On selvää että kun "kääntää takin" eli luopuu jostakin, silloin ei ole tyytväinen ko. asiaan. Tulee luopio. Vaihtaa toiseen.
usein käy myös niin, että alkaa vihaamaan sitä entistä. Ja vielä. alkaa näkemään suurennuslasilla sen virheet. Ja vielä, katkeroituu mitä enemmän kokemiaan vääryyksiä miettii.
Näitä on joka uskonnoissa. On kansankirkosta luopuneita, jotka käyttävät elämänsä ko. uskon virheiden esille tuomiseen. Sama ilmiö on muissa uskonnoissa. Täällä niitä pyörii muutama "tosi hyvä esimerkki".
Minä itse. Olen kääntänyt takin. Olen luopunut helluntalaisuudesta aikoinani. Nykyään en voi sietää ko. uskontoa.Tosi asia.
Saman ilmiön näkee entisistä Jt ynnä muista. Niin käy kaikille luopioille. Muutenhan ko. asiasta ei luovuttaisikaan. Luulen , että niin käy myös poliitikoille jotka vaihtavat puoluetta..
Neuvo: kanssakulkijoille. Ko. ilmiö on luonnollinen ja perustuu vain ja ainoastaan SEN ihmisen kokemuksiin.
Älkää ottako niitä juttuja niin tosissanne. Ne ovat usein ajan kanssa vääristyneitä, katkeruuden ilmauksia. Minä jos alkaisin nyt kirjoittamaan helluntalaisuudeta, se olisi katkeran miehen kiroilua. Niin siinä käy.
Eläkää jokainen omaa elämäänne ja ei kannata peilata asioita kenenkään mielipiteen mukaan. Kannattaa aina itse tutustua KO. asiaan ja hankkia oma mielipide. Kaikkein viimeksi realistisen kuvan mistään antaa se joka on luopunut, kääntänyt takin ym.
luopio,luopunut, eronnut, erotettu
40
1572
Vastaukset
- Markku_Meilo
>>Kaikkein viimeksi realistisen kuvan mistään antaa se joka on luopunut, kääntänyt takin ym.
Näinkö se menee, myyjän puheet ovat luotettavampia kuin tuotteen entisen käyttäjän puheet?
Toisenlaistakin ilmaa on ollut esillä:
http://www.apologeticsindex.org/apologetics.html
Attacks on apostates
Among the most dangerous challenges to the work of cult apologists is the testimony of ex-cult members (apostates). Therefore, cult defenders claim that apostates can not be relied upon to tell the truth (e.g. this statement by J. Gordon Melton, and this one by Lonnie Kliever).
However, professor of psychology Benjamin Beit-Hallahmi states:
Recent and less recent NRM [New Religious Movement] catastrophes help us realize that in every single case allegations by hostile outsiders and detractors have been closer to reality than any other accounts. Ever since the Jonestown tragedy, statements by ex-members turned out to be more accurate than those of apologists and NRM researchers.
[...more...]
Source: Dear Colleagues: Integrity and Suspicion in NRM Research, by Benjamin Beit-Hallahmi- nykyisen käyttäjän
arvio on mielestäni paras.
Ja mitäs se kettu sanoikaan pihlajanmarjoista.
Happamia .... Niin totuutta luonnehtii siitä luopunutkin.
Luopio ei ole koskaan asiaa oikein ymmärtänyt - maistanu, vaan panee epäonnistumisensa toisen syyksi. Tämä palsta on loistava esimerkki siitä. - Markku_Meilo
nykyisen käyttäjän kirjoitti:
Luopio ei ole koskaan asiaa oikein ymmärtänyt - maistanu, vaan panee epäonnistumisensa toisen syyksi. Tämä palsta on loistava esimerkki siitä.>>Luopio ei ole koskaan asiaa oikein ymmärtänyt - maistanu,
Ai jaa?
>> vaan panee epäonnistumisensa toisen syyksi.
Siis kusettajaansa ei saa moittia? - moittia saa
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Luopio ei ole koskaan asiaa oikein ymmärtänyt - maistanu,
Ai jaa?
>> vaan panee epäonnistumisensa toisen syyksi.
Siis kusettajaansa ei saa moittia?Haukkuvathan koiratkin
- Jrslm
Luopio ei ole koskaan asiaa oikein ymmärtänyt - maistanu, vaan panee epäonnistumisensa toisen syyksi. Tämä palsta on loistava esimerkki siitä.Viehättävä nainen seurustelee komean miehen kanssa. Komean, ihanan, huomaavaisen, hellän, oi autuutta. Kukaan ei koskaan ole ollut parempi mies kuin hän. Miestä ei saa arvostella - ei, hän kieltää sen ehdottomasti. Ja kaikki jotka arvostelevat miestä, valehtelevat - tietysti. Sehän on selvää, koska mies on miehistä parhain.
Happamia ... niin, luonnehtii miehen ex-vaimo, hänestä luopunut. Luopunut komeasta miehestään. Eikä koskaan ymmärtänyt miestään, jota ei saanut arvostella. Piti vain ihailla ja kehua.
