jotka ovat harhautuneet luulemaan, että elämä on vain itsensä viihdyttämistä ja nautiskelua?
Mihin joutuvat
64
2034
Vastaukset
- Putkivalo
Ihmisen pitäisi oikeesti olla itsenäisempi ja itsekkäämpi, tehdä asioita mistä nauttii, olla sellainen kuin viihtyy. Tietty niin että ympäristökin viihtyy, suurin osa ihmisistä ei varmaan osaakaan nauttia jos tietää loukkaavansa samalla jotakuta muuta.
Aikaisemmin luulin että elämän pitääkin olla kärsimystä ja kivisiä teitä, ettei ihminen kasvakaan ilman kriisejä. Kun sitten meinasin jäädä kriisin "vangiksi" aloin kallistumaan siihen ettei se olekaan niin. Mitä jos se onkin vain vanhoollis-kristillisten hapatusta? Kärsi-ihminen-kärsi! Sä jalostut siitä!!
Monesti menee niin, että ihminen tarkkailee itsensä ja ympäristönsä vain kriisien aikana, kun on rauhallista, ihminen pitää kiinni näkemyksistään "tälleen on hyvä, nyt vaan kellutaan". Niin ainakin ite toimin.
Noniin, se oli taas höpötystä. Ymmärrän aloitusta niin että tarkoitat että joku laiminlyö vastuu-puolen, ja viihdyttää vain itsensä? Ehkä silloin pitää osata päästää hänestä irti, ainakin hetkeksi. Maybe baby silloin ymmärtää että vastuu tarkoittaa myös toisenlaista vapautta, sisäistä vapautta. - on aivan selvä
laitapuolen kulkijoitahan heistä tulee suurimmasta osasta. Tai sitten vain muuten polulta hairahtuneita jotka eivät osaa itsestään pitää huolta.
- 665XDCFaa
Itse jostain syystä luulin nuorempana, että elämän pitää olla tuskaa ja kärsimystä, pitää viillellä itseään lasinpaloilla ja ottaa tuhkakylpyjä.
Se oli syvältä.
Kun aikoinani täytin nelkyt, päätin lopettaa ulosteenpuhumisen, näyttelemisen, tympeiden duunien tekemisen, toisten orjailun jne.
Nyt on mukavampaa, ajattelen itseänikin.
En toki elä missään vapaassa seksissä, kännissä, kamoissa tai yökerhoissa. Ihan tavallisesti periaatteessa, mutta itsekkäämmin kuin ennen.
Ikuinen tosiasia on, että täällä eletään vain kerran. En kadu typeryyksiäni tai mokailujani. Niitä asioita kadun, jotka jostain syystä jäivät aikoinaan tekemättä.
En voi uskoa kenenkään kuvittelevan elämän olevan vain hubaa ja kivaa. Tai nuorena voi kai jotkut kuvitella niinkin. Sopivasti kun kertyy hautajaisia, sydänsuruja, konkursseja, mielenterveys ongelmia, sairauksia.. Putoaa väkisinkin maan pinnalle.
Epäilyttää, kun nykyinen vielä meitäkin pullamössömpi sukupolvi aikuistuu, tulevat kaikenmaailman identiteettikriisit ja burnoutit lisääntymään rutkasti. Totanoin, en tunne omasta ikäluokastani ketään, joka olisi keskeyttänyt armeijan. Nykyään keskeytysprosentti on noin 10, ja karsinnat ja koulutus ovat jokseenkin erilaisia kuin ennen.
Noh, tuo oli ainoastaan vain nopeasti napattu esimerkki nykyajasta.
Kaikki pirstaloituu. Aikoinaan oli suku, naapurit, kyläyhteisö, yhteinen elinkeino. Kaikki oli homogeenisempaa. Nyt mennään pienempiin kuvioihin, kaikki tavallaan sooloilevat, etsivät paikkaansa elämässään. Lukematon määrä kaikenlaisia pienyhteisöjä ja yhteisöjä, joihin ei kuulu pahimmillaan kuin yksi yksilö.
Ulkoasu pettää. Itsevarmalta, itsekeskeiseltä tai uraputki-ihmiseltä vaikuttava tyyppi voi todellisuudessa olla kovin ujo, joviaali tai työtön luuseri. Tai toisinpäin.
Toistan. Kerranhan täällä vain eletään. Jokaikinen lopuksi päättyy monttuun tai krematorioon. Silloin ei enää pysty edes katumaan huonoja juttuja joita tuli eläissään tehtyä. Tai kiitollisena muistelemaan hyviä juttuja.
Se juna on silloin mennyt jo.
=DW= - Ellun Kana
....tallooko siinä sivussa muita ja vaikeuttaako itsekkyydellään läheistensä elämää !
- arvaisin...
kristinusko on edellyttänyt nöyrtymistä ja kärsimystä, toisen posken kääntämistä ja ties mitä fuulaa mutta mistäpä sellainen kärsivä ihminen ammentaa lähimmäisellekään ilon tunnetta jos ei sitä itsekään koe?
Niinpä itseään arvostava ja elämän iloista nauttiva jakaa positiivisuutta muillekin. Minne me muutkin... hautausmaalle...
- sohtrop
Miksi kiusaat itseäsi. Miksi annat ajatusten viedä sinut mukanaan ja haavoittaa tuskaisella kosketuksellaan. Etkö uskalla tarttua hetkeen ja rakentaa todellisuutta, jossa haaveet eivät pärjää oikealle elämälle. Vai turvaudutko haaveisiin, koska niitä voi itse ohjata, eikä tarvitse pelätä menetyksen tuskaa ja kipua. Vapaudu ja anna elämän koskettaa sinua. Joskus se voi tehdä kipeää, mutta haavat paranevat aina ja tilalle tulee entistä eheämpi kuori. Älä kuitenkaan piiloudu tämän kuoren taakse, vaan näytä maailmalle kuka olet ja mitä elämältä haluat. Muista olla kuitenkin tarpeeksi nöyrä kulkiessasi elämän polkuja, koska nöyryys ja muiden kunnioitus vie sinut pitkälle.
jihuu, if you wanna have some good time, join the f***n animal house and arrange a real toga party ;)
http://www.youtube.com/watch?v=qdRc7F9lDEc&feature=related- Putkivalo
Nyt olen sanaton. Tuo oli sekä kaunista että ravistavaa..
Sulle huomiseksi :)
http://www.youtube.com/watch?v=aiGnRetNDEw&feature=related - sohtrop
Putkivalo kirjoitti:
Nyt olen sanaton. Tuo oli sekä kaunista että ravistavaa..
Sulle huomiseksi :)
http://www.youtube.com/watch?v=aiGnRetNDEw&feature=relatedthanks mate, it was pretty nice indeed.
I don't want to get my belly full of bear and I don't want to fight either. But what I really like is FOO FIGHTERS ;)
http://www.youtube.com/watch?v=5rdB9ng-saM - Putkivalo
sohtrop kirjoitti:
thanks mate, it was pretty nice indeed.
I don't want to get my belly full of bear and I don't want to fight either. But what I really like is FOO FIGHTERS ;)
http://www.youtube.com/watch?v=5rdB9ng-saMTiiäkkö, on se nyt vähän per...sikasta jos voi kasvaa vain vastoinkäymisten kautta. Taidan jäädä sitten keskenkasvuiseksi mielummin :)
http://www.youtube.com/watch?v=N9oXgIvAn6E - sohtrop
Putkivalo kirjoitti:
Tiiäkkö, on se nyt vähän per...sikasta jos voi kasvaa vain vastoinkäymisten kautta. Taidan jäädä sitten keskenkasvuiseksi mielummin :)
http://www.youtube.com/watch?v=N9oXgIvAn6Eetsivä löytää ;)
mä oon opetellu lentämään;)
make my way back home when I learn to fly, fighters biisejä kuunnellu, kohta lennän lenkille ja saunaan ;) - Putkivalo
sohtrop kirjoitti:
etsivä löytää ;)
mä oon opetellu lentämään;)
make my way back home when I learn to fly, fighters biisejä kuunnellu, kohta lennän lenkille ja saunaan ;)and tell the angels :) Ne lentääkin hauskasti :)) sanat onkin sitten jotain muuta.
