Mieleenpainuvin ?

joku vaan

Mikä on tähän mennenssä ollut mieleenpainuvin Tapanin keikka/konsertti jossa olet ollut ?

28

1009

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...se

Savonlinnassa oopperakatsomossa oli mieleenpainuvia ja unohtumattomia hetkiä tuossa eräitä vuosia sitten...

• Niinpä niin taas... Sehän nyt vaan ei kumminkaan ollut mikään Tapsan esiintymistilaisuus.

• ...se
        Justiinax kirjoitti:

Niinpä niin taas... Sehän nyt vaan ei kumminkaan ollut mikään Tapsan esiintymistilaisuus.

Kyllähän tuo kovasti siellä esiintyi ;D

• huh!
        ...se kirjoitti:

Juu, ja yritti toisiakin saada mukaan lapselliseen häiriköintiinsä, mutta onneksi muu yleisö oli sen verran fiksua, ettei siihen mukaan lähtenyt.

• Öynöy
        ...se kirjoitti:

Turha olla niin vahingoniloinen. Jokainenhan sitä välillä töpeksii.

• Lorujaje

T.Kansa on niin levoton luonne, että sille sattuu välillä noita erinäisiä "söhellyksiä" joissakin tilanteissa.

• 40 v mukana

Mieleenpainuvin oli 2005 Perhossa ollut kesätapahtuma Vanhan ajan päivät, illalla Tapsa piti todella mahtavan konsertin jota säesti Tessa Virta .

• Huippu upeat 40- vuotistaiteilija juhlakonsertit Hämeenlinnassa viimesyksynä, sekä tänäkeväänä Forssassa on mun ikimuistoisimmat Tapsan keikat/konsertit tähänmennessä. (Monia muitakin mieleeenpainuneita Tapsan esiintymisiä on kyllä. )

• särkynyt sydän

Betonimylläri konsertti vuonna 1988 Tampereen työväenteatterissa.Tapani pelasti minut elämälle,kun sain keskustella konsertin jälkeen hänen kanssaan.Poikani oli menehtynyt keväällä 7-vuotiaana liikenneonnettomuudessa.En tule koskaan unohtamaan Tapanin lämmintä halausta ja myötäelämisen kykyä.Tapani osoitti silloin ,että hän oli IHMINEN ,jolla oli sanottavaa, eikä mikään tyhjäpäinen pintajulkkis.
      Tapanin tulkitsema VAELTAJA, on senjälkeen ollut minulle elämää suurempi runo ja sävellys.

• menit

Sinäkö menit siis artistille esittelemään tuollaisia henk.koht. asioitasi?!? Tuohan on ihan tyhmää. Miten sitä kukaan muukaan sellaiseen olisi muuten voinut reagoida? Turha moisen vuoksi on sitä palvoa.

• särkynyt stdän
        menit kirjoitti:

Sinäkö menit siis artistille esittelemään tuollaisia henk.koht. asioitasi?!? Tuohan on ihan tyhmää. Miten sitä kukaan muukaan sellaiseen olisi muuten voinut reagoida? Turha moisen vuoksi on sitä palvoa.

Kyllä,koska Tapanin laulaessa vaeltajaa, minussa tapahtui tunnetasolla jotakin,ikään kuin portit aukesivat ja tajusin,niinkuin vaeltajassa sanotaan"MIKSI ,MINKÄTÄHDEN MÄ VIELÄ KYSELEN JA TIELLE LÄHDEN, KUN MITÄÄN TIEDÄ EN,MUTTA KUN MAAN JA KUUN OON PURJEHTINUT, SYYN SYNTYYN SAATETAAN.
        Anteeksi vain ,mutta sain monelta aivan tutuilta vain jälkiviisastelua, en mitään lohduttavaa.Ja miksi en olisi Tapania kiittänyt ,koska hänen esityksensä kosketti minua syvästi.
        Tapani reakoi niinkuin vain aidosti tunteva reakoi.Tapani teki sen ihmisenä ,ei artistina.Se mitä Tapani minulle sanoi ,on minun ja hänen välinen asia ja se kantaa minua edelleen 20-vuotta myöhemmin.
        Olen aivan mieluusti tyhmä kuin tunteeton,eikä kysymyksessä ollut mikään esittely , vaan kiitollisuus Tapanille, joka käytöksellään osoitti, että on pieniä ja suuria ihmisiä ja Tapani kuuluu suuriin.Mistään palvonnasta ei ole kyse, vaan aidosta kiitollisuudesta ja kunnioituksesta.
        Tapanista levitellään paljon valheita ja perättömiä juttuja, joten haluan vain omalla kokemuksellani välittää toisenlaisen kuvan hänestä.Tämä on itse koettua eikä mitään toisen käden perättömiä juoruja.

