Vaihteeksi näytettä Jesajan tyylistä ennustaa,
17:1-2 esittää, ettei Damaskoa pitäisi oleman, siellä se vaan on uutiskuvistakin päätellen. Sitten Jesajan 7:1-7 kertoo, että Juudan kuningas Ahas ei saisi vihollisiltaan turpiin:
”Ja Juudan kuninkaan Ahasin, Ussian pojan Jotamin pojan, päivinä tapahtui, että Syyrian kuningas Resin — ja Israelin kuningas Pekah, Remaljan poika — tuli ylös Jerusalemiin sotimaan sitä vastaan, mutta hän ei kyennyt sotimaan sitä vastaan. 2 Ja Daavidin huoneelle ilmoitettiin sanoma, joka kuului: ”Syyria on turvautunut Efraimiin.” Ja hänen sydämensä ja hänen kansansa sydän alkoi vapista, niin kuin metsän puut vapisevat tuulen takia. 3 Silloin Jehova sanoi Jesajalle: ”Menehän Ahasia vastaan, sinä ja poikasi Sear-Jasub, ylälammikon kanavan päähän, pesijänkedon valtatielle. 4 Ja sinun on sanottava hänelle: ’Pidä varasi ja pysy häiriintymättömänä. Älä pelkää, älköönkä sinun sydämesi arkailko näitä kahta savuavaa halonpäätä, Resinin ja Syyrian sekä Remaljan pojan suuttumuksen hehkua, 5 sen tähden että Syyria on Efraimin ja Remaljan pojan kanssa aikonut pahaa sinua vastaan ja sanonut: 6 ”Menkäämme Juudaa vastaan ja repikäämme se hajalle ja vallatkaamme se itsellemme läpimurtojen avulla ja asettakaamme sinne hallitsemaan toinen kuningas, Tabeelin poika.”
7 Näin on Suvereeni Herra Jehova sanonut: ”Se ei kestä, eikä se tapahdu.”
2. Aikakirjan 28:1-6 lukemalla voi tulla eri päätelmään:
”Alkaessaan hallita Ahas oli kaksikymmenvuotias, ja hän hallitsi Jerusalemissa kuusitoista vuotta, eikä hän tehnyt sitä, mikä oli oikein Jehovan silmissä, niin kuin hänen esi-isänsä Daavid. 2 Hän vaelsi sen sijaan Israelin kuninkaiden teitä, ja hän teki jopa valettuja Baalien patsaita. 3 Ja hän itse suitsutti uhrisavua Hinnomin pojan laaksossa ja ryhtyi polttamaan poikiaan tulessa niiden kansakuntien inhottavuuksien mukaan, jotka Jehova oli ajanut pois Israelin poikien edestä. 4 Ja säännöllisesti hän uhrasi ja suitsutti uhrisavua uhrikukkuloilla ja kummuilla ja kaikenlaisten rehevien puiden alla. 5 Siksi Jehova, hänen Jumalansa, antoi hänet Syyrian kuninkaan käsiin, niin että he löivät hänet ja veivät häneltä suuren joukon vankeja ja kuljettivat heidät Damaskokseen. Ja hänet annettiin myös Israelin kuninkaan käsiin, niin että tämä löi hänet aiheuttaen suuren joukkosurman. 6 Niinpä Pekah, Remaljan poika, tappoi Juudassa satakaksikymmentätuhatta yhtenä päivänä, kaikki urhoollisia miehiä, koska he olivat hylänneet Jehovan, esi-isiensä Jumalan.”
Myös Jeremian osumatarkkuudessa olisi ollut toivomisen varaa. Jer. 36:30 kertoo, että Jojakimilla ei olisi perillistä:
Sen tähden Jehova on puhunut Juudan kuningasta Jojakimia vastaan näin: ’Hänellä ei tule olemaan ketään istumassa Daavidin valtaistuimella, ja hänen ruumiinsa tulee olemaan ulos päivän helteeseen ja yön kylmyyteen heitettynä.
2. Kun. 24:6 antaa asiasta eri kuvan:
”Lopulta Jojakim meni lepoon esi-isiensä luo, ja hänen poikansa Jojakin alkoi hallita hänen sijastaan.”
Jesaja ja Jeremia ennustajina
26
553
Vastaukset 26
- Ja Ateisti Markku
Hyökkäävät raamattua vastaan.
