Naomin piiska viuhuu:
>>Siinä lihan saastan vallassa
NIIN SINÄ KUIN HÖMPPÄTÄTIKIN
haluatte vaeltaa, lihanne vallassa
pilkkaatte Jeesuksen sovintoverta
yhä uudestaan ja uudestaan, te kuljette
paholaisen eksytyksessä, jossa
armosta on tehty halpaa.
'Me hömppätädin kanssa'!
73
1826
Vastaukset
Mutta sanon vielä, ennen poistumistani.
Tunnen molemmat "ruoskasankarit", Teuvon ja Naomin.
Eivät he todellisuudessa ole noin ankaria.
Vaan mitä lempeimpiä ihmisiä.Uskon asian olevan aivan niin kuin sanot, Devoit.
Siviilissä ja lähipiirinsä keskellä mainitut henkilöt
saattavat olla mitä lempeimpiä immeisiä, mene ja tiedä.
Mutta miksi liipaisin on nettikeskustelussa niin herkkä..?
Edustan itsekin luonteeltani ns. syttyvää temperamenttia, mutta
jotain pidättyvyyttä ja harkintaa pitäisi sentään... ;oSemper.Fidelis kirjoitti:
Uskon asian olevan aivan niin kuin sanot, Devoit.
Siviilissä ja lähipiirinsä keskellä mainitut henkilöt
saattavat olla mitä lempeimpiä immeisiä, mene ja tiedä.
Mutta miksi liipaisin on nettikeskustelussa niin herkkä..?
Edustan itsekin luonteeltani ns. syttyvää temperamenttia, mutta
jotain pidättyvyyttä ja harkintaa pitäisi sentään... ;oNiinpä, ihmettelin jo vuosia sitten kun Teuvon kirjeitä luin, mikä raivopäisyys niissä on. Mainitsinkin asiasta monesti Teuvolle, että mielestäni voisin väittää eri persoonan kirjoittaneen tekstit. Niin, mikä henki kirjoittaneekaan kauttansa? Automaattikirjoitusta?
Vanha sananlasku sanoo: Joukolla on joukon jumala. Ymmärrän asian näin, että porukassa yllytään tekemään tekoja joita ei muuten tekisi.
Ja tietenkin tämä "kasvottomuus" tekee.
Sitten sanon Teuvoa kovaksi jätkäksi, kun hän menisi pitämään puhetilaisuuksia vastaavalla temperamentilla, vaikka muslimeille :)
Mahtaisi tulla lyhyt julistajan ura :)Et pärjää mulle - ainakaan saksan kielessä, sehän on jo nähty..;)
No, enpä viitsi kiusata arvonsa tuntevaa kielimiestä enempää.
Mutta varsinainen mielipiteesi oli siis "Hohhoijaa"!
Onhan siinäkin, en käy kieltämään, sunilaista viisautta kerrakseen.
Kun kuitenkin olen vähän hidasta sorttia, niin voisitko
ystävällisesti antaa selitysosan tuolle hengen teesillesi:)Devoit kirjoitti:
Niinpä, ihmettelin jo vuosia sitten kun Teuvon kirjeitä luin, mikä raivopäisyys niissä on. Mainitsinkin asiasta monesti Teuvolle, että mielestäni voisin väittää eri persoonan kirjoittaneen tekstit. Niin, mikä henki kirjoittaneekaan kauttansa? Automaattikirjoitusta?
Vanha sananlasku sanoo: Joukolla on joukon jumala. Ymmärrän asian näin, että porukassa yllytään tekemään tekoja joita ei muuten tekisi.
Ja tietenkin tämä "kasvottomuus" tekee.
Sitten sanon Teuvoa kovaksi jätkäksi, kun hän menisi pitämään puhetilaisuuksia vastaavalla temperamentilla, vaikka muslimeille :)
Mahtaisi tulla lyhyt julistajan ura :)ja päätä lyhyempi ent. julistaja, joke,joke :)
Täytyy varoa, ettei Teuvo saa lisäsytykkeitä marttyyripyrkimyksiinsä.
Minulta muuten puuttuu, siitä Jumalalle kiitos, kaikki aggressio
niin Teuvoa kuin muitakin ihmisiä kohtaan.
Se on mielestäni btw. suurimpia ihmeitä maan päällä, kun saa
vapautua katkeruudesta ja vihasta kaikkia lähimmäisiä kohtaan.Semper.Fidelis kirjoitti:
Et pärjää mulle - ainakaan saksan kielessä, sehän on jo nähty..;)
ystävällisesti antaa selitysosan tuolle hengen teesillesi:)Palstalla kirjoitteli paljon toista vuotta sitten nimim. Hohhoijaa, jolle Teuvo antoi nimen haukottelija. Taisi olla se perjantaipullomies ja mitä muuta olikaan. Onko Karikin nyt?..
Ilmaiseeko karihenrik haukottelullaan nöyryyttä?
Ei siltä vaikuta.
Sinänsä hyvä tuo "hohhoijaa" että se takaa tulkinnan vapauden "enhän minä niin sanonut.."
Nyt yllytän sinua Semper: Lyö löylyä kunnolla, mukava seurata..Devoit kirjoitti:
Palstalla kirjoitteli paljon toista vuotta sitten nimim. Hohhoijaa, jolle Teuvo antoi nimen haukottelija. Taisi olla se perjantaipullomies ja mitä muuta olikaan. Onko Karikin nyt?..
Ilmaiseeko karihenrik haukottelullaan nöyryyttä?
Ei siltä vaikuta.
Sinänsä hyvä tuo "hohhoijaa" että se takaa tulkinnan vapauden "enhän minä niin sanonut.."
Nyt yllytän sinua Semper: Lyö löylyä kunnolla, mukava seurata..Tässä geimissä on mukana niin herkkää ainesta, ettei pidä mennä
liian raadolliseen 'vuorovaikutukseen'. Eihän rakkaus tee mitään pahaa!
Odotellaan vielä, jospa kunnioitettu roolihenkilömme - siis oikeasti -
aktiivinen ystävämme von H. lähtisi liikkeelle puolustamaan totuutta.
KariH:n moraali kyllä vielä kestää, toivottavasti ainakin, vastata
tuohon 'hohhoijaa' -teesin tarkennuspyyntöön..Semper.Fidelis kirjoitti:
Tässä geimissä on mukana niin herkkää ainesta, ettei pidä mennä
tuohon 'hohhoijaa' -teesin tarkennuspyyntöön..Joo, sinua uskallan yllyttää, kun tiedän ettet kohtuuttomuuksiin mene, vaan hyvän maun rajat tunnet..
Vaikuttaa vain siltä, että KarHenrikkiä on käskytetty olla vastaamatta minulle.