• heh
        särkynyt stdän kirjoitti:

Kyllä,koska Tapanin laulaessa vaeltajaa, minussa tapahtui tunnetasolla jotakin,ikään kuin portit aukesivat ja tajusin,niinkuin vaeltajassa sanotaan"MIKSI ,MINKÄTÄHDEN MÄ VIELÄ KYSELEN JA TIELLE LÄHDEN, KUN MITÄÄN TIEDÄ EN,MUTTA KUN MAAN JA KUUN OON PURJEHTINUT, SYYN SYNTYYN SAATETAAN.
        Anteeksi vain ,mutta sain monelta aivan tutuilta vain jälkiviisastelua, en mitään lohduttavaa.Ja miksi en olisi Tapania kiittänyt ,koska hänen esityksensä kosketti minua syvästi.
        Tapani reakoi niinkuin vain aidosti tunteva reakoi.Tapani teki sen ihmisenä ,ei artistina.Se mitä Tapani minulle sanoi ,on minun ja hänen välinen asia ja se kantaa minua edelleen 20-vuotta myöhemmin.
        Olen aivan mieluusti tyhmä kuin tunteeton,eikä kysymyksessä ollut mikään esittely , vaan kiitollisuus Tapanille, joka käytöksellään osoitti, että on pieniä ja suuria ihmisiä ja Tapani kuuluu suuriin.Mistään palvonnasta ei ole kyse, vaan aidosta kiitollisuudesta ja kunnioituksesta.
        Tapanista levitellään paljon valheita ja perättömiä juttuja, joten haluan vain omalla kokemuksellani välittää toisenlaisen kuvan hänestä.Tämä on itse koettua eikä mitään toisen käden perättömiä juoruja.

No olipa liturgiaa kerrassaan ;D Ja edelleen, kuka hyvänsä olisi siinä tilanteessa reagoinut samoin, siksi tuollainen Tapsukan palvonta on käsittämätöntä. Jos sinä siitä onnesi sait niin hyvä kai sitten. Kuulostaa perin omituiselta mutta kyllähän sinut jo tunnetaan täällä.

• Caramia.
        särkynyt stdän kirjoitti:

Hienoa, että tuo kokemus antoi sinulle voimia ja lohtua suruusi. Esim. tuo " VAELTAJA" on hieno laulu. Siinä on hyvin sykähdyttävät sanatkin. Ei ihme,että mm. sillä on sinulle aivan erityinen merkitys kun Tapani sen laulaa.
        Olen joistakin muistakin jutuista saanut sen vaikutelman, että Tapani on pohjmmiltaan hyvin herkkä, empaattinen ja lämminsydäminen mies, vaikka hänessä on myös se räiskähtelevä ja särmikkäämpi puolensakin, jonka aina niin mieluusti etenkin nuo Tapsan ns. "vastustajat" ottavat esiin.

• heh kirjoitti:

No olipa liturgiaa kerrassaan ;D Ja edelleen, kuka hyvänsä olisi siinä tilanteessa reagoinut samoin, siksi tuollainen Tapsukan palvonta on käsittämätöntä. Jos sinä siitä onnesi sait niin hyvä kai sitten. Kuulostaa perin omituiselta mutta kyllähän sinut jo tunnetaan täällä.

Kyll tostakin kommentista huomaa taas sen miten tunneköyhiä ja-kylmiä te jotkut ootte.... ei minkäänlaista myötäelämisen kykyä. Onneks Tapsa ainaskin on toista maata.
        Särkyneelle sydämelle sellasia terveisiä, että pidä vaan lippu korkealla! Mun myötätunto on sun puolella.

• särkynyt sydän
        heh kirjoitti:

Tiedän kokemuksesta ,ettei kaikkien reagointi ole läheskään samanlaista,suurin osa lähinnä ahdistuu ja pelkää.Eikä onnella ole mitään tekemistä tämän asian kanssa.Sinun kommenttisi on omituinen ja olet niitä jotka ahdistuu ,etkä ole sinut pelkojesi kanssa.
        Mutta kenelle lusikalla annetaan ,ei siltä voi kauhalla vaatia.

