"Arkkipiispa vetoaa Gazan sotatilan johdosta suomalaisiin
"Hän vetoaa luterilaisen kirkon arkkipiispana ja Suomen ekumeenisen neuvoston puheenjohtajana vetoaa maamme kirkkoihin, seurakuntiin ja niiden jäseniin, että erityisesti ensi sunnuntain jumalanpalveluksissa rukoiltaisiin Gazan alueen ja Lähi-idän rauhan puolesta sekä viisautta ja hyvää tahtoa kansojen johtajille ja päättäjille päämäärän saavuttamiseksi."
- Vain uskis voi sanoa jotain noin typerää. En millään tajua, että kun he uskovat jumalansa hyvyyteen ja tekevät kaikki mahdolliset loitsut mitä säännöissä lukee, niin miksi sitten aina vaan soditaan. Eikö niille koskaan tule mieleen, että ei ole mitään jumalaa?
Paarman pörinöitä
68
1032
Vastaukset
Hän siis haluaa että Suomen Evangelisluterilainen kirkko ja sen kannattajat rukoilevat Juutalaisten ja Muslimien puolesta jotta nämä lopettaisivat väkivallan samalla kun hän kannattaa dogmaa, jonka mukaan kaikki jotka eivät hyväksy Jeesusta Yahven, kristittyjen jumalan, pojaksi ja vapahtajaksi joutuvat helvettiin jossa heitä kidutetaan ikuisesti.
Minusta tämä on jotenkin kaksi mielistä.- Kössönöm
Hyvä huomio uskovien hulluudesta.
Paarman naapurissa Piispankadulla asuu mies, joka ei ole koskaan kuulunut kirkkoon ja ollut ikänsä ateisti. Työteliäs ja kiltti mies. Ei räyhää kenellekään, vaan elelee ihan tavallista elämää vaimonsa ja lastensa kanssa. Tämäkin on ateisti, eivätkä lapsetkaan kuulu kirkkoon.
Tuo perhe joutaa Paarman mukaan helvettiin. Ovat vieläpä hänen mielestään moraalittomia ja ahneita kun eivät maksa kirkollisveroakaan. Kössönöm kirjoitti:
Paarman naapurissa Piispankadulla asuu mies, joka ei ole koskaan kuulunut kirkkoon ja ollut ikänsä ateisti. Työteliäs ja kiltti mies. Ei räyhää kenellekään, vaan elelee ihan tavallista elämää vaimonsa ja lastensa kanssa. Tämäkin on ateisti, eivätkä lapsetkaan kuulu kirkkoon.
Tuo perhe joutaa Paarman mukaan helvettiin. Ovat vieläpä hänen mielestään moraalittomia ja ahneita kun eivät maksa kirkollisveroakaan.Uskovilla on jokin ihmeellinen kyky olla huomioimatta uskontonsa aiheuttamia ristiriitaisuuksia esim: omien tuttaviensa ja sukulaistensa piirissä.
Esim: minlla on ihan hyvät välit omien vanhempieni kanssa ja tulen heidän kanssaan varsin hyvin toimeen siitäkin huolimatta että ovat varsin uskonnollisia. Pääasiassa siitä syystä ettei keskustelu useinkaan ole aiheeltaan uskonto.
Tästäkin huolimatta vaikka minä heidän mielestään olenkin moraaliltani ja etiikaltani sekä toiminnaltani hyvä ihminen se ei kuitenkaan riitä. Tämä seikka heidän uskonnossaan aiheuttaa selvästikkin päänvaivaa ja ahdistuneisuutta silloin kun asia sattumanvaraisesti nousee esiin mutta he pyrkivät rationalisoimaan asian jotenkin, vaikkakin toistaiseksi täysin tuloksetta.
Vastaukseksi on tullut että: Jumala on kirjoittanut ohjeensa jokaisen ihmisen sydämmeen ja siksi olet hyvä ihminen ja että minun ateistisuuteni johtuu ainoastaan siitä että minä en ole vielä löytänyt Jumalaa.- Kössönöm
Alffa-Omega kirjoitti:
Uskovilla on jokin ihmeellinen kyky olla huomioimatta uskontonsa aiheuttamia ristiriitaisuuksia esim: omien tuttaviensa ja sukulaistensa piirissä.
Esim: minlla on ihan hyvät välit omien vanhempieni kanssa ja tulen heidän kanssaan varsin hyvin toimeen siitäkin huolimatta että ovat varsin uskonnollisia. Pääasiassa siitä syystä ettei keskustelu useinkaan ole aiheeltaan uskonto.
Tästäkin huolimatta vaikka minä heidän mielestään olenkin moraaliltani ja etiikaltani sekä toiminnaltani hyvä ihminen se ei kuitenkaan riitä. Tämä seikka heidän uskonnossaan aiheuttaa selvästikkin päänvaivaa ja ahdistuneisuutta silloin kun asia sattumanvaraisesti nousee esiin mutta he pyrkivät rationalisoimaan asian jotenkin, vaikkakin toistaiseksi täysin tuloksetta.
Vastaukseksi on tullut että: Jumala on kirjoittanut ohjeensa jokaisen ihmisen sydämmeen ja siksi olet hyvä ihminen ja että minun ateistisuuteni johtuu ainoastaan siitä että minä en ole vielä löytänyt Jumalaa.Heillä on varmaan vaikeaa juuri sinun suhteesi siksi, koska he rakastavat sinua. Joten käsikirjoitus pitää laittaa siltä osin uusiksi.
Kössönöm kirjoitti:
Heillä on varmaan vaikeaa juuri sinun suhteesi siksi, koska he rakastavat sinua. Joten käsikirjoitus pitää laittaa siltä osin uusiksi.
Toisaalta dogmaa ei ole tarvinnut muuttaa, ei sitten ollenkaan koska kyseinen argumentti löytyy kohtalaisen suoraan Raamatusta.
He siis edelleen uskovat että vaikka olen heidän mielestään hyvä ihminen niin ilman uskoa ei paratiisipaikkaa lunasteta ja että ateismi on ainoastaan jonkinlainen julkisivu jonka takana minä oikeasti uskon heidän käsitykseensä uskosta.
Mikä on tietenkin täysin naurettavaa mutta en ole ehtinyt oikeastaan tästä puhumaan kovinkaan tarkasti, tuli nimittäin asia esille vasta toussa 25.12.08.- Kössönöm
Alffa-Omega kirjoitti:
Toisaalta dogmaa ei ole tarvinnut muuttaa, ei sitten ollenkaan koska kyseinen argumentti löytyy kohtalaisen suoraan Raamatusta.
He siis edelleen uskovat että vaikka olen heidän mielestään hyvä ihminen niin ilman uskoa ei paratiisipaikkaa lunasteta ja että ateismi on ainoastaan jonkinlainen julkisivu jonka takana minä oikeasti uskon heidän käsitykseensä uskosta.
Mikä on tietenkin täysin naurettavaa mutta en ole ehtinyt oikeastaan tästä puhumaan kovinkaan tarkasti, tuli nimittäin asia esille vasta toussa 25.12.08.ymmärsin väärin.
"Toisaalta dogmaa ei ole tarvinnut muuttaa, ei sitten ollenkaan koska kyseinen argumentti löytyy kohtalaisen suoraan Raamatusta."
- Mistä kohtaa sen löytää? Ei ole osunut silmään.