Hilduria minäkin vastaamaan odotan, toivottavasti hän ei ottanut negatiivisena, kun olen joskus hänen kanssaan nokakkainkin ollut ja nyt tunnistin.Semper.Fidelis kirjoitti:
Tässä geimissä on mukana niin herkkää ainesta, ettei pidä mennä
tuohon 'hohhoijaa' -teesin tarkennuspyyntöön..sillä helvetin tulta kestää aluksi hieman
paremmin, kun on tarpeeksi itseään jäähdytellyt.Tuli kirjoitusvirhe ja toiseen sanaan en koneeltani löytänyt natsiyytä.
Hyvää yötä, meillähän sitä ei enää oikeastaan ole.. muuta kuin kellosta katsomalla.
Niin, ota tosissasi tuo yli-ihmisyytesi- jyssäys
Semper.Fidelis kirjoitti:
Et pärjää mulle - ainakaan saksan kielessä, sehän on jo nähty..;)
ystävällisesti antaa selitysosan tuolle hengen teesillesi:)Voi pyhä jyssäys sentään taitaa ollakkin
"natsi" porukkaa koko raamattu palsta.
näin siinä käy kun on kuninkaan häissä ja kuninkaallakaan ei näy olevan vaatteitakaan.
höveliksi on mennyt. - hildurvonhopsis
Also hat Gott die Welt geliebet, daß er seinen eingeborenen Sohn gab, auf daß alle, die an ihn glauben, nicht verloren werden, sondern das ewige Leben haben. (Luther 1545)
Ибо так возлюбил Бог мир, что отдал Сына Своего Единородного, дабы всякий верующий в Него, не погиб, но имел жизнь вечную. (Russkaja Biblija)
Ty så älskade Gud världen, att han utgav sin enfödde Son, på det att var och en som tror på honom skall icke förgås, utan hava evigt liv. (Svenska Bibeln 1917)
For God so loved the world, that he gave his only begotten Son, that whosoever believeth in him should not perish, but have everlasting life. (King James)
Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainoan Poikansa, että jokainen, joka uskoo hänen päällensä, ei pidä hukkuman, mutta ijankaikkisen elämän saaman. (Biblia 1776)
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible
6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani. [Joh. 11:25; Room. 5:2; Hepr. 10:20] (1992 käännös) Johannes 14:6
6 Jesus saith unto him, I am the way, the truth, and the life: no man cometh unto the Father, but by me. Johannes 14:6 ( King James)
6 Jesus sanoi hänelle: minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kenkään tule Isän tykö, vaan minun kauttani. (Biblia 1776) Johannes 14:6
6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani. Johannes 14:6 (1933/1938 käännös)
6 Jesus svarade honom: »Jag är vägen och sanningen och livet; ingen kommer till Fadern utom genom mig. Johannes 14:6 (Svenska Bibeln 1917)
6 Jesus spricht zu ihm: Ich bin der Weg und die Wahrheit und das Leben; niemand kommt zum Vater denn durch mich. Johannes 14:6 (Luther 1545)
5 Ja tämä on se sanoma, jonka olemme häneltä kuulleet ja jonka me teille julistamme: että Jumala on valkeus ja ettei hänessä ole mitään pimeyttä.
6 Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme emmekä tee totuutta.
7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.
1. Johanneksen kirje 1:1-10
19. Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään,
20. jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen lihansa, kautta,
21. ja koska meillä on "suuri pappi, Jumalan huoneen haltija",
22. niin käykäämme esiin totisella sydämellä, täydessä uskon varmuudessa, sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä;
23. pysykäämme järkähtämättä toivon tunnustuksessa, sillä hän, joka antoi lupauksen, on uskollinen;
24. ja valvokaamme toinen toistamme rohkaisuksi toisillemme rakkauteen ja hyviin tekoihin;
25. älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana, vaan kehoittakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän. Kirje heprealaisille 10:19-25 - hildurvonhopsis
Devoit kirjoitti:
Joo, sinua uskallan yllyttää, kun tiedän ettet kohtuuttomuuksiin mene, vaan hyvän maun rajat tunnet..
Vaikuttaa vain siltä, että KarHenrikkiä on käskytetty olla vastaamatta minulle.
Hilduria minäkin vastaamaan odotan, toivottavasti hän ei ottanut negatiivisena, kun olen joskus hänen kanssaan nokakkainkin ollut ja nyt tunnistin.http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000005&posting=22000000035784563
Also ich sage hier noch:
19. Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään,
20. jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen lihansa, kautta,
21. ja koska meillä on "suuri pappi, Jumalan huoneen haltija",
22. niin käykäämme esiin totisella sydämellä, täydessä uskon varmuudessa, sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä;
23. pysykäämme järkähtämättä toivon tunnustuksessa, sillä hän, joka antoi lupauksen, on uskollinen;
24. ja valvokaamme toinen toistamme rohkaisuksi toisillemme rakkauteen ja hyviin tekoihin;
25. älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana, vaan kehoittakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän. Kirje heprealaisille 10:19-25
Jes. 53:5 mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut. - hildurvonhopsis
ja päätä lyhyempi ent. julistaja, joke,joke :)
vapautua katkeruudesta ja vihasta kaikkia lähimmäisiä kohtaan.…sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu. Room.5:5
Rakastamme Herraa, meidän Jumalaamme, Isäämme yli kaiken ja lähimmäistä niin kuin itseämme. Niin Raamattu opettaa. jyssäys kirjoitti:
Voi pyhä jyssäys sentään taitaa ollakkin
"natsi" porukkaa koko raamattu palsta.
näin siinä käy kun on kuninkaan häissä ja kuninkaallakaan ei näy olevan vaatteitakaan.
höveliksi on mennyt.Huomenta sinulle!
Ihmisillä on asioista omat mielleyhtymänsä, assosiaationsa.
Minulle saksan kieli sinänsä ei tuo mieleen mitään
poliittisia tai esim. sota-aikaan liittyviä ajatuksia.
Omalle saksan kielen tietoudelleni on tämä lähtökohta: kävin
aikanaan oppikoulua, jossa pitkä saksa oli pakollinen oppiaine.
En ole sen kummemmin 'saksanmielinen', joten älä suotta huolehdi.
Sitä paitsi, saksan kielen taitoani ei oikeasti ole varaa kehua;)
PS.
Palstakumppani KariH on osoittautunut päteväksi kielimieheksi,
siinä syy lähinnä leikilliseen sanakisailuun hänen kanssaan.
Ps. 146:2
"Ich will den HERRN loben, solange ich lebe,
und meinem Gott lobsingen, solange ich hier bin."- hildurvonhopsis
Huomenta sinulle!
PS.
und meinem Gott lobsingen, solange ich hier bin."Minäkin luin saksaa koulussa ja pitkän englannin ja ruotia heti ensimmäisellä luokalla. Viime syksynä aloin kertaamaan saksaa ja sinne kurssille tuli kolme tuttua uskovaa. Nyt jatkamme kesällä sekä saksan opiskelua että kotipiiriä, jossa tutkimme kotonani Raamattua. Tuo oli kyllä johdatusta!
