Repikää empatiat

ihan vaikka

23

819

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olet empaattinen!

28.2.2008

Onneksi olkoon, ymmärrät ainakin melko usein, mitä lähelläsi olevat ihmiset käyvät läpi elämissään, jopa ilman, että he osaavat siitä kertoa! Eläydyt myös voimakkaasti heidän tuntemuksiinsa, ja osaat siksi olla ymmärtäväinen heitä kohtaan ja jakaa heidän ilonsa ja surunsa.

Empatia määritellään usein kyvyksi asettua toisen asemaan ja tietää, miltä toisesta jonakin hetkenä tuntuu. Siihen liittyy myös sanattoman viestinnän ymmärtäminen, esimerkiksi eleiden ja asennon oikea tulkinta. Jos haluat vielä kehittyä tässä, aiheesta on kirjoitettu useita kirjoja. Joten mars kirjakauppaan!

• ...

Testin perusteella et ole kovinkaan empaattinen. Olitkohan liian kriittinen itseäsi kohtaan? Jos et, niin voit lohduttautua sillä, että sinulla on varmasti muita kykyjä, jotka auttavat sinua sosiaalisissa suhteissa.

• ... kirjoitti:

Testin perusteella et ole kovinkaan empaattinen. Olitkohan liian kriittinen itseäsi kohtaan? Jos et, niin voit lohduttautua sillä, että sinulla on varmasti muita kykyjä, jotka auttavat sinua sosiaalisissa suhteissa.

olin rehellinen.

• -k32v-

olis kans empaattine.

ton kyl tie ilman tota testiiki.

taidan vastailla piruuttanu pari kierrosta väärin ja kattoo mitä sit tapahtuu ;D ;D hähä

• vänkyrä-nainen

"Onneksi olkoon, ymmärrät ainakin melko usein, mitä lähelläsi olevat ihmiset käyvät läpi elämissään, jopa ilman, että he osaavat siitä kertoa! Eläydyt myös voimakkaasti heidän tuntemuksiinsa, ja osaat siksi olla ymmärtäväinen heitä kohtaan ja jakaa heidän ilonsa ja surunsa.

Empatia määritellään usein kyvyksi asettua toisen asemaan ja tietää, miltä toisesta jonakin hetkenä tuntuu. Siihen liittyy myös sanattoman viestinnän ymmärtäminen, esimerkiksi eleiden ja asennon oikea tulkinta. Jos haluat vielä kehittyä tässä, aiheesta on kirjoitettu useita kirjoja. Joten mars kirjakauppaan!"

Mutta omalla kohdalla ainakin se kohdistuu vain läheisiin, tuttuihin ihmisiin( perhe ja ystävät), eli täytyy sanoa, ettei vieraiden ihmisten ongelmat ja ahdingot niinkään kosketa niin syvällisesti, enkä nyt voi rehellisesti sanoa, et kovinkaan paljon koskettaa joku asia, joka tapahtuu jossain toisella puolella maailmaa, koska siihen on jo paljon vaikeampi asennoitua ja kuvitella itsensä heidän asemaansa.

• Itse Nöyryys

"Virtuaalinen ruusupuska ojennuksena suurenmoiselle kyvyllesi empatiseerata mitä erinlaisimpia ihmisiä, niin lähellä kuin kaukana."

Ooh! Olen sanaton.. Kiitoksia!

• Onneaa

.. ja taas sai ML lisää glooriaa! Suomen empaattisin henkilö kirjoitta juuri täälä!

• Hossi

Jo ennenkö edes ehti vastaan moiseen testiin.

Olet todella empaattinen!
      28.2.2008

Teitköhän testin ihan totuudenmukaisesti? Jos, niin voit onnitella itseäsi, sillä kuulut niihin harvojen todella empaattisten ihmisten joukkoon, jotka ymmärtävät läheisiään jopa sanatta. Olet ymmärtäväinen jopa tuntemattomille, ja pystyt ikään kuin asettumaan heidän saappaisiinsa vaivatta. Eläydyt voimakkaasti näkemääsi ja lukemaasi. Osaat myös tulkita kehon kieltä, ja ymmärrät, mitä lisämerkityksiä jonkun asento, eleet ja äänenpainotukset tuovat siihen, mitä hän sanoo tai tekee.