Vanhempien rakkaus on tietysti hyvä asia. On sellaisiakin vanhempia, jotka hylkäävät lapsensa, jos tämä ei usko mihinkään jumalaan, tai siihen ainoaan oikeaan. Se on surullista. Kössönöm kirjoitti:
ymmärsin väärin.
"Toisaalta dogmaa ei ole tarvinnut muuttaa, ei sitten ollenkaan koska kyseinen argumentti löytyy kohtalaisen suoraan Raamatusta."
- Mistä kohtaa sen löytää? Ei ole osunut silmään.
Vanhempien rakkaus on tietysti hyvä asia. On sellaisiakin vanhempia, jotka hylkäävät lapsensa, jos tämä ei usko mihinkään jumalaan, tai siihen ainoaan oikeaan. Se on surullista.En muista mistä kohtaa tuo kyseinen pätkä löytyy.
Helpointa olisi varmaan mennä kysymään joltakin hellaripalstalta.
Itse kun en ole viitsinyt tallentaa muistiin missä kohtaa raamattua kukakin sanoo mitäkin.- --GG---
Kössönöm kirjoitti:
Tuo perhe joutaa Paarman mukaan helvettiin. Ovat vieläpä hänen mielestään moraalittomia ja ahneita kun eivät maksa kirkollisveroakaan."Paarman naapurissa Piispankadulla asuu mies, joka ei ole koskaan kuulunut kirkkoon ja ollut ikänsä ateisti. Työteliäs ja kiltti mies. Ei räyhää kenellekään, vaan elelee ihan tavallista elämää vaimonsa ja lastensa kanssa. Tämäkin on ateisti, eivätkä lapsetkaan kuulu kirkkoon.
Tuo perhe joutaa Paarman mukaan helvettiin. Ovat vieläpä hänen mielestään moraalittomia ja ahneita kun eivät maksa kirkollisveroakaan."
Jos Paarma on todellakin tuota mieltä niin ei hän ole tainnut raamattua koskaan lukea. - Kössönöm
--GG--- kirjoitti:
"Paarman naapurissa Piispankadulla asuu mies, joka ei ole koskaan kuulunut kirkkoon ja ollut ikänsä ateisti. Työteliäs ja kiltti mies. Ei räyhää kenellekään, vaan elelee ihan tavallista elämää vaimonsa ja lastensa kanssa. Tämäkin on ateisti, eivätkä lapsetkaan kuulu kirkkoon.
Tuo perhe joutaa Paarman mukaan helvettiin. Ovat vieläpä hänen mielestään moraalittomia ja ahneita kun eivät maksa kirkollisveroakaan."
Jos Paarma on todellakin tuota mieltä niin ei hän ole tainnut raamattua koskaan lukea.Jos ei usko jumalaan, joutuu kuolemansa jäklkeen helvettiin.
Ja se, mitä sanoin siitä, että Paarman mielestä kirkosta eroajat ovat moraalittomia, niin hän on itse monissa eri lausunnoissa sen sanonut. Nimenomaan arvostellut kirkkoon kuulumattomia siitä, että ei ole enää "arvoja", eikä haluta tukea kirkkoa sen avustustyössä.
- Hanna
Sielunvihollien on sotien takana. Rukoilla pitää! Ei se sinunkaan voivottellu auta, saa sotia loppumaa! Olen nyt kiireinen ja iltaisin ei ole nettiä itselläni toistaiseksi käytössä, joten minun puolestani saat nyt hieman hengähtää. Työasioiden ym. en ehdi ja päivisin paljoakaan kirjoitella. Mitä sitten itse voit tehokkaimmin tehdä Lähi-Itän tilanteen rauhoittamiseksi?
- Kössönöm
Ethän sinä koskaan tajua:(((
Ihmettelin Paarman logiikkaa, tai paremminkin sen puuttumista. Eikö äijälle ole koskaan tullut mieleen, että mitään jumalia ei ole?
Ei auta loitsut eikä taikamenot. Maailma menee miten menee niistä huolimatta. - Veripurkki
Rauhan puolesta rukoileminen edistää rauhaa yhtäpaljon kuin sohvalla löhöily. Itse löhöilen sohvalla ja sitten kun rauha/tulitauko lopulta tulee, päättelen että sen täytyi johtua sohvalla löhöilystäni.
Mitä se sinun vikinä (lue rukoilu) edes auttaa jos Jumala on olemassa? Luuletko, että sinä säälittävä pikku vikisijä voit muuttaa täydellisen olennon päätöksiä ja tekemisiä? Epäilen suuresti. Uskonnot ovat ärsyttävän ihmiskeskeisiä. - Heebo
Veripurkki kirjoitti:
Rauhan puolesta rukoileminen edistää rauhaa yhtäpaljon kuin sohvalla löhöily. Itse löhöilen sohvalla ja sitten kun rauha/tulitauko lopulta tulee, päättelen että sen täytyi johtua sohvalla löhöilystäni.
Mitä se sinun vikinä (lue rukoilu) edes auttaa jos Jumala on olemassa? Luuletko, että sinä säälittävä pikku vikisijä voit muuttaa täydellisen olennon päätöksiä ja tekemisiä? Epäilen suuresti. Uskonnot ovat ärsyttävän ihmiskeskeisiä.Jos jumala on olemassa, se on niin suuri ja mahtava ja ennalta viisas, etteivät pikku ihmispolojen rukoukset mihinkään voi vaikuttaa. Mikä ihminen on Kaikkivaltiasta neuvomaan?
Jos taas jumalia ei ole, rukoilu on vielä turhempaa tuuleen huutamista.
Johtopäätös: Rukoileminen ei vaikuta sitä eikä tätä. Enintään se voi saada hihhulin kieroutuneen hartaustarpeen tyydytettyä. - Hanna
Kössönöm kirjoitti:
Ethän sinä koskaan tajua:(((
Ihmettelin Paarman logiikkaa, tai paremminkin sen puuttumista. Eikö äijälle ole koskaan tullut mieleen, että mitään jumalia ei ole?
Ei auta loitsut eikä taikamenot. Maailma menee miten menee niistä huolimatta.Jos et nyt saa järkiinsä tätä piispaa valittelullas, niin mikä sinun lääkkes olisi tuohon selkkaukseen. Vai ajattelet, etei ateistina ole muuta kuin vain istua ja murehtia kun maailma mene kohti tuhoaan! Olemme Paarman kanssa ihan toista mieltä! Meillä on toivo ja usko ja myös ttulevaisuus! Raamatusa on kyllä selvästi sanottu, että Lähi_Itään ei tule rauha ennen kuin juutalaiset hyväksyvät Jeesuksen Messiaanansa ja sanovat "Tule Herra Jeesus." Tätähän he eivät ole kansakuntana vielä tehneet.
- sitten täytyy
Hanna kirjoitti:
Jos et nyt saa järkiinsä tätä piispaa valittelullas, niin mikä sinun lääkkes olisi tuohon selkkaukseen. Vai ajattelet, etei ateistina ole muuta kuin vain istua ja murehtia kun maailma mene kohti tuhoaan! Olemme Paarman kanssa ihan toista mieltä! Meillä on toivo ja usko ja myös ttulevaisuus! Raamatusa on kyllä selvästi sanottu, että Lähi_Itään ei tule rauha ennen kuin juutalaiset hyväksyvät Jeesuksen Messiaanansa ja sanovat "Tule Herra Jeesus." Tätähän he eivät ole kansakuntana vielä tehneet.
rukoilla koko ajan, jotta voit lopettaa sotimisen. Montako minuuttia olet tänään rukoillut?
