Jumalan rakkaus ja viimeinen tuomio

Ristinkantaja

Ajan loputtua on edessä Viimeinen Tuomio.Miten tämä liittyy palstan aiheeseen ? Liittyy. Viimeinen tuomio tulee , nähkääs, toimeenpantavaksi maailman-ajan päätyttyä. Maailman luomisesta alkoi ajanlasku, siis AIKA alkoi.Viimeinen tuomio toimitetaan tuhatvuotisen valtakunnan jälkeen.Ja sitten näissä pohdinnoissani haluan kertoa usein kysyttyä: miten rakkauden Jumala voi tuomita ihmisen kadotukseen ? Jumala on rakkaus.Mutta tulijärveen passitus ei ole hänen rakkautensa ilmentymä. Jumala ei ole sadisti. Tuomio on hänen vihastaan johtuvaa.Jumala vihaa syntiä. Epäusko on on perussynti, mistä kaikki muu paha on lähtöisin. Me kaikki ihmiset olemme luonnostamme - aadamilaisessa turmeltuneisuudesamme - taipuvaisia epäuskoon. Mutta epäusko kadottaa ihmisen. Ikuisesti.Jumala loi ajan ja aineen (silloin kun loi - turha siitä on jatkuvasti jäkättää milloin?), mutta kun ajallisuus ei ole enää Universumin todellisuutta - vaan ajattomuus, niin siloin kaikkien silmät avataan näkemään ennestään salattuja todellisuuksia, joissa erinäiset epäuskoa aiheuttavat kysymykset selviävät (valovuodet, maakerrostumat, vuosirenkaat). Minun mielestäni ihminen ei AINAKAAN ota riskiä tulevaisuutensa suhteen kun hän vastaanottaa Jeesuksen vapahtajanaan. Luomisoppi tukee pelastuksen sanomaa. Miksi se nähdään niin vaaralliseksi ? Paljon huterammalla pohjalla on henkilö, joka yrittää selittää Luojaa pois maailmankaikkeuden kuvioista. Hän ottaa riskin. Tekee kohtalokkaan erehdyksen. Genesis on turvallista luettavaa - uskoen.

58

1854

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näet

Täällä moititaan evoluutioteorian kannattajien liian heppoisilla todisteilla tekemiä päätelmiä eliömaailmasta. S
      Sinä menet tulkinnallasi pidemmälle kuin Raamattu asiasta kertoo ja teet siten yhtälailla väärän menettelyn.
      Näyttää, ettet tunne puhumaasi asiaa kokonaisuudessaan riittävästi. Olet muiltaopitun mielipiteen ottanut kritiikittä omaksesi ja vieläpä levität sitä eteenpäin.Hyi sinua!

• Ristinkantaja

Vai olen minä "muilta opitun" varassa ? Mutta eikös me enimmäkseen muilta opita asioita ?Joku minulle on kertonut. Olen tuolle kertojalle sangen kiitollinen. Välillisesti hän on aikaansaanut sen, että olen alkanut - pelastuksekseni - uskoa.

• näet
        Ristinkantaja kirjoitti:

Vai olen minä "muilta opitun" varassa ? Mutta eikös me enimmäkseen muilta opita asioita ?Joku minulle on kertonut. Olen tuolle kertojalle sangen kiitollinen. Välillisesti hän on aikaansaanut sen, että olen alkanut - pelastuksekseni - uskoa.

Otappa urakaksesi lukea Raamattu läpi ihan "puhtaalta pöydältä".
        Ota sieltä mieleesi juoni sitämukaa kun luet.
        Et taatusti päädy tuohon oppiin jota esittelit!

• Ristinkantaja
        näet kirjoitti:

Otappa urakaksesi lukea Raamattu läpi ihan "puhtaalta pöydältä".
        Ota sieltä mieleesi juoni sitämukaa kun luet.
        Et taatusti päädy tuohon oppiin jota esittelit!

Ilmestyskirja kertoo lopun tapahtumat.Sinun ehdotuksesi minun suuntaani ei sinänsä ole huono - siis siinä mielessä, että kannustat minua lukemaan Raamattua. Kiitos. Mutta opinnäkemysten suhteen esittämät negatiiviset arviot uskomaani oppiin lopun tapahtumista, (siis tässä kohdin viimeisestä tuomiosta, tuhatvuotisesta valtakunnasta jne.) jäivät sinun suunnaltasi kokonaan ilman perusteluja - lyhytkin perustelu olisi ollut kohtuus.Yhtäkkiä sinä olet laittamassa minua urakan eteen löytämään joku uusi oppi Raamatunlukumaratonin avulla. Jotenkin ei tunnu ihan rakentavalta, mutta, se oli ehdotuksesi, eipä siinä sinänsä mitään.

• näet
        Ristinkantaja kirjoitti:

Ilmestyskirja kertoo lopun tapahtumat.Sinun ehdotuksesi minun suuntaani ei sinänsä ole huono - siis siinä mielessä, että kannustat minua lukemaan Raamattua. Kiitos. Mutta opinnäkemysten suhteen esittämät negatiiviset arviot uskomaani oppiin lopun tapahtumista, (siis tässä kohdin viimeisestä tuomiosta, tuhatvuotisesta valtakunnasta jne.) jäivät sinun suunnaltasi kokonaan ilman perusteluja - lyhytkin perustelu olisi ollut kohtuus.Yhtäkkiä sinä olet laittamassa minua urakan eteen löytämään joku uusi oppi Raamatunlukumaratonin avulla. Jotenkin ei tunnu ihan rakentavalta, mutta, se oli ehdotuksesi, eipä siinä sinänsä mitään.

Empä olisi kommentoinut, jos olisit tehnyt kuten Ilmestyskirja itse opettaa >> Joh.Il.22:18. Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;
        19. ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.

OTA HUOMIOON, että tuo VAROITUS tarkoittaa myös jokaista tulkintaa joka muille esitetään.
        Itse voit sisimmässäsi tulkita ymmärryksesi mukaan.
        Varoitus on KOMPASTUSKIVENÄ jota vastaan jatkuvasti rikotaan jopa tulkinnallisia kirjoja kirjoja kirjoittaen.
        Mitä muuta se tulkittu sanoma on kuin tuon alkuperäisen rinnalle tuotua toista sanomaa?

• >>Ja sitten näissä pohdinnoissani haluan kertoa usein kysyttyä: miten rakkauden Jumala voi tuomita ihmisen kadotukseen ? Jumala on rakkaus.Mutta tulijärveen passitus ei ole hänen rakkautensa ilmentymä. Jumala ei ole sadisti. Tuomio on hänen vihastaan johtuvaa.

• Toi on kiva

Harmi ettei mun tietokoneessa ole tulista järveä. joskus tulee kirjoitettua ohjelmakoodia, joka ei toimi kuten haluan. Kyllä se on sen koodin vika ja mun pitäs saaha kiskoa se sinne tulijärveen palamaan ikuisesti. Koska haluan olle kuten Jumala (tm)!

• Valen

Sehän se vasta kieroutunut olisi jos rakkautensa takia jättäisi tuomitsematta murhaajat ja lapsien raiskaajat. Missäs on sitten oikeudenmukaisuus. Jumala on yhtäaikaa oikeudenmukainen, rakastava, syntiä vihaava, hyvä Jumala. Siksi synti saa rangaistuksen aina. Taivaaseen ei mahdu minkäänlaista syntiä ja jokainen ihminen on tehnyt syntiä. Siksi kukaan ei pääse omilla teoillaan, oli miten hyvä ihminen tahansa, niin Taivaaseen. Jokainen on tehnyt syntiä. Siksi Jeesus tuli ja kantoi syntivelkamme ja kärsi niiden rangaistuksen. Nyt on säädetty Jumalan toimesta, että kuka uskoo Jeesukseen ja Hänen sovitustyöhönsä, niin saa lahjaksi pelastuksen. Aika hyvä juttu! Eu tarvitse kuin hyväksyä ja uskoa tämä tosiasia. Pelastus tulee lahjana!

Luuletko, että et tarvitse pelastusta? Luuletko että olet tarpeeksi hyvä Taivaaseen. Tehdäänpä pieni ajatuskoe:
        Kysy itseltäsi seuraavat kysymykset:

1. Oletko koskaan valehdellut edes valkoisen valheen?
        2. Oletko koskaan himoinnut seksuaalisesti edes ajatuksissasi naista/miestä?
        3. Oletko koskaan varastanut mitään- edes jotain pientä?

Jokaisella ihmisellä mitä todennäköisemmin kaikki vastaukset ovat kyllä (myös minulla). Ja näin olet siis myöntänyt olevasi valehtelija, huorintekijä ja varas. Jos Jumala tuomitsee sinut näistä, luuletko että pääset Taivaaseen? Jumalalla on nollatoleranssi syntiin. Joten pääsy kielletty.

Siinä vähän miettimisen aihetta. Jeesus on ainoa tie.

Valen

• Mutta en
        Valen kirjoitti:

Sehän se vasta kieroutunut olisi jos rakkautensa takia jättäisi tuomitsematta murhaajat ja lapsien raiskaajat. Missäs on sitten oikeudenmukaisuus. Jumala on yhtäaikaa oikeudenmukainen, rakastava, syntiä vihaava, hyvä Jumala. Siksi synti saa rangaistuksen aina. Taivaaseen ei mahdu minkäänlaista syntiä ja jokainen ihminen on tehnyt syntiä. Siksi kukaan ei pääse omilla teoillaan, oli miten hyvä ihminen tahansa, niin Taivaaseen. Jokainen on tehnyt syntiä. Siksi Jeesus tuli ja kantoi syntivelkamme ja kärsi niiden rangaistuksen. Nyt on säädetty Jumalan toimesta, että kuka uskoo Jeesukseen ja Hänen sovitustyöhönsä, niin saa lahjaksi pelastuksen. Aika hyvä juttu! Eu tarvitse kuin hyväksyä ja uskoa tämä tosiasia. Pelastus tulee lahjana!

