olen ruvennut paljon kaipaamaan uusia asioita, joita en osannut suhteessa ollessa pyytää. Kaipaan miestä vaan istumaan viereen ja olemaan kanssani jonkin aikaa hiljaa. Kaipaan läsnäoloa, ilman tv:tä, mitään. Kaipaan hidasta yhteistä olemista, tilaa ajatella mitä haluaa, sellaista sanatonta ymmärtämistä toisen läsnäoloon.

En ihan tajua, miksi tällaista kaipaan. Kaipaan myös todella paljon hiusten silittämistä, voisin kuvitella nauttivani siitä todella paljon ja pitkään ja nukahtaa siihen.

Aikaisemmin se olin minä, joka halusi seksiäkin ilman hellyyttä ja ex-mieheni ei koskaan pystynyt siihen. Nyt minä toivoisin ehkä vain ystävyyssuhteen, silittelyä, vierellä olemista ilman erotiikkaa. En oikein tajua, jotain on muuttumassa ja minä en seuraa mitä se on.

22

2467

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voisi kutsua

henkiseksi kasvuksi. Kai?

• heltynyt

..niin olisi. Jotenkin aikaisemmin pidin sitä jollakin tapaa hienona asiana, että olin niin kova ja epäherkkä enkä tarvinnut toista "säälimään" itseäni eli kokemaan helliä tunteita. Nyt lähinnä näen, että pelkäsin näitä tarpeitani, koska tässä on ollut välissä aika, jolloin oikeasti koskettava läheisyys on systemaattisesti ajanut minut itkemään ja kokemaan vaikeaa henkistä kipua. Se on todella outoa, miten ihmisten henkinen läheisyys vääntää itseä jotenkin aidommaksi ja sallii inhimillisyyden nousta pintaan.

• Kirjoitti tänne
        heltynyt kirjoitti:

..niin olisi. Jotenkin aikaisemmin pidin sitä jollakin tapaa hienona asiana, että olin niin kova ja epäherkkä enkä tarvinnut toista "säälimään" itseäni eli kokemaan helliä tunteita. Nyt lähinnä näen, että pelkäsin näitä tarpeitani, koska tässä on ollut välissä aika, jolloin oikeasti koskettava läheisyys on systemaattisesti ajanut minut itkemään ja kokemaan vaikeaa henkistä kipua. Se on todella outoa, miten ihmisten henkinen läheisyys vääntää itseä jotenkin aidommaksi ja sallii inhimillisyyden nousta pintaan.

ne "äijät" mitä tahansa, niin keskenkasvuisia kakaroita ne vielä on. Ei ole vielä oppinut, mikä on arvokasta ja mikä ei. Sinä näytät olevan oppinut.

Itse en miehenä ainakaan enää kaipaa moniakaan asioita parisuhteessa. Läheisyys, hellyys ja ymmärrys on ne asiat, miksi voisin vielä kerran harkita parisuhdetta. Ne on kuitenkin jotain, mitkä antaa kummallekin osapuolelle. Ne antaa ottamatta, jos niitä osaa arvostaa.

• Näille kyl tekis hyvää koskea muutakin kuin tikkuista sahatavaraa... aihe uppoaa sisuskaluihin kyllä turhankin syvälle. Taidan vaieta.

• heltynyt

Eiköhän sinunkin käsiesi lähelle löydy hyvä naisen iho kosketettavaksi.

Minä uskon kyllä miehen löytyvän, ajan kanssa. Ei sitä oikeasti edes tiedä, mitä etsii ennen kuin suhde vain onnistuu ja tapahtuu.

• miehet on koneita

Miehelle hellyys on sitä, että nainen ei anna ellei edes hiukan silittele. Ei miehet mitään hellyyttä kaipaa, siitähän suurin osa parisuhteiden ongelmista juuri johtuu!

• heltynyt

Meillä se oli kyllä toisin päin. Mies halusi avoimesti hellyyttä, minä taas vaivaannuin siitä seksissäkin ja pidin sitä lääppimisenä. Kevyt kosketus todella kutitti ja en pitänyt siitä ollenkaan, mitä mieheni ei vuosienkaan myötä suostunut uskomaan.

