Mitä haluat? Mitä tarvitset? Miten erotat ne toisista?
Pinnallisia kysymyksiä
87
1208
Vastaukset
- metiköstä.
Voi vittu ku tietäskin.
- miekkonen...
Haluan
- hienon, uuden auton, urheiluauto olis kiva
- kauniin naisen joka tekee mitä haluan
- iso asunto olis kiva, omistusasunto
- kolme- neljä kertaa vuodessa olis kiva käydä lomalla ulkomailla
Tarvitsen
-rutkasti rahaa fi.wikipedia.org/wiki/Maslow'n_tarvehierarkia
Linkissä kerrotaan, mitä ihminen, minäkin (toivottavasti) tarvitsen. Sen lisäksi tietysti haluan yhtä sun toista, mikä lisää onnellisuuttani ja hyvinvointia, vaikkei se olekaan välttämätöntä.
Mielstäni näiden erottaminen on helppoa, ellen kovasti halua itselleni valehdella heikkouksiani peitelläkseni. Tuli mieleeni yhden naispuolisen tuttuni entinen miesystävä, joka väitti punertavin silmin, että hänen elimistönstä vaatii kossua. Malliesimerkki asioista, mitä haluaa, muttei välttämättä tarvitse. ;-)- oireet
voivat olla myös fyysisiä.
oireet kirjoitti:
voivat olla myös fyysisiä.
Muttei se kossuhuikka siltikään mikään elämän välttämättömyys ole, vaikka se epäilemättä helpottaakin.
- se on
Ratikkakuski kirjoitti:
Muttei se kossuhuikka siltikään mikään elämän välttämättömyys ole, vaikka se epäilemättä helpottaakin.
hetkellinenkin tarve.
Haluan vähemmän tarpeita.
- niitä kaiken
kaikkiaan olikaan? Ei kovin monta muistaakseni.
niitä kaiken kirjoitti:
kaikkiaan olikaan? Ei kovin monta muistaakseni.
Nyansseja mukana ja mitä ei voi karsia kokonaisena, voi aina pilkkoa osiin ja vähentää niistä.
- on helpompi
buddy-love kirjoitti:
Nyansseja mukana ja mitä ei voi karsia kokonaisena, voi aina pilkkoa osiin ja vähentää niistä.
tyydyttää kuin halut. Kyse on aina tarpeiden tyydyttämisessä. Ero tulee siinä, että miten ne tarpeet tyydyttää.
on helpompi kirjoitti:
tyydyttää kuin halut. Kyse on aina tarpeiden tyydyttämisessä. Ero tulee siinä, että miten ne tarpeet tyydyttää.
Se mitä tarvitsee, on myös se mitä haluaa.
Ihminen on onnellisimmillaan silloin kun ei halua tai tarvitse mitään.- Silloin kun
buddy-love kirjoitti:
Se mitä tarvitsee, on myös se mitä haluaa.
Ihminen on onnellisimmillaan silloin kun ei halua tai tarvitse mitään.ottaa sen, minkä annetaan ja tyytyy siihen.
Silloin kun kirjoitti:
ottaa sen, minkä annetaan ja tyytyy siihen.
Silloin kun ei tarvitse edes sitä mitä annettaisiin.
- ihminen sellaisena
buddy-love kirjoitti:
Silloin kun ei tarvitse edes sitä mitä annettaisiin.
kuin me se tiedetään lakkaa olemasta.
ihminen sellaisena kirjoitti:
kuin me se tiedetään lakkaa olemasta.
Ja se on ihmisyyden suurin ongelma: täydellinen onnellisuus on mahdotonta.
- mahdotonta?
buddy-love kirjoitti:
Ja se on ihmisyyden suurin ongelma: täydellinen onnellisuus on mahdotonta.
Mikä tekee siitä mahdotonta? Miten se voisi olla ihmiselämässä mahdollista?
mahdotonta? kirjoitti:
Mikä tekee siitä mahdotonta? Miten se voisi olla ihmiselämässä mahdollista?
Että perustarpeet ovat elintärkeitä.
- perustarpeet
buddy-love kirjoitti:
Että perustarpeet ovat elintärkeitä.
ovat elintärkeitä?
perustarpeet kirjoitti:
ovat elintärkeitä?
Hengittämättä ei tule toimeen.
Ehkä sinun pitäisi tarkentaa asiaa: ilmeisesti sinulla on jokin täsmällisempi ongelma johon haet vastausta.- ole ongelmaa.
buddy-love kirjoitti:
Hengittämättä ei tule toimeen.