Luuletko, että et tarvitse pelastusta? Luuletko että olet tarpeeksi hyvä Taivaaseen. Tehdäänpä pieni ajatuskoe:

Jokaisella ihmisellä mitä todennäköisemmin kaikki vastaukset ovat kyllä (myös minulla). Ja näin olet siis myöntänyt olevasi valehtelija, huorintekijä ja varas. Jos Jumala tuomitsee sinut näistä, luuletko että pääset Taivaaseen? Jumalalla on nollatoleranssi syntiin. Joten pääsy kielletty.

Valen

pysty elämään kristinuskon vaatimusten mukaisesti. Ts. olen liian HUONO Taivaaseen koska mm. usko ilman "tekoja on kuollut", ja vaikka uskonkin, teen pahoja tekoja edelleen (enemmän tai vähemmän tahallani tai lohduttaakseni itseäni tietyistä syistä) joten vaikka uskon, mikään ei muutu, näemmä. PS. Onko usko jo ihmisen "teko" vai annetaanko se sittenkin ilmaiseksi? Miksi kaikki eivät "saa" uskoa?

• Valen
        Mutta en kirjoitti:

pysty elämään kristinuskon vaatimusten mukaisesti. Ts. olen liian HUONO Taivaaseen koska mm. usko ilman "tekoja on kuollut", ja vaikka uskonkin, teen pahoja tekoja edelleen (enemmän tai vähemmän tahallani tai lohduttaakseni itseäni tietyistä syistä) joten vaikka uskon, mikään ei muutu, näemmä. PS. Onko usko jo ihmisen "teko" vai annetaanko se sittenkin ilmaiseksi? Miksi kaikki eivät "saa" uskoa?

Heti ekaksi pitää sanoa, että ei kukaan, olipa uskossa tai ei, pysty elämään kristinuskon vaatimuksien mukaisesti. Jos niin olisi, niin silloin Jeesusta ei tarvittaisi.

Ihminen tekee uskossa ollessaankin syntiä joka päivä. Mutta joka päivä voimme pyytää Jeesukselta syntejämme anteeksi ja saamme aloittaa alusta! Paavalikin valittaa omaa syntisyyttään kirjeissään!

Siis meidän pitäisi oppia luottamaan Jumalan rakkauteen ja armoon joka on Kristuksessa. Se on vaikeaa. Mutta kun opimme luottamaan Jumalan rakkauteen ja armoon, silloin meidän mielemme muuttuu ja emme haluakaan tehdä niitä asioita jotka rikkovan Jumalan tahtoa vastaan.

Itse kamppailen myös syntien kanssa ja teen usein väärin. Aina silti pyydän anteeksi ja luotan Jeesuksen uhriin. Jos siis olet uskossa, mutta teet syntiä edelleen (kuten me kaikki), muista pyytää joka päivä syntejä Jeesukselta anteeksi ja pyydä Häntä antamaan sinun kokea Hänen rakkauttaan ja armoaan. Tästä se lähtee ja kohta ei tee enää mieli tehdä niitä pahoja tekoja.

Mutta muista että kukaan ei täytä kristinuskon ja Jumalan mittaria että voisi päästä Taivaaseen. Jeesus on kaiken ydin ja avain!! Turvaa Häneen. Hän kyllä haluaa viimeiseen asti pelastaa sinut ja tekeekin sen! Pyydä vain syntejäsi anteeksi joka päivä niin kyllä saat ne anteeksi ja huomaat eläväsi pyhityksessä!

Siunausta!

Valen

• Valen
        Mutta en kirjoitti:

Usko on täysin Jumalan lahja. Uskoontulo menee niin, että Jumala vetää ihmistä parannukseen ja se ilmenee siten, että ihminen alkaa ahdistumaan pahoista teoistaan ja kokee suurta syyllisyyttä niistä. Hän tietää että on tehnyt väärin. Pyhä Henki näyttää ihmiselle hänen syntisyytensä ja sitten vapautuksen niistä Jeesuksessa.

Ilmeisesti monet ihmiset ovat niin paatuneet että eivät kuule tai välitä siitä syyllisyydestänsä mitä he ehkä kokevat. Monet vaan sanovat että syyllisyyden tunteminen joistakin tekemistäni asioista on normaalia ja sen kanssa on elettävä. Mutta siitä voi päästä vapaaksi! Voi saada puhtaan pöydän niin sanotusti. Jeesus on tie vapauteen!

Valen

• illuminatus*
        Valen kirjoitti:

Valen

>>Sehän se vasta kieroutunut olisi jos rakkautensa takia jättäisi tuomitsematta murhaajat ja lapsien raiskaajat. Missäs on sitten oikeudenmukaisuus.>Jumala on yhtäaikaa oikeudenmukainen, rakastava, syntiä vihaava, hyvä Jumala. Siksi synti saa rangaistuksen aina. Taivaaseen ei mahdu minkäänlaista syntiä ja jokainen ihminen on tehnyt syntiä. Siksi kukaan ei pääse omilla teoillaan, oli miten hyvä ihminen tahansa, niin Taivaaseen. Jokainen on tehnyt syntiä. Siksi Jeesus tuli ja kantoi syntivelkamme ja kärsi niiden rangaistuksen. Nyt on säädetty Jumalan toimesta, että kuka uskoo Jeesukseen ja Hänen sovitustyöhönsä, niin saa lahjaksi pelastuksen. Aika hyvä juttu! Eu tarvitse kuin hyväksyä ja uskoa tämä tosiasia. Pelastus tulee lahjana! >Luuletko, että et tarvitse pelastusta?>Luuletko että olet tarpeeksi hyvä Taivaaseen.>Tehdäänpä pieni ajatuskoe: Kysy itseltäsi seuraavat kysymykset:
        1. Oletko koskaan valehdellut edes valkoisen valheen? >2. Oletko koskaan himoinnut seksuaalisesti edes ajatuksissasi naista/miestä?>3. Oletko koskaan varastanut mitään- edes jotain pientä? >Jokaisella ihmisellä mitä todennäköisemmin kaikki vastaukset ovat kyllä (myös minulla). Ja näin olet siis myöntänyt olevasi valehtelija, huorintekijä ja varas. Jos Jumala tuomitsee sinut näistä, luuletko että pääset Taivaaseen? Jumalalla on nollatoleranssi syntiin. Joten pääsy kielletty.>Siinä vähän miettimisen aihetta. Jeesus on ainoa tie.

• Valen
        illuminatus* kirjoitti:

>>Sehän se vasta kieroutunut olisi jos rakkautensa takia jättäisi tuomitsematta murhaajat ja lapsien raiskaajat. Missäs on sitten oikeudenmukaisuus.>Jumala on yhtäaikaa oikeudenmukainen, rakastava, syntiä vihaava, hyvä Jumala. Siksi synti saa rangaistuksen aina. Taivaaseen ei mahdu minkäänlaista syntiä ja jokainen ihminen on tehnyt syntiä. Siksi kukaan ei pääse omilla teoillaan, oli miten hyvä ihminen tahansa, niin Taivaaseen. Jokainen on tehnyt syntiä. Siksi Jeesus tuli ja kantoi syntivelkamme ja kärsi niiden rangaistuksen. Nyt on säädetty Jumalan toimesta, että kuka uskoo Jeesukseen ja Hänen sovitustyöhönsä, niin saa lahjaksi pelastuksen. Aika hyvä juttu! Eu tarvitse kuin hyväksyä ja uskoa tämä tosiasia. Pelastus tulee lahjana! >Luuletko, että et tarvitse pelastusta?>Luuletko että olet tarpeeksi hyvä Taivaaseen.>Tehdäänpä pieni ajatuskoe: Kysy itseltäsi seuraavat kysymykset:
        1. Oletko koskaan valehdellut edes valkoisen valheen? >2. Oletko koskaan himoinnut seksuaalisesti edes ajatuksissasi naista/miestä?>3. Oletko koskaan varastanut mitään- edes jotain pientä? >Jokaisella ihmisellä mitä todennäköisemmin kaikki vastaukset ovat kyllä (myös minulla). Ja näin olet siis myöntänyt olevasi valehtelija, huorintekijä ja varas. Jos Jumala tuomitsee sinut näistä, luuletko että pääset Taivaaseen? Jumalalla on nollatoleranssi syntiin. Joten pääsy kielletty.>Siinä vähän miettimisen aihetta. Jeesus on ainoa tie.

Jumala on oikeudenmukainen. Helvetissä on varmasti "eri tasoja". Tavallinen syntinen ja vaikka joku kansanmurhaaja ovat erilaisten rangaistuksien alaisia helvetissä.

Tällä hetkellä tosin Helvetti on tyhjä ja kadotetut sielut ovat Tuonelassa. Sanoo Raamattu.

Mutta tosiaan Jumalan oikeudenmukaisuudesta. Se että rangaistuksilla on eri ihmisten kohdalla erilaiset tasot näkyy esim Jeesuksen sanoissa kun Hän itkee jotain kaupunkia sen syntisyytensä vuoksi ja tokaisee että jollakin muulla kaupungilla on tuomiopäivänä "helpompi olla" kuin tällä kyseisellä kaupungilla. En nyt muista kaupunkeja. Olisiko ollut Jerusalem ja Kapernaum. Mutta joka tapauksessa Jumala on oikeudenmukainen.

Älä syytä minua valehtelusta, kun et voi toteennäyttää sitä että olen valehtelija.

Ateismi, agnostisismi (vai miten se kirjoitetaan) ovat uskontoja myös. Ateisti USKOO että Jumalaa ei ole. Mutta sellaista. Kukin uskokoot mihin haluaa. Ei se minulta ole pois.

Minä ainakin uskon ja jos olen väärässä, niin en menetä mitään. Mutta jos olen oikeassa, niin voitan kaiken. Toisin on ateistilla. Hän ei usko ja jos on oikeassa, niin ei voita mitään. Mutta jos on väärässä, niin menettää kaiken. On se sellaista.

Siunausta silti sinullekin!