- Markku_Meilo
Onhan sitä ovilla puolusteltukin Raamattua, tosin raamatuntuntemus oli silloin Vt-väritteistä.
- etj
Markku_Meilo kirjoitti:
Onhan sitä ovilla puolusteltukin Raamattua, tosin raamatuntuntemus oli silloin Vt-väritteistä.
ylpeys käy ennen lankeamusta.
50:16 Mutta jumalattomalle Jumala sanoo: Mikä sinä olet puhumaan minun käskyistäni ja ottamaan minun liittoni suuhusi?
50:17 Sinä, joka vihaat kuritusta ja heität minun sanani selkäsi taakse! Ps. - Markku_Meilo
etj kirjoitti:
50:16 Mutta jumalattomalle Jumala sanoo: Mikä sinä olet puhumaan minun käskyistäni ja ottamaan minun liittoni suuhusi?
50:17 Sinä, joka vihaat kuritusta ja heität minun sanani selkäsi taakse! Ps.>>ylpeys käy ennen lankeamusta.
Et viitsisi - henkilöönkäymisen asemesta - auttaa lankeamisvaarassa olevaa ja keskustella asiasta, henkilön asemesta? - koo.koo
etj kirjoitti:
50:17 Sinä, joka vihaat kuritusta ja heität minun sanani selkäsi taakse! Ps.Pääsi on pimentynyt. Valitan.
- etj
Markku_Meilo kirjoitti:
>>ylpeys käy ennen lankeamusta.
Et viitsisi - henkilöönkäymisen asemesta - auttaa lankeamisvaarassa olevaa ja keskustella asiasta, henkilön asemesta?että joku jarruttaa, kun alkaa mennä liian lujaa.
Ei meidän aina tarvitse olla niin tuiki viisaita. Nöyryys on hyvä asia, kun tutkitaan Raamattua, on niin paljon sellaista mitä emme pysty käsittämään omalla ymmärryksellämme ja aina saa olla aralla tunnolla, kun tutkii sanaa. Kyllä Raamatun tutkimisessa tarvitaan Pyhän Hengen opastusta ja rukousta. - Markku_Meilo
etj kirjoitti:
että joku jarruttaa, kun alkaa mennä liian lujaa.
Ei meidän aina tarvitse olla niin tuiki viisaita. Nöyryys on hyvä asia, kun tutkitaan Raamattua, on niin paljon sellaista mitä emme pysty käsittämään omalla ymmärryksellämme ja aina saa olla aralla tunnolla, kun tutkii sanaa. Kyllä Raamatun tutkimisessa tarvitaan Pyhän Hengen opastusta ja rukousta.>>että joku jarruttaa, kun alkaa mennä liian lujaa.
Siis liian lujaa todellisuudessa, vai jarruttajan mielestä?
>>Ei meidän aina tarvitse olla niin tuiki viisaita.
Siis tarttis jotenkin tyhmentää ajatuksiaanko?
>>Nöyryys on hyvä asia, kun tutkitaan Raamattua,
Ai jaa, mä luen samalla nöyryydellä kaikkia asiallisia kirjoja, ihan elektroniikkaa myöten
>>on niin paljon sellaista mitä emme pysty käsittämään omalla ymmärryksellämme
Lukeminen ja kavereita kysyminen helpottaa.
>> ja aina saa olla aralla tunnolla, kun tutkii sanaa.
Otan Ramatun käteen ihan rohkealla mielellä, ei pelota yhtään.
>>Kyllä Raamatun tutkimisessa tarvitaan Pyhän Hengen opastusta ja rukousta.
Kumpaa pidät parempana tutkimisen kannalta, kolmiyhteistä PH:ta vaiko Vt-ph:ta? Vai onko muitakin tehokkaita henkäyksiä saatavilla? Ketä ja millä tavalla suosittaisit rukoilemaan, Vt-tyyliä olen kokeillut vuosikausia, ei toiminut. - Pii on 3.0
etj kirjoitti:
että joku jarruttaa, kun alkaa mennä liian lujaa.
Ei meidän aina tarvitse olla niin tuiki viisaita. Nöyryys on hyvä asia, kun tutkitaan Raamattua, on niin paljon sellaista mitä emme pysty käsittämään omalla ymmärryksellämme ja aina saa olla aralla tunnolla, kun tutkii sanaa. Kyllä Raamatun tutkimisessa tarvitaan Pyhän Hengen opastusta ja rukousta...Lutherin viesti jälkipolville oli se, että nöyristykää etukäteen rikkaitten eteen , nöyryys-sana on nimenomaan Lutherin ns, tulkinta, eikä sillä ole mitään tekemistä alkuseurakunnan kanssa.
