Psykiatrini sanoi minulle toissapäivänä, että en ole enää sairas, vaan olen terve. Hän on erittäin tiukka ja tarkkaili minua ensin tarvittavan ajan, eikä ole myöskään uskovainen.
Olen kuulunut helluntaiseurakuntaan v:sta -85. Siellä olen toipunut menneisyyden haavoista helluntailaisen mieheni ja muiden samoin ajattelevien ystävien tuella. Myös seurakuntamme Sisäisen eheytymisen kurssit auttoivat minua ratkaisevasti, samoin sielunhoitajat.
-Kiitos Jumalalle!
Parantumiseni skitsofreniasta
11
446
Vastaukset
- minä uskon sinua
Jumala siunatkoon sua tästä eteenkinpäin.
Hieno todistus ja näin voimme suositella helluntaiseurakuntaa omaksi kotikirkoksemme. Minulla itselläni on paniikkihäiriö jonka kanssa on vaikea elää, siis todella vaikea, mutta tuo kirjoitus antoi uskoa ja voimaa vielä luottaa parempaan.
- mk81
Mukava kuulla että maailmassa tapahtuu jotain hyvääkin välillä:)
- pässi narussa
Voihan se tietysti olla tottakin,että mielenterveyspotilas paranee.Mutta tässä on tullut nähtyä erinäisiä ns."täysin parantuneita" mielenterveyspotilaita,joiden "parantumisesta" muut eivät ole olleet oikein vakuuttuneita.
Aika ja "parantuneen" käytös ja puheet kyllä usein toimivat osoittimina,joiden perusteella asia ratkeaa.
Minun kokemukseni(esimerkkejä riittää) on tähän saakka ollut se,että mieleterveyspotilaat pääsääntöisesti jäävät mielentervespotilaiksi,vaikka tulisivatkin uskoon.Poikkeuksia voi tietysti olla,mutta en nyt parinkymmenen vuoden aikana ole heitä vielä tavannut.Voi tietysti olla parempiakin kausia,mutta kuitenkin...sitä lääkärit kiistävät omat sanansa tai se olisi kyllä virkavirhe. Ei skitsofreniasta voi välillä parantua.
Oon kyllä lukenut että kokonaan voi terapian avulla, mutta tässä taisi olla kyse Jumalasta=)- pässi n...
auroraboreallis kirjoitti:
sitä lääkärit kiistävät omat sanansa tai se olisi kyllä virkavirhe. Ei skitsofreniasta voi välillä parantua.
Oon kyllä lukenut että kokonaan voi terapian avulla, mutta tässä taisi olla kyse Jumalasta=)"Ei skitsofreniasta voi välillä parantua."
Ei kait - paitsi potilas voi olla sitä mieltä,että on terve,vaikka ei ole.
Mikäli lääkäri esittää arvioin,niin todistus on vakuuttavampi (vaikka vääriäkin diagnooseja löytyy vähän joka lähtöön...)
Mutta jos yleisesti on kyse uskovista mielenterveyspotilaista,jotka olisivat oikeasti parantuneet,niin missä he ovat? pässi n... kirjoitti:
"Ei skitsofreniasta voi välillä parantua."
Mikäli lääkäri esittää arvioin,niin todistus on vakuuttavampi (vaikka vääriäkin diagnooseja löytyy vähän joka lähtöön...)
Mutta jos yleisesti on kyse uskovista mielenterveyspotilaista,jotka olisivat oikeasti parantuneet,niin missä he ovat?...tai terapiassa varmistamassa että kehitys on terveempään suuntaan?
Oon aika epäilevä(en epäluuloinen)parantumisten suhteen, siksi on hienoa, että joku todistaa ihmeeestään todenmukaisesti.- Kivahri
pässi n... kirjoitti:
"Ei skitsofreniasta voi välillä parantua."
Mutta jos yleisesti on kyse uskovista mielenterveyspotilaista,jotka olisivat oikeasti parantuneet,niin missä he ovat?ovat myös sitä mieltä, että olen terve. Ja itse tiedän sen mm. siitä, ettei minulla ole enää minkäänlaista "oloa", kuten ennen oli erilaisia oloja, oli hyvä olo ja huono olo ja ne vaihteli.
Kävin aikoinaan terapiassakin yht. 12 vuotta, ja kyllä se jotakin ehkä teki sekin (hyvää), mutta vasta seurakunnassa em. kurssilla opin selvittämään asioita yhdessä toisten ihmisten ja Jumalan edessä. Näin opin rehellisyyttä ja pääsin eroon katkeruudesta ja vihasta, joita tunsin joitakin henkilöitä kohtaan. Samoin sielunhoitajan kanssa puhuin tunteistani, joita minulla oli ollut joistakin asioista nuoruudessa, ja joita en ollut kenellekään puhunut ennen. Jne; sain selvittää kaikki ongelmakohtani; asiat, joita en ollut puhunut kenellekään; näin tunnelukot avautuivat, ja minusta tuli elävä, tunteva ihminen, sen "ihmisen kuoren" sijaan, joka olin ennen ollut.
