Kuinka - OK - on jehovantodistajien seurakunnassa moottororipyöräurheilu? Onko se "sallittua"?
Tuli vain mieleeni kun minun, - jo aikuinen poikani , ajaa joskus ihan huvikseen kilpailua Dukaatilla.
Ps. Tästä se tuli mieleeni:
http://www.youtube.com/watch?v=coqOUxH1dmQ&feature=related
Moottoripyörä on moottoripyörä
12
411
Vastaukset
- vaiolet
kielletty mikä kielletty.... Ei kai se ihan kielletty asia ole tuo moottoripyöräily mutta ne kokoontumisajot joissa itse olen exänä ollut on ollut ryyppäämistä mukavien ihmisten kanssa,tosin he eivät ole olleet jt-immeisiä!
Silloin ku ite viel jt niin ryypättiin porukas niitten kanssa kellä pyörä sattu olemaan,siis jeh.todistajista,mutta ei kai se ollut silloin niin paha asia kuin nykyään kun nää "mualimalliset" on muuten vaan hyviä ystäviä !- vaiolet
sen verran et kilpailuhenkihän on raamatunvastaista, ja siksi kiellettyä ! !
Siis ainakin mulle aikoinaan näin opetettiin tosin luopiona en usko tähän,katon forkkuja ja lätkää ihan samalla tapaan kuin jt-aikanakin - vio-letti
>>>on ollut ryyppäämistä mukavien ihmisten kanssa,tosin he eivät ole olleet jt-immeisiä!
- sorsselsson
...minun "aikanani" ns. kilpa-urheilua katsottiin karsaasti (50-70-luvulla).
Sen sijaan itse moottoripyörän omistaminen, ajaminen ja sen käyttäminen oli jopa hyvinkin suosittua. (Ehkä sen edullisuuden takia)
Muistan esim. erään Suomen jt uraa-uurtavan "veli" Paj******n, Töölön seurakunnasta joka toimi myös "Betelin" "palveluksessa" Väinämöisenkadulla, omistaneen prätkän, jota me "pikkuveljet" kovasti ihailtiin.
Käpylän srk:ssa useilla nuoremmilla oli prätkä. Muistan esim, A. S......n (sukua itse K. Hartevalle) BMW:n, sekä H. B.......n Jawa:n. Tämä S******n muuten toimi kartanlukijana myöhemmin rallimestari Hannu Mikkolalle, eikä häntä erotettu, toimii vieläkin "vanhempana".
1961, 11-vuotiaana olin itse "tienraivaaja"-kaverina 16-vuotiaalle "veljelle", jonka NSU:lla kierreltiin "todistamassa" yhden kuukauden ajan.
"Veli" Uljas P******n osallistui Eläintarhan ajoihin (Stadissa, 1961?) ja aiheutti kuolonkolarin. Hän kaatui maalisuoralla, pyörä luiskahti menojaan ja surmasi valokuvaajan. En tiedä jos hänelle tuli tästä "seurauksia"?
Itse ostin ekan "mopon" 15-vuotiaana (Jawa 350 "Six-Days". "Seurakunnassani" monella nuorilla oli prätkä 60-luvun lopulla, eikä siitä huomautettu, kunhan ei vaan kilpailtu tai kuuluttu johonkin "maailmalliseen" jengiin.
Ihmettelen vähän kuinka nykyään suhtaudutaan kilpailemiseen. Kun on esim. kysymys Williams:ien "kitaristi"-siskoksista (jos se nyt ei ole pelkästään huhua?).
Sori, tää kommenttini meni nyt vähän ohariks ite avauksesta, mutta tuli niin paljon muistoja mieleen, että lähetän tän kuitenkin.
Yks juttu vielä:
>>aikuinen poikani , ajaa joskus ihan huvikseen kilpailua Dukaatilla- vio-letti
>>>minun "aikanani" ns. kilpa-urheilua katsottiin karsaasti (50-70-luvulla)
Kaikki kilpaurheilu on jehovantodistajilta kiellettyjen listalla.