Perustelut esimerkiksi Nasaretilaisen Hiljentämiseksi etukäteen olivat esim ,psalmien mukaan ne, että tuo ei kuulu meidän piireihin, ei ole yliopistokoulutettu, hänellä ei ole "Piireihin kelpaavia vaatetuksia, hänellä ei ole mitään niin hienoa kuin meillä;
-Siksi;" ..Älkäämme ollenkaan kuunnelko häntä, lyökäämme hänet kielellä_:"
Lukemisen opetteleminenhan on uuden ymmärryksen hakemista; Siinä on jo oltava varuillaan, ettei joku, mikä tahansa, ala hallinnoida, tai manipuloida,
Ei Tutkimisessa pidä kuunnella minkäänlaista"Henkien" opastusta, vaan pitää tutkia, aluksi, mitä tietoja on tarjolla, ja ovatko ne syötetty jostain ;,(-vrt; Textus Receptus, jossa Erasmusta "painostettiin" lisäämään kolminaisuuslauseita alkutekstiin;.)
Sitten on pengottava mahd; monenlaista tietoa, jos asia kiinnostaa.
Jos Joku väittää, etukäteen, että hän välittää "Jumalan" puheita, niin silloin tietojen ja tapahtumien pitää olla moitteeton;
"Meidän" pitää siis olla etukäteen mahdollisimman viisaita. - etj
Markku_Meilo kirjoitti:
>>että joku jarruttaa, kun alkaa mennä liian lujaa.
Ai jaa, mä luen samalla nöyryydellä kaikkia asiallisia kirjoja, ihan elektroniikkaa myöten
Kumpaa pidät parempana tutkimisen kannalta, kolmiyhteistä PH:ta vaiko Vt-ph:ta? Vai onko muitakin tehokkaita henkäyksiä saatavilla? Ketä ja millä tavalla suosittaisit rukoilemaan, Vt-tyyliä olen kokeillut vuosikausia, ei toiminut.>>Ei meidän aina tarvitse olla niin tuiki viisaita.
Väärä viisaus
26:12 Näet miehen, viisaan omissa silmissään - enemmän on toivoa tyhmästä kuin hänestä. Snl.
JOBIN KIRJA
38 LUKU
38:1 Silloin Herra vastasi Jobille tuulispäästä ja sanoi:
38:2 Kuka olet sinä, joka taitamattomilla puheilla pimennät minun aivoitukseni?
38:3 Vyötä nyt kupeesi kuin mies; minä kysyn sinulta, opeta sinä minua.
38:4 Missä olit silloin, kun minä maan perustin? Ilmoita se, jos ymmärryksesi riittää.
38:5 Kuka on määrännyt sen mitat - tottapa sen tiedät - tahi kuka on vetänyt mittanuoran sen ylitse?
38:6 Mihin upotettiin sen perustukset, tahi kuka laski sen kulmakiven,
38:7 kun aamutähdet kaikki iloitsivat ja kaikki Jumalan pojat riemuitsivat?
38:8 Ja kuka sulki ovilla meren, kun se puhkesi ja kohdusta lähti,
38:9 kun minä panin sille pilven vaatteeksi ja synkeyden kapaloksi,
38:10 kun minä rakensin sille rajani, asetin sille teljet ja ovet
38:11 ja sanoin: 'Tähän asti saat tulla, mutta edemmäksi et; tässä täytyy sinun ylväiden aaltojesi asettua'?
38:12 Oletko eläissäsi käskenyt päivän koittaa tahi osoittanut aamuruskolle paikkansa,
38:13 että se tarttuisi maan liepeisiin ja pudistaisi jumalattomat siitä pois?
38:14 Silloin se muuttuu niinkuin savi sinetin alla, ja kaikki tulee kuin vaatetettuna esille;
38:15 jumalattomilta riistetään heidän valonsa, ja kohonnut käsivarsi murskataan.
38:16 Oletko astunut alas meren lähdesuonille asti ja kulkenut syvyyden kuilut?
38:17 Ovatko kuoleman portit sinulle paljastuneet, oletko nähnyt pimeyden portit?
