Evoluutioteoria näyttää

Outsider____!

hyvin todistelulta, mutta kun siihen perehtyy tarkemmin, se sisältöön, niin huomaa, että teorian sisällöntuottaja on ollut melko laiska. Teorialla ei ole sisältöä.

Teoria pyrkii todistamaan itse itsensä mikä on kaikkien tieteen sääntöjän vastaista. Evoteorian todistelu pyöriikin melkein sen käsitteen ympärillä, että kun on hienoja biologisia rakenteita niin evoluutioteroian täytyy olla ilman muuta totta.

Tietenkin myös niin että ensin on suljettu pois kaikki kilpailevat mahdollisuudet muka taikauskona ja muuna hömppänä.

Se on ontto ja tyhjänä kumiseva, minkä jokainen ajatteleva yksilö melko pian huomaa kun tutustuu evon kritiikkiin. Tietenkään sitä kritiikkiä ei kuule kouluissa tai muissa oppilaitoksissa koska niissähän evoa syötetään pakkopullana. Ihminen, joka haluaa tutustua evokritiikkiin, joutuu näkemään hieman vaivaa ja etsimään käsiinsä tietynlaisia teoksia tai selaamaan nettiä.

Jopa joistain kirjastoista, sen tiedän, on vaikeaa löytää evokriittistä kirjallisuutta.

88

3295

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jjkkk

Mitä saadaan kun otetaan kaksi toisiinsa mitenkäänliittymätöntä asiaa ja osoitetaan niiden välillä oleva ristiriita? - Todiste evoluutiota vastaan :)

• juutaskehveli

Kun tunnemme jonkun asian oikeaksi, se automaattisesti sulkee pois väärät.
        Evoluutioteoriassa on mustia aukkoja.
        Nuo aukot on evoluutioteoriassa ylitetty oletuksin.

• mutta!
        juutaskehveli kirjoitti:

Todisteiden olemattomuus ei ole todiste olemattomuudesta.

• muttamutku
        mutta! kirjoitti:

Todisteiden olemattomuus on todiste siitä,ettei väitettyjä todisteita ole.
        todiste todistaa aina ensin itsestään ja jos se todistus ymmärtään oikein, se voi todistaa epäsuorasti muustakin.
        Väärintulkinta ei voi todistaa oikean tulkinnan puolesta.

• Anteeksi että ajattelen
        juutaskehveli kirjoitti:

"Nuo aukot on evoluutioteoriassa ylitetty oletuksin."

Evoluutioteorian ydin on osapuilleen seuraava:

1. Eliöt pyrkivät tuottamaan jälkeläisiä enemmän kuin pelkkä uusiutuminen edellyttää (esim yksi suvullinen otus pyrkii tekemään yli kaksi jälkeläistä ja yksi suvuttomasti lisääntyvä yli yhden)

2. Jälkeläiset eivät ole perityiltä ominaisuuksiltaan identtisiä, vaan esiintyy satunnaista vaihtelua. Vähintään mutaatioita silloin tällöin ja suvullisten eliöiden kohdalla geenikombinaatioita, joita kummallakaan vanhemmalla ei ollut.

3. Eliön perimä vaikuttaa (enemmän tai vähemmän) siihen todennäköisyyteen, jolla se pystyy jatkamaan sukuaan.

Mikä näistä kolmesta kohdasta sisältää sinusta suurimman aukon tai hatarimman oletuksen?

• tautologia
        muttamutku kirjoitti:

todiste todistaa aina ensin itsestään ja jos se todistus ymmärtään oikein, se voi todistaa epäsuorasti muustakin.

siis sanot että A≠B tarkoittaa A≠B. huoh.

• oikein päättelit
        tautologia kirjoitti:

siis sanot että A≠B tarkoittaa A≠B. huoh.

Hyvä kun huomasit lopulta.
        Osoitin sen,kuinka tautologinen evoluutioteoria on.
        Ja erityisesti tuo sinun lauseesi oli tautologiaa.

• kortit esille
        Anteeksi että ajattelen kirjoitti:

"Nuo aukot on evoluutioteoriassa ylitetty oletuksin."

Evoluutioteorian ydin on osapuilleen seuraava:

1. Eliöt pyrkivät tuottamaan jälkeläisiä enemmän kuin pelkkä uusiutuminen edellyttää (esim yksi suvullinen otus pyrkii tekemään yli kaksi jälkeläistä ja yksi suvuttomasti lisääntyvä yli yhden)

2. Jälkeläiset eivät ole perityiltä ominaisuuksiltaan identtisiä, vaan esiintyy satunnaista vaihtelua. Vähintään mutaatioita silloin tällöin ja suvullisten eliöiden kohdalla geenikombinaatioita, joita kummallakaan vanhemmalla ei ollut.

3. Eliön perimä vaikuttaa (enemmän tai vähemmän) siihen todennäköisyyteen, jolla se pystyy jatkamaan sukuaan.

Mikä näistä kolmesta kohdasta sisältää sinusta suurimman aukon tai hatarimman oletuksen?

1) eliöt tuottavat jälkeläisiä joille käy samoin kuin kaikille yleensä käy.
        Lopuksi jokainen yksilö kuolee.

2) Eivät niiden luomisenkaan perusteella kuulu olla vanhempiensa täysiä kopioita.
        Joten tuo piirre ei ole evoluution yksinoikeus todisteena.

Periminen on luomisessa yksi oleellinen piirre.
        Ja se on Raamatussa jopa tarkoin säädöksin legitimioitu.
        "Isien pahat teot...." ja esimerkkejä en kohteliaisuussyistä laita; niitä on Raamatussa tuhansia.

Hatarinta on se, ettei osoiteta niiden kuulumista evoluutioprosessiin siten, että ne eivät voisi olla tarkoituksella luotuja.
        Perusväitehän evoluutiossa on se, että luonto muokkaa eliökuntaa evoluutioteorian kertomilla lainalaisuuksilla, mutta näitä muutoksia ei ole kuitenkaan tieteellisin tilastoin voitu osoittaa todella tapahtuviksi.
        Ette ole esittäneet yhtäkään todistetta, miksi nuo muutokset eivät voi olla luojan antamien sääntöjen mukaisia.
        Nythän esimerkiksi ihminen muuttaa luontoa ja vaikuttaa kaikkien elollisten elinoloihin.
        Ja Jumala taas asetti ihmisen viljelemään ja varjelemaan maata. Nyt nuo tulokset ovat sitten tuon varjelun tuotoksia jokaikinen.
        Jokainen happiatomikin on kohta käynyt ihmisen keuhkojenkin läpi ihmiskunnan olemassaolon aikana, puhumattakaan saasteista, jotka vaikuttavat globaalisesti.
        Lajien jalostus ei ole tuon vaikuttamisen ulkopuolta, päinvastoin liittyy mitä oleellisimmin "viljelyyn ja varjeluun".
        Te ette tiedä mitä uskoon sisältyy! siihen sisältyy koko olemassaolomme.

• Apo-Calypso
        kortit esille kirjoitti:

2) Eivät niiden luomisenkaan perusteella kuulu olla vanhempiensa täysiä kopioita.

"Isien pahat teot...." ja esimerkkejä en kohteliaisuussyistä laita; niitä on Raamatussa tuhansia.

Hatarinta on se, ettei osoiteta niiden kuulumista evoluutioprosessiin siten, että ne eivät voisi olla tarkoituksella luotuja.
        Perusväitehän evoluutiossa on se, että luonto muokkaa eliökuntaa evoluutioteorian kertomilla lainalaisuuksilla, mutta näitä muutoksia ei ole kuitenkaan tieteellisin tilastoin voitu osoittaa todella tapahtuviksi.
        Ette ole esittäneet yhtäkään todistetta, miksi nuo muutokset eivät voi olla luojan antamien sääntöjen mukaisia.
        Nythän esimerkiksi ihminen muuttaa luontoa ja vaikuttaa kaikkien elollisten elinoloihin.
        Ja Jumala taas asetti ihmisen viljelemään ja varjelemaan maata. Nyt nuo tulokset ovat sitten tuon varjelun tuotoksia jokaikinen.
        Jokainen happiatomikin on kohta käynyt ihmisen keuhkojenkin läpi ihmiskunnan olemassaolon aikana, puhumattakaan saasteista, jotka vaikuttavat globaalisesti.
        Lajien jalostus ei ole tuon vaikuttamisen ulkopuolta, päinvastoin liittyy mitä oleellisimmin "viljelyyn ja varjeluun".

"Isien pahat teot...." ja esimerkkejä en kohteliaisuussyistä laita; niitä on Raamatussa tuhansia. "

Hankitut ominaisuudet eivät periydy. Lamarcismi falsifioitiin jo 1800-luvulla ja raamattusi on ainoastaan kamelikuskien nuotiokertomuksia.

• ovat ne
        muttamutku kirjoitti:

..kreationismin vähäisetkään todisteet..?

• kiostaantyi
        Apo-Calypso kirjoitti:

"Isien pahat teot...." ja esimerkkejä en kohteliaisuussyistä laita; niitä on Raamatussa tuhansia. "

Hankitut ominaisuudet eivät periydy. Lamarcismi falsifioitiin jo 1800-luvulla ja raamattusi on ainoastaan kamelikuskien nuotiokertomuksia.

Isien pahat teot kostaantuvat lapsille ja lastenlapsillemme juuri Raamatun mukaan.
        Lapset perivät maan sellaisena kuin sen jätämme jälkeemme.
        Kun öljy on kulutettu loppuun ja jäätiköt sulaneet, seuraamukset ovat niiden jättämiä jotka haudoissa makaavat.
        Ja koko ihmiskunta on syypää ennenäkemättömään sukupuuttoihin eliölajien keskuudessa juuri niinkuin sen Raamattu kertoo.
        17. Kauhu ja kuoppa ja paula on edessäsi, sinä maan asukas.
        18. Joka pakenee kauhun ääntä, se putoaa kuoppaan, ja joka kuopasta nousee, se puuttuu paulaan. Sillä korkeuden akkunat aukenevat ja maan perustukset järkkyvät.
        19. Maa murskaksi musertuu, maa halkee ja hajoaa, maa horjuu ja huojuu.
        20. Maa hoippuu ja hoipertelee niinkuin juopunut, huojuu niinkuin lehvämaja. Raskaana painaa sitä sen rikkomus, se kaatuu eikä enää nouse.
        21. Sinä päivänä Herra kostaa korkeuden sotajoukolle korkeudessa ja maan kuninkaille maan päällä.
        22. Heidät kootaan sidottuina vankikuoppaan ja suljetaan vankeuteen; pitkän ajan kuluttua heitä etsiskellään.
        23. Ja kuu punastuu, ja aurinko häpeää, sillä Herra Sebaot on kuningas Siionin vuorella ja Jerusalemissa, ja hänen vanhintensa edessä loistaa kirkkaus.

• Apo-Calypso
        kiostaantyi kirjoitti:

Isien pahat teot kostaantuvat lapsille ja lastenlapsillemme juuri Raamatun mukaan.
        Kun öljy on kulutettu loppuun ja jäätiköt sulaneet, seuraamukset ovat niiden jättämiä jotka haudoissa makaavat.
        Ja koko ihmiskunta on syypää ennenäkemättömään sukupuuttoihin eliölajien keskuudessa juuri niinkuin sen Raamattu kertoo.
        18. Joka pakenee kauhun ääntä, se putoaa kuoppaan, ja joka kuopasta nousee, se puuttuu paulaan. Sillä korkeuden akkunat aukenevat ja maan perustukset järkkyvät.
        20. Maa hoippuu ja hoipertelee niinkuin juopunut, huojuu niinkuin lehvämaja. Raskaana painaa sitä sen rikkomus, se kaatuu eikä enää nouse.
        21. Sinä päivänä Herra kostaa korkeuden sotajoukolle korkeudessa ja maan kuninkaille maan päällä.
        22. Heidät kootaan sidottuina vankikuoppaan ja suljetaan vankeuteen; pitkän ajan kuluttua heitä etsiskellään.
        23. Ja kuu punastuu, ja aurinko häpeää, sillä Herra Sebaot on kuningas Siionin vuorella ja Jerusalemissa, ja hänen vanhintensa edessä loistaa kirkkaus.

Hohhoijaa....

Aivoton raamatunläiskyttelysi ei ole todiste muusta kuin kyvyttömyydestäsi muuhun kuin raamatunläiskyttelyysi.

• Outsider____!

otetaan tuo sinun tekstisi tieteelliseen tarkasteluun. Ei niin yhtikäs mitään, vain pelkkää tyhjää suhinaa.

kortit esille kirjoitti:

"Periminen on luomisessa yksi oleellinen piirre.
        "Isien pahat teot...." "

Keskustelu alkoi tieteellisen teorian todisteista ja saman tien ollaan Raamatunlauseissa ja isien syntien periytymisessä.

Ovatko fundamentalistit niin syvällä omassa harhamaailmassaan että eivät todella näe omien kirjoitustensa absurdiutta vai onko tämä vedätysä, jota en vain ymmärrä?

• paskahousu
        Outsider____! kirjoitti:

otetaan tuo sinun tekstisi tieteelliseen tarkasteluun. Ei niin yhtikäs mitään, vain pelkkää tyhjää suhinaa.

kas vain, paskahousu palaa soimaamaan mustan kylkensä kanssa! miehekästä!

• eksi sää tajuu
        paskahousu kirjoitti:

kas vain, paskahousu palaa soimaamaan mustan kylkensä kanssa! miehekästä!

että paskahousu on sinun nikkisi eikä kenenkään muun. Sinä itsehän tunnustat olevasi se palstan paskahousu...kääääk...onks pehmeetä?

• Rattiveivari
        juutaskehveli kirjoitti:

KOKONAAN olettamuksille. Alkaen olettamuksesta että jumala olisi olemassa, oletetun raamatun mukaisesti. Olettaisin.

• hildurvonhopsis

• hildurvonhopsis
        kiostaantyi kirjoitti:

2. Moos. 20:6    mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
        5. Moos. 5:10    mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.

Tuossa molemmat kohdat kokonaan!

2. Moos. 20:6    6 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.

2.Moos. 20:1-17
        1 Ja Jumala puhui kaikki nämä sanat ja sanoi:
           2 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
           3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
           4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
           5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
           6 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
           7 Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
           8 Muista pyhittää lepopäivä.
           9 Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi;
           10 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on.
           11 Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.
           12 Kunnioita isääsi ja äitiäsi, että kauan eläisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.
           13 Älä tapa.
           14 Älä tee huorin.
           15 Älä varasta.
           16 Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.
           17 Älä himoitse lähimmäisesi huonetta. Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa äläkä hänen palvelijaansa, palvelijatartaan, härkäänsä, aasiansa äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa."

5. Moos. 5:10    mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.

5.Mooseksenkirja 5:1-22
        1 Ja Mooses kutsui kokoon kaiken Israelin ja sanoi heille: "Kuule, Israel, nämä käskyt ja oikeudet, jotka minä tänä päivänä julistan teidän korvienne kuullen. Oppikaa ne ja noudattakaa niitä tarkoin.
        2 Herra, meidän Jumalamme, teki liiton meidän kanssamme Hoorebilla.
        3 Herra ei tehnyt tätä liittoa meidän isiemme kanssa, vaan meidän kanssamme, jotka olemme tässä tänä päivänä, kaikkien meidän kanssamme, jotka nyt elämme.
        4 Kasvoista kasvoihin Herra puhui teidän kanssanne vuorelta, tulen keskeltä.
        5 Minä seisoin silloin Herran ja teidän välillänne ja ilmoitin teille Herran sanan, sillä te pelkäsitte tulta ettekä nousseet vuorelle. Hän sanoi:
        6 'Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
        7 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
        8 Älä tee itsellesi jumalankuvaa, älä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
        9 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
        10 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
        11 Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
        12 Ota vaari lepopäivästä, niin että sen pyhität, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt.
        13 Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi;
        14 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi, sinun härkäsi, aasisi tai muu juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on, että palvelijasi ja palvelijattaresi saisivat levätä niinkuin sinäkin.
        15 Ja muista, että itse olit orjana Egyptin maassa ja että Herra, sinun Jumalasi, vei sinut sieltä pois väkevällä kädellä ja ojennetulla käsivarrella. Sentähden Herra, sinun Jumalasi, käski sinun viettää lepopäivän.
        16 Kunnioita isääsi ja äitiäsi, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt, että kauan eläisit ja menestyisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.
        17 Älä tapa.
        18 Älä tee huorin.
        19 Älä varasta.
        20 Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.
        21 Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa. Älä halaja lähimmäisesi huonetta, älä hänen peltoansa, älä hänen palvelijaansa, palvelijatartansa, härkäänsä, aasiansa, äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa.'
        22 Nämä sanat Herra puhui koko teidän seurakunnallenne vuorelta, tulen ja synkkien pilvien keskeltä, suurella äänellä, eikä siihen enempää lisännyt. Ja hän kirjoitti ne kahteen kivitauluun ja antoi ne minulle.

http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible

• hildurvonhopsis

"Periminen on luomisessa yksi oleellinen piirre.
        "Isien pahat teot...." "

Keskustelu alkoi tieteellisen teorian todisteista ja saman tien ollaan Raamatunlauseissa ja isien syntien periytymisessä.

Ovatko fundamentalistit niin syvällä omassa harhamaailmassaan että eivät todella näe omien kirjoitustensa absurdiutta vai onko tämä vedätysä, jota en vain ymmärrä?

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000073&posting=22000000038788340

Kun ei osata lukea Raamatusta 'sitä seuraavaakin lausetta'.

• hildurvonhopsis
        hildurvonhopsis kirjoitti:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000073&posting=22000000038788340

Kun ei osata lukea Raamatusta 'sitä seuraavaakin lausetta'.

2.Moos. 20:1-17

3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
        4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
        5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
        6 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.

• evoluutioteoriasta?

Evoluutio tarkoittaa muutosta populaation geenivarastossa sukupolvien myötä. Siinä eliölajit sopeutuvat ympäristöönsä luonnonvalinnan kautta. Evoluutio on asteittainen, ohjaamaton, luonnollinen tapahtumasarja, joka muuttaa populaatioiden ominaisuuksia. Tapahtumasarjan seurauksena elämä kehittyi nykyiseen eri lajien monimuotoisuuteen. Evoluution mekanismeja ovat perinnöllisyys (jälkeläiset perivät vanhempiensa ominaisuudet), muuntelu eli mutaatio (jälkeläiset ovat keskenään erilaisia) ja luonnonvalinta (keskenään erilaiset jälkeläiset menestyvät eri tavoin).

Lisääntymisen yhteydessä geenien kopioitumisessa tapahtuu molekyylitasolla kopiointivirheitä. Jälkeläiset muistuttavat vanhempiaan, koska monet ominaisuudet periytyvät geeneissä sukusolujen mukana. Jälkeläiset eivät kuitenkaan ole täysin samanlaisia kuin vanhempansa, koska mutaatiot ja sukusolujen yhtyessä syntyvät uudet geeniyhdistelmät tuottavat uusia ominaisuuksia ja ominaisuusyhdistelmiä.

Jotkut yksilöt saavat enemmän jälkeläisiä kuin toiset jolloin uuteen sukupolveen tulee enemmän näiden enemmän lisääntyneiden yksilöiden ominaisuuksia kuin edellisessä polvessa oli. Näin kukin uusi sukupolvi on vähän erilainen kuin edellinen. Loppu on evoluution hidasta matematiikkaa. Pitkän ajan kuluessa koko laji voi muuttua paljonkin tai laji voi jakautua useaksi eri lajiksi.

Charles Darwinin kehittämä evoluutioteoria eli kehitysoppi on nykyään vallalla oleva käsitys nykyisten lajien syntymekanismista. Darwinin kirjaa Lajien synty (1859) pidetään käännekohtana kehitysopin synnylle.

Nykyisessä evoluutioteoriassa on kaksi koulukuntaa: populaatiogeneettinen ja yksilöiden evoluutiota korostava. Populaatiogeneettinen selittää lajiutumista populaatioiden geenifrekvenssien muutoksena, jälkimmäinen puolestaan korostaa yksilöitä luonnonvalinnan ensisijaisina kohteina.lähde?

Nykyisin lajinkehityksen katsotaan olevan hyvinkin erilaista eri tilanteissa eri lajeilla. Nykyisen evoluutioteorian mukaan kehitys voidaan jakaa pitkiin suvantovaiheisiin, jolloin muutosta ei tapahdu juurikaan, ja erittäin nopean kehityksen pyrähdyksiin.

• ylimalkaista

Tuo viesitisi esittelee juuri sen epäkohdan itse, miksi evoluutioteoria on irti todellisuudesta.
        Jokainen lause on todisteita vailla.
        Jokaisen lauseen todisteet ,jos niitä otettaisiin esille, olisivat miljardeina variaatioina, ja kuitenkin kukin olisi vain yksittäisen variaation todiste joka ei todista pienen poikkeavan tilanteen olemassaolon syytä.
        Karrikoiden sanottuna luoti ei todista syytä siihen miksi luodilla on tapettu.
        Eikä luodin erilainen muoto johda toiseen tappamisen syyn olettamisen oikeutukseen.
        Kun geeni on erilainen, ei sen erilaisuuden syy löydy sen myöhemmistä toiminnoista vaan jo ennen sen syntyä. Eikä geenin säästyminen jatkamaan ominaisuuksiaan ole missään yhteydessä siihen valoitumistilanteen syntyyn, joka viimein on ratkaiseva.Globaalisti valintatilanne voi olla millin verran sivummallatyystin toinen, eikä evoluution tutkijakaan voi todellista syytä dokumentoida. Eikä varsinkaan monen eri syyn yhdistelmiä.