Ei saksan kielestä tule minullekaan mitään assosiaatioita, mielleyhtymiä. Aivojaan pitää käyttää, etteivät ne ala surkastumaan :0) Lukeminen ja opiskelu on parasta 'aivohierontaa'. - Minulla on
Huomenta sinulle!
PS.
und meinem Gott lobsingen, solange ich hier bin."Minulla on kauhua saksalaisista,
olen sen jo kertonutkin, kun saksalaiset lähti pohjoisesta minun äitini kotiseudulta sinne jäi miinat johon on sukuani mennyt, ja sitten vielä nämä saksalaisten siittämät lapset,
sota on sotaa. hildurvonhopsis kirjoitti:
Minäkin luin saksaa koulussa ja pitkän englannin ja ruotia heti ensimmäisellä luokalla. Viime syksynä aloin kertaamaan saksaa ja sinne kurssille tuli kolme tuttua uskovaa. Nyt jatkamme kesällä sekä saksan opiskelua että kotipiiriä, jossa tutkimme kotonani Raamattua. Tuo oli kyllä johdatusta!
Ei saksan kielestä tule minullekaan mitään assosiaatioita, mielleyhtymiä. Aivojaan pitää käyttää, etteivät ne ala surkastumaan :0) Lukeminen ja opiskelu on parasta 'aivohierontaa'.Tuskinpa kukaan voi väittää, että vieraiden kielten
harrastaminen olisi turhanpäiväistä puuhaa.
Kielitaidosta on hyötyä valtavan monissa asioissa!
Tällä palstalla muistaakseni nimimerkki Yakov on huomauttanut
Wycliffe-raamattutyön tärkeydestä. Mekin saamme olla kiitollisia
niille entisajan kielitaitoisille Raamatun kääntäjille, Mikael
Agricolasta alkaen, jotka ovat aikaansaaneet suomenkielisen
Raamatun käännöksen koko kansan käytettäväksi.
Joh 3:16 "Sille Nein on Jumala Mailma racastanut/
ette he' andoi hene' ainoan Poicans/ Sempälle/
ette Jocaine' quin wsko hene' päle's ei pide
huckuma'/ mutta ijancaikise' Eleme' szama'.
Joh 3:17 Sille/ ettei Jumala lehettenyt Poica's Mailma'/
ette hene' piti domitzeman mailma/ Muta ette
Mailma piti henen cauttans wapadettaman.
Joh 3:18 Joca henen pälens wsko/ ei hen domita/
Mutta ioca ei wsko/ io se domittu on/ Sille ettei
hen wskonut Jumalan ainocaisen Poian nimen päle."
(Se Wsi Testamentti 1548)- hildurvonhopsis
Tuskinpa kukaan voi väittää, että vieraiden kielten
harrastaminen olisi turhanpäiväistä puuhaa.
Kielitaidosta on hyötyä valtavan monissa asioissa!
Tällä palstalla muistaakseni nimimerkki Yakov on huomauttanut
Wycliffe-raamattutyön tärkeydestä. Mekin saamme olla kiitollisia
niille entisajan kielitaitoisille Raamatun kääntäjille, Mikael
Agricolasta alkaen, jotka ovat aikaansaaneet suomenkielisen
Raamatun käännöksen koko kansan käytettäväksi.
Joh 3:16 "Sille Nein on Jumala Mailma racastanut/
ette he' andoi hene' ainoan Poicans/ Sempälle/
ette Jocaine' quin wsko hene' päle's ei pide
huckuma'/ mutta ijancaikise' Eleme' szama'.
Joh 3:17 Sille/ ettei Jumala lehettenyt Poica's Mailma'/
ette hene' piti domitzeman mailma/ Muta ette
Mailma piti henen cauttans wapadettaman.
Joh 3:18 Joca henen pälens wsko/ ei hen domita/
Mutta ioca ei wsko/ io se domittu on/ Sille ettei
hen wskonut Jumalan ainocaisen Poian nimen päle."
(Se Wsi Testamentti 1548)Ja ihan ymmärrettävä teksti.
Haluaisin opiskella vielä ranskaa ja hepreaa :0)
Ehkäpä joskus vielä alankin opiskelemaan niitä... - ei mitään mahda.
Oletko sinäkin saksalaisten äpärä lapsi.
Rakkaudellehan ei mitään mahda. - hildurvonhopsis
Minulla on kirjoitti:
Minulla on kauhua saksalaisista,
olen sen jo kertonutkin, kun saksalaiset lähti pohjoisesta minun äitini kotiseudulta sinne jäi miinat johon on sukuani mennyt, ja sitten vielä nämä saksalaisten siittämät lapset,
sota on sotaa.Ihan varmasti on kauhua tuollaisista asioista.
Rukous:
Jeesus lähettäköön Pyhän Henkensä sinne menneisyyteesi ja Pyhä Henki parantakoon tuon kauhun ja haavan ja tuokoon Pyhä Henki sen paranemisen tähän päivääsi. Jeesuksen nimessä. Amen.
Jeesus sinua siunatkoon! Minulla on kirjoitti:
Minulla on kauhua saksalaisista,
sota on sotaa.Sodan kauhut ovat olleet hirvittäviä kautta koko ihmiskunnan historian.
Onneksi saamme uskoa Rauhanruhtinaaseen, Jeesukseen, joka voi
antaa meille rauhan, joka ei järky missään olosuhteissa.
Totta se on, saksalaiset ovat aikoinaan hävittäneet ja polttaneet
tätä maanosaa ja tehneet sotaretkiä vähän muuallakin.
Yhtä hirvittäviin hävitystöihin ovat valitettavasti pystyneet
monen muunkin valloittajan/hirmuvaltiaan/diktatuurin armeijat.
PS.
Ymmärrän hyvin henkilökohtaiset tunteesi koskien Lapin sodan seurauksia.- persoona.
ja päätä lyhyempi ent. julistaja, joke,joke :)
vapautua katkeruudesta ja vihasta kaikkia lähimmäisiä kohtaan.Sikakunkulla sikanen loppu, joulupöytään.
- m 12
mikähän paikkakunta Pohjois-Suomessa?
- Naomi
ei ole mitään pehmosatuilua. Sinä ja hömppä elätte siellä mikä mikä maassanne, juosten yhdessä valkopartaukin ja hippijeesuksenne kanssa.
Tulkaa jo pois sieltä haavemaailmastanne ja nähkää todellinen Jumala, todellinen Jeesus. Jumalan totuus tulee Hänen omiensa kautta. Tässä ajassa Jumala on valjastanut omansa kertomaan tämän ajan eksytyksestä, se varoittaa, se käskee kääntymään parannukseen, totiseen parannukseen ja Jeesuksen kohtaamiseen. Elämme lopunaikaa.