Kunnes ei enää jaksanut ihailla ja ymmärtää.
Maisteli ennen lankeemustaan, hyviä päiviä, aurinkoisia, ihania. Paistatteli miehen ihailussa, nauttikin. Mutta epäonnistui silti - niin kuin edeltäjänsäkin, tuo entinenkin ex ja exän edeltäjäkin ex hänkin.
Naisen syytä toki epäonnistuminen, kaikki. Mieshän on täydellinen, virheetön, miesten mies. Nainen se oli väärässä - tuo kirottu ex. Arvosteli, sortui huomauttamaan niin monesta asiasta, vaikka mies oli kieltänyt. Sanonut, ettei saa arvostella.
"Et jumalauta arvostele minun tekemisiäni," huusi mies. Suuttui, vaimo nalkutti turhasta. Aivan turhasta, rahasta, juomisesta, tupakasta, pelaamisesta. HÄNTÄ, miestä, täydellistä EI arvostella.
"Et arvostele MINUA!"
Nainen sai mitä ansaitsi, turpiinsa. Tyhmä muija. Omaa syytä. Miksi arvosteli, täydellistä miestä. Mies on oikeassa. Ei saa arvostella.
Ei nainen mitään ymmärrä, exä.
Tyhmäkin on.
Kun olisi heti tajunnut, niin ei olisi niin tyhmää ämmää edes kahdesti katsonut.
Nalkuttava,
nariseva,
hapan,
rumakin vielä huutaessaan.
Tuli pahaa jälkeä. Kettingillä vedellessä. Nainen sai mitä ansaitsi. Pani epäonnistumisensa miehen syyksi.
Luopio.
LUOPIO!
Luopui hyvästä miehestä. Virheettömästä, täydellisestä, komeasta.
Miehestä, jota ei saa arvostella.
Nyt on uusi nainen. Kysykää HÄNELTÄ! Se nainen tietää. Exät, ne kaikki kirotut - valehtelevat, valehtelevat. Puhuvat pahaa selän takana.
VALEHTELEVAT!
Täydellisestä miehestä!
Menikö perille näin? - Kuvaus
Jrslm kirjoitti:
Viehättävä nainen seurustelee komean miehen kanssa. Komean, ihanan, huomaavaisen, hellän, oi autuutta. Kukaan ei koskaan ole ollut parempi mies kuin hän. Miestä ei saa arvostella - ei, hän kieltää sen ehdottomasti. Ja kaikki jotka arvostelevat miestä, valehtelevat - tietysti. Sehän on selvää, koska mies on miehistä parhain.
Happamia ... niin, luonnehtii miehen ex-vaimo, hänestä luopunut. Luopunut komeasta miehestään. Eikä koskaan ymmärtänyt miestään, jota ei saanut arvostella. Piti vain ihailla ja kehua.
Kunnes ei enää jaksanut ihailla ja ymmärtää.
Maisteli ennen lankeemustaan, hyviä päiviä, aurinkoisia, ihania. Paistatteli miehen ihailussa, nauttikin. Mutta epäonnistui silti - niin kuin edeltäjänsäkin, tuo entinenkin ex ja exän edeltäjäkin ex hänkin.
Naisen syytä toki epäonnistuminen, kaikki. Mieshän on täydellinen, virheetön, miesten mies. Nainen se oli väärässä - tuo kirottu ex. Arvosteli, sortui huomauttamaan niin monesta asiasta, vaikka mies oli kieltänyt. Sanonut, ettei saa arvostella.
"Et jumalauta arvostele minun tekemisiäni," huusi mies. Suuttui, vaimo nalkutti turhasta. Aivan turhasta, rahasta, juomisesta, tupakasta, pelaamisesta. HÄNTÄ, miestä, täydellistä EI arvostella.
"Et arvostele MINUA!"
Nainen sai mitä ansaitsi, turpiinsa. Tyhmä muija. Omaa syytä. Miksi arvosteli, täydellistä miestä. Mies on oikeassa. Ei saa arvostella.
Ei nainen mitään ymmärrä, exä.
Tyhmäkin on.
Kun olisi heti tajunnut, niin ei olisi niin tyhmää ämmää edes kahdesti katsonut.
Nalkuttava,
nariseva,
hapan,
rumakin vielä huutaessaan.
Tuli pahaa jälkeä. Kettingillä vedellessä. Nainen sai mitä ansaitsi. Pani epäonnistumisensa miehen syyksi.
Luopio.
LUOPIO!
Luopui hyvästä miehestä. Virheettömästä, täydellisestä, komeasta.
Miehestä, jota ei saa arvostella.
Nyt on uusi nainen. Kysykää HÄNELTÄ! Se nainen tietää. Exät, ne kaikki kirotut - valehtelevat, valehtelevat. Puhuvat pahaa selän takana.
VALEHTELEVAT!
Täydellisestä miehestä!
Menikö perille näin?Kaikki eivät kuitenkaan ymmärrä, arvaat varmaan ketkä.
