Jumalan sanan mukaan Jeesus on tie,totuus ja elämä.Jeesuksen ristinkuoleman tähden Häneen uskova saa synnit anteeksi.
Mitenkäs teillä?
mihin JT:n pelastus
9
522
Vastaukset
- koo.koo
Silkkaa satuiluahan nuo liturgiat ovat. Kuka haluaa uskoa satuihin, niin siittä vaan. Muuten tiedoksi: Jessuli-setä on satuolento.
- Ratsastaa
Jeesus sanoi, Minä olen tie, totuus ja elämä.
Vartiotorni seura sanoo: Olemme samaa mieltä että hän on tie, mutta me olemme tie hänen luokseen. Heidän julkaisut antavat sellaisen käsityksen heidän seuraajilleen, että nämä voivat olla yhteydessä Jeesukseen ainoastaan organisaation kautta/välityksellä. He sanovat: Hän on kyllä totuus, mutta me olemme kanava ja kaikki totuus tulee meidän kautta ja organisaation kautta. He myös sanovat: Kyllä, hän on elämä, mutta kukaan ei voi saada tätä elämää jos ei ole heidän järjestön/organisaation yhteydessä. >>mihin JT:n pelastus perustuu?
Saadakseen vt-seuran mallisen pelastuksen on levitettävä vt-seuran kirjallisuutta ja propagandaa ihmisille, ja raportoitava se paikalliseen seurakuntaan. Sen lisäksi on osallistuttava kaikenlaisiin kinkereisiin, joita vt-seura keksii järjestää.
Kokonaisuudessaan lahkojen pelastusresepti on veikeä. Lahkot tulkitsevat raamattua omiin tarkoituksiinsa ja väittävät tulkintojaan raamatullisiksi totuuksiksi, joihin uskominen on portti pelastukseen. Kun otetaan huomioon että raamattu on vain kokoelma ihmisten turinointia eri vuosisadoilta, niin kysehän on hyvinkin huumoripitoisesta lopputulemasta: Vaaditaan uskomaan raamattuun, joka perustuu huuhaalle, josta huuhaasta on vedetty vielä omat, pidemmälle viedyt huuhaatulkinnat.
Tuplavitsi siis.- pohtinut34
sinäkö sit tarkoitat että kirkko ei muka ole muokkailut totuuksia omiin mielipiteisiin. Miksi sitten jotkut papit hyväksyvät homoja ja muut ei kun raamatussa ihan selvästi katsotaan jyrkästi sellaiseen. 3moos 18:22 etkä saa maata miespuolisen kanssa samoin kuin makaat naisen kanssa se on inhottavaa En itse ole huomannut mitään omia selityksiä jehovan todistajilta, ja pitää ottaa myös huomioon että kaikki ei ole yhtä paljon kehittyneitä kuin vanhimmat, joten ei kaikki pysty ensimmäisellä kerralla perustelemaan kaikkia, vaan pitää perehtyä lisää asiaan.
- sakkia
pohtinut34 kirjoitti:
sinäkö sit tarkoitat että kirkko ei muka ole muokkailut totuuksia omiin mielipiteisiin. Miksi sitten jotkut papit hyväksyvät homoja ja muut ei kun raamatussa ihan selvästi katsotaan jyrkästi sellaiseen. 3moos 18:22 etkä saa maata miespuolisen kanssa samoin kuin makaat naisen kanssa se on inhottavaa En itse ole huomannut mitään omia selityksiä jehovan todistajilta, ja pitää ottaa myös huomioon että kaikki ei ole yhtä paljon kehittyneitä kuin vanhimmat, joten ei kaikki pysty ensimmäisellä kerralla perustelemaan kaikkia, vaan pitää perehtyä lisää asiaan.