Sinä ja hömppä kuljette lavealla tiellä Antikristuksen eksyttäminä, siellä lavealla tiellä sovintoverta pilkataan hävyttömästi koko ajan, se tallataan yhä uudestaan ja uudestaan, tekemällä yhä uudestaan lihan tekoja.Olen sinun ystäväsi ja olen monesti ollut kanssasi samaa mieltä.
Vilpittömästi olen iloinnut siitä, kun viime vuonna onnistuit
irtautumaan suniharhan pyydysverkoista, joihin olit sotkeutunut.
Nyt olen matalalla profiililla seuraillut tyyliäsi, kun olet
vihollisen pettämänä uudelleen palannut oksennusastiallesi.
Naomi,
minä olen ollut paljon pidempään kuin sinä pois haavemaailmoista.
Koska et ollenkaan tunne minua, sinun kannattaisi olla varovaisempi
arvioidessasi minun - ja toistenkin - hengellistä asemaa ja tilaa.
Otsikossa on vakava varoitukseni sinulle: älä päästä pirua irti!
Heilut tuomioittesi ja herjojesi kanssa kuin hervoton heinämies.
Olenko minä - ovatko muut - mielestäsi ansainneet moisen kohtelun..?
Leikitteletkö tosissasi tulella vai oletko lopulta vain harmiton feikki?- Naomi
Olen sinun ystäväsi ja olen monesti ollut kanssasi samaa mieltä.
Naomi,
Leikitteletkö tosissasi tulella vai oletko lopulta vain harmiton feikki?jolla sanot minun olevan, se on Jumalan totuuden tie, jolle Hän on saattanut minut kulkemaan.
En katso ihmiseen, näen sanoman. Jumalan oma kertoo totuutta, sinussa ei ole totuutta, ei hiventäkään. Kun Jumala antaa näkökyvyn, näkee mikä on valhe ja mikä on totuus. Naomi kirjoitti:
jolla sanot minun olevan, se on Jumalan totuuden tie, jolle Hän on saattanut minut kulkemaan.
En katso ihmiseen, näen sanoman. Jumalan oma kertoo totuutta, sinussa ei ole totuutta, ei hiventäkään. Kun Jumala antaa näkökyvyn, näkee mikä on valhe ja mikä on totuus.Joudun sanomaan murheellisena sinulle, Naomi, että siivilöit
totuutesi sunilaisen fraseologian, ns. TS-siivilän lävitse.
Olet Jumalan silmissä kallisarvoinen ihminen, olet kalliisti lunastettu.
Olen oikeasti sitä mieltä. Toki me olemme kaikki kallisarvoisia.
Sinun tulisi päästä irti ihmisistä ja aivan erityisesti sellaisista
väärän evankeliumin opettajista ja huijareista kuin Suni.
Ohjeeni on: vetäydy uudelleen tutkimaan Jumalan Sanaa.
Viivy rukouksessa, etsi Herraa; Hän kuulee sinua, jos olet vilpitön.
Siihen haluan uskoa!Semper.Fidelis kirjoitti:
Joudun sanomaan murheellisena sinulle, Naomi, että siivilöit
Siihen haluan uskoa!Juuri näin, juuri näin
- Naomi
Siihen haluan uskoa!Umpisokea olet.
Olen sinun ystäväsi ja olen monesti ollut kanssasi samaa mieltä.
Naomi,
Leikitteletkö tosissasi tulella vai oletko lopulta vain harmiton feikki?on Saatanalle pirun henki. Ja kyllä nyt näitä Saatanan valittuja
päähän ottaa, kun kaikki Naomin kehumiset sattuivatkin omaan nilkkaan.
Kenties juuri näiden Saatanan valittujen petollisuuden takia
Jumala salli Naomin hetkeksi poiketa totuuden tieltä, jotta nämä
roistot näkisivät, mitä Totuuden Henki saa ihmisessä aikaan, kun
hänen sydämensä kääntyy Jumalan puoleen.
Naomia ei täällä tarvitse kenkään muun samassa Hengessä vaeltavien
puolustaa, koska sama Henki hänelle sanottavansa sanoo, kuin kaikille muillekin.
Ja mitä tähän Semperin "matalaan profiilin" tulee, niin ei maahan
sidotun käärmeen profiili voi koskaan kovin korkealla ollakaan.TeuvoSuni kirjoitti:
on Saatanalle pirun henki. Ja kyllä nyt näitä Saatanan valittuja
päähän ottaa, kun kaikki Naomin kehumiset sattuivatkin omaan nilkkaan.
Kenties juuri näiden Saatanan valittujen petollisuuden takia
Jumala salli Naomin hetkeksi poiketa totuuden tieltä, jotta nämä
roistot näkisivät, mitä Totuuden Henki saa ihmisessä aikaan, kun
hänen sydämensä kääntyy Jumalan puoleen.
Naomia ei täällä tarvitse kenkään muun samassa Hengessä vaeltavien
puolustaa, koska sama Henki hänelle sanottavansa sanoo, kuin kaikille muillekin.
Ja mitä tähän Semperin "matalaan profiilin" tulee, niin ei maahan
sidotun käärmeen profiili voi koskaan kovin korkealla ollakaan.Olet hyvin johdonmukainen kommunikoinnissasi; siitä ansaitset tunnustuksen.
Oma 'road-map'pini sen kuin selkiintyy sinun antamistasi signaaleista.
Naomista vielä: älä ole aivan varma isäntäsi saaliista -
voitte vielä menettää hänet, kun Väkevä tulee taloon..Semper.Fidelis kirjoitti:
Olet hyvin johdonmukainen kommunikoinnissasi; siitä ansaitset tunnustuksen.
voitte vielä menettää hänet, kun Väkevä tulee taloon..Me palstalaiset voisimme muistaa Naomia iltarukouksessa, jotta vapautuisi pahan lumouksesta.
Olet hyvin johdonmukainen kommunikoinnissasi; siitä ansaitset tunnustuksen.
voitte vielä menettää hänet, kun Väkevä tulee taloon..kuten se on teidän roistojen taloon tullut:
"Kun saastainen henki lähtee ulos ihmisestä, se harhailee autiolla
seudulla ja etsii lepopaikkaa, mutta ei löydä. Silloin se päättää:
'Minä palaan kotiini, josta lähdin.' Kun se sitten tulee ja löytää
huoneensa tyhjillään, lakaistuna ja hyvässä järjestyksessä,
silloin se hakee seitsemän vielä pahempaa henkeä, ja ne tulevat
sisään ja asettuvat sinne asumaan. Näin sen ihmisen tila
on lopussa pahempi kuin alussa. Samoin käy tämän pahan sukupolven."
Saastainen henki lähti sinusta ulos silloin, kun menit sen kastealtaaseen.
Kun se oli aikansa harhaillut se tuli tarkastamaan sydäntäsi ja
ilostui, kun sinne ei Pyhää Henkeä tullutkaan, ja aloitti paluumuuton.
