Homoudesta ja Raamatusta

Bat_girl~

Jänniä juttuja~

Eikö Jumala hyväksy kaikki lapsensa?
Jos Jumala loi ihmiset omaksi kuvakseen, tälläisia "virheitä" ei pitäisi olla.

Eikö rakkaus kuitenkin ole Raamatun tärkein sanoma?

Raamattukin kuvastaa aikaa, jolloin se on kirjoitettu. Hyvin luultavasti siinä paheksutaan (varsinkin sen ajan kreikkalaisten) täysin seksiin perustuvaa "hauskanpitoa", ilman sen suurempia tunteita.

Itse olen lesbo. Seurustelen naisen, IHMISEN, kanssa jota rakastan. Jos Jumala tuomitsee rakkauden, en halua uskoa häneen.

Myös syrjähypyt ja ennen avioliittoa harrastettu seksi ovat syntiä.. kuinka moni nykyään oikeasti on täysin synnitön?

Avioliittokin Raamatun mukaan liittyy lasten hankintaan. Kirkon pitäisi siis ennen vihkimistä tutkia ketkä pareista ovat aikeissa hankkia lapsia. Myöskään kovin vanhat ihmiset eivät näin ollen saisi avioitua!

Ja SEKSI ja RAKKAUS ovat kaksi eri asiaa. Toki ne usein liittyvät yhteen, mutta ihmistä voi rakastaa, vaikkei koskaan olisikaan valmis seksuaaliseen kanssakäymiseen.

Entäpä jos esim. mies vaihtaa sukupuoltaan ja alkaa seurustella miehen kanssa? Onko tämä "sallittua"?

Raamattu on kirja täynnä ristiriitoja. Esim. Jumala antaa kymmenen käskyä, joista yksi on "Älä tapa." Pian sen jälkeen Jumala käskee tappamaan kaikki "väärä uskoiset" luvatusta maasta. Tappamistahan sekin on. Ja kuka määrittelee oikean uskonnon?
Onko luonnon Jumalilta sadetta rukoileva intiaani "vääräuskoisempi" kuin kristitty?

Omasta mielestäni Raamattu on hieno kirja, josta voi saada hyviä neuvoja elämään. Kuitenkaan sen oppeja ei kaikkia tarvitse sanasta sanaan noudattaa.

"Rakasta lähimmäistäsi." Eli siis kaikkia ihmisiä ympärilläsi. Hyväksy heidät sellaisina kuin he ovat. Jos kaikki ihmiset toimisivat tämän käskyn mukaan, ei ketään syrjittäisi. Eivät siis uskovaisetkaan ole usein synnittömiä.

Miltä teistä heteroista tuntuisi, jos saisitte koko ajan kuulla homoilta olevanne luonnottomia?

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Ja vielä;

Miksei homosuhteita voitaisi siunata?
(vaikka minua se ei kiinnostakaan, mutta..)
Keneltä se on pois jos niin tehtäisiin?
heteroilta?
mutta eiväthän he halua homojen kanssa naimisiin?
:,D

(Mikäli joku aikoo perustella sillä että avioliitto tähtää lasten hankintaan niin perustelen tekstiäni lainaten; "Avioliittokin Raamatun mukaan liittyy lasten hankintaan. Kirkon pitäisi siis ennen vihkimistä tutkia ketkä pareista ovat aikeissa hankkia lapsia. Myöskään kovin vanhat ihmiset eivät näin ollen saisi avioitua!")

Mielestäni nämä ovat mielenkiintoisia seikkoja...

8

401

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Eikö Jumala hyväksy kaikki lapsensa?
      Jos Jumala loi ihmiset omaksi kuvakseen, tälläisia "virheitä" ei pitäisi olla."

Toki Jumala hyväksyy kaikki lapsensa. Mutta Jumala ei hyväksy lapsiensa syntejä. Kaiken salliva hyväksyntä ei ole enää rakkautta.

"Eikö rakkaus kuitenkin ole Raamatun tärkein sanoma?"

On toki, mutta synnin hyväksyminen ei ole rakkautta.Voisi ajatella että synnin sanominen synniksi puolestaan on rakkautta.

"Itse olen lesbo. Seurustelen naisen, IHMISEN, kanssa jota rakastan. Jos Jumala tuomitsee rakkauden, en halua uskoa häneen."

On myös "väärää" rakkautta jota Jumala ei voi siunata.

"Myös syrjähypyt ja ennen avioliittoa harrastettu seksi ovat syntiä.. kuinka moni nykyään oikeasti on täysin synnitön?"