- Hanna
Veripurkki kirjoitti:
Mitä se sinun vikinä (lue rukoilu) edes auttaa jos Jumala on olemassa? Luuletko, että sinä säälittävä pikku vikisijä voit muuttaa täydellisen olennon päätöksiä ja tekemisiä? Epäilen suuresti. Uskonnot ovat ärsyttävän ihmiskeskeisiä.Herra on vain antanut lapsillensa rukouksen aseen. Ihmisenä en tätä täysin ymmärrä. Jumala tarvitsee meitä ja on tehnyt ihmisestä yhteistyökumppaninsa. Yleiseti kuitenkin rukoilen että tapahtukoon ja menköön asiat kuten Sinä Isä parhaaksi näät. Ei minun ymmärrärrys käsitä kuitenkaan Herran aivoitukisa, mutta Isä iloitsee kun olen puheyhteydessä Herrani kanssa.
- sitä..
Hanna kirjoitti:
Jos et nyt saa järkiinsä tätä piispaa valittelullas, niin mikä sinun lääkkes olisi tuohon selkkaukseen. Vai ajattelet, etei ateistina ole muuta kuin vain istua ja murehtia kun maailma mene kohti tuhoaan! Olemme Paarman kanssa ihan toista mieltä! Meillä on toivo ja usko ja myös ttulevaisuus! Raamatusa on kyllä selvästi sanottu, että Lähi_Itään ei tule rauha ennen kuin juutalaiset hyväksyvät Jeesuksen Messiaanansa ja sanovat "Tule Herra Jeesus." Tätähän he eivät ole kansakuntana vielä tehneet.
raamattuasi noin väitetään:
"Lähi_Itään ei tule rauha ennen kuin juutalaiset hyväksyvät Jeesuksen Messiaanansa"
Taidat lukea raamattuasi kuin piru omaansa. - aivan..
Hanna kirjoitti:
Herra on vain antanut lapsillensa rukouksen aseen. Ihmisenä en tätä täysin ymmärrä. Jumala tarvitsee meitä ja on tehnyt ihmisestä yhteistyökumppaninsa. Yleiseti kuitenkin rukoilen että tapahtukoon ja menköön asiat kuten Sinä Isä parhaaksi näät. Ei minun ymmärrärrys käsitä kuitenkaan Herran aivoitukisa, mutta Isä iloitsee kun olen puheyhteydessä Herrani kanssa.
skitsolta.
Et itsekään tajua, mitä jumalasi sinulta haluaa. No, halleluja sille sitten vaan.. - Kössönöm
Hanna kirjoitti:
kuten niillä on aina ollut tapana. En minä tiedä miten siellä rauha saadaan aikaan. Eivät tunnu tietävän poliitikotkaan.
Neuvottelutie on aina se paras tie, mutta ei siihenkään voi ketään näköjään pakottaa. Ja kun uskonto on mukana kuvioissa, niin epätodennäköiseltähän rauhan aikaansaaminen sinne vaikuttaa.
Mutta tässä ei ollut aloitukseni ydin, vaan siinä, että Paarma kehottaa ihmisiä rukoilemaan! Kun ei siitä ole yhtään mitään hyötyä!
Jos olisi hyötyä, niin eihän maailmassa sotia olisikaan. - Hanna
sitä.. kirjoitti:
raamattuasi noin väitetään:
"Lähi_Itään ei tule rauha ennen kuin juutalaiset hyväksyvät Jeesuksen Messiaanansa"
Taidat lukea raamattuasi kuin piru omaansa.Juutalaiset kielsivät Jeesuksen Kristuksen silloin kun Hän tuli heidän tykö ja tänäänkään he eivät kansana usko, että Hän oli luvattu Messias. Myös vihollinen tietää, että Kirjoitukset toteutuvat juutalaisten ja Israelin kautta ja yrittää tuhota heidät kansana ja hävittää myös Israelin. Silloin estyisi Raamatun profetiat toteutumasta. Israelin todelllinen koko kartalla on vain murto-osa, mikä se tulee olemaan lopullisesti.
Tänä on hyvin laaja alue ja ei voi muutamalla raamatunpaikalla eikä rivillä ilmaista. Jumala tahtoisi pelastaa myös kaikki palestiinanlaiset ja on kuollut heidänkin puolesta. En siunaa kenenkään ihmisen surmaamista. Myös arabeille pitää julistaa evankeliumia, samoin juutalaisille! - Hanna
aivan.. kirjoitti:
skitsolta.
Et itsekään tajua, mitä jumalasi sinulta haluaa. No, halleluja sille sitten vaan..Ainakin Hän haluaa seurustella, olla hengen yhteydessä lastensa kanssa. Jumala iloitsee kun ylistän, kiitän ja palvon Häntä. Hän tahtoo että kysyn Hänen johdatustaan, tahtoaa ja pyydän viisautta ja voimaa toteuttaa Hänen tahtonsa. Jumala vastaa monesti myös omiin tarpeisiini, mutta enhän minä ihmisenä paljoakaan ymmärrä Kaikkivaltiaan tahtoa. Omat pyynnöt ovat tietenkin hyvin itsekeskeisiä ja itsekkäitä ja aivan varmasti usein täysin Herran tahdon vastaisiakin. Mitä lähempänä ihminen on Jumalaa, sitä vähemmän onkin omia pyyntöjä ja rukouksia: anna tätä, tee sitä ym. Kun elää lähellä Jumalaa, silloin vain näkee ja kulkee avoimista ovista ja tie tulee valaistuksi askel askeleelta.
- Hanna
Kössönöm kirjoitti:
kuten niillä on aina ollut tapana. En minä tiedä miten siellä rauha saadaan aikaan. Eivät tunnu tietävän poliitikotkaan.
Neuvottelutie on aina se paras tie, mutta ei siihenkään voi ketään näköjään pakottaa. Ja kun uskonto on mukana kuvioissa, niin epätodennäköiseltähän rauhan aikaansaaminen sinne vaikuttaa.
Mutta tässä ei ollut aloitukseni ydin, vaan siinä, että Paarma kehottaa ihmisiä rukoilemaan! Kun ei siitä ole yhtään mitään hyötyä!
Jos olisi hyötyä, niin eihän maailmassa sotia olisikaan.Sinulla ei siis ole mitään muuta vauhtoehtoa kuin keuhkot haukkoa henkeä ja valittaa, niin kuin totesitkin!
Rukoilu ei mielestäsi auta ja itsekään et kykene tekemään mitään kun uskonnot siellä peuhaavat ja itse et pääse neuvottelupöydän ääreen. No onhan kirjoittelu jotakin terapiaa, viisaat väittävät!
- Missukka
Paarman pörinäitä ja ateistin ärinöitä.
Rukous on loitsu? Usko on tyhmyyttä?
"rukoiltaisiin Gazan alueen ja Lähi-idän rauhan puolesta""Vain uskis voi sanoa jotain noin typerää."
Toivo sinä sitten sodan jatkumista ihan omaan tahtiisi, jos se on mielestäsi viisautta. Älä laita meille viaksi sitä, kun yhdessä rukoilemme rauhaa.>> Toivo sinä sitten sodan jatkumista ihan omaan tahtiisi, jos se on mielestäsi viisautta. Älä laita meille viaksi sitä, kun yhdessä rukoilemme rauhaa.
- Kössönöm
kuin Hannaltakin.
