Päättäisivät jo.

e.k.v

Tuota ilkkaa lukiessa tulee välillä olo (aika usein itseasiassa) että eihän nuo kristinuskovaiset osaa edes keskenään päättää mikä on totta ja mikä ei.

Tänään yksi kirjoitti kuinka raamattu on ehdottomanabsoluuttisen Totta, koska se on Jumalan __kirjoittama__.

No samassa lehdessä eräs toinen kertoi että raamattu on totta koska se on kirjoitettu Jumalan avulla.

Eikä taida olla kahta päivää, kun joku kirjoitti että raamattu on ihmisen kirjoittama, ja vaikka se onkin jollain tapaa Jumalan sanaa, niin sitä tulisi tulkita, eikä ottaa täysin kirjaimellisesti.

Ja pari viikkoa sitten joku meinasi että raamattu toki on Jumalan sanaa, mutta meidän pitää lukea sitä niin että se heijastaa meidän omaa aikaamme.

Vatikaani sen sijaan on toitottanut että raamattu on ehdotonta totta ja Jumalan sanaa. Se joka pystyy todistamaan raamatun tai Jumalan erheellisyyden saa aikaan sen että koko maailmankaikkeus loppuu. Ei muuten ole loppunut vaikka virheitä on listattu kait joitakin satoja jo tähän mennessä???

Voisiko joku hihu nyt kertoa mitä se raamattu on (tai siis mitä sen pitäisi olla)? Järjestäkää vaikkapa äänestys tai jotain.

Se että te ette saa päätettyä näinkään yksinkertaista asiaa, ei voi muuta tarkoittaa kuin että se raamattu on puhdasta paskaa.

Terve, ja kiitos kaloista.

11

281

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Noin vähällä varustettu viisutta pohtia noin vaikeita juttuja ennenkuin Uskoon tulet! Raamattu on kirjoittanut,,, Jumala käyttäen ihminen kun kynä konsanaan! : )

Ota Jeesus vastaan niin ymmärät sen !!!

• joku randomi

Johan pisti vakuuttavan vastauksen! Olen mykistynyt.
        Jotenkin haluaisin kyllä henkilökohtaisesti tavata tämän savonarolan. Tulee semmoinen samanlainen fiilis kun jos joku oikein kunnolla törttöilee liikenteessä niin sitä haluaa nähdä että minkälainen kuski noin ajaa.

• ehkä kirjoittanut

raamatun, mutta isäsi Saatana on opettanut sinut lukemaan sitä. Siksi olet niin tehokas Saatanan ilosanoman levittäjä. Älä muuten ota mitään vastaan jeesuxelta, ei ennenkuin se on käynyt AIDS-testissä.
        Ps. Joko on vaseliini ostettu, Saatana ja Saddam odottavat kärsimättöminä, he haluavat siittää Antti-Kristianin, sinun lapsesi.

• Itse uskon että Raamatun ovat ihmiset kirjoittaneet Pyhässä Hengessä eli sen mitä ovat Jumalalta saanet. Tämä toteama löytyy myös Raamatun itsensä sivuilta.
      Raamattua lukiessa ja tulkitessa on syytä muistaa, että: A) Asioita ja lauseita ei irroiteta asiayhteyksistä, B) Sanaa tulee tulkita Pyhän Hengen avulla ja opastuksella, C) Raamattu selittää usein itse itseään sekä D) kokonaiskuva on myös tärkeä.
      Joku on sanonut että Raamattu on "ihmisen käyttöopas", voi sen asian nähdä näinkin.
      Raamattu on myös haastava ja monitasoinen kirja, omalla kohdalla Raamattu on avautunut hitaasti ja aina uutta löytäen.

• Nas.se

mene vajakki syömään kastematoja Taiwaniin

• e.k.v

Ehkä kristittyjen pitäisi ensin itse ymmärtää se raamattu muutamaa luokkaa paremmin, ennen kuin alkavat sitä muille markkinoimaan?

Ei oikein vakuuta kun jokainen puhuu raamatusta lähes eri kirjana ;)

• jeesusteleva kiihkohihhuli ...

Liian paljon on "kristittyjä", jotka eivät tunne Raamattua. Jeesus sanoi, te eksytte, koska ette tunne kirjoituksia ja tässäkin sen taas huomaa hyvin.

Ei tarvitse paljon kinastella, jos avaa Raamatun esim Luukkaan Evankeliumin alusta ja lukee selvää suomenkieltä (1:1-3):

"Koska monet ovat ryhtyneet tekemään kertomusta meidän keskuudessamme tosiksi tunnetuista tapahtumista, sen mukaisesti kuin meille ovat kertoneet ne, jotka alusta asti ovat omin silmin ne nähneet ja olleet sanan palvelijoita, niin olen minäkin, tarkkaan tutkittuani alusta alkaen kaikki, päättänyt kirjoittaa ne järjestyksessään sinulle, korkea-arvoinen Teofilus,"

Raamatussa on paljon vastaavia.