Ihan totta, ei ole ihmisissä yhtään synnitöntä.Ainoastaan Jeesus oli synnitön. Mutta mielestäni on maailman huonon tekosyy sallia jotain paha tai syntiä, siksi koska "naapurikin" tekee sitä.

"Avioliittokin Raamatun mukaan liittyy lasten hankintaan. Kirkon pitäisi siis ennen vihkimistä tutkia ketkä pareista ovat aikeissa hankkia lapsia. Myöskään kovin vanhat ihmiset eivät näin ollen saisi avioitua!"

Raamatun mukaan avioliitto liittyy miehen ja naisen yhteiseloon. Liisäntymiseenkin, jos niitä lapsia on tullakseen.

"Ja SEKSI ja RAKKAUS ovat kaksi eri asiaa. Toki ne usein liittyvät yhteen, mutta ihmistä voi rakastaa, vaikkei koskaan olisikaan valmis seksuaaliseen kanssakäymiseen."

Ihan totta, mutta kuten sanoit ne liittyvät usein yhteen. Kaipaisinkin tänä "seksistisenä" aikana enemmän rakkauden arvostuksen puolesta puhumista.

"Entäpä jos esim. mies vaihtaa sukupuoltaan ja alkaa seurustella miehen kanssa? Onko tämä "sallittua"?"

Vaikeampi kysymys, mutta koska puhutaan "sukupuolenvaihdos" -leikkauksesta, niin ilmeisesti hänet on sitten luettava kokonaan naiseksi.

"Raamattu on kirja täynnä ristiriitoja. Esim. Jumala antaa kymmenen käskyä, joista yksi on "Älä tapa." Pian sen jälkeen Jumala käskee tappamaan kaikki "väärä uskoiset" luvatusta maasta. Tappamistahan sekin on. Ja kuka määrittelee oikean uskonnon?
      Onko luonnon Jumalilta sadetta rukoileva intiaani "vääräuskoisempi" kuin kristitty? "

Yleensä niihin Raamatun ristiriitoihin tuppaa löytymään käypänen selitys.Tosin Raamattu on haastava kirja,monitasoinen, Raamatussa riittää oppimista ja tutkittavaa koko elämän ajaksi.Raamatusta onkin luettava kokonaisuuksia.
      Vanha Testamentissa on paljon Juutalaisuuden ja heidän lähikansojen historiaa eli ihmisten historiaa.Ja kuten tiedämme ihmisten historia on,vakaamukseen katsomatta, verinen,väkivaltainen ja pahakin,valtettavasti.
      Jokainen on vapaa uskomaan niinkuin parhaaksi näkee,onneksi meillä on uskonnonvapaus,ainakin Suomessa.

"Omasta mielestäni Raamattu on hieno kirja, josta voi saada hyviä neuvoja elämään. Kuitenkaan sen oppeja ei kaikkia tarvitse sanasta sanaan noudattaa. "

Sydäntä lämmittävää lukea tämä. Olet huomannut Raamatusta sen hienoudenkin.Ja totta kaikkia ei pidä noudattaa,esim. Kristittyjen ei tarvitse noudattaa Vanhan Testamentin säännöksiä ja käskyjä.( 10 käskyä on mielestäni kuitenkin yleismaailmaallinen hyvä ohje ihmisille).

""Rakasta lähimmäistäsi." Eli siis kaikkia ihmisiä ympärilläsi. Hyväksy heidät sellaisina kuin he ovat. Jos kaikki ihmiset toimisivat tämän käskyn mukaan, ei ketään syrjittäisi. Eivät siis uskovaisetkaan ole usein synnittömiä."

Raamatun tärkein ja paras käsky. Ja ihmisiä pitää rakastaa,mutta ei heidän syntejää. Itse olen toipuva raitis alkoholisti, näin jälkeenpäin arvostan eniten niitä ihmisiä, jotka sanoivat juomisestani eivätkä "paaponeet".

"Miltä teistä heteroista tuntuisi, jos saisitte koko ajan kuulla homoilta olevanne luonnottomia?"

Tiedätkös, niinhän me saammekin kuulla, en nyt vartavasten homoseksuaaleja tarkoita. Mutta uskomattomia ihmisiä ja en heistäkään kaikkia.
      Mutta saamme kuulla olevamme "hihuja","friikkejä","vajakkeja" ja kaikki nämä suvaitsevaisuuden perään huutajien suista. Minun mielestäni ihmisiä ei pitäsi nimitellä.