En minä mitään sotia halua yhtään minnekään. Mutta sille en mitään voi, että uskikset tykkäävät tappaa toisiaan.
Mene sinä nyt sitten rukoilemaan sitä jahveasi, mutta kun ei se mitään auta. On se kummallista, että te vaan jaksatte uskoa sen jumalan olemassaoloon, vaikka mitkään loitsut ei auta. - Missukka
Alffa-Omega kirjoitti:
>> Toivo sinä sitten sodan jatkumista ihan omaan tahtiisi, jos se on mielestäsi viisautta. Älä laita meille viaksi sitä, kun yhdessä rukoilemme rauhaa.
"Rukoillessaan kun ihminen kuvittelee että hänen ajatuksillaan on mahti muuttaa jotakin kun taas ihminen joka toivoo että sodat loppuisivat voi myös pyrkiä toimimaan konkreettisesti oman toiveensa toteuttamiseksi."
Ihan tosi? Ei nyt uppoa. Tai nimenomaan uppoaa.
"rukoilemalla ei tuo helpotusta kenellekkään muulle kuin rukoilijalle itselleen."
Jos se auttaa yhden ihmisen maailmantuskaan, niin hyvä sekin. Missukka kirjoitti:
"Rukoillessaan kun ihminen kuvittelee että hänen ajatuksillaan on mahti muuttaa jotakin kun taas ihminen joka toivoo että sodat loppuisivat voi myös pyrkiä toimimaan konkreettisesti oman toiveensa toteuttamiseksi."
Ihan tosi? Ei nyt uppoa. Tai nimenomaan uppoaa.
"rukoilemalla ei tuo helpotusta kenellekkään muulle kuin rukoilijalle itselleen."
Jos se auttaa yhden ihmisen maailmantuskaan, niin hyvä sekin.Mitään paradoksiaei ei ole.
Rukoilulla tarkoitetaan nimen omaan sitä että ihmiset toivovat heidän uskontonsa mukaisen jumalolennon toimivan heidän puolestaan, jolloin he kokevat että he ovat toimineet jotenkin hyödyttävästi. Heidän ajatuksillaan on siis mahti muuttaa mitä tapahtuu ja heidän mielestään he ovat toimineet asian parantamiseksi konkreettisesti.
Ihminen joka toivoo että tilanne paranisi tajuaa ettei hänen toiveensa yksin riitä muuttamaan tilannetta vaan hänen on oikeasti tehtävä jotakin tilanteen parantamiseksi.
Hän ei siis usko että hänen henkilökohtainen mielipiteensä vaikuttaa millään tavalla tilanteen kehittymiseen sinällään vaan hänen on myös toimittava tämän ajatuksen toteuttamiseksi aivan konkreettisesti.
Kaikki eivät kuitenkaan kykene varsinaisesti toimimaan tilanteen parantamiseksi muuten kuin nostamalla asian esille ja kritisoimalla tilannetta ja ihminen joka toivoo sodan lopumista tajuaa tämän.
Ihminen joka puolestaan rukoilee luulee omien ajatuksiensa olevan konkreettinen toimi asian parantamiseksi ja ettei heidän tarvitse tehdä mitään muuta.- Missukka
Kössönöm kirjoitti:
kuin Hannaltakin.
En minä mitään sotia halua yhtään minnekään. Mutta sille en mitään voi, että uskikset tykkäävät tappaa toisiaan.
Mene sinä nyt sitten rukoilemaan sitä jahveasi, mutta kun ei se mitään auta. On se kummallista, että te vaan jaksatte uskoa sen jumalan olemassaoloon, vaikka mitkään loitsut ei auta.Taisin provosoitua. Kummastuttaa vain, että rauhan rukoilustakin täytyy täällä kuulla haukuntaa.
- Kössönöm
Missukka kirjoitti:
Taisin provosoitua. Kummastuttaa vain, että rauhan rukoilustakin täytyy täällä kuulla haukuntaa.
Silkkaa ihmettelyä siitä, että piispa kehottaa ihmisiä rukoilemaan, vaikka sillä rukousten posmottamisella ei ole kertakaikkiaan mitään vaikutusta mihinkään.
Kuinka monta kymmentä sotaa paraikaan on maailmalla käynnissä? Miksi ne eivät ole loppuneet, vaikka uskovaiset rukoilevat minkä kerkiävät? - Missukka
Alffa-Omega kirjoitti:
Mitään paradoksiaei ei ole.
Rukoilulla tarkoitetaan nimen omaan sitä että ihmiset toivovat heidän uskontonsa mukaisen jumalolennon toimivan heidän puolestaan, jolloin he kokevat että he ovat toimineet jotenkin hyödyttävästi. Heidän ajatuksillaan on siis mahti muuttaa mitä tapahtuu ja heidän mielestään he ovat toimineet asian parantamiseksi konkreettisesti.
Ihminen joka toivoo että tilanne paranisi tajuaa ettei hänen toiveensa yksin riitä muuttamaan tilannetta vaan hänen on oikeasti tehtävä jotakin tilanteen parantamiseksi.
Hän ei siis usko että hänen henkilökohtainen mielipiteensä vaikuttaa millään tavalla tilanteen kehittymiseen sinällään vaan hänen on myös toimittava tämän ajatuksen toteuttamiseksi aivan konkreettisesti.
Kaikki eivät kuitenkaan kykene varsinaisesti toimimaan tilanteen parantamiseksi muuten kuin nostamalla asian esille ja kritisoimalla tilannetta ja ihminen joka toivoo sodan lopumista tajuaa tämän.
Ihminen joka puolestaan rukoilee luulee omien ajatuksiensa olevan konkreettinen toimi asian parantamiseksi ja ettei heidän tarvitse tehdä mitään muuta.Paradoksilla viittasin uppoamiseen. Ymmärsin kyllä mitä tarkoitat, me nyt vaan olemme eri mieltä tästä asiasta.
"Kaikki eivät kuitenkaan kykene varsinaisesti toimimaan tilanteen parantamiseksi muuten kuin nostamalla asian esille"
Senhän Paarma käsittääkseni teki. Siis myös rukoilevat ihmiset voivat tehdä jotain asian eteen MOT.
"Ihminen joka puolestaan rukoilee luulee omien ajatuksiensa olevan konkreettinen toimi asian parantamiseksi ja ettei heidän tarvitse tehdä mitään muuta."
Noin tekevät ovat tyhmiä. Uskovaiset ovat tyhmiä. Siitä seuraa että uskovaisuuteen kuuluu tehdä noin. "Huvittava" yleistys. - Missukka
Kössönöm kirjoitti:
Silkkaa ihmettelyä siitä, että piispa kehottaa ihmisiä rukoilemaan, vaikka sillä rukousten posmottamisella ei ole kertakaikkiaan mitään vaikutusta mihinkään.
Kuinka monta kymmentä sotaa paraikaan on maailmalla käynnissä? Miksi ne eivät ole loppuneet, vaikka uskovaiset rukoilevat minkä kerkiävät?"Vain uskis voi sanoa jotain noin typerää."
Minusta tämä menee kategoriaan haukuntaa. - Kössönöm
Missukka kirjoitti:
"Vain uskis voi sanoa jotain noin typerää."
Minusta tämä menee kategoriaan haukuntaa.minä sen selitin. Kun ei siitä rukousten posmottamisesta ole mitään hyötyä, niin miksi arkkipiispa kehottaa ihmisiä rukoilemaan. Se on typerää.