Samat tehtävät suorititn kans :)) mukavaa juosta kun on valoisaa. Tänne on tullut ehkä 3 milliä lunta, ja joku oli jo innostunut kolaamaan :))
Mukavaa iltaa, sohtrop.. - sohtrop
Putkivalo kirjoitti:
and tell the angels :) Ne lentääkin hauskasti :)) sanat onkin sitten jotain muuta.
Samat tehtävät suorititn kans :)) mukavaa juosta kun on valoisaa. Tänne on tullut ehkä 3 milliä lunta, ja joku oli jo innostunut kolaamaan :))
Mukavaa iltaa, sohtrop..biisi juu, sillä vois saada mestan kuin mestan liekkeihin ;)
mahtava relax tulee ulkoilun, saunan ja yhen birran jälkeen, ei ne elämän hyvät nautintoyhtälöt aina niin vaikeita oo ;)
mä muistan aina kun erään firman kaverit oli esittelemässä hienoa kaukokäyttöjärjestelmää, jossa on melko paljon hienoja ominaisuuksia siis moternia tekniikkaa ja mä sanomaan jossain vaiheessa, että toihan näyttää hyvältä ja yksinkertaiselta....
arvaa menikö esittelijöiden ilmeet ja silmät ympyriäiseksi, huomasin itekkin heti epäsopivan assosiaation, mutta elämä on ;)
hyvää iltaa sinnekin päin kossukolalla tai ilman - Putkivalo
sohtrop kirjoitti:
biisi juu, sillä vois saada mestan kuin mestan liekkeihin ;)
mahtava relax tulee ulkoilun, saunan ja yhen birran jälkeen, ei ne elämän hyvät nautintoyhtälöt aina niin vaikeita oo ;)
mä muistan aina kun erään firman kaverit oli esittelemässä hienoa kaukokäyttöjärjestelmää, jossa on melko paljon hienoja ominaisuuksia siis moternia tekniikkaa ja mä sanomaan jossain vaiheessa, että toihan näyttää hyvältä ja yksinkertaiselta....
arvaa menikö esittelijöiden ilmeet ja silmät ympyriäiseksi, huomasin itekkin heti epäsopivan assosiaation, mutta elämä on ;)
hyvää iltaa sinnekin päin kossukolalla tai ilmanonni on loppujen lopuksi ne pienet asiat, että osaa käyttää kaikkia aisteja ja nauttia siitä mitä milloinkin tekee.
Heh :) minusta yksinkertainen on kaunis, ihmisillä on tapana monimutkistaa asioita turhaan, ja sekin taistelee onnea vastaan.
Odotan kolan kanssa täällä että pääsis lempihommiin :P ei näy vielä lunta... Kai tänään joutuu sitten laittamaan talvirenkaat pulkkani alle.
hyvät seuraukset voi olla.. Mutta onpa tässä
ketjussa jo parit hyvät vastaukset !)- mammelipa
tyydytyksiä itselleen antamatta mitään toisille, keinoja kaihtamatta. Kumppanit vaihtuvat tiuhaan, kukaan ei heitä rakasta, vaan näissä muissa on jotain vikaa kun aina hänet jättävät.
Omaavat vääristyneen suuren egon.Alistaja, manipuloija,valehtelija. tarvitsivat psykiatria. Jos heille on siunaantunut lapsia eivät kasvata näitä kunnialla vaan olettavat muiden rakastavan näitä puolestaan, itse etsien vain itselleen nautintoa.
alkoholisoituvatkin useat. Eivät tunne sanaa nöyryys on vain oma vaativa ego.
Jakavat itseään surutta ravintoloissa yhä uudelleen toivossa, että edes joku muu osaisi rakastaa ja elää hänen puolestaan. Äiti/isähahmoa etsivät ei tasapainoista ihmissuhdetta.- kuilun partaalla
kulkee harhautunut
Toisaalta:
jokaisen pitää elää omaa elämäänsä,
tehdä omat erehdyksensä ja korjata omat virheensä.
Se on hyvä tie. Ja se on ihmisen tie.
'
- gg-10
Sait nipun hyviä vastauksia. Eikä siihen paljon lisättävää. Muutama ämpärillinen vettä ja pussillinen tuhkaa. Siinä kaikki. Noutajan valssi soi kerran kaikille. Sen jälkeen eri vaalipiirissä.
- Olisiko..
itse asiassa ollenkaan paha uskoa 'taivaitten valtakuntaan', jonne pääsemme kuoltuamme?
JOS se olisikin vain mielikuvia, niin
ehkä se lohduttaisi silti.
Ja kuka todistaa, että olisi...
Kukaan ei ole tullut kertomaan,
eikä kukaan ole tänne jäänyt.
Todennäköisesti emme mekään. - gg-10
Olisiko.. kirjoitti:
itse asiassa ollenkaan paha uskoa 'taivaitten valtakuntaan', jonne pääsemme kuoltuamme?
JOS se olisikin vain mielikuvia, niin
ehkä se lohduttaisi silti.
Ja kuka todistaa, että olisi...
Kukaan ei ole tullut kertomaan,
eikä kukaan ole tänne jäänyt.
Todennäköisesti emme mekään.Se on sitten eri vaalipiiri. Pätee eri luonnonlait.
- SE tapahtuu
Olit herra tai narri, LOPPUtulos on sama.
- aloittaja
kuten joku sanoikin.
Mukava välillä elämisen filosofiaakin harrastaa.
Hyviä öitä!
Lisääkin tästä aiheesta vielä toivon! Kiltit tytöt pääsevät taivaaseen, tuhmat minne hyvänsä.
- no mitäs
tyttö muuta?
- ja löytäminen
ei ole helppoa.
Sattuma korjaa satoa, varsinkin, jos 'aineita' on katalysaattoreina.
Voi käydä niin kuin mäkihyppääjälle, joka mentaalisin mielikuvin yllytettiin huipulta alaslentoon ja palkintoihin.
Omalle elämälleen kävi sitten samoin, tosin ilman palkintoja.
Eronneita vaimoja ja jätettyjä lapsia, valtakunnan narri, yksin, vankilareissuja...
Järki olisi auttanut, jos sitä olisi ollut.
.- Aloittaja
Koska olen agnostikko, ehkä kaikki olemme,
niin emme tiedä tuosta päättymisestä, vielä vähemmän sen jälkeisestä elämästä, voimme vain toivoa 'iäistä elämää', siksi
alustus olisi voinut kuulua:
"Mihin joutuvat elämässään ne, jotka ovat harhautuneet luulemaan, että elämä on vain itsensä viihdyttämistä ja nautintojen etsimistä?" - Taide pitkä,
Aloittaja kirjoitti:
niin emme tiedä tuosta päättymisestä, vielä vähemmän sen jälkeisestä elämästä, voimme vain toivoa 'iäistä elämää', siksi
"Mihin joutuvat elämässään ne, jotka ovat harhautuneet luulemaan, että elämä on vain itsensä viihdyttämistä ja nautintojen etsimistä?"elämä lyhyt.
Voisi sanoa myöskin: elämä lyhyt, kuolema pitkä!
(Joku runoilija on niin sanonutkin.)
Miksi siis miettiä kuolemaa?
Elämä on tässä, nyt.
Elä oikein ja viisaasti!