• Turkana
        ylimalkaista kirjoitti:

Tuo viesitisi esittelee juuri sen epäkohdan itse, miksi evoluutioteoria on irti todellisuudesta.
        Jokaisen lauseen todisteet ,jos niitä otettaisiin esille, olisivat miljardeina variaatioina, ja kuitenkin kukin olisi vain yksittäisen variaation todiste joka ei todista pienen poikkeavan tilanteen olemassaolon syytä.
        Eikä luodin erilainen muoto johda toiseen tappamisen syyn olettamisen oikeutukseen.
        Kun geeni on erilainen, ei sen erilaisuuden syy löydy sen myöhemmistä toiminnoista vaan jo ennen sen syntyä. Eikä geenin säästyminen jatkamaan ominaisuuksiaan ole missään yhteydessä siihen valoitumistilanteen syntyyn, joka viimein on ratkaiseva.Globaalisti valintatilanne voi olla millin verran sivummallatyystin toinen, eikä evoluution tutkijakaan voi todellista syytä dokumentoida. Eikä varsinkaan monen eri syyn yhdistelmiä.

että evoluutioteoria on _teoria_, se ei ole tarkka kuvaus tapahtuneesta, eikä lopullinen totuus, joten sitä ei tarvitse eikä pystytä todistamaan oikeaksi, se on vain tieteellinen selitys siitä, kuinka biodiversiteetti on kehittynyt.

Vaatimuksesi käsittelevät sellaista todellisuuden selitystä, mitä emme koskaan kykene rakentamaan, eikä ole tarviskaan, meillä on tieteellinen teoria siitä, kuinka elämä kehittyi.

• hölynpölyyn
        ylimalkaista kirjoitti:

Puhut aivan puhdasta sitä itseään.

• kortit esille
        Turkana kirjoitti:

että evoluutioteoria on _teoria_, se ei ole tarkka kuvaus tapahtuneesta, eikä lopullinen totuus, joten sitä ei tarvitse eikä pystytä todistamaan oikeaksi, se on vain tieteellinen selitys siitä, kuinka biodiversiteetti on kehittynyt.

Vaatimuksesi käsittelevät sellaista todellisuuden selitystä, mitä emme koskaan kykene rakentamaan, eikä ole tarviskaan, meillä on tieteellinen teoria siitä, kuinka elämä kehittyi.

Ongelmansi onkin se,
        että evoluutioteorian
        todisteluissa jää totuuden
        mentävä aukko!
        Ja erityisen pahasti on käynyt, sillä totuus on jo siitä aukosta mennytkin.

• Turkana
        kortit esille kirjoitti:

Ongelmansi onkin se,
        että evoluutioteorian
        todisteluissa jää totuuden
        mentävä aukko!
        Ja erityisen pahasti on käynyt, sillä totuus on jo siitä aukosta mennytkin.

missä noin on päässyt käymään, niin korjataan asia. Evoluutioteoriaa muokkaamalla voi päästä kuuluisaksi ja siitä voi jopa saada Nobelin. Älä panttaa tietojasi.

• miksi apinalle ei viitsi pu...
        Turkana kirjoitti:

missä noin on päässyt käymään, niin korjataan asia. Evoluutioteoriaa muokkaamalla voi päästä kuuluisaksi ja siitä voi jopa saada Nobelin. Älä panttaa tietojasi.

////Jotkut yksilöt saavat enemmän jälkeläisiä kuin toiset jolloin uuteen sukupolveen tulee enemmän näiden enemmän lisääntyneiden yksilöiden ominaisuuksia kuin edellisessä polvessa oli.////
        MItä ominaisuuksia? Populaationtasolla nuo eniten lisääntyvät eivät todellisuudessa poikkea muuten kuin sikiämällä runsaasti. yhden lisäämät poikkeavuudet eivät ole toisen runsaasti lisääntyvän kanssa samaa lajia.
        Eikä mitään näistä asioista ole mitenkään tieteellisesti todistettu. Tutkiminen olisi jo teoriassakin täysi mahdotrtomuus.

//// Näin kukin uusi sukupolvi on vähän erilainen kuin edellinen.////
        Eihän erilaisuus ole luvaton piirre luomisen periaatteellekaan, joten se ei ole todiste evoluutioteoriankaan puolesta.

///Loppu on evoluution hidasta matematiikkaa. ////

Eikä kukaan ole tuota matematiikkaa tekemässä, joten viittaus matematiikkaan on silmänkääntötemppu.

////Pitkän ajan kuluessa koko laji voi muuttua paljonkin tai laji voi jakautua useaksi eri lajiksi.////

"Voi muuttua" ei ole mitenkään tieteeseen sidottu määrittely.
        "Voi muuttua" ei ole mikään todiste, pikemminkin tosiasioiden edessä antautumista kuvaava ilmaisu.

Tuokaan ote ei sisältänyt itseasiassa mitään kelvollista selvitystä evoluutioteorian puolesta.

Pitkät selvitykset ja tyhjää jaarittelua vain.

• Turkana
        miksi apinalle ei viitsi pu... kirjoitti:

////Jotkut yksilöt saavat enemmän jälkeläisiä kuin toiset jolloin uuteen sukupolveen tulee enemmän näiden enemmän lisääntyneiden yksilöiden ominaisuuksia kuin edellisessä polvessa oli.////
        MItä ominaisuuksia? Populaationtasolla nuo eniten lisääntyvät eivät todellisuudessa poikkea muuten kuin sikiämällä runsaasti. yhden lisäämät poikkeavuudet eivät ole toisen runsaasti lisääntyvän kanssa samaa lajia.
        Eikä mitään näistä asioista ole mitenkään tieteellisesti todistettu. Tutkiminen olisi jo teoriassakin täysi mahdotrtomuus.

Eihän erilaisuus ole luvaton piirre luomisen periaatteellekaan, joten se ei ole todiste evoluutioteoriankaan puolesta.

Eikä kukaan ole tuota matematiikkaa tekemässä, joten viittaus matematiikkaan on silmänkääntötemppu.

////Pitkän ajan kuluessa koko laji voi muuttua paljonkin tai laji voi jakautua useaksi eri lajiksi.////

"Voi muuttua" ei ole mikään todiste, pikemminkin tosiasioiden edessä antautumista kuvaava ilmaisu.

Tuokaan ote ei sisältänyt itseasiassa mitään kelvollista selvitystä evoluutioteorian puolesta.

""MItä ominaisuuksia? Populaationtasolla nuo eniten lisääntyvät eivät todellisuudessa poikkea muuten kuin sikiämällä runsaasti. yhden lisäämät poikkeavuudet eivät ole toisen runsaasti lisääntyvän kanssa samaa lajia.""

Toki ovat, vai luuletko että aina kun syntyy uusi ominaisuus, lajikin vaihtuu toiseksi. Useat eri ominaisuudet voivat yhtäaikaisesti fiksoitua populaatioon.

""Eikä mitään näistä asioista ole mitenkään tieteellisesti todistettu. Tutkiminen olisi jo teoriassakin täysi mahdotrtomuus.""

Päinvastoin. Näitä tutkimuksia on luonnossakin tehty lukuisia. Selkein tietämäni selostus ja esimerkki on Jonathan Weinerin Darwinin linnut, jossa kerrotaan parikymmentä vuotta kestäneestä kenttätutkimuksesta, jossa lähes kaikki saaren sirkut pyydystettiin, mitattiin, kuvattiin ja niistä otettiin geeni- ja verikokeet, jolloin tutkijoilla oli käytettävissä valtavasti tietoa ominaisuuksista, jotka suosivat lisääntymismenestystä, mm. nokan koko ja muto olivat ratkaisevia ravinnonhankinnassa ja täten menestyksessä. Muitakin vastaavia tutkimuksia on tehty.

""Eihän erilaisuus ole luvaton piirre luomisen periaatteellekaan, joten se ei ole todiste evoluutioteoriankaan puolesta.""

Toki se todistaa, koska evoluutiota ei voisi olla, jos sukupolvet olisivat aina samanlaisia. Sinänsä luomisen puolesta todistaisi mikä vaan, kun aina voidaan sanoa, että "ihmeellisiä ovat Herran tiet". Se selittää kaiken ja ei mitään.

""Eikä kukaan ole tuota matematiikkaa tekemässä, joten viittaus matematiikkaan on silmänkääntötemppu.""

Tämä on ihan yksinkertaista matematiikkaa, jonka sinäkin voisit ymmärtää: jälkeläisiä on lähes aina enemmän kuin sukua seuraavassa sukupolvessa jatkavia ja jälkeläisten ominaisuuksilla on merkitystä sille, kuka niistä selviää jatkamaan sukuaan: tuossa ympäristössä hyödylliset ominaisudet keräytyvät populaatioon.

"""Voi muuttua" ei ole mitenkään tieteeseen sidottu määrittely.
        "Voi muuttua" ei ole mikään todiste, pikemminkin tosiasioiden edessä antautumista kuvaava ilmaisu.""

Niin, luonnossa on niin paljon muuttujia ja taphtumat ovat niin monisäikeisiä, ettemme pysty antamaan tarkkaa sääntöä sitä, koska ja miten lajit muuttuvat uusiksi lajeiksi.

""Tuokaan ote ei sisältänyt itseasiassa mitään kelvollista selvitystä evoluutioteorian puolesta.

Pitkät selvitykset ja tyhjää jaarittelua vain.""

Jos haluat tutustua tuohon parhaaseen teoriaamme biodiversiteetin kehittymisestä, niin suosittelen Ernst Mayrin kirjaa Evoluutio. Se lienee tällä hetkellä paras yleisesitys aiheesta.

• miksi apinalle ei viitsi pu... kirjoitti:

>>>Populaationtasolla nuo eniten lisääntyvät eivät todellisuudessa poikkea muuten kuin sikiämällä runsaasti.>>>

Miten niin eivät? Jo yhdessä pesueessa on toisistaan poikkeavia jälkeläisiä. Luontoon karannut kotikissa saa monen värisiä jälkeläisiä, mutta ketut hoitavat pois ne mustavalkoiset ennen kuin ne ehtivät saada poikaisa. Se ruskeanharmaa eurooppalainen elää, menestyy ja tuottaa ruskeanharmaita jälkeläisiä.

Onko luomisen periaatteesi jatkuvaa luomista? Eikö luominen tapahtunut kertaheitolla? Jos luominen = luonnonvalinta, niin väittelysi on jo lähtökohdilaan mieletön, erimieisyyttä ei ole.

Matematiikka on, ei sitä ole kukaan tekemässä. 2x2=4, vaikka sitä ei juuri nyt kukaan liitutaululle kirjoitakaan.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Matematiikka

>>>"Voi muuttua" ei ole mikään todiste, pikemminkin tosiasioiden edessä antautumista kuvaava ilmaisu.>>>

Tosiasioiden edessä antautumisesta tieteessä onkin kysymys. Tosiasioita ei voi pakottaa minkään uskonrakennelman mukaiseksi.

Lajit voivat muuttua tai jakautua toisiksi lajeiksi. Riippuu tilanteesta ja olosuhteista. Juuri näitä muutoksia evoluutioteoria käsittelee. Esimerkiksi asteroidi 65 miljoonaa vuotta sitten aiheutti melko paljon muutoksia lajeissa.

• kortit esille
        sharyn kirjoitti:

>>>Populaationtasolla nuo eniten lisääntyvät eivät todellisuudessa poikkea muuten kuin sikiämällä runsaasti.>>>

Miten niin eivät? Jo yhdessä pesueessa on toisistaan poikkeavia jälkeläisiä. Luontoon karannut kotikissa saa monen värisiä jälkeläisiä, mutta ketut hoitavat pois ne mustavalkoiset ennen kuin ne ehtivät saada poikaisa. Se ruskeanharmaa eurooppalainen elää, menestyy ja tuottaa ruskeanharmaita jälkeläisiä.

Onko luomisen periaatteesi jatkuvaa luomista? Eikö luominen tapahtunut kertaheitolla? Jos luominen = luonnonvalinta, niin väittelysi on jo lähtökohdilaan mieletön, erimieisyyttä ei ole.

Matematiikka on, ei sitä ole kukaan tekemässä. 2x2=4, vaikka sitä ei juuri nyt kukaan liitutaululle kirjoitakaan.

>>>"Voi muuttua" ei ole mikään todiste, pikemminkin tosiasioiden edessä antautumista kuvaava ilmaisu.>>>

Tosiasioiden edessä antautumisesta tieteessä onkin kysymys. Tosiasioita ei voi pakottaa minkään uskonrakennelman mukaiseksi.

Lajit voivat muuttua tai jakautua toisiksi lajeiksi. Riippuu tilanteesta ja olosuhteista. Juuri näitä muutoksia evoluutioteoria käsittelee. Esimerkiksi asteroidi 65 miljoonaa vuotta sitten aiheutti melko paljon muutoksia lajeissa.

Sikiäminen runsaasti on itse jo ominaisus. Se ei edellytä mitään muuta poikkeavaa kuin mitä lisääntyjällä itsellään on kuten kaikilla yksilöillä.
        On meilläkin kissoja. Ja yhdellä kerralla tuli kuusi pentua ja seuraavalla kerralla yksi.
        Sioille voi tulla parikymmentä poikasta ja vain muutama jää eloon.
        Monasti lisääntyminen runsaasti on heikentämässä muiden sisarusten sikiönaikaista olosuhdetta.

Luominen on jatkuva prosessi yksilöiden kohdalle.
        Kun kaikki on luotu, tulee loppu.("tuottakoon maa", "olkaa hedelmälliset ja lisääntykää".)
        Matematiikkaan ei voi viitata, jos tulosta ei tiedetä matematiikan perusteella.
        Matematiikasta voisi evoluutioon uskova oppia sen, että jos on joukko asioita tuntemarttomia, ei niitä voi käyttää oikean tuloksen aikaansaamiseen.
        Ja yksi virhe matematiikassa pilaa lopputuloksen vääräksi.Näinhän me jo koulussa saimme todeta.

Lajit eivät muutu.
        Yksilöt muuttuvat!

• Turkana
        kortit esille kirjoitti:

Sikiäminen runsaasti on itse jo ominaisus. Se ei edellytä mitään muuta poikkeavaa kuin mitä lisääntyjällä itsellään on kuten kaikilla yksilöillä.
        On meilläkin kissoja. Ja yhdellä kerralla tuli kuusi pentua ja seuraavalla kerralla yksi.
        Sioille voi tulla parikymmentä poikasta ja vain muutama jää eloon.
        Monasti lisääntyminen runsaasti on heikentämässä muiden sisarusten sikiönaikaista olosuhdetta.

Luominen on jatkuva prosessi yksilöiden kohdalle.
        Kun kaikki on luotu, tulee loppu.("tuottakoon maa", "olkaa hedelmälliset ja lisääntykää".)
        Matematiikkaan ei voi viitata, jos tulosta ei tiedetä matematiikan perusteella.
        Matematiikasta voisi evoluutioon uskova oppia sen, että jos on joukko asioita tuntemarttomia, ei niitä voi käyttää oikean tuloksen aikaansaamiseen.
        Ja yksi virhe matematiikassa pilaa lopputuloksen vääräksi.Näinhän me jo koulussa saimme todeta.

Lajit eivät muutu.
        Yksilöt muuttuvat!

""Monasti lisääntyminen runsaasti on heikentämässä muiden sisarusten sikiönaikaista olosuhdetta.""

Juuri näin ja myös myöhemmin. Sen takia esim. linnut eivät tee rajattomasti munia, vaan niillä on optimimäärä munia, joka tuottaa mahdollisia lisääntymisikään selviäviä poikaisia. Esim. neljä munaa ja neljä poikasta voi tuottaa keskimäärin enemmän jälkeläisiä kuin viisi munaa, koska nuo viisi vaativat enemmän tuhlattuja resursseja kuin neljä, jolloin resurssien niukkuudesta johtuen poikasista voikin selvitä pesästä vain kolme.

""Matematiikkaan ei voi viitata, jos tulosta ei tiedetä matematiikan perusteella.""

Tämä matematiikka on kaikkialla havaittavissa, että eliöt tuottavat yleensä enemmän jälkeläisiä kuin selviää lisääntymisikään ja perinnölliset ominaisuudet usein ratkaisevat tuon kuka karsiutuu. Lisäksi nämä ominaisuudet ja niiden matemaattiset ja tilastolliset vaihtelut on useissa tutkimuksissa myös tieteellisesti tutkittu.

""Matematiikasta voisi evoluutioon uskova oppia sen, että jos on joukko asioita tuntemarttomia, ei niitä voi käyttää oikean tuloksen aikaansaamiseen.
        Ja yksi virhe matematiikassa pilaa lopputuloksen vääräksi.Näinhän me jo koulussa saimme todeta.""

Ilman muuta, jos emme tutkisi ja laskisi noita poikasia ja poikasten ominaisuuksien merkitystä selviytymiselle, väite että niillä on vaikutusta, olisi tyhjän päällä ja todennäköisesti virheellinen, mutta jo Darwin teki tällaisia tilastollisia havaintoja luonnosta, jotta kykeni teoriansa perustelemaan. Toki hän tuolloin myönsi, että aikakautensa tieto noista vaikuttavista prosesseista oli vähäinen. Ja vieläkin on paljon selvitettävää, mutta koko ajan tiedämme enemmän.

""Lajit eivät muutu.
        Yksilöt muuttuvat!""

Yksilötkin muuttuvat toki vanhetessaan, mutta lajit muuttuvat sukupolvien myötä ja tämä on fakta. Älä enää keksi tuollaisia valheita tai ainakaan levitä niitä.

• Outsider____!

mutta juuri sitä sisällötöntä ja todistamatonta uskomustiedettä. Tekstissäsi on pilvin pimein tieteellisesti todistamattomia väitteitä, jotka pitää vain uskoa. Juuri sillä metodilla, jonka mainitsin, kun on elämää ja monimutkaisia rakenteita niin evoluutioteorian täytyy olla totta.

• Outsider____!
        sharyn kirjoitti:

***ketut hoitavat pois ne mustavalkoiset ennen kuin ne ehtivät saada poikaisa. Se ruskeanharmaa eurooppalainen elää, menestyy ja tuottaa ruskeanharmaita jälkeläisiä.***

Ensinnäkin, vaikka se on erivärinen niin silti se on kissa, ei se muutu toiseksi lajiksi eikä opi lentämään tai muuta mereen. Ja senkin geenistössä on olemassa ne muut värit, kuten koivumittareilla. Ei se vaalea väri mihinkään hävinnyt vaikka tummat runsastuivatkin koivujen nokeentuessa.

Mutta kyseessä on kaikkien myöntämä mikroevoluutio, ei makro. Evoilla sekaantuu käsitteet jatkuvasti.

Kissat liikkuvat yleensä öisin jolloin kaikki tummat tai tummahkot ovat samanvärisiä. Joten ei ehkä mene kuten arvailet.

***Onko luomisen periaatteesi jatkuvaa luomista? Eikö luominen tapahtunut kertaheitolla? Jos luominen = luonnonvalinta, niin väittelysi on jo lähtökohdilaan mieletön, erimieisyyttä ei ole.***

Ei ympäristöön sopeutuminen ole luomista, ei niin kukaan opeta. Kukin luotiin lajinsa mukaan, sanoo Raamattu. Siis lajit luotiin, ei värien tai muitakaan yksityiskohtia.

***Matematiikka on, ei sitä ole kukaan tekemässä. 2x2=4, vaikka sitä ei juuri nyt kukaan liitutaululle kirjoitakaan.**

Mistä matematiikka tuli tai yleensä se omituinen piirre, että oikeastaan aivan kaikkea koko universumissa voidaan kuvata yhdellä, yhtenäisellä oppirakennelmalla. Aika outo piirre kun sitä ajattelee. Ei sitä evoluutio tehnyt eikä luonnonvalinta. Kuka siis loi lait ja säännöstön jota kaikki tottelee.

***Tosiasioiden edessä antautumisesta tieteessä onkin kysymys. Tosiasioita ei voi pakottaa minkään uskonrakennelman mukaiseksi.***

Ei tietenkään, ei siis evoluutioteoriankaan mukaisiksi. Koskee siis sitäkin yhtälailla.

Outsider____! kirjoitti:

***ketut hoitavat pois ne mustavalkoiset ennen kuin ne ehtivät saada poikaisa. Se ruskeanharmaa eurooppalainen elää, menestyy ja tuottaa ruskeanharmaita jälkeläisiä.***

Ensinnäkin, vaikka se on erivärinen niin silti se on kissa, ei se muutu toiseksi lajiksi eikä opi lentämään tai muuta mereen. Ja senkin geenistössä on olemassa ne muut värit, kuten koivumittareilla. Ei se vaalea väri mihinkään hävinnyt vaikka tummat runsastuivatkin koivujen nokeentuessa.

Mutta kyseessä on kaikkien myöntämä mikroevoluutio, ei makro. Evoilla sekaantuu käsitteet jatkuvasti.

Kissat liikkuvat yleensä öisin jolloin kaikki tummat tai tummahkot ovat samanvärisiä. Joten ei ehkä mene kuten arvailet.

***Onko luomisen periaatteesi jatkuvaa luomista? Eikö luominen tapahtunut kertaheitolla? Jos luominen = luonnonvalinta, niin väittelysi on jo lähtökohdilaan mieletön, erimieisyyttä ei ole.***

Ei ympäristöön sopeutuminen ole luomista, ei niin kukaan opeta. Kukin luotiin lajinsa mukaan, sanoo Raamattu. Siis lajit luotiin, ei värien tai muitakaan yksityiskohtia.

***Matematiikka on, ei sitä ole kukaan tekemässä. 2x2=4, vaikka sitä ei juuri nyt kukaan liitutaululle kirjoitakaan.**

Mistä matematiikka tuli tai yleensä se omituinen piirre, että oikeastaan aivan kaikkea koko universumissa voidaan kuvata yhdellä, yhtenäisellä oppirakennelmalla. Aika outo piirre kun sitä ajattelee. Ei sitä evoluutio tehnyt eikä luonnonvalinta. Kuka siis loi lait ja säännöstön jota kaikki tottelee.