- vio-letti
>>>Kaikki kilpaurheilu on jehovantodistajilta kiellettyjen listalla
- Markku_Meilo
vio-letti kirjoitti:
>>Mites, jos ei varsinaisesti kilpaile, ajaa vaan esimerkiksi baanalla lujaa? Mahtaako kukaan harrastaa semmoista? Mitenkähän siihen suhtaudutaan?
Laumaopuksen mukaan näin:
"Tappo.
Jossain määrin syyllisyyttä voisi aiheutua varomattomasta ajamisesta, huolimattomasta auton huollosta tai muusta varomattomasta tai ajattelemattomasta toiminnasta, josta aiheutuu vammoja tai kuolema. (Vrt. 5. Moos. 22:8.)" vio-letti kirjoitti:
>>Mites, jos ei varsinaisesti kilpaile, ajaa vaan esimerkiksi baanalla lujaa? Mahtaako kukaan harrastaa semmoista? Mitenkähän siihen suhtaudutaan?
Taitaa riippua vähän seurakunnasta ja piireistä. En muista lukeneeni että moottoripyöräily muuten olisi kiellettyjen huvittelumuotojen listalla. Toki radalla ajamista pidetään taatusti joissain piireissä terveytensä turhana riskeeramisena, kuten jotain benji-hyppyäkin.
>>Heh, vielä tuli mieleeni että mitenkähän mahtaa olla tatuoinnin laita?3
Tatuoinneista on kirjallisuudessa ollut negatiivisviritteisiä kirjoituksia, joissa sanotaan suoraan etteivät ne ole "kristityille sopivia".- vio-letti
Markku_Meilo kirjoitti:
"Tappo.
Jossain määrin syyllisyyttä voisi aiheutua varomattomasta ajamisesta, huolimattomasta auton huollosta tai muusta varomattomasta tai ajattelemattomasta toiminnasta, josta aiheutuu vammoja tai kuolema. (Vrt. 5. Moos. 22:8.)">>>"Tappo.
Jossain määrin syyllisyyttä voisi aiheutua varomattomasta ajamisesta, huolimattomasta auton huollosta tai muusta varomattomasta tai ajattelemattomasta toiminnasta, josta aiheutuu vammoja tai kuolema. (Vrt. 5. Moos. 22:8.)" - vio-letti
t-i-u-k-u kirjoitti:
Taitaa riippua vähän seurakunnasta ja piireistä. En muista lukeneeni että moottoripyöräily muuten olisi kiellettyjen huvittelumuotojen listalla. Toki radalla ajamista pidetään taatusti joissain piireissä terveytensä turhana riskeeramisena, kuten jotain benji-hyppyäkin.
>>Heh, vielä tuli mieleeni että mitenkähän mahtaa olla tatuoinnin laita?3
Tatuoinneista on kirjallisuudessa ollut negatiivisviritteisiä kirjoituksia, joissa sanotaan suoraan etteivät ne ole "kristityille sopivia".>>>Tatuoinneista on kirjallisuudessa ollut negatiivisviritteisiä kirjoituksia, joissa sanotaan suoraan etteivät ne ole "kristityille sopivia".
- neitoni
Markku_Meilo kirjoitti:
"Tappo.
Jossain määrin syyllisyyttä voisi aiheutua varomattomasta ajamisesta, huolimattomasta auton huollosta tai muusta varomattomasta tai ajattelemattomasta toiminnasta, josta aiheutuu vammoja tai kuolema. (Vrt. 5. Moos. 22:8.)"monella miehellä on esim.harrikka tai mopo pojilla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu751738- 591698
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu3321439Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1681419Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle671280Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1081259Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä621107- 601099
KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin971043Nyt tiistain galluppi alkaa....
Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä57980