"Miksei homosuhteita voitaisi siunata?
      (vaikka minua se ei kiinnostakaan, mutta..)
      Keneltä se on pois jos niin tehtäisiin?
      heteroilta?
      mutta eiväthän he halua homojen kanssa naimisiin?
      :,D "

Hyvä kysymys,miksihän tätä ei kysytä useimmin. Syy on se, että koska Raamattu (Jumala) ilmoittaa homoseksuaalisuuden synniksi, ei Jumala sitä silloin myöskään siunaa. Olenkin miettinyt että jos homoseksuaali on uskovainen hän tietää tämän ,ja jos hän on ei-uskovainen,miksi hän haluaa jonkin sellaisen siunauksen johon ei edes usko?

Haluan erityisesti kiittää sinua asiallisesta ja kiihkottomasta kirjoituksestasi. Toit hyvin ja hyviä asioita esille. Uskon että olet ajatteleva ja välittävä ihminen(=symppis).
      Toivottavasti osasin myös vastata asiallisesti ja rakentavasti se oli tarkoitukseni,jos en siinä täysin onnistunut, pyydään anteeksi, vajavainen ihminen kun olen minäkin.

Toivotan sinulle kaikkea hyvää elämääsi..:)

• Hmh?

>On myös "väärää" rakkautta jota Jumala ei voi siunata.

Eiköhän eläimiin ja lapsiin yhtyminen ole tuota väärää rakkautta.

Se kohta missä Jeesus sanoo että parempi olisi että myllynkivi laitettaisiin kaulaan jne. sopii hyvin viestiksi pedofiileille. Mutta homoseksuaalien välisestä rakkaudesta Jeesus ei sano mitään. Koska hän ei sitä kieltänyt, niin miksi ihminen kieltäisi?

VT:n kohta jossa sanotaan ettei mies saa yhtyä mieheen on joidenkin mielestä viite sen aikaisiin miesprostituoituihin, ja tottakai sitä voi prostituutiota pitää vääränä "rakkautena", vaikkei homojen välistä rakkautta pitäisikään.

Se taas mitä joku Paavali mahdollisesti mäkättää UT:ssa (en tiedä enkä muista) on Paavalin mielipide, EIKÄ PAAVALI OLE JEESUS EIKÄ JUMALA!

• eräskinkristitty

Tällaisena kirjailijanalkuna mietin aina, että mikä on tekstin motiivi. Tämä johtaa minut miettimään, miksi Bat_girl oikein kirjoitti. Luulen, että hän halusi kertoa Raamatusta löytämistään perusteista homouden puolesta ja toisaalta kertoa, miten pahalta ja epäreilulta tuntuu, kun kukaan ei ymmärrä, miltä tuntuu, kun lyödään päähän Raamatulla. Sitä en kuitenkaan tiedä, haluaako tämä henkilö todella tietää, mitä Raamatussa sanotaan, (niin kuin salaa toivon) vai onko hänen kiinnostuksensa sen perusteluja kohtaan lähinnä yleismaailmallista tai rähinähenkistä.

Minä yritän pysyä korrektina ja selittää Raamattua niin sanotusti kansankielelle. Tarkoitukseni ei siis todellakaan ole tuomita henkilöä, joka alkuperäisen tekstin on kirjoittanut. (Olen opiskellut vuosia Raamatun sisältöä ja saanut siihen opetusta, ja niinpä pyrin jakamaan tätä tietoa siten kuin parhaiten kykenen.)

>Eikö Jumala hyväksy kaikki lapsensa?
      Kyllä hyväksyy. Jumala on luonut kaikki ihmiset erilaisiksi, kaikkea muuta kuin klooneiksi. Persoonana Jumala arvostaa ja rakastaa jokaista ihmistä ihan mielettömästi.

> Jos Jumala loi ihmiset omaksi kuvakseen, tälläisia "virheitä" ei pitäisi olla.
      Totta sekin.
      Mutta mikä sitten on virhe? Ei ainakaan se, että on oma itsensä. Mutta synti taas on aina virhe. Esimerkiksi yksi katkera ajatus toisesta ihmisestä, tämän tappaminen tai vaikkapa toisen puolison kanssa rakastelu, ovat syntiä, ovat kaikki Jumalan silmissä syntiä, eli epäkorrekteja juttuja. Synnin tekeminen, joka yleensä kumpuaa lähinnä ihmisen itsekkäistä tarpeista, on siis virhe. Toisten ihmisten parhaan etsiminen ja näiden tarpeiden huomioiminen taas yleensä ei ole.