• särkynyt sydän
        Caramia. kirjoitti:

Hienoa, että tuo kokemus antoi sinulle voimia ja lohtua suruusi. Esim. tuo " VAELTAJA" on hieno laulu. Siinä on hyvin sykähdyttävät sanatkin. Ei ihme,että mm. sillä on sinulle aivan erityinen merkitys kun Tapani sen laulaa.
        Olen joistakin muistakin jutuista saanut sen vaikutelman, että Tapani on pohjmmiltaan hyvin herkkä, empaattinen ja lämminsydäminen mies, vaikka hänessä on myös se räiskähtelevä ja särmikkäämpi puolensakin, jonka aina niin mieluusti etenkin nuo Tapsan ns. "vastustajat" ottavat esiin.

Kiitos kannustuksesta.Tiedän,että on vaarallista puhua näin henkilökohtaisista asioista.Meillä suomalaisilla on kummallinen tapa , vielä lyötyäkin täytyy lyödä,mutta jos pystyn joitakin kokemuksieni kautta auttamaan ja rohkaisemaan ,niin olen jotakin saavuttanut.
        Tilanne oli Tapanin konsertissa vaan sellainen,että minun oli pakko mennä kiittämään häntä,ei tullut mieleenikään ,että se olisi ollut jotenkin sopimatonta.Jotkut asiat vain tapahtuvat, ei aina ole kysymys järjestä.Voimakkaasti tuntevana Tapani löysi heti oikeat sanat, ei siinä tarvinnut mitään ylimaallista keksiä.
        Ainakun on tilaisuus Tapanin konsertin jälkeen käyn häntä kättelemässä ja kiittämässä,en palvomassa.Ei Tapanikaan ole helpolla elämässään päässyt ja siksi hänellä on ymmärrystä muidenkin vaikeuksille.Tapani on omat töppinsä tehnyt ,niinkuin me kaikki muutkin ja hän on siitä hintansa maksanut.Se riittäköön.

• huomaa
        Justiinax kirjoitti:

Kyll tostakin kommentista huomaa taas sen miten tunneköyhiä ja-kylmiä te jotkut ootte.... ei minkäänlaista myötäelämisen kykyä. Onneks Tapsa ainaskin on toista maata.
        Särkyneelle sydämelle sellasia terveisiä, että pidä vaan lippu korkealla! Mun myötätunto on sun puolella.

Huomaat itse mitä huomaat mutta ei se tarkoita että olisi tunteeton ihminen kun ei ymmärrä miksi artistille sen keikalla mennään narisemaan omia murheitaan. Muut paikat ja auttajat on sitä varten. Sinä et tiedä kenenkään elämänkohtaloista yhtikäs mitään joten säästä meidät muut tuolta kotipsykologialtasi, joten voit lopettaa leikkimästä ymmärtäväistä kun sellaiseksi sinusta ei kaiken aiemmin lukemani v*****si jälkeen ole.

• KUIN SÄRKYNYT HJÄRTA

tosin minulla ei ole noin painavat syyt, mutta se konsertti oli jotenkin ainutlaatuinen, eikä Tapsa näissä kolmessa vastaavassa tämän jälkeen ole päässyt samaan tasoon, jotenkin henkisellä tasolla.
        Tämä konsertti olis pitänyt saada nauhalle tuon jälkeenpäin kuvatun Tretalon konsertin sijaan. Jotenkin se ensimmäinen oli niin SE JUTTU. En yhtään ihmettele sinun kommenttejasi, ja pitää muistaa, että Tapsa oli silloin 39! Kuinka moni sen ikäinen laulaja pystyy käsittelemään asioita niinkuin Tapsa silloin. Ja nyt ei pidä käsittää niin, että väitän Tapsan olevan tässä mielessä jotenkin erikoinen, koska vastaavia varmaan löytyy. Mutta ketä? Väitän, että Kirka oli yksi näistä, samoin ehkä Raikku Friman ja Vesku.
        Muistan muuten radio957:n, josta sai toivoa öisin vakavampaakin musiikkia. Joskus yöllä aiheena oli lapset. Totesin silloin, että omista lapsista pitäisi ottaa paljon enemmän valokuvia tulevaisuutta varten. 957 soitti Tapsan kappaleen Tomu; se herätti niin soittajat kuin kuuntelijatkin! KUUNNELKAA!

