sinulla on parhaiten hallinnassasi?
Mikä elämän osa-alue
33
733
Vastaukset
Mitä ne osa-alueet ovat? Tarkoitatko esimerkiksi terveyttä, työtä, harrastuksia, kavereita, parisuhdetta, taloudellista tilannetta jne?
- lyhyesti.
noin. Nouseeko jokin ylitse muiden?
lyhyesti. kirjoitti:
noin. Nouseeko jokin ylitse muiden?
Tulisi tosi tasapaksu todistus koko elämästäni. Antaisin kaikille arvosanaksi juuri tällä hetkellä "Ihan hyvä 8". Kaikessa olisi vähän parantamisen varaa, muttei millään saralla suurempia ongelmiakaan ole. Tai no annetaan työlle ensi viikoksi arvosana 9, koska olen lomalla. ;-)
- random_N
Ei o probleemeja niiden puolella ainakaan. Heikoimmassa hapessa on varmaan harrastusluonteiset kauppatieteen opinnot. Viimeisin opintosuoritus on monen vuoden takaa.
..ettei mikään ole kunnolla hallinnassa kun elämä on typistynyt kotona potemiseksi ja odotteluksi. Aiemmin oli ehkä harrasteet ja niistä liikunta. Ja töissä tuli sellaisia positiivisia piikkejä jolloin hommat rullasi huippuhyvin. Parisuhde on kyllä ollut aika hyvä koko ajan. :) Se ei ole pikkujuttu se.
- 'kaaosta'
ja kova kiire kokoajan, mutta kaikki pysyy kuitenkin hyvin kasassa. Ilman LOISTAVAA parisuhdettani en tähän kykenisi. Jos itse en jotain kerkee tekemään, niin avokki auttaa. Jos avokki ei kerkee jotain tekemään, niin minä autan.
- k-k-k
kahvivarasto näyttäisi olevan turvattu joksikin aikaa eli aamun alkaminen on parhaiten hallinnassa.
eli nukkuminen.
- vänksy
mulla on raha-asiat ja nekin on ihan vituillaan. Et päättele siitä sit millä mallilla muut asiat on.
- vänksy
kimpassa asina. Joko asiat on hyvin - ja silloin ne on kaikilla osa-alueilla hyvin - tai sitten asiat ei ole ollenkaan hallinnassa, ja silloin se koskee kaikkia elämän osa-alueita. Ei ole koskaan ollut niin, et esim. raha-asiat olis hyvin ja rakkausasiat huonosti, vaan se on kaikki tai ei mitään. Yhteenkin elämäni osa-alueeseen kohdistuvat paineet vaikuttavat niin negatiivisesti kyllä koko henkiseen tasapainoon, ettei ole mitään mahdollisuutta silloin saada muitakaan asioita onnistumaan.
vänksy kirjoitti:
kimpassa asina. Joko asiat on hyvin - ja silloin ne on kaikilla osa-alueilla hyvin - tai sitten asiat ei ole ollenkaan hallinnassa, ja silloin se koskee kaikkia elämän osa-alueita. Ei ole koskaan ollut niin, et esim. raha-asiat olis hyvin ja rakkausasiat huonosti, vaan se on kaikki tai ei mitään. Yhteenkin elämäni osa-alueeseen kohdistuvat paineet vaikuttavat niin negatiivisesti kyllä koko henkiseen tasapainoon, ettei ole mitään mahdollisuutta silloin saada muitakaan asioita onnistumaan.
Miten raha- ja rakkausasiat ovat sidoksissa toisiinsa vai onko tuo vain sattumaa?
- vänksy
Ratikkakuski kirjoitti:
Miten raha- ja rakkausasiat ovat sidoksissa toisiinsa vai onko tuo vain sattumaa?
henkisesti huonosti niin ei silloin voi mikään olla hyvin, eikä mennä hyvin. Koskee rahaa ja rakkautta, terveyttä ja ihan kaikkea.
vänksy kirjoitti:
henkisesti huonosti niin ei silloin voi mikään olla hyvin, eikä mennä hyvin. Koskee rahaa ja rakkautta, terveyttä ja ihan kaikkea.
Miten rakkauden lentäminen ikkunasta pihalle vie setelitukotkin mukanaan? Älä vaan sano...
- vänksy
Ratikkakuski kirjoitti:
Miten rakkauden lentäminen ikkunasta pihalle vie setelitukotkin mukanaan? Älä vaan sano...
sydänsuruja, luuletko et silloin on motivaatiota panostaa raha-asioiden hoitoon tai mihinkään muuhunkaan. Jos on taloudellisesti tiukkaa, ei paljoa jaksa kiinnostaa mitkään parisuhteet. Jos terveys reistailee, sama juttu. Ei silloin ole merkitystä, millä mallilla raha-asiat on eikä samaten mitkään rakkausasiat ole päälimmäisenä mielessä. Musta nuo kaikki on niin vahvasti sidoksissa toisiinsa, kuin vaan olla voi.
vänksy kirjoitti:
sydänsuruja, luuletko et silloin on motivaatiota panostaa raha-asioiden hoitoon tai mihinkään muuhunkaan. Jos on taloudellisesti tiukkaa, ei paljoa jaksa kiinnostaa mitkään parisuhteet. Jos terveys reistailee, sama juttu. Ei silloin ole merkitystä, millä mallilla raha-asiat on eikä samaten mitkään rakkausasiat ole päälimmäisenä mielessä. Musta nuo kaikki on niin vahvasti sidoksissa toisiinsa, kuin vaan olla voi.