- nykyisen käyttäjän
Luopio ei ole koskaan asiaa oikein ymmärtänyt - maistanu, vaan panee epäonnistumisensa toisen syyksi. Tämä palsta on loistava esimerkki siitä.arvio on paras. Paskaa sanon minä.
Jos minä ostan parin tonnin telkkarin ja se osoittautuu paskaksi, pakko sitä on silti kehua. Se oli niin kallis. Ja sitä mainostettiin parhaaksi, eli luotin myyjän puheisiin. Ei sitä voi kertoa epäonnistuneensa hankinnassa, maine menee ja kaverit ilvailee jatkuvasti.
Kuva on epäselvä ja täyttä sontaa, mutta kehuttava on, kun myyjä kehui ja oma pääoma on sijoitettu siihen. Jos taas haluat irti huonosta kaupasta, se onkin yllättävän vaikeaa.
Mitään yhteyttä Jehovan todistajiin?
- Arskavain
Jos kartta näyttää väärin, eikö siitä kannata luopua?
- Kadunmies vaan
Mun täytyy kyllä todeta, että tämän palstan entiset Jehovan todistajat ovat ainakin mulle opettaneet paljon enemmän kultin historiasta sekä sen oppirakenteesta kuin kaikki tapaamani kultin jäsenet yhteensä.
Sen lisäksi tämän palstan kautta olen saanut hyviä vinkkejä lisätiedon hankkimiseen. Yksi erittäin korkealle arvostamani palstan vakiokirjoittaja tarjosi jopa Jehovan todistajien "romppua" täysin ilmaiseksi käyttööni.
On luopiosta siis ainakin minulle ollut paljon iloa kun olen saanut palstaa lukemalla tutustua varsin erikoiseen uskonlahkoon paljon perusteellisemmin kuin se olisi lahkon jäsenenä ollut mahdollista.- saanut "tietoa"
jota olet etukäteen halunnut. Muista, että tämän palstan tiedot ovat usein luusereiden selittelyjä.
- Kadunmies vaan
saanut "tietoa" kirjoitti:
jota olet etukäteen halunnut. Muista, että tämän palstan tiedot ovat usein luusereiden selittelyjä.
Olen tietysti keskustellut myös kultissa mukana olevien kanssa lukemattomia kertoja. He ovat auliisti tarjonneet käyttööni kultin molemmat lehdet jo vuosien ajan. Myös monenlaista kultin tuottamaa kirjallisuutta olen saanut heidän kauttansa luettavakseni.
En tietenkään muodosta omaa mielipidettäni ainoastaan luopioiden kanssa keskustellen. - olet lukenut
Kadunmies vaan kirjoitti:
Olen tietysti keskustellut myös kultissa mukana olevien kanssa lukemattomia kertoja. He ovat auliisti tarjonneet käyttööni kultin molemmat lehdet jo vuosien ajan. Myös monenlaista kultin tuottamaa kirjallisuutta olen saanut heidän kauttansa luettavakseni.
En tietenkään muodosta omaa mielipidettäni ainoastaan luopioiden kanssa keskustellen.sen "toisen" osapuolen informaatiota kovin mielelläsi.
- Kadunmies vain
olet lukenut kirjoitti:
sen "toisen" osapuolen informaatiota kovin mielelläsi.
Erilaiset uskonnot ovat aina kiinnostaneet minua. Jehovan todistajat eivät ole missään erikoisasemassa siinä suhteessa. Olen pyrkinyt tutustumaan myös esimerkiksi seitsemännen päivän adventistien historiaan sekä oppiin.
En ymmärrä ollenkaan mitä kommentillasi mahdat tarkoittaa? - taidat olla
Kadunmies vain kirjoitti:
Erilaiset uskonnot ovat aina kiinnostaneet minua. Jehovan todistajat eivät ole missään erikoisasemassa siinä suhteessa. Olen pyrkinyt tutustumaan myös esimerkiksi seitsemännen päivän adventistien historiaan sekä oppiin.
En ymmärrä ollenkaan mitä kommentillasi mahdat tarkoittaa?lukenut jotakin, jostakin, mutta et "niitä kahta lehteä".
- Kadunmies vaan
taidat olla kirjoitti:
lukenut jotakin, jostakin, mutta et "niitä kahta lehteä".
Vartiotorni 1. lokakuuta sivulla 8 "ennustuksia jotka täyttyvät lähitulevaisuudessa" juuri tässä luettavana. Herätkää! lehden lokakuun numero näkyy käsittelevän ainakin aihetta "lapsesi ja internet".
Kyllä nämä molemmat lehdet kuule tänne tuodaan ihan koko ajan ja luetaan myös. - tavalla luetaan
Vartiotorni 1. lokakuuta sivulla 8 "ennustuksia jotka täyttyvät lähitulevaisuudessa" juuri tässä luettavana. Herätkää! lehden lokakuun numero näkyy käsittelevän ainakin aihetta "lapsesi ja internet".