38:18 Käsitätkö, kuinka avara maa on? Ilmoita se, jos kaiken tämän tiedät.
38:19 Mikä on tie sinne, kussa asuu valo, ja missä on pimeyden asuinsija,
38:20 että saattaisit sen alueellensa ja tuntisit polut sen majalle?
38:21 Kaiketi sen tiedät, sillä synnyithän jo silloin, ja onhan päiviesi luku ylen suuri!
38:22 Oletko käynyt lumen varastohuoneissa, ja oletko nähnyt rakeiden varastot,
38:23 jotka minä olen säästänyt ahdingon ajaksi, sodan ja taistelun päiväksi?
38:24 Mitä tietä jakaantuu valo ja itätuuli leviää yli maan?
38:25 Kuka on avannut kuurnan sadekuurolle ja ukkospilvelle tien,
38:26 niin että sataa maahan, joka on asumaton, erämaahan, jossa ei ihmistä ole,
38:27 niin että autio erämaa saa kylläksensä ja maa kasvaa vihannan ruohon?
38:28 Onko sateella isää, tahi kuka on synnyttänyt kastepisarat?
38:29 Kenen kohdusta on jää tullut, ja kuka on synnyttänyt taivaan härmän?
38:30 Vesi tiivistyy kuin kiveksi, ja syvyyden pinta sulkeutuu kiinni.
38:31 Taidatko solmita Otavan siteet tahi irroittaa kahleista Kalevanmiekan?
38:32 Voitko tuoda esiin eläinradan tähdet aikanansa ja johdattaa Seulaset lapsinensa?
38:33 Tunnetko taivaan lait, tahi sinäkö säädät, miten se maata vallitsee?
38:34 Taidatko korottaa äänesi pilviin ja saada vesitulvan peittämään itsesi?
38:35 Taidatko lähettää salamat menemään, niin että sanovat sinulle: 'Katso, tässä olemme'?
38:36 Kuka on pannut viisautta pilvenlonkiin, tahi kuka antoi pilvenhattaroille ymmärrystä?
38:37 Kuka on niin viisas, että laskee pilvien luvun, kuka kaataa tyhjiksi taivaan leilit,
38:38 kun multa on kuivunut kovaksi kuin valettu ja maakokkareet toisiinsa takeltuneet?
Oikea viisaus
SANANLASKUT
8 LUKU
8:1 Eikö viisaus kutsu, eikö taito anna äänensä kuulua?
8:2 Ylös kummuille, tien viereen, polkujen risteyksiin hän on asettunut.
8:3 Porttien pielissä, kaupungin portilla, oviaukoissa hän huutaa:
8:4 Teitä minä kutsun, miehet, ja ihmislapsille kaikuu minun ääneni.
8:5 Tulkaa, yksinkertaiset, mieleviksi; tulkaa järkeviksi, te tyhmät.
8:6 Kuulkaa, sillä jalosti minä puhun, ja avaan huuleni puhumaan, mikä oikein on;
8:7 sillä totuutta minun suuni haastaa, ja jumalattomuus on minun huulilleni kauhistus.
8:8 Vanhurskaat ovat minun suuni sanat kaikki, ei ole niissä mitään petollista, ei väärää.
8:9 Ne ovat kaikki oikeat ymmärtäväiselle, suorat niille, jotka löysivät tiedon.
8:10 Ottakaa minun kuritukseni, älkääkä hopeata, ja tieto ennen valituinta kultaa.
8:11 Sillä parempi on viisaus kuin helmet, eivät mitkään kalleudet vedä sille vertaa.
8:12 Minä, viisaus, olen perehtynyt mielevyyteen, olen löytänyt tiedon ja taidollisuuden.
8:13 Herran pelko on pahan vihaamista. Kopeutta ja ylpeyttä, pahaa tietä ja kavalaa suuta minä vihaan.
8:14 Minulla on neuvo ja neuvokkuus; minä olen ymmärrys, minulla on voima.
8:15 Minun avullani kuninkaat hallitsevat, ruhtinaat säädöksensä vanhurskaasti säätävät.
8:16 Minun avullani päämiehet vallitsevat ja ylhäiset, maan tuomarit kaikki.
8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
8:18 Minun tykönäni on rikkaus ja kunnia, ikivanha varallisuus ja vanhurskaus.