Valen

• Valen
        illuminatus* kirjoitti:

Raamattu on erittäin vahvalla pohjalla historiallisuudessaan. Mikään arkeologinen löytö Raamatun ajalta, ei ole kumonnut sen tarinoita. Ei kyllä suoraan todistakkaan niistä, mutta vahvistavat sen luotettavuutta.

Jeesus on todellinen henkilö, joka ristiinnaulittiin ja kuoli, ja myöhemmin hauta oli tyhjä ja opetuslapset alkoivat julistamaan ylösnoussutta Jeesusta.

Siinä faktoja, jotka kukin voi selittää miten haluaa, mutta Raamattu antaa loogisimman selityksen asioille. Mutta jos ei haluta uskoa Jumalaan, niin totta kai silloin etsitään vaihtoehtoteorioita, kuten nykyinen liberaaliteologia tekee.

Faktat silti pysyvät.

Hyvä kirja:
        Eero Junkkaala: Faktaa vai fiktiota: mitä arkeologia kertoo Raamatun historiallisuudesta?

Valen

• illuminatus*
        Valen kirjoitti:

Jumala on oikeudenmukainen. Helvetissä on varmasti "eri tasoja". Tavallinen syntinen ja vaikka joku kansanmurhaaja ovat erilaisten rangaistuksien alaisia helvetissä.

Tällä hetkellä tosin Helvetti on tyhjä ja kadotetut sielut ovat Tuonelassa. Sanoo Raamattu.

Mutta tosiaan Jumalan oikeudenmukaisuudesta. Se että rangaistuksilla on eri ihmisten kohdalla erilaiset tasot näkyy esim Jeesuksen sanoissa kun Hän itkee jotain kaupunkia sen syntisyytensä vuoksi ja tokaisee että jollakin muulla kaupungilla on tuomiopäivänä "helpompi olla" kuin tällä kyseisellä kaupungilla. En nyt muista kaupunkeja. Olisiko ollut Jerusalem ja Kapernaum. Mutta joka tapauksessa Jumala on oikeudenmukainen.

Älä syytä minua valehtelusta, kun et voi toteennäyttää sitä että olen valehtelija.

Ateismi, agnostisismi (vai miten se kirjoitetaan) ovat uskontoja myös. Ateisti USKOO että Jumalaa ei ole. Mutta sellaista. Kukin uskokoot mihin haluaa. Ei se minulta ole pois.

Minä ainakin uskon ja jos olen väärässä, niin en menetä mitään. Mutta jos olen oikeassa, niin voitan kaiken. Toisin on ateistilla. Hän ei usko ja jos on oikeassa, niin ei voita mitään. Mutta jos on väärässä, niin menettää kaiken. On se sellaista.

Siunausta silti sinullekin!

Valen

>>Helvetissä on varmasti "eri tasoja". Tavallinen syntinen ja vaikka joku kansanmurhaaja ovat erilaisten rangaistuksien alaisia helvetissä. >Älä syytä minua valehtelusta, kun et voi toteennäyttää sitä että olen valehtelija.>Minä ainakin uskon ja jos olen väärässä, niin en menetä mitään.>Mutta jos olen oikeassa, niin voitan kaiken. Toisin on ateistilla. Hän ei usko ja jos on oikeassa, niin ei voita mitään. Mutta jos on väärässä, niin menettää kaiken. On se sellaista.>Siunausta silti sinullekin!

• illuminatus*
        Valen kirjoitti:

Raamattu on erittäin vahvalla pohjalla historiallisuudessaan. Mikään arkeologinen löytö Raamatun ajalta, ei ole kumonnut sen tarinoita. Ei kyllä suoraan todistakkaan niistä, mutta vahvistavat sen luotettavuutta.

Jeesus on todellinen henkilö, joka ristiinnaulittiin ja kuoli, ja myöhemmin hauta oli tyhjä ja opetuslapset alkoivat julistamaan ylösnoussutta Jeesusta.

Siinä faktoja, jotka kukin voi selittää miten haluaa, mutta Raamattu antaa loogisimman selityksen asioille. Mutta jos ei haluta uskoa Jumalaan, niin totta kai silloin etsitään vaihtoehtoteorioita, kuten nykyinen liberaaliteologia tekee.

Faktat silti pysyvät.

Hyvä kirja:
        Eero Junkkaala: Faktaa vai fiktiota: mitä arkeologia kertoo Raamatun historiallisuudesta?

Valen

>>Raamattu on erittäin vahvalla pohjalla historiallisuudessaan. Mikään arkeologinen löytö Raamatun ajalta, ei ole kumonnut sen tarinoita. Ei kyllä suoraan todistakkaan niistä, mutta vahvistavat sen luotettavuutta. >Jeesus on todellinen henkilö, joka ristiinnaulittiin ja kuoli> ja myöhemmin hauta oli tyhjä ja opetuslapset alkoivat julistamaan ylösnoussutta Jeesusta. >Siinä faktoja, jotka kukin voi selittää miten haluaa,>mutta Raamattu antaa loogisimman selityksen asioille.>Mutta jos ei haluta uskoa Jumalaan, niin totta kai silloin etsitään vaihtoehtoteorioita, kuten nykyinen liberaaliteologia tekee.>Faktat silti pysyvät.

• taikauskoa
        illuminatus* kirjoitti:

>>Raamattu on erittäin vahvalla pohjalla historiallisuudessaan. Mikään arkeologinen löytö Raamatun ajalta, ei ole kumonnut sen tarinoita. Ei kyllä suoraan todistakkaan niistä, mutta vahvistavat sen luotettavuutta. >Jeesus on todellinen henkilö, joka ristiinnaulittiin ja kuoli> ja myöhemmin hauta oli tyhjä ja opetuslapset alkoivat julistamaan ylösnoussutta Jeesusta. >Siinä faktoja, jotka kukin voi selittää miten haluaa,>mutta Raamattu antaa loogisimman selityksen asioille.>Mutta jos ei haluta uskoa Jumalaan, niin totta kai silloin etsitään vaihtoehtoteorioita, kuten nykyinen liberaaliteologia tekee.>Faktat silti pysyvät.

aletaan hakemaan niin se jos mikä on taikauskoa että kauan sitten eloton eli "kuollut" materia alkoi elää (abiogenesis) muka jossain alkulätäkössä ja kehittyi siitä miljoonien hyvien sattumusten kautta nykyiseen muotoonsa, samalla kymmenien/satojen luonnonvakioiden vain sattumalta asettuen juuri sopivaan balanssiin muka itsestään elämää varten, ohjaamattomasti.

Tai että tyhjästä nyhjäistyi joskus kauan sitten tämä kaikki havaittava (ja vielä havaitsematon) todellisuus, ei minkään vaikutuksesta (koska se muka syntyi tyhjästä), ei mitään varten, mennäkseen ei minnekään, siis tyhjyyteen, lämpökuolemassa. Siinä sitä uskoa, ja nimen omaan taikauskoa, kerrakseen.

• taikauskoa kirjoitti:

aletaan hakemaan niin se jos mikä on taikauskoa että kauan sitten eloton eli "kuollut" materia alkoi elää (abiogenesis) muka jossain alkulätäkössä ja kehittyi siitä miljoonien hyvien sattumusten kautta nykyiseen muotoonsa, samalla kymmenien/satojen luonnonvakioiden vain sattumalta asettuen juuri sopivaan balanssiin muka itsestään elämää varten, ohjaamattomasti.

Tai että tyhjästä nyhjäistyi joskus kauan sitten tämä kaikki havaittava (ja vielä havaitsematon) todellisuus, ei minkään vaikutuksesta (koska se muka syntyi tyhjästä), ei mitään varten, mennäkseen ei minnekään, siis tyhjyyteen, lämpökuolemassa. Siinä sitä uskoa, ja nimen omaan taikauskoa, kerrakseen.

>>aletaan hakemaan niin se jos mikä on taikauskoa että kauan sitten eloton eli "kuollut" materia alkoi elää (abiogenesis) muka jossain ...alkulätäkössä ja kehittyi siitä miljoonien hyvien sattumusten kautta nykyiseen muotoonsa, samalla kymmenien/satojen luonnonvakioiden vain sattumalta asettuen juuri sopivaan balanssiin muka itsestään elämää varten, ohjaamattomasti.>Tai että tyhjästä nyhjäistyi joskus kauan sitten tämä kaikki havaittava (ja vielä havaitsematon) todellisuus, ei minkään vaikutuksesta (koska se muka syntyi tyhjästä), ei mitään varten, mennäkseen ei minnekään, siis tyhjyyteen, lämpökuolemassa. Siinä sitä uskoa, ja nimen omaan taikauskoa, kerrakseen.

• Valen kirjoitti:

Valen

Olenko valehtelija, jos olen joskus elämäni aikana valehdellut?
        Olenko varas, jos olen joskus elämäni aikana varastanut?
        Olenko kilpajuoksija, jos olen joskus elämäni aikana juossut kilpaa?
        Olenko laulaja, jos olen joskus elämäni aikana laulanut?
        Olenko Jeesukseen uskova, jos olen joskus elämäni aikana uskonut Jeesukseen?

• AnimositisominA

On se ikävää tietää, että minäkin päädyn sinne tulijärveen...

Jumala laittoi minut syntymään perheeseen, jolla ei ole uskonnollista taustaa.

Jumala asetti minun mielenkiinnon kohteeksi jo peruskoulussa luonnontieteet.

Jumala salli minulle ylioppilaskirjoituksissa sellaisen menestyksen, että pääsin suoraan yliopistoon matemaattis-luonnontieteelliseen tiedekuntaan ilman pääsykokeita.

Jumala muovasi silmäni katsomaan koko maailmaa luonnontieteiden kautta.

Lopulta Jumala heittää minut Helvettiin. Reilu kaveri.

Pitäisikö minunkin alkaa uskoa vain "ihan varmuuden vuoksi" ?