***Tosiasioiden edessä antautumisesta tieteessä onkin kysymys. Tosiasioita ei voi pakottaa minkään uskonrakennelman mukaiseksi.***

Ei tietenkään, ei siis evoluutioteoriankaan mukaisiksi. Koskee siis sitäkin yhtälailla.

"Ensinnäkin, vaikka se on erivärinen niin silti se on kissa, ei se muutu toiseksi lajiksi eikä opi lentämään tai muuta mereen."

Sinun argumenttisi luonnonvalintaa vastaan on siis se, että kaikki lajit eivät välittömästi ala lentää tai kehitä eviä. Hohhoijaa...

"Mutta kyseessä on kaikkien myöntämä mikroevoluutio, ei makro. Evoilla sekaantuu käsitteet jatkuvasti."

Makrobiologia on evoluutiobiologian käsite, jolle (a) on todisteita ja (b) jonka suhteen ei vallitse mitään sekaannusta. Paitsi että kreationistit yrittävät parhaansa mukaan antaa tilanteesta toiseen vaihtuvia sisältöjä termeille "makroevoluutio" ja "geneettinen informaation" jne.

"Kukin luotiin lajinsa mukaan, sanoo Raamattu."

Jokunen viestiketju sitten erehdyit itsekin pohtimaan lajikäsitteen liukuvuutta ja epätäsmällisyyttä. Olit vähällä huomata jotain oleellista.

• Outsider____!

"Ensinnäkin, vaikka se on erivärinen niin silti se on kissa, ei se muutu toiseksi lajiksi eikä opi lentämään tai muuta mereen."

Sinun argumenttisi luonnonvalintaa vastaan on siis se, että kaikki lajit eivät välittömästi ala lentää tai kehitä eviä. Hohhoijaa...

"Mutta kyseessä on kaikkien myöntämä mikroevoluutio, ei makro. Evoilla sekaantuu käsitteet jatkuvasti."

Makrobiologia on evoluutiobiologian käsite, jolle (a) on todisteita ja (b) jonka suhteen ei vallitse mitään sekaannusta. Paitsi että kreationistit yrittävät parhaansa mukaan antaa tilanteesta toiseen vaihtuvia sisältöjä termeille "makroevoluutio" ja "geneettinen informaation" jne.

"Kukin luotiin lajinsa mukaan, sanoo Raamattu."

Jokunen viestiketju sitten erehdyit itsekin pohtimaan lajikäsitteen liukuvuutta ja epätäsmällisyyttä. Olit vähällä huomata jotain oleellista.

***lajit eivät välittömästi ala lentää tai kehitä eviä.***

Missä kohtaa käytin sanaa "välittömästi". Mutta itse voisit perustella miksi suojavärin muunnos voisi edes tsiljoonassa vuodessa johtaa vaikkapa nyt siihen lentämiseen. Mitä yhteistä on värin muunnoksella ja lentämisellä?

***Jokunen viestiketju sitten erehdyit itsekin pohtimaan lajikäsitteen liukuvuutta ja epätäsmällisyyttä. Olit vähällä huomata jotain oleellista.***

Missähän kohtaa tuo tapahtui. Olen lukenut kyllä niin paljon evokirjallisuutta, enemmän kuin evon vastaista, että tiedän aika tarkkaan mitä evousko milläkin termillä tarkoittaa. Mutta teillä palstan evolaisilla on kiire siirtää maalitolppia heti kun alkaa kohdalle tulla. Kiistää omat oppinne ja alkaa muotoilla jotain ihan uutta oppia. Ainoa tärkeä seikka on vaan se, että mitään heikkoutta tai ristiriita ei evo-opissa pidä myöntää olevan.

Outsider____! kirjoitti:

***lajit eivät välittömästi ala lentää tai kehitä eviä.***

Missä kohtaa käytin sanaa "välittömästi". Mutta itse voisit perustella miksi suojavärin muunnos voisi edes tsiljoonassa vuodessa johtaa vaikkapa nyt siihen lentämiseen. Mitä yhteistä on värin muunnoksella ja lentämisellä?

***Jokunen viestiketju sitten erehdyit itsekin pohtimaan lajikäsitteen liukuvuutta ja epätäsmällisyyttä. Olit vähällä huomata jotain oleellista.***

Missähän kohtaa tuo tapahtui. Olen lukenut kyllä niin paljon evokirjallisuutta, enemmän kuin evon vastaista, että tiedän aika tarkkaan mitä evousko milläkin termillä tarkoittaa. Mutta teillä palstan evolaisilla on kiire siirtää maalitolppia heti kun alkaa kohdalle tulla. Kiistää omat oppinne ja alkaa muotoilla jotain ihan uutta oppia. Ainoa tärkeä seikka on vaan se, että mitään heikkoutta tai ristiriita ei evo-opissa pidä myöntää olevan.

"Mitä yhteistä on värin muunnoksella ja lentämisellä?"

Erinomainen kysymys! Olet kehittymässä. Muutama viesti sitten puhuttiin luonnonvalinnasta ja esimerkkinä käytettiin väriä, joka esimerkiksi kissoilla (ja kaneilla ja minkeillä) vakiintuu lajityypilliseksi hyvin nopeasti (muutamissa sukupolvissa) näiden eläinten villiinnyttyä.

Lentämisen, joka ei yhtään millään tavalla liittynyt asiaan otti esille nimimerkki "Outsider____!". Niinpä voit ihan itseksi ihmetellä miten se liittyikään aiheeseen.

1. Taksonomia: kaiken elävän sukulaisuussuhteista voidaan ristiriidattomasti rakentaa sukupuu. Ristiriidattomasti! Lue muita ketjuja, jos et ymmärrä mistä on kyse, mutta älä ala leikkimään (olen optimisti!) tyhmää.

2. Fossiilit: oleellisinta ei ole mitkään yksittäiset välimuodot, vaan se, että kun mennään vanhempiin ja vanhempiin kerrostumiin ja sieltä löytyviin fossiileihin, niin sitä vähemmän ja vähemmän löytyy nykyisin elävien eliöiden fossiileja ja sitä enemmän nyttemmin sukupuuttoon kuolleiden eläinten fossiileja.
      Johtopäätös: elokehä muuttuu ja nykyisin elävät eliöt ovat kehittyneet/syntyneet jostain. Jos ne eivät ole kehittyneet aiemmin eläneistä eliöistä, niin mistä sitten?

3: Evoluution perusprosessit ovat luonnossa havaittuja ilmiöitä: perimän satunnainen muuntelu, jälkeläisten ylituontanto ja lajiutuminen ovat kaikki todettuja ilmiöitä.

Mitä muuta tarvitaan?

Se mitä sinulta odottaisin, olisi joku Raamatunlauseista vapaa määritelmä kilpailevalle teorialle ja vaikkapa yksi siihen sopiva todiste, jota ei evoluutioteoria selitä paremmin.

• falskaapi

1) niitä on tehty jo lukuisia!
        Ja todettu vääriksi.
        Kaikesta voi tehdä "sukupuun" mutta kaikkea ei voi todistaa oikeaksi.
        Eikä tehtyjä sukupuita ole oikeiksi kukaan kyennyt todistamaankaan.

2)Mitä syvemmälle kuoppaa kaivat,
        sitä vähemmän sieltä elollisia löytää.
        Eikä se silti ole todiste siitä mitä väität.
        Testaa itse kaivaen.
        Miljoona kuoppaa saat kaivaa, eikä mikään kuoppasi todista väitteesi puolesta.

3) Elollisen luonnon toiminnot kuuluvat luomisenkin perusteella olla juuri noin kuin niiden näet olevan.
        Jos mopo toimii siististi kuin auto,
        se ei todista autostasi yhtään mitään.

falskaapi kirjoitti:

1) niitä on tehty jo lukuisia!
        Ja todettu vääriksi.
        Kaikesta voi tehdä "sukupuun" mutta kaikkea ei voi todistaa oikeaksi.
        Eikä tehtyjä sukupuita ole oikeiksi kukaan kyennyt todistamaankaan.

2)Mitä syvemmälle kuoppaa kaivat,
        Eikä se silti ole todiste siitä mitä väität.
        Testaa itse kaivaen.
        Miljoona kuoppaa saat kaivaa, eikä mikään kuoppasi todista väitteesi puolesta.

3) Elollisen luonnon toiminnot kuuluvat luomisenkin perusteella olla juuri noin kuin niiden näet olevan.
        Jos mopo toimii siististi kuin auto,
        se ei todista autostasi yhtään mitään.

"1) niitä on tehty jo lukuisia!
        Ja todettu vääriksi."

Taksonominen luokittelu on tarkentunut joidenkin yksityiskohtien osalta DNA-tutkimusten myötä. Rakenteet ovat perimän imentymä, mutta mahdollistavat virhetulkinnat. Jo Linne luokitteli kuitenkin yllättävän tarkasti. DNA on "dataa", jota voidaan tutkia tarkemmin ja siksi tulkintojen mahdollisuus poistuu. DNA kartoitukset ovat toki aikaaviepiä, mutta mitään ristiriita sukupuuksi rakentuvaan taksonomiaan ei ole löytynyt.

Uskallatko lyödä vetoa sen puolesta että löytyy? Minä olen varma, että tällaista ristiriitaa ei tula löytämään.

Mainitse yksi kattavaan DNA-analyysiin tehty eliön luokittelu, joka on jouduttu korjaamaan tai on ristiriitainen.

"2) Mitä syvemmälle kuoppaa kaivat,
        Eikä se silti ole todiste siitä mitä väität."

Määrän lisäksi muuttuu fossiilien laatu ja jakauma. Kun kokonaiset pääjaksot loistavat poissaolollaan, niin kyse ei ole vain siitä, että löytyy "vähemmän" eliöitä. Meillä on lisäksi hyvinkin rikkaita, mutta vanhoja kerrostumia käytössämme. Fossiilien määrä ei korreloi 1:1 kerrostuman ikään.

Uskallatko lyödä vetoa sen prekambrisen kaniinin löytymisen puolesta? Minä uskallan lyödä sen puolesta että sellaista ei tule löytymään.

"3) Elollisen luonnon toiminnot kuuluvat luomisenkin perusteella olla juuri noin kuin niiden näet olevan."

Tietenkin kaikkivaltias Jumala, jonka aivoitukset ovat ihmiselle arvoitus, on yleispätevä selitys ihan kaikelle pyramidien rakentamisesta kaksipäiseen vasikkaan ja vaikka sitten lajien syntyyn.

Pelkkään olettamukseen perustuva jokerikortti ei vain oikeasti selitä mitään juuri sen takia, että se selittää mitä mieleen tulee. Jopa sen, että meidät luotiin tänne 35 minuuttia sitten muistikuvinemme ja historiankirjoinemme. Jumalasihan on kaikkivaltias? Eikö se pystyisi tähänkin?

• hupsunsaa

juurihan tänä vuonnahan sitä elämän puuta taas korjailtiin. Miksi valehtelit?

"2. Fossiilit: oleellisinta ei ole mitkään yksittäiset välimuodot, vaan se, että kun mennään vanhempiin ja vanhempiin kerrostumiin ja sieltä löytyviin fossiileihin, niin sitä vähemmän ja vähemmän löytyy nykyisin elävien eliöiden fossiileja ja sitä enemmän nyttemmin sukupuuttoon kuolleiden eläinten fossiileja. "
        Mutta kuitenkin jätät esim eroosiäjäljet täysin huomiotta. Way to go. Evoluutikot nyt eivät yleensäkään välitä faktuaalisesta todistusaineistosta vaan haihattelevat milloin mitäkin päässä mieli tekee(kuten jumalattomat yleensä: mikä sopii mulle, siitä mä pidän, jos seksi on kivaa niin sitä voi sitten harrastaa kenen tahansa muun kanssa, raiskata lapsia jne).
        "3: Evoluution perusprosessit ovat luonnossa havaittuja ilmiöitä: perimän satunnainen muuntelu, jälkeläisten ylituontanto ja lajiutuminen ovat kaikki todettuja ilmiöitä. "
        Mutta makroevoluutiota ei ole vielä havaitttu tai sellaista joka johtaisi sellaiseen. Siis älytön valehtelu jälleen kerran. Tämä nojaa pelkästään 2 edelliseen tulokseen joten se ei voi olla todiste evoluution puolesta, vaan pikemminkin luuloharha.

• aina harhoja.
        hupsunsaa kirjoitti:

"2. Fossiilit: oleellisinta ei ole mitkään yksittäiset välimuodot, vaan se, että kun mennään vanhempiin ja vanhempiin kerrostumiin ja sieltä löytyviin fossiileihin, niin sitä vähemmän ja vähemmän löytyy nykyisin elävien eliöiden fossiileja ja sitä enemmän nyttemmin sukupuuttoon kuolleiden eläinten fossiileja. "
        Mutta kuitenkin jätät esim eroosiäjäljet täysin huomiotta. Way to go. Evoluutikot nyt eivät yleensäkään välitä faktuaalisesta todistusaineistosta vaan haihattelevat milloin mitäkin päässä mieli tekee(kuten jumalattomat yleensä: mikä sopii mulle, siitä mä pidän, jos seksi on kivaa niin sitä voi sitten harrastaa kenen tahansa muun kanssa, raiskata lapsia jne).
        "3: Evoluution perusprosessit ovat luonnossa havaittuja ilmiöitä: perimän satunnainen muuntelu, jälkeläisten ylituontanto ja lajiutuminen ovat kaikki todettuja ilmiöitä. "
        Mutta makroevoluutiota ei ole vielä havaitttu tai sellaista joka johtaisi sellaiseen. Siis älytön valehtelu jälleen kerran. Tämä nojaa pelkästään 2 edelliseen tulokseen joten se ei voi olla todiste evoluution puolesta, vaan pikemminkin luuloharha.

"//Mutta kuitenkin jätät esim eroosiäjäljet täysin huomiotta. Way to go. Evoluutikot nyt eivät yleensäkään välitä faktuaalisesta todistusaineistosta vaan haihattelevat milloin mitäkin päässä mieli tekee(kuten jumalattomat yleensä: mikä sopii mulle, siitä mä pidän, jos seksi on kivaa niin sitä voi sitten harrastaa kenen tahansa muun kanssa, raiskata lapsia jne).//"

Ensin esität selkeään valeen (evoluutikot eivät välitä todisteista), sitten siirryt jumalattomooden non sequituriin jossa on hiukan ad hominemia. Jumalattomuudesta ei todellakaan seuraa sitä mitä väität.

"//Mutta makroevoluutiota ei ole vielä havaitttu tai sellaista joka johtaisi sellaiseen. Siis älytön valehtelu jälleen kerran. Tämä nojaa pelkästään 2 edelliseen tulokseen joten se ei voi olla todiste evoluution puolesta, vaan pikemminkin luuloharha. //"

Tässä käytät olkiukkonasi makroevoluutiota määrittelemättä sitä tarkemmin. Makroevoluutio on todennettu kokeilla ja luonnossa (sitraattia 'syövä' kolibakteeri tuotettiin kokeellisesti ja luonnossa lisko on kehittänyt uuden elimen sulattaakseen muuttuneen ravinnon). Ja lopuksi esität väitteen omasta epäuskostasi.

Get a grip.

hupsunsaa kirjoitti:

1. DNA kartoitusten edetessä tietomäärä kasvaa ja luokittelu korjaantuu. Edelleen sukupuu säilyy ristiriidattomana sukupuuna. Ei ole tieteen vika vaan ansio, että tietomäärä kasvaa.

2. Eroosiojäljet? Miten eroosiojäljet liittyvät tähän? Poistaako eroosio nykyaikaisten eläinten fossiilit vanhoista kerrostumista vai mitä selittelet?

Ja kristittynä jätäisin ala-arvoiset tölväisyt lasten raiskaamisista väliin. Yrittäkää nyt selittää ensin niille pedofiili-papeillenne, että ei riitä että rippituolissa katuu pikkupoikiin sekaantumista! Teidän taivaassahan on tilaa lapsenraiskaajillekin, kunhan muistaa katua ennen kuolemaansa.

3. Lajiutuminen on makroevoluutiota ja lajiutumista on dokumentoituja esimerkkejä ihan viimeisen 100 vuoden ajalta mikä on naurettavan lyhyt aika noin evoluution mittapuulla.

• miksi muutat

1. DNA kartoitusten edetessä tietomäärä kasvaa ja luokittelu korjaantuu. Edelleen sukupuu säilyy ristiriidattomana sukupuuna. Ei ole tieteen vika vaan ansio, että tietomäärä kasvaa.

2. Eroosiojäljet? Miten eroosiojäljet liittyvät tähän? Poistaako eroosio nykyaikaisten eläinten fossiilit vanhoista kerrostumista vai mitä selittelet?

Ja kristittynä jätäisin ala-arvoiset tölväisyt lasten raiskaamisista väliin. Yrittäkää nyt selittää ensin niille pedofiili-papeillenne, että ei riitä että rippituolissa katuu pikkupoikiin sekaantumista! Teidän taivaassahan on tilaa lapsenraiskaajillekin, kunhan muistaa katua ennen kuolemaansa.

3. Lajiutuminen on makroevoluutiota ja lajiutumista on dokumentoituja esimerkkejä ihan viimeisen 100 vuoden ajalta mikä on naurettavan lyhyt aika noin evoluution mittapuulla.

Miksi muutat määrittelyjä?
        Makroevoluutiota ovat uudet elimet ja aistit .
        Maksa, munuianen, sappi ja niiden vähittäinen kehittyminen .

Ja niitä tietoja ,joita nyt kritiikki koskee,pidetään tulevaisuudessa väärinä ja korvataan uusilla.
        Evoluutioteporianne on niin epäpätevää, ettei sen perusteella voida tehdä päätelmiä luotettaviksi.
        Ja sen todistaa tarvittavat muutokset.
        Tämänhetken tulkinnoista on kyse!

• tuotettu?
        aina harhoja. kirjoitti:

"//Mutta kuitenkin jätät esim eroosiäjäljet täysin huomiotta. Way to go. Evoluutikot nyt eivät yleensäkään välitä faktuaalisesta todistusaineistosta vaan haihattelevat milloin mitäkin päässä mieli tekee(kuten jumalattomat yleensä: mikä sopii mulle, siitä mä pidän, jos seksi on kivaa niin sitä voi sitten harrastaa kenen tahansa muun kanssa, raiskata lapsia jne).//"

Ensin esität selkeään valeen (evoluutikot eivät välitä todisteista), sitten siirryt jumalattomooden non sequituriin jossa on hiukan ad hominemia. Jumalattomuudesta ei todellakaan seuraa sitä mitä väität.

"//Mutta makroevoluutiota ei ole vielä havaitttu tai sellaista joka johtaisi sellaiseen. Siis älytön valehtelu jälleen kerran. Tämä nojaa pelkästään 2 edelliseen tulokseen joten se ei voi olla todiste evoluution puolesta, vaan pikemminkin luuloharha. //"

Tässä käytät olkiukkonasi makroevoluutiota määrittelemättä sitä tarkemmin. Makroevoluutio on todennettu kokeilla ja luonnossa (sitraattia 'syövä' kolibakteeri tuotettiin kokeellisesti ja luonnossa lisko on kehittänyt uuden elimen sulattaakseen muuttuneen ravinnon). Ja lopuksi esität väitteen omasta epäuskostasi.

Get a grip.

Jos jotain on laboratoriossa tuotettu, se on todiste siitä itsestään eikä mistään muusta.

Luonnon kyvystä kehittää elämä se ei ole todiste .

Teorianne ei tyydytä alkuunkaan.

• harhaa...
        tuotettu? kirjoitti:

Jos jotain on laboratoriossa tuotettu, se on todiste siitä itsestään eikä mistään muusta.

Henkilökohtainen epäusko, et usko todisteista riippumatta.

Jos kolibakteeri olisi tuotettu kokeellisesti luonnossa olisit tietenkin väittänyt että ei sitä voi luonnossa tehdä ettei kolibakteerikanta saastu luonnossa olevilla asioilla.

Luonnon kyvystä kehittää elämää todisteena toimikoon se lisko joka tosiaan kehitti evoluutiolla itselleen uuden elimen jotta se pystyi sulattamaan elinympäristön rajun muutoksen seurauksena kovasti muuttunutta ravintoa.

Valitse nyt jompi kumpi...

• ertert
        tuotettu? kirjoitti:

"Jos jotain on laboratoriossa tuotettu, se on todiste siitä itsestään eikä mistään muusta."

Evoluutio labrassa ei ole sen väärempää evoluutiota kuin labran ulkopuolella.

• Apo-Calypso
        tuotettu? kirjoitti:

Luuletko, että tiedemaailma on kiinnostunut tietämättömyydestäsi ja aikoo paapoa kaltaisiasi?

miksi muutat kirjoitti:

Ja niitä tietoja ,joita nyt kritiikki koskee,pidetään tulevaisuudessa väärinä ja korvataan uusilla.
        Evoluutioteporianne on niin epäpätevää, ettei sen perusteella voida tehdä päätelmiä luotettaviksi.

"Miksi muutat määrittelyjä?
        Makroevoluutiota ovat uudet elimet ja aistit."

Kreationistien tapahan on antaa sanoille uusia, jopa tilanteesta toiseen vaihtuvia merkityksiä. Makroevoluution määritelmä Wikipediassa vastaa useimpien tietosanakirjojen määritelmää:
        ----
        Evoluutiobiologiassa makroevoluutiolla tarkoitetaan evolutiivista muutosta lajitasolla tai sitä ylemmällä tasolla. Uusien lajien, sukujen, heimojen ja sitä korkeampien eliöluokkien synty on makroevoluutiota.
        ----

"Ja niitä tietoja ,joita nyt kritiikki koskee,pidetään tulevaisuudessa väärinä ja korvataan uusilla."

Ilmoittiko arkkienkeli sinulle unessa tämän profetian vai kertoiko lahkosi johtaja sen sinulle?

Kreationismin opinkappaleet on tiedetty vähintään 200 vuotta virheellisiksi.