Kyllä nämä molemmat lehdet kuule tänne tuodaan ihan koko ajan ja luetaan myös.Etsii, etsii, ja soisi löytävänsä - mielestään virheitä.
- Kadunmies vaan
tavalla luetaan kirjoitti:
Etsii, etsii, ja soisi löytävänsä - mielestään virheitä.
Minua kiinnostaa se miten oppirakenne elää ja muuttuu. Eihän taruista ja tarinoista ole mielekästä etsiä virheitä. Minua kiinnostaa esimerkiksi se miten reaalitodellisuuden muutokset heijastuvat erilaisiin uskonnollisiin näkemyksiin ja tämä kyseinen kultti on myös tässä mielessä mielenkiintoni kohteena.
- salaisuus?
tavalla luetaan kirjoitti:
Etsii, etsii, ja soisi löytävänsä - mielestään virheitä.
Lukeminen voi olla ajanvietettä tai opiskelua ja siinä kirjoitettu teksti avautuu juuri sellaisenaan lukijalle. Ymmärtääkseen esim. Vartsikan ja Hertsikan tekstin ei tarvitse olla korkeakoulua käynyt saatikka Vt seuran oppia saanut. Ne on niin lapsellisessa muodossa, että jokainen niitä voi lukea ja todeta, että samaa uskonnollista puppua kuin muutkin. Vt kirjallisuudesta löytyy kaikki uskonnon peruselementit...pelottelu, toivo ja pelastus ikuisuuteen.
>Uskonto on hallinta keino ja toimii vuosituhannesta toiseen....ikävä kyllä. - taida kiinnostaa
Minua kiinnostaa se miten oppirakenne elää ja muuttuu. Eihän taruista ja tarinoista ole mielekästä etsiä virheitä. Minua kiinnostaa esimerkiksi se miten reaalitodellisuuden muutokset heijastuvat erilaisiin uskonnollisiin näkemyksiin ja tämä kyseinen kultti on myös tässä mielessä mielenkiintoni kohteena.
tietää mikä on Raamatun totuus. Sinun lauseesi "reaalitodellisuuden muutoksiin, jotka heijastuvat erilaisiin uskonnollisiin näkemyksiin" on lainattu jostakin, jonka merkitystä et itsekään tiedä. Olet aivan niinkuin se entinen "Oulun mamseli, joka oli niin meriteerattu, ettei enää osannut renoveerata".
- Kadunmies vain
taida kiinnostaa kirjoitti:
tietää mikä on Raamatun totuus. Sinun lauseesi "reaalitodellisuuden muutoksiin, jotka heijastuvat erilaisiin uskonnollisiin näkemyksiin" on lainattu jostakin, jonka merkitystä et itsekään tiedä. Olet aivan niinkuin se entinen "Oulun mamseli, joka oli niin meriteerattu, ettei enää osannut renoveerata".
Kyllä minua Raamattu kiinnostaa. Koulutettu länsimainen omilla aivoillaan ajatteleva ihminen ei tietenkään usko mihinkään yliluonnolliseen maailmankaikkeuden luojaan. Minulle Raamattu on kokoelma mielenkiintoisia tarinoita samaan tapaan kuin vaikkapa Kalevala tai Nibelungein laulu.
- olet keskustelemassa
Kyllä minua Raamattu kiinnostaa. Koulutettu länsimainen omilla aivoillaan ajatteleva ihminen ei tietenkään usko mihinkään yliluonnolliseen maailmankaikkeuden luojaan. Minulle Raamattu on kokoelma mielenkiintoisia tarinoita samaan tapaan kuin vaikkapa Kalevala tai Nibelungein laulu.
aivan jostakin muusta asiasta.
Minun keskusteluni sinun kanssasi päättyvät tähän. - Kirkkojen
salaisuus? kirjoitti:
Lukeminen voi olla ajanvietettä tai opiskelua ja siinä kirjoitettu teksti avautuu juuri sellaisenaan lukijalle. Ymmärtääkseen esim. Vartsikan ja Hertsikan tekstin ei tarvitse olla korkeakoulua käynyt saatikka Vt seuran oppia saanut. Ne on niin lapsellisessa muodossa, että jokainen niitä voi lukea ja todeta, että samaa uskonnollista puppua kuin muutkin. Vt kirjallisuudesta löytyy kaikki uskonnon peruselementit...pelottelu, toivo ja pelastus ikuisuuteen.
>Uskonto on hallinta keino ja toimii vuosituhannesta toiseen....ikävä kyllä.masentamille voi tarjota, kuin yksinkertaista "puppua". Joskus se puppu on ajatuksia herättävää.
- Kadunmies vaan
olet keskustelemassa kirjoitti:
Minun keskusteluni sinun kanssasi päättyvät tähän.En ymmärrä miksi Jehovan todistajien oppinäkemyksistä saisivat keskustella ainoastaan Jehovan todistajat tai sellaisiksi aikovat. Sitä kai yritit tuolla äskeisellä kommentillasi sanoa.