Tämä on pian ohi. - sohtrop
Aloittaja kirjoitti:
"Mihin joutuvat elämässään ne, jotka ovat harhautuneet luulemaan, että elämä on vain itsensä viihdyttämistä ja nautintojen etsimistä?"All my life I've been searching for something
Something never comes, never leads to nothing
Nothing satisfies, but I'm getting close
Closer to the prize at the end of the rope
All night long I dream of the day
When it comes around and it's taken away
Leaves me with the feeling that I feel the most
Feel it come to life when I see your ghost ;)
What are you looking for? - Ninas
sohtrop kirjoitti:
All my life I've been searching for something
What are you looking for?ei oo tarkoitus olla töykeä, mutta haluatko sä
säilyttää, jonkun tietyn tason, kun kirjoitat
vieraalla kielellä.. siis, että kuka ymmärtää,..
Vaikka tuo ois varmaan suomeksi(kin) aika jännä..
onhan sekin vaihtoehto, että toi on esim. jostain biisistä..
samanhenkiset hiffaa ;))
everything is fine.. - sohtrop
Ninas kirjoitti:
ei oo tarkoitus olla töykeä, mutta haluatko sä
säilyttää, jonkun tietyn tason, kun kirjoitat
vieraalla kielellä.. siis, että kuka ymmärtää,..
Vaikka tuo ois varmaan suomeksi(kin) aika jännä..
onhan sekin vaihtoehto, että toi on esim. jostain biisistä..
samanhenkiset hiffaa ;))
everything is fine..mä oon höpsö, mieliala ja fiilis kirjoittelija. joskus heitän mitä sattuu ja joskus en, silleen niinku bättinki, joskus tekis toisinaan sitten taas ei ;)
toi oli alku biisistä all my life. tosin aina kiinnostunut, kun joku esittää väitteitä tai kysymyksiä elämän totuuksista kuten tässä aloituksessa. - Ninas
sohtrop kirjoitti:
mä oon höpsö, mieliala ja fiilis kirjoittelija. joskus heitän mitä sattuu ja joskus en, silleen niinku bättinki, joskus tekis toisinaan sitten taas ei ;)
toi oli alku biisistä all my life. tosin aina kiinnostunut, kun joku esittää väitteitä tai kysymyksiä elämän totuuksista kuten tässä aloituksessa.Ja olihan tuossa alkupuolella tuo shout, ihan
selevällä suomenkielellä, senkin luin lähes
henkeä pidättäen, kiitos :) - sohtrop
Ninas kirjoitti:
Ja olihan tuossa alkupuolella tuo shout, ihan
selevällä suomenkielellä, senkin luin lähes
henkeä pidättäen, kiitos :)Elämänfilosofisessa merkityksessä sanaa totuus käytetään ilmaisemaan tietoa elämästä yleensä, siis tietoa maailmankaikkeudesta, sen ilmiöistä ja ilmiöiden takana olevista voimista, ja ennen kaikkea omasta asemastamme siinä, ts. elämäntarkoituksesta.
Tällaisella totuudenetsimisellä pyritään siis luomaan mahdollisimman pätevää kuvaa kaikesta mikä on. Jos haluamme, että tämä kuva ei ole ainoastaan oma mielikuvamme tai projektio viettymyksistämme, siinä täytyy olla voittopuolisesti tiedollisia aineksia, siis tietoa monista ns. totuuksista.
Tiedollisessa suhteessa totuuksien valtakunta on ymmärrettävä äärettömäksi, ja siitä voimme valloittaa parhaassakin tapauksessa vain sirusia. On paradoksaalista, että ihmisen täytyy tietää aika paljon, jotta hän ymmärtäisi tietävänsä hyvin vähän.
Mitä me oikeastaan olemme vailla? Me kaikki pyrimme hankkimaan tyydytystä tarpeillemme. Tarpeet ovat hyvin moninaiset, mutta ne juuri värittävät etsimisemme, sillä maailma ja sen tapahtumien arvo vaihtelee meistä sen mukaan, mitä etsimme elämästä.
Tämä pyrkimys ohjaa elämämme kulkua lapsesta hautaan saakka. Tällä matkalla tulemme tavoitelleeksi monia sellaisia asioita, jotka joskus myöhemmässä vaiheessa oivallamme harhaksi.
Joku on sanonut, että se totuus, joka meidät vapauttaisi, on tavallisesti juuri se totuus, jota me emme halua kuunnella. Totuus vapauttaa siis vain ne, jotka vapautta haluavat, ei muita. - Aloittaja
sohtrop kirjoitti:
All my life I've been searching for something
What are you looking for?Näin unta junamatkasta kotiin
kerran vielä,
olin ilman matkatavaroita,
kädet tyhjinä sylissäni,
ja me istuimme junan jyskyttäessä eteen päin.
Muitakin oli vaunussa,
kukaan ei katsonut meitä,
mutta kaikki tiesivät,
että me olimme siellä,
matkalla kotiin.
Aamulla herätessäni tajusin, että uni oli eräs hiljattain lukemani runo kuvina,
- olin kai eläytynyt siihen täysin. sohtrop kirjoitti:
Elämänfilosofisessa merkityksessä sanaa totuus käytetään ilmaisemaan tietoa elämästä yleensä, siis tietoa maailmankaikkeudesta, sen ilmiöistä ja ilmiöiden takana olevista voimista, ja ennen kaikkea omasta asemastamme siinä, ts. elämäntarkoituksesta.
Tällaisella totuudenetsimisellä pyritään siis luomaan mahdollisimman pätevää kuvaa kaikesta mikä on. Jos haluamme, että tämä kuva ei ole ainoastaan oma mielikuvamme tai projektio viettymyksistämme, siinä täytyy olla voittopuolisesti tiedollisia aineksia, siis tietoa monista ns. totuuksista.
Tiedollisessa suhteessa totuuksien valtakunta on ymmärrettävä äärettömäksi, ja siitä voimme valloittaa parhaassakin tapauksessa vain sirusia. On paradoksaalista, että ihmisen täytyy tietää aika paljon, jotta hän ymmärtäisi tietävänsä hyvin vähän.
Mitä me oikeastaan olemme vailla? Me kaikki pyrimme hankkimaan tyydytystä tarpeillemme. Tarpeet ovat hyvin moninaiset, mutta ne juuri värittävät etsimisemme, sillä maailma ja sen tapahtumien arvo vaihtelee meistä sen mukaan, mitä etsimme elämästä.
Tämä pyrkimys ohjaa elämämme kulkua lapsesta hautaan saakka. Tällä matkalla tulemme tavoitelleeksi monia sellaisia asioita, jotka joskus myöhemmässä vaiheessa oivallamme harhaksi.
Joku on sanonut, että se totuus, joka meidät vapauttaisi, on tavallisesti juuri se totuus, jota me emme halua kuunnella. Totuus vapauttaa siis vain ne, jotka vapautta haluavat, ei muita...sun kanssa :)
Onneksi en yrittänytkään lukea tuota hengittämättä, ei nimittäin muuten enää pihis ;)
Tässä hyvä esimerkki siitä, että tietää tietävänsä vähän, ja ymmärtää sen myös.
Tuo viimeinen osuus totuudesta kyllä kolahti, ja uskon, että niin olisi.- sohtrop
Aloittaja kirjoitti:
Näin unta junamatkasta kotiin
kerran vielä,
olin ilman matkatavaroita,
kädet tyhjinä sylissäni,
ja me istuimme junan jyskyttäessä eteen päin.
Muitakin oli vaunussa,
kukaan ei katsonut meitä,
mutta kaikki tiesivät,
että me olimme siellä,
matkalla kotiin.