• Outsider____!

***Taksonomia: kaiken elävän sukulaisuussuhteista voidaan ristiriidattomasti rakentaa sukupuu.***

Ei todista mitään. Kyllä Luoja on osannut käyttää samoja rakenneosia eri eliöissä. Samalle maapallollehan ja samoihin elinympäristöihinhän ne kaikki on luotu. Ei voisikaan olla montaa aivan erilaista elämää. Ei siitä syntyisi nykyistä, yhteensointuvaa, biosfääriä vaan onneton sekametelisoppa.

***^sitä vähemmän ja vähemmän löytyy nykyisin elävien eliöiden fossiileja ja sitä enemmän nyttemmin sukupuuttoon kuolleiden eläinten fossiileja.***

Vedenpaisukuksessa hukkuneita eliöitä kaikki tyynni. Erilaiset ilmakehän muutokset vedenpaisumuksen yhteydessä aiheuttavat suuria vääristymiä ajanmäärityksiin. Myöskin se kun ristiriitaiset ajoitukset hylätään estää näkemästä toisenlaista totuutta.

***Evoluution perusprosessit ovat luonnossa havaittuja ilmiöitä: perimän satunnainen muuntelu, jälkeläisten ylituontanto ja lajiutuminen ovat kaikki todettuja ilmiöitä.***

Se sekoittaa kun kytketään mikroevoluutio eli olosuhteisiin sopeutuminen ja makroevoluutio eli lajiutuminen toisiinsa. Ei ole todistettu, että niitten välillä olisi jokin automaattikytkin kuten junanvaunuissa.

Perimä muuntelee tietenkin mutta jo se edellyttää älykästä suunnittelua.

Miten jälkeläisten ylituotanto todistaa evoteorian todeksi? Ei ymmärrä.

Kilpaileva teoria, tai ei mikään teoria vaan tosiasia, on tietenkin Luominen. Tosiasiat sen osoittavat kun vain haluaa tunnustaa tosiasiat.

• mikä toi
        Apo-Calypso kirjoitti:

Luuletko, että tiedemaailma on kiinnostunut tietämättömyydestäsi ja aikoo paapoa kaltaisiasi?

Minä en luule mitään.
        Mitäs sinä luulet?

• juutas.
        Outsider____! kirjoitti:

***Taksonomia: kaiken elävän sukulaisuussuhteista voidaan ristiriidattomasti rakentaa sukupuu.***

Ei todista mitään. Kyllä Luoja on osannut käyttää samoja rakenneosia eri eliöissä. Samalle maapallollehan ja samoihin elinympäristöihinhän ne kaikki on luotu. Ei voisikaan olla montaa aivan erilaista elämää. Ei siitä syntyisi nykyistä, yhteensointuvaa, biosfääriä vaan onneton sekametelisoppa.

***^sitä vähemmän ja vähemmän löytyy nykyisin elävien eliöiden fossiileja ja sitä enemmän nyttemmin sukupuuttoon kuolleiden eläinten fossiileja.***

Vedenpaisukuksessa hukkuneita eliöitä kaikki tyynni. Erilaiset ilmakehän muutokset vedenpaisumuksen yhteydessä aiheuttavat suuria vääristymiä ajanmäärityksiin. Myöskin se kun ristiriitaiset ajoitukset hylätään estää näkemästä toisenlaista totuutta.

***Evoluution perusprosessit ovat luonnossa havaittuja ilmiöitä: perimän satunnainen muuntelu, jälkeläisten ylituontanto ja lajiutuminen ovat kaikki todettuja ilmiöitä.***

Se sekoittaa kun kytketään mikroevoluutio eli olosuhteisiin sopeutuminen ja makroevoluutio eli lajiutuminen toisiinsa. Ei ole todistettu, että niitten välillä olisi jokin automaattikytkin kuten junanvaunuissa.

Kilpaileva teoria, tai ei mikään teoria vaan tosiasia, on tietenkin Luominen. Tosiasiat sen osoittavat kun vain haluaa tunnustaa tosiasiat.

"Kilpaileva teoria, tai ei mikään teoria vaan tosiasia, on tietenkin Luominen. Tosiasiat sen osoittavat kun vain haluaa tunnustaa tosiasiat."

- Kertonet, mitä nuo tosiasiat ovat ja miten ne osoittavat luomiskertomuksen todenperäisyyden?

Outsider____! kirjoitti:

"Ei todista mitään. Kyllä Luoja on osannut käyttää samoja rakenneosia eri eliöissä."

Tämähän on kreationismin todisteissa mainiota. Se että teidän Luojanne on käyttänyt "samoja rekenneosia" kaikissa selkärankaisissa sopii kreationismiin ja se, että Luojanne on käyttänyt "eri rakenneosia" (vaikkapa erirakenteisia silmiä) eri taksonomisissa ryhmissä sopii kreationismiin.

"Samalle maapallollehan ja samoihin elinympäristöihinhän ne kaikki on luotu."

No miksei sitten samoihin elinympäristöihin ja samaan tarkoitukseen on käytetty joskus "samoja rakenneosia" ja joskus "eri rakenneosia"? Mikä on selitys sille, että "samoja rakenneosia" käyttävää ryhmää yhdistää ainoastaan se, että niissä käytetään "samoja rakenneosia" eikä oikeastaan mikään muu? Elinympäristö, ravinto, koko, lisääntyminen, elinikä jne jne ovat kaikki erilaisia, mutta "rakenneosat" samanlaisia.

Kun taas eri taksonomisiin ryhmiin kuuluvat eläimet voivat jakaa saman elinympäristön, saman ravinnon, osin samat viholliset jne, mutta eivät jaakkaan "samoja rakenneosia", koska ovat eri taksonomista ryhmää. Missä on logiikka ja missä on älykkyys ja missä on suunnitelma?

"Ei voisikaan olla montaa aivan erilaista elämää."

Siksikö mureena muistuttaa "rakenneosiltaan" enemmän norsua tai tuulihaukkaa kuin samaa saalista naapurikolossa väijyvää tursasta?

"Vedenpaisukuksessa hukkuneita eliöitä kaikki tyynni."

Trilobiitit ja oikosarviset hukkuivat vedenpaisumuksessa? On se kova vedenpaisumus kun merieläimetkin hukkuu.

"Erilaiset ilmakehän muutokset vedenpaisumuksen yhteydessä aiheuttavat suuria vääristymiä ajanmäärityksiin."

Kielillä puhuva profeettako sinulle tämän kertoi. Vai onko tuosta jotain ihan oikeaa näyttöä? Tätähän voi helposti testata: pistäkää radioaktiivista ainetta painekammioon ja muuttakaa ilmanpainetta ja kosteutta ja mitatkaa muuttuuko säteilytasot?

"Se sekoittaa kun kytketään mikroevoluutio eli olosuhteisiin sopeutuminen ja makroevoluutio eli lajiutuminen toisiinsa. Ei ole todistettu, että niitten välillä olisi jokin automaattikytkin kuten junanvaunuissa."

Ei kukaan väitäkkään, että kaikki mikroevoluutio johtaa aina makroevoluutioon. Lajiutuminen on kuitenkin todettu ja dokumentoitu tapahtuma.

"Miten jälkeläisten ylituotanto todistaa evoteorian todeksi? Ei ymmärrä."

Ei se yksin todistakkaan. Mutta jos et ymmärrä miten se liittyy tuohon ketjuun ja mitä siitä seuraa, niin sitten et taida oikein ymmärtää tästä evoluutiosta muuta kuin sen että sinä ainakin olet eri mieltä. Surullista.

"Kilpaileva teoria, tai ei mikään teoria vaan tosiasia, on tietenkin Luominen. Tosiasiat sen osoittavat kun vain haluaa tunnustaa tosiasiat."

Tällaisia puolivillaisia heittoja täältä saa lukea tämän tästä, mutta ketjut joissa erikseen on peräänkuulutettu kreationismin todisteita sisältävät pelkkää jänkkäämistä evoluution kuvitelluista puutteista.

Mitkä ne todisteet ovat? Onko mitään muuta kuin kehäpäätelmä, että jos kaikkivaltias Jumala olisi olemassa niin hänpä voisi tehdä mitä kummallisimpia asioita ja kun luonnossa on mitä kummallisimpia asioita, niin kaikkivaltias Jumala on ne varmaan tehnyt.

• Apo-Calypso
        mikä toi kirjoitti:

Minä en luule mitään.
        Mitäs sinä luulet?

Toisin sanoen, ymmärrät, että aivoton kitinäsi on vain aivotonta kitinää, jota kenenkään ei edes tarvitse ottaa vakavasti.

No, jatka vain aivotonta kitinääsi.

Mutta, kysymykseesi liittyen: Luulen, että olet opettamaton tollo, joka viettää aikansa lukien vanhoja Jerry Cottoneita (salaa vanhemmiltasi) sekä ajoittain uskonnollisia pamfletteja ja katsoen Big Brotheria (myöskin salaa vanhemmiltasi)?

Jännityksesi huippu on seurata viimeisiä tapahtumia Idols -kilpailussa (ja tietenkin salaa Big Brother -ohjelmaa), etkä ole koskaan elämässäsi saavuttanut edes lukiotason koulutusta.

Miten lähelle sattui?

Voin olla väärässäkin, mutta tuskin kovin paljon..

• kerro lisää
        Apo-Calypso kirjoitti:

Toisin sanoen, ymmärrät, että aivoton kitinäsi on vain aivotonta kitinää, jota kenenkään ei edes tarvitse ottaa vakavasti.

No, jatka vain aivotonta kitinääsi.

Mutta, kysymykseesi liittyen: Luulen, että olet opettamaton tollo, joka viettää aikansa lukien vanhoja Jerry Cottoneita (salaa vanhemmiltasi) sekä ajoittain uskonnollisia pamfletteja ja katsoen Big Brotheria (myöskin salaa vanhemmiltasi)?

Jännityksesi huippu on seurata viimeisiä tapahtumia Idols -kilpailussa (ja tietenkin salaa Big Brother -ohjelmaa), etkä ole koskaan elämässäsi saavuttanut edes lukiotason koulutusta.

Miten lähelle sattui?

Voin olla väärässäkin, mutta tuskin kovin paljon..

Mitä muuta sinä luulet?
        Tunnustaminen on helpottavaa kuin ripittäytyminen.

Anna palaa!

• kortit esille
        miksi muutat kirjoitti:

Ota huomioon, että nää on vain inttämiskisaa ;?)

Et saa tunnustusta vaikka olet oikeassakin.

Älä ota noita noin tosissasi.

• Apo-Calypso
        kerro lisää kirjoitti:

Mitä muuta sinä luulet?
        Tunnustaminen on helpottavaa kuin ripittäytyminen.

Anna palaa!

Ei tarvitse. Arvioni näköjään osui täysin nappiin.

• rhyhgmy
        Apo-Calypso kirjoitti:

Ei tarvitse. Arvioni näköjään osui täysin nappiin.

Mitäs sait?

• sumerilaista perua olevaa tarustoa tarjotaan vaihtoehtoiseksi näkemykseksi nykyaikaiselle tieteelle? Miksi kuulostat naurettavalta?

• Outsider____!

jotka perustuvat joittenkin sirkkujen nokan paksuuteen, tarjotaan tieteen lopullisena sanana, jota ei saa edes epäillä arvostelusta puhumattakaan.

• juutas.
        Outsider____! kirjoitti:

jotka perustuvat joittenkin sirkkujen nokan paksuuteen, tarjotaan tieteen lopullisena sanana, jota ei saa edes epäillä arvostelusta puhumattakaan.

Ihan vapaasti voit epäillä ja kritisoida, ja jos tiedät paremmin selitykset noille havainnoille, ole hyvä ja esitä ne. Darwinin esitystä kritisoitiin aikanaan ankarasti, mutta parempaa teoriaa ei kukaan ole kuitenkaan pystynyt esittämään.

Yritä nyt ymmärtää, että pelkkä vastaan inttäminen ei auta. Yhden teorian kritiikki ei todista jotain toista oikeaksi, sillä maailmahan ei ole mustavalkoinen ja mahdollisia vaihtoehtoja vain kaksi. Evoluutioteorian vääräksi osoittaminenkaan ei siis todistaisi luomista todeksi.

Jos haluat vakuuttaa lukijasi luomiskertomuksen todenpitävyydestä, ei se tapahdu räksyttämällä "evo-oppia" vastaan, vaan esittämällä vastaansanomattomat todisteet luomisen puolesta.

Ole hyvä, jään odottamaan.

• Anteeksi että ajattlen
        Outsider____! kirjoitti:

Sinä luotat mielummin osapuilleen vuoldelta 1800 ennen ajanlaskun alkua eläneiden ukkojen horinoihin.

• Outsider____! kirjoitti:

sirkun fysiologiset ominaisuudet ovat sopetuneet vallitseviin olosuhteisiin.

Perustelisitko näkemyksesi, sensijaan että keskityt vääristelemään luonnontieteitä.

• Outsider____!
        juutas. kirjoitti:

Ihan vapaasti voit epäillä ja kritisoida, ja jos tiedät paremmin selitykset noille havainnoille, ole hyvä ja esitä ne. Darwinin esitystä kritisoitiin aikanaan ankarasti, mutta parempaa teoriaa ei kukaan ole kuitenkaan pystynyt esittämään.

Yritä nyt ymmärtää, että pelkkä vastaan inttäminen ei auta. Yhden teorian kritiikki ei todista jotain toista oikeaksi, sillä maailmahan ei ole mustavalkoinen ja mahdollisia vaihtoehtoja vain kaksi. Evoluutioteorian vääräksi osoittaminenkaan ei siis todistaisi luomista todeksi.

Jos haluat vakuuttaa lukijasi luomiskertomuksen todenpitävyydestä, ei se tapahdu räksyttämällä "evo-oppia" vastaan, vaan esittämällä vastaansanomattomat todisteet luomisen puolesta.

Ole hyvä, jään odottamaan.

***Darwinin esitystä kritisoitiin aikanaan ankarasti, mutta parempaa teoriaa ei kukaan ole kuitenkaan pystynyt esittämään.***

Niin, kun ensin suljetaan ainoa oikea eli Luominen pois niin sitten on evouskisten helppoa uhota miten ei parempaakaan ole. Meistä kumpikin voisi voittaa 100 m juoksussa vaikka olympiakullan kunhan ensin vain kaikki paremmat suljettaisiin kisoista pois. Tästä samasta on kyse evon ylistyksessä.

***Jos haluat vakuuttaa lukijasi luomiskertomuksen todenpitävyydestä, ei se tapahdu räksyttämällä "evo-oppia" vastaan, vaan esittämällä vastaansanomattomat todisteet luomisen puolesta.***

Jos todistetaan että jokin, vaikkapa lyijykynä, ei ole syntynyt itsekseen luonnonvoimien myllertäessä niin eikös ole aika loogista ymmärtää, että joku sen on tehnyt. Mikä sen tosiasian tajuamisessa on niin vaikeaa teille evoille?

Jos jotain objektia ei kukaan ole tehnyt eikä se ole itsekseenkään syntynyt niin mikä on se kolmas, realistinen, vaihtoehto sen olemassaololle. Josko sen kertonet.

• Apo-Calypso
        Outsider____! kirjoitti:

***Darwinin esitystä kritisoitiin aikanaan ankarasti, mutta parempaa teoriaa ei kukaan ole kuitenkaan pystynyt esittämään.***

Niin, kun ensin suljetaan ainoa oikea eli Luominen pois niin sitten on evouskisten helppoa uhota miten ei parempaakaan ole. Meistä kumpikin voisi voittaa 100 m juoksussa vaikka olympiakullan kunhan ensin vain kaikki paremmat suljettaisiin kisoista pois. Tästä samasta on kyse evon ylistyksessä.

***Jos haluat vakuuttaa lukijasi luomiskertomuksen todenpitävyydestä, ei se tapahdu räksyttämällä "evo-oppia" vastaan, vaan esittämällä vastaansanomattomat todisteet luomisen puolesta.***

Jos todistetaan että jokin, vaikkapa lyijykynä, ei ole syntynyt itsekseen luonnonvoimien myllertäessä niin eikös ole aika loogista ymmärtää, että joku sen on tehnyt. Mikä sen tosiasian tajuamisessa on niin vaikeaa teille evoille?

Jos jotain objektia ei kukaan ole tehnyt eikä se ole itsekseenkään syntynyt niin mikä on se kolmas, realistinen, vaihtoehto sen olemassaololle. Josko sen kertonet.

"Niin, kun ensin suljetaan ainoa oikea eli Luominen pois..."

Etkä *vieläkään* ole pystynyt jäkättämiseltäsi tuomaan *ensimmäistäkään* tieteellisesti pätevää todistetta "luomisestasi". Miksiköhän?

• sanoopi?
        Outsider____! kirjoitti:

Missä kohtaa evoluutioteoria sanoo että maailmaa ei luotu?

Kerro nyt, odotan innolla.

• Outsider____!
        sanoopi? kirjoitti:

Missä kohtaa evoluutioteoria sanoo että maailmaa ei luotu?

Kerro nyt, odotan innolla.

suljetaan Jumalan olemassaolo pois niin kuka maailman siinä tapauksessa olisi luonut, evoluutioko? Luettele vaihtoehtoja, please.

Näin odotuksesi palkittiin.

• luulin että
        Outsider____! kirjoitti:

suljetaan Jumalan olemassaolo pois niin kuka maailman siinä tapauksessa olisi luonut, evoluutioko? Luettele vaihtoehtoja, please.

tunnet evoluutioteorian sisällön.

En näe missään kohtaa, jossa sanottaisiin ei ole jumalaa eikä luojaa eikä luomista. Siinä kuvaillaan vain elämän lajiutumista sen jälkeen kun se on syntynyt.

Kertauksen vuoksi tiivistelmää evoluutioteoriasta:

"//Evoluutio tarkoittaa muutosta populaation geenivarastossa sukupolvien myötä. Siinä eliölajit sopeutuvat ympäristöönsä luonnonvalinnan kautta. Evoluutio on asteittainen, ohjaamaton, luonnollinen tapahtumasarja, joka muuttaa populaatioiden ominaisuuksia. Tapahtumasarjan seurauksena elämä kehittyi nykyiseen eri lajien monimuotoisuuteen. Evoluution mekanismeja ovat perinnöllisyys (jälkeläiset perivät vanhempiensa ominaisuudet), muuntelu eli mutaatio (jälkeläiset ovat keskenään erilaisia) ja luonnonvalinta (keskenään erilaiset jälkeläiset menestyvät eri tavoin).

Lisääntymisen yhteydessä geenien kopioitumisessa tapahtuu molekyylitasolla kopiointivirheitä. Jälkeläiset muistuttavat vanhempiaan, koska monet ominaisuudet periytyvät geeneissä sukusolujen mukana. Jälkeläiset eivät kuitenkaan ole täysin samanlaisia kuin vanhempansa, koska mutaatiot ja sukusolujen yhtyessä syntyvät uudet geeniyhdistelmät tuottavat uusia ominaisuuksia ja ominaisuusyhdistelmiä.

Jotkut yksilöt saavat enemmän jälkeläisiä kuin toiset jolloin uuteen sukupolveen tulee enemmän näiden enemmän lisääntyneiden yksilöiden ominaisuuksia kuin edellisessä polvessa oli. Näin kukin uusi sukupolvi on vähän erilainen kuin edellinen. Loppu on evoluution hidasta matematiikkaa. Pitkän ajan kuluessa koko laji voi muuttua paljonkin tai laji voi jakautua useaksi eri lajiksi.

Charles Darwinin kehittämä evoluutioteoria eli kehitysoppi on nykyään vallalla oleva käsitys nykyisten lajien syntymekanismista. Darwinin kirjaa Lajien synty (1859) pidetään käännekohtana kehitysopin synnylle.

Nykyisessä evoluutioteoriassa on kaksi koulukuntaa: populaatiogeneettinen ja yksilöiden evoluutiota korostava. Populaatiogeneettinen selittää lajiutumista populaatioiden geenifrekvenssien muutoksena, jälkimmäinen puolestaan korostaa yksilöitä luonnonvalinnan ensisijaisina kohteina.

Nykyisin lajinkehityksen katsotaan olevan hyvinkin erilaista eri tilanteissa eri lajeilla. Nykyisen evoluutioteorian mukaan kehitys voidaan jakaa pitkiin suvantovaiheisiin, jolloin muutosta ei tapahdu juurikaan, ja erittäin nopean kehityksen pyrähdyksiin.//"

• juutas.
        Outsider____! kirjoitti:

"Niin, kun ensin suljetaan ainoa oikea eli Luominen pois niin sitten on evouskisten helppoa uhota miten ei parempaakaan ole. Meistä kumpikin voisi voittaa 100 m juoksussa vaikka olympiakullan kunhan ensin vain kaikki paremmat suljettaisiin kisoista pois. Tästä samasta on kyse evon ylistyksessä. "

- Kuka on suljettu pois ja mistä? Uskonnolliset piirit yrittivät aikoinaan tosin sulkea Darwinin pois, mutta totuus voitti. Kaikki ovat edelleen vapaita esittämään todisteitaan luomisesta. Sitä ei kukaan sulje pois. Miksi niitä ei silti tule?

"Jos todistetaan että jokin, vaikkapa lyijykynä, ei ole syntynyt itsekseen luonnonvoimien myllertäessä niin eikös ole aika loogista ymmärtää, että joku sen on tehnyt. Mikä sen tosiasian tajuamisessa on niin vaikeaa teille evoille? "

- Tuo sinun kynävertauksesi on vastaanvantasoinen kuin jos väittäisit, että tuon kynän on voinut tehdä vain Kalle Kynäntekijä, jonka kerrotaan Suuressa Kynäkirjassa tehneen kaikki maailman kynät nykyisen kaltaisiksi. Tajuatko? Sinä olet se, joka sulkee pois kaikki muut vaihtoehdot paitsi yhden, johon olet jostain syystä kiintynyt.

