Kaikki usko ja toivo katoaa

Leary-

Oli aivan pakko tuoda esille tämä, sattui juuri äskettäin;

Liityin chathuoneeseen, 22 sellaiseen. Aikani turisin yleisesti kaikkien kanssa ehkä sen puolisen tuntia. Jossain välissä sanoin ohimennen että minä käytän kannabista.

Olipa melkonen erhe. Heti tämän jälkeen puolelta tusinaa tuli järkyttävä liuta loukkauksia ja leimauksia. Jatkuvaa solvaamista ja täydellisen tietämätöntä sepostusta. "Kai tiät että kannabis vaikuttaa feromomeihin ja ku käyttää pitkää ja se loppuu aivoista tulee kuule aika paska olo". Ei voi sanoa muuta ku että OMG! Näin nettikielellä ilmastuna.

No sitte, huoneen S mainitsi, että yleensä täällä ei puhuta noista. Vastailin solvauksiin täydellisen asiallisesti, koska koin omaksi oikeudekseni vastata itseeni kohdistuvaan henkilökohtaiseen solvaukseen. Olin ainoa asiallinen keskustelija koko tilanteessa. Näinpä sain sitte bannit koko kanavalle :D! Koska mainitsin kannabiksen. Lopun keskustelun käytin kysymyksiin kuten 'Mikä tekee musta nyt narkkarin tässä' (puolen tusinaa keskustelijaa haukku jatkuvasti narkkariluuseriksi) ja esim. minkä takia kaikkia alkoholia käyttäviä ei leimata alkoholisteiksi?

Suomi24:llä on varmasti logi koko keskustelusta ja toivoisin saavani sen sähköpostiini, jotta voin julkaista sen tulevassa kirjassani. Tämä on kuulemma ja näköjään jonkunlainen palautepalsta, joten voinen (tuskin) olettaa, että tämä käy palautteesta suomi24 organisaatiolle. Sähköposti johon haluan logitiedot ajalta 3.3.2009 16:30 - 17:40 on unsane at wippies.com.

Kyseinen S oli muuten Minna82. Ensin minut potkittiin kanavalta. Sen jälkeen liityin uudestaan ja naureskelin että jaa potkittiin. Minna valheellisesti väitti että kielsi keskustelun. Vaikka tämä ei sitä missään vaiheessa kieltänyt. Mainitsin juurikin tämän seikan tälle täydellisen surkealle adminille ja siitä sain bannit. Enkä todellakaan maininnut muuta kuin että 'olisit kieltäny suoraan'. :D

Suomi24 on mitä mahtavin paikka osottamaan sen kuinka uskomattoman sivistymättömiä, ennakkoluulosia ja vihamielisiä suomalaiset on.

86

2756

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maailma muuttuu

      Havaitsin netissä erittäin mielenkiintoisen poikkeuksen kun googletin mm. "kannabis laki suomi"- sanat, keskustelua alkoi löytymään sivuilla joilla en olisi odottanut löytäväni hamppuun liittyvää laajaa keskustelua;

      jos siis hamppu (kannabis) & sen mahdolliset laillisiin käyttöpyrkimyksiin tähtäävät hyötykäyttömahdollisuudet sekä sensuroimaton & ei-leimaava keskustelu kiinnostavat ja haluat keskustella vapaammin ja avoimemmin niin liity tuohon http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=41317&page=7

      asiallinen, ennen kaikkea laillisuuskysymyksiin liittyvä kannabis keskustelu, vaikka suurin osa porukasta ei edes käytä- ei lääkkeenä tai laittomana päihteenä, hieman piilotettua tietoa tosin.

      Asialliset keskustelijat kannabiksen laillistamis / laittomuusasioissa ovat aina tervetulleita, pelkkää ns. reseptitöntä viihdekäyttöä ylistävät haukutaan ehkä mutta ei nyt sentään bannata.

      Älä masennu, maailma muuttuu etenkin jos sitä on aikomuskin muuttaa.

      • Leary-

        Kiitos, että vastasit. Ja sitä suurempi kiitos, että satuit olemaan hyvin asiallinen :)

        Mutta silti. Olen tehnyt tätä hyvin usein, mennyt suomi24 chatiin ja koettanut herättää keskustelua kannabiksesta. Avauksen tapauksessa en mennyt keskustelemaan siitä, erehdyin vain mainitsemaan, mutta silti se herätti itseni siihen reaalimaailmaan, että edelleen valtava enemmistö on sitä propagandan siementä.

        Aivan oikeasti eräs kanavan henkilö sanoi tämän: "Tiätkö että kannabis vaikuttaa aivoissa feromomin eritykseen ja kun se loppuu on aika paska olo". Mahtoi tarkottaa feromoneja, mitkä taas ei liity päihdekäyttöön vaan ovat hajumolekyylejä, vähän niiku asetaatit, esterit :D.

        Tolla perusteella, mikä on siis tietämättömyydessään ja järjettömyydessään jopa arkkiesimerkin luokkaa, moni ja edelleen moni suomalainen luo mielipiteensä.

        Tämä on surullinen maailma.


    • nenilleen!

      Kiitos viestistäsi, sitä oli nautinto lukea. Kaltaisesi kannabisnarkkarit ovat roskasakkia ja on hyvä, että se sanotaan joskus sinulle suoraan, ettet elä valheessa, so. "pilvilinnoissa".

      Seuraavaksi voitkin sitten hypätä lähimpään jäteastiaan, josta sinut kyyditään asianmukaiselle loppusijoituspaikalle. Kaatopaikalle.

      Saat olla siellä lajitovereittesi keskuudessa.
      Rottien.

      • hieman itsestäsi?

        Olisi aidosti kiinnostavaa kuulla hieman sinusta itsestäsi. Minkä ikäinen olet, mikä on koulutuksesi ja jos työskentelet, niin minkälaisessa ammatissa? Onko sinulla perhettä, ystäviä jne? Mkä on poliittinen suuntautumisesi ja minkälainen on maailmankatsomuksesi?

        Sinuunlaiseesi livenä en ole törmännyt juuri koskaan yli kahteenkymmeneen vuoteen, mutta kyllähän sinunlaisikin on. Please, avaudu!


      • Leary-

        Tuollainen tietämätön agressio on selvä viittaus suuriin ongelmiin itsetunnon ja henkisen kehityksen rakentumisessa. Olet todennäköisesti vielä lapsi, teini-ikäinen. Cambridgen tutkimusten mukaan moinen käytös viittaa voimakkaasti eskapistiseen luonteeseen, joka ilmenee eritoten väkivaltaisena käytöksenä aikuisena ja päihteiden väärinkäyttönä. Samoin yhteisöön sopeutuminen taitaa olla sinulle melkoinen ongelma? Tätä kautta nimenomaan ihmiset ajautuvat 'erikoistuneisiin' pienyhteisöihin, joiden pääsääntöiset katalyytit ovat viha, pelko ja ahdasmielisyys. Onnea valitsemallasi polulla :)

        Samalla moista avautumista tapaa useimmiten lähinnä alkoholistien suusta. Mahdatko olla paras henkilö kommentoimaan?


      • sivusta seuraaja
        Leary- kirjoitti:

        Tuollainen tietämätön agressio on selvä viittaus suuriin ongelmiin itsetunnon ja henkisen kehityksen rakentumisessa. Olet todennäköisesti vielä lapsi, teini-ikäinen. Cambridgen tutkimusten mukaan moinen käytös viittaa voimakkaasti eskapistiseen luonteeseen, joka ilmenee eritoten väkivaltaisena käytöksenä aikuisena ja päihteiden väärinkäyttönä. Samoin yhteisöön sopeutuminen taitaa olla sinulle melkoinen ongelma? Tätä kautta nimenomaan ihmiset ajautuvat 'erikoistuneisiin' pienyhteisöihin, joiden pääsääntöiset katalyytit ovat viha, pelko ja ahdasmielisyys. Onnea valitsemallasi polulla :)

        Samalla moista avautumista tapaa useimmiten lähinnä alkoholistien suusta. Mahdatko olla paras henkilö kommentoimaan?

        "Samoin yhteisöön sopeutuminen taitaa olla sinulle melkoinen ongelma"

        En ole se, jota tarkoitat, mutta mielestäni itselläsi oli melkoinen ongelma yhteisöön soputumisessa. Avausviestissäsi kerroit, että sait kovat haukut suomi24:n chat-huoneessa, lopulta sinut potkaistiin sieltä ulos ja sait vielä bannit päälle. :D

        Etkö koe, että yhteisöön sopeutumattomuus olisi nimenomaan oma ongelmasi? Varmasti, ethän muuten purkaisi traumojasi kirjalliseen muotoon.

        Olet tyypillinen sosiaalipsykologiaa opiskeleva tapaus. Sinulla on henkisiä ongelmia, jonka takia aloitit ko. alan opiskelemisen. Kuvittelet parantavasi itse itsesi. Henkisten ongelmiesi vuoksi ryhdyit huumeidenkäyttäjäksikin.

        Nimimerkkisi taas viittaa siihen, että olet kannabiksenkäyttäjänäkin tyypillinen kannabisti: sekakäyttäjä. LSD:kin on tullut tutuksi?


      • Leary-
        sivusta seuraaja kirjoitti:

        "Samoin yhteisöön sopeutuminen taitaa olla sinulle melkoinen ongelma"

        En ole se, jota tarkoitat, mutta mielestäni itselläsi oli melkoinen ongelma yhteisöön soputumisessa. Avausviestissäsi kerroit, että sait kovat haukut suomi24:n chat-huoneessa, lopulta sinut potkaistiin sieltä ulos ja sait vielä bannit päälle. :D

        Etkö koe, että yhteisöön sopeutumattomuus olisi nimenomaan oma ongelmasi? Varmasti, ethän muuten purkaisi traumojasi kirjalliseen muotoon.

        Olet tyypillinen sosiaalipsykologiaa opiskeleva tapaus. Sinulla on henkisiä ongelmia, jonka takia aloitit ko. alan opiskelemisen. Kuvittelet parantavasi itse itsesi. Henkisten ongelmiesi vuoksi ryhdyit huumeidenkäyttäjäksikin.

        Nimimerkkisi taas viittaa siihen, että olet kannabiksenkäyttäjänäkin tyypillinen kannabisti: sekakäyttäjä. LSD:kin on tullut tutuksi?

        No ensinnäkin, yhteisöön sopeutumisessa tarkoitaan psykologian alalla yleiseen enemmistöön, työ- tai kouluympäristöön sopeutumista.

        Ja todella, minä mainitsin keskusteluhuoneessa, että käytän viinan sijaan kannabista. Siitä johtunut alaluokkainen herjaaminen ja adminin poistaminen huoneesta ei ole minun ongelmani, eikä minun syytäni.

        "Etkö koe, että yhteisöön sopeutumattomuus olisi nimenomaan oma ongelmasi? Varmasti, ethän muuten purkaisi traumojasi kirjalliseen muotoon."

        En todellakaan koe. Johdan hyvin suurta sosiaalipsykologian projektityötä, menestyn työelämässä ja olen myös kunnallispoliittisesti aktiivinen. Minulla ei ole minkäänlaista ongelmaa sopeutua yhteisöön. Toisekseen minä en pura mitään traumoja kirjaksi vaan teen tutkimuspohjaista kaunokirjallista teosta. Kirjailija on ollut pienestä saakka haaveammattini ja viimein olen oikein toden teolla ryhtynyt toteuttamaan sitä.

        "Olet tyypillinen sosiaalipsykologiaa opiskeleva tapaus. Sinulla on henkisiä ongelmia, jonka takia aloitit ko. alan opiskelemisen. Kuvittelet parantavasi itse itsesi. Henkisten ongelmiesi vuoksi ryhdyit huumeidenkäyttäjäksikin."

        Tuossa osoitit jo kertaheitolla valtaisan kasan omia psyykeen ongelmiasi ja todellista tietämättömyyttä :) Mitäpä tuohon voi muuta sanoa.

        Ja kyllä, LSD on tullut tutuksi. Todella hieno kokemus kaikin puolin. Sitä en silti voi kenellekkään suositella, koska psyykeen eroista johtuen esimerkiksi sinun kaltaisesi voisi kokea ikäviä heräämisiä.

        Ennen kuin koetat esittää analyysejä, koeta hieman sivistää itseäs, jotta et näytä aivan noin naurettavalta :)

        Ja vielä, olen lisensiaatti, en varsinaisesti opiskelija enää :)


      • Leary-
        sivusta seuraaja kirjoitti:

        "Samoin yhteisöön sopeutuminen taitaa olla sinulle melkoinen ongelma"

        En ole se, jota tarkoitat, mutta mielestäni itselläsi oli melkoinen ongelma yhteisöön soputumisessa. Avausviestissäsi kerroit, että sait kovat haukut suomi24:n chat-huoneessa, lopulta sinut potkaistiin sieltä ulos ja sait vielä bannit päälle. :D

        Etkö koe, että yhteisöön sopeutumattomuus olisi nimenomaan oma ongelmasi? Varmasti, ethän muuten purkaisi traumojasi kirjalliseen muotoon.

        Olet tyypillinen sosiaalipsykologiaa opiskeleva tapaus. Sinulla on henkisiä ongelmia, jonka takia aloitit ko. alan opiskelemisen. Kuvittelet parantavasi itse itsesi. Henkisten ongelmiesi vuoksi ryhdyit huumeidenkäyttäjäksikin.

        Nimimerkkisi taas viittaa siihen, että olet kannabiksenkäyttäjänäkin tyypillinen kannabisti: sekakäyttäjä. LSD:kin on tullut tutuksi?

        Tämä oma motiivini ammatinvalintaan;

        Minä koen omaksi vastuukseni edes yrittää auttaa lähimmäistä. Suomessa väkivalta, päihteiden väärinkäyttö, työperäiset sairaudet ja masennus ovat valtavassa nousussa. Sinun kaltaisesi täysin tietämätön ja ennakkoluuloinen suunpieksäjä ei tätä tilannetta auta mitenkään, päinvastoin.

        Jos minulla on ammattillisen pätevyyden avulla mahdollisuus auttaa toista, olen siitä ylpeä ja se on minun motiivi tällä alalla työskentelyyn.


      • aiemmin nyyhkytti
        Leary- kirjoitti:

        No ensinnäkin, yhteisöön sopeutumisessa tarkoitaan psykologian alalla yleiseen enemmistöön, työ- tai kouluympäristöön sopeutumista.

        Ja todella, minä mainitsin keskusteluhuoneessa, että käytän viinan sijaan kannabista. Siitä johtunut alaluokkainen herjaaminen ja adminin poistaminen huoneesta ei ole minun ongelmani, eikä minun syytäni.

        "Etkö koe, että yhteisöön sopeutumattomuus olisi nimenomaan oma ongelmasi? Varmasti, ethän muuten purkaisi traumojasi kirjalliseen muotoon."

        En todellakaan koe. Johdan hyvin suurta sosiaalipsykologian projektityötä, menestyn työelämässä ja olen myös kunnallispoliittisesti aktiivinen. Minulla ei ole minkäänlaista ongelmaa sopeutua yhteisöön. Toisekseen minä en pura mitään traumoja kirjaksi vaan teen tutkimuspohjaista kaunokirjallista teosta. Kirjailija on ollut pienestä saakka haaveammattini ja viimein olen oikein toden teolla ryhtynyt toteuttamaan sitä.

        "Olet tyypillinen sosiaalipsykologiaa opiskeleva tapaus. Sinulla on henkisiä ongelmia, jonka takia aloitit ko. alan opiskelemisen. Kuvittelet parantavasi itse itsesi. Henkisten ongelmiesi vuoksi ryhdyit huumeidenkäyttäjäksikin."

        Tuossa osoitit jo kertaheitolla valtaisan kasan omia psyykeen ongelmiasi ja todellista tietämättömyyttä :) Mitäpä tuohon voi muuta sanoa.

        Ja kyllä, LSD on tullut tutuksi. Todella hieno kokemus kaikin puolin. Sitä en silti voi kenellekkään suositella, koska psyykeen eroista johtuen esimerkiksi sinun kaltaisesi voisi kokea ikäviä heräämisiä.

        Ennen kuin koetat esittää analyysejä, koeta hieman sivistää itseäs, jotta et näytä aivan noin naurettavalta :)

        Ja vielä, olen lisensiaatti, en varsinaisesti opiskelija enää :)

        "yhteisöön sopeutumisessa tarkoitaan psykologian alalla yleiseen enemmistöön..."

        Niinpä ja yhteisössä on omat sääntönsä. Suomen kansa on myös yhteisö ja sen sääntöjä kutsutaan laeiksi. Sinä narkki et pysty sopeutumaan lakeihin, sillä rikot törkeästi eduskunnan säätämää huumausainelainsäädäntöä.

        Olet pelkkä sekakäyttäjänarkki, joka on tullut tänne jeesustelemaan sitä, että kaikki eivät hyväksy kaltaisiasi kuvottavia narkkeja.

        Hinaa jo se lisensiaattiperseesi kaatopaikalle.


      • lopuksi
        Leary- kirjoitti:

        Tämä oma motiivini ammatinvalintaan;

        Minä koen omaksi vastuukseni edes yrittää auttaa lähimmäistä. Suomessa väkivalta, päihteiden väärinkäyttö, työperäiset sairaudet ja masennus ovat valtavassa nousussa. Sinun kaltaisesi täysin tietämätön ja ennakkoluuloinen suunpieksäjä ei tätä tilannetta auta mitenkään, päinvastoin.

        Jos minulla on ammattillisen pätevyyden avulla mahdollisuus auttaa toista, olen siitä ylpeä ja se on minun motiivi tällä alalla työskentelyyn.

        "Minä koen omaksi vastuukseni edes yrittää auttaa lähimmäistä"

        Autatko lähimmäisiäsi sillä, että suollat kiimaisena kannabiksenkäyttöön kehottavia ja sen haittoja väheksyviä viestejä?

        Ehkäpä kivessyöpä tekisi sinulle gutaa.


      • Leary-
        aiemmin nyyhkytti kirjoitti:

        "yhteisöön sopeutumisessa tarkoitaan psykologian alalla yleiseen enemmistöön..."

        Niinpä ja yhteisössä on omat sääntönsä. Suomen kansa on myös yhteisö ja sen sääntöjä kutsutaan laeiksi. Sinä narkki et pysty sopeutumaan lakeihin, sillä rikot törkeästi eduskunnan säätämää huumausainelainsäädäntöä.

        Olet pelkkä sekakäyttäjänarkki, joka on tullut tänne jeesustelemaan sitä, että kaikki eivät hyväksy kaltaisiasi kuvottavia narkkeja.

        Hinaa jo se lisensiaattiperseesi kaatopaikalle.

        Sieltä se raivoisa vihanpurkaus tulikin. Paljon nopeammin kuin odotin :)

        Toki yhteisössä on omat sääntönsä. Suomen kans taas ei ole yhteisö, sivistä itseäsi edes sen verran, että lukaise yhteisön määrittelyä.

        Mikäs yhteisön sääntö on esimerkiksi tuore Lex Nokia tai tuore eläkeiän nosto? Suurin osa kansasta vastustaa molempia. Laki ei ole sääntö, se on laki.

        "Olet pelkkä sekakäyttäjänarkki, joka on tullut tänne jeesustelemaan sitä, että kaikki eivät hyväksy kaltaisiasi kuvottavia narkkeja."

        Jopas vain :) Tiedän, että tuntuu pahalta olla väärässä, mutta tuollainen agressiivisuus on se huonoin tapa kohdata oma epäonnistumisesi.

        Samalla sinun on syytä välttää alkoholin käyttöä viestiesi perusteella. Se vain pahentaa alemmuudentunnettasi ja runsaalla käytöllä johtaa lähes väistämättä väkivaltarikoksiin. Ole varovainen ystävä hyvä.


      • Leary-
        lopuksi kirjoitti:

        "Minä koen omaksi vastuukseni edes yrittää auttaa lähimmäistä"

        Autatko lähimmäisiäsi sillä, että suollat kiimaisena kannabiksenkäyttöön kehottavia ja sen haittoja väheksyviä viestejä?

        Ehkäpä kivessyöpä tekisi sinulle gutaa.

        Missä viestissä tein noista kumpaakaan? Siis kehotin tai väheksyin? Olen sanonut, että käytän sitä itse viinan sijaan. Se on henkilökohtainen valinta.

        Tuskin se kivessyöpä tekee kenellekään gutaa :)

        Ja sinä et näköjään koe mitään vastuuta toisesta ihmisestä. Sekin on henkilökohtainen näkemys :)

        Toivon silti, ettet kovin hanakasti tukeudu tuollaiseen epätoivoiseen raivoamiseen ja reaalitilanteessa väkivaltaan liiaksi. Kuulut selvään riskiryhmään.


      • yhteisöksi
        Leary- kirjoitti:

        Sieltä se raivoisa vihanpurkaus tulikin. Paljon nopeammin kuin odotin :)

        Toki yhteisössä on omat sääntönsä. Suomen kans taas ei ole yhteisö, sivistä itseäsi edes sen verran, että lukaise yhteisön määrittelyä.

        Mikäs yhteisön sääntö on esimerkiksi tuore Lex Nokia tai tuore eläkeiän nosto? Suurin osa kansasta vastustaa molempia. Laki ei ole sääntö, se on laki.

        "Olet pelkkä sekakäyttäjänarkki, joka on tullut tänne jeesustelemaan sitä, että kaikki eivät hyväksy kaltaisiasi kuvottavia narkkeja."

        Jopas vain :) Tiedän, että tuntuu pahalta olla väärässä, mutta tuollainen agressiivisuus on se huonoin tapa kohdata oma epäonnistumisesi.

        Samalla sinun on syytä välttää alkoholin käyttöä viestiesi perusteella. Se vain pahentaa alemmuudentunnettasi ja runsaalla käytöllä johtaa lähes väistämättä väkivaltarikoksiin. Ole varovainen ystävä hyvä.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Yhteisö#Yhteis.C3.B6n_sosiologinen_m.C3.A4.C3.A4ritelm.C3.A4

        Sieltä yhteisön sosiologisesta määritelmästä:

        "Yhteisöjä voidaan luokitella niiden keston ja jäsenyyden kiinteyden perusteella. Institutionaalisten yhteisöjen jäsenyys, kuten perheen. kunnan ja valtion, kestää yleensä koko eliniän"

        Laki on eduskunnan säätämä sääntö Suomen kansa -nimiselle yhteisölle. Mutta koska olet narkki niin eihän tämä mene sinun päähäsi.

        Marssi poliisilaitokselle ja kerro huumeidenkäytöstäsi ja mene siellä huumetesteihin. Jos joudut rangaistuksi, niin se on merkki siitä, että olet rikkonut yhteisön sääntöjä, joka on taas merkki siitä, että sinulla on vaikeuksia sopeutua yhteisöön.

        Toisin sanoen: käräytä itsesi.


      • Leary-
        yhteisöksi kirjoitti:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Yhteisö#Yhteis.C3.B6n_sosiologinen_m.C3.A4.C3.A4ritelm.C3.A4

        Sieltä yhteisön sosiologisesta määritelmästä:

        "Yhteisöjä voidaan luokitella niiden keston ja jäsenyyden kiinteyden perusteella. Institutionaalisten yhteisöjen jäsenyys, kuten perheen. kunnan ja valtion, kestää yleensä koko eliniän"

        Laki on eduskunnan säätämä sääntö Suomen kansa -nimiselle yhteisölle. Mutta koska olet narkki niin eihän tämä mene sinun päähäsi.

        Marssi poliisilaitokselle ja kerro huumeidenkäytöstäsi ja mene siellä huumetesteihin. Jos joudut rangaistuksi, niin se on merkki siitä, että olet rikkonut yhteisön sääntöjä, joka on taas merkki siitä, että sinulla on vaikeuksia sopeutua yhteisöön.

        Toisin sanoen: käräytä itsesi.

        Nopeasti wikipedia avuksi :) Se on nykyisin sivistymättömille sateenkaaren pää :)

        Institutionaalinen yhteisö ja yhteisö ovat eri asia. Toki sen ymmärrän, että tietyin erityismääritelmin myös Suomen kans voidaan luokitella yhteisöksi. Sitä se ei silti ole. Toisekseen, esimerkiksi Suomessa on monipuoluejärjestelmä, lukuisia uskontoja ja vielä lukuisampia ideologioita. Nämä jakautuvat yhteisöiksi.

        Sinäkö et ole rikkonut sääntöjä? :) Epäilen vahvasti. Esimerkiksi rikot jo tämän nettiyhteisön sääntöjä alatyylisellä herjaamisella :)

        Minä olen ollut poliisilaitoksella kyllä keskustelemassa aiheesta. Vietimme konsertin jälkeen kesällä myöhäisiltaa rannalla ystävän kanssa ja poliisimies saapui paikalle, poltimme juuri "spliffiä". En saanut sakkoja, en joutunut linnaan enkä menettänyt kotia tai työtä :) Toki itse päihteen poliisi takavarikoi ja nuhteli.

        Sinun on ehkä vaikea ymmärtää, mutta faktapohjainen asiallinen keskustelu avaa yllättävän paljon ovia ja vaihtoehtoja.

        Olenko koskaan harkinnut minkäänlaista vihanhallintaohjelmaa? Internetissä raivon purkaminen toimii tutkitusti vain väliaikaisesti. Mitään muutahan sinä et tee. Et selvästikään tiedä aiheesta mitään ja se tuskin liittyy sinun elämääsi mitenkään. Suosittelisin sinulle vihasi kohteeksi aihepiiriä, josta omaat edes vähän tietoa :)


      • hihittelevälle?
        Leary- kirjoitti:

        Nopeasti wikipedia avuksi :) Se on nykyisin sivistymättömille sateenkaaren pää :)

        Institutionaalinen yhteisö ja yhteisö ovat eri asia. Toki sen ymmärrän, että tietyin erityismääritelmin myös Suomen kans voidaan luokitella yhteisöksi. Sitä se ei silti ole. Toisekseen, esimerkiksi Suomessa on monipuoluejärjestelmä, lukuisia uskontoja ja vielä lukuisampia ideologioita. Nämä jakautuvat yhteisöiksi.

        Sinäkö et ole rikkonut sääntöjä? :) Epäilen vahvasti. Esimerkiksi rikot jo tämän nettiyhteisön sääntöjä alatyylisellä herjaamisella :)

        Minä olen ollut poliisilaitoksella kyllä keskustelemassa aiheesta. Vietimme konsertin jälkeen kesällä myöhäisiltaa rannalla ystävän kanssa ja poliisimies saapui paikalle, poltimme juuri "spliffiä". En saanut sakkoja, en joutunut linnaan enkä menettänyt kotia tai työtä :) Toki itse päihteen poliisi takavarikoi ja nuhteli.

        Sinun on ehkä vaikea ymmärtää, mutta faktapohjainen asiallinen keskustelu avaa yllättävän paljon ovia ja vaihtoehtoja.

        Olenko koskaan harkinnut minkäänlaista vihanhallintaohjelmaa? Internetissä raivon purkaminen toimii tutkitusti vain väliaikaisesti. Mitään muutahan sinä et tee. Et selvästikään tiedä aiheesta mitään ja se tuskin liittyy sinun elämääsi mitenkään. Suosittelisin sinulle vihasi kohteeksi aihepiiriä, josta omaat edes vähän tietoa :)

        Laitoin wikipedian linkin, koska te kannabisnarkkaritkin käytätte sitä useasti narkkimaisten väitteittenne perusteluiksi. Eihän wikipedia mikään kovin luotettava lähde tosiaankaan ole, kun kaikenmaailman narkit sinne kirjoituksiaan suoltavat, mutta se siitä.

        Poliisi siis kertoi sinulle yhteisön sääntöjä, kun vetelit jointtia. Etkö saanutkin sen käsityksen, että kannabiksen käyttäminen on lain, yhteisön sääntöjen vastaista? Lopetitko sitten kannbiksen käyttämisen? Et. Eli sinulla on pahoja ongelmia yhteisön sääntöihin sopeutumisessa, mutta se siitäkin.

        Miksi sinulla on niin kova tarve keskustella chat-palstoilla ja muutenkin huumeidenkäytöstäsi? Onko kyse siitä, että olet komerokannabisnarkkari, joka on tullut komerostaan ulos? Mutta miksi väen vängällä haluat avautua kannabisnarkkaroinnistasi sellaisten ihmisten kanssa, jotka eivät halua keskustella kyseisestä asiasta?

        Annan sinulle neuvon. Ensinnäkin sinulla on väärä käsitys minusta, minähän olen suuri humanisti ja haluan auttaa ihmisiä heidän ongelmissaan. Nyt minä autan sinua pikku pulmassasi.

        Miksi et kertoisi kannabiksenkäytöstäsi sellaisille ihmisille, jotka kuuntelevat sinua ja ovat asiasta kiinnostuneita? Mene lähimmälle poliisiasemalle ja avaa sanaisen arkkusi. Kerro kannabiksen- ja muidenkin huumeidenkäytöstäsi konstaapeleille. Huomaat, että he kuuntelevat sanomiasi tarkasti. Kerro kaikki. Havaitset, että he tekevät kertomuksestasi jopa kirjallisen raportin.

        Ehkäpä voit liittää sen mukaan tulevaan järkälemäiseen Gilgames-eepokseen verrattavissa olevaan suurteokseesi.


      • eihajuakaan
        hihittelevälle? kirjoitti:

        Laitoin wikipedian linkin, koska te kannabisnarkkaritkin käytätte sitä useasti narkkimaisten väitteittenne perusteluiksi. Eihän wikipedia mikään kovin luotettava lähde tosiaankaan ole, kun kaikenmaailman narkit sinne kirjoituksiaan suoltavat, mutta se siitä.

        Poliisi siis kertoi sinulle yhteisön sääntöjä, kun vetelit jointtia. Etkö saanutkin sen käsityksen, että kannabiksen käyttäminen on lain, yhteisön sääntöjen vastaista? Lopetitko sitten kannbiksen käyttämisen? Et. Eli sinulla on pahoja ongelmia yhteisön sääntöihin sopeutumisessa, mutta se siitäkin.

        Miksi sinulla on niin kova tarve keskustella chat-palstoilla ja muutenkin huumeidenkäytöstäsi? Onko kyse siitä, että olet komerokannabisnarkkari, joka on tullut komerostaan ulos? Mutta miksi väen vängällä haluat avautua kannabisnarkkaroinnistasi sellaisten ihmisten kanssa, jotka eivät halua keskustella kyseisestä asiasta?

        Annan sinulle neuvon. Ensinnäkin sinulla on väärä käsitys minusta, minähän olen suuri humanisti ja haluan auttaa ihmisiä heidän ongelmissaan. Nyt minä autan sinua pikku pulmassasi.

        Miksi et kertoisi kannabiksenkäytöstäsi sellaisille ihmisille, jotka kuuntelevat sinua ja ovat asiasta kiinnostuneita? Mene lähimmälle poliisiasemalle ja avaa sanaisen arkkusi. Kerro kannabiksen- ja muidenkin huumeidenkäytöstäsi konstaapeleille. Huomaat, että he kuuntelevat sanomiasi tarkasti. Kerro kaikki. Havaitset, että he tekevät kertomuksestasi jopa kirjallisen raportin.

        Ehkäpä voit liittää sen mukaan tulevaan järkälemäiseen Gilgames-eepokseen verrattavissa olevaan suurteokseesi.

        "Miksi et kertoisi kannabiksenkäytöstäsi sellaisille ihmisille, jotka kuuntelevat sinua ja ovat asiasta kiinnostuneita?"

        Kuten vaikka Suomi24:n Päihdepolitiikka-alue, jossa kaikki päihteistä ja päihdepolitiikasta kiinnostuneet voivat kirjoittaa ja lukea. Siellä ei pitäisi olla ketään, jota ei päihteet tai päihdepolitiikka kiinnosta.


      • Leary-
        hihittelevälle? kirjoitti:

        Laitoin wikipedian linkin, koska te kannabisnarkkaritkin käytätte sitä useasti narkkimaisten väitteittenne perusteluiksi. Eihän wikipedia mikään kovin luotettava lähde tosiaankaan ole, kun kaikenmaailman narkit sinne kirjoituksiaan suoltavat, mutta se siitä.

        Poliisi siis kertoi sinulle yhteisön sääntöjä, kun vetelit jointtia. Etkö saanutkin sen käsityksen, että kannabiksen käyttäminen on lain, yhteisön sääntöjen vastaista? Lopetitko sitten kannbiksen käyttämisen? Et. Eli sinulla on pahoja ongelmia yhteisön sääntöihin sopeutumisessa, mutta se siitäkin.

        Miksi sinulla on niin kova tarve keskustella chat-palstoilla ja muutenkin huumeidenkäytöstäsi? Onko kyse siitä, että olet komerokannabisnarkkari, joka on tullut komerostaan ulos? Mutta miksi väen vängällä haluat avautua kannabisnarkkaroinnistasi sellaisten ihmisten kanssa, jotka eivät halua keskustella kyseisestä asiasta?

        Annan sinulle neuvon. Ensinnäkin sinulla on väärä käsitys minusta, minähän olen suuri humanisti ja haluan auttaa ihmisiä heidän ongelmissaan. Nyt minä autan sinua pikku pulmassasi.

        Miksi et kertoisi kannabiksenkäytöstäsi sellaisille ihmisille, jotka kuuntelevat sinua ja ovat asiasta kiinnostuneita? Mene lähimmälle poliisiasemalle ja avaa sanaisen arkkusi. Kerro kannabiksen- ja muidenkin huumeidenkäytöstäsi konstaapeleille. Huomaat, että he kuuntelevat sanomiasi tarkasti. Kerro kaikki. Havaitset, että he tekevät kertomuksestasi jopa kirjallisen raportin.

        Ehkäpä voit liittää sen mukaan tulevaan järkälemäiseen Gilgames-eepokseen verrattavissa olevaan suurteokseesi.

        Sinulla on selvästi todella vakavia ongelmia psyykeesi kanssa :)

        Itse en juurikaan wikipediaa lue. Sen verran toki vilkaisin linkkiä, että saatoin huomata kuinka sopivasti pastesit tarkasti valitun pienen pätkän tekstiä jättäen kaiken asiaankuuluvan pois :)

        Poliisin ei tarvinnut kertoa, että kannabis on laitonta. Luuletko tosiaan, että poliisimies on sinun kaltaisesi katkeruuttaan purkava lapsi? Heillä on hyvin rajatut resurssit, samalla kun minä itse olen kelpo veroeurojen lähde, oli täysin selvää antaa asian olla. Toki minulle tehtiin selväksi, että toisella kerralla rapsahtaa sakkoa. En lopettanu kannabiksen käyttöä, mutta ei myöskään ole tullut sakkoja. Mahtaako johtua siitä, että minusta tai käytöstäni ei ole koitunut mitään haittaa tai harmia kenellekään, joten ei ole tarvinnut poliisejakaan kutsua :)

        Noin kun tahdot vedota lakiin jatkuvasti, mitä varmasti itsekin rikot, niin perehdy sitten edes siihen lakiin. Suomessa on huumaisainelainsäädännössä täysin selkeä syyttämättäjättämispäätös, jos päihteen käyttö rajoittuu henkilökohtaiseen muita häiritsemättömään toimintaan. Laissa toki lukee, että sen tulee myös tapahtua kotona, mikä ei ollu tapaus omassa tilanteessani.

        Ai että minulla on niin kova tarve? Olen kirjoittanut näille palstoille tämän ketjun lisäksi noin 7 viestiä koko elämäni aikana. Sinun ip-osoitteesi taas näyttää suoraan, kuinka paljon sinä täällä riehut ja purat surua/surkeuttasi :) Tuo meni täysin omaan nilkkaasi.

        Samalla voisit kertoa (et ole vastannut yhteenkään kysymykseen vielä), että mikä mahtaa olla sinun tarve tulla nettiin palstalle parkumaan ja solvaamaan? Vieläpä tällaisesta aiheesta, josta sinulla ei pienintäkään ymmärrystä saati tietoa. Etkö ymmärrä kuinka häiriintynyttä käyttäytymistä tuo on? Et tietenkään.

        Voin sanoa suurella varmuudella, että sinä olet todella kaukana humanistista. Olet agressiivinen ja katkera. Nämä juontuu viestintäsi perusteella voimakkaasta itsekkyydestä ja ilmiselvästä katkeruudesta. Et taida saada ääntä 'tositilanteessa' juurikaan kuuluviin? Etkä ole edes keskustellut tässä aiheesta lainkaan, alatyylinen herjaaminen ei auta ketään, ja jokaisen kysymyksen sivuutat, vaihdat aihetta ja itket lisää.

        Minä olen keskustellut kannabiksesta yli 10 vuotta ja hyvin paljon rakentavammin kuin tällä palstalla jollekulle lapselle vastailemalla. Olen keskustellut niin poliisien kuin useiden eri virkamiesten, sosiaalityöntekijöiden, päihdetyöntekijöiden ja aivan tavallisten ihmisten kanssa. Tässä ketjussa en edes aloittanu keskustelua kannabiksesta, vaan joukkokäyttäytymisestä ja ennakkoluuloista, kuten saatat avauksesta havaita, jahka luet sen.

        Oma teokseni ei tule olemaan mitään muuta kuin oman haaveeni toteutuminen, se riittää mainiosti. Tietysti, jos joku valmiin teoksen haluaa sitten kustantaa, se on vain suurempi saavutus :)

        Jatkossa, ennen kuin purat ja itket ja uhoat verkossa, tee se googletus ja wikipediaselaaminen etukäteen ja huolella. Näin voit ehkä luoda mielikuvan siitä, että sinä tosiaan tietäisit jostain jotain ja joku saattaisi ottaa sinut jopa vakavasti :) Minä vastaan mielelläni, tämä on täyttä oppikirjamateriaalia ja mukavaa viihdettä :)


    • arkajalkainen tyttö

      Hei millaista kirjaa olet tekemässä? Olisi mukava antaa materiaalia vastaavista tilanteista:)

      • Leary-

        Niin, olen jo pidemmän aikaa kirjoitellut esikoisteostani. Se kertoo kannabiksenkäyttäjän arjesta ja toiveista ja tulevaisuudennäkymistä.

        Teokseni nimeksi olen hahmotellut seuraavaa: ”Kannabisnarkkarin tarina – Hihittelevän narkin kehityskulku kannabispsykoosien ja mielisairaalajaksojen kautta Damin kaduilla persettään myyväksi parasiitiksi”. Mitä tuumit nimestä? Onhan se aika pitkä, mutta kirjastakin tulee pitkä.

        Onkohan siinä bestsellerin ainesta, mitä arvelet?


      • Leary-
        Leary- kirjoitti:

        Niin, olen jo pidemmän aikaa kirjoitellut esikoisteostani. Se kertoo kannabiksenkäyttäjän arjesta ja toiveista ja tulevaisuudennäkymistä.

        Teokseni nimeksi olen hahmotellut seuraavaa: ”Kannabisnarkkarin tarina – Hihittelevän narkin kehityskulku kannabispsykoosien ja mielisairaalajaksojen kautta Damin kaduilla persettään myyväksi parasiitiksi”. Mitä tuumit nimestä? Onhan se aika pitkä, mutta kirjastakin tulee pitkä.

        Onkohan siinä bestsellerin ainesta, mitä arvelet?

        Kyllä taas joku osoittaa mahtavaa aikuista käyttäytymistä.

        Minä siis en tuota kirjoittanut.


      • Leary-

        Teos ei ole esikoisteos, se on tavallaan jatkoa aikaisemmalle sosiaalipsykologian pienemmälle julkaisulle.

        Kirja käsittelee jokseenkin 'ihminen on ihmiselle susi' -näkökulmasta kansojen ja yksilöiden repeytymistä pienempiin ja pienempiin ryhmiin ja yhteisöihin.

        Pääosassa ovat poliittiset, uskonnolliset ja ideologiset jakautumiset, joukkokäyttäytyminen ja maailmankuvan tarkastelu.

        Päähenkilöinä jokseenkin hyvin paljon edellisen lapsellisen kakaran, joka kirjoitti minun nimimerkillä, kaltaiset sivistymättömät, ennakkoluuloiset ja vihaa täynnä olevat ihmiset.

        Tuo keskusteluhuoneessa sattunut tapaus kun oli mitä mahtavin aito esimerkki typeryydestä, joka aiheuttaa maailmassa enemmän pahaa kuin mikään päihde voisi koskaan aiheuttaa.


    • eihajuakaan

      Olisi erittäin mielenkiintoista keskustella myös kannabisvastaisten henkilöiden kanssa, mutta kuten näissäkin vastauksissa näkee, ei asiallinen keskustelu ole helppoa.

      Mutu pohjalta peruskoulun propaganda päässä hyökätään henkilöä vastaan.

      Siinä pääsääntöisesti vastaväitteet. Lisäksi tietenkin disinformaatiota ja suoranaista valehtelua kun yrittää todistaa mitään.

      Harmillista. Asiallinen keskustelu on aina kivaa.

      • oikeuden puolustaja

        höpö höpö

        Vuoden päästä olet piikki ranteessa heroiinikoukussa.


      • eihajuakaan
        oikeuden puolustaja kirjoitti:

        höpö höpö

        Vuoden päästä olet piikki ranteessa heroiinikoukussa.

        Kiitos. Todistitkin väittämäni todeksi.


      • oikeuden puolustaja
        eihajuakaan kirjoitti:

        Kiitos. Todistitkin väittämäni todeksi.

        Narkkarien kanssa ei pidäkään keskustella. Samanlaisia parantumattomia ja kieroutuneita, kuin pedofiilit ja terroristit.


    • hamppu tappaa

      Kyllähän tosiasia on, että kannabiksen polttelusta pitäisi säätää kuolemantuomio. Jos tuo huume pääsee vielä leviämään yhteikuntaamme enemmän, olemme kansakuntana tuhon oma.

      Valvontaa pitää kiristää ja kaikki suomalaiset saattaa jatkuvan teknisen tarkkailun piiriin. Meitä on määrällisesti sen verran vähän, ettei se taloudellisesti ole mahdoton ponnistus.

      Hyvä keino olisi mestata kiinnijääneet julkisesti vaikkapa poliisi-tv:n yhteydessä. Huumeisiin kuolleiden omaiset voisivat tulla kivittämään kiinni jääneet syöpäläiset.

      • aleksis veljen seitsemäs kives

        Saako ne myös kivittää, joilta viina on läheisen vienyt? Meitähän on paljon enemmänkin, joten jos äänestämiseksi menee, me voitamme ja saamme kiviä heitellä. Joten saamme oikein kunnon heittelyt heti käyntiin. Minä ainakin heitän heti Alkon johtajaa kivellä päähän, jos kerran sinä kivittämistä minulle suosittelet oikeudenmukaisena ratkaisuna alkoholiongelmaan.


      • hamppu tappaa
        aleksis veljen seitsemäs kives kirjoitti:

        Saako ne myös kivittää, joilta viina on läheisen vienyt? Meitähän on paljon enemmänkin, joten jos äänestämiseksi menee, me voitamme ja saamme kiviä heitellä. Joten saamme oikein kunnon heittelyt heti käyntiin. Minä ainakin heitän heti Alkon johtajaa kivellä päähän, jos kerran sinä kivittämistä minulle suosittelet oikeudenmukaisena ratkaisuna alkoholiongelmaan.

        Viina ei ole huume, eikä yhteiskunnalle vaarallinen.

        Kannabis on huume ja erittäin vaarallinen.


      • asdfasdfrtwertw
        hamppu tappaa kirjoitti:

        Viina ei ole huume, eikä yhteiskunnalle vaarallinen.

        Kannabis on huume ja erittäin vaarallinen.

        jos se ei ole yhteiskunnalle vaarallinen, miksi se esiintyy 80 prosentissa yhteiskunnan väkivaltaa? oletko sinä joku ihan pöpi nulikka, vai? sellainen kuva alkaa tässä jo hahmottua kun aikaa on kulunut.


      • oikeuden puolustaja
        asdfasdfrtwertw kirjoitti:

        jos se ei ole yhteiskunnalle vaarallinen, miksi se esiintyy 80 prosentissa yhteiskunnan väkivaltaa? oletko sinä joku ihan pöpi nulikka, vai? sellainen kuva alkaa tässä jo hahmottua kun aikaa on kulunut.

        Viina ei ole kuitenkaan HUUME, kuten kannabis. Kyllähän nyt tyhmempikin tuon tajuaa. Väkivalta ei haittaa yhteiskuntaa, eikä siitä Suomessa edes anneta hirveän kovia tuomioita. Huumeet kuten kannabis taas ovat vaaraksi koko yhteiskunnalle. Huumeet ovat vaaraksi yhteiskunnalle, koska ne ovat laittomia.

        Etkö ymmärrä normaalille ihmiselle täysin selvää asiaa?


      • asdfasdfasdfasd
        oikeuden puolustaja kirjoitti:

        Viina ei ole kuitenkaan HUUME, kuten kannabis. Kyllähän nyt tyhmempikin tuon tajuaa. Väkivalta ei haittaa yhteiskuntaa, eikä siitä Suomessa edes anneta hirveän kovia tuomioita. Huumeet kuten kannabis taas ovat vaaraksi koko yhteiskunnalle. Huumeet ovat vaaraksi yhteiskunnalle, koska ne ovat laittomia.

        Etkö ymmärrä normaalille ihmiselle täysin selvää asiaa?

        jos se ei ole yhteiskunnalle vaarallinen, miksi se esiintyy 80 prosentissa yhteiskunnan väkivaltaa? oletko sinä joku ihan pöpi nulikka, vai? sellainen kuva alkaa tässä jo hahmottua kun aikaa on kulunut..


      • eihajuakaan
        oikeuden puolustaja kirjoitti:

        Viina ei ole kuitenkaan HUUME, kuten kannabis. Kyllähän nyt tyhmempikin tuon tajuaa. Väkivalta ei haittaa yhteiskuntaa, eikä siitä Suomessa edes anneta hirveän kovia tuomioita. Huumeet kuten kannabis taas ovat vaaraksi koko yhteiskunnalle. Huumeet ovat vaaraksi yhteiskunnalle, koska ne ovat laittomia.

        Etkö ymmärrä normaalille ihmiselle täysin selvää asiaa?

        "Huumeet ovat vaaraksi yhteiskunnalle, koska ne ovat laittomia."

        Huume on laiton päihde. Väittämäsi "laittomat päihteet ovat vaaraksi yhteiskunnalle, koska ne ovat laittomia" osuu pitkälti aika oikeaan. Kannabiksenkin kohdalla suurin vaara on nimenomaan kannabiksen laittomuus.


      • asdafsdas
        eihajuakaan kirjoitti:

        "Huumeet ovat vaaraksi yhteiskunnalle, koska ne ovat laittomia."

        Huume on laiton päihde. Väittämäsi "laittomat päihteet ovat vaaraksi yhteiskunnalle, koska ne ovat laittomia" osuu pitkälti aika oikeaan. Kannabiksenkin kohdalla suurin vaara on nimenomaan kannabiksen laittomuus.

        Ja kivessyöpä.


      • kunnon kansalainen
        eihajuakaan kirjoitti:

        "Huumeet ovat vaaraksi yhteiskunnalle, koska ne ovat laittomia."

        Huume on laiton päihde. Väittämäsi "laittomat päihteet ovat vaaraksi yhteiskunnalle, koska ne ovat laittomia" osuu pitkälti aika oikeaan. Kannabiksenkin kohdalla suurin vaara on nimenomaan kannabiksen laittomuus.

        Kyllä poliisi ja päättäjät asiat paremmin tietävät kuin joku suomi24 -kirjoittelija.

        Jos kannabis on laittomaksi julistettu, niin siihen löytyy varmasti virkamiehillä selkeät perustelut. Kumma juttu kun nykyään kaikki luulevat olevansa asiantuntijoita.

        Parempi vaan hyväksyä mitä viisaammat ovat päättäneet, leikatä hippitukka ja mennä töihin.

        Paljon tervellisempää hommaa kuin se pilven narkkaaminen. Sitten voi vaikka töiden jälkeen käydä uusien työkaverien kanssa oluella.


      • kaalippa
        kunnon kansalainen kirjoitti:

        Kyllä poliisi ja päättäjät asiat paremmin tietävät kuin joku suomi24 -kirjoittelija.

        Jos kannabis on laittomaksi julistettu, niin siihen löytyy varmasti virkamiehillä selkeät perustelut. Kumma juttu kun nykyään kaikki luulevat olevansa asiantuntijoita.

        Parempi vaan hyväksyä mitä viisaammat ovat päättäneet, leikatä hippitukka ja mennä töihin.

        Paljon tervellisempää hommaa kuin se pilven narkkaaminen. Sitten voi vaikka töiden jälkeen käydä uusien työkaverien kanssa oluella.

        Tuolta löydät syyt, miksi kannabis on kielletty:

        http://emperor.wikidot.com/sisaellysluettelo


      • kunnon kansalainen
        kaalippa kirjoitti:

        Tuolta löydät syyt, miksi kannabis on kielletty:

        http://emperor.wikidot.com/sisaellysluettelo

        kyllähän tuosta sivusta heti näkee, että on lähdetty vääristämään ja kirjoittamaan puolueellista potaskaa.

        Kysytään mieluummin puolueettomalta poliisilta tai virkamieheltä Suomessa.


      • TTThhhhhCCCCCCCCCC

        monet maat ovat sallineet kannabiksen käytön ja
        niissä yhdessäkään ei ole yhteiskunta romahtanut.
        tunnetuin esimerkki on hollanti jossa käytetään
        vähemmän kannabista kuin täyskieltoon perustavissa naapurimaissa.

        kaukoidässä ei kuolemantuomiotkaan ole saaneet
        käyttöä loppumaan. nuo sun jutut on tuommoisia
        natsien märkiä unia.


      • niin vai
        kunnon kansalainen kirjoitti:

        kyllähän tuosta sivusta heti näkee, että on lähdetty vääristämään ja kirjoittamaan puolueellista potaskaa.

        Kysytään mieluummin puolueettomalta poliisilta tai virkamieheltä Suomessa.

        historialliset faktat ei sun kiukuttelusta miksikään muutu. kukaan ei ole kyennyt kirjan faktoja kumoamaan, etkä sinäkään ole poikkeus. voithan tietysti yrittää.


      • kunnon kansalainen
        niin vai kirjoitti:

        historialliset faktat ei sun kiukuttelusta miksikään muutu. kukaan ei ole kyennyt kirjan faktoja kumoamaan, etkä sinäkään ole poikkeus. voithan tietysti yrittää.

        Ei kannabista kiellettäisi ellei se olisi vaarallista. Siihen ei historiointi auta.


      • eihajuakaan
        kunnon kansalainen kirjoitti:

        Ei kannabista kiellettäisi ellei se olisi vaarallista. Siihen ei historiointi auta.

        "Ei kannabista kiellettäisi ellei se olisi vaarallista."

        Poliittiset syythän ei ole koskaan synnyttäneet mitään älyttömyyksiä mm. lakien muodossa.

        Lex Karpela ja Lex Nokiahan ovat nykylainsäädännön helmiä.


      • kunnon kansalainen
        TTThhhhhCCCCCCCCCC kirjoitti:

        monet maat ovat sallineet kannabiksen käytön ja
        niissä yhdessäkään ei ole yhteiskunta romahtanut.
        tunnetuin esimerkki on hollanti jossa käytetään
        vähemmän kannabista kuin täyskieltoon perustavissa naapurimaissa.

        kaukoidässä ei kuolemantuomiotkaan ole saaneet
        käyttöä loppumaan. nuo sun jutut on tuommoisia
        natsien märkiä unia.

        Juuri keskutelimme vanhempaiillassa kuinka Hollantikin on ihan kaaoksessa. Yhdellekin vanhemmalle oli tarjottu huumeita kadulla ihan suoraan.

        Sekös jos mikä kielii sairaasta yhteikunnasta. Ei varmaan menee enää pitkään kun koko Alankomaiden yhteiskunta romahtaa ja sitten me suomalaiset makselemme niitä tukiaisina EU:hun.


      • eihajuakaan
        kunnon kansalainen kirjoitti:

        Juuri keskutelimme vanhempaiillassa kuinka Hollantikin on ihan kaaoksessa. Yhdellekin vanhemmalle oli tarjottu huumeita kadulla ihan suoraan.

        Sekös jos mikä kielii sairaasta yhteikunnasta. Ei varmaan menee enää pitkään kun koko Alankomaiden yhteiskunta romahtaa ja sitten me suomalaiset makselemme niitä tukiaisina EU:hun.

        Miksei se täällä Hollannissa käydessään sanonut ei niille huumeille? Kyllä ne kauppiaat ymmärtää, sillä he yrittävät vain saada rahat pois tyhmiltä turisteilta. Ei sitä ole pakko ostaa ja uskovat jo ensimmäisestä "ei" sanasta, toisin kuin suomalainen rapajuoppo tupakkaa pummatessaan.

        Ja olen huomannut, että kadulla huumeita tarjotaan lähinnä punasten lyhtyjen alueella, jonka kupeessa ennen asuin. Mitä se vanhempi teki ylipäänsä siellä punasten lyhtyjen alueella?

        Tervetuloa katsomaan miltä tämä maa oikeasti näyttää ja kannattaa käydä sen punasten lyhtyjen alueen ulkopuolellakin - ellei seksiturismi ole se ainoa miksi tänne tulette.


      • kunnon kansalainen
        eihajuakaan kirjoitti:

        "Ei kannabista kiellettäisi ellei se olisi vaarallista."

        Poliittiset syythän ei ole koskaan synnyttäneet mitään älyttömyyksiä mm. lakien muodossa.

        Lex Karpela ja Lex Nokiahan ovat nykylainsäädännön helmiä.

        Suomessa on hyvät ja asioihin paneutuvat päättäjät. Nuo lex nokiat ja karpelat ei rehellistä ihmistä kosketa millään lailla.


      • eihajuakaan
        kunnon kansalainen kirjoitti:

        Suomessa on hyvät ja asioihin paneutuvat päättäjät. Nuo lex nokiat ja karpelat ei rehellistä ihmistä kosketa millään lailla.

        Ymmärrän, että tuntuu tuolta. Teininä minullakin oli tuollainen mielipide ja uskoin sokeasti siihen mitä ylhäältä sanottiin. Sitten tutkailin mitä siellä tehdään ja nykyään olen tyrmistynyt nykyhallituksen osaamattomuudesta.

        No sitä saa mitä tilaa. Äänestetään ensi vaaleissa kanssa lisää hyviä näyttelijöitä, urheilijoita, alusvaatemalleja ja laulajia mukaan! Antaa joidenkin tylsien ihmisten katsoa pätevyyteen.


      • trysselinkaali
        kunnon kansalainen kirjoitti:

        Juuri keskutelimme vanhempaiillassa kuinka Hollantikin on ihan kaaoksessa. Yhdellekin vanhemmalle oli tarjottu huumeita kadulla ihan suoraan.

        Sekös jos mikä kielii sairaasta yhteikunnasta. Ei varmaan menee enää pitkään kun koko Alankomaiden yhteiskunta romahtaa ja sitten me suomalaiset makselemme niitä tukiaisina EU:hun.

        eli se oli menny huariin ja siellä oli huumeita tarjottu. kertoko se sen eukolleen kanssa, että missä niitä tarjottiin. vai oliko se siitä ihan hiljaa, siitä huorissa käymisestään, eikä eukko tajunnu sitä lainkaan, kun oli huumevastustushurmos päällä ja pahakin vielä. sitten tajus kun tuli kuppa, mut äijä sano et se sai sen hollannissa huumepiikistä, jolla narkkarihuara löi sitä käteen, kun tää äijä talutti mummoa yli kadun.


      • peltomyydä
        kunnon kansalainen kirjoitti:

        Juuri keskutelimme vanhempaiillassa kuinka Hollantikin on ihan kaaoksessa. Yhdellekin vanhemmalle oli tarjottu huumeita kadulla ihan suoraan.

        Sekös jos mikä kielii sairaasta yhteikunnasta. Ei varmaan menee enää pitkään kun koko Alankomaiden yhteiskunta romahtaa ja sitten me suomalaiset makselemme niitä tukiaisina EU:hun.

        suuremmalla todennäkösyydellä ku hollanti kaatuu, nii tää maa ja sen talous kaatuu vitunmoiseen viinanvetämiseen. vaan mitä sä siitä, pikkuressukka. myydään paska venäläisille. sori, sehän on jo menossa. sillä rahalla voikin ostaa paljon viinaa.


      • kunnon kansalainen
        eihajuakaan kirjoitti:

        Miksei se täällä Hollannissa käydessään sanonut ei niille huumeille? Kyllä ne kauppiaat ymmärtää, sillä he yrittävät vain saada rahat pois tyhmiltä turisteilta. Ei sitä ole pakko ostaa ja uskovat jo ensimmäisestä "ei" sanasta, toisin kuin suomalainen rapajuoppo tupakkaa pummatessaan.

        Ja olen huomannut, että kadulla huumeita tarjotaan lähinnä punasten lyhtyjen alueella, jonka kupeessa ennen asuin. Mitä se vanhempi teki ylipäänsä siellä punasten lyhtyjen alueella?

        Tervetuloa katsomaan miltä tämä maa oikeasti näyttää ja kannattaa käydä sen punasten lyhtyjen alueen ulkopuolellakin - ellei seksiturismi ole se ainoa miksi tänne tulette.

        No huumeiden ja etenkin hampun takiahan siellä Hollannissa niitä punaisten lyhtyjen alueita onkin. Raukat ovat niin riippuvaisia huumeista, että pitää myydä itseään.


      • kunnon kansalainen
        peltomyydä kirjoitti:

        suuremmalla todennäkösyydellä ku hollanti kaatuu, nii tää maa ja sen talous kaatuu vitunmoiseen viinanvetämiseen. vaan mitä sä siitä, pikkuressukka. myydään paska venäläisille. sori, sehän on jo menossa. sillä rahalla voikin ostaa paljon viinaa.

        Hyvinhän meillä täällä pohjolassa menee. Eikä alkoholikaan mitään suurempia ongelmia aiheuta kuin joillekin harvoille. Toisin on taas Hollannissa, jossa pilveä kaupitellaan kaupoissa julkisesti.


      • kunnon kansalainen
        trysselinkaali kirjoitti:

        eli se oli menny huariin ja siellä oli huumeita tarjottu. kertoko se sen eukolleen kanssa, että missä niitä tarjottiin. vai oliko se siitä ihan hiljaa, siitä huorissa käymisestään, eikä eukko tajunnu sitä lainkaan, kun oli huumevastustushurmos päällä ja pahakin vielä. sitten tajus kun tuli kuppa, mut äijä sano et se sai sen hollannissa huumepiikistä, jolla narkkarihuara löi sitä käteen, kun tää äijä talutti mummoa yli kadun.

        Tuskinpa vain työtään tekevä kunnollinen mies ja isä prostittuoituja tarvitsee. Saahan sitä käydä katsomassa miten huonosti asiat euroopassakin ovat huumeiden, etenkin kannabiksen takia.


      • toinen rivistä
        kunnon kansalainen kirjoitti:

        Hyvinhän meillä täällä pohjolassa menee. Eikä alkoholikaan mitään suurempia ongelmia aiheuta kuin joillekin harvoille. Toisin on taas Hollannissa, jossa pilveä kaupitellaan kaupoissa julkisesti.

        säähän oot ihan vitun pimee, joku saatanan kylähullu vai.


      • kunnon mulkku
        kunnon kansalainen kirjoitti:

        Tuskinpa vain työtään tekevä kunnollinen mies ja isä prostittuoituja tarvitsee. Saahan sitä käydä katsomassa miten huonosti asiat euroopassakin ovat huumeiden, etenkin kannabiksen takia.

        sä varmaan osaat vastata tollasena jokapaikan yleisnero-leonardona varmaan myös siihen, miks hollannissa kannabiksen käyttö on vähäsempää kuin kieltolakimaissa, tai miks siellä on vähemmän kovien huumeiden käyttäjii ku kieltolakimaissa.
        tähän ei ees huumetsaari costa osannu vastata, kun sitä siltä kysyttiin. ootko katsonu netistä videon. aika karseeta katottavaa ku aikuinen äijä kiemurtelee ku joku käärme kysymystä ja kysyjää karkuun. ei taida ukolla olla ihan puhtaat perunajauhot pussissa, kun pitää suoraa kysymystä väistellä. ois ees heittänyt jotain hatusta. paskaahan se tietysti ois ollu, mut kuitenki.


      • Leary-
        kunnon kansalainen kirjoitti:

        Kyllä poliisi ja päättäjät asiat paremmin tietävät kuin joku suomi24 -kirjoittelija.

        Jos kannabis on laittomaksi julistettu, niin siihen löytyy varmasti virkamiehillä selkeät perustelut. Kumma juttu kun nykyään kaikki luulevat olevansa asiantuntijoita.

        Parempi vaan hyväksyä mitä viisaammat ovat päättäneet, leikatä hippitukka ja mennä töihin.

        Paljon tervellisempää hommaa kuin se pilven narkkaaminen. Sitten voi vaikka töiden jälkeen käydä uusien työkaverien kanssa oluella.

        Jos maltat tutkia, huomaat, että Suomessa a-klinikkasäätiön johtajista puolet kannattaa laillistamista.

        Kannabis kiellettiin arvalla, ei perusteluilla, lue vähän historiaa.

        Katsopas Suomen tilaa nykyään, pahoinvointi ja väkivalta valtavassa nousussa. Kylläpäs on todella upeasti rakenneltu järjestelmä :D

        Minulla ei ole hippitukkaa, pidän sen hyvin lyhyenä liikuntaharrastamisen vuoksi, teen kolmelle eri työnantajalle töitä, ja ennenkaikkea olen tässä aiheessa hyvin hyvin paljon viisaampi kuin suurin osa poliitikoista. Keskustelu on kielletty systemaattisesti vuosikymmenten ajan.

        Töiden jälkeen oluelle? Sitten ohikulkijaa pullolla päähän, alkon kautta kotiin ja vaimoa turpaan, että tutisee ja aamulla hakemaan sairaslomaa. Tämä on hyvinkin jokapäiväistä Suomessa.


      • eihajuakaan
        kunnon kansalainen kirjoitti:

        No huumeiden ja etenkin hampun takiahan siellä Hollannissa niitä punaisten lyhtyjen alueita onkin. Raukat ovat niin riippuvaisia huumeista, että pitää myydä itseään.

        Jaa sitten tuli tommosta. No pidä sitten tunkkis, trolli. Nosta sillä vaikka sitä korpikuusen kantoa ja ryömi koloon.

        Sitten kun olet täysi-ikäinen, tule katsomaan miltä täällä näyttää.


      • Leary-

        Sitä lainsäädäntöä on kiristetty systemaattisesti ja samaan aikaan käyttö lisääntynyt roimasti.

        Kun taas Britanniassa, jossa aikaisemmin löystettiin lainsäädäntöä, havaittiin sen laskevan käyttöä.

        Kukahan tällaisen teknisen tarkkailun kustantaa? Me jo ennestään ponnistelemme syvällä suossa julkisen terveydenhuollon ja sosiaalialan rahoituksen kanssa.

        Huumeisiin kuolee Suomessa vuosittain häviävän pieni määrä verrattuna alkoholikuolemiin.


      • jdfijepiqjw
        kunnon kansalainen kirjoitti:

        Hyvinhän meillä täällä pohjolassa menee. Eikä alkoholikaan mitään suurempia ongelmia aiheuta kuin joillekin harvoille. Toisin on taas Hollannissa, jossa pilveä kaupitellaan kaupoissa julkisesti.

        meillä viina on työikäisten yleisin kuolin syy.
        3500 kuollutta vuodessa, noin 500 000-700 000
        viinan suurkuluttajaa. noin 5 miljoonan asukkaan
        maassa se aiheuttaa kestämättömän tilanteen.


      • Leary-
        oikeuden puolustaja kirjoitti:

        Viina ei ole kuitenkaan HUUME, kuten kannabis. Kyllähän nyt tyhmempikin tuon tajuaa. Väkivalta ei haittaa yhteiskuntaa, eikä siitä Suomessa edes anneta hirveän kovia tuomioita. Huumeet kuten kannabis taas ovat vaaraksi koko yhteiskunnalle. Huumeet ovat vaaraksi yhteiskunnalle, koska ne ovat laittomia.

        Etkö ymmärrä normaalille ihmiselle täysin selvää asiaa?

        "Huumeet ovat vaaraksi yhteiskunnalle, koska ne ovat laittomia."

        Täysin oikein :)


      • hamppu tappaa
        Leary- kirjoitti:

        Sitä lainsäädäntöä on kiristetty systemaattisesti ja samaan aikaan käyttö lisääntynyt roimasti.

        Kun taas Britanniassa, jossa aikaisemmin löystettiin lainsäädäntöä, havaittiin sen laskevan käyttöä.

        Kukahan tällaisen teknisen tarkkailun kustantaa? Me jo ennestään ponnistelemme syvällä suossa julkisen terveydenhuollon ja sosiaalialan rahoituksen kanssa.

        Huumeisiin kuolee Suomessa vuosittain häviävän pieni määrä verrattuna alkoholikuolemiin.

        Sitä ei ole kiristetty tarpeeksi.

        Valtion pitää näyttää, ettei sen lakien kanssa leikitä. pistetään rikolliset kunnolla kyykkyyn, eikä puolivillaisia ratkaisuja. Samalla tuota valvontajärjestelmää voisi käyttää terroristeja ja pedofiilejä vastaan.

        Se voisi alkuun kirpaista, mutta kyllä myöhemmin pitäisivät muut meitä edelläkävijöinä.


      • Tanu Lokalta
        hamppu tappaa kirjoitti:

        Sitä ei ole kiristetty tarpeeksi.

        Valtion pitää näyttää, ettei sen lakien kanssa leikitä. pistetään rikolliset kunnolla kyykkyyn, eikä puolivillaisia ratkaisuja. Samalla tuota valvontajärjestelmää voisi käyttää terroristeja ja pedofiilejä vastaan.

        Se voisi alkuun kirpaista, mutta kyllä myöhemmin pitäisivät muut meitä edelläkävijöinä.

        Hamppu ei paljon taida tappaa. Ei ainakaan tuon mukaan:

        http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/arkistot/ulkomaat/2008/07/669288

        Oletko jo nahnyt?


      • tiukka paikka
        kunnon mulkku kirjoitti:

        sä varmaan osaat vastata tollasena jokapaikan yleisnero-leonardona varmaan myös siihen, miks hollannissa kannabiksen käyttö on vähäsempää kuin kieltolakimaissa, tai miks siellä on vähemmän kovien huumeiden käyttäjii ku kieltolakimaissa.
        tähän ei ees huumetsaari costa osannu vastata, kun sitä siltä kysyttiin. ootko katsonu netistä videon. aika karseeta katottavaa ku aikuinen äijä kiemurtelee ku joku käärme kysymystä ja kysyjää karkuun. ei taida ukolla olla ihan puhtaat perunajauhot pussissa, kun pitää suoraa kysymystä väistellä. ois ees heittänyt jotain hatusta. paskaahan se tietysti ois ollu, mut kuitenki.

        olen nähnyt kyseisen videon ja kyllä siitä näki kuinka vaikeaksi costa meni varsin yksinkertaisen
        kysymyksen edessä. sehän on kieltolain kannattajalle kauheaa kun sallivampi politiikka
        toimii paremmin. eikä sitä voi tietenkään myöntää.


      • hamppu tappaa

      • selvempi
        hamppu tappaa kirjoitti:

        Ei tuollaiset höpölöpö tutkimukset paljon paina. Ei kukaan luota johonkin eu tutkimuksiin samalla tasolla ovat kuin jotkin ruotsalaisten tutkimukset päiväkodeista.

        ok, saahan sitä hullu olla. ei siinä sitten mitään.


      • kunnon kansalainen
        selvempi kirjoitti:

        ok, saahan sitä hullu olla. ei siinä sitten mitään.

        hulluutta ja vastuutonta on viljellä tuollaisia tutkimuksia internetissä, jotka suurin osa ihmisistä ottaa vielä tosissaan.

        Sitten on hirveä huumeongelma käsissä meidän hienossa maassamme.

        Onhan tv:ssäkin sanottu, ettei kaikkeen mitä internetissä kirjoitetaan pidä ottaa vakavissaan.


      • kunnon kansalainen
        jdfijepiqjw kirjoitti:

        meillä viina on työikäisten yleisin kuolin syy.
        3500 kuollutta vuodessa, noin 500 000-700 000
        viinan suurkuluttajaa. noin 5 miljoonan asukkaan
        maassa se aiheuttaa kestämättömän tilanteen.

        Viina on hyvin integroitunut Suomalaiseen yhteiskuntaan, kun taas huumeilla ei ole minkäänlaista käyttökulttuuria, joten niitä voidaan käyttää vain väärin.


      • gunnon ganjalainen
        kunnon kansalainen kirjoitti:

        Viina on hyvin integroitunut Suomalaiseen yhteiskuntaan, kun taas huumeilla ei ole minkäänlaista käyttökulttuuria, joten niitä voidaan käyttää vain väärin.

        niin mitäpä siitä että suomi suorastaan hukkuu
        viinaan kunhan eivät vain höpöheinään koske.
        olisihan se ihan kauheeta jos ihmiset käyttäisivät mietoa päihdettä ja hymyilisivät.
        parempi vetää kossua ja tapella ventovieraiden
        kanssa grillillä. kotona voi sitten näyttää
        vaimolle ja lapsille mitä kuuluu ja kuka käskee.

        suomalainen persekänni kulttuuri on oikeasti
        ihan vitun säälittävää.


      • Olla trolli
        eihajuakaan kirjoitti:

        Ymmärrän, että tuntuu tuolta. Teininä minullakin oli tuollainen mielipide ja uskoin sokeasti siihen mitä ylhäältä sanottiin. Sitten tutkailin mitä siellä tehdään ja nykyään olen tyrmistynyt nykyhallituksen osaamattomuudesta.

        No sitä saa mitä tilaa. Äänestetään ensi vaaleissa kanssa lisää hyviä näyttelijöitä, urheilijoita, alusvaatemalleja ja laulajia mukaan! Antaa joidenkin tylsien ihmisten katsoa pätevyyteen.

        Ei kukaan muuten voi tällaisessa keskustelussa tiivistää noin perusteellisesti koko idiotismia ja kehäpäätelmiä, joilla perustelukyvyttömät koittavat perustella kannabiksen laittomuutta.


    • joka johtuu saitin

      politiikasta laittomien aineiden suhteen. Suomi24 chateissa ei saa esittää sellaisia näkökantoja, jotka voidaan käsittää positiiviseksi kannanotoksi ko. aineista. Siis haukkua saa aineita ja kaikkia, jotka niitä käyttävät, mutta et saa esittää edes mitään sellaista tutkimustietoa, joka on ei-negatiivista. Näin ovat seriffit asian minulle selittäneet kun olen itse erehtynyt keskustelemaan kannabiksesta.

      • kunnon kansalainen

        Ja ihan syystä. Ei kannabiksesta tai muista huumeista mitään hyvää seuraa.

        Meneppä vaikka kysymään poliisilta.

        Viime kesänkin Helsingissä käydessäni istui puistossa ihmisraunioita piikittämäsäs hamppua puistonpenkillä. Käveltiin perheen kanssa nopeasti ohi.


      • epätietoinen-
        kunnon kansalainen kirjoitti:

        Ja ihan syystä. Ei kannabiksesta tai muista huumeista mitään hyvää seuraa.

        Meneppä vaikka kysymään poliisilta.

        Viime kesänkin Helsingissä käydessäni istui puistossa ihmisraunioita piikittämäsäs hamppua puistonpenkillä. Käveltiin perheen kanssa nopeasti ohi.

        Lopettakaa se trollaaminen, tää keskustelu hukkuu tällasiin. Tietty on häviävän pieni mahdollisuus että olet tosissasi, ja luulet, että kannabista voisi piikittää?!

        Mutta tuohon sensurointiin sanon sen että siitä ei voi seurata mitään hyvää. Se lyö takaisin joskus ikävin seurauksin. Ihan sama kuin tämä et peruskoulun huumevalistuksesa puhutaan vaan negatiivista huumeista. No kun se ei oo todellisuus, ja sitten kun nuoret lukee netistä/kokeilee itse/kuulee kavereilta siitä toisesta ääripäästä (ihannoivasta ja pelkästään positiivisesta suhtautumisesta hamppuun), niin moni hylkää kaiken mitä huumevalistuksessa sanottiin. Olen nähnyt tämän tapahtuvan aikoinaan pikkuveljeni kohdalla, kun hän 15-vuotiaana omaksui äärimmäisen positiivisen näkemyksen kannabikseen. No ei siitä hampusta oo toisaalta hänelle mitään ongelmiakaan aiheutunut..


    • kunnon kansalainen

      Turhapa täällä on keskustella, kun ei vastapuolelta saa mitään perusteltua kommenttia, vaan asiattomia heittoja.

      Kun itse yrittää hyvin perustella, niin vastaillaan vaan huumorimielessä.

      • gunnon ganjalainen

        kun katsoo mitä olet tänne kirjoitellut ei kannata alkaa itkemään keskustelun tasosta.

        koita vähän perustella omia kantojasi äläkä hoe
        sitä laki on laki mantraa. huonoja lakeja on
        muutettu ennenkin.


      • Leary-

        Osuit naulan kantaan :)

        Sama ilmiö on esiintynyt kannabikseen liittyvissä keskusteluissa läpi historian. On se erikoinen ilmiö, että nimenomaan ne vastustajat ovat täynnä vihaa ja viestintä on pelkkää perustelematonta solvaamista. Tämä trendi on säilynyt jo vuosien ajan. Kyllä se poliisikin sinunkaltaistesi viestinnän perusteella ymmärtää hyvin, keistä heidän tulee olla huolissaan.

        Nimimerkkisi on ironian arkkityyppiä :)


      • kunnon kansalainen
        Leary- kirjoitti:

        Osuit naulan kantaan :)

        Sama ilmiö on esiintynyt kannabikseen liittyvissä keskusteluissa läpi historian. On se erikoinen ilmiö, että nimenomaan ne vastustajat ovat täynnä vihaa ja viestintä on pelkkää perustelematonta solvaamista. Tämä trendi on säilynyt jo vuosien ajan. Kyllä se poliisikin sinunkaltaistesi viestinnän perusteella ymmärtää hyvin, keistä heidän tulee olla huolissaan.

        Nimimerkkisi on ironian arkkityyppiä :)

        Miten voi jonkin ihmisen maailmankuva vääristyä niin pahoin, että laiton toiminata nähdään ihan perusteltavana vaihtoehtona. Jokainen kunnon ihmisen moraalin omaava ymmärtää välittömästi, että kannabiksen käyttö on väärin.

        Kyllä tuon tiedon löytää sisimmästään ja sitä vahvistaa Suomen laki, jota eivät ajattelemattomat oppotunistit ole säätäneet, vaan rautaiset ammattilaiset.


      • kunnan mulkku
        kunnon kansalainen kirjoitti:

        Miten voi jonkin ihmisen maailmankuva vääristyä niin pahoin, että laiton toiminata nähdään ihan perusteltavana vaihtoehtona. Jokainen kunnon ihmisen moraalin omaava ymmärtää välittömästi, että kannabiksen käyttö on väärin.

        Kyllä tuon tiedon löytää sisimmästään ja sitä vahvistaa Suomen laki, jota eivät ajattelemattomat oppotunistit ole säätäneet, vaan rautaiset ammattilaiset.

        sulla on tää jäänyt varmaan huomaamatta:

        sä varmaan osaat vastata tollasena jokapaikan yleisnero-leonardona varmaan myös siihen, miks hollannissa kannabiksen käyttö on vähäsempää kuin kieltolakimaissa, tai miks siellä on vähemmän kovien huumeiden käyttäjii ku kieltolakimaissa.
        tähän ei ees huumetsaari costa osannu vastata, kun sitä siltä kysyttiin. ootko katsonu netistä videon. aika karseeta katottavaa ku aikuinen äijä kiemurtelee ku joku käärme kysymystä ja kysyjää karkuun. ei taida ukolla olla ihan puhtaat perunajauhot pussissa, kun pitää suoraa kysymystä väistellä. ois ees heittänyt jotain hatusta. paskaahan se tietysti ois ollu, mut kuitenki.

        onk ne muut yhtä rautasii ammattilaisii, mitä oli esimerkiks ville "kannabispiikki tappaa" itälä - rautaista päihdepolitiikan osaamista jo ekasta ihry-luennosta asti. sillon siis ku ne runno tän nollatoleranssin läpi.


      • kunnon kansalainen
        kunnan mulkku kirjoitti:

        sulla on tää jäänyt varmaan huomaamatta:

        sä varmaan osaat vastata tollasena jokapaikan yleisnero-leonardona varmaan myös siihen, miks hollannissa kannabiksen käyttö on vähäsempää kuin kieltolakimaissa, tai miks siellä on vähemmän kovien huumeiden käyttäjii ku kieltolakimaissa.
        tähän ei ees huumetsaari costa osannu vastata, kun sitä siltä kysyttiin. ootko katsonu netistä videon. aika karseeta katottavaa ku aikuinen äijä kiemurtelee ku joku käärme kysymystä ja kysyjää karkuun. ei taida ukolla olla ihan puhtaat perunajauhot pussissa, kun pitää suoraa kysymystä väistellä. ois ees heittänyt jotain hatusta. paskaahan se tietysti ois ollu, mut kuitenki.

        onk ne muut yhtä rautasii ammattilaisii, mitä oli esimerkiks ville "kannabispiikki tappaa" itälä - rautaista päihdepolitiikan osaamista jo ekasta ihry-luennosta asti. sillon siis ku ne runno tän nollatoleranssin läpi.

        Tuo nyt on tuota huumemyönteisten kieroutunutta propagandaa.


      • siltikin
        kunnon kansalainen kirjoitti:

        Tuo nyt on tuota huumemyönteisten kieroutunutta propagandaa.

        sä oot liian läpinäkyvä. kyl se keskustelu muutenkin kulkee.

        tos on viiideo missä twistataan kun ei osata tai haluta vastata:

        http://www.youtube.com/watch?v=GjgzgRvHHwI


      • eihajuakaan
        siltikin kirjoitti:

        sä oot liian läpinäkyvä. kyl se keskustelu muutenkin kulkee.

        tos on viiideo missä twistataan kun ei osata tai haluta vastata:

        http://www.youtube.com/watch?v=GjgzgRvHHwI

        Joo joo... Se mitä Costa selitti oli kunnon spin doctor läppää. Hän oli oikeassa: Amsterdam on siirtämässä coffeeshoppeja pois keskustasta. Neljä-viisi vuotta sitten coffeeshoppeja oli Amsterdamissa 350. Kolme vuotta sitten 250. Tavoite on 150. Lähellä ollaan.

        Syy on kannabisturismi. Hyvä tulonlähde, mutta koska kannabis on muissa maissa laitonta, haittavaikutukset johtuvat 99.9% tapauksista turisteista. Tulevat Amsterdamiin polttamaan ensi kertaa kukkaa ottamatta mitään selvää sillä periaatteella, että voi laillisesti kokeilla ja voi sitten sanoa "no kyl määki kerran Amsterdamissa, mutta en tykänny".

        Toiset tulee tänne vain sekoilemaan kun kuvittelevat kaikkien huumeiden olevan vapaita. Taaskin, ottamatta yhtään selvää etukäteen. Sen vuoksi punaisten lyhtyjen alueellakin niitä narkkareita liikkuu myymässä tomusokeria turisteille.

        Amsterdamissa on tavoite, ei sääntö, että saadaan keskustan turistisekoiluita vähän vähenemään - paikalliset voivat hakea kukkansa kotinsa läheltä.

        Se mitä rajoille siirtämisessä on, niin asia on niin päin, että jotkin rajalla olevat kylät ovat siirtäneet coffeeshoppinsa vähän sisemmälle maahan, että esimerkiksi Ranskasta ja Saksasta ei tule huumeturisteja hakemaan kotiinsa kannabista. On niitä joitain rajan lähellä vielä, suurinpiirtein automarketteja. Mutta moni kylä on kyllästynyt huumeturismiin.

        Suurimmat ongelmat Hollannissa aiheuttaa kannabiksen ja muiden päihteiden kanssa nimenomaan idiootit turistit, jotka eivät kunnioita tätä maata vaan luulevat huumesatumaaksi. (Niin kuin ne ranskalainen tyttö ja tanskalainen idiootti, jotka saivat sienet laittomiksi.)

        Arkipäivät ovat Amsterdamissa aivan yhtä tylsiä, kuin missä tahansa muussakin kaupungissa. Ei tämä mikään satumaa ole.

        Tietenkään kaikki turistit eivät ole näitä idiootteja. Ne vaan ne dorkat erottuu joukosta voimakkaimmin.

        Ja hei, haluatteko näyttää urpoutenne? Pakatkaa tavaranne nyt kesäksi, ottakaa joku kolme hunttia taskuun, lentäkää damiin pelkkä reppu selässä ja ryhtykää keksimään jostain kämppää ja kuvitelkaa, että kyllä sossu maksaa. Marssikaa johonkin vallattuun taloon ja ilmoittakaa että muutatte muiden mukaan tänne - kyllähän niin voi tehdä kun ne muutkaan ei maksa siitä talosta vuokraa. Kun saat niiltä tyypeiltä turpaan, majoitu Vondelparkkiin pariksi viikkoa. Ja parin kuukauden päästä kun kävelette sukkasiltaan sateisia katuja ilman rahaa ruokaan valittakaa että tämä on ihan p*ska maa.

        Amsterdamin ulkopuolella ei ole niin paljon huumeturisteja ja koko maa näyttää erilaiselta.

        Järkevämpi vaihtoehto voisi ehkä olla semmoinen muutto, kuin mihin tahansa muuhunkin maahan. Katotaan mestat valmiiksi, varataan riittävästi massia, tehdään paperityöt, hommataan sosiaaliturvatunnus, verokortti, töitä, jne... Mutta sehän ei toisi ongelmia tänne. Ei se käy.


      • Leary-
        kunnon kansalainen kirjoitti:

        Miten voi jonkin ihmisen maailmankuva vääristyä niin pahoin, että laiton toiminata nähdään ihan perusteltavana vaihtoehtona. Jokainen kunnon ihmisen moraalin omaava ymmärtää välittömästi, että kannabiksen käyttö on väärin.

        Kyllä tuon tiedon löytää sisimmästään ja sitä vahvistaa Suomen laki, jota eivät ajattelemattomat oppotunistit ole säätäneet, vaan rautaiset ammattilaiset.

        Edelleen kaivattaisiin niitä perusteluja :)

        Oletko lainkaan tietoinen, että Suomessa tehdään -miljoonia-, siis miljoonia lain rikkomuksia joka vuosi? Eikö sinulla ole minkäänlaista käsitystä siitä, että jopa laki on tulkinnanvarainen? Oletko lainkaan tietoinen niistä sadoista puolueettomista tutkimuksista ja käytännön esimerkeistä, jotka osoittavat, että kaikki lait eivät ole oikein tai hyvä asia? Suomessa, jos ryöstät kymmenen autoa, saat pidemmän tuomion kuin saat taposta. Onko tämä oikein? Samoin, jos teet talousrikoksen saat siitä pidemmän tuomion kuin raiskauksesta.

        Etkö sinä rassukka ymmärrä käyttää omaa päätäsi ja analyyttistä kritiikkiä lainkaan?

        Katolinen kirkko oli Euroopassa ylin hallintoelin hyvin pitkään. Sinä aikana satoja tuhansia ihmisä teurastettiin vain sen takia, että he eivät uskoneet samaan jumalaan. Sekin oli laki silloin, pakanat tuomittiin kuolemaan.

        Jahka pääset peruskoulusta ja alat varttua osaksi tätä yhteiskuntaa toivon todella, että opit ajattelemaan ja harkitsemaan. Sinunlaisiasi vahtikoiraorjia on jo liikaa tekemässä ihmisoikeusrikoksia ja tuomitsemassa syyttömiä.

        Olet todella mahtavaa materiaalia hyväksikäyttöön ja alistavaan suggestioon, sitä tämän yhteiskunnan eliittiporvarit nimenomaan kaipaavat. Karjaa :) En selitä sinulle mikä on suggestio, googleta se :)


      • eihajuakaan
        eihajuakaan kirjoitti:

        Joo joo... Se mitä Costa selitti oli kunnon spin doctor läppää. Hän oli oikeassa: Amsterdam on siirtämässä coffeeshoppeja pois keskustasta. Neljä-viisi vuotta sitten coffeeshoppeja oli Amsterdamissa 350. Kolme vuotta sitten 250. Tavoite on 150. Lähellä ollaan.

        Syy on kannabisturismi. Hyvä tulonlähde, mutta koska kannabis on muissa maissa laitonta, haittavaikutukset johtuvat 99.9% tapauksista turisteista. Tulevat Amsterdamiin polttamaan ensi kertaa kukkaa ottamatta mitään selvää sillä periaatteella, että voi laillisesti kokeilla ja voi sitten sanoa "no kyl määki kerran Amsterdamissa, mutta en tykänny".

        Toiset tulee tänne vain sekoilemaan kun kuvittelevat kaikkien huumeiden olevan vapaita. Taaskin, ottamatta yhtään selvää etukäteen. Sen vuoksi punaisten lyhtyjen alueellakin niitä narkkareita liikkuu myymässä tomusokeria turisteille.

        Amsterdamissa on tavoite, ei sääntö, että saadaan keskustan turistisekoiluita vähän vähenemään - paikalliset voivat hakea kukkansa kotinsa läheltä.

        Se mitä rajoille siirtämisessä on, niin asia on niin päin, että jotkin rajalla olevat kylät ovat siirtäneet coffeeshoppinsa vähän sisemmälle maahan, että esimerkiksi Ranskasta ja Saksasta ei tule huumeturisteja hakemaan kotiinsa kannabista. On niitä joitain rajan lähellä vielä, suurinpiirtein automarketteja. Mutta moni kylä on kyllästynyt huumeturismiin.

        Suurimmat ongelmat Hollannissa aiheuttaa kannabiksen ja muiden päihteiden kanssa nimenomaan idiootit turistit, jotka eivät kunnioita tätä maata vaan luulevat huumesatumaaksi. (Niin kuin ne ranskalainen tyttö ja tanskalainen idiootti, jotka saivat sienet laittomiksi.)

        Arkipäivät ovat Amsterdamissa aivan yhtä tylsiä, kuin missä tahansa muussakin kaupungissa. Ei tämä mikään satumaa ole.

        Tietenkään kaikki turistit eivät ole näitä idiootteja. Ne vaan ne dorkat erottuu joukosta voimakkaimmin.

        Ja hei, haluatteko näyttää urpoutenne? Pakatkaa tavaranne nyt kesäksi, ottakaa joku kolme hunttia taskuun, lentäkää damiin pelkkä reppu selässä ja ryhtykää keksimään jostain kämppää ja kuvitelkaa, että kyllä sossu maksaa. Marssikaa johonkin vallattuun taloon ja ilmoittakaa että muutatte muiden mukaan tänne - kyllähän niin voi tehdä kun ne muutkaan ei maksa siitä talosta vuokraa. Kun saat niiltä tyypeiltä turpaan, majoitu Vondelparkkiin pariksi viikkoa. Ja parin kuukauden päästä kun kävelette sukkasiltaan sateisia katuja ilman rahaa ruokaan valittakaa että tämä on ihan p*ska maa.

        Amsterdamin ulkopuolella ei ole niin paljon huumeturisteja ja koko maa näyttää erilaiselta.

        Järkevämpi vaihtoehto voisi ehkä olla semmoinen muutto, kuin mihin tahansa muuhunkin maahan. Katotaan mestat valmiiksi, varataan riittävästi massia, tehdään paperityöt, hommataan sosiaaliturvatunnus, verokortti, töitä, jne... Mutta sehän ei toisi ongelmia tänne. Ei se käy.

        http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200903059194465_ul.shtml


      • toivottavasti ei ole
        kunnon kansalainen kirjoitti:

        Miten voi jonkin ihmisen maailmankuva vääristyä niin pahoin, että laiton toiminata nähdään ihan perusteltavana vaihtoehtona. Jokainen kunnon ihmisen moraalin omaava ymmärtää välittömästi, että kannabiksen käyttö on väärin.

        Kyllä tuon tiedon löytää sisimmästään ja sitä vahvistaa Suomen laki, jota eivät ajattelemattomat oppotunistit ole säätäneet, vaan rautaiset ammattilaiset.

        Suomen lakiahan säätää eduskunta? Miten voit sanoa "rautaiset ammattilaiset" kun eduskunta on täynnä JULKKIKSIA ja vanhoillisia ihmisiä! Ei niitä ainakaan kukaan täysjärkinen sinne äänestä, ellei sitten naapurin Pirkko joka parantaa yhteiskuntaa kantamalla kortensa kekoon ja äänestämällä jotain Mikko Alataloa, koska se laulo niin hyvin siinä Tammerkosken sillalla- ohjelmassa.

        Oli pakko sanoa vihdoin jotain kun näin pitkälle jo lukemisessakin pääsin. En ymmärrä miten on mahdollista että jonkun päähän on vaan iskostettu pysyvästi koko Suomen laki. Joitain ohjaillaan kuin robotteja, kenen raamattu on iltalehti. Että terve!


      • <>
        kunnon kansalainen kirjoitti:

        Tuo nyt on tuota huumemyönteisten kieroutunutta propagandaa.

        Tervehdys.

        Olen jo pidemmän aikaa seurannut aktiivisesti päihdepolitiikkaa koskevia keskusteluja täällä sekä muilla foorumeilla, mm. tiede-foorumi. Olen myös seurannut uutisointia, suomalaista sekä kansainvälistä, tämän asian kannalta jo useamman vuoden ajan.
        Sinä nousit tästä ketjusta aivan käsittättömän selvästi esille todella mustavalkoisen ja sinisilmäisen ajattelun takia. Oletan, että olet aikuinen, sillä puhuit perheestäsi. Kysynkin sinulta, oletko oikeasti tutustunut OLLENKAAN kannabiksen historiaan, sen lainsäädännön historiaan ja syihin, tai oikeastaan mihinkään muuhun kuin siihen mitä vanhempainilloissa kiihkoillaan? Toinen kysymykseni on, voitko luvata ja vannoa että olet itseasiassa TOSISSASI, kun väität, että jokin LAKI määrittelisi päihteen HAITALLISUUDEN/HAITATTOMUUDEN ? Tai että näistä asioista päättävät olisivat juuri PÄIHDEALAN "rautaisia ammattilaisia" ? Itse olen vasta 18-vuotias ja voin sanoa, että lähes kaikki ikäiseni toverini tiedostavat tämän (n. 95% heistä käyttävät vain alkoholia), että lait tai auktoriteetit eivät täällä Suomessa tiedä päihteistä juurikaan mitään kun puhutaan oikeasta faktasta ja perusteltavissa olevasta tiedosta. (mm. eri päihteiden vaikutukset/haitallisuus)

        Argumenttisi "laitonta=vaarallista" ei ole alkuunkaan tosi. Voisin tähän viestiin nyt liittää useita linkkejä, lainauksia kirjoista sekä tekstejä OIKEILTA asiantuntijoilta ketkä tutkivat näitä asioita, mutta epäilen auttaisiko se yhtään, joten jään odottamana vastaustasi, josko ehkä haluat kuitenkin tutustua siihen aineistoon tai etsiä sitä itse ja sitten tulla kirjoittamaan tänne.


    • Leary-

      Avaukseen on tullut yli 70 vastausta. Näistä vain pari liittyy itse aiheeseen. Loput ovat solvauksia ja niihin asiallisia vastauksia.

      Raamatun mukaan se Jeesuskin naulittiin ristiin. Kaveri oli eri mieltä vallitsevan hallinnon kanssa, kehoitti rakastamaan ja välittämään.

      Mikään ei ole muuttunut parin tuhannen vuoden aikana.

      Mitähän nämä ketjun 'kunnon kansalaiset' kuvittelevat esimerkiksi poliisin ajattelevan näistä viesteistä? Ei olla me puoltajat, keitä he olisivat tulossa pidättämään.

      • keskustelukulttuuria

        solvaukset ja epäasiallisuudet ovat ihan perus
        kauraa näissä keskusteluissa. varsinkin nämä
        kieltolain puolustajat ovat herkkiä haukkumaan
        toista osapuolta. syitä moiseen käytökseen voi
        vain arvailla mutta jotain se kertoo ihmisestä
        jos ei muuhun pysty kuin haukkumiseen.


      • Oletpa vaatimaton

        Ajatuksillesi ei ole vain todellista kantopintaa. Sinua ei ikinä valittaisi kunnan/kaupunginvaltuustoon.


      • keskity aiheeseen
        Oletpa vaatimaton kirjoitti:

        Ajatuksillesi ei ole vain todellista kantopintaa. Sinua ei ikinä valittaisi kunnan/kaupunginvaltuustoon.

        Koetat vetää huomion vain muualle asiattomuudella.

        Mutta ei se mitään saamme jeesuksesta hyvän aiheen tähän jatkoon:

        Johonkinhan kaikkea verrataan aina. Jeesushan oli samanlainen taruolento kuin joulupukkikin. Lapsille kerrotaan satuja joulupukista, että pysyisivät kiltteinä. aikuisille satuja jeesuksesta tai muista jumalista etc.... Joka kulttuurissa on on omat jumalansa, niillä pidetään tyhmin kansanosa kurissa. Fiksuille omatunto lähimmäisen rakkaus etc... ovat itsestäänselvyyksiä, muille ne pelotellaan uskonnon kautta.


    • what can u do?

      niin sellasta se an arkipäivä suomessa huumefobiaa ja kovien aineiden suosimista eli alkoholin. siitä kyllä syntyy varmaan rakentavia keskusteluja, jos vain avaat sillä keskustelun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisitehtävä alkuviikosta Maisan kotona

      Iltasanomat: Helsingin poliisilaitos vahvistaa, että Vantaalla on ollut poliisitehtävä kyseisenä ajankohtana. Poliisin
      Kotimaiset julkkisjuorut
      97
      2300
    2. Tämä on sinulle vaikka kaikki lukee

      Vaikka kuinka olet viisas ja kaikin puolin velho, niin et tiedä tilanteestani. Senkin takia menetät mielenkiinnon. Eikä
      Tunteet
      11
      1902
    3. Ensitreffit Matti joutuu "ulkoruokintaan" - Väärinymmärrysten suossa Taina-vaimon kanssa: "Oli..."

      No nyt on kyllä väärinymmärrystä kerrakseen… Mitä luulet, pysyykö Taina ja Matti yhdessä vai onko tulevaisuudessa ero ed
      Ensitreffit alttarilla
      3
      1203
    4. T-mies tässä

      Kerro nainen huolesi niin pohditaan yhdessä. 😎
      Ikävä
      102
      1192
    5. Lulu selvityttää Elokapinan lakkautusta

      Persukannattajien mielistely otti Lulu Ranteella aika tavalla runtua, kun hän aikoo selvityttää mahdollisuuksia Elokapin
      Maailman menoa
      359
      1176
    6. Harmi, kun sillä nousi

      kaikki huomio päähän. Vaikutti aluksi niin mukavalta ja vaatimattomalta 😔
      Ikävä
      57
      942
    7. Täytyy sanoa

      Että olit kyllä mielenkiintoisin ja omaperäisin nainen mitä olen koskaan tavannut. Aivan kuin joku olisi tiputtanut sinu
      Ikävä
      21
      869
    8. Miten saisin

      Hurmattua sinut uudelleen,? Pissin omiin muroihini ensinmäisellä kerralla koska olin tyhmä ja liiaksi kiinni menneess
      Ikävä
      31
      847
    9. Persu Meri Valkama kadehtii Sanna Marinin menestystä

      Taas yksi persu tuli nolaamaan itsensä kadehtiessaan menestynyttä Suomen kansan supertähteä Sanna Marinia. https://demo
      Maailman menoa
      239
      765
    10. Raamatun tärkein lause

      Ja Mooses tuli alas vuorilta missä jumala oli, Mooseksen mukaan, ilmoittanut hänelle, että hän ja koko juutalainen väki,
      Hindulaisuus
      369
      757
    Aihe