Valitettavasti synnin tekemisessä ei Raamatun mukaan ole kuin ON ja OFF -asennot. Jumala ei suhteuta syntien suuruutta ihmisten kulloistenkin moraalikäsitysten mukaan. Synnissä on kyse siitä, että uskomme Hänen erehtyneen joissakin Jumalallisissa mielipiteissään ja koska uskomme omien ajatustemme olevan parempia, menettelemme niiden mukaan. (Jos ylipäätään uskomme kaikkivaltiaaseen ja kaikkitietävään Jumalaan, on tämä tietenkin lievästi sanoen järjetöntä, mutta samalla myös ihmisjärjelle hyvin luonteva ajatuskuvio: Koska en pidä ajatuksesta, se on huono, eli olen tietysti itse oikeassa!)
      Toisaalta Raamatun mukaan Hänen tahtonsa on meitä kohtaan hyvä, ei esimerkiksi pikkumainen, vittuileva tai ilkeä. Niinpä meille jää vain kaksi vaihtoehtoa: joko ottaa Jumala huomioon, tai vain ohittaa hänet. Se, johtaako Jumalan mielipiteen tunteminen kuitenkaan mihinkään muutokseen elämässämme, on kokonaan toinen juttu.

>Eikö rakkaus kuitenkin ole Raamatun tärkein sanoma?
      On. Mutta tärkeintä ei ole ihmisten rakkaus toisiaan kohtaan, vaan Jumalan rakkaus ihmisiä kohtaan. Raamatun "rakkaus" ei myöskään tarkoita samaa, kuin mitä nykykielessä yleensä tarkoitetaan. Se tarkoittaa uhrautumista toisten puolesta. Esimerkiksi perheenjäsenet uhraavat omaa aikaansa toisten perheenjäsenten tai lastensa puolesta ilman vastapalvelusten odottamista. Se on Raamatun mukaista rakkauden osoittamista.

> Raamattukin kuvastaa aikaa, jolloin se on kirjoitettu.
      Toki. Mutta siinä sanotaan myös, että Jumala on muuttumaton. Hän ei ollut ajan hermoilla vain yhtenä hetkenä kaksituhatta vuotta sitten, vaan on ollut sitä jo kauan ennen ja on sitä vielä pitkään. Raamattu on aikaansa liittyvistä yksityiskohdistaan huolimatta opiltaan hyvin muuttumaton. Jotkut sen opeista ovat vieläkin liian moderneja meidän yhteiskunnallemme, vaikka kristillisyys on vaikuttanut sen lakiemme kehitykseen ja kansamme yleismoraaliin jo kauan.

>Itse olen lesbo. Seurustelen naisen, IHMISEN, kanssa jota rakastan. Jos Jumala tuomitsee rakkauden, en halua uskoa häneen.

Ei siis olekin vapauttavaa tietää, ettei sinun TARVITSE uskoa Häneen! Hän on olemassa, vaikkei maailmassa olisi ainuttakaan ihmistä, joka uskoo. Usko saattaa kuitenkin olla hyvä juttu.

En kuitenkaan tarkoita, että Jumala tuomitsisi rakkauden. Raamatun mukaanhan hän ON Rakkaus. Mutta rakkautta on tosiaan monenlaista ja sanan merkitys on nykyään varsin lavea. Meidän on siis mietittävä tuota termiä vielä tarkemmin.

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, ettei ihmisiä edes kannattaisi jakaa heteroihin, homoihin ja lesboihin. Se ei lisää kenenkään onnellisuutta. Jokaisella ihmisellä on kyky itsekkyyteen, eikä seksuaalinen suuntautuminen ole oikeastaan kuin oman mukavuuden tavoittelun tai himon määrittelyn yksi muoto.
      Jos taas rakastat kumppaniasi himoitsematta häntä, olet aika onnellisessa asemassa. Himo nimittäin on aina syntiä, jopa Raamatun mukaisessa avioliitossa ja Jumalan siunaamaa omaa aviopuolisoa kohtaan.
      Seksi taas on Raamatussa sallittua, ja onnistuu myös ilman himoa... ja itse asiassa se on aika hienoa (vaikkakin alussa outoa) ilman himoa. Kaikki, mitä tunnet, liittyy toisen nautinnon etsimiseen, iloon yhdessäolosta ja fyysiseen riemuun. Rakkauteen ei tarvita, eikä siihen kuulu himoa. (Tämä on minun kokemukseni asiasta harrastettani seksiä yhdessä vaimoni kanssa viimeiset viisi vuotta. Mutta kuten kaikki, en minäkään ole synnitön, varsinkaan tässä asiassa. Alussa himoitsin häntä enemmän kuin rakastin ja avioliitonkin solmimme vasta pari vuotta sitten. Nyt olen onnellinen, enkä toivo paluuta aiempaan elämäämme. Muita syntejä vastaan joudun silti taistelemaan joka päivä ja tappioita tuntuu välillä tulevan jopa enemmän kuin voittoja. Sitä on kristittynä olo.)

