Nörtit sosiaalisempia kuin muut

-Tutkija-

Suuressa ja ihmeellisessä ulkomaailmassa on tehty nyt tutkimus, jonka mukaan ihmiset, jotka pelaavat paljon tietokonepelejä omaavat paremman 1. Mielikuvituksen, 2. Ovat luovempia, 3 Omaavat paremman taktisen älykkyyden

ja sitten räjähtää POMMI......................










...............4. Ovat sosiaalisempia ja globaalempia kuin ne, jotka eivät pelaa tietokonepeljä.


Mistä tämä johtuu? Asialle löytyy täysin järkeen käypä selitys. Pelaaminen mahdollistaa huomattavasti kehittyneemmän kanavan luoda uusia sosiaalisia kontakteja ei pelkästään paikallis bupin juoppojen kanssa vaan koko maailman kanssa. Nörteillä on kontakteja/kavereita ympäri maailmaa erilaista kulttuureista.

Ne jotka eivät pelaa ovat enemmän ahdasmielisiä, mielikuvituksettomampia ja jotenkin jälkeenjääneitä.(lähde metro)

4

504

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On kilpailuvietinkin purkamista.

      Esim. minulle väkivaltaisen deathmatchin pelaaminen on nimenomaan kilpailua pisteistä, eikä niinkään väkivaltaista teurastusta, jollaisena pelien vastustajat asian vain näkevät yleensä....

      Pistetaulukkoa siinä tuijotetaan niinkuin urheilussa tai vaikkapa tietokilpailussa....ja nettipelissä on oikeita ihmisiä vastustajina, haaste ja mielenkiinto toista luokkaa kuin vain yksinpelissä konevastustajia vastaan...

    • Termit sekaisin

      No joo. Minusta nyt käytetään sanaa sosiaalinen vähän harhaanjohtavasti.
      Eiväthän nämä nörtit yleensä livenä niitä ihmisiä tapaa, vaan jumittavat
      kotona neljän seinän sisällä pelaamassa.

      Moni on kyllä netissä kovinkin kova kirjoittelemaan ja elvistelemään, mutta sitten
      ei suunnilleen uskalla edes mennä mihinkään ihmisten keskelle tapaamaan
      ihan oikeita ihmisiä. Jäädään ennemmin sinne kotiin konetta räpeltämään
      kuin lähdetään tapaamaan ihmisiä ihan naamakkain. Onko se sitten joku
      ihme, jos ei sitä naistakaan löydy?

      Minusta ainakin on melkein yksi ja sama vaikka olisi 1000 Facebook-ystävää,
      nettipeli"kaveria" tms,
      jos ei koskaan tapaa heitä livenä.

      • No mitä tässä ite tutustunut erillaisiin ihmisiin netin kautta ja joskus jopa käynyt jossain tapaamisissa niin kyllä siellä ne ihmiset aika paljolti vastasivat sitä mitä myös netissä olivat.
        Siellä oli niitä paljon puhuvia kavereita jotka myös livenä selittivät koko ajan. Sitten ne hiljaset kaverit olivat myös livenä hissukoita jne.
        Enpä ole sellaista tavannut joka olisi netissä ollut joku elvis ja sitten livenä hissukka.

        Toisaalta sosiaalinen sana ei tarkoita juuri kasvotusten käytävää keskustelua. Ei sitä määritellä sen mukaan. Esim. naiset voivat höpöttää puhelimessa tunteja päivässä ja sitten he pitävät itseään sosiaalisina vaikka eivät näkisikään niitä ihmisiä.
        Vaikka toisaalta onhan se totta, että osa näistä ihmisistä jotka netissä pelaavat tuntevat toisia pelaajia vain nimimerkin kautta eivätkä koskaan ole nähneet ketään heistä liveinä. Mutta aika suuri osa suomessakin olevista täysi-ikäisistä pelaajista on niitä jotka luo sosiaalista verkostoa ympäri maata ja sitten pidetään erillaisia tapaamisia ja jos sattuu asumaan vielä lähellä niitä ihmisiä niin pidetään vielä tiiviimmin yhteyttä.
        Tai sitten vain omalle kohdalle on aina sattunut tälläisiä porukoita. :)

        Tunnen monia tapauksia missä ihmiset ovat tavanneet saman pelin merkeissä ja sitten tutustuttua huomanneet, että asutaankin samalla paikkakunnalla ja sitten on livessä myös tutustuttu ja koska on jo ollut jokin yhteinen mielenkiinnonkohde niin sitä on helpompi lähteä tekemään tuttavuutta.

        "Onko se sitten joku
        ihme, jos ei sitä naistakaan löydy? "

        No tota, eipä noi tutut joidenka tossa tiedän käyvän joskus ulkona kavereidensa kanssa niin kauheesti tunnu niitä naisia keräävän. Ei se kato ole mitenkään yksinkertaisesti "käyt ulkona=saat naisia". 1 1 ei ole suomalaisessa kulttuurissa aina 2. :) Taitaa mennä miinuksen puolelle ennemminkin. ;)


    • .......

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1248
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      914
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      94
      884
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      22
      818
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      283
      723
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      33
      617
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      571
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      125
      540
    Aihe