Ehkä sinun pitäisi tarkentaa asiaa: ilmeisesti sinulla on jokin täsmällisempi ongelma johon haet vastausta.Kunhan saivartelen.
Onko kuolevan perustarpeet elintärkeitä? ole ongelmaa. kirjoitti:
Kunhan saivartelen.
Onko kuolevan perustarpeet elintärkeitä?Tai kuolee nopeammin.
- pikittää
buddy-love kirjoitti:
Tai kuolee nopeammin.
lähtevän lähtemistä? Miksi tehdä väistämättömästä elintärkeää?
- Tarkoitin
pikittää kirjoitti:
lähtevän lähtemistä? Miksi tehdä väistämättömästä elintärkeää?
pitkittää.
- Tämä nyt
buddy-love kirjoitti:
Tai kuolee nopeammin.
oli vaan yksi esimerkki.
"Mikään ei ole niin tärkeää kuin puutarhan hoito, eikä sekään ole kovin tärkeää" Tämä nyt kirjoitti:
oli vaan yksi esimerkki.
"Mikään ei ole niin tärkeää kuin puutarhan hoito, eikä sekään ole kovin tärkeää""Mikään ei ole tärkeää, paitsi puutarhan hoito, eikä sekään ole kovin tärkeää".
Tosin en löydä tuolle lähdettä. Taitaa olla shintolainen alkujaan.- se ajatus
buddy-love kirjoitti:
"Mikään ei ole tärkeää, paitsi puutarhan hoito, eikä sekään ole kovin tärkeää".
Tosin en löydä tuolle lähdettä. Taitaa olla shintolainen alkujaan.sitä miksikään muuttui, vaikka sanat ei mennytkään ihan niin. Se voi olla yhtä hyvin kalastuskin. Ihan mikä vaan.
Itse epäilen sen olevan kiinalaista alkuperää. En tiedä. En ole jaksanut ottaa selvää. buddy-love kirjoitti:
Tosin en löydä tuolle lähdettä. Taitaa olla shintolainen alkujaan.Mutta minua kiusaa se mistä se on alunperin kotoisin.
- niin kovin
buddy-love kirjoitti:
Tosin en löydä tuolle lähdettä. Taitaa olla shintolainen alkujaan.tärkeää. Juuri siksi monelle se onnellisuus on mahdottomuus. Mieli halua tietää jotain, mitä mieli ei voi käsittää tai tietää.
- Tarviin seksii
Nää kulkee käsi kädes
- FiliaFerusFabulosus
Miestä
Miestä
Siis yks mies - ei kahta. En mä haluu erottaa tappelevia miehiä. Jos ne tappelee, niin sitten vielä se yks mies, jotta ne kaks saa tapella ihan rauhassa sillä aikaa kun kolmas vie mut niiltä.
Ei tosiaan - Mitä haluan? Täytyy ihan miettii yön yli. Mä nykyisin aina mietin jotain tärkeää yön yli, ennen kuin päätän.- sulla
on viimeks ollut mies?
- FiliaFerusFabulosus
sulla kirjoitti:
on viimeks ollut mies?
vai ehdokas?
- seurustelun
FiliaFerusFabulosus kirjoitti:
vai ehdokas?
yritys.
- epäonnistunut
seurustelun kirjoitti:
yritys.
pano.
- FiliaFerusFabulosus
seurustelun kirjoitti:
yritys.
helmikuussa tapasin "erään" toistamiseen, mutta emme todellakaan tule toimeen. Enkä halua nähdä häntä enään. Itsekäs ihminen.
- Mangusti.
se kenellekään kuuluu. :)
Tarpeet ovat pakonomaisempia kuin halut. Voin haluta jotakin, mitä en tarvitse ja voin tarvita jotakin, mitä en halua. Halu on ihmisen ominaisuus, tarve eläimen.- Oot ihana
Haluun nuolla sua!
- FiliaFerusFabulosus
mulla on mitä mä tarvitsen, muttei kaikkea mitä mä haluan.
- puuttuu
ihan selvästi rakkautta ja sitä sinä tarvitset.
- Halu ihmisen
ominaisuus?
- Mangusti.
Halu ihmisen kirjoitti:
ominaisuus?
Sitten kun ei halua enää mitään voikin heittää veivinsä hyvillä mielin. Enkelit ei varmaankaan halua mitään, ainakaan itselleen.
Seksin haluaminenkin on vain tarve. Mitäs sitä taivaassa kikkelillä enää tekisi. :D - Mangusti.
Oot ihana kirjoitti:
Haluun nuolla sua!
että haluat etkä tarvitse!