• Viljami.
        KUIN SÄRKYNYT HJÄRTA kirjoitti:

tosin minulla ei ole noin painavat syyt, mutta se konsertti oli jotenkin ainutlaatuinen, eikä Tapsa näissä kolmessa vastaavassa tämän jälkeen ole päässyt samaan tasoon, jotenkin henkisellä tasolla.
        Tämä konsertti olis pitänyt saada nauhalle tuon jälkeenpäin kuvatun Tretalon konsertin sijaan. Jotenkin se ensimmäinen oli niin SE JUTTU. En yhtään ihmettele sinun kommenttejasi, ja pitää muistaa, että Tapsa oli silloin 39! Kuinka moni sen ikäinen laulaja pystyy käsittelemään asioita niinkuin Tapsa silloin. Ja nyt ei pidä käsittää niin, että väitän Tapsan olevan tässä mielessä jotenkin erikoinen, koska vastaavia varmaan löytyy. Mutta ketä? Väitän, että Kirka oli yksi näistä, samoin ehkä Raikku Friman ja Vesku.
        Muistan muuten radio957:n, josta sai toivoa öisin vakavampaakin musiikkia. Joskus yöllä aiheena oli lapset. Totesin silloin, että omista lapsista pitäisi ottaa paljon enemmän valokuvia tulevaisuutta varten. 957 soitti Tapsan kappaleen Tomu; se herätti niin soittajat kuin kuuntelijatkin! KUUNNELKAA!

Toissasyksynä Tamperetalolla Tapani veti Lauri Viita Betonimylläri konsertissa väkevimmät ja vahvimmat ja mieleenpainuvimmat tulkintansa noista ko. lauluista, mitä olen kuullut. Aikaisemmissa konserteissaankin hän on laulanut Viitaa ihan sykähdyttävästi, mutta nyt tuntui että nyt hän oli VIELÄKIN paremmin sisäistänyt niiden tekstien sanoman ja elämänkokemus on antanut tulkintoihin entistäkin enemmän syvyyttä , ilmaisuvoimaa ja sielukkuttaa, jota nuo Lauri Viidan hienot sävelletyt runot vaativatkin.

• samaan sarjaan
        Viljami. kirjoitti:

Toissasyksynä Tamperetalolla Tapani veti Lauri Viita Betonimylläri konsertissa väkevimmät ja vahvimmat ja mieleenpainuvimmat tulkintansa noista ko. lauluista, mitä olen kuullut. Aikaisemmissa konserteissaankin hän on laulanut Viitaa ihan sykähdyttävästi, mutta nyt tuntui että nyt hän oli VIELÄKIN paremmin sisäistänyt niiden tekstien sanoman ja elämänkokemus on antanut tulkintoihin entistäkin enemmän syvyyttä , ilmaisuvoimaa ja sielukkuttaa, jota nuo Lauri Viidan hienot sävelletyt runot vaativatkin.

kuuluu Treen Työväenteatterin Myrskyluodon Maija;cd:n laulut, vaikkei niillä olekaan mitään tekemistä Tapsan kanssa.
        Maijan ja Jannen häävalssi (Sillanpään ja Taavitsaisen uusi versio) ja esim kolmas kappale cd:ltä (Raili Veivon Onnen Hetki-kappale) joka on aivan mahtava tunnelma-biisi. Sit vielä tää kymmenes kappale Merellä aina tuulee. AIVAN MAHTAVIA MATTI PUURTISEN KAPPALEITA! JOS JOSTAIN SAATTE TÄN CD:N, NIIN OSTAKAA, TAI KUUNNELKAA JA TOIVOKAA, VAIKKA RADIO SUOMESTA!!!!!

• MMM
        Viljami. kirjoitti:

Tapani Kansa on aina ollut herkkä ja vahva tultsija,mutta tuntuu,että hänellä on tulkinnoissaan nykyään henkistäsyvyyttä enemmän, kuin koskaan. Hän on löytänyt lauluista sen olennaisimman... eli sielun.

• huomaa kirjoitti:

Huomaat itse mitä huomaat mutta ei se tarkoita että olisi tunteeton ihminen kun ei ymmärrä miksi artistille sen keikalla mennään narisemaan omia murheitaan. Muut paikat ja auttajat on sitä varten. Sinä et tiedä kenenkään elämänkohtaloista yhtikäs mitään joten säästä meidät muut tuolta kotipsykologialtasi, joten voit lopettaa leikkimästä ymmärtäväistä kun sellaiseksi sinusta ei kaiken aiemmin lukemani v*****si jälkeen ole.

