Pitääkö

Nopeusmittari

Toimia katsastuksessa. Voiko toimimattoman nopeusmittarin korvata Navigaattorilla siinähän on nopeusnäyttö

26

5721

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luris

      Onpa epäselvää tekstiä:

      "Toimia katsastuksessa." Mitäpä tuohon sanoisi???

      Kuka tai missä on Navigaattori?

      Jos virke alkaa sanalla "voiko", pitäisi lopusta löytyä kysymysmerkki, jos kyseessä on kysymys.

      • deedie

        Nopeusmittarin ei tarvitse toimia katsastuksessa.
        Monen muun tarvitsee.


      • Älyä!

        Jos tuosta et ymmärtänyt kysymystä, et kyllä ymmärrä yhtään mitään!

        Ymmärrän toki, ettet tosin halunnut vastata kysymykseen, vaan vittuilla.

        Todella huonoa oli sun viisastelu. Jos et tiedä mikä on navigaattori, etkä ymmärrä, mitä tarkoitetaan nopeusmittarin toiminnalla, voin kertoa, että tässä nyt varmaankin yritettiin kysyä, että pitääkö nopeusmittarin neulan osoittaa mittaritaulussa olevaa nopeuslukemaa suhteessa auton todellisen nopeuden mukaisesti, kun auto vuosikatsastetaan, vai tuleeko mittarin mahdollisesta toimintavirheestä merkintä katsastajan pöytäkirjaan ja johtaako tuo mahdollinen merkintä katsastuksen hylkäykseen tai korjauskehotukseen. Ymmärsitkö?

        Navigaattori autokäytössä puolestaan on laite, joka kertoo missä olet ja helpottaa löytämään paikkaan, johon olet menossa. Kannattaa "googlettaa". Tarkoitan siis, että kirjoita siihen google-sivun haku-sarakkeeseen navigaattori, niin löydät aiheesta varmasti lisää.

        Kysymysmerkin käytöstä vielä sen verran, ettei Suomenkielisssä lauseissa käytetä niitä useampaa peräkkäin "???". Yksi ihan riittää. Nuo kolme peräkkäin näyttääkin tosi "spedeltä" mutta etköhän sinä ole sellainen propelli-hattuinen "spede" koko jätkä.


      • autokoulu
        Älyä! kirjoitti:

        Jos tuosta et ymmärtänyt kysymystä, et kyllä ymmärrä yhtään mitään!

        Ymmärrän toki, ettet tosin halunnut vastata kysymykseen, vaan vittuilla.

        Todella huonoa oli sun viisastelu. Jos et tiedä mikä on navigaattori, etkä ymmärrä, mitä tarkoitetaan nopeusmittarin toiminnalla, voin kertoa, että tässä nyt varmaankin yritettiin kysyä, että pitääkö nopeusmittarin neulan osoittaa mittaritaulussa olevaa nopeuslukemaa suhteessa auton todellisen nopeuden mukaisesti, kun auto vuosikatsastetaan, vai tuleeko mittarin mahdollisesta toimintavirheestä merkintä katsastajan pöytäkirjaan ja johtaako tuo mahdollinen merkintä katsastuksen hylkäykseen tai korjauskehotukseen. Ymmärsitkö?

        Navigaattori autokäytössä puolestaan on laite, joka kertoo missä olet ja helpottaa löytämään paikkaan, johon olet menossa. Kannattaa "googlettaa". Tarkoitan siis, että kirjoita siihen google-sivun haku-sarakkeeseen navigaattori, niin löydät aiheesta varmasti lisää.

        Kysymysmerkin käytöstä vielä sen verran, ettei Suomenkielisssä lauseissa käytetä niitä useampaa peräkkäin "???". Yksi ihan riittää. Nuo kolme peräkkäin näyttääkin tosi "spedeltä" mutta etköhän sinä ole sellainen propelli-hattuinen "spede" koko jätkä.

        kerran olet kova "googlettamaan",niin mikset googlettanut kysymystäsi?