Voiko oikeasti olla olemassa edes niin hyvää ihmistä, joka ansaitsisi Raamatun mukaan ikuisen elämän? Muistan joskus lukeneeni Raamatusta sellaisenkin kohdan, että "se joka on sanonut toiselle Sinä hullu, on ansainnut helvetin tulen." Olen elämäni aikana sanonut tuon jo useampaan kertaan ja vieläpä vahvemmilla voimasanoilla, eli määränpää taitaa olla selvä. Kannattaako enää edes yrittää?

Anteeksi sekava kirjoitukseni. Menen nukkumaan. Hei hei.

• Jumalaan ja Jeesukseen

uskon (ja/tai haluan uskoa) mutta en taida pystyä täyttämään uskon vaatimuksia ("usko ilman tekoja on kuollut" jne.). Onko muuten itse usko "teko"? Usko on lahja joka annetaan, sanotaan, (sitä ei siis voi puristaa itsestään)? Jumala aiheuttaa "tahtomisen ja tekemisen", sanotaan myös. Missä se ihmisen osuus on, ihminenhän on jo valmiiksi perisynnin turmelema joten miten häneltä voi odottaa mitään myötämieleistä suhteessa Jumalaan? Miksi Jumala ei anna kaikille riittävästi tahtoa uskoa, vai mikä mättää? Onko syntiä kysyä hankalia julkisella keskustelupalstalla, sehän voi lisätä epäuskoa?

• vastaat!!!

Sanot että ennemmin tai myöhemmin on tulossa viimeinen tuomio ja osa ihmisistä joutuu ikuiseen kärsimykseen, siis helvettiin, koska ovat syntisiä ja "eri mieltä" Jumalan kanssa joistakin asioista, tai eivät tajua/hyväksy, syystä tai toisesta, kristinuskon perusdogmeja (omalle kohdalleen)?

Ko. väitteesihän voivat olla totta, ja itse asiassa uskonkin, tietyistä syistä, Raamatun ilmoitukseen, mutta ko. keskustelunavauksesi voi aiheuttaa valtavaa ahdistusta ja pelkoa ihmisissä jotka suhtautuvat ns. elämän ja kuoleman peruskysymyksiin vakavasti.

Mitä sanot ihmiselle joka kokee olevansa kelvoton vaativalle Jumalalle ja joka ei kertakaikkiaan pysty elämään, syystä tai toisesta, kristinuskon etiikan, moraalikoodiston ja vaatimusten mukaisesti, vaikka tahtoisi?!? Onko reilu tilanne että ihmiset syntyvät synnin turmelemaan maailmaan ja heiltä vaaditaan uskoa Jeesuksen sovituskuolemaan omalle kohdalleen, pelastuakseen, vaikka he ovat jo lähtökohtaisesti perisynnin turmelemia ja ikäänkuin sokeita ja "vastamäessä" suhteessa kristinuskon pyhyys- ja puhtausvaatimuksiin (tai edes niiden tajuamiseen) verrattuna Adamiin ja Evaan jotka aloittivat siis "puhtaalta pöydältä" tai "tasamaalta" - ja silti lankesivat? "Jos et usko ja kadu kuten haluan ja sinun tulee, niin pala ja kärsi helvetissä ikuisesti!" sanoo Jumala, vai miten sen voisi kiteyttää? Joku tässä asetelmassa kyllä mättää, eikö?

• pelastut kadotukseen kun lahjoitat rahaa vartiotornille! Saat synninpäästön ja herran siunauksen.

Love&peace&rock´n´roll

• käpy

Olikohan Saarnaaja maailman ensimmäisiä vapaa - ajattelijoita ? Tälläinen ajatus tulee eittämättä mieleen, lukiessani Raamatusta hänen monivivahteisia ajatuksiaan.

Kohti käyvin niistä on yhdeksäs luku, jakeet 5 / 6,jotka vuoden 1933 Raamatussa kuuluvat näin:

- Sillä elävät tietävät, että heidän on kuoltava, mutta kuolleet eivät tiedä mitään, eikä heillä ole paikkaa, vaan heidän muistonsa on unhotettu.

- Myös heidän rakkautensa, vihansa ja intohimonsa on jo aikoja mennyt, eikä heillä ole MILLOINKAAN enää
      osaa missään, mitä tapahtuu auringon alla.

Tämän version leikkasin vapaa-ajattelijoiden pohdinnasta.Saarnaaja on vanhan testamentin uusimpia kohtia.Perustuu kuulemma paljon kreikkalaiseen mytologiaan.
      Mutta jos raamattu on sanasta sanaan tie ja totuus niin totuus on että kun kuolemme niin kuolemme.
      Ei auta hätävarauskot ja talismaanit.
      Enkä minäkään pääse tulijärveen minun ämpärin ja ankan kanssa telmimään.

• sen verran..

rankkaa juttua tulemaan että toivottavasti sinulla on pokkaa ja kykyä vastata ainakin rehellisille kyselijöille ja etsijöille nostamasi aihepiirin ongelmakentästä. Ettei kävisi vain niin että julistetaan totuuksia(?) mutta sitten luikitaan pakoon kun halutaankin lisävastauksia ja selvityksiä.. Toivon että vastaat jo kunniasi ja kristittyjen kunnian tähden!

• Ristinkantaja

Jos uskomme Raamattuun, tiedämme, että tuomio on tulossa.Mutta on tulossa muutakin kuin tuomio. Jeesus tuomittiin kerran. Tuomio meidän synneistämme tuli hirvittävänä konkretiana hänen lihaansa ruoskimisina, hakkaaamisina, piikkeinä, naulaamisina.Isä hylkäsi poikansa. Meidän tähtemme. "Se on täytetty !" huusi Jeesus kuollessaan. Syntivelka oli maksettu. Sitten Jeesus kuoli. Lähti tuonelaan - alas. Saarnasi vankeudessa oleville hengille.(Siellä oli vedenpaisumuksessakin hukkuneet kuuntelemassa).Tunnen itseni usein varsin syntiseksi - jopa taivaskelvottomaksi. Mutta uskon, että kun Jeesus sanoo, "joka minun tyköni tulee, sitä minä en heitä ulos", pitää myös minun kohdallani paikkaansa.Asenne.Siinä se on.Kunnioitus Jumalaa kohtaan. Rakkaus häntä kohtaan. Hänen rakkautensa jano. Minusta ihminen, joka tuntee syyllisyyttä, on jo hyvällä tiellä; hän aistii Helvetin ilmapiiriä syyllisyydestään - ja haluaa mahdollisimman kauaksi Helvetistä; armollisen Jeesuksen syliin, arpisten käsien kannateltavaksi. Siinä on ihmisen pelastus. Tulevaisuus Taivaassa.

• verraten
        Ristinkantaja kirjoitti:

Jos uskomme Raamattuun, tiedämme, että tuomio on tulossa.Mutta on tulossa muutakin kuin tuomio. Jeesus tuomittiin kerran. Tuomio meidän synneistämme tuli hirvittävänä konkretiana hänen lihaansa ruoskimisina, hakkaaamisina, piikkeinä, naulaamisina.Isä hylkäsi poikansa. Meidän tähtemme. "Se on täytetty !" huusi Jeesus kuollessaan. Syntivelka oli maksettu. Sitten Jeesus kuoli. Lähti tuonelaan - alas. Saarnasi vankeudessa oleville hengille.(Siellä oli vedenpaisumuksessakin hukkuneet kuuntelemassa).Tunnen itseni usein varsin syntiseksi - jopa taivaskelvottomaksi. Mutta uskon, että kun Jeesus sanoo, "joka minun tyköni tulee, sitä minä en heitä ulos", pitää myös minun kohdallani paikkaansa.Asenne.Siinä se on.Kunnioitus Jumalaa kohtaan. Rakkaus häntä kohtaan. Hänen rakkautensa jano. Minusta ihminen, joka tuntee syyllisyyttä, on jo hyvällä tiellä; hän aistii Helvetin ilmapiiriä syyllisyydestään - ja haluaa mahdollisimman kauaksi Helvetistä; armollisen Jeesuksen syliin, arpisten käsien kannateltavaksi. Siinä on ihmisen pelastus. Tulevaisuus Taivaassa.

Vertaappa kirjoitustasi vaikka Paavalin kirjeisiin!
        Mitään vastaavuutta kirjoitustesi kanssa et sieltä tapaa;miksikö?

• Hyvin kirjoitit!
        Ristinkantaja kirjoitti:

Uskon - ja siis pelastun :-).

• helvettiin menossa

Helluntailaisten sivuilta(lähde kelpaa varmaan sinullekin:)luin, että maailman väestöstä 33% on kristinuskossa.
      Tämä luku toki sisältää esimerkiksi minut, joka kuulun ev.lut kirkkoon, mutta olen niin sanottu "tapa kristitty".
      Maailman väestöstä Jumala on siis heittämässä helvettiin ainakin 80% ellei enemmänkin.
      Minusta sinun Jumalasi on niin julma sadisti, että menen pää pystyssä ylpeänä sinne helvettiin, jos näin on ollakseen.
      Minä en kunnioita tuollaista sadisti Jumalaa tipan vertaa.

• periaateasia

Kristinusko ja Evankeliumi eivät ole liittymisasia vaan Jumalan säätämän periaatteen ilmoittamista.
        Jokainen ihminen kuuluu kristinuskoa Jumalan ilmoittaman periaatteen alaisuuten yhtä kiinteästi kuin painovoimakin kohdentuu jokaiseen.
        Kuka ikinä tekee oikein/väärin, on saava sen mukaan mitä on eläessään tenyt.
        Me olemme tarkalleen sitä mitä meidän tekemisemme ovat edellyttäneetkin puolueettomasti.
        Vastuu on sitä suurempi, mitä enemmän on oikeaa tietämystä, ja se vaikuttaa osaltaan asiaan.

