Mitä mieltä seksittömästä suhteesta?

Poppy seed

Mitä mieltä mies olisi suhteesta, jossa muuten elettäisiin kuin pariskunta, mutta mies hankkisi seksin muualta ja nainen hoitaisi asian itse? Eikö se kuitenkin ole miehelle ihan sama mistä seksiä saa ja ei tarvitsisi edes tyytyä yhteen naiseen? Olisitko valmis tälläiseen suhteeseen (miksi/miksi et?) ja miten asia tulisi esittää ja missä vaiheessa? (naisella ei siis olisi muitakaan miehiä ja miehen harrastamasta seksistä ei syyllistettäisi/nalkutettaisi/tms.)

(... jos lapset olisi tärkeitä, niin ne voitaisiin hankkia jonkinlaisella "kuppi ja ruisku"-menetelmällä :) ...)

85

2080

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • GF.

Oletko sä tuollainen nainen, vai muutenko vaan kyselet?

• Poppy seed

tilanteestani puhuin.

• Ei oikasti toimi.

• on....

palstan mielenkiintoisin mies :) Jos yks pitäis valita kenet tapaisin tältä palstalta niin se oisit sää ;D

• .:.
        on.... kirjoitti:

palstan mielenkiintoisin mies :) Jos yks pitäis valita kenet tapaisin tältä palstalta niin se oisit sää ;D

kohdistuu laajasti selitteleviin naisiin.
        - Olen ollut huomaavinani. Ujous on miinusta.

• Poppy seed

Miksi se sinun mielestäsi ei voisi toimia? Kuitenkin ihmiset kyllästyy seksiin saman partnerin kanssa viimeistään parin vuoden kuluttua, niin eikö tuollaisella suhteella olisi jopa paremmat mahdollisuudet onnistua? Voisitko itse olla kyseisen kaltaisessa suhteessa? Entä jos nainen olisi mielestäsi täydellinen? (en tarkoita, että itse olisin... :) )

• nainennnnn
        .:. kirjoitti:

kohdistuu laajasti selitteleviin naisiin.
        - Olen ollut huomaavinani. Ujous on miinusta.

Mun mielenkiinto kyllä perustuu Kukkomiehen kirjoituksiin ei hänen "hännystelijöidensä" kirjoituksiin...

• .:.
        nainennnnn kirjoitti:

Mun mielenkiinto kyllä perustuu Kukkomiehen kirjoituksiin ei hänen "hännystelijöidensä" kirjoituksiin...

Onko täällä sellaisiakin? Nimeä!

• Poppy seed kirjoitti:

Miksi se sinun mielestäsi ei voisi toimia? Kuitenkin ihmiset kyllästyy seksiin saman partnerin kanssa viimeistään parin vuoden kuluttua, niin eikö tuollaisella suhteella olisi jopa paremmat mahdollisuudet onnistua? Voisitko itse olla kyseisen kaltaisessa suhteessa? Entä jos nainen olisi mielestäsi täydellinen? (en tarkoita, että itse olisin... :) )

Toisena tulee ehkä vielä oleellisempi; osattomaksi jääminen.

Astuu kehiin väistämättä. Kun kumppanilla on naista naisen perään niin nainen tuntee väistämättä olevansa vajaa, vaikka olisikin mallia "seksitön".

Olen katsellut "tuttavan silmin" millaista tuo parisuhde on tuossa tapauksessa. Se ei johda hyvään lopputulokseen eikä ole tyydyttävää. Jopa tuo "runkkaa kuppiin ja keinosiemennys" systeemikin heillä käytiin läpi, se ei muuta perustotuutta yhtään miksikään.

Tuollaisesta suhteesta puuttuu se fyysinen kontakti - seksi - kahden ihmisen väliltä. Jos toinen ei ihan oikeasti pysty tai halua sitä itse yhdyntää niin hänen tulisi vähintään tyydyttää miehensä - ja miehen tulisi olla naisensa kanssa fyysisessä mielessä jollain toisella tavalla; vaikka hieromalla naistaan sen sijaan että piilotetaan munaa.

Yksi parisuhteen ytimistä on se että kumppanit saa toiseltaan sen fyysisen hyvän rakkauden innoittaman (hyi yäk. Olipas poeettista. Mutta totta.). Se osoittaa että tämä toinen ihminen on se kaikkein tärkein. Sen ei tarvi olla yhdyntä; seksi on enemmän kuin yhdyntä.

Jos toinen ei halua intiimiä fyysistä kontaktia kumppaninsa kanssa niin mikä vitun parisuhde se on olevinaan?! Silloin pitää valita suhteen laatu ja intressit sen mukaan mikä on oma tunneskaala toista kohtaan. Ystävyys tai älyllinen kumppanuus.

Parisuhteessa on oikeasti kriteerinsä ja niiden tulee täyttyä. Se on meille laitettu sieluun ja lihaan hitto soikoon.

• Kukkomies kirjoitti:

Astuu kehiin väistämättä. Kun kumppanilla on naista naisen perään niin nainen tuntee väistämättä olevansa vajaa, vaikka olisikin mallia "seksitön".

Olen katsellut "tuttavan silmin" millaista tuo parisuhde on tuossa tapauksessa. Se ei johda hyvään lopputulokseen eikä ole tyydyttävää. Jopa tuo "runkkaa kuppiin ja keinosiemennys" systeemikin heillä käytiin läpi, se ei muuta perustotuutta yhtään miksikään.

Tuollaisesta suhteesta puuttuu se fyysinen kontakti - seksi - kahden ihmisen väliltä. Jos toinen ei ihan oikeasti pysty tai halua sitä itse yhdyntää niin hänen tulisi vähintään tyydyttää miehensä - ja miehen tulisi olla naisensa kanssa fyysisessä mielessä jollain toisella tavalla; vaikka hieromalla naistaan sen sijaan että piilotetaan munaa.

Yksi parisuhteen ytimistä on se että kumppanit saa toiseltaan sen fyysisen hyvän rakkauden innoittaman (hyi yäk. Olipas poeettista. Mutta totta.). Se osoittaa että tämä toinen ihminen on se kaikkein tärkein. Sen ei tarvi olla yhdyntä; seksi on enemmän kuin yhdyntä.

Jos toinen ei halua intiimiä fyysistä kontaktia kumppaninsa kanssa niin mikä vitun parisuhde se on olevinaan?! Silloin pitää valita suhteen laatu ja intressit sen mukaan mikä on oma tunneskaala toista kohtaan. Ystävyys tai älyllinen kumppanuus.

Parisuhteessa on oikeasti kriteerinsä ja niiden tulee täyttyä. Se on meille laitettu sieluun ja lihaan hitto soikoon.

"Voisitko itse olla kyseisen kaltaisessa suhteessa? Entä jos nainen olisi mielestäsi täydellinen?"

No ainakin "täydellinen nainen" ja "seksittömyys" ovat toisensa absoluuttisesti poissulkevia määritelmiä...

Ja ei. En ryhtyisi tuollaiseen suhteeseen. En pihtaavana osapuolena enkä muualla juoksevanakaan. Voin ryhtyä YHDYNNÄTTÖMÄÄN parisuhteeseen ehkä jossain erikoistapauksessa (tosin se nyt vituttaisi armottomasti suoraansanottuna. Kestettävissä). Ja iän myötä varmasti orgasmittomuuskin saattaa tulla eteen. Silti se tietty kosketus on oltava, se mitä minä kutsun jo seksiksi.

Käydä vieraissa on sellainen... noh. Minulle vieras juttu. Ei ole koskaan tullut vastaan tilannetta että minusta kummankaan pitäisi/voisi/olisi ok tehdä niin. Tosin olisihan se melkoinen ihanne jos voi hakea seksuaalista nautintoa myös muualta ilman että parisuhde kärsii. Ihan niin pitkälle minä en kuitenkaan kuolevaisena pysty asioita mieltämään. Kenties joskus tulen toisiin ajatuksiin, tuskin silti. Silti se oma kumppani olisi oltava myös seksuaalisessa mielessä ykkönen ja muut ovat muita. Muuten se ei ole parisuhde vaan ... noh. Monisuhde?

• Poppy seed
        Kukkomies kirjoitti:

...miehelle kuitenkin seksi on vain seksiä, ei sillä kumppanilla ole merkitystä. Miksi sillä olisi väliä, että seksiä on myös oman kumppanin kanssa, helpon saatavuuden vuoksiko?

Tiedän, että pystyisin kestämään sen, että mies harrastaa seksiä muualla, enhän muuten kyseistä suhdetta edes harkitsisi. Naiselle fyysinen kontakti on myös jotain ihan muuta kuin pelkkä seksi, mutta ei kai sitten miehelle... Enhän haluaisi minkäänlaista suhdetta, ellei fyysinen kontakti olisi tärkeää.

Kuka ne parisuhteen kriteerit määrittää? Jotenkin kuitenkin tuntuu, että keskiverto suomalaisessa pitkässä suhteessa se seksi ei ole edes top10 oleellisin asia...

Ja voin kertoa, että nainen pystyy rakastamaan, vaikka ei saisikaan mitään itselleen. Mutta ei, en oletakaan, että mies ymmärtäisi mitä tarkoitan.

• Poppy seed kirjoitti:

...miehelle kuitenkin seksi on vain seksiä, ei sillä kumppanilla ole merkitystä. Miksi sillä olisi väliä, että seksiä on myös oman kumppanin kanssa, helpon saatavuuden vuoksiko?