• kysymykset...

Esimerkiksi kysymys 8. ei ollut ollenkaan vaihtoehtoa: se oli niille jenkeille ihan oikein...

• vänkyrä-nainen

et se oli naisille suunnattu testi. Ehkä naisilla yleisesti on _edes_jonkin verran noita tunteita.

Ja muutenkin liian vähän ja liian johdattelevia kysymyksiä jotta kovin luottaviin testituloksiin päästään tässäkään.

• kuinka???????????
        vänkyrä-nainen kirjoitti:

et se oli naisille suunnattu testi. Ehkä naisilla yleisesti on _edes_jonkin verran noita tunteita.

Ja muutenkin liian vähän ja liian johdattelevia kysymyksiä jotta kovin luottaviin testituloksiin päästään tässäkään.

Vain samansuuntaiset tunteet on tunteita?

Miehellä ei ole tunteita ollenkaan, jos ei tunne juuri samoin kuin nainen?

• vänkyrä-nainen
        kuinka??????????? kirjoitti:

Vain samansuuntaiset tunteet on tunteita?

Miehellä ei ole tunteita ollenkaan, jos ei tunne juuri samoin kuin nainen?

olin samaa mieltä kanssasi, et oli huonosti muotoiltu testi ja huonot vastausvaihtoehdot.

• huolimatta...
        vänkyrä-nainen kirjoitti:

olin samaa mieltä kanssasi, et oli huonosti muotoiltu testi ja huonot vastausvaihtoehdot.

Testi väittää minuakin empaattiseksi, on se kyllä todella huono ;)

• rapiskarpalo.

ja vastaus:
      Teitköhän testin ihan totuudenmukaisesti? Jos, niin voit onnitella itseäsi, sillä kuulut niihin harvojen todella empaattisten ihmisten joukkoon, jotka ymmärtävät läheisiään jopa sanatta. Olet ymmärtäväinen jopa tuntemattomille, ja pystyt ikään kuin asettumaan heidän saappaisiinsa vaivatta. Eläydyt voimakkaasti näkemääsi ja lukemaasi. Osaat myös tulkita kehon kieltä, ja ymmärrät, mitä lisämerkityksiä jonkun asento, eleet ja äänenpainotukset tuovat siihen, mitä hän sanoo tai tekee.

Täytyy todeta et liika empaattiset ihmiset tulee syödyiksi eläviltä. Siinä mielessä liiallinen empaattisuus on haitta ja huono ominaisuus ihmisessä.

Toi testi oli surkee ja liian suppeet kysymykset. Toisenlaisissa kysymyksissä olis vastauksena voinut ollakin, että empaattisuus on kaukana tästä päästä.

• -k32v-

ketä niit empaattisii ihmisii syö?

• Rapiskarpalo.
        -k32v- kirjoitti:

ketä niit empaattisii ihmisii syö?

esim.sairaanhoitajasta tai sosionomista joka tuo töitä kotia?
        Tai sairaanhoitajasta joka työskentelee lasten syöpä-osastolla, jossa joudutaan katetroimaan ihan pienempiäkin lapsia.

Jossain vaiheessa on osattava piirtää veteen viiva tai todellakin tulee syödyksi elävältä.
        (ei pää kestä yms.)

Tietysti löytyy myös ihmisiä jotka käyttävät hyödyksi toisen ihmisen empaattisuutta. Semmoiset ihmiset syövät kanssa empaattisia ihmisä, mut se voidaan luokitella muuksikin.

• -k32v-
        Rapiskarpalo. kirjoitti:

esim.sairaanhoitajasta tai sosionomista joka tuo töitä kotia?
        Tai sairaanhoitajasta joka työskentelee lasten syöpä-osastolla, jossa joudutaan katetroimaan ihan pienempiäkin lapsia.

Jossain vaiheessa on osattava piirtää veteen viiva tai todellakin tulee syödyksi elävältä.
        (ei pää kestä yms.)

Tietysti löytyy myös ihmisiä jotka käyttävät hyödyksi toisen ihmisen empaattisuutta. Semmoiset ihmiset syövät kanssa empaattisia ihmisä, mut se voidaan luokitella muuksikin.

itse on pahin uhka itselleen? ja itse syö itteään, jos joku söis?