Aamulla herätessäni tajusin, että uni oli eräs hiljattain lukemani runo kuvina,
- olin kai eläytynyt siihen täysin.mulle tuli heti mieleen,
varhain eilen aamulla sun juna lähti
muistoksesi taivaalla loisti aamuntähti
sanoit "älä sure, yksin tänne synnytään,
ja yksin täältä jokainen myös joutuu lähtemään"
tosta sun matkasta.
still I don't get it?
mitä tarkoitit aloituksellasi, ne jotka ovat harhautuneet luulemaan......elämässään tai sen jälkeen tai ennen sitä tai ihan miten vaan? - sohtrop
Sanin kirjoitti:
..sun kanssa :)
Onneksi en yrittänytkään lukea tuota hengittämättä, ei nimittäin muuten enää pihis ;)
Tässä hyvä esimerkki siitä, että tietää tietävänsä vähän, ja ymmärtää sen myös.
Tuo viimeinen osuus totuudesta kyllä kolahti, ja uskon, että niin olisi.hyvä tulee lyhyen matkan uinnissa ja sukallettaessa, ei muuten ;)
me ollaan kaikki pieniä kaloja isoissa vesissä?
hyvää lauantai ehtoon jatkoo ;) - Ninas
sohtrop kirjoitti:
hyvä tulee lyhyen matkan uinnissa ja sukallettaessa, ei muuten ;)
me ollaan kaikki pieniä kaloja isoissa vesissä?
hyvää lauantai ehtoon jatkoo ;)viikonlopun jatkoa myös mr. filosofille :))
- Ninas
Ninas kirjoitti:
viikonlopun jatkoa myös mr. filosofille :))
Ja ihan selvistä päin.. :))
- Rattus sp.
Onnelliseen elämään. Elämä on elämistä varten. Kuka on oikea henkilö sanomaan, mikä on oikea tapa elää?
Pääasia, ettei omalla käytöksellään vahingoita toisia ihmisiä tai eläimiä. Tässä menee rajani. Myös muilta oletan tämän rajaviivan kunnioittamista.
Hmm.. jopa kuntoilu ja opiskelu on minulle itseni viihdyttämistä. Samoin hyvin nukutut yöunet.- Aloittaja
Kuitenkin elossa ja terveenä pysymisessämme tarvitsemme toisiamme aivan välttämättä.
Sen helposti nykyisin unohdamme.
Pyrimme täydellisyyteen, emme halua tunnustaa tarvitsevuuttamme...
Perustarpeemme on hyväksytyksi ja rakastetuksi tuleminen omana itsenämme, heikkouksinemmekin.
Hyvää yötä!
*** - Rattus sp.
Aloittaja kirjoitti:
Kuitenkin elossa ja terveenä pysymisessämme tarvitsemme toisiamme aivan välttämättä.
Sen helposti nykyisin unohdamme.
Pyrimme täydellisyyteen, emme halua tunnustaa tarvitsevuuttamme...
Perustarpeemme on hyväksytyksi ja rakastetuksi tuleminen omana itsenämme, heikkouksinemmekin.
Hyvää yötä!
***Tarvitsemme toisiamme - lähisuvun, muutaman hyvän ystävän ja lemmikkimme. En yhtään ihmettele, miksi esim. koirat ovat niin yleisiä lemmikkeinä. Kotiin tullessa voi sitä riemua, minkä koira osoittaa isännälleen tai emännälleen :).
Kun se rakas ihminen löytyy, niin ei hänenkään päälleen voi ladata liikaa odotuksia. Ensisijaisesti ihmisen on seisottava omilla jaloillaan.
- Ekologiseen
.....kierrätykseen......
esim.kiertori,ekotori jne.
Sieltä näitä saa sitten halvalla!!!! - jiweXXX
pitäisi muuta luulla?
- kaikkensa
tuhoakseen epätasapainossa olevallaan "suurella" egollaan muidenkin kyvyn luottamiseen ja terveeseen rakkauteen. Menevät aina sinne mistä löytyy rakkaudellinen ihminen sisäisessä tuhovimmassaan. Ovat silti aina oikeassa mielestään.
valitettavasti rivitys meni poskelleen, mutta tässä silti linkki jos jaksat lukea tosin vain miehiä käsittelevä.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000005&conference=4500000000001456&posting=22000000039386266- Putkivalo
"lemmenkäpälä" :)))
Ihmisten päämäärä elämässä tuntuu olevan onnen tavoittelu, ja on kai se itsestään selvää, onnettomanakaan ei ole kiva olla. Kokeillaan, löydetään.. ja pysähdytään niihin järisyttäviin kokemuksiin. Ja tulkitaan ne usein väärin. Joku saattaa nauttia makuelämyksistä, tuntee suurta tyydytystä syömisestä, toisilla on ostovimma. Jotkut käyttää sitä lemmenkäpälää :) Voi se olla jotain arkisempaakin, netti, rakastuminen, ihmisten hurmaaminen, hoivavietti.... Voisko olla niin että jokaisella (mullakin) on se oma aisti joka vie, se on vaan tunnistettava ja pidettävä hallinnassa. Muuten alkaa riippuvuus.
http://www.youtube.com/watch?v=P1PB2_vR8qw&NR=1
Törmäsin kerran mieheen jolla oli ollut seksiriippuvuus, se tuntuu olevan lähimpänä sitä "vaivaa" mitä kuvasit. Se on sairaus, ja mun käsittääkseni hoidettavissa. Hankalaksi varmaan tekee se asia, että suhteessa ihminen ei ole koskaan yksin tekemässä ratkaisuja, ja sen toisen puolen ratkaisut vaikuttaa myös.
Niin kuin kirjoitit, tuo linkki käsitteli vain miehiä. Entäs me naiset?? Ollaanko osasyyllisiä siihen ongelmaan? Mitä jos me olisimme pikkasen itsenäisempiä, vähentäiskö se tätä? - me? naiset?
Putkivalo kirjoitti:
Ihmisten päämäärä elämässä tuntuu olevan onnen tavoittelu, ja on kai se itsestään selvää, onnettomanakaan ei ole kiva olla. Kokeillaan, löydetään.. ja pysähdytään niihin järisyttäviin kokemuksiin. Ja tulkitaan ne usein väärin. Joku saattaa nauttia makuelämyksistä, tuntee suurta tyydytystä syömisestä, toisilla on ostovimma. Jotkut käyttää sitä lemmenkäpälää :) Voi se olla jotain arkisempaakin, netti, rakastuminen, ihmisten hurmaaminen, hoivavietti.... Voisko olla niin että jokaisella (mullakin) on se oma aisti joka vie, se on vaan tunnistettava ja pidettävä hallinnassa. Muuten alkaa riippuvuus.
Törmäsin kerran mieheen jolla oli ollut seksiriippuvuus, se tuntuu olevan lähimpänä sitä "vaivaa" mitä kuvasit. Se on sairaus, ja mun käsittääkseni hoidettavissa. Hankalaksi varmaan tekee se asia, että suhteessa ihminen ei ole koskaan yksin tekemässä ratkaisuja, ja sen toisen puolen ratkaisut vaikuttaa myös.
Niin kuin kirjoitit, tuo linkki käsitteli vain miehiä. Entäs me naiset?? Ollaanko osasyyllisiä siihen ongelmaan? Mitä jos me olisimme pikkasen itsenäisempiä, vähentäiskö se tätä?-meikkaisimme vähemmän?
-käyttäisimme kenkiä, joista hyvät tuntemukset nousevat sääriä pitkin yläkertaan asti?
-emme käyttäisi 'korsetteja', lue: kireitä farkkuja
-jos olemme muslimeja, emme silvo tyttöjämme jalkovälistä?
-jos olemme Kiinan naisia, emme mene jalkojen pidennysleikkauksiin?