Tiedän, että pystyisin kestämään sen, että mies harrastaa seksiä muualla, enhän muuten kyseistä suhdetta edes harkitsisi. Naiselle fyysinen kontakti on myös jotain ihan muuta kuin pelkkä seksi, mutta ei kai sitten miehelle... Enhän haluaisi minkäänlaista suhdetta, ellei fyysinen kontakti olisi tärkeää.

Kuka ne parisuhteen kriteerit määrittää? Jotenkin kuitenkin tuntuu, että keskiverto suomalaisessa pitkässä suhteessa se seksi ei ole edes top10 oleellisin asia...

Ja voin kertoa, että nainen pystyy rakastamaan, vaikka ei saisikaan mitään itselleen. Mutta ei, en oletakaan, että mies ymmärtäisi mitä tarkoitan.

Niin no. Mä tietenkin näen asiat ton yhden parisuhteen näkökulmasta. Lue toi itselleni tehty vastaus... siinä laajennan vähä näkökulmaa.

Mutta siis, kylmettyminen on taatusti helvetin helppoa. Mies voi hyvinkin suhtautua kumppaneihinsa muutenkin kuin orgasmiin johtavana seksinä. Tarkoitan, samaa hemmetin endorfiinia siellä aivoissa tykyttää orgasmissa kuin myös fiilareissa omaa kumppania kohtaan tunteiden muodossa.

"Tiedän, että pystyisin kestämään sen, että mies harrastaa seksiä muualla"

Entä kestätkö sen emotionaalisen stressin? Epävarmuuden?

Minusta sinulla on hyvin kulmikas ja yksiulotteinen suhde/näkemys seksiin. Aliarvioit sitä aivan hirmuisesti. Se voi hyvinkin kostautua.

• kolmikymppinen nainen
        Kukkomies kirjoitti:

"Voisitko itse olla kyseisen kaltaisessa suhteessa? Entä jos nainen olisi mielestäsi täydellinen?"

No ainakin "täydellinen nainen" ja "seksittömyys" ovat toisensa absoluuttisesti poissulkevia määritelmiä...

Ja ei. En ryhtyisi tuollaiseen suhteeseen. En pihtaavana osapuolena enkä muualla juoksevanakaan. Voin ryhtyä YHDYNNÄTTÖMÄÄN parisuhteeseen ehkä jossain erikoistapauksessa (tosin se nyt vituttaisi armottomasti suoraansanottuna. Kestettävissä). Ja iän myötä varmasti orgasmittomuuskin saattaa tulla eteen. Silti se tietty kosketus on oltava, se mitä minä kutsun jo seksiksi.

Käydä vieraissa on sellainen... noh. Minulle vieras juttu. Ei ole koskaan tullut vastaan tilannetta että minusta kummankaan pitäisi/voisi/olisi ok tehdä niin. Tosin olisihan se melkoinen ihanne jos voi hakea seksuaalista nautintoa myös muualta ilman että parisuhde kärsii. Ihan niin pitkälle minä en kuitenkaan kuolevaisena pysty asioita mieltämään. Kenties joskus tulen toisiin ajatuksiin, tuskin silti. Silti se oma kumppani olisi oltava myös seksuaalisessa mielessä ykkönen ja muut ovat muita. Muuten se ei ole parisuhde vaan ... noh. Monisuhde?

Kyllä jokainen nainen haluaa olla miehelleen se seksikkäin ja täydellisin nainen..

Sun tyyli kirjoittaa on niin upeeta, puet sanoiksi sen mitä ajattelen oikeasti, vaikka eron jälkeiset haavat ovat umpeutumatta ja uskottelen itselleni, että pystyisin jakamaan miehen kenestä välitän jonku muun kanssa.. Tiedän sen, että jos toista rakastaa ja on suhteessa (muodossa missä hyvänsä) niin en pystyisi olemaan muiden kanssa.. Mut jos ihminen ei uskalla rakastua eikä luottaa niin silloin se tuntuu vaihtoehdolta elää kaveriliitossa ennemmin kuin yksin..

On kuitenkin aika rankkaa olla aina yksin.. nykypäivän tyhjänpäiväset säätöjutut on niin tunteettomia ja periaatteella kumpi pettää enemmän..

• Poppy seed
        Kukkomies kirjoitti:

Niin no. Mä tietenkin näen asiat ton yhden parisuhteen näkökulmasta. Lue toi itselleni tehty vastaus... siinä laajennan vähä näkökulmaa.

Mutta siis, kylmettyminen on taatusti helvetin helppoa. Mies voi hyvinkin suhtautua kumppaneihinsa muutenkin kuin orgasmiin johtavana seksinä. Tarkoitan, samaa hemmetin endorfiinia siellä aivoissa tykyttää orgasmissa kuin myös fiilareissa omaa kumppania kohtaan tunteiden muodossa.

"Tiedän, että pystyisin kestämään sen, että mies harrastaa seksiä muualla"

Entä kestätkö sen emotionaalisen stressin? Epävarmuuden?

Minusta sinulla on hyvin kulmikas ja yksiulotteinen suhde/näkemys seksiin. Aliarvioit sitä aivan hirmuisesti. Se voi hyvinkin kostautua.

Uskon, että pystyisin kestämään miehen seksin muualla juuri siksi, että tiedän, miten arkipäiväinen tapahtuma se miehelle on. Toisinpäin se luonnollisesti olisikin ihan eri asia.

• Poppy seed
        kolmikymppinen nainen kirjoitti:

Kyllä jokainen nainen haluaa olla miehelleen se seksikkäin ja täydellisin nainen..

Sun tyyli kirjoittaa on niin upeeta, puet sanoiksi sen mitä ajattelen oikeasti, vaikka eron jälkeiset haavat ovat umpeutumatta ja uskottelen itselleni, että pystyisin jakamaan miehen kenestä välitän jonku muun kanssa.. Tiedän sen, että jos toista rakastaa ja on suhteessa (muodossa missä hyvänsä) niin en pystyisi olemaan muiden kanssa.. Mut jos ihminen ei uskalla rakastua eikä luottaa niin silloin se tuntuu vaihtoehdolta elää kaveriliitossa ennemmin kuin yksin..

On kuitenkin aika rankkaa olla aina yksin.. nykypäivän tyhjänpäiväset säätöjutut on niin tunteettomia ja periaatteella kumpi pettää enemmän..

...mutta naiselle seksi onkin ihan eri asia kuin miehelle, ei sitä voi edes verrata.

• kolmikymppinen
        Poppy seed kirjoitti:

...mutta naiselle seksi onkin ihan eri asia kuin miehelle, ei sitä voi edes verrata.

Tunnustan, että olen tällä hetkellä kanssasi samaa mieltä, mut tiedän myös sen etten oikeasti tollasessa suhteessa olis onnellinen.. Kyllä haluan olla prinsessa omalle prinssilleni jos vielä joskus sellaisen kohtaan :)

• Poppy seed kirjoitti:

Uskon, että pystyisin kestämään miehen seksin muualla juuri siksi, että tiedän, miten arkipäiväinen tapahtuma se miehelle on. Toisinpäin se luonnollisesti olisikin ihan eri asia.

"Uskon, että pystyisin kestämään miehen seksin muualla juuri siksi, että tiedän, miten arkipäiväinen tapahtuma se miehelle on."

... ja aliarvioit edelleen... Etenkin parisuhteen seksiä.

Jos miehesi on normaali mies hän nauttii seksistä suunnattomasti hyvän kumppanin kanssa. Ei siksi että seksi olisi jotenkin "eri seksiä" - se on eddelleen sitä kitkaa kitkaa kitkaa orgasmi ja pari läpsäystä sinne väliin... vaan siitä hyvästä kumppanista ja hänen tuomastaan tunnelmasta ja kommunikaatiosta. Seksi on pohjimmiltaan kommunikaatiota, ankeimmillaan hermosyiden ärsyttämistä orgasmin toivossa, parhaimmilaan... noh. "temppeliseksiä." Kahden ihmisen jakama nautinnon ja yhteensulautumisen todellisuus. (Itseasiassa en ole koskaan ollut tuossa tilassa. Ehkä joskus. Toivoa sopii.)

• Poppy seed kirjoitti:

Sun päähän on ajettu liikaa paskaa jostain suunnalta. Tietolähteesi ovat vääriä ja täysin väärässä.

Ei ole seksiä "miehelle" ja seksiä "naiselle".

Seksi on ihmiselle FFS!

• Poppy seed
        Kukkomies kirjoitti:

Sun päähän on ajettu liikaa paskaa jostain suunnalta. Tietolähteesi ovat vääriä ja täysin väärässä.

Ei ole seksiä "miehelle" ja seksiä "naiselle".

Seksi on ihmiselle FFS!

niin sen, että seksi on TÄYSIN eri asia miehelle ja naiselle!!! Poikkeuksia totta kai löytyy kumpaankin suuntaan, mutta tämä on ihan tutkittu tosiasia!

• Poppy seed
        Kukkomies kirjoitti:

"Uskon, että pystyisin kestämään miehen seksin muualla juuri siksi, että tiedän, miten arkipäiväinen tapahtuma se miehelle on."

... ja aliarvioit edelleen... Etenkin parisuhteen seksiä.