Mahdoitko ymmärtää?Devoit kirjoitti:
Me palstalaiset voisimme muistaa Naomia iltarukouksessa, jotta vapautuisi pahan lumouksesta.
Lupaan olla mukana rukouksessa Naomin puolesta.
Tämähän on 'vain' keskustelupalsta, mutta totuus on, että
reaalielämän puolella tiimalasin hiekka juoksee koko ajan.
Hebrealaiskirje:
10:37 Sillä "vähän, aivan vähän aikaa vielä,
niin tulee hän, joka tuleva on, eikä viivyttele;
10:38 mutta minun vanhurskaani on elävä uskosta, ja
jos hän vetäytyy pois, ei minun sieluni mielisty häneen."
Naomin olisi jo aika palata Hyvän Paimenen ja sielunsa Kaitsijan tykö
- niin kauan kuin tämä vielä on mahdollista:
"Sillä te olitte 'eksyksissä niinkuin lampaat',
mutta nyt te olette palanneet sielujenne paimenen
ja kaitsijan tykö."
1.Piet. 2:25TeuvoSuni kirjoitti:
kuten se on teidän roistojen taloon tullut:
Mahdoitko ymmärtää?jäljittää eksyttävän 'oppisi' harhaisia johtolankoja - olet itsekin
umpisekaisin vyyhtiesi keskellä; enkä usko voivani auttaa sinua.
Mitä Naomiin tulee, niin hänen asiansa voivat kirkastua hyvinkin pian
- tarvitaan vain rukousvastaus - ja Voittaja vapauttaa hänet S:nan kynsistä.
Hyvää yötä, Teuvo, olkoon Jumala meille armollinen ja pitkämielinen.
Sitähän me kumpikin toivomme - ja kipeästi tarvitsemme!TeuvoSuni kirjoitti:
kuten se on teidän roistojen taloon tullut:
Mahdoitko ymmärtää?Teuvo kahden "roiston", minun ja semperin välissä :)
Good nightSemper.Fidelis kirjoitti:
jäljittää eksyttävän 'oppisi' harhaisia johtolankoja - olet itsekin
umpisekaisin vyyhtiesi keskellä; enkä usko voivani auttaa sinua.
Mitä Naomiin tulee, niin hänen asiansa voivat kirkastua hyvinkin pian
- tarvitaan vain rukousvastaus - ja Voittaja vapauttaa hänet S:nan kynsistä.
Hyvää yötä, Teuvo, olkoon Jumala meille armollinen ja pitkämielinen.
Sitähän me kumpikin toivomme - ja kipeästi tarvitsemme!on Saatanan viimeinen oljenkorsi, jolla se yrittää omiensa auttaa, vaikka
varsin hyvin tietää hänen omiensa rukousten vaikutuksen Jumalan edessä:
"Kaikkihan me tiedämme, ettei Jumala kuuntele syntisiä,
mutta sellaista hän kuulee, joka kunnioittaa häntä ja elää
hänen tahtonsa mukaisesti."- Ei mitään toivoa
TeuvoSuni kirjoitti:
on Saatanan viimeinen oljenkorsi, jolla se yrittää omiensa auttaa, vaikka
hänen tahtonsa mukaisesti."Itsellesi tuomion sanoit.
Devoit kirjoitti:
Teuvo kahden "roiston", minun ja semperin välissä :)
Good nighttoivon hartaasti meidän 'molempien roistojen' lopulta pelastuvan!
Teuvo vissiin huolehtii itsestään 'by helping himself'..
Sallin itselleni tämmöisen toteamuksen illan päätteeksi sen takia,
ettei Teuvo enää näytä tarvitsevan ulkopuolista tai muuta apua.
Tosiasiassa ja vakavasti, muistetaan myös lähimmäistämme Teuvoa
rukouksissamme, ei siinä ole ainakaan mitään hävittävää.
Rauhallisia yöunia sinulle, veli-Devoit!Naomi kirjoitti:
Umpisokea olet.
...lähimmäisenrakkautesi?
Meitä on kehoitettu pitämään uskonveljiä/-sisaria erityisen rakkaina ja Yeshua käski meitä rakastamaan toisiamme.
Ymmärrät ja näet rakkauden käskyn jotenkin pieleen, joten sun kannattaa käydä hakemassa taivaalliselta optikolta sitä aitoa silmävoidetta...
Siunausta Yeshuassa!- hildurvonhopsis
6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani. Johannes 14:6 (1933/1938 käännös)
Kirjoitat Jumalasta, mutta etkö tunne vielä Jeesusta, Jumalan Poikaa? - hildurvonhopsis
Naomi kirjoitti:
jolla sanot minun olevan, se on Jumalan totuuden tie, jolle Hän on saattanut minut kulkemaan.
En katso ihmiseen, näen sanoman. Jumalan oma kertoo totuutta, sinussa ei ole totuutta, ei hiventäkään. Kun Jumala antaa näkökyvyn, näkee mikä on valhe ja mikä on totuus.Kuka on tuo jumala joka käskee parjata Jeesuksen omia?
6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani. Johannes 14:6 (1933/1938 käännös) - hildurvonhopsis
Siihen haluan uskoa!Tee siis parannus ja käänny tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa - jos ehkä vielä sinun sydämesi ajatus sinulle anteeksi annetaan. Apt. t. 8:22
Matt. 22:34-40; Mark. 12:28-34
Kysymys suurimmasta käskystä
Matt. 22:34
Kun fariseukset kuulivat, että Jeesus oli tukkinut saddukeuksilta suun, he kokoontuivat neuvonpitoon.
22:35 Sitten yksi heistä, joka oli lainopettaja, kysyi Jeesukselta pannakseen hänet koetukselle:
22:36 "Opettaja, mikä on lain suurin käsky?"
22:37 Jeesus vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi.
22:38 Tämä on käskyistä suurin ja tärkein.
22:39 Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.
22:40 Näiden kahden käskyn varassa ovat laki ja profeetat."
Kysymys tärkeimmästä käskystä
Mark. 12:28
Muuan lainopettaja oli seurannut heidän väittelyään ja huomannut, miten hyvän vastauksen Jeesus saddukeuksille antoi. Hän tuli nyt Jeesuksen luo ja kysyi: "Mikä käsky on kaikkein tärkein?"
12:29 Jeesus vastasi: "Tärkein on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, on ainoa Herra.
12:30 Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi ja koko voimallasi.'
12:31 Toinen on tämä: 'Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.' Näitä suurempaa käskyä ei ole."
12:32 Lainopettaja sanoi hänelle: "Oikein, opettaja! Totta puhuit, kun sanoit, että Herra on ainoa Jumala, ei ole muita kuin hän.