Erikseen jää sitten kysymys, onko nämä kirjoittajat olleet Jumalan johdattamia, itse uskon niin. Jumalan sanaa Raamattu on, vaikka Hän ei olisi itse sitä kirjoittanut, koska siinä on asiaa, jonka Hän on halunnut ilmoittaa.

Jos tätä lukee joku kristitty (=Jeesuksen opetuslapsi), kehoittaisin tutustumaan itse hyvin Raamattuun.

• e.k.v

Lainaus: "Erikseen jää sitten kysymys, onko nämä kirjoittajat olleet Jumalan johdattamia, itse uskon niin. Jumalan sanaa Raamattu on, vaikka Hän ei olisi itse sitä kirjoittanut, koska siinä on asiaa, jonka Hän on halunnut ilmoittaa."

Uskot niin? Olemme siis samaa mieltä siitä että raamattu on ihmisten kirjoittamaa (no Jumalahan mitään nyt kirjoita), joten pohdittavaksi jää kuinka Jumalan "inspiroimaa" tuon tekstin pitäisi olla.

Mikäli teksti on kaikkivoipan johdattamaa, en ole kovinkaan vakuuttunut.

e.k.v kirjoitti:

Lainaus: "Erikseen jää sitten kysymys, onko nämä kirjoittajat olleet Jumalan johdattamia, itse uskon niin. Jumalan sanaa Raamattu on, vaikka Hän ei olisi itse sitä kirjoittanut, koska siinä on asiaa, jonka Hän on halunnut ilmoittaa."

Uskot niin? Olemme siis samaa mieltä siitä että raamattu on ihmisten kirjoittamaa (no Jumalahan mitään nyt kirjoita), joten pohdittavaksi jää kuinka Jumalan "inspiroimaa" tuon tekstin pitäisi olla.

Mikäli teksti on kaikkivoipan johdattamaa, en ole kovinkaan vakuuttunut.

"Olemme siis samaa mieltä siitä että raamattu on ihmisten kirjoittamaa"

No, ainakin Luukkaan Evankeliumissa sanotaan, että se on ainakin. Mielestäni se ei ole mielipide kysymys.

"Mikäli teksti on kaikkivoipan johdattamaa, en ole kovinkaan vakuuttunut."

Vakuuttava todiste Jumalan johdatuksen puolesta on se, että ihminen jää yleensä jumiin seksuaaliasioihin, eikä siis kykenisi edes tekemään Raamatun tasoista kirjaa. Voi tietenkin olla, että ihmiset oli ennen kehittyneempiä.

• Hemmo
        jeesusteleva kiihkohihhuli ... kirjoitti:

"Olemme siis samaa mieltä siitä että raamattu on ihmisten kirjoittamaa"

No, ainakin Luukkaan Evankeliumissa sanotaan, että se on ainakin. Mielestäni se ei ole mielipide kysymys.

"Mikäli teksti on kaikkivoipan johdattamaa, en ole kovinkaan vakuuttunut."

Vakuuttava todiste Jumalan johdatuksen puolesta on se, että ihminen jää yleensä jumiin seksuaaliasioihin, eikä siis kykenisi edes tekemään Raamatun tasoista kirjaa. Voi tietenkin olla, että ihmiset oli ennen kehittyneempiä.

"Vakuuttava todiste Jumalan johdatuksen puolesta on se, että ihminen jää yleensä jumiin seksuaaliasioihin, eikä siis kykenisi edes tekemään Raamatun tasoista kirjaa. Voi tietenkin olla, että ihmiset oli ennen kehittyneempiä."

Onko kirjailijoiden suurin haaste muka seksuaaliasioihin jumiutumisen välttäminen? Ja tämäkö sitten on joku todiste jumalan olemassaolosta, kun joku on pystynyt kirjoittamaan kirjan jumiutumatta seksuaaliasioihin? Et taida hirveästi lukea kirjallisuutta.

Hemmo kirjoitti:

"Vakuuttava todiste Jumalan johdatuksen puolesta on se, että ihminen jää yleensä jumiin seksuaaliasioihin, eikä siis kykenisi edes tekemään Raamatun tasoista kirjaa. Voi tietenkin olla, että ihmiset oli ennen kehittyneempiä."

Onko kirjailijoiden suurin haaste muka seksuaaliasioihin jumiutumisen välttäminen? Ja tämäkö sitten on joku todiste jumalan olemassaolosta, kun joku on pystynyt kirjoittamaan kirjan jumiutumatta seksuaaliasioihin? Et taida hirveästi lukea kirjallisuutta.

"Onko kirjailijoiden suurin haaste muka seksuaaliasioihin jumiutumisen välttäminen?"

Ei todennäköisesti, mutta kun seuraa Raamattua nykyään lukevia, pää-asiaksi nousee todella usein seksi ja siksi sanoin sen kommentin.

Ehkä se kuitenkin on huono kommentti ja sen voi korvata seuraavalla: koska ateistit eivät ymmärrä Raamattua, se ei ole ihmislähtöinen kirja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      84
      5247
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      28
      3498
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      40
      2854
    4. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      18
      2031
    5. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      58
      1830
    6. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      286
      1596
    7. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1586
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      94
      1382
    9. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1366
    10. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      7
      1115
    Aihe