Jos miehesi on normaali mies hän nauttii seksistä suunnattomasti hyvän kumppanin kanssa. Ei siksi että seksi olisi jotenkin "eri seksiä" - se on eddelleen sitä kitkaa kitkaa kitkaa orgasmi ja pari läpsäystä sinne väliin... vaan siitä hyvästä kumppanista ja hänen tuomastaan tunnelmasta ja kommunikaatiosta. Seksi on pohjimmiltaan kommunikaatiota, ankeimmillaan hermosyiden ärsyttämistä orgasmin toivossa, parhaimmilaan... noh. "temppeliseksiä." Kahden ihmisen jakama nautinnon ja yhteensulautumisen todellisuus. (Itseasiassa en ole koskaan ollut tuossa tilassa. Ehkä joskus. Toivoa sopii.)

...kenelle miehelle ikinä seksi on ollut tuollainen kokemus... Älä nyt viitsi naurattaa! :D Jos olisit oikeassa, niin miehet ei olisi uskottomia!

• Poppy seed kirjoitti:

...kenelle miehelle ikinä seksi on ollut tuollainen kokemus... Älä nyt viitsi naurattaa! :D Jos olisit oikeassa, niin miehet ei olisi uskottomia!

Mikset suoraan sano että miehet ei pysty rakastamaan koska se on selkeesti se mitä sä haet takaa?

• Poppy seed
        Kukkomies kirjoitti:

Mikset suoraan sano että miehet ei pysty rakastamaan koska se on selkeesti se mitä sä haet takaa?

sinäkö väität, ettet usko, että miehelle seksi on eri asia kuin naiselle?

Ja olet oikeassa, en uskokaan, että mies pystyisi rakastamaan, mutta se nyt ei ole asian ydin. Nekin miehet, jotka väittävät rakastavansa, silti käyvät huorissa ja pettävät, yms. Mitä yritän kysyä on, se, että jos miehelle on aivan sama mistä seksi tulee, niin miksi ei voisi olla parisuhteessa naisen kanssa, jonka kanssa ei harrasta seksiä?

• poppy seed
        Poppy seed kirjoitti:

Ja olet oikeassa, en uskokaan, että mies pystyisi rakastamaan, mutta se nyt ei ole asian ydin. Nekin miehet, jotka väittävät rakastavansa, silti käyvät huorissa ja pettävät, yms. Mitä yritän kysyä on, se, että jos miehelle on aivan sama mistä seksi tulee, niin miksi ei voisi olla parisuhteessa naisen kanssa, jonka kanssa ei harrasta seksiä?

Pystyisinhän minäkin olemaan parisuhteessa miehen kanssa, vaikka en saisikaan siitä "maksua". Jos mies pystyisi rakastamaan, niin hänkin pystyisi, mutta miehelle parisuhde on hyötysuhde. Ei ole kyse rakkaudesta tai yksittäisestä naisesta, vaan siitä mitä mies siitä saa. Tässä tapauksessa mies saisi kaiken minkä muutkin miehet, mutta lisäksi seksiä useiden naisten kanssa ilman syyllisyyttä! En ymmärrä miksi se ei olisi miehelle hyvä vaihtoehto?!

• Poppy seed kirjoitti:

Nyt huomaan. Sulla on vino mieskäsitys. Se aiheuttaa sen että et edes tarkastele mahdollisuutta että mies voisi olla tasapäinen kumppani naiselle sekä rakkaudesssa, tunteissa, seksissä että muussakin.

Kerro mulle isästäsi. Millainen mies hän oli?

• kolmikymppinen
        poppy seed kirjoitti:

Pystyisinhän minäkin olemaan parisuhteessa miehen kanssa, vaikka en saisikaan siitä "maksua". Jos mies pystyisi rakastamaan, niin hänkin pystyisi, mutta miehelle parisuhde on hyötysuhde. Ei ole kyse rakkaudesta tai yksittäisestä naisesta, vaan siitä mitä mies siitä saa. Tässä tapauksessa mies saisi kaiken minkä muutkin miehet, mutta lisäksi seksiä useiden naisten kanssa ilman syyllisyyttä! En ymmärrä miksi se ei olisi miehelle hyvä vaihtoehto?!

Kenen kanssa sitten itse harrastaisit seksiä? Luulen että kaikki ihmiset tarvii seksiä? Olenko aivan hakoteillä? Voi olla et jollekulle naiselle riittäis hellyys ja läheisyys, mut en kyllä ite pystyis elämään ilman seksiä miehen kanssa kovin kauan aikaa. En edes viihtyis yhdessä jos en tuntis vetoa, väkisinki sen kans tulis harrastettua seksiä. Tunnut herkältä ihmiseltä jota on loukattu, en usko että kykenisit ainakaan tämän "kämppiksen" kanssa sekstailemaan?

Nykysin petetään tosi paljon, sen olen nähnyt baarielämässä eroni jälkeen, mutta pakkohan se on uskoa, että ei kaikki petä..

• Poppy seed
        kolmikymppinen kirjoitti:

Kenen kanssa sitten itse harrastaisit seksiä? Luulen että kaikki ihmiset tarvii seksiä? Olenko aivan hakoteillä? Voi olla et jollekulle naiselle riittäis hellyys ja läheisyys, mut en kyllä ite pystyis elämään ilman seksiä miehen kanssa kovin kauan aikaa. En edes viihtyis yhdessä jos en tuntis vetoa, väkisinki sen kans tulis harrastettua seksiä. Tunnut herkältä ihmiseltä jota on loukattu, en usko että kykenisit ainakaan tämän "kämppiksen" kanssa sekstailemaan?

Nykysin petetään tosi paljon, sen olen nähnyt baarielämässä eroni jälkeen, mutta pakkohan se on uskoa, että ei kaikki petä..

Tai yksin luonnollisesti, mutta en kenenkään miehen kanssa.

En usko, että kukaan mies kykenee uskollisuuteen pidemmän päälle, mutta se tässä ei ole se oleellinen asia, vaan se, että en halua seksiä miehen kanssa. (eikä minulla varsinaisesti ole ketään miestä, paitsi kiinnostuksen tasolla)

• Poppy seed
        Kukkomies kirjoitti:

Nyt huomaan. Sulla on vino mieskäsitys. Se aiheuttaa sen että et edes tarkastele mahdollisuutta että mies voisi olla tasapäinen kumppani naiselle sekä rakkaudesssa, tunteissa, seksissä että muussakin.

Kerro mulle isästäsi. Millainen mies hän oli?

Ei mun isässäni ole mitään kummempaa vikaa, ihan tavallinen suomalainen mies.

Mun mielestäni mulla on harvinaisen realistinen käsitys miehistä, siksi en seksiä miehen kanssa haluakaan.

• Poppy seed kirjoitti:

Ei mun isässäni ole mitään kummempaa vikaa, ihan tavallinen suomalainen mies.

Mun mielestäni mulla on harvinaisen realistinen käsitys miehistä, siksi en seksiä miehen kanssa haluakaan.

Et sä mua kiellä ja minä jaksan aina.

Sano toki kun sattuu.

Sulla siis on harvinaisen realistinen käsitys tavallisista suomalaisista miehistä.

Entä äitisi? Miten hän suhtautui asioihin? Jouduitko valehtelemaan tai jättämään kertomatta asioita joita tiesit?

• Tähän väliin heitän
        Poppy seed kirjoitti:

oman kommenttini. Miksi sitten miehet rakastuvat esim. syrjähyppyjen aikana toiseen naiseen ja jättävät sen ensimmäisen? Onko sekin vain seksiä? VAihtelunhalua? Miksi jotkut miehet kuitenkin pysyvät siinä "toisessa vaihtoehdossaan" loppuelämänsä? (eli tarkoitan sitä toista naista, josta tulee sitten ainut nainen)
        Monesti mies lähtee vieraisiin kun oma nainen on kylmä seksuaalisesti ja myös tunnekylmyyden takia miehet etsivät uuden naisen.
        Aika riskipeliä minun mielestäni antaa miehen vehtailla muiden kanssa mielin määrin. Ei mieskään mikään tunteeton olento ole (ainakaan kaikki miehet eivät ole), henkiset tarpeet on miehilläkin.

Minä en puolusta vieraissakäyntiä, itse en sitä hyväksyisi mutta tuon nyt tämän pointin keskusteluun mukaan.

• Poppy seed
        Kukkomies kirjoitti:

Et sä mua kiellä ja minä jaksan aina.

Sano toki kun sattuu.

Sulla siis on harvinaisen realistinen käsitys tavallisista suomalaisista miehistä.

Entä äitisi? Miten hän suhtautui asioihin? Jouduitko valehtelemaan tai jättämään kertomatta asioita joita tiesit?

Kuule, minä olen ihan suht tavallisesta perheestä, et sinä nyt löydä mitään lapsuuden traumoja, vaikka kuinka etsisit... Eikä minun vanhemmat liity tähän mitenkään, miksi edes liittyisivät? Eikö nuo "äiti pilasi elämäni"-jutut ole enemmän miesten juttuja, en ainakaan ole koskaan kuullut naisen sanovan mitään tuollaista(paitsi pedofiili-tapauksissa)!

Mä olen aina vain kuvitellut, että kuvailemani suhde olisi ihan unelma miehelle... Mutta luulen kyllä edelleen, että olet poikkeus...

• Poppy seed
        Tähän väliin heitän kirjoitti:

oman kommenttini. Miksi sitten miehet rakastuvat esim. syrjähyppyjen aikana toiseen naiseen ja jättävät sen ensimmäisen? Onko sekin vain seksiä? VAihtelunhalua? Miksi jotkut miehet kuitenkin pysyvät siinä "toisessa vaihtoehdossaan" loppuelämänsä? (eli tarkoitan sitä toista naista, josta tulee sitten ainut nainen)
        Monesti mies lähtee vieraisiin kun oma nainen on kylmä seksuaalisesti ja myös tunnekylmyyden takia miehet etsivät uuden naisen.
        Aika riskipeliä minun mielestäni antaa miehen vehtailla muiden kanssa mielin määrin. Ei mieskään mikään tunteeton olento ole (ainakaan kaikki miehet eivät ole), henkiset tarpeet on miehilläkin.