"Jos jotain objektia ei kukaan ole tehnyt eikä se ole itsekseenkään syntynyt niin mikä on se kolmas, realistinen, vaihtoehto sen olemassaololle. Josko sen kertonet. "

- Sinun mielestäsi ainoa vaihtoehto, maan biosfäärin monimuotoisuuden muodostumiselle evoluutioteorian mukaan on se, että sen on Jahve-jumala Raamatussa kuvatulla tavalla luonut? Mihin unohdat kaikki muut lukemattomat luomiskertomukset ja tuhannet muut jumalat, joiden on myös kerrottu eri tavoin maailman luoneet? Tai muilta planeetoilta tulleet bioinsinöörit?

Ja unohdat jälleen sen yksityiskohdan, että evoluutioteoria ei edelleenkään käsittele alkukopioitujan syntyä. Sehän olisi voinut tupsahtaa maapallolle vaikka ohi lentävän avaruusaluksen vetäessä vessansa. Mutta koska havaintoja ei ole ulkopuolisten toimijoiden osallistumisesta, ja havaintojen perusteella vaikuttaa spontaani elämän synty mahdolliselta, suositaan tätä yksinkertaisinta selitystä, joka ei edellytä tarpeettomia oletuksia.

• juutas.
        Outsider____! kirjoitti:

"Kun evoteoriassa
        Kirjoittanut: Outsider____! 16.10.2008 klo 08.43
        suljetaan Jumalan olemassaolo pois niin kuka maailman siinä tapauksessa olisi luonut, evoluutioko?"

- Kertoisitko, missä kohdassa evoluutioteoriaa suljetaan Jumalan olemassaolo pois?

Entä mihin unohdat vaikkapa kaikki nämä jumalat. Miksi sinun Jahvesi olisi ainoa mahdollsuus?

A -

Agdistis or Angdistis

Ah Puch

Ahura Mazda

Alberich

Allah

Amaterasu

An

Anat

Andvari

Anshar

Anu

Aphrodite

Apollo

Apsu

Ares

Artemis

Asclepius

Athena

Athirat

Athtart

Atlas

Top of Page

--------------------------------------------------------------------------------

- B -

Baal

Ba Xian

Bacchus

Balder

Bast

Bellona

Bergelmir

Bes

Bixia Yuanjin

Bragi

Brahma

Brigit

Top of Page

--------------------------------------------------------------------------------

- C -

Camaxtli

Ceres

Ceridwen

Cernunnos

Chac

Chalchiuhtlicue

Charun

Cheng-huang

Cybele

Top of Page

- D -

Dagon

Damkina (Dumkina)

Davlin

Dawn

Demeter

Diana

Di Cang

Dionysus

Top of Page

- E -

Ea

El

Enki

Enlil

Eos

Epona

Ereskigal

Top of Page

- F -

Farbauti

Fenrir

Forseti

Freya

Freyr

Frigg

Top of Page

- G -

Gaia

Ganesha

Ganga

Garuda

Gauri

Geb

Geong Si

Top of Page

- H -

Hades

Hanuman

Hathor

Hecate (Hekate)

Helios

Heng-o (Chang-o)

Hephaestus

Hera

Hermes

Hestia

Hod

Hoderi

Hoori

Horus

Hotei

Huitzilopochtli

Hsi-Wang-Mu

Hygeia

Top of Page

- I -

Inanna

Inti

Ishtar

Isis

Ixtab

Izanaki

Izanami

Top of Page

- J -

Jesus

Juno

Jupiter

Juturna

Top of Page

- K -

Kagutsuchi

Kartikeya

Khepri

Ki

Kingu

Kinich Ahau

Kishar

Krishna

Kukulcan

Top of Page

- L -

Lakshmi

Liza

Loki

Lugh

Luna

Top of Page

- M -

Magna Mater

Maia

Marduk

Mars

Medb

Mercury

Mimir

Minerva

Mithras

Morrigan

Mot

Mummu

Top of Page

- N -

Nammu

Nanna

Nanna (Norse)

Nanse

Neith

Nemesis

Nephthys

Neptune

Nergal

Ninazu

Ninhurzag

Nintu

Ninurta

Njord

Nut

Top of Page

- O -

Odin

Ohkuninushi

Ohyamatsumi

Orgelmir

Osiris

Ostara

Top of Page

- P -

Pan

Parvati

Phaethon

Phoebe

Phoebus Apollo

Pilumnus

Poseidon

Top of Page

- Q -

Quetzalcoatl

Top of Page

- R -

Rama

Re

Rhea

Top of Page

- S -

Sabazius

Sarasvati

Selene

Shiva

Seshat

Seti (Set)

Shamash

Shapsu

Shen Yi

Shiva

Shu

Si-Wang-Mu

Sin

Sirona

Sol

Surya

Susanoh

Top of Page

- T -

Tawaret

Tefnut

Tezcatlipoca

Thanatos

Thor

Tiamat

Tlaloc

Tonatiuh

Toyo-Uke-Bime

Tyche

Tyr

Top of Page

- U -

Utu

Uzume

Top of Page

- V -

Venus

Vesta

Vishnu

Volturnus

Vulcan

Top of Page

- X -

Xipe

Xi Wang-mu

Xochipilli

Xochiquetzal

Top of Page

- Y -

Yam

Yarikh

Yhwh

Ymir

Yu-huang

Yum Kimil

Top of Page

- Z -

Zeus

• Outsider____! kirjoitti:

Galapagoksen sirkuista on tehty erittäin kattava tutkimus vuodesta 1973 pitkälle 80-luvulle. Yhdellä saarella mitattiin jokainen sirkku - paino, koko, nokan pituus ja leveys. Jokainen kasvi luetteloitiin. Sääolosuhteet kirjattiin. Tämä tehtiin joka vuosi. Tuloksista voi lukea tästä:

http://www.pbs.org/wgbh/evolution/library/01/6/l_016_01.html

Lisää yksityiskohtaista tietoa saa Jonathan Weinerin kirjasta "Darwinin linnut", jossa myös kuvataan yhtä tarkka tutkimus eräästä joessa elävästä kalalajista ja saalistajien vaikutuksista sen populaatioon.

Kyseessä on tieteellisen tarkkoja tutkimuksia luonnonolosuhteissa tapahtuvasta evoluutiosta. Passaa lukea.

• juutas.

Perehtyisit nyt hyvä mies asiaan, jota olet kritisoimassa. Et ilmeisesti ole lukenut ainuttakaan evoluutioteoriaa käsittelevää teosta, eikä sinulla ole evoluutioteorian sisällöstä edes pintapuolista käsitystä. Olet ilmeisesti lueskellut kaikenlaista evoluutioteoriaa kritisoivaa materiaalia, mutta et itse kritiikin kohdetta koskaan.

Sodit jälleen kerran omaa harhakäsitystäsi, "evo-oppia" vastaan.

Evoluutioteorian voit kumota esittämällä luonnosta tehtävät havainnot paremmin selittävän teorian. Ole hyvä vaan.

"Jopa joistain kirjastoista, sen tiedän, on vaikeaa löytää evokriittistä kirjallisuutta."

- Ei ole mikään ihme. Aika vähän siellä on pyöreää maatakin kritisoivia teoksia.

• Outsider____1

Täytyy taas toistaa itseään kun teillä evoilla on joko huono tai kovin valikoiva muisti.

Olen kertonut ennenkin, että nuorempana olin evoteorian kannattaja ja uskoin siihen vuorenvarmasti. Kun joskus koulussa, olin silloin 11-vuotias, opettaja kysyi ketkä pitävät ihmistä eläimenä oli meitä luokan n. 35 oppilaan joukossa vain 3, jotka pidimme ihmistä eläimenä.

Opettajamme, luonnontieteen maisteri, oli kanssamme eri mieltä, huom !!!!

Sitten aloin lukea nimenomaan evokirjallisuutta. Mutta kriittiseen ajatteluun tottuneena aloin ihmetellä niitä tekstejä. Niissä kun pantiin mutkat suoriksi ja pelkkiä olettamuksia pidettiin todistettuina totuuksina. Ym ym ym... Parista luun sirusta rakennettiin kokonainen yksilö, ja kas kummaa, se yksilö sopi aina evoteoriaan kuin nenä päähän. Miten sattuikaan.

Siis voidaan sanoa, että evokirjallisuuden lukeminen ja tutkiminen AJATUKSEN kanssa teki minusta vähitellen evokriittisen. Asenteeni oli, että en niele mitään sellaisenaan vaan selvittelen asiaa omallakin pururadallani.

Vasta myöhemmin aloin tutkia evokriittistä kirjallisuutta. Luen nykyäänkin evokirjallisuutta aina kun käsiin sattuu. Dawkinsin, Diamondin jne.. kirjat olen lukenut kaikki.

Mutta menee varmaan enintään 5 min. kun taas joku evo tekstailee, että miksi et perehdy mihinkään evoluutiokirjallisuuteen ja muuta yhtä älykästä.... soopaa....

• Apo-Calypso
        Outsider____1 kirjoitti:

Täytyy taas toistaa itseään kun teillä evoilla on joko huono tai kovin valikoiva muisti.

Olen kertonut ennenkin, että nuorempana olin evoteorian kannattaja ja uskoin siihen vuorenvarmasti. Kun joskus koulussa, olin silloin 11-vuotias, opettaja kysyi ketkä pitävät ihmistä eläimenä oli meitä luokan n. 35 oppilaan joukossa vain 3, jotka pidimme ihmistä eläimenä.

Sitten aloin lukea nimenomaan evokirjallisuutta. Mutta kriittiseen ajatteluun tottuneena aloin ihmetellä niitä tekstejä. Niissä kun pantiin mutkat suoriksi ja pelkkiä olettamuksia pidettiin todistettuina totuuksina. Ym ym ym... Parista luun sirusta rakennettiin kokonainen yksilö, ja kas kummaa, se yksilö sopi aina evoteoriaan kuin nenä päähän. Miten sattuikaan.

Siis voidaan sanoa, että evokirjallisuuden lukeminen ja tutkiminen AJATUKSEN kanssa teki minusta vähitellen evokriittisen. Asenteeni oli, että en niele mitään sellaisenaan vaan selvittelen asiaa omallakin pururadallani.

Vasta myöhemmin aloin tutkia evokriittistä kirjallisuutta. Luen nykyäänkin evokirjallisuutta aina kun käsiin sattuu. Dawkinsin, Diamondin jne.. kirjat olen lukenut kaikki.

Mutta menee varmaan enintään 5 min. kun taas joku evo tekstailee, että miksi et perehdy mihinkään evoluutiokirjallisuuteen ja muuta yhtä älykästä.... soopaa....

"...Olen kertonut ennenkin, että nuorempana olin evoteorian kannattaja ja uskoin siihen vuorenvarmasti."

Mutta sitten sait kovan iskun päähäsi ja muutuit kretiiniksi ja kävit olkiukkomaakarikurssin..

"...Vasta myöhemmin aloin tutkia evokriittistä kirjallisuutta. Luen nykyäänkin evokirjallisuutta aina kun käsiin sattuu. Dawkinsin, Diamondin jne.. kirjat olen lukenut kaikki. "

Muta et ole ymmärtänyt etkä oppinut yhtään mitään, etkä tule ymmärtämäänkään etkä oppimaankaan yhtään mitään.

• lt. maikalta
        Outsider____1 kirjoitti:

"//Opettajamme, luonnontieteen maisteri, oli kanssamme eri mieltä, huom !!!! //"

Siis kun luonnontieteen maisteri sanoo jotain niin onhan sen oltava totta. lolleroinen. Miltähän vuosisadalta tuo maisterintutkinto on.

Itse muistan yläasteen biologian maikan joka luki meille raamattua tunnilla ja pokkana selitti että evoluutioteoria sopii raamatun luomiskertomukseen. Kerroinpa että linnut luotiin matelijoita ennen ja niinpä siellä oli pieni virhe ja lisäsin että olemme biologian tunnilla emme uskontotunnilla.

• juutas.
        Outsider____1 kirjoitti:

"Sitten aloin lukea nimenomaan evokirjallisuutta. Mutta kriittiseen ajatteluun tottuneena aloin ihmetellä niitä tekstejä. Niissä kun pantiin mutkat suoriksi ja pelkkiä olettamuksia pidettiin todistettuina totuuksina. Ym ym ym... Parista luun sirusta rakennettiin kokonainen yksilö, ja kas kummaa, se yksilö sopi aina evoteoriaan kuin nenä päähän. "

Mitähän lie "evokirjallisuutta" olet lukenut? Tuo kertomasi viittaa pikemminkin paleontologiaan.

Evoluutioteorian perusteet sinulta on kuitenkin jääneet ymmärtämättä, vaikka jotain olisit lukenutkin. Siksi taistelet omia olkiukkojasi vastaan edelleen.

• Apo-Calypso

Kolmannen luokan olkiukkomaakari taas kuolaamassa...

"...Jopa joistain kirjastoista, sen tiedän, on vaikeaa löytää evokriittistä kirjallisuutta. "

Johtuisiko siitä, että olkiukot eivät ole evoluutiokritiikkiä ja olkiukkoihin perustuva "kritiikki" on roskakirjallisuutta, eikä sellaista yleensä pidetä kirjastoissa.

• Outsider____!

***Johtuisiko siitä, että olkiukot eivät ole evoluutiokritiikkiä ja olkiukkoihin perustuva "kritiikki" on roskakirjallisuutta, eikä sellaista yleensä pidetä kirjastoissa.***

Selvä myöntölause, että evoteoria ei pärjäisi mainostamassaan luonnonvalinnassa Luomisuskolle vaan pitää saada hengissä pysymiseen sensuuri avuksi. Tämä on tosin jo kauan tiedetty, että et kertonut mitään uutta.

• Apo-Calypso
        Outsider____! kirjoitti:

***Johtuisiko siitä, että olkiukot eivät ole evoluutiokritiikkiä ja olkiukkoihin perustuva "kritiikki" on roskakirjallisuutta, eikä sellaista yleensä pidetä kirjastoissa.***

Selvä myöntölause, että evoteoria ei pärjäisi mainostamassaan luonnonvalinnassa Luomisuskolle vaan pitää saada hengissä pysymiseen sensuuri avuksi. Tämä on tosin jo kauan tiedetty, että et kertonut mitään uutta.

Voisitko täsmentää aivotonta roskaasi?

Et ole kyennyt esittämään *ainoatakaan* syytä minkä vuoksi edustamasi taikausko ja epärehellisyys tulisi huomioida kirjastoissa.

• olet täysin
        Apo-Calypso kirjoitti:

Et ole kyennyt esittämään *ainoatakaan* syytä minkä vuoksi edustamasi taikausko ja epärehellisyys tulisi huomioida kirjastoissa.

hitleriläinen fasisti. Epäsosiaalinen koko vartaloltasi.

• menikös?
        Apo-Calypso kirjoitti:

Montako tölkkiä tänään on mennyt?
        Muista ottaa pari lasia vettä ennen nukkumaanmenoa ja älä piere sängyssä!
        Hyvää yötä!

• gödelin aave

"Evoluutioteori näyttää hyvin todistelulta, mutta kun siihen perehtyy tarkemmin, se sisältöön, niin huomaa, että teorian sisällöntuottaja on ollut melko laiska."

Kirjoitustesi perusteella sinä et ainakaan ole perehtynyt sen sisältöön.

• todistajalle

Mitens on Outsider,nyt kun olet kumonnut evo-opin lukuisia kertoja vastaansanomattomalla logiikalla,niin miten olet ajatellut käyttää ne 10 vuoden sisällä tilillesi tupsahtavat Nobel-palkintorahat?Mielestäni voisit laittaa osan Olkiukko-museon perustamiseen,jotta jälkipolvetkin näkisivät,miten "isoisä evon kumosi"!

"Evoluutioteoria näyttää ... hyvin todistelulta, mutta kun siihen perehtyy tarkemmin, se sisältöön, niin huomaa, että teorian sisällöntuottaja on ollut melko laiska."

Ohessa *pieni* *osa* evoluutioteoriaan liittyvää tutkimusta. Mitkä tämän referenssiluettelon tutkimuksista ja niiden sisällöstä osoittaa sinusta erityistä laiskuutta?

Abel, O. (1908) "Die Morphologie der Huftbeinrudimente der Cetaceen." Denkschr. Math. Naturw. Klasse Kaiserl. Aka. Wiss. Vol. 81.

Acharya, K. R., D. I. Stuart, et al. (1989) "Refined structure of baboon alpha-lactalbumin at 1.7 Å resolution - comparison with c-type lysozyme." Journal of Molecular Biology 208: 99-127.

Adami, C., C. Ofria, et al. (2000) "Evolution of biological complexity." PNAS 97: 4463-4468.

Albert, J., Wahlberg, J., Leitner, T., Escanilla, D. and Uhlen, M. (1994) "Analysis of a rape case by direct sequencing of the human immunodeficiency virus type 1 pol and gag genes." J Virol 68: 5918-24.

Amasaki, H., Ishikawa, H., and Daigo, M. (1989) "Developmental changes of the fore- and hind-limbs in the fetuses of the southern minke whale, Balaenoptera acutorostrata." Anat Anz 169: 145-148. [PubMed]

Andren, C., M. Marden, et al. (1989) "Tolerance to low pH in a population of moor frogs, Rana arvalis from an acid and a neutral environment : a possible test case of rapid evolutionary response to acidification." Oikos 56: 215-223.

Andrews, R. C. (1921) "A remarkable case of external hind limbs in a humpback whale." Amer. Mus. Novitates. No. 9.

Aravind, L. and Koonin, E. V. (1999) "DNA polymerase beta-like nucleotidyl transferase superfamily: identification of three new families, classification, and evolutionary history." Nucleic Acids Research 27: 1609.

Archie, J. W. (1989) "A randomization test for phylogenetic information in systematic data." Systematic Zoology 38: 219-252.

Arnold, C., Balfe, P. and Clewley, J. P. (1995) "Sequence distances between env genes of HIV-1 from individuals infected from the same source: implications for the investigation of possible transmission events." Virology 211: 198-203.

Atchely, W. R. and Fitch, W. M. (1991) "Gene trees and the origins of inbred strains of mice." Science 254: 554-558.

Avery, O. T., MacLeod, C. M. and McCarty, M. (1944) "Studies on the chemical nature of the substance inducing transformation of pneumococcal types." J. Exp. Med. 79:137-158.

Avise, J. C. and Wollenberg, K. (1997) "Phylogenetics and the origin of species." PNAS 94: 7748Ð7755.

Bajpai, S. and Gingerich, P. D. (1998) "A new Eocene archaeocete (Mammalia, Cetacea) from India and the time of origin of whales." Proc Natl Acad Sci U S A. 95: 15464-15468. [PubMed]

Baldauf, S. L., Roger, A. J., Wenk-Siefert, I., and Doolittle, W. F. (2000) "A kingdom-level phylogeny of eukaryotes based on combined protein data." Science 290: 972-7.

Ban, N., P. Nissen, et al. (1999) "Placement of protien and RNA structures in a 5 Å resolution map of the 50S ribosomal subunit." Nature 400: 841-847.

Bar-Maor, J. A., Kesner, K. M., and Kaftori, J. K. (1980) "Human tails." J Bone Joint Surg Br. 62-B: 508-510. [PubMed]

Barrell, B. G., et al. (1996) "Life with 6000 genes." Science 274: 546-567.

Barsh, G. S. (1996) "The genetics of pigmentation: from fancy genes to complex traits." Trends in Genetics 12: 299-305.

Barton, N. H. and Gale, R. S. (1993) "Genetic analysis of hybrid zones." Hybrid Zones and the Evolutionary Process. New York, Oxford University Press: 12-45.

Baruchin, A. M., Mahler, D., Hauben, D. J., and Rosenberg, L. (1983) "The human caudal appendage (human tail)." Br J Plast Surg. 36: 120-123. [PubMed]

Behe, M.J. (1994) "Experimental support for regarding functional classes of proteins to be highly isolated from each other." In Darwinism, Science or Philisophy? Eds. Jon Buell and Virginia Hearn, Foundation for Thought and Ethics: Houston, Texas. [ARN Michael Behe Files]

Behe, M. J. (1996) Darwin's Black Box. New York, Touchstone.

Bejder, L. and Hall, B.K. (2002) "Limbs in whales and limblessness in other vertebrates: mechanisms of evolutionary and developmental transformation and loss." Evol Dev 4: 445-458. [PubMed]

Belzberg, A. J., Myles, S. T., and Trevenen, C. L. (1991) "The human tail and spinal dysraphism." J Pediatr Surg 26: 1243-1245.

Bennett, A. F., R. E. Lenski, et al. (1992) "Evolutionary adaptation to temperature. I. Fitness responses of Escherichia coli to changes in its thermal environment." Evolution 46: 16-30.

Benton, M. J. (1998) "Molecular and morphological phylogenies of mammals: Congruence with stratigraphic data." Molecular Phylogenetics and Evolution 9: 398-407.

Benton, M. J. and Hitchin, R. (1996) "Testing the quality of the fossil record by groups and by major habitats." Historical Biol. 12: 111-157.

Benton, M. J. and Hitchin, R. (1997) "Congruence between phylogenetic and stratigraphic data on the history of life." Proc. R. Soc. Lond. B. 264: 885-890.

Benton, M. J., Hitchin, R., and Wills, M. A. (1999) "Assessing congruence between cladistic and stratigraphic data." Syst. Biol. 48: 581Ð596.

Benton, M. J. and Storrs, G. W. (1994) "Testing the quality of the fossil record: paleontological knowledge is improving." Geology 22: 111-114.

Benton, M. J., Wills, M. A., and Hitchin R. (2000) "Quality of the fossil record through time." Nature 403: 534-537.

Bergman, J. (2000) "Is the inverted human eye a poor design?" Perspectives on Science and Christian Faith 52: 18-30.

