tänään. Auto meni jotakuinkin tuusan nuuskaksi, mutta itse selvisin pienillä naarmuilla. Nyt hihut varmasti selittävät, että suojelusenkeli pelasti minut. Oma arvioni asiasta on, että miljoonan ajokilometrin ajokemus ja nopean reaktiokykyni ansoista selvisin hengissä. Poliisikin pyöritteli päätään, että olipa äijällä nopea rektio, kun mittasivat jarrutusmatkaa.
Ajoin hirvikolarin
37
1119
Vastaukset
- Kössönöm
Hyvä kun selvisit. Miten hirven kävi?
- kunnossa.
Hirvi on ihan jumalan vittumaisuuden vuoksi tehty sen kokoiseksi että raskas ruho rysähtää aika voimalla suoraan tuulilasiin. Onneksi selvisit pienehköillä fyysisillä/psyykkisillä vammoilla. Joku hihu saattaisi tokaista hölmöyksissään että 'Jumala yrittää varoittaa sinua elämän ainutkertaisuudesta' :D Hirvimiehet Jumalan suunnitelmaa vastaan!
mielstä on suuren syntinsä ateismin takia saanut Herran vihat päällensä. Se on kristillisen rakkuden täyttämää vihaa tietenkin.
Pääasia on että oot fyysisesti itse kunnossa.
Peltiä saa aina uutta. Voimia asian käsittelemiseen.Nas.se kirjoitti:
kunnossa, ei o yhtään loista hipsiny kuuppaan.
Kyllähän tuollainen tapaus vaatii "jatkoprosessoinnin".
Kaveri tykitti aikonaan nui kokeilumielessä et palijoko ninja900;sta lähtee ja ajoi tieuraan yli 200km/h..sai pijettyä tiellä vaikka tanko vipatti,ajoi jonku matkaa huoltikan pihaan.Sytytti hermosauhut,sillo iski "jälkipaniikki", käsiin iski nii hirveä vapina että jäi tupakka poltamatta.
Tietenkihän on henkilökohtainen tuoki jälkeen tuleva asian käsittely.juhani1965 kirjoitti:
Kyllähän tuollainen tapaus vaatii "jatkoprosessoinnin".
Kaveri tykitti aikonaan nui kokeilumielessä et palijoko ninja900;sta lähtee ja ajoi tieuraan yli 200km/h..sai pijettyä tiellä vaikka tanko vipatti,ajoi jonku matkaa huoltikan pihaan.Sytytti hermosauhut,sillo iski "jälkipaniikki", käsiin iski nii hirveä vapina että jäi tupakka poltamatta.
Tietenkihän on henkilökohtainen tuoki jälkeen tuleva asian käsittely.niin tyhmä ettei sulle edes kannata vittuilla?
Nas.se kirjoitti:
niin tyhmä ettei sulle edes kannata vittuilla?
Voihan olla, silloinhan se olisi siunaukseksikin, menisi kettuilut ohitte ;)
- puusilimä
kunnossa..
- selittäjä.
Hihut selittävät hihhulinlogiikalla hihhulinmielestä (vai miten se oli)
- Milian***
Pari kolaria kokeneena voin sanoa, että pysäyttää kyllä pohtimaan juttuja hetkeksi.
Saitko muutens kädet irti ratista heti vai väkisin repimällä? Mie en saanut viiteen minuuttiin mitään käskyjä menemään käsiini...se oli hurja fiilis.joku kyky selviytyä tällaisista aika nopeasti. Soitin hätäkeskukseen heti, enkä menettänyt malttiani missään vaiheessa.
- Milian***
Teotwawki kirjoitti:
joku kyky selviytyä tällaisista aika nopeasti. Soitin hätäkeskukseen heti, enkä menettänyt malttiani missään vaiheessa.
Mie muistan ensimmäisen kolarini -joskus teininä- kun luisteltiin ladan kylkeen risteyksessä noin kuuttakymppiä. Siellä ne muut mittaili peltivaurioita, kun mie nauroin itseäni tärviölle kuset punteissa ojan pohjalla. Aivan käsittämätön reaktio minulta.
Toisen kerran kävikin sitten niin, ettei kädet irronneet ratista kuin repimällä väkisin, vaikka muuten olin tyyni, niin kuin tavallisestikin hätätilanteissa sittemmin vanhemmalla iällä. Se käsien totalinen hyytyminen oli hurjan tuntuista, enkä käsittänyt alkuunkaan mikä niihin meni. Pyhä henki?! :D - Alf Full
Teotwawki kirjoitti:
joku kyky selviytyä tällaisista aika nopeasti. Soitin hätäkeskukseen heti, enkä menettänyt malttiani missään vaiheessa.