Minä en puolusta vieraissakäyntiä, itse en sitä hyväksyisi mutta tuon nyt tämän pointin keskusteluun mukaan.

...jos se eka nainen on kerran kylmä, eikä siis todennäköisesti rakasta sitä miestä enää, niin se nainen nro 2 on vain pakotie siitä liitosta sille miehelle. Miehethän ei koskaan eroa, ellei ole toista naista valmiina odottamassa. En usko, että mies rakastuu, vaihtaa vain naiseen, jonka kokee tekevän itsensä onnellisemmaksi.

• Poppy seed kirjoitti:

Kuule, minä olen ihan suht tavallisesta perheestä, et sinä nyt löydä mitään lapsuuden traumoja, vaikka kuinka etsisit... Eikä minun vanhemmat liity tähän mitenkään, miksi edes liittyisivät? Eikö nuo "äiti pilasi elämäni"-jutut ole enemmän miesten juttuja, en ainakaan ole koskaan kuullut naisen sanovan mitään tuollaista(paitsi pedofiili-tapauksissa)!

Mä olen aina vain kuvitellut, että kuvailemani suhde olisi ihan unelma miehelle... Mutta luulen kyllä edelleen, että olet poikkeus...

No jos olet suht tavallisesta perheestä niin eikö sulla sitten ole sieltä malli uskollisuudesta ja rakkaudesta?

Pitäisi olla. Jos se on mahdollista sun vanhemmille niin miksei sulle?

• Poppy seed
        Kukkomies kirjoitti:

No jos olet suht tavallisesta perheestä niin eikö sulla sitten ole sieltä malli uskollisuudesta ja rakkaudesta?

Pitäisi olla. Jos se on mahdollista sun vanhemmille niin miksei sulle?

...ei ihan onnistunut uskollisuus minunkaan isältäni, kuten ei näytä onnistuvan kenenkään muunkaan isältä. Mutta siis tavallinen lapsuus, kuten sanoin.

• tiedän kaksi
        Poppy seed kirjoitti:

...jos se eka nainen on kerran kylmä, eikä siis todennäköisesti rakasta sitä miestä enää, niin se nainen nro 2 on vain pakotie siitä liitosta sille miehelle. Miehethän ei koskaan eroa, ellei ole toista naista valmiina odottamassa. En usko, että mies rakastuu, vaihtaa vain naiseen, jonka kokee tekevän itsensä onnellisemmaksi.

miestä, jotka ovat eronneet, eikä heillä ole uutta naista, koska haavat eivät vielä ole arpeutuneet.
        Kolmas eronnut mies löysi uuden naisen vasta vuosien kuluttua, vaikka olikin vannonut ettei koskaan enää rakastu. Mies oli lastensa yksinhuoltaja pitkään. Nyt mies on onnellinen ja elänyt uuden naisen kanssa pari vuotta. Nainen on myös sopiva äitipuoli miehen lapsille.
        Ehkä minä olen kohdannut enemmän tunteellisia miehiä matkani varrella kuin sinä, mutta en voi enkä halua uskoa etteivät miehet tuntisi rakkautta samalla tavalla kuten naiset.
        Enkä usko että kaikki miehet haluavat hypätä vieraissa. Esim. isälläni oli aikoinaan paljon naissuhteita eikä kukaan sukulainen uskonut hänen rauhottuvan ja asettuvan aloilleen koskaan, mutta kun hän tapasi äitini kaikki muuta naiset jäivät ja he ovat olleet yhdessä onnellisesti ja uskollisesti jo 36v.
        Minä uskon rakkauteen. Se on ainut järkevä asia täällä hullussa maailmassa. Toivon että elämä tuo sinunkin kohdallesi rakkauden.

• Poppy seed kirjoitti:

...ei ihan onnistunut uskollisuus minunkaan isältäni, kuten ei näytä onnistuvan kenenkään muunkaan isältä. Mutta siis tavallinen lapsuus, kuten sanoin.

Mun ensirakkaus oli nainen joka petti miestään mun kanssa, itse olin silloin ehdottoman sinkku.

Naiset ei pysty oleen uskollisia. Naiset ei ymmärrä mitään rakkaudesta ja omistautumisesta. Tiedän monta muutakin naista jotka on tehneet saman tempun.

• Poppy seed
        Kukkomies kirjoitti:

Mun ensirakkaus oli nainen joka petti miestään mun kanssa, itse olin silloin ehdottoman sinkku.

Naiset ei pysty oleen uskollisia. Naiset ei ymmärrä mitään rakkaudesta ja omistautumisesta. Tiedän monta muutakin naista jotka on tehneet saman tempun.

...mutta en sanonut, ettei naiset koskaan petä, mutta naiset pettää eri syistä, kuin miehet. (ei hyväksyttävämpää, mutta eri asia kuitenkin)

Me molemmat tiedetään, että nainen osaa rakastaa. :)

• Poppy seed
        tiedän kaksi kirjoitti:

miestä, jotka ovat eronneet, eikä heillä ole uutta naista, koska haavat eivät vielä ole arpeutuneet.
        Kolmas eronnut mies löysi uuden naisen vasta vuosien kuluttua, vaikka olikin vannonut ettei koskaan enää rakastu. Mies oli lastensa yksinhuoltaja pitkään. Nyt mies on onnellinen ja elänyt uuden naisen kanssa pari vuotta. Nainen on myös sopiva äitipuoli miehen lapsille.
        Ehkä minä olen kohdannut enemmän tunteellisia miehiä matkani varrella kuin sinä, mutta en voi enkä halua uskoa etteivät miehet tuntisi rakkautta samalla tavalla kuten naiset.
        Enkä usko että kaikki miehet haluavat hypätä vieraissa. Esim. isälläni oli aikoinaan paljon naissuhteita eikä kukaan sukulainen uskonut hänen rauhottuvan ja asettuvan aloilleen koskaan, mutta kun hän tapasi äitini kaikki muuta naiset jäivät ja he ovat olleet yhdessä onnellisesti ja uskollisesti jo 36v.
        Minä uskon rakkauteen. Se on ainut järkevä asia täällä hullussa maailmassa. Toivon että elämä tuo sinunkin kohdallesi rakkauden.

...että miehet osaa näytellä ja peittää jälkensä paljon paremmin kuin naiset osaa kuvitellakaan. Ja kun tähän vielä lisätään se, että naiset haluaa uskoa noihin asioihin, joista puhut... Enpä tiedä, ehkä mä olen vain kyyninen, mutta minä en vain usko... Mun mielestä miehet ja naiset on vain liian erilaisia pystyäkseen rakentamaan pitkäaikaisen toimivan uskollisen suhteen. Ja ihan arki puhuu sitä vastaan, että mies rakastaisi kuin nainen...

Päättivätkö nuo miehet muuten itse erosta, vai jätettiinkö heidät?

• Kukkomies kirjoitti:

Se nainen mun kanssa oli. Halusi seksiä, ei muuta. Olin palkintosonni. En muuta. Muutenhan hän olis minut ottanut omaksensa, vastaanottanut sieluakorventavan rakkauteni.

Mutta ei. Seksiähän hän harrasti kanssani, petti miestänsä ja sitten minunkin rakkauteni siteen petti.

Minä en tiedä mitään naisen rakkaudesta. En ole nähnyt. En kokenut. Ex-vaimonikin piti minua siitossonnina; onnistuneesti. Ovathan nuo lapset kauniita; hyvät geenit.

Ainoa rakkaus mitä maailmassa havaitsen on minun omaani.

Muun voin aina tarpeen tullen nähdä rumana ja julmana.

• Poppy seed
        Kukkomies kirjoitti:

... :D Ei se noin ollut, mutta miehenä et pysty ymmärtämään. En tiedä pettääkö kukaan nainen himosta, epäilen ainakin vahvasti.

Sinä et voi tosissani väittää, että naiset ja miehet eivät olisi erilaisia??? Sehän on meidän biologiassa, naisen päällimmäinen vaisto on (äidin)rakkaus, miehen selviytymisvaisto. Minä en usko, että nämä asiat ovat muuttuneet paljoakaan vuosituhansien kuluessa! Jos mies rakastaisi kuten nainen, ihmislaji olisi jo sammunut tai jos nainen tuntisi kuin mies, sama lopputulos. Ihminen on ehkä älykkäin, mutta eläin kuitenkin.

• verran, että
        Poppy seed kirjoitti:

...että miehet osaa näytellä ja peittää jälkensä paljon paremmin kuin naiset osaa kuvitellakaan. Ja kun tähän vielä lisätään se, että naiset haluaa uskoa noihin asioihin, joista puhut... Enpä tiedä, ehkä mä olen vain kyyninen, mutta minä en vain usko... Mun mielestä miehet ja naiset on vain liian erilaisia pystyäkseen rakentamaan pitkäaikaisen toimivan uskollisen suhteen. Ja ihan arki puhuu sitä vastaan, että mies rakastaisi kuin nainen...