8:19 Minun hedelmäni on parempi kuin kulta, kuin puhtain kulta, minun antamani voitto valituinta hopeata parempi. snl. - etj
Markku_Meilo kirjoitti:
>>että joku jarruttaa, kun alkaa mennä liian lujaa.
Kumpaa pidät parempana tutkimisen kannalta, kolmiyhteistä PH:ta vaiko Vt-ph:ta? Vai onko muitakin tehokkaita henkäyksiä saatavilla? Ketä ja millä tavalla suosittaisit rukoilemaan, Vt-tyyliä olen kokeillut vuosikausia, ei toiminut.Oikea nöyryys
15:33 Herran pelko on kuri viisauteen, ja kunnian edellä käy nöyryys. Snl.
18:12 Kukistumisen edellä miehen sydän ylpistyy, mutta kunnian edellä käy nöyryys. Snl.
66:2 Mutta minä katson sen puoleen, joka on nöyrä, jolla on särjetty henki ja arka tunto minun sanani edessä. Jes.
PYHÄ HENKI
Herran Jeesuksen sanoin
14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut. - Markku_Meilo
etj kirjoitti:
Väärä viisaus
26:12 Näet miehen, viisaan omissa silmissään - enemmän on toivoa tyhmästä kuin hänestä. Snl.
JOBIN KIRJA
38 LUKU
38:1 Silloin Herra vastasi Jobille tuulispäästä ja sanoi:
38:2 Kuka olet sinä, joka taitamattomilla puheilla pimennät minun aivoitukseni?
38:3 Vyötä nyt kupeesi kuin mies; minä kysyn sinulta, opeta sinä minua.
38:4 Missä olit silloin, kun minä maan perustin? Ilmoita se, jos ymmärryksesi riittää.
38:5 Kuka on määrännyt sen mitat - tottapa sen tiedät - tahi kuka on vetänyt mittanuoran sen ylitse?
38:6 Mihin upotettiin sen perustukset, tahi kuka laski sen kulmakiven,
38:7 kun aamutähdet kaikki iloitsivat ja kaikki Jumalan pojat riemuitsivat?
38:8 Ja kuka sulki ovilla meren, kun se puhkesi ja kohdusta lähti,
38:9 kun minä panin sille pilven vaatteeksi ja synkeyden kapaloksi,
38:10 kun minä rakensin sille rajani, asetin sille teljet ja ovet
38:11 ja sanoin: 'Tähän asti saat tulla, mutta edemmäksi et; tässä täytyy sinun ylväiden aaltojesi asettua'?
38:12 Oletko eläissäsi käskenyt päivän koittaa tahi osoittanut aamuruskolle paikkansa,
38:13 että se tarttuisi maan liepeisiin ja pudistaisi jumalattomat siitä pois?
38:14 Silloin se muuttuu niinkuin savi sinetin alla, ja kaikki tulee kuin vaatetettuna esille;
38:15 jumalattomilta riistetään heidän valonsa, ja kohonnut käsivarsi murskataan.
38:16 Oletko astunut alas meren lähdesuonille asti ja kulkenut syvyyden kuilut?
38:17 Ovatko kuoleman portit sinulle paljastuneet, oletko nähnyt pimeyden portit?
38:18 Käsitätkö, kuinka avara maa on? Ilmoita se, jos kaiken tämän tiedät.
38:19 Mikä on tie sinne, kussa asuu valo, ja missä on pimeyden asuinsija,
38:20 että saattaisit sen alueellensa ja tuntisit polut sen majalle?
38:21 Kaiketi sen tiedät, sillä synnyithän jo silloin, ja onhan päiviesi luku ylen suuri!
38:22 Oletko käynyt lumen varastohuoneissa, ja oletko nähnyt rakeiden varastot,
38:23 jotka minä olen säästänyt ahdingon ajaksi, sodan ja taistelun päiväksi?
38:24 Mitä tietä jakaantuu valo ja itätuuli leviää yli maan?
38:25 Kuka on avannut kuurnan sadekuurolle ja ukkospilvelle tien,
38:26 niin että sataa maahan, joka on asumaton, erämaahan, jossa ei ihmistä ole,
38:27 niin että autio erämaa saa kylläksensä ja maa kasvaa vihannan ruohon?
38:28 Onko sateella isää, tahi kuka on synnyttänyt kastepisarat?
38:29 Kenen kohdusta on jää tullut, ja kuka on synnyttänyt taivaan härmän?