Minulla oli sittemmin suhde, jossa oli tällaista seksiä paljon, suoraa, ei kovin hellää, jopa voisi sanoa tunteetonta. Siitä jäi paha olo, ymmärtääkseni sekava olo myös miehelle. Opin suhteessa, että minä kaipaan kuitnkin enemmän läsnäoloa kuin seksiä, seksi ilman läsnäoloa repii jotenkin psyykkisesti hajalle.

• höpö..

kyllä se sinäkin pentu vielä mieheksi kasvettuasi noista kliseistä pääset eroon.

• heltynyt
        höpö.. kirjoitti:

kyllä se sinäkin pentu vielä mieheksi kasvettuasi noista kliseistä pääset eroon.

Ei kannata puhua kaikkien miesten puolesta. Minä olen jo tavannut monta ehkä miehille hyvinkin riippumatonta näyttelevää miestä, jotka ovat todella hellyydenkipeitä ja osaavat sekä uskaltavat naiselle (minulle) tämän näyttää. Kun on mahdollisuus saada toiselta lämpöä ja välinpitoa ilman että menettää tunteen omasta pärjäävyydestään, on hölmöä torjua tällaista aidosti vahvistavaa voimaa.

Ehkäpä osa miehistä ja naisistakin pelkää hellyyttä siksi, että eivät osaa yhdistää siihen itsensä kokemista kyvykkääksi, pärjääväksi, suoraselkäiseksi ihmiseksi.

Tämä onkin taito, jota kannattaa harjoittaa. Eli nähdä itsensä -ja toiset ihmiset- sympaattisina, vaikkakin lujina ja kykenevinä ihmisinä.

• Mika0800

Tottakai miehet haluavat myös paljon hellyyttä ja rakkautta.

Jos jostain löytyis pohjattoman hellyydenjanoinen lapseton nainen, niin sellaisen ottaisin vaimokseni heti, jos vaan olisi tilaisuus.

Jos nyt joku tällainen nainen tätä lukee niin soita ja tutustu, nro löytyy 2 klikkauksen takaa, ilmainen takaisinsoitto.

Ja jos tyttökaverisi on tuollainen edelläkuvatun kaltainen sinkkutyttö, niin sinulle löytöpalkkio, jos houkuttelet sen tyttökaverisi mun kanssa treffeille.

• jotain..

henkistä epätasapainoa, tai sitten on vaan flunssaa puskemassa päälle.

Kyllä sinä siitä kohta toivut ja olet taas oma itsesi.

• me ollaan joten sukiminen on meillä kaikilla verissä . Ehkä tollainen silittely, rapsuttelu ja vastaava on enemmänkin miehen naiselle tekemää toimintaa kuin toisinpäin, ainakin meillä se on silleen. Jotenkin se on iskostunut sukupuolirooleihin että nainen on kainalossa siliteltävä ja rapsuteltava eikä toisinpäin.

Toisaalta mun kuukausihuollonkin voi kait laskea jonkun sortin hellyydeksi vaikka se ei välillä siltä tunnukkaan, se nimittäin käsittää karvojen nyppimistä, mahdollisten näppylöiden puristelua ja kynsien leikkailua. Toisaalta eihän sitä pakko ois tolleen tehdä mut musta on mukavaa olla nyplättävä ja kaippa se on muijastakin mukava nypläillä.

• heltynyt

Tätä olen miettinyt paljon, miten miestä koskettaa niin, että hän saa pitää miehisyydestään kiinni, mutta kuitenkin että kosketuksesta välittyy hellyys.

Miehiä on varmasti erilaisia, toiset sallivat ja hyväksyvät hellän koskemisen, toiset vierastavat sitä. Viimeisessä suhteessa huomasin, että mies piti juuri sellaisesta kosketuksesta, mitä minä kaipasin edellisessä suhteessa eli voimakkaasta, lujasta, melkein satuttavasta. Omasta kokemuksestani opetin miestä nauttimaan hellemmästäkin kosketuksesta. Hän kääntyi siitä aina pois, mutta otin aiheen esille ja mietin paljon sitä omaa tunnettani, kun hellä kosketus vaivaannutti ja kutitti. Koskin sitten kasvojakin isommalta alueelta ja varovaisesti jopa painoin ja huomasin, että mies salli silloin kasvojen ja hiusten koskettamisen.

