Tapasin ihanan miehen ja ollaan oltu yhdessä jo melkein kaks vuotta. Nyt vain tilanne että haaveillaan vielä mahdollisuudesta tehdä "ilta tähti". Molemmilla ikää jo 46v. Olen epäilevällä kannalla koska ikää kuiteskin jo sen verran. Mitä mieltä olette, onko liian uhka rohkeaa edes yrittää tehdä lapsia tämän ikäisenä?
Vieläkö uskaltais?
17
2018
Vastaukset
- en jaksa..
enään tätä uusavuttomuutta päättää asioista ihan itse ,mutta jos siihen ei mitään terveys riskiä ole ja olette ihan voimissaan .mikä estää vaikka tekisitte kaksi tai kolme iltatähteä.
- ihmeessä
hyvä ihminen hulluja ajattele...koht pukkaa vaihdevuodet...et sillai:)
Mutta minun Äitini oli 46, kun minä synnyin.
Ja tämä tapahtui jo 70-luvulla.- Sinkkunainen 40+
Elämä on joskus julmaa, siispä harkitsisin tarkkaan lähtisinkö moiseen ja uskoisin päätyväni tulokseen, että ei enää tuossa iässä:-( Miettikääpä mahdollista lastakin; olisitte 56-57 v kun lapsi on vasta 10v. Pienen lapsen hoitaminen ei ole helppoa puuhaa; sairastelut, valvotut yöt etc.
- oli 48
kun hän synnytti lasteni isoisän isän.
Aivan täyspäisen pojan ja sittemmin miehen.
Itse olisin aivan varmasti siinnyt vielä 50-täytettyäni, ei kaikilla iske vaihdevuodet nelikymppisinä todellakaan.
- ....
Ei se onni ole lapsista kiinni.
Kokisin itse liikaa surua liian vanhoista vanhemmista jos olisin sellaisten lapsi. Esim. jos itse 20 v olisi molemmat vanhemmat 67 v (9kk.den odotusaika) ja jos itse 30 v niin vanhemmat 77 v...melkein kahdeksankymmentä. Eiii! Vain sosiaalinen lapsi pärjäisi yksin hieman paremmin, erakkomaisempi ei välttämättä. Sisaruksista ei olisi takeita huolehtiiko kuinka lähimmästä. Ja kaikilla ei ole puolisoa.
Isäni oli hyvin iäkäs ja tarumoja on. Ei äitikään nuoremmasta päästä. Joskus on parempi jättää nuoremmille lastenteko tai jonnekin seuraavaan elämään tyyliin...
?? Vai mitä ajatuksia itsellänne. Kuinkas vammautumisriski, kannattaa lukea tietoja. Tiedän että voi olla nuoria ja huonoja vanhempia... mutta kyllä vähän nuorempi vanhempi saisi olla koska aikuinen lapsi tarvitsee kuitenkin vanhempia tueksi joissakin tilanteissa jatkossakin. Vanhemman puuttuminen on suuri suru, psykologinen puoli voi murentua. Ellei löydä voimavaroja.
Ellei sitten elä terveenä satavuotiaaksi, mutta kun varmuutta ei ole. :s - suosittelisin
Ottakaa vaikka koiranpentu, jos haluatte yhteisen hellittävän.
Ensinnäkin tietysti voi olla, ettet tule enää raskaaksi. Toiseksi munasolusi ovat 46 vuotta vanhoja, eivät siis enää ehtaa kamaa ja on valmistauduttava ottamaan sitten myös vastaan vammainen lapsi. Jaksatteko?
Itse olin samassa tilanteessa pari vuotta sitten, umpirakastunut 46-vuotias ja mies halusi yhteistä lasta. Kun molemmilla oli jo kaksi täysi-ikäistä lasta, en sekuntiakaan edes harkinnut. Nyt emme ole enää edes yhdessä....- Amalia
Saimme iltatähden, kun olin 42 vuotias. Kaikki sujui todella hyvin, ei mitään ongelmia. Lapsi on saanut olla terve koko ajan. Olen nyt itse 50 vuotias. Mutta, jos lapsi olisi sairastellut ja valvonut yöt ???