38:30 Vesi tiivistyy kuin kiveksi, ja syvyyden pinta sulkeutuu kiinni.
38:31 Taidatko solmita Otavan siteet tahi irroittaa kahleista Kalevanmiekan?
38:32 Voitko tuoda esiin eläinradan tähdet aikanansa ja johdattaa Seulaset lapsinensa?
38:33 Tunnetko taivaan lait, tahi sinäkö säädät, miten se maata vallitsee?
38:34 Taidatko korottaa äänesi pilviin ja saada vesitulvan peittämään itsesi?
38:35 Taidatko lähettää salamat menemään, niin että sanovat sinulle: 'Katso, tässä olemme'?
38:36 Kuka on pannut viisautta pilvenlonkiin, tahi kuka antoi pilvenhattaroille ymmärrystä?
38:37 Kuka on niin viisas, että laskee pilvien luvun, kuka kaataa tyhjiksi taivaan leilit,
38:38 kun multa on kuivunut kovaksi kuin valettu ja maakokkareet toisiinsa takeltuneet?
Oikea viisaus
SANANLASKUT
8 LUKU
8:1 Eikö viisaus kutsu, eikö taito anna äänensä kuulua?
8:2 Ylös kummuille, tien viereen, polkujen risteyksiin hän on asettunut.
8:3 Porttien pielissä, kaupungin portilla, oviaukoissa hän huutaa:
8:4 Teitä minä kutsun, miehet, ja ihmislapsille kaikuu minun ääneni.
8:5 Tulkaa, yksinkertaiset, mieleviksi; tulkaa järkeviksi, te tyhmät.
8:6 Kuulkaa, sillä jalosti minä puhun, ja avaan huuleni puhumaan, mikä oikein on;
8:7 sillä totuutta minun suuni haastaa, ja jumalattomuus on minun huulilleni kauhistus.
8:8 Vanhurskaat ovat minun suuni sanat kaikki, ei ole niissä mitään petollista, ei väärää.
8:9 Ne ovat kaikki oikeat ymmärtäväiselle, suorat niille, jotka löysivät tiedon.
8:10 Ottakaa minun kuritukseni, älkääkä hopeata, ja tieto ennen valituinta kultaa.
8:11 Sillä parempi on viisaus kuin helmet, eivät mitkään kalleudet vedä sille vertaa.
8:12 Minä, viisaus, olen perehtynyt mielevyyteen, olen löytänyt tiedon ja taidollisuuden.
8:13 Herran pelko on pahan vihaamista. Kopeutta ja ylpeyttä, pahaa tietä ja kavalaa suuta minä vihaan.
8:14 Minulla on neuvo ja neuvokkuus; minä olen ymmärrys, minulla on voima.
8:15 Minun avullani kuninkaat hallitsevat, ruhtinaat säädöksensä vanhurskaasti säätävät.
8:16 Minun avullani päämiehet vallitsevat ja ylhäiset, maan tuomarit kaikki.
8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
8:18 Minun tykönäni on rikkaus ja kunnia, ikivanha varallisuus ja vanhurskaus.
8:19 Minun hedelmäni on parempi kuin kulta, kuin puhtain kulta, minun antamani voitto valituinta hopeata parempi. snl.>>Väärä viisaus
>>38:4 Missä olit silloin, kun minä maan perustin? Ilmoita se, jos ymmärryksesi riittää.
Raamatun mukainen perustaminen onkin kovin eri linjoilla kuin todellisuus
>>38:5 Kuka on määrännyt sen mitat - tottapa sen tiedät - tahi kuka on vetänyt mittanuoran sen ylitse?
>>38:6 Mihin upotettiin sen perustukset, tahi kuka laski sen kulmakiven,
Lättymaakaan ei ole ihan tämän päivän todellisuutta. Osuvia esimerkkejä, jos tietämättömyyttä noilla haluaa tuoda esille.
>>Oikea viisaus
On sen verran kryptistä, en todellakaan pysty tuollaiseen oikeanmalliseen viisauteen. Kaikenlaista tekstiä ne egyptiläiset laittoivatkin maailmalle. - Markku_Meilo
etj kirjoitti:
Oikea nöyryys
15:33 Herran pelko on kuri viisauteen, ja kunnian edellä käy nöyryys. Snl.