Kaikkea sitä voi oppiakin.. Itse olen kyllä nyt tajunnut, miten paljon se on pois, jos ei tunnista ja osaa vastata omiin hellyyden tarpeisiin. En enää usko, että on ihmistä, joka ei nauti hellyydestä, kyse on vaan tavoista ja taidoista sitä antaa.

Musta toi kuukausihuolto kuulostaa kivalta. Eiköhän se ole tosiaan inhimillistä, että ihon koskettaminen tuntuu hyvältä. Varsinkin oman naisen/miehen taholta.

• >Kaipaan hidasta yhteistä olemista, tilaa ajatella mitä haluaa, sellaista sanatonta ymmärtämistä toisen läsnäoloon.

Tätähän mä oon toitottanu, muttaku ei ristus tajuta -keskustele sitä ja keskustele tätä.

• Asiasta.huvittunut

Huomaan, että aloitustasi ei ole juurikaan (asiallisesti) kommentoitu, vaikka aloituksesi on huolella valmisteltu ja mielestäni muutenkin hyvä ja kiinnostava. Kertonee jo itsessään jotain siitä, että aihe on hankala (tämäkin vastaukseni tulee olemaan käytännössä hyödytön).

Mielestäni hellyys on jonkinlaista sanatonta viestintää, jolla kerrotaan asioita ja tunteita, jotka ovat liian vaikeita tai suuria sanoja varten. Yleensä hellyydeksi käsitetään koskettaminen, mutta mielestäni siihen kuuluvat ehdottomasti myös ilmeet ja eleet, äänenpainot ja katseet. Näiden osalta yleensä kumpikin osoittaa hellyyttä yhtä paljon.

Mitä tulee koskettamiseen, yleensä on varmaankin niin, että juuri mies silittää naista. Ainakin näin on ollut aina omalla kohdallani. Nähdäkseni kyseessä on kuitenkin aina kaksisuuntainen tie: ei voi koskettaa tulematta kosketetuksi. Myös paijaaja itse saa jotakin, paijaavathan ihmiset lemmikkejäänkin, eikä se ole kovinkaan vastavuoroista. En niinkään välitä olla paijattavana, mutta kosketan itse mieluusti.

Mies on ehkä luonnostaan aktiivisempi osapuoli ja haluaa olla tekijä eikä hellyyden kohde. Miehelle on varmasti tärkeämpää, että nainen osoittaa pitävänsä miehen kosketuksesta ja arvostavansa miehen eleitä. Jos nainen hyväksyy kosketuksen, on se ikään kuin jonkinlainen osoitus siitä, että miehen sanaton viesti välittämisestä on mennyt perille.

• vänkyrä-nainen

vaikea aihehan tuo on. En minä ainakaan tuon paremmin olisi osannut vastata. Ja nimenomaan just näin: "Mielestäni hellyys on jonkinlaista sanatonta viestintää, jolla kerrotaan asioita ja tunteita, jotka ovat liian vaikeita tai suuria sanoja varten. Yleensä hellyydeksi käsitetään koskettaminen, mutta mielestäni siihen kuuluvat ehdottomasti myös ilmeet ja eleet, äänenpainot ja katseet."

Kai kaikki ainakin joskus kaipaa hellyyttä, uskoisin. Toisille voi olla silti vaikeaa ottaa sitä vastaan. Itse mä ainakin oon semmonen koskettelija ja hiplailija et se tulee multa usein ihan luonnostaan silloin jos toisesta pidän. olkoon sitten ihminen tai eläin.

• sanattomuus...

mä olin ihan vaikuttunut tästä "hellyys on jonkinlaista sanatonta viestintää, jolla kerrotaan asioita ja tunteita, jotka ovat liian vaikeita tai suuria sanoja varten"

Mä olen kipuillut suhteessani erääseen mukavaan mieheen juuri siinä että kun mä en kuule mitään sanoja!!! Mä olen nainen joka tarvii myös verbaalista kommunikointia. Ei pelkillä kosketuksilla suhde toimi. Olo on vähän... ihan kuin mä en nyt oliskaan kovin tärkeä sille toiselle... :(

Ymmärrän se toki että on asioita ja tunteita joilla ei ehkä vielä ole nimiä, ja varsinkaan että niitä asioita ja tunteita ei uskalla vielä sanoa ääneen.