SAMAT KUVIOT ERI NIMILLÄ JA MUOTOSEIKOILLA. >En itse ole huomannut mitään omia selityksiä jehovan todistajilta, ja pitää ottaa myös huomioon että kaikki ei ole yhtä paljon kehittyneitä kuin vanhimmat, joten ei kaikki pysty ensimmäisellä kerralla perustelemaan kaikkia, vaan pitää perehtyä lisää asiaan.< >En itse ole huomannut mitään omia selityksiä jehovan todistajilta,< ETKÖ HUOMMANNUT TUOTA EDELLISTÄ TOPIKKIA? >Jeesus sanoi, Minä olen tie, totuus ja elämä. Vartiotorni seura sanoo: Olemme samaa mieltä että hän on tie, mutta me olemme tie hänen luokseen. Heidän julkaisut antavat sellaisen käsityksen heidän seuraajilleen, että nämä voivat olla yhteydessä Jeesukseen ainoastaan organisaation kautta/välityksellä. He sanovat: Hän on kyllä totuus, mutta me olemme kanava ja kaikki totuus tulee meidän kautta ja organisaation kautta. He myös sanovat: Kyllä, hän on elämä, mutta kukaan ei voi saada tätä elämää jos ei ole heidän järjestön/organisaation yhteydessä.< EIKÖ TÄMÄ OLE MIELESTÄSI OMAA SELITYSTÄ?
- faktat esille
sakkia kirjoitti:
SAMAT KUVIOT ERI NIMILLÄ JA MUOTOSEIKOILLA. >En itse ole huomannut mitään omia selityksiä jehovan todistajilta, ja pitää ottaa myös huomioon että kaikki ei ole yhtä paljon kehittyneitä kuin vanhimmat, joten ei kaikki pysty ensimmäisellä kerralla perustelemaan kaikkia, vaan pitää perehtyä lisää asiaan.< >En itse ole huomannut mitään omia selityksiä jehovan todistajilta,< ETKÖ HUOMMANNUT TUOTA EDELLISTÄ TOPIKKIA? >Jeesus sanoi, Minä olen tie, totuus ja elämä. Vartiotorni seura sanoo: Olemme samaa mieltä että hän on tie, mutta me olemme tie hänen luokseen. Heidän julkaisut antavat sellaisen käsityksen heidän seuraajilleen, että nämä voivat olla yhteydessä Jeesukseen ainoastaan organisaation kautta/välityksellä. He sanovat: Hän on kyllä totuus, mutta me olemme kanava ja kaikki totuus tulee meidän kautta ja organisaation kautta. He myös sanovat: Kyllä, hän on elämä, mutta kukaan ei voi saada tätä elämää jos ei ole heidän järjestön/organisaation yhteydessä.< EIKÖ TÄMÄ OLE MIELESTÄSI OMAA SELITYSTÄ?
Tuosta lopusta lähinnä: "VTseura sanoo...."
- kirjanoppinut
Ketä ja mistä täytyy pelastaa jos Jeesus on jo sen tehnyt.
- ottivat vastaan
Jes.45:22 Ap.2:40
Hyvä lukea koko luku
- Jumalaan Jehovaan
Jeesus Kristus on kuollut meidän kaikkiemme puolestamme,saamme synnit anteeksi,jos kadumme aidosti ja pyrimme olla toistumatta niitä,vaikka epätäydellinen ihminen kyllä on taipuvainen tekemään joko sanoin tain tekoin syntiä. Jeesus on tie,totuus ja elämä. Jeesus näytää tien oikeaan suuntaan joka johtaa ikuiseen elämään,totuus Hän on kertonut meille ollesaan täällä maan päällä,ja myös Sanasaan Raamatussa,elämämme on Jeesuksen kädessään joko saamme ikuisen elämän täällä maan päällisessä paratiisissa,kun se aika koitaa,tain sitten emme saa,kaikki riipuu mitä Jeesus näkee,ja kuulee meistä,voimme itse vaikutaa siihen jos haluamme elää ikuisesti,onnellisesti täydellisenä ihmisenä! Mikä etu meillä kaikilla on,elkäämme antako tätä mahdollisuutta mennä ohitse jonkun vähän pätöisen maallisen asian vuoksi!! Jehova antoi oman rakaan Poikansa kuolla Sinun ja minun puolstamme,elkäämme unhoittako tätä! Hyviä jatkoja kaikille,mikäpä se on mennä eteen päin kun saa kuulua Jeesukselle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1461100- 511092
Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle601055Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu44807Nyt tiistain galluppi alkaa....
Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä55788Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo69785Miten aiot saada kaivattusi?
1) loukuttamalla 2) kidnappaamalla 3) huijaamalla 4) jokin muu, mikä?54735Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä54720KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin71701- 32652