On ilmeisesti nykyajan karavaanarihenkeä, että puheenjohtaja muita uhkailemalla pakottaa hallituksen jäseniä ja muita jäseniä omien näkökohtiensa ja päätöksiensä taakse. Ei saa keskustella yhdsityksen lopettamisesta ja uuden perustamisesta, vaikka alueellakin sitä halutaan. Onko oikein, että pakotetaan olemaan jäsen vaikka parempia etuja saisi perustamalla Pirkanmaalle kaksi alueen toimintaan keskittyvää uutta yhdistystä, kun ei muuta toimintaa kuitenkaan ole. Olen varma että tulijoita olisi ja nimenomaan alueet hyötyisivät, olisi talkoolaisia enemmän, nyt menee aika vaan puheenjohtajan pöyhkeitten suunnitelmien tekemiseen koko hallitukselta. Päätöksiä muutellaan hallituksessa miten sattuu, ei olla yhtään jäsenistön tarpeista tietoisia eikä kiinnostuneita muuta kuin pidetään kulissia pystyssä että on muka kivaa ja kaikki kavereita ja caravanhenkisiä.
Outoa menoa Pirkanmaalla
30
1883
Vastaukset
- leviää
Yhdistystoimintaa parhaimmillaan!
Vastasin jo tuohon alkuperäiseen mutta tämä näkökohta jäi huomiotta. Yhdistys toimii juuri niin hyvin tai huonosti kuin jäsenistö haluaa. Hallitus ja muu johto on aina vastuussa jäsenistön enemmistölle (lue: kokouksissa käyvän jäsenistön). Yleensä kerran vuodessa on jokaisen johtohenkilön vakanssi punnittavana, jos jatko tulee niin enemmistö paikalla olijoista on kannattanut ja demokratia on toiminut.
Jos et käy tai jos ette käy valintatilaisuuksissa olette muodollisesti valituskiellossa seuraavaan kokoukseen jossa taas voitte tuoda asianne esille. Demokratiassa enemmistö päättää, joskus jonkun kannalta väärin, sitähän demokratia on. Tämä on asia joka pitää niellä kiukuttelematta, demokratia on kuitenkin tähän mennessä paras järjestelmä mitä on pystytty kehittelemään. Kiitos siitä kuuluu joko Kreikkalaisille tai Roomalaisille, hieman on tuo historia hakusassa.
Kukaan ei voi estää ketään puhumasta laillisesta asiasta. Onko pakko kutsua neuvotteluun henkilö jonka mielipide ei kiinnosta. En myöskään ymmärrä millainen uhkaus voisi estää keskustelun, vai uhkaako hakata vaimosi tai polttaa töllisi? Jos näin on on poliisi oikea paikka tehdä ilmoitus.
Jos pj ja muu hallitus on syvältä niin vaihtakaa seuraavassa kokouksessa missä johto on vaihdolla. Tuskin missään yhdistyksessä ketään on valittu koko iäksi kuten kuninkaat ja keisarit jotka yleensä taitavat syntyä virkaansa. Minä en tiedä moisia puheenjohtajia yhtäkään, jos tiedät niin kerro.
Hallituksen tehtävänähän on muokata ehdotuksista käypiä päätöksiä, ei siinä mitään outoa ole. Itsehän te jäseninä olette hallituksenne valinneet joten syylliset löytyvät lähempää kuin osaat arvatakaan.
Parempi kuin yleinen valitus olisi esittää joku päätös, miten asiaa on tuotu esille ja millainen päätös syntyi. Millainen ryhmä oli esiin tuojana ja onko päätöstä perusteltu ja millaisin perustein. Kaikki on "jaskaa" ei oikein vakuuta valituksen aiheena.- tiedänkin sinut...
ja tunnen sinut. Eikö olisi syytä tällainen provoilu jättää ja itse ryhdistäytyä?