18:12 Kukistumisen edellä miehen sydän ylpistyy, mutta kunnian edellä käy nöyryys. Snl.
66:2 Mutta minä katson sen puoleen, joka on nöyrä, jolla on särjetty henki ja arka tunto minun sanani edessä. Jes.
PYHÄ HENKI
Herran Jeesuksen sanoin
14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.Elän mahdollisimman tiukasti todellisuudessa enkä ole lainkaan runollinen.
- etj
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Väärä viisaus
>>38:4 Missä olit silloin, kun minä maan perustin? Ilmoita se, jos ymmärryksesi riittää.
>>38:5 Kuka on määrännyt sen mitat - tottapa sen tiedät - tahi kuka on vetänyt mittanuoran sen ylitse?
Lättymaakaan ei ole ihan tämän päivän todellisuutta. Osuvia esimerkkejä, jos tietämättömyyttä noilla haluaa tuoda esille.
>>Oikea viisaus
On sen verran kryptistä, en todellakaan pysty tuollaiseen oikeanmalliseen viisauteen. Kaikenlaista tekstiä ne egyptiläiset laittoivatkin maailmalle.14:12 Miehen mielestä on oikea monikin tie, joka lopulta on kuoleman tie. Snl.
- etj
Markku_Meilo kirjoitti:
Elän mahdollisimman tiukasti todellisuudessa enkä ole lainkaan runollinen.
mitä tämän lyhyen maallisen vaelluksen jälkeen tulee? Toivon sinulle sitä oikeata viisautta, että pelastuisit. Siunausta sinulle!
Pii on 3.0 kirjoitti:
..Lutherin viesti jälkipolville oli se, että nöyristykää etukäteen rikkaitten eteen , nöyryys-sana on nimenomaan Lutherin ns, tulkinta, eikä sillä ole mitään tekemistä alkuseurakunnan kanssa.
Perustelut esimerkiksi Nasaretilaisen Hiljentämiseksi etukäteen olivat esim ,psalmien mukaan ne, että tuo ei kuulu meidän piireihin, ei ole yliopistokoulutettu, hänellä ei ole "Piireihin kelpaavia vaatetuksia, hänellä ei ole mitään niin hienoa kuin meillä;
-Siksi;" ..Älkäämme ollenkaan kuunnelko häntä, lyökäämme hänet kielellä_:"
Lukemisen opetteleminenhan on uuden ymmärryksen hakemista; Siinä on jo oltava varuillaan, ettei joku, mikä tahansa, ala hallinnoida, tai manipuloida,
Ei Tutkimisessa pidä kuunnella minkäänlaista"Henkien" opastusta, vaan pitää tutkia, aluksi, mitä tietoja on tarjolla, ja ovatko ne syötetty jostain ;,(-vrt; Textus Receptus, jossa Erasmusta "painostettiin" lisäämään kolminaisuuslauseita alkutekstiin;.)
Sitten on pengottava mahd; monenlaista tietoa, jos asia kiinnostaa.
Jos Joku väittää, etukäteen, että hän välittää "Jumalan" puheita, niin silloin tietojen ja tapahtumien pitää olla moitteeton;
"Meidän" pitää siis olla etukäteen mahdollisimman viisaita.Martti Lutherhan oli RUHTINAIDEN, ei kansan mies. Hänen asettumisensa aatelisten puolelle talonpoikaissodissa, jotka raivosivat Saksassa 1500-luvun alussa, riisti uskonpuhdistukselta sen yhteiskunnallisen ja vallankumouksellisen voiman. Lutherilla oli vankka auktoriteettiusko.
Hän rikkoi välinsä myös Erasmus Rotterdamilaisen kanssa, ja teki selväksi kantansa humanismiin.- Markku_Meilo
etj kirjoitti:
14:12 Miehen mielestä on oikea monikin tie, joka lopulta on kuoleman tie. Snl.
Joka iikka kuolee, millään joogaamisella ei jää ikuisesti henkiin.
Vaihtarina lainaan tällaista viisautta.
"Jos hankeen kusee, niin reikä jää." (Trad.)
On meinaan täsmällisempi ja käytännössä toimivaksi todettu. - Markku_Meilo
etj kirjoitti:
mitä tämän lyhyen maallisen vaelluksen jälkeen tulee? Toivon sinulle sitä oikeata viisautta, että pelastuisit. Siunausta sinulle!