• eikös armo
        periaateasia kirjoitti:

Kristinusko ja Evankeliumi eivät ole liittymisasia vaan Jumalan säätämän periaatteen ilmoittamista.
        Jokainen ihminen kuuluu kristinuskoa Jumalan ilmoittaman periaatteen alaisuuten yhtä kiinteästi kuin painovoimakin kohdentuu jokaiseen.
        Kuka ikinä tekee oikein/väärin, on saava sen mukaan mitä on eläessään tenyt.
        Me olemme tarkalleen sitä mitä meidän tekemisemme ovat edellyttäneetkin puolueettomasti.
        Vastuu on sitä suurempi, mitä enemmän on oikeaa tietämystä, ja se vaikuttaa osaltaan asiaan.

olekin epäoikeudenmukaista? Sillä jos kaikki saisivat tekojensa mukaan, niin kukaan ei pelastuisi, koska "kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla".

Em. koska sanoit: >>Kuka ikinä tekee oikein/väärin, on saava sen mukaan mitä on eläessään tenyt.

• periaateasia
        eikös armo kirjoitti:

olekin epäoikeudenmukaista? Sillä jos kaikki saisivat tekojensa mukaan, niin kukaan ei pelastuisi, koska "kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla".

Em. koska sanoit: >>Kuka ikinä tekee oikein/väärin, on saava sen mukaan mitä on eläessään tenyt.

Tietysti noiden asioiden merkitys riippuu siitä, mihin yhteyteen niitä sanoja asetetaan.
        Jokainen kirkko-ja oppisuunta asettaa tietysti sanat oman oppijärjestelmänsä selitykseksi, ja niin tullaan eri loppupäätelmiin.
        Jos et kuulu noihin, miksi käytät heidän asettamiaan maalitolppiakaan asian oikeellisuuden mitaksi?
        Raamattu vastaa vain sieltä löytyville "väitteille" perustuvaan oppijärjestelmään, eikä Raamatusta tehtyihin tulkintoihin.
        Jokaisen oma usko muodostaa ne puitteet, joihin hän käsitystään rakentaa. Jos teet yhden väärän johtopäätelmän, muutkin asiat joutuvat "väärään seuraan".

Jeesuksen "armo" on kompastuskivi joka liitetään lähes poikkeuksetta toiseen asemaan kuin mikä sillä on Raamatun kokonaisjuonessa.
        Ja lopputulos on tyrmäävä!
        Tässä toteutuu se Jeesuksen opetus, että vähäinen hapatus hapattaa koko jutun.

• kiertelemättä?
        periaateasia kirjoitti:

Tietysti noiden asioiden merkitys riippuu siitä, mihin yhteyteen niitä sanoja asetetaan.
        Jokainen kirkko-ja oppisuunta asettaa tietysti sanat oman oppijärjestelmänsä selitykseksi, ja niin tullaan eri loppupäätelmiin.
        Jos et kuulu noihin, miksi käytät heidän asettamiaan maalitolppiakaan asian oikeellisuuden mitaksi?
        Raamattu vastaa vain sieltä löytyville "väitteille" perustuvaan oppijärjestelmään, eikä Raamatusta tehtyihin tulkintoihin.
        Jokaisen oma usko muodostaa ne puitteet, joihin hän käsitystään rakentaa. Jos teet yhden väärän johtopäätelmän, muutkin asiat joutuvat "väärään seuraan".

Jeesuksen "armo" on kompastuskivi joka liitetään lähes poikkeuksetta toiseen asemaan kuin mikä sillä on Raamatun kokonaisjuonessa.
        Ja lopputulos on tyrmäävä!
        Tässä toteutuu se Jeesuksen opetus, että vähäinen hapatus hapattaa koko jutun.

Joutuvatko Helvettiin Islamin uskoiset, Buddhalaiset, Hindut ja kaikki muut jotka eivät ole ottaneet Jeesusta sydämeensä Jumalan poikana ja vapahtajana hengen kautta.
        Miten on? Kyllä vai ei. Ei mitään jaaritteluja.

• periaatetta
        kiertelemättä? kirjoitti:

Joutuvatko Helvettiin Islamin uskoiset, Buddhalaiset, Hindut ja kaikki muut jotka eivät ole ottaneet Jeesusta sydämeensä Jumalan poikana ja vapahtajana hengen kautta.
        Miten on? Kyllä vai ei. Ei mitään jaaritteluja.

Ei systeemi toimi noin!
        Mutta uskomisen tapa teettää ne teot, joiden mukaan tuomitaan.
        Tekemisellä on kaikille samat kriteerit, mutta toinen tapa uskoa tuottaa toisenlaisen käyttäytymisen.
        Joka rikkoo lähimmäistään vastaan, tekee asianomistajarikkomuksen. Yhdestä syystä tehty teko johtaa nämä tekijät eri asemaan suhteessa toisiinsa kuin jos teko olisi tehty toisenlaisena.

Jeesuksen vastaanottaminen ei ole ihmisen vastaanottamista vaan oppimista Jeesuksen opetusten noudattamisessa tulemaan toimeen muiden ihmisten keskuudessa siten, ettei häviä lähimmäistään vastaan käytyä vertailua.

Jokainen ihmistenvälinen kanssakäyminen on oikeuksien kanssa toimintaa ja siten kuin kaupankäyntiä.
        Kun toimit hyvin ja muita kunnioittaen, teet samalla hyvää omalle "karismallesi".
        Kun elämä päättyy, lasketaan se. mihin asemaan jäät muihin ihmisiin nähden.
        Ihminen on jokseenkin siinä asemassa tuttuihinsa nähden kuin on kuollessaankin.
        Helvettiä on se, jos kaikki ihmiset ovat olleet minun vihaamiani. Siinä ei silloin auta edes Jeesuksen armo!

• käpy
        periaatetta kirjoitti:

Ei systeemi toimi noin!
        Mutta uskomisen tapa teettää ne teot, joiden mukaan tuomitaan.
        Tekemisellä on kaikille samat kriteerit, mutta toinen tapa uskoa tuottaa toisenlaisen käyttäytymisen.
        Joka rikkoo lähimmäistään vastaan, tekee asianomistajarikkomuksen. Yhdestä syystä tehty teko johtaa nämä tekijät eri asemaan suhteessa toisiinsa kuin jos teko olisi tehty toisenlaisena.

Jeesuksen vastaanottaminen ei ole ihmisen vastaanottamista vaan oppimista Jeesuksen opetusten noudattamisessa tulemaan toimeen muiden ihmisten keskuudessa siten, ettei häviä lähimmäistään vastaan käytyä vertailua.

Jokainen ihmistenvälinen kanssakäyminen on oikeuksien kanssa toimintaa ja siten kuin kaupankäyntiä.
        Kun toimit hyvin ja muita kunnioittaen, teet samalla hyvää omalle "karismallesi".
        Kun elämä päättyy, lasketaan se. mihin asemaan jäät muihin ihmisiin nähden.
        Ihminen on jokseenkin siinä asemassa tuttuihinsa nähden kuin on kuollessaankin.
        Helvettiä on se, jos kaikki ihmiset ovat olleet minun vihaamiani. Siinä ei silloin auta edes Jeesuksen armo!

Te täällä tapatte vääräuskoisia naapureitahan teistä tulee taivaassa?Miksi joku/jotkut jumalat siunaavat aseet ja teot(bushin hyökkäys irakiin,jumalan siunaus pyhälle kansalle,muslimien mielettömyydet).
        eikös kauppamiehet heitetty temppeleistä nimenomaan ulos?Elämän kauppamiehet kai siinä mukana?
        historiaan nostaa ja laskee ihmisten arvoa.Lasketaanko tämä kuolinpäivästä vai päivitetäänkös tietoja sitä mukaan kun tietoa saa?
        Jeesuksen arvo on vain markkinakapitalismia siis?
        Kaikkialle kvarttaalitalous ehtii.

• periaate
        käpy kirjoitti:

Te täällä tapatte vääräuskoisia naapureitahan teistä tulee taivaassa?Miksi joku/jotkut jumalat siunaavat aseet ja teot(bushin hyökkäys irakiin,jumalan siunaus pyhälle kansalle,muslimien mielettömyydet).
        eikös kauppamiehet heitetty temppeleistä nimenomaan ulos?Elämän kauppamiehet kai siinä mukana?
        historiaan nostaa ja laskee ihmisten arvoa.Lasketaanko tämä kuolinpäivästä vai päivitetäänkös tietoja sitä mukaan kun tietoa saa?
        Jeesuksen arvo on vain markkinakapitalismia siis?
        Kaikkialle kvarttaalitalous ehtii.

Jumalan periaate kulkee siellä muiden kauppamiesten mielien yläpuolella ja kirjaten kaiken maksamattajääneen sen oikean omistajan hyväksi.
        Jumala on köyhien ja sorrettujen Jumala ja jättää loppuselvitykseen mahdollisimman hyvän katteen vähäosaisimmille. Mutta kukin saa vain itseansaitsemansa palkan.
        Oikeaoppisuus on ansaa. Kristinuskon muotojumaliset ovat hyväosaisia siksi, että he olisivat paljosta vastuussa. Ei kristinuskoon tunnustautuminen ole taivasosuuden varmistamista.
        Ihminen on kristinuskossa kuin valtion virkamies, joka tekee niin hyvän kuin vääränkin itsensä edestä ja kiinnijäänyt virkamies tuomitaan viran väärinkäytöstä ankarammin kuin maallikko.

• käpy
        periaate kirjoitti:

Jumalan periaate kulkee siellä muiden kauppamiesten mielien yläpuolella ja kirjaten kaiken maksamattajääneen sen oikean omistajan hyväksi.
        Jumala on köyhien ja sorrettujen Jumala ja jättää loppuselvitykseen mahdollisimman hyvän katteen vähäosaisimmille. Mutta kukin saa vain itseansaitsemansa palkan.
        Oikeaoppisuus on ansaa. Kristinuskon muotojumaliset ovat hyväosaisia siksi, että he olisivat paljosta vastuussa. Ei kristinuskoon tunnustautuminen ole taivasosuuden varmistamista.
        Ihminen on kristinuskossa kuin valtion virkamies, joka tekee niin hyvän kuin vääränkin itsensä edestä ja kiinnijäänyt virkamies tuomitaan viran väärinkäytöstä ankarammin kuin maallikko.