      • juuri sinä

        MITÄ V¤#"" Siis oletko sinä joku F#&#ING idiootti, jonka on mollattava toisia jopa kieliopilla. Tämä on keskustelupalsta. Jos nyt joku kirjain puuttuu tai on väärässä paikassa, niin ei sillä ole mitään välia... vai oletko niin tyhmä ettet osaa kontekstia käyttä apunasi lukieassasi.

        Oma kielioppisikaan ei ole kunnossa:
        "???" Väärin, pitää olla "?"
        "Navigaattori" VÄÄRIN, pitää olla "navigaattori"
        '"voiko"' VÄÄRIN, pitää olla "voiko" (voiko on yleissana)
        "pitäisi" VÄÄRIN, pitää olla "pitää"(valintasi on kielelisesti kankeaa)

        Olet sinä kanssa yksi torvelo. Kannattaisi viettää yksi ilta juomatta ja yrittää miettiä mikä tässä maailmassa on tärkeää.


      • varusteena ollut
        deedie kirjoitti:

        Nopeusmittarin ei tarvitse toimia katsastuksessa.
        Monen muun tarvitsee.

        jo 24 vuotta eli sen pitää toimia:
        Vanhoista pykälistä löytyy: ANA Tpp 46 § ja 71 §

        01.01.1984 tai sen jälkeen käyttöön otetun
        - auton ja moottoripyörän nopeusmittari pakollinen.

        -Nopeusmittarin tulee olla varustettu valaistulla km/h-asteikolla.

        -Nopeusmittarin näyttämä ei saa poiketa todellisesta nopeudesta alaspäin. Näyttämä saa olla enintään 10 prosenttia lisättynä 4 km/h todellista nopeutta suurempi.

        Jos mittari ei toimi niin se taatusti näyttää todellista nopeutta pienmpiä lukemia.


      • tietysti
        varusteena ollut kirjoitti:

        jo 24 vuotta eli sen pitää toimia:
        Vanhoista pykälistä löytyy: ANA Tpp 46 § ja 71 §

        01.01.1984 tai sen jälkeen käyttöön otetun
        - auton ja moottoripyörän nopeusmittari pakollinen.

        -Nopeusmittarin tulee olla varustettu valaistulla km/h-asteikolla.

        -Nopeusmittarin näyttämä ei saa poiketa todellisesta nopeudesta alaspäin. Näyttämä saa olla enintään 10 prosenttia lisättynä 4 km/h todellista nopeutta suurempi.

        Jos mittari ei toimi niin se taatusti näyttää todellista nopeutta pienmpiä lukemia.

        ajoneuvon nopeusmittaria. Navigaattoreilla ei ole ajoneuvojen laitteita koskevia hyväksyntöjä.


      • Lukemaan sitä

        Kieliopinkirjaa vakka vessanpytylle älä sekaannu mistä et mitään ymmärrä.


    • pakollinen

      1.1.1984 ja sen jälkeen käyttöönotetussa autossa ja moottoripyörässä. Navigaattori ei korvaa nopeusmittaria.

    • katsastajalta etukäteen

      Vähän sama kysymys oli itsellä, kun vanhemman Octavian nopeusmittari oli hajalla. En viitsinyt sitten mennä asiaa katsastukseen testaamaan vaan otin ja korjasin itse mittariston netistä löytyneiden ohjeiden mukaan. Katsastuskonttorista kysäisemällähän tuo asia varmimmin selviäisi.

      GPS ei toimi esim. pitkässä tunnelissa, joten katsastajan suhtautuminen voi olla nihkeää.

      • Pitää pelata

        Jo vain sen pitää toimia katsastuksessa ja tosi laiska on se kuski/omistaja kuka ei sitä kunnosta vai mitä, eikö ois hyvä kun se toimis tien päälläkin?


    • Jos tuo "pakollinen 1984 >" pykälä pitää paikkansa, sitten se pitää uudemmissa toimia.