Päättivätkö nuo miehet muuten itse erosta, vai jätettiinkö heidät?

toinen jätettiin (naisella oli toinen) ja toinen avioliitto lopetettiin yhteisestä päätöksestä (syitä en tahdo ruotia julkisesti). Kolmas, eli yksinhuoltajan tarina on liian henkilökohtainen syy, en voi sitä kertoa. Kunnon miehiä olivat mielestäni kaikki. Mitä sivusta seurasin näitä mieheiä, olivat kyllä kaikki kovin rikki suhteiden hajoamisista.
        Kyllähän maailma tekee kyyniseksi. Itse olen yrittänyt välttää sitä. Tunteita on hyvä kuitenkin joskus purkaa, vaikka sitten tämän forumin välityksellä.
        On totta että miehet ja naiset ovat erilaisia, mutten itse usko että erot olisivat niin valtavia.
        Totta on että elämme sellaista aikaa, jonka mottona on "kaikki mulle tänne ja heti ja helpolla" eivätkä ihmiset aina jaksa yrittää kun tuntuu että helpommallakin pääsee. Silti minulla on useita onnellisia esimerkkejä ympärilläni kuinka suhteet parhaimmassa tapauksessa toimivat.

• heti hihkaista
        Kukkomies kirjoitti:

tähän väliin, etten ole ikinä pettänyt, enkä petä. Eli eipäs yleistetä siellä! Ei kaikki naiset petä. Minä en voisi elää itseni kanssa enää pettämisen jalkeen. Ja vaikka toinen antaisi minulle anteeksi, minä en voisi koskaan antaa itseleni anteeksi. Minä haluan kohdella toisia hyvin, varsinkin läheisiäni.

• Kukkomies kirjoitti:

Pettäminen on vuosituhansia vanhaa. Aivan kuin ihmiskulttuurikin. Eläimet eivät petä. Sensijaan eläimet lisääntyvät suvullisesti. Se on primäärivaisto.

Kysymys on: Miksi sinä et tee sitä mitä eläimet ja ihmiset tekevät luonnostaan? Sehän on kaikkein puhtain asia kaikesta mahdollisesta, elämää luova ja tuova järjestelmä. Olet valmis vetoamaan pettämiseen vuosituhantisena järjestelmänä; muttet kohtaamaan seksiä miljoonien vuosien ajan olleena lisääntymistapana vaan kurotat jälkeläistesi suhteen nykyteknologiaan.

Miksi?

Koska vihaat seksiä. Se on likimain sama kuin vihaisi elämän periaatetta itseään.

Mikä on liannut seksin - se ei voi olla pettäminen koska olet (omassa näkökannassasi) pettämisen kanssa sinut selvästikin, tai tunnustat sen normaaliksi. Tulisihan sinun tunnutaa seksikin normaaliksi; se on normaalimpaa kuin... suunnilleen mikään - ehkä elämää itseään lukuunottamatta?

Ja mitä tulee miehiin ja naisiin - me olemme saman Homo Sapiens lahkon jäseniä. Ihmisiä. Aivorakenteemme on sama pitkälti ja vaihtelevuus ylittää sukupuoliset rajat ("femiinein" miesaivo on huomattavasti femiinimpi kuin maskuliinisin naisaivo.). Fysiologiasta ei voi löytyä siis selitystä. Jäljelle jää siten vain kulttuuri, esimerkit ja ... vapaa valinta.

Vapaa valinta koskee kaikkea ihmisen toimintaa. Aivan kaikkea.

• Poppy seed
        Kukkomies kirjoitti:

...joten vastaan tänne. En vihaa seksiä, vihaan sitä millaista siitä on tullut. Lue tuolta alempaa, miksi en halua seksiä. Seksin on minulle liannut miesten tunteettomuus, se, että nainen ei ole muuta kuin se reikä.

Jos miehet ja naiset on niin samanlaisia, niin miksi sitten miehet ITSEKIN sanovat, että miehelle seksi on vain seksiä ja naiset taas kokevat, että ei ole? Miksi sitten miehet kokevat, että naiset pakottavat heidät elämään viettiensä vastaisesti? Miksi naisen raiskaaminen on yleistä, mutta miehen ei? Miksi Suomessa on 15 000 huoraa, mutta ehkä 150 mieshuoraa(ja heilläkin on myös miesasiakkaita)? KOSKA MIEHET JA NAISET ON NIIN ERILAISIA!!!

• drfjk
        Poppy seed kirjoitti:

niin sen, että seksi on TÄYSIN eri asia miehelle ja naiselle!!! Poikkeuksia totta kai löytyy kumpaankin suuntaan, mutta tämä on ihan tutkittu tosiasia!

Ihan sama ilmiö kuin että miehet ovat pitkiä ja naiset ovat lyhyitä. Pituuksissakaanhan ei ole mitään variaatioita ja kaikki naiset ovat täsmälleen saman pituisia.

• kunnon mies

tällaisia pariskuntia on olemassa

• et halua

seksiä miehen kanssa? Haluatko sitä naisen kanssa?

• Poppy seed

Minulle seksissä miehen kanssa vain ei ole mitään positiivista, minua ahdistaa se, miten kliinistä ja raadollista se miehelle on. Ajatuskin siitä, että minun kehoni olisi vain seksilelu jollekin miehelle on iljettävä. Tunnen, että menettäisin oman kehoni hallinnan ja inhoan pelkkää ajatustakin. Ongelma on myös se, miten paljon miehet vaativat sängyssä, en ole hyvä sängyssä, enkä pidä vartalostani, joten on asioita, joita en voi, osaa, enkä halua tehdä. Tiedän, että naisen pitää nykyään olla avomielinen ja suostua kokeilemaan kaikkea, mutta minä en yksinkertaisesti pysty, enkä halua pakottaa itseäni. Mieluummin olen yksin.

• sinua..
        Poppy seed kirjoitti:

Minulle seksissä miehen kanssa vain ei ole mitään positiivista, minua ahdistaa se, miten kliinistä ja raadollista se miehelle on. Ajatuskin siitä, että minun kehoni olisi vain seksilelu jollekin miehelle on iljettävä. Tunnen, että menettäisin oman kehoni hallinnan ja inhoan pelkkää ajatustakin. Ongelma on myös se, miten paljon miehet vaativat sängyssä, en ole hyvä sängyssä, enkä pidä vartalostani, joten on asioita, joita en voi, osaa, enkä halua tehdä. Tiedän, että naisen pitää nykyään olla avomielinen ja suostua kokeilemaan kaikkea, mutta minä en yksinkertaisesti pysty, enkä halua pakottaa itseäni. Mieluummin olen yksin.

hyväksikäytetty? Siihenkin voi hankkia apua.

• Poppy seed
        sinua.. kirjoitti:

hyväksikäytetty? Siihenkin voi hankkia apua.

Ei ole hyväksikäytetty millään tavoin. En edes ole harrastanut seksiä vuosiin.

• tarvitse suostua
        Poppy seed kirjoitti:

jos ei niin halua! Millaisia miehiä sinä olet oikein tavannut? Eivät kaikki miehet tahdo tehdä pornoleffojen temppuja naistensa kanssa. Eivät kaikki miehet ole itsekkäitä, vain omaa nautintoaan ajattelevia ja tunteettomia sängyssä.
        Moni mies oikeasti kunnioittaa naistaan ja tahtoo tämän nauttivan ja tekee kaikkensa naisensa nautinnon eteen.
        Kun kaikki tehdän yhteisymmärryksessä molempien nautinnon eteen ja tunteet ovat mukana, sitä kutsutaan rakasteluksi.
        Ihmeen tunteeton kuva seksistä sinulla. Ja miehistä yleensä. Ei kaikki miehet nyt ihan hirviöitä ole, miehissä on paljon ihaniakin tapauksia.

• Poppy seed
        tarvitse suostua kirjoitti:

jos ei niin halua! Millaisia miehiä sinä olet oikein tavannut? Eivät kaikki miehet tahdo tehdä pornoleffojen temppuja naistensa kanssa. Eivät kaikki miehet ole itsekkäitä, vain omaa nautintoaan ajattelevia ja tunteettomia sängyssä.
        Moni mies oikeasti kunnioittaa naistaan ja tahtoo tämän nauttivan ja tekee kaikkensa naisensa nautinnon eteen.
        Kun kaikki tehdän yhteisymmärryksessä molempien nautinnon eteen ja tunteet ovat mukana, sitä kutsutaan rakasteluksi.
        Ihmeen tunteeton kuva seksistä sinulla. Ja miehistä yleensä. Ei kaikki miehet nyt ihan hirviöitä ole, miehissä on paljon ihaniakin tapauksia.

tarvitsekaan ja siinä tulevat mukaan kuvaan toiset naiset. Miehet ottavat mitä haluavat, tavalla tai toisella. Yritän vain päätyä samaan lopputulokseen vähemmällä tuskalla.

Tuollaiset rakastelut ja muut on naisten juttuja, ei miehet koe mitään sellaista. Miehelle seksi on seksiä, oli siinä sitten oma vaimo tai prostituoitu. (tosin prostituoitu todennäköisesti hoitaisi homman paremmin) En sano, että se tekisi miehistä hirviöitä, mutta miehen seksuaalisuus ei minun mielessäni vain ole mitenkään kaunis asia, kuten naisen seksuaalisuus, vaan pikemminkin vain arkisen perustarpeen tyydyttämistä keinolla millä hyvänsä.

Sitä paitsi totuus on sekin, että tuskin seksi minun kanssa sille miehellekään olisi mukava kokemus, sen verran heikoiksi on taidot jääneet.