Ymmärrän myös pyrkimyksesi. Miksi et järjestänyt itsellesi junttaa, jolla olisit voinut edetä tavoitteeseesi? tiedänkin sinut... kirjoitti:
ja tunnen sinut. Eikö olisi syytä tällainen provoilu jättää ja itse ryhdistäytyä?
Ymmärrän myös pyrkimyksesi. Miksi et järjestänyt itsellesi junttaa, jolla olisit voinut edetä tavoitteeseesi?Provoilija on aloittaja jos joku, en minä. Minun pyrkimykseni on selvittää miten on meneteltävä jos yhdistystoiminnassa on huomauttamista.
Jos taas tarkoitit vastata aloittajalle on kirjoituksesi väärän viestin perässä ja siitä puuttuu selvä osoite siitä kenelle haluat tuon kommenttisi osoittaa.
Tässä taas yksi hiton hyvä syy rekisteröityjen nimimerkkien käyttöön. Niillä voidaan kiistattomasti osoittaa kenelle haluat ja mitä sanoa.- vauhdissa
karva.naamari kirjoitti:
Provoilija on aloittaja jos joku, en minä. Minun pyrkimykseni on selvittää miten on meneteltävä jos yhdistystoiminnassa on huomauttamista.
Jos taas tarkoitit vastata aloittajalle on kirjoituksesi väärän viestin perässä ja siitä puuttuu selvä osoite siitä kenelle haluat tuon kommenttisi osoittaa.
Tässä taas yksi hiton hyvä syy rekisteröityjen nimimerkkien käyttöön. Niillä voidaan kiistattomasti osoittaa kenelle haluat ja mitä sanoa.Työnnä se sun rekisteröitymisesi tiedät kyllä minne.
- tuon sukkahousupellen
vauhdissa kirjoitti:
Työnnä se sun rekisteröitymisesi tiedät kyllä minne.
jaarittelu.
On lapsellista jeesustelua tuon ikäisen äijän puhua jotakin demokratiasta, käy joskus vaikka Marttojen kokouksessa, niin saat jonkinmoista tajua kaaliisi, miten päätökset syntyvät.
Yksi voimakastahtoinen ja kovaääninen psykopaatti ja napoleon-kompleksinen jäärä saa tahtonsa lävitse, kun kukaan älykäs ei viitsi kinata tuon pölvästin kanssa, asia tässä maailmankaikkeudessa ei ole sen arvoinen,
ei ruutia harakoille tai helmiä sioille.
Yksinkertaisinta on kerätä joukko samoin ajattelevia ja perustaa oma yhdistys, toimia avoimesti ja jäseniä kuunnellen, yleiskokouksen asialistaa voi käydä läpi pitkin vuotta nuotiolla ja saunassa, koska tärkeintähän on toteuttaa kokouksissa jäsenistön tahto, ei tule hallituksen esitykset yllätyksenä kenellekään ja kaikki ovat voineet vaikuttaa asioihin omilla mielipiteillään.
Nyt aletaan lähestyä pikkuhiljaa demokratiaa, mikä tarkoittaa yhteisistä asioista yhdessä päättämistä.
Edustuksellinen demokratia on kokonaan eri juttu, siitä voi lukea vaikka wikipediasta. - höh
tuon sukkahousupellen kirjoitti:
jaarittelu.
On lapsellista jeesustelua tuon ikäisen äijän puhua jotakin demokratiasta, käy joskus vaikka Marttojen kokouksessa, niin saat jonkinmoista tajua kaaliisi, miten päätökset syntyvät.
Yksi voimakastahtoinen ja kovaääninen psykopaatti ja napoleon-kompleksinen jäärä saa tahtonsa lävitse, kun kukaan älykäs ei viitsi kinata tuon pölvästin kanssa, asia tässä maailmankaikkeudessa ei ole sen arvoinen,
Yksinkertaisinta on kerätä joukko samoin ajattelevia ja perustaa oma yhdistys, toimia avoimesti ja jäseniä kuunnellen, yleiskokouksen asialistaa voi käydä läpi pitkin vuotta nuotiolla ja saunassa, koska tärkeintähän on toteuttaa kokouksissa jäsenistön tahto, ei tule hallituksen esitykset yllätyksenä kenellekään ja kaikki ovat voineet vaikuttaa asioihin omilla mielipiteillään.