-unohtaisimme muutkin naisellisuuden harhat!
Naiset ylläpitivät kiinalaistyttöjen jalkojen typistyksiäkin aikoinaan, "jotta nämä pääsisivät naimisiin!"
Nykyisin nainen ei enää kuole nälkään, vaikka ei ikinä menisi naimisiin.
Se ei siis ole pakkonaimista enää.
Silti: me t a r v i t s e m m e toimen toisiamme
aivan välttämättä pysyäksemme elossa ja terveinä!
Tarvitsemme hyvyyttä, rakkautta ja hyväksyntää ja haluamme juuri sitä myös antaa rakkaillemme.
* - sohtrop
Toihan oli kuin city-lehden parisuhteen markkina-arvoteoria, sillä erotuksella, että käsiteltiin vain alfauroita.
Laskemalla pettämiseksi myös kertapanot, pikkujoulupanot tai mielijohdepanot....tilastot miesten ja naisten välillä lienevät n. 50-50% tai Nykästä lainatakseni fifty-sixty.
Miesten johtoasema ja näkyvyys räikeimissä pettämistapauksissa lienee tosiasia, mutta tasa-arvon kasvaessa ja naisten noustessa yhä enenevässä määrin johtavaan ja hallitsevaan asemaan, myös alfanaaraat ovat tulevaisuudessa enemmän sääntö kuin poikkeus.
Rakkaudettomuus ja pettäminen ovat elämämme suurimpia vitsauksia, sukupuolesta riippumatta.
Markkina-arvoteoria on suomalaisessa uutisryhmä- ja blogikeskustelussa kehittynyt termi, jolla yritetään kuvata parisuhteiden muotoutumista. Se on lähtöisin englanninkielisistä uutisryhmäkeskusteluista.
Lähtökohtana markkina-arvoteorialle (MAT) on se, että ihmissuhteet ovat kaupankäyntiä ihmisten ominaisuuksien välillä. Markkina-arvo on siten kyky tyydyttää kumppanille asetettuja yleisimpiä tarpeita. Yksilöt pyrkivät saamaan omille ominaisuuksilleen vastinetta ja pariutumaan siten, että omat tarpeet tulevat tyydytetyksi mahdollisimman hyvin.
Haluttavat ominaisuudet ovat niin pinnallisia, sosiaalisia kuin taloudellisiakin. Mitä useammalle yksilö kelpaa kumppaniksi, sitä korkeampi on markkina-arvo.
Erityisen haluttuja henkilöitä nimitetään ylempitasoisiksi (YT), keskimääräisiä tapauksia keskitasoisiksi (KT) ja ei-toivottuja kumppaneita alempitasoisiksi (AT).
Teoriasta on myös haittaa. Alemman Tason -ihmiseksi itsensä määritellyt yksilö passivoituu hyväksymään tilansa ja syyttää syrjäytymisestään teoriaa. Kun ei ole varaa valita, on edes varaa valittaa. On syytä muistaa, että yksilön markkina-arvo voi vaihdella ja erityisesti alemman tason määritelmä on väliaikainen. Kuka tahansa meistä on potentiaalinen alemman tason luuseri ja kuka tahansa voi päästä korkeammalle tasolle löytäessään kumppanin.
Arkkityypit
Markkina-arvoteoriassa ihmiset ovat jaettu karkeasti neljään ryhmään joiden välissä sijaitsee Keski Tason -edustajat.
YTM (Ylemmän Tason mies)
Alfauros, joka pystyy valikoimaan laajasta naistarjonnasta parhaat päältä ja harvoin tyytyy vain yhteen. Ihmissuhteiden kerskakuluttaja. Hyppyritukkainen naistennaurattaja, mutta usein myös miesten itsensä ihannoima menestyjän arkkityyppi. Perustaa elämänsä aikana mahdollisesti perheen useampaan kertaan ikäistensä tai nuorempien naisten kanssa ja vie näin ATM:n paritumismahdollisuudet moninkertaisesti.
ATM (Alemman Tason mies)
On omasta mielestään naisten itsenäisen seksuaalivalinnan uhri. Markkina-arvoltaan matalalla johtuen ulkoisista puutteista, henkisten ominaisuuksiensa vajavaisuuksista, tai taloudellisesta menestymättömyydestään, tai koska on päättänyt olla itseään säälivä surkimus. Kykenemätön kuitenkaan laskemaan omia vaatimuksiaan alemmas, mitä taas edellyttää vastakkaiselta sukupuolelta. Katkeroituessaan taipuvainen vakavaan naisvihaan.
YTN (Ylemmän Tason nainen)
Nainen, jolla on pariutumisen suhteen kosolti valinnanvaraa. Tässä tosin on vaaransa, sillä toisin kuin YTM:llä, naisen arvo laskee partneri partnerilta. Kaunis, viehättävä sekä henkisiltä ominaisuuksiltaan ainakin siedettävä naaras. ATM:n arkkivihollinen, koska ei anna tavaraansa juuri hänelle ja fasistinen psykonarttu, koska saattaa antaa sitä hyppyritukkaiselle YTM:lle joka ei sitä ansaitsisi.
ATN (Alemman Tason nainen)
Se ikuinen seinäruusu ja todennäköinen vanhapiika, joka ei tunnu löytävän miestä itselleen, vaikka haluaisi. Joissakin tapauksissa ATN on entinen YTN, joka on pilannut markkina-arvonsa liian useilla väärillä valinnoillaan tai jonka YTM on jättänyt nuoremman YTN:n takia. Siinä missä YTN on sekä YTM:ien että ATM:ien haaveiden kohde, ei ATN kelpaa kenenkään ykkösvaihtoehdoksi.
Uskoo ken uskoo ;) - Putkivalo
me? naiset? kirjoitti:
-meikkaisimme vähemmän?
-käyttäisimme kenkiä, joista hyvät tuntemukset nousevat sääriä pitkin yläkertaan asti?
-emme käyttäisi 'korsetteja', lue: kireitä farkkuja
-jos olemme muslimeja, emme silvo tyttöjämme jalkovälistä?
-jos olemme Kiinan naisia, emme mene jalkojen pidennysleikkauksiin?
-unohtaisimme muutkin naisellisuuden harhat!
Naiset ylläpitivät kiinalaistyttöjen jalkojen typistyksiäkin aikoinaan, "jotta nämä pääsisivät naimisiin!"
Nykyisin nainen ei enää kuole nälkään, vaikka ei ikinä menisi naimisiin.
Se ei siis ole pakkonaimista enää.
Silti: me t a r v i t s e m m e toimen toisiamme
aivan välttämättä pysyäksemme elossa ja terveinä!
Tarvitsemme hyvyyttä, rakkautta ja hyväksyntää ja haluamme juuri sitä myös antaa rakkaillemme.
*Hauskasti vastattu :)) mä haluan tuollaiset kengät :P
Noin juuri! Tuo on naisten vitsaus: meikkaan, pidennän jalkojani, mitä vaan että saisin huomiota ja ennen kaikkea sen miehen, koska ilman näivetyn, en ole mitään enkä minkään arvoinen ellei mulla ole Hänet. HÖH! Kyllähän ihmisen elämään pitää riittää rakkautta ja intohimoa, mutta sitä löytyy monensorttista. Noh, tuostakin voisin paasata vaikka kuinka, mutta palaanpa alkuperäiseen aiheeseen.
Tuossa linkitetyssä jutussa puhuttiin vain miesten onnenhausta, joidenkin tarpeesta vietellä naisia ja kokea se onni uudestaan ja uudestaan. Entäs näiden naisten onnenhaku? He suostuvat uhreiksi aina vaan uudestaan koska heillä on niin vahva hoivavietti ja huono itsetunto (huono yhdistelmä sanon mä). Ovat niin onnessaan laskelmoidusta huomiosta että päättävät että "minun rakkaus tekee sinusta ihan varmasti ehjän, rakastan sinua ja sillä tavalla sinä muutut". Herttasarjan sanoma on mennyt perille.