- Mangusti.
Se taitaa olla melkoisen ikävä tilanne. On periaatteessa kaikkea mutta ei olekaan mitään.
- FiliaFerusFabulosus
puuttuu kirjoitti:
ihan selvästi rakkautta ja sitä sinä tarvitset.
voi niin monin eri tavoin ja eri asioita. Eli rakkautta ei puutu sinänsä. Mutta miehen ja naisen välinen (siis kahdenkeskinen) saattaa tällä hetkellä puuttuakin.
Kohta en jaksa enää valvoo.. - Mielenkiinoista.
Mangusti. kirjoitti:
Sitten kun ei halua enää mitään voikin heittää veivinsä hyvillä mielin. Enkelit ei varmaankaan halua mitään, ainakaan itselleen.
Seksin haluaminenkin on vain tarve. Mitäs sitä taivaassa kikkelillä enää tekisi. :DEläimetkin haluaa. Ne ei vaan taida tietää haluavan.
- hyvä ihminen
voi niin monin eri tavoin ja eri asioita. Eli rakkautta ei puutu sinänsä. Mutta miehen ja naisen välinen (siis kahdenkeskinen) saattaa tällä hetkellä puuttuakin.
Kohta en jaksa enää valvoo..nukkuun jos väsyttää.
- Mangusti.
Mielenkiinoista. kirjoitti:
Eläimetkin haluaa. Ne ei vaan taida tietää haluavan.
ei tiedetä, koska meillä ei ole eläimen tietoisuutta, ainoastaan eläimellisiä vaistoja.
- FiliaFerusFabulosus
Mangusti. kirjoitti:
Se taitaa olla melkoisen ikävä tilanne. On periaatteessa kaikkea mutta ei olekaan mitään.
kakslahkeinen puuttuu - toistaiseksi.
Katsos, mulla meni vuosia toipua edellisestä vakavasta suhteesta, jonka itse lopetin - koska kunnioitus puuttui. Funtsin asiaa pitkään ja totesin, että jos jatkan, niin en kestä järjissäni.
Kumppani haukkui mut mun ystävättärilleni mun läsnäollessani. Ystävättäreni mun kumppani haukkui, kun ne läksivät kotiansa. Kun mun ex sai mut itkemään, alkoi hän lohduttamaan. Kun hän sai mut lohdutettua, alkoi hän vielä ilkeämmäksi. Silloin ajattelin, että joko jään ja tuun hulluksi tai lähden suhteesta ja pelastan itseni. Sen verran itserakas olin, että lähdin suhteesta. Nyt siitä on 8v, kun olen ollut vailla vakituista suhdetta. Enkä pidä oikein irtonumeroista. Joihinkin olen tutustunut, mutta ei ole syntynyt luottamusta, eikä vika ole ollut (yksistään) minussa. - FiliaFerusFabulosus
hyvä ihminen kirjoitti:
nukkuun jos väsyttää.
yksin. Mut sitten kun menen, niin nukahdan aika nopeesti.
Uhallanikaan en mene vielä. - avuilla voidaan
Mangusti. kirjoitti:
ei tiedetä, koska meillä ei ole eläimen tietoisuutta, ainoastaan eläimellisiä vaistoja.
päästä eläinten tietoisuuteen. Eläimet ei vaan pääse omilla ihmisen tietoisuuteen. Mikä on sinänsä ihan hyvä asia. Eläimet ei tuhoa elämää. Eläimet tekee tarpeellisen selvitäkseen. Toisin kun ihmiset. Hitto! Alan kohta hävetä ihmisenä olemista.
- tarvit siis
Uhallanikaan en mene vielä.uniseuraa?
- sitten
Uhallanikaan en mene vielä.minkä kylän kaupassa asioit?
- avulla
avuilla voidaan kirjoitti:
päästä eläinten tietoisuuteen. Eläimet ei vaan pääse omilla ihmisen tietoisuuteen. Mikä on sinänsä ihan hyvä asia. Eläimet ei tuhoa elämää. Eläimet tekee tarpeellisen selvitäkseen. Toisin kun ihmiset. Hitto! Alan kohta hävetä ihmisenä olemista.
pääsisin Mangustin. jalkoväliin.
- Sieltä löytyy
avulla kirjoitti:
isommat munat kun sulla on.
- Mangusti.
avuilla voidaan kirjoitti:
Se menee toisin päin ihmisillä: eläin (vaistot) käyttävät ihmisen tietoisuutta hyväkseen päästäkseen päämääriinsä.