>Myös syrjähypyt ja ennen avioliittoa harrastettu seksi ovat syntiä.. kuinka moni nykyään oikeasti on täysin synnitön?
      Nykyäänkö? Kukaan ei ole synnitön. Kukaan ihminen ei ole ollut sitä ikinä.

>Avioliittokin Raamatun mukaan liittyy lasten hankintaan. Kirkon pitäisi siis ennen vihkimistä tutkia ketkä pareista ovat aikeissa hankkia lapsia. Myöskään kovin vanhat ihmiset eivät näin ollen saisi avioitua!

Avioliitto on luotu ihmisiä varten, ei ihmisiä avioliittosysteemiä varten. Avioliitto on ihmisten parhaaksi, sillä yksi kumppani ja rauhassa kehittyvä ihmissuhde on hyväksi ihmisen kasvamiselle. (Myös lasten hankkimista suosittelisin itse jokaiselle. Lapsi kasvattaa sinua hurjasti, enkä ymmärrä, miten kenestäkään voi tulla aikuista ennen kuin on kasvattanut vähintään yhden tenavan.)
      Lisäksi avioliitto on Raamatussa Jumalan ja kristikunnan liiton vertauskuva. Molemmat sitoutuvat pyhästi toisiinsa. Sen takia avioliiton salliminen esimerkiksi homopareille on Jumalan pilkkaamista. Samoin ovat myös avioliiton ulkopuoliset suhteet, joita Raamatussa verrataankin aina epäjumalien, kuten rahan, himon tai vallan palvontaan. Onnellinen ja kristillisiin arvoihin perustua avioliitto on kuitenkin ennen kaikkea ihmisten elämänlaatua parantava seikka ja siksi siis meille hyväksi.

>Ja SEKSI ja RAKKAUS ovat kaksi eri asiaa. Toki ne usein liittyvät yhteen, mutta ihmistä voi rakastaa, vaikkei koskaan olisikaan valmis seksuaaliseen kanssakäymiseen.
      Juuri niin.

> Entäpä jos esim. mies vaihtaa sukupuoltaan ja alkaa seurustella miehen kanssa? Onko tämä "sallittua"?
      Raamatussa kielletään mieheltä jo naisen vaatteisiin pukeutuminen, Ja ihan vain sillä perusteella, ettei miestä ole luotu naiseksi, vaan mieheksi, ja siihen on ollut syynsä. Kuten alussa mainitsit, hyväksyy Jumala kyllä kaikki lapsensa. Mutta entä jos lapset eivät hyväksy itseään, vaan ryhtyvät muuttamaan itseään? Sitä voisi kyllä päätellä, että ihminen uskoo tietävänsä asiat itse paljon paremmin kuin Jumala. (Sikäli että hän uskoo, että Jumala on luonut hänet. Ja jos hän ei usko sitä, tekee hän vain aina kuten parhaaksi itse näkee.)

>Raamattu on kirja täynnä ristiriitoja. Esim. Jumala antaa kymmenen käskyä, joista yksi on "Älä tapa." Pian sen jälkeen Jumala käskee tappamaan kaikki "väärä uskoiset" luvatusta maasta. Tappamistahan sekin on.

Itse asiassa tässä ei ole ristiriitaa. Kymmenen käskyä ovat yksittäisille ihmisille annettuja lakeja, ja esimerkiksi käsky "Älä tapa", voitaisiin kääntää myös "Älä murhaa." Esivallalle ja valtiolle Jumala taas on antanut rikoslain, joka sallii tietyissä tilanteissa "tappamisen" merkityksessä: "teloitus". Yhteiskunnalla on siis lupa teloittaa syyllisiksi osoitetut, tiettyihin rikoksiin syyllistyneet henkilöt. Näin on myös sodassa. Ihminen ei saa omin päin murhata ketään, mutta valtiolla on lupa puolustaa kansalaisiaan miehittäjiltä tarvittaessa asein. Tuolloin ihminen ei ota oikeutta omiin käsiinsä ja toimi oman järkensä mukaan, vaan yhteisten lakien mukaan, joiden tarkoitus on suojella ihmisiä. Tämä sama "ristiriita" löytyy siis myös esimerkiksi Suomen rikos- ja sotalaeista.