Eipä minun kanssani ole tietenkään kenekään pakko keskustella jos ei halua. - paljastaa!
olet keskustelemassa kirjoitti:
Minun keskusteluni sinun kanssasi päättyvät tähän.Onko liikaa jos ihmiset tietävät VT oppirakennelmista enämpi kuin arvata saattaa ja koko Jt:sta, vaikka eivät ole koskaan olleet Jt.
Silloin heitetään pyyhe kehään ja antaudutaan.
Kannattaa kyllä katsoa peiliin, mistä kaikesta VT:opeissa on kyse! - salaisuus?
Kirkkojen kirjoitti:
masentamille voi tarjota, kuin yksinkertaista "puppua". Joskus se puppu on ajatuksia herättävää.
kun minut lapsena johdatettiin Jt paratiisi toivoon. Se nyt oli vain yksinkertaisesti aivopesua ja pelko siinä näyttelee isoa osaa...
>Hävettää, että olen omiakin lapsiani kasvattanut Jt metodeilla, mutta onneksi he ovat jo nuorella iällään osanneet käyttää päätään ja........... jalkojaan....! - paiskis
Ihminen ei itsessään voi uskoa puristaa,vaan se on Jumalan armoa .Kaikki jotka ottivat hänet vastaan hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi.Näin Herramme sanassaan lupaa.En ole kyllä kenenkään kuullut tulleen uskoon lukemalla Kalevalaa tai Nibelungein lauluja .Sitävastoin monenkin ,joka on lukenut Raamattua etsivällä mielellä saanut kokea Jumalan kosketuksen.Kyllä kirjoissa on suuri ero.Hyviä lukuhetkiä raamatun parissa .Aloita sanan luku rukouksen hengessä niin herra puhuu sinulle sanansa kautta.
- Markku_Meilo
paiskis kirjoitti:
Ihminen ei itsessään voi uskoa puristaa,vaan se on Jumalan armoa .Kaikki jotka ottivat hänet vastaan hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi.Näin Herramme sanassaan lupaa.En ole kyllä kenenkään kuullut tulleen uskoon lukemalla Kalevalaa tai Nibelungein lauluja .Sitävastoin monenkin ,joka on lukenut Raamattua etsivällä mielellä saanut kokea Jumalan kosketuksen.Kyllä kirjoissa on suuri ero.Hyviä lukuhetkiä raamatun parissa .Aloita sanan luku rukouksen hengessä niin herra puhuu sinulle sanansa kautta.
Löydätkö tekstisi ja tämän viestin kuvaaman kehäpäättelyn välillä yhtäläisyyksiä:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000099&posting=22000000038821426 - Kadunmies vaan
paiskis kirjoitti:
Vertaukseni ontui aika pahasti joten otetaan uusi yritys.
Raamattu on saman arvoinen kirja kuin vaikkapa Koraani tai Veda-kirjat. Ne kaikki tuottavat lukijoilleen uskonnollisia kokemuksia. Kaikista niistä etsivä löytää Jumalan tai Jumalien kosketuksen. Uskonnollisuus on ihmisellä geeneissä ja uskonnolliset hurmostilat ovat ihan todellinen asia monissa uskonnoissa eivätkä mitenkään kristinuskon yksinoikeutta. Pyhän hengen vaikutustahan voi pitää jonkinasteisena hallusinaationa tai aivojen virhetoimintona. Muissa uskonnoissa "pyhä henki" pitää sitten korvata kyseiseen uskontoon soveltuvalla termillä.
>>Neuvo: kanssakulkijoille. Ko. ilmiö on luonnollinen ja perustuu vain ja ainoastaan SEN ihmisen kokemuksiin. Älkää ottako niitä juttuja niin tosissanne.
Tiesitkö, etteivät vt-seuran säännöt ja opit koske ketään tiettyä "SITÄ" ihmistä, joka on näreissään vt-seuralle vain omista syistään? Vt-seuran säännöt ja opit koskevat jokaista jehovantodistajaa ja monissa tapauksissa myös entisiä sellaisia. Kun esimerkiksi karttamisen epäinhimillisyydestä keskustellaan, se koskee vt-seuran mukaan ihan jokaista entistä jehovantodistajaa, ei vain yhtä siellä ja ehkä toista tuolla. Tällaisilla palstoilla ihmisillä on antaa asiasta ihan oikeita kokemuksia, ei vain vt-seuran silottelemia päiväunia.
>>Minä jos alkaisin nyt kirjoittamaan helluntalaisuudeta, se olisi katkeran miehen kiroilua. Niin siinä käy.
Tarkoittaako se että jos sinä et pysty kertomaan entisestä uskonnostasi tai lafkastasi objektiivisesti, totuudellisesti ja valistaaksesi kanssaihmisiä, ettei siihen pysty kukaan muukaan? Miksi kuvittelet, että oma lapsenomainen suhtautumisesi entiseen uskontoosi koskisi ketään muuta samalla tavalla?
>>Kaikkein viimeksi realistisen kuvan mistään antaa se joka on luopunut, kääntänyt takin ym.