• rapiskarpalo.
        -k32v- kirjoitti:

itse on pahin uhka itselleen? ja itse syö itteään, jos joku söis?

empaattinen ihminenhän kokee empatiaa toisia ihmisiä kohtaan ja toisen kokemuksia/tuntemuksia eli ei ilman toisia ihmisiä tarvitse tuntea empatiaa toisia ihmisiä kohtaan. Tosin itse pahin uhka itselleen, jos ei osaa kantaa vastuuta itsestään eli tuntea empatiaa itseään kohtaan ja vetää niitä raja viivoja. Jotkut ihmiset vaan on niin empaattisia ja mun mielestä ne syödään eläviltä, et siinä mielessä liika empatia on enempi haitta kui hyöty, oli sitten syöjänä kuka tahansa sillä ei loppujen lopuksi ole merkitystä ja liika empaattinen ihminen ei pysty edes jeesaa ei itseään eikä muita eli vois sanoo myöskin, et liika empaattinen ihminen tulee syödyksi, syöden muita ja itseään ja muiden syödessä häntä, koska ei empatiaa muita kohtaan ilman muita.

• -k32v-
        rapiskarpalo. kirjoitti:

empaattinen ihminenhän kokee empatiaa toisia ihmisiä kohtaan ja toisen kokemuksia/tuntemuksia eli ei ilman toisia ihmisiä tarvitse tuntea empatiaa toisia ihmisiä kohtaan. Tosin itse pahin uhka itselleen, jos ei osaa kantaa vastuuta itsestään eli tuntea empatiaa itseään kohtaan ja vetää niitä raja viivoja. Jotkut ihmiset vaan on niin empaattisia ja mun mielestä ne syödään eläviltä, et siinä mielessä liika empatia on enempi haitta kui hyöty, oli sitten syöjänä kuka tahansa sillä ei loppujen lopuksi ole merkitystä ja liika empaattinen ihminen ei pysty edes jeesaa ei itseään eikä muita eli vois sanoo myöskin, et liika empaattinen ihminen tulee syödyksi, syöden muita ja itseään ja muiden syödessä häntä, koska ei empatiaa muita kohtaan ilman muita.

toi empaattisuus jotai jälkisyntynyttä? siis ihmisen keksintöö?

vai olisko se jostai perimästä tai äitin maidosta tulevaa hyvyyttä kuitenki, johon kaikkie tulis pyrkiä?

tähä heittäis vaiks ton jeesuksen vuorisaarnan, rakasta lähimmäistä niinkuin itseäsi. eiks jesse ollu kuitenki aika oikees nois rakkaus- asioissa?

se kun tuntuis toi empaattisuus olevan kovasti pois muodista nykyään. et sitä tää niinku ei tajuu, et jos se puuttui 2000v sitten maapallolta ainaki lähi-idän alueen ihmisilt ja siitä lähtien se olis ollu hyvä juttu, nii mite se nyt sit yhtäkkii muuttuu huonoks..??

onks se sitä, et siitä ei enää kerrota?? et jengi nukkuis uskonnon tunneil tai etiikan tunneil tai elämäntapokasvatuksen tunneil. niit ei himas opetettais tai eskareis näihi asioihi ollenkaa. et osa jengist olis aiva ulnbatoril näis asiois??

et se ei oliskaa ihmise perimmäine ominaisuus vaa joku piilevä ominaisuus mikä täytyis herättää, et sen voi tajuta?

aika helvetin väärin kuitenki ne harvat on jättää yksin ongelman kans, jos ne ei jaksa. et niille ei voi kyllä menee sanoon et "oma moka, mitäs oot nii empaattine". ne henkilöt tarviis samanlaisii ympärille nii ne ei läkähtyis.