Mutta edes jotain olis kiva kuulla.. muuten tulkitsen olevani vain viihdyke, paremman puutteessa mukava rapsuttelun kohde, seksinnälän tyydyttämisen väline. Ei muuta.

• vili

ihan ok kun on seurustellu...tai no väkisten läheisyys jutut on silloinkin mennyt. inhoan sitä jos joku koskee. parisuhteessa tuonlaisia hommia satoja...ne on tehtävä jos meinaa pitää muijan tyytyväisenä. ne menee, kun ymmärtää kuinka helpon aseman pienellä hampaan puremisella itselleen saa.

• niinpä niin

"helpon aseman pienellä hampaanpuremisella"

Jos toisesta tykkää oikeesti niin se hampaidenpureminen vaihtuu tosi nopeesti fiilikseksi että hei, tälleenhän onkin mukaa tehdä.

Totta on se että parisuhteessa pitää tehdä joskus jotain mikä ei itsestä tunnu ehkä ihan luontevalta tai mukavalta. Mutta juju onkin siinä että parisuhteessa pitää osata tehdä sille toiselle hyvä mieli. Ja mielellään ihan rehellisin ja vilpittömin mielin. Ei tyyliin vaihtokaupalla "kun mä teen näin sille niin se sit tekee mulle"

• vili
        niinpä niin kirjoitti:

"helpon aseman pienellä hampaanpuremisella"

Jos toisesta tykkää oikeesti niin se hampaidenpureminen vaihtuu tosi nopeesti fiilikseksi että hei, tälleenhän onkin mukaa tehdä.

Totta on se että parisuhteessa pitää tehdä joskus jotain mikä ei itsestä tunnu ehkä ihan luontevalta tai mukavalta. Mutta juju onkin siinä että parisuhteessa pitää osata tehdä sille toiselle hyvä mieli. Ja mielellään ihan rehellisin ja vilpittömin mielin. Ei tyyliin vaihtokaupalla "kun mä teen näin sille niin se sit tekee mulle"

"kun mä teen näin sille niin se sit tekee mulle"...kyllä se vaan näin toimii. homma pysyy tasapuolisena ja tasa-arvoisena. muuten joku joutuu aina nöyrtymään

• nöyrtyä
        vili kirjoitti:

"kun mä teen näin sille niin se sit tekee mulle"...kyllä se vaan näin toimii. homma pysyy tasapuolisena ja tasa-arvoisena. muuten joku joutuu aina nöyrtymään

mut voi ajatella toista. Ja jos toisest tykkää ni itsestäänselvästi ajattelee toista.

• Aurinko79-

Mulle hellyydellä on hyvinkin suuri osa arkipäivässä, kosketus merkitsee paljon. Mä osotan aika varauksetta hellyyttä läheisilleni, lemmikeille jne. sekä teoin että sanoin. En mä nyt ystäviäni ole koko ajan hiplaamassa mutta oon kova halimaan esim tavattaessa.

Oman miehen osoittama hellyys on tietty sitä kaikista ihaninta. Siinä on jotain syvää sanatonta välittämistä, mitä ei vaan pysty selittämään. Mun mielestä mikään ei voita sitä tunnetta, kun saa käpertyä oman kullan kainaloon ja tuntea silitykset ja hellittelyt. Yks vaikeimmista asioista eroni jälkeen mulle oli oppia olemaan ilman miehen osoittamaa jokapäiväistä hellyyttä. Päivästä tuntuu puuttuvan jotain oleellisen tärkeää...

Mun kokemuksen mukaan miehetkin kaipaa sitä hellyyttä, vaikka ovatkin usein se aktiivisempi osapuoli hellimisessä. Hellyys ei voi koskaan olla yksipuolista vaan se vaatii sitä, että kummatkin ovat mukana siinä omalla panostuksellaan, jotta se toimii kuten sen pitää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      101
      1021
    2. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      57
      969
    3. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      61
      820
    4. Miehen ja naisen ystävyys

Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa
      Ikävä
      142
      774
    5. Pidätkö itseäsi varattuna

Kaivatullesi?
      Ikävä
      65
      685
    6. 78
      541
    7. Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta

ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto
      Pyhäjärvi
      89
      538
    8. Naisten top-5 red flagit

1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel
      Ikävä
      101
      532
    9. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      39
      518
    10. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      40
      516
    Aihe