Jos nyt kuitenkin puhuttaisiin hetken objektiivisesti, niin realistisimman kuvan saa asiassa kuin asiassa sellaiselta, jolla ei ole velvollisuutta sen puolesta, josta lausuntojaan antaa. Jehovantodistajilla on jokaisella velvollisuus kertoa vt-seurasta ja sen edustamasta kultista ainoastaan hyvää. Siinä sitä on objektiivisuutta ja realismia kerrakseen.
Avauksesi oli tyypillistä kulttipropagandaa. Saattaisit ehkä itsekin huomata sen jos sinulla ei olisi velvoitetta asiasi puolesta.- REHELLINEN?
>>>Minä itse. Olen kääntänyt takin. Olen luopunut helluntalaisuudesta aikoinani. Nykyään en voi sietää ko. uskontoa.>Neuvo: kanssakulkijoille. Ko. ilmiö on luonnollinen ja perustuu vain ja ainoastaan SEN ihmisen kokemuksiin. Minä jos alkaisin nyt kirjoittamaan helluntalaisuudeta, se olisi katkeran miehen kiroilua. Niin siinä käy. Älkää ottako niitä juttuja niin tosissanne.Eläkää jokainen omaa elämäänne ja ei kannata peilata asioita kenenkään mielipiteen mukaan.>Kannattaa aina itse tutustua KO. asiaan ja hankkia oma mielipide.
- sitä mieltä
että miksi kannattaa enää tuhlata aikaansa johonkin uskontoon,jos on jättänyt sen.Tarkoitan niitä,jotka vielä jaksavat kirjoitella ja muutenkin aktiivisesti käyttää aikaansa hylkäämänsä uskonnon mustamaalaamiseen ym.Elämä on lyhyt.Eikö kannattaisi käyttää se mielekkäämpään tekemiseen ja jatkaa elämäänsä.Onhan tässä elämässä paljon muutakin kuin uskonto.
- Markku_Meilo
>>...muutenkin aktiivisesti käyttää aikaansa hylkäämänsä uskonnon mustamaalaamiseen ym.
Mitä mieltä olet mielipiteenvapaudesta tai vaikka henkilön vapaudesta päättää omasta ajankäytöstään? Jos sinulla olisi valta, niin millä perustelulla (jos yleensäkään sellaista tarvitset) kieltäisit haitallisen ja valheellisen kultin epäkohtien esilletuonnin?
>>...miksi kannattaa enää tuhlata aikaansa johonkin uskontoon,jos on jättänyt sen.
Josta voikin johtaa:
Miksi kannattaa enää tuhlata aikaansa raittiusvalistukseen, jos kerran on jättänyt dokaamisen.
Miksi kannattaa enää tuhlata aikaansa huumeidenvastaiseen työhön, jos kerran on jättänyt huumeidenkäytön.
>>Eikö kannattaisi käyttää se mielekkäämpään tekemiseen
Mitä sinä ehdottaisit ts. pidät jotenkin erikoisen mielekkäänä? - kiellä
Markku_Meilo kirjoitti:
>>...muutenkin aktiivisesti käyttää aikaansa hylkäämänsä uskonnon mustamaalaamiseen ym.
Mitä mieltä olet mielipiteenvapaudesta tai vaikka henkilön vapaudesta päättää omasta ajankäytöstään? Jos sinulla olisi valta, niin millä perustelulla (jos yleensäkään sellaista tarvitset) kieltäisit haitallisen ja valheellisen kultin epäkohtien esilletuonnin?
>>...miksi kannattaa enää tuhlata aikaansa johonkin uskontoon,jos on jättänyt sen.
Josta voikin johtaa:
Miksi kannattaa enää tuhlata aikaansa raittiusvalistukseen, jos kerran on jättänyt dokaamisen.
Miksi kannattaa enää tuhlata aikaansa huumeidenvastaiseen työhön, jos kerran on jättänyt huumeidenkäytön.
>>Eikö kannattaisi käyttää se mielekkäämpään tekemiseen
Mitä sinä ehdottaisit ts. pidät jotenkin erikoisen mielekkäänä?ketään tekemästä niin,jos haluaa sitä. Mulla on lähipiirissä ihminen,jolla on päihdeongelma.Olen yrittänyt auttaa ja tukea.Kun on alkanut mennä paremmin,olen ollut helpottunut,kun voi ajatella muutakin. Jos ongelma poistuisi kokonaan,en usko että jaksaisin enää keskittyä siihen. Olisin tyytyväinen,että voin ajatella ja tehdä muuta.
- vielä siihen
kiellä kirjoitti:
ketään tekemästä niin,jos haluaa sitä. Mulla on lähipiirissä ihminen,jolla on päihdeongelma.Olen yrittänyt auttaa ja tukea.Kun on alkanut mennä paremmin,olen ollut helpottunut,kun voi ajatella muutakin. Jos ongelma poistuisi kokonaan,en usko että jaksaisin enää keskittyä siihen. Olisin tyytyväinen,että voin ajatella ja tehdä muuta.
että mikä voisi sitten olla mielekkäämpää. No,jokaisella on varmaan omat asiat,mitkä kiinnostaa.Sitä ei voi toisen puolesta mennä sanomaan.Mutta jos edelleenkin jotenkin uskoo ao. uskontoon, ja haluaa vastauksia tai selityksiä, niin ymmärrän, miksi ei ole jättänyt taakseen sitä. Muussa tapauksessa ainakin itse jatkaisin eteenpäin.