Kyllä minä ainakin entisessä elämässäni kävin töissä, sain palkkani ja maksoin laskuni riippumatta siitä, olinko parisuhteessa tai en. Pakkohan sitä oli. Vai miten muuten niitä hoidetaan?
- tajua
Ratikkakuski kirjoitti:
Kyllä minä ainakin entisessä elämässäni kävin töissä, sain palkkani ja maksoin laskuni riippumatta siitä, olinko parisuhteessa tai en. Pakkohan sitä oli. Vai miten muuten niitä hoidetaan?
vaan rakkaudesta mitään. Ei se mitään, kaikkia ei kaikilla systeemeillä ole siunattu.
- vänksy
Ratikkakuski kirjoitti:
kiinnostaa hoitaa, tai sitten ei.
vänksy kirjoitti:
kiinnostaa hoitaa, tai sitten ei.
Masennus on katala sairaus. Välinnpitämättömyydestä puhumattakaan.
tajua kirjoitti:
vaan rakkaudesta mitään. Ei se mitään, kaikkia ei kaikilla systeemeillä ole siunattu.
Masennukseen saa palkallista sairaslomaa ja maksupalvelu hoitaa laskut. Mutta ehkä minulta puuttuu joku palikka päästä, kun en näe rahan ja rakkauden välillä yhteyttä, vaikka Leevi and the leevingskin siitä aikoinaan lauloi.
- Mut oonkin Bibo,
vänksy kirjoitti:
kannattais lukea siitä koska et välttämättä oo vain masentunu.
- Bibo-
Ratikkakuski kirjoitti:
ei välitä/jaksa hoitaa mitään..oli kyse sit rahahommista tai suhde,ym.. Ja kun menee hyvin kaikki hoidetaan taas vitun hyvin.
- sitä saattaa
Ratikkakuski kirjoitti:
törsätä kaikkeen turhaan,laskut jää seisoon,ym.
- ..............
Bibo- kirjoitti:
ei välitä/jaksa hoitaa mitään..oli kyse sit rahahommista tai suhde,ym.. Ja kun menee hyvin kaikki hoidetaan taas vitun hyvin.
Vaihteleeko niiden pituus holtittomasti?
- vänksy
Mut oonkin Bibo, kirjoitti:
kannattais lukea siitä koska et välttämättä oo vain masentunu.
Olenko jossain muka väittänyt olevani masentunut? En ainakaan itse tunne itseäni masentuneeksi.. Tai sit mulla on joku krooninen masennus, todella monivuotinen masennus, koska samanlainen olo mulla on ollut jostain 16-vuotiaasta asti.
- noin,
vänksy kirjoitti:
Olenko jossain muka väittänyt olevani masentunut? En ainakaan itse tunne itseäni masentuneeksi.. Tai sit mulla on joku krooninen masennus, todella monivuotinen masennus, koska samanlainen olo mulla on ollut jostain 16-vuotiaasta asti.
tuli mieleeni, että sähän tykkäät puhua seksistä loputtomiin?
- vänksy
noin, kirjoitti:
tuli mieleeni, että sähän tykkäät puhua seksistä loputtomiin?
vaan rakkaudesta.
- segmentoija
Toivoisin et seksuaalisuus, mutta toisin kävi.Parhaiten hallinnassa on kesäsuunnitelmat.Onneksi ei kauneus,koska jos se on hallinnassa,muut ohjaa sitä.Kaakossa on kaaokseni.
- uk-ko
Kuulostat jotenkin liikuttavan optimistiselta :-) Hallintaa ei taida liikaa olla, mutta parhaiten sujuu tällä hetkellä suhdeasiat. Taiteelliset projektit sujuvat myös mainiosti ja sen huomaa: kaikki tosihommat kusee. Se siitä hallinnasta minun osaltani. Olen impulsiivinen ja hallinta on melko alisteinen satunnaisuudelle. Lasketaanko se elämän osa-alueeksi? Satunnaisten intressien toteuttaminen? Se on hyvin hanskassa.
- few words,
No sinun aloitustasi ajatellen kriittisyys.
- saa valita,
niin se on finanssiasiat.
- tosivaitaru
kokonaisuudessaan on kunnossa. Elämän osa-alueita...hmmm...valitsen mielialan, tunteiden ja tekojen hallinnan. Leijuen ilmoitan niiden olevan kunnossa tattista vaan. Mastery, defense ja coping vuorotellen.
- osaan hävetä mokiani.
Se taitaa olla vielä hallinnassa.
oma terveys ja työ.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its4088945Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1803421- 191900
- 791191
- 751080
- 271075
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta641031Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss791025- 551003
- 65930