• rapiskarpalo.
        -k32v- kirjoitti:

toi empaattisuus jotai jälkisyntynyttä? siis ihmisen keksintöö?

vai olisko se jostai perimästä tai äitin maidosta tulevaa hyvyyttä kuitenki, johon kaikkie tulis pyrkiä?

tähä heittäis vaiks ton jeesuksen vuorisaarnan, rakasta lähimmäistä niinkuin itseäsi. eiks jesse ollu kuitenki aika oikees nois rakkaus- asioissa?

se kun tuntuis toi empaattisuus olevan kovasti pois muodista nykyään. et sitä tää niinku ei tajuu, et jos se puuttui 2000v sitten maapallolta ainaki lähi-idän alueen ihmisilt ja siitä lähtien se olis ollu hyvä juttu, nii mite se nyt sit yhtäkkii muuttuu huonoks..??

onks se sitä, et siitä ei enää kerrota?? et jengi nukkuis uskonnon tunneil tai etiikan tunneil tai elämäntapokasvatuksen tunneil. niit ei himas opetettais tai eskareis näihi asioihi ollenkaa. et osa jengist olis aiva ulnbatoril näis asiois??

et se ei oliskaa ihmise perimmäine ominaisuus vaa joku piilevä ominaisuus mikä täytyis herättää, et sen voi tajuta?

aika helvetin väärin kuitenki ne harvat on jättää yksin ongelman kans, jos ne ei jaksa. et niille ei voi kyllä menee sanoon et "oma moka, mitäs oot nii empaattine". ne henkilöt tarviis samanlaisii ympärille nii ne ei läkähtyis.

sun jutuistas ihan täysin. Paitsi et mä meen toisesta ääripäästä toiseen ja sä toiseen.

En tiedä mitä päätelmiä kirjoituksestani vetäsit, mut ihan sama. Olen vaihtanut alaa sairaanhoitajan töistä juuri siitä syystä, ettei oma pää kestänyt. Kannoin duunit mukanani himaan jne..mut se siitä. Liika empaattisuus (myötäeläminen) ei ole yhdellekään ihmiselle hyväksi, johonkin on viiva vedettevä ja mulla oli tossa, joku muu pystyy sillä hetkellä itsensä "kylmettämään" ja jättämään duunit duuniin ja nyt en tarkoita vaippojen vaihtoja ja syöttämisiä vaa ihan muita asioita, jotka liittyvät sairaanhoitajan duuniin.

• -k32v-
        rapiskarpalo. kirjoitti:

sun jutuistas ihan täysin. Paitsi et mä meen toisesta ääripäästä toiseen ja sä toiseen.

En tiedä mitä päätelmiä kirjoituksestani vetäsit, mut ihan sama. Olen vaihtanut alaa sairaanhoitajan töistä juuri siitä syystä, ettei oma pää kestänyt. Kannoin duunit mukanani himaan jne..mut se siitä. Liika empaattisuus (myötäeläminen) ei ole yhdellekään ihmiselle hyväksi, johonkin on viiva vedettevä ja mulla oli tossa, joku muu pystyy sillä hetkellä itsensä "kylmettämään" ja jättämään duunit duuniin ja nyt en tarkoita vaippojen vaihtoja ja syöttämisiä vaa ihan muita asioita, jotka liittyvät sairaanhoitajan duuniin.

tää kai arpo vähä sitä, et onko empaattisuus ihmises itessään oleva ominaisuus vai onko se opittua.

ei tää mitää päätelmii oo vetäny isommin. oon lukenu vastauksii ja nyökytelly päätä ja antanu oman ajatuksen lentää.

tää olis samaa mieltä tosta duunin tekemisestä. et sillo ku niit alkais tekeen himassaki tai ne ei unohdu kotimatkal, ni siin vaihees alkais olla jo vähä heikoil jäil. tää on käyny kans siin rajoilla pari kertaa, mut toistaseks ilman mitää kolhui.

se on iha joka ammatis sama juttu. sairaanhoidos ja empatias se vaa korostuis varmaa moninkertaiseks.

jep onneks hommien vaihto auttaa, se taitaa olla se viimene keino jos muu ei auta. jos ei pysty nii ei oo pakko.

• 'tumma nainen'

Olet todella empaattinen!

28.2.2008

En nyt ihan uskonut että tällainen vastaus tulee...mutta rehellinen olin.No ei auta..kai se sit näin on :)

• scale

tai sitten todella empaattinen.
      Taitaa tuo eka vaihtoehto osua lähemmäs.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      537
      1768
    2. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      867
    3. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      84
      863
    4. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      796
    5. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      719
    6. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      705
    7. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      2
      697
    8. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      63
      666
    9. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      73
      618
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65
      533
    Aihe