Oikea Hannu Hanhi.
Hyvä ettei käynyt pahemmin.
Nuo hirvet on niiiin isoja eläimiä, että siinä olisi voinut käydä huonosti.
Huh huh. Alf Full kirjoitti:
Oikea Hannu Hanhi.
Hyvä ettei käynyt pahemmin.
Nuo hirvet on niiiin isoja eläimiä, että siinä olisi voinut käydä huonosti.
Huh huh.tietää, että minä olen jousimies?
Teotwawki kirjoitti:
ja uskallat vieläkin jatkaa elämää ilman Jumalaa ja ilman Jeesusta sydämessäsi.
Minä myös ajoin pahan kolarin talvella 1991. Kolarin jälkeen istuin työmaani ruokalassa
ja mietin elämän syviä salaisuuksia.
En kyennyt tekemään töitä sinä päivänä vaikka selvisin vammoitta.
Ymmärsin Jumalan puhuvan minulle.
Minun tuli tehdä parannus synneistäni ja tulla Jeesuksen luokse kokosydämisellä
ratkaisulla. Tein parannuksen ja tulin uskoon. Sen jälkeen olen ollut Jumalalle
kiitollinen että Hän SALLI tuon kolarin.
Ilman kolaria en ehkä olisi herännyt.
Joskus Jumalan täytyy ravistaa rakastamaansa ihmistä hereille kovin ottein.
Sääli vain että jotkut nukkuvat niin raskaasti että heräävät vasta kadotuksessa.
Hieno asia että selvisit ja saat vielä mahdollisuuden miettiä elämän
syviä salaisuuksia.- Kössönöm
jaikal kirjoitti:
ja uskallat vieläkin jatkaa elämää ilman Jumalaa ja ilman Jeesusta sydämessäsi.
Minä myös ajoin pahan kolarin talvella 1991. Kolarin jälkeen istuin työmaani ruokalassa
ja mietin elämän syviä salaisuuksia.
En kyennyt tekemään töitä sinä päivänä vaikka selvisin vammoitta.
Ymmärsin Jumalan puhuvan minulle.
Minun tuli tehdä parannus synneistäni ja tulla Jeesuksen luokse kokosydämisellä
ratkaisulla. Tein parannuksen ja tulin uskoon. Sen jälkeen olen ollut Jumalalle
kiitollinen että Hän SALLI tuon kolarin.
Ilman kolaria en ehkä olisi herännyt.
Joskus Jumalan täytyy ravistaa rakastamaansa ihmistä hereille kovin ottein.
Sääli vain että jotkut nukkuvat niin raskaasti että heräävät vasta kadotuksessa.
Hieno asia että selvisit ja saat vielä mahdollisuuden miettiä elämän
syviä salaisuuksia."Joskus Jumalan täytyy ravistaa rakastamaansa ihmistä hereille kovin ottein."
- Siis jumalasi ei rakastakaan kaikkia ihmisiä. Mielenkiintoista. - Tristar
Teotwawki kirjoitti:
tietää, että minä olen jousimies?
Olekkonä sitten?
Yhdyn kyllä siihen että jousimiehillä tuppaa olemaan nopeat refleksit ja tuuria matkassa, pää kylmänä silloin kun pitää olla.
Toisaalta otantani on kovin pieni.
*** - Kössönöm
Tristar kirjoitti:
Olekkonä sitten?
Yhdyn kyllä siihen että jousimiehillä tuppaa olemaan nopeat refleksit ja tuuria matkassa, pää kylmänä silloin kun pitää olla.
Toisaalta otantani on kovin pieni.
***on pian synttärit?
- Tristar
Kössönöm kirjoitti:
on pian synttärit?
rakkaallani on.
*** - Alf Full
Teotwawki kirjoitti:
tietää, että minä olen jousimies?
Kukaan muu ei voi selvitä kolarista ehjänä, kuin jousimies. :)
Alf Full kirjoitti:
Kukaan muu ei voi selvitä kolarista ehjänä, kuin jousimies. :)
asian näen:-)
- fakta homma*
aikoinaan, auto meni korjauskelvottomaksi ja itse sain sellaisen tällin päähän että leukaluut meni sijoiltaan ja poskiluu meni sisäänpäin 5mm, pakkastakin oli 36 astetta eli ei olis kauan tarvinnut siellä tajuttomana makailla syrjätiellä kun kuolema olis tullut.