Berzin, A. A. (1972) The Sperm Whale. Pacific Scientific Research Institute of Fisheries and Oceanography. Israel Program for Scientific Translations, Jerusalem. Available from the U. S. Dept. of Commerce, national Technical Information Service. Springfield, VA.

Besharse, J. C., and Brandon, R. A. (1976) "Effects of continuous light and darkness on the eyes of the troglobitic salamander Typhlotriton spelaeus." J Morphol149: 527-546. [PubMed]

Birch, C. J., McCaw, R. F., Bulach, D. M., Revill, P. A., Carter, J. T., Tomnay, J., Hatch, B., Middleton, T. V., Chibo, D., Catton, M. G., Pankhurst, J. L., Breschkin, A. M., Locarnini, S. A. and Bowden, D. S. (2000) "Molecular analysis of human immunodeficiency virus strains associated with a case of criminal transmission of the virus." J Infect Dis 182: 941-4.

Bishop, J. A. (1981) "A neo-Darwinian approach to resistance: Examples from mammals." Genetic Consequences of Man Made Change. J. A. Bishop and L. M. Cook. London, Academic Press.

Blanchard, A., Ferris, S., Chamaret, S., Guetard, D. and Montagnier, L. (1998) "Molecular evidence for nosocomial transmission of human immunodeficiency virus from a surgeon to one of his patients." J Virol 72: 4537-40.

Bohossian, H. B., Skaletsky, H., Page, D. C. (2000) "Unexpectedly similar rates of nucleotide substitution found in male and female hominids." Nature. 406: 622-5.

Bonner, T. I., C. O'Connell, et al. (1982) "Cloned endogenous retroviral sequences from human DNA." PNAS 79: 4709.

Box, G. E. P. (1978) Statistics for experimenters : an introduction to design, data analysis, and model building. New York: John Wiley and Sons.

Brand, L. (1997) Faith, Reason, and Earth History: A Paradigm of Earth and Biological Origins by Intelligent Design Berrien Springs, MI: Andrews University Press.

Branden, C. and Tooze, J. (1999) Introduction to Protein Structure. Second Ed., New York, Garland Publishing. [Publisher's Site]

Brenner, S. (1957) "On the impossibility of all overlapping triplet codes in information transfer from nucleic acid to proteins." PNAS 43:687-694.

Britton-Davidian, J., J. Catalan, et al. (2000) "Rapid chromosomal evolution in island mice." Nature 403: 158.

Brooks, D. R. and McLennon, D. A. (1991) Phylogeny, ecology, and behavior. Chicago, University of Chicago Press.

Brown, J. H. and Lomolino, M. V. (1998) Biogeography. Second edition. Boston, MA: Sunderland.

Brown, J. R., Douady, C. J., Italia, M. J., Marshall, W. E., and Stanhope, M. J. (2001) "Universal trees based on large combined protein sequence data sets." Nature Genetics 28: 281-285.

Buell, J. and Ahearn, Eds., V. (1994) Darwinism, Science or Philosophy?

Bunn, H. F. and Forget, E. G. (1986) Hemoglobin: Molecular, Genetic, and Clinical Aspects, Saunders.

Bush, R. M., C. A. Bender, et al. (1999) "Predicting the evolution of human influenza A." Science 286: 1921-1925.

Carpenter, M. A. and O'Brien, S. J. (1995) "Coadaptation and immunodeficiency virus: lessons from the Felidae." Current Opinion in Genetics and Development 5: 739-745.

Carroll, R. L. (1988) Vertebrate Paleontology and Evolution. New York, W. H. Freeman and Co.

Carroll, R. L. (1997) Patterns and Processes of Vertebrate Evolution. Cambridge, Cambridge University Press.

Carter, G. S. (1954) Animal Evolution. London, Sidgwick and Jackson.

Cech, T. R., A. J. Zaug, et al. (1981) "In vitro splicing of the ribosomal RNA precursor of Tetrahymena: involvement of a guanosine nucleotide in the excision of the intervening sequence." Cell 27: 487- 496.

Chalmers, A. F. (1982) What is this thing called Science? Queensland, Australia, University of Queensland Press.

Chan, B. W., Chan, K. S., Koide, T., Yeung, S. M., Leung, M. B., Copp, A. J., Loeken, M. R., Shiroishi, T., and Shum, A. S. (1994) "Maternal diabetes increases the risk of caudal regression caused by retinoic acid." Diabetes 51: 2811-2816. [PubMed]

Chaterjee, S. (1997) The Rise of Birds: 225 million years of evolution. Baltimore, MD, Johns Hopkins University Press.

Chen, P.-j., Z.-m. Dong, et al. (1998) "An exceptionally well- preserved theropod dinosaur from the Yixian formation of China." Nature 391: 147-152.

Chervitz, S. A., et al. (1998) "Comparison of the complete protein sets of worm and yeast: Orthology and divergence." Science 282: 2022- 2028.

Clements, J. M., O'Connell, L. I., Tsunasawa, S., and Sherman, F. (1989) "Expression and activity of a gene encoding rat cytochrome c in the yeast Saccharomyces cerevisiae." Gene 83: 1-14.

Clemons, W. M., J. L. C. May, et al. (1999) "Structure of a bacterial 30S ribosomal subunit at 5.5. Å resolution." Nature 400: 833-840.

Clyde, W. C. and Fisher, D. C. (1997) "Comparing the fit of stratigraphic and morphologic data in phylogenetic analysis." Paleobiology 23: 1-19.

Cohn, M. J. (2001) "Developmental mechanisms of vertebrate limb evolution." Novartis Found Symp. 232: 47-57. [PubMed]

Cohn, M. J., and Tickle, C. (1999) "Developmental basis of limblessness and axial patterning in snakes." Nature 399: 474-479. [PubMed]

Consortium, C. e. S. (1998) "Genome sequence of the nematode C. elegans: A platform for investigating biology." Science 282: 2012-2018.

Copley, S. C. (2000) "Evolution of a metabolic pathway for degradation of a toxic xenobiotic: the patchwork approach." TIBS 25: 261-265.

Crapo, R. (1985) "Are the vanishing teeth of fetal baleen whales useless?" Origins Research 7: 1.

Crick, F. H. C. (1968) "The origin of the genetic code." Journal of Molecular Biology 38: 367-379.

Crick, F. H.C., Barnett, L., Brenner, S., and Watts-Tobin., R. J. (1961) "General nature of the genetic code for proteins." Nature 192:1227-1232.

Crowe, J. F. (1993) "Mutation, fitness, and genetic load." Oxford Survey of Evolutionary Biology 9: 3-42.

Culver, D.C., Fong, D.W., and Kane T.C. (1995) "Vestigialization and Loss of Nonfunctional Characters." Annual Review of Ecology and Systematics 26: 249-268.

Cummins, R. (1975) "Functional Analysis." Journal of Philosophy 72: 741-765.

Cunningham, C. W., Omland, K. E., and Oakley, T. H. (1998) "Reconstructing ancestral character states: a critical reappraisal." Trends in Ecology and Evolution 13: 361-366.

Dao, A. H. and Netsky, M. G. (1984) "Human tails and pseudotails." Human Pathology 15: 449-453.

Dangel, A. W., B. J. Baker, et al. (1995) "Complement component C4 gene intron 9 as a phylogenetic marker for primates: long terminal repeats of the endogenous retrovirus ERV-K(C4) are a molecular clock of evolution." Immunogenetics 42: 41-52.

Darwin, C. (1871) The Descent of Man. Amherst, New York, Prometheus Books.

Darwin, C. (1872) On the Origin of Species. New York, Random House.

Davies, J. C. I., R. J. Almassey, et al. (1994) "2.3 Å crystal structure of the catalytic domain of DNA polymerase beta." Cell 76: 1123-1133.

Dawkins, R. (1996) The Blind Watchmaker. New York, Norton.

Dawkins, R. (1999) The Extended Phenotype. Oxford, Oxford University Press.

Deininger, P. L., and Batzer, M. A. (1999) "Alu repeats and human disease." Mol Genet Metab. 67: 183-193.

Diamond, J. M. (1984a) "Historic extinctions: A Rosetta Stone for understanding pre-historic extinctions." Quaternary Extinctions: A Prehistoric Revolution. P. S. Martin and R. G. Klein. Tucson, University of Arizona Press: 824-862.

Diamond, J. M. (1984b) "Normal" extinctions of isolated populations. Extinctions. M. Nitecki. Chicago, University of Chicago Press: 191-246.

Dickerson, R. E. (1972) Scientific American. 226: 58-72.

Dickerson, R. E. and Timkovich, R. (1975) cytochrome c. The Enzymes. P. D. Boyer. New York, Academic Press. 11: 397-547.

Dickinson, W. J. (1995) "Molecules and morphology: where's the homology?" Trends Genet. 11: 119-121. [PubMed]

Dodson, E. O. (1960) Evolution: Process and Product. New York: Reinhold Publishers.

Domning, D. P. (2001) "The earliest known fully quadrupedal sirenian." Nature. 413: 625-627. [PubMed]

Doolittle, W. F. (1999) "Phylogenetic Classification and the Universal Tree." Science 284: 2124.

Doolittle, W. F. (2000) "The nature of the universal ancestor and the evolution of the proteome." Current Opinion in Structural Biology 10: 355Ð358.

Dowson, C. G., Coffey, T. J., Spratt, B. G. (1994) "Origin and molecular epidemiology of penicillin-binding-protein-mediated resistance to beta-lactam antibiotics." Trends Microbiol 2: 361-66.

Dubrow, T. J., Wackym, P. A., and m. A. Lesavoy. (1988) "Detailing the human tail." Annals of Plastic Surgery 20:340-344.

Durand, J., Keller, N., Renard, G., Thorn, R., and Pouliquen, Y. (1993) "Residual cornea and the degenerate eye of the cryptophthalmic Typhlotriton spelaeus." Cornea 12: 437-447. [PubMed]

Eldredge, N. and Gould, S. J. (1972) "Punctuated equilibrium: An alternative to phyletic gradualism." In Models in Paleobiology. Ed. T. J. M. Schopf. San Francisco, CA, Freeman, Cooper, and Company: 82-115.

Endler, J. A. (1986) Natural Selection in the Wild. Princeton, NJ, Princeton University Press.

Faith, D. P. and Cranston, P. S. (1991) "Could a cladogram this short have arisen by chance alone?: on permutation tests for cladistic structure." Cladistics 7: 1-28.

Fallon, J. F., and Simandl, B. K. (1978) "Evidence of a role for cell death in the disappearance of the embryonic human tail." Am J Anat 152: 111-129. [PubMed]

Fara, M. (1977) "Coccygeal ('tail') projection with cartilage content." Acta Chir. Plast. 19: 50-55.

Farris, J. S. (1989) "The retention index and the rescaled consistency index." Cladistics 5:417-419.

Felsenstein, J. (1982) "Numerical methods for inferring evolutionary trees." Quart. Rev. Biol. 57: 379-404.

Felsenstein, J. (1985) "Confidence limits on phylogenies: an approach using the bootstrap." Evolution 39: 783-791.

Fisher, R. A. (1990) Statistical methods, experimental design, and scientific inference. Bennet, J. H. ed., Oxford: Oxford University Press.

Ffrench-Constant, R. H., N. Anthony, et al. (2000) "Cyclodiene insecticide resistance: from molecular to population genetics." Annual Review of Entymology 45: 449-466.

Fisher, R. A. (1942) The Design of Experiments. Edinburgh, Oliver and Boyd.

Fitch, W. M. (1970) "Distinguishing homologous from analogous proteins." Syst. Zool. 28: 132-163.

Freeman, S. and Herron, J. C. (2004) Evolutionary analysis Third edition. Upper Saddle River, NJ: Pearson/Prentice Hall.

Freitag, J., G. Ludwig, et al. (1998) "Olfactory receptors in aquatic and terrestrial vertebrates." Journal of Comparative Physiology 183: 635-650.

Futuyma, D. (1998) Evolutionary Biology. Third edition. Sunderland, Mass., Sinauer Associates.

Galili, U. and Swanson, K. (1991) "Gene sequences suggest inactivation of alpha-1,3-galactosyltransferase in catarrhines after the divergence of apes from monkeys." PNAS 88: 7401-7404.

Galton, F. and Watson, H.W. (1874) "On the probability of the extinction of families." Journal of the Royal Anthropological Institute 4: 138-144.

Garavelli, J. S., Hou, Z., et al. (2001) "The RESID Database of protein structure modifications and the NRL-3D SequenceÐStructure Database." Nucleic Acids Research 29: 199-201. http://www.ncifcrf.gov/RESID/

Garstang, W. (1922) "The theory of recapitulation: a critical restatement of the biogenetic law." The Journal of the Linnean Society of London. Zoology 35: 81-101.

Geoffroy St. Hilaire (1798) "Observations sur l'aile de l'Autruche, par le citoyen Geoffroy." in La Decade Egyptienne, Journal Litteraire et D'Economie Politique. Premier Volume. Au Kaire, de L'Impreimerie Nationale. pp. 46-51

Giannelli, F., Anagnostopoulos, T., and Green, P. M. (1999) "Mutation rates in humans. II. Sporadic mutation-specific rates and rate of detrimental human mutations inferred from hemophilia B." Am J Hum Genet 65: 1580-1587.

Gilbert, S. F., Opitz, J. M. and Raff, R. A. (1996) "Resynthesizing evolutionary and developmental biology." Developmental Biology 173: 357-372.

Gilbert, S. F. (1997) Developmental Biology. Fifth edition. Sinauer Associates.

Gilbert, W. (1986) "The RNA World." Nature 319: 618.

Gingerich, P. D. (1983) "Rates of evolution: Effects of time and temporal scaling." Science 222: 159-161.

Gingerich, P., Wells, N. A., Russell, D. E., and Shah, S. M. I. (1983) "Origin of whales in epicontinental remnant seas: new evidence from the early Eocene of Pakistan." Science 220: 403-406.

Gingerich, P., Smith, B. H., and Simons, E. L. (1990) "Hind limbs of Eocene Basilosaurus: evidence of feet in whales." Science 249: 154-157.

Gingerich, P., Raza, S. M., Arif, M., Anwar, M., and Zhou, X. (1994) "New whale from the Eocene of Pakistan and the origin of cetacean swimming." Nature 368: 844-847.

Gingerich, P. D., Haq Mu, Zalmout, I. S., Khan, I. H., and Malkani, M. S. (2001). "Origin of whales from early artiodactyls: hands and feet of Eocene Protocetidae from Pakistan." Science. 293: 2239-2242. [PubMed]

Gish, D. T. (1978) Evolution? The Fossils Say No! Public School Edition, San Diego: Creation-Life Publishers.

Gish, D. T. (1983) "Evolution and the human tail." ICR Impact No. 117.

Givnish, T.J., and Sytsma, K.J. (1997) "Consistency, characters, and the likelihood of correct phylogenetic inference." Mol Phylogenet Evol. 7: 320-330. [PubMed]

Goldsmith, T. H. (1990) "Optimization, constraint, and history in the evolution of eyes." Quarterly Review of Biology 65: 281-322.

Goodman, M., B. F. Koop, et al. (1989) "Molecular phylogeny of the family of apes and humans." Genome 31: 316-335.

Goujon, C. P., Schneider, V. M., Grofti, J., Montigny, J., Jeantils, V., Astagneau, P., Rozenbaum, W., Lot, F., Frocrain-Herchkovitch, C., Delphin, N., Le Gal, F., Nicolas, J. C., Milinkovitch, M. C. and Deny, P. (2000) "Phylogenetic analyses indicate an atypical nurse-to-patient transmission of human immunodeficiency virus type 1." J Virol 74: 2525-32.

Gould, S. J. (1990) "An earful of jaw." Natural History 3: 12-23.

Gould, S. J. (2002) The Structure of Evolutionary Theory. Cambridge, MA: Belknap Press of Harvard University Press.

Gould, S. J. and Eldredge, N. (1977) "Punctuated equilibria: The tempo and mode of evolution reconsidered." Paleobiology 3: 115-151.

Grange, G., Tantau, J., Pannier, E., Aubry, M. C., Viot, G., Fallet-Bianco, C., Terrasse, G., and Cabrol, D. (2001) "Prenatal diagnosis of fetal tail and postabortum anatomical description." Ultrasound Obstet Gynecol 18: 531-533. [PubMed]

Greco, T. L., Takada, S., Newhouse, M. M., McMahon, J. A., McMahon, A. P., Camper, S. A. (1996) "Analysis of the vestigial tail mutation demonstrates that Wnt-3a gene dosage regulates mouse axial development." Genes Dev 10: 313-324. [PubMed]

Gregory, W. K. (1951) Evolution Emerging: A survey of changing patterns from primeval life to man. Volume I. The Macmillan Co., New York.

Griffiths, P. (1992) "Adaptive explanation and the concept of a vestige." in Trees of Life: essays in philosophy of biology. Edited by Paul Griffiths. Dordrecht, Boston: Kluwer Academic Publishers.

Groves, C. P. (2000) "The genus Cheirogaleus: Unrecognized biodiversity in dwarf lemurs." International Journal of Primatology. 21(6): 943-962.

Gruneberg, H. and Wickramaratne, G. A. (1974) "A re-examination of two skeletal mutants of the mouse, vestigial-tail (vt) and congenital hydrocephalus (ch)." J Embryol Exp Morphol. 31: 207-22. [PubMed]

Gura, T. (2000) "Bones, molecules ... or both?" Nature 406: 230-233.

Haag, F., F. Koch-Nolte, et al. (1994) "Premature stop codons inactivate the RT6 genes of the human and chimpanzee species." Journal of Molecular Biology 243: 537-546.

Haeckel, E. (1898) The Last Link. Adam and Charles Black, London.

Hairston, N. G., Jr. (1990) "Fluctuating selection and response in a population of freshwater copepods." Evolution 44: 1796-1805.

Hall, B. G. (1982) "Evolution on a petri dish: The evolved b- galactosidase system as a model for studying acquisitive evolution in the laboratory." Evolutionary Biology 15: 85-150.

Hall, B. K. (1984) "Developmental mechanisms underlying the formation of atavisms." Biol. Rev. 59: 89-124.

Hall, B. K. (1995) "Atavisms and atavistic mutations." Nature Genetics 10: 126-127.

Ham, K., Sarfati, J. and Wieland, C. (1990) The Answers Book - Revised & Expanded, Batten, D. ed., Master Books. http://www.answersingenesis .org/docs/446.asp

Ham, K., and Wieland, C. (1997) "Your appendix: It's there for a reason." Creation Ex Nihilo 20: 41-43. http://www.answersingenesis.org/docs/357.asp

Hampsey, D. M., Das, G., and Sherman F. (1986) "Amino acid replacements in yeast iso-1-cytochrome c." Journal of Biological Chemistry 261: 3259-71.

Hampsey, D. M., Das, G., and Sherman F. (1988) "Yeast iso-1- cytochrome c: genetic analysis of structural requirements." FEBS Letters 231: 275-83.

Harris, J. I., F. Sanger, et al. (1956) "Species differences in insulin." Archives of Biochemistry and Biophysics 65: 427-438.

Harris, T. E. (1989) The Theory of Branching Processes. New York, Dover.

Harrison, R. G. (1901) "Occurrence of tails in man, with a description of a case reported by Dr. Watson." Johns Hopkins Hosp. Bull. 12:96-101.

Hastings, M. L. and Krainer, A. R. (2001) "Pre-mRNA splicing in the new millennium." Curr Opin Cell Biol 13: 302-309.

Hattab, F. N., Rawashdeh, M. A., and Fahmy, M. S. (1995) "Impaction status of third molars in Jordanian students." Oral Surg Oral Med Oral Pathol Oral Radiol Endod. 79: 24-29. [PubMed]

Hedges, S. B. (1994) "Molecular evidence for the origin of birds." PNAS 91: 2621-2624.

Hedges, S. B. and Poling, L. L. (1999) "A molecular phylogeny of reptiles." Science 283: 998-1001.

Hendy, M. D., Little, C. H. C., and Penny, D. (1984) "Comparing trees with pendant vertices labelled." SIAM J. Appl. Math. 44: 1054-1065.

Hennig, W. (1966) Phylogenetic Systematics. Urbana, University of Illinios Press.

Heston, W. E. (1951) "the 'vestigial tail' mouse. A new recessive mutation." J Hered. 42: 71-74.

Hickey, D. R., Jayaraman, K., Goodhue, C. T., Shah,J., Fingar, S. A., Clements, J. M., Hosokawa, Y., Tsunasawa, S., and Sherman, F. (1991) "Synthesis and expression of genes encoding tuna, pigeon, and horse cytochromes c in the yeast Saccharomyces cerevisiae." Gene105: 73-81.

Hill, W. C.O. (1974) Primates: Comparative Anatomy and Taxonomy. VII. Cyropithecinae: Cercocebus, Maccaca, Cynopithecus. New York, Halstead Press, John Wiley and Sons.

Hillis, D. M. (1991) "Discriminating between phylogenetic signal and random noise in DNA sequences." In Phylogenetic analysis of DNA sequences. pp. 278-294 M. M. Miyamoto and J. Cracraft, eds. New York: Oxford University Press.

Hillis, D. M., and Bull, J. J. (1993) "An empirical test of bootstrapping as a method for assessing confidence on phylogenetic analysis." Syst. Biol. 42: 182-192.

Hillis, D. M., J. J. Bull, et al. (1992) "Experimental phylogenetics: Generation of a known phylogeny." Science 255: 589-592. [PubMed]

Hillis, D. M., and Huelsenbeck, J. P. (1992) "Signal, noise, and reliability in molecular phylogenetic analyses." Journal of Heredity 83: 189-195. [PubMed]

Hillis, D. M., J. P. Huelsenbeck, et al. (1994) "Application and accuracy of molecular phylogenies." Science 264: 671-677.

Hillis, D. M., Moritz, C. and Mable, B. K. Eds. (1996) Molecular systematics. Sunderland, MA: Sinauer Associates.