Nyt aletaan lähestyä pikkuhiljaa demokratiaa, mikä tarkoittaa yhteisistä asioista yhdessä päättämistä.
Edustuksellinen demokratia on kokonaan eri juttu, siitä voi lukea vaikka wikipediasta.Yhdistyksissä on johtohenkilöt juuri sellaiset mitkä ansaitsettekin. Valinta on ollut teidän.
"Tarttis tehrä jotain" sanoi ex-presidentti aikoinaan. Sama meininki on teilläkin. Mitään uutta ei tapahdu jos kukaan ei ala toimimaan. Toimen tekijöitä se vain vaatii, lampaat seuraavat perässä määkien. - viesti..
karva.naamari kirjoitti:
Provoilija on aloittaja jos joku, en minä. Minun pyrkimykseni on selvittää miten on meneteltävä jos yhdistystoiminnassa on huomauttamista.
Tässä taas yksi hiton hyvä syy rekisteröityjen nimimerkkien käyttöön. Niillä voidaan kiistattomasti osoittaa kenelle haluat ja mitä sanoa.oli nimenomaan aloittajalle. Siis tunnistettu on.
tuon sukkahousupellen kirjoitti:
jaarittelu.
Edustuksellinen demokratia on kokonaan eri juttu, siitä voi lukea vaikka wikipediasta.Oikeastaan olen asiasta jo kaiken sanonut mutta kun tuo ymmärrys ei taida kaikilla toimia niin kuin ajattelin eli pitää hieman selventää:
Niin martoissa kuin muissakin yhdistyksissä jäsenet valitsevat suoraan kokouksissaan hallituksen ja muut toimi- ja luottamushenkilönsä. En tiedä yhtään yhdistystä jossa muutoin toimittaisiin.
Näin ollen jäsenet saavat itseään syyttää jos ovat väärät henkilöt valinneet. Napoilla ja psykopaateilla on valinnoissa tasan sama äänimäärä kuin sinulla ja muilla älykkäillä.
Uuden yhdistyksen perustaminen ei kovin vaikeaa liene, en tosin vielä ole itse yrittänyt. Minulle on aina kelvanneet vanhat olemassa olevat. Sen sijaan olen muutamissa hallituksissa istunut, en tosin karavaanareiden.
Kokoukset voidaan pitää vaikka nuotiolla mutta kokouksista pitää olla pöytäkirjat ja pöytäkirjoihin merkityillä asioilla on virallinen merkitys. Se jos sovitaan saunan lauteilla tai siellä nuotiolla ilman virallista kokousta koskee vain sopijoita ja niitä jotka ideaansa kannattavat. Kokoukset tulee myös kutsua kokoon yhdistyksen sääntöjen mukaan, muutoin ne eivät ole päätösvaltaisia.- ymmärrys
karva.naamari kirjoitti:
Oikeastaan olen asiasta jo kaiken sanonut mutta kun tuo ymmärrys ei taida kaikilla toimia niin kuin ajattelin eli pitää hieman selventää:
Niin martoissa kuin muissakin yhdistyksissä jäsenet valitsevat suoraan kokouksissaan hallituksen ja muut toimi- ja luottamushenkilönsä. En tiedä yhtään yhdistystä jossa muutoin toimittaisiin.
Näin ollen jäsenet saavat itseään syyttää jos ovat väärät henkilöt valinneet. Napoilla ja psykopaateilla on valinnoissa tasan sama äänimäärä kuin sinulla ja muilla älykkäillä.
Uuden yhdistyksen perustaminen ei kovin vaikeaa liene, en tosin vielä ole itse yrittänyt. Minulle on aina kelvanneet vanhat olemassa olevat. Sen sijaan olen muutamissa hallituksissa istunut, en tosin karavaanareiden.