- Mangusti.
avulla kirjoitti:
Ei se miettimällä selviä. Olet jo "hävinnyt". =)
- FiliaFerusFabulosus
sitten kirjoitti:
minkä kylän kaupassa asioit?
kerro sitä täällä kaikille.
- puhuu liikaa
Mangusti. kirjoitti:
Se menee toisin päin ihmisillä: eläin (vaistot) käyttävät ihmisen tietoisuutta hyväkseen päästäkseen päämääriinsä.
ja ajattelee liikaa.
- Mangusti.
kakslahkeinen puuttuu - toistaiseksi.
Katsos, mulla meni vuosia toipua edellisestä vakavasta suhteesta, jonka itse lopetin - koska kunnioitus puuttui. Funtsin asiaa pitkään ja totesin, että jos jatkan, niin en kestä järjissäni.
Kumppani haukkui mut mun ystävättärilleni mun läsnäollessani. Ystävättäreni mun kumppani haukkui, kun ne läksivät kotiansa. Kun mun ex sai mut itkemään, alkoi hän lohduttamaan. Kun hän sai mut lohdutettua, alkoi hän vielä ilkeämmäksi. Silloin ajattelin, että joko jään ja tuun hulluksi tai lähden suhteesta ja pelastan itseni. Sen verran itserakas olin, että lähdin suhteesta. Nyt siitä on 8v, kun olen ollut vailla vakituista suhdetta. Enkä pidä oikein irtonumeroista. Joihinkin olen tutustunut, mutta ei ole syntynyt luottamusta, eikä vika ole ollut (yksistään) minussa.on hyvä asia, itsetuhoisuus ei. Saisit olla vieläkin itserakkaampi, niin ehkä se kumppanikin löytyisi. :)
- Mangusti.
puhuu liikaa kirjoitti:
ja ajattelee liikaa.
voi olla. Parempi kuitenkin puhua kuin mököttää. =)
- sitten
kerro sitä täällä kaikille.
sähköpostiosoite edes hetkeksi näkyville :)
- tehdä
Mangusti. kirjoitti:
kun alkoi jöpöttää :-)
- Mököttäminen
Mangusti. kirjoitti:
voi olla joskus antoisaa.
Ei aina jaksa puhua. Joskus on ihan kivaa kuunnella ja katsoa. - FiliaFerusFabulosus
Mangusti. kirjoitti:
on hyvä asia, itsetuhoisuus ei. Saisit olla vieläkin itserakkaampi, niin ehkä se kumppanikin löytyisi. :)
ole mikään itsetuhoinen!
Ette te musta niin helpolla eroon pääse! Mangusti. kirjoitti:
Olet tuossa täydellisen oikeassa.
- FiliaFerusFabulosus
sitten kirjoitti:
sähköpostiosoite edes hetkeksi näkyville :)
kun sä puskista kirjoittelet?
- ei sitten
kun sä puskista kirjoittelet?
mitään.
- Mangusti.
tehdä kirjoitti:
kun alkoi jöpöttää :-)
olet aina ennenkin tehnyt... :D
- Mangusti.
buddy-love kirjoitti:
Olet tuossa täydellisen oikeassa.
ihmiset kuvittelevat asioiden olevan toisin päin.
- Mangusti.
Mököttäminen kirjoitti:
voi olla joskus antoisaa.
Ei aina jaksa puhua. Joskus on ihan kivaa kuunnella ja katsoa.hommaa.
- FiliaFerusFabulosus
ei sitten kirjoitti:
mitään.
mun sivuilla.
- mulla ei
Mangusti. kirjoitti:
olet aina ennenkin tehnyt... :D
ole mustikkapiirakkaa :(
- Mangusti.
ole mikään itsetuhoinen!
Ette te musta niin helpolla eroon pääse!En mä nyt ihan sitä tarkoittanutkaan. Sä oot ihan pikkusen vaan itsetuhoinen. ;)
- Mangusti.
mulla ei kirjoitti:
ole mustikkapiirakkaa :(
mulla. :(
- Laiskan hommaa.
Mangusti. kirjoitti:
hommaa.
Tai sitten joskus ei vaan ole tarvetta sanoille. Öitä.
- nyt huijaa
Mangusti. kirjoitti:
mulla. :(
saanko tulla kokeilee?
- FiliaFerusFabulosus
Mangusti. kirjoitti:
En mä nyt ihan sitä tarkoittanutkaan. Sä oot ihan pikkusen vaan itsetuhoinen. ;)
SELITÄ!
Väännä vaikka rautalangasta, mutta väännä! Mangusti. kirjoitti:
ihmiset kuvittelevat asioiden olevan toisin päin.
Todellisuus on tosiaan kumma sillä tietoisuushan on vain se yksikkö joka selittää koko systeemille miksi se muka haluaa tehdä juuri toimimallaan tavalla.
Itseasiassa on todettu että reaktio tulee ensin ja tietoisuus tajuaa sen vasta myöhemmin.
Se etteivät ihmiset tajua toimivansa vaistojensa varassa aiheuttaa paljon ongelmia.- Mangusti.
buddy-love kirjoitti:
Todellisuus on tosiaan kumma sillä tietoisuushan on vain se yksikkö joka selittää koko systeemille miksi se muka haluaa tehdä juuri toimimallaan tavalla.
Itseasiassa on todettu että reaktio tulee ensin ja tietoisuus tajuaa sen vasta myöhemmin.
Se etteivät ihmiset tajua toimivansa vaistojensa varassa aiheuttaa paljon ongelmia.mutta on mahdollista myös pysähtyä ennen reaktiota ja valita miten toimii. Tietoisuus on siis hieno asia silloin, kun sitä käyttää esim. hallitakseen viettejä. Kai tässä on moraalistakin sitten kyse loppujen lopuksi.
- Mangusti.
nyt huijaa kirjoitti:
saanko tulla kokeilee?
mustikkapiirakkaa eikä kirkkovenettä. Kokeile kuule jättää joskus kuvakieli vähemmälle.
- Mangusti.
Laiskan hommaa. kirjoitti:
Tai sitten joskus ei vaan ole tarvetta sanoille. Öitä.
Ehkei ole haluakaan.
- Mangusti.
SELITÄ!
Väännä vaikka rautalangasta, mutta väännä!sä olet vakavassa suhteessa ollut tuommosen miehen kanssa, niin kyllähän se kertoo jostakin. Mutta toisaalta siitähän on aikaa niin että varmaankin olet jo muuttunut etkä enää edes alkaisi huonoon suhteeseen saatikka että jatkaisit sitä kovin pitkään.
Mangusti. kirjoitti:
mutta on mahdollista myös pysähtyä ennen reaktiota ja valita miten toimii. Tietoisuus on siis hieno asia silloin, kun sitä käyttää esim. hallitakseen viettejä. Kai tässä on moraalistakin sitten kyse loppujen lopuksi.
Voiko itseään oikeasti ohjata kovinkaan paljoa. Moraalikin on laumakäyttäytymisen tulosta.
Itse olen sillä kannalla, että tietoisuus voi toimia vaistoista vapaampana vain joissain loogista päättelyä vaativissa tehtävissä ja sielläkin vain harvoin.
Ongelmana on vielä sekin että oman lajin tutkiminen on aina hankalampaa kuin jonkin vieraan: reaktiot tuntuvat omilla perusteettomasti loogisilta.- FiliaFerusFabulosus
Mangusti. kirjoitti:
sä olet vakavassa suhteessa ollut tuommosen miehen kanssa, niin kyllähän se kertoo jostakin. Mutta toisaalta siitähän on aikaa niin että varmaankin olet jo muuttunut etkä enää edes alkaisi huonoon suhteeseen saatikka että jatkaisit sitä kovin pitkään.
ihan liian kauan yhdessä. Ei kai kukaan ala suhteeseen tietäen sen olevan huono. Sanotaan että nuoruuden typeryydessäni aloin olemaan väärän tyypin kanssa.
- Mangusti.
buddy-love kirjoitti:
Voiko itseään oikeasti ohjata kovinkaan paljoa. Moraalikin on laumakäyttäytymisen tulosta.
Itse olen sillä kannalla, että tietoisuus voi toimia vaistoista vapaampana vain joissain loogista päättelyä vaativissa tehtävissä ja sielläkin vain harvoin.
Ongelmana on vielä sekin että oman lajin tutkiminen on aina hankalampaa kuin jonkin vieraan: reaktiot tuntuvat omilla perusteettomasti loogisilta.jokaiselta löytyy jonkinlaista tietoisuutta joka estää pahimpia viettien ylilyöntejä. Jos niin ei olisi, niin lättyhän lätisisi jatkuvasti, naisia raiskattaisiin joka kadunkulmassa jatkuvalla syötöllä ja ei ainoastaan 50% parisuhteissa elävistä pettäisi vaan 99,9%.
- kaikille tähän
osallistuneille. Kirjoittajille ja lukijoille toivottaa Saivartelija.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla4011158- 641096
- 61842
- 60779
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k99698Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,15670- 71664
Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai49661- 26653
- 58623