Mutta sitä olen ihmetellyt jälkeenpäin että taju ei mennyt heti, sain toikkaroida läheiseen taloon pää veressä, kun pääsin taloon taju lähti ja seuraavan kerran heräsin ambulanssissa, en laita tätä sattuman piikiin.
Sairaalassa oli uskovainen mies samassa huoneessa ja antoi jonkun kasetin, mutten silloin vielä ymmärtänyt välittään Jumalasta mutta siitä lähti liikkeelle tapahtumasarja joka vähitellen sai minut muuttamaan mieleni. :) - fakta homma*
niin saamme vielä vaihdella kuulumisia.
pahemmin.
Noista suojelusenkeleistä...sattuiko kukaan huomaamaan kuluneella viikolla jonkun lentokoneturmasta selvinneen suomalaisen kommenttia?- Tristar
Teotwawki kirjoitti:
ainakaan huomannut. Mitä siinä sitten sanottiin?
Iltiksessä kun töissä luin männäviikolla. Kiitteli että oli enkeli matkassa kun pelastui, naien oli kiltti virkaililjalle paikkoja märättäessä, ja hänelle annettiin "kiva paikka", oli ainut penkki vissiin joka turmassa selvisi ehjänä. Piti enkelien hommana kai?
Verenhimoisia enkeleitä, etten sanoisi.
Muistan ainakin hymistelleeni lukiessa että tiedän eka kommentin joka palstalta kuuluu tähän aiheeseen.
*** Tristar kirjoitti:
Iltiksessä kun töissä luin männäviikolla. Kiitteli että oli enkeli matkassa kun pelastui, naien oli kiltti virkaililjalle paikkoja märättäessä, ja hänelle annettiin "kiva paikka", oli ainut penkki vissiin joka turmassa selvisi ehjänä. Piti enkelien hommana kai?
Verenhimoisia enkeleitä, etten sanoisi.
Muistan ainakin hymistelleeni lukiessa että tiedän eka kommentin joka palstalta kuuluu tähän aiheeseen.
***verenhimoisia enkeleitä hyvinkin. En löytänyt ao juttua mistään.
- konna
sulla oli alla? Onhan noissa autojen passiivisissa turvarakenteissakin vielä eroja.
No, hyvä. Take it easy. Ja tee kymmenen kappaletta näitä \O/ heitä pullo viskiä huiviin:-DCaravan se on. Auto on käytänössä romuna, mutta hirvi lensi sen yli, joten en saanut sitä syyliini. Pystyin ajamaan sen vielä kotiin, mutta kalua siitä enää tuskin tulee.
- konna
Teotwawki kirjoitti:
Caravan se on. Auto on käytänössä romuna, mutta hirvi lensi sen yli, joten en saanut sitä syyliini. Pystyin ajamaan sen vielä kotiin, mutta kalua siitä enää tuskin tulee.
törmäystesteissä, ei paha.
Ihme, kun olet saanut sen nilkutettua kotiin. Valotkin jääneet sitten ehjiksi.
Juu, kaikkea sitä sattuu. Hirveä on lähes mahdoton huomata, jos se tulee sopivasti eteen näissä keleissä. konna kirjoitti:
törmäystesteissä, ei paha.
Ihme, kun olet saanut sen nilkutettua kotiin. Valotkin jääneet sitten ehjiksi.
Juu, kaikkea sitä sattuu. Hirveä on lähes mahdoton huomata, jos se tulee sopivasti eteen näissä keleissä.huomasin sen noin 10 metriä ennen törmäystä.
- Tristar
Onneksi olet kunnossa. Onko hyvä vakuutus, ja uskallatko vielä auton kyytiin hetkeen? *sympatiaa*
Miten hirvelle kävi?
***poistui metsään ja oli romahtanut välillä maahan. Poliisin mukaan sinne lähetettiin jäljestysryhmä.
- bubastis.tmi
hirvikolarit ovat taas kalenterissa kun hirvet haahuilevat ympäriinsä. Hirvet on sellaisia että niitä pitäisi paimentaa koko ajan. Miksi esim. Miina Äkkijyrkkä ei ota asiakseen alkaa hirvien paimentamisen?
- uhanalainen.
"Miksi esim. Miina Äkkijyrkkä ei ota asiakseen alkaa hirvien paimentamisen? "
Toisin kuin kyytöt. http://fi.wikipedia.org/wiki/Kyyttö
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.905509Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.553657Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j613005Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin492219Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.611976Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.3011917- 471626
- 961511
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441407Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.91363