- --GG---
Kössönöm kirjoitti:
kuin Hannaltakin.
Mene sinä nyt sitten rukoilemaan sitä jahveasi, mutta kun ei se mitään auta. On se kummallista, että te vaan jaksatte uskoa sen jumalan olemassaoloon, vaikka mitkään loitsut ei auta.Sinun ongelma on se,että sinä et käsitä muita kuin "uskikset" ja "ateistit". Mitään muuta ei ole.
Jokainen tietää,että rauha olisi parasta kaikille. Ikävä kyllä maailmaa johtaa ihmiset, joiden mielestä väkilukua pitää ruveta vähentämään - Kössönöm
--GG--- kirjoitti:
Sinun ongelma on se,että sinä et käsitä muita kuin "uskikset" ja "ateistit". Mitään muuta ei ole.
Jokainen tietää,että rauha olisi parasta kaikille. Ikävä kyllä maailmaa johtaa ihmiset, joiden mielestä väkilukua pitää ruveta vähentämäänOn olemassa myös ihmisiä joita mikään muu kuin oma elämä ei kiinnosta pätkän vertaa, jotka eivät vaivaa päätään uskonasioilla tai maailmantilanteella.
"Jokainen tietää,että rauha olisi parasta kaikille. Ikävä kyllä maailmaa johtaa ihmiset, joiden mielestä väkilukua pitää ruveta vähentämään."
- Tuskin kyse on väkiluvun vähentämisestä, vaan politiikasta ja uskonnoista.
- bubastis.tmi
voi saada maailmanlaajuista tuhoa aikaan. Iltalehdessä oli tänään juttu uudesta elokuvasta: bushin matka viinaa läträävästä punaniskasta uudesti syntyneeksi kristityksi. Jos bush olisi vain lätrännyt viinaa, Irakin sota olisi ehkä jäänyt vain hänen päänsisäiseksi rukouksekseen.
http://www.iltalehti.fi/leffat/200901028841214_la.shtml- Kössönöm
Arvostelussa sanottiin osuvasti näin:
"Stone ei missään vaiheessa pilkkaa kohdettaan, eikä tähän ole syytäkään. Bush on eräs 21. vuosisadan tragikoomisimmista hahmoista, jonka tyhmyydestä on väännetty jo lukemattomia vitsejä. Niinpä mikä tahansa elokuva Bushista tuntuu osin melkein väkisin komedialta."
- Ihan nappiin sanottu. Tuli mieleen, että rukoiliko Bush Lähi-idän rauhan puolesta samalla kun lähetti pommikoneet matkaan;) - konna
Bushista (kun tyyppiä oli heitetty kengällä), että surullista siinä on, että Bush ei itsekään tajua, kuinka tyhmä hän on, ja mistä se aggressio johtui.
Kahdeksan vuotta kehitysvammaisen johtamaa maailmaa kertoo myös amerikkalaisen äänestäjän arvomaailmasta. Turha kenenkään enää kysyä, kuinka Hitler pääsi valtaan.
Meidän palsta-hannamme ovat ihan tuota samaa murhaavaa uskiskaliberia kuin Bushkin. Avainsanat ovat tyhmyys ja fanaattisuus. - Rattiveivari
konna kirjoitti:
Bushista (kun tyyppiä oli heitetty kengällä), että surullista siinä on, että Bush ei itsekään tajua, kuinka tyhmä hän on, ja mistä se aggressio johtui.
Kahdeksan vuotta kehitysvammaisen johtamaa maailmaa kertoo myös amerikkalaisen äänestäjän arvomaailmasta. Turha kenenkään enää kysyä, kuinka Hitler pääsi valtaan.
Meidän palsta-hannamme ovat ihan tuota samaa murhaavaa uskiskaliberia kuin Bushkin. Avainsanat ovat tyhmyys ja fanaattisuus.John Kerryn vaalitappiosta sanoi joku aikoinaan osuvasti:
Demokraattien häviö oli samalla tavalla nolo kuin jos terve ihminen olisi kilpaillut paraolympialaisissa ja hävinnyt. - konna
Rattiveivari kirjoitti:
John Kerryn vaalitappiosta sanoi joku aikoinaan osuvasti:
Demokraattien häviö oli samalla tavalla nolo kuin jos terve ihminen olisi kilpaillut paraolympialaisissa ja hävinnyt.Vähän samantapainen juttu kuin Jackie Stewart leukaili aikoinaan (kun Schumacher oli jo telonut molemmat koipensa poikki), että McLaren talli "tekee kovasti töitä, jotta he eivät voittaisi maailmanmestaruutta".
Häkkinen sen MM:n sitten lopulta vei, mutta aika ajoin kyllä ihan muulta vaikutti:D - V.R.
Eihän Bush mitään kykene itsenäisesti johtamaan, hänen takanaan vain on valtaisat määrät sotateollisuuden ja öljyteollisuuden "vaikuttajia". Ja Bush vain on raukka niin älytön, juonut aivonsa tärviölle.
- Paarma pörisee
Paarma ei edeusta koko kristikuntaa, kai sinä sen ymmärrät.
Olen kristitty, mutta lähes kaikesta Paarman kanssa erimieltä.
Paarma antaa Israelin vastaisia lausuntoja, mikä ei ole kristitylle sopivaa.- Kössönöm
luterilaisen kristityn antaa juutalaisvaltion vastaisia lausuntoja? Eikös ne ole kilpailevia uskontoja?
- sopivaa..
Kössönöm kirjoitti:
luterilaisen kristityn antaa juutalaisvaltion vastaisia lausuntoja? Eikös ne ole kilpailevia uskontoja?
Ei ole sopivaa antaa Israelin vastaisia lausuntoja.
Toki Paarmalla on oikeus mielipiteeseensä, vääräänkin.
Millä tavalla juutalaisuus ja kristinusko ovat kilpailijoita? - Kössönöm
sopivaa.. kirjoitti:
Millä tavalla juutalaisuus ja kristinusko ovat kilpailijoita?kaikki uskonnot ole toistensa kilpailijoita?
Kerro nyt vielä, miksi Israelia ei saisi arvostella. - konna
sopivaa.. kirjoitti:
Millä tavalla juutalaisuus ja kristinusko ovat kilpailijoita?"Millä tavalla juutalaisuus ja kristinusko ovat kilpailijoita?"
Juutalaiset ovat odottaneet messiastaan parituhatta vuotta pitempään kuin krisuhihut. Ne pyyhkivät UT:n teksteillä perseensä.
Vastapainoksi kristillinen saksan kansa poltti niitä muutaman miljoonan savuna ilmaan. Muista juutalaisvainoista nyt puhumattakaan.
Pientä kilpailua murhatilastoissa siis. Krisut johtavat kyllä siinä, älä suotta ole moisesta murheissasi:) - kyse?
Kössönöm kirjoitti:
kaikki uskonnot ole toistensa kilpailijoita?
Kerro nyt vielä, miksi Israelia ei saisi arvostella.Riippuu mitä tarkoitat kilpailemisella.
Kristinusko on (ainakin tulisi olla) ihmisen ja Jumalan välinen suhde henkilökohtaisella tasolla.
On uskontoja jotka ovat enemmän politiikkaa kuin uskontoa, kuten esim. islam.
Juutalaisuus ei ole pelkästään uskontoa, vaan myös kulttuuria ja "verenperintöä".
"Kerro nyt vielä, miksi Israelia ei saisi arvostella."