>Ja kuka määrittelee oikean uskonnon?
      Onko luonnon Jumalilta sadetta rukoileva intiaani "vääräuskoisempi" kuin kristitty?

Raamattu tuomitsee itse asiassa kaikki uskonnot Jumalan pilkkana, sillä ne lähtevät ihmisistä. Esimerkiksi Uuden Testamentin fariseukset olivat pahiksia, sillä he vain harjoittivat uskontoa, eivätkä uskoneet todelliseen Jumalaan. Raamattu taas kertoo tuovansa asiaan myös Jumalan näkökulman asioista ja kehottaa ihmisiä toimimaan oikein.
      Mutta onko Raamattu totta? Onko Jeesusta olemassa?
      Jos on näet olemassa "kristittyjen Jumala", niin toki Hän voi sanoa muiden jumalien olevan satua ja tyhjänpalvojien typeryksiä, ja olla siinä aivan oikeassa. Jos Raamattu taas ei siinä suhteessa (eikä siis oikeastaan missään suhteessa) pidäkään paikkaansa, niin eihän kukaan ihminen pysty sanomaan, onko jumalia olemassa.
      Raamatun mukaan on olemassa vain yksi, kolmiyhteinen Jumala. Joko uskomme Häneen, tai voimme heittää koko kirjan roskiin, sillä sen periaatteet toimivat aidosti vain sen kuvaamassa maailmassa. Esimerkiksi "olkaa kilttejä toisillenne" -asenne on tarkoitettu maailmaan, jossa kaikki ajattelevat niin. (Vaikka toki lähelläsi olevien ihmisten huomioiminen parantaa myös sinun elämänlaatuasi, se on fakta.)

>Omasta mielestäni Raamattu on hieno kirja, josta voi saada hyviä neuvoja elämään. Kuitenkaan sen oppeja ei kaikkia tarvitse sanasta sanaan noudattaa.

Minä vähän epäilen, että pidätköhän enää tämän jälkeen Raamattua yhtä hienona kirjana. Jos nimittäin pidät, on sinusta tulossa jonkin sortin uskis. Jos taas voit huoletta ottaa sieltä mitä tykkäät ja jättää loput huomiotta, olet jo luonut mielessäsi ihka oman jumalan, jolla ei loppujen lopuksi ole paljonkaan yhteistä Raamatun Jumalan kanssa. Niinpä olet aito harhaoppinen pakana, tuomittu kadotukseen ja sillä lailla. Onnea vaan!
      (Hei! Tästä ja kaikista muista synneistä avun tarjoaa vain Jeesus! Mutta onneksi et usko Häneen.)

>"Rakasta lähimmäistäsi." Eli siis kaikkia ihmisiä ympärilläsi. Hyväksy heidät sellaisina kuin he ovat. Jos kaikki ihmiset toimisivat tämän käskyn mukaan, ei ketään syrjittäisi. Eivät siis uskovaisetkaan ole usein synnittömiä.

Uskovaiset eivät ikinä ole synnittömiä. Itse asiassa Raamatun lukeminen saa ihmisen jatkuvasti (siis myös vuosienkin mittaan) huomaamaan itsensä yhä syyllisemmäksi. Toisista synneistä voi kasvaa eroon, mutta aina löytyy uusia tilalle. Niinpä yhä syntitietoisemmaksi muuttuva kristitty tarvitsee pelastusta joka päivä. Ja kun itsekäs oma MINÄ joskus hieman vähenee, saa Jumalan tarjoama ME-tahto tulla sijaan. Sen jälkeen kristittykin voi toimia (ainakin joskus) vähän vähemmän syntiä tehden. ((Tämän kaiken tarkoitus on siis vain valmistaa kristittyä kuolemanjälkeiseen elämään Jumalan kanssa, jossa hänen sanansa on laki aamusta iltaan. Siellä ei kenenkään tosipakanan pää kestäisi.))

>Miltä teistä heteroista tuntuisi, jos saisitte koko ajan kuulla homoilta olevanne luonnottomia?
      Kristitty saa kyllä kuulla sitä pakanoilta. "kristityt ovat hurahtaneita, hulluja, aivopestyjä, jne." Tokihan se on totta. Raamatun opetus on tämän maailman normeilla mitattuna todella idioottimaista vouhotusta. Se on niin hullua, että onkin melkoinen ihme, jos siihen joku hurahtaa.
      (Ja se ihme on sitten Jumalan teko!)