Kannattaa harkita. Ei tule olemaan helppoa. Oma äitini oli 40 vuotias, kun synnyin. Koskaan en siitä kärsinyt, koska hän oli nuorekas. Kannattaa katsoa peiliin ja miettiä, että mitä se lapsi näkee 10 vuoden kuluttua. Ettei tarvi hävetä mummon kanssa kulkea. Koulussa nämä asiat tulevat viimeistään esille.
Mieti tarkkaan... - Elämää nähnyt
Amalia kirjoitti:
Saimme iltatähden, kun olin 42 vuotias. Kaikki sujui todella hyvin, ei mitään ongelmia. Lapsi on saanut olla terve koko ajan. Olen nyt itse 50 vuotias. Mutta, jos lapsi olisi sairastellut ja valvonut yöt ???
Kannattaa harkita. Ei tule olemaan helppoa. Oma äitini oli 40 vuotias, kun synnyin. Koskaan en siitä kärsinyt, koska hän oli nuorekas. Kannattaa katsoa peiliin ja miettiä, että mitä se lapsi näkee 10 vuoden kuluttua. Ettei tarvi hävetä mummon kanssa kulkea. Koulussa nämä asiat tulevat viimeistään esille.
Mieti tarkkaan...on vanhemmista kiinni, kehtaako lapsi tunnustaa vanhemmikseen. Miten lapsi opetetaan. Jos lapsella ja vanhemmilla on riittävästi itseluottamusta on aivan sama, mitä mieltä ympäristö on.
Teini-iässä tulee melkein kaikille lapsille vanhempien häpeämisaika ja se kuuluu asiaan.
Mikäli aloittaja on sitä mieltä, että jaksavat ja pystyvät vielä; yrittäkää vaan...
- muinoin
Saara ollut lähes satavuotias synnyttäessään vai oliko muutaman vuoden vähemmän.
Mietihän kuitenkin että olisit 66 kun iltatähtesi olis 20 - jaksaisitkos kaikki kotkotukset silloin.- täältä huutelee
sanoo etten minä ainakaan jaksaisi..
- skjföasfjals
täältä huutelee kirjoitti:
sanoo etten minä ainakaan jaksaisi..
onneksi kaikki erilaisia! Toinen ei jaksa ja toinen saattaa jaksaa...
- Miu
Riskit arveluttavat. Entä lapsen tulevaisuus kun te ikäännytte. Miksei riitä että on löytänyt parinsa ja on onnellinen? Lapsiko sen onnen sitten kruunaa? Kannattaa käyttää sitä kertynyttä elämänviisautta ennenkuin lähtee päätä pahkaa rakentelemaan "vaippalinnoja".
- Katjusha
Minulla on ikää 45 ja mahd. tulevalla iskällä muutama vuosi vähemmän.
Veljeni vaimoineen sai kahden nuorena saadun lapsen jälkeen kaksi iltatähteä, ensin 43-vuotiaana monen vuoden yrittämisen jälkeen ja sitten vielä "vahingossa" toisen ja kaikki on mennyt kyllä todella hyvin, lapset ovat nyt 12- ja 10-vuotiaita eivätkä ainakaan vielä ole hävenneet vanhempiaan... ;-) - rohkearokansyökin
..syntyi kun minä olin 42-vuotias ja mieheni täytti 53-vuotta. Tämä nuorimies kirjoittaa ylioppilaaksi tänä keväänä!
- hymyhuuli
Mikä ettei voi lasta tehdä, jos vaan hormoonit toimii ja kuukautiset tulee. Parempi aikuisiällä, kuin liian nuorena.Tehtiinhän ennenvanhaankin lapsia vanhempanakin.Se on jokaisen oma asia minkä ikäisenä niitä haluaa, mutta vanhemmalla iällä ne tulee ainakin itse hoidettua, eikä menojalka enää vipata.
- iltatähti myös
Äitini oli 41 saadessani minut, isäni 43. Olen täysin normaalin onnellisen lapsuuden saanut.Vanhempani ovat pystyneet tukemaan minua mm. opinnoissani rahallisesti enemmän kuin nuoremmat vanhemmat.(toki tämä ei ole mikään pääjuttu, myös elämänkokemuksesta on ollut kasvatustyössä varmasti hyötyä) huvittavia nämä ikäongelmat. Jos pelit vielä toimii niin onnea yritykseen!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271306
- 99987
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89934Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede25907Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat297789- 95758
- 109656
- 34648
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50591Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet140589