• sitä seksiä on
        Poppy seed kirjoitti:

tarvitsekaan ja siinä tulevat mukaan kuvaan toiset naiset. Miehet ottavat mitä haluavat, tavalla tai toisella. Yritän vain päätyä samaan lopputulokseen vähemmällä tuskalla.

Tuollaiset rakastelut ja muut on naisten juttuja, ei miehet koe mitään sellaista. Miehelle seksi on seksiä, oli siinä sitten oma vaimo tai prostituoitu. (tosin prostituoitu todennäköisesti hoitaisi homman paremmin) En sano, että se tekisi miehistä hirviöitä, mutta miehen seksuaalisuus ei minun mielessäni vain ole mitenkään kaunis asia, kuten naisen seksuaalisuus, vaan pikemminkin vain arkisen perustarpeen tyydyttämistä keinolla millä hyvänsä.

Sitä paitsi totuus on sekin, että tuskin seksi minun kanssa sille miehellekään olisi mukava kokemus, sen verran heikoiksi on taidot jääneet.

siellä makuuhuoneessa arvostelemassa? Mieskö? No ei se mieheltäkään aina onnistu. Eikä kukaan ole kone. Kaikki "mokaa" joskus, jos sitä nyt edes mokaamiseksi voi sanoa. Ei toisen mieltymyksiä voi edes tietää ennen kuin lähdetään kokeilemaan intiimiä yhdessäoloa. Jokaisen uuden ihmisen kanssa rakastelu on aina uutta ja erilaista. Aina on "opeteltava" uudestaan. Koskaan ei tule valmista. Ei seksi ole mitään naurettavaa akrobatiaa, vaan läheisyyttä ja hyvänä pitämistä.
        Hyvä, ettet tee mitä et halua, en minäkään. Ja mitä tuohon vieraissa hyppäämiseen tulee, niin jos sen takia mies lähtee, ettei jotain tee hänen mielikseen sängyssä niin lähteköön, lähtisi sellainen mies jossain vaiheessa joka tapauksessa! Miellyttäminen oman nautinnon kustannuksella ei koskaan kannata.
        On varmasti totta, että jotkut miehet ovat kuvailemasi kaltaisia, mutta väitän edelleen että on olemassa toisenlaisiakin miehiä. Minua on useasti hyväilty miehen toimesta koko yön, ilman että mies olisi vaatinut minulta mitään. Mies halusi että minun on hyvä ja nautti siitä, että sai tuottaa minulle nautintoa. Sellaiselle miehelle on helppoa olla hyvä ja vastavuoroisesti tuottaa nautintoa.
        Toivon, että joskus koet elämässäsi saman.

• Poppy seed
        sitä seksiä on kirjoitti:

siellä makuuhuoneessa arvostelemassa? Mieskö? No ei se mieheltäkään aina onnistu. Eikä kukaan ole kone. Kaikki "mokaa" joskus, jos sitä nyt edes mokaamiseksi voi sanoa. Ei toisen mieltymyksiä voi edes tietää ennen kuin lähdetään kokeilemaan intiimiä yhdessäoloa. Jokaisen uuden ihmisen kanssa rakastelu on aina uutta ja erilaista. Aina on "opeteltava" uudestaan. Koskaan ei tule valmista. Ei seksi ole mitään naurettavaa akrobatiaa, vaan läheisyyttä ja hyvänä pitämistä.
        Hyvä, ettet tee mitä et halua, en minäkään. Ja mitä tuohon vieraissa hyppäämiseen tulee, niin jos sen takia mies lähtee, ettei jotain tee hänen mielikseen sängyssä niin lähteköön, lähtisi sellainen mies jossain vaiheessa joka tapauksessa! Miellyttäminen oman nautinnon kustannuksella ei koskaan kannata.
        On varmasti totta, että jotkut miehet ovat kuvailemasi kaltaisia, mutta väitän edelleen että on olemassa toisenlaisiakin miehiä. Minua on useasti hyväilty miehen toimesta koko yön, ilman että mies olisi vaatinut minulta mitään. Mies halusi että minun on hyvä ja nautti siitä, että sai tuottaa minulle nautintoa. Sellaiselle miehelle on helppoa olla hyvä ja vastavuoroisesti tuottaa nautintoa.
        Toivon, että joskus koet elämässäsi saman.

Mä olen viimeisiä ikäpolvia, joille seksi oli helppoa! Seksi mun ensimmäisen poikaystävän kanssa oli ihanaa. Ei ollut nettiä kaikilla kotona ja hänen kokemuksensa pornosta oli muutamat isäpuolelta varastetut pornolehdet. :) Me oltiin ihan pentuja ja ensimmäisiä toisillemme ja kaikki oli niin helppoa, sai olla vain oma itsensä ja hän oli tyytyväinen kun vain ylipäätään sai seksiä. :) Ja kuvitelmissani hänkin tunsi niin kuin minäkin, enkä tietänyt, miten miehet ajattelee naisista.

Nyt pitäisi suostua kaikkeen ja osata kaikkea ja näyttää täydelliseltä ja tuon kaiken aikana pitäisi vielä olla "oma itsensä"! Ongelma on, että minun oma itseni nyt vain ei ole sellainen. Sitä paitsi, olen jäänyt auttamatta jälkeen vuosien tauon aikana. Minulle seksi miehen kanssa ei enää ole edes vaihtoehto, joko löydän seksittömän suhteen tai olen yksin(eikä siinäkään mitään vikaa ole).

• että media ja porno
        Poppy seed kirjoitti:

Mä olen viimeisiä ikäpolvia, joille seksi oli helppoa! Seksi mun ensimmäisen poikaystävän kanssa oli ihanaa. Ei ollut nettiä kaikilla kotona ja hänen kokemuksensa pornosta oli muutamat isäpuolelta varastetut pornolehdet. :) Me oltiin ihan pentuja ja ensimmäisiä toisillemme ja kaikki oli niin helppoa, sai olla vain oma itsensä ja hän oli tyytyväinen kun vain ylipäätään sai seksiä. :) Ja kuvitelmissani hänkin tunsi niin kuin minäkin, enkä tietänyt, miten miehet ajattelee naisista.

Nyt pitäisi suostua kaikkeen ja osata kaikkea ja näyttää täydelliseltä ja tuon kaiken aikana pitäisi vielä olla "oma itsensä"! Ongelma on, että minun oma itseni nyt vain ei ole sellainen. Sitä paitsi, olen jäänyt auttamatta jälkeen vuosien tauon aikana. Minulle seksi miehen kanssa ei enää ole edes vaihtoehto, joko löydän seksittömän suhteen tai olen yksin(eikä siinäkään mitään vikaa ole).

luo paineita, mutta ei pidä mennä siihen mukaan! Itse olen päälle 30 ja kai minunkin ikäisissäni miehissä on jos jonkunlaista pornontiiraajaa jotka kuvittelee että naisen pitää olla juuri sellainen kuin niissä leffoissa. Mutta ikäisissäni on myös hyviä kundeja. En minä huonompaa huolisikaan. Porno tuo paineita myös miehille, pitää olla kestävä ja isokaluinen ja myös haluta kaikkea. Ei kaikki miehetkään ole sinut pornon luoman mieskuvan kanssa. Eikä kaikki miehet todellakaan halua mitään tyttöystäväkseen mitään "wanna be pornolutkaa", vaan ihan tavallisen naisen.

Kunnollinen mies ei naisen kokemattomuutta pidä pahana. Vuosien taukoja suhteissa ja seksissä voi olla vaikka kenellä. Ei kaikki ihan "pupuina" sekstaile, vaikka nykymediassa niin väitetäänkin :)

Yksinolossa ei ole mitään pahaa. Eiköhän sinkkuus ole lisääntymään päin. Nykyaikana ei ole naisen enää mikään pakko seurustella tai mennä naimisiin, se on kyllä hyvä asia.

• kolmikymppinen
        Poppy seed kirjoitti:

Musta sun tekstistä paistaa läpi, et olet tosi epävarma.. Ei sitä tarvi miettiä osaanko harrastaa seksiä.. Eikä kaikki miehet vaadi mitään yli-innokasta seksihirmua.. Jos toista rakastaa ja kunnioittaa niin se tunnepuoli lyö kyllä laudalta tekniikan ihan kuus-nolla.. Ihan yhtälailla mies tuntee niitä rakkauden tunteita kuin nainenkin..

Ei se seksi kaikkien kanssa luista, mutta ei se vika ole silloin ihmisissä vaan sopimattomissa kemioissa..

Jos nainen/mies lähtee sille linjalle, että vertaa itseään pornotähtiin tms. niin ei seksistä kukaan siinä tilanteessa voi nauttia.. Kaikkein tärkeintä on, että opettelet hyväksymään itsesi sellaisena kuin olet, ELÄ IKINÄ VERTAA ITSEÄSI KENEENKÄÄN MUUHUN!!!

• kolmikymppinen

Musta sun tekstistä paistaa läpi, et olet tosi epävarma.. Ei sitä tarvi miettiä osaanko harrastaa seksiä.. Eikä kaikki miehet vaadi mitään yli-innokasta seksihirmua.. Jos toista rakastaa ja kunnioittaa niin se tunnepuoli lyö kyllä laudalta tekniikan ihan kuus-nolla.. Ihan yhtälailla mies tuntee niitä rakkauden tunteita kuin nainenkin..

Ei se seksi kaikkien kanssa luista, mutta ei se vika ole silloin ihmisissä vaan sopimattomissa kemioissa..