Ensin kauppias ja sitten valtionvirkamies.
        Tuomitaanko ns vääräoppiset kuin kuntasektorilla olijat?

• Anteeksi että ajattelen

"Minun mielestäni ihminen ei AINAKAAN ota riskiä tulevaisuutensa suhteen kun hän vastaanottaa Jeesuksen vapahtajanaan."

Eli toisin sanoen: ole opportunisti - usko Jeesukseen!

• Ristinkantaja

ja hyvin sinä ajattelet. Itse olen paljon yksinkertaisempi. Näen, että hymähdät hengessäsi esitykselleni, joka onkin "varmuuden vuoksi"-ajattelua.En tiedä, onko hyvä ajatella noin, mutta toisaalta itse näen, että jos ihminen pelastuu, niin ehkei meidän tarvitse teologisesti analysoida hänen vaikuttimiaan.Minusta ei ole vaikuttimien suhteen vain yhtä tapaa pelastua kadotukselta.Jeesukseen uskominen, hänen edessään syntisyytensä tunteminen ja tunnustaminen on (minun mielestäni) ne asiat kuitenkin, jotka täytyy olla mukana ja jotka sellaisenaan riittävät.Kyllä näillä palstoilla kirjoittaa kovin valveutuneita ihmisiä älyn, järjen käytössä, valveutuneita huomaamaan pienetkin seikat uskovaisen jumaluusopin sävyissä. En tiedä, olenko paras ihminen selittämään taivas-asioita (tai tiedänpäs: en ole paras), mutta minä haluan vain ikäänkuin viittoilla esimerkiksi sinun kaltaisellesi asioihin "porautuvalle" intellektuellille, että kyllä se Jumalan taivas sinuakin odottaa.Tiedän, että jotkut sanovat, ettei helvetin pelosta uskoon tuleminen ole ihan perustaltaan oikeanlaista. En ihan mene tuota allekirjoittamaan. Yleensä kadotuksen pelon yhteydessä ihminen tuntee samalla syvästi rakkautta lunastajaansa kohtaan. Kyllä Jeesus varoitti helvettiin menemisestä. Ei se puhe - ainakaan siinä kohdin - ollut (mielestäni)mitään älyllistä pohdiskelua, vaan ihan konkreettisesta vaarasta varoittamista.Tietenkin se vaara on syyllisen sydämen vaara olla kiduttavasti olemassa loputtomiin (tulijärvessä) kuoltuaan.

• hullunhauskaa++

Jos kaikkivoiva vihaa syntiä herää kysymys miksi hän on sisällyttänyt synnin maailmaamme????

Siis hän joko ei ole kaikkivoiva joka olisi tietänyt synnin vaikutukset tai sitten hän tosiaan on sadisti.

Usko jo ettei tosta noidankehästä ole poispääsyä...

• pitää rikoksia

vääränä, paheksuttavina ja rangaistavina tekoina niin herää kysymys miksi "hän" on sisällyttänyt rikokset lakikirjaansa????

>>Siis hän joko ei ole kaikkivoiva joka olisi tietänyt synnin vaikutukset tai sitten hän tosiaan on sadisti.

• illuminatus*
        pitää rikoksia kirjoitti:

vääränä, paheksuttavina ja rangaistavina tekoina niin herää kysymys miksi "hän" on sisällyttänyt rikokset lakikirjaansa????

>>Siis hän joko ei ole kaikkivoiva joka olisi tietänyt synnin vaikutukset tai sitten hän tosiaan on sadisti.

>>Jumala on kaikkivoipa, loogisesti, mutta pyöreää neliötä Hänkään ei voi luoda. Ts. pointti on ihmisen vapaasssa tahdossa. Jumala olisi voinut luoda Häntä aina tottelevia ihmisiä, ts. robotteja, jotka konemaisesti "rakastaisivat" Häntä mutta ilmeisesti oli arvokkaampaa ottaa riski ja luoda täysin vapaa olento joka voi myös kääntää selkänä Jumalalle ja rikkoa Jumlan täydellisiä lakeja vastaan.>Koska Jumala on täydellinen hyvyys Hän ei voi jättää pahuutta (aikanaan) rankaisematta.>Jumalalla on varmasti kaikki asioihin vaikuttaneet seikat/"tiedostot" hallussaan ja siksi voimme luottaa että tuomio/rangaistus/palkinto aikanaan on linjassa suhteessa tekoihin (ja tekemättä jättämisiin). >Jumala tiesi etukäteen ihmisen lankeemuksen ja siksi Jeesus oli jo ennen luomista valmiina lunastamaan ihmsiten synnin ja "ostamaan" ihmiset Taivaaseen Isän luo, mutta ei väkisin. (Vrt. maallinen oikeuskäytäntö jossa joku maksaa rikoksesta vaaditut takuut. Tosin rikoksen tehnyt ei välttämättä tahdo hyväksyä takuita tai suostu vapautukseen, esim. ymmärtämättömyyttään tai jääräpäisyyttään). >Ne ihmiset jotka eivät ole koskaan kuulleet Jeesuksesta tuomitaan "sen tiedon määrän mukaan" joka heillä on oikeasta ja väärästä Luojasta omissatunnoissaan. Reilu peli siis, siihen voi luottaa. >Se mitä Helvetti ja Taivas lopulta on, on esitetty Raamatussa viitteellisesti ja osoituksena kumpi paikka on ihmiselle hyvä ja huono, ja mihin kannattaa pyrkiä. Niissäkin paikoissa palkinto ja rangaistus on linjassa suhteessa kunkin tekoihin maallisessa elämässään, mitä se sitten onkaan. Siitä voi toki keskustella ovatko ihmisten ajalliset teot ja valinnat siinä mielessä ikuisia, että ne ansaitsvat ikuiset seuraukset..ilmeisesti. Ihminen on jatkuvasti siis "ikuistumassa" elämässään ja hänestä kasvaa ja kehittyy (moraalisesti) se mikä sitten tuleekin. Meidän ihmisten ongelmana on se että näemme asiat uskomattoman likinäköisesti suhteessa Jumalaan ja ikuisuuteen olemme syntiemme sokaisemia suhteessa oikeaan ja väärään. Onneksi Jumala lähetti Valon tähän pimeyteemme että osaisimme lopulta perille. >Joka tapauksessa: Viimeisen tuomion jälkeen ei jää yhtään "mutta-kysymystä" vaan kaikki asioihin vaikuttaneet nyanssitkin ja pikkuseikat (esim. ihmsiten luonteenpiirteissä, henkisissä sairauksissa, perimässä, motiiveissa, vaikuttimissa jne.) on paljastettu ja jokainen hyväksyy tämän absoluuttisen oikeudenmukaisen tuomion seuraukset mukisematta. (Tuomio voi siis olla vapauttavakin, ja sitten se varsinainen elämä vasta alkaa.) Hyvä siis niin.

• "likinäköisiin" m...
        illuminatus* kirjoitti:

>>Jumala on kaikkivoipa, loogisesti, mutta pyöreää neliötä Hänkään ei voi luoda. Ts. pointti on ihmisen vapaasssa tahdossa. Jumala olisi voinut luoda Häntä aina tottelevia ihmisiä, ts. robotteja, jotka konemaisesti "rakastaisivat" Häntä mutta ilmeisesti oli arvokkaampaa ottaa riski ja luoda täysin vapaa olento joka voi myös kääntää selkänä Jumalalle ja rikkoa Jumlan täydellisiä lakeja vastaan.>Koska Jumala on täydellinen hyvyys Hän ei voi jättää pahuutta (aikanaan) rankaisematta.>Jumalalla on varmasti kaikki asioihin vaikuttaneet seikat/"tiedostot" hallussaan ja siksi voimme luottaa että tuomio/rangaistus/palkinto aikanaan on linjassa suhteessa tekoihin (ja tekemättä jättämisiin). >Jumala tiesi etukäteen ihmisen lankeemuksen ja siksi Jeesus oli jo ennen luomista valmiina lunastamaan ihmsiten synnin ja "ostamaan" ihmiset Taivaaseen Isän luo, mutta ei väkisin. (Vrt. maallinen oikeuskäytäntö jossa joku maksaa rikoksesta vaaditut takuut. Tosin rikoksen tehnyt ei välttämättä tahdo hyväksyä takuita tai suostu vapautukseen, esim. ymmärtämättömyyttään tai jääräpäisyyttään). >Ne ihmiset jotka eivät ole koskaan kuulleet Jeesuksesta tuomitaan "sen tiedon määrän mukaan" joka heillä on oikeasta ja väärästä Luojasta omissatunnoissaan. Reilu peli siis, siihen voi luottaa. >Se mitä Helvetti ja Taivas lopulta on, on esitetty Raamatussa viitteellisesti ja osoituksena kumpi paikka on ihmiselle hyvä ja huono, ja mihin kannattaa pyrkiä. Niissäkin paikoissa palkinto ja rangaistus on linjassa suhteessa kunkin tekoihin maallisessa elämässään, mitä se sitten onkaan. Siitä voi toki keskustella ovatko ihmisten ajalliset teot ja valinnat siinä mielessä ikuisia, että ne ansaitsvat ikuiset seuraukset..ilmeisesti. Ihminen on jatkuvasti siis "ikuistumassa" elämässään ja hänestä kasvaa ja kehittyy (moraalisesti) se mikä sitten tuleekin. Meidän ihmisten ongelmana on se että näemme asiat uskomattoman likinäköisesti suhteessa Jumalaan ja ikuisuuteen olemme syntiemme sokaisemia suhteessa oikeaan ja väärään. Onneksi Jumala lähetti Valon tähän pimeyteemme että osaisimme lopulta perille. >Joka tapauksessa: Viimeisen tuomion jälkeen ei jää yhtään "mutta-kysymystä" vaan kaikki asioihin vaikuttaneet nyanssitkin ja pikkuseikat (esim. ihmsiten luonteenpiirteissä, henkisissä sairauksissa, perimässä, motiiveissa, vaikuttimissa jne.) on paljastettu ja jokainen hyväksyy tämän absoluuttisen oikeudenmukaisen tuomion seuraukset mukisematta. (Tuomio voi siis olla vapauttavakin, ja sitten se varsinainen elämä vasta alkaa.) Hyvä siis niin.

sinällään ymmärrettäviin käsityksiisi en nyt jaksa alkaa vastata, näin yöaikaan, mutta tähän rahtusen:

>>Muistaakseni ihmisiä kuolee n. 150 000/päivä, joten siinä jää jullelle harkinta-aikaa n. 0,57 s/vainaja. Siinä ei enää paljon kysellä ja pohdita, vaan lapion pitää heilua - semminkin kun jullen pitää vielä ohjata maailmankaikkeuden tapahtumia, tarkkailla yli 6 miljardin ihmisen tekemisiä ja vastailla heidän lähettämiinsä telepaattisiin viesteihin.