Tämän lyhyen vaelluksen jälkeen minusta tulee tuhkaa. Jos ennen tuhkaamista tulee pelastustarvetta, niin sitä varten on pelastuslaitoksia.
- etj
Markku_Meilo kirjoitti:
Tämän lyhyen vaelluksen jälkeen minusta tulee tuhkaa. Jos ennen tuhkaamista tulee pelastustarvetta, niin sitä varten on pelastuslaitoksia.
- etj
etj kirjoitti:
alkuperäinen viesti Sandi Pattin via dolorosa on poistettu, laittomuus vaikuttaa.
- neitoni
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Väärä viisaus
>>Oikea viisaus
On sen verran kryptistä, en todellakaan pysty tuollaiseen oikeanmalliseen viisauteen. Kaikenlaista tekstiä ne egyptiläiset laittoivatkin maailmalle.tää nainen säälii sun tunne elämää,oon ennenkin sanonu.Kirjotukset sulta on olevinaan hienoja mut jokainen on ilkee ja se kertoo ettet oo sinut ittes kans.Joskus oot yrittäny huumoria nakata mulle ,ei onnistu.
- neitoni
lyöt lokaan kaikki raamatun kirjotukset,Jehovan palvelijat..mut annas ku mä arvaan..
toki ku Meilo on se joka tietää kaiken,ei muista mittään väärin ja on niin rehellinen et sen tietää koko hiton hesa,revi siitä mun puolesta- tosi fiksuja!!!!!
...käykö kateeksi jos joku osaa, tai ottaa selvää asioista, ota sinäkin selvää asioista ettei tarvi ilkkua...käydä henkilöön, meneeköhän sun jahtaus jo vähän liika pitkiin!
- Markku_Meilo
>>lyöt lokaan kaikki raamatun kirjotukset
Ai jaa, kuinka? Lainaan Raamattua, korjaa jos lainaan väärin.
>>Jehovan palvelijat..
Olenko minä vastuussa muiden harhoista? Ja jos, niin millä perusteella?
>>mut annas ku mä arvaan..
Näissä kisoissa olisi hyvä omata mielipiteitä, joita kykenee perustelemaan.
>>toki ku Meilo on se joka tietää kaiken,ei muista mittään väärin ja on niin rehellinen et sen tietää koko hiton hesa,revi siitä mun puolesta
Niinpä, koita joskus kommentoida asiaa, henkilön asemesta. - mieluummin
luen Meilon asiallisia kirjoituksia kun sinun
sekavia sössötyksiä. Meilon opettavat paljon
meitä "maailmallisia" mutta sinun kirjoituksista
ei aina tiedä, onko ne edes suomenkieltä. - neitoni
mieluummin kirjoitti:
luen Meilon asiallisia kirjoituksia kun sinun
sekavia sössötyksiä. Meilon opettavat paljon
meitä "maailmallisia" mutta sinun kirjoituksista
ei aina tiedä, onko ne edes suomenkieltä.jos on aito ihminen,se kyllä toisen kohtaa ja jos kohtaat toisen meilon,siitä ei voi erehtyä,pistää tulemaan vaik tulkin kautta.
Kiitos vain
- Jeremia pärjäävän
yhtään jahvetteja paremmin näissä ennusteluhommissa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231672
- 50970
Perhoseni (miehelle)
Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r153816Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi
Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....50756- 70676
- 67626
- 53617
- 59596
Onko Sofia jälleen jätetty?
Moni asia viittaisi siihen, että hän on jälleen sinkku.129578Rekat seisovat dieselin hinnan takia . Ala ei kestä tällaista hintatasoa, sanoo yrittäjä .
EU:n kallein diesel on kova paikka kuljetusalalle. Ajoja on jätetty ajamatta kannattavuusongelmien vuoksi, sanoo alan e120544Mies, näetkö minut myös
Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?20510- 5488
Voiko se ikinä toimia
Voiko meistä ikinä tulla mitään? Näin kauan aikaa on kulunut ja mitään ei tapahdu... En usko, että sinä mietit minua het32488- 34487
- 50482
- 55478
Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?
Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?118476Mitä jos...
Susta tykätään poikana enemmän, kun tyttönä? Miten asian käsittelet tai otat tiedon vastaan? T nainen gubetellija herät142453- 4439
Totta on asia. Jeffrey Cohen on jättänyt Sofian.
Vaimon viesti on paljastanut totuuden.137431