Jos nainen/mies lähtee sille linjalle, että vertaa itseään pornotähtiin tms. niin ei seksistä kukaan siinä tilanteessa voi nauttia.. Kaikkein tärkeintä on, että opettelet hyväksymään itsesi sellaisena kuin olet, ELÄ IKINÄ VERTAA ITSEÄSI KENEENKÄÄN MUUHUN!!!

On se tekniikka kyllä tärkeätä.. Turha sitä on sanoa, että paskaa seksiä jaksaa koko elämän :)

• Poppy seed

miehet kyllä hoitaa sen puolen. Olen epäilemättä surkea sängyssä, joten tavallaan kai epävarmakin, mutta se ei liity asiaan... Miesten vaatimukset kuitenkin on mitä on, olin sitten millainen tahansa.

Miksi kaikki naiset aina ohittavat sen, että MIEHET ITSEKIN sanovat, että miehelle seksi on vain seksiä?! Joo, naiselle tunnepuoli on tärkeä, mutta ei miehille! Miehet ei ole sellaisia!

• asian sivusta
        Poppy seed kirjoitti:

miehet kyllä hoitaa sen puolen. Olen epäilemättä surkea sängyssä, joten tavallaan kai epävarmakin, mutta se ei liity asiaan... Miesten vaatimukset kuitenkin on mitä on, olin sitten millainen tahansa.

Miksi kaikki naiset aina ohittavat sen, että MIEHET ITSEKIN sanovat, että miehelle seksi on vain seksiä?! Joo, naiselle tunnepuoli on tärkeä, mutta ei miehille! Miehet ei ole sellaisia!

Minkä ikäinen olet?
        Ei muuten mutta aika erikoista että et ole muunlaisiin miehiin törmännyt...Itse olen aika monelta mieheltä saanut kuulla että tunteet ovat aika tärkeätkin asiassa mukana...ehkä vika onkin siinä mimmoisiin miehiin olet törmännyt?
        Ja se että jaksat asiasta väitellä vaikka täälläkin on jo poikkeuksia tullut vastaan.Niin...usko vaan kaikki ei ole samanlaisia.Ikävä kyllä :)

• Poppy seed
        asian sivusta kirjoitti:

Minkä ikäinen olet?
        Ei muuten mutta aika erikoista että et ole muunlaisiin miehiin törmännyt...Itse olen aika monelta mieheltä saanut kuulla että tunteet ovat aika tärkeätkin asiassa mukana...ehkä vika onkin siinä mimmoisiin miehiin olet törmännyt?
        Ja se että jaksat asiasta väitellä vaikka täälläkin on jo poikkeuksia tullut vastaan.Niin...usko vaan kaikki ei ole samanlaisia.Ikävä kyllä :)

Yksi mies ja lauma NAISIA on ollut eri mieltä. Totta kai naiset haluavat uskoa; haluaisin minäkin, ellei järki olisi voimakkaampi...

Olen 29. Enkä ole koskaan kuullut kenenkään miehen, en kaverin, työkaverin tai vahingossa sivustakuullun keskustelun miesten, yhdistävän seksiin tunteita. Sen sijaan suurin osa miehistä sanoo, että seksi on vain seksiä ja että se naisen henkilöllisyys on sivuseikka, kunhan on vain nainen. (eikä aina tarvitse olla nainenkaan, thaimaan shemalet ovat kuulemma loistavia sängyssä!)

• totta että vain
        Poppy seed kirjoitti:

Yksi mies ja lauma NAISIA on ollut eri mieltä. Totta kai naiset haluavat uskoa; haluaisin minäkin, ellei järki olisi voimakkaampi...

Olen 29. Enkä ole koskaan kuullut kenenkään miehen, en kaverin, työkaverin tai vahingossa sivustakuullun keskustelun miesten, yhdistävän seksiin tunteita. Sen sijaan suurin osa miehistä sanoo, että seksi on vain seksiä ja että se naisen henkilöllisyys on sivuseikka, kunhan on vain nainen. (eikä aina tarvitse olla nainenkaan, thaimaan shemalet ovat kuulemma loistavia sängyssä!)

"kukkomiestä" kiinnosti tämä aloitus. Muita miehiä ei kiinnostanut pätkääkään (ainakaan tunteet seksissä). Nyt olisi miehillä ollut mahdollisuus todistaa rakkauden merkitys miehelle, kun aina ne ovat sitä toitottaneet että naiset on miesten kanssa vain rahasta, ja että naiset on tunteettomia.

• Poppy seed
        totta että vain kirjoitti:

"kukkomiestä" kiinnosti tämä aloitus. Muita miehiä ei kiinnostanut pätkääkään (ainakaan tunteet seksissä). Nyt olisi miehillä ollut mahdollisuus todistaa rakkauden merkitys miehelle, kun aina ne ovat sitä toitottaneet että naiset on miesten kanssa vain rahasta, ja että naiset on tunteettomia.

...koska miehet ovat tunteettomia, ei naiset. Miehelle nainen on vain reikä ja nainen kuin nainen käy.

• totta että vain kirjoitti:

Olipa sattuma. Tylsyyksissäni avasin tästä alotuksesta tuoreimpia kommentteja.

>vain "kukkomiestä" kiinnosti tämä aloitus. Muita miehiä ei kiinnostanut pätkääkään

>Nyt olisi miehillä ollut mahdollisuus todistaa rakkauden merkitys miehelle

Eipä tosiaankaan kiinnosta koko aihe. Syytä en osaa sanoa, mut miks pitäis todistella jotain? Sikskö, että naisille tulis siitä todistelusta hyvä mieli?

• miesten kommentteja
        relaxed_eyes kirjoitti:

>vain "kukkomiestä" kiinnosti tämä aloitus. Muita miehiä ei kiinnostanut pätkääkään

Eipä tosiaankaan kiinnosta koko aihe. Syytä en osaa sanoa, mut miks pitäis todistella jotain? Sikskö, että naisille tulis siitä todistelusta hyvä mieli?

olisi ollut kiva kuulla enemmänkin, vaikkei tämä minun aloitukseni ollutkaan. Olisin kyllä kedtänyt "ei niin mieluisat" kommentitkin. Olen saanut itse hlökohtaisesti kyllä rakkautta mieheltä, ja hellyyttä myös seksin aikana (siitäkin oli puhetta), enkä usko että me loppujen lopuksi niin erilaisia ollaan. Yksilöitä ollaan kaikki.

Mutta sinäpä sen sanoit, miehiä ei tämä aihe kiinnostanut, eipä voi mittään.

• miesten kommentteja kirjoitti:

olisi ollut kiva kuulla enemmänkin, vaikkei tämä minun aloitukseni ollutkaan. Olisin kyllä kedtänyt "ei niin mieluisat" kommentitkin. Olen saanut itse hlökohtaisesti kyllä rakkautta mieheltä, ja hellyyttä myös seksin aikana (siitäkin oli puhetta), enkä usko että me loppujen lopuksi niin erilaisia ollaan. Yksilöitä ollaan kaikki.

Mutta sinäpä sen sanoit, miehiä ei tämä aihe kiinnostanut, eipä voi mittään.

rakkaus, seksi ja hellyys ovat eri asioita, vaikka ne hyvästä suhteesta kaikki löytyvätkin, jolloin ne menevät pakostikin joskus ristiin toistensa kanssa.

Mutsiisjoo. Mä en jaksa lukee mitä tääl on keskusteltu, joten vaikee tästä on keskustelua jatkaakaan.

• Poppy seed
        relaxed_eyes kirjoitti:

Minulle on ainakin ihan itsestäänselvyys, ettei miehille seksiin liity mitään tunteita. Mutta enhän minä sitä kysynytkään! (ja luonnollisesti miestä ei kiinnosta aihe, jota miehelle ei edes ole olemassa)

• Poppy seed kirjoitti:

Minulle on ainakin ihan itsestäänselvyys, ettei miehille seksiin liity mitään tunteita. Mutta enhän minä sitä kysynytkään! (ja luonnollisesti miestä ei kiinnosta aihe, jota miehelle ei edes ole olemassa)

Jotta viittiikö naista kattella ilman kosketusta? No ei kovin montaa vuotta.

• Poppy seed
        relaxed_eyes kirjoitti:

Jotta viittiikö naista kattella ilman kosketusta? No ei kovin montaa vuotta.

...että sopisiko miehelle suhde, jossa ei olisi seksiä? Kosketusta kyllä olisi ja seksiä mies saisi hankkia muilta naisilta.

• Poppy seed kirjoitti:

...että sopisiko miehelle suhde, jossa ei olisi seksiä? Kosketusta kyllä olisi ja seksiä mies saisi hankkia muilta naisilta.

Ei siinä mitään, mut suhde ei koskaan ala, jos ei jossain kohtaa ole sen naisen kanssa seksiä, jonka kanssa suhteeseen pitäis alkaa, joten siinä mielessä se on mahdoton yhtälö.

• Mika0800
        Poppy seed kirjoitti:

Olet ilmeisesti törmännyt aina vääränlaisiin miehiin (eikä se ole sattumaa, vaan siihen on olemassa ihan järkevä syykin)!

Mutta aidosti rakastavia miehiäkin on olemassa, tule kanssani treffeille,huomaat pian, että täältä löydät sellaisen.

1. En todellakaan pidä naista tunteettomasti seksileluna, vaan jos harrastan seksiä, teen sen rakkaudella, ja sen kyllä nainen taatusti huomaa!