Kotipsykologia...joopa joo. Mä v*****len silloin vaan jos on aihetta. Sitäpaitsi ei se ole mitään narisemista jos menee artistia konsertin/keikan jälkeen kiittämään,että tämä antoi lauluillaan lohtua ja voimia suruun.

• sinä
        Justiinax kirjoitti:

Kotipsykologia...joopa joo. Mä v*****len silloin vaan jos on aihetta. Sitäpaitsi ei se ole mitään narisemista jos menee artistia konsertin/keikan jälkeen kiittämään,että tämä antoi lauluillaan lohtua ja voimia suruun.

Älä viitsi, jokainen tätä palstaa seurannut on huomannut että sinä olet aina aukomassa päätäsi ja erittäin usein ilman syytä. Käyt myös Karin palstalla häiriköimässä. Ja kyllä minunkin mielestäni on omituista jos artistille mennään vinkumaan omia henkilökohtaisia surujaan. Se on vain huomionkipeyttä.

• särkynyt sydän
        KUIN SÄRKYNYT HJÄRTA kirjoitti:

Vaeltaja,Tomu,Soi vienosti murheeni soitto,joka on minulle myös Tapanin tulkitsemana tärkeä, on erittäin lohduttava , vaikka toisin voisi nimestä päätellä.Kun siinä lauletaan,HELLIMMIN HELISEE HÄLLE ,KEN MURHEEN MUN RINTAANI TOI,niin se on juuri näin.Laulut OLKOON NÄIN ,SEN AIKA VEI,POIKA JA VIRTA ovat lohduttaneet minua monet,monet kerrat.
        En väitä, että Tapani on paras Merikannon tai muun klassisen musiikin tulkki,mutta hänen tulkintansa ovat jotenkin paljon inhimmillisempiä ja lämpimämpiä, kuin jonkun viimmeistäpäälle koulutetun laulajan.Lisäksi Tapanin ääntäminen on paljon selkeämpää kuin monen oopperalaulajan.

• Caramia.

Kyllä likipitäen jokaisesta käymästäni Tapsan keikasta ja konsertista on jäänyt aina jotain unohtumatonta mieleen (siis positiivisessa mielessä).
      Esim. Lahdessa Tapanilla oli viime syksynä juhlakonsertti, joka tarjosi vaikuttavan ja ihastuttavan elämyksen.

• vieno huttunen

näin telkkarissa kun se esitti, olisko ollut iskelmälaulajaa, käsi heilui niin somasti että...!

• fanifani

Olen käynyt vain konserteissa, joista mieleenpainuvimmat ovat Betonimylläri 80-luvun lopulla Finlandia-talolla ja nyt viimeksi toissa syksynä Tampere-talolla. Varsinkin viimeksi mainitussa oli niin sanoin kuvaamaton lataus, että vieläkin saan sen tunnelman ja energiat loihdittua mieleeni. Ja sitten oli joskus 90-luvun alussa aivan ihana konserttikiertue, jossa oli paljon elokuvamusiikkia, sekin oli Finlandia-talolla. Ja kerran olen ollut kirkossa konsertissa, jossa hän lauloi kauniimpia joululauluja klassiseen tyyliin orkesterin säestyksellä ja hänen lapsensa olivat mukana. Tunnelma oli hyvin lämpöinen ja jotenkin tuli oma lapsuus vähän haikeanakin mieleen.

• Safira~

Tapanin juhlakonsertti Turussa viime syksynä oli paras ja mieleenpainuvin, jonka olen tähän asti nähnyt ja kuullut. Tapsa on kehittynyt esiintyjänä ja tulkitsijana entisestäänkin iän myötä. Loistavaa eläytymistä,ja heittäytymistä lauluihin ja niiden tunnelmiin. Karismaattista ja valloittavaa, huumorilla höystettyä esiintymistä. Tapsaa parhainmillaan !

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      56
      1268
    2. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      156
      1227
    3. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      60
      1115
    4. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      103
      1077
    5. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      52
      1077
    6. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      56
      873
    7. Nyt tiistain galluppi alkaa....

Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä
      Ikävä
      56
      853
    8. Miten aiot saada kaivattusi?

1) loukuttamalla 2) kidnappaamalla 3) huijaamalla 4) jokin muu, mikä?
      Ikävä
      54
      785
    9. Upea takamus

Sulla on nainen upea takamus.
      Ikävä
      32
      772
    10. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      74
      761
    Aihe