Mitä se tarkoittaa sinulle? Mikä aiheuttaa sinulle eniten epävarmuutta?
Miten määrittelet hyvän itsetunnon?
9
228
Vastaukset
- Va-Nil-La
sitä että uskaltaa olla oma itsensä, eikä tarvitse ulkopuolisia vakuutteluja ja sen määrittelyn mukaan mulla on hyvä itsetunto. Tällä palstalla se taas on sitä, että näkee itsensä täydellisenä, jaksaa kehua itseään loputtomiin, eikä koskaan näe itsessään mitään vikaa. Sen määrittelyn mukaan ei tosiaankaan ole... Musta olisi ihan hullua nähdä itsensä kauhean erityisenä ja hienona ihmisenä, kun se ei yksinkertaisesti ole totta. Eniten epävarmuutta aiheuttaa mun omalaatuisuus, kun ainakin joskus pitäisi osata käyttäytyä kuin suunnilleen normaali ihminen. Lopuksi vielä sen verran, että mä saan täällä usein kommentteja muka huonosta itsetunnosta, mutta jos mä täällä jotain ole oppinut, niin pelkäämään sitä, että jonain päivänä mullakin olisi "hyvä itsetunto palstalaisten malliin"...
Omalaatuisuus on rakastettavaa! Tuossa olet oikeassa, että liika erinomaisuuden kuvittelu ei näytä mukavalta...
dazu kirjoitti:
Omalaatuisuus on rakastettavaa! Tuossa olet oikeassa, että liika erinomaisuuden kuvittelu ei näytä mukavalta...
kuten berlusconi
- Va-Nil-La
dazu kirjoitti:
ole rakastettavalla tavalla omalaatuinen, mä olen vain omituinen. :)
- mirame81
ITSETUNTO on taas siitä kiinni hyväksyy oman rajallisuuden.Hyväksyy asiat:Missä olen hyvä,mitä ei osaa ja missä on parantamisen varaa. Kaikki ihmiset kun ei voi olla samasta puusta veistettyjä. Sama hyväksyminen pätee myös parisuhteessa.Tahdon rakastaa toista ihmistä hänen ``puutteista``huolimatta. En jaksanut kirjoittaa uudestaan joten kopioin tuon viestin yhdestä kommentistani. Itselleni merkitsee tietty sitä että olen hyväksynyt etten voi osata jotain tiettyä asiaa,eikä minun tarvitsekkaan osata. -Epävarmojahan me joskus kaikki ollaan.En mie osaa sanoo mikä eniten aiheuttaisi epävarmuutta.Ehkä surkea englannin kielen taito.En halua puhua kun joudun noloon saumaan.
- joitakin kriteereitä,
Keskustelupalstalla hyvän itsetunnon omaava pystyy sanomaan mielipiteensä. Ei siis lässytä teoriaa jostakin asiasta ja kuitenkin tositilanteessa, kun sitä arvoa pitäisi ilmaista, niele sanojaan. Muuten en laajemmin jaksa kertoa, kosket itsestäsikään kertonut mitään.
- surreell verklighet
Hyvän mielen päivinä syön sosetta ;> plussat -vaatteet toimii -hyväksytty olo -helppo hengittää -ruoka on ok,ei liian maukasta -eufoorian tilalla hyvyyden tunne. miinukset: -kielteinen vastaanottaminen -torjuva ympäristö -rikotut yksityisyydet,etenkin omaa -meikki pilalla jo heti kättelyssä -muut naiset kärkkyvät pahaenteisesti laukkuani.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla4011158- 641096
- 61842
- 60779
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k99698Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,15670- 71664
Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai49661- 26653
- 58623