Eikä sitä seksiä tarvitse ensimmäiseksi tyrkyttää, kristillisen käsityksen mukaanhan se kuuluu ainoastaan avioliittoon.

2. En todellakaan vaadi liikoja sängyssä. Ja jos jotain ei osaa, sen voi opetella. (mitään vastenmielistä en pakota opettelemaan).

3. Ei sinun tarvitse pakottaa itseäsi mihinkään.

Soita siis itsesi treffeille, niin hellästi halin ikävät ajatukset pois mielestäsi.

Numeroni löydät 2 klikkauksen takaa, joten soita ja sovi treffit.

• ei, jos molemmille se sopii

• Ananasvakuuttaja

Kuulostaisi hienolta, mikäli mies on itse sellainen, joka pystyy hankkimaan näitä seksisuhteita itselleen. Muuten joutuu vaimo poljentaan, vaikkei haluaisikaan. Toki voihan vaimo myös avustaa rahallisesti maksullisten palveluiden hankinnassa?

• Poppy seed

...kyllä ihan itse joutuisit huvisi kustantamaan... :) Sori! :)

• on pelkkä

provo.

• Poppy seed

Ihan tosissani olen. En kykene seksiin miehen kanssa, mutta haluaisin suhteen, siksi kysyin asiaa. Mikä kirjoituksissani viittaa siihen, etten olisi tosissani?

• joka heräsi

luettuani koko ketjun on se,että näyttäis himpan verran siltä ettet ole oikein sinut oman itsesi kanssa.
      Niinkuin itse kirjoitit..et ole sinut kroppasi kanssa ja oletat että sinulta vain vaaditaan...et saa mitään.Eli et ole kokenut kunnon rakastelua missä kummallakin on tunteet mukana.Koska se on aivan uskomattoman hieno asia ja jos se koet et pysty tuollaiseen suhteeseen...ja et pysty kyllä pidemmän päälle muutenkaan,koska naisen tunteet tulee kuitenkin jossain vaiheessa peliin..mustasukkaisuus nostaa päätään,halusit tai et.(vaikka väität muuta)

Sanoisinkin että opettele ensin tuntemaan oma kehosi ja opi rakastamaan sitä jotta voit nauttia seksistä ja rakastelusta jonkun turvallisen kumppanin kanssa.Opettele ottamaan myös vastaan ja nauttimaan kehostasi ja siitä ettet aina pidä niitä hemmetin ohjaksia käsissäsi.Heittäydy tunteitten armoille ja älä aina epäile pahinta.
      Elä ja nauti.Ja jos et siihen ole valmis...elä sitten mieluummin yksin.Koska tuo suhdemalli tuo sulle vain kyyneliä ennemmin tai myöhemmin.
      Ja kun oikeasti jotakuta rakastat ja haluat antaa ja ottaa vastaan ja koet että toinenkin haluaa...silloin vasta olet valmis parisuhteeseen.
      Kaikkea hyvää sulle kuitenkin jos tuota mallia haluat kokeilla...

• Poppy seed

...että sinäkin olet nainen... Minun käsitykseni mukaan ei ole mahdollista kokea "kunnon rakastelua missä kummallakin on tunteet mukana", koska miehet eivät ole sellaisia. Miehelle seksi on vain seksiä, nuo ovat naisten käsityksiä seksistä, ei miesten! En usko, että olisin mustasukkainen, koska tietäisin, ettei se seksi niiden muidenkaan kanssa merkitse sille miehelle mitään, kuten ei merkitsisi minunkaan kanssani.

Tunnen kehoni ja osaan nauttia siitä erittäin hyvin - yksin! :)

• harvinaisen selvä...
        Poppy seed kirjoitti:

...että sinäkin olet nainen... Minun käsitykseni mukaan ei ole mahdollista kokea "kunnon rakastelua missä kummallakin on tunteet mukana", koska miehet eivät ole sellaisia. Miehelle seksi on vain seksiä, nuo ovat naisten käsityksiä seksistä, ei miesten! En usko, että olisin mustasukkainen, koska tietäisin, ettei se seksi niiden muidenkaan kanssa merkitse sille miehelle mitään, kuten ei merkitsisi minunkaan kanssani.

se on hyvä että voit nauttia yksin.
        Ja sääli jos sun mielipide on noin jyrkkä et kaikki on yhtä ja samaa.
        Jäät paljosta paitsi...mutta aivan sama :)

• että nautit kuitenkin
        Poppy seed kirjoitti:

seksistä itseksesi. :)
        Jokainen kuitenkin on seksuaalinen, myös sinä, jokainen vain toteuttaa seksuaalisuuttaan eri tavalla. Jos olet onnellinen, se riittää.

• Kiitos!

Olipa hyvin kirjoitettua asiaa, kauniita ajatuksia! Olet oivaltanut jotain tosi oikeaa ja syvää. Kiitos, että saamme lukea sen noin kauniina. Kaikkea hyvää!

• pukkaaaa

Miten se suhde eroaa sitten ystävyyssuhteesta?

Jos sinulle riittää vaikka hellyydeksi pelkkä halaus niin voithan halata naisenkin kanssa. Eikä siinä ole mitään lesboa.

Joten, miksi sen "kumppanin" pitää olla mies? Miksei nainen käy?

Jos lapsen haluat niin naispareillakin on mahdollisuus lapsen hankintaan nykyaikana. Muutenkin joutuisit keinohedelmöityksen tekemään jos miehen kanssa et yhdyntään kykene.

• Poppy seed

...kun olen rakastunut mieheen. En kai muunlaisen ihmisen kanssa tälläistä suhdetta haluaisikaan ja naisiin en rakastu.

• voi rakastaa
        Poppy seed kirjoitti:

...kun olen rakastunut mieheen. En kai muunlaisen ihmisen kanssa tälläistä suhdetta haluaisikaan ja naisiin en rakastu.

minä ainakin rakastan ystävääni. En siis seksuaalisesti kuten et sinäkään.

Miksi sinä et kysy siltä rakastamaltasi mieheltä, haluaako hän seksittömän suhteen kanssasi?

Et täältä saa varmaa vastausta. Onnea kuitenkin ja hyvää kevättä sinulle :)

• Poppy seed
        voi rakastaa kirjoitti:

minä ainakin rakastan ystävääni. En siis seksuaalisesti kuten et sinäkään.

Miksi sinä et kysy siltä rakastamaltasi mieheltä, haluaako hän seksittömän suhteen kanssasi?

Et täältä saa varmaa vastausta. Onnea kuitenkin ja hyvää kevättä sinulle :)

ja haluankin häntä, myös seksuaalisesti, mutta en halua seksiä. Ei se ole niin yksinkertaista. Tavallaan meillä onkin jo jonkinlainen suhde... Pitänee vain yrittää unohtaa hänet.

• Selvä homma mutta
        Poppy seed kirjoitti:

ja haluankin häntä, myös seksuaalisesti, mutta en halua seksiä. Ei se ole niin yksinkertaista. Tavallaan meillä onkin jo jonkinlainen suhde... Pitänee vain yrittää unohtaa hänet.

minua vain surettaa puolestasi se seikka, että jos tämä mies onkin aivan erilainen kuin kuvittelet kaikkien miesten olevan. Jos tämä mies kokeekin seksin tunteellisena asiana ja haluaisi antaa sinulle kaiken, myös rakastelua.

Sinulta voisi mennä jotakin erittäin hienoa sivu suun.

Eri asia on, jos tämä mies on sanonut, ettei pidä seksiä kuin kassien tyhjentämiseen sopivana aktina.

• taas yks nainen

Luin ketjun läpi, ja täytyy vaan todeta että olen syvästi pahoillani puolestasi jos et ole koskaan kokenut miehiltä välittävää, tunteellista seksiä. Ei miesten ja naisten seksuaalisuudet eroa niin jyrkän mustavalkoisesti kuin väität. Ei minullakaan ole mitään naiivin idealistista kuvaa miehistä, tiedän kyllä miten kylmiä ja pinnallisia osa heistä on, olen heistäkin osani saanut. Vaan tiedän kyllä lukuisia päinvastaisiakin miehiä, välittäviä, lämpimiä, perhe/parisuhdehenkisiä.

Oma kokemukseni: Kun aloin tapailla nykyistä miestäni, olin juuri eronnut enkä kaivannut uutta suhdetta. Halusin hänestä aluksi vain seksiä. Mieheni kuitenkin sanoi pian, ettei oikeastaan välitä satunnaisjutuista eikä irtoseksistä, vaan on enemmän seurustelevaa tyyppiä. Eli ei hänelle ainakaan reiän saaminen tuntunut olevan pääasia, vaan kumppanuus samaan naiseen. Eikä hän muutenkaan ole ollut niin seksin perään, toki tykkää siitä, mutta tuntuu kaipaavan enemmän hellyyttä ja lämpöä kuin itse yhdyntää. Ei kuulemma välitä peppuseksistä tai muista erikoistempuista. Minä olen ollut meillä enemmän silkan panon perään, mutta mieheni on aukaissut minulle rakastelun ihanuuden. Hän sanoo pitävänsä minun orgasmiani tärkeänä, ja hän aina odottaakin minun saavan ensin. Minusta mieheni on ihan tavallinen ja normaali, eikä mikään omituinen poikkeus tai harvinaisuus. Kyllä tällaisia miehiä löytyy.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      561
      1923
    2. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      92
      934
    3. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      927
    4. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      826
    5. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      2
      757
    6. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      739
    7. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      69
      718
    8. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      715
    9. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      74
      658
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65
      553
    Aihe