Mitä jos naisella ei olisi tätä omaa riippuvuutta onneen, tätä ylitsevuotavaa hoivaviettiä, vaan hän näkisi nämä miehet sellaisina kuin ne on ongelmineen, ja osaisi antaa niille mitä ne tarvitsee? Eli terapia-istunnon ;) Ja että kieltäytyy rupeamasta uhriksi.
Joskus emme auta ihmisiä sillä tavalla josta olisi oikeesti apua, vaan tavalla joka vastaa meidän omaa tarvetta.
Miksi se on niin helppoa tuomita ihmisiä, ja vaikeaa nähdä omaa osuutta? - Avaaja
sohtrop kirjoitti:
Toihan oli kuin city-lehden parisuhteen markkina-arvoteoria, sillä erotuksella, että käsiteltiin vain alfauroita.
Laskemalla pettämiseksi myös kertapanot, pikkujoulupanot tai mielijohdepanot....tilastot miesten ja naisten välillä lienevät n. 50-50% tai Nykästä lainatakseni fifty-sixty.
Miesten johtoasema ja näkyvyys räikeimissä pettämistapauksissa lienee tosiasia, mutta tasa-arvon kasvaessa ja naisten noustessa yhä enenevässä määrin johtavaan ja hallitsevaan asemaan, myös alfanaaraat ovat tulevaisuudessa enemmän sääntö kuin poikkeus.
Rakkaudettomuus ja pettäminen ovat elämämme suurimpia vitsauksia, sukupuolesta riippumatta.
Markkina-arvoteoria on suomalaisessa uutisryhmä- ja blogikeskustelussa kehittynyt termi, jolla yritetään kuvata parisuhteiden muotoutumista. Se on lähtöisin englanninkielisistä uutisryhmäkeskusteluista.
Lähtökohtana markkina-arvoteorialle (MAT) on se, että ihmissuhteet ovat kaupankäyntiä ihmisten ominaisuuksien välillä. Markkina-arvo on siten kyky tyydyttää kumppanille asetettuja yleisimpiä tarpeita. Yksilöt pyrkivät saamaan omille ominaisuuksilleen vastinetta ja pariutumaan siten, että omat tarpeet tulevat tyydytetyksi mahdollisimman hyvin.
Haluttavat ominaisuudet ovat niin pinnallisia, sosiaalisia kuin taloudellisiakin. Mitä useammalle yksilö kelpaa kumppaniksi, sitä korkeampi on markkina-arvo.
Erityisen haluttuja henkilöitä nimitetään ylempitasoisiksi (YT), keskimääräisiä tapauksia keskitasoisiksi (KT) ja ei-toivottuja kumppaneita alempitasoisiksi (AT).
Teoriasta on myös haittaa. Alemman Tason -ihmiseksi itsensä määritellyt yksilö passivoituu hyväksymään tilansa ja syyttää syrjäytymisestään teoriaa. Kun ei ole varaa valita, on edes varaa valittaa. On syytä muistaa, että yksilön markkina-arvo voi vaihdella ja erityisesti alemman tason määritelmä on väliaikainen. Kuka tahansa meistä on potentiaalinen alemman tason luuseri ja kuka tahansa voi päästä korkeammalle tasolle löytäessään kumppanin.
Arkkityypit
Markkina-arvoteoriassa ihmiset ovat jaettu karkeasti neljään ryhmään joiden välissä sijaitsee Keski Tason -edustajat.
YTM (Ylemmän Tason mies)
Alfauros, joka pystyy valikoimaan laajasta naistarjonnasta parhaat päältä ja harvoin tyytyy vain yhteen. Ihmissuhteiden kerskakuluttaja. Hyppyritukkainen naistennaurattaja, mutta usein myös miesten itsensä ihannoima menestyjän arkkityyppi. Perustaa elämänsä aikana mahdollisesti perheen useampaan kertaan ikäistensä tai nuorempien naisten kanssa ja vie näin ATM:n paritumismahdollisuudet moninkertaisesti.
ATM (Alemman Tason mies)
On omasta mielestään naisten itsenäisen seksuaalivalinnan uhri. Markkina-arvoltaan matalalla johtuen ulkoisista puutteista, henkisten ominaisuuksiensa vajavaisuuksista, tai taloudellisesta menestymättömyydestään, tai koska on päättänyt olla itseään säälivä surkimus. Kykenemätön kuitenkaan laskemaan omia vaatimuksiaan alemmas, mitä taas edellyttää vastakkaiselta sukupuolelta. Katkeroituessaan taipuvainen vakavaan naisvihaan.
YTN (Ylemmän Tason nainen)
Nainen, jolla on pariutumisen suhteen kosolti valinnanvaraa. Tässä tosin on vaaransa, sillä toisin kuin YTM:llä, naisen arvo laskee partneri partnerilta. Kaunis, viehättävä sekä henkisiltä ominaisuuksiltaan ainakin siedettävä naaras. ATM:n arkkivihollinen, koska ei anna tavaraansa juuri hänelle ja fasistinen psykonarttu, koska saattaa antaa sitä hyppyritukkaiselle YTM:lle joka ei sitä ansaitsisi.
ATN (Alemman Tason nainen)
Se ikuinen seinäruusu ja todennäköinen vanhapiika, joka ei tunnu löytävän miestä itselleen, vaikka haluaisi. Joissakin tapauksissa ATN on entinen YTN, joka on pilannut markkina-arvonsa liian useilla väärillä valinnoillaan tai jonka YTM on jättänyt nuoremman YTN:n takia. Siinä missä YTN on sekä YTM:ien että ATM:ien haaveiden kohde, ei ATN kelpaa kenenkään ykkösvaihtoehdoksi.
Uskoo ken uskoo ;)Olen kuullut puhuttavan alfauroista ja -naaraista, muutaman esimerkinkin tiedän, mutta muuten uutta ja mielenkiintoista tekstiä!
Markkinatalous siis on lyönyt itsensä läpi kaikessa, jopa ihmissuhteissakin!
Ei kovin hyvältä tunnu.
Toisaalta kunnioitukseni niitä alfauroita kohtaan, joilla olisi ollut markkina-arvoa kymmeneen perheeseen, mutta jotka ovat tyytyväisiä ja onnellisia ensimmäisessä ja ainoassa perheessään, nousi potensseissa!
Ja 'alfauros Matti sukset jalassa' tuntuu sitä surkeammalta.
Ahneella on tietynlainen loppu.
Naiset, ainakin Lenita on saanut tuon 'alfanaaras'- epiteetin joskus osakseen.
Hän on hoitanut vain itseänsä.
Onkohan sellainen tilanne onnellinen? Hänelle kenties.
Mutta se kaikkein suurin toive, saada hyvyyttä, rakkautta ja hyväksyntää ja antaa myös juuri näitä rakastamalleen ihmiselle, se on jäänyt saamatta, - ja sen myötä kaikki on jäänyt saamatta! - tämä oli
Putkivalo kirjoitti:
Niin kuin kirjoitit, tuo linkki käsitteli vain miehiä. Entäs me naiset?? Ollaanko osasyyllisiä siihen ongelmaan? Mitä jos me olisimme pikkasen itsenäisempiä, vähentäiskö se tätä?juuri tällä palstalla opetettua tietoa miehien käyttäytymisestä. Ja tärkein asia oli kuitenkin miksi lapset voivat huonosti tänä päivänä, yhä vain huonommin.