- Markku_Meilo
kiellä kirjoitti:
ketään tekemästä niin,jos haluaa sitä. Mulla on lähipiirissä ihminen,jolla on päihdeongelma.Olen yrittänyt auttaa ja tukea.Kun on alkanut mennä paremmin,olen ollut helpottunut,kun voi ajatella muutakin. Jos ongelma poistuisi kokonaan,en usko että jaksaisin enää keskittyä siihen. Olisin tyytyväinen,että voin ajatella ja tehdä muuta.
>>ketään tekemästä niin,jos haluaa sitä.
Juu, ei kai kukaan tässä oletakaan, että kyse olisi kirjaimellisen kieltovallan omaamisesta.
>>Mulla on lähipiirissä ihminen,jolla on päihdeongelma.Olen yrittänyt auttaa ja tukea.
Olen vuosien varrella ollut tekemisissä useamman ihmisen kanssa, jolla on ongelma uskonnollisen kultin suhteen ja olen yrittänyt auttaa heitä.
Esittämäni kysymykset olivat ilmeisesti liian vaikeita vastattavaksi, joten koitan hieman eri sanoin: Mitä niin merkittävää eroa näet päihteen tai huumeidenkäyttäjien auttamisessa ja toisaalta uskonnollisen kultin uhrien auttamisessa, että viimeksimainittua tulisi välttää? - Markku_Meilo
vielä siihen kirjoitti:
että mikä voisi sitten olla mielekkäämpää. No,jokaisella on varmaan omat asiat,mitkä kiinnostaa.Sitä ei voi toisen puolesta mennä sanomaan.Mutta jos edelleenkin jotenkin uskoo ao. uskontoon, ja haluaa vastauksia tai selityksiä, niin ymmärrän, miksi ei ole jättänyt taakseen sitä. Muussa tapauksessa ainakin itse jatkaisin eteenpäin.
>>No,jokaisella on varmaan omat asiat,mitkä kiinnostaa.Sitä ei voi toisen puolesta mennä sanomaan.
Näin on ja siksi kysyinkin ainoastaan tarkentavia kysymyksiä sinun mielipiteisiin liittyen.
>>Mutta jos edelleenkin jotenkin uskoo ao. uskontoon, ja haluaa vastauksia tai selityksiä, niin ymmärrän, miksi ei ole jättänyt taakseen sitä. Muussa tapauksessa ainakin itse jatkaisin eteenpäin.
Nyt on uusi ääni kellossa, hetki sitten kirjoitit:
"että miksi kannattaa enää tuhlata aikaansa johonkin uskontoon,jos on jättänyt sen.Tarkoitan niitä,jotka vielä jaksavat kirjoitella ja muutenkin aktiivisesti käyttää aikaansa hylkäämänsä uskonnon mustamaalaamiseen ym.
Jäi vielä epäselväksi onko mielestäsi uskonnollisen kultin uhri jotenkin vähempiarvoinen autettavaksi? - lähinnä
Markku_Meilo kirjoitti:
>>No,jokaisella on varmaan omat asiat,mitkä kiinnostaa.Sitä ei voi toisen puolesta mennä sanomaan.
Näin on ja siksi kysyinkin ainoastaan tarkentavia kysymyksiä sinun mielipiteisiin liittyen.
>>Mutta jos edelleenkin jotenkin uskoo ao. uskontoon, ja haluaa vastauksia tai selityksiä, niin ymmärrän, miksi ei ole jättänyt taakseen sitä. Muussa tapauksessa ainakin itse jatkaisin eteenpäin.
Nyt on uusi ääni kellossa, hetki sitten kirjoitit:
"että miksi kannattaa enää tuhlata aikaansa johonkin uskontoon,jos on jättänyt sen.Tarkoitan niitä,jotka vielä jaksavat kirjoitella ja muutenkin aktiivisesti käyttää aikaansa hylkäämänsä uskonnon mustamaalaamiseen ym.
Jäi vielä epäselväksi onko mielestäsi uskonnollisen kultin uhri jotenkin vähempiarvoinen autettavaksi?niitä,jotka eivät usko ko. uskontoon.Samoin myöskin mustamaalaamisesta,joka ainakin minun mielestäni on lähinnä herjaavaan sävyyn tehty,ei asiallista keskustelua. Tällä palstalla on paljon herjaavaan tyyliin kirjoittelua,ja myös nimittelyä ym.Olen minäkin aikoinaan kokenut Jehovan todistajien taholta sekä yksilöiden että yleensä järjestön taholta paljon asioita,jotka ovat ärsyttäneet,enkä ole ollut samaa mieltä,mutta en näe mitään syytä alkaa herjata ja heittämään lokaa.Keskustella voin kyllä,ja olen sitä tehnytkin.Mutta pääsääntöisesti en ole vuosien varrella juuri enää tähän uskontoon enää keskittynyt. Jokainen saa tehdä tietysti mitä haluaa,mutta sanoinkin vain ihmetteleväni niitä,jotka eivät usko koko asiaan,että miksi vaivautua enää hyökkäämään sitä vastaan.