Kyllä Israelia saa arvostella ja tuleekin arvostella silloin kun siihen on olemassa todellinen syy.
Israelin arvostelu ei ole paikallaan silloin kun toinen osapuoli lietsoo vihaa Israelia kohtaan.
Israelilla on oikeus -ei vaan oikeus vaan myös velvollisuus- puolustaa omia rajojaan ja kansalaisiaan.
On hyvin vastenmielistä seurata länsimaisten tiedoitusvälineiden Israel-vastaista propagandaa, joka monilta osin on tarkoituksen hakuista ja asenteellista.
Osatotuus ja vääristely on valehettakin pahempi, koska osatotuuksilla ja vääristelyllä voidaan näyttää toteen asioiden tapahtumat, mutta jättää pois toinen puoli totuutta. - aihe?
konna kirjoitti:
"Millä tavalla juutalaisuus ja kristinusko ovat kilpailijoita?"
Juutalaiset ovat odottaneet messiastaan parituhatta vuotta pitempään kuin krisuhihut. Ne pyyhkivät UT:n teksteillä perseensä.
Vastapainoksi kristillinen saksan kansa poltti niitä muutaman miljoonan savuna ilmaan. Muista juutalaisvainoista nyt puhumattakaan.
Pientä kilpailua murhatilastoissa siis. Krisut johtavat kyllä siinä, älä suotta ole moisesta murheissasi:)Kristikunnan hirmutekoja jostain syystä liioitellaan. Mistä mahtaa johtua?
- Kössönöm
kyse? kirjoitti:
Riippuu mitä tarkoitat kilpailemisella.
Kristinusko on (ainakin tulisi olla) ihmisen ja Jumalan välinen suhde henkilökohtaisella tasolla.
On uskontoja jotka ovat enemmän politiikkaa kuin uskontoa, kuten esim. islam.
Juutalaisuus ei ole pelkästään uskontoa, vaan myös kulttuuria ja "verenperintöä".
"Kerro nyt vielä, miksi Israelia ei saisi arvostella."
Kyllä Israelia saa arvostella ja tuleekin arvostella silloin kun siihen on olemassa todellinen syy.
Israelin arvostelu ei ole paikallaan silloin kun toinen osapuoli lietsoo vihaa Israelia kohtaan.
Israelilla on oikeus -ei vaan oikeus vaan myös velvollisuus- puolustaa omia rajojaan ja kansalaisiaan.
On hyvin vastenmielistä seurata länsimaisten tiedoitusvälineiden Israel-vastaista propagandaa, joka monilta osin on tarkoituksen hakuista ja asenteellista.
Osatotuus ja vääristely on valehettakin pahempi, koska osatotuuksilla ja vääristelyllä voidaan näyttää toteen asioiden tapahtumat, mutta jättää pois toinen puoli totuutta.ovat politiikkaa ja sitä kautta vallankäyttöä. Ei se siitä muuksi muutu, jos siihen onkin ympätty mukaan perinteitä ja muuta tingeltangelia. Ne ovat uskontojen koristeellista reksvisiittaa.
Israel on miehittäjävaltio, se on fakta. - konna
aihe? kirjoitti:
Kristikunnan hirmutekoja jostain syystä liioitellaan. Mistä mahtaa johtua?
vai vähätellään?
Muistan omasta uskonnon opetuksestani hyvin, että esim. ristiretket käsiteltiin sivukommenttina jonkun muun asian yhteydessä. Yhteensä niihin käytettiin aikaa n. kaksi minuuttia.
Kuitenkin: "hedelmistään puu tunnetaan" - miehittäjävaltio
Kössönöm kirjoitti:
ovat politiikkaa ja sitä kautta vallankäyttöä. Ei se siitä muuksi muutu, jos siihen onkin ympätty mukaan perinteitä ja muuta tingeltangelia. Ne ovat uskontojen koristeellista reksvisiittaa.
Israel on miehittäjävaltio, se on fakta."Israel on miehittäjävaltio, se on fakta."
Tuo on juuri sitä Israel-vastaista propagandaa. - se on fakta
konna kirjoitti:
vai vähätellään?
Muistan omasta uskonnon opetuksestani hyvin, että esim. ristiretket käsiteltiin sivukommenttina jonkun muun asian yhteydessä. Yhteensä niihin käytettiin aikaa n. kaksi minuuttia.
Kuitenkin: "hedelmistään puu tunnetaan""Muistan omasta uskonnon opetuksestani hyvin, että esim. ristiretket käsiteltiin sivukommenttina jonkun muun asian yhteydessä."
Mutta edes sivukommenttina ei mainittu miksi ristiretket alkoivat.
Ristiretket kestivät n. 200 vuotta, kun taas esim. islamilainen jihad on kestänyt jo 1400 vuotta, eikä loppua ole näkyvissä. - Kössönöm
miehittäjävaltio kirjoitti:
"Israel on miehittäjävaltio, se on fakta."
Tuo on juuri sitä Israel-vastaista propagandaa.vaan tosiasia. Israel on miehittänyt alueita, jotka eivät sille edes siinä järjettömässä YK:n perustamassa valtiossa sille edes kuuluneet.
"Israelin valtion perustaminen
Väkivallan ja terrorismin aallon jälkeen brittiarmeija vetäytyi alueelta ja juutalaiset julistivat 14. toukokuuta 1948 alueelle perustetuksi Israelin valtion. Alueella jo edellisestä vuodesta lähtien velloneet väkivaltaisuudet kärjistyivät seuraavana päivänä täysmittaiseksi sodaksi, kun arabimaat hyökkäsivät itsenäisyysjulistuksen jälkeisenä päivänä estääkseen juutalaisvaltion synnyn. Israelin puolustusvoimat kukistivat arabiliiton ja valtasivat lisäalueita. Samassa yhteydessä alueelta pakeni suuri määrä arabipakolaisia. Israel onnistui jopa laajentamaan alueitaan, mutta samalla alueelle syntyi pakolaisongelma.
Kartoissa esiintyvät rajat perustuvat suurimmalta osalta vuoden 1949 aselevon rintamalinjoihin, joita nimitetään vihreäksi linjaksi (Green Line). Näiden alueiden katsotaan yleisesti kuuluvan Israelin valtioon. Nämä vuoden 1949 rajat ovat Israel ilman Gazan kaistaa, Golania ja Länsirantaa. Jordania otti haltuunsa 1948 länsirannan ja Egypti Gazan, mutta Israel valloitti nämä alueet 1967. Monet arabit pitävät Israelin valtiota laittomana ja katsovat koko alueen kuuluvan palestiinalaisille eli Palestiinan arabeille. Ympäröivien arabimaiden mielipide on vuosikymmenten kuluessa muuttunut Israelin valtion hyväksyväksi. Nykyiset kiistat koskevat etupäässä Gazan ja Länsirannan asemaa. Erimielisyyksiä on myös pakolaisten paluun sallimisessa ja jälkeenjääneen omaisuuden korvaamisessa.
Lukuisten sotien jälkeen Palestiinan mandaatista on jäljellä kaksi aluetta, jotka eivät kuulu Israelin valtioon eivätkä muihinkaan yleisesti tunnustettuihin valtioihin. Nämä ovat Gazan kaista Egyptin vastaisella rajalla ja Länsiranta Jordanian vastaisella rajalla. Alueet ovat osittain palestiinalaishallinnon valvonnassa ja osittain Israelin miehittämiä. Israelilaiset ovat laajentaneet asutustaan miehittämilleen alueille rakentamalla alueille siirtokuntia. YK:n turvallisuusneuvosto tuomitsi siirtokunnat laittomiksi maaliskuussa 1979."
http://fi.wikipedia.org/wiki/Palestiina#Israelin_valtion_perustaminen - härskiintyy
Kössönöm kirjoitti:
vaan tosiasia. Israel on miehittänyt alueita, jotka eivät sille edes siinä järjettömässä YK:n perustamassa valtiossa sille edes kuuluneet.