Miten voi nainenkaan tuntea rakkautta ja tutustua mieheen jos asetelma on jo alussa, että tästä pitää tapella kynsin ja hampain saadakseen pysymään luonaan? Sehän suhde on jo alunperin luotu epäonnistumaan. Miksi edes lähteä sellaiseen? Vainko siksi, että oma rakkaus sijaitsee jalkovälissä? Sittenhän on lapsella jo kaksi vanhempaa jotka eivät tee kasvatustyötään tasapainossa, tosin miten voi toinenkaan vanhempi olla tasapainossa jos ei ole toinenkaan? Silloin vain lasten tekotapa miellyttää ei muuta.
Seksiriippuvuus voi olla aina jos ihminen ei ole tasapainossa. Tasapaino on sitä, että ei edes tule mieleen lähteä tekemään hallaa perheelleen johon tuntee syvää vastuuta ja luottoa. ne tylsät ja harmaat ihmiset joille ei koskaan tapahdu mitään elävät tätä elämää. Haihattelijat ja epätasapainoiset sitten omanlaatuistaan. He haluavat etsiä vain itselleen mielihyvää.
Nainen kirjoittaa aina naisen näkökannalta mies kantakoon omat näkökantansa. Niitä ei parane lähteä olettamaan toisen puolesta.
Yksinkertainen näkemys tasapaino vastaan tasapainottomuus. Rakkaus vastaan rakkaudettomuus.
Terveessä tasapainoisessa suhteessa tekee kaksi aikuista yhteisiä ratkaisuja yhteisen hyvän eteen. Ei sen tarvitse olla sen monimutkaisempaa riittää, että on aito rakkaus ja läsnäolo. - Rehellisesti,.....elä höpöt...
tämä oli kirjoitti:
juuri tällä palstalla opetettua tietoa miehien käyttäytymisestä. Ja tärkein asia oli kuitenkin miksi lapset voivat huonosti tänä päivänä, yhä vain huonommin.
Miten voi nainenkaan tuntea rakkautta ja tutustua mieheen jos asetelma on jo alussa, että tästä pitää tapella kynsin ja hampain saadakseen pysymään luonaan? Sehän suhde on jo alunperin luotu epäonnistumaan. Miksi edes lähteä sellaiseen? Vainko siksi, että oma rakkaus sijaitsee jalkovälissä? Sittenhän on lapsella jo kaksi vanhempaa jotka eivät tee kasvatustyötään tasapainossa, tosin miten voi toinenkaan vanhempi olla tasapainossa jos ei ole toinenkaan? Silloin vain lasten tekotapa miellyttää ei muuta.
Seksiriippuvuus voi olla aina jos ihminen ei ole tasapainossa. Tasapaino on sitä, että ei edes tule mieleen lähteä tekemään hallaa perheelleen johon tuntee syvää vastuuta ja luottoa. ne tylsät ja harmaat ihmiset joille ei koskaan tapahdu mitään elävät tätä elämää. Haihattelijat ja epätasapainoiset sitten omanlaatuistaan. He haluavat etsiä vain itselleen mielihyvää.
Nainen kirjoittaa aina naisen näkökannalta mies kantakoon omat näkökantansa. Niitä ei parane lähteä olettamaan toisen puolesta.
Yksinkertainen näkemys tasapaino vastaan tasapainottomuus. Rakkaus vastaan rakkaudettomuus.
Terveessä tasapainoisessa suhteessa tekee kaksi aikuista yhteisiä ratkaisuja yhteisen hyvän eteen. Ei sen tarvitse olla sen monimutkaisempaa riittää, että on aito rakkaus ja läsnäolo.......tarinasi ja opeta meitä miehiä.
Se voi olla toisinkin päin.Varsinkin alkoholistit??Naiset!!! - Unelma
tämä oli kirjoitti:
juuri tällä palstalla opetettua tietoa miehien käyttäytymisestä. Ja tärkein asia oli kuitenkin miksi lapset voivat huonosti tänä päivänä, yhä vain huonommin.
Terveessä tasapainoisessa suhteessa tekee kaksi aikuista yhteisiä ratkaisuja yhteisen hyvän eteen. Ei sen tarvitse olla sen monimutkaisempaa riittää, että on aito rakkaus ja läsnäolo.Ikävä kyllä se on totta ,vanhana seuranneena.Ei ole helppoa tämän päivän keski-ikäisillä.Näköjään ja ymmärrän kyllä molempia osapuolia, kunhan ei ole lapsia.Surullista!
Hyvää Joulua kuitenkin! - löytyy
Rehellisesti,.....elä höpöt... kirjoitti:
......tarinasi ja opeta meitä miehiä.
Se voi olla toisinkin päin.Varsinkin alkoholistit??Naiset!!!vain itsestä, sitä on turha kaivella toisista, koskaan. Tunnetko tasapainossa olevaa alkoholistia jos tunnet niin hyvä. Joskus heillä on ylisuuri ego joka on kuitenkin lopulta pois kohdiltaan tarkoitettu "olemattoman" itsetunnon tilalle.
Kerroin tarinani sain vastaukseksi: tee rikosilmoitus jos tunnet itsesi raiskatuksi valheistamme. Ei sillä enään ole merkitystä. Toiset kantaa teoistaan vastuun toiset vain eivät. Elämä on valintoja. Paras on silloin kun valitsee rakkauden. - Putkivalo
tämä oli kirjoitti:
Terveessä tasapainoisessa suhteessa tekee kaksi aikuista yhteisiä ratkaisuja yhteisen hyvän eteen. Ei sen tarvitse olla sen monimutkaisempaa riittää, että on aito rakkaus ja läsnäolo.siitä mitä olet joutunut kokemaan. Tarkoitukseni ei ollut sanoa että se mitä tunnet ei pidä paikkansa. Ei ole varmaan helppoa perustaa perhettä tuollaisen lemmenkäpälän kanssa.
- sohtrop
Avaaja kirjoitti:
Olen kuullut puhuttavan alfauroista ja -naaraista, muutaman esimerkinkin tiedän, mutta muuten uutta ja mielenkiintoista tekstiä!
Markkinatalous siis on lyönyt itsensä läpi kaikessa, jopa ihmissuhteissakin!
Ei kovin hyvältä tunnu.
Toisaalta kunnioitukseni niitä alfauroita kohtaan, joilla olisi ollut markkina-arvoa kymmeneen perheeseen, mutta jotka ovat tyytyväisiä ja onnellisia ensimmäisessä ja ainoassa perheessään, nousi potensseissa!
Ja 'alfauros Matti sukset jalassa' tuntuu sitä surkeammalta.
Ahneella on tietynlainen loppu.
Naiset, ainakin Lenita on saanut tuon 'alfanaaras'- epiteetin joskus osakseen.
Hän on hoitanut vain itseänsä.
Onkohan sellainen tilanne onnellinen? Hänelle kenties.
Mutta se kaikkein suurin toive, saada hyvyyttä, rakkautta ja hyväksyntää ja antaa myös juuri näitä rakastamalleen ihmiselle, se on jäänyt saamatta, - ja sen myötä kaikki on jäänyt saamatta!vielä, että minun mielestä jokainen on täällä viihtymässä ja nauttimassa (ja jos ei ole niin on valinnut toisin), silti ei se nauttiminen ja viihtyminen poissulje hyvyyttä, rakkautta tai hyväksyntää (anto tai saamispuoli).
Meillä jokaisella on vastuu toiminnastamme ja lähimmäisistämme, se nauttiminen ja viihtyminen voi olla pieniä päivittäisiä tekoja, asioiden viemistä tiettyyn pisteeseen, pikkujouluissa juhlimista tai itsensä muuta hemmottelua, sitähän varten täällä ollaan, että saadaan päivittäisiä hyvänolon tuntemuksia itselle ja toivottavasti myös muille.