Hoidan kotini hyvin, ja olen hakemassa töitä; kahdeksi illaksi viikossa siivouspaikkaa tuuraajana. Lisäksi aion osallistua mahdollisuuksieni mukaan mielenterveyspotilaiden tukemiseen, lähinnä seurakunnassa.
Meillä on erittäin onnellinen avioliitto ja kaksi aikuista lasta, joihin on hyvät välit, sekä aika paljon ystäviä.
Turha olla skeptinen. Olen kyllä kuullut eräästä tapauksesta, jota lääkäri piti parantuneena, eikä ihan ollut, mutten ole sellainen tapaus. Olen rauhallinen, aika sopeutuvainen ihminen, ja ihan tavallinen uskovainen. - saavista
sitä lääkärit kiistävät omat sanansa tai se olisi kyllä virkavirhe. Ei skitsofreniasta voi välillä parantua.
Oon kyllä lukenut että kokonaan voi terapian avulla, mutta tässä taisi olla kyse Jumalasta=)skitsofreenikoista suurinpiirtein kolmannes paranee kokonaan, kolmannes paranee melko hyvin, mutta huonompiakin jaksoja voi välillä tulla, ja kolmannes tarvitsee pysyvämpää hoitoa. Toipumisen mahdollisuudet ovat siis hyvät!
Usko ja Jumala voivat myös monin tavoin parantaa. Kivahri kirjoitti:
ovat myös sitä mieltä, että olen terve. Ja itse tiedän sen mm. siitä, ettei minulla ole enää minkäänlaista "oloa", kuten ennen oli erilaisia oloja, oli hyvä olo ja huono olo ja ne vaihteli.
Kävin aikoinaan terapiassakin yht. 12 vuotta, ja kyllä se jotakin ehkä teki sekin (hyvää), mutta vasta seurakunnassa em. kurssilla opin selvittämään asioita yhdessä toisten ihmisten ja Jumalan edessä. Näin opin rehellisyyttä ja pääsin eroon katkeruudesta ja vihasta, joita tunsin joitakin henkilöitä kohtaan. Samoin sielunhoitajan kanssa puhuin tunteistani, joita minulla oli ollut joistakin asioista nuoruudessa, ja joita en ollut kenellekään puhunut ennen. Jne; sain selvittää kaikki ongelmakohtani; asiat, joita en ollut puhunut kenellekään; näin tunnelukot avautuivat, ja minusta tuli elävä, tunteva ihminen, sen "ihmisen kuoren" sijaan, joka olin ennen ollut.
Hoidan kotini hyvin, ja olen hakemassa töitä; kahdeksi illaksi viikossa siivouspaikkaa tuuraajana. Lisäksi aion osallistua mahdollisuuksieni mukaan mielenterveyspotilaiden tukemiseen, lähinnä seurakunnassa.
Meillä on erittäin onnellinen avioliitto ja kaksi aikuista lasta, joihin on hyvät välit, sekä aika paljon ystäviä.
Turha olla skeptinen. Olen kyllä kuullut eräästä tapauksesta, jota lääkäri piti parantuneena, eikä ihan ollut, mutten ole sellainen tapaus. Olen rauhallinen, aika sopeutuvainen ihminen, ja ihan tavallinen uskovainen.Olen iloinen puolestasi ja yritän muistaa, että Jumala rakastaa sairaitakin yhtä paljon, sillä itselläni on vielä matka kesken ja paljon samanlaista nytkin kuin sinulla on ollut, vaikka diagnoosini on eri kuin sinulla oli.
Ehkä löydän jostain samanlaisia veljiä ja sisaria kuin sinun tiellesi on sattunut. Ehkä taas en. Aitoa uskoa on niin vähän...
Täytyy vaan yrittää luottaa.
Siunaten, Sari- tuttavani
Olen iloinen puolestasi ja yritän muistaa, että Jumala rakastaa sairaitakin yhtä paljon, sillä itselläni on vielä matka kesken ja paljon samanlaista nytkin kuin sinulla on ollut, vaikka diagnoosini on eri kuin sinulla oli.
Ehkä löydän jostain samanlaisia veljiä ja sisaria kuin sinun tiellesi on sattunut. Ehkä taas en. Aitoa uskoa on niin vähän...
Täytyy vaan yrittää luottaa.
Siunaten, Sarisairastaa bipolaarisuutta, ja on täysin arvokas, rakastettava ja hyvä ihminen vaikkei aina voikaan hyvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 904503
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?613425Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1152616Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1152575Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1282474- 422085
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian282027Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2241783Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91667- 291638