>Mielestäni nämä ovat mielenkiintoisia seikkoja...
      On luullakseni hyvä, että olet kiinnostunut Raamatun homovastaisuudesta. Enhän muuten olisi voinut sinulle vastatakaan. En ole koskaan puhunut tällä lailla kenellekään kristinuskosta. Ja ehkä tämä kysymys on ainut siteesi Raamattuun. Ehkä se riittää. Tai sitten ei. Se kuitenkin on varmaa, etten minä sinua aio lesboudesta tuomita. Se on joissain tapauksissa seurakunnan opetuksellinen vastuu, muttei koskaan yksittäisen kristityn tehtävä.

Ja edes Jeesus, joka Raamatun mukaan vielä tuomitsee kaikki, ei tuomitse ihmistä väärin perustein tai harkitsematta. Hän haluaa parastamme ja on siksi kuollut puolestamme. Hän on maksanut synneistämme, ja tarjoaa nyt lahjaksi tilisiirtoa hyvientekojen tileillemme, jotka muuten olisivat Jumalan mittapuun mukaan pahasti miinuksella. Ainut keino saada ne plussalle on luopua omasta yrittämisestä ja ottaa Jeesuksen lahjoitus vastaan.

Raamattu ei anna ohjeita siitä, mistä meidän on luovuttava tai mistä pidettävä kiinni. Kaikille syntisille Jeesus kuitenkin sanoo:
      "Mene, äläkä enää syntiä tee."

Ja siihenkin meidän kannattaa pyrkiä, sillä se on meille hyväksi.

• Trubaduuri

Kyllä ihminen itse valitsee, onko "valon lapsi" tai "pimeyden lapsi", elikä ketä jumalanaan pitää ja myös itse on vastuussa kaikista valinnoistaan sekä teoistaan että sanoistaan. Luoja ei ole loppujen lopuksi luonut täydellistä ihmistä, eikä erikseen ihmisyhteisön homoja ja lesboja, kuten ei pedofiilejäkään, eikä esim. pyromaaneja ja psykopaatteja, kuten ei muitakaan ihmiskunnan
      luonnevikaisia/mielenvikaisia ihmisikään.
      Monet sairaudet, vammat ja ihmisissä esiintyvät poikkeavuudet juuri ilmentävät yksilön, ihmisen epätäydellisyyttä ja vajavaisuutta. Kaikki me joillakin tavoin olemme vajavaisia ja sairaita!
      Toiset vaan osaavat kantaa taakkansa paremmin kuin toiset. Ja kuten voi huomata, suomessa eivät heikotkaan huku! Johtunee varmaankin ihmisen Pojan, Kristuksen opeista ja kristillisyydestä.

Rakastaa saa ihan kaikkia eläväisiä, mutta omien halujen ja himojen sekä tarpeiden tyydyttäminen vaatikin sitten jo todellista itsekuria ja myös oikeanlaista moraalia ja asennetta sekä tietenkin luomakunnan kunnioittamista. Mutta ei rakkauden nimissä voi esim. rikoksia tehtailla tai elää täysin luonnon vastaista elämää eikä toimia narsistisesti ja nihilistisesti itseänsä ja omaa mieltänsä ja kehoansa "hyväillen ja tyydyttäen"
      vain kaikilla itselleen sopivalla, kuten osa ihmisistä tekee tälläkin hetkellä!

Ei sukupuolta voi toistaiseksi vieläkään vaihtaa.
      Ja tuskin se on milloinkaan mahdollista, mutta toki sellaisessa harhassa voi kyllä elää jotta se on mahdollista. Ei mies muutu naiseksi vaikka sille tehtäisiin kymmeniä erillisiä sukupuoleen
      liittyviä korjausleikkauksia.
      Mies joka syntyy mieheksi on mies vaikka naiselta näyttäisi ja nainen on nainen vaikka mieheltä näyttäisi, toisin sanoen pelkkää "optista harhaa" kaikki ne tekeleet joita tehdään ihmismielen oikkujen tähden pyrkien rakentamaan joko mies tai nainen leikkausveitsen avulla.

• Bat_Girl

Hyvällä tavalla yllättävää nähdä, etteivät kaikki ole heti suoralta kädeltä tuomitsemassa. Usein kaikki joille olen näistä asioista jutellut, ovat heti alkaneet haukkua ja tuomita. Mutta onneksi kaikki ihmiset eivät näköjään ole tällaisia~

Maailma on sekava paikka, täynnä vihaa ja ristiriitoja. Joskus on vaikea tietää mihin uskoa.