12:33 Ja kun rakastaa häntä koko sydämestään, kaikella ymmärryksellään ja kaikella voimallaan ja rakastaa lähimmäistään niin kuin itseään, se on enemmän kuin polttouhrit ja kaikki muut uhrit."
12:34 Jeesus näki, että hän vastasi viisaasti, ja sanoi hänelle: "Sinä et ole kaukana Jumalan valtakunnasta."
Kukaan ei enää rohjennut kysyä Jeesukselta mitään.
18 Jos minä sanon jumalattomalle: sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et häntä varoita etkä puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen jumalattomasta tiestänsä, että pelastaisit hänen henkensä, niin jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.
19 Mutta jos sinä varoitat jumalatonta ja hän ei käänny jumalattomuudestansa eikä jumalattomalta tieltänsä, niin hän kuolee synnissänsä, mutta sinä olet sielusi pelastanut.
20 Ja jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä ja minä panen kompastuksen hänen eteensä, niin hän kuolee-kun et sinä häntä varoittanut, niin hän synnissänsä kuolee, ja vanhurskautta, jota hän oli harjoittanut, ei muisteta-mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.
21 Mutta jos sinä vanhurskasta varoitat, ettei vanhurskas tekisi syntiä, ja hän ei tee syntiä, niin hän totisesti saa elää, koska otti varoituksesta vaarin, ja sinä olet sielusi pelastanut."
Hesekiel 3:18-21
2 ja halatkaa niinkuin vastasyntyneet lapset sanan väärentämätöntä maitoa, että te sen kautta kasvaisitte pelastukseen,
3 jos "olette maistaneet, että Herra on hyvä".1. Pietarin kirje 2:2-3
Lue Naomi Raamattua!
Naomi! Tee parannus ja usko evankeliumi Raamatun mukaan.
Siitä lähtien Jeesus rupesi saarnaamaan ja sanomaan: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle". Matt. 4:17
Jeesus sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi". Mark. 1:15 - hildurvonhopsis
Devoit kirjoitti:
Me palstalaiset voisimme muistaa Naomia iltarukouksessa, jotta vapautuisi pahan lumouksesta.
Rukoillaan, että Jeesus ilmoittaa itsensä Naomille, Teuvolle, ArkiK:lle, Asileelle ja Dianalle!
Ylistys olkoon Ristiinnaulitun ja ylösnousseen Jeesuksemme!
Kiitos ja kunnia ja ylistys Isälle, Pojalle ja Pyhälle Hengelle!
2 ja halatkaa niinkuin vastasyntyneet lapset sanan väärentämätöntä maitoa, että te sen kautta kasvaisitte pelastukseen,
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible - Naomi
hildurvonhopsis kirjoitti:
Kuka on tuo jumala joka käskee parjata Jeesuksen omia?
6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani. Johannes 14:6 (1933/1938 käännös)mutta sinä et ole Jeesuksen oma.
- Naomi
Yakov kirjoitti:
...lähimmäisenrakkautesi?
Meitä on kehoitettu pitämään uskonveljiä/-sisaria erityisen rakkaina ja Yeshua käski meitä rakastamaan toisiamme.
Ymmärrät ja näet rakkauden käskyn jotenkin pieleen, joten sun kannattaa käydä hakemassa taivaalliselta optikolta sitä aitoa silmävoidetta...
Siunausta Yeshuassa!Sinä ulkokultainen. Olet yhden miehen lahko tällä palstalla, lähimmäisen rakkautesi on todella näennäistä.
Et ole veljeni totuudessa. - Naomi
Tee siis parannus ja käänny tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa - jos ehkä vielä sinun sydämesi ajatus sinulle anteeksi annetaan. Apt. t. 8:22
Matt. 22:34-40; Mark. 12:28-34
Kysymys suurimmasta käskystä
Matt. 22:34
Kun fariseukset kuulivat, että Jeesus oli tukkinut saddukeuksilta suun, he kokoontuivat neuvonpitoon.
22:35 Sitten yksi heistä, joka oli lainopettaja, kysyi Jeesukselta pannakseen hänet koetukselle:
22:36 "Opettaja, mikä on lain suurin käsky?"
22:37 Jeesus vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi.
22:38 Tämä on käskyistä suurin ja tärkein.
22:39 Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.
22:40 Näiden kahden käskyn varassa ovat laki ja profeetat."
Kysymys tärkeimmästä käskystä
Mark. 12:28
Muuan lainopettaja oli seurannut heidän väittelyään ja huomannut, miten hyvän vastauksen Jeesus saddukeuksille antoi. Hän tuli nyt Jeesuksen luo ja kysyi: "Mikä käsky on kaikkein tärkein?"
12:29 Jeesus vastasi: "Tärkein on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, on ainoa Herra.
12:30 Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi ja koko voimallasi.'
12:31 Toinen on tämä: 'Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.' Näitä suurempaa käskyä ei ole."
12:32 Lainopettaja sanoi hänelle: "Oikein, opettaja! Totta puhuit, kun sanoit, että Herra on ainoa Jumala, ei ole muita kuin hän.
12:33 Ja kun rakastaa häntä koko sydämestään, kaikella ymmärryksellään ja kaikella voimallaan ja rakastaa lähimmäistään niin kuin itseään, se on enemmän kuin polttouhrit ja kaikki muut uhrit."
12:34 Jeesus näki, että hän vastasi viisaasti, ja sanoi hänelle: "Sinä et ole kaukana Jumalan valtakunnasta."
Kukaan ei enää rohjennut kysyä Jeesukselta mitään.
18 Jos minä sanon jumalattomalle: sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et häntä varoita etkä puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen jumalattomasta tiestänsä, että pelastaisit hänen henkensä, niin jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.
19 Mutta jos sinä varoitat jumalatonta ja hän ei käänny jumalattomuudestansa eikä jumalattomalta tieltänsä, niin hän kuolee synnissänsä, mutta sinä olet sielusi pelastanut.
20 Ja jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä ja minä panen kompastuksen hänen eteensä, niin hän kuolee-kun et sinä häntä varoittanut, niin hän synnissänsä kuolee, ja vanhurskautta, jota hän oli harjoittanut, ei muisteta-mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.
21 Mutta jos sinä vanhurskasta varoitat, ettei vanhurskas tekisi syntiä, ja hän ei tee syntiä, niin hän totisesti saa elää, koska otti varoituksesta vaarin, ja sinä olet sielusi pelastanut."
Hesekiel 3:18-21
Lue Naomi Raamattua!
Naomi! Tee parannus ja usko evankeliumi Raamatun mukaan.
Siitä lähtien Jeesus rupesi saarnaamaan ja sanomaan: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle". Matt. 4:17
Jeesus sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi". Mark. 1:15herrasi puoleen en käänny. Hildurvonhöpsis, olet hurmahengen vallassa.
- Naomi
Siihen haluan uskoa!"sunilaisena fraseologiana", on todellisuudessa Jumalan puhetta.