Parisuhteen tärkeimpiä ylläpitovoimia on molemminpuolinen tahto, kunnioitus ja yhdessä viihtyminen, jos nämä puuttuuvat, alun palava rakkaus ja korulauseet muuttuvat helposti riitelyksi/syyttelyksi, käräjiksi, lastenelatusmaksuiksi ja syväksi pahanolontunteeksi.
Sanon senkin vielä, että sellainen henkilö, joka hoitaa esimerkiksi valtion asioita tarmokkaasti ja maan etua ajatellen, hän jos kuka joutuu tasapainoilemaan aviopuolison, perheen, lasten ja työn välillä tavalla, joka ei aina saa kiitosta ja ymmärrystä osakseen. - Hyvyys, rakkaus ja hyväksyn...
sohtrop kirjoitti:
vielä, että minun mielestä jokainen on täällä viihtymässä ja nauttimassa (ja jos ei ole niin on valinnut toisin), silti ei se nauttiminen ja viihtyminen poissulje hyvyyttä, rakkautta tai hyväksyntää (anto tai saamispuoli).
Meillä jokaisella on vastuu toiminnastamme ja lähimmäisistämme, se nauttiminen ja viihtyminen voi olla pieniä päivittäisiä tekoja, asioiden viemistä tiettyyn pisteeseen, pikkujouluissa juhlimista tai itsensä muuta hemmottelua, sitähän varten täällä ollaan, että saadaan päivittäisiä hyvänolon tuntemuksia itselle ja toivottavasti myös muille.
Parisuhteen tärkeimpiä ylläpitovoimia on molemminpuolinen tahto, kunnioitus ja yhdessä viihtyminen, jos nämä puuttuuvat, alun palava rakkaus ja korulauseet muuttuvat helposti riitelyksi/syyttelyksi, käräjiksi, lastenelatusmaksuiksi ja syväksi pahanolontunteeksi.
Sanon senkin vielä, että sellainen henkilö, joka hoitaa esimerkiksi valtion asioita tarmokkaasti ja maan etua ajatellen, hän jos kuka joutuu tasapainoilemaan aviopuolison, perheen, lasten ja työn välillä tavalla, joka ei aina saa kiitosta ja ymmärrystä osakseen.niiden saaminen osakseen ja niiden antaminen
eivät todellakaan (tietenkään) sulje pois viihtymistä ja nauttimista, päinvastoin!
Uskon, että suurin ja täydellisin nautinto,
syvin ja täydellisin viihtyminen elämässä
tulevat juuri hyvässä, hyväksyvässä rakkauden ilmapiirissä,
suhteessa, jossa riitakin on hyväksyttyä, ei toista alistavaa ja loukkaavaa.
Onhan selvää, että kaksi ihmistä eivät aina ole samaa mieltä, puhumalla selvitellään asia.
Alun rakastumisen tehtävä on saattaa pari yhteen,
perustaa perhe.
Kun se tunne muuttuu rakastamiseksi, hyväksymiseksi ja hyvyydeksi sekä huolenpidoksi toinen toisistaan,
silloin viihtyminen ja nauttiminen on suurinta.
*** - sen verran
Rehellisesti,.....elä höpöt... kirjoitti:
......tarinasi ja opeta meitä miehiä.
Se voi olla toisinkin päin.Varsinkin alkoholistit??Naiset!!!kun pyysit opettamaan. Rakkaus on yksinkertainen se on jokaisen sydämessä, se on vain otettava käyttöön ja tutkailtava mitä oma sydän oikeasti sanoo. Se viesti löytyy vain omasta sydämestä ja kertoo minkälaista elämää oma sydän haluaisi elää. Ilman sitä elämä on vain pelkkää näytelmää ja toisten miellyttämistä.
- käsiteanalyysi
sen verran kirjoitti:
kun pyysit opettamaan. Rakkaus on yksinkertainen se on jokaisen sydämessä, se on vain otettava käyttöön ja tutkailtava mitä oma sydän oikeasti sanoo. Se viesti löytyy vain omasta sydämestä ja kertoo minkälaista elämää oma sydän haluaisi elää. Ilman sitä elämä on vain pelkkää näytelmää ja toisten miellyttämistä.
sen suhteen
olisi paikallaan.
Jollekin voi "rakkautta" olla jokaisen hameen perään lähteminen,
siitäpä todelliset "sianmutkat" syntyvät!
Ei se ole edes 'viihtymistä tai nauttimista',
vaan ehkä...'nautiskelua', josta jää jäljelle
sama kuin ex-mäkihyppääjän monista avioliitoista ja hylkäämistään lapsista: paha maku. Siitä on nauttiminen kaukana. - sohtrop
Hyvyys, rakkaus ja hyväksyn... kirjoitti:
niiden saaminen osakseen ja niiden antaminen
eivät todellakaan (tietenkään) sulje pois viihtymistä ja nauttimista, päinvastoin!
Uskon, että suurin ja täydellisin nautinto,
syvin ja täydellisin viihtyminen elämässä
tulevat juuri hyvässä, hyväksyvässä rakkauden ilmapiirissä,
suhteessa, jossa riitakin on hyväksyttyä, ei toista alistavaa ja loukkaavaa.
Onhan selvää, että kaksi ihmistä eivät aina ole samaa mieltä, puhumalla selvitellään asia.
Alun rakastumisen tehtävä on saattaa pari yhteen,
perustaa perhe.
Kun se tunne muuttuu rakastamiseksi, hyväksymiseksi ja hyvyydeksi sekä huolenpidoksi toinen toisistaan,
silloin viihtyminen ja nauttiminen on suurinta.
***ajatukset käy osapuilleen yhteen, tosin aloituksesi irrallisuus kokonaisuudestaan sai ansaitsemansa huomion ;)
- sohtrop
käsiteanalyysi kirjoitti:
sen suhteen
olisi paikallaan.
Jollekin voi "rakkautta" olla jokaisen hameen perään lähteminen,
siitäpä todelliset "sianmutkat" syntyvät!
Ei se ole edes 'viihtymistä tai nauttimista',
vaan ehkä...'nautiskelua', josta jää jäljelle
sama kuin ex-mäkihyppääjän monista avioliitoista ja hylkäämistään lapsista: paha maku. Siitä on nauttiminen kaukana.mieltä siinä, että en minäkään kutsuisi sitä missään tapuksessa rakkaudeksi, ehkä ennemminkin ihastumista, mutta perheelliselle, se kukasta kukkaan juokseminen on kyllä jonkin sortin emotionaalinen "sairaus tai vamma".
- tämä oli
Putkivalo kirjoitti:
siitä mitä olet joutunut kokemaan. Tarkoitukseni ei ollut sanoa että se mitä tunnet ei pidä paikkansa. Ei ole varmaan helppoa perustaa perhettä tuollaisen lemmenkäpälän kanssa.
oli aivan yleistä pohdintaa, en ole perustamassa perhettä lemmenkäpälien kanssa, kierrätyskamalla ei ole tässä osoitteessa kovinkaan suurta arvoa.
Kyllä mies on silloin mies kun näyttää olevansa. Teatraalinen teeskentelijä ei tätä arvoa tule saamaan. Mieheys on sisäsyntyistä sitä joko on tai sitten ei.
- HARVOIN tarjolla
täällä.
Tuo linkki (lopussa) miesten maailmaan avasi silmiä ja pani ajattelemaan.
...- Putkivalo
ollut linkki miesten maailmaan, vaan linkki yhden naisen ajatuksiin miesten maailmasta :)
- harvoin on
tasokasta keskustelua täällä tarjolla.
Hyvä oli linkki minustakin ja ajatuksia herättävä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku645110Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362319- 2562303
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti662277Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä191494Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2191428Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai49998- 89986
- 66917
Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v12909