Aamupäivää kaikille!

persona-non-grata

En tiedä sitä, paljonko palstalla käy luontoharrastajia ja lintubongareita, mutta tulipa mieleeni silti kysäistä sitä, mitä lintuja olette tässä lähiaikoina bongailleet ... sellaisia kenties, mitä tähän vuodenaikaan ei ehkäpä ole vielä yleisesti ennen nähty? Toki muitakin lajeja voi mainita, kuin niitä harvinaisempia. Oma repertuaarini ei ole mikään ihmeellinen bongauksen saralla, mutta tässä omia havaintojani ... korppi, peippo, västäräkki, kiuru, joutsen, töyhtöhyyppä, sinisorsa. lokki, käpytikka, etc.

18

360

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mr.Kalluppi

Eipä täällä susirajan takana vielä näy muita lintuja kuin talitinttejä. No on yksi pahanilman lintu pyryharakka naapurissa, joka ei suostu muuttamaan minnekään vaikka miten yrittäisin "suostutella". Kolmas lintu vielä tuli mieleeni. Nimittäin viskisieppo on meille pesänsä tehnyt. Sitä myös hätistelen ulos talostani. Pyryharakalle en mitään voi. Viskisiepon häätöavaimet on toki omissa käsissäni. Enkös ole muuten joskus kertonutkin, ettei minua pidä palstalla vakavasti ottaa. Privattiosastolla minulla on vain yksi persoonallisuus olemassa. Täällä niitä on pilvin pimein, tilanteista riippuen. Olkoon sitten lopuksi siirryn "privattipersoonallisuuden" mukaiseen kirjoitteluun. Aloituksessasi kysyit lintuharrastusta ja bongattuja lintulajeja. Sanoisin näin, pidän linnuista paljon, erityisesti niiden kauniista laulannasta. Koska olen tietyllä tapaa värisokea, niin en tunnistaisi lintuja tuosta rajoittavasta tekijästä johtuen. Siis en harrasta bongausta. Olen tässä juuri tekemässä lähtöä kesämökilleni sinne joelle, jonka vastarannalla on Kesonsuon luonnonsuojelualue, jossa pesii hyvin paljon eri lintulajeja. Nyt sitten kaikki googlettamaan sanaa "Kesonsuo", niin paljastuu sekin salaisuus, missä Kallupin kesämökki sijaitsee:). Uskoisin, että se tuttu joutsenpariskunta on jo saapunut mökkini vieressä olevaan, jo sulaneeseen puron suuhun. Niitä lintuja kaipaankin kaikista eniten. Niin, että saatte olla ainakin yhden illan rauhassa palstalla mitä Kallupin sekoiluihin tulee. Pitäkää hauskaa mutta muistakaa pitäytyä kohtuuden rajoissa.. Jk. Lopuksi arvuutus aiheeseen liittyen. Tarkistan vastaukset huomenna mökiltä palattuani. Miksi on suorastaan vaikea puhua?

• persona-non-grata

eivät aina toimi käsikirjoitusten mukaan :). Ymmärrän, toisinaan se on vaikeampaa, kuin yleensä ...

• naapurilta

vaan! Mikäs pahanilmanlintu, kun nytkin täällä paistaa aurinko niin,että silmiin ottaa. Harakassa ei ole sitäpaitsi mitään vikaa; näyttävä ja kuuluvaääninen lintu. Olen oikeasti ihmetellyt, kun täällä ei juuri näy lintuja - joku talitintti vain.No, onhan tuossa pihassa parikertaa piipahtanut joku ukkometso höyheniään pörhistelemässä - vai mikä lie:). JK: Aurinkoista viikonloppua mökkireissulle!

• Mr.Kalluppi
        persona-non-grata kirjoitti:

eivät aina toimi käsikirjoitusten mukaan :). Ymmärrän, toisinaan se on vaikeampaa, kuin yleensä ...

Olipa upea ilma koko ajan. Tekee hyvää joskus kuunnella hiljaisuutta luonnon keskellä. Harmi kun en omista järjestelmäkameraa, niin jäi kuvaamatta kaikki arat lintulajit. Jotain sentään sain poimittua. Todistaakseni, että ihan oikeasti olin mökilläni, linkitän muutaman kuvan nähtäväksi. Jk. Siihen kysymykseeni ei oltu vastattu. Siis miksi on Suorastaan vaikea puhua? Koska Suorastas on lintu:) http://www.aijaa.com/v.php?i=4092476.jpg http://www.aijaa.com/v.php?i=4092482.jpg http://www.aijaa.com/v.php?i=4092488.jpg http://www.aijaa.com/v.php?i=4092493.jpg

• nyt "tipuista" vai tipuista?

• persona-non-grata

Puhun nyt ihan oikeista linnuista ... ei sotketa nyt tähän mitään muuta. Tiedät kyllä, mistä puhun.

• persona-non-grata kirjoitti:

Puhun nyt ihan oikeista linnuista ... ei sotketa nyt tähän mitään muuta. Tiedät kyllä, mistä puhun.

että jengi ei taas sekoile näiden sun tulkinnanvaraisten viestien kanssa. Sä olet varmaan jo huomannut, et mä olen aika hyvä psykoanalyysissä, ku mä keksin nää kaikki jutut?