En turvaa ihmisiin, toisin kuin valheen omat. Valheen omat katsovat siihen mitä ihminen on, ja mitä ihminen voi tai ei voi. Jumalan oma tuo Jumalan totuutta, siihen ei vaikuta se, mikä ihmisestä on, vaan se ilmoittaa Jumalan tahdon tiestä. - Naomi
Rukoillaan, että Jeesus ilmoittaa itsensä Naomille, Teuvolle, ArkiK:lle, Asileelle ja Dianalle!
Ylistys olkoon Ristiinnaulitun ja ylösnousseen Jeesuksemme!
Kiitos ja kunnia ja ylistys Isälle, Pojalle ja Pyhälle Hengelle!
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Biblevalheessa, että totuuden omat eksyisivät eksytykseen. Voi teitä.
- hildurvonhopsis
Naomi kirjoitti:
mutta sinä et ole Jeesuksen oma.
Ei Jeesus minua ole hyljännyt eikä hylkää.
Raamattu vakuuttaa näin ja siihen uskon:
Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. Joh. 3:16
4 Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen? Roomalaiskirje 2:4
Kaukaa ilmestyy minulle Herra: Iankaikkisella rakkaudella minä olen sinua rakastanut, sentähden minä olen vetänyt sinua puoleeni armosta. Jer. 31:3
Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä. Joh.6:44
Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos. Joh.6:37 - hildurvonhopsis
Naomi kirjoitti:
valheessa, että totuuden omat eksyisivät eksytykseen. Voi teitä.
http://ftp.funet.fi/pub/doc/bible/html/finnish/1933,38/hae/hakemisto.html
Aloita A:sta - Naomi
http://ftp.funet.fi/pub/doc/bible/html/finnish/1933,38/hae/hakemisto.html
Aloita A:stakyllä pilkkaa ja herjaa, olet todella ulkokultainen fariseus.
- Naomi
Ei Jeesus minua ole hyljännyt eikä hylkää.
Raamattu vakuuttaa näin ja siihen uskon:
Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. Joh. 3:16
4 Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen? Roomalaiskirje 2:4
Kaukaa ilmestyy minulle Herra: Iankaikkisella rakkaudella minä olen sinua rakastanut, sentähden minä olen vetänyt sinua puoleeni armosta. Jer. 31:3
Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä. Joh.6:44
Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos. Joh.6:37tahtonut Hänen tykönsä käydä. Hän ei heitä sitä ulos joka Hänen tykönsä on tullut. Tie Jeesuksen tykö vie Jumalan tahdon kunnioittamisen kautta.
- mathetes
Naomi kirjoitti:
mutta sinä et ole Jeesuksen oma.
Kirjoitat-
>>>En parjaa.
mutta sinä et ole Jeesuksen oma. - Naomi
mathetes kirjoitti:
Kirjoitat-
>>>En parjaa.
mutta sinä et ole Jeesuksen oma.omiaan ymmärtämättömiksi jätä, kaiken maailman tuulien heiteltäväksi.
Kyllä valituilla on keskinäinen rakkaus, siitä heidät tunnistaa. Jumalan omien keskuudessa se on todellista Hengen yhteyttä, yksi yhteinen sanoma, yksi yhteinen usko.
Saatanan omilla ei ole todellista yhteyttä edes, eikä myöskään rakkautta keskuudessaan, kun jokainen vaeltaa siinä omassa uskossaan, oman lihan halun uskossa.
Kysymys ei ole tuomioiden paukuttelusta. Olen velvollinen kertomaan totuuden, sillä se on se osa, jonka Jumala on ennalta valmistanut. - hildurvonhopsis
Naomi kirjoitti:
kyllä pilkkaa ja herjaa, olet todella ulkokultainen fariseus.
Sinä olet ihan eksyksissä, kun et tunne kirjoituksia:
38 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Silmä silmästä ja hammas hampaasta'.
39 Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa; vaan jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle toinenkin;
40 ja jos joku tahtoo sinun kanssasi käydä oikeutta ja ottaa ihokkaasi, anna hänen saada vaippasikin;
41 ja jos joku pakottaa sinua yhden virstan matkalle, kulje hänen kanssaan kaksi.
42 Anna sille, joka sinulta anoo, äläkä käännä selkääsi sille, joka sinulta lainaa pyytää.
43 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi'.
44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
45 että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.
46 Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin?
47 Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin?
48 Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."
Matteus 5:38-48
Lue Matteus 5. luku
ja
7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä. 1.Johanneksen kirje 1:10
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible - hildurvonhopsis
Naomi kirjoitti:
tahtonut Hänen tykönsä käydä. Hän ei heitä sitä ulos joka Hänen tykönsä on tullut. Tie Jeesuksen tykö vie Jumalan tahdon kunnioittamisen kautta.
Kun Jeesus hakee pian omansa, niin kysyppä Jeesukselta olenko uskossa.
- Naomi
Kun Jeesus hakee pian omansa, niin kysyppä Jeesukselta olenko uskossa.
uskossa, Antikristuksen uskossa, lihan uskossa. Mutta se ei ole Jumalan antamaa.
- Naomi
Sinä olet ihan eksyksissä, kun et tunne kirjoituksia:
38 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Silmä silmästä ja hammas hampaasta'.
39 Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa; vaan jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle toinenkin;
40 ja jos joku tahtoo sinun kanssasi käydä oikeutta ja ottaa ihokkaasi, anna hänen saada vaippasikin;
41 ja jos joku pakottaa sinua yhden virstan matkalle, kulje hänen kanssaan kaksi.
42 Anna sille, joka sinulta anoo, äläkä käännä selkääsi sille, joka sinulta lainaa pyytää.
43 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi'.
44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
45 että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.
46 Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin?
47 Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin?
48 Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."
Matteus 5:38-48
Lue Matteus 5. luku
ja
7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä. 1.Johanneksen kirje 1:10
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Biblemielestäsi kostanut jotain sinulle? En ole, olen kertonut vain totuuden. Minussa ei ole kostonhimoa, sellainen on poisotettu.
Naomi kirjoitti:
uskossa, Antikristuksen uskossa, lihan uskossa. Mutta se ei ole Jumalan antamaa.
Etkö voisi Naomi jo lopettaa tuon silmittömän tuomitsemisesi?
Emmehän me halua kartuttaa päällemme "vihaa vihan ja Jumalan
vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi,"
Matteuksen evankeliumi:
7:1 "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi;
7:2 sillä millä tuomiolla te tuomitsette,
sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te
mittaatte, sillä teille mitataan."- hengessä,
Kirjoitat Jumalasta, mutta etkö tunne vielä Jeesusta, Jumalan Poikaa?Sinä sisareni hengessä, oletko samaa mieltä TS,n kanssa että Jumala ei kuule syntistä.
Jeesus kyllä sanoo;
Matt. 9:13
Menkää ja tutkikaa, mitä tämä tarkoittaa: 'Armahtavaisuutta minä tahdon, en uhrimenoja.' En minä ole tullut kutsumaan hurskaita, vaan syntisiä."