Hindmarsh, P. and Leis., J. (1999) "Retroviral DNA Integration." Microbiology and Molecular Biology Reviews 63: 836-843.

Hinegardner, T. T. and Engelberg., J. (1963) "Rationale for a Universal Genetic Code." Science 142: 1083-1085.

Hitchin, R. and Benton, M. J. (1997) "Congruence between parsimony and stratigraphy: comparisons of three indices." Paleobiology 23: 20-32.

Hofreiter, M., Serre, D., Poinar, H. N., Kuch, M., and Paabo, S. (2001) "Ancient DNA." Nat Rev Genet 2: 353-359.

Holmes, E. C., Zhang, L. Q., Simmonds, P., Rogers, A. S. and Brown, A. J. (1993) "Molecular investigation of human immunodeficiency virus (HIV) infection in a patient of an HIV-infected surgeon." J Infect Dis 167: 1411-4.

Hooten, E. A. (1947) Up From the Ape. Second edition. New York: Macmillan.

Houde, A. E. (1988) "Genetic differences in female choice between two guppy populations." Animal Behavior 36: 510-516.

Hudson, R. R. (1992) "Gene trees, species trees and the segregation of ancestral alleles." Genetics 131: 509-513. [PubMed]

Huelsenbeck, J. P. (1994) "Comparing the stratigraphic record to estimates of phylogeny." Palaeobiology 20: 470-483.

Huelsenbeck, J. P., Ronquist, F., Nielsen, R., and Bollback, J. P. (2001) "Bayesian inference of phylogeny and its impact on evolutionary biology." Science 294: 2310-2314. [PubMed]

Hutter, H. e. a. (2000) "Conservation and novelty in the evolution of cell adhesion and extracellular matrix genes." Science 287: 989-994.

Huttley, G. A., Jakobsen, I. B., Wilson, S. R., Easteal, S. (2000) "How important is DNA replication for mutagenesis?" Mol Biol Evol. 17: 929-37.

Huxley, T. H. (1900) Life and letters of Thomas Henry Huxley. London, MacMillan.

Ikpeze, O. C., and Onuigbo, W. I. (1999) "A bisegmented human tail in an African baby." Br J Plast Surg. 52: 329-330. [PubMed]

International Human Genome Sequencing Consortium (2001) "Initial sequencing and analysis of the human genome." Nature 409: 860-921.

Irwin, D.E., Irwin, J.H., and Price, T.D. (2001) "Ring species as bridges between microevolution and speciation." Genetica. 112-113: 223-243. [PubMed]

Jeffery, W. R. (2001) "Cavefish as a model system in evolutionary developmental biology." Dev Biol. 231: 1-12. [PubMed]

Ji, Q., Norell, M. A., Gao, K-Q., Ji, S-A., and Ren, D. (2001) "The distribution of integumentary structures in a feathered dinosaur." Nature 410: 1084-1088.

Johnston, R. F. and Selander, R. K. (1973) "Evolution in the house sparrow. III. Variation in size and sexual dimorphism in Europe and North and South America." American Naturalist 107: 373-390.

Joyce, G. F. (1999) "Appendix 3: Reactions catalyzed by RNA and DNA enzymes." In The RNA World. R. F. Gesteland, T. R. Cech and J. F. Atkins. Cold Spring Harbor, New York, Cold Spring Harbor Lab Press: 687-690.

Joyce, G. F. and Orgel, L. (1999) "Prospects for Understanding the Origin of the RNA World." In The RNA World. R. F. Gesteland, T. R. Cech and J. F. Atkins. Cold Spring Harbor, New York, Cold Spring Harbor Lab Press: 49-77.

Judson, H. F. (1996) The Eighth Day of Creation: Makers of the Revolution in Biology. Expanded edition. Cold Spring Harbor Press.

Kardong, K. V. (2002) Vertebrates: Comparative Anatomy, Function, Evolution. Third ed. New York: McGraw Hill.

Katoh, M. (2002) "Molecular cloning and expression of mouse Wnt14, and structural comparison between mouse Wnt14-Wnt3a gene cluster and human WNT14-WNT3A gene cluster." Int J Mol Med 9 :221-227. [PubMed]

Kawaguchi, H., C. O'hUigin, et al. (1992) "Evolutionary origin of mutations in the primate cytochrome P450c21 gene." American Journal of Human Genetics 50: 766-780.

Kazazian, H. H., C. Wong, et al. (1988) "Haemophilia A resulting from de novo insertion of L1 sequences represents a novel mechanism for mutation in man." Nature 332: 164.

Kemp, J. S. (1982) Mammal-like reptiles and the origin of mammals.

Kestenbaum, D. (1998) "Gravity Measurements Close in on Big G." Science 282: 2180-2181.

King, M. C. and Wilson, A. C. (1975) "Evolution at two levels in humans and chimpanzees." Science 188: 107-116.

Kjellman, C., H. O. Sjogren, et al. (1999) "HERV-F, a new group of human endogenous retrovirus sequences." Journal of General Virology 80: 2383.

Klassen, G. J., Mooi, R. D., and Locke., A. (1991) "Consistency indices and random data." Syst. Zool. 40:446-457.

Kos, M., Bulog, B., Szel, A., and Rohlich, P. (2001) "Immunocytochemical demonstration of visual pigments in the degenerate retinal and pineal photoreceptors of the blind cave salamander (Proteus anguinus)." Cell Tissue Res 303: 15-25.

Koshy, T. I., Luntz, T. L., Garber, E. A., and Margoliash, E. (1992) "Expression of recombinant cytochromes c from various species in Saccharomyces cerevisiae: post-translational modifications." Protein Expr. Purif. 3: 441-52.

Krings, M., Capelli, C., Tschentscher, F., Geisert, H., Meyer, S., von Haeseler, A., Grossschmidt, K., Possnert, G., Paunovic, M., and Paabo, S. (2000) "A view of Neandertal genetic diversity." Nat Genet 26: 144-146.

Kuhn, T. (1970) The Structure of Scientific Revolutions.

Kumar, S. and Subramanian, S. (2002) "Mutation rates in mammalian genomes." Proc Natl Acad Sci 99: 803-808.

Lakatos, I. (1974) Falsification and the Methodology of Scientific Research Progammes. Criticism and the Growth of Knowledge. I. Lakatos and A. Musgrave. Cambridge, Cambridge University Press: 91-196.

Lamarck, J. B. (1809) Zoological Philosophy: An Exposition with Regard to the Natural History of Animals Translated by Hugh Elliot. Chicago and London: University of Chicago Press. 1984.

Lebedev, Y. B., Belonovitch, O. S., Zybrova, N. V, Khil, P. P., Kurdyukov, S. G., Vinogradova, T. V., Hunsmann, G., and Sverdlov, E. D. (2000) "Differences in HERV-K LTR insertions in orthologous loci of humans and great apes." Gene 247: 265-277.

Lederberg, J. and Lederberg, E. M. (1952) "Replica plating and indirect selection of bacterial mutants." Journal of Bacteriology 63: 399-406.

Ledley, F. D. (1982) "Evolution and the human tail." New Eng. J. Med. 306: 1212-1215.

Lee, S. G., B. D. Yoon, et al. (1998) "Isolation of a novel pentachlorophenol-degrading bacterium, Pseudomonas sp. Bu34." Journal of Applied Microbiology 85: 1-8.

Lehman, N. (2001) "Please release me, genetic code." Current Biology 11: R63-R66.

Lesk, Arthur M. (2001) Introduction to Protein Architecture. Oxford, Oxford University Press. [Publisher's Site]

Lewin, B. (1999) Genes VII. New York, Oxford University Press.

Li, W.-H. (1997) Molecular Evolution. Sunderland, MA, Sinauer Associates.

Litonjua, L. S. (1996) "Pericoronitis, deep fascial space infections, and the impacted third molar." J Philipp Dent Assoc. 47: 43-47. [PubMed]

Lundberg, G. D. and Parsons, R. W. (1962) "A case of human tail." Am. J. Dis. Child 104: 72.

Luo, Z-X., Crompton, A. W. and A-L Sun. (2001) "A new mammaliaform from the early Jurassic and evolution of mammalian characteristics." Science 292: 1535-1539.

Luria, S. and Delbruck, M. (1943) "Mutations of bacteria from virus sensitivity to virus resistance." Genetics 28: 491-511.

Lyons-Weiler, J., Hoeker, G. A., and Tausch, R. J. (1996) "Relative Apparent Synapomorphy Analysis (RASA) I: The Statistical Measurement of Phylogenetic Signal." Mol. Biol. Evol. 13: 749-757.

MacFadden, B. J. (1992) Fossil Horses: Systematics, Paleobiology, and Evolution of the Family Equidae. New York, Cambridge University Press.

Machuca, R., Jorgensen, L. B., Theilade, P. and Nielsen, C. (2001) "Molecular investigation of transmission of human immunodeficiency virus type 1 in a criminal case." Clin Diagn Lab Immunol 8: 884-90.

Maddison, W. P. and Maddison, D. R. (1992) MacClade: Analysis of Phylogeny and Character Evolution. Sunderland, Massachusetts, Sinauer.

Maizels, N. and Weiner, A. M. (1999) "The Genomic Tag Hypothesis: What Molecular Fossils Tell Us about the Evolution of tRNA." In The RNA World. R. F. Gesteland, T. R. Cech and J. F. Atkins. Cold Spring Harbor, New York, Cold Spring Harbor Lab Press: 79-111.

Maley, L. E. and Marshall, C. R. (1998) "The coming age of molecular systematics." Science 279: 505-506.

Matsuo, T., Koga, H., Moriyama, T., Yamashita, H., Imazato, K., and Kondo, M. (1993) "[A case of true human tail accompanied with spinal lipoma.]" No Shinkei Geka 21: 925-929.

Matthews, B. W. (1996) "Structural and genetic analysis of the folding and function of T4 lysozyme." FASEB J. 10: 35-41.

Mayo, D. (1996) Error and the Growth of Experimental Knowledge. Chicago, University of Chicago Press.

Mayr, E. (1942) Systematics and the Origin of Species. New York, Columbia University Press.

Mayr, E. (1991) One Long Argument. Cambridge, Harvard University Press.

Mayr, E. a. P. D. A. (1990) Principles of Systematic Zoology.

McCabe, J. (1912) The Story of Evolution. Boston: Small, Maynard, and Co.

McLaughlin, P. J. and Dayhoff, M. O. (1973) "Eukaryote evolution: a view based on cytochrome c sequence data." Journal of Molecular Evolution 2(99-116)

Merrell, D. J. (1962) Evolution and Genetics: The Modern Theory of Evolution. New York: Holt, Rinehart and Winston.

Mes, T. H., Kuperus, P., Kirschner, J., Stepanek, J., Storchova, H., Oosterveld, P., and den Nijs, J. C. (2002) "Detection of genetically divergent clone mates in apomictic dandelions." Mol Ecol. 2002 11: 253-265. [PubMed]

Mighell, A. J., Smith N. R., Robinson P. A., and Markham, A. F. (2000) "Vertebrate pseudogenes." FEBS Lett. 468: 109-114.

Millikan, R. (1989) "In defence of proper functions." Philosophy of Science 56: 288-302.

Mohrenweiser, H. (1994) "Impact of the molecular spectrum of mutational lesions on estimates of germinal gene-mutation rates." Mutation Research 304: 119-137.

Moody, P. A. (1953) Introduction to Evolution. First edition. New York: Harper and Row.

Moody, P. A. (1962) Introduction to Evolution. Second edition. New York: Harper and Row.

Moore, G. R. and Pettigrew, G. W. (1990) Cytochromes c: Evolutionary, Structural and Physicochemical Aspects. Berlin, Springer-Verlag.

Moore, K. L. and Persaud, T. V. N. (1998) The developing human: clinically oriented embryology. 6th ed., editor Schmitt, W., Saunders, Philadelphia.

Moritz, C., C. J. Schneider, et al. (1982) "Evolutionary relationships within the Ensatina eschscholtzii complex confirm the ring species interpretation." Systematic Biology 41: 273-291.

Morris, H. (1986) The Vanishing Case for Evolution - IMPACT No. 156 June 1986.

Morton, E. S. (1990) "Habitat segregation by sex in the hooded warbler: Experiments on proximate causation and discussion of its evolution." American Naturalist 135: 319-333.

Muller, G. B. (2002) "Vestigial Organs and Structures." in Encyclopedia of evolution . Mark Pagel, editor in chief, New York: Oxford University Press.

Negoro, S., Kato, K., Fujiyama, K., Okada, H. (1994) "The nylon oligomer biodegradation system of Flavobacterium and Pseudomonas." Biodegradation. 5: 185-194.

Nievelstein, R. A., Hartwig, N. G., Vermeij-Keers, C., and Valk, J. (1993) "Embryonic development of the mammalian caudal neural tube." Teratology 48: 21-31. [PubMed]

Nemoto, T. (1963) "New records of sperm whales with protruded rudimentary hind limbs." Sci. Rep. Whales Res. Inst. No. 17.

Nichols, R. (2001) "Gene trees and species trees are not the same." Trends Ecol Evol. 16: 358-364. [PubMed]

Nishikimi, M., R. Fukuyama, et al. (1994) "Cloning and chromosomal mapping of the human nonfunctional gene for L-gulono-gamma-lactone oxidase, the enzyme for L-ascorbic acid biosynthesis missing in man." Journal of Biological Chemistry 269: 13685-13688.

Nishikimi, M., T. Kawai, et al. (1992) "Guinea pigs possess a highly mutated gene for L-gulono-gamma-lactone oxidase, the key enzyme for L-ascorbic acid biosynthesis missing in this species." Journal of Biological Chemistry 267: 21967-21972.

Noller, H. F. (1999) "On the Origin of the Ribosome: Coevolution of Subdomains of tRNA dn rRNA." In The RNA World. R. F. Gesteland, T. R. Cech and J. F. Atkins. Cold Spring Harbor, New York, Cold Spring Harbor Lab Press: 197-219.

Noller, H. F., B. Hoffarth, et al. (1992) "Unusual resistance of peptidyl transferase activity to protein extraction methods." Science 256: 1416-1419.

Norell, M. A. and Clarke, J. A. (2001) "Fossil that fills a critical gap in avian evolution." Nature 409: 181-184.

Norell, M. A., Ji, Q., Gao, K., Yuan, C., Zhao, Y., and Wang, L. (2002) "'Modern' feathers on a non-avian dinosaur." Nature 416: 36-37.

Norell, M. A. and Novacek, M. J. (1992) "Congruence between superpositional and phylogenetic patterns: Comparing cladistic patterns with fossil records." Cladistics 8: 319-337.

Norell, M. A. and Novacek, M. J. (1992b) "The fossil record and evolution: Comparing cladistic and paleontologic evidence for vertebrate history." Science 255: 1690-93.

Norris, J. R. (1997) Markov Chains. Cambridge, Cambridge University Press.

Novick, G. E., Gonzalez, T., Garrison, J., Novick, C. C., Batzer, M. A., Deininger, P. L., Herrera, R. J. (1993) "The use of polymorphic Alu insertions in human DNA fingerprinting." EXS. 67: 283-291.

Novick, G. E., Novick, C. C., Yunis, J., Yunis, E., Martinez, K., Duncan, G. G., Troup, G. M., Deininger, P. L., Stoneking, M., Batzer, M. A., et al. (1995) "Polymorphic human specific Alu insertions as markers for human identification." Electrophoresis 16: 1596-1601.

Obiechina, A. E., Arotiba, J. T., and Fasola, A. O. (2001) "Third molar impaction: evaluation of the symptoms and pattern of impaction of mandibular third molar teeth in Nigerians." Odontostomatol Trop. 24: 22-25. [PubMed]

Ochman, H., Lawrence, J. G., Groisman, E. A. (2000) "Lateral gene transfer and the nature of bacterial innovation." Nature 405: 299-304.

Oetting, W. S., O. C. Stine, et al. (1993) "Evolution of the tyrosinase related gene (TYRL) in primates." Pigment Cell Research 6: 171-177.

Ogawa, R. and Kamiya, T. A. (1957) "Case of the cachalot with protruded rudimentary hind limbs." Sci. Rep. Whales Res. Inst. No. 12.

Ohno, S. (1984) "Birth of a unique enzyme from an alternative reading frame of the preexisted, internally repetitious coding sequence." PNAS 81: 2421-5.

Ohta, T. (1993) "An examination of the generation-time effect on molecular evolution." PNAS 90: 10676-10680.

Ohta, Y. and Nishikimi, M. (1999) "Random nucleotide substitutions in primate nonfunctional gene for L-gulano-gamma-lactone oxidiase, the missing enzyme in L-ascorbind acid biosynthesis." Biochimica et Biophysica Acta 1472: 408-411.

Okada, H., Negoro, S., Kimura, H., and Nakamura, S. (1983) "Evolutionary adaptation of plasmid-encoded enzymes for degrading nylon oligomers." Nature 306: 203-6.

Orser, C. S. and Lange, C. C. (1994) "Molecular analysis of pentachlorophenol degradation." Biodegradation 5: 277-288.

Osborn, H. F. (1918) The Origin and Evolution of Life. Charles Scribner's Sons, New York.

Ostertag, E. M. and Kazazian, H. H. (2001) "Biology of mammalian L1 retrotransposons." Annu. Rev. Genet. 35: 501-538.

Ostrom, J. H. (1973) "The ancestry of birds." Nature 242: 136.

Ou, C. Y., Ciesielski, C. A., Myers, G., Bandea, C. I., Luo, C. C., Korber, B. T., Mullins, J. I., Schochetman, G., Berkelman, R. L., Economou, A. N. and et al. (1992) "Molecular epidemiology of HIV transmission in a dental practice." Science 256: 1165-71.

Patterson, C., Williams, D., and Humphries, C. (1993) "Congruence between molecular and morphological phylogenies." Annual Review of Ecology and Systematics 24: 153-188.

Pei, M. (1949) The Story of Language. Philadelphia, Lippincott.

Penny, D. and Hendy, M. D. (1986) "Estimating the reliability of phylogenetic trees." Mol. Biol. Evol. 3: 403-417.

Penny, D., Foulds, L. R., and Hendy, M. D. (1982) "Testing the theory of evolution by comparing phylogenetic trees constructed from five different protein sequences." Nature 297: 197-200.

Penny, D., Hendy, M. D., and Steel, M. A. (1991) "Testing the theory of descent." In Phylogenetic Analysis of DNA Sequences, eds. Miyamoto, M. and Cracraft, J., Oxford University Press, New York. pp. 155-183.

Piccirilli, J. A., T. S. McConnell, et al. (1992) "Aminoacyl esterase activity of the Tetrahymena ribozyme." Science 256: 1420-1424.

Popper, K. R. (1968) The Logic of Scientific Discovery. London, Hutchinson.

Prager, E. M. and Wilson, A. C. (1988) "Ancient origin of lactalbumin from lysozyme: analysis of DNA and amino acid sequences." Journal of Molecular Evolution 27: 326-335.

Prijambada, I. D., Negoro, S., Yomo, T., Urabe, I. (1995) "Emergence of nylon oligomer degradation enzymes in Pseudomonas aeruginosa PAO through experimental evolution." Appl Environ Microbiol. 61: 2020-2022.

Prinos, P., Joseph, S., Oh, K., Meyer, B. I., Gruss, P., and Lohnes, D. (2001) "Multiple pathways governing Cdx1 expression during murine development." Dev Biol 239: 257-269. [PubMed]

Ptitsyn, O. B. (1998) "Protein folding and protein evolution: common folding nucleus in different subfamilies of c-type cytochromes." Journal of Molecular Biology 278: 655.

Qasba, P. K. and Kumar, S. (1997) "Molecular divergence of lysozymes and alpha lactalbumin." Critical Review of Biochemistry and Molecular Biology 32: 255-306.

Qiang, J., P. J. Currie, et al. (1998) "Two feathered dinosaurs from northeastern China." Nature 393: 753-761.

Rakprasitkul, S. (2001) "Pathologic changes in the pericoronal tissues of unerupted third molars." Quintessence Int. 32: 633-638. [PubMed]

Rasoloarison, R. M., Goodman, S. M., and Ganzhorn, J. U. (2000) "Taxonomic revision of mouse lemurs (Microcebus) in the western portions of Madagascar." International Journal of Primatology. 21(6): 963-1019.

Raymond, M., Berticat, C., Weill, M., Pasteur, N., Chevillon, C. (2001) "Insecticide resistance in the mosquito culex pipiens: what have we learned about adaptation?" Genetica 112-113:287-296.

Raynaud, A. (1990) "Developmental mechanism involved in the embryonic reduction of limbs in reptiles." Int J Dev Biol 34:233-243. [PubMed]

Raynaud, A., and Kan, P. (1992) "DNA synthesis decline involved in the developmental arrest of the limb buds in the embryos of the slow worm, Anguis fragilis (L.)." Int J Dev Biol 36:303-310. [PubMed]

Reeve, H. K. and Sherman, P. W. (1993) "Adaptation and the goals of evolutionary success." Quarterly Review of Biology 68: 1-32.

ReMine, W. and J. M. K. (anonymous) (1982) "Child recently born with a tail?" Bible Science Newsletter 20: 8.

Reznick, D. N. (1997) "Evaluation of the rate of evolution in natural populations of guppies (Poecilia ieticulata)" Science 275: 1934-1937.

Rhodes, F. H. T. (1983) "Gradualism, punctuated equilibria, and the origin of species." Nature 305: 269-272.

Richter, T. E. and Ronald, P. C. (2000) "The evolution of disease resistance genes." Plant Molecular Biology 42: 195-204.

Ridley, M. (1993) Evolution. Boston: Blackwell Scientific.

Ridley, M., Ed. (1997) Evolution. Oxford, Oxford University Press.

Rightmire, G. P. (1985) "The tempo of change in the evolution of mid- Pleistocene Homo." In Ancestors: the Hard Evidence. E. Delson. New York, Alan R. Liss: pp. 255-264.