"Israelin valtion perustaminen
Väkivallan ja terrorismin aallon jälkeen brittiarmeija vetäytyi alueelta ja juutalaiset julistivat 14. toukokuuta 1948 alueelle perustetuksi Israelin valtion. Alueella jo edellisestä vuodesta lähtien velloneet väkivaltaisuudet kärjistyivät seuraavana päivänä täysmittaiseksi sodaksi, kun arabimaat hyökkäsivät itsenäisyysjulistuksen jälkeisenä päivänä estääkseen juutalaisvaltion synnyn. Israelin puolustusvoimat kukistivat arabiliiton ja valtasivat lisäalueita. Samassa yhteydessä alueelta pakeni suuri määrä arabipakolaisia. Israel onnistui jopa laajentamaan alueitaan, mutta samalla alueelle syntyi pakolaisongelma.
Kartoissa esiintyvät rajat perustuvat suurimmalta osalta vuoden 1949 aselevon rintamalinjoihin, joita nimitetään vihreäksi linjaksi (Green Line). Näiden alueiden katsotaan yleisesti kuuluvan Israelin valtioon. Nämä vuoden 1949 rajat ovat Israel ilman Gazan kaistaa, Golania ja Länsirantaa. Jordania otti haltuunsa 1948 länsirannan ja Egypti Gazan, mutta Israel valloitti nämä alueet 1967. Monet arabit pitävät Israelin valtiota laittomana ja katsovat koko alueen kuuluvan palestiinalaisille eli Palestiinan arabeille. Ympäröivien arabimaiden mielipide on vuosikymmenten kuluessa muuttunut Israelin valtion hyväksyväksi. Nykyiset kiistat koskevat etupäässä Gazan ja Länsirannan asemaa. Erimielisyyksiä on myös pakolaisten paluun sallimisessa ja jälkeenjääneen omaisuuden korvaamisessa.
Lukuisten sotien jälkeen Palestiinan mandaatista on jäljellä kaksi aluetta, jotka eivät kuulu Israelin valtioon eivätkä muihinkaan yleisesti tunnustettuihin valtioihin. Nämä ovat Gazan kaista Egyptin vastaisella rajalla ja Länsiranta Jordanian vastaisella rajalla. Alueet ovat osittain palestiinalaishallinnon valvonnassa ja osittain Israelin miehittämiä. Israelilaiset ovat laajentaneet asutustaan miehittämilleen alueille rakentamalla alueille siirtokuntia. YK:n turvallisuusneuvosto tuomitsi siirtokunnat laittomiksi maaliskuussa 1979."
http://fi.wikipedia.org/wiki/Palestiina#Israelin_valtion_perustaminenTässä muutamia faktoja. Montako sellaista kohtaa löydät, jotka pystyt virheelliseksi todistamaan?
Odotan vastausta.
* YK perusti järjestön auttamaan pelkästään palestiinalaisia
* Sen lisäksi YK:lla on maailman kaikkien muiden maiden pakolaisten
avustamiseen vain 1 järjestö
* Palestiinaksi kutsutulla maa-alueella on ollut itsenäinen
juutalaisvaltio 3 kertaa
* Samalla alueella on ollut itsenäinen muslimivaltio 0 kertaa
* Israelilaisten tai juutalaisten maailmassa tekemiä terroristi-
iskuja vuodesta 1967 on ollut 1 tapaus
* Arabien tai muslimien tekemiä terroristi-iskuja vuodesta 1967 on
ollut kymmeniä tuhansia
* Juutalaisista johtajista juutalaista terroristi-iskua on kiittänyt
n. 1%
* Palestiinalaisjohtajista on islamilaisten terroristi-iskujen takana
n. 90%
* Juutalaisilla on 1 kansakunta
* Arabikansakuntia on 19
* Demokraattisia arabimaita on 0 kpl
* Vuosittain tapetaan tuhansia arabinaisia ?kunnian? tähden
* Samasta syystä vuosittain tapetaan 0 juutalaisnaista
* Saudi-Arabia sallii maaperällään 0 kristillistä tai juutalaista
rukoustilaisuutta
* Israel sallii rajattomasti muslimirukoustilaisuuksia maaperällään
* Israelissa asuu 1 250 000 arabia Israelin kansalaisina omissa
arabikylissään
* Palestiinan hallintoalueilla ei sallita yhtäkään juutalaisasutusta
* YK:n ihmisoikeuskomission ihmisoikeuksien loukkauksia koskevista
julkilau-sumista arabimaita tuomit-sevia on 0%
* Israelia koskevat vastaavat tuomiot käsittävät 26% julkilausumista
* YK:n turvallisuusneuvoston Lähi-itää koskevia julkilausumia 1948-
91 on ollut 175 kpl
* Näistä Israelia vastaan on ollut 97
* Arabivaltiota vastaan 4
* YK:n turvallisuusneuvoston jäseninä on ollut 16 arabimaata
* Israel on ollut saman neuvoston jäsen 0 kertaa (Israel on ainoa
maa maailmassa, jota ei koskaan ole kelpuutettu turvallisuusneu
vostoon)
* YK:n yleiskokous on tuominnut Israelin 322 kertaa
* YK:n yleiskokous on tuominnut arabimaan 0 kertaa - konna
se on fakta kirjoitti:
"Muistan omasta uskonnon opetuksestani hyvin, että esim. ristiretket käsiteltiin sivukommenttina jonkun muun asian yhteydessä."
Mutta edes sivukommenttina ei mainittu miksi ristiretket alkoivat.
Ristiretket kestivät n. 200 vuotta, kun taas esim. islamilainen jihad on kestänyt jo 1400 vuotta, eikä loppua ole näkyvissä.toimi ateistiin, että puolustelet omaa uskoasi jonkun toisen uskonnon, omasta mielestäsi, vielä suuremmilla rikoksilla.
Tuollaisen logiikan tai moraaalin ei pitäisi kyllä toimia edes uskovaan, mutta silti sitä halusit käyttää:/ - mallikelpoista
härskiintyy kirjoitti:
Tässä muutamia faktoja. Montako sellaista kohtaa löydät, jotka pystyt virheelliseksi todistamaan?
Odotan vastausta.