Kokoukset voidaan pitää vaikka nuotiolla mutta kokouksista pitää olla pöytäkirjat ja pöytäkirjoihin merkityillä asioilla on virallinen merkitys. Se jos sovitaan saunan lauteilla tai siellä nuotiolla ilman virallista kokousta koskee vain sopijoita ja niitä jotka ideaansa kannattavat. Kokoukset tulee myös kutsua kokoon yhdistyksen sääntöjen mukaan, muutoin ne eivät ole päätösvaltaisia.ei riitä muuhun,kuin naapureitten vakoilimiseen sukkahousut kireellä kurkun ympärillä. on sen itse tunnustanut.Pervo perkele!
- höh
Sinä ja kaksi (2) samanmielistä pystytte perustamaan yhdistyksen keneltäkään lupaa kysymättä. Sitten jäseniä keräämään.
- kanssa oikeesti
Naimisissa,vai muutenko vaan persettä nuoleskelet?
- höh
kanssa oikeesti kirjoitti:
Siinäpä oiva miettimisen aihe seuraavaksi.
kanssa oikeesti kirjoitti:
On vielä riittänyt paperia (WC) ja pidesuihkukin on, ei ole tarvinnut kenenkään nuolla. Sinun tavoistasi en mene takuuseen.
Kuitenkin olet huomannut täällä olevan muitakin hieman viksumpia kuin sinä, ihmisiä jotka pystyvät ajattelemaan eivätkä vain jatka samaa loan heittoa jota sinä harrastat.
Toivon sinunkin vielä huomaavan, ettei moisella melskaamisella saada minkäänlaisia tuloksia aikaan. Ei taida edes omaa stressiäsi lieventää siitä päätellen, että tyyli säilyy yhtä epätoivoisena. Koetapa joskus miltä oikea uusi ajatus tuntuu, voin luvata ettei se kovasti satu.
Et sitten kiusallakaan lausunut mitään todellista varsinaisesta aiheesta?- vilpittömästi
karva.naamari kirjoitti:
On vielä riittänyt paperia (WC) ja pidesuihkukin on, ei ole tarvinnut kenenkään nuolla. Sinun tavoistasi en mene takuuseen.
Kuitenkin olet huomannut täällä olevan muitakin hieman viksumpia kuin sinä, ihmisiä jotka pystyvät ajattelemaan eivätkä vain jatka samaa loan heittoa jota sinä harrastat.
Toivon sinunkin vielä huomaavan, ettei moisella melskaamisella saada minkäänlaisia tuloksia aikaan. Ei taida edes omaa stressiäsi lieventää siitä päätellen, että tyyli säilyy yhtä epätoivoisena. Koetapa joskus miltä oikea uusi ajatus tuntuu, voin luvata ettei se kovasti satu.
Et sitten kiusallakaan lausunut mitään todellista varsinaisesta aiheesta?olet sinä,jolla ei yhtään kertaa ole ollut ainoatakaan omaa ajatusta tällä palstalla,olet sinä ja höh.mutta nuolkaa niitä aukkoja,jota ootte haLnneet!
- kikkareet
höh kirjoitti:
Siinäpä oiva miettimisen aihe seuraavaksi.
ja kaikki
- höh
kikkareet kirjoitti:
ja kaikki
Ei maksa vaivaa jatkaa tyhjän jauhamista kanssasi.
vilpittömästi kirjoitti:
olet sinä,jolla ei yhtään kertaa ole ollut ainoatakaan omaa ajatusta tällä palstalla,olet sinä ja höh.mutta nuolkaa niitä aukkoja,jota ootte haLnneet!
Veikkaan, että minun ja "höh"in kirjoituksissa on oikeita ajatuksia ja asioita. Ainakin jos vertaa sinun hölmöilyysi. Viimeksi olen nuollut jätskiä.
- tiedätkö nyt ihan
tarkkaan mitä tapahtuu yhdistyksen varallisuudelle jos se lopetetaan.