Ringe, D., (1999) "Language classification: scientific and unscientific methods." in The Human Inheritance, ed. B. Sykes. Oxford: Oxford University Press, 45Ð74.

Roelink, H., Wang, J., Black, D. M., Solomon, E., and Nusse, R. (1993) "Molecular cloning and chromosomal localization to 17q21 of the human WNT3 gene." Genomics 17: 790-792. [PubMed]

Roth, V. L. (1984) "On homology." Biological Journal of the Linnaean Society 22: 13-29.

Rouquier, S., A. Blancher, et al. (2000) "The olfactory receptor gene repertoire in primates and mouse: Evidence for reduction of the functional fraction in primates." PNAS 97: 2870-2874.

Roy-Engel, A. M., Carroll, M. L., Vogel, E., Garber, R. K., Nguyen, S. V., Salem, A. H., Batzer, M. A., and Deininger, P. L. (2001) "Alu insertion polymorphisms for the study of human genomic diversity." Genetics 159: 279-290.

Rozenski, J., P. F. Crain, et al. (1999) "The RNA Modification Database: 1999 update." Nucleic Acids Research 27: 196-197. http://medlib.med.utah.edu/RNAmods/

Rubin, G. M. et al. (2000) "Comparative Genomics of the Eukaryotes." Science 287: 2204-2218.

Salamone, P. R., Kavakli, I. H., Slattery, C. J., Okita, T. W. (2002) "Directed molecular evolution of ADP-glucose pyrophosphorylase." Proc Natl Acad Sci 99: 1070-1075.

Salmon, W. (1990) "Rationality and Objectivity in Science, or Tom Kuhn meets Tom Bayes." In Scientific Theories. C. W. Savage. Minneapolis, University of Minnesota Press. 14.

Sapunar, D., Vilovic, K., England, M., and Saraga-Babic, M. (2001) "Morphological diversity of dying cells during regression of the human tail." Ann Anat 183: 217-222. [PubMed]

Saraga-Babic, M., Lehtonen, E., Svajger, A., and Wartiovaara, J. (1994) "Morphological and immunohistochemical characteristics of axial structures in the transitory human tail." Anat Anz. 176: 277-286. [PubMed]

Saraga-Babic, M., Stefanovic, V., Saraga, M., Wartiovaara, J., and Lehtonen, E. (2002) "Expression of intermediate filaments and desmosomal proteins during differentiation of the human spinal cord." Acta Histochem. 104: 157-166. [PubMed]

Sawada, I., C. Willard, et al. (1985) "Evolution of Alu family repeats since the divergence of human and chimpanzee." Journal of Molecular Evolution 22: 316.

Scadding, S. R. (1981) "Do 'vestigial organs' provide evidence of evolution?" Evolutionary Theory 5: 173-176.

Scarpulla, R. C. and Nye, S. H. (1986) "Functional expression of rat cytochrome c in Saccharomyces cerevisiae." Proc Natl Acad Sci 83: 6352-6.

Schersten, E., Lysell, L., and Rohlin, M. (1989) "Prevalence of impacted third molars in dental students." Swed Dent J. 13: 7-13. [PubMed]

Schmid, K. J. and Tautz, D. (1997) "A screen for fast evolving genes fromÊDrosophila." Proc. Natl. Acad. Sci. USA. 94: 9746-9750.

Schubert, M., Holland, L. Z., Stokes, M. D., and Holland, N. D. (2001) "Three amphioxus Wnt genes (AmphiWnt3, AmphiWnt5, and AmphiWnt6) associated with the tail bud: the evolution of somitogenesis in chordates." Dev Biol 240: 262-273. [PubMed]

Sedmera, D., Misek, I., and Klima, M. (1997) "On the development of Cetacean extremities: I. Hind limb rudimentation in the Spotted dolphin (Stenella attenuata)." Eur J Morphol 35: 25-30. [PubMed]

Sereno, P. C. (1999) "The Evolution of Dinosaurs." Science 284: 2137-2147.

Shimamura, M., et al. (1997) "Molecular evidence from retroposons that whales form a clade within even-toed ungulates." Nature 388: 666.

Shum, A. S., Poon, L. L., Tang, W. W., Koide, T., Chan, B. W., Leung, Y. C., Shiroishi, T., and Copp, A. J. (1999) "Retinoic acid induces down-regulation of Wnt-3a, apoptosis and diversion of tail bud cells to a neural fate in the mouse embryo." Mech Dev 84: 17-30. [PubMed]

Sleptsov, M. M. (1939) "On the asymmetry of the skull of Odontoceti." Zoologicheskii Zhurnal 18: 3.

Smit, A. F. A. (1996) "The origin of interspersed repeats in the human genome." Current Opinion in Genetics and Development 6: 743-748.

Smith, J. M. (1993) The Theory of Evolution. Cambridge, Cambridge University Press.

Spiegelmann, R. Schinder, E. Mintz, M., and Blakstein., A. (1985) "The human tail: a benign stigma." J. Neurosurgery 63:461-462.

Standfast, A. L. (1992) "The human tail." New York State Journal of Medicine. 92: 116.

Stanley, S. (1993) Earth and Life Through Time. New York, W. H. Freeman.

Steel, M. A. and Penny., D. (1993) "Distributions of tree comparison metrics - some new results." Systematic Biology 42: 126-141.

Stewart, C. B. and Disotell, T. R. (1998) "Primate evolution - in and out of Africa." Current Biology 8: R582-588.

Strait, D. S., Grine, F. E., and Moniz, M. A. (1997) "A reappraisal of early hominid phylogeny." J Hum Evol 32: 17-82.

Sugumata, A., Sato, M., Ikeda, J., Kinosita, J., Tanihira, S., and Makimo, K. (1988) "Two cases of a true human tail." Jpn J Plast Reconstr Surg 31: 1072.

Svensson, A. C., N. Setterblad, et al. (1995) "Primate DRB genes from the DR3 and DR8 haplotypes contain ERV9 LTR elements at identical positions." Immunogenetics 41: 74.

Sverdlov, E. D. (2000) "Retroviruses and primate evolution." BioEssays 22: 161-171.

Swofford, D. L., Olsen, G. J., Waddell, P. J., and Hillis, D. M. (1996) "Phylogenetic inference." In Molecular Systematics, pp 407-514. Hillis, D. M., Moritiz, C. and Mable, B. K. eds., Sinauer, Sunderland, Massachusetts.

Takada, S., Stark, K. L., Shea, M. J., Vassileva, G., McMahon, J. A., and McMahon, A. P. (1994) "Wnt-3a regulates somite and tailbud formation in the mouse embryo." Genes Dev 8: 174-189. [PubMed]

Tanaka, Y., Ashikari, T., Shibano, Y., Amachi, T., Yoshizumi, H., and Matsubara, H. (1988a) "Amino acid replacement studies of human cytochrome c by a complementation system using CYC1 deficient yeast." J Biochem (Tokyo) Sep;104: 477-80.

Tanaka, Y., Ashikari, T., Shibano, Y., Amachi, T., Yoshizumi, H., and Matsubara, H. (1988b) "Construction of a human cytochrome c gene and its functional expression in Saccharomyces cerevisiae." J Biochem (Tokyo) 103: 954-61.

Tarrusova, N. B., G. M. Jacovleva, et al. (1981) "Synthesis of an unnatural P-N bond catalyzed with Escherichia coli ribosomes." FEBS Letters 130: 85-87.

Tevepaugh, D. B., and Dodson, T. B. (1995) "Are mandibular third molars a risk factor for angle fractures? A retrospective cohort study." J Oral Maxillofac Surg. 53: 646-649. [PubMed]

Thalmann, U. and Geissmann, T. (2000) "Distribution and geographic variation in the western woolly lemur (Avahi occidentalis) with description of a new species (A. unicolor)" International Journal of Primatology. 21(6): 915-941.

Thewissen, J. G, Williams, E. M., Roe, L. J., and Hussain, S. T. (2001) "Skeletons of terrestrial cetaceans and the relationship of whales to artiodactyls." Nature. 413: 277-281. [PubMed]

Thornhill, R. H. and Ussery, D. W. (2000) "A classification of possible routes of Darwinian evolution." Journal of Theoretical Biology 203: 111-116.

Todaro, G.J., Benveniste, R.E., Callahan, R., Lieber, M.M., and Sherr, C.J. (1975) "Endogenous primate and feline type C viruses." Cold Spring Harb Symp Quant Biol. 39 Pt 2:1159-1168.[PubMed]

Tyndale-Biscoe, H. and Renfree, M. (1987) Reproductive Physiology of Marsupials. Cambridge University Press.

Unrau, P. D. and Bartel, D. P. (1998) "RNA-catalyzed nucleotide synthesis." Nature 395: 260-263.

Urnovitz, H. B. and Murphy, W. H. (1996) "Human endogenous retroviruses: nature, occurrence, and clinical implications in human disease." Clin Microbiol Rev 9: 72-99.

van Roosmalen, M. G.M., van Roosmalen, T., Mittermeier, R. A. and Rylands, A. B. (2000) "Two new species of marmoset, genus Callithrix Erxleben, 1777 (Callitrichidae, Primates), from the Tapajos/Madeira interfluvium, south central Amazonia." Neotropical Primates 8(1): 2-18.

Veenstra, J., Schuurman, R., Cornelissen, M., van't Wout, A. B., Boucher, C. A., Schuitemaker, H., Goudsmit, J. and Coutinho, R. A. (1995) "Transmission of zidovudine-resistant human immunodeficiency virus type 1 variants following deliberate injection of blood from a patient with AIDS: characteristics and natural history of the virus." Clin Infect Dis 21: 556-60.

Voet, D. and Voet, J. (1995) Biochemistry. New York, John Wiley and Sons.

Vogel, G. (1997) "Phylogenetic analysis: getting its day in court." Science 275: 1559-60.

von Ahsen, U. and Noller, H. F. (1995) "Antibiotic inhibition of group I ribozyme function." Nature 353: 368-370.

von Fraassen, B. C. (1980) The Scientific Image. Oxford, Clarendon Press.

Wadsworth, H. M. (1997) Handbook of statistical methods for engineers and scientists. New York: McGraw-Hill Pub. Co.

Wallace, C. J. and Tanaka, Y. (1994) "Improving cytochrome c function by protein engineering?: studies of site-directed mutants of the human protein." J. Biochem. (Tokyo) 115: 693-700.

Wallace, M. R., L. B. Andersen, et al. (1991) "A de novo Alu insertion results in neurofibromatosis type 1." Nature 353: 864-866.

Wang, Y. Hu, Y., Meng, J. and Li., C. (2001) "An ossified meckel's cartilage in two Cretaceous mammals and origin of the mammalian middle ear." Science 294: 357-361.

White III, H. B. (1976) "Coenzymes as fossils of an earlier metabolic state." Journal of Molecular Evolution 7: 101-104.

Widdowson, C. A., Adrian, P. V., Klugman, K. P. (2000) "Acquisition of chloramphenicol resistance by the linearization and integration of the entire staphylococcal plasmid pC194 into the chromosome of Streptococcus pneumoniae." Antimicrob Agents Chemother 44: 393-95.

Wiedersheim, R. (1893) The Structure of Man. Second Edition. Translated by H. and M. Bernard. London: Macmillan and Co. 1895.

Williams, G. C. (1992) Natural Selection: Domains, Levels, and Challenges. New York, Oxford University Press.

Wills, M. A. (1999) "The gap excess ratio, randomization tests, and the goodness of fit of trees to stratigraphy." Syst. Biol. 48: 559-580.

Wilson, E. O. (1992) The Diversity of Life. Cambridge, MA, Harvard University Press.

Wise, K. P. (1994) "The Origin of Life's Major Groups." In The Creation Hypothesis, pp. 211-234. Moreland, J. P. ed., InterVarsity Press, Downers Grove, IL.

Woese, C. (1967) The Genetic Code: The Molecular Basis for Genetic Expression. New York, Harper and Row: 179-195.

Woese, C. (1998) "The universal ancestor." PNAS 95: 6854-6859.

Woodburne, M. O. and Case, J. A. (1996) "Dispersal, vicariance, and the Late Cretaceous to Early Tertiary land mammal biogeography from South America to Australia." Journal of Mammalian Evolution 3: 121-161.

Wright, L. (1973) "Functions." Philosophical Review 82: 139- 168.

Wu, C. I. (1991) "Inferences of species phylogeny in relation to segregation of ancient polymorphisms." Genetics 127: 429-435. [PubMed]

Xu, X., Tang, Z-T., Wang, X-l. (1999) "A therizinosauroid dinosaur with integumentary structures from China." Nature 399: 350-354.

Xu, X., Zhou, Z., and Wang ,X. (2002) "The smallest known non-avian theropod dinosaur." Nature 408: 705-708.

Xu, X., Norell, M. A., Wang, X-l., Makovicky, P. J., and Wu, X.C. (2002) "A basal troodontid from the Early Cretaceous of China." Nature 415: 780-784.

Yirrell, D. L., Robertson, P., Goldberg, D. J., McMenamin, J., Cameron, S. and Leigh Brown, A. J. (1997) "Molecular investigation into outbreak of HIV in a Scottish prison." Bmj 314: 1446-50.

Yockey, H. P. (1992) Information Theory and Molecular Biology. New York, Cambridge University Press.

Yoder, A. D., Rasoloarison, R. M., Goodman, S. M., Irwin, J. A., Atsalis, S., Ravosa, M. J., and Ganzhorn, J. U. (2000) "Remarkable species diversity in Malagasy mouse lemurs (primates, Microcebus)" Proc Natl Acad Sci 97(21): 11325-30.

Zembskii, V. A. and Berzin, A. A. (1961) "On the rare phenomenon of atavism in the sperm whale." Nauchnye Doklady Vysshei Shkoly. Series "Biologicheskie Nauki."

Zhu, T., B. Korber, et al. (1998) "An African HIV-1 sequence from 1959 and implications for the origin of the epidemic." Nature 391: 594- 597.

• hullunhauskaa++

Pyrit vain viimeiseen asti vastustelemaan teoriaa koska se on Jumalan olemassaoloa vastaan. Tosin ei ole mitään teoriaa eikä mitään todistusaineistoa Jumalan puolesta :(

Kesämökillämme on ensimmäinen suomalainen tietosanakirjasetti vuosilta 1909-1919. Löysin sieltä evoluutiosta tietoutta silloisella nimellään evolutsionistitiede/polveutumisoppi. Kaksikymmentä sivua jo siihen oli silloin saatu kerättyä ja niistä kymmenen käsitteli evoluution todisteita. Kuvitella, että 100 vuotta sitten teoria oli jo maailmalla yleisesti ainoana hyväksytty teoria ja vieläkin suuri ihmisjoukko on sitä vastaan. Aikana jolloin tunnemme jo geenijärjestelmän ja tiedämme lajiutuneen uusia lajeja sadan vuoden takaisesta.

• hildurvonhopsis
    • hildurvonhopsis

Raamattu

Luominen http://www.luominen.fi

Kysy: [email protected] Tohtori Erkki Jokisalo

Kristillisistä kirjakaupoista löytyy monia tutkijoiden perusteltuja tutkimuksia siitä, miksi evoluutio ei pidä paikkaansa.

Darwin itsekin perui teoriansa ja tuli uskoon ennen kuolemaansa !

Oswald J Smithin mukaan Darwin tuli uskoon ennen kuolemaansa:
      "Moni ihminen lähestyessään loppuaan ja siitä johtuen tullessaan tietoiseksi Jumalan läsnäolosta ja iankaikkisuudesta, on pahoitellut sekä mielipiteitään että elämäntapojaan. Niin oli myös Darwinin laita. Lady Hope, joka oli kotoisin Northfield'istä, Englannista, tosi kristitty nainen, joka usein istui Darwinin vuoteen ääressä ennen hänen kuolemaansa, on kertonut hänen viimeisistä vaiheistaan. Hän itse on kirjoittanut ne muistiin. Ne ovat, ei ainoastaan mielenkiintoisia, vaan hyvin valaisevia. Näin ne kuuluvat hänen omilla sanoillaan:
      "Oli eräs noista ihanista syksyisistä iltapäivistä, jollaisista me väliin saamme nauttia Englannissa, kun minua pyydettiin tulemaan tunnetun professorin Charles Darwinin vuoteen luo istumaan. Hän oli jokseenkin vuoteenomana joitakin aikoja ennen kuolemaansa. Häntä katsellessani minusta tuntui usein, että hänen muotokuvansa tulisi olemaan komea nähtävyys Kuninkaallisen Taideakatemian galleriassa.
      Hän istui vuoteessaan, ja hänen yllään oli pehmeästi kirjailtu vuodenuttu, joka vivahti sinipunervaan. Tyynyjen varassa istuen hän katseli kauas kohti metsiä ja viljapeltoja, jotka hehkuivat auringonlaskun ihmeellisessä loisteessa. Hänen jalomuotoinen otsansa ja hienot piirteensä näyttivät kirkastuvan mielihyvästä minun astuessani huoneeseen.
      Hän viittasi kädellään kohden ikkunaa osoittaen taustalla olevaa näköalaa, samalla kun hän piti toisessa kädessään avointa Raamattua, jota hän tutkiskeli lakkaamatta.
      'Mitä nyt luette?' kysyin istuutuessani hänen vuoteensa ääreen. 'Luen Hebrealaiskirjettä', hän vastasi,'yhä vain Hebrealaiskirjettä. Minä nimitän sitä Kuninkaalliseksi Kirjaksi'. Sitten hän, asettaen sormensa erään paikan päälle, selitti sitä.
      Tein eräitä viittauksia niihin jyrkkiin mielipiteisiin, joita jotkut ovat ilmaisseet luomishistoriaan ja sen suuruuteen nähden ja heidän tapaansa käsitellä Raamatun ensimmäisiä lukuja.
      Hän naytti tulevan hyvin pahoilleen, hänen sormensa värähtelivät hermostuneesti, ja tuskan ilme tuli hänen kasvoilleen, kun hän sanoi:' Olin nuori mies, ja aatteeni olivat kypsymättömät. Kyselin ja järkeilin, koko ajan ihmetellen kaikkea. Hämmästyksekseni nämä aatteet levisivät kuin kulovalkea. Ihmiset tekivät niistä uskonnon!'
      Hetken vaiti oltuaan hän jatkoi puhettaan ' Jumalan pyhyydestä sekä Raamatun suuruudesta ja loistosta' ja sitten katsahtaen kirjaan, jota hän edelleen hellävaroen piteli käsissään, hän sanoi äkkiä: 'Minulla on puutarhassa huvimaja, johon mahtuu noin kolmekymmentä henkeä'. Ja osoittaen kädellään läpi avoimen ikkunan, hän jatkoi:' Se on tuolla noin. Toivoisin kovin mielelläni, että puhuisitte siellä. Tiedän, että käytte lukemassa Raamattua tuolla kylissä. Toivoisin, että palvelijat, vuokralaiset ja joitakin naapureita kokoontuisi huomenna tuonne majaan. Ettekö puhuisi heille?'
      *Mistä minä heille puhuisin?'
      'Jeesuksesta Kristuksesta', hän vastasi kirkkaalla ja kuuluvalla äänellä ja lisäsi hiukan matalammin:'ja Hänen pelastuksestaan. Eikö se ole kaikkein paras aihe? Ja sitten haluan, että laulatte joitakin lauluja heidän kanssaan. Teillähän on pieni soittokonekin, eikö niin?'
      Sitä ihmeellistä kirkkautta ja eloisuutta, joka heijastui hänen kasvoilleen hänen sanoessaan näin, en voi koskaan unohtaa. Sitten hän lisäsi: 'Jos pidätte kokouksen kello kolme, niin tämä ikkuna on auki, ja te tiedätte, että minä yhdyn teidän lauluunne'.
      Miten toivoinkaan silloin, että olisin sinä muistorikkaana päivänä voinut maalata taulun tästä hienosta vanhasta miehestä ja hänen kauniista ympäristöstään!"
      Voiko olla järkyttävämpää tilannetta? Mikä ihmissielun murhenäytelmä paljastuikaan tässä! Darwin, Raamatun innokkaana ihailijana, puhumassa hehkuvalla innostuksella sen suuruudesta ja loistosta, ihminen, jonka mieleen samalla hetkellä johdetaan, että hän on tuonut teologiaan modernistisen kehitysopin, joka kietoutuneena epäilevään kritiikkiin on tullut turmioksi kaikille kirkoille ja tuhonnut lukemattomilta ihmisiltä uskon - Darwin, tuskan ilme kasvoillaan, valittamassa tätä kaikkea ja selittäen: "Olin nuori mies kypsymättömin aatteineni."

• Turkana

kreationistien levittämä vale. Darwinin kuolinhetkellä kotona olleet läheiset, mm. sisko, ovat kiistäneet, että Darwin olisi katunut teaoriaansa. Lady Hope ei ollut paikalla, Darwin ei ilmeisesti edes ikinä tavannut häntä. Myös kreationistien kattojärjestöt myöntävät, että kysymys on valheesta.

Sitä paitsi Darwinin mielipiteellä ei ole nykyisen synteettisen evoluutioterian kannalta mitään merkitystä, darwinin tiedot ovat auttamatt vanhentuneita, hänhän ei tuntenut esim. DNA:ta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Paskakaivo Kuhmo

Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi
      Kuhmo
      70
      4640
    2. Uskotko yliluonnolliseen?

Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D
      Ikävä
      106
      4122
    3. Miten sinut

Voisi hurmata uudelleen?
      Ikävä
      63
      3700
    4. Mitä kuuluu?

Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul
      Ikävä
      38
      2901
    5. Keilahalli

Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!
      Ähtäri
      28
      2653
    6. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      65
      2623
    7. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      55
      2597
    8. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      39
      1967
    9. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      47
      1938
    10. Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus
      Maailman menoa
      255
      1837
    Aihe