• "likinäköisiin" m... kirjoitti:

sinällään ymmärrettäviin käsityksiisi en nyt jaksa alkaa vastata, näin yöaikaan, mutta tähän rahtusen:

>>Muistaakseni ihmisiä kuolee n. 150 000/päivä, joten siinä jää jullelle harkinta-aikaa n. 0,57 s/vainaja. Siinä ei enää paljon kysellä ja pohdita, vaan lapion pitää heilua - semminkin kun jullen pitää vielä ohjata maailmankaikkeuden tapahtumia, tarkkailla yli 6 miljardin ihmisen tekemisiä ja vastailla heidän lähettämiinsä telepaattisiin viesteihin.

>>Mutta tuntien asenteesi ja missiosi niin kanssasi ei juuri kannata "keskustella". >Tosinajattelijoita haluat vain ivata ja soimata rehvakkaassa ylemmyydentunnossasi, nähty on.>Mutta se parhaiten nauraa joka viimeksi nauraa, vai miten se sanonta nyt menikään.

• Anteeksi että ajatteln

"Jumala on rakkaus.Mutta tulijärveen passitus ei ole hänen rakkautensa ilmentymä. Jumala ei ole sadisti. Tuomio on hänen vihastaan johtuvaa.Jumala vihaa syntiä. Epäusko on on perussynti, mistä kaikki muu paha on lähtöisin."

Tämähän on täsmälleen samanlaista tekstiä kun luonnevikaiset vaimonhakkaajat suoltavat:
      "Minä en ole paha mies enkä minä vaimoa hakkaa sen takia että tahtoisin hakata, vaan se johtuu vaimon käyttäytymisestä ja asenteesta. Jos vaimo ei suuttuttaisi minua, vaan kuuntelisi ja kunnioittaisi, niin minä heti lopettaisin hakkaamisen."

Kyllä on heikosti asiat jos kaikkitietävä ja kaikkivaltias Jumala on moraalisesti samalla tasolla kun aivonsa pehmeäksi juonut vaimonhakkaaja-sadisti.

Kerrassaan vastenmielinen Jumala-kuva.

• Us Kova

Ihan kuin luonnostakin, voi tulkinnat Raamatustakin olla myös vääriä.
        Kuten oli esimerkilläsi.
        Miksi otat jonkun ihmisen tulkinnan hampaisiisi retosteltavaksi niinkuin se olisi muka alkuperäistä Raamatun käsitystä?
        Jos luet noin asioita tässä tilanteessa, en voi pitää päättelykykyäsi virheettömänä muussakaan asiassa.
        Mutta ethän niin tee?!?

• Jerobeam
        Us Kova kirjoitti:

Ihan kuin luonnostakin, voi tulkinnat Raamatustakin olla myös vääriä.
        Kuten oli esimerkilläsi.
        Miksi otat jonkun ihmisen tulkinnan hampaisiisi retosteltavaksi niinkuin se olisi muka alkuperäistä Raamatun käsitystä?
        Jos luet noin asioita tässä tilanteessa, en voi pitää päättelykykyäsi virheettömänä muussakaan asiassa.
        Mutta ethän niin tee?!?

Mitä tapahtuu lahkosi opetuksen mukaan niille,
        jotka toimivat jumalasi oletettujen käskyjen mukaan?

jotka eivät toimi jumalasi oletettujen käskyjen mukaan?

Oletan, että uskot lahkosi opetusten perustuvan raamattuun.

• Us Kova
        Jerobeam kirjoitti:

Oletan, että uskot lahkosi opetusten perustuvan raamattuun.

1)Kertoisitko nimeltä, mitä lahkoa tarkoitat?

2) Mitä muuta olettelet?

• Ristinkantaja

näen sinussa ihmisen, joka haluat nähdä Jumalan sinulle sopivalla tavalla.Samalla haluat uskotella itsellesi, että sinun ajattelukykysi pystyy hahmottamaan totuuden Jumalasta.Ikävä kyllä, minun on sanottava suoraan eräs asia:oman järkesi päätelmillä et koskaan pääse milliäkään lähemmäksi Totuutta. Ensinnäkin: Jumala ei ole senkaltainen olento, jonka me voimme sielullisin metodein hahmottaa. Jumala ei ole nähtävissä meille kuin Jeesuksen Kristuksen muodossa.Siis : et voi tajuta Jumalasta MITÄÄN ilman uskoa Jeesukseen. Hän on Jumalamme.Jumala on kolmiyhteinen Jumala - Isä, Poika, Pyhä Henki. Pyhä Henki - ajassamme - kirkastaa Jeesusta. Poika on sovittaja.Isä on suunnittelija ja arkkitehti.Mutta yhteys Isään ei voi syntyä kuin Pojan kautta. Tämä on Raamatun sanomaa. Tätä se on. Ei tämä ole mitään harhaista tulkintaa.Jumala ON. Siis ON."I am".Minä Olen. Minä Olen - se on Hänen nimensä.Isä hyväksyy Taivaaseen vain poikansa verellä pestyn ihmisen. (Tämä sanoma on kaikunut suomalaisen kristillisyyden maisemassa vuosisatoja).Jumala ei ole inhimillinen. Hän ei toimi niin kuin ihminen. Olet tottunut ajattelemaan, että looginen toiminta on aina inhimillistä toimintaa. Ei. Ei ole aina.Se on humanistisen illuusion luoma harha. On Jumalan Loogisuus. Se on KORKEAMPAA ÄLYÄ.Sinunkaan älysi ei voi sitä logiikkaa selittää - ei mitenkään. Sinun täytyy nöyrtyä ymmärtämään, että Luojasi ajatukset ovat vähintäänkin kaukaisten galaksien päässä pienten nystyröittesi liikahduksia.Siis: muista, että JEESUS on se, missä näet Jumaluuden. Et voi ohittaa häntä tutkimusmatkallasi Jumalan olemuksesta.

• Ristinkantaja kirjoitti:

näen sinussa ihmisen, joka haluat nähdä Jumalan sinulle sopivalla tavalla.Samalla haluat uskotella itsellesi, että sinun ajattelukykysi pystyy hahmottamaan totuuden Jumalasta.Ikävä kyllä, minun on sanottava suoraan eräs asia:oman järkesi päätelmillä et koskaan pääse milliäkään lähemmäksi Totuutta. Ensinnäkin: Jumala ei ole senkaltainen olento, jonka me voimme sielullisin metodein hahmottaa. Jumala ei ole nähtävissä meille kuin Jeesuksen Kristuksen muodossa.Siis : et voi tajuta Jumalasta MITÄÄN ilman uskoa Jeesukseen. Hän on Jumalamme.Jumala on kolmiyhteinen Jumala - Isä, Poika, Pyhä Henki. Pyhä Henki - ajassamme - kirkastaa Jeesusta. Poika on sovittaja.Isä on suunnittelija ja arkkitehti.Mutta yhteys Isään ei voi syntyä kuin Pojan kautta. Tämä on Raamatun sanomaa. Tätä se on. Ei tämä ole mitään harhaista tulkintaa.Jumala ON. Siis ON."I am".Minä Olen. Minä Olen - se on Hänen nimensä.Isä hyväksyy Taivaaseen vain poikansa verellä pestyn ihmisen. (Tämä sanoma on kaikunut suomalaisen kristillisyyden maisemassa vuosisatoja).Jumala ei ole inhimillinen. Hän ei toimi niin kuin ihminen. Olet tottunut ajattelemaan, että looginen toiminta on aina inhimillistä toimintaa. Ei. Ei ole aina.Se on humanistisen illuusion luoma harha. On Jumalan Loogisuus. Se on KORKEAMPAA ÄLYÄ.Sinunkaan älysi ei voi sitä logiikkaa selittää - ei mitenkään. Sinun täytyy nöyrtyä ymmärtämään, että Luojasi ajatukset ovat vähintäänkin kaukaisten galaksien päässä pienten nystyröittesi liikahduksia.Siis: muista, että JEESUS on se, missä näet Jumaluuden. Et voi ohittaa häntä tutkimusmatkallasi Jumalan olemuksesta.

Tässä nähtävillä ne kaikki kolminaisuuden muodot:

http://www.thebricktestament.com/books/holy_trinity.html

Pyhä henki vieläpä loistaa pimeydessä!

Ristinkantaja kirjoitti:

"Ikävä kyllä, minun on sanottava suoraan eräs asia:oman järkesi päätelmillä et koskaan pääse milliäkään lähemmäksi Totuutta."

Mutta sinä pääset?

Kuulostat aivan tyypilliseltä omahyväiseltä fundamentalistilta, joka kertoo muille miten heidän tulkintansa ovat vääriä ja omasi on Jumalan sanaa.

"Sinun täytyy nöyrtyä ymmärtämään, että Luojasi ajatukset ovat vähintäänkin kaukaisten galaksien päässä pienten nystyröittesi liikahduksia."

