Riitelykysely

vastauksia odotetaan

Mikä on tyylisi riidellä?
Mikä on paras tapa riidellä?
Oletko pitkävihainen, mököttäjä tai koskaan riitelemätön?
Kenen kanssa täällä voisit ottaa tai olet ottanut eniten yhteen?

9

303

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikä on tyylisi riidellä? tuhoisa
      Mikä on paras tapa riidellä? sovitteleva
      Oletko pitkävihainen, mököttäjä tai koskaan riitelemätön? pitkä vihainen
      Kenen kanssa täällä voisit ottaa tai olet ottanut eniten yhteen?kenen vaan, joskus tuntuu että on oikein pakko keksiä jokin raivon syy :)

• Mikä on tyylisi riidellä? Ensin hermostun, sitten sovittelen ja sitten keskustelen, kun pahin kiukku on laantunut.

Mikä on paras tapa riidellä? Niin, että asiat eivätkä ihmiset riitele. Tosin olen siinä yhtä huono kuin muutkin ihmiset.

Oletko pitkävihainen, mököttäjä tai koskaan riitelemätön? En, olen nopeasti suuttuva ja nopeasti leppyvä.

Kenen kanssa täällä voisit ottaa tai olet ottanut eniten yhteen? Voi pojat, laskut menivät sekaisin jo vuonna 2006.

• ..........

Aika räiskyvästi riidellään mutta myös sovitaan..tavarat ei kuitenkaan lentele,sanallista enemmän.
      En ole pitkävihanen,unohtuu heti kun sovitaan.

• .......

Saadakseen rauha, tarvitaan sota...

"To secure peace is to prepare for war"

En riitele. En hyökkää. Sillälailla täälläpäin...

• persona-non-grata

Mikä on tyylisi riidellä? Keskustelemalla ... kuuntelemalla myös toista osapuolta ja saada aikaan suht yhteneväinen linja molempia osapuolia tyydyttävällä tavalla. No joo, jos nyt ihan rehellisiä kuitenkin ollaan niin toisinaan saatan sivaltaa melko teräviäkin piikkejä toiselle osapuolelle, jos minua ärsytetään riittävästi.

Mikä on paras tapa riidellä? Sovi riita aina ennen auringon laskua:) ...

Oletko pitkävihainen, mököttäjä tai koskaan riitelemätön? En mikään noista ...

Kenen kanssa täällä voisit ottaa tai olet ottanut eniten yhteen? -

• vastauksia.
      Tyylini riidellä: nielen paljon. Jos toisella ihmisellä on huono päivä/viikko/kuukausi saatan katsella ja kuunnella sitä pitkään pokkana, jos ei ihminen kohdista mitään suuria syytöksiä minuun. Saatan heitellä sarkastisia tai kyynisiä huomautuksia, jos itselläkin on huono päivä. Osapuolesta riippuen ne noteerataan tai niitä ei edes huomata. Mutta jos jotakin omaa, läheistä asiaa/ihmistä vastaan hyökätään, pinna katkeaa melko nopeasti. Raivoan hetken tai pidemmän hetken. Sanan säilä viuhuu, niin että ihmisiä lakoaa. Kun riita on ohi, se on ohi. En palaa aiheeseen myöhemmin. Käsittelen asian kerralla. Toivon samaa myös toiselta osapuolelta, mutta riitelytapojahan on monia.
      Olen siis tavallaan lyhytvihainen. Tosin jos joudun pitkään kuuntelemaan jotain p***aa, asiat patoutuvat, ja vyöry voi lähteä purkautumaan jostakin hyvinkin pienestä.

Paras tapa itselle ja jota toivon muilta on, että riita puhdistaisi ilmaa ja asia käsiteltäisiin kerralla loppuun, eikä jäisi enää kytemään.

En ole mököttäjä, ei onnistu. Ei pidä pokka enkä tajua oikein ideaa pitkällä juoksulla. Lisäksi jos olen pitkään puhumatta, unohdan syyn miksi mökötän. En myöskään ole menneiden kaivelija enkä pitkävihainen. Yritän katsoa eteenpäin elämässä.

Täällä en ihan vakavasti riitelisi kenenkään kanssa koska en tunne ihmisiä tarpeeksi. Mulla on myös monta kaveria, joiden kanssa en ole koskaan riidellyt. Riitely vaatii tietynlaisen tunnesiteen. Olen ollut joskus myös jonkinlaisessa viha-rakkaussuhteessa, jossa riideltiin runsaasti. Riitely ei ole aina huono juttu.

• Mikä on tyylisi riidellä?
      - ärsyynnyn, hermostun, suutun, räjähdän

Mikä on paras tapa riidellä?
      - päästää höyryt pihalle ja sitten sovitella

Oletko pitkävihainen, mököttäjä tai koskaan
      riitelemätön?
      - joissain tapauksissa olen pitkävihainen, menen kuoreeni ja aivan hiljaiseksi, siinä tapauksessa en halua olla missään tekemisissä toisen riitapuolen kanssa

Kenen kanssa täällä voisit ottaa tai olet ottanut eniten yhteen?
      - Voisin ottaa??? En kenenkään.
      En ole ottanut yhteen kenenkään kanssa (muistaakseni)...no, ehkä puskien kanssa kinaan joskus, mutten riitele.

• uk-ko

piiloriitoja. Loukkaannun helposti mutta suutun hitaasti. Riitelyni muistuttaa pitkälle keskustelua. Eron tekee loukkaantuminen ja puolustautuminen: tuolloin riitelen.

Jos suutun tai ärsyynnyn, se vaatii aika paljon oikeeta ärsyttämistä. Yleensä menen ensin mykäksi. konkreettisesti, mitään ei tle ulos. Sitten otan etäisyyttä, rauhoitun ja kun olen saavuttanut normaalin loukkaantuneisuuden tason, palaan riitaan ja yritän jatkaa "keskustellen".

Lepyn 10 kertaa nopeammin kuin suutun.

• MichikoXX

ja puolison kanssa en oikeastaan ollenkaan. Saattaa johtua kaukosuhteesta: tavatessamme meillä on mielessämme ihan muut asiat kuin riitely. Suutun harvoin, siihen tarvitaan törkeitä loukkauksia ja olen erittäin pitkävihainen. Anteeksipyyntö saattaa auttaa, mutta ei välttämättä. Eräs entinen ystävä katkaisi välit niin inhottavasti, että välimme eivät koskaan palautuneet ennalleen, vaikka hän pyysi anteeksi. Netissä olisi fiksuinta jättää tyyppi itsekseen riitelemään. En aina muista tätä sääntöä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      204
      7023
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4642
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      38
      4298
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      73
      3262
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1955
    6. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1706
    7. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      17
      1680
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      40
      1573
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1459
    10. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      143
      1237
    Aihe