* YK perusti järjestön auttamaan pelkästään palestiinalaisia
* Sen lisäksi YK:lla on maailman kaikkien muiden maiden pakolaisten
avustamiseen vain 1 järjestö
* Palestiinaksi kutsutulla maa-alueella on ollut itsenäinen
juutalaisvaltio 3 kertaa
* Samalla alueella on ollut itsenäinen muslimivaltio 0 kertaa
* Israelilaisten tai juutalaisten maailmassa tekemiä terroristi-
iskuja vuodesta 1967 on ollut 1 tapaus
* Arabien tai muslimien tekemiä terroristi-iskuja vuodesta 1967 on
ollut kymmeniä tuhansia
* Juutalaisista johtajista juutalaista terroristi-iskua on kiittänyt
n. 1%
* Palestiinalaisjohtajista on islamilaisten terroristi-iskujen takana
n. 90%
* Juutalaisilla on 1 kansakunta
* Arabikansakuntia on 19
* Demokraattisia arabimaita on 0 kpl
* Vuosittain tapetaan tuhansia arabinaisia ?kunnian? tähden
* Samasta syystä vuosittain tapetaan 0 juutalaisnaista
* Saudi-Arabia sallii maaperällään 0 kristillistä tai juutalaista
rukoustilaisuutta
* Israel sallii rajattomasti muslimirukoustilaisuuksia maaperällään
* Israelissa asuu 1 250 000 arabia Israelin kansalaisina omissa
arabikylissään
* Palestiinan hallintoalueilla ei sallita yhtäkään juutalaisasutusta
* YK:n ihmisoikeuskomission ihmisoikeuksien loukkauksia koskevista
julkilau-sumista arabimaita tuomit-sevia on 0%
* Israelia koskevat vastaavat tuomiot käsittävät 26% julkilausumista
* YK:n turvallisuusneuvoston Lähi-itää koskevia julkilausumia 1948-
91 on ollut 175 kpl
* Näistä Israelia vastaan on ollut 97
* Arabivaltiota vastaan 4
* YK:n turvallisuusneuvoston jäseninä on ollut 16 arabimaata
* Israel on ollut saman neuvoston jäsen 0 kertaa (Israel on ainoa
maa maailmassa, jota ei koskaan ole kelpuutettu turvallisuusneu
vostoon)
* YK:n yleiskokous on tuominnut Israelin 322 kertaa
* YK:n yleiskokous on tuominnut arabimaan 0 kertaapropagandaa, aika härsiäkin. Ihan niin kuin lupasitkin:)
- mallikelpoiselle
mallikelpoista kirjoitti:
propagandaa, aika härsiäkin. Ihan niin kuin lupasitkin:)
Propaganda ja fakta eivät ole synonyymeja.
- eikä..
mallikelpoiselle kirjoitti:
Propaganda ja fakta eivät ole synonyymeja.
sinun propagandasi/mielipiteesi muutu faktaksi niitä toistelemalla.
Erityisen huvittava väite oli tuo, että juutalaiset eivät ole syyllistyneet terrorismiin.
Mitä se sinun mielestäsi oli, kun he Libanonin sodan loppuvaiheissa kylvivät tonneittain rypälepommejä siviilien niskaan?
- puusilima_
ihmetellä täytyy, miten ne eivät tajua jumalansa olemattomuutta. jatkuvasti menee asiat päin persettä ja anelu(
- konna
vetosi Lähi-idän rauhan puolesta ja heti alkoi tapahtua.
Melkoisia antirukouksia noi krisseleiden rukoukset. Joten hihut, älkää rukoilko rauhan puolesta. Siitä ei mitään hyvää seuraa.- Kössönöm
Kumma juttu, että kalliita pytinkejä on pystytetty nimenomaan tähän anelutarkoitukseen, eikä mikään niistä auta yhtään ketään yhtään missään.
Ei se sinänsä kumma asia ole, että niitä on pystytetty, koska bisnes on bisnestä, mutta se on, että sitä anelua aina vaan jatketaan. - puusilima_
Kössönöm kirjoitti:
Kumma juttu, että kalliita pytinkejä on pystytetty nimenomaan tähän anelutarkoitukseen, eikä mikään niistä auta yhtään ketään yhtään missään.
Ei se sinänsä kumma asia ole, että niitä on pystytetty, koska bisnes on bisnestä, mutta se on, että sitä anelua aina vaan jatketaan.pitäisi varmaan alkaa hihhuloida käänteisesti ja toivoa sotaa ja kansanmurhia ym. ikävää lähi-itään.
puusilima_ kirjoitti:
pitäisi varmaan alkaa hihhuloida käänteisesti ja toivoa sotaa ja kansanmurhia ym. ikävää lähi-itään.
>>>>sen paavalin
puusilima_ pitäisi varmaan alkaa hihhuloida käänteisesti ja toivoa sotaa ja kansanmurhia ym. ikävää lähi-itään.- Kössönöm
Jumalanhullu kirjoitti:
>>>>sen paavalin
puusilima_ pitäisi varmaan alkaa hihhuloida käänteisesti ja toivoa sotaa ja kansanmurhia ym. ikävää lähi-itään.minä muka sanoin? Miksi sinä sitten rukoilet, kun ei siitä mitään hyötyä ole?
- Heebo
Kössönöm kirjoitti:
Ei se sinänsä kumma asia ole, että niitä on pystytetty, koska bisnes on bisnestä, mutta se on, että sitä anelua aina vaan jatketaan.Amerikassa tehtiin koe potilailla, joille oli tehty sydämen ohitusleikkaus. Potilaat jaettiin 3 ryhmään: Ryhmän 1 puolesta rukoiltiin, mutta ryhmä ei tiennyt sitä. Ryhmän 2 puolesta ei rukoiltu, mutta sekään ei ollut tietoinen asiasta. Ryhmän 3 puolesta rukoiltiin ja se tiesi rukouksista.
Tulokset raportoitiin American Heart Journal'issa. Lopputulos oli, ettei rukoileminen auttanut yhtään leikkauksesta toipumisessa. Itse asiassa ryhmä 3 selvisi leikkauksesta (keskimäärin) kaikkein HUONOIMMIN. Tämän on arveltu johtuvan siitä, että ryhmällä 3 oli suorituspainetta, kun oikein krisselien Jumalaakin oli pyydetty avuksi parantumiseen...
Lienee turhaa sanoa, etteivät tällaiset tieteelliset tulokset tai mitkään muutkaan horjuta krisselien vakaa ta uskoa. Usko on uskomista riippumatta siitä, mitä todisteita esitetään tai ollaan esittämättä. Sen sijaan jos tulokset olisivat olleet päinvastaiset, uskonnoton ihminen olisi alkanut kiinnostuneena tutkia asiaa ja etsimään lisänäyttöä rukouksen voimasta. Ja ehkäpä olisi muuttanut mielipidettään...
Uskikset ovat tajunneet että ihminen osaa olla paha ja on kykeneväinen pahaan. Tätä pahuuttakin vastaan taistellaan rukoillen.
Sinänsä taas aika mielenkiintoinen huomio, jos uskovaiset tarttuu aseisiin he ovat sotahulluja jos he käyttävät aseentonta taistelua rukoilemalla he ovat typeriä. Tee nii tai näin tai vaikka toisinpäin joillekkin ei kelpaa mikään,aina pitää valittaa.
Olisikos aika katsoa peiliin miksi mikään ei kelpaa?- sdavisvasyyläjkoj
kristinuskon taikauskoksi.
- Kössönöm
jos te ette tajua, että jumalolentojen rukoileminen ei auta mitään.
"Uskikset ovat tajunneet että ihminen osaa olla paha ja on kykeneväinen pahaan. "
Niin, onko tup edellytys uskistumiselle vai onnistuuko se myös vähemmän pahoilta, kuupan sekoittaminen mielikuvitusjumalilla siis?
Loitsujen lukemisella ei taas ole asioihin mitään merkitystä, paitsi ehkä sikäli että tuolla keinoin vajakki tuntee "tehneensä" jotain asian eteen ja samalla itsesuggestion keinoin ruokkii tamagotsiaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.583723Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j873118Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin692326Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.141530Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m651309- 871169
Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä291029Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?1991Huippu, kaupunki ostaa hotellin
Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä55965- 47952