- näkee
lähinnä kirjoitti:
niitä,jotka eivät usko ko. uskontoon.Samoin myöskin mustamaalaamisesta,joka ainakin minun mielestäni on lähinnä herjaavaan sävyyn tehty,ei asiallista keskustelua. Tällä palstalla on paljon herjaavaan tyyliin kirjoittelua,ja myös nimittelyä ym.Olen minäkin aikoinaan kokenut Jehovan todistajien taholta sekä yksilöiden että yleensä järjestön taholta paljon asioita,jotka ovat ärsyttäneet,enkä ole ollut samaa mieltä,mutta en näe mitään syytä alkaa herjata ja heittämään lokaa.Keskustella voin kyllä,ja olen sitä tehnytkin.Mutta pääsääntöisesti en ole vuosien varrella juuri enää tähän uskontoon enää keskittynyt. Jokainen saa tehdä tietysti mitä haluaa,mutta sanoinkin vain ihmetteleväni niitä,jotka eivät usko koko asiaan,että miksi vaivautua enää hyökkäämään sitä vastaan.
niin Jehovan todistajat eivät ole lakanneet olemasta. Voidaan sanoa,että" koirat haukkuu ja karavaani kulkee".
- Markku_Meilo
lähinnä kirjoitti:
niitä,jotka eivät usko ko. uskontoon.Samoin myöskin mustamaalaamisesta,joka ainakin minun mielestäni on lähinnä herjaavaan sävyyn tehty,ei asiallista keskustelua. Tällä palstalla on paljon herjaavaan tyyliin kirjoittelua,ja myös nimittelyä ym.Olen minäkin aikoinaan kokenut Jehovan todistajien taholta sekä yksilöiden että yleensä järjestön taholta paljon asioita,jotka ovat ärsyttäneet,enkä ole ollut samaa mieltä,mutta en näe mitään syytä alkaa herjata ja heittämään lokaa.Keskustella voin kyllä,ja olen sitä tehnytkin.Mutta pääsääntöisesti en ole vuosien varrella juuri enää tähän uskontoon enää keskittynyt. Jokainen saa tehdä tietysti mitä haluaa,mutta sanoinkin vain ihmetteleväni niitä,jotka eivät usko koko asiaan,että miksi vaivautua enää hyökkäämään sitä vastaan.
>>niitä,jotka eivät usko ko. uskontoon.
Estääkö se auttamasta ko. uskonnon uhreja jollain tavalla?
>>Samoin myöskin mustamaalaamisesta,joka ainakin minun mielestäni on lähinnä herjaavaan sävyyn tehty,ei asiallista keskustelua.
Tarkoitatko mahdollisesti kirjoituksia, joissa paljastetaan Vartiotorniseuran mädännäisyys sen omalla materiaalilla? Jos et, niin mitä mieltä olet em. paljastuksista?
>>Jokainen saa tehdä tietysti mitä haluaa,mutta sanoinkin vain ihmetteleväni niitä,jotka eivät usko koko asiaan,että miksi vaivautua enää hyökkäämään sitä vastaan.
Kun et ole vieläkään vastannut, niin tulkitsen kantasi siten, että entiset alkoholistit ja huumeveikot ovat soveliaita auttamaan kohtalotovereitaan, mutta entisten jehovantodistajien ei olisi suotavaa auttaa kohtalotovereitaan. - Markku_Meilo
näkee kirjoitti:
niin Jehovan todistajat eivät ole lakanneet olemasta. Voidaan sanoa,että" koirat haukkuu ja karavaani kulkee".
>>Jehovan todistajat eivät ole lakanneet olemasta.
Kuten eivät adventistit, jotka eivät ole lakanneet olemasta. Adventisteista luopioituneet raamatuntutkijatkaan eivät ole lakanneet. Raamatuntutkijoista luopioituivat sitten vuorostaan jehovantodistajat. jehovantodistajista luopioituneet True faith Jehovah's Witnesses -liikekään ei ole lakannut olemasta.
Jos olemassaolo on jokin merkki totuudesta, niin tässä muutamia esimerkkejä olemassaolevista Ainoista Oikeista Totuuksista:
http://www.theholdemans.com/Compare.htm
>>Voidaan sanoa,että" koirat haukkuu ja karavaani kulkee".
Tulee mieleen Vartiotorniseuran haukkuma arkkivihollinen Katolinen kirkko, joka sekään ei ole lakannut olemasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1011031
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt57989Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv61830Miehen ja naisen ystävyys
Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa144798- 65695
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel103581Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta
ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto90567- 78541
- 53537
- 39518