      Mutta itselläni ei koskaan 70-luvun autossa toiminut, ja läpi meni.

      • katsastelija

        olen noita "romuja" katsastellut ja tullut vahvaan -kokemusperäiseen- lopputulokseen: eipä ole koskaan hylätty tai edes merkintää tullut toimimattomasta nopeusmittarista !!


    • hyväksytään

      Kiinteästi asennettu navigaattori hyväksytään katsastuksessa nopeusmittariksi,

      • Seppo Savo

        .., minäpä otinnii jo moralla tuon toppauksen tuosta tuullasin kupeesta. Kun kään kirkolla niin siellä tuon navikaattorin suavat esapilla liimata.


      • unta nää

        Ei varmasti pidä paikkaansa!


      • hyväksytään

        kerro, alkoi kiinnostamaan.


      • hyväksytään
        hyväksytään kirjoitti:

        kerro, alkoi kiinnostamaan.

        En tiedä minkä aseman katsastaja se oli kun vastasi katsastajat.com:in kyselypalstalla.


      • hyväksytä jos
        hyväksytään kirjoitti:

        En tiedä minkä aseman katsastaja se oli kun vastasi katsastajat.com:in kyselypalstalla.

        mennään pykälien mukaan.

        Navissa ei ole hyväksyntöjä / luotettavaa kalibrointia nopeusnäytölle.

        Kaikki (lisä)varusteethan pitää olla nykysin hyväksyttyjä.

        Mutta nämä riippunee katsureista, tiedän ettei konttorilla saa kaikki samanlaista palvelua.


    • kyllä

      Nopeusmittarin pitää toimia katsastuksessa.

    • Savuava kosla.

      -ajovalot?
      -jarruvalot?
      -lasinpyyhkijät?
      -käsijarrut?
      -ja saako pohja olla umpi mätä?

      • tosi vitsikästä

        Luulet varmaan olevasi todella hauska ja tervä tuollaisella kommentilla. Totta on, että tämä kysymys, täytyykö nop.mittarin toimia, on hieman turha kysymys, joka varmasti olisi selvinnyt pienellä päänkäytöllä. En silti ymmärrä, että miksi jokainen huonoitsetuntoinen pätijäkusipäänirvikuva tunkee tänne laittamaan toinen toisiaan turhempia ja nälväilempiä kommentejja.

        TARKOITAN, ETTÄ VASTAA KYSYMYKSEEN ASIALLISESTI TAI... STFU

        Nälväilijät saavat puolestani vaikka kuolla omaan nokkeluuteensa, jos kerran ovat näinkin pilkanhaluisia.


      • Savuava kosla.
        tosi vitsikästä kirjoitti:

        Luulet varmaan olevasi todella hauska ja tervä tuollaisella kommentilla. Totta on, että tämä kysymys, täytyykö nop.mittarin toimia, on hieman turha kysymys, joka varmasti olisi selvinnyt pienellä päänkäytöllä. En silti ymmärrä, että miksi jokainen huonoitsetuntoinen pätijäkusipäänirvikuva tunkee tänne laittamaan toinen toisiaan turhempia ja nälväilempiä kommentejja.

        TARKOITAN, ETTÄ VASTAA KYSYMYKSEEN ASIALLISESTI TAI... STFU

        Nälväilijät saavat puolestani vaikka kuolla omaan nokkeluuteensa, jos kerran ovat näinkin pilkanhaluisia.

        kun nopeusmittari ei toiminut.Vaihdelaatikosta oli nopeusmittarin käyttöratas kulut. Nykyään toimii.


    • kyrvän laitto

      ikkunasta ulox.

      • .??

        ?????


    • EI tarvitse..

      ..toimia, jos on kierroslukumittari. Omassa Rellussa ei mittaria saatu korjattua katsastukseen mennessä ja meni läpi huomautuksetta koska siinä on kierroslukumittari.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      78
      2287
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      136
      1464
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      152
      1169
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1003
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      372
      921
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      684
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe