Onko muita naisia, joille kiintymys ei riitä?

...

Tuon toisen ketjun takia kyselen. Miehethän kutsuu(myös luulee?) kiintymystä rakkaudeksi, mutta olenko minä ainoa nainen, joka ei anna sille mitään arvoa? Mä en halua lapsia, enkä edes välttämättä asua yhdessä, saan ihan riittävästi seuraa kavereilta ja sukulaisilta, joten mitä kumman iloa mulle olisi jostain kiintymyksestä?! Miksi ihmeessä antaisin jollekin ihmiselle täydestä sydämestä tulevan rakkauteni, jos vastalahjaksi saisin vain jotain, johon koiranikin pystyy?

14

497

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miehet ja erityisesti suomalaiset miehet ovat siis tunteettomia. Silti nämä tunteettomat miehet jätetyksi tullessaan jopa tappavat jättäjän tai yleisemmin itsensä. Vähintäänkin vaipuvat alkoholismiin.

Naisilta kun kysytään, niin heidän elämänsä tärkein ihminen on oma lapsi. Rakkaudettomat miehet sanovat, että se on heidän vaimonsa.

Minusta tässä hommassa ei nyt joku täsmää. Vai mitä sinä olet mieltä tästä miesten tunteettomuudesta ja kylmyydestä?

• ...

Mutta se on tunne, joka kohdistuu minuun jo esimerkiksi sukulaisteni ja ystävieni taholta, eivätkä he edes vaadi mitään vastineeksi, kuten seksiä, siivoamista, seksikästä pukeutumista, normaalipainon pitämistä, meikkaamista, jääkiekon katselun sietämistä, jne.

Itse pystyn tuntemaan ihan mieletöntä rakkautta, koko maailma pyörii miehen ympärillä, vatsassa on perhosia joka kerta kun vain näenkin miehen. Minusta vain on kamalaa, ettei mies pysty tuntemaan mitään sellaista. Ja se kiintymys. Mitä iloa siitä on minulle?

• ... kirjoitti:

Mutta se on tunne, joka kohdistuu minuun jo esimerkiksi sukulaisteni ja ystävieni taholta, eivätkä he edes vaadi mitään vastineeksi, kuten seksiä, siivoamista, seksikästä pukeutumista, normaalipainon pitämistä, meikkaamista, jääkiekon katselun sietämistä, jne.

Itse pystyn tuntemaan ihan mieletöntä rakkautta, koko maailma pyörii miehen ympärillä, vatsassa on perhosia joka kerta kun vain näenkin miehen. Minusta vain on kamalaa, ettei mies pysty tuntemaan mitään sellaista. Ja se kiintymys. Mitä iloa siitä on minulle?

On surullista, jos sinä olet kykenemätön aistimaan miehen rakkautta. Tai sitten et vain ole koskaan kokenut sitä omassa elämässäsi.

• ...
        Ratikkakuski kirjoitti:

On surullista, jos sinä olet kykenemätön aistimaan miehen rakkautta. Tai sitten et vain ole koskaan kokenut sitä omassa elämässäsi.

te miehet kutsutte kiintymystä rakkaudeksi. Ja se on rehellisesti sanottuna melko turha tunne. Jos te rakastaisitte kuten nainen, elämä todella olisi kuin elokuvaa.

• uk-ko
        ... kirjoitti:

te miehet kutsutte kiintymystä rakkaudeksi. Ja se on rehellisesti sanottuna melko turha tunne. Jos te rakastaisitte kuten nainen, elämä todella olisi kuin elokuvaa.

jos tahdot miehen rakastavan samalla tavalla kuin nainen rakastaa.
        Jos se on "kriteerisi" niin olet toki omalta kannaltasi täysin oikeassa. Ei miehestä ole siihen.

• ...
        uk-ko kirjoitti:

jos tahdot miehen rakastavan samalla tavalla kuin nainen rakastaa.
        Jos se on "kriteerisi" niin olet toki omalta kannaltasi täysin oikeassa. Ei miehestä ole siihen.

Siitä miehen "rakkaudesta" ei ole mulle mitään iloa.

• samaa mieltä...
        ... kirjoitti:

Siitä miehen "rakkaudesta" ei ole mulle mitään iloa.

jos mies osaisi rakastaa omistautuvasti ja tunteella kuten nainen, olisi parisuhde virkeä pidempään, ja selkeästi parisuhteenkaltianen, eikä mikään frendijuttu, millaiseksi miesten kanssa parisuhde kuivahtaa ainakin pari ekan vuoden jälkeen. Mies ei osaa pitää huolta rakkaudesta.

• ...
        samaa mieltä... kirjoitti:

jos mies osaisi rakastaa omistautuvasti ja tunteella kuten nainen, olisi parisuhde virkeä pidempään, ja selkeästi parisuhteenkaltianen, eikä mikään frendijuttu, millaiseksi miesten kanssa parisuhde kuivahtaa ainakin pari ekan vuoden jälkeen. Mies ei osaa pitää huolta rakkaudesta.

saadakseen siitä hyötyä itselleen, nainen taas rakkauden takia. Uutuudenviehätys ei voi kauaa kestää, jolloin nainen itsekin tajuaa olevansa vain hyödyke ja alamäki alkaa. Ei kiintymys voi kantaa pitkälle, koska se on niin arkipäiväinen tunne, toisin kuin rakkaus.

• ... kirjoitti:

saadakseen siitä hyötyä itselleen, nainen taas rakkauden takia. Uutuudenviehätys ei voi kauaa kestää, jolloin nainen itsekin tajuaa olevansa vain hyödyke ja alamäki alkaa. Ei kiintymys voi kantaa pitkälle, koska se on niin arkipäiväinen tunne, toisin kuin rakkaus.

*Reps*

• almasty
        ... kirjoitti:

Vain sekoita rakkautta ja sitä rakastumisen ensihuumaa toisiinsa.Ja kuinka voimakas sinun tunteesi onkaan lopulta.Ettei tuo palava rakkaus nyt kumpua siitä että haaveilet saavuttamattomasta miehestä.Ja näin ollen sinun turhautumisesi nostaa tunnekäyrääsi ylöspäin.Se kiintymyshän on mielestäni rakkauden perusta etkä sinä voi verrata sukulaistesi kiintymystä miehen ja naisen väliseen rakkauteen.Onhan se nyt hitossa aivan erilaista eihän sinun lapsiisikaan tuntema rakkaus voi olla samanlaista kuin mieheesi tuntema koska se taas on osaltaan seksuaalisväritteistä.Ja tämä seksuaalinen elementtihän tuo mukanaan tätä intohimoa,jos et usko niin katso vaikka muiden palstojen kirjoituksia.Kyllä niissä selväsanaisesti valitetaan suhteen kärsivän kun kumppani on muuttunut epähaluttavaksi.Kysyt "ja se kiintymys mitä iloa siitä on minulle" eli onko mies ilmoittanut olevasi vain hyvä ystäväsi no ei siitä tuossa tilanteessa mitään iloa sinulle olekkaan.Lopulta kuitenkin se kiintyminen on se joka sen suhteen pitää kasassa eihän se nyt romatiikalla ja intohimolla pitkään kestä tuo vaihe kun menee parissa vuodessa ohi.Sinä taidat olla sitä tyyppiä joka vaihtaa kumppania heti kun uusi jännittävä vie taas jalat alta jos olen väärässä niin oikaise minua.Voihan olla että et edes itse tiedä olevasi sellainen,jotenkin vaikuttaa ettet ole oikeassa suhteessa ollutkaan.Taidatko olla vielä kovin vanhakaan.

• riitä. Vain mua rakastavan miehen haluan, en muuta.

Musta on ikävää, että sä yleistät näin. Joku (nuori?) mies lukee tän ja luulee, että hän on jotenkin poikkeava, koska kykenee rakastamaan, kuten nainen. Kokemuksesta tiedän, että rakastavia miehiä on olemassa, niitä löytyy sukulaisista, kavereista ja jokunen, joka on jopa minuakin rakastanut. Sitten on myös toisenlaisia miehiä. Ja rakastamaan kykenemättömiä naisia.

• vänkyrä-nainen

mies vaan kohtelee mua hyvin ja mulla on sen kanssa maailman paras olla, niin mulle on ihan sama millä nimellä sitä sen miehen tunnetta mua kohtaan tunnetta kutsutaan.

• Nuori ja salskea.

Haluat sitten vanhaksi piiaksi? Ymmärsimme kyllä. Et arvosta miesten tunteita ja tunne-elämää etkä halua miehen seuraa. Selvä homma.

Hyviä kynttilänpäiviä sinulle,arvon provoaja.

• rakkaus

Olen mies ja rakastan. Elokuvat jää kakkoseksi helposti kun molemminpuolisen rakkauden itse kokee. Ei muuta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      17
      2294
    2. Parrakkaat miehet ovat inhottavia ja vastenmielisiä

Ennen Suomi ja koko maailma oli täynnä kasvonsa hyvinhoitavia miehiä. Tänä päivänä lähes kaikki miehet ovat kuin jotain
      Maailman menoa
      223
      1919
    3. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      207
      1762
    4. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      102
      1441
    5. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      48
      1336
    6. Naiseni on todellinen seksipeto

Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu
      Ikävä
      55
      1187
    7. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      177
      1142
    8. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      90
      1066
    9. Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.

Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      957
    10. Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."

Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks
      Suomalaiset julkkikset
      14
      901
    Aihe