"Jos Jumala tuomitsee rakkauden, en halua uskoa häneen." Tällä tarkoitin lähinnä sitä, että on vaikea uskoa Jumalaan, jonka nimissä tuomitaan ihmisiä, ja tehdään niin paljon vääryyksiä. Uskon kuitenkin, että Jumala itse ei tuomitse ihmisiä syyttä.

.. Enkä vartin pohdinnan jälkeen keksinyt muuta sanottavaa, joten taidanpa lopettaa tähän~ :D

• "Maailma on sekava paikka, täynnä vihaa ja ristiriitoja. Joskus on vaikea tietää mihin uskoa."

Totta kirjoitat, itselläni on usko ihmisiin kovilla.Tarkoitan että ihminen pystyisi ratkaisemaan ongelmansa rauhanomaisesti.

Sinulla on hyviä ja asiallisia ja herättäviä ajatuksia, jatka ihmeessä kirjoittelua :)

Lumista joulunodotusta :)

• veli_r

"Eikö Jumala hyväksy kaikki lapsensa?"

Kyllä, mutta keitä Jumalan lapset ovat?

Johanneksen Evankeliumissa vastataan: Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä... (1:12)

Ja kirjeessä roomalaisille sanotaan: Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia. (8:14)

"Jos Jumala loi ihmiset omaksi kuvakseen, tälläisia "virheitä" ei pitäisi olla."

Jumala on luonut ihmisen, joka kykenee tekemään oikein ja väärin. Jos ihminen valitsee väärin, se ei ole valmistusvika, vaan ihmisen oma huono valinta.

"Eikö rakkaus kuitenkin ole Raamatun tärkein sanoma?"

Mielestäni, mutta mitä rakkaus tarkoittaa, sen ymmärtääkseen, pitäisi ymmärtää mitä Raamattu sanoo.

"Seurustelen naisen, IHMISEN, kanssa jota rakastan. Jos Jumala tuomitsee rakkauden, en halua uskoa häneen."

Jos tarkoitat rakkaudella samaa kuin Raamattu, se ei ole tuomittavaa. Jos rakkaus on sinulle sama kuin seksi, saman sukupuolen edustajan kanssa, se on Raamatun mukaan huono asia.

"Myös syrjähypyt ja ennen avioliittoa harrastettu seksi ovat syntiä.. kuinka moni nykyään oikeasti on täysin synnitön?"

Syrjähypyt ainakin ovat syntiä Raamatun mukaan ja jokainen niin tehnyt on tehnyt syntiä. Jeesus sanoo myös niin, että jos vain ajatuksissa on tehnyt syntiä, se riittää. Jos siis kuullaan mitä Raamattu sanoo, on vaikea kenenkään rehellisen sanoa olevansa synnitön. Tästä johtuen jokaiselle, joka katuu ja haluaa tehdä parannuksen, on tarjolla Kristus, jonka kautta syntinen voi saada anteeksi ja puhdistua, koska Jumalahan ei halua säästää mitään pilaantunutta, vaan Jeesuksen kautta tehdä kaikki puhtaaksi.

"Entäpä jos esim. mies vaihtaa sukupuoltaan ja alkaa seurustella miehen kanssa?"

Jos ottaa Raamatun vakavasti, sitä voisi pitää Pyhän Hengen temppelin häpäisemisenä.

"Raamattu on kirja täynnä ristiriitoja. Esim. Jumala antaa kymmenen käskyä, joista yksi on "Älä tapa." Pian sen jälkeen Jumala käskee tappamaan kaikki "väärä uskoiset" luvatusta maasta."

Onko Suomen laki ristiriitainen, kun se kieltää tappamisen, mutta sallii sodassa tappamisen?

"Onko luonnon Jumalilta sadetta rukoileva intiaani "vääräuskoisempi" kuin kristitty?"

Hän on epäjumalan palvoja ja se ei ole hyvä, vaan syntiä.

"Miltä teistä heteroista tuntuisi, jos saisitte koko ajan kuulla homoilta olevanne luonnottomia?"

Ei miltään.

"Miksei homosuhteita voitaisi siunata?"

Miksi niitä pitäisi siunata? Jos Raamatun mukaan Jumala ei hyväksy sitä, eikö olisi idioottimaista pyytää Jumalalta siunausta sille. Asia olisi vähän sama kuin minä tulisin kysymään, saanko lyödä sinua, vaikka juuri olisit sanonut, ettet pidä siitä.

• Kristityt vihaavat homoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      90
      5509
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      55
      3657
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      61
      3005
    4. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      49
      2219
    5. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      61
      1976
    6. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      301
      1917
    7. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1626
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      96
      1511
    9. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1407
    10. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      9
      1363
    Aihe