Mark. 2:17
Jeesus kuuli sen ja sanoi: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. En minä ole tullut kutsumaan hurskaita, vaan syntisiä."
Luuk. 5:32
En minä ole tullut kutsumaan hurskaita, vaan syntisiä, jotta he kääntyisivät."
1. Tim. 1:15
Tämä sana on varma ja vastaanottamisen arvoinen: Kristus Jeesus on tullut maailmaan pelastamaan syntisiä, joista minä olen suurin. [Matt. 1:21; Mark. 2:17; Luuk. 19:10]
1. Joh. 1:8
Jos väitämme, ettemme ole syntisiä, me petämme itseämme eikä totuus ole meissä. - ja vastaanottamisen arvoinen:
TeuvoSuni kirjoitti:
on Saatanan viimeinen oljenkorsi, jolla se yrittää omiensa auttaa, vaikka
hänen tahtonsa mukaisesti."Jeesus kyllä sanoo;
Menkää ja tutkikaa, mitä tämä tarkoittaa: 'Armahtavaisuutta minä tahdon, en uhrimenoja.' En minä ole tullut kutsumaan hurskaita, vaan syntisiä."
Jeesus kuuli sen ja sanoi: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. En minä ole tullut kutsumaan hurskaita, vaan syntisiä."
Tämä sana on varma ja vastaanottamisen arvoinen: Kristus Jeesus on tullut maailmaan pelastamaan syntisiä, joista minä olen suurin. [Matt. 1:21; Mark. 2:17; Luuk. 19:10]
Jos väitämme, ettemme ole syntisiä, me petämme itseämme eikä totuus ole meissä. - Naomi
Etkö voisi Naomi jo lopettaa tuon silmittömän tuomitsemisesi?
Emmehän me halua kartuttaa päällemme "vihaa vihan ja Jumalan
vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi,"
Matteuksen evankeliumi:
7:1 "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi;
7:2 sillä millä tuomiolla te tuomitsette,
sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te
mittaatte, sillä teille mitataan."tuominnut, sinä et vain sokeana sitä näe.
- hildurvonhopsis
hengessä, kirjoitti:
Sinä sisareni hengessä, oletko samaa mieltä TS,n kanssa että Jumala ei kuule syntistä.
Jeesus kyllä sanoo;
Jos väitämme, ettemme ole syntisiä, me petämme itseämme eikä totuus ole meissä.Noin juuri Raamattu sanoo, niin kuin kirjoitit:
Menkää ja tutkikaa, mitä tämä tarkoittaa: 'Armahtavaisuutta minä tahdon, en uhrimenoja.' En minä ole tullut kutsumaan hurskaita, vaan syntisiä." Matt. 9:13
Jos väitämme, ettemme ole syntisiä, me petämme itseämme eikä totuus ole meissä.
Ja näin:
7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä
1.Johanneksen kirje 1:7 - hildurvonhopsis
Naomi kirjoitti:
tuominnut, sinä et vain sokeana sitä näe.
Mikä on se mittari, jolla Jeesuksen omia mittaat?
Ei se ainakaan ole Raamattu, vaan ihan oma mittarisi, jota silunvihollinen hallitsee.
Tee parannus ja usko evankeliumi!
Jeesus Kristus on tullut syntisiä pelastmaan ja Jeesuksen Veren kautta meillä on pääsy kaikkein pyhimpään -> Taivaaseen.
Jumala on VALKEUS eikä Hänessä ole mitään pimeyttä!
7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä
1.Johanneksen kirje 1:7 - Matt. 9:13
Yrität laittaa Teuvon kanssa Jumalan suuhun sanoja. - Green8972
KariHenrik:
>> Kun Jumalan sana pistää, se pistää syvempään kuin puukko."on vanginnut Naomin ja muutamat muut lain kuolleita tekoja tekemään."
Semper onko tämä lain tekoja?
"Jos joku rakastaa minua, hän noudattaa minun sanaani.Minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen luokseen ja jäämme asumaan hänen luokseen."
Evank.Joh.14:23. Green8972 kirjoitti:
"on vanginnut Naomin ja muutamat muut lain kuolleita tekoja tekemään."
Semper onko tämä lain tekoja?
"Jos joku rakastaa minua, hän noudattaa minun sanaani.Minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen luokseen ja jäämme asumaan hänen luokseen."
Evank.Joh.14:23.Ei Jumalan sanojen noudattaminen (Joh. 14:23) ole lain tekoja.
Seuraavassa tutussa jakeessa Paavali kirjoittaa hyvistä teoista,
jotka eivät ole lain orjuutta:
"Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut
Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten,
jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut,
että me niissä vaeltaisimme. Ef. 2:10
Kun Kristus saa elää meissä, Hän itse vaikuttaa Pyhän Henkensä
kautta meissä hyviä töitä - niin Sana todistaa.
Sunin väkinäiset porttisulkeiset eivät ole Jumalan valmistamia tekoja.
Ne ovat lain orjuuteen ajettujen ihmisten epätoivoisia yrityksiä
saavuttaa omatoimista puhtautta ja kelvollisuutta Jumalan edessä.
Sellainen on hirvittävää lain orjuutta, kuolleissa ihmisteoissa elämistä.
On vaikea kuvitella karkeampaa uskonnollista huijausta kuin nuo
Sunin masinoimat lihan puhdistumisriitit saatanan orjuudessa.
Vetäydy sinäkin niin kauan kuin pääset irti sieltä epätoivon suosta.
Käänny rukouksessa Jumalan puoleen, älä pyydä siihen lupaa keneltäkään!
Jumala on voimallinen pelastamaan sinut HETI Poikansa Jeesuksen nimessä!
Siunausta ja Jumalan pelastavaa armoa sinulle, Green8972!Naomi kirjoitti:
Sinä ulkokultainen. Olet yhden miehen lahko tällä palstalla, lähimmäisen rakkautesi on todella näennäistä.
Et ole veljeni totuudessa.Nimittäin, jos tarkoitit olla hauska.
Mutta jos tarkoitit todella sitä, mitä tarkoitit, niin voi sinua pahan hengen valtaan ajautunutta tyttöressukkaa.
Muistan sinua rukouksin Semper.Fideliksen, Hildurvonhopsis'in ja Devout'in yms. kanssa, sillä tuollaisella tuomiohengelläsi ei mennä mistään muusta kuin leveästä portista sisälle!
Siunausta Yeshuassa!
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu756042Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti275617Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett213158- 1832664
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut2732605- 222276
- 1041629
Elokapinan mielenosoitussarja alkaa
Varma kesän merkki on, kun planeetastamme huolestuneet ihmiset alkavat pitää tilaisuuksia muistuttaakseen ihmisiä siitä,3851516- 751364
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171236