Puhelinkammo.

Gamdi

Niin? Löytyykö? Onko ylivoimaisen vaikeaa soittaa esim. virastoihin yms.

8

317

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • random_N

Kammoa en tunnista, mutta ajoittaisen vastenmielisyyden puhelinta kohtaan kylläkin. Saatan ilman erityistä syytä pitää puhelinta mykkänä tai suljettuna päiväkausia ja kun sitten avaan sen tai alan muuten aktiivisesti käyttää, en kuuntele viestejä. Joitakin tapani tuntuu raivostuttavan, vaikka ei minulla ole mitään sitoumuksia olla aina tavoitettavissa. Jos minun on ite soitettava, niin asia hoituu kyllä. Se on se vastaanottajan rooli joka sapettaa. Lähinnä kai se, miten puhelin pirstoo muuta elämää ja puuhia.

• vänksy

mulla on soittokammo/puhelimessa puhumisen kammo. Kyllä mä soitan johonkin virastoon tms, mutta vain jos on todellinen pakko. Ja silloinkin tarvii psyykata itseni siihen valmiiksi ajan kanssa ja mietin etukäteen mitä sanon. Mielummin käyn aina paikan päällä tai hoitelen netin kautta asiat. En muutenkaan osaa puhua puhelimessa oikein kenenkään kanssa, siksi tekstiviestit toimiikin paremmin mun kohdalla. Puhelimessa puhumisessa on pahinta se kun ei näe toista, eikä pysty sen ilmeistä ja eleistä lukemaan mitään, joka taas mulle on toisen kanssa puhuessa tärkeää. Ja aina pelkää, et mitä jos meneekin jotenkin lukkoon...yhtäkkiä ei vaan tuu sanoja. Mulle on käynytkin noin joskus ja silloin on vaan pakko lyödä luuri korvaan. Ei siinä oikeen muutakaan voi. Ja kun pelkää et jännittämisen takia taas käy noin, niin siitä tulee sellainen kierre, et alkaa tosissaan välttelemään niitä tilanteita, kun pitäisi soittaa johonkin. Onneks tuo onkin sit periaatteessa mun ainoo kammoni. Muita ei oo näin vanhemmalla iällä ilmennyt. Mutta ainakin selvää on, et puhelinmyyjän urasta mun on turha haaveilla.:-D

• -kky-

Eikä tiedä kuinka se sua kohtelee!

• vänksy
        -kky- kirjoitti:

Eikä tiedä kuinka se sua kohtelee!

tilanne joskus nuorempana. Silloin en pystynyt soittamaan edes suurinpiirtein hammaslääkäriaikaa itselleni, vaan pistin aina jonkun kaverin soittamaan ja varaamaan minuna sen ajan. Parisuhteessa ollessa oli pakko alkaa soittamaan, kun ex ei nähnyt tossa mulla mitään ongelmaa, vaan pakotti mut soittamaan, mikä nyt tavallaan oli ihan hyväkin kun lasten takia nyt on ollut pakkokin varata esim. neuvola-aikoja tms, mutta ei se vieläkään kivaa ole, mutta hoituu sentään helposti.:)

• -kky-
        vänksy kirjoitti:

tilanne joskus nuorempana. Silloin en pystynyt soittamaan edes suurinpiirtein hammaslääkäriaikaa itselleni, vaan pistin aina jonkun kaverin soittamaan ja varaamaan minuna sen ajan. Parisuhteessa ollessa oli pakko alkaa soittamaan, kun ex ei nähnyt tossa mulla mitään ongelmaa, vaan pakotti mut soittamaan, mikä nyt tavallaan oli ihan hyväkin kun lasten takia nyt on ollut pakkokin varata esim. neuvola-aikoja tms, mutta ei se vieläkään kivaa ole, mutta hoituu sentään helposti.:)

Eikä tiedä kuinka ne kohtelee sua!

• Muttamuttamutta

Joskus 20 alkupuolella kyllä, mutta ei enää. Johtuu siitä, että töissä joutuu soittelemaan kaikkialle muutenkin.

• haluan aina mieluummin käydä ite paikan päällä ku koittaa sönkätä luuriin jotain monen mutkanki kautta, tosi kiusallista ku ei sitä toista näe tms. vasta todellisen pakon eessä on kai soitettava tai sitte jättää väliin ja miettiä jotain muuta tilalle.

• Mulla on työkaverina lupsakka savolainen, joka alkaa soitella kesken lauseen, kun keskustelee mun kanssa. Samaa hän odottaa multa. Mun pitäis soittaa aina hetken mielijohteesta jollekulle selvittääkseni jotakin asiaa. Oikeasti asia harvoin edes soittamalla selviää, seuraa vain turhaa ja rönsyävää jaarittelua ja lisää uusia juttuja joita pitää taas selvittää soittamalla. Tämä ihminen on puheilmaisussa jotenkin mun vastakohta. Itse tykkään kiteyttää ja sanoa, kun olen harkinnut ja punninnut asiaa. Toinen taas puhumisen aikana ratkoo juttuja. Siirrän helposti soittamista ja lähestyn mielummin sähköpostilla tai jos mahdollista; tekstarilla. Tosin tän savolaisen kanssa kyllä ihan puhun puhelimessa ja pitkään puhunkin. Että osaan mä puhelimessakin höpistä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      22
      2317
    2. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      87
      1423
    3. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      116
      1218
    4. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      75
      1120
    5. Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?

HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      18
      919
    6. Julkisuuden henkilön päiväin päätös

Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa
      Sinkut
      249
      841
    7. Kirjallinen varoitus

On annettu eräälle henkilölle. hyssytellään kuitenkin asiasta
      Äänekoski
      52
      832
    8. MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil
      Kajaani
      205
      819
    9. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      17
      802
    10. Mun tuli yhtäkkiä

Ikävä sua❤️...
      Ikävä
      34
      765
    Aihe