Sinä tunnut puhuvan Jumalan suulla kuitenkin sujuvasti. Sinä olet ilmeisesti tarpeeksi nöyrä pitämään omia mielipiteitäsi Jumalallisina totuuksina?

"Jumala ei ole inhimillinen."

Kyllä. Ihmisiä tulijärveen elävältä kärventymään heittelevä diktaattori kuulostaa todellakin epäinhimilliselstä.

Kerro nyt vielä miten tuo *sinun* aiemmin esittämä tulkintasi Jumalan motiiveista hänen kiduttaessaan ihmisiä eroaa tuosta sadistisen vaimonhakkaajan järkeilystä.

• Jerobeam
        Us Kova kirjoitti:

2) Mitä muuta olettelet?

2) Mitä muuta olettelet?    

1) Minä en tiedä mitä lahkoa edustat. Sen nimellä
        ei kuitenkaan ole mitään merkitystä käsiteltävän
        asian kannalta katsoen.

2) En käsitykseni mukaan esittänyt muita oletuksia,
        kuin että uskot edustamasi suuntauksen perustavan
        opetuksensa raamattuun.

Muistutuksena otteita edellisestä viestistäsi:

Ihan kuin luonnostakin, voi tulkinnat
        Raamatustakin olla myös vääriä.
        Kuten oli esimerkilläsi.
        Miksi otat jonkun ihmisen tulkinnan hampaisiisi
        retosteltavaksi niinkuin se olisi muka
        alkuperäistä Raamatun käsitystä?

Jos luet noin asioita tässä tilanteessa, en voi
        pitää päättelykykyäsi virheettömänä muussakaan
        asiassa.

Mutta ethän niin tee?!?

Myönnät, että tulkinnat voivat olla vääriä.
        Heti perään toteat, että joku tulkinta, joka erosi
        lahkosi opetuksesta, on väärä.

Voiko sinun lahkosi opetus olla väärä?
        Yllä esität, että tulkinnat voivat olla vääriä.

Kysyt miksi jonkun ihmisen tulkinta voidaan ottaa
        hampaisiin retosteltavaksi. Kertoisitko, edustavatko
        lahkosi jäsenet ihmislajia? Jos edustavat, niin
        ovatko sen opetukset omien sanojesi mukaan "muka
        alkuperäistä Raamatun käsitystä"?

Sinun "päättelykykysi" on lähinnä päättömyyskykyä.

Joko nyt vastaisit esittämiini kysymyksiin, jotka
        kuuluivat seuraavasti:

Oletan yhä, että uskot lahkosi opetusten perustuvan
        raamattuun.

• syy jos
        Anteeksi että ajattelen kirjoitti:

"Ikävä kyllä, minun on sanottava suoraan eräs asia:oman järkesi päätelmillä et koskaan pääse milliäkään lähemmäksi Totuutta."

Mutta sinä pääset?

Kuulostat aivan tyypilliseltä omahyväiseltä fundamentalistilta, joka kertoo muille miten heidän tulkintansa ovat vääriä ja omasi on Jumalan sanaa.

"Sinun täytyy nöyrtyä ymmärtämään, että Luojasi ajatukset ovat vähintäänkin kaukaisten galaksien päässä pienten nystyröittesi liikahduksia."

Sinä tunnut puhuvan Jumalan suulla kuitenkin sujuvasti. Sinä olet ilmeisesti tarpeeksi nöyrä pitämään omia mielipiteitäsi Jumalallisina totuuksina?

"Jumala ei ole inhimillinen."

Kyllä. Ihmisiä tulijärveen elävältä kärventymään heittelevä diktaattori kuulostaa todellakin epäinhimilliselstä.

Kerro nyt vielä miten tuo *sinun* aiemmin esittämä tulkintasi Jumalan motiiveista hänen kiduttaessaan ihmisiä eroaa tuosta sadistisen vaimonhakkaajan järkeilystä.

ihminen ei tahdo pelastua syntiensä seurauksilta? Pitäiskö paha ja pahuus jättää rankaisematta? Millä perusteella myymälävarkaudesta ei pitäsi saada rangaistusta, tai murhasta? Onko "Varo heikkoja jäitä!" -kyltin tekijän syy jos heikoilla jäillä kävelijä ei usko kyltin varoitusta ja kävelijä hukkuu?

syy jos kirjoitti:

ihminen ei tahdo pelastua syntiensä seurauksilta? Pitäiskö paha ja pahuus jättää rankaisematta? Millä perusteella myymälävarkaudesta ei pitäsi saada rangaistusta, tai murhasta? Onko "Varo heikkoja jäitä!" -kyltin tekijän syy jos heikoilla jäillä kävelijä ei usko kyltin varoitusta ja kävelijä hukkuu?

"Onko Jumalan...syy jos ...ihminen ei tahdo pelastua syntiensä seurauksilta?"

Väitteen mukaan Jumala on luonut kaiken ja on kaikkitietävä ja kaikkivaltias. Normaalin logiikan mukaan vastuu ja valta ovat saman asian kaksi puolta. Ei voi olla vastuussa siitä mihin ei ole valtaa eikä voi kiistää vastuutaan asioista, jotka ovat omassa määräysvallassa. Mikä on siis KAIKKIvaltiaan vastuu?

"Pitäiskö paha ja pahuus jättää rankaisematta? Millä perusteella myymälävarkaudesta ei pitäsi saada rangaistusta, tai murhasta?"

Kristinuskon pahimmat synnit eivät suinkaan ole murhia tai varkauksia vaan ajatusrikoksia. Voit murhata ja katua ja päästä taivaaseen, voit elää nuhteettoman elämän ja omistautua kanssaihmistesi auttamiselle, mutta jos et usko Jeesukseen, niin Jeesus tulee heittämään sinut tulijärveen ja ikuiseen tuskaan.

Kaikki pahuus on anteeksiannettavissa. Jeesus ei välitä mistään muusta kuin siitä miten sinä suhtaudut Jeesukseen. Onko räikeämpää esimerkkiä narsistisen persoonallisuushäiriön siirtämisestä uskontoon?

Miten suhtaudut ihmiseen, jonka ainoa kriteeri muita ihmisiä arvioidessaan on se miten paljon nuo muut ihmiset kunnioittavat ja rakastavat juuri tuota ihmistä itseään. Onko hän kypsä ihminen?

• muutama seikka:
        Anteeksi että ajattelen kirjoitti:

"Onko Jumalan...syy jos ...ihminen ei tahdo pelastua syntiensä seurauksilta?"

Väitteen mukaan Jumala on luonut kaiken ja on kaikkitietävä ja kaikkivaltias. Normaalin logiikan mukaan vastuu ja valta ovat saman asian kaksi puolta. Ei voi olla vastuussa siitä mihin ei ole valtaa eikä voi kiistää vastuutaan asioista, jotka ovat omassa määräysvallassa. Mikä on siis KAIKKIvaltiaan vastuu?

"Pitäiskö paha ja pahuus jättää rankaisematta? Millä perusteella myymälävarkaudesta ei pitäsi saada rangaistusta, tai murhasta?"

Kristinuskon pahimmat synnit eivät suinkaan ole murhia tai varkauksia vaan ajatusrikoksia. Voit murhata ja katua ja päästä taivaaseen, voit elää nuhteettoman elämän ja omistautua kanssaihmistesi auttamiselle, mutta jos et usko Jeesukseen, niin Jeesus tulee heittämään sinut tulijärveen ja ikuiseen tuskaan.

Kaikki pahuus on anteeksiannettavissa. Jeesus ei välitä mistään muusta kuin siitä miten sinä suhtaudut Jeesukseen. Onko räikeämpää esimerkkiä narsistisen persoonallisuushäiriön siirtämisestä uskontoon?

Miten suhtaudut ihmiseen, jonka ainoa kriteeri muita ihmisiä arvioidessaan on se miten paljon nuo muut ihmiset kunnioittavat ja rakastavat juuri tuota ihmistä itseään. Onko hän kypsä ihminen?

>>Normaalin logiikan mukaan vastuu ja valta ovat saman asian kaksi puolta. Ei voi olla vastuussa siitä mihin ei ole valtaa eikä voi kiistää vastuutaan asioista, jotka ovat omassa määräysvallassa. Mikä on siis KAIKKIvaltiaan vastuu?>Kristinuskon pahimmat synnit eivät suinkaan ole murhia tai varkauksia vaan ajatusrikoksia. >Voit murhata ja katua ja päästä taivaaseen, voit elää nuhteettoman elämän ja omistautua kanssaihmistesi auttamiselle, mutta jos et usko Jeesukseen, niin Jeesus tulee heittämään sinut tulijärveen ja ikuiseen tuskaan.>Kaikki pahuus on anteeksiannettavissa. Jeesus ei välitä mistään muusta kuin siitä miten sinä suhtaudut Jeesukseen. Onko räikeämpää esimerkkiä narsistisen persoonallisuushäiriön siirtämisestä uskontoon?

• ...

...

• 34

Eiköhän jumala itse päätä ketkä pääsevät taivaaseen ja ketkä helvettiin. Tuskin se näitä maan päällä julistavien toistensa ja itsensäkin kanssa ristiriitaisia profetioita kuuntelee.

• SamiA

Olet oikeassa; aikaa on enää vähän jäljellä.
      Elämme lopun aikaa, jossa Kristuksen seurakunnan eli Kristuksen ruumiin täysi luku tulee sisään. Samaan aikaan maailmassa pahuus ja Kristuksen vastustus lisääntyvät. Mitä enemmän Kristusta, sitä enemmän vastustusta. Kristus on historiallinen ongelma, josta maailma ei ole koskaan päässyt eroon.

Maailma voi toki olla ilman Kristusta, mutta seurakunta ei voi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      7054
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      119
      3641
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      26
      3000
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2658
    5. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      2293
    6. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      366
      1896
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1860
    8. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      16
      1847
    9. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1758
    10. Vielä me saadaan toisemme

Uskotko kulta siihen?
      Ikävä
      45
      1672
    Aihe