- j.talka
on jo männikössä ja kyllä siihen rahaa löytyy aina. On vaan mitta tullut täyteen pj-saneluun, on varmaan monella muullakin,kun vaan lehdessä rehennellään ja höpötetään hengestä ja käytännössä katsotaan siinä kohtaa vinoon kun vähän sanotaan poikkipuolista. Olen monen puolesta liikkeellä!
- asian ytimessä
j.talka kirjoitti:
on jo männikössä ja kyllä siihen rahaa löytyy aina. On vaan mitta tullut täyteen pj-saneluun, on varmaan monella muullakin,kun vaan lehdessä rehennellään ja höpötetään hengestä ja käytännössä katsotaan siinä kohtaa vinoon kun vähän sanotaan poikkipuolista. Olen monen puolesta liikkeellä!
Sanokoot vanhat järjestöjyrät mitä tahansa.
Onnittelut rohkeudestasi ottaa kipeät asiat
esiin. - jotakuta
j.talka kirjoitti:
lehtikirjoituksessa vai?
- päättele itse
jotakuta kirjoitti:
lehtikirjoituksessa vai?
lueskele yhdistyksen parin viime vuoden lehdistä kirjoitukset ja päättele itse.
Kuinka niillä rakennetaan yhdistystä? Mitä niillä haetaan? Vetoa lyödään ja ihmetellään ja annetaan ymmärtää, mutta mutta...
Lehdessä kerrottiin, että pirkanmaalta oli ehdokas liittohallitusvaalissa toissa syksynä, ehdokas vieläpä kovalla ryminällä.
Vaalin tulosta ei kuitenkaan koskaan kerrottu. Voisin lainata lehden kirjoitusta ja kysyä: miksiköhän ei?
- onnea matkaan
Yhdistyksen riidoista rapa roiskuu jo kauas. Valitettavasti.
Toivotan teille onnea uuden yhdistyksen perustamiseen, mikäli ette saa muuten asioita kuntoon. - sivusta katsoja
Eikös tämä juttu ole ihan Pirkanmaalaisten omaa juttua eikä soveliasta tälläiselle avoimelle palstalle. Jotenkin olet raukkamaisen tuntuinen, kun huutelet täällä nimettömänä, etkä hoida asioita kasvotusten siellä missä kuuluukin. Varmaankaan asiat ei tällä palstalla tule hoidettua kuntoon.
- hihhuli
Molemmilla alueilla suht usein vierailevana olen aistinut suuren yhdistyksen ongelmia. Pirkanmaan kokoisella alueella on 4000 jäsentä omaava yhdistys, jolla on Teiskossa ja Virroilla omat alueet. Kokonaisuuden kasassa pitäminen on vaikeaa. Uuden yhdistyksen perustaminen Virroille voisi helpottaa monia paineita ajan myötä.
- nimimerkki
Tai oikea nimi ja osoite
- Virroilla oleva
hihhuli kirjoitti:
Molemmilla alueilla suht usein vierailevana olen aistinut suuren yhdistyksen ongelmia. Pirkanmaan kokoisella alueella on 4000 jäsentä omaava yhdistys, jolla on Teiskossa ja Virroilla omat alueet. Kokonaisuuden kasassa pitäminen on vaikeaa. Uuden yhdistyksen perustaminen Virroille voisi helpottaa monia paineita ajan myötä.
alue jo suljettu kun merkki on pressulla peitettynä vai odotteleeko se vain uuden yhdistyksen järjestäytymistä?
- mutta...
nimimerkki kirjoitti:
Tai oikea nimi ja osoite
Eikös tämä palsta ole juuri tarkoitettu nimimerkillä kirjoitteleville ja siksi kritisoin kirjoittajaa, että on valinnut tämän keskustelupalstan arvostellessaan tunnistettavia henkilöitä. Olisi reilumpaa keskustella esim. sfc:n omalla sivuilla, joissa kirjoitetaan reilusti omalla nimellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 894240
Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1032393Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?352389Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell972144Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281917- 321905
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91587Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei1881560- 291558
- 761331