• persona-non-grata
        Einsten1 kirjoitti:

että jengi ei taas sekoile näiden sun tulkinnanvaraisten viestien kanssa. Sä olet varmaan jo huomannut, et mä olen aika hyvä psykoanalyysissä, ku mä keksin nää kaikki jutut?

siitä, että asiat ymmärretään niin kuin kuuluukin :). Toivon mukaan sitä osataan arvostaa tavalla, minkä ansaitseekin ...

siitä, että asiat ymmärretään niin kuin kuuluukin :). Toivon mukaan sitä osataan arvostaa tavalla, minkä ansaitseekin ...

että jengi osaa. Täällä on aina osattu arvostaa mun korkeaa äö:tä (152 brick-testissä), vaikka emmä sillä haluu leijuu tai mitään, koska mä olen sellasta jalat maassa olevaa tyyppiä. Tai siis kaikillahan meillä on jalat maassa, ellei sult oo tyyliin just amputoitu jalka/jalat ja sä istut rullatuolissa, mut siis noin niin kuin fetamorisesti ilmaistuna.

• persona-non-grata
        Einsten1 kirjoitti:

että jengi osaa. Täällä on aina osattu arvostaa mun korkeaa äö:tä (152 brick-testissä), vaikka emmä sillä haluu leijuu tai mitään, koska mä olen sellasta jalat maassa olevaa tyyppiä. Tai siis kaikillahan meillä on jalat maassa, ellei sult oo tyyliin just amputoitu jalka/jalat ja sä istut rullatuolissa, mut siis noin niin kuin fetamorisesti ilmaistuna.

eipä taida sitten olla lahjatavaraa kenkiin katsominen ...

eipä taida sitten olla lahjatavaraa kenkiin katsominen ...

allergia- ja äö-testi. Uusinta uutta.

• en ole betoniviidakossa päässyt juurikaan luontoon bongailemaan mutta jotain sentään nähnyt. Heti kun käväisin isän kotipaikassa niin johan lintuja pommpi vastaan, mm. punarinta. =D mm. räkättirastaita, laulurastaita, töyhtöhyyppiä (yksi välkähti kuin vihreä smaragdi kun aurinko osui siihen peltoa yleempää katsottuna), joitakin haukkoja (en kyennyt tarkaan tunnistamaan mutta luultavasti hiirihaukkoja).

• persona-non-grata

uusista havainnoistani ja vuosi vuodenkin jälkeen tuntuu, kuin olisivat ihan uutta, vaikka sama toistuu aina tietyin väliajoin :). Luonnon ihmeitä eri vuodenaikoina on hauskaa ja mielenkiintoista seurata ...

uusista havainnoistani ja vuosi vuodenkin jälkeen tuntuu, kuin olisivat ihan uutta, vaikka sama toistuu aina tietyin väliajoin :). Luonnon ihmeitä eri vuodenaikoina on hauskaa ja mielenkiintoista seurata ...

suhtaudun lapsekkaalla innolla. Luonto on sellainen ihmettelyn ja ihailun kohde johon ei vaan kyllästy. =)

• mut sen laulu oli kuin autohälyttimessä, todella outo lintu

• Va-Nil-La

näkee joka puolella laulurastaita. Eilen näin ison parven joutsenia ja naurulokkeja ja selkälokkeja. Joku viisaampi voisi kertoa, miksi naurulokit ja selkälokit on aina samassa parvessa? Nyt kun katsoo ikkunasta, niin näen punakylkirastaan, pari varista ja jonkun kahlaajan, jota en tunnista. Samannäköinen kuin liro, mutta isompi? Ja lähellä olevalla lammella näkyi äsken jo sinisorsia.

• Tietääkseni selkälokit pesivät usein muitten lokkilajien yhdyskunnissa, joten oisikohan ne lyöttäyneet tällä kertaa naurolokkien seuraan.. Selkälokit viihtyvät myös mm. kalakokkien ja harmaalokkien parissa. Käy tuolla kurkkaamassa josko löytyisi samannäköinen kahlaaja.. www.lintukuva.fi

• Va-Nil-La
        emanuela kirjoitti:

Tietääkseni selkälokit pesivät usein muitten lokkilajien yhdyskunnissa, joten oisikohan ne lyöttäyneet tällä kertaa naurolokkien seuraan.. Selkälokit viihtyvät myös mm. kalakokkien ja harmaalokkien parissa. Käy tuolla kurkkaamassa josko löytyisi samannäköinen kahlaaja.. www.lintukuva.fi

Musta tuntuu, että näen niitä aina vain naurulokkien seurassa, mutta ehkä täälläpäin sitten vain on valikoivia selkälokkeja. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      64
      1056
    2. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      340
      1013
    3. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      61
      832
    4. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      55
      723
    5. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      97
      644
    6. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      49
      641
    7. Jippii ! Zoon konkurssia tutkitaan .

Vihdoinkin jotakin tietoa.
      Ähtäri
      26
      633
    8. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      68
      620
    9. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      14
      608
    10. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      57
      600
    Aihe